Društvo

Ko je kriv?

albicilla RSS / 21.01.2009. u 15:44

Putovao sam do Engleske nedavno. U najboljem slučaju, od vrata do vrata, put je mogao da traje oko pet sati - a trajao je 19! I svo vreme sam se pitao u čijoj nadležnosti je ta katastrofa i ko mi je kriv za maltretiranje?

Najjeftinija povratna karta Beograd - Engleska je koštala oko 330 evra po osobi. U isto vreme, za približno iste pare potrošene za prevoz kombijem do Budimpešte i potom avionom do Engleske, otputovali smo i vratili se nas dvoje!

Jedino što je putovanje trajalo mnogo duže i bilo znatno zamornije, a ja čak nisam znao niti koga treba da psujem zbog toga: Ministarstvo saobraćaja, Privrednu komoru, Aerodrom NT, nekog trećeg? Najjeftinija povratna karta koju sam otkrio je koštala 65 evra, iz Pešte, naravno! Pitanje je, a zašto je baš to 'naravno'?

Svaka nova vlada je kupovala predizborne bodove pričama o razvoju turizma. Srbija nema čime da privuče visokoplatežne goste i naša najveća turistička šansa je veći broj niskoplatežnih, pretežno mlađih gostiju iz EU. A kada iz te iste EU pogledate šta nude niskotarifne avio-kompanije, otkrijete da za 330 evra možete da kupite povratnu do Tajlanda. Šta mislite, kolika je turistička privlačnost Srbije u poređenju sa atraktivnošću Tajlanda ili neke slične peskovito-palmovite destinacije?

A ja i dalje ne znam zašto niskotarifni avio-prevoznici ne sleću u Beograd (koji nije ništa manji od Pešte, samo je aerodrom manji, dok je direktor istog, verovatno, bolje plaćen), niti ko mi je za to kriv? A neko ipak mora biti i za to odgovoran...



Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:55 21.01.2009

eeee

tako sam ja letos iz Peste letela do belfasta za mnogo para (jer london-belfast izgleda imaju neke neresene probleme koje pokusavaju da rese preko avionskih karata + minibus i taj vremenski maltretman...i tako, bilo je oko 20 sati u jednom pravcu.
navodno, aerodrom beograd ima najskuplje taxe za avione pa se nikome ne isplati da koristi nase Usluge...nema veze sto niko ne leti jat-om...to ce morati da se otvori, samo ne znam kad? valjda kad direktori aerodroma beograd ne budu postavljani Iskljucivo po stranackoj pripadnosti...
ps. nisam sigurna da je direktor aerodroma u pesti bolje placen od naseg Bojan Kristo
albicilla albicilla 16:31 21.01.2009

Re: eeee

Znaš li u čemu je razlika kada kartu platiš 330, u odnosu na onu od 65 evra? Uz prvu dobiješ sendvič i kafu. Tj, ukoliko si spremna da sendvič platiš 265 evra. Meni je to malo preskupo..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:03 21.01.2009

Re: eeee

ne, nisam naravno. nisam bila sasvim jasna: iz nekok razloga leteti easy jat-om iz peste do belfasta a preko londona je preko 300€ i to navodno jer je let london-belfast skup, e sad ti vidi kad jos dodam 70 evara za minibus i svo cekanje + u easy jet-u moras da platis i sendvic i kafu...mnogo je. inace i indem redovno za pestu kad treba da letim negde, vec godinama, ali minibus ne moze da te dovede samo 2 sata pre poletanj, nead cekam i vise od 4 sata + onih 4-6 putovanja...kako godine odmicu, ne znam vise sta mi se vise isplati

ps. pre dva meseca sam kupila kartu u jednom pravcu za hamburg preko berlina (pronadjem JAT za 100€!)...kad, ono, letimo do berlina a od berlina minibus! reko, a?! imala sam srecu da sam bila sama u minibusu i da smo stigli za nesto manje od 3 sata
albicilla albicilla 21:26 21.01.2009

Re: eeee

presao sam 40-tu pa je sam cin putovanja davno izgubio na drazi, volim destinacije, ali samo taljiganje, klackanje, truckanje i sl. mi sve manje prija... teleportacija mi je sve cesce na umu
dunjica dunjica 16:24 21.01.2009

germanwings

A ja i dalje ne znam zašto niskotarifni avio-prevoznici ne sleću u Beograd

Slijeće germanwings iz smjera Köln/Bonn, iako bi svakako imalo smisla i da se povežu drugi njem. gradovi s Beogradom.
Od ljeta kreću direktni letovi RyanAir London - Osijek. Mislim da je izabran Osijek zbog relativne blizine i Beograda i Zagreba, ali i BiH i Pečuha, pretpostavljam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:30 21.01.2009

Re: germanwings

ali nama u SRB to jos uvek nista ne znaci, ne mogu da odem na Nikolu Teslu i za 120€ letim direktno za HH, Berlin, London...to minibusarenje je mucno.

dunjica dunjica 16:56 21.01.2009

Re: germanwings

pa ja letim Berlin-Zagreb o onda vlakom za Osijek, 4 sata. Beograd je do Osijeka 100 km bliži.

Pitanje je prioriteta: par sati u busu i jeftin let ili 300 € skuplji let, pa direktno?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:45 21.01.2009

Re: germanwings

da ali ako idem preko peste racunaj da je to jos 30€ viza +cekanje za vizu, a da idem u hrvatsku prelazim granicu i ne znam nikad koliko cu se na istoj zadrzati, te moram krenuti dosta ranije...prosto, nedostatak komocije mi ide na zivce. da imam dovoljno para da ni mi je svejedno da li 300€ gore ili dole...well, niko ne razmislja da je vreme novac pogotovo sto mene duga putovanja fizicki iscrpljuju, imam glavobolju i treba mi jos bar jedan dan da se oporavim i vratim u kolosek...
brananl brananl 16:29 21.01.2009

Monopol?

Koliko sam ja cula problem je monopol JAT-a.
Ni od Amsterdama ne leti npr KLM jer imaju dogovor sa Jat-om.
Za niskobudzetne linije nije bitno da li slijecu u Beograd ili u Nis, ili cak u Batajnicu. Samo negdje blizu destinacije. Tako da aerodromske takse nisu najveci problem.
Bila je prica da ce Ryanair letjeti u BG, ali se to izjalovilo.
German wings leti, a i Lufthansa ima jeftine letove do BG (iz raznoraznih gradova Njemacke). Treba pogledati ponude na B92....
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:36 21.01.2009

Samo da prijavim da

čak i onda kada niskobudžetne firme avionskog karaktera počnu da konkurišu, još uvek egom nabildovane državne firme drže svoje cene. Tako je i u Slo...čak su i tvrdili da će ovi niskobudžetni i tako uskoro da propadnu , a karte su prodavali po astronomskim cenama i pre i po dolasku niskobudžetnih (kojih ako nema u Ljubljani, ono ih ima u sat vremena udaljenom austrijskom Gracu ili Trstu).

Ne mogu da izdržim, s obzirom da si pticolog, a avioni su ko tice...a ova slika me slatko juče nasmejala

albicilla albicilla 16:54 21.01.2009

Re: Samo da prijavim da

video sam negde sliku sive caplje kako guta malog zeku.. al ne bih da sve zgrozim
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:20 21.01.2009

Re: Samo da prijavim da

Ja kad sam ovu sliku gledala bila sam prosto sigurna da je uspeo da zbriše, vidi koji rad nogu ima...
49 41 49 41 17:32 21.01.2009

Re: Samo da prijavim da

Jelica Greganović
čak i onda kada niskobudžetne firme avionskog karaktera počnu da konkurišu, još uvek egom nabildovane državne firme drže svoje cene. Tako je i u Slo...čak su i tvrdili da će ovi niskobudžetni i tako uskoro da propadnu , a karte su prodavali po astronomskim cenama i pre i po dolasku niskobudžetnih (kojih ako nema u Ljubljani, ono ih ima u sat vremena udaljenom austrijskom Gracu ili Trstu).

Ne mogu da izdržim, s obzirom da si pticolog, a avioni su ko tice...a ova slika me slatko juče nasmejala


Tako je i sa JAT-om, Lufthansom, Adriom, ... na domacem terenu;

-Da, te udavim i progutam da niko ne vidi; a, ako "vidi"-ce se vadime (verbalno) posle!

Pre, dve tri god. sam sa istocne obale preko Franfurta dosao u Beograd i vratio se nazad za $ 360.
Kartu su mi doneli na vrata, all Taxes included. Nisam makao od Laptopa; napolju bilo mnogo zima-ko sada.

albicilla albicilla 17:32 21.01.2009

Re: Samo da prijavim da

u stvari i caplja deluje zbunjeno, ali... ne verujem da je ostala gladna
albicilla albicilla 18:49 21.01.2009

utisak

utiska sam da niko ne zna ko je za to odgovoran? valjda bi drzavi bilo u interesu da poveca promet na aerodromu nt? da kompanijama ponudi olaksice? kad je vec tako predusretljiva prema fiatu, gaspromu, zasto ne i prema avio-prevoznicima? ili to svi gradjani srbije tako podizu cenu jat-u, koji, svejedno, niko ne zeli da kupi?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:07 21.01.2009

Re: utisak

valjda bi drzavi bilo u interesu da poveca promet na aerodromu nt?

pa drzavi nije u interesu ni da korisnici gradskog prevoz u BG placaju kartu/ponistavaju vec kupljenu...ista stvar.
albicilla albicilla 21:31 21.01.2009

Re: utisak

ja stalno predlazem da smanjimo plate poslanicima koji i tako stalno nesto slave, a da od te razlike uvedemo makar dnevnice demonstrantima na trotoaru ispred vlade: cesce rade od poslanika, a neretko se i za bolje stvari zalazu
blasted blasted 09:27 22.01.2009

LowCost

Hm... Apsolutno se slazem da ono sto smo dobili nije ono sto smo trazili, barem sto se vlasti tice. Ipak, problem nedostatka lowcost avio kompanija u Srbiji (izuzevsi Germanwings) je cini mi se malo siri od puke nesposobnosti vlasti. Barem direktno. Od monopola JAT-a, koji je konacno pao, preko troskova handlovanja aviona na Bg aerodromu, do najbitnije stavke, a to su VIZE. Niko nije lud da pokrece nove linije od/ka zemlji kojoj su potrebne vize, iz prostog razloga sto im ta cinjenica jasno govori da popunjenost letova ne bi u svakom trenutku bila optimalna. Izuzetak je Germanwings zbog osvedoceno najveceg broja gastarbajtera koji lete iz Beograda ili ka Beogradu. Mislim da je primena sporazuma o slobodnom nebu uz ukidanje viza jedini nacin da Srbija dobije lowcost letove. I to verovatno do Batajnice ili Nisa...
albicilla albicilla 16:30 22.01.2009

Re: LowCost

zar batajnica ima kapacitet za normalne, makar manje, putnicke avione?
49 41 49 41 21:37 22.01.2009

Re: LowCost

albicilla
zar batajnica ima kapacitet za normalne, makar manje, putnicke avione?

Ima i te kako.
Secam se (davno) da je sleteo jedan od najvecih Cargo aviona; jos '92.

Sto se to ne koristi?!?
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 17:52 22.01.2009

Otvoreno Nebo

Deo problema je u tome što Srbija još nije ratifikovala sporazum Otvoreno Nebo sa EU. U ovoj vesti se pominje da je potpisan, ali ne verujem da je još uvek ratifikovan. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=10&dd=27&nav_id=325516&fs=1

Dakle, dok se to ne desi stvari funkcionišu po prinicpu reciprociteta, gde tzv. "flag carriers" ili nacionalne avio-kompanije imaju tzv. "right of first refusal". Uzmimo na primer letove ka Nemačkoj. Prvo se JAT i Lufthansa dogovore gde će i ko leteti, i to podjednako podele (nisam 100% siguran, ali ako bi prebrojali mislim da bi ustanovili da i JAT i LH imaju jednak broj letova prema Nemačkoj odnosno Srbiji). E sad, ono što ostane, odnosno ono što oni neće, ostaje ostalima da servisiraju. Primetli ste svakako da Germanwings leti samo na destinacije gde ni JAT ni LH ne lete. Naravno, mnogo bi bilo korisnije da Germanwings leti recimo za Frankurt a ne za Keln sa svojim niskim tarifama, ali to nije moguće trenutno.

Takodje, postoji i nisko-tarifna kompanija iz Norveške koja leti za BEG, Norwegian Air Shuttle, iz Osla. Primetićete da ni JAT ni SAS ne lete na ovoj ruti, te ostaje njima pravo. Naravno, njihove cene su niže, ali bi verujem bile čak niže da još neko leti na toj ruti.

Vize su verovatno nešto što ove firme uzimaju u obzir kada odlučuju gde će leteti. Ali dokle god se vazdušni promet reguliše sistemom medju-državnih ugovora gde nacionalne avio-kompnaije imaju pravo da izaberu najbolje destinacije nisko-tarivnih kompanija neće bit u Srbiji u punom smislu.

A žašto naša skupština još nije ratifikovala taj sporazum... e pa sad... videli ste kako nam izgleda skupština :)
albicilla albicilla 13:37 26.01.2009

ko je kriv?

saznajem juce da je i u stampi bilo kako je velja ilic prakticno onemogucio sletanje ryanaira u beograd, a u cilju ocuvanja cene jat-a. ako je to tacno, makar znam poimence koga da psujem kada se sledeci put budem iz beograda klackao, taljigao i truckao do nekog udaljenog aerodroma u manjem gradu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana