Beograde, moj voljeni...

constrictoria92 RSS / 09.01.2009. u 22:28

 

Još sam bila bebac kad sam prvi put stigla u Beograd i prvo što sam uradila jeste da sam prestala sa dernjavom i počela sa kikotanjem. Bila je to ljubav na prvi pogled. Beograd, moj voljeni, i ja... Kasnije sam mu se stalno vraćala, a pre 10-ak godina shvatila da mi odlasci teško padaju, pa sam ostala... Da, i Beograd je moj voljeni grad (pored Kragujevca, naravno). Ne, ne deklarišem se kao Beograđanka, već kao KragujevčankaUBeogradu (jer to i jesam).

Ovih dana (godina) mnogi kude Beograd. Zašto? Kako grad za nešto može da bude kriv? Zar nismo svi u istom čabru? Neki misle da nismo. Neki misle da u Beogradu teče med i mleko, da je prosečna plata 1000 EUR, da je sve jeftinije nego TamoNegde, da su svi ogrejani i da ih zabole DonjiLeđniSedalniDeo za ostatak Srbije... A taj ostatak Srbije zabole isti deo za Beograd. Beograd je, uglavnom, dobar samo kad treba pljuvati po Beograđanima...

Ima nekih i koji kažu da je Beograd izgubio onaj njegov duh... E, pa nije ga izgubio. Problem su ljudi, žitelji Beograda. Sramota me da napišem, al' uglavnom su to oni koji su došli ovde, isto kao i ja. Razlika između Njih i MeniSličnih je u tome što oni ne shvataju da provincija nije geografski, nego duhovni pojam. Što bi Šumadinci rekli „Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega". Kako sam došla do ovog zaključka? Na osnovu sopstvenog iskustva. Sad ću vam ispričati:

U mojoj zgradi žive i tri porodice koje su došle u Beograd iz unutrašnjosti. Elem, dve porodice žive iznad nas, a jedna preko puta nas. Ovi što žive iznad nas, tačnije ženske polovine, su pokušale da mi se približe pričama tipa „E, baš lepo što si se ti udala za Beograđanina, a ne neka Beograđanka - da im pokažemo mi da smo bolje" i slično. Pristup je krajnje tupav, složićete se...

Prekoputaši drže jedan od boljih lokala u gradu (da ih ne reklamiram sad). Prvi kontakt sa njima je bio fantastičan: gde izaći, gde je koncert... Naravno, proslava mog useljenja u Sunašcetov život se odigrala u njihovom lokalu (završila sam ispod stola uz Paranoid - Black Sabbath - ima l' boljeg načina za upoznavanje?!?). Tek posle par nedelja smo došli do toga ko je odakle i kako ga je put naveo ovde...

E, sad, negativan kontak sa Odozgašima se nije završio samo na početnom ( a tako bih volela da jeste...). Prošle godine su na krov zgrade (koji oni zovu terasa, a ostatak zgrade krov, jer su naše dve sobe i jedna prekoputaška ispod ploče) postavili zeleni itison i napravili atmosferu (sa sve plastičnim stolicama, plastičnim cvećem i 5-6 plastičnih žardinjera sa živim tujama koje su ubrzo uvenule, ali stoje i dan danas onako svele na našem krovu)... Komšije i mi smo ih zamolili da sklone žardinjere odmah (a i itison kad stigne zima), jer oštećuju krov, pa se može desiti da nam procuri u stanove kad padne kiša... KomšinicaJedan je rekla da je ona navikla na kuću i da je zeleni itison sa pratećom opremom podseća na njeno dvorište iz Zavičaja. KomšinicaDva se složila sa njom. Još su i zazidali dimnjake (i svašta još, al' da ne dužim...). Došla je i zima...

A sa zimom su demolirani i naši stanovi, jer je sve prokislo, pa smo se jedva ratosiljali vlage prošlog leta (da ne pominjem renoviranje). Posle VodenogIncidenta (prošle zime) KomšijeOdozgaši su nam obećali da će naliti ploču o svom trošku, samo da ne prijavljujemo inspekciji... Budale (KomšijePrekoputaši & mi) im poverovasmo, pa ih ne prijavismo... Prošlo je leto, došla nova zima i novi vodopad u dnevnoj sobi...

Kakva je razlika između ove i prethodne zime? Pa, prethodne zime KomšinicaDva me nije gađala plastičnim poklopcem kad sam lopatala sneg sa krova (pridružili su kantu sa poklopcem pratećoj opremi), nije me oterala u majčinu i nije rekla da će me spaliti (valjda na lomači - nisam sigurna. Urlala je), njeno dete nije uživalo u zimskim čarolijama na krovu zgrade, nije urlala kako je baš briga što nam curi na sve strane, nije govorila kako je zabole OnaStvar za krov, da sam jadna i bedna zato što nemam decu, a ona ima „dve zlatne jabuke" i njen muž nije pokušao da fizički nasrne na moje milo Sunašce (srećom naš Krstivoje je povelika kuca, živ nam bio još 100 godina)...

Što se mene tiče KomšinicaJedan i KomšinicaDva mogu da budu i nove majke Jugovića ako hoće (a njihovi cenjeni muževi ponosni očevi potomstva) , sve dok me ne ugoržavaju. Ma, nek' stave i tepih od trave na krov, samo da prestane da curi! Ma, nek' gorim i na lomači, samo da prestane da curi! Evo, i Sunašce bi pristao da dobije batine, samo da prestane da curi! Ma, nek' sam i jadna i bedna što nisam doživela čari majčinstva - samo nek' prestane da curi!

A zašto se desio ovaj međukomšijski incident? Zato što smo im rekli da ćemo ih ovaj put prijaviti nadležnim inspekcijama.


E, ovakvi primerci žitelja Beograda kvare utisak o MomVoljenomGradu. Ne čudi me uopšte što mnogi starosedeoci o svima koji su došli od nekuda ovde imaju loše mišljenje, jer su se morali sresti bar jednom u životu sa OpisanimPrimercima. Glavu mogu staviti na panj da OpisaniiPrimerci nisu samo problem Beograda, već i nekih drugih gradova. Takođe, glavu stavljam na panj da OvakviPrimerci prednjače u pljuvačini Beograda... Glavu stavljam na panj da bi OvakviPrimerci dali i du...e svoje da žive ovde...

I za kraj:
Ne dirajte mi VoljeniGrad. Nije on ništa kriv. Vi, koji ga pljujete, a živite u njemu (ili bi voleli da živite u njemu) promenite sredinu (ne dolazite ovde), jer ga ne zaslužujete.

p.s.
Nešto sasvim lično: je l' zna neko kome treba da prijavim MojeMileKomšije? Infostanu ili nekom trećem?

Atačmenti



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:35 09.01.2009

Za početak

(završila sam ispod stola uz Paranoid - Black Sabbath - ima l' boljeg načina za upoznavanje?!?)

Ovo?
constrictoria92 constrictoria92 22:35 09.01.2009

Re: Za početak

To.
maya.sangoma maya.sangoma 22:41 09.01.2009

Re: Za početak

Cons, ja uzivala u slici Beograda ( koji ima grejanje veceras ), a ti se bori sa komsijama . Znam ja da ces ti pobediti ?!
constrictoria92 constrictoria92 22:43 09.01.2009

Re: Za početak

Ma, Maya, nije mi do pobede - nek' samo prestane da curi!
niccolo niccolo 23:07 09.01.2009

Re: Za početak

je l' zna neko kome treba da prijavim MojeMileKomšije?

Ne mogu da nađem propis koji će mi definitivno reći kome se obraća u tom slučaju ali tipujem na ove
constrictoria92 constrictoria92 23:30 09.01.2009

Re: Za početak

Fala ti, Niccolo.
Zovem u ponedeljak da proverim (garant sutra ne rade).
niccolo niccolo 23:33 09.01.2009

Re: Za početak

E, ali sad sam ponovo pogledao, piše tamo dokumentacija koja se podnosi na šalterima tim i tim se može podneti svakog radnog dana i subotom od 9 do 14. Možda i rade
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:59 09.01.2009

Hm...

Naturalizovana Beogradjanka
Ne čudi me uopšte što mnogi starosedeoci o svima koji su došli od nekuda ovde imaju loše mišljenje, jer su se morali sresti bar jednom u životu sa OpisanimPrimercima.


Oni koji su se bar jednom u zivotu sreli sa OpisanmPrimerkom pa na osnovu toga zakljuce da su SVI koji su dosli od nekuda losi imaju problema sa zakljucivanjem uopste. A zar ne bi recimo po toj logici mogli oni koji su sreli sa TobomFinom da zakljuce i da su svi Sumadinci super fini? Ili recimo da neki fini dosljaci (Sumadinci) slucajno sretnu bar jednog OpisanogPrimerka koji je rodjeni Beogradjanin pa zakljuce da su svi Beogradjani takvi?

I sta bi bilo ako neki rodjeni Beogradjanin (i to sa precima Beogradjanima) na osnovu vrlo brzog porasta broja stanovnista u njemu zakljuci da su ogromna vecina stanovnika Beograda dosljaci (a ako nisu oni onda njihovi roditelji) pa su onda svi manje-vise losi kao i OpisaniPrimerci?


pozz
antioksidant antioksidant 23:12 09.01.2009

?

otkud vasilije?

e ovo je stvarno dobra vest

i jedno pitanje za cons: da li si proverila sa sunascetom ovo?

Evo, i Sunašce bi pristao da dobije batine, samo da prestane da curi!


ostatak si malo izmesala - mislim da nema veze ko je odakle - covek je ili vaspitan ili nije. tebi zapali nevaspitani

a zovi inspekciju sa opstine (mislim da je tvoj "problem" pod ingerencijom opstine a ne grada)

i da - osiguraj to pa nek kaplje (a mozda vec imas osiguranje - proveri uplatnicu infostana - nije neka kinta ali bolje ista nego nista)
constrictoria92 constrictoria92 23:12 09.01.2009

Re: Hm...

Problem je u tome sto vecina onih koji su dosli zele da nametnu svoja pravila igre, a nece da se prilagode sredini u koju su dosli (ovo se ne odnosi samo na Beograd).
Tako, npr, moja komsinica zeli da ima bastu na krovu nase zgrade, jer je ceo zivot zivela u kuci (da ne pominjem i klompe i Cecu "do daske"...
I kao sto i rekoh (ako ti je promaklo):
provincija nije geografski, nego duhovni pojam.

niccolo niccolo 23:15 09.01.2009

Re: Hm...

da ne pominjem i klompe i Cecu "do daske"

E pa sad će Ceca da izađe na loš glas...
constrictoria92 constrictoria92 23:17 09.01.2009

Re: Hm...

E pa sad će Ceca da izađe na loš glas...


A do sad nije bila na losem glasu?
niccolo niccolo 23:18 09.01.2009

Re: Hm...

Emotikon je ključan Constrictoria, emoticon...
saton saton 23:19 09.01.2009

Re: Hm...

Dok sam bio na studijama, nikad nisam cuo nekog Beogradjanina da je rekao - "vi iz provincije", ali sam zato na svakom koraku imao prilike da cujem " vi Beo'gradjani" sa posebnim naglaskom na akcenat, i samozadovoljnim prezirom. Ja to nikad nisam razumeo. Kao ni vecina iz mog okruzenja.

Jedina stvar kod osoba koje iz provincije dodju u grad, koja meni smeta, jeste kad se javi odsustvo osecanja za privatnost, i guranje nosa "u komsijski plot". Taj sindrom frau Gabrijele nikako da ostave za sobom. To, i "kuvanje u soliterima" sa otvorenim vratima stana. Au, miki, koji je to horor, kad cela kuca prolazi kroz fozgen i difozgen zonu i zna sta su gospoda imala za rucak....

PS: Mislim da je opštinska komunalna inspekcija nadlezna...
constrictoria92 constrictoria92 23:21 09.01.2009

Re: Hm...

Emotikon je ključan Constrictoria, emoticon...



Sv'atila sam, al' moram malKo na svu muku i da se salim...
niccolo niccolo 23:22 09.01.2009

Re: Hm...

U tom slučaju
constrictoria92 constrictoria92 23:23 09.01.2009

Re: Hm...

To, i "kuvanje u soliterima" sa otvorenim vratima stana. Au, miki, koji je to horor, kad cela kuca prolazi kroz fozgen i difozgen zonu i zna sta su gospoda imala za rucak....


Uuuuu, ovo mi je omiljeno!
Kad zamirishe na zaprshku...
A mirishe svaki drugi dan...

p.s.
Hvala na informaciji.
antioksidant antioksidant 23:29 09.01.2009

Re: Hm...

I kao sto i rekoh (ako ti je promaklo):
provincija nije geografski, nego duhovni pojam

nije mi promaklo

slazem se :)

pozdan lek je - goa

samo sto glasnije i za 7 dana ce poskakati sa terase :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:32 09.01.2009

Re: Hm...

constrictoria92
Problem je u tome sto vecina onih koji su dosli zele da nametnu svoja pravila igre, a nece da se prilagode sredini u koju su dosli (ovo se ne odnosi samo na Beograd).


Neki se prilagode neki ne ... a ovi neprilagodljivi imaju uvek vise problema bez obzira gde i na koju sredinu nisu u stanju da se prilagode. A ja te samo malo peckam posto mi se ne svidja ta podela na "starosedeoce" i "dosljake" ... jednostavno nema mnogo smisla a mnogi od nas su imali prilike da bude i jedno i drugo. I ne svidja mi se kad neko pausalno ocenjuje sebe ili nekog drugog samo na osnovu toga sto je taj neko "starosedelac", "dosljak", beogradjanin, novosadjanin, Srbin, Hrvat etc.

Da si taj deo preskocila pa pisala o primitivcima i onim drugima ... ili samo o mom voljenom Beogradu onda bih se slozio i dao ti preporuku ...

laku noc:)
constrictoria92 constrictoria92 23:34 09.01.2009

Re: Hm...



Nisam ti ja te srece. pre ce biti - bacise mene sa terase ili ritualno me spalise na krovu...
omega68 omega68 23:37 09.01.2009

Re: Hm...

To, i "kuvanje u soliterima" sa otvorenim vratima stana. Au, miki, koji je to horor, kad cela kuca prolazi kroz fozgen i difozgen zonu i zna sta su gospoda imala za rucak....

E ovo sam večeras iskusio po stoti put i to u tetkinim i mom rodnom gradu, u mojoj zgradi.U pola deset, pred gašenje grejanja, komšinica otvori vrata da luftira rućak i u stan mi uđe smrad (jer to nije miris) u najviše u dećju sobu koju ne smem da otvaram zbog male dece koja su zaspala.Kojoj bre inspekciji da tužim za takvu stvar.Jedino
Tetka super ti je ovo tema - Beograde zalud tebi slava ...znaš dalje
Naravno, ne treba generalizovati, svuda ima svega
Milan Novković Milan Novković 23:38 09.01.2009

Re: Hm...

Problem je u tome sto vecina onih koji su dosli zele da nametnu svoja pravila igre, a nece da se prilagode sredini u koju su dosli (ovo se ne odnosi samo na Beograd).
Tako, npr, moja komsinica zeli da ima bastu na krovu nase zgrade, jer je ceo zivot zivela u kuci (da ne pominjem i klompe i Cecu "do daske"

Raditi ono što nije dozvoljeno nije (u širem smislu, ne u smislu pojedinca ili familije) nametanje užeg skupa pravila nego kršenje pravila iz šireg skupa. Ja bih takve komšije prijavio još prvi put i stvarno im treba stati na put.

Ali, dok se ostaje unutar dozvoljenog, pridošlice bi trebale da budu ravnopravne sa starosedeocima. Potreba za nametanjem "pravila" (još jednom, unutar dozvoljenog) je prirodna svima I preci starosedeoca su uglavnom odnekud došli u prošlosti pa uticali na menjanje duhovnog profila grada.
constrictoria92 constrictoria92 23:39 09.01.2009

Re: Hm...

I ne svidja mi se kad neko pausalno ocenjuje sebe ili nekog drugog samo na osnovu toga sto je taj neko "starosedelac", "dosljak", beogradjanin, novosadjanin, Srbin, Hrvat etc.


Uopste nisam u tom fazonu... Masis poentu.

Zasto je Bg u prvom planu, a ne primitivci? Zato sto trenutno zivim u njemu, zato sto ga volim, zato sto mi smeta sto ga svi pljuju (a odgovorno tvrdim da ga pljuju OpisaniPrimerci)


constrictoria92 constrictoria92 23:40 09.01.2009

Re: Hm...

Tetka super ti je ovo tema - Beograde zalud tebi slava ...znaš dalje


Znam, tetkino, ljubi ga tetka...
g.radicevic g.radicevic 23:42 09.01.2009

Re: Hm...

provincija nije geografski, nego duhovni pojam.

metnu ga u cilj..

Opshtinska inspekcija je nadlezzna
za tvoj sluchaj.
ako josh placash osiguranje preko dunava mosh da dobijesh 500 kinti po m2 stana
odshtete.

P.S. Srecna ti nova i ostali praznici
nenamerno mi pala na pamet

constrictoria92 constrictoria92 23:42 09.01.2009

Re: Hm...

Ali, dok se ostaje unutar dozvoljenog, pridošlice bi trebale da budu ravnopravne sa starosedeocima.


U tom slucaju i jesu svi ravnopravni.
Milan Novković Milan Novković 00:02 10.01.2009

Re: Hm...

U tom slucaju i jesu svi ravnopravni.

Ok (moram da se pomalo i izvinem, ja čujem raznih priča kad dođem u Bgd pa sad razmišljam u širem kontekstu, ne samo unutar tvog bloga).

Tako - ako dodje jedan pridošlica u milionski grad, grad će ga progutati. Ništa od ispod-prosečnih pravila takvog pridošlice.

Ali ako dođe sto hiljada sa sela koji se drže dozvoljenog imamo:

- Na selu je daleko uži prostor za kulturnu nadgradnju koja se u gradu dobija po defaultu. Tako bi prosečno obrazovanje po nekim osnovama trebalo da bude niže i da to bude normalno.

- Ali, vreme koje nije otišlo na koncerte i pozorište je otišlo na nešto drugo i naivno je pretpostaviti da seljak nije stekao neku drugu komparativnu prednost.

Tako, slični po prednostima i slični po pravima u sad zajedničkom gradu bi dve grupe trebale da se poštuju i razumeju, pa će brže jedni od drugi učiti i vući inspiraciju.

A vreme je potrebno u svakom slučaju pa je puštanje netrpeljivosti da se razvije knotraproduktivno.

Pogrešno korišćenje reči "seljak" i "provincijalac" nema baš neki potencijal za pravljenje prijatelja među pridošlicama sa sela i iz provincije :)
constrictoria92 constrictoria92 00:13 10.01.2009

Re: Hm...

Pogrešno korišćenje reči "seljak" i "provincijalac" nema baš neki potencijal za pravljenje prijatelja među pridošlicama sa sela i iz provincije :)


Dragi Milane,

nigde nisam potencirala ni "seljak" ni "provincijalac". To Vi uporno radite.
Izreka "Izas'o iz sela, al' selo nije iz njega" je iz sela blizu Kragujevca u kome sam provela dobar deo zivota, a i sad tamo cesto boravim...

Ne naturajte mi stavove koji nisu moji.
Milan Novković Milan Novković 00:17 10.01.2009

Re: Hm...

Dragi Milane,

nigde nisam potencirala ni "seljak" ni "provincijalac". To Vi uporno radite.
Izreka "Izas'o iz sela, al' selo nije iz njega" je iz sela blizu Kragujevca u kome sam provela dobar deo zivota, a i sad tamo cesto boravim...

Ne naturajte mi stavove koji nisu moji.

Ok, izvinjavam se.

Ja sam sa sela pa sam nestrpljiv da komentarišem :)

EDIT: A i našao sam lošu priliku da komentarišem, mogu misliti kako bih ja pisao da mi tako curi plafon. mogu samo da naslutim frustraciju !
constrictoria92 constrictoria92 00:30 10.01.2009

Re: Hm...

mogu samo da naslutim frustraciju !


Ne mozes, veruj mi. Prosle godine smo renovirali stan zbog curenja, ove cemo opet (znaci, opet menjati izolaciju, obijati zidove, sredjivati parket, itd.).
constrictoria92 constrictoria92 00:36 10.01.2009

Re: Hm...

@G.radicevic

Hvala na informaciji.
Hvala na nenamernoj pjesmici.
Srecni i tebi svi praznici i NG!

p.s.
Dobro dos'o! Bas sam se pitala kud li si se deo...
rivera54 rivera54 00:56 10.01.2009

Re: Hm...

provincija nije geografski, nego duhovni pojam.

A sta tek reci o ovima koji su sto godina u Beogradu,a govore izvornim crnogorskim i hercegovackim?Posebno je akutna zadrigla crnogorstina,sve sa onim teskim ratnickim ak centom!Uz to,i dalje im je beogradsko cetinje adresa Terazije 1.Svi bi da imaju stan bas tu!
Btw.nesto sam "skeptican" kada "dodjosi brane Beograd od Beogradjana!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:40 10.01.2009

Re: Hm...

constrictoria92
Uopste nisam u tom fazonu... Masis poentu.


Sasvim moguce ... i drago mi je ako je tako. Ja sam jos u prvom postu citirao ono sto sam komentarisao ... a ti razmisli da li si tu svoju poentu dobro formulisala ...

pozz
solskjaer solskjaer 23:10 09.01.2009

Evo,

u mojoj zgradi su vecina kao Opisani Primerci. Ostavljaju djubre u hodniku ispred vrata, ne daj Boze da im nesto kazes oci bi ti izvadili. Kada renoviraju kupatilo shut lepo istovare u zajednicko dvoriste, pikavci svuda po hodniku...daleko im lepa kucha.
constrictoria92 constrictoria92 23:15 09.01.2009

Re: Evo,

Razumem te u potpunosti.
palilula011 palilula011 23:16 09.01.2009

Re: Evo,

pikavci svuda po hodniku...daleko im lepa kucha.


U nasoj zgradi, isto pikavci i znamo ko ih baca. Stavili smo i pepeljaru pored ulaza ali ne vredi. On i dalje baca pikavce po hodniku.

Nekad davno po Novom Beogradu je bila moda izuvanja po hodnicima. U mom kraju to nisam nikad videla.
libkonz libkonz 23:11 09.01.2009

За боље расположење

KragujevčankaUBeogradu




Ne znam da li sam potrefio
constrictoria92 constrictoria92 23:16 09.01.2009

Re: За боље расположење

Ne znam da li sam potrefio


Heheheh

Moze, moze.
Fala lepo!
Milan Novković Milan Novković 23:16 09.01.2009

Veliko selo

...Problem su ljudi, žitelji Beograda. Sramota me da napišem, al' uglavnom su to oni koji su došli ovde, isto kao i ja. Razlika između Njih i MeniSličnih je u tome što oni ne shvataju da provincija nije geografski, nego duhovni pojam. Što bi Šumadinci rekli „Iza'šo je iz sela, al' nije selo iz njega"....

Ja mogu samo da nagađam da "selo u duši" i "provincija u duši" simbolišu duhovno siromaštvo i bezosećajnost.

I ja sam došao u Beograd kao student i ostao 10 godina, pola studiranje pola rad, ali, u proseku, nisam primetio neku razliku između onih što su rođeni u Beogradu i onih što su došli a po pitanju pameti, osnovnih manira i dobrote.

Preosetljivost starosedeoca na nedostatak onoga što oni definišu kao finiji maniri je više mana starosedeoca nego dođoša, i ja mogu samo da nagađam da često problemi prvo iskrsnu na ovako banalnim stvarima, pa se posle samo pojačavaju.

Bušio sam i krovove ETF-a i sudentske kule B na Karaburmi, ali u grupi pri kojoj je bilo i Beograđana. Pravila igre smo kršili zajedno, ali nam nije padalo na pamet da nekoga povredimo ili oštetimo.

Vaše komšije su sebične i bezosećajne. Ljudi na selu nisu takvi u proseku, koliko se ja sećam sela od pre 32 godine. Tad su se ljudi u gradu meni činili nešto više otuđeni jedni od drugih nego ljudi na selu.
constrictoria92 constrictoria92 23:20 09.01.2009

Re: Veliko selo

Ja mogu samo da nagađam da "selo u duši" i "provincija u duši" simbolišu duhovno siromaštvo i bezosećajnost.


Mislila sam da je to prilicno jasno, al' da reknem za svaki slucaj: nagadjanje tacno.
Milan Novković Milan Novković 23:28 09.01.2009

Re: Veliko selo

Mislila sam da je to prilicno jasno, al' da reknem za svaki slucaj: nagadjanje tacno.

Ok, nije bilo potpuno jasno zbog moguće zloupotrebe termina "selo" i "provincija" :)

Ja mislim da je slučaj često sasvim obrnut, "selo u duši" i "provincija u duši" simbolišu duhovno bogatstvo i darežljivost pošto seljaci, npr, skoro nikad ne kukaju kad im iz grada dođu u selo da žive ili u goste, nego se rastrče da ugoste novopridošle.

A šesto pridoščice iz malih gradova umeju da budu veći velikograđani od velikograđana :)
jesen92 jesen92 23:31 09.01.2009

Ne razumem..

...sta je "pisac hteo da kaze"....Ko pljuje Beograd i beogradjane?...lepo si rekla da je provincija u mozgovima...izvini, ali i ovaj tekst je prosaran provincijalizmom....podela na beogradjane i ostale je vise nego smesna.....ne razumem kakav je to kvalitet ili mana biti beogradjanin, pravi, ne pravi ili kakav god....Ta podela mi lici i na ono ..dosao sa Kosova, kosovar, siptar....Pa sta ako je dosao, neko ode u Ameriku i smatra se da je normalno sto tamo moze da zivi i radi a kad neko dodje ovde u Sumadiju, na primer,sa Kosova on je kao neka smetnja...Ceo zapadni svet kome tezimo se krece i mesa u potrazi za boljim zivotom i poslom a mi i dalje raspravljamo ko je gde rodjen kao da mora i da umre tamo gde je rodjen, valjda da cuva ognjste....Zaista ne znam sta si htela da kazes sa ovim postom...da u Beogradu zive i neki nevaspitani ili primitivni ljudi? sigurna sam da citaoci bloga b92 znaju da svi zitelji beograda nisu fini...tvoja prica je trebalo da bude prica o komsijama koji su ocigledni kreteni a gde su ti kreteni rodjeni je potpuno ne bitno....
palilula011 palilula011 23:48 09.01.2009

Re: Ne razumem..

....Zaista ne znam sta si htela da kazes sa ovim postom...da u Beogradu zive i neki nevaspitani ili primitivni ljudi?


Ne to nije tema, a ovo ponasanje se moze naci u mnogim sredinama, znaci nije univerzalno za BGD. Ja sam rodena beogrdanka i pridoslica u jednom gradu u Americi. U mom novom gradu, starosedeoci se ne druze sa pridoslicama, cvrsto se drze i ponasaju kao elita.

Problem je u tome, sto kad ljudi dodu u novu sredinu (ne svi) ne nadu za shodno da prvo posmatraju pravila ponasanja te sredine. Treba se prilagoditi i prihvatiti neka nova pravila, kulturu i onda je sve ok. Svaki grad ima nesto specificno svoje. Recimo, u bgd-u je ok kiseliti kupus u podrumu. Gde ja ziivim, cak prostiranje vesa na terasama nije dozvoljeno, a o kiselom kupusu ne bi ni da pomislim.Mnogi koji dodu u vecu sredinu misle da mogu da rade sta hoce, veliki grad i nista se ne zna.
constrictoria92 constrictoria92 23:53 09.01.2009

Re: Ne razumem..

@jesen
Jako mi je zao sto moram da kazem, ali negativna iskustva ovog tipa imala sam (i imam) samo sa OpisanimPrimercima (i u Kragujevcu i u Beogradu). U ovom slucaju je bitno gde je ko rodjen. Jeste, u pravu si, ima i primitivaca rodjenih u Bg-u i Kg-u i NS-u i Nisu, al' oni ne prave wanna be travnate terene na krovu da ih podseca na Zavichaj...
Lepo je sto pominjes i zapadni svet. E, pa, tamo nije bitno ko je odakle, jer niko u dvoristu zgrade ne moze da prikolje svinjche kao ovde i raspali vatricu da obrne razanj (da pomenem i pecenje paprike za zimnicu, drzanje kokosaka u dvoristu, il' se to podrazumeva)...
constrictoria92 constrictoria92 23:55 09.01.2009

Re: Ne razumem..

Palilula,

that's the point!
scabies scabies 23:59 09.01.2009

Re: Ne razumem..

Lepo je sto pominjes i zapadni svet. E, pa, tamo nije bitno ko je odakle, jer niko u dvoristu zgrade ne moze da prikolje svinjche kao ovde i raspali vatricu da obrne razanj

Samo ja mislim da to ne dokazuje da ljudi nemaju takve zelje, vec da u tim 'civilizovanim' gradovima postoje pravila i sankcije za njihovo krsenje. To sto u Beogradu ne postoje-govori pomalo i o Beogradu, ne samo o onima koji bi da kisele qpus, drze kokoske... Da li bi tvoje Komsije to isto uradile u nekom 'civilizovanom' gradu? Verovatno ne bi, ali ne zato sto ne bi zeleli, vec zato sto ne bi mogli.
Ovde je problem u Sistemu, zakonima, gradskoj upravi, a ne u ljudima...
dunja73 dunja73 00:05 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Ovde je problem u Sistemu, zakonima, gradskoj upravi, a ne u ljudima...



Pa ne bih se bas u potpunosti slozila ,to je manjkavost u kulturi i ponasanju ,sto je opet povezano sa zakonima .
Najbolja lekcija o kulturi je ,,po dzepu ,, Jako brzo se narod kultivise kroz kazneni sistem .

palilula011 palilula011 00:10 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Lepo je sto pominjes i zapadni svet. E, pa, tamo nije bitno ko je odakle, jer niko u dvoristu zgrade ne moze da prikolje svinjche kao ovde i raspali vatricu da obrne razanj
Samo ja mislim da to ne dokazuje da ljudi nemaju takve zelje, vec da u tim 'civilizovanim' gradovima postoje pravila i sankcije za njihovo krsenje. To sto u Beogradu ne postoje-govori pomalo i o Beogradu, ne samo o onima koji bi da kisele qpus, drze kokoske... Da li bi tvoje Komsije to isto uradile u nekom 'civilizovanom' gradu? Verovatno ne bi, ali ne zato sto ne bi zeleli, vec zato sto ne bi mogli.
Ovde je problem u Sistemu, zakonima, gradskoj upravi, a ne u ljudima...


Dok sam bila student, zivela sam u zgradi u NY sa puno pridoslica iz celog sveta. Ima tu mnogo prica, za ne verovati. Jednom sam videla neku babu iz Gvatamale sa zivim petlom u hodniku. Tresla ga je jedno pola sata. Njen sin mi je objasnio da im je neki praznik te se spremaju da svecano zakolju petla.
silver bullet silver bullet 00:19 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Ovde je problem u Sistemu, zakonima, gradskoj upravi, a ne u ljudima...

O pa, ovo je vec mnogo sira rasprava, ali ukratko: taj proces duhovne regresije se desava na svim nivoima, od kucnog saveta, preko opstinskih vlasti do Parlamenta, samo sto neko kolje svinjce na terasi, neko obara pet puta tender za zatvaranje toplane-trovaca u gradu da bi prodao jos malo uglja, a neko "kraducka" na putevima. Problem i jeste u tome sto su na svim nivoima dosli divlji i oterali pitome. I da se razumemo - to se desilo post mortem u odnosu na drzavu Srbiju.
constrictoria92 constrictoria92 00:28 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Silver,

a sta da dodam, kad si sve rekao?
Potpuno si u pravu...
silver bullet silver bullet 00:33 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Silver,

a sta da dodam, kad si sve rekao?

Rekla.

Pozdrav!
constrictoria92 constrictoria92 00:37 10.01.2009

Re: Ne razumem..

silver bullet
Silver,

a sta da dodam, kad si sve rekao?

Rekla.

Pozdrav!


Ups. Sorry.
*rekla
jesen92 jesen92 01:05 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Problem je u tome, sto kad ljudi dodu u novu sredinu (ne svi) ne nadu za shodno da prvo posmatraju pravila ponasanja te sredine. Treba se prilagoditi i prihvatiti neka nova pravila, kulturu i onda je sve ok. Svaki grad ima nesto specificno svoje. Recimo, u bgd-u je ok kiseliti kupus u podrumu. Gde ja ziivim, cak prostiranje vesa na terasama nije dozvoljeno, a o kiselom kupusu ne bi ni da pomislim.Mnogi koji dodu u vecu sredinu misle da mogu da rade sta hoce, veliki grad i nista se ne zna.
...problem je u tome sto u Srbiji ne postoje pravila ponasanja koja su regulisana zakonom ili bar nekom uredbom....kada bi neko bio udaren po dzepu zbog kupusa ili drzanja zivine ili statijaznam, onda mu ne bi palo na pamet da to radi....Ja samo kazem da je post naopako postavljen, po mom skromnom misljenju....Sve sto je napisano vazi za svaki grad u Srbiji zato sto svuda ima onih koji kisele kupus po zgradama kao i onih kojima to smeta...Problem je bespotrebno lokalizovan...jer Beograd je Srbija u "malom'.....a to je tako normalno, dvomilionski grad u ovako maloj drzavi, prakticno, trecina stanovnika zivi u Beogradu i oko njega pa je nelogicno ocekivati da svi zitelji budu po bilo cijoj meri....Samo novcane kazne mogu da rese problem bacanja djubreta kroz prozor, kupusa i slicnih pojava....
dragoljub92 dragoljub92 01:13 10.01.2009

Re: Ne razumem..

kupusa

što bre mrziš kiseli kupus tolko
constrictoria92 constrictoria92 01:16 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Pravila ponasanja ne treba da budu regulisana zakonom, vec kulturu treba da nosimo svi iz kuce.
Problem je lokalizovan, jer zivim u Beogradu. Da zivim u Kg-u jos uvek, pisala bih o komsijama (kakva slucajnost, i oni su novopriidosli) koji gaje svinju u dvoristu, al' ne zivim vise tamo (sto ne znaci da mi ne smeta kad odem u Kg opojni miris... A tek cinjenica da je gaje u samom centru i da su vise puta kaznjavani novcano, al' da ne odustaju od svinjcheta...).

a to je tako normalno, dvomilionski grad u ovako maloj drzavi, prakticno, trecina stanovnika zivi u Beogradu i oko njega pa je nelogicno ocekivati da svi zitelji budu po bilo cijoj meri....


Ne trazim da zitelji budu po mojoj meri, trazim samo da se pridrzavaju kucnog reda koji je Zakonom propisan.
dragoljub92 dragoljub92 01:21 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Pravila ponasanja ne treba da budu regulisana zakonom, vec kulturu treba da nosimo svi iz kuce.

Ne trazim da zitelji budu po mojoj meri, trazim samo da se pridrzavaju kucnog reda koji je Zakonom propisan.

jesen92 jesen92 01:24 10.01.2009

Re: Ne razumem..

draga cons, razumem ja sta si ti htela da kazes ali je nepotrebna lokalizacija problema...Problem paprika&kupusa kao i travnatih terena moze da se resi samo strogim kaznama...Moja zgrada je kao okicena jelka sa raznim limenim, drvenim i staklenim dodacima....neko nesto nalepio zbog prokisnjavanja, neko povecao broj kvadrata preko terase...niko nema dozvolu za izvedene radove i "ulepsavanje" zgrade....moze im se...sve te inspekcije su korumpirane i zato ti predlazem da nadjes neku vezu pre nego sto pocnes da resavas problem "travice" na krovu..
jesen92 jesen92 01:27 10.01.2009

Re: Ne razumem..

hvala dragoljube
constrictoria92 constrictoria92 01:28 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Dragoljupche,

nigde u Zakonu o kucnom redu ne pise da komsiluk ne treba tuci, psovati... Na taj deo se odnosi kucno vaspitanje.
Na pravila ponasanja u zgradi se odnosi Zakon...
Sam razjasnila?
dragoljub92 dragoljub92 01:48 10.01.2009

Re: Ne razumem..

nigde u Zakonu o kucnom redu ne pise da komsiluk ne treba tuci, psovati... Na taj deo se odnosi kucno vaspitanje.

piše,itekako,raspitaj se.



kazne,kezne i kazne su jedini način da se ljudi nateraju na pristojno ponašanje.e sad uz te povike ,nisamja za kaznu nego.....eto više se i nezna ko treba da sankcioniše ovakve stvari a svi bi se iznenadili kad bi videli da postoje zakoni koji to sancionišu.postoji zakon koji kažnjava pljuvanje na ulici,postoji zakon koji kažnjava psovanje,uvrede i slično.postoji i zakon o kućnom redu.

ali kad debil izađe na televiziju i kaže da ne veruje u politiku kažnjavanja stoke koja parkira gde stigne,a on je zadužen da tu stoku juri.kad kretenke prebiju svoju drugaricu svi skče da brane te kretenke od kazne.i što onda ne bi bilo ovako kako jeste.
sigurno da postoji neki zakon koji reguliše bacanje kesa kroz prozor ,ali ko će da natera sudije da nekog osude zbog toga.

u inozemstvima,prvo što su mi rekli nemobre da puštaš muziku,ovdena te niko neće opominje samo ćeti pandur zakuca na vrata i kad ti zatraži pasoš šćeš.

stra od motku čuvasi lojze.

@jesen kupus nije problem,problem je kad se ne izbaci do juna meseca.
jesen92 jesen92 01:48 10.01.2009

Re: Ne razumem..

Pravila ponasanja ne treba da budu regulisana zakonom, vec kulturu treba da nosimo svi iz kuce.
Problem je lokalizovan, jer zivim u Beogradu
...kultira iz svoje kuce je jedno a pravila koja se odnose na ono sta se sme a sta ne sme u jednoj stambenoj zgradi su drugo..nisu ni svi zapadnjaci fini i kultirni sto ih je mama tako naucila vec sto svaku bahatost moraju da plate....
Ne dirajte mi VoljeniGrad. Nije on ništa kriv. Vi, koji ga pljujete, a živite u njemu (ili bi voleli da živite u njemu) promenite sredinu (ne dolazite ovde), jer ga ne zaslužujete.
..ovo mi i dalje nije jasno....
dunja73 dunja73 01:53 10.01.2009

Re: Ne razumem..

jesen92
Pravila ponasanja ne treba da budu regulisana zakonom, vec kulturu treba da nosimo svi iz kuce. Problem je lokalizovan, jer zivim u Beogradu...kultira iz svoje kuce je jedno a pravila koja se odnose na ono sta se sme a sta ne sme u jednoj stambenoj zgradi su drugo..nisu ni svi zapadnjaci fini i kultirni sto ih je mama tako naucila vec sto svaku bahatost moraju da plate....
Ne dirajte mi VoljeniGrad. Nije on ništa kriv. Vi, koji ga pljujete, a živite u njemu (ili bi voleli da živite u njemu) promenite sredinu (ne dolazite ovde), jer ga ne zaslužujete...ovo mi i dalje nije jasno....



Zagradice je permutovala ..pa kad hoce kopira Andrica sa dugim recenicama ..Ja sam razumela
jesen92 jesen92 02:04 10.01.2009

Re: Ne razumem..

@jesen kupus nije problem,problem je kad se ne izbaci do juna meseca
..ne bi ja kupus pominjala da se ova prica nije svela na kupus i paprike.... a nije tako pocela....Znam da je najgora situacija u junu....
palilula011 palilula011 02:21 10.01.2009

Re: Ne razumem..

@jesen kupus nije problem,problem je kad se ne izbaci do juna meseca..ne bi ja kupus pominjala da se ova prica nije svela na kupus i paprike.... a nije tako pocela....Znam da je najgora situacija u junu....


Nije samo kupus.

Godinama sam gledala babu, koja je sprovela crevo kroz prozor od kupatila, da bi zalivala cvece u zardinjerama, i sve to sa drugog sprata. Koliko je ona prolaznika okupala! A bila je uvek ponosna na cvece.
jesen92 jesen92 12:23 10.01.2009

Re: Ne razumem..

....ako se moze bilo sta generalizovati kada je u pitanju jedan narod onda je odlika našeg naroda da 'oće da radi šta 'oće i kad mu se ćefne a da ga drugi pri tom uopšte ne zanimaju....ja svakodnevno ratujem sa parking mestom, zauzmu ljudi po tri mesta parkirajući se po dijagonali i boli ih uvo dal bi još neko da parkira
pointofview_gun pointofview_gun 17:10 10.01.2009

Re: Ne razumem..

E stvarno izvini...Zivela sam u BG-u 15 godina. Druzila se s ljudima za koje nisam znala, a ni pitala, odakle su. Imala sam takodje kretene iznad mene koji su prosipali pikavce u moje cvece. Takodje nisam znala odakle su.

Doselila sam se u Cacak pre 8 godina. Na nekoj zurci sam upoznala decka iz BG-a. Izgledao je fino i kulturno. Zbog mene je dosao jos jednom u moj grad, posle cega sam ga ja otperjala u njegov grad da se vise ne vrati. Razlog: Izjavio je da je hteo da povede drugove, al su mu oni rekli da im nije ni na kraj pameti da dolaze u ovu selendru i muvaju se sa seljancicama. Sustina je u sledecem: Doticnom decku i njegovim drugovima, koji sada zive na Medaku, roditelji su rodjeni i ziveli u selu kod Sjenice, koga nema na karti. A oni su odjednom toliki Beogradjani da sam im ja, rodjena u Cacku, sa roditeljima rodjenim u Sarajevu i Beogradu - seljancica.

Nije bitno ko je gde rodjen, ni odakle su im roditelji. Kultura se lako primi ako naidje na plodno tle. Isto tako i nekultura.
Dr M Dr M 22:08 10.01.2009

Re: Ne razumem..

što bre mrziš kiseli kupus tolko


Smrdi gore nego cigare:)))
dunja73 dunja73 03:09 11.01.2009

Re: Ne razumem..

Ali je bolji od pihtija.
brananl brananl 23:33 09.01.2009

Rodjeni Beogradjani koji slusaju Cecu

Ja sam u Beograd dosla 92 kao izbjeglica. I ako bih sad pocela sa generalizovanjem, slika Beogradjana koje sam ja dozivjela je jaaako ruzna. Od toga da nas je komsinica polivala vodom, jer smo obrazovanije od nje, preko dranja i raspravljanja cijelog komsiluka medjusobno. Slusanje preko razglasa Cece i slicnih, pa smo mi studenti morali da se druzimo sa nekim Leskovcanima i Kragujevcanima ne bi li culi malo starog dobrog roka ili neku operu.

Da ne pominjem price koje su se mogle cuti leti ako ne drzimo zatvorene prozore - primitivne price tipa ko je ponijeo rolnu papira na ljetovanje do kako kome stoji brus i slicno. Da ne pomnjem tusiranje usred ljeta : komsinica fino proturi tus kroz prozor prvog sprata a druga se u kupacem namjesti ispod prozora pa se rashladjuje. Rodjene Beogradjanke.

Od 92 sam od tih rodjenih Beogradjana slusala price o nama dodjosima.
I svaki put shvatim da neko mora da bude stvarno ogranicen da bi zakljucivao na osnovu jednih ili drugih.
To znam jer sam srela jako lepo vaspitane rodjene Beogradjane, i lepo vaspitane rodjene Sarajlije, i lepo vaspitane rodjene Leskovcane i raznorazne Vojvodjane itd.

Tako kako ste napisali u drustvu obrazovanih opisuje se kao ksenofobija!
constrictoria92 constrictoria92 23:57 09.01.2009

Re: Rodjeni Beogradjani koji slusaju Cecu

Tako kako ste napisali u drustvu obrazovanih opisuje se kao ksenofobija!


Onda sam, ocigledno, neobrazovana ili ksenofobichna (izaberite po zelji). Ili jos jednom procitajte text da shvatite poentu...
palilula011 palilula011 23:58 09.01.2009

Re: Rodjeni Beogradjani koji slusaju Cecu

Od 92 sam od tih rodjenih Beogradjana slusala price o nama dodjosima


Taj pojam "rodeni Beogradanin" nije nikada bio nesto mnogo potenciran medu Beogradanima. Ono sto je moglo da se cuje po Dorcolu je "stara beogradska familija", sto bi znacilo odreden stepen kulture i obrazovanja.
drug.clan drug.clan 23:39 09.01.2009

grad

secam se kada sam dosao prvi put da zivim u New York grad je bio pun ljudi koji i ne govore engleski, koji izgledaju razlicito, nose razlicitu odecu i koji kao da zive u dva razlicta filma. posto ni ja bas nisam znao najbolje engleski odmah mi je laknulo i osetio sam se kao kod kuce. Vremenom sam to manje primecivao ali ponekada kada bas oslusnem shvatim da je to uvek tako. Taj osecam imam i sada svaki put kada odem tamo.

elem zasto prica:

Tamo se ljudi ne dele na dodjose i starosedeoce (iako ih mnogo vise ima dublje korene u new yorku nego sto nasi najstariji starosedoci imaju u BG) ne dele se po osobinama koje nisu birali u zivotu, ne kite se "zaslugama" kao sto su mesto rodjenja isl.

Nase podele na dodjose i starosedeoce su zalosne a prica o duhu beograda (ili novog sada) je u stvari prica o duhu sela koji je on nekada bio. Ljudi bi da zive u metropoli a da imaju navike iz sela, da poznaju sve ljude, da svi budu isti i po njihovoj meri , da svi misle isto, ponasaju se isto, slusaju istu muziku, vole iste filmove, dele iste zelje i nade e pa to u gradu ne moze
silver bullet silver bullet 23:49 09.01.2009

Re: grad

Koliko ja znam, u Njujorku su ostre kazne za gajanje zivine na terasi.
To vam je ujedno i metafora i poenta ove price.
constrictoria92 constrictoria92 23:58 09.01.2009

Re: grad

To vam je ujedno i metafora i poenta ove price.


That's the point!
mendela mendela 00:19 10.01.2009

Šta će Beogradjanima terase ?

silver bullet
Koliko ja znam, u Njujorku su ostre kazne za gajanje zivine na terasi.To vam je ujedno i metafora i poenta ove price.

Večeras sam se setio jedne ružne i odvratne navike naših gradjana, to jest stanovnika, to jest vlasnika stanova, to jest vlasnika otvorenih terasa.

tu naviku gledam u Beogradu godinama i godinama, ne mogu čudom da se načudim, ne mogu da shvatim zašto arhitekti, investitori našim gradjanima grade "Otvorene terase" na zgradama, kada to Srbin brale zastakli i zatarabi u pravu puškarnicu i Bunker.

i naravno svaki stanar svoju terasu zastakli, sazida, kako mu volja, svi različito, neko stavi drvene prozore, neko aluminijske, neko zatamljene, neko ovako, neko onako, uglavnom sve to tako odvratno izgleda da je to strašno.

ne mogu da svatim idiJote koji recimo imaju samo jednu terasu, koji imaju samo jednu mogućnost da izadju iz svog stana i vide nebo, vide ispred zgrade šta se dešava, jok, to nih ne tangira, neko im rekao da je u modi zastakljivanje i vakumiranje terasa i navalili ko mutavi da se obezbede od upada ćistog vazduh u njhovu terasu.

znate šta, a da nemaju tu terasu, kukali bi, cvileli, vikali na arghitekte što su ih ostavili bez rerase, eto kakvi smo mi Moroni, to nema na kugli zemaljskoj, ne volimo ono što imao, a ginemo za onim što nemamo.

dokle je taj idiJotski manir naših gradjana ide, najbolje pokazuje novi zakon koji je kvadrate od terasa uvrstio u cenu stana, pa sad neka se slikaju ti manijaci i neka zastakljuju sve žive i sve mrtve uglove u svom stanu.
rivera54 rivera54 00:22 10.01.2009

PAPCI!

Koliko ja znam, u Njujorku su ostre kazne za gajanje zivine na terasi.
To vam je ujedno i metafora i poenta ove price.

U Sarajevu takve zovu "PAPCI"!Prave Sarajlije odavno su pozelele svoje stare komsije Srbe,a one koji su dodjosi zovu bas tako kako sam naveo.Kakvi su ti novi,valjda je jasno.I Beograd ima svoje PAPKE.Ima,naravno,i finog sveta koji se ovde doselio,ali oni su,po prirodi stvari,necujni i nevidljivi.Kulturni ljudi....
silver bullet silver bullet 00:25 10.01.2009

Re: PAPCI!

U Sarajevu takve zovu "PAPCI"


Ili si papak il' si hadzija!
constrictoria92 constrictoria92 00:25 10.01.2009

Re: PAPCI!

Rivera,

dobro me podseti na termin!
rayzippo rayzippo 00:28 10.01.2009

Re: grad

sto rece moj ujak,profesor iz provincije,;niti ste vi svi dobri niti smo mi svi losi
dunja73 dunja73 00:32 10.01.2009

Re: PAPCI!

Karavani prolaze ,Sandzaklije dolaze..

sala ,bez da se neko ljuti
dunja73 dunja73 00:38 10.01.2009

Re: Šta će Beogradjanima terase ?

Ja moram nesto da kazem po pitanju ovoga .To ce morati da se skida kad krene Srbija u EU.Ako neko iz Hr cita ovo ,neka javi kako je kod njih po tom pitanju jer mislim da oni su nesto morali po tom pitanju preduzeti .
constrictoria92 constrictoria92 00:40 10.01.2009

Re: Šta će Beogradjanima terase ?

Da, Mendela.
Inace OveMojiOdozgasi su zazidali svoje terase (da prosire svoje stanove), pa sad divljaju po krovu...
jesen92 jesen92 01:31 10.01.2009

Re: Šta će Beogradjanima terase ?

i vakumiranje terasa i navalili ko mutavi da se obezbede od upada ćistog vazduh u njhovu terasu.
..to su oni sto ne podnose promaju...
scabies scabies 23:46 09.01.2009

cini mi se

Cini mi se da si malo uletala u zacarani krug predrasuda iz kojih zelis da se izdvojis. Los je to posao. Beofasizam je podjednako naopak i kad ga zastupa neko ko je peta beogradska generacija i neko ko je 'doseljenik', kao i kad ga zastupa neki akademik i kad ga zastupa neki baja koji jutra doceqje na beogradskim splavovima... Elitizam je put u diskriminaciju...
Teza kako se za zivot u Beogradu (Parizu, Njujorq, bilogde) treba kvalifikovati qlturom, manirima, bilocim je strasno opasna.
I kazes da je povincija duhovni, a ne geografski pojam, ali bi ipak da te 'duhovne provincijalce' vratis u geografsq provinciju... Ili sam pogresno razumela?
I znas: grad nisu zidine, grad cine ljudi. Beograd je tacno onakav kakvi su ljudi u njemu. Ni bolji ni losiji. I moze se menjati onoliko koliko se menjaju ljudi u njemu . Po osobinama ne po sastavu...
Mozda je preostra paralela, ali svi znamo onog molera sto je hteo da spasi svoju zemlju, pa pripadnike jednog naroda prvo stavio u geto, a onda...
Sve podele na Nas-bolje i Njih-losije mi strasno paraju usi... Narocito kad su u pitanju prava da se negde zivi, nesto radi... Prava mogu biti jedino univerzalna, ostalo su privilegije!
Scabies-bez lose namere
constrictoria92 constrictoria92 00:06 10.01.2009

Re: cini mi se

kao sto je i receno nekoliko puta u prethodnim komentarima drzati zivinu, peci paprike i ostalo nije dozvoljeno ni u Njujorku, ni u Parizu, ni bilo gde... Takodje, prethodno navedeno podleze vrlo ostrim kaznama.
Vredi razmisliti ko takve stvari radi u Beogradu.

A kad se vec pominje Beofasizam, kako nazvati pojavu kad me saobracajci u Vranju stopiraju samo zato sto imam BG table ili kad mi podrugljivo kazu "a ti si Beogradjanka. Vi imate para..."?
Ili kad lokalni pajseri koji hoce da tuku moje drugare, samo zato sto smo iz Bg-a?
Za navedene pojave nisam cula da se desavaju u Bg-u (ispravi me, ako gresim).

Inace, greska je mene optuziti za Beofasizam. Da je receno Kragujfasizam, pa da razumem...



niccolo niccolo 00:11 10.01.2009

Re: cini mi se

Ili kad lokalni pajseri koji hoce da tuku moje drugare, samo zato sto smo iz Bg-a?

Ovo se i meni desilo, na ekskurziji u sedmom ili osmom razredu osnovne, u Aranđelovcu u koji smo svratili na dva sata...Čak smo se i nešto skupljali da napravimo dobru šorku, ali ipak nije bilo ništa, ne sećam se više zbog čega....
chobanica chobanica 12:51 10.01.2009

Re: cini mi se

Zvucis kao da je elitizam nesto lose

Cinjenica je da u Beogradu, kao i drugde, postoje ljudi od cijeg primitivizma i uskogrudosti glava zaboli, i to kazem u vrlo sirokom smislu, obuhvatajuci i mnoge "stare Beogradjane", i akademske gradjane, i profesore univerziteta...

Nije sve u kupusu i paprici, pojam mentalne bede koja mori dobar deo nasih gradjana je mnogo siri.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 14:26 10.01.2009

Re: cini mi se

scabies
Cini mi se da si malo uletala u zacarani krug predrasuda iz kojih zelis da se izdvojis. Los je to posao. Beofasizam je podjednako naopak i kad ga zastupa neko ko je peta beogradska generacija i neko ko je 'doseljenik', kao i kad ga zastupa neki akademik i kad ga zastupa neki baja koji jutra doceqje na beogradskim splavovima... Elitizam je put u diskriminaciju...
Teza kako se za zivot u Beogradu (Parizu, Njujorq, bilogde) treba kvalifikovati qlturom, manirima, bilocim je strasno opasna.
I kazes da je povincija duhovni, a ne geografski pojam, ali bi ipak da te 'duhovne provincijalce' vratis u geografsq provinciju... Ili sam pogresno razumela?
I znas: grad nisu zidine, grad cine ljudi. Beograd je tacno onakav kakvi su ljudi u njemu. Ni bolji ni losiji. I moze se menjati onoliko koliko se menjaju ljudi u njemu . Po osobinama ne po sastavu...
Mozda je preostra paralela, ali svi znamo onog molera sto je hteo da spasi svoju zemlju, pa pripadnike jednog naroda prvo stavio u geto, a onda...
Sve podele na Nas-bolje i Njih-losije mi strasno paraju usi... Narocito kad su u pitanju prava da se negde zivi, nesto radi... Prava mogu biti jedino univerzalna, ostalo su privilegije!
Scabies-bez lose namere

Apsolutno.
Moja preporuka.
mendela mendela 00:06 10.01.2009

Beograd koga više nama

Beograd je stvarno imao onaj svoj prepoznatljivi duh, šarm, širinu i toleranciju za sve ljude sveta...

Taj duh je stvarno živeo i postojao s'kraja 60-tih, pa sve tu negde do pred kraj 80-tih godina.

Duh Beograda i njegovu prepoznatljivost su nekad činili njegovih 15-tak bioskopa.
Danas je to uništeno kako novim tehnologijama, tako i zahvaljujući ljudskom faktoru i novim načinima druženja i življenja.

Duh Beograda i njegova znamenitost su činili njegovi parkovi, spomenici, obeležja i t. d.
Isti parkovi su sa sa sve Kalemegdanom, sredinom 80-tih do danas postali staništa za kućne Ljuibimce, narkomane, homosexualce, travestite, šibicare, skitnice, voajere i zgubidane svake vrste.

Duh i znamentitost Beograda je nekada bila Skadarlija, kada se leti od 70-85-tih godina okupljalo na hiljade šetača, putnika namernika, boema, slikara, recitatora, madjioničara, pesnika i t. d.
Tog duha tamo nema ni od korova poodavno, ostala samo pusta Turska kaldrma, nazivi kafana, i ništa više.

Duh i znamenitost Beograda je nekad bio i čuveni Beograski Vašar, gde se na istom dolazilo do pred kraj 80-tih ko muslimani u Medinu i Meku.
Danas Vašar posećuju najviše prodavci, i Beograski kulinari koji se lažno predstavljaju ko rodjeni Leskovčani, koji su umesto cucule koristili Leskovačku Pljeskavicu i mućkalicu.

Duh Beograda su nekad činile i stare ulice Beograda, to jest Vračara, Dorćola, Bulbudera, Crvenog Krsta, Save male i t. d.
Danas čak ni u taj najurbaniji deo Beograda ne živi ni 2% starogradjana i starosedeoca tih ulica, koji su inače činili taj duh o kome ovde pišem.

Šta tek reći o ulici Knez Mihailovoj, tom ulicom dnevno ne prodje bukvalno ni dva čoveka koji ikakve veze imaju sa Beogradom, a ne kamoli sa Duhom o kom pričamo kako rekoh.

Dakle, šta hoću da kažem: Beograd je u poslednjih dve decenije izgubio oba dobra koja čine i koja su činili njegov Duh- jedno su manifestacije, kulturna dobra, resurse grada, a drugo još važnije dobro su Ljudi, gradjani, stanovnici.

Ti ljudi su negde otišli, pobegli i nestali. Niko ne žali za njima, naprotiv.

Umesto njih kolo danas vode razni telohranitelji, turbo ugostitelji, koji su su posadili u Vodi na Savi i Dunavu na stotine Splavova i Barži, a zvezde istih su poodavno već naše čuvene SplavaRuše i njihovi plaćači tura.
Šta god se pod turom podrazumevalo.

Niko ne žali za starim Duhom Beograda, retko ga ko pominje, niko i ne pita za isti, stranca koji nekim čudom bane u Beograd, odmah ga vode na Splav, tamo sada stanuje jedini SplavaRuški Duh Beograda, na žalost malobrojih i na sreći velikoBrojnih korisnika i vlasnika istih.
vagabunda vagabunda 00:40 10.01.2009

Re: Beograd koga više nama

i sta kazes, na kalisu se skupljaju bas homoseksualci?

ma toga nekad u beogradu nije ni bilo, bas su neka vremena dosla...


mendela mendela 00:44 10.01.2009

Re: Beograd koga više nama

vagabunda
i sta kazes, na kalisu se skupljaju bas homoseksualci? ma toga nekad u beogradu nije ni bilo, bas su neka vremena dosla...


Nije Baš, nego I oni...

Slabo i netačno vadiš rečenice iz konteksta.

E sad što te baš oni interesuju, pogadjaju, zanimaju, to je Kvirijina stvar.
silver bullet silver bullet 00:53 10.01.2009

Re: Beograd koga više nama

Duh Beograda i njegova znamenitost su činili njegovi parkovi, spomenici, obeležja i t. d.
Isti parkovi su sa sa sve Kalemegdanom, sredinom 80-tih do danas postali staništa za kućne Ljuibimce, narkomane, homosexualce, travestite, šibicare, skitnice, voajere i zgubidane svake vrste

Meni je kao detetu, a to je bilo krajem sedamdesetih, baba branila da sama idem na Kalemegdan jer tamo ima "golaca koji se setaju samo u mantilima koje otvaraju kad neko zensko prodje". A ja se secam da se nedeljom tamo okupljao narod i igrao kola. Stari Beogradjani su prevrtali ocima i govorili - komunisticki dodjosi.
Vidite, ta boljka se zapatila mnogo ranije.
Pa i njena posledica - elitizmam
xenonbg xenonbg 01:58 10.01.2009

Re: Beograd koga više nama

Taj duh je stvarno živeo i postojao s'kraja 60-tih, pa sve tu negde do pred kraj 80-tih godina.


A onda si ti napunio 35...

Duh Beograda i dalje postoji. On se menja,kao što se i sve menja. Danas duh bg-a nisu 20 loših bioskopa već 4 dobra. I mada sam u srednjoj školi uživao i u drvenim klupama 20. oktobra, ipak mi je danas sasvim fino i u tapacirungu renoviranog Doma Sindikata (još samo da ima više mesta za kolena).

Kalemegdan je danas šetalište sa jednim od najboljih pogleda, i mada je tokom 90tih zaista bio stecište raznoraznih tokom noći, odavno to više nije tako.

Na Vašar se ranije odlazilo zbog kupovine, kao i danas. Samo što danas ima i još mnogo mesta gde se to može raditi. Ali danas na Vašaru i dalje postoji jedna od najboljih stvari u Bgu, a to je Sajam Knjiga, koji se nekim čudom održava i pored nemoguće situacije u izdavaštvu.

Sa izuzetkom dela Vračara (ali i to će se asimilovati), Dorćol, Bulbulder, moja Savamala, Crveni Krst, su dobro, hvala na pitanju. Znajući mnoge Dorćolce tebi verovatno novijih generacija, mogu ti sa apsolutnom sigurnošću reći da Dorćol i dalje ima taj poseban duh, nešto drugačiji od Beogradskog. Tim ljudima je i dalje adresa Dorćol, Srbija :)

mada ja razumem da je sve to tvoj subjektivan osećaj, ne mogu a da se ne otmem utisku da pišeš kao neko ko makar 10 godina ne živi u ovom gradu, ili ako živi, potpuno je odsečen od života u njemu.

aquariusoptimist aquariusoptimist 07:15 10.01.2009

Re: Beograd koga više nama



narkomane, homosexualce, travestite, šibicare, skitnice, voajere i zgubidane svake vrste



So?
I oni su ljudi.
Imaju pravo da budu u parku kao i penzosi koji igraju sah i majke sa bebama u kolicima.
jaksa scekic jaksa scekic 00:25 10.01.2009

Ja sam jos gori

da se lepo Novi Beograd otcepi, uzmemo aerodrom, udarimo puskarnice na mostove, naplacujemo drumarine i mostarine, ovde imamo sve, Delta city, Tempo radi 24 sata, Aerodrom (bas me zanima kako ce da slecu i uzlecu takva je magla da ne vidim ni kucu preko puta, kad mi neki aeroplan tresne na glavu bice belaja), vodeni tramvaj, milina, banke, Toplana na gas a i mazut, (malo li je), i ko zna kakvih jos firmi , a SDPR, da poboljska budzet. Zao mi je zivot je nekom majka nekom maceha

Novi Beograd DC
Novi Beograd rules
Unfuckable Unfuckable 01:33 10.01.2009

Re: Ja sam jos gori

Jakša - pankeru
zeks92 zeks92 19:27 10.01.2009

Re: Ja sam jos gori

...i ja sam lokal - patriota...a davno, pre vise od 30 god, tamo gde je danas Arena bila je velika bara i pesak oko nje... prava pescana plaza! Tu se narod kupao i suncao kao na moru... Tamo gde je zgrada B92 bila je novobeogradska Kopakabana!

dunja73 dunja73 00:28 10.01.2009

zlatna kaznica

Moram priznati da nisam ovakve ,,slucajeve ,,imala licno

.U Nemackoj bi to ovako odprilike se odigralo .Cim bi te vase komsije postavile taj tepih ,ujutru bi im pozvonila zelena uniforma .Ne bi oni ni saznali ko ih je pozvao .Ako bi insistirali da saznaju bilo bi im receno . Prvi put samo bi ih opomenuli.a to ,sto vam ta njihova sranja nanose stetu i vlagu ,sve bi doticni kone morao da plati ,najverovatnije komplet renoviranje krova .Ako nema novca , grad bi platio ,a kone i njegova porodica bi to gradu odplacivali uz neku kamaticu .(i na 20 godina ,al bi platili )



Ovde vole takve pacijente ,od njih se najvise kasira .

p.s. Nemci malo i preteruju ,,malo vise,,al hajde ,znam slucaj da su coveka komsije prijavile sto pusi na svojoj terasi ,jer smeta muskatlama na terasi do .

constrictoria92 constrictoria92 00:32 10.01.2009

Re: zlatna kaznica

Dunja,

zivim za dan kad ce se to desiti i kod nas.

Doduse, u ponedeljak (il' sutra, ako rade) prijavljujem komunalnoj inspekciji, pa cu da vidim sta ce biti...
g.radicevic g.radicevic 00:55 10.01.2009

Re: zlatna kaznica

zivim za dan kad ce se to desiti i kod nas.


bojim se da ce ti za to trebati....
da dozzivish starost
broja 1
iz Alan Forda

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana