sunce

antioksidant RSS / 04.02.2009. u 17:18

 

znam da ne zelis to da ti govorim, ali ako te iko ikada bude pitao, reci "da, to je bila njegova zelja".

i da, daj sve sto je ostalo

 



Komentari (23)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:46 04.02.2009

Naslov, tekst, klip

Sunca ti, brate, o cem se radi ?
loader loader 18:00 04.02.2009

Vrhunski izbor


Šumadijski DeepPurple... Smak:


"Šumadijski Blues"

ps - šteta je što video klip sadrži i ove fotose koji potpuno banalizuju doživljaj; treba zadržati samo one na kojima su pejsaži i kućerci;

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:18 04.02.2009

Dođem ovde,

prvo pomislim da sam kod Spire, al' zez.
Pročitam, kliknem na 'preporuči, odem, vratim se, pročitam još jednom,
opet kliknem na 'preporuči', zez ponovo.
madam_mym madam_mym 18:18 04.02.2009

da, to je bila njegova želja

ali tu njegovu želju treba da ispuni moja ruka! Pa nismo se tako dogovorili, ja sam se zavetovala da ću da se borim za nečiji život, a ne da ću da mu život uskratim. Slažem se da život bez svesti, na aparatu za veštačku ventilaciju i nije život, ali ja nisam neko ko će ga isključiti. Takodje, ja sam neko ko bi u takvoj situaciji tražio isto - da mi se isključi aparat, ali ko će ga isključiti?
Imam još pitanja, ali bolje da ih ne postavim, jer ne znam da li će biti pravilno shvaćena, a ne objašnjava mi se sada.
edi-va edi-va 20:00 04.02.2009

Re: da, to je bila njegova želja

Slažem se da život bez svesti, na aparatu za veštačku ventilaciju i nije život, ali ja nisam neko ko će ga isključiti. Takodje, ja sam neko ko bi u takvoj situaciji tražio isto - da mi se isključi aparat, ali ko će ga isključiti?


Ovaj je sam sebe iskljuchio pred TV kamerama.

Vise nemachkih medija je zainteresovano za emitovanje serije ... ne znam samo ko to zeli da gleda?.
tigrks tigrks 18:18 04.02.2009

Za početak

Samo sam pročitao i naravno odslušao Smak.
Tema odlična. Izbor uvodnih tekstova odličan.
Preporuka, onolika, za početak.
madam_mym madam_mym 18:23 04.02.2009

a što se tiče donatorstva organa

bojim se da će to ovde biti nova krava-muzara vrhunskih majstora od zanata, kojima je i živ i mrtav čovek samo broj i dijagnoza.
madam_mym madam_mym 18:26 04.02.2009

znam da ne zelis to da ti govorim


svaka čast za temu, svaka čast što si se setio
gorio92 gorio92 18:40 04.02.2009

Toliko

toga rečeno u samo jednoj rečenici.
Preporuka.
edi-va edi-va 19:48 04.02.2009

Re: Toliko

gorio92
toga rečeno u samo jednoj rečenici.
Preporuka.

vishnja92 vishnja92 20:43 04.02.2009

da

nego , znas - ja sam htela da odem po kadaversku narukvicu....i nisam se usudila.
jednostavno, nemam poverenja u te ljude.

veoma bih volela da je drugacije.
madam_mym madam_mym 10:56 06.02.2009

Re: da

nego , znas - ja sam htela da odem po kadaversku narukvicu....i nisam se usudila.
jednostavno, nemam poverenja u te ljude.

veoma bih volela da je drugacije.


potpisujem1
najviše na svetu bih volele to, ali neizmerno im ne verujem!
ecce-florian ecce-florian 21:17 04.02.2009

ozbiljna ti tema mnogo

i ima još više različitih pristupa
Zakonski pristup
Trenutno u Evropi Holandija i Belgije imaju neke oblike dozvoljene eutanazije. Luksemburški parlament izglasao krajem godine podršku usvajanju zakona o legalizaciji eutanazije, ali je veliki vojvoda Henri odbio da potpiše zakon pa nije stupio na snagu.
U Nemačkoj vođena velika rasprava 2001. kada je donet u Holandiji, a ponovo se intenzivirala krajem prošle godine kada je jedan bivši ministar pravde pokrajine pomogao eutanaziju. Nemačka je inače veoma osetljiva po pitanju donošenja ovog zakona budući da je imala Zakon o eutanaziji donet 1939. godine kojim je Hitler rešio da ukloni neizlečive duševne bolesnike. Podaci o rezultatima primene zakona se kreću oko 100.000 odraslih i određen broj hendikepirane dece.
U kraljevini Jugoslaviji postojala odredba Krivičnog zakona koja je ubistvo iz milosrđa tretirala kao privilegovano ubistvo( zaprećena kazna zatvora do 5 godina). Posle drugog svetskog rata pa sve do 2005. nije pravljena razlika između običnog ubistva i ubistva iz milosrđa ( bila je zaprećena kazna zatvora 5-15 godina)Od 2005. ovo je ponovo privilegovani oblik i zaprećena je kazna zatvora od 6 meseci do 5 godina. Navedeni pristup je inače najčešći pristup u zakonodavstvima drugih zemalja.
U Srbiji nijedan lekar nije osuđen za eutanaziju. Ovo nije dokaz da i ne postoji.
O ostalim aspektima ne bi dalje i ovo je predugačko.
Samo kao dodatak primer Sigmunda Frojda u Londonu 1938.godine , nad kojim je po njegovom zahtevu izvršena eutanazija od strane kolege, interniste Dr. Šura ubrizgavanjem morfina
Interesantan pristup i obrada lokalnih običaja Dr.M.Milenković Eutanazija ili ubijanje iz milosrđa, Skoplje 1940.
Još interesantije da se deo integralno teksta u sasvim drugom kontekstu našao na ovom sajtu:
ovom sajtu još 2001.
Ovo sve ukazuje na potrebu krajnje pažljivog pristup ovoj temi.
edit: hvala na ukazivanju. link popravljen

antioksidant antioksidant 11:21 05.02.2009

Re: ozbiljna ti tema mnogo

jeste, ozbiljna (a i ima ih vise)

mene licno je pokrenuo ovaj deo
...Njen otac Bepino je 10 godina vodio pravne sporove, zahtevajući da se prekine održavanje u životu i insistirajući da je to bila njena želja.

Prema presudi nižeg suda u Milanu u julu prošle godine, medicinski je dokazano da se Englarova neće probuditi iz kome, kao i da je pre nesreće izjavila da bi pre želela da okonča život nego da joj se veštački održava....


da malo olaksam eventualno "dokazivanje moje zelje".

kao mala dopuna tvom objasnjenju zakonskog pristupa, potrebno je obratiti paznju na sledeci deo gornjeg clanka.
Pacijenti imaju pravo da odbiju lečenje, ali ne i da unapred izraze želju o medicinskom tretmanu koji žele da dobiju ako stupe u nesvesno stanje.
. formalno pravno, eluani englaro je omoguceno da se izvrsi njena volja o "odbijanju lecenja" ili "izboru medicinskog tretmana". niko nece ubrizgati nikakav "otrov". da li je "neodrzavanje u zivotu" ubistvo (pa makar iz milosrdja)?

inace, link koji si dao ne radi (srecom) jer se talenti bave eugenikom i eutanazijom kao alatom. raspravljajuci o tome ne pomisljaju da se u takvoj situaciji sami nadju.
O ostalim aspektima ne bi dalje i ovo je predugačko.
nije dugacko i molim te nastavi. tema jeste teska i prvenstveno emotivna, a tvoj komentar je temelj racia u moru emocija (bar meni).

druga tema je donatorstvo. sve sto ja znam jeste da neki zakon sedi u nekoj fioci jer ...

treca tema je licna

pozz
ecce-florian ecce-florian 17:07 05.02.2009

Re: ozbiljna ti tema mnogo

Da još malo zakomplikujem?
U vezi zakonodavno-pravnog problema samo još da dodam da postoje oprečna mišljenja. Naime , postoje zagovornici teze da ako je Evrposkom konvencijom o ljudskim pravima garantovano pravo na život da se mora garantovati i pravo na smrt. Oni koji osporavaju ovu tezu navode da se ne može vršiti negativno određivanje prava ( iz prava na život utvrđivati pravo na smrt.
Ovde se pojavljuju i zagovornici teze da bi se legalizacijom eutanazije ustvari ozakonio drugi mogući slučaj prava na oduzimanje života.Smrtna kazna , kao prvi slučaj ,je pravo države na oduzimanje života pojedincu ( neki je nazivaju i socijalna eutanazija)Razlika je samo u tome da izricanje smrtne kazne ( tamo gde još postoji) vrši država preko pravosudnog sistema a izvršava je državni službenik ili službenici koji su tokom istorije imali razne nazive ( dželet,...)U slučaju eutanazije izvršenje je prepušteno lekarima.
Ovde dolazimo do

Medicinskog aspekta
Naime Hipokratovom zakletvom lekari su se obavezivali da neće pacijentu davati otrov..
Nikome neću makar me za to i molio, dati smrtonosni otrov, niti ću mu za njega dati savet. Isto tako neću dati ženi sredstvo za pometnuće poroda. Čisto ću i pobožno živeti i izvršavati svoju umetnost.
Međutim , novom zakletvom koju je usvojio Međunarodni savez lekarskih društava u Ženevi 1948. lekari se obavezuju malo drugačije, između ostalog i
... U vršenju dužnost prema bolesniku neće na mene uticati nikakvi obziri: vera, nacionalnost, politička ili klasna pripadnost, apsolutno ću poštovati ljudski život od samog početka....


Ovo je otvorilo malo prostora , ali 1987. World Medical Association na Generalnoj skupštini u Madridu donosi deklaraciju:
Eutanazija, t.j. voljno prekidanje bolesnikovog života, bilo na njegov zahtev ili na zahtev njegovih bliskih srodnika, neetična je. To ne sprečava lekara da poštujući želju bolesnika ne dopusti prirodan tok smrti u termalnoj fazi bolesti.

Izvršioci eutanazije nisu želeli da prihvate odgovornost za voljno lišenja života. Posledica ovakve udluke su i poneki bizarni primeri kao ovajuređaj koji je izložen u Naučnom muzeju u Londonu.
No da vidimo i neke pokazatalje u prethodnim godinama iz Holandije gde je eutanazija legalizovana.
U 1995. izvršena 25656 eutanazija na način:

eutanazija 2319
potpomognuto samoubistvo 407
eutanazija bez zahteva bolesnika 950
jake doze analgetika u svrhu izazivanja smrti 3935
prekid ili nepreduzimanje lečenja
sa svrhom izazivanja smrti 18045
Broj podnetih zahteva za eutanaziju bio je trostruko veći od broja realizovanih.
Razlozi: osećaj gubitka dostojanstva, zavisnost od drugih, zamorenost životom.... a nepodnošljivi bol u 6% (Gevers 1996,van der Mass1996,Scheppenes 2000)

Religiozni aspekt
o bolu između ostalog i Papa Jovan II u Evangelium vitae iz 1995 kaže
hedonističko odbijanje trpljenja; hedonistički način žvota reflektovan na prihvatanje boli kao dela ljudske svakodnevnice ; slepoća za ljudsku i okupljajuću vrednost patnje, ambivalencija prema značenju smrti .
A o smrti
negativističko slepilo za transcedentalno; gubitak vere u Boga uz prošireni agnostički kulturni kontekst zatvoren za transcedentalno; gubitak uvida u smisao misterije smrti

libertinska apsolutizacija čoveka kao svog vlastitog gospodara; afirmacija čoveka kao apsolutnog gospodara svoje sudbine s pravom odlučivanja s punom i kompleksnom autonomijom šta da radi sa svojim životom i izborom načina i sredstava da ga dovrši


Interesantno je da je nakon smrti Pape Jovana II u Italiji objavljeno da je njegovo lični lekar pomogao Papi i izvršio eutanaziju što je Vatikan demantovao.

Normalno , spomenuti libertin nas dovodi i do
filozofskog aspekta:
Ne spomijući druge pristupe samo kratko o Libertinu, Mišelu de Montenju. Teško će mu i posle više od četiri veka od smrti, oprostiti uvođenje slobode, slobode izbora, i često će citirati njegovu izjavu:Smrt je najbolji lek protiv svakog zla;život zavisi od drugih, o smrti možemo odlučiti sami.
Iako ima i drugih ,meni lepših razmišljanja o smrti ( citiranje po sećanju: Voleo bih da umrem mirno u polju usred sadnje kupusa, ne žaleći što neću dovršiti posao)mora se naglasiti da Montenj i počeo da piše svoje Oglede nakon smrti prijatelja Boesija, te da je to donekle i opredelilo njegov stav prema smrti.
Toliko
Jedino možda još kao preporuka za čitanje zadnja sveska Dnevnika Šandora Maraia u prevodu Save Babića.Marai je izvršio samoubistvo u 89. godini u San Dijegu, nakon što su mu umrli svi prijatelji, rođaci, supruga i deca.
I normalno, Dekartova smrt najvećeg libertina ,Radomira Konstantinovića.
vishnja92 vishnja92 19:24 05.02.2009

Re: ozbiljna ti tema mnogo

hvala floriane
vishnja92 vishnja92 19:47 05.02.2009

Re: ozbiljna ti tema mnogo

da li je "neodrzavanje u zivotu" ubistvo (pa makar iz milosrdja)?

zar nismo vec ranije dosli na to da je necinjenje druga strana cinjenja?
jeste, ubistvo je - isto koliko i eutanazija (ja eutanaziju ne smatram ubistvom, ali ukoliko gresim - ovo o cemu ti pricas je isto to). ako postoji mehanizam da se (privremeno) predupredi smrt a ne iskoristi se, kako bi se drugacije moglo nazvati u tom sistemu vrednosti?


ps - prethodni papa je u najmanju ruku bio uskogrud covek.
(sad ce gordanac sa papskim trolom)


antioksidant antioksidant 09:10 06.02.2009

Re: ozbiljna ti tema mnogo

@ vishnja - da preokrenem pitanje - da li je nasilno odrzavanje u zivotu spasavanje zivota, tj sprecavanje ubistva?

da li je vegetativno stanje zivot?
ubistvo je - isto koliko i eutanazija (ja eutanaziju ne smatram ubistvom, ali ukoliko gresim - ovo o cemu ti pricas je isto to). ako postoji mehanizam da se (privremeno) predupredi smrt a ne iskoristi se, kako bi se drugacije moglo nazvati u tom sistemu vrednosti?
cini mi se da ni ovde stvari ne mozemo posmatrati crno - belo (ta kombinacija je uvek pogresna pocevsi od dresova pa na dalje). ne postoje samo zivot i smrt. ima stanja nesmrti koja nisu zivot (eluana englaro).


@ ps - cini mi se da ce prethodni papa biti bolje zapamcen zbog naslednika

@ florian - hvala pre svega. zakomplikuj sto vise mozes a ja cu pazljivo procitati ponovo sve a za sad mogu samo nesredjeno prezentovati svoje misli:

Evrposkom konvencijom o ljudskim pravima garantovano pravo na život da se mora garantovati i pravo na smrt
zelja mi je da se garantuje pravo na izbor. jedino izbor pruza slobodu a evropska konvencija o ljudskim pravima se pre svega slobodom i bavi.

Smrtna kazna , kao prvi slučaj ,je pravo države na oduzimanje života pojedincu ( neki je nazivaju i socijalna eutanazija)Razlika je samo u tome da izricanje smrtne kazne ( tamo gde još postoji) vrši država preko pravosudnog sistema a izvršava je državni službenik ili službenici koji su tokom istorije imali razne nazive ( dželet,...)U slučaju eutanazije izvršenje je prepušteno lekarima.

niko nema prava uzimati drugome zivot. ni drzava, ni lokalna samouprava, ni pojedinac...


medicinski aspekt

... U vršenju dužnost prema bolesniku neće na mene uticati nikakvi obziri: vera, nacionalnost, politička ili klasna pripadnost, apsolutno ću poštovati ljudski život od samog početka....


Eutanazija, t.j. voljno prekidanje bolesnikovog života, bilo na njegov zahtev ili na zahtev njegovih bliskih srodnika, neetična je. To ne sprečava lekara da poštujući želju bolesnika ne dopusti prirodan tok smrti u termalnoj fazi bolesti.


apsolutno postovanje ljudskog zivota - po meni volja je neodoljivi deo coveka. to je deo samosvesti. oduzimanjem volje, covek je vec "ubijen".


ne razumem zakljucak wma iz madrida (drugi citat gore) - postujuci volju pacijenta moze se ne dopustiti prirodan tok smrti a sta je sa dopustanjem prirodnog toka smrti?

religiozni aspekt - zivot je najvisa vrednost ali da li je bitno sta ja sa svojim zivotom postizem? a "misterija smrti" je kamen temeljac manipulacija. nema misterije.

pozz



ssvetlana92 ssvetlana92 21:19 04.02.2009

Evo..

Želim da kažem, mada nije ni malo prijatno. Mojim prijateljima se ubio sin, izvesno vreme je bio na aparatima. Ustanovili su da ne može dugo, pa se porodica složila oko isključivanja aparata. Donirali su sve organe. Verujem da nije jedini i da je sve organizovano.
Opet nas nešto, varaju!
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:19 05.02.2009

Možda sam surov...

... ali podržavam oba.
antioksidant antioksidant 11:27 05.02.2009

.

jedan odgovor

@ madam mym

postavljaj pitanja. odgovore nemam ali pitanja mogu saslusati i o njima razmisliti.

lizno verujem da o ovim temama svako ima svoj odgovor u sebi.

@ vishnja

zasto? kako? u stvari ne odgovaraj zasto nemas poverenja. reci samo kako se to nepoverenje manifestuje? cega se plasis? kakve zloupotrebe?

@ svetlana

zao mi je sto cujem za sina tvojih prijatelja. nadam se da su nasli bar zrno utehe
vishnja92 vishnja92 19:37 05.02.2009

Re: .

zasto? kako? u stvari ne odgovaraj zasto nemas poverenja. reci samo kako se to nepoverenje manifestuje? cega se plasis? kakve zloupotrebe?

ja sam te razumela samo ovo poslednje :)

ako sam se ukljucila u temu znaci da mogu i treba da odgovaram.
nepoverenje se manifestuje nemanjem dokumenta (potvrde, narukvice) koja se putem izjave o dobrovoljnom davanju organa dobija na vma i uvek drzi uz sebe.
zloupotreba? po cenu da ovo zvuci jako gadno, ne zelim da neko odmerava vrednost mog i necijeg tudjeg zivota sa gledista sopstvenog interesa.
kad Krugolinina akcija bude jedna davna pobeda mislicu drugacije.
antioksidant antioksidant 09:13 06.02.2009

Re: .

znao sam da cu neprecizno postaviti pitanje (zato i ih ima nekoliko desetina).

razumeo sam da nemas kadaversku narukvicu ali na pitanje "kako se manifestuje to nepoverenje" sam dobio odgovor u drugoj recenici
ne zelim da neko odmerava vrednost mog i necijeg tudjeg zivota sa gledista sopstvenog interesa.
mislim da je u pitanju bezrazlozan strah. organi su "dostupni" tek posle mozdane smrti. niko se nece naci u situaciji da odmerava vrednosti zivota.

ali razumem strah i nepoverenje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana