Društvo

nešto me je iznervirao...

snezana mihajlovic RSS / 10.12.2008. u 20:49

ne mogu tačno da se setim šta je bilo...

listam vesti i dve mi se kače za mozak:

1. akcija

2. dete

"Kampanja ima za cilj ne samo zabranu fizičkog kažnajvanja dece već i podizanje nivoa opšte svesti o pravima deteta na odrastanje bez nasilja i vaspitavanje bez takve vrste kazne i, u skladu sa tim, sprovođenje mera koje promovišu pozitivno roditeljstvo", rekla je Lučićeva, koja je i državni sekretar Ministarstva rada i socijalne politike.

Onda sledi priča o tome kako je u nas rasprostranjen taj kulturološki obrazac specijalnog vaspitanja, pa izveštaj UNICEF-a (iz 2005, uzorak 2700 dece, ne znamo gde, ali znamo uzrast i procente)

...a čak sedam odsto dece je doživelo teže fizičko kažnjavanje.

a to je:

kako je istakla Lučićeva, predstavlja grubo kršenje osnovnih prava deteta, njegovog integriteta i u suprotnosti je sa Konvencijom o pravima deteta UN. 

********************************************************************************** 

"Jeste, dete je bilo golo i prljavo, ali ga nisam tukla. Imam još dvoje dece. Oni su kod bivšeg muža u Požarevcu. Tamo smo trpeli i ja i deca. Svi su me izbacivali, i majka, i deda, i muž. Lomio mi je kosti, morala sam da pobegnem. Došla sam u Stražilo pre 20 dana. Nešto me je iznervirao mali tog dana, ne mogu tačno da se setim šta je bilo... Prvo dete koje sam rodila hranila sam iz kontejnera. Najstariji sin je umro kada je imao pet godina. Bio je nepokretan, a bivši muž ga je stalno tukao - priča Snežana, dok rukom u kojoj drži cigaretu vrti zlatni lanac oko vrata."

 

Novinski izveštaj ide još dalje uvlačeći nas  u užasnu priču o dečaku...

u stvari, priča je najmanje o njemu.

 

-Bolje što su odveli dete... Svakog dana je ono išlo golo i krvavo. Čovek sa kojim živi Snežana, noću ga je izbacivao iz kuće. Jednom sam ga tako zatekla krvavog, noću samog u dvorištu - prepričava nesrećnu sudbinu trogodišnjeg dečaka komšinica Gordana.

koja je, eto, neznanog dečaka gledala golog i krvavog dvadeset dana,

 

dete će sledeće nedelje napuniti tri godine.
najstarije dete, nepokretno  dete, znači dete koje nije  bilo u stanju ni da pokuša  da izbegne udarce, je umrlo sa   p e t.

koliko dana je potrebno a da se reaguje na ono što vidite?
koliko je rastegljiva nit tolerancije za nasilje,  pa, u jednom trenutku smatrate da je nebitno reagovati, a u drugom da je bitno?
koliko ljudi je vidjalo tih dvadeset dana ovog dečaka?
koliko ljudi svakodnevno vidja neke dečake i devojčice i ćuti?

 

Trogodišnji dečak u kući bez struje i ogreva igrao se sa raspadnutim lešom psa kao sa plišanom igračkom. Bio je samo u atletskoj majici. Pokušao je nešto da kaže, ali nije mogao.

 

Savet Vlade Srbije za prava započeo kampanju pod sloganom
"Podignimo ruku protiv fizičkog kažnjavanja dece".

"Kampanja ima za cilj ne samo zabranu fizičkog kažnajvanja dece već i podizanje nivoa opšte svesti o pravima deteta na odrastanje bez nasilja i vaspitavanje bez takve vrste kazne i, u skladu sa tim, sprovođenje mera koje promovišu pozitivno roditeljstvo", rekla je Lučićeva, koja je i državni sekretar Ministarstva rada i socijalne politike.

 

OK, ali imam i još jedno pitanje:

da li će i kazne za počinioce ovakvih nedela biti pooštrene?
u vesti koju prenosi blic piše da je sledeći korak obaveštavanje policije koja će odlučiti da li će protiv majke biti podneta krivična prijava zbog nasilja u porodici.


zar to nije trebalo da bude    p r v i     korak?
kako je moguće da su  novinari tu i da gledaju dečaka koji ne može nešto da kaže a želi, a nema policije?

 

 

pre možda mesec dana sam čitala vest o dečaku koji nije doživeo da ga izvedu iz kuće. njegov, čini mi se stariji brat je prethodno sklonjen iz te porodice.

 

 

                                                koliko dana je moglo njemu spasiti život?  



Komentari (99)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 20:55 10.12.2008

sm,

stvarno, ali stvarno
iz sve snage ti skidam kapu.
sve ovo sam videla danasali nisam imala snage da
mislim o tome.
majkemimile, to prevazilazi moje kapacitete.
hvala ti beskrajno.
radi te dece.
loader loader 02:24 11.12.2008

Re: sm,

radi te dece.
,, :( , :)
Unfuckable Unfuckable 20:58 10.12.2008

i sad

ukidajmo smrtnu kaznu...
AlexDunja AlexDunja 21:08 10.12.2008

Re: i sad

Unfuckable
ukidajmo smrtnu kaznu...

anf, ona ima samo 24, ejjj:))
a do sada, sta je prezivela...
a jadna decica...
nezamislivo,
monstruozno..
ne umem
Unfuckable Unfuckable 22:22 10.12.2008

Re: i sad

sorry, ja za ovakvu bestijalnost nemam razumevanja.
Može da preživi svašta pa ipak da ostane Čovek, ima okolo dobrih primera za to
margos margos 22:28 10.12.2008

Re: i sad

Unfuckable
sorry, ja za ovakvu bestijalnost nemam razumevanja.Može da preživi svašta pa ipak da ostane Čovek, ima okolo dobrih primera za to

Ja samo kapiram da ona nije normalna. Toliko.
AlexDunja AlexDunja 22:29 10.12.2008

Re: i sad

sorry, ja za ovakvu bestijalnost nemam razumevanja.
Može da preživi svašta pa ipak da ostane Čovek, ima okolo dobrih primera za to

znam,
i ja ne nalazim...
volela bih da se to ne desva.
ja ne znam.
sta dobije onaj koji ubije?
Unfuckable Unfuckable 23:29 10.12.2008

Re: i sad

pa ok, ona nije ni svesna šta je uradila - zamima se jedino za - sebe i svoja osećanja i potrebe, jasno je
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:42 10.12.2008

Re: i sad

Ja samo kapiram da ona nije normalna. Toliko.

meni je zao jadne dece ali i nje
antioksidant antioksidant 08:42 11.12.2008

Re: i sad

Unfuckable
ukidajmo smrtnu kaznu...

ubistvo je ubistvo
ssvetlana92 ssvetlana92 21:13 10.12.2008

Nemam reči...

Pre izvesnog vremena sam negde na nekom blogu napisala da ne mogu, i ne smeju svi biti roditelji..graknuše na mene! Evo čistog primera da nekima treba podvezati reproduktivne organe! Nisam surova, samo sam realna!
NNN NNN 21:48 10.12.2008

Re: Nemam reči...

To što ti svetlana predlažeš je okarakterisano kao fašizam (ali je tajno sprovođeno u Švedskoj 60ih i Švedska je danas najbolja zemlja na svetu!).
Ovo je UUUUUUUUUUUUUUŽŽŽŽŽŽŽAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSS!!!!!!!!
ssvetlana92 ssvetlana92 22:08 10.12.2008

Re: Nemam reči...

"majci" izvaditi sve vitalne organe


Zašto samo "majci", zar ne i "očevima"?
NNN NNN 22:54 10.12.2008

Re: Nemam reči...

Svima koji su odgovorni za nasilje prema daci (nego je ovde jednina majci jer je o njoj reč).
Ne bih više na tu temu.
antioksidant antioksidant 08:43 11.12.2008

Re: Nemam reči...

To što ti svetlana predlažeš je okarakterisano kao fašizam

to je monstruozno
na ravni ovoga gore
ne.nevena ne.nevena 11:56 11.12.2008

Re: Nemam reči...

NNN
To što ti svetlana predlažeš je okarakterisano kao fašizam (ali je tajno sprovođeno u Švedskoj 60ih i Švedska je danas najbolja zemlja na svetu!).


ma kako zvucalo surovo...

pisala sam vec o majci koja u mom mestu povremeno oplavi dete koje je bolesno od decje paralize. ona ne radi, zivi od prevara, snalazenja...

centar za socijalni rad je intervenisao svaki put po prijavi iz policije (jer komsije prijave kad se desi taj slucaj), centar dodje i ode s obrazlozenjem DA NEMAJU GDE SA DETETOM, A DETETU JE NAJBOLJE UZ MAJKU, NO METER WHAT...

sta reci na ovo...
antioksidant antioksidant 12:10 11.12.2008

Re: Nemam reči...

sta reci na ovo...

krivicne prijave za ljude iz centra za soc rad zbog ne obavljanja svog posla cime ugrozavaju zdravlje i bezbednost tog deteta (ako je sve tako). naci smestaj za dete... pisati visoj instanci tog centra (predsedniku opstine ili ministarstvu - ko je vec nadlezan)
mirelarado mirelarado 21:56 10.12.2008

Nemam reči

u vesti koju prenosi blic piše da je sledeći korak obaveštavanje policije koja će odlučiti da li će protiv majke biti podneta krivična prijava zbog nasilja u porodici.


Zar je i krivična prijava pod znakom pitanja??? Zanemela sam od užasa.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:10 10.12.2008

Re: Nemam reči

mirelarado
u vesti koju prenosi blic piše da je sledeći korak obaveštavanje policije koja će odlučiti da li će protiv majke biti podneta krivična prijava zbog nasilja u porodici.


Zar je i krivična prijava pod znakom pitanja??? Zanemela sam od užasa.


Ova žena je garant poremećena...ona nema pojma šta radi! Najgori su oni koji imaju pojma, a tako nešto rade!
margos margos 22:14 10.12.2008

Re: Nemam reči

Ova žena je garant poremećena...ona nema pojma šta radi! Najgori su oni koji imaju pojma, a tako nešto rade!

Verujem da si u pravu.
Sećam se, svekrva je bila defektolog, pa njeno dvoje učenika sa 'x' i 'y' dijagnozama, a preteranom seksualnošću, kao vrlo mladi krenuli da prave i rađaju decu sa novim 'xy' dijagnozama. Dvoje dece im je poginulo kad su prohodala i izašla na put, dok se nisu setili da naprave ogradu. :((((


ssvetlana92 ssvetlana92 22:35 10.12.2008

Re: Nemam reči

margos
Ova žena je garant poremećena...ona nema pojma šta radi! Najgori su oni koji imaju pojma, a tako nešto rade!

Verujem da si u pravu.
Sećam se, svekrva je bila defektolog, pa njeno dvoje učenika sa 'x' i 'y' dijagnozama, a preteranom seksualnošću, kao vrlo mladi krenuli da prave i rađaju decu sa novim 'xy' dijagnozama. Dvoje dece im je poginulo kad su prohodala i izašla na put, dok se nisu setili da naprave ogradu. :((((



Primera koliko hoćeš, samo smo nemoćni da bilo šta preduzmemo. Kome da prijavimo? Kako će da reaguju, nadležni na prijavu? Itd. hiljadu pitanja...
Ja sam imala u komšiluku drugara koji nije smeo da se druži sa nama. Roditelji su ga kao malog vezivali kad izadju iz kuće, kasnije je povremeno bio u društvu sa nama, krišom. Imao je stravične modrice. Kad pomeri vrat, videlo se ispod košulje...kad prekrsti noge, videlo se po listovima, verujem da su ga štipali surovo. Sedeo je mirno, uvek u odelu. Svaki pokret je bio kontrolisan. Otac mu je bio Dekan na fakultetu, majka doktor nekih nauka...
Šta reći...
margos margos 22:43 10.12.2008

Re: Nemam reči

Šta reći...

Reći GRRRRRRRRRRR... reći FUJ!!! Reći ono što si ti rekla... što reče NNN .... UŽAS! :(((((((((((

Ono što je potvrđeno u praksi, to je da su dželati uvek bivše žrtve.... i to je strašno. Mora se nekako ta spirala pakla prekinuti - što pre, u svakom pojedinačnom slučaju.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:56 10.12.2008

Re: Nemam reči

margos
Šta reći...

Reći GRRRRRRRRRRR... reći FUJ!!! Reći ono što si ti rekla... što reče NNN .... UŽAS! :(((((((((((

Ono što je potvrđeno u praksi, to je da su dželati uvek bivše žrtve.... i to je strašno. Mora se nekako ta spirala pakla prekinuti - što pre, u svakom pojedinačnom slučaju.


Prvo treba edukovati koliko toliko, normalan svet da se Obavezno Mešaju u Svoj Život. Mnogi nemaju pojma da to nije Normalno, šta rade ili šta trpe.
Pošto je tv. jedino sredstvo informisanja...na pr. RTS je koliko rekoše Javni servis, morali bi da počnu sa edukacijom.
Pa kao u prvom razredu osnovne škole stalno ponavljati onu čuvenu rečenicu: NIKO NE SME DA VAS BIJE!
Ta rečenica uopšte nije loša u ovom kontekstu!
A, šta kažeš!?
margos margos 23:02 10.12.2008

Re: Nemam reči

Ta rečenica uopšte nije loša u ovom kontekstu!
A, šta kažeš!?

Nije. Dapače.

Moraju neke stvari da se rešavaju sistemski, a ne putem akcija. Kod nas je posle svih ovih godina sve prepušteno na pojedinačne akcije i gašenja požara, i treba vremena da postanemo normalna zemlja.
Ali da postoje načini - postoje. Prvi taj javni serviZ koji pominješ, ni on se nešto ne petlja u obrazovanje - a kako bi, kad tamo objave ono ''2.500.000 miliona gledAOca''. Neuki. Tuga. :(((
ssvetlana92 ssvetlana92 23:11 10.12.2008

Re: Nemam reči

margos
Ta rečenica uopšte nije loša u ovom kontekstu!
A, šta kažeš!?

Nije. Dapače.

Moraju neke stvari da se rešavaju sistemski, a ne putem akcija. Kod nas je posle svih ovih godina sve prepušteno na pojedinačne akcije i gašenja požara, i treba vremena da postanemo normalna zemlja.
Ali da postoje načini - postoje. Prvi taj javni serviZ koji pominješ, ni on se nešto ne petlja u obrazovanje - a kako bi, kad tamo objave ono ''2.500.000 miliona gledAOca''. Neuki. Tuga. :(((


Pa da ti pravo kažem, gde god sam išla po unutrašnjosti uglavnom imaju samo taj program. Odatle im ideja da su najgledaniji. Ja zato i predlažem da taj Javni..bude edukativni, jer ne možemo nas nekolicina da špijuniramo ceo grad!
Onda se možda i smilujem, pa im platim pretplatu!
bindu bindu 01:32 11.12.2008

Re: Nemam reči

Prvo treba edukovati koliko toliko, normalan svet da se Obavezno Mešaju u Svoj Život. Mnogi nemaju pojma da to nije Normalno, šta rade ili šta trpe.


ne.-prvo treba doneti "rigorozne " zakone ...i da vidis kako ce da se osveste svi...vrlo brzo.novcane kazne, pa preko pretnji i oduzamanja dece...za koju onda treba stvarati neke druge uslove, boljih od onih iz kojih su odvojeni.
pa kad se roditelji poprave posle zatvora ili nekih obaveznih rehabilitacija kod psihologa soc; ili psihijatra ako treba vrate im se deca na probu i pod uslovom i budnim okom socijalnih radnika...i pod uslovom da su i socialni radnici neki "normalni"

drugo; treba uciti decu po skolama sta su njihova ljudska (decija prava) vec od prvog osnovne tj u vrticima- ono sta se sme a sta ne. deca teba da znaju ako ih u kuci maltretiraju biju i ostalo da mogu da okrenu telefon ili da kazu cika milicioneru da kazu uciteljici itd. deca treba da znaju da je to veoma vazno i da je to njihova obaveza da urade bez obzira koliko ih plasili ili ucenjivali kod kuce. sa takvim zakonskim merama se dize svest gradjanstva
gde ce i pojedinac npr. komsija, rodjak, prijatelj ili slucajni prolaznik imati svaka prava da pozove neku nadleznu...sluzbu i prijavi cak i pod sumnjom, pa ako se ustanovi da je lazni alarm onda tek-nikom nista.

za ljude koji nisu "normani" tj sa mentalnim problemima treba da postoje institucije za men.obolele. njima se takodje oduzimaju deca kao i ovim drugim koji su" samo kriminalno agresivni". u takvim institucijam treba da rade ljudi socialni radnici, ljudi kao milica i ostali koji se bore za opstanak svratista za decu sa ulice.mislim sve te stvari su jako povezane. e sad sto srbija nije svica nemacka ili holaqndija i sto nece ne zele ILI MISLE DA TO NEMOZE zato sto je to neki tako veliki PROBLEM to je druga stvar. i mrze me vise da uzalazim u sekciranje nekompetentnosti i nijihovih razloga, politicara i i svih onih kojima je DUZNOST da se bavi ovim stvarima po ministarstvima skupstinama opstinama itd. ko ce ih sve nabrojati.toliko ih ima a stvarno nista ne rade.A ZA TO SMO KRIVI MI... GRADJANI DRZAVE SRBIJE I NIKO DRUGI>
Pulse Pulse 05:50 11.12.2008

Re: Nemam reči

ssvetlana92

margos
Ova žena je garant poremećena...ona nema pojma šta radi! Najgori su oni koji imaju pojma, a tako nešto rade!Verujem da si u pravu.Sećam se, svekrva je bila defektolog, pa njeno dvoje učenika sa 'x' i 'y' dijagnozama, a preteranom seksualnošću, kao vrlo mladi krenuli da prave i rađaju decu sa novim 'xy' dijagnozama. Dvoje dece im je poginulo kad su prohodala i izašla na put, dok se nisu setili da naprave ogradu. :((((Primera koliko hoćeš, samo smo nemoćni da bilo šta preduzmemo. Kome da prijavimo? Kako će da reaguju, nadležni na prijavu? Itd. hiljadu pitanja...Ja sam imala u komšiluku drugara koji nije smeo da se druži sa nama. Roditelji su ga kao malog vezivali kad izadju iz kuće, kasnije je povremeno bio u društvu sa nama, krišom. Imao je stravične modrice. Kad pomeri vrat, videlo se ispod košulje...kad prekrsti noge, videlo se po listovima, verujem da su ga štipali surovo. Sedeo je mirno, uvek u odelu. Svaki pokret je bio kontrolisan. Otac mu je bio Dekan na fakultetu, majka doktor nekih nauka...Šta reći...



takve stvari se nazalost desavaju svuda. Samo sto barem u drugim zemljama postojo organizovan zakon za ljude koji pocine tako nesto. Secate se baby P iz Engleske pre pesec dana? On je imao 15 meseci i bila mu je kicma slomljena. Doktorka 'nije primetila' kad ga je pregledala. Ocuh ga je bacao i lomio a majka mu je dozvoljavala da to radi posto se zaljubila ...sta ce te.

U mnogim slucajevima, pogotovo u Srbiji, 'svako gleda svoja posla' samo kad ne treba. Ta komsinica je gledala dete tako 20 dana to je tri nedelje i NISTA nije uradila. A kad netreba e onda se petljamo u tudj posao...



antioksidant antioksidant 08:47 11.12.2008

Re: Nemam reči

Prvi taj javni serviZ koji pominješ,


ko mi ovde nadje skolski program dobija plaketu

koji crni javni servis. propagandna masina, to je to
saphiria saphiria 22:13 10.12.2008

Podignimo ruku protiv fizičkog kažnjavanja



koliko dana je potrebno a da se reaguje na ono što vidite?
koliko je rastegljiva nit tolerancije za nasilje, pa, u jednom trenutku smatrate da je nebitno reagovati, a u drugom da je bitno?
koliko ljudi je vidjalo tih dvadeset dana ovog dečaka?
koliko ljudi svakodnevno vidja neke dečake i devojčice i ćuti?







jednostavno na ovu vest: nemam reci




dunjica dunjica 22:41 10.12.2008

Prijedlog

Prije no što ove grešne (ne)majke zasipamo kamenjem, samo da pitam: je li netko čuo za prevenciju? Ono kada se ljudima omoguće ljudski uvjeti života (zadovoljenje egzistencijalnih potreba, npr.), besplatna i obavezna liječnička i psihološka pomoć, okolina koja ne okreće glavu od tuđe muke i jada, edukacija ...? To jako mnogo ima veze s nasiljem nad djecom (preopterećeni roditelji brigom za preživljavanje, često i sami žrtve nasilja i sl.).

Ovo o čemu pišeš, Snežana, na žalost ne poznaje geografske granice. Međutim, u razvijenim zemljama ja odavno ustanovljena jaka veza između života na rubu egzistencije i nasilja u obitelji. Ili da citiram obaveznu rečenicu iz njemačkih izvještaja o socijalnom stanju nacije: djeca, posebno njihova brojnost, su najsigurniji način da postanete siromašni. Siromaštvo je samo korak do očaja, a iz očaja ljudi gube glavu, pa ponekad čak i svoju ljudskost.

Ukratko: smatram da stvaranje uvjeta za život dostojnih čovjeka, kao i budnost okoline, prijatelja i rodbine, bi značajno pridonijelo smanjenju ovog problema. Znači, ne samo kazne, nego i prevencija zla!

O nasilju nad djecom, kao i nad ženama i starima, u dobrostojećim familijama ionako izađe na vidjelo tek u najmanjem broju slučajeva. Tu nemam dileme oko najstrože, dosljedne (!) primjene kazni za počinitelje i uklanjanja djece iz sredine u kojoj su ugrožena! Kazna koja je za sve jednaka, bez obzira na porijeklo i financijsku "težinu".
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:43 10.12.2008

Re: Prijedlog

rije no što ove grešne (ne)majke zasipamo kamenjem, samo da pitam: je li netko čuo za prevenciju? Ono kada se ljudima omoguće ljudski uvjeti života (zadovoljenje egzistencijalnih potreba, npr.), besplatna i obavezna liječnička i psihološka pomoć, okolina koja ne okreće glavu od tuđe muke i jada, edukacija ...? To jako mnogo ima veze s nasiljem nad djecom (preopterećeni roditelji brigom za preživljavanje, često i sami žrtve nasilja i sl.).

bravo dunjice, pravo u metu...
NNN NNN 23:52 10.12.2008

Re: Prijedlog

dunjice, ne može siromaštvo nekog da učini da se tako ponaša. Ili što bi Dostojevski rekao:"To nije siromaštvo to je beda." Sa svim ostalim što si rekla se slažem u potpunosti.
dunjica dunjica 00:08 11.12.2008

Re: Prijedlog

ne može siromaštvo nekog da učini da se tako ponaša

Nisam to ni rekla. Rekla sam da život u materijalnoj i duhovnoj bijedi lakše dovode do dehumanizirajućih i postupaka iz očaja. Ne nužno, naravno.

Mislim da je moj apel bio jasan. Stvoriti uvjete života dostojne čovjeka za SVAKOGA, ima dalekosežni i mnogostruko pozitivan utjecaj. Doduše, svjesna sam da prevencija nikada i nigdje nije (bila) sexy.
NNN NNN 00:18 11.12.2008

Re: Prijedlog

Razumem.
Unfuckable Unfuckable 06:59 11.12.2008

Re: Prijedlog

pa sad...ispade da treba "svima obezbediti uslove" da bi se ponašali normalno, malo mi je nategnuto....ispade da svako ko nema kintu ima pravo da radi šta hoće i da pobije par ljudi kad se malo iznervira, a onda upre prst u državu
super je ta priča o prevenciji, samo što - kako lepo primeti - toga ima svuda.
Ne znam kako bi se dotična ponašala prema detetu ako bi unapred znala da joj za teško fizičko zlostavljanje sleduje 10 godina robije, recimo
dunjica dunjica 10:05 11.12.2008

Re: Prijedlog

Unfuck, ti si interpretirao kako si želio ili si napreskokce pročitao moj komentar?
NNN NNN 13:44 11.12.2008

Re: Prijedlog

..i još nešto u vezi "prevencije", prevencije od čega?!
Ovde se govori o ekstremnom slučaju.
Ispada da treba krenemo od pretpostavke da roditelj(i) hoće da ubiju svoje dete, da bismo zaštitili decu!? Izvinite, ja ne mogu tako da razmišljam.
Mnoge životinje, svi sisari, a naročito primati imaju izraženu brigu za potomstvo (što je i osnovni razlog za njihov uspeh).
Ovo o čemu ovaj slučaj govori je težak poremećaj (najblaže rečeno), koji se mora sankcionisati, a žrtva mora da bude zaštićena... to ni životinje ne rade (da li ste nekad pročitali npr. lavica odgrizla svom mladuncu nogu?).
Ne može se pretpostaviti (a takođe ni bilo kakvom "edukacijom" ispraviti) da majka svoje dete izbaci golo napolje na hladnoću da provede celu noć (to već OČIGLEDNO nije afetkt, to traje (bar celu zimsku noć), to je UUŽŽAASS).

Ali, naravno, hey, živela ljudska prava, a mi smo veći borci za ista ako većem krivcu oprostimo.
antioksidant antioksidant 14:47 11.12.2008

Re: Prijedlog

Ali, naravno, hey, živela ljudska prava, a mi smo veći borci za ista ako većem krivcu oprostimo.
niko se ne zalaze za oprastanje krivcima. ja se sporim sa onim sto smatram nehumanim - smrtnom kaznom. prevencija je neophodna kao sastavni deo celokupnog sistema zastite dece (a najostrije sankcionisanje svakako spada u kljucne delove tog sistema). a prevencija podrazumeva svasta - od edukacije, preko uticaja na faktore rizika (a losi uslovi zivota spadaju u faktor rizika) do uspostavljanja sistema koji je u stanju brzo da primeti i jos brze odreaguje.
silver bullet silver bullet 15:12 11.12.2008

Re: Prijedlog

rije no što ove grešne (ne)majke zasipamo kamenjem, samo da pitam: je li netko čuo za prevenciju? Ono kada se ljudima omoguće ljudski uvjeti života (zadovoljenje egzistencijalnih potreba, npr.), besplatna i obavezna liječnička i psihološka pomoć, okolina koja ne okreće glavu od tuđe muke i jada, edukacija ...? To jako mnogo ima veze s nasiljem nad djecom (preopterećeni roditelji brigom za preživljavanje, često i sami žrtve nasilja i sl.).


bravo dunjice, pravo u metu...
*novo


A ja mislim da je totalno van mete.
Beda i siromastvo mogu da dovedu do devijantnog ponasanja, ali ovde je rec o majci monstrumu.
Dobro popunjenoj zeni (ima slika u Blicu), znaci da ima sta da jede, u debelom duksu (a dete je izbacila golo na ulicu), sa cigaretom u rukama (koje takodje kostaju).
Ova zena je ocigledno sociopata koji nema trunke empatije ni za koga, pa ni za svoje potomstvo.
Najtuznije je sto ce kao takva verovatno da izbegne zatvor i dobije obaveznu meru lecenja.

Dunjice, ne kazem da niste u pravu, ali za ovaj konkretan slucaj - to nije od presudnog znacaja.
dunjica dunjica 15:50 11.12.2008

Re: Prijedlog

Dokle god se budemo bavili isključivo posljedicama, ali ne i uzrocima, nasilje će proizvoditi novo nasilje.

Danas žrtva, sutra lako postaje počinitelj. Danas oplakujemo to dijete uništene budućnosti (iskreno se nadam da nisu sve šanse izgubljene), a već sutra, kada i samo postane počinitelj, jer - moguće - alternativu nije upoznao; kamenovati ćemo ga kao monstruma.

Umjesto zgražanja i bavljenja nevažnim detaljima jednog slučaja (kako je majka obučena i da li puši), predlažem da razmišljamo konstruktivno i budemo djelotvorni, BUDNI i AKTIVNI, u svojoj okolini. Kukumavčenje i zgražanje nije nikoga spasilo zla, ali djelotvorna akcija jeste, ma kako malena i nevažna nam se činila.
NNN NNN 16:16 11.12.2008

Re: Prijedlog

Dokle god se budemo bavili isključivo posljedicama, ali ne i uzrocima, nasilje će proizvoditi novo nasilje.
To ne znači da treba da zažmurimo na posledice!
Umjesto zgražanja i bavljenja nevažnim detaljima jednog slučaja
Pa, upravo o OVOM slučaju pričamo ili da se rasplinjavamo u uopštenim stvarima.
A nažalost bar jednom nedeljno u javnost dospe jedan ovakav slučaj (+ 10 za koje se ne zna) ...i...NIŠTA!
Ne znam kako bi se dotična ponašala prema detetu ako bi unapred znala da joj za teško fizičko zlostavljanje sleduje 10 godina robije, recimo
Zar i ovo nije jedan vid preventivne edukacije?
dunjica dunjica 16:39 11.12.2008

Re: Prijedlog

Dokle god se budemo bavili isključivo posljedicama, ali ne i uzrocima, nasilje će proizvoditi novo nasilje.

To ne znači da treba da zažmurimo na posledice!

Nitko to ovdje nije tražio.


Umjesto zgražanja i bavljenja nevažnim detaljima jednog slučaja

Pa, upravo o OVOM slučaju pričamo ili da se rasplinjavamo u uopštenim stvarima.
A nažalost bar jednom nedeljno u javnost dospe jedan ovakav slučaj (+ 10 za koje se ne zna) ...i...NIŠTA!

O ovom slučaju Vi pričate. Radi se o tome da se isti i/ili slični slučajevi spriječe u budućnosti, a oni koji su se dogodili, sankcioniraju i posljedice ublaže koliko god je moguće.

Ili Vam je dovoljno s vremena na vrijeme pročitati, čuti neku ovaku vijest i zgražanjem nad tim jednim slučajem zadovoljiti svoj osjećaj pravde? Kako to onda pridonosi rješavanju ovog problema, molim Vas, objasnite.

Ja ovdje iznosim svoja razmišljanja i iskustva o tome kako je SVATKO od nas odgovoran na neki način za ono što se oko nas događa i o tome gdje i kako bismo mogli pridonijeti rješenju, ili barem umanjenju ovog problema, a Vi se iscrpljujete u navođenju detalja nečega što se dogodilo i gdje je šteta već učinjena. Šteta koju možemo ubuduće spriječiti ako barem malo razmišljamo u smjeru budućnosti i dalje od vlastitog nosa, a ne sladostrasnim rovanjem po novinskim crnim kronikama.
NNN NNN 17:10 11.12.2008

Re: Prijedlog

Šteta koju možemo ubuduće spriječiti
Da je ne učini ova žena (šteti sklona)
a ne sladostrasnim rovanjem po novinskim crnim kronikama.
A ovo reći je, već, sramota.
dunjica dunjica 17:16 11.12.2008

Re: Prijedlog

Šteta koju možemo ubuduće spriječiti

Da je ne učini ova žena (šteti sklona)


A što ćemo s drugim muškarcima i ženama šteti sklonima? Zar trebamo čekati da dočekaju svojih 5 minuta u nekoj Crnoj kronici, da bismo mogli zabrinuto klimati glavom i groziti se počinjenog, uz kavicu i cigaretu? (Zamišljam dijalog: "Iju, komšinice, vidjeste li Vi ovo? Jadno dijete... ijuuuu! Siroto dijete. A tu mater... to... to...treba....mmmh... to treba utamaniti..." i time je naša savjest umirena)


a ne sladostrasnim rovanjem po novinskim crnim kronikama.

A ovo reći je, već, sramota.

Sramota, nego! Zar niste primjetili da je Crna kronika najčitanija rubrika u dnevnim novinama? Najtemeljitije čitana? Ili kako nazvati situaciju kada se hrpa ljudi skupi oko unesrećenoga nakon prometne nesreće ili sl.(što u suštini odražava istu vrstu ljudske znatiželje kao i studiranje crnih kronika po novinama)? Mogu to i drugačije nazvati. Eto npr. perverzni egzibicionizam, što je samo po sebi pleonazam, jer koji egzibicionizam nije perverzan?
NNN NNN 17:47 11.12.2008

Re: Prijedlog

Zamišljam dijalog: "Iju, komšinice, vidjeste li Vi ovo? Jadno dijete... ijuuuu! Siroto dijete. A tu mater... to... to...treba....mmmh... to treba utamaniti..." i time je naša savjest umirena
ili dijalog:"Komšinice, ovde treba sprovesti prevenciju, ali, mislim, baš ono...sistemski (ste probali kolače?)! Ma, slatka, ja bih to sve edukovala (daćete mi recept)!
dunjica dunjica 17:56 11.12.2008

Re: Prijedlog

cinizmom se problemi neće riješiti. zaista mi nije do nadmudrivanja preko leđa ove nesretne djece.
silver bullet silver bullet 18:29 11.12.2008

Re: Prijedlog

Umjesto zgražanja i bavljenja nevažnim detaljima jednog slučaja (kako je majka obučena i da li puši), predlažem da razmišljamo konstruktivno i budemo djelotvorni, BUDNI i AKTIVNI, u svojoj okolini. Kukumavčenje i zgražanje nije nikoga spasilo zla, ali djelotvorna akcija jeste, ma kako malena i nevažna nam se činila.


Pa to i ja kazem.
Samo sto vi posmatrate samo pola problema - siromastvo i prevenciju istog.
A gde je prevencija za ljude koji su psihicki bolesnici kao sto je ovaj slucaj?
Ne moze im se zabraniti da imaju decu. Kako pomoci toj deci?
To nema veze sa siromastvom, takvih slucajeva ima i u dobro situiranim porodicama.
I nemojte taj problem svoditi na tabloidne detalje jer oni to nisu.
dunjica dunjica 18:42 11.12.2008

Re: Prijedlog

A gde je prevencija za ljude koji su psihicki bolesnici kao sto je ovaj slucaj?

To nema veze sa siromastvom, takvih slucajeva ima i u dobro situiranim porodicama.

predlažem da pročitate moj prvi komentar na početku ovog niza.


I nemojte taj problem svoditi na tabloidne detalje jer oni to nisu.

to i ja Vama pokušavah reći. nakon što ste napisali ovo:
Dobro popunjenoj zeni (ima slika u Blicu), znaci da ima sta da jede, u debelom duksu (a dete je izbacila golo na ulicu), sa cigaretom u rukama (koje takodje kostaju).


Unfuckable Unfuckable 20:41 11.12.2008

Re: Prijedlog

Unfuck, ti si interpretirao kako si želio ili si napreskokce pročitao moj komentar?


čim me pitaš, mora biti ono drugo

Mada, sad bi smo mogli prozboriti i koju o novinarima :
danas u Blicu čitam kako "vilica nije slomljena i dete ima samo par modrica" - što ne umanjuje značaj i šokantnost cele ove priče,
ali - ako sam gore bio poprilično prek zastupajući stav da bi mi narečena takozvana majka visila na banderi pre nego Sunce zađe, tako sada moram reći da bi mi dotični "novinar" koji je pustio priču - popio otkaz
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:10 11.12.2008

Re: Prijedlog

danas u Blicu čitam kako "vilica nije slomljena i dete ima samo par modrica" - što ne umanjuje značaj i šokantnost cele ove priče,

mene je i jučerašnja obrada ove priče žacnula, jer je sve što je trebalo da se zapamti kako žena puši cigarete, kako je obučena i sl, a da se ne zamislimo oko toga šta/na koji način i u kojoj meri doprinosi da se takve stvari dešavaju. intervjuisana komšinica je, sažalivši se na njega pošto je bilo gladno, rešila, eto da mu da parče hleba...
i tako. a verovatno nije jedina koja je pomenuto dete vidjala.
još će na kraju da bude da je mrtvo kuče, zaista bila plišana igračka...

možda sam ja budala, ali i dalje očekujem od vesti/izveštavanja, da bude objektivno (tačno) i da provociraju...razmišljanje.

vest od juče je (makar je to meni tako izgledalo) koncipirana tako, da koncepta nema.
gocanak gocanak 00:11 12.12.2008

Re: Prijedlog

Unfuckable
Mada, sad bi smo mogli prozboriti i koju o novinarima : danas u Blicu čitam kako "vilica nije slomljena i dete ima samo par modrica" - što ne umanjuje značaj i šokantnost cele ove priče, ali - ako sam gore bio poprilično prek zastupajući stav da bi mi narečena takozvana majka visila na banderi pre nego Sunce zađe, tako sada moram reći da bi mi dotični "novinar" koji je pustio priču - popio otkaz


čuj "samo par modrica"
topcat topcat 01:31 11.12.2008

Nemam rijeci

a kamo li razumijevanja za ove monstrume. Cak i ova majka, koja je kao luda pa nije svjesna. Pa koliko moras biti lud za ovako nesto? Koliko moras zastraniti? Koliko ne vidjeti? Koliko ne osjecati? A koliko samo biti bolesno sebican?
Ne znam...
S druge strane, kampanja protiv nenasilja je poprilicno nejasno definirana i ima tendenciju da izjednacuje ove gore monstrume - koje ne bi zalila ni da vise na glavnom gradskom trgu (ma kako grozno zvucalo) sa roditeljima cije dijete ponekad dobije malo po guzi. Isto tako, zasto se podrazumijeva da je nasilje samo fizicko? Sto je s onim mentalnim koje cesto ima puno gore posljedice i na djetetu provjereno ostavlja dublje oziljke? Kako postaviti granicu gdje socijalne sluzbe moraju djelovati, a gdje moraju roditelja ostaviti na miru%3Pr
dali76 dali76 06:00 11.12.2008

za one koji bi rijesavali ....

Engleski naucnik Francis Galton ,inace rodjak daleko poznatijeg Charls Darwina nije ni slutio do kakvog ce zla dovesti njegova teoretisanja u svezi pobolsanja ljudske rase.
Talentovani roditelji daju iznimno bolji podmladak.
Ova teorija uspjesno je izvezena u SAD gdje ce doci do osnivanja drustvenog pokreta znanog kao Eugenics.
Ovaj pokret ,koji se zalagao za stvaranje super rase bez siromasnih, bez alkoholizma I prostitucije a sve ove karakteristike prenosile su se ,kako su oni vjerovali putem gena. Stoga je trebalo unistiti mogucnost da inferiorniji ljudi imaju potomke.
Kao rezultat u mnogim americkim drzavama uveden je tkzv “Involuntary sterilization law “
Naravno manjinske etnicke grupe su bile uvijek posmatrane kao problematicne ,no I za siromasne bjelce je bio isti tretman.
Siromastvo I prostitucija se prenosi putem krvi s koljena na koljeno ,govorili su I ljudi kao sto je bio predsjednik eminentnog Stanford University.
Predsednik Willson, Premijer Churchill bili su sljedbenici ovakvih ideja.
Jedan sudija americkog Vrhovnog suda Oliver Holmes u presudi o sterilizaciji jedne djevojke ce reci:
Bolje je za cijeli svijet ,ako umjesto da cekamo da kaznjavamo degenericne buduce generacije, ili da ih pustimo da gladuju radi vlastite imbecilnosti , drustvo moze spreciti takve da nastavljaju svoju vrstu…
Dve Decenije kasnije ozloglaseni nacisticki umovi ce koristiti ove I slicne izjave u svoju obranu na sudu u nurbergu za svoj genocide pocinjen u drugom svjetskom ratu.
Ko je citao Hitlerovu knjigu “moja borba”zna koliko je on bio impresioniran americkim eugenics pokretima
Napisah ovo za sve one,koji pisu I pricaju o “vadjenju vitalnih organa”…


jasnaz jasnaz 09:03 11.12.2008

ljuuudi!!

ssvetlana92 22:35 10.12.2008

Prvo treba edukovati koliko toliko, normalan svet da se Obavezno Mešaju u Svoj Život.
Mnogi nemaju pojma da to nije Normalno, šta rade ili šta trpe.


Prinudno prevaspitavanje uvek mi je zvučalo naivno, ali ovo što je ssvetlana rekla o NemanjuPojma jeste tačno: ako izuzmemo slučajeve sa dijagnozom, kojima je potreban drugačiji tretman, ove izgubljene PRIČA može da vrati. Bez tog aspekta socijalne službe nemaju smisla.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:41 11.12.2008

...

razmišljala sam sinoć o sledećem:
koliko je potrebno da se slomi vilica. znam, dete je malo, ali ipak je potrebno pozamašno zamahnuti...
zašto je novinski članak (i ne samo ovaj) sačinjen tako da ne preispituje sve nas.
to ne znači da bih volela da se fokus skloni sa ove žene, već jednostavno - ne možemo sprečiti da postoje oni koji bi da lome vilice, ali u mnogim situacijama možemo sprečiti da do lomljenja dodje.
uvek reagujem kada vidim da se nad nekim sprovodi nasilje, što me je više puta dovelo u situaciju da moram i sebe da branim, ali, ljudi...
dvadeset dana gledati izgladnelo dete, na kome postoje evidentni znaci da ga neko tuče, to je za moj ukus ipak previše.

razmišljala sam i o tome kako bih volela da ovo dete ostane sa minimumom sećanja...ipak je malo, a onda me je zveknula činjenica da su sećanja sa nama čak i onda kada ih zaboravimo, kao da se utiskuju neprimetno dok mi idemo dalje.

kampanja protiv nasilja mora biti sveobuhvatna i stalna.
ne postoji instant injekcija, to je proces.
što je više aktivnih posmatrača, manje su šanse da neko bude povredjen, eto to ja mislim.
onaj ko je do te mere upropašćen, da je u stanju da svoje dete ovako zlostavlja, ne zanima me previše. (zanima me neki drugi ugao)
gde su ti normalni ljudi? časni ljudi?
ljudi, koji kad vide krvavo i polugolo dete na ulici ne mogu tek tako da se vrate u svoj krevet i utonu u bezbrižan san?
jednatanja jednatanja 11:57 11.12.2008

Re: ...

Sta reci...
Edukacija je podjednako vazna kao i sankiconisanje. Mediji, na primer b92, bi trebalo da se ukljuci u akciju protiv zlostavljanja dece. Svi u Srbiji gledaju TV...kad taj roditelj koji tuce svoje dete vidi na TV da je ono sto radi zlostavljanje a ne vaspitna mera, mozda ce se preispitati. Dovesti psihologe, socijalne radnike na diskusiju, itd. Dosta vise politike na TV, treba se baviti socijalnim temama....
jednatanja jednatanja 12:12 11.12.2008

Re: ...

silver bullet silver bullet 15:16 11.12.2008

Re: ...

azmišljala sam i o tome kako bih volela da ovo dete ostane sa minimumom sećanja...ipak je malo, a onda me je zveknula činjenica da su sećanja sa nama čak i onda kada ih zaboravimo, kao da se utiskuju neprimetno dok mi idemo dalje.


Ima tu jedna cudna stvar.
Retko ko se od nas seca necega pre svoje pete godine. Mozda samo nekih slika, mirisa...
A ipak, sociolozii kazu da se licnost coveka formira do njegove pete godine zivota.
dunjica dunjica 15:35 11.12.2008

raising awareness, primjer iz Saske, Njem.


Brinete o svom autu i psu. A o djeci iz susjedstva?


Vodite računa o kućnom redu i sortiranju otpadaka. A o plavim flekama susjedovog djeteta?


Slušate Mocarta i Šuberta.A čujete li plač iz susjedstva?
mariopan mariopan 18:25 11.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

Sve sam to procitala, i stvarno , stvarno ne znam sta da kazem. Ne znam.

Za to bi trebalo izmisiti novu rec i novu kaznu, dozivotna robija je mala za nekoga kome je prvo dete ziveo 5 godina nepokretno i stalno tuceno umrlo, da ni dana bez batina nije zivelo....nemam reci, ne znam kakva kazna za monstrume da se izmisli jer ocigledno da prava kazna ne postoji.

Kazne bi morale biti drakonske za ove monstrume, nista manje nisu zasluzili.


Preporuka za temu .
dunjica dunjica 19:35 11.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

Mariopan,

pitam se, doista me zanima, zašto se nikome nije pojavio makar tračak sumnje da su ti monstrumi (slažem se s kvalifikacijom, majka sam, na kraju krajeva) vjerojatno i sami u djetinjstvu, ili još uvijek, bili žrtve? Pa o tome bar patološka psihologija mnogo govori. A ovako, zadovoljavamo se floskulama o crno-bijelom svijetu.

Snežana je, po običaju, napisala jedan sjajan tekst, sadržajan i angažiran. Fali mi samo malo više promišljanja i razmišljanja u komentarima, o tome što bi moglo biti održivo rješenje, održiva rješenja, jer muka je velika i hitnoća prevelika, koja zahtijeva kompleksan pristup.

Mariopan, ovo nikako nije kritika upućena tebi. Jednostavno, našla si mi se na putu, pa sam ti izložila što me tišti. Nadam se da ne zamjeraš?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:33 11.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

mariopan,
ne zna se da li je to nepokretno dete bilo tučeno. meni je samo palo na pamet da, pošto je bilo nepokretno, a pošto su ovi objavili da je detetu slomljena vilica, nije moglo da beži...

dunjice,
sećaš se onog bloga i restorative justice? to + prevencija je, verujem jedino rešenje, da bi se taj krug, kako -tako prekinuo.
+ ono što si poslala gore - razmišljate li? slušate li? gledate li? da li brinete?...
lista je nepregledna.
dunjica dunjica 10:11 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

dunjice,
sećaš se onog bloga i restorative justice? to + prevencija je, verujem jedino rešenje, da bi se taj krug, kako -tako prekinuo.
+ ono što si poslala gore - razmišljate li? slušate li? gledate li? da li brinete?...
lista je nepregledna.


Snežana,
ti, a i svi koji me ponekad čitaju, znaju moj stav. Na žalost, restorative justice je na ovom blogu izazvalo gotovo samo negativne reakcije. Nema spremnosti, na žalost. Ili vrijeme nije sazrelo, jer su srca ranjena i preogorčena.

Na koju listu misliš? Komentar pod naslovom "Prijedlog"?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:55 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

lista predloga šta se sve može poručiti ljudima. (a gore iz tvog komentara: raising awareness)
koliko god smešno/naivno izgledalo, deluje...
ja bih posvuda bilborde i poruke i reklame i glas i slika i slika i glas i tako redom,
da što više njih čuje i vidi.
margos margos 14:36 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

restorative justice je na ovom blogu izazvalo gotovo samo negativne reakcije.

Zato što je novo... otpor novom, otpor promenama - pa zar na to nismo navikli? Budući da se na zakonu koji će ukljućivati i restorative justice - polako ćemo se i na nove oblike rešavanja problema navići.

Nije ni malo lako zaštiti interese svih. jer kao što si rekla, današnja žrtva je potencijalni sutrašnji nasilnik, kao što je današnji nasilnik - nekadašnja žrtva.

Strpljenje, ponavljanje, strpljenje - to je ono što predstoji. Plus zakon.
dunjica dunjica 15:13 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

margos

Hvala, Margos na podsjećanju i ohrabrenju!
dunjica dunjica 15:19 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

lista predloga šta se sve može poručiti ljudima. (a gore iz tvog komentara: raising awareness)

aha!

Radi se o plakatima koje je pokrajina Saksonija (ili Saska, kako prvo napisah, više ne znam ni sama kako je ispravno na Jeziku) štampala i postavila u javnosti, a povodom akcije "Zaustavimo nasilje nad djecom". Link

Svi motivi (jedan sam izostavila jer imena Günther Jauch i Dieter Bohlen prosječnom građaninu Srbije ne govore ništa)

A sve sam stavila pod naslov "Raising Awareness", jer je to naziv koji se u fah-rječniku koristi za akcije podizanja svijesti, od kojih je ovo tipičan primjer.

Edit: zapravo, cijela ova stranica može poslužiti kao dobar primjer kako se državne institucije na različitim frontovima bore za zaštitu djece od nasilja. Link: http://www.familie.sachsen.de/1753.html
margos margos 15:33 12.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

Hvala, Margos na podsjećanju i ohrabrenju!

Paradoksalno - ali i to što se o tome ma kako priča, jeste deo podizanja svesnosti.
Ljudi počinju da obraćaju pažnju... zgražavaju se, čude, psuju, prete, predlažu, ljute se - ali svakako obraćaju pažnju i reaguju. Usmeriti pažnju i energiju u konstruktivnom smeru ćemo moći samo kad budemo imali jasan zakon i institucije koje se time profesionalno i efikasno bave.

Najvažnije je da nismo oguglali na tuđu patnju.
mariopan mariopan 23:38 13.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

dunjica
Mariopan,

pitam se, doista me zanima, zašto se nikome nije pojavio makar tračak sumnje da su ti monstrumi (slažem se s kvalifikacijom, majka sam, na kraju krajeva) vjerojatno i sami u djetinjstvu, ili još uvijek, bili žrtve? Pa o tome bar patološka psihologija mnogo govori. A ovako, zadovoljavamo se floskulama o crno-bijelom svijetu.

Snežana je, po običaju, napisala jedan sjajan tekst, sadržajan i angažiran. Fali mi samo malo više promišljanja i razmišljanja u komentarima, o tome što bi moglo biti održivo rješenje, održiva rješenja, jer muka je velika i hitnoća prevelika, koja zahtijeva kompleksan pristup.

Mariopan, ovo nikako nije kritika upućena tebi. Jednostavno, našla si mi se na putu, pa sam ti izložila što me tišti. Nadam se da ne zamjeraš?

Ne zameram , sto bih , normalno je da postavis ta pitanja.

Mozda sam samo htela da budem kratka pa se nisam osvrnula i na taj nacin na celu pricu.

U pravu si, verovatno je tako bilo i ovde da su i roditelji bili zrtve u detinjstvu i da drugacije na znaju da se ponasaju.

Izjavu da je i to nepokretno dete bilo tuceno dala je majka te dece za neke novine , kao zalbu kakav je zivot imala i to sam procitala...e sad u kojim novinama da me ubijes ne znam jer je ovaj slucaj bio u nekoliko dnevnoh novina a sve ih redom procitam. Dakle ona je rekla da je i ono dete bilo stalno tuceno od strane njenog tadasnjeg muza. Zalila se na njega pa je tako i to rekla, sto me je uzasnulo, jer ona je to rekla tako lako , kao zalbu na svoj zivot. Po tome vidim da ona zapravo nije normalna, dakle i njoj treba pomoc.

A zasto niko nije reagovao ranije pa da se toj majci oduzmu deca jer sigurno nije sposobna da ih pazi , to je pitanje koje Snezana zapravo postavlja i ovde i to je pravo pitanje.

Zasto je ta komsinica , kada je vec videla golo i krvavo dete, samo dala detetu parce hleba i vratila ga tamo gde ce da ga muce?

Verujem da je toj majci potrebna drugacija pomoc jer nije zdrava, ali pre svega je ta pomoc potrebna detetu, makar i da ima "samo jednu modricu"....cak i da nema nijdenu a izbaceno je na zimu i samocu u mraku to je dovoljn da se dete oduzme i smesti negde na toplo i sigurno.

I mi se zapravo u mnogo cemu slazemo Dunjice, jer znam da si divna majka i topla dusa i da bi sve za decu ucinila, mislim ne razilazimo se u misljenju da deci treba pomoci, pa i majci..i tu se slazemo. Samo se grozim sto ta pomoc nije na vreme pruzena i deci i majci, sto nikoga nije bilo briga sve dok se neka nesreca ne dogodi.

Vesti o ovom slucaju su bile tako interpretirane da su izazvale samo moj bes i gadjenje na sve, na roditelje , na komsije , na drzavu sto nema sisteme i mehanizme za sprecavanje svega ovoga i sto ima tako male zakonske kazne za zlostavljace dece, silovatelje dece i slicno . Izlaze iz zatvora za dve tri godine i mogu da pocnu ispocetka da zlostavljaju i tuku i ne boje se nikoga.

A takvih vesti je sve vise i to me plasi.
Evo vest od pre neki dan , otac i majka se svadjali preko deteta pa devojcicu polili kiselinom, nasred ulice. Neko je poneo kiselinu koju ce da upotrebi kao "argument" u svadji, dakle sve granice su predjene.

izvini sto nisam odmah odgovorila , ne mogu da postignem da citam blog, imam mnogo obaveza u poslednje vreme.

EDIT Evo nasla sam, gore prvi link, majka sama kaze da je i ono nepokretno dete stalno bilo tuceno od tadasnjeg njenog muza, znala sam da sam negde to procitala. Tu sam pukla.Otuda onako ostar moj komentar.
mariopan mariopan 23:56 13.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

Snezana , izjavu da je i nepokretno dete bilo stalno tuceno dala je sama majka, sve se pitam ged sam to procitala ( u kojim novinama ) jer me je upravo to uzasnulo, pa sam trazecici dosla do istog clanka koji si i ti postavila gore "nesto me je iznarviralo"....upravo tu majka kaze da je i to dete bilo neprekidno tuceno od strane njenog bivseg muza...eto znam da sam to negde procitala, napisala sam i kao odgovor Dunjici da ne znam gde sam to procitala a eto ima ga gore. Pozzz. znam da nisam zabadava tako pukla, mislim nije me samo novinarsko pisanje navelo da tako pomislim vec i njene reci.
Grozno, zar ne?
dunjica dunjica 15:05 14.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

Samo se grozim sto ta pomoc nije na vreme pruzena i deci i majci, sto nikoga nije bilo briga sve dok se neka nesreca ne dogodi.

Mariopan,
Kada bolje razmislim, to je ono što me još više raspaljuje (ljuti), čini ogorčenom, tužnom, bijesnom:
ti svjedoci tuđe patnje, koji su sve pratili kao što prate televizijski program, pasivno, omađijani "radnjom", bez svijesti da mogu svojim djelovanjem, pokazivanjem ljudkosti prekinuti nečiju patnju, čak spasiti život. Ti susjedi, prolaznici, poznanici, čak i rodbina; bili su nijemi svjedoci i nisu poduzeli ništa. Fuj!

(Lekcija koji izvlačim za sebe: ostati budan i ne okretati glavu. To je potpuno ista situacija kao i u vrijeme fašizma kada ljudi okreću glavu da ne vide progone slabijih, ugroženih, pa kasnije se pravdaju da nisu znali. Nema razlike!)
mariopan mariopan 00:49 15.12.2008

Re: raising awareness, primjer iz Saske, N

dunjica
Samo se grozim sto ta pomoc nije na vreme pruzena i deci i majci, sto nikoga nije bilo briga sve dok se neka nesreca ne dogodi.

Mariopan,
Kada bolje razmislim, to je ono što me još više raspaljuje (ljuti), čini ogorčenom, tužnom, bijesnom:
ti svjedoci tuđe patnje, koji su sve pratili kao što prate televizijski program, pasivno, omađijani "radnjom", bez svijesti da mogu svojim djelovanjem, pokazivanjem ljudkosti prekinuti nečiju patnju, čak spasiti život. Ti susjedi, prolaznici, poznanici, čak i rodbina; bili su nijemi svjedoci i nisu poduzeli ništa. Fuj!

(Lekcija koji izvlačim za sebe: ostati budan i ne okretati glavu. To je potpuno ista situacija kao i u vrijeme fašizma kada ljudi okreću glavu da ne vide progone slabijih, ugroženih, pa kasnije se pravdaju da nisu znali. Nema razlike!)

Tu si potpuno u pravu, zavladala je neka ravnodusnost i to me uzasava i plasi. Zar su ljudi tako otupeli ?
Lekcija je i za mene ista takva, ostati budna , paziti i slusati. I naravno , boriti se . Nikada nisam bila ravnodusna , ne znam zasto , mozda zato sto sam i sama bila dete koje je neko pazio pa sada vracam "dug" drustvu. Ali taj "dug" smo svi duzni , ako smo ljudi.

Pozdrav Dunjice.
grecha grecha 21:02 11.12.2008

bole me misli ...

ne sećam se kada sam se osećala ovako ... jadno ...

ova 'vest' (koja to više i nije) je zaista previše.

slika promrzlog deteta, koje se igra sa mrtvim psom, sa TRI godine nesvesno pojmova živo/mrtvo ...
jao...
iz onog prvog osećanja neverice-tuge, ušla sam u fazu besnog besa, a sada sedim tupo bespomoćna i gledam ...

ta žena je definitivno maloumna, mentalno retardirana ...
to ne umanjuje ovu tragediju, ali povećava nečiju krivicu ...

sećate li se one žene iz Rekovca / invalid / koja je 15 godina ubijala tek rodjenu decu ???

izvinite što vas podesećam ... ali ...

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2004&mm=05&dd=20&nav_id=141247

i?

da li ste eventualno pročitali da je neko od njenih brižnih komšija pozvan na odgovornost zbog prikrivanja zločina ?
da li ste eventualno pročitali imena potencijalnih očeva ubijene dece, ili ako hoćete ljubavnika ?

da li verujete da u ovakvim stvarima nema saučesništva ?
ima.
i te kako.

u slučaju da su obe pomenute žene bile mentalni invalidi, kolika je krivica onih zdravih pravih 'normalnih' ... koji su to gledali i slušali sa palanačkom radoznalošću, sakriveni iza najlon zavesa ....

sada znam šta znači Srbija medju šljivama ...


snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:13 11.12.2008

Re: bole me misli ...

da li ste eventualno pročitali imena potencijalnih očeva ubijene dece, ili ako hoćete ljubavnika ?

to nisu bili njeni ljubavnici.
ti ljudi su ženu iskorišćavali...
i ko zna koliko ih je bilo.
saučesništvo, nego kako.
Unfuckable Unfuckable 04:02 13.12.2008

Re: bole me misli ...

sada znam šta znači Srbija medju šljivama .


Bečka škola u fulu, ako o manijakalnosti pričamo, dear grecha ("manijak, manijak - može biti svak' " )



mojnemi bljuvati po šlljivama
ivana23 ivana23 21:10 11.12.2008

Vlada u borbi protiv zlostavljanja

Beograd -- Vlada na sledećoj sednici, posle učestalih izveštaja o nasilju nad decom, usvaja Nacionalnu strategiju za borbu protiv zlostavljanja.
Deca su izložena nasilju u svakoj sredini – u kući, školi, vrtiću, vaspitno-obrazovnim, ali u ustanovama socijalne zaštite. Suzana Paunović, načelnica inspekcije u Ministarstvu rada i socijalne politike, kaže da će Vlada na sledećoj sednici usvojiti Nacionalnu strategiju za borbu protiv zlostavljanja, čime bi se sistemski rešavao ovaj problem.


B92 - ceo tekst
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 22:34 11.12.2008

Re: Vlada u borbi protiv zlostavljanja

čime bi se sistemski rešavao ovaj problem.
MilutinM MilutinM 02:07 12.12.2008

Stvarno

Da li je ovo uopšte rešivo?
grecha grecha 09:24 12.12.2008

Bojim se ...

Da li je ovo uopšte rešivo?


da nije.

Dokle god svoju nezainteresovanost i indiferentnost predstavljamo kao pristojnost i ne mesanje u tudje stvari.
Dokle god oni koji zlostavljaju decu, prebijaju zene, mrcvare zivotinje ... imaju prava i hrabrosti da ti kazu 'sta te se tice ? gledaj ti svoja posla'
Dok ne pocnemo da im govorimo, - ' tice me se. ti si zlotvore moj posao. i ne idem odavde dok ne vidim da su te strpali u plavi ili beli furgon'

Imamo li mi snage za to?

Pre neki dan na ulici, zena sedi na klupi i razgovara telefonom. Pored nje devojcica od oko 2 godine, a decak ... oko 3 godine place ispred nje i vuce je za pantalone. Ona mu okrece ledja da bi bolje cula sagovornika, a on sve glasnije place i sve je jace vuce.... U momentu kada su mi ostali iza ledja, cujem vrisku oba deteta.
Okrenem se, ona praznom plasticnom flasom udara sina po glavi.
Devojcica sedi na ivici klupe, zgrcena, kao da sedi na ivici provalije bez dna, vristi do gusenja...

Hej, hej ...umesam se ... hej, halo, sta radis ???

Trazim po tasni telefon da zovem miliciju, ona me pljune !

dalje mozete da naslutite ...

recite mi gospodjo, je li povredila dete?
naravno.
videli ste povredu ?
naravno.
da li krvari ?
da krvari.
iz glave ?
ne iz duse.
gospodjo molim vas ... budite ozbiljni.



...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:08 12.12.2008

Re: Bojim se ...

bez obzira na odgovor dotičnog gospodina koji propituje mentalno stanje pretraživača po tašni (gospodjo molim vas ... budite ozbiljni. ), verujem da jeste rešivo. to ne znači da se ovakve stvari neće dešavati i kad kažem rešivo, mislim na svodjenje na najmanju moguću meru.
gore sam u jednom od komentara pomenula restorative justice. ono što se tu radi je ne samo zatvaranje počinioca, već i rad na njegovom shvatanju/prihvatanju/suočavanju/kajanju zbog zločina koji je počinio, ali i brigu o žrtvi.
to što ćemo počinioca smestiti u zatvor nije od prevelike "koristi" onom kome je zlo nanešeno (ovde ne mislim da ga se treba ostaviti napolju, već na to da se njegovim zatvaranjem ne poništava prošlost), a u većini slučajeva stvar se tu i završava.
a poenta priče je upravo: šta posle i kako posle?
neprepoznavanje potreba žrtve (i neprepoznavanje žrtava - eno ga ivanin link: devojčica zlostavljana od svoje prve godine) upravo i dovodi do toga da žrtve postaju zlostavljači - i krug se nastavlja, jer ne znamo za bolje.
ne.nevena ne.nevena 13:43 12.12.2008

Re: Bojim se ...

grecha


Pre neki dan na ulici, zena sedi na klupi i razgovara telefonom. Pored nje devojcica od oko 2 godine, a decak ... oko 3 godine place ispred nje i vuce je za pantalone. Ona mu okrece ledja da bi bolje cula sagovornika, a on sve glasnije place i sve je jace vuce.... U momentu kada su mi ostali iza ledja, cujem vrisku oba deteta.
Okrenem se, ona praznom plasticnom flasom udara sina po glavi.
Devojcica sedi na ivici klupe, zgrcena, kao da sedi na ivici provalije bez dna, vristi do gusenja...

Hej, hej ...umesam se ... hej, halo, sta radis ???

Trazim po tasni telefon da zovem miliciju,


problem je sto ste dodatno tu decu uznemirili pozivanjem policije zbog njihove majke (koja ce podecjem scenariju, mozda da uhapsi, odvede, prebije... majku).

kako je pametno da se postupi u ovoj situaciji?

jednom smo suprug i ja primetili iz auta kako covek zamahuje na zenu i urla na nju, dok devojcica od nekih 6-7 god se privija majci uz nogu, ali i uzmice od njega... suprug napravi krug autom, da izadje, da ne znam sta uradi, a oni hodaju ulicom, normalno... zajedno, dete izmedju njih...

treba li da kazem da mi je knedla stajala u grlu do uvece?
grecha grecha 00:33 14.12.2008

Re: Bojim se ...

problem je sto ste dodatno tu decu uznemirili pozivanjem policije zbog njihove majke (koja ce podecjem scenariju, mozda da uhapsi, odvede, prebije... majku).


mozda me niste dobro shvatili.
sve se zavrsilo na telefonskom razgovoru.
delovala sam neozbiljno dezurnom gospodinu...
deca od vristanja nisu ni shvatila da sam ja tu ...

odvukla ih je kao džakove u neki autobus, ali telefonski razgovor nije prekinula.
cula sam kada je rekla ... ma pusti, ne možeš od budala* da živiš.


*nadam se da je mislila na mene.

j.ps j.ps 12:37 12.12.2008

ima li resenja

Dusa mi vristi pri pomisli na to koliko dece pati i dozivljava strahote od strane upravo onih ljudi koji bi trebalo da im pruze zastitu, podrsku, a pre svega ljubav...a jedino sto dobijaju od njih su batine, maltretiranje, nipodastavanje, i ko zna sta jos sto ne smem ni da pomislim.
S druge strane ima toliko ljudi koji bi sve na svetu dali da dobiju dete i koji bi tom detetu pruzili bezuslovnu ljubav i paznju. A ne mogu.
I onda se pitam gde je tu Bozanska pravda.

Ne slazem se sa tim da je potrebno samo se fokusirati na stvaranje boljih uslova zivota za sve i da ce to u mnogome resiti problem. Naravno potrebno je i to, kao jedna u nizu mera, ali nije dovoljno.
Nephodno je da prestanemo da gledamo svoja posla. Nas narod je poznat po tome da obozava da se mesa u tudja posla kad ne treba, ogovaranje, tracevi, skandali, su jako popoularno i stivo i tema za razgovor. A kad je potrebno stvarno reagovati na nesto lose, strasno, uzasno sto vidimo i cujemo, onda se odjednom svi povuku "jer to nije njihova stvar".
Treba poostriti kazne, za sve u ovom drustvu. Ali pre svega treba osigurati da se kazne i zakoni stvarno i sprovode. Ova drzava ima gomilu zakona koji hvataju prasinu jer ih niko ne sprovodi.
Treba edukovati ljude, a pre svega decu. Svako treba da zna svoja prava. Svako treba da zna da nije normalno da ima modrice od batina, ili da ga zakljucavaju, izbacuju na ulicu, uskracuju mu hranu ili sta vec...
Deca su u skoli preopterecena gomilom predmeta, preopsirnim nastavnim planom i programom, mislim i dalje se uci koliko ovaca i koza ima Island, ali zato u tom skolskom programu nema mesta za decija prava, niko ih ne uci nekim stvarno vaznim stvarima iz zivota.
Setite se skolskog programa kakav je nekada mogao da se gleda na drzavnoj televiziji. Ja sam odrasla uz Branka kockicu i Opstanak. A sada?
sandrajankov sandrajankov 21:44 14.12.2008

pravo resenje!

Ja imam ekstreman stav po ovom pitanju. Svim zenama za koje se utvrdi da se ovako ponasaju prema deci odmah IZVADITI JAJNIKE! Spreciti da zena nastavlja da radja!
neverovatnimiki neverovatnimiki 22:07 14.12.2008

tuga

Sve je to tuzno.Sve je to Srbija.
margos margos 00:04 15.12.2008

Re: tuga

neverovatnimiki
Sve je to tuzno.Sve je to Srbija.

Nažalost, to postoji svugde po svetu. I jeste tužno.
dunjica dunjica 07:40 15.12.2008

Re: tuga

to postoji svugde po svetu.

Mali Sizif Mali Sizif 10:50 15.12.2008

PLAČ KOJI NIKO NE ČUJE...

Mališani nisu u stanju da brinu o sebi i svojim pravima, zato su tu roditelji i porodica, a kad je baš tu izvor zla onda bi država trebala da im pomogne i da ih zaštiti.
Pošto je naša država parodija na temu pomenute reči, dolazimo da zaključka da su mališani prepušteni šačici dobrih ljudi koji se bave humanitarnim radom (mislim na one koji se bave humanitarim radom u pravom smislu te reči) i koji realno nemaju mogućnosti da pomognu svima.
O komšijama koji ne žele da se mešaju u toplu porodičnu HOROR intimu besmisleno je trošiti reči, ali ipak evo: sebični, bezosećajni, kukavice, bedni izgovori za ljudska bića...
Ima li rešenja?
Mislim da ima.
Ne preko noći i ne lako, ali mislim da ima.
Moramo pokušati, svi MI, da postanemo malo bolji ljudi.
Da ne okrećemo glavu na drugu stranu jer imamo mi naših problema.
Naravno da imamo, ali to nas ne opravdava da budemo saučesnici u najgorem zločinu od svih, nasiljem nad detetom, jer ne pomaganje detetu za koje vidimo, čujemo, znamo da je zlostavljano, je upravo to: SAUČESNIŠTVO.
Moramo pisati, pričati, VIKATI o ovoj temi sve dok buka ne bude dovoljno jaka da postane politički (populistički) relevantana.
Tada će se neko iz naše političke elite ( primećujete li oksimoron???) dosetiti da bi mogao tako da „ubere“ nekoliko političkih poena i stvari će se početi da se pomeraju, a MI ćemo nastaviti da pravimo još veću BUKU i tako u krug...
Ne zvuči etički i deluje prljavo, ali cilj je čist i cilj je pravi i to je jedino što je bitno... a što se tiče kolateralne koristi za nekog demagoga, pa šta da radimo život nije bajka.
NE ŽMURITE!
NE ĆUTITE!
NE PRAVITE SE DA NE ČUJETE PLAČ DECE KOJOJ OTIMAJU PRAVO NA SUTRA, PRAVO NA SREĆU, PRAVO DA BUDU DECA!!!
margos margos 12:32 15.12.2008

Re: PLAČ KOJI NIKO NE ČUJE...

Ima li rešenja?
Mislim da ima.
Ne preko noći i ne lako, ali mislim da ima.
Moramo pokušati, svi MI, da postanemo malo bolji ljudi.

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:25 15.12.2008

Re: PLAČ KOJI NIKO NE ČUJE...

za sad ovoliko
grecha grecha 22:27 15.12.2008

Re: PLAČ KOJI NIKO NE ČUJE...

za sad ovoliko


izvini, možda si htela ovako da zaključiš temu, ali dozvoli još samo ovo :


Član 8: Dete u svakom položaju spada među one koji najpre dobijaju zaštitu i pomoć.
Član 9: Dete je zaštićeno od svih formi zapostavljanja, strahota i iskorištavanja.

iz Povelje o zaštiti deteta ...

a u preambuli Povelje piše :

Čovečanstvo duguje deci najbolje što ima.

ne ustručavajte se da se suprotstavite zlostavljanju i ponižavanju dece.
SVI MI to dugujemo.



Jelica Greganović Jelica Greganović 11:01 16.12.2008

Tri godine?!

To je beba, beba koju neko izbacuje iz kuće, golu i krvavu...dvadeset dana?! Mogu da pitam samo ono što si ti pitala...i da dodam, zbog čega niko tu bebu nije odneo u policiju? Sramota? Da nemaju probleme zbog toga sa komšijama?...Gde će im duša, svima i onima što ga izbacuju i onima što ga gledaju...da je mače pa da ti srce pukne od žalosti.
A o ekipama u centrima za socijalni rad, bolje da ne pričam...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:02 16.12.2008

Re: PLAČ KOJI NIKO NE ČUJE...

1) bez izvini
2) nema potrebe za dozvoljavanjem - blog je otvoren za komentarisanje
3) potreba da se komentariše podrazumeva želju da se ovakve stvari menjaju + da su deo svih nas
4) fala
5) što jasnaz voli da kaže: nikako u ram,
iliTi bez zaključivanja...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:08 16.12.2008

Re: Tri godine?!

jeste, jelice,
to je upravo ono o čemu razmišljam:
ovakve stvari se dešavaju zato što postoji neko ko samo posmatra...
margos margos 12:25 16.12.2008

Re: Tri godine?!

ovakve stvari se dešavaju zato što postoji neko ko samo posmatra

Ne, Snežana, ovakve stvari se dešavaju i kad niko ne posmatra.
Ako si mislila na kaznenu politiku koja bi trebalo da se uvede - ok, ali verujem da će se to i dalje dešavati, ali će makar ta deca brže i efikasnije biti spašavana. A da će postojati bolesne osobe koje ne znaju šta rade a da ih to ne sprečava da rade zlo - postojaće. Na žalost.
Mali Sizif Mali Sizif 13:15 16.12.2008

Re: Tri godine?!

Mislim da je Snežana mislila na to što niko nije reagovao, što su gledali jadno dete 20 i koliko još dana golo i krvavo, a da niko nije zvao policiju, socijalnu službu, NEKOGA!!!!
A što se tiče toga da će postojati bolesne osobe koje svesno ili ne čine zlo mališanima, nažalost , u pravu ste....
margos margos 13:30 16.12.2008

Re: Tri godine?!

a da niko nije zvao policiju, socijalnu službu, NEKOGA!!!!

Ja se nadam da će doći dan kada ćemo imati koga da obavestimo kad vidimo bosonogo, musavo dete na ulici, kako prosi ili služi kao dekor u prošnji... i da znamo da je to dete spašeno - trajno. Iskreno se nadam.
Mali Sizif Mali Sizif 14:13 16.12.2008

Re: Tri godine?!

Mislim da je dugoročno rešenje u prevenciji, edukaciji i višedimenzionalnoj pomoći za potpunu socijalizaciju ugroženih kategorija društva, prvenstveno mislim na Rome i raseljena lica , kao i sve druge ugrožene grupe.Kao podrška navedenom bi trebalo, kako ste vi lepo rekli, ustoličiti sistem (ali sistem koji fukcioniše) za pomoć i intervenciju u užasnim situacijama, poput ove o kojoj smo pisali, kojima bi se ljudi sa savešću mogli obratiti, Sve drugo je kratkog daha i predstavlja ad hoc intervencije , neretko populističko politički motivisane, koje predstavljaju samo kap u moru dečijih suza.
margos margos 14:46 16.12.2008

Re: Tri godine?!

Od reči do reči - sve je tačno. Jedino ispravno.
A do tad ad hoc... najbolje što možemo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana