Tibet

sybil RSS / 03.02.2009. u 00:05

Oduvek sam frazu zdrav zivot, pogotovo zdrava ishrana povezivala sa neutemeljenim sarlatanima koji prodaju maglu u obliku vitamina, minerala, oligoelmenata, cegasvene. Moje znanje o ishrani se svodilo na:
1. hrana sadrzi ugljene hidrate, proteine i masti vitamine, minerale
2. ljudi koji imaju diabetes ne treba da jedu secer
3. debeli treba da jedu manje
Istrazujuci i citajuci postala sam vatreni fan Tibeta. Kod njih je sve prirodno i preventivno.Pitali su jednog doktora  sa Tibeta sta bi uradio kada bi se razboleo, rekao je kod akutne bolesti zapadna medicina, ali dugotrajna zastita od bolesti je nas tradicionalni metod.
Prvo epidemioloske studije. Zasto je kancer bolest Zapada i zasto je epidemija nastupila posle WWII? Sta se desilo?
1. velike kolicine rafinisanog secera u ishrani
2. promene uzgajanja zivotinja
3. pesticidi i hemikalije
WHO:Ucestalost kancera je 9 puta veca na Zapadu u odnosu na Kinu, Laos, Koreju. Interesantno je da je ucestalost kancera kod Azijata koji zive na Zapadu koji su poprimilistil zivota ista kao kod ostalih? Sta je to u nasem stilu zivota sto izaziva bolesti?
Nemacki biolog Otto Heinrich Warburg je dobio Nobeovu nagradu za otkrice da metabolizam malignih tumora zavisi od konzumiranja glukoze. PET scan koji se koristi za dijagnozu tumora ustvari detektuje oblasti tela sa najvecim konzumiranjem glukoze.
Cim uzmemo secer, brasno, alkohol i uopste hranu sa vioskim glikemicnim indeksom oslobadja se insulin i IGF faktor rasta. Dokazano je da insulinski pikovi i IGF stimulisu rast kancerogenih celija I kapacitet da se sire. I ne samo to, nego su misevi manje otporni na hemoterapiju ako su u insulinskom piku. Takodje podsticu inflamaciju.
Gde je rationale za smanjenje hrane sa visokim glikemicnim indeksom u svakodnevnoj ishrani? Naravno, u cinjenici da se kancer hrani secerom.
Hrana visokog glikemicnog indeksa (izbegavati): secer, med, sirupi, brasno sve od brasna, kroasani , krompir, kornflakes, cerealije za dorucak, dzemovi, kolaci, pica, koka kola, sveps, etc...alkohol (samo 1 casa vina uz jelo moze).
Hrana niskog glikemicnog indeksa: agava nectar, xilitol tamna cokolada sa najmanje 70%kakaoa, hleb ne samo od psenice, nego mesani, povrce, ukljucujuci slatki krompir, oatmeal, musli moze, voce narocito berries (borovnice, maline, etc.), voda sa limunom ili timijanom, zeleni caj koji direktno ubija kancer, beli i crni luk pomesani sa drugom hranom eliminisu insulinske pikove.

Dispatches_Undercover_in_Tibet_001_001_002_001.jpg
T

To nije sve. Najveca labratorija za biologiju kancera u Montrealu je godinama u saradnji sa industrijom ispitivala sintetske lekove protiv kancera. Neki lekovi su bili izuzetni na zivotinjama, ali kada se daju ljudima ili nemaju efekat ili su isuvise toksicni da bi se primenili.Sta bi moglo da bude efikasno protiv kancera bez nezeljenih efekata? Gledajuci decu obolelu od leukemije, dosli su na ideju-hrana. Hiljadama godina dokazano da nema nezeljenih efekata. Tako je sve pocelo. Ako ste pratili moje prethodno pisanje ispitivnje uticaja hrane bi imalo sledeci tok: da li hrana blokira angiogenezu, kako utice na inflamatio i NK killere?
U Nature postoji rad da zeleni caj blokira angiogenezu (Y. Cao, R. Cao;" Angiogenesis inhibited by drinking tea", Nature, 398, 1999; 381.)
Briljantna ideja. Pincipijelna razlika izmedju Zapada i Azijata (citati visoka i niska frekvencija bolesti) je ishrana. Iako briljantna, da li se ideja moze ostvariti? Ko ce da finansira istrazivanje da maline ubijaju kancer? To ne moze da se patentira i ostvari profit. Kako napraviti finansijski rizican potez?
I onda se desio poziv od prijatelja koji je umirao od terminalnog stadijuma kancera pankreasa. Rekli su mu zivece samo nekoliko meseci.Nije imao sta da izgubi. Prijatelj iz Montreala je prikupio sve moguce radove I sastavio listu hrane koja ubija kancer: kupus, brokoli, bel luk, soja, zeleni caj, turmeric, maline, borovnice, tamna cokolada. Posle 2 nedelje desilo se cudo: osecao se bolje, ustajao, radio, putovao i ziveo 4 i po godine. I posle tog dogadjaja ko ima moralno pravo da ignorise ispitivanje uticaja hrane na kancer.Colin Campbell koji je 35 godina ispitivao vezu kancer-ishrana veruje da je promocija kancera iz semena u biljku reverzibilan proces, ako nema tzv. promotora nema ni razvoja. Zapadna ishrana je promotor kancera. Na Univerzitetu u Kaiforniji su dokazali da su secer, nedovoljno omega 3s masti i visak 6s masti promotor IGF-a, inflamacije i kancera. Rihard Beleveau kaze da posle godina istrazivanja kada bi ga pitali da sastavi ishranu - promotor za kancer, ne bi nista menjao. Zapad ima idealnu ishranu za razvoj kancera.


Zeleni caj ima katehine sa anti-angiogenim delovanjem. Dalje, tzv. EGCG komponente blokiraju receptore koji omogucavaju sirenje stranih celija i krvnih sudova. Direktno je dokazano da zeleni caj usporava rast mnogih tumora. Kada pripremate zeleni caj najbolje je da pijete posle 10 minuta stajanja, posle 1 sata gube se aktivne komponente.
Na Harvardu su kombinovali zeleni caj I soju i pronasli sinergizam i ihibiciju tumora dojke.
Soja ima fitoestrogene, slicne hemijske gradje kao estrogeni i slicno deluju kao tamoksifen (citostatik). Zastitni efekat soje od kancera dojke je prisutan samo kod zena koje su koristile soju od detinjstva. Postoji i kontroverza da vece doze imaju stetan uticaj. Soja dokazano blokira angiogenezu.
Turmeric ima mocan ani-inflamatorni efekat zbog kurkumina koji blokira rast tumora i ima i anti-angiogeno delovanje i prisiljava kancerogene celije na smrt. Dokazano je da sprecava razvoj tumora kod miseva. Dalje, kurkumin je NF kappa B antagonist (moj prethodno tekst). Paznja: u kasiku maslinovog ulja staviti turmeric i crni sitni biber, samo tako moze da se apsorbuje.
Pecurke (shiitake etc,.) sadrze lentinan koji povecava aktivnost imunog sistema I dokazano blokiraju rast tumora.
Berries su potentni protiv angiogeneze. Ti eksperimenti se rade tako sto se uzgajaju celije krvih sudova in-vitro , dodaju se stimulatori rasta- kancerogene clije, a potom komponenta koja se ispituje. Ellagic acid je aktivna komponenta malina, kupina, jagoda, etc. Ona takodje sprecava mutacije izazvane karginogenima.
Visnje imaju detoksifikujuce komponente, a borovnice imaju molekule koji ubijaju kancerogene celije.
Zacini
Menta, timijan, oregano, basil, ruzmarin blokiraju receptore za angiogenezu i deluju na gene koji stimulisu rast kancera. Ruzmarin sprecava invaziju kancera u susedna tkiva.
Persun i celer su zbog apigenina mocne anti-angiogene komponente.
Sinergizam hrane
Efekat koktela od povrca je ispitivan na misevima. Misevi su inokulirani kancerogenim celijama . Koktel od brokolija, garlic, kupus, turmeric, biber, grejpfrut i zeleni caj je ispitivan. Misevi koji nisu dobijali kotel su razvili ogroman tumor, oni koji u dobijali koktel imali su manji tumor, bili su zivahni i pokretni.

 BlueBerries.jpg

raspberries.gif



Komentari (21)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ulven ulven 07:00 03.02.2009

Caj u pet

Od neceg mora da se mre, a Shangri La kome nije do toga
saphiria saphiria 10:51 03.02.2009

Re: Caj u pet

odlican text, informativan u svakom slucaju
a ove sa Tibeta mogu samo da pozdravim ...
blago njima kad ce umreti zdraviji nego ovi sa zapada
sybil sybil 11:29 03.02.2009

Re: Caj u pet

thank you.
sokantno, ali ljudi se obicno sete da primenjuju mere kada se razbole. nikog nije briga za prevenciju. prevencija je osnova drevne medicine. jos je hipokrat govorio "thy medicine thy food."
saphiria saphiria 11:42 03.02.2009

Re: Caj u pet

sybil

sokantno, ali ljudi se obicno sete da primnjuju mere kada se razbole. nikog nije briga za prevenciju. prevencija je osnova drevne medicine. jos je hipokrat govorio "thy medicine thy food."


slazem se s tobom u potpunosti
samo mi nije jasno zasto se prevenciji o zdravom nacinu ishrane ne posvecuje dovoljna paznja u nasem drustvu , bilo po skolama, kroz neki od recimo izbornih predmeta ili pak na nasim televizijama.
Jednostavno, izgleda da su urednicima programa drazi politicki i grand performansi nego li emisije posvecene zdravom nacinu zivota
sybil sybil 12:32 03.02.2009

Re: Caj u pet

saphiria

sybilsokantno, ali ljudi se obicno sete da primnjuju mere kada se razbole. nikog nije briga za prevenciju. prevencija je osnova drevne medicine. jos je hipokrat govorio "thy medicine thy food."slazem se s tobom u potpunostisamo mi nije jasno zasto se prevenciji o zdravom nacinu ishrane ne posvecuje dovoljna paznja u nasem drustvu , bilo po skolama, kroz neki od recimo izbornih predmeta ili pak na nasim televizijama. Jednostavno, izgleda da su urednicima programa drazi politicki i grand performansi nego li emisije posvecene zdravom nacinu zivota

odlicno pitanje saphiria. zapadna medicina potpuno ignorise prevenciju. oni veruju u boli glava-evo aspirin, sto naravno nije losa logika i dovela je do niza lekova bez kojih ne mozemo da zivimo. kod industrije kako sam vec napisala postoji finansijski momenat: tesko da moze da se ostvari profit na cinjenici da maline blokiraju angiogenezu, ali naravno tu istupa drzava sa svojom podrskom. Taxol recimo donosi bilione dolara i uticaj hrane na bolesti nema taj finansijski kalibar.
doktori su u zamci: sa jedne strane industrija lekova sa brzim resenjima sa druge strane industrija hrane i njeni interesi.
cinjenica je da postoji jako puno dokaza o antikancerogenom efektu hrane, toliko da je opravdano uvesti pravila zdravog zivota. dobar znak je sto postoji sve vise zdrave, organske hrane po samoposlugama. ja recimo kupujem sugar-free tamnu cokoladu, zatim imaju neke kineske goyi beries i sve vise slicnih zdravih proizvoda. zivelo slobodno trziste.
jos jedan argument za zanemarivanje uticaja hrane jeste da su rezultati dobijeni na zivotinjskom modelu, a cesto to ne znaci jednako efikasno za ljude. medjutim, dokazi se gomilaju. vec sam preporucila svetski bestseller : anticancer lifestyle na prethodnom blogu. ukratko, to je licno iskustvo prof. dr. neuropsihijatrije. prvi put su mu otkrili rak na mozgu kada je imo 31. posle operacije i terapija, bolest se ponovo pojavila posle 3 godine, i opet operacija i terapija. vec 16 godina drzi bolest pod kontrolom pravilima zdravog zivota.
jos jednom disclaimer: kada je bolest dijagnostifikovana, zvanicna medicina je zakon. ovde se govori o prevenciji.
4krofnica 4krofnica 15:15 03.02.2009

.

hvala.
preporuka, naravno
saljem listu namirnica mami klinca koji ima karcinom.
mozda pomogne
sybil sybil 16:43 03.02.2009

Re: .

4krofnica
hvala.preporuka, naravnosaljem listu namirnica mami klinca koji ima karcinom.mozda pomogne

ishrana i vezbe (blage, koliko je to moguce) mogu da budu dopuna zvanicnoj terapiji.
jos jednom postujem listu namirnica.
Zeleni caj
pazite ne crni nego zeleni, green tea, crni nema efekte kao zeleni, nema polifenole.
-deluje anti-angiogeno (polifenli-katehini)
-mocan antioksidans i detoksifikator (aktivira enzime jetre koji uklanjaju toksine)
-podstice smrt kancerogenih celija
japanski zeleni caj je najefkasniji (Sencha, Matcha).
mora da odstoji 10 minuta da bi oslobodio katehine-piti idealno posle 10 minuta -1 sata, posle toga nema efekta

Turmeric
-najmocniji prirodni anti-inflamator
-stimulise smrt kancerogenih celija
-inhibira angiogenezu
da bi se apsorbovao mora se uraditi sledece: na cetvrtini male kasike staviti turmeric, dodati maslinovo ulje (molim vas ne suncokretovo, sojino, nego maslinovo koje nema 6s stetne masti) i dodati crni biber.
Napomena: to je zacin i tako treba koristiti: zaciniti povrce, supu, salatu. moze se dodati i malo agave nektara (dozvoljen umesto secera) da emiminise gorak ukus.

Ginger
Koren djumbira
-anti-inflamator, antioksidans, inhibitor angiogeneze
Moze se koristiti kao zacin kada se kuva ili pece povrce ili kao caj posle 15 minuta u kljucaloj vodi.

Kupus, karfiol, brokoli
-mocne antikancerogene komponente
-sprecavaju pre-kancerogene celije da se razviju u maligne celije
-blokiraju angiogenezu
paznja: ne kuvati u kljucaloj vodi, sve korisne komponente se uniste. kuvati na pari ili peci brzo na maslinovom ulju.

Luk, beli, crni
ima sumporne komponente koje umanjuju kancerogeno delovanje nitrozoamina iz prepecenog mesa i duvanskog dima.
direktno ubijaju kancerogene celije
moze da se koristi kuvan, pecen sa povrcem na maslinovom ulju, a moze i sirov.

Povrce i voce sa karatenoidima
sargarepa, latki krompir, paradajz, cvekla, kajsije i uopste sve narandzasto crveno imaju vitamin A i likopen koji dokazano inhibiraju rast kancerogenih celija.

Paradajz
likopen iz paradajza povecava sanse za zivot kod pacijenata sa kancerom prostate koji konzumiraju najmanje dva puta na dan.
Mora da se kuva da bi oslobodio likopen, a maslinovo ulje poboljsva apsorpciju.

Soja
-blokira stimulaciju kancrogenih celija seksualnim hormnima i blokira angiogenezu.
za vreme terapije taxolom ne konzumirati, posle nekoliko dana moze tofu, miso, etc...

Pecurke
stimulisu imune celije
moze kao supa ili pecene na maslinovom ulju.

Organsko povrce ima selena. Selen stimulise NK killere i ima ga u ribi.

Vitamin D je koristan i ima ga u u lososu i sardinama.

Probiotici
To su prijateljske bakterije iz creva koje pomazu varenje i pokrete creva i inhibirju rast kancera kolona. Ima ih u organskom jogurtu, luku, pradajzu, bananama, psenici.

Berries
Mogu i sveze i posle smrzavanja.

Citrus
Limun, grejpfrut, pomorandze imaju anti-inflamatorne flavonoide i ubijaju kancerogene celije.
Jesti sveze.

Crno vino
za odrasle 1 casa na dan uz jelo.
Rezervatrol iz crng vina deluje na gene koji stite zdrave celije od starenja. Takodje blokira NF-kappa B sivu eminenciju kancera.

Tamna cokolada
najmanje 70% kakaoa
Sadrzi antioksidanse koji usporavaju rast kancera i blokiraju angiogenezu. 20 g na dan je dosta i ekvivalentno je po antioksidansima 1 solji zelenog caja ili 2 case vina.
scabies scabies 18:59 03.02.2009

Karcinom zeluca

ucestalost kancera kod Azijata koji zive na Zapadu koji su poprimilistil zivota ista kao kod ostalih? Sta je to u nasem stilu zivota sto izaziva bolesti?

Incidenca karcinom zeluca najveca u Japanu. Kod Japanaca koji zive na zapadu ista kao kod ljudi koji zive na zapadu.
sybil sybil 23:02 03.02.2009

Re: Karcinom zeluca

scabies
ucestalost kancera kod Azijata koji zive na Zapadu koji su poprimilistil zivota ista kao kod ostalih? Sta je to u nasem stilu zivota sto izaziva bolesti?Incidenca karcinom zeluca najveca u Japanu. Kod Japanaca koji zive na zapadu ista kao kod ljudi koji zive na zapadu.

ne znam za taj podatak. jel moze referenca?
scabies scabies 19:07 03.02.2009

Blokada angiogeneze

Nisam skapirala da li te supstance selektivno blokiraju neoangiogenezu u tumorskom tkivu?
Neoangiogeneza je (kao i uostalom sve u prirodi) jedan vrlo svsishodan proces. Da nema revasqlarizacije bilo bi nemoruce zarastanje rana (restitutio ad integrum), uspostavljanje kolateralne cirqlacije, razst i razvoj organizma...pa ne bi valjalo da te supstance deluju neselektivno!
I drugo pitanje-koliki je zivotni vek u Aziji? I sta je vodeci uzrok smrti?
sybil sybil 01:26 04.02.2009

Re: Blokada angiogeneze

scabies
Nisam skapirala da li te supstance selektivno blokiraju neoangiogenezu u tumorskom tkivu?Neoangiogeneza je (kao i uostalom sve u prirodi) jedan vrlo svsishodan proces. Da nema revasqlarizacije bilo bi nemoruce zarastanje rana (restitutio ad integrum), uspostavljanje kolateralne cirqlacije, razst i razvoj organizma...pa ne bi valjalo da te supstance deluju neselektivno!I drugo pitanje-koliki je zivotni vek u Aziji? I sta je vodeci uzrok smrti?

da, da, samo patolosku angiogenezu malignih tumora.
ne znam tacno ostale zapad-azija statistike, ali znam da na tibetu zive preko 100 godina.
i da, naravno, welcome scabies.
saphiria saphiria 20:28 03.02.2009

re

pitanje vezano za Turmeric
iskreno ja prvi put cula za ovaj zacin, evo trazila po netu i nasla ovu sliku

zna li neko....
kako se ovaj zacin zove kod nas,postoji li na nasim prostorima i koje je njegovo narodno ime? Jel to vrsta safrana?
sybil sybil 23:13 03.02.2009

Re: re

saphiria
pitanje vezano za Turmeric iskreno ja prvi put cula za ovaj zacin, evo trazila po netu i nasla ovu slikuzna li neko....kako se ovaj zacin zove kod nas,postoji li na nasim prostorima i koje je njegovo narodno ime? Jel to vrsta safrana?

to je sastojajak karija i zove se i kupuje kao turmeric. ne znam da li ima drugi naziv kod nas, ali mozda nasi ne uvoze, nikada nisam videla turmeric u nasim radnjama.
sigurno nije shafran= safron.
scabies scabies 21:45 04.02.2009

Mozda je nepristojno

Uopste ne moras da odgovoris na moje pitanje (ti si sama tako nesto pominjala), ali me zanima da li si stvarno doktor?
sybil sybil 00:28 05.02.2009

Re: Mozda je nepristojno

scabies
Uopste ne moras da odgovoris na moje pitanje (ti si sama tako nesto pominjala), ali me zanima da li si stvarno doktor?

nisam odgovorila jer ne znam en general statistiku za aziju, znam samo statistiku azija-evropa za kancer. da znam odgovorila bih.
nije nepristojno, recu cu ti projekat ukratko. problem kod citostatika je neselektivno delovanje na zdrava tkiva. Problem je i intravenska primena. Idealno bi bilo oralna, selektivna primena, i to je sve sto mogu da kazem, profesionalna etika mi ne dozvoljava da kazem vise.
inace, ja nisam doktorka koja radi sa pacijentima, nego PhD medicinske biohemije i bavim se istrazivanjima.
jeremija92 jeremija92 13:38 05.02.2009

Re: Mozda je nepristojno

Ako je jedna čaša crnog vina dobra uz ručak, zašto onda ne i dve?

Ozbiljno pitam.

Sybil, hvala na poučnom tekstu, jer u časopisima svašta piše za zdravu ishranu.
sybil sybil 13:51 05.02.2009

Re: Mozda je nepristojno

jeremija92
Ako je jedna čaša crnog vina dobra uz ručak, zašto onda ne i dve?Ozbiljno pitam.Sybil, hvala na poučnom tekstu, jer u časopisima svašta piše za zdravu ishranu.

hvala jeremija.
radi se o tome da alkohol ima visok glikemicni indeks i u sustini je promotor kancera zbog insulinskih pikova. 1 casa iskljucivo crnog vina uz jelo se preporucuje zbog reservatrola koji je NF kappa B blokator (to je proinflamatorna komponenta koju luce kancerogene celije). sve preko 1 case je puno alkohola koji skodi. reservatrola nema u belom vinu i ostalom alkoholu. kada se uzme casa crnog vina uz jelo, pikovi nisu nagli i ostri kao na gladnom stomaku.
jeremija92 jeremija92 14:12 05.02.2009

Re: Mozda je nepristojno

Jasno ko dan, gledaću da se držim tog recepta.

PS: Moj poznanik je primenjujući makrobiotičku ishranu po receptu jednog beogradskog lekara, zalečio, a možda i izlečio, kancer pankreasa (5 1/2 godina je OK). Od tada i sam imam više sluha za savete o zdravoj hrani. Međutim, loše navike se teško menjaju.
sybil sybil 15:15 05.02.2009

Re: Mozda je nepristojno

jeremija92
Jasno ko dan, gledaću da se držim tog recepta.PS: Moj poznanik je primenjujući makrobiotičku ishranu po receptu jednog beogradskog lekara, zalečio, a možda i izlečio, kancer pankreasa (5 1/2 godina je OK). Od tada i sam imam više sluha za savete o zdravoj hrani. Međutim, loše navike se teško menjaju.

tacno tako. ja sam citajuci naucne radove i knjigu koju sam preporucila na prethodnom blogu dozivela potpuni preokret u razmisljanju. autor knjige je covek koji je u 31. prvi put operisan od tumora na mozgu, pa posle 3 godine opet isto, i zahvaljujuci ishrani, vezbama i psihoterapiji potpuno drzi bolest pod kontrolom. i jos dodatno, on je neuropsihijarar PhD, sef bolnice u Pitsburgu, covek koji apsolutno moze da poveze zapadnu i tibetansku medicinu. puno je potresanih i katarzicnih momenata, recimo.zadivljujuca je upornost i vera u zivot kada opisuje kako izmucen hemoterapijom dolazi kuci i odmah odlazi da trci 45 minuta u drustvu svoga psa.
i onda neko neko bude zdrav i lenj.
sybil sybil 03:21 09.02.2009

samo jos da naglasim

da zdrava ishrana ne znaci jesti i nezdravu i jos zdravu hranu, nego samo zdravu.
nezdravo je meso (idealno je 200 g organskog mesa nedeljno) ali moze riba i morski plodovi.
jaja, jesti umereno i to organska
mleko zameniti sojinim mlekom, moze low-fat jogurt koji ima korisne bakterije za crevnu floru.
naravno nije dozvoljen secer, brasno, krompir, kukuruz, sva pica i sokovi iz samoposluge. piti samo vodu sa limunom ili timijanom, 1 casu crnog vina na dan i organski jogurt ili kefir.
od poslastica samo 20g tamne cokolade dnevno.
voce i povrce, samo napred, ali na maslinovom ulju. ne koristiti suncokretovo etc. margarin, puter i slicne masnoce, nego tzv. omega-3-margarin.
saphiria saphiria 10:39 09.02.2009

Re: samo jos da naglasim

sybil... meni je ovaj tvoj blog jedan od najboljih i najkorisnijih koje procitah u poslednje vreme , svaka cast

da zdrava ishrana ne znaci jesti i nezdravu i jos zdravu hranu, nego samo zdravu.

i pitanje: postoji li negde jelovnik zdrave, izbalansirane ishrane i uputstvo za njegovu pripremu?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana