QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Brand Unawareness
Kako je moguće da zemlja za koju može da se kaže mnogo toga, ali ne i da je siromašna, ima problem sa Brand Awarenessom? Možda nemaju ništa zanimljivo tamo? Sasvim moguće. Pardon. Sasvim nemoguće.
Ako i može da se smatra (a pitanje je može li) da RasGas, Nacionalna banka Katara i Katar Petroleum znače samo onima koji su u svetu biznisa (‚‚samo" njima), zemlja koja gradi (ili planira da gradi) nešto što se zove prvi podzemni stadion na svetu (što zaokuplja pažnju ne samo uspešnih studenata arhitekture ili neuspešnih posetioca kladionica) teško da ne zaslužuje veću pažnju. Veću od ove koju ima.
Onda ni ne treba da čudi što su Leboeuf, Desailly i Batistuta za završetak svojih karijera (slučajno?) odabrali baš Katar.
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Mediji i transport
Svetska avio-kompanija sa 5 zvezdica možda i nije zanimljiva u zemlji koja se više bavi nekim drugim (evro-dinarskim) aspektima avionskog prevoza i prizemljavanja, ali u svetskim okvirima (šta je to?) Qatar Airways je kompanija čije ime se izgovara sa uvažavanjem.
Od manje poznatih stvari tu je i Al Jazeera! TV stanica koja je (ne)pravedno prozvana arapski CNN, pravedno je 2004. godine proglašena za peti najuticajniji brand na svetu. Čestitke!
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Mesto okupljanja najboljih
Tu je i finalni turnir najboljih svetskih teniserki koji nosi naziv jednog proizvođača telefona koji se mnogo manje kradu nego oni drugi iz one zemlje pored. Dakle, u pokretne slike sa završnog WTA turnira održanog u Kataru gledao je pristojan broj pari očiju širom sveta.
Ipak, pitanje je odgovora! Odgovora? Da, pitanje je koliko tačnih odgovora bi bilo na pitanje: ‚‚Gde se ovo prebacivanje loptice tačno odvija?". O imenovanju glavnog grada te države nećemo. Ili hoćemo!?
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Dobro nije dovoljno dobro
Sve ove stvari su poznate, ali Katar nije! Zašto?
Katar ulaže. To nije sporno. Treba samo pitati organizatore Azijskih igara. Ili okupljanja golfera (ako to nekoga zanima).
O toj državi se zna dosta stvari. Ali to nije dovoljno! Katar ima čime da se pohvali... Katar jeste u vestima... Katar ima stvari koje su poznate... Ali nisu Upoznate!
Jednostavno niko nije bio dovoljno učtiv (ili je u pitanju dalekovidnost) da ih predstavi svetu kao deo jedne države koja ima šta da ponudi! Kada postanu poznati kao država, onda će lakše naterati nekog da sluša šta nude. Ali, da li je Brand? Videćemo.
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Individualni uspesi i kolektivni neuspesi
Dakle, u pojedinačnoj konkurenciji su jaki, ali kao sinergija tih pojedinačnih napora (Brandova) dobija se veliko ništa! Ili u nešto blažoj varijanti - malo nešto!
Javnost(i) zna(ju) ponešto o Kataru, ali niko to ne povezuje sa Country Brandom. Kao da su sve te dobre stvari, zapravo, odstupanja, ekcesi, statističke greške.
Ne postoji krovni Brand koji bi objedinio sve pojedinačne napore. Potrebno ih je sve povezati da bi ljudi dobili jasnu sliku šta je ta zemlja i - FOR WHAT DOES IT STAND FOR.
U takvom (prepravljenom) scenariju, svaka novotarija koja dođe iz te države će biti percipirana kao ‚‚Aha, još jedna sjajna stvar iz one zanimljive zemlje koja napreduje...".
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI... Ima i gorih
A onda se dolazi i do poražavajuće činjenice (po neke u svetu) - ako država koja ima dovoljno novca i sasvim pristojan broj globalno poznatih stvari koje mogu veoma lako da se komuniciraju tom istom svetu, nije Brand, šta da rade one zemlje koje i nemaju mnogo čime da se podiče? A takvih ima... Dovoljno.
QATAR? KAKO TO NEPOZNATO ZVUČI...
Al Jazeera...
Qatar Airways...
Prvi podzemni stadion na svetu - no comment!
Finale WTA šampionata...
RasGas, Nacionalna banka Katara i Qatar Petroleum...
Azijske igre...
...itd.
QATAR? - VIŠE NE ZVUČI TAKO NEPOZNATO, ZAR NE?