Books

malasneki RSS / 08.12.2008. u 18:37
books.jpgOd kad znam za sebe ili bolje reci od kad sam naucila slova, volela sam da citam. Nailazili su periodi kad su me malo vise zanimale neke druge stvari, ali mi je u principu citanje oduvek bilo hobi. Kao mala sam mastala kako cu jednog dana imati svoju privatnu biblioteku, i to onako, celu jednu veliku prostoriju sa policama od mahagonija, sa teskim radnim stolom i velikom foteljom, a na policama duz svih zidova samo knjige i knjige... Nove, stare, retke, skupe i one srcu drage knjige, koje cu citati i stalno kupovati jos i svi ce mi zavideti na kolekciji. Naravno, do danas jos uvek nisam uspela da sakupim toliku kolekciju niti imam sopstveni stan/kucu gde bih odvojila prostoriju samo za biblioteku. Ipak, svaki put kad odem u grad kupim po neku ili bar pogledam po knjizarama sta ima novo. Ne cekam nikad sajam pa da kupim knjige "na metar" jer em ne volim guzvu, em volim na tenane da ih razgledam, citucnem i odaberem ono sto mi se dopadne, ili sto sam cula da je dobro. Za sada ne kupujem bas klasike i one koje ne nameravam citati odmah jer, kao sto rekoh, nemam gde da drzim sve to u maloj podstanarskoj garsonjeri. Kupim ono sto zelim da procitam u dogledno vreme. Bila sam se uclanila i u obliznju biblioteku, ali nije to za mene. Cesto nemaju knjigu koju trazim, moram da je u odredjenom roku vratim ako je uzmem, i ono sto mi je najtuznije, ako me impresionira, ne mogu da je dam prijateljima jer nije moja. Da podelim sa njima moje odusevljenje i utiske, a posle da zajedno komentarisemo. Volim kad znam da je moja i kad mogu da raspolazem sa njom. U stvari, volim da je delim sa ljudima, jer kad malo bolje razmislim, ona i nije moje vlasnistvo, ona je kao dete koje roditelji paze i maze, i upoznaju sa svetom. Medjutim, vecinu knjiga koje kupim sam dala prijateljima, koji naravno ne znaju da vrate, a ja sam pozaboravljala kod koga su. Za neke znam da ih vise necu ni videti. Istini za volju, kod mene ima i tudjih knjiga, ali tacno znam cija je koja i samo cekam priliku da ih vratim. Mozda sam malo neazurna, ali sigurno nikako neodgovorna.
 
Dok citam, ja se potpuno preselim u pricu, i ne zivim svoj zivot vec zivot price koju citam. Ako je prica napeta, i ja s nestrpljenjem ocekujem sta ce se desiti. Oci mi prelecu preko slova groznicavo, a srce mi lupa i plasim se za "moje" i zdusno navijam protiv "njihovih". Ako je ljubavna prica, placem il se radujem zajedno sa junacima. Kada me knjiga bas jako opcini, bude mi zao kada je zavrsim, i nekako zelim da citam i ono "sta se desilo posle". Imam osecaj kao da sam napustila dragog prijatelja ili rodjaka.
 
Iako zbog posla i sve vece upotrebe interneta na kom saznam toliko toga i procitam toliko stvari,  nemam bas preterano vremena da se posvetim citanju neobavezne literature, u zadnjih par nedelja sam procitala par knjiga jednu za drugom. U subotu sam kupila i dve nove i to od Haleda Hoseinija "Hiljadu divnih sunaca" jer me opcinila njegova prva knjiga "Lovac na zmajeve", a druga je , kako kazu, kontraverzna "Dragulj Medine". Trenutno citam neki triler, ali cim je zavrsim i uhvatim malo vise slobodnog vremena, bacam se na novo stivo, i nove fantazije.


Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ganagaga ganagaga 18:51 08.12.2008

A joj...

kao sastav za osnovnu skolu
malasneki malasneki 18:57 08.12.2008

Re: A joj...

ganagaga
kao sastav za osnovnu skolu

sedi 1
saphiria saphiria 19:34 08.12.2008

Re: A joj...

malasneki
ganagaga
kao sastav za osnovnu skolu
sedi 1


jel moze meni 2-

Da Vam ja docaram moje pocetke pismenosti
Moja baka, koja sad gore na nebu cita neke nebeske knjige, bila je cudo od zene, majka, domacica, gospodja u pravom smislu te reci. Imala je ona savrsenu zivotnu organizacju koja se sastojala u tome da, pored svih svojih kucnih poslova, svakog dana posle rucka u dnevnoj sobi, dok je deda citao Politiku i dremao u susednoj sobi, zasedne u samo njenu fotelju, prinese sebi solju caja ili kafe i uzme knjigu u ruke. Taj njen mali ritual niko i nije pokusavao da promeni ni da remeti, ni po cenu neke nedajboze tragedije. Jednostavno moja baka je u tome uzivala i pronalazila svoj mir. Ono sto je nas decu, njene unucice, najvise "nerviralo" je da kad je baka bila na snazi tj, kada smo joj bili povereni na cuvanje je ta da smo morali da po uzoru na nju uzmemo svak svoju knjigu u ruke i da citamo.
Meni je secam se bilo nepunih 5 godina i jos nisam znala sva slova, kad sam upala u bakin citalacki rezim i to latinicni.
Elem, desavalo se da baka skuva caj i posadi me naspram sebe tutnuvsi mi u ruke knjigu i to ne slikovnicu vec pravu knjigu, pozutelih korica. I tako malo po malo naucih ja prvo latinicu pa kad su moji videli da mi to ide od ruke i nauke u tom uzrastu, dobih primerenije knjige pisane cirilicom.
I sta da dalje kazem.... narodne epske pesme ( Zidanje Skadra , Zenidba Dusanova .... ) i svetske kasike znala sam u vreme kad moji vrsnjaci nisu znali ni sta je ep, ni sta je svetska knjizevnost.
A knjige... e njih vise i nemam gde da redjam, bibloteku imam i u podrumu.
malasneki malasneki 20:06 08.12.2008

Re: A joj...

moja strina ima svoj kutak za citanje sa sve onom produzenom foteljom i ja joj bas zavidim
mariopan mariopan 22:37 08.12.2008

Re: A joj...

malasneki
ganagaga
kao sastav za osnovnu skolu

sedi 1



mashha mashha 18:56 08.12.2008

...

"Kada me knjiga bas jako opcini, bude mi zao kada je zavrsim, i nekako zelim da citam i ono "sta se desilo posle". Imam osecaj kao da sam napustila dragog prijatelja ili rodjaka."

To se i meni dešava Pročitam knjigu i onda je još narednih pola sata ne ispuštam iz ruku, prelistavam, vraćam se na zanimljive strane... jer svaka knjiga jeste jedan svet u malom.
malasneki malasneki 18:58 08.12.2008

Re: ...

mashha
"Kada me knjiga bas jako opcini, bude mi zao kada je zavrsim, i nekako zelim da citam i ono "sta se desilo posle". Imam osecaj kao da sam napustila dragog prijatelja ili rodjaka."

To se i meni dešava Pročitam knjigu i onda je još narednih pola sata ne ispuštam iz ruku, prelistavam, vraćam se na zanimljive strane... jer svaka knjiga jeste jedan svet u malom.

bas tako, nekako, kao da se ponovo vracam u svet "sa ove strane" a tamo mi sve nekako lepse
piro001 piro001 19:15 08.12.2008

Re: ...

i nekako zelim da citam i ono "sta se desilo posle"


Znam osecaj... Deluje mi kao da su vecina knjiga nekako nezavrsene...
Uvek me je kopkalo ono "sta se posle desilo".
Onda sam procitao Gospodara prstenova, gde ono "sta posle" ide, i ide, i ide, i ide... i ide...

Malo me je proslo posle toga.
ivana23 ivana23 21:26 08.12.2008

***

mashha mashha 21:27 08.12.2008

Re: ...

Onda sam procitao Gospodara prstenova, gde ono "sta posle" ide, i ide, i ide, i ide... i ide...

Malo me je proslo posle toga.


malasneki malasneki 08:53 09.12.2008

Re: ***

ivana23

rozalija rozalija 14:35 10.12.2008

Re: ...

Ih, ja sam nasla nove nacine da produzim citanje iste knjige. Recimo Gospodara imam na skoro svim jezicima koje govorim :). Sad razradjujem finese u prevodima. Mogu reci da je nas ne dobar, vec genijalan.
malasneki malasneki 14:37 10.12.2008

Re: ...

rozalija
Ih, ja sam nasla nove nacine da produzim citanje iste knjige. Recimo Gospodara imam na skoro svim jezicima koje govorim :). Sad razradjujem finese u prevodima. Mogu reci da je nas ne dobar, vec genijalan.

I da ti se toliko stivo citati toliko puta na svim tim jezicima?
rozalija rozalija 17:25 10.12.2008

Re: ...

Ima tu nekoliko pogodnosti: knjiga je pogolema, pa kada zavrsim sa citanjem moj krnji strani jezik znatno uznapreduje. Sve neprimetno. Kao ono kad stavis knjigu pod jastuk pa ujutro znas pesmicu za skolu. Ucenje bez muke.

Onda, tu je i vremenom dodata vrednost: uz nju se setim svih ljudi sa kojim sam pricala o njoj. Svih mesta na kojima sam je citala. Svih problema od kojih sam u njoj nalazila predah.

A i stranih jezika govorim samo par .
piro001 piro001 19:20 08.12.2008

Uzivljavanje u stivo

Dok citam, ja se potpuno preselim u pricu, i ne zivim svoj zivot vec zivot price koju citam. Ako je prica napeta, i ja s nestrpljenjem ocekujem sta ce se desiti. Oci mi prelecu preko slova groznicavo, a srce mi lupa i plasim se za "moje" i zdusno navijam protiv "njihovih". Ako je ljubavna prica, placem il se radujem zajedno sa junacima.


Wow! To je posvecenost!
Mada te potpuno razumem...

Nego, kad se vec toliko uzivis, probaj "Pesma leda i vatre".
Mada, citas na sopstvenu odgovornost...
I iskreno ti preporucujem da se ne vezujes preterano za likove...
malasneki malasneki 20:04 08.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

ti to mene navodis na "zlo"?
jednatanja jednatanja 20:30 08.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

Evo, zavrsih juce "Angela´s ashes" iliti "Andjelin pepeo" FrankMcCourt, i toplo preporucujem ako trazis novo stivo. Ukratko: pisac opisuje svoje detinjstvo za vreme Drugog Svetskog u vrlo siromasnoj, mada ne i ratom-zahvacenoj Irskoj. Takvo siromastvo covek ne moze da zamisli dok ne procita. I od njega postao pisac koji je 1997 dobio Pulicerovu nagradu za "Andjelin pepeo".
malasneki malasneki 20:34 08.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

hvala za preporuku :)
piro001 piro001 12:57 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

ti to mene navodis na "zlo"?


Ma ne navodim na zlo, vec... Isss....
Ne znam kako da objasnim a da ne pokvarim pricu....
Ah, jebiga!! Glavni likovi ginu! I to konstantno...
malasneki malasneki 13:17 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

piro001
ti to mene navodis na "zlo"?


Ma ne navodim na zlo, vec... Isss....
Ne znam kako da objasnim a da ne pokvarim pricu....
Ah, jebiga!! Glavni likovi ginu! I to konstantno...

E ako si procitao "Lovac na zmajeve" onda znas zasto cu ti sada reci da si pravi Afganistanac
piro001 piro001 14:35 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

E ako si procitao "Lovac na zmajeve" onda znas zasto cu ti sada reci da si pravi Afganistanac


Jbg, nisam.... Ili cu, cu, ne brigaj.

A ako pod Afganistanac mislis isto sto i ja pod Marokanac, onda punoo hvala!!!
malasneki malasneki 15:05 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

piro001
E ako si procitao "Lovac na zmajeve" onda znas zasto cu ti sada reci da si pravi Afganistanac


Jbg, nisam.... Ili cu, cu, ne brigaj.

A ako pod Afganistanac mislis isto sto i ja pod Marokanac, onda punoo hvala!!!

e sad nem pojma sta si ti mislio pod Marokanac, ali kad procitas ovu knjigu i povezes sa tvojim komentarom, znaces
piro001 piro001 15:35 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

e sad nem pojma sta si ti mislio pod Marokanac, ali kad procitas ovu knjigu i povezes sa tvojim komentarom, znaces


U Andjelima 2...
Film...
Domaci...
Ni priblizno dobar kao prvi deo, ali ajde sada...

A ja cu da uzmem tu knjigu sledeci put u biblioteci, obecavam...
malasneki malasneki 16:05 09.12.2008

Re: Uzivljavanje u stivo

piro001
e sad nem pojma sta si ti mislio pod Marokanac, ali kad procitas ovu knjigu i povezes sa tvojim komentarom, znaces


U Andjelima 2...
Film...
Domaci...
Ni priblizno dobar kao prvi deo, ali ajde sada...

A ja cu da uzmem tu knjigu sledeci put u biblioteci, obecavam...

Gledala sam sva tri dela, ali mi nesto prvi najprijemciviji pa malo pamtim fore iz ostalih delova :)
zeks92 zeks92 22:17 08.12.2008

i ja ga rado citam....

Haleda Hoseinija "Hiljadu divnih sunaca" jer me opcinila njegova prva knjiga "Lovac na zmajeve"


odlican je pripovedac...
Anjale Anjale 22:28 08.12.2008

...

U subotu sam kupila i dve nove i to od Haleda Hoseinija "Hiljadu divnih sunaca" jer me opcinila njegova prva knjiga "Lovac na zmajeve",


Po mom misljenju obe su dobre.
Mada se meni vise svidja: Lovac na zmajeve

Nedavno sam citala knjigu jednog Indijskig autora (Vikas Svarup), zove se: Pitanja i odgovori. I ona je odlicna.

Poz
mariopan mariopan 22:58 08.12.2008

Re: ...

Evo ja pokusavam i pokusavam ali za dvadeset dana uspela sam samo do dvadesete strane da stignem

Taman prilegnem na trosed sa knjigom u ruci, posle rucka naravno, krenem prvu recenicu a moja tetka me tiho pita , da mi ne smeta :

- A jel ti vidis da citas?
-Vidim.

Pocnem recenicu od pocetka...

-A hoces li da ti ja dam moje naocare?
-Necu, tetka , ovo su moje i dobre su mi.

Pocnem recenicu ponovo...

-A da ti upalim svetlo?
-Nemoj , vidi se, ovde sam pored prozora.

Ctam vec cele dve reci kad opet..

-A da te pokrijem preko nogu da ne ozebes?


Ostavljam knjigu.
Mila moja tetka , radi samo ono sto je i radila celog zivota , brine o svima , sad sam joj ja pri ruci pa brine samo o meni

Zato sam otpakovala moje boje i zavrsila sliku, tu moze da me zapitkuje koliko hoce , em mi se divi i hvali me kao sto me niko nije hvalio u zivotu, pa tako obe uzivamo. Volim da citam pa cu sad da pokupim preporuke za knjige koje ti kace drugi blogeri, i pravac u biblioteku.
malasneki malasneki 08:45 09.12.2008

Re: ...

mariopan
Evo ja pokusavam i pokusavam ali za dvadeset dana uspela sam samo do dvadesete strane da stignem

Taman prilegnem na trosed sa knjigom u ruci, posle rucka naravno, krenem prvu recenicu a moja tetka me tiho pita , da mi ne smeta :

- A jel ti vidis da citas?
-Vidim.

Pocnem recenicu od pocetka...

-A hoces li da ti ja dam moje naocare?
-Necu, tetka , ovo su moje i dobre su mi.

Pocnem recenicu ponovo...

-A da ti upalim svetlo?
-Nemoj , vidi se, ovde sam pored prozora.

Ctam vec cele dve reci kad opet..

-A da te pokrijem preko nogu da ne ozebes?


Ostavljam knjigu.
Mila moja tetka , radi samo ono sto je i radila celog zivota , brine o svima , sad sam joj ja pri ruci pa brine samo o meni

Zato sam otpakovala moje boje i zavrsila sliku, tu moze da me zapitkuje koliko hoce , em mi se divi i hvali me kao sto me niko nije hvalio u zivotu, pa tako obe uzivamo. Volim da citam pa cu sad da pokupim preporuke za knjige koje ti kace drugi blogeri, i pravac u biblioteku.

Stariji ljudi, bas kao i deca, cesto se osecaju zapostavljeni ako se ne prica sa njima ili ih se ne gleda. Ipak, pokusaj da nadjes par minuta za sebe, tetku uposli slikanjem, nadahni je nekako da i ona pokusa, mozda joj se dopadne, a ti ces imati vremena da uzivas samo za sebe.
malasneki malasneki 08:46 09.12.2008

Re: ...

Anjale
U subotu sam kupila i dve nove i to od Haleda Hoseinija "Hiljadu divnih sunaca" jer me opcinila njegova prva knjiga "Lovac na zmajeve",


Po mom misljenju obe su dobre.
Mada se meni vise svidja: Lovac na zmajeve

Nedavno sam citala knjigu jednog Indijskig autora (Vikas Svarup), zove se: Pitanja i odgovori. I ona je odlicna.

Poz

Vecina kaze da je "Lovac na zmajeve bolja". Ipak znam da me nece ni ova druga razocarati
Atomski mrav Atomski mrav 10:26 09.12.2008

Re: ...

Lovac na zmajeve? Zapamtiću.
Nekada sam baš, baš puno čitao, kao klinac sam pročitao sve što sam našao u kući (Gogolja, Remarka, Andrića, Pekića). Posle sam "smanjio gas", pogotovo otkako je elektronska reč ušla u moj život i nekako zamenila ovu štampanu. I sad češće čitam nešto u PDF formatu nego odštampano...
malasneki malasneki 10:33 09.12.2008

Re: ...

Atomski mrav
Lovac na zmajeve? Zapamtiću.
Nekada sam baš, baš puno čitao, kao klinac sam pročitao sve što sam našao u kući (Gogolja, Remarka, Andrića, Pekića). Posle sam "smanjio gas", pogotovo otkako je elektronska reč ušla u moj život i nekako zamenila ovu štampanu. I sad češće čitam nešto u PDF formatu nego odštampano...

Pa o tom ti pricam Atomac, odvikli smo se od citanja. Nesto silom prilika a nesto i dobrovoljno cini mi se.
Atomski mrav Atomski mrav 10:44 09.12.2008

Re: ...

Treba čitati jer se čitanjem obnavlja i proširuje naš fond reči. Doduše, u poslednje vreme su moderne i knjige koje i ne služe toj svrsi

Sećam se kako sam počeo da zaboravljam reči posle polaganja Elektromagnetike. Prosto, gledam u neku stvar a ne znam kako se zove. I onda u panici otrčim do komšinice u domu koja je studirala srpski jezik i književnost i tražim od nje neku knjigu. Ona opet kuka kako joj sve knjige koje ima trebaju za neki ispit i dade mi Basarin "Mongolski bedeker" - onako džepno izdanje, ali daj šta daš... i uspeo sam da zaustavim dalje propadanje mog vokabulara

Kao student sam možda i najmanje čitao (ko će još čitati "normalne" knjige pored onih "nenormalnih" iz kojih spremaš ispite), sve do poslednje dve godine studija kada mi je sve drugo sem učenja bilo preče i zanimljivije...
Sad, kao radni čovek, sa evropskim radnim vremenom, čini mi se da baš i nemam previše vremena za knjige. Možda kad bih manje vremena posvetio blogu B92...
malasneki malasneki 10:51 09.12.2008

Re: ...

Atomski mrav
Treba čitati jer se čitanjem obnavlja i proširuje naš fond reči. Doduše, u poslednje vreme su moderne i knjige koje i ne služe toj svrsi

Sećam se kako sam počeo da zaboravljam reči posle polaganja Elektromagnetike. Prosto, gledam u neku stvar a ne znam kako se zove. I onda u panici otrčim do komšinice u domu koja je studirala srpski jezik i književnost i tražim od nje neku knjigu. Ona opet kuka kako joj sve knjige koje ima trebaju za neki ispit i dade mi Basarin "Mongolski bedeker" - onako džepno izdanje, ali daj šta daš... i uspeo sam da zaustavim dalje propadanje mog vokabulara

Kao student sam možda i najmanje čitao (ko će još čitati "normalne" knjige pored onih "nenormalnih" iz kojih spremaš ispite), sve do poslednje dve godine studija kada mi je sve drugo sem učenja bilo preče i zanimljivije...
Sad, kao radni čovek, sa evropskim radnim vremenom, čini mi se da baš i nemam previše vremena za knjige. Možda kad bih manje vremena posvetio blogu B92...

A ne ne, blog nikako ne zapostavljati, vidis da ovde ima puno novih reci
Evo recimo, recimo, nemoj biti maliciozan
(cek cek jel tu rec uce u osnovnoj )
Atomski mrav Atomski mrav 11:08 09.12.2008

Re: ...

Ja nisam učio u osnovnoj... možda i jesam, ali na engleskom
malasneki malasneki 11:19 09.12.2008

Re: ...

Atomski mrav
Ja nisam učio u osnovnoj... možda i jesam, ali na engleskom


sad si i ironican
Atomski mrav Atomski mrav 11:31 09.12.2008

Re: ...

Ne znam... profesorica srpskog jezika i književnosti u srednjoj školi mi je rekla posle jednog pismenog da sam nihilista...
malasneki malasneki 11:34 09.12.2008

Re: ...

Atomski mrav
Ne znam... profesorica srpskog jezika i književnosti u srednjoj školi mi je rekla posle jednog pismenog da sam nihilista...

Pa jel mislis da je to bilo argumentovano?
Atomski mrav Atomski mrav 11:53 09.12.2008

Re: ...

Ja nihilista?
Ne... nikada... nikako!
Anjale Anjale 12:05 09.12.2008

Re: ...

Sećam se kako sam počeo da zaboravljam reči posle polaganja Elektromagnetike.



Da, da...
Inače smo iz takvih predmeta sve učili sa razumevanjem.

Ja se sećam definicije koja glasi

Involucija je neidentično izometrisjko preslikavanje čiji je kvadrat jednak koincidenciji
Atomski mrav Atomski mrav 12:23 09.12.2008

Re: ...

Šta reći... da me posle ispita neko pitao je li bolja Yagi ili logaritamska antena i zašto - ne bih znao. Ali sam zato rotore, divergencije i gradijente rasturao samo tako!
Inače, kod nas u NS nismo morali da pamtimo takve definicije... bilo je dovoljno znati da li drška od metle može da posluži kao radio-antena i zašto je Zemlja dobar provodnik
jednatanja jednatanja 12:11 10.12.2008

Re: ...

Ona opet kuka kako joj sve knjige koje ima trebaju za neki ispit i dade mi Basarin "Mongolski bedeker"


Interesantno. To je jedina knjiga koju nisam mogla da procitam do kraja. Sta je pisac hteo da kaze, pojma nemam....
dreamreader dreamreader 03:34 09.12.2008

Hvala...

...za ovaj post Uzivanje je procitati nesto jednostavno, lepo i licno ovih dana, a posebno ako je rec o knjigama.

Moj san (kada su knjige u pitanju) je da imam makar samo sobu/biblioteku kao iz filma "The Remains of the Day", ako vec ne mogu ceo posed kao sto je bio Darlington Hall

Kada smo vec kod tog filma najtoplije preporucujem istoimeni roman Kazuo Ishiguro-a ukoliko ga niste vec procitali (licno, uvek mu se rado vracam, posebno u engleskoj/originalnoj verziji jer se bogatstvo opisa i lepota jezika u ovom slucaju ipak gubi u prevodu).

Takodje, mada cenim da je to sada vec opste mesto, bilo sta od Haruki Murakami-a meni najcesce pomogne da zaboravim gde sam i ko sam i to na najbolji moguci nacin.

Za kraj imam i toplu preporuku za one koji vec nisu procitali odlicno delo sa balkanskog govornog podrucja - "Osmi povjerenik" by Renato Baretic, sada ga zavrsavam i sjajno se zabavljam
malasneki malasneki 08:43 09.12.2008

Re: Hvala...

od Harukija Murakamija sam kupila "Norveska suma" ali nikako da sednem da je procitam. Sve kao, vazno da je tu :)

Sta cu, volim da povremeno pisem jednostavno, toplo i onako kako osecam, pa taman i po cenu da me svrstaju u obdaniste
cassiopeia cassiopeia 15:32 09.12.2008

Re: Hvala...

malasneki
od Harukija Murakamija sam kupila "Norveska suma" ali nikako da sednem da je procitam.


Knjiga je odlična, meni se baš dopala. A ako nisi čitala od Murakamija "Južno od granice, zapadno od sunca", preporučujem.

Sinoć sam dobila "Svet" Hose Miljasa i malo je falilo da dočekam jutro. Obožavam da čitam.

Srećno ti čitanje
zima62 zima62 11:28 09.12.2008

Preporuka

Joj sto volim ovakve teme. Pa jos kad malo zahladi, ranije se smrkava, posle posla zuno kuci a tamo fotelja i knjige.
Nije da nemam i drugih obaveza - po sistemu zena, majka, domacica ali volim da se osamim i prenesem u tamo neki drugi svet.
Moje "omiljene" u zadnje vreme su Senka vetra- Karlos Ruis Safron i Travelers Gift.
malasneki malasneki 11:32 09.12.2008

Re: Preporuka

Čerevicki Čerevicki 13:10 09.12.2008

Re: Preporuka

Moje "omiljene" u zadnje vreme su Senka vetra- Karlos Ruis Safron

I Vama je za srce prirastao Hulijan Karaš?
Travelers Gift.

Šta bi to bilo? Preporuka?
zima62 zima62 16:11 09.12.2008

Re: Preporuka

Aha, kao i Vama izgleda. Jedva cekam novu knjigu od istog autora - Igra andjela. Izdavac je obavestio javnost da ce se naci u knjizarama "sredinom decembra".

A knjiga "The Traveler's Gift: Seven Decisions that Determine Personal Success" Andy Andrews lepo stivo za citanje i razmisljanje

Preporuka za jos jednu knjigu - Ana Gavalda "Zajedno i to je sve"
marija_cvetic marija_cvetic 20:04 09.12.2008

...

Kao ucenica gimnazije trebalo bi da sto vise citam,ali kako posmatram ljude oko sebe,malo je njih zainteresovano za citanje...Ali da li zbog vaspitanja,ili mene same,uvek sam volela da citam,i uvek se obradujem kada je tema za razgovor "knjiga"...Procitala sam par Murakamijevih knjiga,Hoseinija,i preporucujem svima.Usput preporucujem Toni Parsonsa,volim njegov stil pisanja,Dejv Pelcer "Dete zvano To" i "Izgubljeni decak",Kevin Bruks "Lukas"...i tako :)...Inace,svidja mi se blog...
malasneki malasneki 08:52 10.12.2008

Re: ...

Kao prvo hvala za pohvalu :)
Tonija Parsona sam citala i meni se dopada, a "Dete zvano To" imam u kuci ali se nesto ne usudjujem da pocnem. Mnogo tesko stivo, a ja to nekako duboko prozivljavam.
malasneki malasneki 13:26 10.12.2008

"Pat pozicija"



Fenomenalan triler, sinoc sam zavrsila sa citanjem. Veoma uzbudljiva prica do samog kraja.
mariposa23 mariposa23 14:13 11.12.2008

Senka vetra

KARLOS RUIZ SAFON je pripovedač velikih kvaliteta. Toplo preporučujem "Senku vetra" i jedva čekam narednu njegovu priču.

Ja sam inače, kako ja to volim da kažem, svaštočitač. Ne biram, samo da ima slova. Mana je što često naidjem i na lošu knjigu, ali nekako, što započnem, moram završiti, tako da je to malo mučenje. Ali sam zbog toga imala takvu sreću da sam pročitala mnogo dobrih dela.

Interesantno je što zimi čitam klasike, nekako mi idu uz hladno, uz ćebe, čaj, fotelju i lampu. Ostalih meseci čitam apsolutno sve, od Hesea preko Kinga do domaćih autora. Uvek se vraćam knjizi "Lovac u žitu", preporučujem svima "Parfem"-Patrika Ziskinda, ali i predivan i izuzetno duhovit putopis "Ni ovde ni tamo"-Bila Brajsona. "Demijan"-Hesea je jedna od mojih omiljenih, ali i "Besnilo"-Pekića.

Inače ja sajmove obožavam. Znam mnogo ljudi koji tamo rade (ja sam bila jedna od njih), tako da uvek dobijem lepe popuste. Na sajmu sam okružena knjigama tako da se osećam kao dete u prodavnici igračaka. Sve bih kupila i sve pročitala. Samo da je para i vremena
malasneki malasneki 14:27 11.12.2008

Re: Senka vetra

iz istog razloga ja volim knjizare, samo mi je tamo mnogo lepse, preglednije i mirnije nego na sajmu. posebno volim knjizaru Akademiija u Knezu
pirat007 pirat007 15:30 11.12.2008

...

pirat007.mojblog.rs/

i ja isto obožavam da čtam i maštam o ogromnoj biblioteci, trenutno nisam u mogćnosti da je imam, ali kupujem knjige kad mogu, jednu po jednu
redovno mi se desi da knjigu pročitam za dan, dva, ali se kasnije opet vratim na nju valjda zato što se u skoro svakoj knjizi pronadjem i čini me srećnom
malasneki malasneki 15:45 11.12.2008

Re: ...

zamolila bih te samo da izmenis ovaj komentar tj maknes link za blog da ne moram da brisem :)

hvala
neverovatnimiki neverovatnimiki 23:07 14.12.2008

Re: ...

Ako si citao nesto od Teriaj Pracheta,on ima onaj fazon sa L-space-om.
Svuda gde ima knjiga moze da se udje u L-space.I onda da se iz njega izadje na nekom drugom mestu,gde se takodje nalaze knjige.Iz javne u privatnu biblioteku,kroz prostor ili cak i kroz vreme.Mozes da zaviris malo u Aleksandrijsku biblioteku ili biblioteku Frensisa Bekona.
Cak i dve knjige predstavljaju,teoretski,ulaz u L-space!!!
Черевићан Черевићан 13:28 12.12.2008

авите случаја мог

кодмене се посебаност гласнула. доксам једно 55 година чито . . читосам. манијачки.
сад више нечитам него само пишем.
можда ми то нека куратива контра нервози околиша. козна?

драга гђице malasneki саставе Вам волим и радо их пратим . . .
malasneki malasneki 14:33 12.12.2008

Re: авите случаја мог

Mr Че
kao prvo postovanje!

kao drugo, kako se ono kaze "sve ima svoje vreme" pa bice onda da je tako i vreme za pisanje i vreme za citanje, samo treba "ubosti"

i osecajte se kod mene kao na domacem terenu, ma gde to bilo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana