Vesti iz Danske

Krugolina Borup RSS / 29.12.2008. u 23:08

 Partije žele da uklone upozorenje sa cigareta

Ono što bi trebalo biti zastrašujuće upozorenje na paklicama cigareta, izgleda da ima suprotan efekat. Nekoliko partija želi da ih se otarasi.

Cigaretpakke_291892c.jpg

Upozorenja na paklicama cigareta, kao što su "Pušenje može da ubije" ili "Pušenje je vrlo štetno za vas i vaše okruženje", trebalo je da ljude navedu da prestanu da puše. Međutim, shodno novom marketinškom istraživanju, one imaju upravo suprotan efekat.

Štaviše, shodno istraživanju, upozorenja kod potrošača izazivaju veću želju da puše. Danski marketinški guru, Martin Lindstrom, testirao je mozgove nekoliko hiljada potrošača i otkrio da su upozorenja povezana sa zadovoljstvom - zato što pušač povezuje upozorenje sa nečim prijatnim što će se desiti - pušenjem.

Rezultat svega je to da manjinski koalicioni partner u vladi, Konzervativna narodna partija, i partija koja podržava manjinsku vladu, Danska narodna partija, žele da se ta upozorenja uklone.

"Pre svega, o ovome ću razgovarati sa ministrom zdravlja, koji i jeste osoba koja odlazi na sastanke u Evropskoj uniji - jer ovo je EU pitanje", kaže Vivi Kier, portparol za pitanja zdravlja Konzervativne narodne partije.

Istraživački metod koji je Lindstrom koristio jeste revolucionaran u oblasti marketinga zato što omogućava da se ustanovi kako je moguće stimulisati određene delove mozga ne bi li potrošači poželeli da kupe neki proizvod i ne shvatajući da je ono što vide - reklama.

Link za tekst na engleskom: Parties want to drop cigarette warnings

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:15 29.12.2008

Ura za Dance!

Ja apsolutno verujem da je to kontraproduktivno i radujem se kad će ta inicijativa i kod nas da krene.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:18 29.12.2008

Re: Ura za Dance!

margos
Ja apsolutno verujem da je to kontraproduktivno i radujem se kad će ta inicijativa i kod nas da krene.


Znala sam da će tebi da se svidi.
Kod nas?
E, kod nas mene danas umal ne pregazi autobus koji me kleveće.
"Pasivno pušenje ubija."
Nije nego.
margos margos 23:19 29.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ajd kad doteraš porodilišta da krenemo u ovu akciju - prijavljujem se svesrdno!
a.andjelkovic a.andjelkovic 23:22 29.12.2008

Re: Ura za Dance!

Bravo,verovatnoca je ista.
aleksandarb aleksandarb 23:50 29.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ja apsolutno verujem da je to kontraproduktivno i radujem se kad će ta inicijativa i kod nas da krene.

Dakle, vas cilj je zapravo iskorenjivanje pusenja i ovakve poruke na kutijama vas nerviraju samo zbog toga sto su "kontraproduktivne"?
"Pasivno pušenje ubija."
Nije nego.

Ma koliko se trudilli da negirate ovu cinjenicu, pasivno pusenje ubija.

Ako ne verujete porukama na paklicama ili autobusima, mozda cete poverovati istrazivanjima i preporukama WHO. Ako ste ih (sa pravom) navodili kao relevatne u slucaju borbe za humaniju praksu u srpskim porodilistima, zasto ih tako olako negirate kada nedvosmisleno govore o negativnim posledicama pusenja?
oort oort 23:54 29.12.2008

Re: Ura za Dance!

bez dozvole autora prenosim članak Alekseja Kišjuhasa iz Danasa, 8.2.2007. pa nek me tuži

Magla u dimu

Studijom Agencije za zaštitu okoline (EPA) objavljenom 1993, otpočinje još jedna galama oko pušenja i "pasivnog pušenja". Ovaj put uspešna. Ljudi sa tom navikom od tada se fizički odvajaju, progone i optužuju za tiho ubijanje svojih bližnjih. Među božanstvima političke korektnosti pušenje se ustoličuje kao aktivnost na koju se upire prstom, a čiji se aktivisti žutih prstiju ekskomuniciraju iz crkve građanske poslušnosti. Sjedinjene Države pozornica su ovog trenda, ali i domaće žabe dižu noge na potkivanje novom političkom korektnošću.
Ovo bi možda imalo smisla da su podaci navedeni u spomenutom radu istiniti. Ali nisu. Nova opsežna i pre svega naučna studija iz 1998. odbacila je povezanost kancera i "pasivnog pušenja", a podaci i postupci EPA se bližim razmatranjem otkrivaju kao nenaučni i proizvoljni. Jednostavno, lagali su. Nisu izneseni dokazi da tuđi duvanski dim ugrožava naše zdravlje. Ceo džumbus oko pasivnog pušenja nema naučnog utemeljenja i navodnu opasnost "pasivnog pušenja" opovrgavaju praktično sve potonje relevantne studije. Ništa čudno, nauka i radi po principu opovrgavanja. Međutim, zapaljivo-popaljiva priča o tome da i oni iz pušačevog okruženja rizikuju smrtna oboljenja dospela je u javnost i to sada teško može nazad. A političarima se dopada jer čini da izgledaju brižno.
I razgovorčići oko samih pušača i njihovog oboljenja od kancera drastično su preuveličani. Kancer je danas među vodećim uzrocima smrti na Zapadu zato što za ostala smrtna oboljenja postoje lekovi i zato što većina ljudi danas dospe u godine u kojima je ranjivija na ovo oboljenje: početkom veka se u proseku živelo do 45, a danas do 75. godine. A čak i to ne znači puno. Naime, i ako se pronađu lekovi i iskorene uzroci svih bolesti - ljudi i dalje neće živeti večno. Statistički prosek će se uvećati za par godina, a naši konkretni životi dotrajavaće desetak godina gore-dole od tog broja.
Korelacija (npr. obolelih od raka i broja pušača) ne znači uzročnost. Kako je neko primetio, u snažnoj korelaciji stoji i globalni rast temperature sa globalnim opadanjem broja gusarskih brodova. To ne znači da gusara više nema zato što im je postalo vruće. Zato na paklicama cigareta piše "uvećava rizik" a ne "uzrokuje". Statističari znaju stvarnu vrednost i manipulativnost brojeva, ali javnost ne zna. U Sjedinjenim Državama dugo se vrtela dramatična rečenica antipušačkog pokreta da će "zbog pasivnog pušenja ove godine u Americi umreti 52.000 ljudi". Zapravo, u populaciji od 280 miliona ljudi ovo je godišnja šansa od tek 1/5000, odnosno 0,02 posto šanse za smrt od pasivnog pušenja - što uopšte nije dramatično. Ili, na primer, rizik smrti od srčanih oboljenja za nepušače je 7 na 100.000, a za pušače 104 na 100.000. Ovaj podatak može se pročitati dramatično: pušači imaju 14,8 puta veći rizik da umru od srca. Ali, može i ovako: šansa za smrtno srčano oboljenje u oba slučaja je drastično niska: 0,007 odnosno 0,104 procenta! Nije ovo problem statistike: problem je u onima koji podatke zlonamerno tumače. Antipušačke kampanje služe se statistikom zbog propagandističke retorike, a ne promocije naučne istine. Otud, slike i ideje koje jednače pušača sa bombašem-samoubicom neukusne su, diskriminatorne i duboko uvredljive.
Međutim, piše sociolog Rendal Kolins, čak i da naučni dokazi potvrđuju navode antipušačkih kampanjdžija - a to ne čine - razlozi popularnosti antipušačkog pokreta ne leže u naučnim žurnalima i istraživanjima. Naime, oduvek je bilo krugova koji su imali nešto protiv pušenja: hrišćanski oci, engleski kralj Džejms I, ruski i indijski carevi, turski sultani, Amerika početkom 20. veka. Persijski šahovi su pušače znali kazniti odsecanjem usana, javnim bičevanjem, sipanjem vrelog olova u grlo. Ironično, prva država koja je obratila pažnju na mogućnost veze između pušenja i kancera bila je nacistička Nemačka, pošto je Adolf Hitler bio fanatični pobornik zdravog životnog stila i snažan protivnik pušenja. Kaže se da je prvi znak Hitlerovog samoubistva bilo to što je preostalo osoblje u njegovom bunkeru upalilo cigarete.
Stvarni razlozi zabrana nisu u zdravlju, već u tome što je pušenje oduvek bilo socijalni simbol koji je odvajao aristokrate od radnika, muškarce od žena, stare od mladih, zabavne od dosadnih. Kao i simbol jednog introvertnog, kontemplativnog, individualističkog - dakle subverzivnog - ponašanja. Onog istorijskog momenta kada pušenje gubi ovu draž i postaje masovno i demokratski dostupno svima - "dražesni" postaju antipušači. U novoj menadžerskoj ideologiji zdravlja ono što je kul i "in" postaje antipušenje. Međutim, to nije izgovor za neutemeljeni progon ljudi koji žele dobar dim. Mogu nam se ne dopadati mnoge stvari, ali to nije razlog da ih bez naučne osnove zabranjujemo i propisujemo moralno podobno ponašanje po sopstvenom ukusu i mirisu.
Autor ovih redova u životu nije popušio cigaretu niti za time ima futur-interesa i volje. Ali, ima interesa za promocijom relevantnih naučnih otkrića i svačije individualne slobode, pogotovo kada se ona gazi ili zamagljuje. Kao i interesa za promocijom dobre popularne kulture. Primera radi, genijalnog filma "Smoke" (1995) po scenariju Pola Ostera i priče o romanopiscu iz Staljingrada pod opsadom koji je, u nedostatku papira, popušio jedini primerak svog životnog dela. Kako reče Oster, šta vam je pred smrt značajnije: dobar roman ili dobar dim?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:03 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ma koliko se trudilli da negirate ovu cinjenicu, pasivno pusenje ubija.

Ako ne verujete porukama na paklicama ili autobusima, mozda cete poverovati istrazivanjima i preporukama WHO. Ako ste ih (sa pravom) navodili kao relevatne u slucaju borbe za humaniju praksu u srpskim porodilistima, zasto ih tako olako negirate kada nedvosmisleno govore o negativnim posledicama pusenja?


Ko negira rezultate istraživanja WHO o pasivnom pušenju?
Ja?
Netačno.
A jel' vi znate rezultate tih istraživanja?

http://www.davehitt.com/facts/who.html

Prva studija Svetske zdravstvene organizacije (SZO) o pasivnom pušenju predstavlja udžbenički primer ispravnog načina sprovođenja epidemiološke studije. Na njihovu žalost, imala je neočekivane rezultate. SZO je na to reagovala sprovođenjem druge studije, meta-analize, koja im je omogućila da iz prve studije izvuku samo one rezultate koje su želeli. U nastavku sledi analiza njihove prve studije.

Činjenica: Svetska zdravstvena organizacija sprovela je studiju o pasivnom pušenju i raku pluća u Evropi.

Činjenica: Bila je to studija s kontrolnom grupom i velikim uzorkom.

Činjenica: Cilj studije bio je da obezbedi precizniju procenu rizika, da otkrije razlike između različitih izvora pasivnog pušenja, i efekata koji pasivno pušenje ima na različite vrste raka pluća.

Činjenica: Studija je sprovođena iz 12 centara u 7 evropskih država tokom perioda od 7 godina.

Činjenica: Učesnici studije bili su 650 pacijenata obolelih od raka pluća i 1542 kontrolna subjekta. Pacijenti koji su bolovali od bolesti koje se vezuju za pušenje, isključeni su iz kontrolne grupe. Niko od subjekata u bilo kojoj od dve grupe u životu nije popušio više od 400 cigareta.

Činjenica: U tri studijska centra, članovi porodica učesnika studije intervjuisani su kako bi se dobila potvrda da su nepušači.

Činjenica: Studija nije pronašla da postoji statistički značajan rizik za nepušače koji su ili živeli ili radili s pušačima.

Činjenica: Jedini statistički značajan broj odnosio se na umanjen rizik od raka pluća među decom pušačima.

Činjenica: Studija je pronašla relativni rizik (RR) od 1.16 za one koji su izloženi pasivnom pušenju zbog supružnika, pri čemu je interval sigurnosti (Confidence Interval - CI) bio .93 - 1.44. Laički rečeno, to znači:
- Izloženost pasivnom pušenju zbog supružnika uvećava rizik od dobijanja raka pluća za 16%.
- Gde biste inače imali 100 slučajeva raka pluća, sada biste imali 116.
==ALI==
- Pošto je interval sigurnosti (CI) uključivao 1.0, relativni rizik od 1.16 nije statistički značajan.

Činjenica: RR niži od 2.0 obično se ne smatra važnim, i najverovatnije je rezultat greške. Poželjnim se smatra RR veći od 3.0.
Ovo pravilo anti-duvanski aktivisti rutinski ignorišu.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju na poslu iznosio je 1.17, a CI je bio .94 - 1.45.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju i od strane supružnika i na poslu iznosio je 1.14, a CI je bio .88 - 1.47.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju u detinjstvu iznosio je 0.78, a CI je bio .64 - .96. Ovo ukazuje na zaštitni efekat! Deca koja su izložena pasivnom pušenju u kući tokom detinjstva imaju 22% manje šanse da obole od raka pluća, shodno rezultatima ove studije.
SZO je brzo zakopala ovaj izveštaj, ali britanska štampa ga se dokopala i počela nedeljama da ih progoni.

Činjenica: 8. marta 1998. godine, britanske novine The Telegraph su izvestile: "Vodeća zdravstvena organizacija u svetu uzdržala se od objavljivanja studije koja pokazuje ne samo da možda ne postoji veza između pasivnog pušenja i raka pluća, već da ono može imati čak i zaštitni efekat."
Konačno, SZO je dala izjavu za štampu. Iako njihova studija nije pokazala nikakav statistički značajan rizik od pasivnog pušenja, njihova izjava za štampu imala je naslov koji je dovodio u zabludu: "Pasivno pušenje uzrokuje rak pluća - ne dozvolite da vas zavaraju." (Kažem: naslov je dovodio u zabunu, jer je prosto nepristojno nazvati ga čistom laži.)

Činjenica: U paragrafu 4, priznali su činjenice: "Studija je otkrila da postoji procenjeni 16% uvećani rizik od raka pluća među nepušačima koji su u braku sa pušačima. Za izloženost na poslu, procenjeno uvećanje rizika iznosi 17%. Međutim, zbog male veličine uzorka, nijedan od ova dva rizika nije statistički značajan."

Činjenica: Njihova izjava za štampu uopšte ne pominje jedini statistički značajan rezultat iz njihove studije, onaj po kome deca pušača imaju 22% manje šansi da dobiju rak pluća.

Činjenica: SZO pokušala je da za rezultate okrivi malu veličinu uzorka. Međutim, u časopisu Journal of the National Cancer Institute, u kome je njihova studija i objavljena, istraživači jasno kažu: "Važan aspekt naše studije u poređenju s prethodnim studijama, jeste njena veličina, što nam je omogućilo da procene rizika dobijemo sa vrlo dobrom statističkom preciznošću..."

Napomena: Gornji tekst prevod je teksta Dejva Hita (Dave Hitt) na čijem kraju se eksplicitno daje dozvola da se isti koristi bez ograničenja. Krugolina ovim daje dozvolu da se i njen prevod tog teksta koristi bez ikakvih ograničenja. Izuzev u komercijalne svrhe.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:07 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ovo bi možda imalo smisla da su podaci navedeni u spomenutom radu istiniti. Ali nisu. Nova opsežna i pre svega naučna studija iz 1998. odbacila je povezanost kancera i "pasivnog pušenja", a podaci i postupci EPA se bližim razmatranjem otkrivaju kao nenaučni i proizvoljni.


O EPA studiji ima nešto podataka i ovde:

Da li je Krugolina ubica?
oort oort 00:13 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

i hajd sad. szo laže za cigare ali ne laže za brijanje. oj živote zaheban si.........
margos margos 00:19 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

aleksandarb
Dakle, vas cilj je zapravo iskorenjivanje pusenja i ovakve poruke na kutijama vas nerviraju samo zbog toga sto su "kontraproduktivne"?

Moj cilj nije iskorenjivanje pušenja - cilj mi je da se dokaže da se ovakvim zastrašivanjima samo povećava opasnost od trovanja i oboljevanja, a da se stvarna akcija mora sprovoditi drugačije.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:19 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

szo laže za cigare ali ne laže za brijanje.


Pa, ne laže ni za cigare, nego krije!

S tom razlikom što studije o brijanju i klistiranju nije radila SZO (a ovo o pasivnom pušenju jeste), već je citirala studije drugih.
scabies scabies 00:22 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Deca koja su izložena pasivnom pušenju u kući tokom detinjstva imaju 22% manje šanse da obole od raka pluća

A sta cemo sa hronicnim plucnim bolestima kod dece izlozene pasivnom pusenju?
To me podseti na nesto o cemu sam pisala na jednom drugom blogu... Pitam ja jednom majq deteta koje ima hronicni bronhitis da li se pusi u prostorijama u kojima dete boravi, a ona ce meni: "Od kad je bolestan prestali smo da se druzimo sa ljudima koji puse." Ili je slagala, ili nije normalna...
oort oort 00:23 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

jes bre za brijanje se autovala. šteta što trudnoća nije queeriaina tema... mada ako je queeria guverner kalifornije........
aleksandarb aleksandarb 00:40 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Moj cilj nije iskorenjivanje pušenja - cilj mi je da se dokaže da se ovakvim zastrašivanjima samo povećava opasnost od trovanja i oboljevanja, a da se stvarna akcija mora sprovoditi drugačije.

Dakle, i vi se slazete da pusenje izaziva oboljenja, jedino vam smeta nacin kampanje protiv uzroka tih oboljenja. To je stav koji postujem. Imate svako pravo da se ne slazete sa ovakvim nacinom borbe protiv pusenja, ali ako je polazna tacka te borbe negiranje negativnih posledica pusenja, onda ona u startu gubi kredibilitet.

Potpuno je legitiman stav: "Pusenje ima negativne posledice po zdravlje, ali pusenje moj izbor!", ali negiranje negativnih posledica (koje su navedene i u datom tekstu Dejva Hita) sigurno nije validan (samim tim sto nije istinit) argument u ovom slucaju.

Dr M Dr M 01:26 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Da li je Krugolina ubica?


Ubica manipulacija, DA!
NNN NNN 02:31 30.12.2008

tumačenje rezultata

"zbog pasivnog pušenja ove godine u Americi umreti 52.000 ljudi". Zapravo, u populaciji od 280 miliona ljudi ovo je godišnja šansa od tek 1/5000, odnosno 0,02 posto šanse za smrt od pasivnog pušenja - što uopšte nije dramatično. Ili, na primer, rizik smrti od srčanih oboljenja za nepušače je 7 na 100.000, a za pušače 104 na 100.000. Ovaj podatak može se pročitati dramatično: pušači imaju 14,8 puta veći rizik da umru od srca. Ali, može i ovako: šansa za smrtno srčano oboljenje u oba slučaja je drastično niska: 0,007 odnosno 0,104 procenta! Nije ovo problem statistike: problem je u onima koji podatke zlonamerno tumače.
Za vreme NATO bombardovanja ubijeno je manje 0.02 posto civila u SRJ - "što uopšte nije dramatično".
NNN NNN 04:27 30.12.2008

Ura za Dance!

Serbia

In Serbia, smoking is prohibited in some enclosed public spaces such as hospitals since 2005 but the ban does not cover restuarants, bars, internet cafes, etc.

Denmark

As of 15 August 2007, smoking in hospitality facilities, restaurants, bars, clubs, public transport, and all private and public workplaces is banned. Exemptions to the law are bars with a floor space less than 40 m² and offices only used by a single employee. Separate smoking rooms are allowed in hospitality facilities as long as no food or beverage is served there.

The law has caused much controversy and is as of November 2007 not fully enforced. The law is set for revision in 2009.
- Krugolina was there.
Covek u belom Covek u belom 04:40 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Krugolina Borup
Činjenica: Studija je pronašla relativni rizik (RR) od 1.16 za one koji su izloženi pasivnom pušenju zbog supružnika, pri čemu je interval sigurnosti (Confidence Interval - CI) bio .93 - 1.44. Laički rečeno, to znači:
- Izloženost pasivnom pušenju zbog supružnika uvećava rizik od dobijanja raka pluća za 16%.
- Gde biste inače imali 100 slučajeva raka pluća, sada biste imali 116.
==ALI==
- Pošto je interval sigurnosti (CI) uključivao 1.0, relativni rizik od 1.16 nije statistički značajan.

Činjenica: RR niži od 2.0 obično se ne smatra važnim, i najverovatnije je rezultat greške. Poželjnim se smatra RR veći od 3.0.
Ovo pravilo anti-duvanski aktivisti rutinski ignorišu.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju na poslu iznosio je 1.17, a CI je bio .94 - 1.45.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju i od strane supružnika i na poslu iznosio je 1.14, a CI je bio .88 - 1.47.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju u detinjstvu iznosio je 0.78, a CI je bio .64 - .96. Ovo ukazuje na zaštitni efekat! Deca koja su izložena pasivnom pušenju u kući tokom detinjstva imaju 22% manje šanse da obole od raka pluća, shodno rezultatima ove studije.
U ostale cinjenice ne ulazim ali medj ovim citiranim ima dosta gluposti (ima i u prevodu, al ajd to nema veze, dala si original) ali su same "cinjenice", a pogotovu njihovo tumacnje "frizirano". U svakom slucaju ne bih da budem grub, ali prilicno sam siguran da ti nisi u stanju da ove brojke shvatis u sirovom stanju, pa si onda vrlo lako podlozna manipulacijama u njihovom tumacenju kakve izvodi doticni Dave Hitt.

Ako ce te usreciti, mogu ti dati pravi odgovor vezan za pasivno pusenje. Utice na oboljenja i smrtnost, al ne dovoljno da bi opravdale zalaganje za zabrane pusanja pogotovu iz ugla pusaca. Catch je da na ovom svetu ima mnogo vise ljudi kojima pasivno pusenje smeta iz drugih razloga (a apsolutni razlog br. 1 je smrad), a ne iz rizika po zdravlje. Medjutim zabranu pusenja je daleko teze pravdati drugim razlozima (smradom) nego rizikom po zdravlje.
S obzirom da nepusaci ne smetaju ni na koji nacin pusacima, dok pusaci nepusacima itakako smetaju (smetaju i sami sebi, al to nece da priznaju), smatram apsolutno legitimnim bilo koji razlog koji ce dovesti do zabrane pusenja na onim mestima gde pusaci smetaju nepusacima.
maca22 maca22 08:12 30.12.2008

Re: tumačenje rezultata

NNN
"zbog pasivnog pušenja ove godine u Americi umreti 52.000 ljudi". Zapravo, u populaciji od 280 miliona ljudi ovo je godišnja šansa od tek 1/5000, odnosno 0,02 posto šanse za smrt od pasivnog pušenja - što uopšte nije dramatično. Ili, na primer, rizik smrti od srčanih oboljenja za nepušače je 7 na 100.000, a za pušače 104 na 100.000. Ovaj podatak može se pročitati dramatično: pušači imaju 14,8 puta veći rizik da umru od srca. Ali, može i ovako: šansa za smrtno srčano oboljenje u oba slučaja je drastično niska: 0,007 odnosno 0,104 procenta! Nije ovo problem statistike: problem je u onima koji podatke zlonamerno tumače.
Za vreme NATO bombardovanja ubijeno je manje 0.02 posto civila u SRJ - "što uopšte nije dramatično".

Odlican komentar.
Atomski mrav Atomski mrav 08:48 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

S obzirom da nepusaci ne smetaju ni na koji nacin pusacima, dok pusaci nepusacima itakako smetaju (smetaju i sami sebi, al to nece da priznaju), smatram apsolutno legitimnim bilo koji razlog koji ce dovesti do zabrane pusenja na onim mestima gde pusaci smetaju nepusacima.

Ne znam kako je u razvijenim zemljama, ali u Srbiji je na snazi pravi teror pušača nad nepušačima. Ako želiš socijalni život, moraš trpeti duvanski dim. Simple as that.
maca22 maca22 10:10 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Atomski mrav
S obzirom da nepusaci ne smetaju ni na koji nacin pusacima, dok pusaci nepusacima itakako smetaju (smetaju i sami sebi, al to nece da priznaju), smatram apsolutno legitimnim bilo koji razlog koji ce dovesti do zabrane pusenja na onim mestima gde pusaci smetaju nepusacima.

Ne znam kako je u razvijenim zemljama, ali u Srbiji je na snazi pravi teror pušača nad nepušačima. Ako želiš socijalni život, moraš trpeti duvanski dim. Simple as that.

Tako je. <_<
margos margos 11:15 30.12.2008

Profit

Dakle, i vi se slazete da pusenje izaziva oboljenja, jedino vam smeta nacin kampanje protiv uzroka tih oboljenja.

Ja smatram da pušenje nije prirodno - samim tim ni zdravo. Agresivne kampanje sa zastrašivanjima donose upravo suprotne efekte - još razboljevanja. Tj. ekonomskim rečnikom rečeno - nove troškove, a onima koji stoje iza takvih kampanja - nove zarade. Cilj takvih kampanja nije zdravlje, već profit.
oort oort 11:24 30.12.2008

Re: Profit

ama naravno da pušenje ne valja. ali ljudi pustite nas na miru da pušimo i nemojte da lažete da naše pušenje ubija ljude oko nas. samo se o tome radi. naša luda glava naš problem.
maksa83 maksa83 11:33 30.12.2008

Re: Profit

ama naravno da pušenje ne valja. ali ljudi pustite nas na miru da pušimo i nemojte da lažete da naše pušenje ubija ljude oko nas. samo se o tome radi. naša luda glava naš problem.

Ono što je meni smešno kod tih natpisa je ... glupost.

Mislim, pročitaš to, i sigurno prvo pomisliš:
Nou šit, ja mislio da ovo sadrži vitamin C!

A država koja je iskrena i ozbiljna po pitanju iskorenjivanja i smanjenja pušenja će, pre nego što krene da lepi "buuuuuu!" nalepnice kojekuda, prvo da zvekne jedan opak porez na te stvari, i tako će em da smanji potrošnju duvana, em će da utera pare u večito usahli budžet. Ali za državni aparat koji je uspostavila i održava duvanska mafija nalepnice i metiljavi ukazi su krajnji domet.
oort oort 11:37 30.12.2008

Re: Profit

maksa83
A država koja je iskrena i ozbiljna po pitanju iskorenjivanja i smanjenja pušenja će, pre nego što krene da lepi "buuuuuu!" nalepnice kojekuda, prvo da zvekne jedan opak porez na te stvari, i tako će em da smanji potrošnju duvana, em će da utera pare u večito usahli budžet. Ali za državni aparat koji je uspostavila i održava duvanska mafija nalepnice i metiljavi ukazi su krajnji domet.

jašta brate.ne bih reč rekao da je kutija cigara 10 evra.pokrijem se ćebetom i trpim.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:39 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Catch je da na ovom svetu ima mnogo vise ljudi kojima pasivno pusenje smeta iz drugih razloga (a apsolutni razlog br. 1 je smrad), a ne iz rizika po zdravlje. Medjutim zabranu pusenja je daleko teze pravdati drugim razlozima (smradom) nego rizikom po zdravlje.


Totalno se slažemo u ovoj oceni.

S tim što je meni smrad više nego legitiman razlog da nepušači traže svoj nepušački prostor na svim javnim mestima na kojima se okupljaju ljudi. Potpuno mogu da razumem da nekome miris cigarete i pušača smeta. I meni smetaju mirisi parfema, u toj meri da me teraju na povraćanje, a Krle čak ima i alergijsku reakciju.

Međutim, kriviti činjenice o opasnostima pasivnog pušenja (da ne kažem izmišljati te opasnosti) samo zato što se procenjuje da priznavanje istine (smeta mi smrad) ne bi moglo da da rezultate - jeste bezočna i svesna manipulacija u čijem korenu stoji neosnovano zastrašivanje.

Ako nema dokaza da pasivno pušenje ubija (kao što nema), onda svaka takva izjava mene kao pušača kleveće i nepravedno optužuje da sam ubica, bez bilo kakvih dokaza.
Atomski mrav Atomski mrav 11:48 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Koliko vidim, samo ti sebe optužuješ da si ubica...
Ako ti smeta nečiji parfem, ili ako neko prdne kraj tebe, ti pokušaš da se udaljiš od dotične osobe. Zamisli da si okružena zagušljivim parfemima (ne volim ih ni ja, posebno Davidoff) ili osobama koje su se enormno najele pasulja i kupusa... i da svi smatraju kako imaju pravo da koriste parfem u velikim količinama i da prde do mile volje gde hoće.

Krle ima alergijsku reakciju na parfem, a šta ćemo sa plućnim bolesnicima i astmatičarima? Nije baš sve u smradu, ima ljudi kojima duvanski dim smeta. Možda ih neće ubiti, ali im nikako neće biti prijatno.

Ti kažeš:
S tim što je meni smrad više nego legitiman razlog da nepušači traže svoj nepušački prostor na svim javnim mestima na kojima se okupljaju ljudi.

Ja mislim da je to više nego legitiman razlog da pušači traže svoj pušački prostor na svim javnim mestima na kojima se okupljaju ljudi. Šta ćemo sad?
dragoljub92 dragoljub92 11:58 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ja mislim da je to više nego legitiman razlog da pušači traže svoj pušački prostor na svim javnim mestima na kojima se okupljaju ljudi. Šta ćemo sad?
*novo

атомски имамо ли ми пушачи право на своја места за окупљање,имамо ли ми уопће некаква људска права или ћете да нас и даље третирате као нижа бића без права на окупљање.
ја мислим да ће следећи светски рат да буде уписан као пушачћки рат,па фал ми јал ви.ово је неподношљиво.рат до победе нас пушача,свама не може дасе прича ви све оћете за себе.нетолеранција и непоштовање људских права је непушачка идеологија.
Atomski mrav Atomski mrav 12:17 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

A kako ti to misliš da ja budem tolerantan prema nečemu što mi smeta?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:37 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ja mislim da je to više nego legitiman razlog da pušači traže svoj pušački prostor na svim javnim mestima na kojima se okupljaju ljudi. Šta ćemo sad?


Važi, formuliši ga i tako, u redu je - samo da suštinu ne menjamo!
Svako javno mesto: obezbeđen prostor i za jedne i za druge.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:39 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Ne znam kako je u razvijenim zemljama, ali u Srbiji je na snazi pravi teror pušača nad nepušačima. Ako želiš socijalni život, moraš trpeti duvanski dim. Simple as that.


Slažem se u potpunosti.
Uz napomenu da se definisani problem nikako ne sme rešavati obrtanjem terora, to jest tako što će onda nepušači dobiti pravo da terorišu pušače.
Problem je moguće rešiti tako da i jedni i drugi budu zadovoljni.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:41 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

A kako ti to misliš da ja budem tolerantan prema nečemu što mi smeta?


Niko to ne očekuje, pobogu.
To jest, ne očekuje se da sediš i tolerišeš dim koji ti smeta.
Kada pušači pričaju o toleranciji, pričaju o svom pravu da na javnim mestima imaju prostor gde će moći da puše - ne ugrožavajući nepušače.
Reč je o toleranciji prema ideji da pušači imaju to pravo.
Atomski mrav Atomski mrav 12:49 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Problem je moguće rešiti tako da i jedni i drugi budu zadovoljni.

Mislim da je ovo univerzalno rešenje svakog problema
Verovatno zato i ne pali previše...

Elem, kaže naš narod - dogovor kuću gradi. Pošto nije moguće napraviti savršeno rešenje, treba napraviti dovoljno dobro rešenje. Dakle, da je broj nezadovoljnih minimalan.

Za početak, u nekom društvu, fino je i kulturno i obazrivo da pušač pita jel' nekome smeta da se zapali cigara. Da li će nekoga biti sramota da kaže da mu smeta - njegov problem.
Atomski mrav Atomski mrav 12:54 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Reč je o toleranciji prema ideji da pušači imaju to pravo.

Ja to pravo ni ne osporavam!
No, koliko ima kafića/restorana itd. sa posebnim delovima za pušače i nepušače? Dakle, jedni će uvek biti zakinuti za svoje pravo da puše ili da budu pošteđeni duvanskog dima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:55 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Za početak, u nekom društvu, fino je i kulturno i obazrivo da pušač pita jel' nekome smeta da se zapali cigara. Da li će nekoga biti sramota da kaže da mu smeta - njegov problem.


Ne slažem se sa rešenjem.
Naime, lično mi je važno da PRE odlaska u bilo kakvo društvo znam mogu li tamo pušiti ili ne.
Shodno tome, odlučujem da li ću u društvo ići ili ne.
Zato je bolje da pravila o tome da li se negde puši ili ne puši postoje za svaku prostoriju, a ne da se prijatelji huškaju jedni na druge. Što je u Srbiji, trenutno, slučaj, i što nikako ne valja.
dragoljub92 dragoljub92 13:05 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Atomski mrav
A kako ti to misliš da ja budem tolerantan prema nečemu što mi smeta?

па то и јесте суштина толеранције.ја показујем толеранцију тиме што не пушим на местима где људу морају да бораве.али места где се иде по избору су баш то слобода избора.нека постоје кафане за непушаче и кафане за пушаче.стим што ће кафане за непушаче да пропадну за 3 дана јер нико неће да иде тамо сем вас а ви сте по својој природи неспособни да створите атмосферу,ви не пушите,не опијате се водите дубокоумне разговоре и сви бегају од вас.ми пушимо ,трујемо се опијамо ,зезамо,галамимо и гле наша места су длично посећена .сад вама криви што вас нико не воли и пћете силом да нас натерате да се дружимо са вама.ам силом ем под вашим условима.
ја сам престао да идем у куће непушача.осим кад морам.они ме и даље зову и љуре се што не долазим.потпуно игноришу да сам им реко да се у њиховим кућама осећам непријатно.
мој најпријатељ је непушач.ћовек увек изнесе пикслу кад ја дођем.и ?једноставно кад сам сњим ја преполовим своје пушење.он толерише мене ја поштујем његову толеранцију,о томе ти причам.а у куће где ме терају да се сазујем .тек не идем .ту само смртна опасност може да ме натера да уђем.
Atomski mrav Atomski mrav 13:13 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Aha, znači sad su pušači OK, veseljaci i super likovi a mi nepušači smo smorevi?
Ti si se odrekao svojih prijatelja zbog pušenja, tvoja nikotinska zavisnost je jača od prijateljstva? A da probaš one nikotinske flastere kad si u kući u kojoj se, o horora, ne puši?

BTW, ne diskriminišem nijednog prijatelja pušača na način na koji ti to radiš sa svojim prijateljima nepušačima.
Unfuckable Unfuckable 13:15 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

pa, smorovi ste u tom smislu što dosta toga gledate kroz prizmu "pušač / nepušač"
to prvo

mislim : i radikali su opasni po život, pa ja ipak komuniciram sa par njih. Oni smanje svoj radikalizam, ja smanjim šlajm i - sve u redu
Atomski mrav Atomski mrav 13:15 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Naime, lično mi je važno da PRE odlaska u bilo kakvo društvo znam mogu li tamo pušiti ili ne.
Shodno tome, odlučujem da li ću u društvo ići ili ne.

Hajde, Krugolina, nemoj biti takva. Ima i među nama nepušačima dobrih ljudi...
Atomski mrav Atomski mrav 13:17 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

pa, smorovi ste u tom smislu što dosta toga gledate kroz prizmu "pušač / nepušač"
to prvo

A vi UOPŠTE ne gledate kroz tu prizmu? Evo, dragoljub i Krugolina ni ne prilaze društvu u kom se ne puši. I KO KOGA ONDA DISKRIMINIŠE?
Goran Vučković Goran Vučković 13:27 30.12.2008

Ogrev za poneti

ви сте по својој природи неспособни да створите атмосферу

Ne donesemo polufabrikate sa sobom...
не опијате се

ko se prvi napije, ne seća se ko je sve bio pijan...
водите дубокоумне разговоре

pomešao si nas sa ateistima
Unfuckable Unfuckable 13:48 30.12.2008

Re: Ogrev za poneti

dakle, to je samo iznuđena reakcija žigosanih
vi ste pustili prvu krv
dakle – pitanje za Administratora : hoće li se ovde uskoro moći normalno blogovati ?
dragoljub92 dragoljub92 13:48 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Atomski mrav
pa, smorovi ste u tom smislu što dosta toga gledate kroz prizmu "pušač / nepušač"
to prvo

A vi UOPŠTE ne gledate kroz tu prizmu? Evo, dragoljub i Krugolina ni ne prilaze društvu u kom se ne puši. I KO KOGA ONDA DISKRIMINIŠE?

pa jasno kad vi odma počnete da prevrćete s oči i da pravite uvređene face.ja sam jednostavno odustao da idem kod qudi gde se osećam neprijatno.tu više nema prijateljstva.
a što se tiče vaše nesposobnosti da stvorite atmosferu.zapitaj se zašto ne funkcionišu kafane za nepušače.učemu je fazom .da ste toliko zanimljivi mi bi se odrekli pušelja da budemo s vama.ovako vi koji ste željni našeg društva primenjujete nasilje nad nama da bi smo se družili.r pa neću ,meni moja zavisnost je prijatnija od druženja sa nepušačima.jednostavno smaraju me.vi ste bre toliko sijetni da to postaje nepodnošljivo.
zašto vam smeta podela na pušačke i nepušačke kafane.
Atomski mrav Atomski mrav 14:41 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Pa ako već ne možeš da kontrolišeš svoju zavisnost od nikotina, verovatno je bolje tako...
Unfuckable Unfuckable 14:45 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

možda samo ne može da podnese prezir pravoverne okoline
Atomski mrav Atomski mrav 14:54 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Nema to veze sa pravovernošću, verovanjem da cigare izazivaju rak ili impotenciju. No bitno da ste vi srećni i da ne vodite računa o tome da li svojim postupcima smetate nekom drugom.
Unfuckable Unfuckable 15:06 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

ima veze, itekako
eto dragoljub lepo reče da ne ide u takva društva, nepušačka - dakle : vodi čovek računa
Pa, kako onda on smeta nekom ?
Dakle, ni kad se vodi računa o okolini - to nije dovoljno
dragoljub92 dragoljub92 15:10 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Atomski mrav
Nema to veze sa pravovernošću, verovanjem da cigare izazivaju rak ili impotenciju. No bitno da ste vi srećni i da ne vodite računa o tome da li svojim postupcima smetate nekom drugom.

da be uvek smo mi ti koji smo neuvđavni.ako meni ne prija društvo onih koiji mi stalno nešto prebacuju ja sam kriv,uredu.povlačim se.
Atomski mrav Atomski mrav 15:10 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

OK, znači segregacija. Lepo, baš napredno...
Unfuckable Unfuckable 15:13 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

eto sad : kad neće da smeta - onda segregacija
a kad se druži - onda je neuviđavan

koje nametanje krivitze, bokte

eventualno, da se samospali zippom - nešto tipa Jan Dragoljub Palah - bilo bi ok, jel ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:16 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Hajde, Krugolina, nemoj biti takva. Ima i među nama nepušačima dobrih ljudi...


Ko je uopšte tvrdio suprotno?
A iznad svega - kakve to veze ima s temom o kojoj pričamo?

maca22 maca22 15:20 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Dragoljube, aj kazni se. Zbog generalizacija, ne zbog pusenja.
Atomski mrav Atomski mrav 15:20 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

To pitaj dragoljuba i Unfuckable-a...
Pošto mi ti deluješ razumno, da te pitam - da li ti veruješ u to da cigare uopšte ne štete organizmu?
Unfuckable Unfuckable 15:22 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

kaj bu sad to bilo da smo dragoljupče & ja nerazumni ?
pa jel se tak' diskutira, prosim lepo ?

podpitanje - predlog :
pitaj Alavu šta misli o cigarama vs vazduh u Pančevu
maca22 maca22 15:22 30.12.2008

Re: Profit

maksa83
A država koja je iskrena i ozbiljna po pitanju iskorenjivanja i smanjenja pušenja će, pre nego što krene da lepi "buuuuuu!" nalepnice kojekuda, prvo da zvekne jedan opak porez na te stvari, i tako će em da smanji potrošnju duvana, em će da utera pare u večito usahli budžet. Ali za državni aparat koji je uspostavila i održava duvanska mafija nalepnice i metiljavi ukazi su krajnji domet.

Tako je! :)
dragoljub92 dragoljub92 15:50 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Atomski mrav
To pitaj dragoljuba i Unfuckable-a...
Pošto mi ti deluješ razumno, da te pitam - da li ti veruješ u to da cigare uopšte ne štete organizmu?

pa šta smo mi maloumnici,ja sam bre čoveče imao infarkt.i šta sad .moj stav jr živeću samo onako kako se meni sviđa ili nikako.i gotovo.ti smatraš da sam nerazuman.uredu.ali ostavi me namiru i pusti da živim svoj jebeni život ovako kako ja oću.nemoj da me daviš zdravim životom.ne treba mi.ko si ti meni sudiš.i da odrđuješ da li je nešo dobro za mene ili ne.i nisi ti meni platio lečenje.ja sam ga sam sebi platio.mijim davanjima u fond.to što su ga pokrali nije moja greška.
Unfuckable Unfuckable 15:53 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

jeste.
I, ako misle da guraju ovo i dalje - ima da tražim referendum, bre.
Krše mi osnovna ljudska prava :
sme da se gledaju vesti, jel ?
može i pivo da se pije....loza, rakija...ovo - ono, jel ?
e pa ....
mirelarado mirelarado 16:09 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

može i pivo da se pije....loza, rakija...ovo - ono, jel ?



Ama nije može nego mora, bre! Šta drugo poručuju reklame nego: ako hoćeš da budeš muškarčina ili ribetina, ima da ločeš bre! Što ljudi prilično mladi umiru od ciroze jetre i srčanih bolesti, to ništa.
Osim toga, u "neporočnoj" Kanadi, odjednom je u trendu marihuana, o raznim pilulicama da i ne govorimo.
Al' šta ćeš, televizor nije kazao da je to štetno...
sarikon sarikon 18:24 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

mirelarado
može i pivo da se pije....loza, rakija...ovo - ono, jel ?



Ama nije može nego mora, bre! Šta drugo poručuju reklame nego: ako hoćeš da budeš muškarčina ili ribetina, ima da ločeš bre! Što ljudi prilično mladi umiru od ciroze jetre i srčanih bolesti, to ništa.
Osim toga, u "neporočnoj" Kanadi, odjednom je u trendu marihuana, o raznim pilulicama da i ne govorimo.
Al' šta ćeš, televizor nije kazao da je to štetno...



Daj molim te. Ne meshaj babe i zabe, najljubaznije te molim. Marijuana je trend u svetu vec mnogo mnogo godina. I kakve sad veze ima gandja sa cigaretama?

A kad smo kod televizora, broj dokumentaraca/emisija/stalisuvec koji terorise narod lazima kako je marijuana zlo koje ceka da proguta vashu decu i od koje cete 100% preci na teze droge je ubedljivo veci od onih koje prezentuju prave, naucne cinjenice.

Mislim.... Mojne maru da mi dirash!
mirelarado mirelarado 18:34 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Mislim.... Mojne maru da mi dirash!



Izvinjavam se svim ljubiteljima... Bio je to samo primer za nedoslednost i neiskrenost antipušačke kampanje. U osnovi svega je novac, razume se.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:36 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

da li ti veruješ u to da cigare uopšte ne štete organizmu?


Ne verujem nego znam da štete organizmu.
Ali, isto tako znam da u nečemu i koriste organizmu, ali se to prećutkuje i krije, da ne bi nedajbože zbunilo.
Nebitno, uopšte, ako mene pitaš.
Ima tako mnogo stvari u životu za koje znamo da štete organizmu, pa ih opet konzumiramo (alkohol, masna hrana, itd, itsl).
Nije to poenta svetski rasprostranjene diskusije o opravdanosti i motivima trenda opšte zabrane pušenja.
Atomski mrav Atomski mrav 21:08 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

OK, just checking. Tvoji stavovi se mešaju sa stavovima drugih, pa sam hteo da budem siguran.
Unfuckable Unfuckable 21:24 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

što, jel se pravi lista za hapšenje ?
Atomski mrav Atomski mrav 21:27 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Čekaj, tebe nisu već uhapsili?
Unfuckable Unfuckable 21:41 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

imam vezu
(vidi pod : gordanatz)
madam_mym madam_mym 23:38 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

Covek u belom
Krugolina Borup
Činjenica: Studija je pronašla relativni rizik (RR) od 1.16 za one koji su izloženi pasivnom pušenju zbog supružnika, pri čemu je interval sigurnosti (Confidence Interval - CI) bio .93 - 1.44. Laički rečeno, to znači:
- Izloženost pasivnom pušenju zbog supružnika uvećava rizik od dobijanja raka pluća za 16%.
- Gde biste inače imali 100 slučajeva raka pluća, sada biste imali 116.
==ALI==
- Pošto je interval sigurnosti (CI) uključivao 1.0, relativni rizik od 1.16 nije statistički značajan.

Činjenica: RR niži od 2.0 obično se ne smatra važnim, i najverovatnije je rezultat greške. Poželjnim se smatra RR veći od 3.0.
Ovo pravilo anti-duvanski aktivisti rutinski ignorišu.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju na poslu iznosio je 1.17, a CI je bio .94 - 1.45.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju i od strane supružnika i na poslu iznosio je 1.14, a CI je bio .88 - 1.47.

Činjenica: RR za izloženost pasivnom pušenju u detinjstvu iznosio je 0.78, a CI je bio .64 - .96. Ovo ukazuje na zaštitni efekat! Deca koja su izložena pasivnom pušenju u kući tokom detinjstva imaju 22% manje šanse da obole od raka pluća, shodno rezultatima ove studije.
U ostale cinjenice ne ulazim ali medj ovim citiranim ima dosta gluposti (ima i u prevodu, al ajd to nema veze, dala si original) ali su same "cinjenice", a pogotovu njihovo tumacnje "frizirano". U svakom slucaju ne bih da budem grub, ali prilicno sam siguran da ti nisi u stanju da ove brojke shvatis u sirovom stanju, pa si onda vrlo lako podlozna manipulacijama u njihovom tumacenju kakve izvodi doticni Dave Hitt.

Ako ce te usreciti, mogu ti dati pravi odgovor vezan za pasivno pusenje. Utice na oboljenja i smrtnost, al ne dovoljno da bi opravdale zalaganje za zabrane pusanja pogotovu iz ugla pusaca. Catch je da na ovom svetu ima mnogo vise ljudi kojima pasivno pusenje smeta iz drugih razloga (a apsolutni razlog br. 1 je smrad), a ne iz rizika po zdravlje. Medjutim zabranu pusenja je daleko teze pravdati drugim razlozima (smradom) nego rizikom po zdravlje.
S obzirom da nepusaci ne smetaju ni na koji nacin pusacima, dok pusaci nepusacima itakako smetaju (smetaju i sami sebi, al to nece da priznaju), smatram apsolutno legitimnim bilo koji razlog koji ce dovesti do zabrane pusenja na onim mestima gde pusaci smetaju nepusacima.



bravo za coveka u belom
natasavb natasavb 23:40 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

стим што ће кафане за непушаче да пропадну за 3 дана јер нико неће да иде тамо сем вас

da, ali ne iz razloga koje si ti naveo,vec zato sto su nepusaci tolerantnij od pusaca kojima je vaznije pusenje nego druzenje. razumem ja tu zavisnost, ja sam od one najgore sorte, bivsi pusac i stavrno ste ovde mnogo zadimili, otvarjte te prozore !
a sto se tice nalepnica, da su grozne jesu i meni cak smetaju. ne mislim da ce neko zbog toga da prestane da pusi i da i bez njih ne zna da je duvan stetan. sto neko rece i neka vrsta hrane ima stetan uticaj na zdravlje, pa na njoj to ne pise. jedina razlika je u tome, sto uzimanje te hrane ne ugrozva nikog osim toga ko jede, a pusenje smeta i drugima. zato mislim da je ok da imaju odvojena mesta, pogotovo u restoranima.
mojim prijateljima je dozvoljeno pusenje kod mene, ali vidim da se trude da manje puse nego inace, pa mi to ispada kao fin kompromis.
madam_mym madam_mym 23:43 30.12.2008

Re: Ura za Dance!

oort
jes bre za brijanje se autovala. šteta što trudnoća nije queeriaina tema... mada ako je queeria guverner kalifornije........


chobanica chobanica 17:54 01.01.2009

Re: Ura za Dance!

natasavb
стим што ће кафане за непушаче да пропадну за 3 дана јер нико неће да иде тамо сем вас

da, ali ne iz razloga koje si ti naveo,vec zato sto su nepusaci tolerantnij od pusaca kojima je vaznije pusenje nego druzenje.


Upravo to, s tim sto ne bih rekla da se radi o toleranciji, vec prosto o fizickoj nemogucnosti pusaca da izadje na mesto gde se ne pusi i fizickoj mogucnosti nepusaca da izadje na mesto gde se pusi. Ja kao nepusac imam prijatelje pusace, i kada bi postojala odvojena mesta za pusace i nepusace, ne bismo mogli da izlazimo na mesta za nepusace jer je to mojim prijateljima fizicki nemoguce, zbog zavisnosti. Posto nisam astmaticar i nemam neku fizicku prepreku da budem u zadimljenoj prostoriji, znaci da sam ja ta koja je u poziciji da pravi kompromis (i nada se da nece biti medju onim statisticki neznacajnim obolelim ) A da prijatelje biram po tome da li puse ili ne, ne pada mi na pamet.
scabies scabies 23:20 29.12.2008

Neverovatno

Pre par minuta sam bas razmisljala da pisem o cigaretama, ali me mrzelo. Valjda me na ideju navelo ovo danasnje posqpljenje cigareta...
U te natpise ja uopste ne gledam. Ne znam da li sam 5 puta procitala to upozorenje... I nervira me to marketinsko drugo lice. Kao sto me nervira sto iznose neistine. Na mojoj paklici pise: Pusenje izaziva srcani i mozdani udar. Neistina. Ispravno bi bilo: Pusenje moze da poveca rizik za mozdani i srcani udar. Ili ne tako ublazeno: Pusenje povecava rizik za mozdani i srcani udar. Ili najpostenije: Pusenje, kao i nepravilna ishrana i nedovoljna fizicka aktivnost, i secerna bolest i povecane masnoce u krvi i genetska predispozicija i starija zivotna dob i svasta jos povecava rizik za srcani i mozdani udar
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:24 29.12.2008

Re: Neverovatno

Pre par minuta sam bas razmisljala da pisem o cigaretama, ali me mrzelo. Valjda me na ideju navelo ovo danasnje posqpljenje cigareta...


Pa nismo li ti i ja odavno ustanovile da među nama ima nekakove telepatike (što bi rekla jedna moja iz dijaspore).

I mene nerviraju te laži užasno, trebalo bi ih tužiti.
Danci su pošteniji, pa kažu "Pušenje MOŽE da ubije" (mada ni to nije jasno definisana istina, koja glasi upravo onako kako je ti napisa, ali je bliže istini).
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:31 29.12.2008

Mis'iš ovako

scabies scabies 23:32 29.12.2008

Re: Neverovatno

A sto ni na jednim cigaretama ne pise: Pusenje je idealan vid prevencije Alchajmerove bolesti???
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:32 29.12.2008

Re: Mis'iš ovako

Jelice, Jelice... ne me teraš da pušim više no što već pušim, prikazivanjem tih slika!

Izuzev ako nije štamparska greška, pa treba da opustim kajanje, a ono dole telefon crkve da se javim za oprost greha?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:33 29.12.2008

Re: Neverovatno

A sto ni na jednim cigaretama ne pise: Pusenje je idealan vid prevencije Alchajmerove bolesti???


Ili:
- Pušenje je idealan vid prevencije Parkinsonove bolesti.
- Pušenje u trudnoći je idealan vid prevencije preeklampsije.
- Pušenje je idealan vid prevencije dijabetesa tipa 1
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:38 29.12.2008

Slo revija Kapital

E. Strohmaier: “Koncept zastraš evanja zadene obstoječ e kadilce in s temi napisi so kadilci kvečjemu še bolj zafrustrirani, kaditi pa ne bodo nehali, določen odstotek jih bo dejansko zbolel zaradi tega, ker bo gledal napise in še naprej kadil s slabo vestjo.”
(marketinški stručnjak/socijalni marketing)



(pozive na seks i opštu švaleraciju sa strane zanemarite)
scabies scabies 23:40 29.12.2008

Re: Neverovatno

- Pušenje je idealan vid prevencije Parkinsonove bolesti.

To sam znala. Mislim, znala sam da prevenira sve degenerativne bolesti centralnog nervnog sistema. Nego mi Alchajmer strasniji od Parkinsona (a i neizleciv, tacnije nezaleciv).
- Pušenje u trudnoći je idealan vid prevencije preeklampsije.
Ovo nisam znala. Kao ni za dijabetes tip1. Mislim, taj dijabetes se zove jos i juvenilni i razvija se u mladjoj zivotnoj dobi (cesto kod dece) pa ne znam kad bi trebalo da se pocne sa prevencijom
Izuzev ako nije štamparska greška, pa treba da opustim kajanje

Ja i procitala kajanje
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:43 29.12.2008

Re: Neverovatno

Mislim taj dijabetes se zove jos i juvenilni i razvija se u mladjoj zivotnoj dobi (cesto kod dece) pa ne znam kad bi trebalo da se pocne sa prevencijom


'Bem li ga, imam nekakva istraživanja, ne sećam se sad detalja. Nađem link pa postavim, pa pročitaš pa ti kažeš meni, važi?
NNN NNN 03:14 30.12.2008

Re: Neverovatno

- Pušenje u trudnoći je idealan vid prevencije preeklampsije.
ili:
-Pušenje je idealan vid prevencije nepušenja.
-Dekapitacija je idealan vid prevencije glavobolje.
maca22 maca22 07:47 30.12.2008

Re: Neverovatno

NNN
- Pušenje u trudnoći je idealan vid prevencije preeklampsije.
ili:
-Pušenje je idealan vid prevencije nepušenja.
-Dekapitacija je idealan vid prevencije glavobolje.

jednatanja jednatanja 18:17 30.12.2008

Re: Neverovatno

Pusenje je idealan vid prevencije Alchajmerove bolesti???


Jel moze da se navede studija? Hvala.

p.s. protivnik sam pusenja, ali sam saznala da na primer, poremecaj koji sam imala u trudnoci Hyperemesis gravidum (bolje da ne opisujem) iz nekog razloga je redji kod zena koje puse nego koje ne puse. Go figure.
scabies scabies 18:36 30.12.2008

Re: Neverovatno

Jel moze da se navede studija?

Krugolina obecala da ce da navede.
scabies scabies 18:51 30.12.2008

Re: Neverovatno

The exact cause of hyperemesis gravidarum is unknown, but some factors may include:
* High levels of hCG (human chorionic gonadotropin). Levels of this pregnancy hormone rise quickly during the early stages of pregnancy and may trigger the part of the brain that controls nausea and vomiting.
* Increased estrogen levels. This hormone also affects the part of the brain that controls nausea and vomiting.
* Gastrointestinal changes. During your entire pregnancy the digestive organs displace to make room for the growing fetus. This may result in acid reflux and the stomach emptying more slowly, which can cause nausea and vomiting.
* Psychological factors. Stress can often make you physically ill. The anxiety that can accompany a pregnancy may trigger acute morning sickness.
* High-fat diet. Recent research shows that women with a high-fat diet are at a much greater risk for developing hyperemesis gravidarum. Their risk increases five times for every additional 15 grams of saturated fat (such as a quarter-pound cheeseburger) they eat each day.
* Helicobacter pylori. A research study in Obstetrics &Gynecology reported that 90% of pregnant women with hyperemesis gravidarum are also infected with this bacterium, which may sometimes cause stomach ulcers.

-Cigarette smoking and maternal age older than 30 years appear to be protective.
jednatanja jednatanja 19:27 30.12.2008

Re: Neverovatno

Veruj mi, licno mislim da sve ovo igra manju ulogu, barem kod mene, nemam H.pylori, nikad nisam jela masno, nemam ni acid reflux, nisam se bojala trudnoce...Mislim da je sve u biohemiji/anatomiji mozga, i kako on odgovara na hormone. Ko nije iskusio taj pakao nikad nece znati, i ne zelim mu, ako treba da pocne da pusi, nek pusi, slobodno, 3 pakle dnevno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:44 30.12.2008

Re: Neverovatno

Jel moze da se navede studija? Hvala.


Evo sam iskopala za dijabetes, kad iskopam za alchajmer javim i to.

Smoking is associated with an increased risk of type 2 diabetes but a decreased risk of autoimmune diabetes in adults: an 11-year follow-up of incidence of diabetes in the Nord-Trøndelag study

S. Carlsson1, K. Midthjell2 and V. Grill3, 4, 5

(1) Division of Epidemiology, Stockholm Centre of Public Health and Department of Epidemiology, Institute of Environmental Medicine, Karolinska Institute, Stockholm, Sweden
(2) HUNT Research Centre, Institute of Community Medicine, Norwegian University of Science and Technology, Verdal, Norway
(3) Department of Molecular Medicine, Karolinska Institute, Stockholm, Sweden
(4) Institute of Cancer Research and Molecular Medicine, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
(5) Department of Internal Medicine, University Hospital of Trondheim, 7006 Trondheim, Norway

Received: 8 April 2004 Accepted: 28 July 2004 Published online: 19 November 2004

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:45 30.12.2008

Re: Neverovatno

Scabies, kad proučiš, možeš za nas nedotupavne da pojasniš koji je pa ovo dijabetes sad, izgleda neki treći??
scabies scabies 20:23 30.12.2008

Re: Neverovatno

da pojasniš koji je pa ovo dijabetes sad, izgleda neki treći??

Jooooj! Objasnjenje bi bilo bas duuuugo. A ne verujem da bi bilo bas interesantno. Ali ukratko: nije treci, isto je prvi. Diabetes mellitus se deli na:
1.DM tip 1 (autoimuni, razvija se kod mladjih od 30god (ne mora da bude samo autoimuni to je 1a, a 2a je idiopatski, ali to nije bitno) i on vodi u potpuni nedostatak insulina)
2.DM tip 2 (najcesce kod starijih, i posledica je smanjene osetljivosti perifernih tkiva na insulin)
3.Specificni oblici DM (koji se javljaju u okviru drugih bolesti)
4.Gestacijski DM koji se javlja u trudnoci
Eto, ne uspeh da se uzdrzim od presirokog odgovora. A trudila sam se... A i moja deviza je: od viska glava ne boli...
Nadam se da sam nesto uspela da pojasnim...
A nadam se da ce Ana biti zadovoljna ovim objasnjenjem-to je njen resor
scabies scabies 20:36 30.12.2008

Re: Neverovatno

Evo nadjoh i jedno baaaas opsirno objasnjenje:
Diagnosis and Classification of Diabetes Mellitus
NNN NNN 22:18 30.12.2008

Re: Neverovatno

Pušenje je idealan vid prevencije Parkinsonove bolesti.
Znam čoveka koji puši i dobio je parkinsonovu bolest


EDIT: Glup komentar, jer ne volim navođenje pojedinačnih slučajeva, ali pošto je već iskomentarisan (vrlo očekivano), glupo je da ga sad brišem.
scabies scabies 22:19 30.12.2008

Re: Neverovatno

Eto, ja sam tebi odgovorila, a ti meni Tamo neces... Davno sam ja primetila da ti na glupa pitanja ne odgovaras...
scabies scabies 22:27 30.12.2008

Re: Neverovatno

Znam čoveka koji puši i dobio je parkinsonovu bolest

Onda nije pusio dovoljno
maca22 maca22 22:40 30.12.2008

Re: Neverovatno

scabies
Znam čoveka koji puši i dobio je parkinsonovu bolest
Onda nije pusio dovoljno

madam_mym madam_mym 23:40 30.12.2008

Re: Neverovatno

scabies
Pre par minuta sam bas razmisljala da pisem o cigaretama, ali me mrzelo. Valjda me na ideju navelo ovo danasnje posqpljenje cigareta...
U te natpise ja uopste ne gledam. Ne znam da li sam 5 puta procitala to upozorenje... I nervira me to marketinsko drugo lice. Kao sto me nervira sto iznose neistine. Na mojoj paklici pise: Pusenje izaziva srcani i mozdani udar. Neistina. Ispravno bi bilo: Pusenje moze da poveca rizik za mozdani i srcani udar. Ili ne tako ublazeno: Pusenje povecava rizik za mozdani i srcani udar. Ili najpostenije: Pusenje, kao i nepravilna ishrana i nedovoljna fizicka aktivnost, i secerna bolest i povecane masnoce u krvi i genetska predispozicija i starija zivotna dob i svasta jos povecava rizik za srcani i mozdani udar




bravo i za ovog coveka u belom
madam_mym madam_mym 00:13 31.12.2008

Re: Neverovatno

NNN
- Pušenje u trudnoći je idealan vid prevencije preeklampsije.
ili:
-Pušenje je idealan vid prevencije nepušenja.
-Dekapitacija je idealan vid prevencije glavobolje.


ili dekapitacija ovako
mis'im, jeftinije je.
Hansel Hansel 20:56 01.01.2009

Re: Neverovatno

Dr Todor Jovanović kaže - Parkinsonove, i kaže da je u te srhe jedna dnevno dovoljna!

A da li bi u tom smislu pomogao, npr. nikotinski flaster ili žvaka s nikotinom?
oort oort 23:26 29.12.2008

vb

ja bome pušim samo one kutije što kažu da ću imati problem u trudnoći. što je sigurno - sigurno je!
imali su britanci svojevremeno ideju da stave umesto teksta neke simpatične fotografije tipa pluća pušača i tako to. to bi bilo dobro, ionako više nema dobrih horora....
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:28 29.12.2008

Re: vb

ja bome pušim samo one kutije što kažu da ću imati problem u trudnoći.


Ispriča onomad negde na blogu neko kako ima ortaka koji, kad kupuje cigarete, ako mu dadnu one što izazivaju impotenciju, iste s indignacijom vraća i traži one što izazivaju rak.

imali su britanci svojevremeno ideju da stave umesto teksta neke simpatične fotografije tipa pluća pušača i tako to. to bi bilo dobro, ionako više nema dobrih horora....


Kanađani odavno uživaju u tom dobrom hororu.
oort oort 23:41 29.12.2008

Re: vb

ima da se preselim u tu kanadu, samo da odgledam još jednu dozu terensa i filipa. a možel tamo da se puši u kafani?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:45 29.12.2008

Re: vb

a možel tamo da se puši u kafani?


E, sad... ti bi i jare i pare!
Ne ide!
oort oort 00:35 30.12.2008

Re: vb

hebem ti, pa zar i u kanadi... a baš sam se bio naložio zbog majkla mura koji upada ljudima u kuće (bowling 4 columbine) i horora na paklicama......... ode svet u materinu.......

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana