EkonomskaKriza iz ugla PreduzetnicePočetnice

constrictoria92 RSS / 19.01.2009. u 20:25

 

Tek da raščistim par stvari na početku ovog teksta:

Ne, nisam ekonomista po struci (ni približno)... Kao što znate, ja sam PreduzetnicaPočetnica. Da bih se uspešno bavila preduzetništvom, potreban mi je, za početak, zdrav razum i logično razmišljanje. Iz tog ugla (zdravorazumski & logično) izložiću kakvo je moje viđenje EkonomskeKrize u Srbiji i kako bih se borila protiv nje. Pa, da počnem:

Svako se bori protiv EkonomskeKrize kako zna. Međutim, ne smatram da se protiv krize treba boriti zamrzavanjem plata i smanjenjem penzija, niti povećavanjem PDV-a. Zašto? Zato što smatram da Država može uštedeti i zaraditi na više načina (a ne samo na ovaj).

Za početak, imamo 24 ministarstva i jednog ministra bez portfelja . Čemu služi ministar bez portfelja? Stvarno, čemu? Moj osobni doživljaj je da ovaj ministar samo prima platu i to je pojava koja se, kako se meni čini, razvlači kroz svaku vladu.
Imamo i Ministarstvo za Kosovo i Metohiju. Neka se već jednom odluče da li je Kosovo i Metohija deo naše zemlje. Ako jeste, problematikom pomenute naše teritorije treba da se bave Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova i Ministarstvo pravde (prim. aut. čiji mi je naziv oduvek bio sulud. Uvek mi je prikladniji naziv bio Ministarstvo pravosuđa, jer na Pravdu niko nema tapiju); ako nije tu je Ministarstvo spoljnih poslova. Po sadašnjem modelu može da se napravi i Ministarstvo za Šumadiju ili Ministarstvo za Vojhvodinu, itd. Što se mene tiče, i ovo ministarstvo je samo bacanje para.
Imamo i Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo. Kad bi se stvarno ukinula (ne samo na papiru, nego stvarno) monopolistička pozicija NeprikosnovenogTelekoma i kad bi zaživelo slobodno tržište i konkurencija (ali stvarno konkurencija; a ne taljenje 2-3 firme pod aminom države) i na ovom polju, ovo ministarstvo nam ne bi ni trebalo, zar ne?
Recimo, Švajcarci imaju Ministarstvo za životnu sredinu, transport, energiju i komunikacije (inače, imaju samo 7 ministarstava). Je l' mi to imamo više para od Švajcaraca ili smo pametniji od njih, pa sve ovo delimo na nekoliko ministarstava? Austrijanci imaju 13 ministarstava. Koja su to ministarstva, možete pogledati ovde. Nisam primetila ni da njima ide gore nego nama, iako imaju skoro duplo manje ministarstava od nas.

Sledeći predlog za uštedu su NašiNarodniPoslanici. Brojka od 250 poslanika je zaista impozantna. Ja bih smanjila broj poslanika. Smanjila bih i njihove plate i ostala primanja (npr. putne troškove), kao što je, recimo, skoro uradila Slovenija (prim. aut. Samo od ovoga bi se na godišnjem nivou verovatno mogla finansirati izgradnja ČuvenogAutoputa). Ukoliko nemaju kvorum ili blokiraju rad skupštine, kaznila bih sve poslanike sa po 20% od plate plus za taj dan (kad nisu imali kvorum/blokirali rad, itd.) ne bi dobili dnevnice/putne troškove/itd., pa da vidite kako bi se brzo oko svega dogovorili. Ako je njima do šale i smeha, meni nije (a verujem ni većini građana Srbije).

Zatim plate UspešnihMenadžera u NeuspešnimDržavnimFirmama nikako ne bi smele da budu po nekoliko desetina hiljada evra na mesečnom nivou (ma, ni po nekoliko hiljada evra!). Recimo, menadžment u USA ima prosečno godišnju bruto platu od 100 i kusur hiljada dolara, pa im ništa ne fali.

Stižemo i do UpravnihOdbora Nesupešnih i Uspešnih (khm khm, ko je rekao Monopolističkih umesto Uspešnih) DržavnihFirmi. Moje mišljenje je da članovi OvihOdbora ne treba uopšte da primaju platu niti bilo kakve druge nadoknade.

Velika ušteda bi se napravila i smanjivanjem broja zaposlenih u DržavnojAdministraciji. Tek da reknem, da bi korisnije za građane ove zemlje bilo da sva dokumenta mogu da se skinu (u najgorem slučaju naruče) putem interneta, a ne da se moljakaju od raznih ŠalterskihSlužbenika (koje je vrlo lepo opisao blogokolega Tibor u svom blogu).

E, sad, logično je da u vreme krize ne možemo očekivati porast zaposlenosti, ali se može poraditi na očuvanju postojećeg broja zaposlenih u privredi (naglašavam, u privredi). Kako?
Ne, ne, dragi moji, ne povećavanjem PDV-a. Otkud vam to pade na pamet?!? A ni Zakonima koji postoje, al' se ne primenjuju, (prim. aut. Poslednje je slučaj blogokolege Don Quijote koji ima kurirsku agenciju, ali ne može da se bavi svojim poslom, jer je još 2005. donet zakon gde se kaže da će se u roku od 45 dana formirati agencija koja će izdavati dozvole za obavljanje pomenute delatnosti, ali do današnjeg dana nije formirana. Sada mu zabranjuju rad, jer nema dozvolu. A ko da mu je izda?!?).
Jeste da se ne uklapa u SrpskiBiznisModel, al' bolje je od većeg broja ljudi dobijati manje para po osobi, nego od malog broja više... Šta to znači? To znači podsticanje priredne aktivnosti, a ne gušenje većim nametima (prim. aut. Turci su uzimali desetak, pa je to ostalo opevano u narodnim pesmama kao težak harač.).

Kao što rekoh, nisam ekonomista tako da je ovo moje viđenje situacije (a i dosta ljudi koje znam imaju slično viđenje)... Može biti da grešim, a može biti i da sam debelo u pravu...

 

 

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 20:36 19.01.2009

ZA

Kad bi se glasalo za tvoj predlog - ja bih bila ZA.


PS Verovatno u tim uređenim zemljama gde sve štima - Ministri i zaposleni po Ministarstvima nemaju mnogo posla, a mi se još uštimavamo, pa ima puuunoooo da se radi. I mi ćemo jednog dana smanjivati njihov broj, no sad nam treba toliko mnogo stručnjaka, na odgovornim mestima sa velikim primanjima.

constrictoria92 constrictoria92 20:41 19.01.2009

Re: ZA

A za prvo mesto:



p.s.
Fala lepo na podrsci.
Ako kojim sluchajem resim da oformim stranku, ti ces u njoj da budes prva iza mene.
Milan Novković Milan Novković 20:49 19.01.2009

Re: ZA

A za prvo mesto

Ček, ovo liči na orla dečaka, a Margos je devojčica ! :)
niccolo niccolo 20:50 19.01.2009

Re: ZA

I mi ćemo jednog dana smanjivati njihov broj, no sad nam treba toliko mnogo stručnjaka, na odgovornim mestima sa velikim primanjima.

margos margos 20:52 19.01.2009

Re: ZA

a Margos je devojčica

Pa devojčici i treba Dečak:)))

PS Dok oformiš stranku, ja ću već da budem s onim Krkobabićima:))))
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:28 19.01.2009

Re: ZA



Margos
... PS Dok oformiš stranku, ja ću već da budem s onim Krkobabićima:))))


To znači da ima šansi da postaneš - ministarka (a u isto vreme i potpredsednica vlade), kao što je Krkobabić postao. Nikad nije kasno da se....
constrictoria92 constrictoria92 21:31 19.01.2009

Re: ZA

Nikad nije kasno da se....


Tako joj reci!
A kampanja moze da nam glasi:

S nama, u nasu divnu buducnost...
drug.clan drug.clan 20:44 19.01.2009

plate budza

Zatim plate UspešnihMenadžera u NeuspešnimDržavnimFirmama nikako ne bi smele da budu po nekoliko desetina hiljada evra na mesečnom nivou (ma, ni po nekoliko hiljada evra!). Recimo, menadžment u USA ima prosečno godišnju bruto platu od 100 i kusur hiljada dolara, pa im ništa ne fali.



Menadzeri velikih kompanija u Americi imaju plate i bonuse koliko hoce i krece se od par miliona do pola milijarde dolara ali zato americke kompanije i propadaju kao sto vidimo ovih dana. npr u krajsleru na plate 10 top menadzera ide 1000 dolara od svakog auta koji prodaju.

Amerikanci su ponosni sto su njihovi CEO-ovi placeni u proseku 500 puta vise od prosecnog radnika u kompaniji dok je u ostalim zemljama taj broj manji od 30 puta. Stanje americkih kompanija je jos jedan pokazatelj da to treba menjati i da tu politiku nikako ne treba sprovoditi.
constrictoria92 constrictoria92 20:48 19.01.2009

Re: plate budza

Eh, sto bih volela da se bar jedna nasa firma moze meriti sa Krajslerom...
A to da ne treba da imaju tolike plate se slazem.

Drugo:
Krajsler ne isplacuje plate svojim menadzerima od mojih i tvojih para, vec od onoga sto zaradi.
Filip2412 Filip2412 22:02 19.01.2009

Re: plate budza

pa de nadje krajsler oni su propala firma, mercedes kune dan kada ih je kupio
Drugo:
Krajsler ne isplacuje plate svojim menadzerima od mojih i tvojih para, vec od onoga sto zaradi.

Da, na zalost upravo to rade. Isplacuju plate "iz mog i tvog dzepa". Da li si cula za 700 + 350 milijardi dolara koje ce americka vlada uzeti od gradjana i dati bankama i auto kompanijama da se vade iz bule?

Slabo ko veruje da se autokompanije mogu spasiti; Krajsler je najgori GM & Ford kao za nijansu bolji ali u principu sve tri bi bankrotirale da ne uzimiaju pare iz budzeta. E sad, kad uzmu pare iz budzeta, od svih onih gradjana za koje ne postoji besplatno zdravsto i socijalna pomoc i od svih onih koji su izgubili stednju na akcijama i kuce zbog krize, onda ce da razdele te pare menadzerima i radnicima za plate pa ce nakon toga opet da propadnu jer nema sanse da prismrde Japanskim i Koreanskim vozilima po kvalitetu i ceni. Ko oce kvalitet za pristojne pare kupice japanca ko hoce malo vise da plati kupice Audi, BMW ili Volkswagen i to je to, tako ti se rangiraju vozila u severnoj americi. Ako vozis americko auto znaci da si golja.

A ovo sto kaze drug.clan je tacno, menadzerske plate propalih firmi u USA su ogromne. Puno je bilo o tome u medijima. Najsmesnija angdota je kada su predsednici ili CEO sta vec, Krajslera, GM-a i Forda dosli da mole vlast za pare a sva trojica dosla privatnim avionima :). To se desilo pre 2-3 meseca. Taj put su odbijeni a posle kad su mediji digli dzevu oko toga oni kao da ispadnu fini dosli nekakvim elektricnim/hibridnim autima.
spinnacker spinnacker 11:18 20.01.2009

Re: plate budza

[url=http://www.denverpost.com/business/ci_11475891][/url] clanak iz lokalnih novina da stvari mogu biti jos gore
niccolo niccolo 20:48 19.01.2009

Dodatna krava

potreban mi je, za početak, zdrav razum i logično razmišljanje

I početni kapital...
Čemu služi ministar bez portfelja?

On ti je ona jedna dodatna krava iz Marcovog primera
khm khm, ko je rekao Monopolističkih umesto Uspešnih) DržavnihFirmi

Evo ja kažem.
Ne, ne, dragi moji, ne povećavanjem PDV-a. Otkud vam to pade na pamet?!?

Zato što ne mogu sadašnjim javnim prihodima da pokriju sve ono što će biti rashodi. Mada delimično su krivi i građani jer još nismo naučili onu lepu razliku između nominalnog i realnog. Uzmimo recimo penzionere (pri čemu molim da se ne shvati da imam nešto protiv penzionera, samo je dobar primer za ono što hoću da kažem). Dobili su onih deset odsto - nominalnih 10%. I sad lepo ovi povećaju PDV, što znači poskupljenje raznorazne robe i usluga. Najveći broj penzionera svu svoju penziju i troši na potrošnju. Koliko će u tom slučaju penzioneri realno dobiti više? Međutim, Krkobabiću je i to rešenje "jeftinije", jer da je odustao od tih 10% svi bi pričali kako nije ispunio svoja predizborna obećanja i ne bi imao ama baš nikakve šanse na nekim budućim izborima. Ovako bar može da kaže, eto mi smo obećali tih 10% i to smo ispunili.
constrictoria92 constrictoria92 20:57 19.01.2009

Re: Dodatna krava

Ali, kad bi se rukovodili mojim predlozima, ondaK ne bi bilo potrebno povecanje PDV-a (mozda bi chak imali i viska para).
miniko63 miniko63 21:06 19.01.2009

Re: Dodatna krava

Za početak, imamo 24 ministarstva i jednog ministra bez portfelja . Čemu služi ministar bez portfelja? Stvarno, čemu? Moj osobni doživljaj je da ovaj ministar samo prima platu i to je pojava koja se, kako se meni čini, razvlači kroz svaku vladu.


Nije on jedini od ministara u vladi koji ne služi ničemu. Bojim se da ih ima mnogo više od ministra do portira. Osim ministra bez portfelja, plate prima i šuša i buša. Ko mrava ih je po ministarstvima, a kada treba da zavšiš neki posao, obeliš načisto . Maltretiranje do 101 i nazad.

Niko nikada nije uradio ozbiljnu analizu učinka, bojim se da će smanjenje javne administraciji, kao i sve, u ovoj zemlji biti uradjeno po princiou kako mali Perica zamišlja racionalizaciju ili štednju. Ponovo će biti jedini kriterijum; političke veze i vezice, a ne ozbiljna analiza učinka, praivčni kriterijumi za sistematizaciju radnih mesta i sl .

Svi su oni zasviraj i za pojas zadeni!
constrictoria92 constrictoria92 21:11 19.01.2009

Re: Dodatna krava

Niko nikada nije uradio ozbiljnu analizu učinka


mozda i bolje sto nije... Da jeste, verovatno bi mi opala kosa s glave...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:38 19.01.2009

Re: Dodatna krava

Niccolo
...Čemu služi ministar bez portfelja?

On ti je ona jedna dodatna krava iz Marcovog primera


madam_mym madam_mym 03:21 20.01.2009

Re: Dodatna krava

Ali, kad bi se rukovodili mojim predlozima, ondaK ne bi bilo potrebno povecanje PDV-a (mozda bi chak imali i viska para).



svaka ti je zlatna
miodrag2008 miodrag2008 20:52 19.01.2009

Kriza

Mi smo odavno u krizi tako da nema sta da nem se desi, a da tome slicno nije nam se desilo.
U svakom slucaju treba krenuti od nekud tako da se slezem sa tobom
constrictoria92 constrictoria92 20:54 19.01.2009

Re: Kriza

I ja se slazem sa tobom da smo mi odavno u krizi.
miodrag2008 miodrag2008 21:16 19.01.2009

Re: Kriza

Npr. vlasnik firme gde radim je poceo da izmislja razloga kako bi radnicima odbijao od plate po koji procenat, covek hoce krizu da doceka spreman
constrictoria92 constrictoria92 21:18 19.01.2009

Re: Kriza

Zbog takvih spremnih, sad nam je ovako kako je...
miodrag2008 miodrag2008 20:53 19.01.2009

Kriza

Mi smo odavno u krizi tako da nema sta da nem se desi, a da tome slicno nije nam se desilo.
U svakom slucaju treba krenuti od nekud tako da se slezem sa tobom
aguero aguero 20:57 19.01.2009

Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

Stednja bi trebalo da bude slag na torti ekonomskog prosperiteta zemlje.Torta je proizvodnja novca i kapitala.Mi smo unistili sve sto je moglo da donese oporavak privrede - poljoprivredu,industriju,rudarstvo,energetiku....Kroz kvaziprivatizacije sve je blokirano i ugaseno,ili se polako gasi.nije stigao svez,zdrav kapital,glavni kupci nasih firmi bili su nakupci,Milosevicevi tajkuni koji su se obogatili na razne nacine,sumnjive uglavnom.Najpre,kupujuci marku za sedam dinara,a prodajuci je potom,mozda i u istom danu,za 3o dinara.Takvi nisu sposobni da odrze i razviju sisteme koje su privatizovali i zato je cela zemlja u kolapsu.Izlaza nema i ne moze biti.jer,svi nasi problemi funkcionisu kao sistem spojenih sudova.Nista ne znaci resavanje jednog problema,svi problemi moraju da se resavaju simultano.A ko ce da ih resava?Partijski kadrovi koji su nekvalifikovani i nesposobni.Vlada?Prvi ko bez ostatka poredja sva imena ministara u Cvetkovicevoj vladi treba da dobije neku vrednu nagradu.Za polovinu niko nikada nije cuo,nigde se nisu ni pokazali ni dokazali.Ugljanin je,u stvari,prava slika ove Vlade.
Kao novom preduzetniku zelim ti,ne veliku,vec neverovatno veliku,srecu,jer ne vidim sta uopste danas moze uspesno da se radi u ovoj zemlji.Prolaze samo trange frange poslovi i to samo na udarnim mestima.
Tacno je da Drzava mnogo kosta,da trazi sve vise i vise,a ja se bojim da smo na pragu novih socijalnih revolucija i povratka na kvazi socijalizam i komunizam....
constrictoria92 constrictoria92 21:02 19.01.2009

Re: Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

A sta da dodam sto vec nisi rekao?!?

ivana23 ivana23 21:07 19.01.2009

Treba reci...

jednatanja jednatanja 21:07 19.01.2009

Re: Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

Ukoliko nemaju kvorum ili blokiraju rad skupštine, kaznila bih sve poslanike sa po 20% od plate plus za taj dan (kad nisu imali kvorum/blokirali rad, itd.) ne bi dobili dnevnice/putne troškove/itd., pa da vidite kako bi se brzo oko svega dogovorili.


AMIN!
saphiria saphiria 21:23 19.01.2009

Re: Treba reci...

....da u nasem drustvu trenutno vlada negativna selekcijau najsirovijem obliku i da je na snazi izopacen sistem vrednosti
Ko nam je, kad nam je, i odakle nam je preneo ovakav sistem, i ko je kriv za odrzanje istog i gde je krajnja tacka ovakvog bitisanja tema je zaista za ozbiljne ljude i medije, ako jos takvi uopste postoje ili su se i oni povukli pred naletom ' sposobnih' i gromoglasnih

aguero aguero 21:24 19.01.2009

Re: Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

A sta da dodam sto vec nisi rekao?!?

Pa,mozda bi se moglo reci da ipak n ije sve tako beznadezno i da neki tracak nade mora da postoji.Primecujem da se neki ljudi vracaju na svoja zapustena seoska imanja,pokusavajuci da obezbede hranu bar za svoju porodicu.Mada,i za ozivljavanje seoskih domacinstava treba dosta novca,ko ima taj i toliki novac,ni ne pomislja da se upusta u tezacki zivot....U najgorem su polozaju oni koji su "zarobljeni" u nekom soliteru na 13. spratu i to je sve sto imaju....
Takodje,mislim da je dobro sto se prijatelji okupljaju,zbijaju svoje redove i pokusavaju zajedno da se izbore sa ekonomskim i drugim problemima....Mnogo je prevara u poslu,duznika koji ne placaju,ali ako se ide korak po korak mozda nesto i moze da se uradi....Ne znam u koju si oblast zakoracila,ali hodaj kao po minskom polju i nemoj da budes kao drugi.Budi dobar poslovni partner!Partner koji postuje svoje obaveze,svoje poverioce i razume probleme koje i drugi imaju.Onda su i cuda moguca!
constrictoria92 constrictoria92 21:29 19.01.2009

Re: Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

Mnogo je prevara u poslu,duznika koji ne placaju


Welcome to my world...
constrictoria92 constrictoria92 22:37 19.01.2009

Re: Treba reci...

.da u nasem drustvu trenutno vlada negativna selekcijau najsirovijem obliku i da je na snazi izopacen sistem vrednosti


Jeste trenutno, al' tako je odavno... Pochelo je s' onim ImeDaMuNePominjem...
madam_mym madam_mym 03:33 20.01.2009

Re: Treba reci...

Ko nam je, kad nam je, i odakle nam je preneo ovakav sistem, i ko je kriv za odrzanje istog i

niko, nikad, niodkuda
ovo je sistem mutirao, ili je nastao kao maligna celija, ili tako nesto, kao da je ovaj sistem nasa autoimuna bolest, napatili se neki stetni elementi, jel'te, pa sad organizam napada samoga sebe, da ja vama kazem, i... treba mi Dr M ili tako neko, scabies, ma primer...
Artur Dent Artur Dent 08:46 20.01.2009

Re: Sve je kvazi,pa i nas zivot sam!

constrictoria92
Mnogo je prevara u poslu,duznika koji ne placajuWelcome to my world...

Pa u Srbiji nikad nije bio problem prodati, vec naplatiti.
Dr M Dr M 21:05 19.01.2009

Zakoni...

Srbija je mesto na kome, istovremeno, deluju dva zakona, Parkinsonov i Marfijev.
Parkinsonov je manje poznat- govori o tome da birokratija ima svojstvo da se umnozava geometrijskom progresijom i da sama sebi izmislja zadatke da bi opravdala svoje postojanje.( ovo je ukratko i grubo podsecanje).

Marfi je vec poznatiji ali i depresivniji- ne moze se okrenuti u povoljnom smeru.

Sa tim u vezi, moje zapazanje:
Birokratija je kao drvo, ima koren, stablo i lisce.
Fazoniranjem lisca dobijas samo drugaciji izgled krosnje, da uklonis drvo treba da ga izvadis iz korena.
Ja znam gde je koren al` ne smem da kazem, da ne budem iskorenjen:))
antioksidant antioksidant 21:11 19.01.2009

Re: Zakoni...

parkinsonov zakon nije zezanje

moze se reci i da je dokazan na primeru britanskog ministarstva mornarice
constrictoria92 constrictoria92 21:13 19.01.2009

Re: Zakoni...

Nazalost, obojica ste u pravu.
Dr M Dr M 21:54 19.01.2009

Re: Zakoni...

antioksidant
parkinsonov zakon nije zezanjemoze se reci i da je dokazan na primeru britanskog ministarstva mornarice


Parkinson je, britanski ironicno, pisao o ozbiljnim stvarima.
Da je sa nama, verovatno bi podupirao autorkinu tezu o glomaznosti nase vlade.
Cini mi se da je tvrdio da je optimalan broj ministara 7-11, granica nulte sposobnosti oko 23 a preko toga propast, davno sam citao.
Siguran sam da mu ni na pamet nije palo da bi neko kao S. Ugljanin mogao da bude clan neke vlade inace bi gorenavedene brojeve, verovatno, smanjio za 1.
Takodje, da je ikada pomislio da postoji vlada kakva je ova nasa, verovatno bi digao ruke od proucavanja vlada i poceo da proucava narode koji su u stanju da izaberu takve vlade.
madam_mym madam_mym 03:37 20.01.2009

Re: Zakoni...

Srbija je mesto na kome, istovremeno, deluju dva zakona, Parkinsonov i Marfijev.

evo ga covek, jos od kad je ovde, ja ga tek sad videla! Spora sam kao puz
Time Bandit Time Bandit 21:18 19.01.2009

zamenik narodnog heroja


i jednog ministra bez portfelja . Čemu služi ministar bez portfelja?


vrlo vazno mesto, neuspesno sam konkurisao par puta

ako je do logike, optimalan broj ministarstava je osam, a poslanika nesto manje od 100

usput mere predlozene u tekstu su vise kozmeticke naspram povecanja PDV-a za recimo 1%
constrictoria92 constrictoria92 21:28 19.01.2009

Re: zamenik narodnog heroja

ako je do logike, optimalan broj ministarstava je osam, a poslanika nesto manje od 100

Slazem se.
miniko63 miniko63 21:49 19.01.2009

Re: zamenik narodnog heroja

I ja se slažem
Dr M Dr M 22:04 19.01.2009

Re: zamenik narodnog heroja

ako je do logike, optimalan broj ministarstava je osam, a poslanika nesto manje od 100


U tome nema logike, sada i ovde:))

Poslanici su nepotrebni, ovo "manje od 100" treba da se odnosi na broj Predsednikovih savetnika.
Broj od 8 ministara treba zameniti brojem od 8 Predsednikovih sekretara.
AlexDunja AlexDunja 22:27 19.01.2009

Re: zamenik narodnog heroja


U tome nema logike, sada i ovde:))

Poslanici su nepotrebni, ovo "manje od 100" treba da se odnosi na broj Predsednikovih savetnika.
Broj od 8 ministara treba zameniti brojem od 8 Predsednikovih sekretara.

predsednice, nas kabinet
bi bio za ugled,
al' ne daju!
Dr M Dr M 23:41 19.01.2009

Re: zamenik narodnog heroja

al' ne daju!


Dace, dace, sam` da spasu gace:))

Presesce im politika, kad se digne kuka i motika...

P.S..
Gde je AD tu je i lirika:))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:21 19.01.2009

da probam i treci put*

*objasnicu kasnije

bas o tome pricamo moj dragi i ja non stop po kuci! hoce da dizu pdv, ne daju ljudima topli obrok a potpisali su da hoce, a onaj glavonja iz bese NIS-a dobija mesecno 600 'iljada dindzi?! i koliko ih je jos takvih? pa da se svaki poslanik (pa i ministar) odrekne 10% plate u korist necega u ovoj zemlji, ne bi im mnogo zafalilo...

*napisah vec koment i izgubio se u vetru, a u tom komentu napisah i to da mi se to isto desilo i na tvom postu o BG, gde sam pisala jedno pola sata sve ono sto vec dugo hocu da kazem o BG i BGdjanima...i u tom momentu se taj post samozatvorio i sve otislo u vetar. zato i kazem, da probam treci put. ako ne uspe, ona ima neki spell.
dunja73 dunja73 22:25 19.01.2009

ministar sumadije

Glasam da se uvede ,,Ministar za Sumadiju ,, .
constrictoria92 constrictoria92 22:36 19.01.2009

Re: ministar sumadije

pa da se svaki poslanik (pa i ministar) odrekne 10% plate u korist necega u ovoj zemlji

Bebo,
ama, nema sta da se odrichu.
Ne smeju da imaju tol'ku platu i tachka!


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:01 19.01.2009

Re: ministar sumadije

to je posebna tema, naravno da ne tebaju. odnosno, mozda i tebaju ali je potrebno da se zna sta ce tacno da urade i ako ne uradte to&to za toliku platu, vrate platu nazad, ili ako nece, idu u zatvor i zabrani im se dalje bavljenje politike (sto ce da bude nikad). ako im se smanji plata onda su kao vise podlozni korupciji (a sad su kao manje, sijomigadjura).
mislila sam na onu prvu reakciju kada ne mozes coveku da platis njegov topli obrok, rtadniku koji ima 15.ooo platu a ti 115.ooo platu - izvadis tih 15.ooo iz dzepa svakog meseca pa mu das.

ono sto mene ljuti je i sledece: svaki put kad kao daju neke olaksice na poreze ili vec neke takse, oni ti povecaju nesto o cemu te i neinformisu! i dodje ti na isto.
constrictoria92 constrictoria92 23:06 19.01.2009

Re: ministar sumadije

ono sto mene ljuti je i sledece: svaki put kad kao daju neke olaksice na poreze ili vec neke takse, oni ti povecaju nesto o cemu te i neinformisu! i dodje ti na isto.


Eeee, u mom rodnom kraju ima izreka "teretno magare".
Imam osecaj da meni usi rastu polako, al' sigurno jos odavno...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:20 19.01.2009

Re: ministar sumadije

constrictoria92
Ne smeju da imaju tol'ku platu i tachka!

Сасвим је нормално да први менаџер једне изузетно велике и профитабилне компаније има и велику плату (не улазим у то што је НИС монополиста). Такође не треба очекивати да посланици, као представници народа, буду лоше плаћени (не улазим у то што их има превише и како раде). Све и да скрешете поменутима примања, наша ситуација се неће значајно променити. То је мањи и небитнији део рђавог трошења народних пара. Суштински је проблем у скупој и недовољно ефикасној држави, које су они тек незнатан део.

Проблем је у превеликој државној управи, непостојању здравих пензионих фондова, слабоефикасним и скупим државним предузећима-монополистима, унутрашњој неефикасности корупцији склоне целокупне администрације, производно и енергетски нерационалној привреди, лошој а за те паре скупој инфраструктури, недовољној и недовољно осмишљеној политици привредних постицаја итд. итсл.

Оно што просечном грађанину боде очи јесу тек релативно усамљени врхови нерационалне расподеле државних пара, а заборавља се на изузетно велики број пензионера, различитих наизглед мршавих а ипак многобројних социјалних давања, заборавља се на за грађане скупо бесплатно образовање... Такође видим да многи нису свесни да је Србија део света, а тај свет је – у дубокој кризи. На тржишту новца капитал за финансирање привреде није више тако лако доступан, а једино јака привреда доноси и јаку државу.

Треба преслишати буџет где су оне највеће "одливне" ставке, али када би неко утврдио да би из такве перспективе требало најпре смањити, на пример, пензије и социјална давања, могу мислити која би се дрека подигла. Потом, у свакој држави је изузетно тешко остварити социјални консензус, знате оно – "сада ћемо пробушити још две рупе на каишу, да бисмо за 3-4 године још једну рупу, али на супротну страну, могли да додамо". А особито је у нашој на разна давања навиклој држави тешко остварив тај социјални консензус, који политичари треба да поведу, знајући, при том, да је он изузетно непопуларан, али истовремено се кладећи да ће им се он на дужи рок исплатити. То може само једна јака, стабилна и дуготрајнија влада, коју, на жалост, никако да протеклих година досегнемо.

Политичари живе од популарности, и знају да је изузетно непопуларно бити непопуларан. То њих кошта. А нас то што међу њима нема оних који би се усудили за добробит заједници бити непопуларни, колико год да их то лично коштало.
constrictoria92 constrictoria92 23:55 19.01.2009

Re: ministar sumadije

Сасвим је нормално да први менаџер једне изузетно велике и профитабилне компаније има и велику плату (не улазим у то што је НИС монополиста).


Da, slazem se da treba da imaju veliku platu; ali isto tako imam utisak da bi te monopoliste koji su zasticeni k'o beli medvedi na nasem trzistu mogla da vodi i moja baba.
Uostalom, koliko mi je poznato, direktori se u takvim firmama (monopolistichkim) postavljaju po politichkim i rodbinskim vezama, a ne po kvalitetu i znanju.

A sto se socijalnih davanja & penzija tiche:
Penzioneri su te svoje penzije zaradili. Ne bih imala nista protiv da se i njima skreshu primanja, ali da prvo malo stegnu kaish (4 ili 5 rupa) ovi sto nista ne rade, a jedu ogromne pare.
Recimo dechiji dodatak za prvo od chetvoro dece iznosi 1.707,00 din; a poslanicka plata, obracunata bez radnog staza oko 75.000,00 dinara (zajedno s dnevnicama i paušalom predviđenim za rad s biračima iznosi oko 130.000,00 din).
Da li i dalje mislis da se kresanjem ovih i slichnih primanja nasa situacija ne bi bar malo popravila?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:07 20.01.2009

Re: ministar sumadije

constrictoria92
Da li i dalje mislis da se kresanjem ovih i slichnih primanja nasa situacija ne bi bar malo popravila?

На жалост, да... И даље мислим исто. Знаш, тих "распикућа" посланика је тек 250. А државни апарат, чини ми се, "упошљава" 28.000. Смањи број посланика за 40%, што је реално. И упореди уштеду коју би остварила смањујући државни апрат за 40%, што би такође требало бити реално. Али то би значило оставити преко 10.000 људи без посла, па помножи тај број са бројем чланова њихове породице, и замисли како би се сви ти људи осећали. А на тржишту раду – вишак...

Знаш, такође, то што ће смањити накнаде у управним одборима тек је један симболички гест, као, личног примера. И то што ће се мање возити лимузинама. Него, пробај да отпустиш, рецимо, 40% људи из монополистичког ЕПС-а, па да видиш уштеду. И плач...

Има она стара комунистичка флоскула. Оно старо: "Ситуација је сложена."

Е, па, код нас је ситуација стварно... сложена...
constrictoria92 constrictoria92 00:19 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Али то би значило оставити преко 10.000 људи без посла, па помножи тај број са бројем чланова њихове породице, и замисли како би се сви ти људи осећали. А на тржишту раду – вишак...


Po ovome, znaci nije trebalo ni otpushtati radnike drugih drustvenih preduzeca koja su privatizovana.

Ja sam za prostu racionalizaciju: tol'ko ljudi treba da radi - tol'ko neka radi. Sa viskom para koje ce preostati od plata bi mozda chak moglo nesto i da se uradi po pitanju kreiranja novih radnih mesta koja bi zaista bila potrebna, a do tada - losha karma (kao sto je losa i za radnike Zastave, beobanke i ostalih propalih/privatizovanih preduzeca).

Opet cu da napomenem: chlanovi uzpravnih odbora ne treba da primaju platu! Sta ti chlanovi uopste rade?!?

Monopolistichka preduzeca se ponasaju monopolistichki. Da drzava dopusti zdravu konkurenciju, pljustali bi otkazi i shtedelo se na sve strane; a ne bi za svaku neracionalnost i nesposobnost UspesnihMenadzera trazili i dobijali povecanje cena. Dole monopol!

dragoljub92 dragoljub92 00:21 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Има она стара комунистичка флоскула. Оно старо: "Ситуација је сложена."

Е, па, код нас је ситуација стварно... сложена...
*novo

i gordijev čvor je bio složen pa došo aca i razložio ga jednim potezom.
poslanike niko s bukliju nije zvao na ta mesta nego su se sami prijavili.pa nek se onda i sami finansiraju.
constrictoria92 constrictoria92 00:23 20.01.2009

Re: ministar sumadije

i gordijev čvor je bio složen pa došo aca i razložio ga jednim potezom.
poslanike niko s bukliju nije zvao na ta mesta nego su se sami prijavili.pa nek se onda i sami finansiraju.


Bravo, majstorU!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:31 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Све сте ви лепо у право, и ти Предузетнице, и ти Драгољубе... Али решења, баш као и проблеми, нису једноставна нити на дохват руке. И морају се системски и постепено спроводити. Бекрија Динкић, рецимо, кад је растурао банке, знао је да ће доћи иностране, па чак је могао и да претпостави колико њих и колико ће људи из банкарског сектора бити потребни тим новопридошлим банкама. Мање више, то није пуно по туру болело, неко у пензију, неко у странску банку, а богами неко и нигде... Куд ће ови из државне управе? У неку страну државу? Шта ће ови из ЕПСа? Да отворе приватну фирму и кофама носе струју?

Не бива.
constrictoria92 constrictoria92 00:41 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Da bi se doslo do resenja mora da se nesto radi na tome. Ne dozivljavam da je iko radio na tome zadnjih godina, posebno ne BekrijaDinkic. Da li, mozda, posedujes informaciju koliko je onih koji su otpusteni iz domacih banaka naslo zaposlenje u stranim bankama?
Ja, recimo, znam za jedno 10 pitomaca Beobanke koji rade u drzavnim institucijama (neki od njih, cak i po Ugovoru o delu, jer cak ni po sistematizaciji ne mogu da otvore vise radnih mesta). Da li je to VelikiPlan koji je imao BekrijaDinkic prilikom zatvaranja domacih banaka?
I, molim te, prosvetli me, kakav je bio (ili postoji) plan za otpustene radnike iz privrede? Da li ce, recimo, radnici MIN-a da otvore sopstvenu masinsku industriji i konkurisu KRUPP-uili ce bivsi Zastavini radnici da obnove proizvodnju Yuga u sopstvenoj reziji i zahebu Mercedes?
Na kraju, cisto sumnjam da su u EPS-u svi koji su visak elektrotehnichari/elektroinzinjeri/chistachice i slichno. Chini mi se da je i tamo problem sa predimenzioniranom administracijom (gde njih 10 nesto kao kucka, sto bi realno mogao da radi jedan chovek). A to sve ja placam!
dragoljub92 dragoljub92 00:43 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Куд ће ови из државне управе? У неку страну државу? Шта ће ови из ЕПСа? Да отворе приватну фирму и кофама носе струју?

a gde su radnici elektronske,mina i ostalih fabrika po srbiji,u belu palanku čujem nijedna državna firma više ne radi.pa šta su ti službenici u vladi i ostalim tuposlavskim mestima bolji od ostalih radnika u ovoj zemlji,osim što su beograđani ili samo mi iz provanse da podnosimo teret tranzicije.na ulicu ko i ostali radnici u ovoj nedođiji.
kolko ja vidim ono najgore što postoji u srpskom rodu se trenutno okupilo u vladi i skupštini i pratećim službama
nemaju oni dušu za mene pa nemam ni ja za njih.kad smo mi mogli na ulicu mogu i oni.
zašta poslanici dobijaju tih 135000,ne mogu da ih nabvataju za običan kvorum,teško im da sede u skupštinu.što su se prijavljivali da budu poslanici.zbog para koje dobijaju ništa ne radeći sve u restoranu sedeći po beneficiranim cenama klope i ostalog.bagra
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:49 20.01.2009

Re: ministar sumadije

constrictoria92
Бојим се да ниси чула моју иронију при спомињању Динкића. Такође се бојим да, не знам из ког разлога, мислиш да хоћу да те "просветлим". Ја само упорно понављам да једноставних и преконоћних решења нема, што и твој коментар потврђује. Ти кажеш да су она претходна била лоша. И ја то кажем. Поновивши иста таква, само ћемо увећати невољу.

Ето, видиш, ипак се понегде слажемо...
constrictoria92 constrictoria92 00:56 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Kad mi neko spomene Dinkica, meni padne klapna!
Sorry, ako si to shvatio kao atak na tebe - daleko od toga da mi je to bila namera... MLogo volem Dinkica.
Da bi se do resenja doslo - MORA DA SE RADI!
A ovi lezilebovici samo prichaju, bacaju prasinu u ochi (poneko i kletvu), lazu i misle da smo svi ludi i maloumni.
Apropo teme, gore pomenuti su mogli za proteklih 8 godina bar da se potrude da smanje drzavnu administraciju, a ne da je povecavaju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:00 20.01.2009

Re: ministar sumadije

dragoljub92
kolko ja vidim ono najgore što postoji u srpskom rodu se trenutno okupilo u vladi i skupštini i pratećim službama

Те најгоре је, по неким критеријумима, изабрао српски народ на изборима. Он њих, такве, очигледно некако воли. Можда зато што личе на њега? Можда зато што су од њега бољи? Или лошији? Како год било, нису они отели власт, већ су за њу изабрани.

Можда твојој души не одговарају? Ипак, очигледно је да има душа којима њихова персона прија. Значи, постоји довољан број људи који ту багру воли толико да су спремни подарити им свој глас и место у парламенту.

Та багра, ипак, јесу народни посланици. И то, откуд они у парламенту, зове се демократија. Мож' и она да ти се не свиђа, ал' шта ћеш...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:08 20.01.2009

Re: ministar sumadije

constrictoria92
Apropo teme, gore pomenuti su mogli za proteklih 8 godina bar da se potrude da smanje drzavnu administraciju, a ne da je povecavaju.

Веровала или не, седео сам за столом крај једног вииииисоооооооког функционера... хммм... па, рецимо, владајуће странке, који је дословце понављао ово што ми овде бистримо. Каже човек: "Шта, сад, ја да радим? Како је ко дошао на власт после 2.000. године, тако је у мом ресору запослио још 5% прекобројних и непотребних људи? И како ја сад њих да отпустим? Шта да радим с њима?"

Човек је у праву. Од 2.000. имали смо 16 (шеснаест) различитих изборних циклуса, па ето доста нових радних места... Јесу и ови садашњи, барем они бистрији и поштенији, свесни шта треба да се уради, али... може много скупо да их кошта. Стога, понављам: да смо у једном четворогодишњем циклусу имали стабилну, чврсту и одлучну влади, решену да пресече многе ствари, могло нам је и бити боље. Али нисмо. Јер – тако смо бирали.
constrictoria92 constrictoria92 01:10 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Narodne poslanike nije birao narod - nego stranke. I narod nije vlasnik njihovog mandata, nego stranka.
Moja malnkost je, kao i moje okruzenje, na ovim izborima (i na dosta prethodnih) glasala protiv jedne opcije, a ne za drugu opciju. Sad, sto mi je opcija za koju sam glasala, podmetnula opciju koju ochima ne mogu da vidim i protiv koje sam potrosila mladost boreci se, mnogo vise govori o glasanoj opciji nego o meni kao glasachu.
Tako da o nekoj ljubavi izmedju mene i izabranih narodnih poslanika nema ni rechi (mnogo ljudi deli moje misljenje). ovo je u svakom sluchaju bio poslednji put da cu bilo kome dati svoj glas, pa neka na izborima protivkandidat bude i sam CrniDjavo!
constrictoria92 constrictoria92 01:17 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Човек је у праву. Од 2.000. имали смо 16 (шеснаест) различитих изборних циклуса, па ето доста нових радних места... Јесу и ови садашњи, барем они бистрији и поштенији, свесни шта треба да се уради, али... може много скупо да их кошта. Стога, понављам: да смо у једном четворогодишњем циклусу имали стабилну, чврсту и одлучну влади, решену да пресече многе ствари, могло нам је и бити боље. Али нисмо. Јер – тако смо бирали.


E, nije tachno.
Ovde niko nista nece da preseche, vec se svi trude samo da odrze stanje kakvo je. Obzirom da kazes da se toliko boje za svoju popularnost, ne mozes, valjda, ochekivati da ce da je umanjuju otpustanjem viska, a ne da je povecavaju primanjem novih. Da traje vlada i 15 godina - nista se ne bi promenilo po ovom pitanju.
A za tog visokog funkcionera, mali free hint:
Otkaz se daje tako sto uruchis radnu knjizicu i zahvalis na saradnji. Otpremnina se, naravno, podrazumeva.
(Komplikovano je dati otkaz samo ukoliko i on ima svojih 5% zaposlenih....)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:18 20.01.2009

Re: ministar sumadije

constrictoria92
Moja malnkost je, kao i moje okruzenje, na ovim izborima (i na dosta prethodnih) glasala protiv jedne opcije, a ne za drugu opciju. Sad, sto mi je opcija za koju sam glasala, podmetnula opciju koju ochima ne mogu da vidim i protiv koje sam potrosila mladost boreci se, mnogo vise govori o glasanoj opciji nego o meni kao glasachu.

Неће ме мрзити нити да будем у мањини нити да поновим: ми смо тако и такве изабрали. А то ми значи – српски гласачи. А договорили смо се, пре почетка утакмице, за једноставно правило: сваки глас подједнако вреди. Ово што видиш у парламенту јесте воља народа Србије. Ни мени се, лично, она не допада. Могу да пробам да се испишем из народа? Могу да пробам да се одселим? И то јесте доследан резон. Докле год ниједно од побројаног не урадим, они ипак јесу мој (и твој, и Драгољубов) парламент.

Решење: рецимо, пробаћу да их променим. Њих или њихов начин размишљања.
constrictoria92 constrictoria92 01:22 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Решење: рецимо, пробаћу да их променим. Њих или њихов начин размишљања.


Moje resenje:
apliciranje za iseljenichku vizu. Nadam se pozitivnom ishodu.

Ponudjene opcije vise ne mogu da tolerisem. Prodje meni mladost u chekanju i uz prazna obecanja...
dragoljub92 dragoljub92 01:24 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Та багра, ипак, јесу народни посланици. И то, откуд они у парламенту, зове се демократија. Мож' и она да ти се не свиђа, ал' шта ћеш...

na to zašto ih smatram bagrom i ostalo ti je odgovorila const. tako da ne bih da ponavljam isto.osim jednog oni na izborima pričaju da umeju a posle kažu ne mogu ili ništa ne kažu zato su bagra.i varaš se niko ih ne voli osim njihove majke ali njoj je to u opisu posla pa se ne računa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:30 20.01.2009

Re: ministar sumadije

dragoljub92
na to zašto ih smatram bagrom i ostalo ti je odgovorila const. tako da ne bih da ponavljam isto.osim jednog oni na izborima pričaju da umeju a posle kažu ne mogu ili ništa ne kažu zato su bagra.i varaš se niko ih ne voli osim njihove majke ali njoj je to u opisu posla pa se ne računa.

Волео бих да си у праву. Јер онда би они, на изборима, добили само један глас. Мајчин. Па у парламент не би ни ушли. Што 'но каже народ, који се о свему пита: "Јок, није тако."
dragoljub92 dragoljub92 01:42 20.01.2009

Re: ministar sumadije

"Јок, није тако."

pa glasamo da ona druga strana ne pobedi i tzo koriste i jedna i druga strana ovi se nadaju da će da pobede mi se nadamo da neće i tolko,oni zbog tog našeg straha profitiraju.samo ja na sledeće izbore neću da idem više pa nek pobedi ko pobedi.oa mene više neće da,,... rade budalu." ko što reče pesnik
madam_mym madam_mym 02:32 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Ово што видиш у парламенту јесте воља народа Србије. Ни мени се, лично, она не допада.


ja znam kako cu da glasam sledeci put
Preko celog listica, koji nece da bude mali, (a i on kosta, je l' tako? Jos kako!) imam da nacrtam nesto veeeellliiiikoooo. i da i kazem - EVO VAM GA, TRAZILI STE! JA NISAM TRAZILA,AL' SAM SA PROSLIM GLASANJEM JEDINO TO DOBILA! SAD VAM VRACAM!
dragoljub92 dragoljub92 02:36 20.01.2009

Re: ministar sumadije

EVO VAM GA, TRAZILI STE! JA NISAM TRAZILA,AL' SAM SA PROSLIM GLASANJEM JEDINO TO DOBILA! SAD VAM VRACAM!

constrictoria92 constrictoria92 02:38 20.01.2009

Re: ministar sumadije

ja znam kako cu da glasam sledeci put
Preko celog listica, koji nece da bude mali, (a i on kosta, je l' tako? Jos kako!) imam da nacrtam nesto veeeellliiiikoooo. i da i kazem - EVO VAM GA, TRAZILI STE! JA NISAM TRAZILA,AL' SAM SA PROSLIM GLASANJEM JEDINO TO DOBILA! SAD VAM VRACAM!



Podrzavam tvoj stav i znam jos neke koji ce ga primeniti.
Svaka cast na inicijativi!
madam_mym madam_mym 02:46 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Tako da o nekoj ljubavi izmedju mene i izabranih narodnih poslanika nema ni rechi (mnogo ljudi deli moje misljenje). ovo je u svakom sluchaju bio poslednji put da cu bilo kome dati svoj glas, pa neka na izborima protivkandidat bude i sam CrniDjavo!


Daj konacno da vidimo i tog Crnog Djavola! Da vidimo To cega se plasimo!
Uostalom, ako propadamo, daj da se ne mucimo mnogo bre! Nije humano. Kad vec propadamo, da propadnemo sto pre.

Ako smo sposobni, neka se izbavimo iz ove rupe, a ako nismo....prirodno odabiranje.

Ma ne znam, ovo je erupcija zuci kod mene, cemer i jed. Ima li granica srpskom mazohizmu?
Putuj Evropo, ko stigne da se ukaci ....stigao je.
madam_mym madam_mym 02:50 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Svaka cast na inicijativi!

Podrzavam tvoj stav i znam jos neke koji ce ga primeniti.


Blagodarim
I ne mora da me turite za poslanicu
constrictoria92 constrictoria92 02:51 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Ma ne znam, ovo je erupcija zuci kod mene, cemer i jed.


Eeeeee, da je samo kod tebe...
madam_mym madam_mym 02:58 20.01.2009

Re: ministar sumadije

Можда твојој души не одговарају?

Jok, ne prijaju mom dzepu, atakuju mi na njega, da mi stomak zavija, a dete mi lepote svoje domovine gleda samo na RTSu!

Ипак, очигледно је да има душа којима њихова персона прија.

Skupstina je nasa KUCA CUDNIH DUSA, ****** ko ih sastavi!!?

Nego, da se radi....kako cemo?
Jaril Jaril 22:51 19.01.2009

Све знамо,

али како да ствари променимо на боље?
constrictoria92 constrictoria92 22:53 19.01.2009

Re: Све знамо,

али како да ствари променимо на боље


Dobro pitanje.
Ne znam odgovor....
Mozda da osnujemo stranku...
Da se zove Blog92?
omega68 omega68 23:32 19.01.2009

Re: Све знамо,

али како да ствари променимо на боље?

Tetku za predsednika....Vlade
dunja73 dunja73 23:34 19.01.2009

Re: Све знамо,

Ja sam za to da se muski zamene zenskim poslanicima ,smatram da bi zene nasle resenje jako brzo.
constrictoria92 constrictoria92 23:57 19.01.2009

Re: Све знамо,

Ja ne mislim tako.
Nije bitan pol, vec struchnost & volja da se nesto uradi.
constrictoria92 constrictoria92 23:59 19.01.2009

Re: Све знамо,

Tetku za predsednika....Vlade

A tetkino dete, ljubi ga tetka, za Savetnika i u 5-6 upravnih odbora!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:26 20.01.2009

Re: Све знамо,

али како да ствари променимо на боље?

ponekad samo radikalno (kako oni s nama, tako mi s njima).


omega68 omega68 09:44 20.01.2009

Re: Све знамо,

i u 5-6 upravnih odbora!

Al da se ne plaćaju
stari92 stari92 10:01 20.01.2009

Re: Све знамо,

ćutaću ako Me ubaciš u dva UO,al' da se na pla ću ju.

D)
constrictoria92 constrictoria92 10:58 20.01.2009

Re: Све знамо,

Momci,

nista nije problem... Pa, ljudi smo - dogovoricemo se...
niccolo niccolo 13:09 20.01.2009

Re: Све знамо,

Ja bih Ministarstvo finansija...mislim, ako može
constrictoria92 constrictoria92 13:13 20.01.2009

Re: Све знамо,

Ja bih Ministarstvo finansija...mislim, ako može


A, jok. Po oprobanom modelu - ovo ministarstvo ostaje u familiji.
U zamenu nudim Ministarstvo za infrastrukturu... Nije ni tu lose...
dragoljub92 dragoljub92 13:27 20.01.2009

Re: Све знамо,

el mogu ja za jezik i gramatiku,da ispravim vekovnu nepravdu nanetu mom niškom jeziku od strane nekog proaustrijskog elementa ubačenog sa ciljem da obezvredi moj lepi niški jezik.a mogu i ujedno i za kulturu pošto od nekde nos čačkam isključivo onim kineskim baby stikersima.
niccolo niccolo 13:30 20.01.2009

Re: Све знамо,

U zamenu nudim Ministarstvo za infrastrukturu... Nije ni tu lose...

stari92 stari92 13:59 20.01.2009

Re: Све знамо,

a 'de Me ima Mene,tu-te ?

N.N. D_?_
constrictoria92 constrictoria92 14:05 20.01.2009

Re: Све знамо,

el mogu ja za jezik i gramatiku,da ispravim vekovnu nepravdu nanetu mom niškom jeziku od strane nekog proaustrijskog elementa ubačenog sa ciljem da obezvredi moj lepi niški jezik.a mogu i ujedno i za kulturu pošto od nekde nos čačkam isključivo onim kineskim baby stikersima.


moze, moze, kako da jok!
Drafoljupche The Buduci Ministar na Gramatiku, Jezik i Kulturu uopste u MojuBuducuVladu
constrictoria92 constrictoria92 14:06 20.01.2009

Re: Све знамо,

a 'de Me ima Mene,tu-te ?


Kako te nema, SavetnicheZaVrloOsetljivaPitanja?

p.s.
el' moze ova funkcija, a?
Sekirche ti upade u med...
dragoljub92 dragoljub92 14:11 20.01.2009

Re: Све знамо,

stari92
a 'de Me ima Mene,tu-te ?

N.N. D_?_

pošto sam dobio ministarstvo tebete imentujem za prvog do ja za prevaspitavanje ovog jezički zabludelog naroda,malolije
stari92 stari92 14:15 20.01.2009

eto,

vi'š,
To je preslikan princip iz realnog u virtuelni svet.
constrictoria92 constrictoria92 14:22 20.01.2009

Re: eto,

To je preslikan princip iz realnog u virtuelni svet.

Nadam se da smo ovim primerom u virtuelnom svetu docharali kako se stvari odvijaju u realnom svetu (mi smo jos i bili fini. Nije bilo ucena...)
Sve dok je tako, dok ovu zemlju vode Podobni, a ne Sposobni - bice nam ovako.
dunja73 dunja73 00:55 20.01.2009

ne brisi me more

ja napisah da su zene bile 90-ih na vlasti ,do rata ne bi doslo ,mora da je moderator neki muski i obrisa me .....
dragoljub92 dragoljub92 01:02 20.01.2009

Re: ne brisi me more

dunja73
ja napisah da su zene bile 90-ih na vlasti ,do rata ne bi doslo ,mora da je moderator neki muski i obrisa me .....

kaklvu je politiku vodila mira marković sa svojim julom,miroljubivu?znače li ti imena kao golda meir,elizabeta I,tačer, katarina II pa one silne rimljanke što pubijaše sve živo što im je bilo na putu da bi dovele svoje sinove na rimski presto.ne postoji muška i ženska politika postoji samo politika
dunja73 dunja73 01:09 20.01.2009

Re: ne brisi me more

znacil li ti sta rec matrijarhat, Kleopatra ,pa majka Tereza ,ma Marija Terezija ,pa Katarina Velika , pa carica Milica ,, Bajazit,, pa Klara Cetkin ... i da ne trosim papir vise ..

dragoljub92 dragoljub92 01:28 20.01.2009

Re: ne brisi me more

Kleopatra

kolko se ja sećam istorije kleopatra je ubila brata zbog prestola,katarina II(velika) ubila muža zbog prestola,milica poslala ćerku u harem,bajazit muško beše ?klara cetkin se zalagala za komunističku revoluciju,marija terezija pa pročitaj i ti nešto iz istorije....
Don Quijote Don Quijote 01:50 20.01.2009

da dopunim

velika preporuka za tekst, a i za pominjanje slucaja gradjanina Don Quijote-a

ja bih iz mog ugla, preduzetnika sada vec uhodanog dodao i sledece,

ukoliko se ne promeni izborni sistem gde bi se narodni poslanici birali direktno na izborima, sto meni kao laiku zvuci najlogicnije, gradjani te direktno biraju i odgovaras samo njima, ne da nam ne treba 250 poslanika, nego nam treba samo po jedan poslanik koji bi predstavljao svaku stranku. Posto ionako svi poslanici jedne partije glasaju kako gazda kaze, treba na osnovu izbornog rezultata dati odredjen broj glasova stranackom predstavniku. Slikovito mu to dodje recimo ovako, DS ima 100 poslanika, SPS 20 i ovi ostali 6-7-8 koliko vec, i umesto svih tih silnih ljudi bude njih 3-4 i svaciji glas vazi toliko koliko su % osvojili.
Slozicete se da su rasprave u skupsitini totalno out i da nicemu ne sluze, manje ljudi se lakse dogovore (i ovi se uvek dogovore al ajde) i nema opstrukcije. A usteda? Usteda je antologijska, svaki poslanik 1000 eur fixno i jos 1000 sa strane, znaci 2000 trenutno, pa umesto 500 000 eur mesecno na plate daje se oko 20 000, ma onda bi ih i castio malo da se nadje

Sto se tice smanjenja ministarstava tu nemam sta da dodam, smanjiti na sto manje, i smanjiti broj zamenika, savetnika i inih cudesa kojih su ministarstva prepuna.

Pa uvesti red u sluzbena putovanja, automobile, obezbedjenje, ko to moze da koristi i kada. Sada nema nikakve kontrole. Da se to zna gde se servisira, ko odrzava itd itd. Ne kao sada uzme vozac audi odveze na servis, pa majstor u dogovoru poskida delove, preproda, vozac prijavi kvar pa poreski obveznici placajte popravke. Inace takvih ludorija ima pregrst.

Pa onda moja omiljena tema javna preduzeca, sa svojim hiljadama i hiljadama zaposlenih. E tu mi vidite i ne smetaju toliko plate samih direktora, smeta mi UO i gomila besposlenih ljudi zaposlenih samo da bi primali platu. Ako je prosecna plata nekih 500 eur cisto to je zaista mnogo velika cifra za posao koji moze da obavlja bar 10 puta manje ljudi nego sto ih je trenutno. E ja bih to sve otpustio, i ta kafa sto piju na poslu, i toalet papir i olovke placamo mi poreski obveznici. Sve otpustiti, pa bolje ako se te pare vec trose na plate, napraviti sistem socijalne pomoci, ako otpusteni ne mogu da se snadju za posao, bolje ima dati 200 eur mesecno socijalne pomoci da sede kuci, onda bi imalo viska i za ljude kojima je soc pomoc zaista potrebna ( ovako inace ne treba da bude, ali ako se vec trosi...)

Pa onda reforma penzionog sistema, ali to bi vec prepustio pametnijima da kazu kako, jedino je jasno da od naseg postojeceg nema nista.

I onda mala, privreda, to jest Ja. Maksimalna stimulacija za posao. Smanjenje preza i doprinosa i poptuno oslobadjanje start-up-ova neki pocetni period. Smanjenje raznih nebuloznih taksi, firmarina, naknada za sve i svasta. Menjanje sistema PDV-a, ne moze se PDV na[lacivati po fakturisanju vec po realizaciji, ovako su firme konstantno nelikvidne. Podsticanje preduzetnika da rade legalno i ostvaruju profit, manje je vise u ovom slucaju, manje nas davite, vise cemo ljudi zaposliti, veci cemo profit ostvariti i na kraju cete od nas i vise para dobiti.

Moj slucaj, pomenut u tekstu je za rubriku verovali ili ne, ja sam bio potpuno van sebe kakve stvari se ovde desavaju. Nazalost to nikoga ne zanima, svi saslusaju moju tuznu pricu, saosecaju samnom i zaborave je posle 10 min. Na listi prioriteta mala privreda kod nas je tamo negde iza svega...

I unapred se izvinjavam constrictoria92 na maloj uzurpaciji bloga, ova tema me uvek pogadja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana