Taxi...

constrictoria92 RSS / 16.01.2009. u 12:00

 

Čitam danas u "Blic"-u da se taxi udruženja spremaju da tuže grad Beograd. Kako kaže Milivoje Armuš, prvi čovek "Beotaksija" za "Blic":

"Spremamo tužbu protiv Grada jer nije uređen ambijent za taksi delatnost u gradu i nismo dobili ono što smo tražѕili. Sa beogradskih ulica nisu sklonjeni "divlji" taksisti koji uzimaju hleb onima koji uredno posluju i plaćaju porez državi, pooštreni su kritetijumi za dobijanje taksi dozvola, a da prethodno nije ustanovljena ekonomska cena taksi usluga, povećan je broj takista u Beogradu, a sve studije koje su do sada urađene pokazuju da je nužѕno da se taj broj smanji. To su samo neki od razloga i ukoliko se ovako nastavi planiramo da tražimo odštetu za štetu koja nam je naneta. "

What is wrong with this picture? Mnogo toga, rekla bih. Za početak, cena nafte je pala, tako da ne mogu da se vade na poskupljenje ovog derivata. Povećanje broja taxi vozila ne vidim kao problem, jer je dobro poznato da konkurencija ima uticaja na pad cene usluga. Е to se pooštravanja kriterijuma za dobijanja taxi dozvole tiče, i ovaj potez grada podržavam.

Navešću primer grada Kragujevca i taxista tamo. U Kragujevcu funkcioniše dosta taxi udruženja (i samostalnih taxi vozača). Start je 10,00 dinara (bila sam krajem decembra u Kragujevcu, pa pišem o cenama koje sam tada zatekla, a ne verujem ni da su se bitno promenile, ako su se menjale), pređeni kilometar 30,00 - 40,00 dinara (zavisi od udruženja). Vožnja od 3-4 kilometra košta oko stotinjak dinara, znači jeftinija je nego start ovde.

Beogradski taxista sad može da kaže da ne može da se upoređuje sa kragujevačkim, jer je Beograd skuplji. Na ovo bih rekla beogradskom taxisti da laže. A zašto laže? Zato što dažbine prema državi koštaju isto u svim gradovima (& selima) na teritorije Srbije, zato što i Kragujevac ima i "Maxi" i "Merkator" i "Pekabetu" i komšijske dućane i ostale radnje u kojima su cene iste kao i u objektima u Beogradu. Takođe, gorivo košta isto kao i u Beogradu; zatim i struja i telefon i kablovska i internet (grejanje je nešto jeftinije) imaju jednake cene kao ovde...

I nije samo u Kragujevcu taxi prevoz jeftin. Pouzdano znam da je slično i u Smederevu, Kraljevu i još nekim gradovima...

Cena taxi prevoza u Beogradu nije jedina zamerka koju imam prema beogradskim taxi službama. Smetaju mi i stari prljavi automobili. Kad sednem u neki takav, usmrdim se na benzin i skoro da dobijem tinitis (toliko nešto klapće, lupa, bruji...).

Ako i uskočim u neki noviji automobil, opet ima problema. Prošlog leta (kada sam pitala da se uključi klima) mi je jedan taxista (i to baš iz "Beotaxija") rekao da mu na pamet ne pada da uključi klimu, jer ona troši mnogo goriva i da sam jedina kojoj smetaju otvoreni prozori. Ostatak puta se pitao "da l' sam svilena", "da l' se topim kad pada kiša" itd. Po završenoj vožnji sam pozvala dispečarski centar i prijavila MojSlučaj. LjubaznaTeta je rekla da on ima pravo da ne uključi klimu, blablablablabla...

Znači, nema klime? OK. Onda, oni taxisti koji leti ne koriste klimu ne mogu da imaju iste cene usluge, kao i oni koji je koriste. Prosto rečeno, moraju da voze po niЕѕim cenama.

Opet, ima i taxista koji voze u papučama, pa čovek mora da uživa u miomirisu njihovih nežnih nožica. Ima i onih koji drže mirišljavi peškir oko vrata i onih koji polne organe ne vade iz usta i onih koji bi sve da saznaju o klijentu koga voze i oni koji kukaju kako im je život očajan, a većina njih sluša prilično glasno novokomponovanu narodnu muziku iliti UdriMeDoZore. Ne znam za vas, ali kad ja uđem u taxi, moja želja je da budem prevezena od tačke A to tačke B; da mi mozak ne truju suludim pričama i još gorom muzikom; da ne voze taxi kao F1...

Posebna priča su i slučajevi kada je vožnja kratka, pa LjubaznaTeta iz call centra tvrdi da nema slobodnih vozila, a stranka zna da taxi neće doći, jer je relacija kratka... Jednom sam sela u taxi ("Beo radio") na taxi stanici i rekla destinaciju. Čovek je maltene počeo da urla na mene da je to kratka vožnja, da mogu da zaustavim taxi na ulici, da mu se ne isplati da pali motor... Izašla sam iz auta, a onda je on počeo još veću dernjavu kako je upalio motor, kako je potrošio gorivo za tu radnju, a ja sad neću da se vozim sa njim... Opet sam pozvala dispečarski centar, a LjubaznaTeta me je pitala zašto nisam stopirala vozilo na ulici....

Moj ugao viđenja je sledeći:

Da sam ja neka vlast, pustila bih da se bavi taxi uslugama svakoga ko hoće. Ne bih propisivala cene, već pustila udruženja (i pojedince) da ih sami formiraju. Pa, kad bi zaživela konkurencija, cene taxi prevoza bi itekako bile niže...

Direkciji za javni prevoz koja je ove godine preuzela nadležnost za taksi usluge od Sekretarijata za privredu za "Blic" kaže:

"Direkcija sprema određene korake koji će biti preduzeti tek kad se upustimo u problematiku taksi usluga i kada čujemo probleme koje taksisti imaju."

Po priči gospodina Milivoja Armuša ispada da su taxi prevoznici u Beogradu nezaštićeni, oštećeni, itd. A šta je sa strankama koje koriste te usluge?!? Mi nismo oštećeni, je l'? Mi nemamo nikakve probelme sa taxistima, a?

Predlažem Direkciji za javni prevoz da otvori poseban broj telefona i za nezadovoljne korisnike taxi usluga (npr. Na ovaj broj bi mogle da se prijave neprijatnosti koje su im se desile u taxiju - pozovu, daju ime udruženja, broj taxi vozila i iznesu problem), pa Direkciji za javni prevoz nek' kasnije preduzima odgovarajuće korake....

Poštovane dame i gospodo iz raznih taxi udruženja,

sram vas bilo!

Kad rešite bar nabrojane probleme iz ovog texta koji se tiču vaših CenjenihTaxiVozača, a vi onda razmatrajte tužbe...

Baš me interesuje da li postoji i neko udruženje koje bi moglo da tuži vas, vršioce taxi usluga, zbog neprijatnosti i problema koje imamo sa vama (i kao stranke i kao učesnici u sabraćaju)....


=============================================================


Beleške na margini (copyright by Budimac)


Srela sam i prilično fine & kulturne taxiste, ali oni su malobrojni u poređenju sa opisanima u textu...

 

 

Atačmenti



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 12:18 16.01.2009

Slažem se i sa tobom i sa njima

Mislim da su u jednoj stvari u pravu. Zaista mora da se reši problem divljih taksista i svi moraju da plaćaju porez i ostale dažbine državi. Taj problem se može rešavati u sklopu rešavanja ostalih problema koje si ti navela...
malasneki malasneki 12:30 16.01.2009

Re: Slažem se i sa tobom i sa njima

niccolo
Mislim da su u jednoj stvari u pravu. Zaista mora da se reši problem divljih taksista i svi moraju da plaćaju porez i ostale dažbine državi. Taj problem se može rešavati u sklopu rešavanja ostalih problema koje si ti navela...

Cons tekst ti je skroz na mestu i jos bih ja imala puno toga dodati sta sam prezivljavala sa taxistima. A cene, pa u Novom Sadu su cene duplo jeftinije nego u Beogradu, ali se samo beogradska udruzenja vecito bune.
constrictoria92 constrictoria92 12:35 16.01.2009

Re: Slažem se i sa tobom i sa njima

Niccolo,

slazem se sa tobom po pitanju divljih taxista. Jos bih dodala da, osim OveDivljine, mora se resiti i problem OstalihDivljina (npr. tezge na Bulevaru).

Sneky,

odlicno te razumem...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:30 16.01.2009

Redovno koristim taksi

Taksisti su uglavnom (94% njih) fenomenalni ljudi i sjajni profesionalci (makar i u papucama).
Problem je u Gradu i u nama musterijama.
constrictoria92 constrictoria92 12:36 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Ne bih rekla da si u pravu, al' ti tako vidis stvari i to je OK.
Po meni, profesionalac u papuchama moze da bude samo spasilac na bazenu/jezeru/moru...
malasneki malasneki 12:40 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

nije ni zakonom dozvoljena voznja u papucama koliko znam.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:49 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Ma jeste, baš smo razmaženi. Kako samo nismo razmaženi kada nekim drugim profesijama niko, ni grad ni država ne uklanja konkurenciju, nego se borimo na tržišto. To bi valjalo i taksistima, nema studija, nema administrativnih zabrana, nego tržište, ono određuje koliko ih ima, a ukoliko ima viška, onda će promeniti profesiju oni koji utakmicu ne mogu da prate. Ovako povlađujemo privilegovanima, umesto da otvaramo nova radna mesta. Pa ljudi, ovaj Armuš je sindikalac taksista, otkad čitam novine... I uvek mu nešto smeta, njemu i njegovim taksistima, a otkad čitam novine, pohlepa je za dozvolama, znači hoće ljudi da rade pod uslovima koje on stalno kritikuje. Da taksista zarađuje prosečnu platu u Beogradu, puta 2 onda bi bilo daleko manje taksista. Oni zarađuju jako dobro, za relativno malo rada, i malo sati na radu. To je istina, ko misli da jeste neka preporuči post, da se prebrojimo. A kako smo mi razmaženi, pa mi bi samo uredno, čisto i ispravno vozilo (takav je moj auto, star 14 godina, ali ga održavam), prijatnog vozača (sa odmerenim ponašanjem) muziku neutralnu (imaju ameri izraz, muzika za liftove) vožnju po cenovniku, od a do b najkraćim putem, i vozilo koje stiže na adresu u razumnom vremenu. Nećemo ovo iz bloga i nećemo 50 udruženja koje imaju malo vozila pa moraš da zoveš pet telefona, i da otčekaš proceduru, da bi dobio ovo, gore iz bloga.

Al sam razmažen....
miodrag2008 miodrag2008 16:20 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Profesionalci trebaju da postuju propise, ali vrlo cesto taxi vozaci to ne rade, a znaju sebe da nazivaju profesionalcima.
G r o f G r o f 16:48 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Taksisti su uglavnom (94% njih) fenomenalni ljudi


Ja sam prošle godine tri puta koristio beogradski taxi. Ako je medju njima toliki procenat fenomenalnih, logočno je da u ta tri puta ne naletim na djubre.

Prvom se auto gasio tri puta. (Profesionalac????) Svaki put posle gašenja je nešto petljao oko taximetra. Ne znam koliko me zavrnuo....ali jest jer je na kraju cifru izbacio proizvoljno.
Drugi je umesto dnevne uključio noćnu tarifu jer je video da sam neiskusna taxi musterija. Zavrnu me 500 dinara. Ovu foru mi je posle objasnio prijatelj kod kojega sam išao.
Treći me toliko udavio svojom kuknjavom na sve, da mi je došlo da izadjem na pola puta.

Opšti utisak je da su puni trikova pomoću kojih zavrću musterije. Kao učesnici u saobraćaju, još su gori. Agresivni, netolerantni, vulgarni,
Ali to je u redu. Problematične su mušterije?????????????????
constrictoria92 constrictoria92 17:09 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Problematične su mušterije?????????????????


Da, da, da - uvek su musterije krive i nikad nisu u pravu (ovaj postulat vazi samo za ZemljuSrbiju).
lebron lebron 21:05 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Ninoslav Randjelovic
Taksisti su uglavnom (94% njih) fenomenalni ljudi i sjajni profesionalci (makar i u papucama).Problem je u Gradu i u nama musterijama.


Ma ti se šališ Nino.
Koliko ja znam, samo 30 % srpskih taxista tim poslom se bavi kao osnovnim zanimanjem.
Najmanje 30 % taxisista su bivši šibicari, kockari, prevaranti svake vrste, to je kao jedan na jedan.
Oko 30 % naših taxista se tim poslom bavi da bi pobeglo od kuće, žene, ovoga , onoga.
Najviše 10 % srpskih taxista liči vizuelno na ljude koji bi mogli da se bave tim poslom, ostale čovek da ne pusti da mu ugalj ubacuju u podrum.
Inače što se tiče kvaliteta auta koji naši taxisti koriste, pola njih ne bi primili na bilo koji Nemački otpad recimo.
Eto tako stoje stvari sa našim taxistima.

maya.sangoma maya.sangoma 21:23 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Lebron , izvini sto te pitam , ali otkud tebi ti procenti ? To mi izgleda neverovatno da jedan prosecan musterija zna toliko o situaciji u taksiju . A mozda si ti taxi insajder ?
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:12 16.01.2009

Re: Redovno koristim taksi

Koliko ja znam, samo 30 % srpskih taxista tim poslom se bavi kao osnovnim zanimanjem.
Najmanje 30 % taxisista su bivši šibicari, kockari, prevaranti svake vrste, to je kao jedan na jedan.
Oko 30 % naših taxista se tim poslom bavi da bi pobeglo od kuće, žene, ovoga , onoga.
Najviše 10 % srpskih taxista liči vizuelno na ljude koji bi mogli da se bave tim poslom, ostale čovek da ne pusti da mu ugalj ubacuju u podrum.

sasvim je moguce da neki od onih 10% koji vizuelno odgovaraju poslu, rade taj posao da bi pobegli od zhene, ovoga, onoga. dakle neki su vec brojani dva puta a neki nijednom. komplkovana ova matematika.
g.radicevic g.radicevic 12:40 16.01.2009

taxi,taxi..

da..
'de god da mrdnesh van BG-a
i cene i usluga je mnogo korektnija
(vozznja ti dodje manje od starta ovde)
al EVOoooo RESHENJAaaaaaa...
constrictoria92 constrictoria92 15:43 16.01.2009

Re: taxi,taxi..


'de god da mrdnesh van BG-a
i cene i usluga je mnogo korektnija
(vozznja ti dodje manje od starta ovde)


Bas tako. Mene interesuje kako se taxistima u drugim gradovima isplati da voze po nizim cenama, a samo se beogradskima ne isplati...
medjutim92 medjutim92 13:19 16.01.2009

Podrska

Ima li neko link na neku takvu studiju koja kaze da u Beogradu ima previse taksista? Neki dokaz da to nije samo pusta prica udruzenja? Narocito bih voleo objasnjenje kako ce po kisi da obezbede vise taksista ako smanje broj, kad se zna da je onda maltene nemoguce brzo naci taksi?

I zivo me interesuje kako se nekom ne isplati da vozi kratku relaciju, ako uzme onoliki start? voznja od kilometar kosta 170-180 dinara, ne traje ni 5 minuta i brze moze da juri sledecu voznju.. kako ga to realno kosta vise nego duza voznja?
antioksidant antioksidant 13:32 16.01.2009

Re: Podrska

cisto da se zna, u ovoj stvari podrzavam radikale
drug.clan drug.clan 13:50 16.01.2009

Re: Podrska

medjutim92
Ima li neko link na neku takvu studiju koja kaze da u Beogradu ima previse taksista? Neki dokaz da to nije samo pusta prica udruzenja? Narocito bih voleo objasnjenje kako ce po kisi da obezbede vise taksista ako smanje broj, kad se zna da je onda maltene nemoguce brzo naci taksi?

I zivo me interesuje kako se nekom ne isplati da vozi kratku relaciju, ako uzme onoliki start? voznja od kilometar kosta 170-180 dinara, ne traje ni 5 minuta i brze moze da juri sledecu voznju.. kako ga to realno kosta vise nego duza voznja?



Ma price. Da je taksista previse i da ne mogu da zarade oni bi promenili posao. Osim toga u BG je vrlo tesko dobiti taksi kada ti treba a da ih ima previse sami bi te spopadali. Trece tako visoka cena u poredjenju sa ostatkom zemlje samo pokazuje da je konkurencija mala i da treba jos vise povecati broj taksista.
constrictoria92 constrictoria92 15:28 16.01.2009

Re: Podrska

Bas o tome pricam - nema konkurencije. I gde to pise da svi moraju da imaju iste cene?!?
clickcafe clickcafe 13:25 16.01.2009

PREPORUKAAAAAAA

potpuno se slazem sa tobom sto se tice taxija i njihovog bahatog ponasanja i da nemas kome da se zalis kad si nezadovoljan uslugom!

a isto tako, znas li da su oni oslobodjeni kojejakvih poreza i doprinosa sto obicni preduzetnici moraju itekako i na vreme da izmiruju itd

al cini mi se da sam se ja vise nadisala vlage nego benzina u kojekavim prdekanama od taxi vozila

i jos bih dodala - eh da nam je to jedini problem....

nego da li je neko jutros gledao prilogu u dizanju o indijancima iz aleksinca? odlicna ideja!
ElectricDreams ElectricDreams 13:56 16.01.2009

A vožnja?

A tek što ne znaju da voze :(

Kad sam išao na časove vožnje po gradu, najviše su mi svirali taksiti da se pomerim jer "sporo vozim"... wtf?! Oni su kao "profesionalni"... yeah, right!
constrictoria92 constrictoria92 15:31 16.01.2009

Re: A vožnja?

Mog druga je jedan "profesionalac" tresnuo, jer se zaustavio na pesachkom da propusti pesaka (nije stigao da ukochi, a ni brzina nije bila primerena gradskim uslovima). Jos je malo falilo i da popije batine od "profesionalca"...
topcat topcat 07:45 17.01.2009

Re: A vožnja?

ElectricDreams

Kad sam išao na časove vožnje po gradu, najviše su mi svirali taksiti da se pomerim jer "sporo vozim"... wtf?!

Pa dobro...polaznik auto skole vjerojatno i nije neko mjerilo vozaca. Redovito je spor i koci promet. Zapravo, ako stvarno vozis po onim pravilima sanse da prezivis klasican prometni dan u velikom gradu (da i ne spominjemo rush hour) su ravne nuli.
niccolo niccolo 09:47 17.01.2009

Re: A vožnja?

topcat
ElectricDreams

Kad sam išao na časove vožnje po gradu, najviše su mi svirali taksiti da se pomerim jer "sporo vozim"... wtf?!

Pa dobro...polaznik auto skole vjerojatno i nije neko mjerilo vozaca. Redovito je spor i koci promet.

Mislim da je više stvar u kulturi. Ako vidiš da je ispred tebe neko ko ne zna da vozi tj. neko ko tek uči da vozi, valjda možeš da istrpiš koju sekundu sporije vožnje tog "učenika", pa ga posle na zgodnom mestu prestigneš, a ne još da mu praviš frku svojim trubljenjem.
topcat topcat 17:39 17.01.2009

Re: A vožnja?

niccolo
valjda možeš da istrpiš koju sekundu sporije vožnje tog "učenika", pa ga posle na zgodnom mestu prestigneš, a ne još da mu praviš frku svojim trubljenjem.

Ponekad mogu, a ponekad nemam razumijevanja za instruktora koji je doveo u gradsku vrevu nekog tko je peti put za volanom. Trubljenje je nezaobilazna cinjenica kad pocnes voziti u gradu.
Ali i tu je stvar kulture vozaca - osobno sam radije odlazila i u krive ulice i nastavljala avenijama koje mi nisu trebale, nego da stanem na sred ceste i migoljim jer sam zaboravila skrenuti ili nisam znala da je moja ulica jednosmjerna.
loader loader 14:30 16.01.2009

Are you talkin to ...?!

oort oort 14:41 16.01.2009

it so easy

pošto vidim da se vozite beotaxijem, evo friendly tip. Vozite se Žutim, Pink ili Maxis, pa ćete primetiti značajno povećanje "prilično finih & kulturnih taxista".......
malasneki malasneki 14:51 16.01.2009

Re: it so easy

oort
pošto vidim da se vozite beotaxijem, evo friendly tip. Vozite se Žutim, Pink ili Maxis, pa ćete primetiti značajno povećanje "prilično finih & kulturnih taxista".......

i u lux-u su uglavnom fini ljudi.
noboole noboole 15:06 16.01.2009

Re: it so easy

Zaista izgleda zavisi od slucaja do slucaja i relacija. Nikada nisam imao problema sa taksistima Beotaxija (posebno stekacima kod zemunskog meka).

Inace volim taksiste koji su otvoreni i informisani tako da kad bupnem u BG, odma znam sta se desava.

Podrzavam iskorenjavanje divljine. Dakle dva legla - Aerodrom i Glavna autobuska stanica. E da,

i informacija za ostale naivcine!!!!:

Kada ste u nekoj od pomenutih gusarskih luka, jednostavno pozovite telefonom neki taksi i lepo ce vam doci i voziti po taksimetru. Cak i na aerodromu!! Ja sam ranije mislio da tu postoji protekcija i da mi niko nece doci, ali to nije tacno.

Bivsi naivcina....
constrictoria92 constrictoria92 15:38 16.01.2009

Re: it so easy

Napomenula sam samo dva sluchaja i to "Beotaxi" i "Beo radio".
Sto se drugih taxi udruzenja tiche:

- u "Maxis"-u me je neki klipan smarao da treba da idemo na pice
- u "Alfi" me vozach smarao o splavovima i kako treba da tamo da izlazim (neka narodnjakusa urlala "do daske" tokom cele voznje)
- u "Lux"-u nije hteo da me vozi putem koji sam trazila ( hteo da me vozi duzom relacijom)
- "Taxibell" nikad nije hteo da mi posalje vozilo za krace relacije
- u "Pepsi"-ju umal' nisam izgubila bubrege...

Kao sto i u textu rekoh, nisu svi vozachi taxija neljubazni, pokvareni, primitivni; ali ovi nabrojani su u vecini...
ssvetlana92 ssvetlana92 14:59 16.01.2009

Ekstra tema :)

Bravo Const. Retko i sve redje koristim usluge taxi prevoza. Rado bih prestala da vozim svoj auto po gužvi i minimalnim prostorom za parkiranje, da su nam taksi vozači kako treba. Desi mi se povremeno da se zeznem, i upropastim sebi dan. Nemaju sitno, pa ja idem u prodavnicu da menjam pare...neće da voze po snegu na sve destinacije..pitaju me gde ću..a ne polažem račune ni Bogu ocu..kratke destinacije isključene, makar ga angažovao ispred bolnica, sa teškim bolesnikom. Svadjaju se sa ostalim šoferima, čak izlaze da se razračunavaju..ili dave sa pričom..ili puše u vozilu. Jesam pušač ali mi eto smeta kad udjem u taksi ili prodavnicu gde se puši. Ma ima toga još, samo retko koristim taxi...šta bi bilo kad bih ga češće koristila!! QQ
constrictoria92 constrictoria92 15:39 16.01.2009

Re: Ekstra tema :)

Ssvetlana, a sta da ti kazem, sem da te razumem...
topcat topcat 08:07 17.01.2009

Re: Ekstra tema :)

ssvetlana92
..ili puše u vozilu. Jesam pušač ali mi eto smeta kad udjem u taksi ili prodavnicu gde se puši.

Tako je, samo oshtro!
Meni to nista, ali nista ne smeta ako covjek dobro vozi. Dakle ni stari auto, ni guzva, ni narodnjak, a najmanje dim (pricu uglavnom izbjegnem) - ali ocekujem odlicnog sofera.
Ovdje su recimo taksiji druga prica. Je, svi su zuti, u voznom stanju i nisam dozivjela da mi odrede neku "od oka" tarifu. Redovito se ostavlja napojnica - jednom je tip tako dobro vozio da sam mu ostavila skoro duplo nego je kostalo. Bila je kratka tura, ali...sto je vozioooo...


thefreak thefreak 15:00 16.01.2009

600 din za 3 min voznje.

Letos mi je taksista od autobuske stanice do austrijske ambasade trazio 600 dinara!Vec sam kasnio na zakazani termin pa sam morao da zurim, ali ne toliko da bih kao ovan dao 600 dinara za 3 minuta voznje.
noboole noboole 15:08 16.01.2009

Re: 600 din za 3 min voznje.

Eto - zovi lepo taksi!

Jos jedna stvar. Onaj lik Kristo, sada kad pomislim, ako je zbog icega trebalo da leti iz JATA (sic), trebalo je zbog to ga sto nije pocistio one parazite.
Inner Party Inner Party 15:24 16.01.2009

Znam da je taksi civilizacijska ...

... tekovina i da danas mogu sebi da priustim voznju - ali ja ga jednostavno ne koristim.
Uvek mi je nekako isuvise zao da im dam pare...
Gradski rules!

constrictoria92 constrictoria92 15:46 16.01.2009

Re: Znam da je taksi civilizacijska ...

Gradski rules!


Moram priznati da su mini busevi i kombiji odlichno resenje ....
Mića Marković Mića Marković 15:37 16.01.2009

BG

Krajnje je vreme da se u Beogradu zavede red. Bezobrazluka ima zaista previše. Poseban je onaj, u kome se traži poskupljenje usluga, kada cene goriva padaju. Osim toga, skoro svi koji imaju benzinske motore voze na plin, koji je upola jeftiniji od benzina.
Poseban biser je onaj, u kome nove cene traže zbog toga što je evro poskupeo uz obrazloženje, da su im poskupeli krediti!?
Taksi koristim retko.Najčešće do aerodroma i sa njega. U vezi toga jedan savet. Nemojte koristiti usluge taksija koji su na aerodromskoj taksi stanici. Bolje je pozvati telefonom slobodno vozilo. Ponekad ćete možda malo duže sačekati,ali se isplati.
constrictoria92 constrictoria92 15:47 16.01.2009

Re: BG

Slazem se u potpunosti.
medjutim92 medjutim92 17:33 16.01.2009

Vezivanje pojasa u taksiju..

Desilo mi se par puta da se taksisa ljuti kad vezem pojas u vozilu. Te sta ce ti to, te samo mi navlacis maler, vidi, sad ce da nas zaustave..

Profesionalnost?
constrictoria92 constrictoria92 17:34 16.01.2009

Re: Vezivanje pojasa u taksiju..

Profesionalnost?


Na nivou, nema sta...
maya.sangoma maya.sangoma 20:57 16.01.2009

Re: Vezivanje pojasa u taksiju..

Cons, meni je bilo zanimljivo da citam vase muke sa taksistima . Izvinite .Ja se vozim kad dodjem i sve je tako kako kazete , ali meni to sve ispadne zanimljivo. Meni to dodje kao podsecanje na moju prvu po redu domovinu .
Isto razumem i tebe i druge koji se zalazu za profesionalizam , sto je OK , takodje .
Kad se to desi , mislim profesionalizam u taksi sluzbi ,( ako se desi ) meni ostaje gradski prevoz kao inspiracija i potsecanje na moju domovinu onakvu kakvu je pamtim .
Mala digresija , izvini .
Samo se ti bori za UVODJENJE REDA . Tako i treba.
constrictoria92 constrictoria92 21:11 16.01.2009

Re: Vezivanje pojasa u taksiju..

Maya,

kladim se da kad udjes u taxi pored toga sto te podsete na domovinu shvatis i zasto si iz iste i pobegla...
matityahu matityahu 02:59 17.01.2009

Re: Vezivanje pojasa u taksiju..

Desilo mi se par puta da se taksisa ljuti kad vezem pojas u vozilu.


Na mene se jedan, na aerodromu, izdrao rekavši: "Pomisliće bre, panduri da smo narkomani i zaustaviće kola!"
maya.sangoma maya.sangoma 10:16 17.01.2009

Re: Vezivanje pojasa u taksiju..

Conss, Paaaaa, ima i toga . Da su samo taksisti ....
Sad jedam mali trolic : Malo kasnila sa odgovorom tebi na mom blogu ,
ali imas jedan vazan zadatak za sledecu party .
dunja73 dunja73 21:36 16.01.2009

bg taksisti



Od grada X do Surcina ima nekih 170 km ,i svaki iz bg taksi otprilike 150 € trazi. Taxi iz grada X posalje super auto,sve novo ,stima u minut i trazi 70 € .Pa sta to znaci onda????
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:03 16.01.2009

Re: bg taksisti

to znachi da je ono prvo skuplje za 80 eura. a ovo drugo morash organizovati unapred.
dunja73 dunja73 22:22 16.01.2009

Re: bg taksisti

marco_de.manccini
to znachi da je ono prvo skuplje za 80 eura. a ovo drugo morash organizovati unapred.



ne , bas Marko ,i ovo i ono moras unapred jer oni svi imaju posebno auta ,,za dalje,,

mada Bg taksisti se prave ,,Tose,,
constrictoria92 constrictoria92 22:44 16.01.2009

Re: bg taksisti

Dunja,

kad bi konkurencija bila veca medju Bg taxistima, kad bi imali slobodno trziste, cene bi bile znatno nize.
Mene interesuje zasto to nije tako.

lanerosi lanerosi 23:22 16.01.2009

Tako ti je to!

Sve sto si napisala - stoji.Svi taksisti su isti,ili vrlo slicni.ali,putnika ima razlicitih,tako da i taksisti imaju svoje price i muke.Njihov posao nije lak,a ni isplativ.retko ko od njih moze da zaradi za pristojan zivot i auto.Taksisti su najcesce ljudi sa margina,slabije obrazovani i nevaspitani ljudi,pa sta bolje i moze da se ocekuje od njih.Nije preporuka - ne koristi taxi,ali jeste - stegni zube i zacepi usi (i nos),jer tu se nista ne menja (i nece) vec decenijama.U Beogradu treba da bude skuplji taksi nego u Kragujevcu,jer su prosecne brzine po gradu mnogo manje,a samim tim i potrosnja goriva veca.Moj auto ima prosecnu brzinu od 23 kilometra.Dakle,ide malo brze od pesaka....
constrictoria92 constrictoria92 23:54 16.01.2009

Re: Tako ti je to!

Pa, slucajno znam jednog taxistu i, veruj mi, posao im je vrlo isplativ.
Mesechno zaradjuje (ako vozi devnu smenu, 8 sati) oko 800 EUR. Ako se odluchi da radi vikendom nocnu, zaradi i preko 1000 EUR.
Opet, mahom svi taxisti voze na plin...
Meni je ova cifra itekako isplativa... E, sad, mozda su moji standardi skromniji...
aurelije aurelije 14:38 17.01.2009

Re: Tako ti je to!

Zarađuje mnogo više od mene koji imam fakultetsku diplomu i radim kao programer 8 ipo sati i još 2 sata potrošim da dođem i odem s posla (plus prevoz na posao za razliku od njega plaćam). Idem i ja u taksiste
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:36 17.01.2009

Re: Tako ti je to!

Evo ovako, živa istina, pas bio ako lažem...

Otac mog kolege, je taksista Žutog taksija. Jedan od starijih i iskusnijih. Na Badnje veče nam kaže, kad izadje da radi 30 posto vremena mu ode na razvoženje porodice i ostale obaveze. Kući se ne vraća dok nema u džepu 50 evra. Za to mu treba u proseku oko 6 sati rada. Kada mu ne radi auto ili je bolestan, a to nije retko, čovek je stariji, onda odradi smenu u centru. Tu je 8 sati 25 evra. Inače ima osnovnu školu i vozački ispit B i C kategorije, položeno poznavanje grada i Mercedes 123, iz 1981. godine, pristojan. Dobar je čovek i prezire organizacije taksista, divljake, policiju, sneg i crveno svetlo na semaforu.
Blade Runner Blade Runner 23:32 16.01.2009

Slicno je i u NI

Imao sam proslog leta prilike da se cesto vozim taksijem. Sansa da naidje normalan vozac u normalnom autu je bila oko 20% (znaci svaki peti put). Sto se cena tice, cini mi se da su bile u razumnim granicama i svi su ukljucivali taksimetar.
Don Quijote Don Quijote 23:32 16.01.2009

I ja cu da tuzim drzavu!


zato sto mi onemogucava pravo na rad, nepostovanjem sopstvenih zakona cime trpim ogromnu stetu.

Imam kurirsku sluzbu, vlada je donela zakon gde kaze da ce u roku od 45 dana formirati agenciju koja ce izdavati dozvole za obavljanje pomenute delatnosti. To je bilo 2005. i do sada je nisu formirali. Sada mi zabranjuju rad jer nemam dozvolu koju nema ko da mi izda. Sve mu to dodje na isto, drzava beskrupulozno pljacka svakog ko pokusava ista da radi u ovoj zemlji, a pri tome nimalo ne uredjuje sistem da bi se moglo poslovati.
Podrzavam sve koji hoce da tuze drzavu, grad ili bilo koji drzavni organ, jedini nacin da se povrati sve ono sto nam godinama otimaju i raskalasno trose. Bolje da sto pre bankrotiramo pa sve iz pocetka nego da se mrcvarimo ko zna koliko jos, a u svakom slucaju cemo propasti.

Svi da tuze, ja drzavi, taksisti Beograd, mislim da svako ima ponekog
dunja73 dunja73 23:47 16.01.2009

Re: I ja cu da tuzim drzavu!

ima ona Karadjordjeva ..,,svaki svoga ubijte...,,zaboravila sam
tyson tyson 01:15 17.01.2009

Re: I ja cu da tuzim drzavu!

dunja73
ima ona Karadjordjeva ..,,svaki svoga ubijte...,,zaboravila sam
Svaki svoga ubite subašu; žene, decu u zbegove krijte.

Vala, kakvi su nam taksisti u Beogradu, došlo je vreme i za ovo.

Baš ne volim taksiste, i koristim njihove usluge samo kad baš, baš moram (a tada naravno obično "nema slobodnog vozila". Samo mi je žao onih normalnih ljudi koji se bave taksiranjem.



constrictoria92 constrictoria92 11:47 17.01.2009

Re: I ja cu da tuzim drzavu!

Samo mi je žao onih normalnih ljudi koji se bave taksiranjem.


I meni. Nije da ih nema, al' su u manjini...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:20 17.01.2009

zar ne bi bilo...

lose da svi kolektivno ignorisemo taxi jedno dve nedelje, pa da vidimo sta ce da se desi? onako, vitza radi, da ih probamo, da vide da se može bez njih.
constrictoria92 constrictoria92 11:37 17.01.2009

Re: zar ne bi bilo...

Onda bi dosao neki taxi sindikalac i u medijima rekao:
"Eto, sad moramo da tuzimo grad, jer nas i stranke podrzavaju, pa nece da se voze po ovako smesnim cenama."
Bebo, u ovoj zemlji je uvek neko drugi kriv i uvek postoji objasnjenje kad se nema posla/para (nikad nije kriv izvorni krivac)...
alexlambros alexlambros 10:44 17.01.2009

sve je

ovo tacno!

BGD taxi prevoz je bezobrazan ... razvaljen, razmontiran, prljav, skup, onaj teror s JuVe komercom i nemanjem klime necu ni da komentarisem ....
ipak je prestonica to, voze se i stranci, ne samo mi, slika je jeziva i mora da se uvede neki red.
Ja bih pod obavezno stavio da svi modeli automobila budu isti, a ako to nije izvodljivo, ono makar iste boje, kao sto su u Londonu sva taxi vozila crna a u Atini zuta ... em je estetski lepo, em je vrlo upadljivo i ne moras da se becis po ulici koga ces da zaustavis ...

i da, ono sto me najvise izludjuje u taxiju je ... "ne smeta vam dim"? SMETA MI! Sta to ima da se pita?!
sednem i neko me ugusi oblakom duvanskog dima i usmrdi me .... uzas, odvratno je, nekulturno.
constrictoria92 constrictoria92 11:46 17.01.2009

Re: sve je

Alex, u pravu si za sve.
Inache, jedan taxista je probao da zavrne moju tetku kad je vozio sa aerodroma, tvrdeci da taximetar ne kuca u dinarima, nego u bodovima i da te bodove konvertuje u evre.... Posto moja familija ima gadnu narav, taxista je jedva ziv izvukao glavu (tetka je zvala policiju, oni inspekciju....). Da ne pominjem da je vozena u nekoj shklopociji....

Znam par ljudi iz inostranstva koji naprave aranzman sa nekim ko ima nice car ovde (a nije taxista) da ih voza po Bg-u i Srbiji za odredjenu svotu novca. Taj ko ih vozi, uvek je lepo obuchen (odelce, kravata, cipele), zna engleski i posluzi im i kao turistichki vodich...
Jedan od korisnika ovih usluga mi je objasnio (kada sam pitala kako to funkcionise, itd) da je ovo mnogo jeftinije nego taxi u Beogradu. Verujem choveku u potpunosti.

alexlambros alexlambros 10:51 17.01.2009

evo resenja

samo malo dodaj gas, alo sexy taxi

Saša Radulović Saša Radulović 11:52 17.01.2009

Konkurencija i regulacija

Iz mog iskustva, sve što ste rekli o kvalitetu taksi usluga u Beogradu stoji. Za ostale gradove u Srbiji nemam dovoljno iskustva da bih rekao ali ne vidim razlog zašto bi bilo drugačije.

Slažem se i u vezi sa predlogom da taksisti sami određuju cenu usluga. Sa jednim ograničenjem: mislim da grad treba da propiše maksimalnu cenu, kako starta, tako i po pređenom kilometru. Može niže, ali ne može više. Da se ta maksimalna cena određuje u redovnim vremenskim intervalima (recimo šestomesečno) u zavisnosti od inflacije i cene goriva. Da ta maksimalna cena bude istaknuta na vidljivom mestu u svakom taksi vozilu zajedno sa brojem telefona na koji se mogu prijaviti zloupotrebe i brojem taksi vozila u kojem se klijent nalazi.

Jedna stvar koja je potrebna je regulacija tržišta. Ne može svako da kupi auto i pruža taksi usluge kako mu padne na pamet. Pa da danas radi, sutra ne radi. Ne može fizičko lice ni da kupi autobus i pruža usluge gradskog prevoza, pa tako ne može ni taksi. Mislim da licence treba davati samo pravnim licima koja zadovoljavaju određene kriterije, kako u pogledu vozila, servisiranja, kontrole kvaliteta vozača, tako i pogledu kapitala sa kojim raspolažu itd. I ne treba ograničavati njihov broj. Grad treba da nadzire ova pravna lica, da vrši inspekcije, da prima pritužbe građana i proverava ih. A ako neko misli da treba da osnuje novo pravno lice, zadovolji stroge kriterijume koje nameće grad, skupi kapital, zaposli ljude i uđe na tržište, slobodno. U interesu je građana da postoji konkurencija i da se bore za naš posao.

Inače tržište je indirektno počelo da radi u Beogradu. Naime, cene su toliko velike, da se ljudi manje voze taksijem. To je već dovelo do toga da ponovo uvode popuste na telefonski poziv. Taksi udruženja su zbog manje klijenata izgubile prihode, pa bi da ih nadoknade tako što će smanjiti broj taksi vozila na ulicama. Ovde ne govorim o nelegalnim taksistima. Oni bi i da smanje broj legalnih. Naravno, ne pada im na pamet da traže smanjenje cena usluga kako bi povećali broj ljudi koji koriste taksi usluge.
constrictoria92 constrictoria92 12:06 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Slazem se u potpunosti sa navedenim.

Konkretno za Kragujevac:

tamo ne postoje taxi udruzenja, nego pravna lica koja se bave taxi uslugama. Vozachi u ovim firmama rade na procenat i vise ljudi vozi jedno vozilo (kvalitet vozila varira od firme do firme, ali se sve firme trude da im vozila budu sto novija i sto chistija). Pored vozacha (napred, na vidnom mestu) je istaknuto koliko kosta start, koliko kosta predjeni kilometar, broj telefona koji stranka moze da pozove za primedbu, voznja kucnih ljubimaca je besplatna (tj. ulazi u cenu voznje, ne naplacuje se naknadno kao ovde).



Saša Radulović Saša Radulović 12:21 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Ovo nisam znao. Od kada je ovo ovako?

Ima li ovde na blogu ljudi iz Kragujevca da nam daju svoje mišljenje o kvalitetu i ceni taksi usluga koje dobijaju?
constrictoria92 constrictoria92 12:35 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Od kada je ovo ovako?

Od kada se otvorila prva firma za taxi usluge i to se desilo pre 10-ak godina.

Vozilo se cheka otprilike 3-5 minuta... Nisu sva vozila najnovija, ali sam primetila da su vrlo uredna. Vozachi nikad ne zapochinju prichu, nego ako stranka zapitkuje, onda odgovaraju. Sto se muzike tiche, nije problem pitati ih da promene stanicu ili iskljuche muziku. Kad sednes u vozilo, prvo pitaju kojom rutom zelis da se vozis...
Ako neko prijavi vozacha (zbog neke neprijatnosti, itd.) onda se pokrecu u okviru firme disciplinske mere (opomena uz odbitak od plate, itd.).
Moj poznanik u Kg-u drzi jednu taxi firmu i zato znam kako to funkcionise. Inache, i ja sam kragujevchanka (al' zivim u Bg-u, mada sam chesto u Kg-u i uvek koristim taxi tamo).
Mnogo ljudi kad ide na posao ili u skolu, pozove taxi (recimo njih 3-4 se voze jednim vozilom), tako da im je voznja jeftinija od karte za gradski prevoz....
Saša Radulović Saša Radulović 13:20 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Da li je grad propisao da samo pravna lica dobijaju licence za taksi prevoz? Ili grad nije ništa propisao nego je samo tržište, odnosno konkurencija i pametni preduzetnici, dovelo do toga da građanima Kragujevca budu ponuđene upravo ovakve usluge (a grad Kragujevac nije pokvario situaciju sa lošom regulacijom, kao na primer u Beogradu)?

Ko određuje cene usluga?
vladaxy vladaxy 13:39 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Baš naprotiv, treba da se bavi tim poslom svako ko hoće. A grad treba samo da odredi uslove, tj. izgled vozila, neophodna oprema u autu, istaknute cene, pa onda da vidite kako deluje konkurencija. Grad nikako ne treba da određuje cene. Zamislite da grad određuje cene bureka u pekarama
constrictoria92 constrictoria92 13:55 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Da li je grad propisao da samo pravna lica dobijaju licence za taksi prevoz? Ili grad nije ništa propisao nego je samo tržište, odnosno konkurencija i pametni preduzetnici, dovelo do toga da građanima Kragujevca budu ponuđene upravo ovakve usluge (a grad Kragujevac nije pokvario situaciju sa lošom regulacijom, kao na primer u Beogradu)?


Grad nista nije propisao. Pored taxi firmi, postoje i tkz. "samostalci", tj. taxisti koji rade sami za sebe (preduzetnici).
Cenu prevoza odredjuju same taxi firme i samostalci (neke taxi firme i na ovu smesnu cenu prevoza daju jos i telefonski popust: neko od 30%, neko 50%, neko besplatan start, itd.), ali su prilichno uskladjeni sa cenama (nema vecih oscilacija; razlika je u par dinara).

Postoje jos i registrovani linijski taxiji. Oni voze prigradske linije (Kg - okolna sela/varosice), sto je dovelo do toga da njihove usluge budu jeftinije od autobuske karte (oni naplacuju po putniku), pa autobus koriste samo oni sa mesechnom povlasticom (ili neupuceni). Prednost ovih taxija je i to sto pored stajanja na zvanichnim autobuskim stanicama, staju i tamo gde putnicima odgovara.
constrictoria92 constrictoria92 13:58 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Baš naprotiv, treba da se bavi tim poslom svako ko hoće. A grad treba samo da odredi uslove, tj. izgled vozila, neophodna oprema u autu, istaknute cene, pa onda da vidite kako deluje konkurencija. Grad nikako ne treba da određuje cene. Zamislite da grad određuje cene bureka u pekarama


Bas tako.
Mnogi gradovi se rukovode ovim pravilom.
Konkurencija je chudo!
dunja73 dunja73 14:25 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

I kod mene je tako u mom rodnom gradu ,u komsiluku kod Kragujevca ,auta su super sva ,ima tu i tamo ali su zato ta udruzenja jeftinija .U minut su tacni ,taksisti ekstra ljubazni ,to cigara i te fore--nema.Auta klimatizirana ,cene istaknute ...i mislim da je kilometar -100 dinara . .Ja zivim u Nemackoj ,ovde taksisti mercedese voze isto ne tako skupo kao u Bg.
U Grckoj letos ,na Halkidikiju je cena bila 1 km - 1 € .


Saša Radulović Saša Radulović 15:16 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Svakako se slažem sa tim da grad ne treba da određuje i nameće istu cenu.

Sa druge strane, razlog zašto mislim da grad treba da odredi maksimalnu cenu je zbog velikih zloupotreba u jednom velikom gradu kao što je Beograd. Ljudi treba i da znaju šta mogu da očekuju kada uđu u taksi, bez obzira kojoj firmi pripada. Najviše "samostalaca" i "divljaka" je kod železničke stanice i noću.

Mislim i da ne treba dozvoliti "samostalce". Samostalci donose divljinu. Ništa ne sprečava više njih da naprave zajedničko preduzeće, koje će zadovoljiti uslove grada, imati prostorije, direktora, dobiti licencu, podnositi finansijske i druge izveštaje koje grad treba da propisuje, plaćati kazne, sankcionisati svoje vozače, koje će biti odgovorno svojom imovinom.

Svaka priča o potpunoj slobodi i samoregulaciji samo zvuči idilično. U praksi dovodi do divljine. Naravno sa druge strane, pogrešna i preterana regulacija ubija konkurenciju, kavalitet i ponudu.

Cilj grada je odlična usluga, ekonomska cena i legalno poslovanje. Svaka regulacija treba da ima ove ciljeve u vidu.
vladaxy vladaxy 22:20 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Saša Radulović
Svakako se slažem sa tim da grad ne treba da određuje i nameće istu cenu.

Sa druge strane, razlog zašto mislim da grad treba da odredi maksimalnu cenu je zbog velikih zloupotreba u jednom velikom gradu kao što je Beograd. Ljudi treba i da znaju šta mogu da očekuju kada uđu u taksi, bez obzira kojoj firmi pripada. Najviše "samostalaca" i "divljaka" je kod železničke stanice i noću.

Mislim i da ne treba dozvoliti "samostalce". Samostalci donose divljinu. Ništa ne sprečava više njih da naprave zajedničko preduzeće, koje će zadovoljiti uslove grada, imati prostorije, direktora, dobiti licencu, podnositi finansijske i druge izveštaje koje grad treba da propisuje, plaćati kazne, sankcionisati svoje vozače, koje će biti odgovorno svojom imovinom.

Svaka priča o potpunoj slobodi i samoregulaciji samo zvuči idilično. U praksi dovodi do divljine. Naravno sa druge strane, pogrešna i preterana regulacija ubija konkurenciju, kavalitet i ponudu.

Cilj grada je odlična usluga, ekonomska cena i legalno poslovanje. Svaka regulacija treba da ima ove ciljeve u vidu.


Ne treba da određuje ni maksimalnu ni minimalnu cenu. Baš zato taksisti treba da imaju istaknute cene na vidnom mestu, pa kad vidiš cenu za start i za kilometar da je veća nego što možeš da priuštiš samo propustiš vozilo. Ne treba niko nikome da određuje cenu. Davalac usluga treba da određuje cenu svoje usluge. Grad Beograd treba da kaže da: vozila treba da budu sa 4 vrata, EURO3 motorom (ili EURO4), da imaju GPS, fiskalni uređaj da može da se plaća karticama i da tabla sa cenom mora da bude istaknuta na šoferšajbni tako da svako ko zaustavlja vozilo može da je vidi. A fiskalni račun mora da sadrži pređeni broj kilometara, cenu po kilometru, broj vozila i ime vozača i kraj priče. I onda neka taksista odredi cenu 200 din. za start a 150din/km ja u taj taksi neću ući, ali ću ući u onaj koji nudi 30 dinara start i 30 din/km (kao u NS), pa će ovaj prvi brzo da odustane od taksiranja (ili da snižava cene). Ne znam zašto ljudi pate za tim da im država (grad) sve određuje. Evo ja hoću da država odredi da svi koji prodaju roštilj, prodaju pljeskavice od 200 gr. za 100 din. A punjene vešalice 300 gr. za 80 din.
Saša Radulović Saša Radulović 23:26 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Ne pati niko niti iko traži da država sve određuje. Daleko od toga. Državna regulacija treba da bude što je manje moguća. Ali:

"Cilj grada je odlična usluga, ekonomska cena i legalno poslovanje. Svaka regulacija treba da ima ove ciljeve u vidu."


Regulacija koju pominjete i koju ste boldovali po mom mišljenju nije dovoljna za usluge javnog prevoza. Navedoh i zašto, pa da ne ponavljam.

Analogija između roštilja i javnog prevoza ili zdravstvenih usluga ili usluga finansijskog savetovanja ili ... ne postoji. Nema univerzalnog recepta.
vladaxy vladaxy 23:43 17.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

Povratna sprega i ravnoteža

Naravno ne može bolji i jači da pobeđuje u nedogled. Bolji i jači bi pojeo sve i ostao sam, pa više ne bi imao šta da jede, osim sam sebe. Tako da se uspostavljaja ravnoteža: brzina rasta zavisi od raspoloživih resursa. Ne može onih koji jedu da bude više od onih koji su jedeni. I grabljivici - umiru, kada nemaju šta da jedu.

Niko ne upravlja ovom ravnotežom. Ona se sama uspostavlja. Nema ograničenja, nema nikakvog inteligentnog dizajna. Samo par jednostavnih pravila i potpuna sloboda. Anarhija. Ovaj potpuno slobodan, anarhičan i haotičan sistem uvek dolazi u ravnotežu. Sam od sebe. Jer ima negativnu povratnu spregu. Povećanje jedne vrste dovodi do smanjenja druge, koja onda utiče na smanjenje prve.

Ovo je deo Sašinog (inače odličnog, i redovno ga pratim) bloga [url=http://blog.b92.net/text/3117/Liberalna%20ekonomija%20-%20prvi%20deo/][/url]

Samo je u pitanju ponuda i potražnja i uspostavljanje ravnoteže.
Saša Radulović Saša Radulović 11:40 18.01.2009

Re: Konkurencija i regulacija

E još da sačekate sledeći nastavak i da porazgovaramo o tome da to kako je u prirodi u društvu ne može :) Inače ovaj prvi nastavak nije o tome kako društvo treba da izgleda, već kako priroda izgleda. Humano društvo ne može da si priušti surovo i nehumano uspostavljanje ravnoteže koje postoji u prirodi. Pitanje je kako razdvojiti ove dve stvari i postići oba cilja:
- efikasnost koja je rezultat i koje nema bez surove konkurencije
- humanost koja je cilj društva i potreba svakog čoveka

Neoliberalizam insistira na prvom. Komunizam insistira na drugom. Socijaldemokratija je bliža drugom na uštrb prvog. Kanada je najbliža pravom balansu Pitanje je kako uspostaviti sistem koji traži balans.

Svako humano društvo mora da ima regulaciju. Pitanje nije da li, već kolika je regulacija potrebna. Ja mislim da regulacija ove oblasti koju ste predložili nije dovoljna. Trenutna regulacija koja kaže da se ne mogu dobiti nove licence je naravno potpuno pogrešna i dovela je do situacije o kojoj blog govori. Složio bih se sa vama i oko toga da je regulacija koju predlažete za ovu oblast mnogo bolja od trenutnog stanja. Ovo očigledno pokazuje iskustvo u drugim gradovima. Ništa bolje od prakse da potvrdi ili opovrgne teoretisanje.

U tranziciji, potreba za regulacijom je veća nego u uređenom društvu. Nedovoljna regulacija kao rezultat daje divljinu. Previše regulacije guši sistem.
Nsarski ima odličan tekst na temu uspostavljanje ravnoteže Narušena ravnoteža. Mnoge bi greške bile izbegnute kada bi ekonomisti barem malo čitali o naučnim oblastima koje su relevantne i za ekonomske sisteme.

Unfuckable Unfuckable 03:57 18.01.2009

odličan

blog
odlični komentari
dosta tema se otvorilo i dosta stvari saznalo.
Komplimenti
constrictoria92 constrictoria92 10:35 18.01.2009

Re: odličan

Fala, fala lepo, TheUnfuckable.

marta l marta l 12:15 18.01.2009

gradski taksi

prvo taksisti ne bi trebalo da voze privatne automobile, zbog cega se osecaju kao da im ulazis u kucu i kao da ti cine komsijsku uslugu sto te voze....a svoja kuca, svoja slobodica, prljava, narodnjaci, onda "ti ce mi kazes da palim klimu, kuda da vozim, dugujes....ma sta ja znam ( pa debelo zaokruzi na vise ono sa taksimetra....)...STA RACUN ti treba??!!!"

znam multimilonski grad u kome taksisti rade za taksi preduzeca koja imaju iste cene, ali razlicite prepoznatljive automobile, kola se voze stalno, u smenama, istaknuto je ime vozaca koji MORA da vozi na svakoj relaciji. Taksista prakticno iznajmljuje kola od firme, ali i snosi troskove opravki, odrzavanja...Baksis se ne daje, a taksisti imaju platu za koju beogradske kolege ne ustaju iz kreveta. taksi inace kosta ISTO kao u Beogradu.

kad moze tamo, moze i u Beogradu valjda, doduse uz jednu pametnu glavu (gradonacelnik), par papira sa stambiljem i gradjansku podrsku. A taksisti...ko hoce tako da radi, ok, ko nece ne mora. Mislim da bi vecina ok taksi vozaca pristala, cak sa olaksanjem ...
constrictoria92 constrictoria92 14:26 18.01.2009

Re: gradski taksi

Jeste, taxi firme su odlichna stvar. Ali, da sam ja neka vlas' (k'o sto nisam), ja bih dopustila svima koji to hoce da se bave taxiranjem. Jednostavno - konkurencija.
Oni koji su neljubazni, imaju prljava vozila, visoke cene, itd. bi vrlo brzo ispali iz posla (prosto, ko bi se vozio sa takvima)...
green_thumb green_thumb 12:49 18.01.2009

:)

Ovaj blog je vrlo koristan, bravo za autorku.

Kao neko ko živi u Kragujevcu mogu da potvrdim sve navode o taksi službama u ovom gradu. Cene su stvarno vrlo pristupačne i veoma ujednačene - recimo, ako se vozite Maxi-jem vožnja je 85 dinara, a SOS-om 90. Može da se desi da neko račun od 74 dinara zaokruži na 75, ali isto tako račun od 76 dinara zaokruže na 75 :). Vozila su u preko 90% slučajeva čista kao suza, muzika, ako je uopšte puštena, je tiha (mada su se uglavnom svi navukli na roadstar radio što je sjajno) a taksisti su prilično ljubazni - ako treba, bez problema vam unose prtljag, otvaraju gepek i slično. Po pozivu stižu za 3-5 minuta, ako ste u širem centru verovatno će vam reći 'vozilo vas čeka ispred zgrade'. Ako je neka frka u saobraćaju ili ne može da se priđe cilju, ili prosto ne mogu da nađu ulicu u prigradskim naseljima (i to stvarno bez svoje krivice, kad nema table ili bilo čega) ogromna većina će da isključi taksimetar i NEĆE naplatiti tih dodatnih 3 minuta vožnje. Isto tako, možete da dispečerki kažete ako želite karavan za prenos većih stvari (mi smo tako preseljavali druga par puta), mada se karavan naplaćuje duplo, ili da naglasite da hoćete veće vozilo ako vas ima više od troje (ista cena) - čisto da ne naleti neki sa troja vrata.

E da... i niko ne vrišti da su relacije male. Moju drugaricu redovno voze, skoro svakog dana, od grada Sirena 2 do Hitne pomoći (to joj je radno mesto), a tu relaciju možete da prepešačite normalnom hodom za 7-8 minuta. Uredno naplate 30-50 dinara i odvezu. Mene su isto tako bez frke vozili dve ulice za 45 dinara (nosio sam akvarijum).

Naravno, ima ljudi koji su i neljubazni i loše održavaju vozila, ali takvi brzo izlete s posla jer se prilično pazi na radnu disciplinu.
constrictoria92 constrictoria92 14:38 18.01.2009

Re: :)

Prvo:
fala na komplimentima.

Drugo:
uvek i svuda navodim Kragujevac kao primer sto se taxi usluga tiche.
Zaboravila sam da napomenem da kragujevachki taxisti ne naplacuju prtljag...
Znam i za sluchajeve kad su taxisti prevezli tesko bolesnu ili povredjenu osobu do urgentnog i nisu naplatili voznju (da li je ovo praksa svih taxi firmi u Kg-u ili ne - ne znam).
bookez bookez 22:17 18.01.2009

Ja volim aerodromske taksiste ;)

Apsolutno se slazem da ilegalne taksiste sa aerodroma treba iskoreniti, mada se ja uglavnom vozim sa njima i cena je meni niza ili slicna u poredjenju sa legalnim taksistima, mada moras da budes malcice prefrigan, a i oni sami znaju koliko mogu da uzmu i naravno sve unapred. Meni je nekako draz da kada dodjem na odmor malo razgalim dusu. Ima tu svakakvih. Pustaju ti razne price da ne poverujes. Jednom se taksista javio na telefon svojoj zeni i krenuo njoj nesto da izmislja da se nalazi ko zna gde i radi nesto ultra hitno. I pocastim ih na kraju ako me lepo nasmeju. A sto se tice taksista, ima ih prevaranata u svim turistickim mestima. Mada bas retko koristim taksi, jednom me je nocu u Amsterdamu taksista lepo provozao od tacke A do tacke B spiralom. Duze je vozio nego da sam isao pesice. Sto ce reci, svaka skola se placa.

Pozdrav iz Holandije

PS. Inace ne podrzavam niti ucestvujem u neplacanju poreza. S obzirom da su gore navedene usluge iskljucivo edukativnog karaktera, zakonom su oslobodjene poreza

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana