Društvo| Život

Pozorište prazne retorike

Milan Novković RSS / 15.01.2009. u 21:34

 

8_knot.gifJuče u londonskom FT-ju kolumnista John Kay piše o onomad političkom, pa moderno poslovnom žargonu koji se sve više, i još jednom, vraća i u politiku, i koji se sastoji od ponavljanja zvučnih fraza koje više nemaju nikakve veze sa njihovim literalnim značenjem. Od proletera svih zemalja koji treba da se ujedine, preko beskompromisnog traganja za perfekcijom do ljubljenja klijenata više nego što ljubimo bližnje svoje.

Ovo sa klijentima mi je odmah donelo i osmeh na lice pošto sam se setio jednog kreativnog kolege koji je jednom davno, posle višegodišnjeg zanovetanja raznih klijenata u poslu pisanja softvera, rekao da je samo mrtav klijent dobar klijent.

I ovaj prvi osmeh mi je nekako nametnuo i saznanje da su mi Kayovi argumenti kvalitativno uglavnom ok, bilo da se dotiče jednostavnosti i/ili sigurnosti konformiteta (a iz averzije ka konfliktu i suprostavljanju mišljenja), ili godišnjih izveštaja raznih korporacija punih samohvale i lažnih statistika, i da ne prepričavam članak pošto je objavljen i na webu pod Weasel words have teeth to kill great ventures",  ali kvantitativno već pomalo „pritiska" kako se osvrće na literalnije fraze sa jačim punjenjem u obliku snage nemoćnih, života u laži, suočavanja sa istinom i slično.

Kvalitet mi dalje bledi već pri prvom koraku ekstrapolacije kroz varijacije ljudi i situacija koje su se meni u poslu desile, a udara u prve probleme kako se setim prve inverzije u formi kritike umetnosti gde mi je najlakše da krenem od nečega gde sam ja prosečan potrošač, ponosan vlasnik još prosečnijeg znanja o nečemu što mi se, na primer, posebno sviđa.

A to nešto kritičar, čak ne jedan nego „svi", stavi u junk-food kategoriju naše kulturne nadgradnje. Ili, da problem postavimo na još težu osnovu, zamislimo da se radi o „nije-vredno-pažnje" kategoriji. Problem je jasan - kritičarske reči su lepršave, i kod njih odnos literalnog i lateralnog pliva u šarenom svetlu, ne može čovek da im porekne znanje, pogotovo ako nastupaju kao kolektiv, a meni delo može posebno da prija.

Ne moram ni da idem preko posla pametovanja većine nas u društvu da bih došao do junačkih poklika tapšanja i pametovanja sa samim sobom i to ne samo kad nešto dobro uradim ili pomislim nego i dok mentalno režiram ili neki film u kom sam ja glavni junak ili, ponekad, i skoro opipljivu situaciju.

Dok ne pređe u opsesiju verovatno je ovo unutrašnje pozorište prazne retorike normalno, zovimo ga mašta i neka čak bude poželjno. Samo, ako je tako, i kako izlazimo u svet ljudi oko nas, teško da ta mašta treba da nestane kao nožem presečena.

Možda zajednička mašta ume da rezonira jače od pojedinačne, možda kolektivna opsesija ume da drma opasnije od  individualne, ali teško da literalno treba da bude osnovna socijalna norma.



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 21:46 15.01.2009

Slažem se

rekao da je samo mrtav klijent dobar klijent.


stari92 stari92 08:18 16.01.2009

деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

I - samo mrtav indijanac je dobar indijanac

II - SRB 90-ih - samo mrtav pub je dobar pub / var.II.a - samo ležeći policajac je dobar policajac

itd.

Ukoliko postoji kolektivni problem - biće kolektivno rešen,samo kroz varijacije bliske mikro sredini.

Milan Novković Milan Novković 10:25 16.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

itd.

Mi se u razmišljanju dosta oslanjamo na case-based-reasoning - poređenje neke tekuće teme ili problema sa nekim koji smo, mi ili neko drugi, "odradili" u prošlosti.

Ja deja vu nešto drugačije definišem od vas - kao situacije koje osećamo da smo već "odradili" u prošlosti ali ne umemo da kažemo gde i kad.

Nije bitno, ova moja definicija, tačna ili ne, skreće pažnju na fenomen našeg pamćenja, koji još uvek relativno slabo razumemo gde iz okoline dobijamo informacije kojih ima na redove veličina više nego što možemo da popamtimo, čak i onih koje "klasifikujemo" kao interesantne i važne, pa nam mozak onda redukuje te informacije na čudesan način tako da slične stvari lako prepoznajemo ali od zapamćenog ne umemo da dobro rekonstruičemo original u finim detaljima.

Mozak, tako, redukuje i informacije koje opisuju neki obrazac, i što je apstraktniji to ga manje vežemo za vreme i mesto. Fascinanto je:

- Kako umemo da poredimo obrasce koji iako su u stvarnosti bili slični i dalje se mnogo i razlikuju, tj fascinantna je naša asocijativna memorija pogotovo kako asocijacije postaju kompleksnije. Ogroman deo intelekta nam je baziran na asocijacijama.

- A u IT-ju postoje već i asocijativni diskovi, no teško je smisliti neku pametnu, svakodnevnu primenu za njih :)
stari92 stari92 10:38 16.01.2009

redukcija (asocijacija) je individualna

Um (razum) je opšta kategorija - glupost je individualna

Elem,od svakog ponaosob zavisi kako će apsorbovati informaciju,redukovati ili proslediti itd.
maksa83 maksa83 10:48 16.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

Ja deja vu nešto drugačije definišem od vas - kao situacije koje osećamo da smo već "odradili" u prošlosti ali ne umemo da kažemo gde i kad.

To bi bio takozvani 5. nivo u Drajfusovom modelu sticanja veštine, kada se nakupljeno iskustvo nataloži "u malom mozgu" (shvatiti uslovno) i odande kada zatreba bez da ga iko išta pita dobacuje iz background threada.

Ko se svega toga ne seti sam (npr. ja), ili bi da sistematizuje svoje znanje na tu temu najtoplije preporučujem: Pragmatic Thinking and Learning.
Milan Novković Milan Novković 11:06 16.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

najtoplije preporučujem

Sama upotreba reči "refactor" u "Refactor your wetware" je dovoljna preporuka (nisam pročitao ali hoću) :)

Naračito mlađima - pretpostavljam što smo stariji sve smo i lukaviji, na svoj način, naravno, pa gde smo u bugovima nekad tražili komplekse ili inspiraciju za popravljanje sad umemo i da uživamo, ili bar da nas se uopšte ne tiču. Polu-penzionišemo se intelektualno :)
rimebibuli rimebibuli 03:40 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесн

Pragmatic Thinking and Learning


"First, here’s a little something to try. While seated, lift your right foot off the floor, and make clockwise circles. Now, while doing this, draw the number six (6) in the air with your right hand.

Notice that your foot will change direction. It’s how you’re wired."

Str. 68

Uz pretpostavku da šest (6) pišemo u smeru suprotnom od kretanja kazaljke na satu.
maksa83 maksa83 08:18 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

Naračito mlađima - pretpostavljam što smo stariji sve smo i lukaviji

Tim mlađima ne mogu dovoljno da se napreporučujem još i Pragmatic Programmer - From Journeyman To Master od istih autora.

Prilog tezama da - ambalaža tj. retorika uopšte nije nebitna (ovo je u okviru tvoje zadate teme), i da nekim ljudima ne trebaju knjige da nešto pokapiraju, dok neki moraju da plate $40: imao sam u davna pradavna vremena šefa koji je dosta stvari opisanih tamo nekako znao sam od sebe, prosto njemu je taj pristup bio najprirodniji moguć (sve se dešavalo pre nego što je knjiga izašla, tako da nema šanse da je to pokupio odande pa preprodavao kao svoju pamet), ali je bio, hm, bar u to vreme (understatement follows) prilično nezgodan za saradnju, prema opštim ocenama. Svejedno, briljantan tip, ali na (ne tako retke) momente težak k'o crna zemlja, pa su se meni ti njegovi "saveti" primali sa promenjivim uspehom. Prođu neke godine, dođem ja do te knjige, i gledam, gledam i malo malo pa "aha! pa ovo je ono što je TajITaj onda pričao...". Beskrajno lakše prođe.
Milan Novković Milan Novković 11:03 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесн

Notice that your foot will change direction. It’s how you’re wired

Zahvatila i mozak globalizacija, previše uvezan :)

Što reče jedan profa globalizaciju karakteriše: "...contraction, expansion, porosity, hybridization, synchronization and correlation...". On priča o globalizaciji u svetu, ali sada mi interesantna paralela.

Pretpostavljam da bubnjari, npr, nemaju problem sa ovim eksperimentom, iako, skoro sigurno, ima i drugih načina da se resinhronišemo ili rekoreliramo :)

Kako nešto novo počinjemo sve više da radimo mozak nam se dodatno uvezuje, neki delovi prevezuju. To je obično na delovima, kao i u ovom primeru, koji nemaju mnogo veze sa onim što nas čini ličnošću kakva jesmo, ili je u malom obimu.

Jednom sam čitao o, na prvi pogled, bezazlenoj aktivnosti - učenju da procesiramo velike brojeve, npr množimo mentalno brojeve koji imaju 50 cifara. Treba i talenat, naravno, neki ga imaju i uz to imanje su već normalno uklopljeni u društvo, prilagođeni okolini. Ali, ovaj posao donosi potrebu za navim mehanizmima pamćenja, koji dugotrajnim radom mogu da se steknu i, kaže ovaj članak, neki od ljudi počnu manje normalno da se ponašaju uopšte kako im se mozak prevezuje da bi bio efikasan na ovom novom poslu..
Milan Novković Milan Novković 11:31 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесно

Prilog tezama da - ambalaža tj. retorika uopšte nije nebitna (ovo je u okviru tvoje zadate teme), i da nekim ljudima ne trebaju knjige da nešto pokapiraju

Da, zavisi od retorike koja, skoro sigurno, ima blago hipnotičko dejstvo i potencijal da nas baci u akcije razne vrste, od skretanja pažnje na važno do pravljenja paralela koje će delove novih problema prebacivati u prostor kojim smo već ovladali.

Ili da nas baca u potpuno neizvesno eksperimentisanje koje ume da bude riskantno ali po onoj da ako nešto ne probamo nikad, ili previše dugo, nećemo moći znati da li smo to nešto mogli da uradimo upeh nam često, a često to nije očigledno, uvezuje neke manje, "atomic" sposobnosi u veće, kompozitne sposobnosti.

A njih je teško meriti pa moraš da radiš sa osobom, ili samim sobom da bi ih bio svestan i da bi osetio gde su "rupe". Tako u, pretpostavljam ne samo našoj industriji, ima pojedinaca koji imaju slične IQ-ove kako ih mere priprosti pa često više opasni nego korisni testovi, a fundamentalno su različiti u efikasnosti u poslu. Meni je teško reći za druge oblasti šivota ali u pisanju softvera razlike u efikasnosti mogu da se mere i redom veličine.
nsarski nsarski 14:24 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесн

avljanje sad umemo i da uživamo, ili bar da nas se uopšte ne tiču. Polu-penzionišemo se intelektual

Ta stvar se vec godinama radi u okviru sinergetike. Cela teorija se moze naci na Haken-Kelso-Bunc wiki sajtu. U pitanju je jedna vrsta faznog prelaza .
Jedan od ranijih pristupa se moze naci na sajtu Science casopisa On the nature of human interlimb coordination
Tim problemima se, na primer, Kelso bavi celog zivota.
Milan Novković Milan Novković 14:56 17.01.2009

Re: деја ву (дежа ви)-колективно (не)свесн

Ta stvar se vec godinama radi u okviru sinergetike

Hvala NŠarski. Dok pažljivo ne pročitam evo jednog para kome je coordinisana dinamika totalno "prolupala" :)



i jednog gospodina, Nobodyhere, koji je na vreme počeo zdravo da razmišlja o mogućim problemima

maksa83 maksa83 21:52 15.01.2009

stopping criteria

posle višegodišnjeg zanovetanja raznih klijenata u poslu pisanja softvera, rekao da je samo mrtav klijent dobar klijent.

Software isn't finished until the last user is dead.
Milan Novković Milan Novković 22:48 15.01.2009

Re: stopping criteria

Priča isti kolega priču iz top investicione banke gde armija kvantitativnih analitičara, svaki sa šačicom doktorata iz šačice disciplina, od matematike i fizike do kung fua, računa rizik za internu upotrebu i za državnu finansijsku policiju.

Matematički modeli potpuno različiti, žestoko distribuirano simuliranje, i kaže kolega on primeti da su interne cifre 0.999 korelisane sa "državnim" pomnoženim sa 7 :)

Jednog dana "državni" model poludi, analitičari se razlete, nikako da nađu greški, finanskijska policija oštri noževe, i naš kolega posavetuje analitičare da interne cifre podele sa 7 :)

Kaže da su ga svi pogledali bezizražajno i bez razumevanja :)
maksa83 maksa83 23:24 15.01.2009

Re: stopping criteria

Matematički modeli potpuno različiti, žestoko distribuirano simuliranje, i kaže kolega on primeti da su interne cifre 0.999 korelisane sa "državnim" pomnoženim sa 7 :)

A, to ima ime.

Def.: Šatobetijev broj - broj kojim treba pomnožiti dobijeni rezultat da bi se dobio željeni rezultat.
Poznat još pod imenom Koeficijent Šiljenja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:42 15.01.2009

Re: stopping criteria

maksa83
Poznat još pod imenom Koeficijent Šiljenja.

Нашао сам нешто што ми личи на видео презентацију последица прекомерне употребе Koeficijentа Šiljenja:



Је л' то то?
Milan Novković Milan Novković 00:14 16.01.2009

Re: stopping criteria

Је л' то то?

Ovi su sa "Giving 110%" spali na poklik "No job is too small" :)

Evo šta web kaže na 110%

Giving 110%
Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? We've all been to those meetings where someone wants over 100%.

How about achieving 103%? Here's a little math that might prove helpful. What makes life 100%?
If A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z is represented as:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26, respectively -

Then, H A R D W O R K - (8 +1+18+4+23+15+18+11) = 98%

K N O W L E D G E - (11+14+15+23+12+5+4+7+5) = 96%

But, A T T I T U D E - (1+20+20+9+20+21+4+5) = 100%

And, B U L L S H I T - (2+21+12+12+19+8+9+20) = 103%

So, it stands to reason that hard work and knowledge will get you close, attitude will get you there, but bullshit will put you over the top.

And look how far A S S-K I S S I N G - (1+19+19+11+9+19+19+9+14+7) = 118% will take you.

drug.clan drug.clan 22:35 15.01.2009

kriticar

nazalost postoje dve vrste kriticara. U jednu spadaju oni dobri umetnici (ovo se odnosi i na ostale ljudske delatnosti) koji pred kraj karijere (zivota) sporadicno iznesu svoje misljenje o necemu. Ova grupa je skoro prazna jer se dobri umetnici gnusaju kritikovanja zbog iskustva koje su kao mladji doziveli od clanova one druge grupe.

U drugu grupu spadaju neostvareni ljudi, neznalice, kvazi-novinari i ostali koji svoje ambicije nisu mogli ostvariti stvaranjem vec su se odmah bacili na pljuvanje.

Kada se na neimanje pravog misljenja doda i politicka i svaka druga korektnost dobijemo to sto vec dobijemo!
Milan Novković Milan Novković 22:53 15.01.2009

Re: kriticar

Meni ne smeta šta kritičari kažu, dok ne polete da se tuku, i kad naiđem na kritiku ja je obično i pročitam, pa često naučim dosta, a skoro uvek ponešto (neki su, naravno, loši kao što kažeš)

Nego su mi pali na pamet zbog lepršavog jezika :)
kresan kresan 23:02 15.01.2009

qt u formi kritike umetnosti unqt.....

(Kako prica zapravo izgleda)
Bila sam jedna od kcerki kralja Minosa Crete-skog
Luda ko struja. I ocajnicki zaljubljena u Daedalusa.
Smrtno.
Njemu je bas bilo cool sto sam blesava.
Napravio mi je I dancing floor u Cnossus – u
Da igram do umopomracenja kad se oblocem.
Kakav crni Theseus.
Satro pozrtvovani metrosexualac.
Athenski princ – mos misliti.
Princ od mudonije.
Deadalus je punio moju glavu I medjunozje.
Dasa.
Amoralan.
Koristoljubiv.
Politicki labilan.
Potkupljiv.
Inteligentan kao koplje.
Mrzac bogova.
Ljubitelj nauke i zlata.
Lepih zena. I savrseno ugladjen sagovornik….eh….
Energije koliko hoces……Bio je par lepih
Godina stariji od mene, i sa super razvijenim
Super ultra alter egom,
A……….Kad mene
Deadalus pogleda ja pretrnem i namucim se
Da ga ne saduciram odmah i tad...........
A voleo je da bude saduciran….
Kao stidljiv je On…..
Ma daj….. A skupio fazone iz buducnosi
Putujuci time machine-om……
Ono kao big brother is
Watching…………..
A Thesausa nismo oslobodili nako.
Kakvi crni bikovi.
Obecao nam je zlato.
Puno zlata…………
Deadalusu je zlato bilo potrebno za nove izume,
A meni za taj moj high life,
New dancing shoes, gambling I ostalo……..
I onda su se kao bogovi razljutili na nas.
Na mene I Deadalusa,
Koji smo ah raskalasno
I bogato ziveli u grehu……
Deadalus je pobegao na Siciliju, a mene je razgnevljeni
U sujetu povredjeni smuljavi Theseaus izbacio na Naxsos-u.
Na radost Dionysus-a
Sa kojim sam propijancila ostatak
Zivota…..u razbibrizi I veselju………..
A Thesaus nije mogao da se smiri dok nije pokorio Crete,
Zajedno sa mojim jadnim pokvarenim I prevrtljivim
Deadalusom……….
Milan Novković Milan Novković 23:08 15.01.2009

Re: qt u formi kritike umetnosti unqt.....

I o čemu Kay uopšte priča :)
background noise background noise 23:48 15.01.2009

Al nam ga zavuče!

Opet bre zbog tebe ne mogu na vreme da odem da spavam, dok razaberem sta si sve napričao u par pasusa.

P.S. Uopšte se ne zajebavam nego me zanima da li ovo "literalno" dva puta treba da korespondira sa pomenutim lateralno, ili je greška u kucanju. Znaš, kod tebe ima i trosmislenih stvari, možda i nehotice, nikad ne znam na čemu sam.

A što se tiče poslednjeg pasusa, to je kao kad sportistu (Malmsteina ili Satrianija npr. ) proglase za vrhunskog gittaristu. Sviraju ništa, ali veoma brzo i razgovetno.
gorran2 gorran2 23:53 15.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

literally = doslovno, bukvalno
Milan Novković Milan Novković 23:57 15.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

"literalno" ' kao što je napisano, bukvalno, samo malo "mekše" od bukvalnog :)

Poslednji pasus - ne moramo u društvu da budemo previše bukvalni :)

Da nemam "talent" za poslednji pasus baš kao što ti kažeš verovatno ne bih ni napisao blog :) Ja sam se, očigledno, "prepoznao" u FT pisanju :)
Milan Novković Milan Novković 23:58 15.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

doslovno

Da, to je reč koju sam zaboravio, bolja od "bukvalno" :)
background noise background noise 00:12 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Hvala za objašnjenje za literalno.

Iako tu reč nisam do sada koristio ni naišao na nju (čovek se uči dok je živ pa umre budala), nazreo sam smisao.

Što se tiče poslednjeg pasusa nismo se razumeli, ne radi se o tvom talentu. Ako doslovno postane osnovna socijalna norma, život će izgubiti notu lucidnosti, koju ja najpre vezujem za umetnost a doživljavam je najintenzivnije kroz muziku.

U tom smislu, navedeni gitaristi su bezvredni u odnosu na, recimo, lucidnog brljaroša Page-a, koji nijednu muzičku frazu nije preneo doslovno odnosno literalno.

Jel' sad OK?
Milan Novković Milan Novković 00:24 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Jel' sad OK?

Ok i sad i pre :)

Ali ja se ne zezam, ja često potežem praznu retoriku :) Nije mi teško da priznam, mislim da to većina ljudi radi. Ma koliko se trudio ne vidim kako sam u prošlosti mogao da dobijem neke projekte bez toga, a protiv ljudi koji tu retoriku potežu sa više talenta od mene, posebno od EC-ja gde među ocenjivačima naših ponuda ima dosta ljudi iz akademije, mnogi pametni ali neki ne, pa čovek mora da potegne sve talente koje ima da bi dobio sredstva za projekat:)
Ako doslovno postane osnovna socijalna norma, život će izgubiti notu lucidnosti

Naravno, ja čak mislim da bi, u bolja ekonomska vremena, zaposleni bežali iz firmi u kojima se uvek "suočava sa istinom".
nsarski nsarski 01:57 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Da, to je reč koju sam zaboravio, bolja od "bukvalno" :)

"Bukva" na ruskom znaci slovo. A nas izraz "bukvar" je valjda slovarica.
Literarno=doslovno=bukvalno.
Q.E.D.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:08 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

moderno poslovnom žargonu koji se sve više, i još jednom, vraća i u politiku, i koji se sastoji od ponavljanja zvučnih fraza koje više nemaju nikakve veze sa njihovim literalnim značenjem


zvucni domaci populizam: srbija se saginjati nece (tu sad ima more varijanti kao ona sa bacanjem na kolena, pa ko koga nece tj ne sme da bije...)

preporuka za temu
Milan Novković Milan Novković 10:30 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Q.E.D.

Ivek mi padne na pamet kako nam je logika potrebna, s jedne strane, dok na drugoj strani često moramo da je isključimo, i to radimo lako i neprimetno, da bismo se kretali kroz kontradikcije i od njih napravili nekog smisla gde je moguće, ili ih prosto ignorisali gde nije.

Samo pokazuje koliko smisao ume da bude otuđen od aksiomatskog i logike.
Milan Novković Milan Novković 10:39 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

preporuka za temu

Meni je tema interesantna i u Kayovom osvrtu na destruktivnost fraza, iako ja mislim da je on dosta i omašio, pa mi je to još interesantnije, tj "posao" gde "suočavanje sa istinom" ume da donese više štete nego koristi ako se široko praktikuje kako u vremenu tako i u problemskom prostoru - prosto ume crpi uživanje iz života, mehanizuje komunikaciju i rad, skida ono najiteresantnije sa procesa kreacije.
rimebibuli rimebibuli 10:40 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Milan Novković
Q.E.D.

Ivek mi padne na pamet kako nam je logika potrebna, s jedne strane, dok na drugoj strani često moramo da je isključimo, i to radimo lako i neprimetno, da bismo se kretali kroz kontradikcije i od njih napravili nekog smisla gde je moguće, ili ih prosto ignorisali gde nije.

Samo pokazuje koliko smisao ume da bude otuđen od aksiomatskog i logike.

Onda će pre biti Q.E.F.
Milan Novković Milan Novković 11:10 16.01.2009

Re: Al nam ga zavuče!

Onda će pre biti Q.E.F

Nepopularno među nama koji mnoge stvari nikad ne završavamo :)
rimebibuli rimebibuli 09:14 16.01.2009

***

Možda zajednička mašta ume da rezonira jače od pojedinačne, možda kolektivna opsesija ume da drma opasnije od individualne, ali teško da literalno treba da bude osnovna socijalna norma.

Milan Novković Milan Novković 10:49 16.01.2009

Re: ***

Interesantno je kako smo evolurili da budemo pametni u procesiranju prostorno vremenskog, pa kako ovde brzo vidimo paradoks koji autor može da priušti pošto ne mora da definiše treću dimenziju - dubinu.

Znači, autoru je mnogo teže da nam servira nemogućnost kao mogućnt nego što je to, npr, autoru koji barata u verbalnom prostoru, gde skro svakodnevno i mi obični smrtnici potežemo relativno proizvoljno baratanje dimenzijama i paradoksima koje često ni sami ne primećujemo :)
rimebibuli rimebibuli 11:07 16.01.2009

Re: ***

Znači, autoru je mnogo teže da nam servira nemogućnost kao mogućnt nego što je to, npr, autoru koji barata u verbalnom prostoru, gde skro svakodnevno i mi obični smrtnici potežemo relativno proizvoljno baratanje dimenzijama i paradoksima koje često ni sami ne primećujemo :)

Meni deluje teže u verbalnom prostoru, jer jezik traži više usaglašavanja i normalizacije pre razumevanja i prihvatanja. Mada, ako bih nekome izložio šest stvari sa kojima ćemo se složiti, tako da sve budu razumljive i po složenosti gradirane od najednostavnije do najsloženije, poslednja izložena sedma stvar može biti razumljiva samo meni i ne mora da ima proverljivo uporište, tek po inerciji će sagovornik ostati inertan i/ili nenegirajuće saglasan, te u krajnjoj istanci možda počne da izgovara i sedmu stvar kao svoju.

Meni je pre svojstveno "a posteriori", tek mislim da "a priori" ima više pristalica.
Milan Novković Milan Novković 11:15 16.01.2009

Re: ***

Meni je pre svojstveno "a posteriori", tek mislim da "a priori" ima više pristalica

Ja sam vulgarno a priori biće - kad se uplašim samo zatvoim oči i skočim. A skačem često :)
rimebibuli rimebibuli 11:30 16.01.2009

Re: ***

Ja sam vulgarno a priori biće - kad se uplašim samo zatvoim oči i skočim. A skačem često :)

Nisam ni ja dosledan, tek šta bismo bez "narušene ravnoteže" koju je Nenad tako lepo opisao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana