Vreme je za BORBU!

Vesna Knežević Ćosić RSS / 22.02.2009. u 14:29

Subota je u Borbi neradni dan i priznajem, cele nedelje sam joj se radovala jer sam radila od jutra do mraka. I naravno da sam svasta nesto isplanirala i da kuvam i da idem u goste i s cerkom u bioskop, ali i da posetim oca u bolnici, jer cele nedelje nisam stizala, pa me je grickala savest.

Vest da nam dolazi kriminalisticka policija u redakciju sam cula od Olivere Zekic, koja me je pozvala oko pet sati popodne, kao i ostale kolege i rekla da bi bilo dobro da u sest kad dodju, budem u redakciji.

Sedela sam pored caletovog kreveta, na VMA, u bolnici, smeskala se njegovim salama, sledjenog srca. Kako da kazem starom, tek operisanom coveku, koji je svasta preturio preko glave da moram da idem, da se redakcija okuplja, jer nam se najavila kriminalisticka policija, da nas optuzuju da smo odali drzavnu tajnu?

- Cale, moram da palim, zakasnicu u bioskop! Fest je, znas! - lagala sam ga i na brzaka se oprostila, dok me je matori pozurivao srecan sto idem u provod, uvek zabrinut da previse sljakam.

U taksiju sam objasnjavala kcerki zasto moram u redakciju i zasto dolazi policija. I da ne treba da se brine. I naravno da sam bila besna i da sam pomislila misle li oni koji su naredili policiji koliko ljudi ce da pogode ovom akcjom, onako, kao kolateralnu stetu, koliko kcerki, sinova, starih roditelja ce da birne za svoje mile i drage. Nije fer!

Umesto epiloga, citiracu Borbu:

Glavna i odgovorna urednica lista „Borba" Olivera Zekić izjavila je da je država, upadom policije u redakciju tog lista, priznala da je Miladin Kovačević državna tajna. Ona je rekla da je sada „na svima nama da otkrijemo ko, zašto i kako štiti huligana koji je državi naneo ogromnu štetu".

Podsetimo, u subotu oko 15 časova u redakciju na Trgu Nikole Pašića 7 , upali su pripadnici kriminalističke policije s namerom da ispituju vlasnika, kao i glavnog i odgovornog urednika o slučaju odavanja državne tajne u vezi sa slučajem Kovačević. „U subotu, nešto pre 18 sati, za kad je policija inače najavila dolazak, ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić nas je obavestio da oni ipak neće doći i da rade samo ono što im je naložilo tužilaštvo", kazala je Zekićeva.

Sam ministar Ivica Dačić izjavio je da policija samo deluje po nalogu tužilaštva. „Policija je u obavezi da prikupi sva potrebna obaveštenja o tome i zato će tim povodom pozvati ovlašćena lica lista 'Borba', koji je objavio tu informaciju, da daju izjave u svojstvu građana u policijskoj stanici", rekao je Dačić i dodao da policija zbog toga neće ići u prostorije lista „Borba" da se ceo slučaj ne bi tumačio kao pritisak na medije.

U međuvremenu se oglasio i republički tužilac Slobodan Radovanović koji je izjavio je da "mediji i novinar koji je objavio informaciju o slučaju Miladina Kovačevića, a koja nosi oznaku službena tajna, nisu predmet interesovanja Tužilaštva". Predmet interesovanja Tužilaštva su, objasno je on, odgovorna lica koja su dala novinarima tu informaciju i na taj način izvršili krivično delo odavanja službene tajne. Republički tužilac je istakao da Tužilaštvo odgovorno radi svoj posao i da je uvek do sada podržavalo i štitilo slobodu medija i javne reči i tako će, kako je rekao, biti i ovog puta.

Zekićeva smatra da je razlog Dačićevog poziva upravo interesovanje novinara da snime dolazak inspektora u „Borbu", ali je rekla da nema nameru da otkriva izvor lista. Ona je zatražila od vlasti da pod hitno skine oznaku državne tajne sa slučaja Kovačević, da javnost vidi ko se, zašto i zbog čega igrao ugledom ove zemlje i trošio novac poreskih obveznika. „Neuporedivo je ozbiljnije to što država štiti huligana koji je napravio mnogo veću štetu ovoj državi od jednog medija koji je 'otkrio' državnu tajnu", ocenila je ona.

Zekićeva je pozvala sve medije da se pridruže borbi za slobodno novinarstvo „jer nam se dešavaju iste stvari koje su nam se dešavale devedesetih godina". „Ja ću sama otići u policiju, jer je ministar Dačić već zatražio da neko iz 'Borbe' tamo ode i kaže šta se dogodilo. Otići ću da vidim o čemu je reč, da mi u policiji objasne da li su me eventualno pomešali s nekim ko se potukao u kafani", rekla je ona.

Predsednica NUNS-a Nadežda Gaće izjavila je za B92 da je najava ispitivanja vlasnika i glavne urednice lista "Borba" liči na pritisak na medije. Ona je dodala da se takvim akcijama policije medijima šalje veoma loša i nedemokratska poruka. "Vlada prvo treba da razmisli ko je od ministara, činovnika, državnih sekretara, službenika - vest je odatle krenula. I ovo mi po malo liči na baba i deda kopaju repu, pa onda ne mogu da je izvuku pa dođe unuk, dođe unuka i na kraju dođe mali miš, pa povuče, pa se repa izvuče. Krenulo se obrnutim putem", smatra Gaće. Ona je ponovila i da novinari nisu dužni da otkrivaju svoje izvore.

"Novinar ima pravo da štiti svoj izvor informisanja. Njega štiti zakon o informisanju i povelja UN-a.

Svaki kao građanin može biti pozvan u policiju ili kao svedok da da izjavu, ali novinatri ne moraju da kažu svoj izvor", rekla je predsednica NUNS-a.

U subotu za kada je bio najavljen dolazak policije u prostorije redakcije "Borba" okupili su se i pojedini političari koji su takođe osudili ovakav odnos države prema medijima. Poslanik u Skupštini Srbije Žarko Korać rekao je da je došao kao narodni poslanik i dodao da je za svako demokratsko društvo najvažnija sloboda štampe. „Mislim da je ovo nešto jedinstveno, jer po Zakonu o informisanju novinar ima pravo da štiti svoj izvor. Drugim rečima, oni su odlično znali da ne postoji nikakav pravni osnov za ovo što rade", rekao je Korać.

Prema njegovim rečima, reč je o zastrašivanju novinara i medija. „Umesto da Vlada javnosti objasni zbog čega je donela odluku koju je donela, pribegla je nečem suprotnom i pokušava da utvrdi ko je tu informaciju, koja je inače tačna, plasirao u javnost", naglasio je on. Korać je dodao da je ovo „loš dan za razvoj demokratije u Srbiji", naglasivši da nije očekivao da će se ovakve stvari dešavati u 2009. godini. „Ovo je loše i pokazuje da jedna vlast, koja postaje sve manje popularna, nažalost, pokušava da zastraši novinare da ne pišu o onome što im je osnovni zadatak", zaključio je Korać. Pored Koraća konferenciji za novinare prisustvovao je i poslanik LDP Ivan Andrić.

„Borba" je u četvrtak, 19. februara, objavila, a drugi mediji preneli, da je Vlada Srbije odlučila da plati milion dolara za slobodu Miladina Kovačevića, koga pravosuđe SAD tereti za prebijanje američkog studenta Brajana Stajnhauera. Pripadnici Uprave kriminalističke policije danas su najavili da će posetiti prostorije lista u 18 sati i obaviti pretres redakcije i saslušanje direktora i glavne i odgovorne urednice

Atačmenti



Komentari (219)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 14:42 22.02.2009

Zivot je BORBA,

a, "Borba" je samo 50 para ( tada bila 50 para).

J...s zivot za 50 para.
dolybell92 dolybell92 18:42 22.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

To je trebalo da objavi "KURIR" a ne neki drugi list,
jer interesantno je da se u "KURIRU" objavljuju istinite stvari,
koje prolaze kao neistinite i bezvezne - jer eto objavljene su
u "žutoj štampi" .... u "KURIRU"... a to se ne uzima za ozbiljno...

Krivi su što su "KURIRU" maznuli informaciju za korak...
jer trebalo je da bude tamo objavljena ... a to se ne važi...
ivana23 ivana23 18:48 22.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

dolybell92
To je trebalo da objavi "KURIR" a ne neki drugi list,jer interesantno je da se u "KURIRU" objavljuju istinite stvari, koje prolaze kao neistinite i bezvezne - jer eto objavljene su u "žutoj štampi" .... u "KURIRU"... a to se ne uzima za ozbiljno...Krivi su što su "KURIRU" maznuli informaciju za korak...jer trebalo je da bude tamo objavljena ... a to se ne važi...

Ako je tako kao sto ti kazes, sta cemo sa ovom vescu jos od 7. decembra prosle godine:

BEOGRAD - Pasoš koji je Miladin Kovačević trebalo da preda američkim organima kod mene je! Njemu privremena putna isprava pasavan nije ni bila potrebna da bi izašao iz SAD, jer je posedovao zvaničan i važeći pasoš! - ekskluzivno u izjavi za Kurir otkriva advokat Borivoje Borović, Kovačevićev branilac.

link - Kurir
jeremija92 jeremija92 20:15 22.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

49 41
a, "Borba" je samo 50 para ( tada bila 50 para).

Dok je, npr, cena pičke na svetskom tržištu stabilnija od cene nafte
dolybell92 dolybell92 20:29 22.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

Ako je tako kao sto ti kazes, sta cemo sa ovom vescu jos od 7. decembra prosle godine:


To je tačno, samo što ne bi mogao da izađe sa tim svojim važećim pasošem...
to nije rečeno... on nije ni izašao pod svojim imenom... u tome je kvaka...
da je to bilo moguće, ne bi mu bio potreban passavant...


Nisam imala nameru da "KURIR" apostrofiram kao novinu,
već sam htela da kažem da ga treba čitati, ipak, izgleda...
to je za mene novo saznanje, kad sam otkrila kako je jedna istina
plasirana ... i nikom ništa... a veoma je bitna.
Sticajem okonosti znam da je taj objavljeni tekst istinit... i celu igru
oko te afere... i šta se dešavalo ... samo što je to objavio "KURIR",
to odmah ide u ad-acta.
To je dobar fazon: kao objavljeno je, narod zna... nije tajna....
sentinel26 sentinel26 23:14 22.02.2009

Kovačević doputovao sa pravim pasošem ?

ivana23
od 7. decembra prosle godine:BEOGRAD - Pasoš koji je Miladin Kovačević trebalo da preda američkim organima kod mene je! Njemu privremena putna isprava pasavan nije ni bila potrebna da bi izašao iz SAD, jer je posedovao zvaničan i važeći pasoš! - ekskluzivno u izjavi za Kurir otkriva advokat Borivoje Borović, Kovačevićev branilac.link - Kurir
Ako bar polovina ( ovih dana ) objavljenih novinskih tekstova sadrži tačne podatke, onda se iza slučaja MK valjaju neke mnogo opasnije tajne od ove o otkrivanju odluke o milion dolara.
Evo još jednog:
---------------------------------
Blic, 22.02.2009.

“Ključna uloga američke sekretarke u „slučaju Kovačević“
Hilari iza dogovora o milion dolara odštete

Iako su i dalje zvanične poruke iz SAD da neće odustati od suđenja Kovačeviću, Slobodan Homen, državni sekretar u Ministarstvu pravde najavljuje za „Blic“ da će „u narednih nekoliko meseci otpočeti suđenje Kovačeviću u Srbiji“.
- Siguran sam da će se Kovačeviću suditi u Srbiji. Suđenje bi trebalo da počne u narednih nekoliko meseci - tvrdi za „Blic“ Slobodan Homen. On dodaje da „svako mora da odgovara za ono što je učinio“.
Srbija i SAD moraju da poprave odnose i to je jedini način.
Američke vlasti su već ustupile deo predmeta Kovačević koji se odnosi na falsifikovanje isprava i vrlo brzo dobićemo i ostatak predmeta - ističe Homen. “

--------------------------------

Ako je gornja Homenova izjava vjerodostojna onda se tu pojavljuje jedna veoma opasna novost i jedna velika laž.

1) Opasna novost:
- odakle amerikancima falsifikovana isprava ?
- Koja je to isprava ?
- Ako je istinita izjava advokata B.Borovića da se kod njega nalazi Kovačevićev pravi (original ) pasoš, znači li to da je američkom sudu predat falsifikat ?
- Kako je uopšte mogao da preda falsifikat i ko je to uradio ? Neko iz konzulata ?
- Broj krivičnih djela se vrtoglavom brzinom povećava i približava se dvocifrenoj brojki. Maaaašala !

2) Velika laž :
- Je da je to jedini način za popravljanje odnosa Amerike i Srbije.
- Postoji milion boljih ( po jedan za svaki dolar ).

3) - Srbija može bez ikakvih pitanja i bilo čije saglasnosti da sudi i M.Kovačeviću i konzulu i svima koji su umiješani u KD falsifikata. Falsifikovani pasoš ( dokument ) je napravljen u prostorijama konzulata, dakle na eksteritoriji.

4) - Medjutim, za razbojništvo i štetu povrijedjenom studentu ne može da mu se sudi u Srbiji i zato i pokušavaju da se vansudskim putem, pregovorima nagode sa porodicom Štajnhauer.
Niti postoji šansa da njihov sudija posluša Hilari.
treger92 treger92 23:59 22.02.2009

Re: Kovačević doputovao sa pravim pasošem ?

Kako molim vas pa kakva je to država u kojoj sudije rade šta im se ćefne. U pravu je Kovačević kada kaže tamo su sudovi tamo čudni. Ovde brate ako nemaš vezu prodaš njivu i pola sudiji pola advokatu i mirna Kula. Atamo je zajebano ni9 predsednik nesma da se meša. A da mrze srbe videli smo u slučju guvernea Blagojevića koga amerikanci mrze samo zato što zarađuje pare za svoju porodicu.
sentinel26 sentinel26 00:26 23.02.2009

Re: Kovačević doputovao sa pravim pasošem ?

treger92
Kako molim vas pa kakva je to država u kojoj sudije rade šta im se ćefne. U pravu je Kovačević kada kaže tamo su sudovi tamo čudni. Ovde brate ako nemaš vezu prodaš njivu i pola sudiji pola advokatu i mirna Kula. Atamo je zajebano ni9 predsednik nesma da se meša. A da mrze srbe videli smo u slučju guvernea Blagojevića koga amerikanci mrze samo zato što zarađuje pare za svoju porodicu.
A štima li varijanta - daš sve advokatu pa on podijeli sa sudijom ?

Šta će siroti Blagojević, možda organizujemo kakvu akciju pomoći ?
49 41 49 41 00:45 23.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

jeremija92
49 41
a, "Borba" je samo 50 para ( tada bila 50 para).

Dok je, npr, cena pičke na svetskom tržištu stabilnija od cene nafte

Valjda sto je "izmisljena" pre pronalaska i upotrebe nafte?
I sto su resursi stalno obnovljivi - na Globalnom nivou.
jeremija92 jeremija92 05:59 23.02.2009

Re: Zivot je BORBA,

Imaš robu, prodaš robu, ostaneti roba.:)

Inače, gornji citat o cenama je iz Vesnine nove knjige.
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:43 22.02.2009

Ombudsman

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=02&dd=22&nav_category=11&nav_id=346368][/url]

Edit: ja ovo ne umem bolje, na naslovnoj je str. vesti b92
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:05 22.02.2009

Re: Ombudsman

Gospodja Klara Gospodja Klara 15:10 22.02.2009

Re: Ombudsman

Merci, tu smo mi zemljaci kad ustreba.
bandina bandina 14:48 22.02.2009

Smesno

"... rekao je Dačić i dodao da policija zbog toga neće ići u prostorije lista „Borba" da se ceo slučaj ne bi tumačio kao pritisak na medije."

A nije pritisak na medije da sprovode novinare u stanicu??Sta ,kad izadju iz redakcije nisu vise novinari??
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 14:51 22.02.2009

Re: Smesno

A nije pritisak na medije da sprovode novinare u stanicu??Sta ,kad izadju iz redakcije nisu vise novinari??


nije nego u redakciji nemaju uslove da sprovode tradicionalne metode ispitivanja

jesen92 jesen92 14:48 22.02.2009

Na brzinu ..

...sam procitala...pa mi nije jasno da li je policija bila juce ili treba da dodje danas u 18h....ako je bila juce, kako sam razumela sa pocetka teksta, zanima me kako su prosli razgovori i pretres...?...Vec je nekoliko blogova napisano na ovu temu ali samo je Q postavio pitanje "ko je zapravo taj Miladin".....mislim da je to najvaznije pitanje...svi barataju sa terminom kriminalac sto doticni verovatni jeste ali zasto se drzava toliko upinje da mu pomogne...cujem da hoce i roditeljima da vrate 100 hiljada dolara sto su dali za kauciju......javnost bi zaista trebalo da se ozbiljno pozabavi ovim pitanjem a bogami mogla bi i vlada da padne ......
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 14:52 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

a bogami mogla bi i vlada da padne ......


a bogami bi i mogla
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:00 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

"ko je zapravo taj Miladin".....mislim da je to najvaznije pitanje...


Za nas je jos vaznije pitanje koje je postavljeno kod DKovacevica na blogu, a to je ko je naredio izdavanje laznog pasosa. Onda bi bilo jasnije i ko je MK, tj. kako je to on ili neko njegov zaduzio ovu drzavu i sve nas.
angie01 angie01 15:12 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

zaduzio ovu drzavu i sve nas.



Molim MK-a, ili nadlezne, da mi pojasne , da shvatim velichinu i znachaj zaduzenja.
jesen92 jesen92 15:22 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

Gospodjo Klara, normalno, sve je to u vezi jedno sa drugim...da Miladin nije neka "vazna persona" niko mu ne bi izdavao lazni pasos...a da se sve zavrsilo na pasosu moglo bi da se prica o vezicama kod nekih cinovnika u ambasadi i sl....medjutim, iza njega je stala cela vlada sa sve nasim parama...Naslov Vesninog posta je odlican...Vreme je za borbu!!
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:26 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

Ko zna, angie, koliko je tu bilo postenog rada, znoja, da bi se dug merio tolikim nulama. U Kuli, pretpostavljam,
ljudi cesto lome noge i ruke, izvrcu se gleznjevi...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:27 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

khm, ja se evo borim u borbi u nedelju sljakenzi, mislim, hvala vladi, dok oni lade, mi radimo
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:46 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

Naslov Vesninog posta je odlican...Vreme je za borbu!!


I agree!
Mislim da je upravo na medijima da prave buku i da ne dopuste da ovo prodje tek tako i da se zaboravi cim se dogodi neka sledeca svinjarija. Mislim, bilo bi pozeljnije naravno da nase svekoliko gradjanstvo organizuje neki veliki protest, da se aktivira gradjanska neposlusnost, ali nismo mi neki tamo Francuzi, daleko bilo...
dolybell92 dolybell92 18:35 22.02.2009

Re: Na brzinu ..

a bogami mogla bi i vlada da padne ......
a bogami bi i mogla



Gde da padne ? Na šta da padne ?
Šta vam pada na pamet - oni su tako nisko već pali da nema kud više...

Možda treba da tražimo neku drugu vladu ... ali gde ?
Pametniji je bio protektorat ovde a ne na Kosovu...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:50 22.02.2009

Znak

Znak velike panike...i nepostajanja nikakve suvisle ideje..Kad se to spoji dolazi na red represija..
DS postaje sve više SPS....
bandina bandina 14:59 22.02.2009

Re: Znak

DS postaje sve više SPS...


Sad me to podseti na onu salu iz 2001..."Od cega je skracenica DOS?? Doci ce opet Sloba..."
vracarac92 vracarac92 15:01 22.02.2009

Re: Znak

Znak velike panike...i nepostajanja nikakve suvisle ideje..Kad se to spoji dolazi na red represija..
DS postaje sve više SPS....
...rece covek koji banovanjem neistomisljenika gusi slobodu govora. Ali nekako preskoci da pomene i svoju (trenutnu) stranku koja uporno podrzava vladu u kojoj je SPS. Naravno, ne pada mu na pamet ni da pomene gde sve njegova stranka "kohabitira" sa SPS i siri dalje koalicionu ljubav.
Puna podrska novinarima Borbe.
P.S. Zeleo bih ovim putem da se javno izvinim svim novinarima Borbe zato sto sam u pocetku mislio da je sve najobicnija novinarska patka i marketing.
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:07 22.02.2009

Re: Znak

P.S. Zeleo bih ovim putem da se javno izvinim svim novinarima Borbe zato sto sam u pocetku mislio da je sve najobicnija novinarska patka i marketing.



Lep gest, plasim sa da cete biti jedini koji se u celoj ovoj svinjariji izvinio. A ima ih mnoooogo gresnijih....
JJ Beba JJ Beba 15:10 22.02.2009

Re: Znak

Drago Kovacevic
Znak velike panike...i nepostajanja nikakve suvisle ideje..Kad se to spoji dolazi na red represija..
DS postaje sve više SPS....

pa čim je takva vlada sastavljena i izmirena pride, ne treba da čude metode vladanja
ono što mene čudi je što oni za koje sam ja glasala podržavaju tu vladu
sentinel26 sentinel26 15:10 22.02.2009

Re: Znak

Drago Kovacevic
Znak velike panike...i nepostajanja nikakve suvisle ideje..Kad se to spoji dolazi na red represija..DS postaje sve više SPS....
Griješiš Drago !
DS se od DSS kreće ka NS i SRS.
Oni su već prošli pored SPS-a koji se sada nalazi izmedju DS i DSS, sa ozbiljnom tendencijom da sa DS-om zamijeni mjesta.

Glavnoj urednici Borbe od mene podrška.

Postoji samo jedan jedini uslov kada bi Borba i njena urednica mogli da budu proglašeni odgovornim, a to je da se dokaže da im je pokazana ( uručena ) originalna Odluka Vlade na kojoj stoji vidljiva oznaka "Strogo poverljivo - Državna tajna" i više ni u jednoj situaciji.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:33 22.02.2009

Re: Znak

P.S. Zeleo bih ovim putem da se javno izvinim svim novinarima Borbe zato sto sam u pocetku mislio da je sve najobicnija novinarska patka i marketing.


ok, prima se
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:40 22.02.2009

Re: Znak

P.S. Zeleo bih ovim putem da se javno izvinim svim novinarima Borbe zato sto sam u pocetku mislio da je sve najobicnija novinarska patka i marketing.
0
Pa ovim si i objasnio razlog banovanja...zar ne..
filvas filvas 16:02 22.02.2009

Re: Znak

Pa ovim si i objasnio razlog banovanja...zar ne..

Pa još kad biste vi objasnili razloge laganja...
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:23 22.02.2009

Re: Znak

Ali nekako preskoci da pomene i svoju (trenutnu) stranku koja uporno podrzava vladu u kojoj je SPS. Naravno, ne pada mu na pamet ni da pomene gde sve njegova stranka "kohabitira" sa SPS i siri dalje koalicionu ljubav.


Taj apsurd je i meni nejasan -- sediš u koaliciji sa SPS-om, negde je ona direktna, kao na Novom Beogradu, negde je indirektna, a onda kritikuješ DS zbog saradnje sa SPS-om, mada ti je lider stranke izjavio da mu je SPS prihvatljiv kao koalicioni partner. Ta vrsta političke šizofrenije pojačana je činejnicom da je dotični Jovanović zvao DS da prave koaliciju nakon izbora, a da je nekoliko meseci pre toga Đelića i njihovog koalicionog partnera Dinkića optužio za ZLOČINAČKO UDRUŽIVANJE (http://www.ldp-subotica.org/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=20) dakle za najviši oblik privrednog i državnog kriminala (sećate se afere oko Delte i američke ambasade). Od tada, o tužbi se ćuti, LDP u koaliciji sa DS-om i SPS-om, a ex rtani ministar propagande RSK Drago se na to sve pravi blesav i dalje popuje i morališe... Valjda je sada svima jasno da je LDP najobičnija interesna grupacija kojoj je cilj participacija u vlasti, pa makar i sa onima koji se kriminalno udružuju i onima kojima je prošlost u ratu i ratnom hušlkanju, da tu nikakvih principa ni skupula nema. Shvatila je to i nesuđena gradonačelnica, sada čekamo da to i drugi prokljuve... (al dug je put iz dupeta u glavu, očigledno!)

niccolo niccolo 16:28 22.02.2009

Re: Znak

Od tada, o tužbi se ćuti, LDP u koaliciji sa DS-om i SPS-om

Нагодили су се...
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:31 22.02.2009

Re: Znak

Milsite da je tu Mišković šibnuo Čedi koje milionče? Uostalom, šta je sa tužbom? Zašto pravosudni organi loše rade, ili mediji ne informišu o ovoj važnoj tužbi za vrhunsku zaveru državnog vrha i tajkuna?
niccolo niccolo 16:40 22.02.2009

Re: Znak

То је као што је Ђилас пред изборе узимао земљу Луци Београд и градио не знам ни ја шта чија ће вредност да буде милијарду евра...само никако да им узме и да почне да гради...тако то иде у животу, изборни циклус, па се сви они мало узбуде и кажу и оно што и не мисле...тако и са том тужбом
vracarac92 vracarac92 16:42 22.02.2009

Re: Znak

Pa ovim si i objasnio razlog banovanja...zar ne..
Ne!
Banovan sam iskljucivo zbog vase netolerancije prema bilo kakvom drugacijem vidjenju stvari, t.j. generalnim neslaganjem sa vasom selektivnoscu, praksom izvlacenja iz konteksta i vasom strascu za blacenje politickih neistomisljenika. To je verovatno praksa koju ste stekli za vreme gradonacelnikovanja i ministrovanja u demokratskoj i tolerantnoj drzavi poput RSK. (secate se to je ona drzava od koje sada perete ruke). Sloboda govora je za vas izgleda tabu tema bas kao i vasem kolegi (po ministarskoj funkciji a i po shvatanju slobode govora, obojca ste "drzali" isti resor, Zar ne?) Aleksandru Vucicu.
P.S. A takodje ne smatram da je razlog da neko bude banovan to sto je imao skeptican stav povodom neke informacije, pogotovo ako taj stav nije iskazan na nepristojan ili neprimeren nacin.

filvas filvas 17:06 22.02.2009

Re: Znak

P.S. A takodje ne smatram da je razlog da neko bude banovan to sto je imao skeptican stav povodom neke informacije, pogotovo ako taj stav nije iskazan na nepristojan ili neprimeren nacin.

Tačno. Time je Drago Kovačević samo još jednom potvrdio da je običan politički ketman koji suštinski ne mari za toleranciju kao civilizacijsko dostignuće. To je inače čovek koji je dugo obmanjivao posetioce ovog bloga koji su tražili odgovor na pitanje da li je bio član vlade RSK. Umesto odgovora, rekao je da u njegovoj familiji ima više ljudi istog imena!

Uzgred budi rečeno, i mene je trajno banovao zbog toga što mu je nezamislivo da se izvini za laži koje je o meni javno napisao. A ovamo svakodnevno deli lekcije...
vracarac92 vracarac92 17:13 22.02.2009

Re: Znak

A ovamo svakodnevno deli lekcije...
Dobro, to je po sluzbenoj duznosti. Valjda ce neko u stranci primetiti njegov agitatorski trud pa za godinu-dve mozda dogura i do neke placene funkcijice...
moderator012 moderator012 17:38 22.02.2009

Obavestenje...

Moderacija upozorava korisnike vracarac92 i filvas da ne koriste prostor ovog bloga za prenosenje i produbljavanje sukoba sa drugim autorima/komentatorima. Napominjemo da to nije tema ovog teksta, te da takav vid diskutovanja nije primeren...
vracarac92 vracarac92 17:45 22.02.2009

Re: Obavestenje...

Moderacija upozorava korisnike vracarac92 i filvas da ne koriste prostor ovog bloga za prenosenje i produbljavanje sukoba sa drugim autorima/komentatorima. Napominjemo da to nije tema ovog teksta, te da takav vid diskutovanja nije primeren...

OK, u pravu ste ali za bilo kakav sukob su potrebne bar dve strane a nesto ne mogu da se setim da ste opominjali i drugu stranu kada "malo pretera".
U svakom slucaju postovacu vase uputstvo.
pozdrav
Lionsgate Lionsgate 20:37 22.02.2009

Re: Znak

P.S. Zeleo bih ovim putem da se javno izvinim svim novinarima Borbe zato sto sam u pocetku mislio da je sve najobicnija novinarska patka i marketing.

Me too.
jesen92 jesen92 23:52 22.02.2009

Re: Znak

[ono što mene čudi je što oni za koje sam ja glasala podržavaju tu vladu
...iskreno, mene ne cudi...i ja sam za njih glasala na zadnjim izborima ali nisam imala preterana ocekivanja, samo sam htela da BT nema apsolutnu vecinu...da drustvo bude mesovitoa ispalo je da je drustvo homogeno samo tako.....zato je vreme za borbu.!!!...neko rece da mi nismo francuzi ali ja se secam da smo bili francuzi punih deset godina kada smo zeleli da nesto promenimo...i po kisi i po snegu i na 35 stepeni...
treger92 treger92 04:01 23.02.2009

Re: Znak

Oho pi ar Kremlja se vratio da nisi slučajno branio optužene za ubistvo ruske novinarke. Drago je možda bio to što ti kažeš ali je shvatio svoju grešku a ti nisi to je razlika mnogo velika između tebe i njega.
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 11:34 23.02.2009

Re: Znak

sentinel26

Postoji samo jedan jedini uslov kada bi Borba i njena urednica mogli da budu proglašeni odgovornim, a to je da se dokaže da im je pokazana ( uručena ) originalna Odluka Vlade na kojoj stoji vidljiva oznaka "Strogo poverljivo - Državna tajna" i više ni u jednoj situaciji.


A, ne, bogme: postoji mogućnost i da su objavili izmišljenu ili neistinitu vest. Mogu da odgovaraju zbog klevete ili zbog objavljivanja neistinitih informacija koje su uznemirile javnost. Da ne bude zabune, ne mislim da se desilo bilo šta od ta dva. Ali, teorijski je itekako moguće.
alpeot alpeot 11:41 23.02.2009

Re: Znak

Slobodan Cagic

sentinel26Postoji samo jedan jedini uslov kada bi Borba i njena urednica mogli da budu proglašeni odgovornim, a to je da se dokaže da im je pokazana ( uručena ) originalna Odluka Vlade na kojoj stoji vidljiva oznaka "Strogo poverljivo - Državna tajna" i više ni u jednoj situaciji.A, ne, bogme: postoji mogućnost i da su objavili izmišljenu ili neistinitu vest. Mogu da odgovaraju zbog klevete ili zbog objavljivanja neistinitih informacija koje su uznemirile javnost. Da ne bude zabune, ne mislim da se desilo bilo šta od ta dva. Ali, teorijski je itekako moguće.


Ne, objavili su tacnu vest. Vi ocigledno ne pratite izjave vicepremijera Dacica. Jos juce je izjavio da "vlada Srbije moze povuci odluku o milion dolara, ali da to ne bi bilo u interesu Srbije". Pre toga je potvrdio da je na predmet stavljena oznaka poverljivosti. Napisao sam vam poduzi odgovor na blogu Draga Kovacevica, pa da ne ponavljam ovde zasto je odluka vlade Srbije sporna, i to iz svih aspekata: moralnih, pravnih, finansijskih.

Komentar
ivana23 ivana23 12:11 23.02.2009

Re: Znak

alpeot

Slobodan
Cagicsentinel26Postoji samo jedan jedini uslov kada bi Borba i njena urednica mogli da budu proglašeni odgovornim, a to je da se dokaže da im je pokazana ( uručena ) originalna Odluka Vlade na kojoj stoji vidljiva oznaka "Strogo poverljivo - Državna tajna" i više ni u jednoj situaciji
.A, ne, bogme: postoji mogućnost i da su objavili izmišljenu ili neistinitu vest. Mogu da odgovaraju zbog klevete ili zbog objavljivanja neistinitih informacija koje su uznemirile javnost. Da ne bude zabune, ne mislim da se desilo bilo šta od ta dva[/u].[u] Ali, teorijski je itekako moguće.
Ne, objavili su tacnu vest. Vi ocigledno ne pratite izjave vicepremijera Dacica. Jos juce je izjavio da "vlada Srbije moze povuci odluku o milion dolara, ali da to ne bi bilo u interesu Srbije". Pre toga je potvrdio da je na predmet stavljena oznaka poverljivosti. Napisao sam vam poduzi odgovor na blogu Draga Kovacevica, pa da ne ponavljam ovde zasto je odluka vlade Srbije sporna, i to iz svih aspekata: moralnih, pravnih, finansijskih.Komentar

Ne citas pazljivo!
sentinel26 sentinel26 12:47 23.02.2009

Re: Znak

Slobodan Cagic
sentinel26Postoji samo jedan jedini uslov kada bi Borba i njena urednica mogli da budu proglašeni odgovornim, a to je da se dokaže da im je pokazana ( uručena ) originalna Odluka Vlade na kojoj stoji vidljiva oznaka "Strogo poverljivo - Državna tajna" i više ni u jednoj situaciji.A, ne, bogme: postoji mogućnost i da su objavili izmišljenu ili neistinitu vest. Mogu da odgovaraju zbog klevete ili zbog objavljivanja neistinitih informacija koje su uznemirile javnost. Da ne bude zabune, ne mislim da se desilo bilo šta od ta dva. Ali, teorijski je itekako moguće.
Pa ova dopuna teorije jeste bila moguća, ali samo do konca 19. 02.
U momentu kada sam ja pisao ( prvi put ), o jedinoj preostaloj teorijskoj mogućnosti, tj. 20.02. bilo je poznato da je vijest tačna.
Postojanje iste su potvrdila 3 ministra.
Postoji još jedna ( treća ) teorijska varijanta ( dosta komplikovana i sumnjiva ) ali o njoj namjerno ne želim da govorim.

Ovo "uznemiravanje javnosti" je teško primenljivo na konkretan slučaj.
Uznemiravanje javnosti nije isto što i uznemiravanje vlade.
Vlada je još prije nekoliko mjeseci priznala da su neki državni službenici kršili domaća i medjunarodna pravila, u vezi slučaja MK.

I najzad, prema do sada poznatim, nedemantovanim podacima, nije uspunjen ni jedan uslov da se konkretan problem proglašava državnom tajnom.
Osim toga Vlada je obavezna da objasni zašto je neki dokument proglašen državnom tajnom. Ona to još nije učinila.

Prema tome radi se o klasičnoj zloupotrebi službenog položaja radi sakrivanja svojih grešaka ( MIP ) i refundiranje privatne štete iz budžeta.

Naročito neće moći da obrazloži narodu razloge za refundiranje kaucije porodici MK.
Doctor Wu Doctor Wu 15:13 22.02.2009

Ovo je lupetanje...

U subotu za kada je bio najavljen dolazak policije u prostorije redakcije "Borba" okupili su se i pojedini političari koji su takođe osudili ovakav odnos države prema medijima. Poslanik u Skupštini Srbije Žarko Korać rekao je da je došao kao narodni poslanik i dodao da je za svako demokratsko društvo najvažnija sloboda štampe. „Mislim da je ovo nešto jedinstveno, jer po Zakonu o informisanju novinar ima pravo da štiti svoj izvor. Drugim rečima, oni su odlično znali da ne postoji nikakav pravni osnov za ovo što rade", rekao je Korać.

Prema njegovim rečima, reč je o zastrašivanju novinara i medija. „Umesto da Vlada javnosti objasni zbog čega je donela odluku koju je donela, pribegla je nečem suprotnom i pokušava da utvrdi ko je tu informaciju, koja je inače tačna, plasirao u javnost", naglasio je on. Korać je dodao da je ovo „loš dan za razvoj demokratije u Srbiji", naglasivši da nije očekivao da će se ovakve stvari dešavati u 2009. godini. „Ovo je loše i pokazuje da jedna vlast, koja postaje sve manje popularna, nažalost, pokušava da zastraši novinare da ne pišu o onome što im je osnovni zadatak", zaključio je Korać. Pored Koraća konferenciji za novinare prisustvovao je i poslanik LDP Ivan Andrić.

i najbolje pokazuje zašto je Korać izgubio vlast (i sva sreća da je izgubio). Ovo što radi vlada u vezi provaljivanja tajne je jedino legitimno u celoj priči. Ono što je kriminalno je to što se o privatnom slučaju jednog siledžije uopšte raspravlja na vladi i što se odluka vlade o pogodbi u privatnoj tužbi stavlja u domen državnih tajni. Dakle, zločin vlade je mnogo veći i dublji nego što je napad na neku novinu.
treger92 treger92 15:30 22.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

Pa doktore dobro si ukapirao sa obyirom na titulu da je se ovde sve vreme govori o vladi.Vlada svje kriminalno delo eli da prikrije državnom tajnom, pa kada se to otkrije onda su krivi novinari koji nisu prsustvovali sramnoj sednici a ne vlada koja je učinila sraman čin.Sada očekujem da se Borba proglasi za ekstremističku novinu.Da se radi o nekom nesretniku koga su kidnapovali teroristi vlada nebi mrdnula malim prstom.Ako hoće normalizaciju odnosa sa SAD onda treba izručiti kriminalca tamo, kazniti debelo od ministra pa na dole sve umešane i pokazati da iza tog čina nestoji država nego je to delo pojedinaca koji su zloupotrebili vlast.SAD nema ništa protiv nagodbe dve porodice ali to tereba da plate Kovačevići koji su tako vaspitali svoje dete.A ovako to je ustvari samo dimna zavesa jer svi naši potezi diplomatije idu na to da od najmoćnijih zemalja sveta napravimo neprijatelje.
Doctor Wu Doctor Wu 19:57 22.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

Da, šefe, jedina stvar je što ti u stvari i ne shvataš u čemu su sve problemi. Vlada je kriva i što je kriminalno pokušala da štiti jednog siledžiju (koji je, uzgred, svoj zločin počinio dok je studirao u USA) i što je to pokušala da sakrije od javnosti, ali i zbog toga što nije u stanju da zadrži tajnost državne tajne.

I još nešto, ovde se ovi ledepeovci ubiše od spočitavanja DS-u što je sa SPS-om napravio vladu (pogotovu se ovaj Dragec ostrvio i na DS i na SPS iako je i sa jednima i sa drugima prdeo u istu tikvu). Ali, kada sam pročitao ove Dačićeve izjave, ja samo mogu da kažem: Hvala Bogu, te je SPS u ovoj vladi.
die hard die hard 20:52 22.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

Dakle, zločin vlade je mnogo veći i dublji nego što je napad na neku novinu.
*novo


Koliko je samo grozno kad neko napise ... na jednu novinu ( ... jednu pantalonu ili slicno ).
JJ Beba JJ Beba 20:55 22.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

još nešto, ovde se ovi ledepeovci ubiše od spočitavanja DS-u što je sa SPS-om napravio vladu .. na DS i na SPS iako je i sa jednima i sa drugima prdeo u istu tikvu)

rekla ja ovde
Doctor Wu Doctor Wu 21:25 22.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

Koliko je samo grozno kad neko napise ... na jednu novinu ( ... jednu pantalonu ili slicno ).

U principu po blogu isterivati jezički mak na konac malo, onako, smor, ali jel' nije reklama bila "kad kažem novinA, mislim Politika"?

A i inače, eno vam gore Dragec. On vam je i jezički i ideološki ekspert.
treger92 treger92 17:10 23.02.2009

Re: Ovo je lupetanje...

Slažem se, zato ti živiš u Moski jer tamo je demokratija i nema LDP.Mada ovo WU ćiricom koju ti obožavaš mi liči MU.
JJ Beba JJ Beba 15:19 22.02.2009

tantijemi

žahtevam da mi autorka bloga i redakcija Borbe plate kafu na ime autorskog honora za za naslov ovog bloga

jesen92 jesen92 15:29 22.02.2009

Re: tantijemi

JJ...a ja bas gore negde pohvalila naslov.....ne verujem da ti je Vesna nesto drpila , samo je doslo do slaganja ideja....a ideja je
JJ Beba JJ Beba 15:38 22.02.2009

Re: tantijemi

jesen92
JJ...a ja bas gore negde pohvalila naslov.....ne verujem da ti je Vesna nesto drpila , samo je doslo do slaganja ideja....a ideja je

zezam se bre, ne mislim da je drpila
ja sam se samo prva setila

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:47 22.02.2009

Re: tantijemi

JJ Beba
žahtevam da mi autorka bloga i redakcija Borbe plate kafu na ime autorskog honora za za naslov ovog bloga


bebo, imas duplu, svrati:) a za stari brobin slogan svaka ti cast, malo ga se ljudi seca, uzgred, u vlnasnistvu je firme ko i namestaj:)



jesen92 jesen92 15:47 22.02.2009

Re: tantijemi

ma znam da se zezas.... a da je vreme , vreme je.....
JJ Beba JJ Beba 15:49 22.02.2009

Re: tantijemi

Vesna Knežević Ćosić
JJ Beba
žahtevam da mi autorka bloga i redakcija Borbe plate kafu na ime autorskog honora za za naslov ovog bloga


bebo, imas duplu, svrati:) a za stari brobin slogan svaka ti cast, malo ga se ljudi seca, uzgred, u vlnasnistvu je firme ko i namestaj:)



nisam ni 15 godina provela tamo
a i pravila isti
slogan, ne nameštaj


Inner Party Inner Party 15:19 22.02.2009

Igra

Ne bih da se upustam u dublje analize, ali ovo je igra sa dva ucesnika.

1) Vlada je okrenula stvari naopako. Ako je sa sastanka procurela informacija onda su krivci clanovi Vlade koji ne umeju da drze jezik za zubima. Jasno je da novinari koji su samo preneli informaciju ne mogu biti krivi nizasta, cak ih treba pohvaliti. Ovo jeste sramota za Vladu ali samo zato sto su jezivo traljavi i nesposobni da ozbiljno i odgovorno vrse vlast.

2) Borba je relativno nov list i tek se bori za rejting na trzistu. Svi znamo da se pritisak na novine u Srbiji najcesce odvijao kroz nenajavljene i ucestale posete poreske inspekcije. A ovo sto sada imamo je da policija najavljuje svoj dolazak u redakciju, pa onda dolazak otkazuje i poziva urednika na razgovor. To je sve pomalo smesno ali nemoguce je oteti se utisku da ce Borba iz ovog izaci mnogo citanija, dakle profitabilnija.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:53 22.02.2009

Re: Igra

inner party, mozda je tebi smesno, ali meni i mojoj porodici nije.nije ni mojim prijateljima. ni mom ocu nije smesno. a to kakvom se ti utisku ne mozes oteti, je tvoj problem. moj je da mi je zlo od drndanja vise
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:33 24.02.2009

Re: Igra

Ako je sa sastanka procurela informacija onda su krivci clanovi Vlade koji ne umeju da drze jezik za zubima.

mislis, moral im ne dozvoljava da drze jezik za zubima
Ovo jeste sramota za Vladu ali samo zato sto su jezivo traljavi

jeziv je samo vas stav koji se naslucuje...
Borba je relativno nov list

rece Inner party i osta ziv. majko moja ko se sve upusta u analize. da li vi znate uopste otkad datira Borba?
Inner Party Inner Party 18:11 24.02.2009

Re: Igra

Aleksandar Stosic

Borba je relativno nov list

rece Inner party i osta ziv. majko moja ko se sve upusta u analize. da li vi znate uopste otkad datira Borba?


Daj covece ne zaleci se bez potrebe, ova danasnja Borba je novi list. Ona "crvena" Borba i ova pomenuta Borba dele samo ime lista. Ako se varam ovo je vec drugi ili cak treci pokusaj da se to ime ozivi...
leopold_lady leopold_lady 15:20 22.02.2009

...........

Ovako......

Na početku mi jedna stvar nije jasna ..... Odkud bilo kojim novinama,televiziji ili kojem god sredstvu informisanja pravo da iznose bilo koje činjenice - proverene ili ne u javnost ... Ne vezano za Miladina,Triladina,Milojka,Petrojka .....

Oćeš napisati da ja nosim crne gaće sutra ....... Da li su one crne jer su fabrički crne,ili su crne jer ih ja nisam skidala 20 dana,pa su pocrnele od prljavštine.....

Koga boli briga od nas za bilo koga od njih......

Ko je dao novac za toga i toga - optužnica,pa na sud,pa nek odgovara zbog toga.....

Tolika javna pomama za ne znam ni ja kim i čim..... Malo mi se smučilo.......

Definitivno mi je drago što nisam u novinarstvu - da jesam,živu bi me sramota pojela da sam deo nečega što se zove "sloboda mišljenja" .....

Tako je to kad u novinarsku redakciju bilo kog lista danas kao i u prethodnih,kao i u sledećih 20 godina - mogu samo politički korektni i podobni da se zaposle - a da li imaju pojma o novinarstvu ili ne - to uopšte nije važno......

Mene baš briga za Miladina.Nit ga znam,niti bi takvog čoveka volela da znam..... Nije me mnogo briga ni za vlast - jer svaka vlast je ista,samo različite glumce ima....... Briga me je za ljude koji su bombardovani raznoraznim informacijama - koje im apsolutno nisu potrebne......

Na kraju krajeva - može da neko izađe ispred vlade i da kaže - Dali smo novac,šta nam možete!

Hajde ovo oko Miladina bi možda mogla i da svarim (da na ovom blogu se ne piše o njemu 10 postova) ,ali činjenica je da su novinari u ovoj zemlji i sudija i porota i sve ono - kao da ste prava završili....Mada čisto sumnjam da vas i ima koji su završili FPN ili odsek novinarstvo na nekom od fakulteta........
leopold_lady leopold_lady 15:27 22.02.2009

Re: ...........

Dragan Pavlicevic

Opet slucaj bacanja lsd-ja u gradski vodovod?


mislim da ne razumem ....

Meni se obraćaš? Ajde lepo okani se mene - ovo ionako nije bilo upućeno tebi,ne znam u čemu si se našao prozvan....
vracarac92 vracarac92 15:30 22.02.2009

Re: ...........

Tako je to kad u novinarsku redakciju bilo kog lista danas kao i u prethodnih,kao i u sledećih 20 godina - mogu samo politički korektni i podobni da se zaposle - a da li imaju pojma o novinarstvu ili ne - to uopšte nije važno......

Ovo je istina, mada ima i casnih novinarskih izuzetaka. Ipak tuzno je kada i novinske i TV redakcije postanu deo politickog "plena". Takvu nakaradnu praksu bi trebalo zakonom zabraniti.
Mediji profesionalcima a ne politicarima!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:10 22.02.2009

Re: ...........

leopold_lady
jes' ti neki kulski lobi, a?
necu te banujem samo da ljudi mogu da procitaju i ovakvo misljenje
queeria92 queeria92 15:50 22.02.2009

Živela Borba

Kao što sam već napisao na svom facebook statusu:

Volim Oliveru Zekić i do imbecilnosti joj se divim.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:53 22.02.2009

Drzavna tajna?

Informacija oko ovako necega - ko je platio za, ili otkupio Miladina - bi trebala da bude javno dostupna u Americi. Tamo je trebala i da bude proverena ako je objavljena. Ni u vreme kneza Milosa to ne bi mogla da bude drzavna tajna.

Ali istraga iza ovakvog poteza vlade bi mogla da dovede do nekih Watergate-a i slicnih ciscenja kuce. Novinarski san.
filvas filvas 16:18 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Proglašenje neke odluke tajnom je prerogativ vlade i to je politička odluka za koju se snosi politička odgovornost. Odavanje te tajne je krivično delo. Novinari ne moraju da odaju svoj izvor, ali policija mora da ih pita. Opet se po nekom zaostalom refleksu iz miloševioćevskih dana cela stvar preuveličava. Mislim da je ponašanje i tužilaštva i policije pokazalo da se mnogo toga promenilo.

Vlada je očigledno napravila kobnu grešku proglašavanjem te odluke za tajnu, ali je ipak pokazala da ima svest o potrebi da se štiti sloboda govora i zato nikakvog privodjenja koje se ovde pominje nije bilo. Iskreno, mene je Dačić prijatno iznenadio. Da je policija htela da zastraši redakciju ne bi unapred najavila da će doći.

Sa druge strane, mislim da je nedopustivo da se priča kako uopšte nije bitno ko je odao tajnu.
JJ Beba JJ Beba 16:34 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Vlada je očigledno napravila kobnu grešku proglašavanjem te odluke za tajnu,

vlada je to ovu odluku proglasila državnom tajnom jer je svesna da takvu odluku ne može pravda pred nama, poreskim obveznicima.
misliš da je ok da sirotinja plaća siledžiju i pomaže njima koji su zajebali stvar at the first place izdavanjem lažnog pasoša i time postali saučesnici?
jel misliš da je ok da mi pomažemo kriminalcima, siledžijama, falsifikatorima da se operu tamo gde su zajebali?
jel misliš da je ok da žene koje ne primaju dečiji dodatak plaćaju siledžiju koji je nečije tuđe dete ostavio u komi?
jel misliš da je ok da siledžiju plaćaju oni iz reda u zavodu za zapošljavanje?
jel to taj koncept socijalne pravde?
JJ Beba JJ Beba 16:35 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Sa druge strane, mislim da je nedopustivo da se priča kako uopšte nije bitno ko je odao tajnu.

a zašto?
misliš da se to u jednoj demokratski uređenoj zemlji ne sme?
filvas filvas 16:45 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Na svom blogu sam napisao zašto mislim da je u trenutnim okolnostima bilo opravdano da država plati tu odštetu.
a zašto?
misliš da se to u jednoj demokratski uređenoj zemlji ne sme?

Ustav garantuje slobodu govora, ali je nedopustivo da se na taj način govori ako se istovremeno zalažete za pravnu državu. Saznanje o tome ko je odao tajnu je bitno i zbog političke stabilnosti. Jer ukoliko je to neko od koalicionih partnera DS, premijer treba da podnese ostavku.
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:46 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

vlada je to ovu odluku proglasila državnom tajnom jer je svesna da takvu odluku ne može pravda pred nama, poreskim obveznicima.
misliš da je ok da sirotinja plaća siledžiju i pomaže njima koji su zajebali stvar at the first place izdavanjem lažnog pasoša i time postali saučesnici?
jel misliš da je ok da mi pomažemo kriminalcima, siledžijama, falsifikatorima da se operu tamo gde su zajebali?
jel misliš da je ok da žene koje ne primaju dečiji dodatak plaćaju siledžiju koji je nečije tuđe dete ostavio u komi?
jel misliš da je ok da siledžiju plaćaju oni iz reda u zavodu za zapošljavanje?
jel to taj koncept socijalne pravde?


Potpisujem.
sybil sybil 16:53 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Ne bi smelo da bude drzavna tajna kako se trose pare poreskim obveznika, ne u demokrartskim drustvima. Upadanje u redakcije i zastrasivanje novinara budi neprijatne uspomene, meni se odmah javi scena kada je milicija upala na univerzitet i tukla studente, jos dacic daje naredjenje.
Ja mislim da bi ministar ili predsednik trebali da objasne naciji preko televizije zasto se daje 1 milion dolara.
filvas filvas 16:56 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Ne bi smelo da bude drzavna tajna kako se trose pare poreskim obveznika, ne u demokrartskim drustvima.

U kojim demokratskim državama?
Upadanje u redakcije i zastrasivanje novinara budi neprijatne uspomene, meni se odmah javi scena kada je milicija upala na univerzitet i tukla studente, jos dacis daje naredjenje.

Kakvo upadanje u redakcije i zastrašivanje novinara?
Ja mislim da bi ministar ili predsednik trebali da objasne naciji preko televizije zasto se daje 1 milion dolara.

Potpuno se slažem. Da su otvoreno objasnili razloge dobili bi na popularnosti, umesto što su sebi pucali u nogu i što je veliko pitanje da li će vlada preživeti u ovom sastavu.
adam weisphaut adam weisphaut 16:57 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Ficika, ali posle "odavanja" odluke mnogi su izvori iz Vlade nezvanično govorili o njoj iako sa nje nije skinuta oznaka državne tajne, zašto da se ne pokuša da utvrdi recimo izvor Press-a? Čemu selektivnost ?
sybil sybil 17:07 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

filvas
U demokratijama evropskog tipa. Da policija udje u novinarsku redakcuju i kaze dobar dan je mucno, a da ne govorimo o teskim pitanjima i teskim uspomenama.
filvas filvas 17:10 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Jednom odata tajna, više nije tajna. Procenili su da će ispasti budale ako budu negirali. Ovaj slučaj samo potvrdjuje da u ovoj vladi nema nikakvih spin doktora kao što se na ovim blogovima tako često tvrdi.
filvas filvas 17:20 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

filvas
U demokratijama evropskog tipa. Da policija udje u novinarsku redakcuju i kaze dobar dan je mucno, a da ne govorimo o teskim pitanjima i teskim uspomenama.

Mislim da ne poznajete u dovoljnoj meri funkcionisanje evropskih demokratskih vlada. Svaka država donosi tajne odluke koje nešto koštaju poreske obveznike.

Policija nije ušla u redakciju Borbe. Naprotiv, kada im je palo na pamet koliko je to mučno, pozvali su urednicu da dodje u policiju, a tužilaštvo je dalo čak i razuveravajuće saoštenje.

Držite se malo više stvarnosti, a malo manje teških uspomena.
adam weisphaut adam weisphaut 17:20 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Jednom odata tajna, više nije tajna

Da li je neko skinuo oznaku strog. pov. sa dokumenta? Onda je logično da je dokument još formalno pravno tajna
Druga stvar koliko ja znam niko nije objavio dokument niti je iko došao u posed istog,
tako da po tumačenju gosn' 'Sentinela, koji jeste pravnik i u čiju stručnost nema razloga da sumnjam, zapravo
nema ni osnova za postupak
filvas filvas 17:26 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Ako je to rekao, onda ja sumnjam u njegovu stručnost. Nema osnova za postupak protiv novinara, ali ima osnova za gonjenje NN lica koja su novinarima prenele sadržaj tajne odluke.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:39 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Policija nije ušla u redakciju Borbe. Naprotiv, kada im je palo na pamet koliko je to mučno, pozvali su urednicu da dodje u policiju, a tužilaštvo je dalo čak i razuveravajuće saoštenje.


fivas, juce, u subotu, policija je USLA u Brobu u tri popodne i posto je to neradni dan nije zatekla nikoga, pa su zvali rukovodstvo da dodje u svoje prostorije. Zekiceva je rekla da ce doci u sest. Onda je nastala telefonska trka i ljudi su krenuli na posao, u subotu poslepodne.

Uzgred, nikog nije briga sto nismo na civiluku a neki i stanuju daleko.

U 10 minuta do 6, kada je vecina vec stigla u redakaciju, policija je javila da nece doci, ali da vlasnik i glodur moraju da dodju na informativni razgovor u policiju.

Jel ti se razbistrilo?
filvas filvas 17:44 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Jeste. Hvala vam.

Ali glavno pitanje je bilo da li su nekoga zastrašivali? Da li su pretili?

Policija mora da pita ko su izvori. A vi kao novinari imate pravo da ne kažete.
adam weisphaut adam weisphaut 18:01 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Nema osnova za postupak protiv novinara, ali ima osnova za gonjenje NN lica koja su novinarima prenele sadržaj tajne odluke.

Pa ako nema osnova za gonjenje novinara, onda koliko shvatam nema osnova ni za gonjenje NN lica
Opet ima li nekog pravnika na blogu da nam razjasni ?
filvas filvas 19:15 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Uklj. m.

EDIT: Ok, obećao sam moderatoru da neću da trolujem. Povlačim reč dok ne stigne objašnjenje nekog stručnjaka za medjunarodno, uporedno, javno, i svako drugo pravo. A ti Adame... milsiim... razumeš?
niccolo niccolo 19:51 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Pa ako nema osnova za gonjenje novinara, onda koliko shvatam nema osnova ni za gonjenje NN lica

За гоњење новинара нема јер они нису службена лица, за овог ННа претпостављају да јесте (мада се о ”гоњењу” НН лиџа може само условно говорити, јер док се не зна против кога се води поступак све радње које се предузимају спадају у преткривични поступак)...
sentinel26 sentinel26 20:08 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

adam weisphaut
Nema osnova za postupak protiv novinara, ali ima osnova za gonjenje NN lica koja su novinarima prenele sadržaj tajne odluke.Pa ako nema osnova za gonjenje novinara, onda koliko shvatam nema osnova ni za gonjenje NN lica Opet ima li nekog pravnika na blogu da nam razjasni ?
Adame, nemoj da se lijepiš za kvazistručnjake "samozvano-zadužene" za spašavanje vlade i zataškavanje bruke koju su priredili Srbiji.

Ono što sam ja napisao gore o nemogućnosti "gonjenja" Borbe i njenih urednika, napisao sam još 20.02. ( i na još dva druga bloga ), a to je potvrdio i javni tužilac.

"NN lice" može da označava svakoga ili nikoga ali i masku za skrivanje neradnika i nesposobnih.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Srbija nema zakon o nadležnosti, uslovima i postupku proglašenja nekog akta ili radnje državnom tajnom.

Još uvijek je na snazi tzv. "savezna" :

Uredba o kriterijumima za utvrđivanje podataka značajnih za odbranu zemlje koji se moraju čuvati kao državna ili službena tajna i o utvrđivanju zadataka i poslova od posebnog značaja za odbranu zemlje koje treba štititi primenom posebnih mera bezbednosti (Službeni list SRJ, br. 54/94).
Uredba reguliše ovo pitanje isključivo u domenu odbrane zemlje .

Krivični zakonik, čl. 316. st. 5. i 6. :

"Državnom tajnom smatraju se podaci ili dokumenti koji su zakonom, drugim propisom ili odlukom nadležnog organa donesenim na osnovu zakona proglašeni državnom tajnom i čije bi odavanje prouzrokovalo ili bi moglo da prouzrokuje štetne posledice za bezbednost, odbranu ili za političke, vojne ili ekonomske interese Srbije ili SCG.

Državnom tajnom, u smislu stava 5. ovog člana, ne smatraju se podaci ili dokumenti koji su upravljeni na teške povrede osnovnih prava čoveka, ili na ugrožavanje ustavnog uređenja i bezbednosti Srbije ili SCG, kao i podaci ili dokumenti koji za cilj imaju prikrivanje učinjenog krivičnog dela za koje se po zakonu može izreći zatvor od pet godina ili teža kazna."

Dakle prikrivanje krivičnog djela ne može postati "državna tajna".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kada se neki dokument proglasi državnom tajnom onda se obavezno vodi evidencija o:
- lokacijama gdje se nalaze izvornik i sve kopije, i sačinjava
- kompletan spisak sa imenima lica koja rukuju tim primjercima, kao i imena drugih lica koja su upoznata sa sadržinom dokumenta.
Praktikuje se i da se lica potpišu na tom spisku da su upoznata sa sadržinom državne tajne, a to znači i sa obavezom njenog čuvanja i posledicama u slučaju odavanja bilo na koji način.

Sve drugačije što se radi predstavlja šegačenje i nema veze ni sa tajnom ni sa državom.
Ovo navodim, zato što istražitelji to "izdajničko" NN lice ( ptencijalnog počinioca ) mogu samo tamo da traže i nigdje više.
adam weisphaut adam weisphaut 20:46 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Adame, nemoj da se lijepiš za kvazistručnjake "samozvano-zadužene" za spašavanje vlade i zataškavanje bruke koju su priredili Srbiji.

Ma vidiš, Sentinel kako se gube živci, pa se to argumentuje sa uklj. m
A i nije ti loše kao šlagvort za ponoviti

filvas filvas 21:04 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Sve drugačije što se radi predstavlja šegačenje i nema veze ni sa tajnom ni sa državom.
Ovo navodim, zato što istražitelji to "izdajničko" NN lice ( ptencijalnog počinioca ) mogu samo tamo da traže i nigdje više.


Toliko ste toga napisali i još me nazivate pogrdnim imenima, a samo da biste potvrdili isto ono što sam i ja rekao. O prikrivanju krivičnog dela nije ni bilo reči. To je čista insinuacija. Ne mogu da verujem da će Dačić ispasti razumniji od vas.

Adame, drž se ti ovog sokola, ima da užljetiš kano troljer godine. Čuš, godine - vijeka!
adam weisphaut adam weisphaut 21:24 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?


Adame, drž se ti ovog sokola, ima da užljetiš kano troljer godine. Čuš, godine - vijeka!

Filvase, Filvase, obećao si nešto moderatoru a provociraš troll
sybil sybil 23:21 22.02.2009

Re: Drzavna tajna?

filvas
filvasU demokratijama evropskog tipa. Da policija udje u novinarsku redakcuju i kaze dobar dan je mucno, a da ne govorimo o teskim pitanjima i teskim uspomenama.Mislim da ne poznajete u dovoljnoj meri funkcionisanje evropskih demokratskih vlada. Svaka država donosi tajne odluke koje nešto koštaju poreske obveznike.Policija nije ušla u redakciju Borbe. Naprotiv, kada im je palo na pamet koliko je to mučno, pozvali su urednicu da dodje u policiju, a tužilaštvo je dalo čak i razuveravajuće saoštenje.Držite se malo više stvarnosti, a malo manje teških uspomena.

poznajem posto dugo zivim u istim. vi pokusavate na sve moguce nacine da odbranite neodbranjivo. svaka drzava ne donosi odluke da placa i stiti krivce i svaka drzava ne igra igre sa pravnim sistemom drugih drzava.

Policija nema sta da trazi u redakcijama i univerzitetima. Univerzitet i stampa su slobodni. Ovaj postupak neodoljivo podseca na gorak ukus slobizma.
jesen92 jesen92 00:13 23.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Saznanje o tome ko je odao tajnu je bitno i zbog političke stabilnosti. Jer ukoliko je to neko od koalicionih partnera DS, premijer treba da podnese ostavku.
....cela vlada treba da podnese ostavku zato sto pomaze kriminalcu sa nasim parama i to tajno....neka istresu svoje duboke dzepove i skupe to milionce pa neka daju kome hoce...
filvas filvas 02:25 23.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Vlada će opstati samo ukoliko bude uspela da ubedi javnost da je platila milion dolara ne da bi spasla bitangu, nego da bi spasla ugled zemlje i da je Amerikanci ne bi ucenjivali. Mislim da većina ljudi u Srbiji ne uvidja da vlada nije imala mnogo izbora.

Ali to je Srbija. Površnost do smrti.
filvas filvas 02:29 23.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Filvase, Filvase, obećao si nešto moderatoru a provociraš troll
Bar da si našao nekog drugog, a ne ovog MIlovog Gauleitera...
adam weisphaut adam weisphaut 07:44 23.02.2009

Re: Drzavna tajna?

Vlada će opstati samo ukoliko bude uspela da ubedi javnost da je platila milion dolara ne da bi spasla bitangu, nego da bi spasla ugled zemlje i da je Amerikanci ne bi ucenjivali.

Kakav bre crni ugled zemlje jbt.?
Da ga ne bi isporučili prihvatili su privatnu odgovornost Kovačevića na sebe pre nego što je utvrđena krivična pa će još i kauciju da mu nadoknade ? To nije rezultat ucene? Pa to proglašavaju "državnom tajnom"? Da ne bi uznemirili javnost? Ko bre to još radi? Sijera Leone?
Mi smo najobičnija banana država.
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 11:45 23.02.2009

Re: Drzavna tajna?

filvas
Vlada će opstati samo ukoliko bude uspela da ubedi javnost da je platila milion dolara ne da bi spasla bitangu, nego da bi spasla ugled zemlje i da je Amerikanci ne bi ucenjivali. Mislim da većina ljudi u Srbiji ne uvidja da vlada nije imala mnogo izbora.

Ali to je Srbija. Površnost do smrti.


Potpisujem se ispod svake reči, filvase. Neverovatno je koliko ovi naši prijatelji blogeri jedva čekaju da popljuju sve što ima veze s vlašću (prekjuče Koštunica i Velja, juče Koštunica i Tadić, danas Tadić i Jeremić, sutra ko bude sutra).
Naravno da nikome u vladi Srbije ne pada na pamet da spasava bitangu, nego pokušavaju da izvade iz vatre kestenje koje je tamo stavio "mudri" vicekonzul koji će zbog toga krivično da odgovara. Ali, odnose s Amerima će morati da popravlja vlada, pa i ovako nepopularnim koracima kao što je da se nešto i plati. Ali, zašto razmišljati pragmatično kad je lakše i blogotvornije reći da je "vlada organizovala bekstvo m. kovačevića". Gluposti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana