Društvo

Đavo menja boju

jeremija92 RSS / 20.12.2008. u 14:23

 

Đavo je od pamtiveka bio crn. Onda je jedno vreme bio crven. Ponovo je promenio boju - đavo je sada žut.. U toj boji ga, čini se, vidi mitropolit Amfilohije.

Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije u izjavi za "Novosti" kaže da je preporučio vladici zahumsko-hercegovačkom Grigoriju da ne učestvuje u emisiji "Poligraf" televizije B 92.
- Nije reč o naredbi nego o preporuci, jer se vladikama ne naređuje nego preporučuje - kaže mitropolit.
- Savetovao sam mu da ne učestvuje u emisiji "najžuće" među "žutim" televizijama i najnecrkvenije na Balkanu. Učinio sam to da bismo sačuvali njegov obraz i dostojanstvo Crkve
.

Znači,  ne samo da je đavo ponovo promenio boju, već se i modernizovao - ima svoju televiziju.

Da podsetimo:

Veliki Božićni post počeo je pismom vladike Grigorija svim episkopima SPC, čiji kompletan tekst
možete pročitati  ovde. A koje, sudeći po reakcijama, nije stiglo gotovo ni na jednu od adresa na koje je upućeno. Zato je Grigorije o sadržaju pisma dao više intervjua, a u nekima od njih je gađao lično Amfilohija.  U tim intervjuima se, između ostalog postvailo i pitanje ko sahranjuje živog patrijarha. Pismo nije ili jeste bilo na dnevnom redu Sinoda, i sve je manjeviše bilo baš kako priliči velikom božićnom postu, dok nije najavljeno da će Grigorije gostovati na TV b92 u emisiji Poligraf.

Amfilohije je, zabranio Grigoriju da govori na TV b92. S kojim pravom, kako i zašto objasnio je Žikica Tucić u Poligrafu u kome je trebao da gostuje Grigorije. Zatim je Amfilohije izjavio da nije zabranio ili naredio, već očinski savetovao.

Poslednja vest kaže da su se Amfilohije i Grigorije sastali juče, na Svetog Nikolu, razgovarali i složili se da crkvena pitanja treba rešavati u okviru crkve.

Dakle, sve je manje više po starom. Jedina novost je da đavo nije ni crn, ni crven, već žut.

.....................

Veliki Božićni post počeo je ove godine 28. novembra, a trajaće do 7.januara naredne godine.

U svom predavanju o postu mitropolit Amfilohije poziva:Postimo braćo duhovno, postimo i tjelesno i zaključuje ga rečima: Pitanje posta je dakle, pitanje filosofije života: pitanje obnove čovijekovog duha, čovijekovog tijela, čovijekovog društva, čovijekove zajednice. Pitanje posta je pitanje zdravlja. Pitanje posta je pitanje istinske i prave ljubavi i najdubljeg čovijekoljublja

Atačmenti



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sentinel26 sentinel26 14:37 20.12.2008

Djavo ne mijenja boju ..?

I djavo ne može da požuti nikako.

Dokazi :

http://blog.b92.net/text/6264/CRKVA%20NIJE%20BUVLJAK.%20PA%20VALJDA%20NI%20DR%C5%BDAVA!!/

Svjedoci trenutno nijesu zaštićeni pa povedite računa.
jeremija92 jeremija92 14:45 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

Sentinel, pre nego ga pročitam, evo ispravnog linka za taj tekst.
cassiopeia cassiopeia 14:47 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

mala pomoć oko linka.

Crkva nije buvljak...

edit

videh Jeremija da si gore postavio, obriši moj komentar da ne bunimo ljude
sentinel26 sentinel26 14:48 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

jeremija92
Sentinel, pre nego ga pročitam, evo linka za tvoj tekst.

Tekst nije moj, nego našeg kolege.
jeremija92 jeremija92 14:52 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

cassiopeia
obriši moj komentar da ne bunimo ljude

Nisam još usvojio tehnologiju brisanja, a ni banovanja.
blackbox92 blackbox92 14:53 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

sentinel26
jeremija92
Sentinel, pre nego ga pročitam, evo linka za tvoj tekst.

Tekst nije moj, nego našeg kolege.

Hvala prijatelju na izvlačenju moga teksta iz potpalublja na svetlost dana
evo ovde.blackbox92
blackbox92 blackbox92 14:54 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

cassiopeia
mala pomoć oko linka.

Crkva nije buvljak...

edit

videh Jeremija da si gore postavio, obriši moj komentar da ne bunimo ljude

Hvala lepo.
jeremija92 jeremija92 14:55 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

sentinel26

jeremija92Sentinel, pre nego ga pročitam, evo linka za tvoj tekst. Tekst nije moj, nego našeg kolege.


A kolega nam se zove blackbox92.

Sinhronicitet, koincidencija, šta li je?
cassiopeia cassiopeia 14:55 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

jeremija92
cassiopeia
obriši moj komentar da ne bunimo ljude

Nisam još usvojio tehnologiju brisanja, a ni banovanja.



cassiopeia cassiopeia 15:14 20.12.2008

Re: Djavo ne mijenja boju ..?

blackbox92

Hvala lepo.



Blackbox nema na čemu
Dobar tekst moramo izvući iz potpalublja.
aguero aguero 14:38 20.12.2008

Nista bez Djavola!

Lepo vam ja rekoh - da nema Djavola,pitanje je da li bi bilo Crkve.Jer,mnogima sam Bog nije dovoljan!
jeremija92 jeremija92 15:02 20.12.2008

Re: Nista bez Djavola!

aguero
!

Da, đavo može biti vrlo koristan - crkvama.
cassiopeia cassiopeia 14:43 20.12.2008

...

Pitanje posta je pitanje istinske i prave ljubavi i najdubljeg čovijekoljublja


U čemu se onda ogleda čovekoljublje mitropolita Amfilohija?
Nešto se tu ne uklapa, da ne kažem da smr...

A da nema đavola ni za Boga ne bi znali.

jeremija92 jeremija92 14:51 20.12.2008

Re: ...

cassiopeia
Pitanje posta je pitanje istinske i prave ljubavi i najdubljeg čovijekoljubljaU čemu se onda ogleda čovekoljublje mitropolita Amfilohija?Nešto se tu ne uklapa, da ne kažem da smr...A da nema đavola ni za Boga ne bi znali.

Kažu da je Bog jedan, a đavola ima više.
Sad znamo da su u bojama, paleta je vrlo široka.

Kad je o postu reč, Amfilohije nije voleo ni crvene, inače bi naučio onu Titovu: Drugovi, pređimo sa reči na dela.
man ray loves me man ray loves me 15:01 20.12.2008

another one bites

đavo nije ni crn, ni crven, već žut.
amfilohije ima žuticu?
jeremija92 jeremija92 15:04 20.12.2008

Re: another one bites

man ray loves me
đavo nije ni crn, ni crven, već žut.amfilohije ima žuticu?

Sačuvajiodklonibože, malo je ubledeo od iscrpljujućeg pošćenja - i telesnog i duhovnog..
man ray loves me man ray loves me 16:14 20.12.2008

Re: another one bites

mislim da amfi ima zečititis.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:04 20.12.2008

zhuriti ili ne?

s jedne srane, ne razumem shta je to toliko hitno i bitno shto se mora tako brzo reshavati da je neophodan novi patrijarh? crkva nije opstala dve hiljade godina zhureci se i prilagodjavajuci se dnevnim vestima. stvari se menjaju, ali polako. siguran sam da pavle nije bio prvi bolestan patrijarh.

zashto se neki zhure da izaberu novog partijarha?

s druge strane, ako niste sigurni da cete biti izabrani za sledeceg patrijarha onda vam odgovara situacija u kojoj je stari bolestan a, manje vishe, sve konce i ingerencije imate u svojim rukama.

zashto se neki ne zhure da izaberu novog patrijarha?

edit: i najvazhnije, shto shetaju po televizijama i daju izjave za shtampu, a ovamo treba da ih ostavimo na miru da donose odluke shto se tichu crkve bez uplitanja laika.
jeremija92 jeremija92 15:09 20.12.2008

Re: zhuriti ili ne?

marco_de.manccini
.
zashto se neki zhure da izaberu novog partijarha?
zashto se neki ne zhure da izaberu novog patrijarha?

Umeš sa pitanjima, marco.:)
To je dobro, pravilno postavljena pitanja su pola odgovora.
U metodologiji se to zove: osetljivost za probleme.
Imaju je samo talentovani istraživači.
Doctor Wu Doctor Wu 16:01 20.12.2008

Re: zhuriti ili ne?

i najvazhnije, shto shetaju po televizijama i daju izjave za shtampu, a ovamo treba da ih ostavimo na miru da donose odluke shto se tichu crkve bez uplitanja laika.

I započinju gradnju crkava. Čini mi se da je SPC institucija sa najviše započetih a nezavršenih objekata u Srbiji.
blackbox92 blackbox92 18:46 20.12.2008

Re: zhuriti ili ne?

jeremija92
marco_de.manccini
.
zashto se neki zhure da izaberu novog partijarha?
zashto se neki ne zhure da izaberu novog patrijarha?

Umeš sa pitanjima, marco.:)
To je dobro, pravilno postavljena pitanja su pola odgovora.
U metodologiji se to zove: osetljivost za probleme.
Imaju je samo talentovani istraživači.

Jeremija,ima tu prilično analogije. O tome sam pisao.Evo ovde:
analogija
antioksidant antioksidant 19:31 20.12.2008

Re: zhuriti ili ne?

[quote= marco_de.manccini
].
zashto se neki zhure da izaberu novog partijarha?
zashto se neki ne zhure da izaberu novog patrijarha?
ekumenski sabor u raveni
desavaju se promene u crkvama i stajanje po strani je vec izbor puta sam po sebi
jeremija92 jeremija92 13:06 21.12.2008

Re: zhuriti ili ne?

blackbox92

Jeremija,ima tu prilično analogije. O tome sam pisao.Evo ovde:
analogija


Sećam se, čitao sam, ali ponoviću gradivo.
Unfuckable Unfuckable 15:06 20.12.2008

hm

zašto se uopšte nisam začudio ovakvim "očinskim" savetima
jeremija92 jeremija92 15:11 20.12.2008

Re: hm

Unfuckable
zašto se uopšte nisam začudio ovakvim "očinskim" savetima

Valjda zato što dolaze od drugog među jednakim arhiočevima SPC.
Unfuckable Unfuckable 16:32 20.12.2008

Re: hm

ma da...ali ti znaš moje mišljenje o Amfilohiju, bila je mala diskusija na nekom od tvojih prethodnih blogova....ovo je samo nastavak u istom pravcu sa mnogo jasnije akcentovanim "pojačanjem" propagande i mešanja u politiku od strane narečenog
jeremija92 jeremija92 18:26 20.12.2008

Re: hm

Unfuckable
ma da...ali ti znaš moje mišljenje o Amfilohiju, bila je mala diskusija na nekom od tvojih prethodnih blogova....ovo je samo nastavak u istom pravcu sa mnogo jasnije akcentovanim "pojačanjem" propagande i mešanja u politiku od strane narečenog


Sećam se. svakako, to je bila jedna od boljih i najžešćih diskusija ovde.
Nisam se mešao da štogod ne pokvarim.

libro libro 15:11 20.12.2008

DA LI JE TO BITNO

Jeremijo, da li je uopšte bitno šta priča nekakav amfilohije? Zar ne bi čovek trebao tražiti istinu o životu i po njoj se ponašao umesto da se bori sa mišljenjima drugih koji ne shvataju i ne razumeju razlog postojanja života niti životnog cilja?
Kakvu filosofiju o životu ima jeremija? Možda to bude od koristi više nego onih tamo koji pričaju jer od svojih priča žive.
jeremija92 jeremija92 15:17 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

libro
Kakvu filosofiju o životu ima jeremija?


Najkraće: moja filozofija se svodi na borbu protiv ljudske gluposti.
Nažalost, uzaludnu i unapred izgubljenu borbu.
Jer, vasiona i ljudska glupost su beskonačne.
dragoljub92 dragoljub92 15:52 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

Jer, vasiona i ljudska glupost su beskonačne.

за васиону још није доказано
jeremija92 jeremija92 18:24 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

dragoljub92
Jer, vasiona i ljudska glupost su beskonačne.

за васиону још није доказано

Bilo bi dobro kada bi se pojavio Veliki Atraktor za ljudsku glupost i da je usisa u trenu.
blackbox92 blackbox92 18:32 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

jeremija92
libro
Kakvu filosofiju o životu ima jeremija?


Najkraće: moja filozofija se svodi na borbu protiv ljudske gluposti.
Nažalost, uzaludnu i unapred izgubljenu borbu.
Jer, vasiona i ljudska glupost su beskonačne.

Slažemo se i tu.
blackbox92 blackbox92 18:34 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

dragoljub92
Jer, vasiona i ljudska glupost su beskonačne.

за васиону још није доказано

Lepo i tačno rečeno.
man ray loves me man ray loves me 20:42 20.12.2008

Re: DA LI JE TO BITNO

moja filozofija se svodi na borbu protiv ljudske gluposti.

internal conflict, eh?
Nikola Knežević Nikola Knežević 16:39 20.12.2008

Hrišćanstvu je potrebna promena

Sveobuhvatna, duboka, korenita. Današnje hrišćanstvo je ispolitizovano, okoštalo, bez dovoljnog potencijala da hrišćansku veru postavi u savremeni kontekst i približi ga modernom čoveku. Tome ću uostalom posvetiti i jedan od svojih sledećih tekstova. SPC na ovaj način nastavlja da ide putem samokomprovitovanja i uporno odbija da zakorači u put osavremenjavanja. Vladika Grigorije predstavlja glas reformi, glas razuma i glas onog dela SPC koji ima želju za promenama ali ne i dovoljan potencijal da te promene sprovede u delo.
dragoljub92 dragoljub92 16:44 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena

Današnje hrišćanstvo je ispolitizovano, okoštalo, bez dovoljnog potencijala da hrišćansku veru postavi u savremeni kontekst i približi ga modernom čoveku.

nikolo neznam za tebe i tvoju crkvu al ovi žive u 33g.starog veka i nema šanse da im objasniš
cassiopeia cassiopeia 16:51 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena

Nikola, slažem se sa

Današnje hrišćanstvo je ispolitizovano, okoštalo, bez dovoljnog potencijala da hrišćansku veru postavi u savremeni kontekst i približi ga modernom čoveku.


a naročito sa
SPC se na ovakav način nastavlja putem samokomprovitovanja i uporno odbija da zakorači u put osavremenjavanja.


a ovaj deo bih volela da precizirate.
Vladika Grigorije predstavlja glas reformi, glas razuma i glas onog dela SPC koji ima želju za promenama ali ne i dovoljan potencijal da te promene sprovede u delo.

Šta zapravo znači potencijal i kakva dela Vladike Grigorija bi ukazala da on potencijala ima. Kako to uopšte funkcioniše u okrilju crkve.

Hvala unapred.
Nikola Knežević Nikola Knežević 17:07 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena

Stavovi u SPC povodom raznih društvenih pa i bogoslovskih pitanja nisu monolitni, kao što to nije slučaj ni sa jednom drugom crkvom. Tako ni u ovom slučaju, jer dobro se zna da unutar SPC postoji najmanje dve struje, jedna koja je naklonjena reformama, kako po liturgijskim pitanjima tako i po društvenim. Druga struja nije za ovakvu vrstu promena i glasnija je od prethodno pomenute pa se tako u javnosti dobija, usudio bih se čak i reći pogrešan utisak, da je cela SPC protivna reformama, konzervativna i slično. Vladika Grigorija pripada reformskoj struji i to se jasno može videti iz njegovih izlaganja.
jeremija92 jeremija92 17:54 20.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Nikola Knežević


Nikola, hvala što si svratio i, svakako, hvala na komentaru.
Tebe, savremenog i obrazovanog hrišćanskog bogoslova, veoma cenim i zato bi molio odgovor na pitanje:

Zašto je hrišćanskim crkvama neopohodan đavo, u biblijskom kontekstu, odnosno neprijatelj, u savremenom kontekstu, da bi sledili Hristovo učenje? Nije li Isus govorio o ljubavi, a ne o mržnji?

U skladu sa današnjom temom:
Razumljivo mi je što su SPC i druge crkve u zemljama soc. lagera u komunizmu videle neprijatelje, odnosno crvene đavole. Komunisti su sveštenike jahali, čupali im brade, ubijali, crkve rušili, porte preoravali;
ali zašto je đavo promenio boju, za Amfilohija i mnoge u SPC. on je sada žut.

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?

dragoljub92 dragoljub92 18:04 20.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?

đavo dolazi sa zapada jer su na zapadu katolici i protestanti,ds hoće na zapad,dovoljno.
ps
izvini što ovako upadam
blackbox92 blackbox92 18:42 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena

Šta zapravo znači potencijal i kakva dela Vladike Grigorija bi ukazala da on potencijala ima. Kako to uopšte funkcioniše u okrilju crkve.

Možda zbog stavova sličnih ovim:

.....» Često se susrećemo sa situacijom da se vjerski i nacionalni identitet jedne zajednice izgrađuje na konfrontaciji sa drugom zajednicom ili grupom:»Ja sam ono što oni nisu« ili «oni su ono što nisam ja«. Nerijetko u takvim slučajevima , ova konfrontacija sa drugim zajednicama doživljava se kao akt vjere i patriotizma, što u osnovi vodi ka funfamentalizmu koji na ovim prostorima- u ovom ili onom obliku- nije potpuno stran nijednoj vjerskoj zajednici. Stoga je ne samno dužnost nego i obaveza, kako Crkve tako i drugih vjerskih zajednica, da aktivno rade na uspostavljanju suživota , mira, tolerancije i poštovanja sloboe svakog čovjeka. Naravno- sloboda koja ne ugrožava drugoga u njegovoj slobodi . Jer dar slobode je najužvišeniji dar Božiji i niko nema prava da nasiljem prema drugome, skrnavljenjem njegovih bogoslužbenih objekata ili na bilo koji sličan način izražava svoju vjernost Bogu i sopstvenom predanju.Vjerske zajednice tu mogu mnogo doprinijeti u afirmisanju vjere u Boga, i na svu sreću takvi primjeri postoje.
Posebno je važno da se Crkva i vjerske zajednice distanciraju od dnevne političke ideologije i njihovog uticaja, koji je uglavnom posljedica vremena romantizma i devetnaestog vijeka.Neuspjeh skoro svih vjerskih zajednica na podrčju bivše SFRJ da na vrijeme ukažu na opasnost od ateiziranog nacionalizma, koji se nerijetko skrivao iza vjerskog fundamentalizma , ozbiljna je opomena svima da u izgradnji budućih odnosa mora ojačati međusobno povjerenje i da se mora ostvariti minimum saglasnosti oko onoga što je prihvatljivo za sve zajednice.”

Iz izlaganja episkopa zahumsko-hercegovačkog i primorskog Grigorija na okruglom stolu
U Strasburu 19. i 20. juna 2008.godine, na temu «Doprinos crkava i verskih zajednica u izgradnji trajnog mira na jugoistoku Evrope»:
Nikola Knežević Nikola Knežević 19:04 20.12.2008

Re: Sve sotonine boje


Nikola, hvala što si svratio i, svakako, hvala na komentaru.
Tebe, savremenog i obrazovanog hrišćanskog bogoslova, veoma cenim i zato bi molio odgovor na pitanje:

Zašto je hrišćanskim crkvama neopohodan đavo, u biblijskom kontekstu, odnosno neprijatelj, u savremenom kontekstu, da bi sledili Hristovo učenje? Nije li Isus govorio o ljubavi, a ne o mržnji?

U skladu sa današnjom temom:
Razumljivo mi je što su SPC i druge crkve u zemljama soc. lagera u komunizmu videle neprijatelje, odnosno crvene đavole. Komunisti su sveštenike jahali, čupali im brade, ubijali, crkve rušili, porte preoravali;
ali zašto je đavo promenio boju, za Amfilohija i mnoge u SPC. on je sada žut.

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?


Hvala jeremija na gostoprimstvu.

Đavo, kao entitet dijametralno suprotan Bogu, otelotvorenje zla, kao što ti to poznato dolazi još iz judaizma a kao koncept odnosa dobra i zla ili entiteta koji se mogu okarakterisati kao zli još iz hinduizma, budizma, egipatske mitologije.

Sotona - Lucifer, kao prvi među heruvimima, posle Boga, kasnije, pali anđeo predstavlja sastavni deo hrišćanske vere. Verovati u postojanje Boga a ne i u postojanje njemu suprotnog bića ali ipak u tom smislu ograničenog jer on je ipak biće od Boga stvoreno, bilo bi samo delimično prihvatanje svetopisamske poruke.

Možemo to i ovako reći. Hrišćaninu je pre svega za spasenje potreban Hrist a đavo mu uvek nameće kao alteranitiva.



Razumljivo mi je što su SPC i druge crkve u zemljama soc. lagera u komunizmu videle neprijatelje, odnosno crvene đavole. Komunisti su sveštenike jahali, čupali im brade, ubijali, crkve rušili, porte preoravali;
ali zašto je đavo promenio boju, za Amfilohija i mnoge u SPC. on je sada žut.

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?



Ne bih to tako generalizovao. U SPC postoje više struja koje imaju različite poglede na društveno-socijalna pa i bogoslovska pitanja. U SPC postoji 40 vladika i svaki od njih može imati različite stavove, u što smo se često mogli i uveriti. Pojedine vladike imaju karakterističan stav prema zapadnom svetu, neke izuzetno rigidan. To se dalje prenosi na 4 člana Svetog arhijerejskog sinoda, koji imaju najveći uticaj.

Da podsetim, Vladika Amfilohije je učenik Justina Popovića, koji je učenik Sv. Nikola Velimirovića, a obojica su istoriji dobro poznata po svom antinomičnom stavu prema zapadu. Mitologizacija sopstvene tradicije i dihotomizam prema zapadnim vrednostima jeste jedan od načina manipulisanja određenim slojevima društva kako bi se održao status-quo.

U nekoliko navrata sam pisao na tu temu:

http://blog.b92.net/text/2176/Panslovenski%20mit%20i%20nacionalni%20elitizam/

http://blog.b92.net/text/2284/Bellum%20iustum%20-%20Pravedni%20rat/

http://blog.b92.net/text/2706/%22Evropa%20je%20jeres%22/

Smatram da nemaju svi u SPC apriori negativan stav prema zapadnoj civilizaciji, naprotiv, dijalozi postoje na raznim nivoima, ali je činjenica da je SPC unutar sebe itekako podeljenja po pitanju ekumenizma i učestvovanja u Svetskom Savetu Crkava i ostalih pitanja.

Na kraju bih samo dodao da je Vladika Grigorije, odličan primer napredne struje koja verujem nije mala, nažalost jeste tiša...


Nikola Knežević Nikola Knežević 19:12 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena

blackbox92
Šta zapravo znači potencijal i kakva dela Vladike Grigorija bi ukazala da on potencijala ima. Kako to uopšte funkcioniše u okrilju crkve.

Možda zbog stavova sličnih ovim:

.....» Često se susrećemo sa situacijom da se vjerski i nacionalni identitet jedne zajednice izgrađuje na konfrontaciji sa drugom zajednicom ili grupom:»Ja sam ono što oni nisu« ili «oni su ono što nisam ja«. Nerijetko u takvim slučajevima , ova konfrontacija sa drugim zajednicama doživljava se kao akt vjere i patriotizma, što u osnovi vodi ka funfamentalizmu koji na ovim prostorima- u ovom ili onom obliku- nije potpuno stran nijednoj vjerskoj zajednici. Stoga je ne samno dužnost nego i obaveza, kako Crkve tako i drugih vjerskih zajednica, da aktivno rade na uspostavljanju suživota , mira, tolerancije i poštovanja sloboe svakog čovjeka. Naravno- sloboda koja ne ugrožava drugoga u njegovoj slobodi . Jer dar slobode je najužvišeniji dar Božiji i niko nema prava da nasiljem prema drugome, skrnavljenjem njegovih bogoslužbenih objekata ili na bilo koji sličan način izražava svoju vjernost Bogu i sopstvenom predanju.Vjerske zajednice tu mogu mnogo doprinijeti u afirmisanju vjere u Boga, i na svu sreću takvi primjeri postoje.
Posebno je važno da se Crkva i vjerske zajednice distanciraju od dnevne političke ideologije i njihovog uticaja, koji je uglavnom posljedica vremena romantizma i devetnaestog vijeka.Neuspjeh skoro svih vjerskih zajednica na podrčju bivše SFRJ da na vrijeme ukažu na opasnost od ateiziranog nacionalizma, koji se nerijetko skrivao iza vjerskog fundamentalizma , ozbiljna je opomena svima da u izgradnji budućih odnosa mora ojačati međusobno povjerenje i da se mora ostvariti minimum saglasnosti oko onoga što je prihvatljivo za sve zajednice.”

Iz izlaganja episkopa zahumsko-hercegovačkog i primorskog Grigorija na okruglom stolu
U Strasburu 19. i 20. juna 2008.godine, na temu «Doprinos crkava i verskih zajednica u izgradnji trajnog mira na jugoistoku Evrope»:


Na ovo nije potreban komentar. Reči same govore za sebe i o njegovom preošveštenstvu ep. Grigoriju.
Potpisujem.
aguero aguero 20:47 20.12.2008

Djavo da pobeli (od nekih)!!!

ali zašto je đavo promenio boju, za Amfilohija i mnoge u SPC. on je sada žut.

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?


U vremenu sveopste krize na ovim nasim balkanskim prostorima,svima nama u Srbiji naostrena su sva cula.I to preko svake mere.U svemu vidimo zlo i opasnost,sami postajemo opasni i zli,kritikujemo sve i svakoga,napadamo one koji ne misle kao mi.A bili smo,kao,protiv jednoumlja i za demokratiju.A onda skacemo u oci svakome ko kaze nesto sto nam se ne svidja!

Da li je Djavo zut?

Nije.

Ali samo zato sto se maskirao u boje svih nasih stranaka!

Da li Mitropolit Amfilohije ima pravo da da savet drugom vladici da nesto uradi ili ne?

Ima.

Da li je B 92 djavolska tvorevina?

Nije.

Jer,ako jeste,onda u ovoj zemlji ima vise sledbenika Djavola (gledalaca te televizije),nego vernika SPC!

Nije pitanje sta je Mitropolit govorio na ovoj ili onoj sahrani,vec zasto je bas to (i tada ) rekao....

Itd,itd...

Da li je Mitropolit Amfilohije glup?

Ili je 'prolupao'?

Nije ni jedno ni drugo.

Dabogda mnogi 'pametni' u ovoj zemlji,bili tako glupi!

I tako 'prolupani'.

Pa,sta mu je onda?

Nista.

Ima i on pravo na svoje misljenje!Misljenje.

Nije on taj koji je ovlascen da Djavolu izdaje sertifikat!

I na kraju,jedno prosto pitanje,'pravovernima' - Kada ste toliko verujuci (u Boga),zasto se stalno zaklanjate iza Djavola?!

Ni njemu,sirotom,Djavolu, nije laka sva ta vasa 'mudrost' i 'dobrota'!

Pobelece od vas!!!



Part II



Treba li nama ova ovakva nasa Crkva?

Treba,cak i ovakva.

Kada mi budemo bili mnogo bolji,morace da bude i ona.Zasad,u poredjenju sa svim ostalim institucijama u zemlji,Crkva je najbolja.I poverenje gradjana u nju je najvece.

Cak i onih koji nisu vernici.

Zamislite da je,ne daj Boze,predsednik Srbije,kao nas Patrijarh Pavle,tako dugo na lecenju na VMA.Pa mi bi ovde izginuli ujedajuci i ubijajuci jedni druge.

Nacisto!


To je moje misljenje!

P.S. Ako se pitate sto sam ovako i ovoliko iseckao i razvukao ovaj tekst,to je zato da 'jurisnike' (razne) izmorim.Pa da budu manje orni da me svojim britkim sabljama iseckaju - skroz na skroz!

Na pravdi Boga.

antioksidant antioksidant 21:19 20.12.2008

Re: Sve sotonine boje

ali zašto je đavo promenio boju, za Amfilohija i mnoge u SPC. on je sada žut.

Kako to da su DS i sledbenici postali neprijatelji SPC?

ds ili jevreji?
ozbiljno pitam. na sta je amfilohije mislio?
jeremija92 jeremija92 21:21 20.12.2008

Re: Sve sotonine boje

antioksidant

ds ili jevreji?
ozbiljno pitam. na sta je amfilohije mislio?

I na jedne i na druge, verovatno.
blackbox92 blackbox92 23:27 20.12.2008

Re: Hrišćanstvu je potrebna promena


Verovatno je Amfilohije i, verovatno mnogi drugi, iziritiran stavovima koje Grigorije iznosi u pismu, a evo nekih, ilustracije radi.

“..Наша саопштења су углавном стереотипна, и бива то да нам се људи смеју говорећи да треба да престанемо да лажемо и њих и себе.
Ево само неколико примера очигледне немоћи:
- јавни несрећни скандал са епископом врањским, када је све било препуиштено грађанском суду и суду јавности, а ми, Црква, до дана данашњег не учинисмо ништа више од пилатовског прања руку, нити смо стали уз њега, нити му судили..
- пуних седамнаест година епископ Артемије, свејесно или несвјесно, наочиглед свих гради грађевину расколничког духа
- Епископ Никанор банатски пред камерама изопштава једног неоспорно канонског архијереја
- многоучени епископ Филарет на саблазан свих , нејеванђељски штрајкује глађу, и на том мјесту посјећују га архијереји, и на том мјесту подиже се храм, црква саблазница, шта ли..
-пуних 17 година Павловом руком и дјелом зацељени раскол у Америци не зацељује..
- вјеронаука у Београду је пред фијаском . А храм Светог Саве градимо као да је Скадар на Бојани...
Кад се подсјетим свих наших служења нацијама, идеологијама и људима, скривања иза идеје српства, светосавља, националне цркве, “чуварке народног бића”, итд, којим изразима се бранимо од наводних “несветосавских” и којекаквих других утицаја , а у ствари у лицима епископа пројављујемо неспремност и неспособност за пастирске изазове времена у коме нас је Бог поставио за пастире словенског стада.
и даље..
Ми више нећемо моћи да се скривамо иза лица светог и скромног старца, нашег патријарха, који се тренутно , како рече један од архијереја, не лијечи на ВМА, него тамо станује на нашу срамоту.Поред толиких манастира и конака, гдје би можда и у бољим условима могао провести остатак свог земаљског живота, не заузимајући мјесто неком млађем болеснику...
И даље..
Насупрот тим литургијски активним, свјежим и одговорним људима, којих је сваким даном чудом Божјим све више и више, стоје изанђали, потрошени тужни људи изгубљене вјере, који то надокнађују фанатизмом, страхом, слепилом, дивљењем себи- као нпр. један саблажњени и самозвани академик и један пропали поп-политичар, недоучени професор, и уз то моралиста....”
Ima još puno toga što neki ne vole da čuju.
jeremija92 jeremija92 13:51 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Nikola Knežević

Đavo, kao entitet dijametralno suprotan Bogu, otelotvorenje zla, kao što ti to poznato dolazi još iz judaizma a kao koncept odnosa dobra i zla ili entiteta koji se mogu okarakterisati kao zli još iz hinduizma, budizma, egipatske mitologije.

Sotona - Lucifer, kao prvi među heruvimima, posle Boga, kasnije, pali anđeo predstavlja sastavni deo hrišćanske vere. Verovati u postojanje Boga a ne i u postojanje njemu suprotnog bića ali ipak u tom smislu ograničenog jer on je ipak biće od Boga stvoreno, bilo bi samo delimično prihvatanje svetopisamske poruke.

Možemo to i ovako reći. Hrišćaninu je pre svega za spasenje potreban Hrist a đavo mu uvek nameće kao alteranitiva.


Starozavetni Jahve je sam kažnjavao izraelsko pleme onda kad bi većina odstupila od ugovorenog odnosa. Nije mu bila potrebna pomoć đavola. On je ljubomoran i strog, ali pravičan bog. Moćan jeste, ali čini se da nije savršen. Bliži je i sličniji ljudima, lakše ga je razumeti.

Novozavetni Bog je idealan i savršen, i baš zato teško je razumeti zašto dozvoljava zlo. Ako je njegova moć i dobrota neograničena, zašto je stvorio Đavola? Ne čini li Djavo umesto Njega zlo? Ako čini zlo, a čini, Đavo je direktni izvršilac, a Bog, njegov tvorac, je za to zlo posredno odgovoran.

U ranoj hrišćanskoj etici prisutni su uticaji i empiričke i metafizičke antičke misli o zlu i tako je bilo sve do Avgustina. Sukob Avgustina i Pelagija odvijao se na istim razlikama izmedju Platona i Aristotela. Pobeda Avgustinovog učenja o radikalnom zlu bio je i konačan slom antičke kulture za čitav
period srednjeg veka. Antički etički optimizam ustupio je mesto hrišćanskom etičkom pesimizmu – naglašavanjem značaja zla kao snage koja vlada svetom. I što je još gore - vernicima je saopšteno da su po rođenju grešni, a Đavo je iz dubina pakla izveden i prepušteno je svakom pojedincu da u dugim noćnim molitvama vodi svoju individualnu borbu sa nečastivim.

Dakle, kad govorim o đavolu, govorim o preteranom značaju koji mu je dat u hrišćanstvu. Čim je dobio takav značaj bilo je lako hrišćanskim sveštenicima da određuju ko je od ljudi sluga đavolov , a to je bio samo korak do mučilišta i lomača.

Satanizacija kao metod je i danas prisutna. Danas se umesto pojedinaca satanizuju čitave grupe ljudi, stranke, narodi...

U tom kontekstu je bilo moje pitanje tebi i moja tvrdnja iz naslova da đavo menja boju, a menja je u zavisnosti od optike kojom crkveni velikodostojnici, u konkretnom slučaju Amfilohije, gledaju na pojedine ljude, ideologije, nacije...

Dakle, to je moguće jer hrišćanska misao daje preveliki značaj đavolu u odnosu na druge religije. A crkve i sveštenici đavola preterano koriste, on je takoreći u svakodnevnoj upotrebi, češće nego Bog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:53 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

jeremija92
Novozavetni Bog je idealan i savršen, i baš zato teško je razumeti zašto dozvoljava zlo. Ako je njegova moć i dobrota neograničena, zašto je stvorio Đavola? Ne čini li Djavo umesto Njega zlo? Ako čini zlo, a čini, Đavo je direktni izvršilac, a Bog, njegov tvorac, je za to zlo posredno odgovoran.

U ranoj hrišćanskoj etici prisutni su uticaji i empiričke i metafizičke antičke misli o zlu i tako je bilo sve do Avgustina. Sukob Avgustina i Pelagija odvijao se na istim razlikama izmedju Platona i Aristotela. Pobeda Avgustinovog učenja o radikalnom zlu bio je i konačan slom antičke kulture za čitav
period srednjeg veka. Antički etički optimizam ustupio je mesto hrišćanskom etičkom pesimizmu – naglašavanjem značaja zla kao snage koja vlada svetom. I što je još gore - vernicima je saopšteno da su po rođenju grešni, a Đavo je iz dubina pakla izveden i prepušteno je svakom pojedincu da u dugim noćnim molitvama vodi svoju individualnu borbu sa nečastivim.

Ових дана блог се претворио у дебатни клуб о религији. Ово је мој прилог, у складу са твојим коментаром, Јеремија.

С тим што мислим да си сувише олако употребио речи "антички етички оптимизам". Ту је вода много мутнија него код сукоба Пелегија и Августина.
jeremija92 jeremija92 18:26 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Prenosim tvoj esej Brajoviću ovde, a da bi slika bila potpunija:

АНЂЕЛИ МАСТИЉАВИХ КРИЛА

Било заблуда или не, оно охрабрујуће али и себично уверење да над сваким од нас понаособ брине божанска сила која просуђује и води сваки наш корак несумњиви је одраз вере. Уосталом, како се другачије може протумачити осећање да нас Бог сваког трена проматра? Стога неком приљежном чиновнику није далеко од памети да за тај благонаклони и праведни надзор додели небројене легије анђела које записују сваку нашу мисао, намеру и дело. Та замишљена божанска администрација – анђели мастиљавих крила, чије претпостављено постојање учвршћује нашу веру, пречесто омањује у свом несуђеном задатку: наизглед, праведни и невини страдају, а кривци измичу свакој казни. Свет губи смисао а ми, заузврат, дарежљиво поуздање које смо у неком трену за њега стекли.

Небројена страдања којима сведочимо, рекли би нам, рецимо, трезвени статистичари, само су игра великих бројки где једнима, по неумитним математичким законима, бива додељен неповољан животни исход. Природњаци, опет, појаснили би нам да је то тек разметљива игра изобиља у природи, коју појединачне судбине мало дотичу све док врста и даље траје. Као код оних мрава који, како би прешли водену препреку, од својих тела саграде огромну пливајућу лопту, и тако се пребаце на другу страну. Број страдалих у оваквом подухвату оправдава његов повољан исход. Али, на жалост, она сасвим друга врста погибељи и патње – наша, људска – најчешће је непрозирна у свом смислу. А свет? Свет почиње да се урушава…

Ако нема божанске промисли у животу баш сваког људског бића, особито при страдању најневинијих, није ли то знак непоузданости истине којој смо се приклонили? Ивана Карамазова, једног од јунака Достојевског, овакво размишљање нагнало је да у расправи са млађим братом „врати улазницу”, како сâм каже, за свет чија коначна, есхатолошка хармонија и правда почивају на обесмишљеној патњи. Карамазовљева разарајућа оптужба постојећег поретка подржана је сликама непорецивог патоса: страдањем невине деце. И стога Достојевски, кроз Ивановe речи, пред читаоца призива врисак девојчице коју родитељи до онемелости бију брезовим прућем, или вапаје петогодишњег детета преко ноћи затвореног, за казну, у нужник на рускоме мразу.

Пишчева теза прилично је јасна: ако су ове и сличне патње тек део коначне суме страдања која се мора намирити како би се остварила коначна, хришћанска истина, Иван Карамазов не пристаје да је задобије по таквој цени. Смисао патње и страдања, тај јововски испит вере, Достојевском је у Браћи Карамазовима послужио да изнова обнови једну сличну расправу, у том трену стару већ петнаест векова. У првим годинама по прихватању библијског учења у окриље римске државе свети Августин, мислилац који је увелико заслужан за данашње поставке хришћанства, на начин близак руском писцу побијао је тврдње својих истоверних противника. Супротстављајући се њиховом уверењу да се човек рађа као невино и слободно биће, лишено тегобног терета греха, Августин је посезао за примерима понешто налик онима код Достојевског: откуд, питао је потоњи хришћански светац, патње деце која су рођена слепа и глува, или физички и ментално унакажена, ако им је с рођењем подарена невиност? И није ли, уосталом, то доказ да се грех њихових прародитеља од почетка преноси с колена на колено?

Логика његовог оспоравања била је неумољива: зар праведни Бог може допустити да невини трпе? То значи да или Бога нема, што је немогуће, или да пословично грехом неукаљана деца своју патњу ипак дугују родитељском греху. За Августина одговор је једнозначан: ми се рађамо заробљени у посусталу природу наше људскости, и као такви, као наследници исконске кривице и зла, нисмо подобни за неограничену слободу. Једино што нам се може понудити јесте добровољно ропство пред онима који су спремни да уместо нас носе тај страшни терет. А за Августина то су били држава и, пре свега, црква.

Није тешко у свему овоме препознати многе редове Достојевског или одлике савремених држава и ауторитарних режима. Ипак, на парадоксалан начин, Августинова теологија била је теологија једне сакате слободе. Јер његови назори кажу да кривица и одговорност нису на нама, а безузрочна патња и посрнуће којима сведочимо или у њима учествујемо последица су још оног прадавног сагрешења. И тако, лишени сваке одговорности, слободни да личним доприносом продужимо ланац греха – дакле унапред оправдани – преостаје нам само да се удобно препустимо чудесној растегљивости нашег бића. А увек далеки свет пред нама посматрамо равнодушним и помирљивим телевизијским очима, које је још некад давно замислио свети Августин.

Стигли смо до краја. И шта ћемо сада? Има ли, заиста, тих приљежних анђела мастиљавих крила, или су се и они препустили поподневном дремежу? У ствари, требало би да се запитамо: ког ђавола, у свој овој збрци, ми овде уопште тражимо?

Ако и тај вражји створ постоји?
jeremija92 jeremija92 18:37 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Predrag Brajovic

С тим што мислим да си сувише олако употребио речи "антички етички оптимизам". Ту је вода много мутнија него код сукоба Пелегија и Августина.


A sada molo o antici:

Još su se u antičkoj etici o zlu formirala dva osnovna pravca: Aristotelov empirički i Platonov metafizički.

Aristotel tvrdi da je zlo unutrašnje duhovno svojstvo čoveka koje odredjuje njegove postupke, a pobediće ga razvijanjem uma, dakle saznanjem.

Piron iz Elide i Seksta Empirik, nastavljajući Aristotelovo učenje, svaki u vremenu u kom je živeo, pažljivo beleže sve što je antika znala o razilaženju vrednovanja dobra i zla među ljudima raznih staleža, obrazovanja, doba života i to kod raznih naroda. I na osnovu svojih empiričkih dokaza zaključuju da dobro i zlo ne postoji u apsolutnom smislu ili po prirodi, nego jedino u odnosu na pojedine ljude i narode.
Aristotelovim tragom išli su mnogi kasniji filozofi i on se može smatrati vladajućim pravcem u savremenoj sociologiji, psihologiji...

Za razliku od Aristotela, Platon na vrhuncu svoje misli, na pitanje o poreklu zla odgovara da čovek ne stupa u svet kao neodređen, nego sa urođenim karakterom iz predzemaljskog postojanja duše. Ima jedno mesto u «Učenju o državi» na kojem Platon urođeni karakter izvodi iz predvremenskog slobodnog izbora jedinke – duša stupanjem u život bira između dobra i zla. Za tu misao kasnije su se vezali svi sistemi teodiceje u hrišćanskoj etici i učenja o predodredjenju: krivnja je onog ko je izabrao, Bog je nedužan.

Pretpostavljam da si mutnim u antici nazvao deo koji sam ja ovde boldovao?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Код двојице Грка ствари се помало мешају: иако Платон каже заиста онако како ти наводиш (душеступањем у живот предодређује се етичка судбина – помало налик калвиновској предестинацији), он ипак уводи и награду по правичности/праведности, а и рајске вртове за праведне и пакловску казну за неправедне (Држава, X, 614-621). У ствари, Платон ту тиме није баш доследан самом себи, о чему се и пре расправљало, док Аристотел, пак, на једном месту одриче могућност да злочинилац може имати пуну свест о свом делу. Значи – обојица лутају око чврстог концепта. Ипак, ја нисам никакав стручњак за ову област (мада неке знам ;-), и мени је најважније, код моје примедбе, да ниједан од ова два приступа није имао важност ШИРЕ друштвене норме попут оне важности коју је хришћанска доктрина одмах задобила.

Сити се наразговарасмо, драги мој Јеремија, и ако неко не запуца на нас, добро смо прошли.
dragoljub92 dragoljub92 22:22 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Сити се наразговарсамо, драги мој Јеремија, и ако неко не запуца на нас, добро смо прошли...

ma šteta samo što nema titlovi inače slika i zvuk su super
jeremija92 jeremija92 22:47 21.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Predrag Brajovic
обојица лутају око чврстог концепта..

Da je bar jedan našao pravi put, danas bi nam stvari bile jasnije.:)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:42 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Сити се наразговарасмо, драги мој Јеремија, и ако неко не запуца на нас, добро смо прошли.

Sokratovski receno - u veselju ste filozofirali bez obzira na posledice ?
Nego, to kod Patona - oko duse, znanja i Istine je bas zanimljivo opisano u Fedonu. U onim dokazima za besmrtnost duse. E, ima tamo i onaj opis duse kao kocije u koje su upegnuti crni i beli konj, pa se kocijas dovija kako da crnog obuzda i da lakse lete oko Istine koju dusa tako leteci posmatra (doduse fragmentarno, zbog cimanja konja) i cega se posle pada (u telesni zivot) priseca filozofirajuci.... Pa, koliko se Istine priseti, toliko je dusa filozofa mirna, tj., nagradjena sto bi ste vi mozda rekli. Za Aristotela ne verujem da je bas mutio ili mnogo lutao dok je filozofirao. Ne rece li vec on negde da " u prirodi stvari rastu nakrivo"....?
jeremija92 jeremija92 13:04 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Predrag Brajovic
.Сити се наразговарасмо, драги мој Јеремија, и ако неко не запуца на нас, добро смо прошли.


Ne okreći se, sine!
jeremija92 jeremija92 13:20 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Ninoslav Randjelovic
E, ima tamo i onaj opis duse kao kocije u koje su upegnuti crni i beli konj, pa se kocijas dovija kako da crnog obuzda

Ima kočija i sa više konja, četveroprezi, osmoprezi...a i upregnuti konji nisu najjasnijih boja.
Kojeg onda obuzdati?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:26 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Kojeg onda obuzdati?

Kocijas kuburi sa onim sto se gica i trza od Istine. A, Istina sija kao Sunce. Pa je tesko gledati u nju. Pa, jos ta zbrka sa konjima. Heeeeej, a posle kazu filozofija je zezanje !!?
crossover crossover 13:40 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Ninoslav Randjelovic

A, Istina sija kao Sunce. Pa je tesko gledati u nju.

Није тешко, ако се гледа срцем.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:46 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Није тешко, ако се гледа срцем.

Ali, ne samo svojim. I tudjim srcem je valja gledati.
crossover crossover 13:54 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Ninoslav Randjelovic

Ali, ne samo svojim. I tudjim srcem je valja gledati.

Јесте. Најбоље време за гледање је, недељом у 9.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:05 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Јесте. Најбоље време за гледање је, недељом у 9.

Ujutru, zar ne ?
crossover crossover 14:08 22.12.2008

Re: Sve sotonine boje

Ninoslav Randjelovic
Јесте. Најбоље време за гледање је, недељом у 9.

Ujutru, zar ne ?

Наравно. Недељом, ујутру у 9.
Тада се најбоље види.
drug.clan drug.clan 16:47 20.12.2008

licemerje

od cele ove price oko crkve i politike najvise me nervira licemerje.
Naime kada crkva komentarise neki drustvenopoliticki dogadjaj uvek povlaci (realan) argument da je crkva drustvena institucija i da ne moze delovati izolovano te da ima prava kao i bilo koja druga drustvena organizacija da komentarise i politicka desavanja.
medjutim kada neko dirne u njihova unutrasnja desavanja i poslove onda uvek upotrebe suprotan argument kako su oni nadpoliticka institucija kojom ne treba da se bave obicni ljudi i mediji. Kako su oni iznad takvih stvari i kako niko sem njih samih ne treba da se bavi unutrasnjim pitanjima crkve. To mu dodje kao Amerika ili Rusija svuda zabadaju nos ali nikome ne daju da ga zabode u njihov lonac.
jeremija92 jeremija92 13:59 21.12.2008

Re: licemerje

drug.clan
.

Crkva sebe i dalje vidi iznad države i ljudi, posrednik do neba i boga. Čardak ni na nebu ni na zemlji.
Jaril Jaril 16:57 20.12.2008

Молба

Је л' можемо молим све по 1000 пут, да реч "Црква" користимо за означавање свих припадника СПЦ (и мирјана и свештенства), а да у овом случају користимо речи "владике", "архијереји", "Свети Синод" и тд.

Верујем да не тражим много.
mariopan mariopan 17:24 20.12.2008

Re: Молба

Ne znam mnogo o svemu tome , zato citam i pokusavam da dokucim..recimo zasto je nareceni Vladika Grigorije uopste pozvan u tu emisiju? I to od B92?

Da li je to bila emisija o veri , Crkvi ili necemu trecem? Ne gledam pa ne znam stvarno. Hvala na odogovoru.

Ako je emisija bila o bilo cemu drugom a ne o veri, vernicima,verskim praznicima, verskom obrazovanju u skolama...onda ne znam sta ce Vladika tamo?

Zasto je on pozvan?

Edit

Procitala , izvinjavam se sto sam pitala a da pre toga nisam procitala sve
drug.clan drug.clan 17:25 20.12.2008

Re: Молба

Jaril
Је л' можемо молим све по 1000 пут, да реч "Црква" користимо за означавање свих припадника СПЦ (и мирјана и свештенства), а да у овом случају користимо речи "владике", "архијереји", "Свети Синод" и тд.

Верујем да не тражим много.


ja upotrebljavam rec "crkva" (malim slovom) i ona se odnosi na sve crkve i sve njiihove "rukovodioce" a kada mislim na vernike onda kazem "vernici"!

I kada neko kaze drzava misli na vlast a ne na narod!
cassiopeia cassiopeia 17:32 20.12.2008

Re: Молба

Mariopan, mislim da je Vladika pozvan u emisiju da bi govorio o pismu koje poslao episkopima, o svojim stavovima koje je u pismu izneo. Ja sam baš želela da čujem šta će nam reći.
Emisija Poligraf neguje istraživački pristup i "u fokus stavlja najvažnije političke, društvene, kulturne i socijalne događaje"
http://www.b92.net/tv/najave.php?cid=60#n242

i pošto je crkva i ono što se dešava u njoj deo naše stvarnosti zašto i on ne bi gostovao u emisiji a naročito sad sa ovom aktuelnom temom.
To je moje mišljenje.
mariopan mariopan 18:20 20.12.2008

Re: Молба

cassiopeia
Mariopan, mislim da je Vladika pozvan u emisiju da bi govorio o pismu koje poslao episkopima, o svojim stavovima koje je u pismu izneo. Ja sam baš želela da čujem šta će nam reći.
Emisija Poligraf neguje istraživački pristup i "u fokus stavlja najvažnije političke, društvene, kulturne i socijalne događaje"
http://www.b92.net/tv/najave.php?cid=60#n242

i pošto je crkva i ono što se dešava u njoj deo naše stvarnosti zašto i on ne bi gostovao u emisiji a naročito sad sa ovom aktuelnom temom.
To je moje mišljenje.

E , Hvala cassiopeia

Ne gledam tv skoro uopste ( ne postizem) samo kasno nocu po koji film...ali nije ni steta jer sve sto je vazno saznam kad tad na blogu NI za to pismo nisam znala , evo sad citam.

Tako i pravim neki izbor onoga sto vredi znati , saznam sa malom zakasnjenjem. Posto i ja mislim da Crkva i politika ne idu zajedno, a sada idu i ne zna se sta je ciji posao, pomislila sam da je tema bila politicka , pa sta ce onda crkveni velikodostojnik tu? Ali tema ja upravo bila takva da je trebalo oba sukobljena misljenja staviti na progarm pa da vidimo svi o cemu se tu radi.
Vise informativno pratim nego sto se razumem pa zato i pitam. Hvala na odogovoru
cassiopeia cassiopeia 18:33 20.12.2008

Re: Молба

mariopan

Hvala na odogovoru



Nema na čemu Mariopan. Ja sam ti info zaluđenik pa saznam i ono što neću
Drago mi je da nekom moje informacije pomognu.
zeks92 zeks92 19:08 20.12.2008

...Deda Mraz postoji , a ...

... Bog je klon Amfilohija Radovica ...
jeremija92 jeremija92 14:14 21.12.2008

Re: Молба

Jaril
Је л' можемо молим све по 1000 пут, да реч "Црква" користимо за означавање свих припадника СПЦ (и мирјана и свештенства), а да у овом случају користимо речи "владике", "архијереји", "Свети Синод" и тд.

Верујем да не тражим много.


Jarile, SPC ima svoje kanone, svoj ustav. Na njenom čelu su njeni velikodostojnoci.
Trenutno je Amfilohije, a zbog bolesti i starosti patrijarha Pavla, objektivno prvi, najmoćniji.
Njegove izjave i postupci, hteli mi to ili ne, bilo to isparavno ili ne, pripisuju se SPC.
Svakao, da vernici, za pogrešne postupke crkvenih otaca nisu odgovorni.
Sem što im veruju i što ih slede.
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:05 20.12.2008

Podrška

Ja podržavam mudrog mitropolita. Šta će svešteno lice, od Boga i za Boga, na jednoj ateističkoj, sekularnoj televiziji, na kojoj ona grozna silikonska sisata Jelena Karleuša krešti u prajm tajmu, a znamo i da je snimila spot gde se svetogrdnički pretvara da je Hrist na krstu, a posle je i skrnavila sveti prostor najstarije gimnazije u Srbiji i bistu presvetog mitropolita Stratimirovića!!! Bludnica Vavilonska!

Nego šta Amfilohije -- samo odlučno. Jel on ispod tebe u hijerarhiji, nevaljalac jedan (i to sve oko svetog Nikole, najveće srpske slave)?! E pa ima onda da sluša i da bude srećan što sluša -- krotkost je hrišćanska vrlina! U svetu u kome se više ne zna ko je muško, a ko žensko, ti lupiš rukom o sto i sve je odjednom kristalno jasno i čisto! Kao digitalizovani signal RTV B92 na frekvenciji Nečastivog...
reanimator reanimator 18:26 20.12.2008

...

Tip je :
- održao onakav posmrtni govor premijeru,
- na sahrani Danila Kiša, koji je pred smrt javnim testamentom tražio da mu se ne drži govor, što su svi prisutni uvažili, osim ovoga, kojeg je uhvatio neizdrž, pa našao o za shodno da ne ispoštuje testament i objasni prisutnima svoje vidjenje Kišovog mesta u literaturi
- na sahrani majke Radovana Karadžića bluzirao o majci jevrosimi, majci devet jugovića i sl
itd...itd
Mislim..žuta televizija i očinski saveti su najbenigniji ispadi ovog klasičnog političkog agitatora.
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:28 20.12.2008

Re: ...

- na sahrani Danila Kiša, koji je pred smrt javnim testamentom tražio da mu se ne drži govor, što su svi prisutni uvažili, osim ovoga, kojeg je uhvatio neizdrž, pa našao o za shodno da ne ispoštuje testament i objasni prisutnima svoje vidjenje Kišovog mesta u literaturi


Ali je Danilo Kiš tražio da ga sahrani Amfilohije, to je ono zanimljivo.

P.S. Šta je po vama sporno u Amfilohijevom govoru na odru Z. Đinđića? Niej li on hvalio premijera?
Unfuckable Unfuckable 18:30 20.12.2008

Re: ...

tražio da ga sahrani Amfilohije, to je ono zanimljivo.

takođe je tražio i da prilikom toga - ćuti, koliko sam shvatio
reanimator reanimator 19:20 20.12.2008

Re: ...

Dušan Maljković

Ali je Danilo Kiš tražio da ga sahrani Amfilohije, to je ono zanimljivo.
P.S. Šta je po vama sporno u Amfilohijevom govoru na odru Z. Đinđića? Niej li on hvalio premijera

Danilo Kiš je tražio da bude sahranjen po pravoslavnim crkvenim običajima. Ne znam da li je insistirao da baš Amfilohije bude taj koji će te običaje da sprovede. Sve i da jeste, izričito je tražio da se ne drži nikakav govor.
Što se tiče govora na Djindjićevom odru, meni je sporno nekoliko stvari...sporno mi je da sahranjuješ premijera srbije i istovremeno lamentiraš nad tragičnom sudbinom koja čeka irački narod...sporna mi je trgovina žrtvama ranijih zločina (konkretno, pominjao je devojčicu iz Batajnice, devojčicu iz Peći)...dalje...sporno mi je uporno insistiranje na bratoubistvu (koji brat? čiji brat? i ko uopšte u tom trenutku zna ko je ubio Djindjića??možda neki turista iz Urugvaja, koji malo skrenuo...jel mu i on brat?)..i konačno..najspornija mi je rečenica "ko se mača maši-od mača će i poginuti", svesno sročena tako da može da se tumači na više načina, baš zbog objašnjenja da tu večnu istinu prvidja mržnja...kratkovida i slepa..a čija??..naravno bratska.
malaramona malaramona 19:55 20.12.2008

Re: ...

Dušan Maljković


A ti si hteo nešto da kažeš ili samo onako, da nas bude više...
Dušan Maljković Dušan Maljković 20:18 20.12.2008

Re: ...

Što se tiče govora na Djindjićevom odru, meni je sporno nekoliko stvari...sporno mi je da sahranjuješ premijera srbije i istovremeno lamentiraš nad tragičnom sudbinom koja čeka irački narod...sporna mi je trgovina žrtvama ranijih zločina (konkretno, pominjao je devojčicu iz Batajnice, devojčicu iz Peći)...dalje...sporno mi je uporno insistiranje na bratoubistvu (koji brat? čiji brat? i ko uopšte u tom trenutku zna ko je ubio Djindjića??možda neki turista iz Urugvaja, koji malo skrenuo...jel mu i on brat?)..i konačno..najspornija mi je rečenica "ko se mača maši-od mača će i poginuti", svesno sročena tako da može da se tumači na više načina, baš zbog objašnjenja da tu večnu istinu prvidja mržnja...kratkovida i slepa..a čija??..naravno bratska.


Pa nije li Amfilohije bar u vezi sa Irakom profetski bio u pravu? Ipak je u pitanju već preko milion mrtvih od posledica invazije, a ako ste čitali ceo govor, onda ste mogli da osetite da je pisan u duhu univerzalnog stradalništva, jednog od temeljnih hrišćanskih toposa: i Đinđić i irački narod su tu nevine žrtve.

Nikakve trgovine nije bilo, Amfilofije naprosto nabraja i dalje nevine žrtve koje su po njegovom mišljenju plod delovanja zla i u tom kontekstu ih dovodi u vezu sa Đinđićem.

Kada govori o bratoubistvu eksplicitno kaže: "Rana Zorana Đinđića opominje i podseća sve ljude i narode koji imaju razuma i pameti: dosta je bilo bratomržnje, dosta je bilo rata. Svako ubistvo, od onog Kainovog je bratoubistvo. Dosta je bilo bratoubistva u svetu. Zlo nikome dobra ne donosi. Rat nikome nije brat.", što samo ponavlja takođe jedno od bazičnih uverenja hrišćanstva da smo svi mi, ljudi, braća u Bogu.

A vama najspornija rečenica odnosi se na onoga ko je Đinđića ubio: "No, ubila ga je bratska mržnja, kratkovida i slepa, koja previđa večnu istinu da - ko se mača maši, od mača će i poginuti." i nudi nedvosmislenu osudu nasilja i ubistva.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:33 20.12.2008

Re: ...

dushane, simpatichno je kad nas uveseljavash i vezhbash svoje retorichke sposobnosti nudeci vidjenje karelushe kao avangarde, ali ovde se govori o ubijenom choveku. i josh o jednom koji mozhda i nije skakao po njegovom grobu od srece ali je sastavio govor koji ostavlja previshe prostora za popunjavanje i nerazumevanje.

veoma je lako biti direktan i jednostavan, pogotovu u datoj situaciji, a lako je i biti dvosmislen. zashto namerno izabrati ovo drugo?

tako da, vezhbaj svog drvenog advokata na nechemu drugom, molim te.
man ray loves me man ray loves me 20:48 20.12.2008

Re: ...

Šta je po vama sporno u Amfilohijevom govoru na odru Z. Đinđića?

the whole damn thing. da izdvojim samo par stvari:
Opraštamo se ovdje danas od Zorana Đinđića, u blizini šanca i spomenika vožda Karađorđa čija glava je takođe, posječena kumovskom i bratskom rukom, kao i Zoranova, i ispunjena slamom okapala u Stambolu prije dvjesta godina.

uz skrnavljenje secanja na telo ubijenog, evociranje slike koja je morala biti ludacki bolna za njegovu porodicu onda kad im je bilo najteze (glava ispunjena slamom okapa), insinuira se da je legija bio zoranov kum i brat (kao sto je obrenovic bio karadjordjev).
No, avaj, ubi ga bratomržnja, kratkovida i slijepa koja previđa vječnu istinu da: ko se mača maši od mača će i poginuti.

ovaj drugi citat je dvosmislen, a tu dvosmislenost je amfilohije prethodno razradio time sto je trubio o tome kako djinjdic podseca na karadjordja, ali i na milosa obrenovica! Dva znacenja su: nevino znacenje 'ubica je brat koji ga je mrzeo' , i sporno znacenje 'on je bratomrzeo, maca se masio (ovome je prethodio pasus kako je zoran pruzio 'obrenovicevsku ruku evropi zaboravivsi svu nevinu decu koja su poginula na kosovu') pa evo ...".
Dušan Maljković Dušan Maljković 21:00 20.12.2008

Re: ...

Ja avam argumentovanu analizu, vi meni moralističku packu -- o mtvima sve najbolje! Pa, ako već posežete za tom logikom, nije li onda moje "vežbanje" bolje sprovoditi nad nekim ko je ionako mrtav (te ga to ne može dotaći)? Nije li to, dakle, etička pozicija?

Uostalom, ja se Đinđićem ne bavim, nego Amfilohijem i njegovim govorom, meni i više nego jasnim, samo ako se u obzir uzmu temeljne pretpostavke hrišćanstva. S obzirom da je u pitanju govor sveštenog lica SPC mislim da to treba uzeti u obzir. Amfilohije precizmo kaže -- svako ubistvo od prvog ubista među ljudima (Kainovog) jeste bratoubistvo, jer su svi ljudi braća (u Bogu). Tako je i ovo Đinđićevo, po Amfilohiju "kratkovido i slepo", jer ne uviđa da i ubicu čeka "mač koga se mašio", a i nedvosmisleno je "zlo", dodaje on. Prema tome, ima li eksplicitnije osude?

Koliko ja vidim, Amfilohije je bio vrlo sklon Đinđiću. A kako i ne bi, kada je ovaj bio i veliki podržavalac hrama sv. Save. kada je omogućio uvođenje veronauke u škole i tako dodatno zbližio Crkvu i državu i kada je na kraju i sam postao veliki pravoslavni hrišćanin koji ide na hodočašće u Jerusalim.

"Zato se molimo Hristu Bogu, Gospodaru života i smrti, da Svojom svecelosnom i svecelebnom golgotskom ranom, koje se Zoran, kao što sam nedavno čuo, dotakao kada je bio u Jerusalimu, čekajući nekoliko sati da priđe Grobu Gospodnjem. Neka bi ta rana golgotskog mučenika i Spasitelja Boga ljubavi, zacelila ne samo ranu Zoranovu, ne samo rane ovog naroda njegovog, ne samo ranu njegove majke, njegovog Luke, Jovane, njegove Ružice, nego neka bi iscelila i sve rane roda njegovog i neka bi opaka bratomržnja u svim zemaljskim narodima bila isceljena. I neka bi bila obasjana, neka bi golgotska rana obasjala svojom večnom ljubavlju, mirom i istinom sve zemaljske narode."

Vidimo kako i na kraju Amfilohije nastupa u duhu hrišćanskog univerzalizma, pre svega ističući ukidanje bratomržnje u svim narodima (a ne u bratstvo ili kumstvo u nekom partikularnom smislu), završavajući pokuom ljubavi i mira. Stoga, kako hermeneutički kanon totaliteta nalaže tumačenje-u-celini, ja zaključujem da Amfilohije sve vreme nastupa konsekventno hrišćanski, nedvosmisleno osuđujući ubistvo, ali i lamentirajući nad ubicom jer je ubio brata svoga u Bogu i tako počinio strašan greh, koji će ionako i sam od mača poginuti, te je njegov potez "kratkovi i slep".
man ray loves me man ray loves me 21:10 20.12.2008

Re: ...

Ja avam argumentovanu analizu, vi meni moralističku packu -- o mtvima sve najbolje! Pa, ako već posežete za tom logikom, nije li onda moje "vežbanje" bolje sprovoditi nad nekim ko je ionako mrtav (te ga to ne može dotaći)? Nije li to, dakle, etička pozicija?

zameniti rec "vezbanje" sa "pišanje".
jeremija92 jeremija92 21:16 20.12.2008

Re: ...

Ima tu jedan mali problem, g.Maljkoviću, u vezi sa tim govorom. O tome smo ovde već diskutovali, ali da ponovim moj stav:

Govori pored odra ili groba, pred ožalošćenom porodicom, rođacima, prijateljima, poštovaocima, komšijama... spadaju u grupu tzv. prigodnih govora.
Elementarno vaspitanje, etika i običaji nalažu da u govorima tog tipa ne sme da bude ni jedna rečenica koja navodi na dvosmislenost ili izaziva aluzije neprijatne ožalošćenima, koje vređaju uspomene na preminulog kraj čijeg se odra govor drži.

Amfilohijev govor kraj odra pokojnog Đinđića pun je dvosmislenosti, mogućnosti za razlličita tumačenja, prigodi i trenutku neprimerenih komparacija. Nije moguće da je to amfilohije uradio slučajno, da mu se omaklo. Reč je o nameri.
Amfilohije, pored toga, nije pozvan da govori, on se nametnuo.

To i tako se jednostavno ne radi, nije u duhu običaja našeg naroda, a ni u duhu onoga što propoveda pravoslavlje.


Dakle, da je Amfilohije govorio na okruglom stolu o liku i delu ZĐ, ili u bilo kojoj drugoj situaciji, bar nekoliko
dana posle Zoranove tragične smrti, iako pravoslavni običaji nalažu bar 40 dana, to bi bio njegov stav, nekome prihvatljiv, nekome ne.

Na bilo čijem odru, pred decom i porodicom pokojnika to, najblaže rečeno, nije moralno prihvatljivo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:24 20.12.2008

Re: ...

dade dushane lepu analizu govora. evo sledi i moja

"hmmmmm, treba neshto da sklepam shto ce s jedne strane moci da se odbrani kao univerzalna poruka mira, ljubavi i hrishcanstva, a s druge strane, ukoliko dodje do potpunog prevrata, poruka novoj vlasti da sam se otkazao djavola josh na sahrani. eh nishta lakshe, malo kaina, malo obrenovica, malo karadjordja, malo ko se macha laca. nema problema, mogu ja to."

Dušan Maljković Dušan Maljković 21:27 20.12.2008

Re: ...

Ovde postoji sam jedna dvosmislenost -- čitati Amfilohija kroz dnevnopolitičku prizmu i u govor učitavati insinuacije (što je problem onih koji se takve pozicije prihvataju) ili pak jasno kontekstualizovati govor -- svešteno lice na odru, kao i tumačiti ga iz samog teksta. Ako je sporno bratoubilaštvo, onda treba videti šta Amfilohije o tome kaže i kako ga on tumači -- samo vulgaran um može pored jasne reference na Kaina da tu učita Legiju, kao ida ignoriše duh univerzalizma koji Amfilohie neprekidno podvlači,a koji je malo starij i temeljniji od dnevnopolitičkih prepucavanja i pojedinaca u njemu.

A vi mi dajte jednu jedinu rečenicu koja ima apsolutno fiksirano i nedvosmisleno značenje i ja ću vas podsetiti na slične aspiracije u filozofiji s početka XX veka u tzv. Bečkom krugu koji je težio iznalaženju sličnog (u tzv. "protokol-rečenicama" ) -- projekat je propao. Reč je o tome da se sve tumači, da je sve nedvosmisleno (ili višesmisleno) i da se mi uvek-već krećemo unutar polja interpretacije, gde su argumenti za jednu ili drugu odlučujuća stvar, a ne tradicionalističko i konzervativno pozivanje na moral, običaje i sve ono što je suprotsvaljeno etici (jer, moral nam govori o onome što se dominantno razumeva kao ispravno, a etika o onome što bi zaista trebalo da bude ispravno: tako, npr. prostitucija je moralno prohibitovana, ali vidimo li nešto etički sporno u pravu da punoletna jedinka bez prinude odluči da zarađuje prodajom seksualnih usluga?)
man ray loves me man ray loves me 21:35 20.12.2008

Re: ...

samo vulgaran um može pored jasne reference na Kaina da tu učita Legiju, kao ida ignoriše duh univerzalizma koji Amfilohie neprekidno podvlači,a koji je malo starij i temeljniji od dnevnopolitičkih prepucavanja i pojedinaca u njemu.

sama 'beseda' je protivrecna. u delu u kome govori o bratoubistvu, amfilohije uporedjuje djindjica sa karadjordjem, prema tome kad govori o bratoubistvu on referise na obrenovica, ne na kaina. on jasno uporedjuje djinjdica sa karadjordjem, ubicu sa obrenovicem, dakle bratom i kumom. trivijalizovati ovo kao 'dnevnu politiku' je ono sto je vulgarno.
pasus sa kainom na koji vi ukazujete je prikrpljen na kraju besede, u suprotnosti je sa onim sto je amfilohije prethodno nasiroko razradio, i stavljen je samo kao izgovor. ono sto vi zovete duhom univerzalizma, ustvari je odbjanje da na odru coveka kome drzi posmrtni govor govori o njemu, pa umesto toga trubi o irackim zrtvama, nevinoj deci kosova, svima koji su ikada ubijeni u srpskoj istoriji i whatnot.
Unfuckable Unfuckable 21:37 20.12.2008

Re: ...

A vi mi dajte jednu jedinu rečenicu koja ima apsolutno fiksirano i nedvosmisleno značenje


brate...jel ti Domazet hakovao nalog ?
dakle Maljkoviću,

Uostalom, ja se Đinđićem ne bavim, nego Amfilohijem i njegovim govorom

ovde imamo mali problem : možeš ti koliko hoćeš da se ne baviš Premijerom nego Amfilohijem, ali taj Amfilohije se u tom govoru jako bavio Đinđićem, dakle - aj' se ne pravimo mutavi

naročito posle :
Koliko ja vidim, Amfilohije je bio vrlo sklon Đinđiću. A kako i ne bi, kada je ovaj bio i veliki podržavalac hrama sv. Save. kada je omogućio uvođenje veronauke u škole i tako dodatno zbližio Crkvu i državu i kada je na kraju i sam postao veliki pravoslavni hrišćanin koji ide na hodočašće u Jerusalim.


jok, uopšte se ne baviš

marco_de.manccini marco_de.manccini 21:40 20.12.2008

Re: ...

kao ida ignoriše duh univerzalizma koji Amfilohie neprekidno podvlači

koji univerzalizam je podvuchen ovde?

"Savetovao sam mu da ne učestvuje u emisiji "najžuće" među "žutim" televizijama"

i koji izlazak iz okvira dnevne politike?

u tome i jeste stvar. ja bih voleo, o kako bih voleo, da crkveni velikodostojnici izadju iz okvira dnevne politike i da podvlache univerzalne poruke mira ljubavi i hrishcanstva.
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:09 20.12.2008

Re: ...

Hello people -- mi ovde govorimo o jednom govoru i njegovoj interpretaciji, ne o tome da li Amfilohije ima zapaženo dnevno-političko delovanje (a svakako da ga ima i aj ga prethodno i ismevam) ili kakav je Đinđić bio -- ja prosto navodim fakte, koje, vidim, niko ni ne osporava o tome da je Đinđić radio u prilog SPC-u. Pa, ako je to i sam Amfilohije istakao, u čemu je onda stvar -- on suptilno napada neimara hrama svetog Save? I optužuje ga konkretno za šta -- saradnju sa Legijom? Da je Legija njegov brat? Kum? Hoće li to neko konačno pojasniti?

Uostalom, kakav je ovo otpor kritičkom razgovoru o Đinđiću, uz sve moralističku opasku "o mrtvima sve najlepše"?Jel Đinđić iznad svake kritike ili šta?
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:18 20.12.2008

Re: ...

shto se mene tiche slobodno kritikuj djindjica do mile volje. da onaj djindjic i ovaj marco sednu i porpichaju verovatno bi se jedva slozhili oko pola stvari (posebno ako je verovati svim naslednicima njegovog lika i dela shta je on u stvari hteo i radio).

nije problem u "o mrtvima sve najbolje". problem je u "chekaj da se ja osiguram dok je vreme, a kud cesh bolje prilike nego na nechijoj sahrani".
man ray loves me man ray loves me 22:26 20.12.2008

Re: ...

Hoće li to neko konačno pojasniti?
i thought i did.
Opraštamo se ovdje danas od Zorana Đinđića, u blizini šanca i spomenika vožda Karađorđa čija glava je takođe, posječena kumovskom i bratskom rukom, kao i Zoranova, i ispunjena slamom okapala u Stambolu prije dvjesta godina.

u trenutku drzanja ovog govora, tri dana posle ubistva, poternica je vec bila na svim postama i vestima u srbiji. amfilohije, dakle, sto nije promaklo nikome u srbiji osim dusanu maljkovicu, optuzuje djindjica da je bio deo mafije koja ga je ubila. posle ubaci malo kaina i nevine dece u iraku, i fala tebra za lovu za hram, ali that's about it.
and now if you'll excuse me,
Unfuckable Unfuckable 22:36 20.12.2008

Re: ...

Jel Đinđić iznad svake kritike ili šta?

na svom posmrtnom odru - jeste
c'mon Maljkoviću, umeš ti i bolje
jeremija92 jeremija92 22:44 20.12.2008

Re: ...

Dušan Maljković
Ovde postoji sam jedna dvosmislenost --


U slučaju tog Amfilohijevog govora, nema nikakve dvosmislenosti.

Nepozvani od poodice i/ili prijatelja ne drže govore na odru.
Oni koje loše misle o pokojniku, ne drže govore na odru. Mogu da kasnije skrnave pokojnikov grob, lik i delo, što mnogi i čine, ali ne govore pred ucveljenom porodicom.

Nema tu nikakve filozofije bečkog ili bilo kog drugog kruga.
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:50 20.12.2008

Re: ...

man ray loves me
Hoće li to neko konačno pojasniti?
i thought i did.
Opraštamo se ovdje danas od Zorana Đinđića, u blizini šanca i spomenika vožda Karađorđa čija glava je takođe, posječena kumovskom i bratskom rukom, kao i Zoranova, i ispunjena slamom okapala u Stambolu prije dvjesta godina.

u trenutku drzanja ovog govora, tri dana posle ubistva, poternica je vec bila na svim postama i vestima u srbiji. amfilohije, dakle, sto nije promaklo nikome u srbiji osim dusanu maljkovicu, optuzuje djindjica da je bio deo mafije koja ga je ubila. posle ubaci malo kaina i nevine dece u iraku, i fala tebra za lovu za hram, ali that's about it.
and now if you'll excuse me,


Dakle, ako Amfilohije govori u prenesenom smislu o bratstvu i kumstvu, onda se postavlja pitanje smisla koje ne može da se vadi iz konteksta celine u kojoj Amfilohije govori. Samo ovako, izvađeno, može da ima to značenje (ali ga vi onda smeštate u nešto sasvim drugo i to radite samo zato što ste uvereni da Amfilohije ima takve intencije, što je hipoteza koju niste dokazali) ali uzevši u obzir ceo govor, ne može. Jer Amfilohiej kasnije jasno eksplicira šta misli o pod bratoubistvom: za njega je to svako ubistvo, kao i ubistvo unutar istog naroda -- obratite pažnju na kraj izlaganja.

Uostalom, ako on optužuje Đinđića za bliskost i bratsvo sa "mafijom", kako uopšte dolazi do ubistva? Dakle, prvo moramo pretpostaviti politički rascep, što implicira da je "mafija" na jednoj, a Đinđić na drugoj strani, a ako se Amfilohije stavlja na Đinđićevu stranu, osuđujući ubistvo, onda je on i protiv te mafije, te onda priznaje raskol tj. politički suprotsavljene pozicije.
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:52 20.12.2008

Re: ...

Oni koje loše misle o pokojniku, ne drže govore na odru.


A gde ste u govoru našli mesto gde Amfilohije misli loše o Đinđiću? Ja vidim samo pohvalu.
man ray loves me man ray loves me 22:53 20.12.2008

Re: ...

ok, vidim da je ovo klin i ploca. so be it. govorite o kontekstu - ja se odlicno secam konteksta u kome se sve desilo.
recite mi onda samo jedno - zasto pominje 'glavu punjenu slamom koja okapa'? jel i to neka biblijska referenca koja mi promice?
Dušan Maljković Dušan Maljković 22:55 20.12.2008

Re: ...

To je, rekao bih, stvar stila i to možete opravdano zameriti Amfiloghiju -- prejaku, neprimerenu metaforu koja može dodatno uzmeriti ljude bliske pokojniku. Ali plašim se da je to zaista sve što mu sde može zameriti.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:02 20.12.2008

Re: ...

Uostalom, ako on optužuje Đinđića za bliskost i bratsvo sa "mafijom", kako uopšte dolazi do ubistva? Dakle, prvo moramo pretpostaviti politički rascep, što implicira da je "mafija" na jednoj, a Đinđić na drugoj strani, a ako se Amfilohije stavlja na Đinđićevu stranu, osuđujući ubistvo, onda je on i protiv te mafije, te onda priznaje raskol tj. politički suprotsavljene pozicije.


trazhio si primer rehenice koja je nedvosmislena. evo probacu.

gubish se.

jeste, u normalnim okolnostime i ovo je dvosmisleno, ali smo od dushana nauchili da se stvari moraju gledati u kontekstu. dakle u kontekstu ova rechenica je veoma jednoznachna.

(imao sam ja i kracu rechenicu koja josh bolje opisuje ono shto radish, ali necu da stavljam jeremiju u iskushenje da brishe)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana