Ljubav| Nauka| Život

CPD - GEN ZA VERNOST

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 30.11.2008. u 09:36

A Candid professor confesses

That half-secret of his success

Is not in his science, as such

Not in its marvellous so much

But in his bright and irresponsible guess

Od kad je Bojan poceo da radi na Human Genome Projectu, fantazirao je naglas: "Znas, jednog dana ce ljudi dolaziti kod tebe sa svojim genotipom i ti ces unapred znati verovatnocu da oni obole od bilo koje bolesti..." Nikada nisam verovala da masina moze da da odgovore na pitanje ljudskog zivota. Narocito kad su u pitanju karakterne osobine i duhovni zivot.

Ljudski genom ima oko 30 000 gena. Od njih se, u zavisnosti od zivotnog doba, prepisuje samo 20 000-25 000. Bilo mi je drago kad sam upoznala John Kopchicka i Nicka Okadu. Oni prvovode svoje zivote u americkoj zabiti zvanoj Athens, Ohio i gledaju „tackice kako trce". To se zove proteomics. Ljudski proteom je mnogo relevantniji od genoma jer izucava proizvode „aktivnih gena". Najnovija zabava su nam metabolomics. To su samo oni proteini koji su obradjeni ezimima i imaju aktivnu ulogu u metabolizmu, specijalnost Claire Higham.

Prosle nedelje sretnem na jednom od CPD meetinga Steve Balla. Trebalo je da odrzi debatu na temu water balance. Ono sto izdvaja izuzetnog naucnika od coveka koji radi svoj posao kao bilo ko drugi je tzv. „lateral thinking". Steve nam ispica pricu o nekim zivotinjicama, ne znam kako se ta vrsta prevodi, deluje na oko kao mali mis. Ima 2 roda. Pare se jednom godisnje. Jedan rod ima jednog partnera za ceo zivot i odredjeni polimorfizam gena za vazopresin receptor 2. Drugi rod menja partnera svake sezone i ma sasvim obican gen za vazopresin 2. Jedan od Steveovih ortaca je 2004 godine smislio da izleci nevernika genskom terapijom. I uspeo je. "Transplantacijom" gena za vazopresin receptor 2, nevernik se skrasio sa istom partnerkom vec 3 sezone parenja.

To nije sve. Steve veruje na osnovu uzorka iz ljudskog genoma da oko 40% ljudi ima isti polimorfizam receptora za vazopresin 2 kao „verni mis".

A Vi? Da li biste voleli da znate koga imate kod kuce?"



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 09:53 30.11.2008

:)

Pa nije sve samo do genskog alela... Vazna je i penetrantnost gena...
Tako da bih se ja ipak drzala poznavanja fenotipa "onoga koga (bi da) imamo kod qce"

Re: :)

i ja sam za fenotip. cak i manje od toga (skromna zena:)) dok ja imam sta mi treba, sve je ok.
trener92 trener92 10:03 30.11.2008

Steve...Steve

On nema neka pametnija posla...recimo kao pecanje, boćanje, ili pak filatelija...? ...Ako nastavi ovako....nekima se loše piše
Zanimljivo! Dobro je ono sa tačkicama
Oni prvovode svoje zivote u americkoj zabiti zvanoj Athens, Ohio i gledaju „tackice kako trce". To se zove proteomics.

"Deluje primamljivo"
scabies scabies 10:11 30.11.2008

Re: Steve...Steve

Videla sam u nekom od tvojih prethodnih textova da si bila polaznik IS Petnica. Na kom seminaru? I koje godine (godina)? Ako ne pitam previse...

Re: Steve...Steve

bilo je to davne 1989-1993. jesi i ti bila?

Re: Steve...Steve

trener92
On nema neka pametnija posla...recimo kao pecanje, boćanje, ili pak filatelija...? ...Ako nastavi ovako....nekima se loše piše"

pa voli on i skvos...tu se valjda prazni
scabies scabies 10:23 30.11.2008

Re: Steve...Steve

Da. Samo kasnije. Na HBH.

Re: Steve...Steve

ja sam bila na HBH i Biomedicini
scabies scabies 10:45 30.11.2008

Re: Steve...Steve

Kasnije su ukinuli biomedicinu, ostala samo humana biohemija

Re: Steve...Steve

meni je skola bila malo smor. jedva sam cekala da se ukaze neka dostojanstvena prilika za odsustvovanje: petnica, takmicenje opstinko, regionalno, republicko... gde sve nisam isla... secam se takmicenja iz engleskog u raskoj, hemije u guci(a vidi sta sad tamo rade:))), fizike u NS, kad mi nastavnica nije rekla da imamo postavku eksperimenta, pa nisam nikad ni stigla do spensa...
scabies scabies 11:41 30.11.2008

Re: Steve...Steve

Odsustvovanje iz skole je uvek bilo dobra strana toga. Jedina bolja strana je bilo super druzenje, provod, novi ljudi, poznanstva (i svasta jos sto nije za javnost )
Sad sam se setila kako smo u pola noci "pobegli" iz stanice i otisli na nocno qpanje na petnicki bazen. A i do Valjeva smo peske stizali... Eeeee, kad se samo setim...

Re: Steve...Steve

scabies
Odsustvovanje iz skole je uvek bilo dobra strana toga. Jedina bolja strana je bilo super druzenje, provod, novi ljudi, poznanstva (i svasta jos sto nije za javnost )Sad sam se setila kako smo u pola noci "pobegli" iz stanice i otisli na nocno qpanje na petnicki bazen. A i do Valjeva smo peske stizali... Eeeee, kad se samo setim...

tako je bilo i pre tebe... secam se da je jednog leta bila akcija da se ne spava u sobi. tako smo spavali na krovu opservatorije, na livadi, kod pecine...
dogovorila sam se sa mojom kumom, takodje petnicarkom i bobanom (onom sto je napisao blog o "magli" da sledeceg leta odem zajedno u petnicu. mnogo se radujem. nadam se da ce da nas prime
edi-va edi-va 12:30 30.11.2008

Re: Steve...Steve

scabies
Odsustvovanje iz skole je uvek bilo dobra strana toga. Jedina bolja strana je bilo super druzenje, provod, novi ljudi, poznanstva (i svasta jos sto nije za javnost )
Sad sam se setila kako smo u pola noci "pobegli" iz stanice i otisli na nocno qpanje na petnicki bazen. A i do Valjeva smo peske stizali... Eeeee, kad se samo setim...


:)))))

Paaa i nije daleko ... nekih 5 km.
Zamislite samo koliko je nezanimljiva IS Petnica, kada odsustvujete iz skole na 7 dana radi sastavljanja etimoloshkog rechnika, a iz Valjeva ste? Eeee, jedino to upoznavanje novih ljudi kojima smo mi onda pokazivale teren ... npr. u ponoc u Petnicku pecinu, a usput im pricamo o Savi Savanovicu ... a decki iz susjedne nam HR, (tada jos bila YU, sa sve uvertirom o mogucem razlazu ...)
scabies scabies 12:36 30.11.2008

Re: Steve...Steve

Paaa i nije daleko ... nekih 5 km.

Samo 5? Meni se sad cini da smo satima pesacili... Ili smo isli pogresnim putem ili me secanje obmanjuje

Re: Steve...Steve

ima tacno 7 km putem,. u moje vreme je bila nestasica benzina, pa smo morali da idemo od autobuske stanice u valjevu peske do ISP, a kombi nam je samo nosio stvari
ovo sad lici na monti pajtona "4 yorkshire men"

four yorkshire men

Re: four yorkshire men

a kad smo vec kod jorksira...
Doctor Wu Doctor Wu 10:42 30.11.2008

Šta misliti o svetu u kome

se njegova buduća spoznaja formira u američkim vukojebinama?

Re: Šta misliti o svetu u kome

Doctor Wu
se njegova buduća spoznaja formira u američkim vukojebinama?

a sta bi ti ocekivao? gde bi spoznaja trebalo da se formira? ovo ti je "lepota na neocekivanom mestu". uostalom, ne sede Nick i John ceo zivot u Athens, Ohio. Dolaze ponekad i u Manchester, UK
AlexDunja AlexDunja 11:10 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Doctor Wu
se njegova buduća spoznaja formira u američkim vukojebinama?

osim da ide ka svom neminovnom kraju.
opet si dobre volje, wu.
:)
Doctor Wu Doctor Wu 11:20 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

opet si dobre volje, wu.

:), da, upravo odgledao Rev. Jesse Jacksona na tv-ju i baja je pričao i pričao i pričao i pričao. Čestiti Andrew Marr nije mogao da dođe do reči. Čoveče, nikad da stane. I onda video ovaj Anin Acron ili Athens, Ohio...
jeremija92 jeremija92 11:59 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Doctor Wu
se njegova buduća spoznaja formira u američkim vukojebinama?


Uvek sam bio sumnjičav prema onima koji svoja saznanja stiču dugogodišnjom samoizolacijom u manastirskim kelijama, raznim pustinjama i pri tom iscrpno poste, a onda se vrate među svet i propovedaju.

Taman kad sam pomislio da je s tim gotovo, kad ono jovo nanovo, nisu kelije već izolovane naučne stanice po raznim vukojebinama...
Ne znam šta će biti s ovim svetom
Doctor Wu Doctor Wu 12:31 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Uvek sam bio sumnjičav prema onima ..

Ne, ali bez zezanja, ako su nam današnje slike sveta formirane od nekog Galileja, Njutna, Ajnštajna, Planka, Maksvela ili Votsona, Krika ,Rozalind Frenklin koji si živeli u nekim Sijenama, Kembridžima, Londonima, Bernovima, Hajdelbergovima, Edinburzima ili šta ja znam gde, kakve će biti slike sveta koje se formiraju u nekom Akron, Ohaju?
nsarski nsarski 12:50 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Dottore, nemoj da si na kraj srca. Nauka se radi tamo gde ima facilities, i gde se sakupe ljudi. Desilo se ovog puta da u Athens ima dobra laboratorija, okupljeni dobri ljudi, i eto.
Najzad, i atomska nam je sila nastala malo levo od Albukerkija u Los Alamosu. Kad bi cuo za mesta kao Batavia, Brukhejven, Princeton, ili Woods Hole nedajboze, da se tu ne radi dobra nauka?

Btw, Micro-soft je prvi put osnovan u Albukerkiju:))

Re: Šta misliti o svetu u kome

John vise vremena provodi u avionu nego u Athens. To mu je samo formalna adresa gde mu je laboratorija.

Ali zato Petnica... Petnica je "Carobni breg"
jeremija92 jeremija92 16:13 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

nsarski

Najzad, i atomska nam je sila nastala malo levo od Albukerkija u Los Alamosu.

Starozavetni proroci su se, posle dugogodišnjeg meditiranja što u kelijama, što po pustinjama, što na stubovima, vraćali među narod da propovedaju svoja otkrovenja o skoroj propasti sveta, sudnjem danu...

Novi čudaci iz Los Alamosa i sličnih vukojebina će ta proročanstva svojih prethodnika de facto ostvariti.
Doctor Wu Doctor Wu 16:20 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Najzad, i atomska nam je sila nastala malo levo od Albukerkija u Los Alamosu.

Da, baš na to sam mislio, :).
AlexDunja AlexDunja 17:39 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

Da, baš na to sam mislio, :).

kako da te covek ne voli???

Re: Šta misliti o svetu u kome

jeste vas dvoje u nekoj shemi?
AlexDunja AlexDunja 19:03 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

jeste vas dvoje u nekoj shemi?

:)))))
prepusticu wuu
da ti odgovori na ovo pitanje:)))

Re: Šta misliti o svetu u kome

AlexDunja
jeste vas dvoje u nekoj shemi?:)))))prepusticu wuuda ti odgovori na ovo pitanje:)))

mislim, ko se bije taj se voli i sl.
nsarski nsarski 19:18 30.11.2008

Re: Šta misliti o svetu u kome

mislim, ko se bije taj se voli i sl.

Ko nema gen za vernost, mora imati genseka za vernost:)

ispravka

glavni junak ove price je krtica, a ne mis.
mozda ce nekima biti lakse da se identifikuju...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:38 30.11.2008

Steve je moj heroj

Živeo Stiv!
Napred naši!
Genetičari će definitivno dokazati astrologiju.
Cenim.
scabies scabies 11:43 30.11.2008

Re: Steve je moj heroj

Genetičari će definitivno dokazati astrologiju.

Ili opovrgnuti
Doctor Wu Doctor Wu 11:44 30.11.2008

Re: Steve je moj heroj

Genetičari će definitivno dokazati astrologiju.

Pa da, kažem ja, a posle kažu wu loše volje...

Re: Steve je moj heroj

mislis da se osobine mene kao lava-skorpije kriju u mojim genima koji su vrlo slicni genima drugih lavova skorpija?
kojim principom se nasledjuje horoskopski znak?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:37 30.11.2008

Re: Steve je moj heroj

kojim principom se nasledjuje horoskopski znak?


Čekni malo, setiće se neko da potraži gen.

Imala bih traktat da napišem kao odgovor na ova tvoja pitanja, ali da ne trolujem, a i nemam vremena...
scabies scabies 12:06 30.11.2008

Y hromozom

Videla sam i da si pisala u nekom textu o polu i hermafroditizmu, pa obzirom da je ponovo tema iz genetike (nadam se da nije skretanje sa teme)...
Poslednja istrazivanja su pokazala da odredjen broj fenotipski normalnih muskaraca nema Y hromozom. I to je krenulo sa istrazivanja na misevima...

Re: Y hromozom

nije sve crno/belo. vise je sivo...
u blogu o hermafroditizmu sam pisala o tome da se muski fenotip formira in utero u prisustvu muskih hormona. ako muskih hormona nema, bez obzira na hromozome nastaje fenotipska zena. kao jamie lee curtis koja je genetski muskarac.
scabies scabies 13:21 30.11.2008

Re: Y hromozom

Prica je presiroka, a i nije tema... O tome drugi put, kad ponovo dodje na dnevni red. A sad prvo da vidimo sta cemo sa ovima sto su skloni neverstvu... Da li da ih genetski modifiqjemo

Re: Y hromozom

pa zavisi koliko ti je to vazno. i jos vaznije, neophodan je pristanak pacijenta
scabies scabies 13:25 30.11.2008

Re: Y hromozom

Ako mi je vazno-cik nek proba da ne pristane Pacijent
edi-va edi-va 12:10 30.11.2008

:)

A Vi? Da li biste voleli da znate koga imate kod kuce?"


Ja nemam nikoga kod kuce

Vernost je potreba koju ocekujemo sve dok i sami zelimo da smo verni - nije fer da pored ovoliko zanimljivog i izazovnog ljudstva moram da se ukrotim za samo jednu osobu ... izvodljivo jeste sve dok se ne ugasi vatrica u kaminu, sto je neminovno - pre ili kasnije.

Sta mi vredi da znam da mi je partner "oplemenjen" genom vernosti, ako meni do te iste bas i nije stalo?
AlexDunja AlexDunja 13:19 30.11.2008

Re: :)

Sta mi vredi da znam da mi je partner "oplemenjen" genom vernosti, ako meni do te iste bas i nije stalo?

definitivno precenjena osobina.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:06 30.11.2008

Re: :)

AlexDunja
Sta mi vredi da znam da mi je partner "oplemenjen" genom vernosti, ako meni do te iste bas i nije stalo?

definitivno precenjena osobina.


Uzalud se muče po tim vukojebinama...kad to što rade nema upotrebnu vrednost.
man ray loves me man ray loves me 14:45 30.11.2008

Re: :)

sto je neminovno - pre ili kasnije
nije. that's the great lie.
Dr M Dr M 12:13 30.11.2008

Dvosekli mac

Ovo nikako necu da pokazem svojoj zeni.

Ona misli da sam joj veran zato sto je najbolja i neuporediva.

Sta ce da pomisli ako naidje na neki antihipertenziv u kuci?

Da sam postao svaler?
Ne, nazalost, bacice me na dijetu.
jesen92 jesen92 14:19 30.11.2008

logicno

...mislim da su ta istrazivanja dokazala jednu sasvim logicnu stvar...ako su geni nosioci svih nasih osobina a karakter malo dopunjen spoljnim uticajima onda nekako proizilazi da i nase razlicite potrebe budu najvise u vezi sa genima, svet bi bio dosadan kada bi svi ljudi bili isti u bilo kom pogledu pa i u pogledu vernosti....ovako, 40% prema 60% nije lose i mislim da ljudi u buducnosti ne bi trebalo da koriste eventualnu mogucnost da menjaju sebe "vestackim putem"....

Re: logicno

ja sam posle ove diskusije pokusavala da prepoznam fenotip u praksi na slucajnom uzorku od 20 gostiju specijalnog Christmas Shopping Event-a u Coco de Mer

ivana23 ivana23 16:06 30.11.2008

Gde bi ovo svrstala?

Kupci u stampedu ubili prodavca



Najmanje četiri osobe su hospitalizirane, uključujući i jednu ženu u visokoj trudnoći.

Nekoliko drugih radnika je ozlijeđeno dok su pokušavali spasiti kolegu, a kupci koji su ga pregazili bili su nezadovoljni odlukom o zatvaranju trgovine zbog smrtnoga slučaja.


Newyorška policija intenzivno provjerava snimke sigurnosnih video kamera u trgovini WalMarta na Long Islandu, gdje je u petak jedan od zaposlenika preminuo, pregažen od gomile kupaca privučenih rasprodajom na tzv. "Crni petak" poslije Dana zahvalnosti, tradicionalni početak blagdanske kupovine u SAD-u.

Izvor
Kazezoze Kazezoze 16:37 30.11.2008

Re: Gde bi ovo svrstala?

ivana23
Kupci u stampedu ubili prodavca



Najmanje četiri osobe su hospitalizirane, uključujući i jednu ženu u visokoj trudnoći.

Nekoliko drugih radnika je ozlijeđeno dok su pokušavali spasiti kolegu, a kupci koji su ga pregazili bili su nezadovoljni odlukom o zatvaranju trgovine zbog smrtnoga slučaja.


Newyorška policija intenzivno provjerava snimke sigurnosnih video kamera u trgovini WalMarta na Long Islandu, gdje je u petak jedan od zaposlenika preminuo, pregažen od gomile kupaca privučenih rasprodajom na tzv. "Crni petak" poslije Dana zahvalnosti, tradicionalni početak blagdanske kupovine u SAD-u.

Izvor

jel ti kupci imaju inplantiran ili priorodan genom za rasprodaje?

darkonduty darkonduty 17:15 30.11.2008

Re: Gde bi ovo svrstala?

ivana23
Kupci u stampedu ubili prodavca


U kroniku ljudske gluposti.
Zar smo zbilja postali takva konzumeristička stoka?
Tragično.

Re: Gde bi ovo svrstala?

darkonduty

ivana23Kupci u stampedu ubili prodavcaU kroniku ljudske gluposti.Zar smo zbilja postali takva konzumeristička stoka?Tragično.

potrosaci ponude coco de mer su mnogo finiji
mishab mishab 12:39 03.12.2008

Re: logicno

Spoljni uticaju na coveka deluju samo preko njegovih naslednih nesavladanih slabosti karaktera. Ako ti ne vladas sobom na osnovu razuma, savesti i volje, onda tobom nema ko drugi da vlada nego genetika, a preko genetskih slabosti, tobom vladaju drugi ljudi, okolnosti, itd. Na primer, ako si prirodno sujetan, ili sebican, ili kukavica, ili koristoljubiv, ili telesan, ili imas bilo koje druge slabosti, tobom uvek neko moze spolja da manipulise preko tih slabosti. Pobeda nad tim slabostima se zove odrastanje. Niko se ne radja kao covek. Covekom se postaje kada pobedis sebe; kada se tvoja licnost oslobodi tvoga velikog Ega. Dakle, ako tobom vlada 100% genetika, onda tobom preko nje 100% upravljaju okolnosti. A ako ti vladas sobom, onda vladas i svetom oko sebe.
Черевићан Черевићан 14:55 30.11.2008

сромозонима слуђен

до осмог века малту су насељавали феничани па ние ни чудо ово што ће текстом уследити. наиме ,у некој вукојебини либана , прецизние Raskiffa пећини , овдашњи професор Портели сасарадницима набасао је на хумане остатке па су изњих ехстраховали ДНА, а потом компарисали са де ен а у ипсилон хромосомима живућих малтеза ( ако лаик добро протумачих), те установили податак да су више отпола мрдајућих острвљана исти као феничани (по грчком) или сидониани по тхе олд тестамент-у.
е сад ја неумем стим хронозомима да се понашам ал угибам од знатижеље да сазнам какве су им , феничанима ,биле феничанке. дал памукасте те мамеће, за рокање мислим, ко ове садашње малтежанке , ил дрчне , паим могуће заратог и изумре популациа ?

Re: сромозонима слуђен

ne mogu Vam pomoci... ne poznajem ni jednog malteza ni maltezanku
darkonduty darkonduty 16:22 30.11.2008

Intrigantno otkriće


Evo pročitala sam teks, baš me naveo na razmišljanje. Nisam toliko tip prirodoslovca, no naravno da me zanima način na koji funkcionira naše tijelo, procesi koji se u nama odvijaju, a pogotovo genetička uvjetovanost naših potreba i akcija. Astrologija mi je jedna od preokupacija, a usporedno sa učenjem njenih principa, produbila sam i znanje o psihologiji proučavajući Junga koji je i sam uspješno povezivao te dvije srodne discipline.

Naravno, takva otkrića redovito me dovode u dubiozu. Poput sljedeće:
Nekako smatram da u ovom konkretnom slučaju genetička komponenta ne mora biti presudna. Kao i kod svega drugoga postoji tu još niz faktora koji se trebaju uzeti u obzir ( socijalno okruženje, naučeni obrasci ponašanja, izgrađeni karakter pojedinca....). Poznajem ljude koji su se u različitim životnim fazama različito ponašali. Npr. u mlađim danima bili promiskuitetni, a kasnije vrlo vjerni i odani partnerima. I obrnuto, da ne bi netko pomislio kako je stvar isključivo u godinama.

Sa druge strane pak imamo slučaj 'odabira' seksualne orjentacije. Znanstvenici su dokazali kako kategorije heteroseksualnosti i homoseksualnosti ne biramo sami već smo genetski za njih predodređeni. Znači, svi se rodimo ili kao hetero ili kao homo.

Odnosno, ljjudi svoju seksualnu sklonost prema određenom spolu ne mogu promijeniti, ali način seksualnog ponašanja da.

Zbog čega nas neke genetske predispozicije neizbježno determiniraju dok na druge očito možemo utjecati ( a izgleda da je riječ o onima koje bi ulazile u sferu onoga što označavamo 'karakterne osobine' ) ? Je li netko pronašao i odgovor na ovo pitanje?

Re: Intrigantno otkriće

Zbog čega nas neke genetske predispozicije neizbježno determiniraju dok na druge očito možemo utjecati ( a izgleda da je riječ o onima koje bi ulazile u sferu onoga što označavamo 'karakterne osobine' ) ? Je li netko pronašao i odgovor na ovo pitanje?

odgovor je u penetraciji gena, STUDs i sl. STUDs je pojava da se na svakih 10000 genskih transkipta pojavi greska u adenin/guanin/timin/citozin informaciji pa tako nastane nesto novo iako je genetski kod nepromenjen
darkonduty darkonduty 17:19 30.11.2008

Re: Intrigantno otkriće


Zanimljivo.
Da li možda znaš kakve linkove na neke prethodno objavljene znanstvene disertacije na ovu teme? Bila bih jako zahvalna da ih staviš!

Re: Intrigantno otkriće

trebace mi malo vremena da iskopam od kog sam to cula, pa da ga google-ujem
...
to sam cula od ovog cike
darkonduty darkonduty 18:10 30.11.2008

Re: Intrigantno otkriće


'A common variant in the FTO gene is associated with body mass index and predisposes to childhood and adult obesity.'

Ne mogu da vjerujem. Prije nekih godinu dana sam pisala neki članak na tu temu. Ime mi se učinilo poznatim i onda vidim dolje ovaj link.

Baš je svijet jedno globalno selo.
mishab mishab 13:01 03.12.2008

Re: Intrigantno otkriće

> Zbog čega nas neke genetske predispozicije neizbježno determiniraju dok na druge očito možemo utjecati ( a izgleda da je riječ o onima koje bi ulazile u sferu onoga što označavamo 'karakterne osobine' ) ? Je li netko pronašao i odgovor na ovo pitanje?

Da bi se otkljucali geni za odredjene spospobnosti treba da ih aktiviraju odgovarajuci hormoni, a da bi se oni aktivirali, covek treba da bude duboko svestan svim svojim bicem potrebe za tako necim i da ima motiva za takvom promenom i svojim psihofizickim osposobljavanjem. Motivi su presudni, a oni kod coveka zavise od njegove volje (izbora). Na primer, muzjak pacova je potpuno nezainteresovan za svoju mladuncad. On ih cak ugriza ako mu prilaze. Ali ako primeti da su mladuncad bez majke, to kod njega izaziva promenu hormonalne aktivnosti, i on ih onda usvaja i stara se kao majka, koliko god to moze.

Kod coveka to uglavnom ne funkcionise jer covek nema ljubavi prema onome sto treba da uradi. Na primer, student studira gradivo samo da otalja, i naravno da kod njega nema aktiviranja odgovarajući hormona i razvoja one vrste inteligencije koja mu je za tako nesto potrebna. Ili žena neplanirano zatrudni, i ako rodi neželjeno dete, ona neće biti psihofizicki osposobljena, jer nije imala ljubavi koja bi pokrenula svu potrebnu hormonalnu aktivnost, što bi razvilo kod nje psihofizičke sposobnosti koje su joj potrebne za ispravno odgajanje deteta.

Većina ljudi traži satisfakciju u svojim sposobnostima, pa umesto da sposobnosti jesu odgovor na potrebe života, one su odgovor na nepobeđene slabosti karaktera. O tome kakva veza postoji izmedju gena i psihe, i kako čovek može sebe da promeni, preporučio bih svima ovu knjigu pod nazivom "Astrologija i antropologija - Čovek izmedju zvezda, gena i slobodne volje":

http://alfa.users.sbb.rs

ivana23 ivana23 17:43 30.11.2008

Pronađen gen monogamije

Šta bi bilo kad bi mogli da otkrijete da li je reč o vašem mužu gledajući samo u podatke o njegovom "genetskom materijalu" a da vam prethodno nije rečeno kome pripada?
................................................
Genetičar Hase Valum sa švedskog Instituta Karolinska u Stokholmu sa saradnicima istraživao je kodove gena za receptore vazopresina kod 552 osobe koje su se sve nalazile u heteroseksualnim partnerstvima. Istraživači su takođe razmatrali kvalitet njihovih odnosa. Oni su otkrili da su varijacije u delu gena s kodiranim nazivom RS3 334 povezane s time koliko su muškarci odani partnerkama. Muškarac može imati jedan ili dva "primerka" RS3 334 sekcija ili ni jednu ali što je veći broj kopija, to je sve lošija odanost muškarca partnerki. I ne samo to: muškarac sa dve kopije RS3 334 najčešće je neoženjen za razliku od muškarca koji nema ni jednu kopiju, ali ako je ovaj ipak u braku, dva puta češće će imati bračne krize.


Ceo tekst
darkonduty darkonduty 18:06 30.11.2008

Re: Pronađen gen monogamije


Znači utvrdile smo gradivo: prvo posjet genetičaru, a onda matičaru....

Re: Pronađen gen monogamije

ivana23
Šta bi bilo kad bi mogli da otkrijete da li je reč o vašem mužu gledajući samo u podatke o njegovom "genetskom materijalu" a da vam prethodno nije rečeno kome pripada? ................................................Genetičar Hase Valum sa švedskog Instituta Karolinska u Stokholmu sa saradnicima istraživao je kodove gena za receptore vazopresina kod 552 osobe koje su se sve nalazile u heteroseksualnim partnerstvima. Istraživači su takođe razmatrali kvalitet njihovih odnosa. Oni su otkrili da su varijacije u delu gena s kodiranim nazivom RS3 334 povezane s time koliko su muškarci odani partnerkama. Muškarac može imati jedan ili dva "primerka" RS3 334 sekcija ili ni jednu ali što je veći broj kopija, to je sve lošija odanost muškarca partnerki. I ne samo to: muškarac sa dve kopije RS3 334 najčešće je neoženjen za razliku od muškarca koji nema ni jednu kopiju, ali ako je ovaj ipak u braku, dva puta češće će imati bračne krize.Ceo tekst

mislim da je taj dobio Nobelovu nagradu za hemiju 2005
blau.punkt blau.punkt 18:02 30.11.2008

60%

maksa83 maksa83 18:15 30.11.2008

a vi

A Vi? Da li biste voleli da znate koga imate kod kuce?"

Ne. Nije zabavno kad ti neko drugi otvori poklon.

Ste gledali Gataku?

Jednom kad me ne bude mrzelo opisaću IT aspekt trke za ljudskim genomom. Čist (geeky) triler, bez zezanja. :)
noboole noboole 21:21 30.11.2008

Re: a vi

Gataka - jedan od najjacih a-utopija filmova ikad. Sve sto covek ima da izgundja na temu genetskog inzinjeringa nalazi se u tom filmu. Zato nema potrebe da prenosim svoj gundj.

Naravno, holivudski, tamo mali obicni covek pobedjuje. Nisam siguran koliko je to moguce u plisanoj masineriji koja sve vise utice na nas zivot. Mozda je to zato sto nas vec ima previse, pa se cesticni aspekt gubi, i vec mozemo da opisemo covecanstvo, recimo, dinamikom fluida. ))).


maksa83
A Vi? Da li biste voleli da znate koga imate kod kuce?"
Ne. Nije zabavno kad ti neko drugi otvori poklon.

Ste gledali Gataku?

Jednom kad me ne bude mrzelo opisaću IT aspekt trke za ljudskim genomom. Čist (geeky) triler, bez zezanja. :)

ivana23 ivana23 18:27 30.11.2008

Vaš DNK na zidu



DNK umjetnost su slike koje prikazuju osobni DNK profil otisnut na platnu ili u digitalnom obliku. To je jedinstveno umjetničko djelo, originalno i osobno. Gensko nasljeđe pred vašim očima. Umjetnički oblikovan genski kod određene osobe čini ovo djelo posvećeno upravo njoj. Možete ga darovati sebi, obitelji, prijateljima, dragim osobama.

Izvor
loader loader 21:42 30.11.2008

Neobavezni kroki ljubavi

A Vi? Da li biste voleli da znate koga imate kod kuce?"
Nipošto! Ne treba znati ništa "o onome kod kuće", osim (barem što se mene tiče) kojeg je pola. To jedino treba da bude ziher. Sve ostalo da lebdi u nedovoljnom poznavanju, neizvesnosti, tajni, u nagađanju, ... E, tu onda nema šanse da motivacija zataji. Uvek uzbuđenje, uvek izazov..! : >

Re: Neobavezni kroki ljubavi

pozdravljam
darkonduty darkonduty 21:48 30.11.2008

Re: Neobavezni kroki ljubavi

Thousands of hairs
Two eyes only
Its you

Some skin
Billions of genes
Again its you

XX XY
That's why it's you and me

Your blood is red
It's beautiful genetic love

Biological
I don't know why I feel that way with you
Biological
I need your DNA

Your fingerprints
The flesh, her arm, your bones
I'd like to know
Why all these things move me

Let's fuse ourselves to be as one tonight
Apart of me would like to travel in your veins

Biological
I don't know why I feel that way with you
Biological
I need your DNA

Biological by Air
loader loader 22:10 30.11.2008

Re: Neobavezni kroki ljubavi

Ana With A ...: "pozdravljam"
Pozdrav za ono što sam rekao, ili za mene? Ili za oba? :)
Zaboravih maločas da kažem, tema je izvrsna, jer pokreće niz pitanja koja se tiču našeg odnosa prema sebi samima. Genske igrice su kao hiper-tetris. Stalno nove kombinacije onoga što mislimo da već poznajemo.

Re: Neobavezni kroki ljubavi

loader
Ana With A ...: "pozdravljam" Pozdrav za ono što sam rekao, ili za mene? Ili za oba? :) Zaboravih maločas da kažem, tema je izvrsna, jer pokreće niz pitanja koja se tiču našeg odnosa prema sebi samima. Genske igrice su kao hiper-tetris. Stalno nove kombinacije onoga što mislimo da već poznajemo.

za oba
loader loader 21:11 01.12.2008

Re: Neobavezni kroki ljubavi

Dvoduplo zahvaljivanje !!
mirelarado mirelarado 23:34 30.11.2008

Genetika kao opravdanje

Eto još jednog (genetičkog) izgovora za preljubnike i preljubnice (ne bih ja "švrljao/la", al' spadam u onih 60 %)!
A kod kuće? Samo bez provera, molim. Verujem da sam imala sreće sa vernim životnim saputnikom, a ako sam u zabludi, više volim da to ne znam.

Re: Genetika kao opravdanje

A kod kuće? Samo bez provera, molim. Verujem da sam imala sreće sa vernim životnim saputnikom, a ako sam u zabludi, više volim da to ne znam.

vidis to mi je uvek bilo interesantno da vecina ljudi ne zeli da zna
AlexDunja AlexDunja 08:57 01.12.2008

Re: Genetika kao opravdanje

vidis to mi je uvek bilo interesantno da vecina ljudi ne zeli da zna

i meni, i nije mi jasno zasto:),
nego ana, juce me onaj wu skrenuo sa teme,
pa ne stigoh da te pitam,
el ta otkrica vaze i za devojcice misice, krtice,
ili vec?
mislim, kako se one ponasaju?
jasno je za one koje su u vezi sa monogamnim deckom,
ali kad ovi krenu da menjkaju,
el i kod njih ima poliandricnih, ili pate, ostavljene?

Re: Genetika kao opravdanje

dobro pitanje.
ne znam odgovor. Mozes da pises ovom Peter Agree-u pa da ga pitas.
AlexDunja AlexDunja 09:20 01.12.2008

Re: Genetika kao opravdanje

Mozes da pises ovom Peter Agree-u pa da ga pitas.

nemozem:)
ja sam apsolutni dunster po tim naucnim pitanjima.
ne bih umela da srocim.
edi-va edi-va 09:34 01.12.2008

Re: Genetika kao opravdanje

el ta otkrica vaze i za devojcice misice, krtice,
ili vec?



Evo ja tvrdim da vaze
mirelarado mirelarado 13:55 01.12.2008

Re: Genetika kao opravdanje

vidis to mi je uvek bilo interesantno da vecina ljudi ne zeli da zna


Inače u životu najviše volim saznavanje. Kada su se, pre dvadesetak godina, i lekari predomislili i počeli da saopštavaju i najtežim bolesnicima stvarno stanje, to sam pozdravila. Ali u ljubavnim stvarima takve istine ničemu ne služe, naprotiv, deluju razorno... Mislim da tu malo iluzije doprinosi čari.

ja volim da znam

kad se prica o vernosti i pravi diferencijacija na fizicku i duhovnu, meni to deluje potpuno nevazno. obe imaju istu tezinu i obe su vazne. sa druge strane, da li zaista postoji onaj ko je ziveo sa nekim dovoljno dugo, a da nikad nije bar pozeleo nekog drugog? (ako ima nek se javi na pp da ga posaljemo u Kraolinsku da ga prouce:))
ja volim da znam, ali ne putem konfrontacije. jednostavno ima nekih saznanja koja covek mora da iskusi i obradi sam za sebe. onda vidi sta mu je vaznije i sta u zivotu zeli.... i tako...
man ray loves me man ray loves me 09:30 01.12.2008

pesma o genetici

edi-va edi-va 09:36 01.12.2008

Zasto

ovaj blog stoji u rubrici blogs in english kad mi svi ovde divanimo srBski

Re: Zasto

zbog pesmice
jednatanja jednatanja 14:53 01.12.2008

Ako se ne varam...

Ovo za verne krtice je bila vest sigurno pre 2 godine, i cini mi se da sam procitala clanak bas na BBC web stranici. Interesantan tekst, i preporuka.

Nije sporno da cemo jednog dana moci birati: zelimo li da saznamo kolike su nam predispozicije za odredjene bolesti (i koje) ili ne. Vecina ljudi bi verovatno danas odgovorila "ne", ali mislim da ce to za koju generaciju postati manje vise normalno.

A da, ima nas jos Petnicara ovde na blogu. :)

Re: Ako se ne varam...

A da, ima nas jos Petnicara ovde na blogu. :)

radujem se. koja generacija?
jednatanja jednatanja 18:29 01.12.2008

Re: Ako se ne varam...

Ili 89 ili 90, ne mogu tacno da se setim. Najvise mi je ostao u secanju jedan Slovenac, dzin od mladica sa crnom kovrdzavom kosom i uvek nasmejan. I naravno, pecina i biblioteka.

Re: Ako se ne varam...

ne secam se slovenca dzina, a sigurno bih ga zapamtila da je bio tamo kad i ja.
na kom si kursu bila?
jednatanja jednatanja 22:15 01.12.2008

Re: Ako se ne varam...

biologija
a ti?

Re: Ako se ne varam...

znaci kod vlade...
ja sam bila na biomedicini a posle na humanoj biohemiji
radojicic92 radojicic92 15:06 01.12.2008

...

Pare se jednom godisnje


sta rade ostatak godine?
cisto me zanima sta bi bilo da je ubacio jednu nevernu krticu medju par vernih na jedno godinu dana.

sto se tice vernog gena, neka hvala. Vise mi prija vezivanje za radijator, eventualno lobotomija...

Re: ...

sta rade ostatak godine?
cisto me zanima sta bi bilo da je ubacio jednu nevernu krticu medju par vernih na jedno godinu dana

nemam pojma. spavaju, jedu, kopaju...?
moja preokupacija su ljudi, a ne krtice. tvoja ideja bi bila fenomenalna za jednu pravu placebo-kontrolisanu studiju. kad sledeci put vidim ovog Steve-a predlozicu mu, uz tvoj pristanak?

sto se tice vernog gena, neka hvala. Vise mi prija vezivanje za radijator, eventualno lobotomija...

a zamisli ako ga vec imas, sam te zezaju faktori sredine.
a to vezivanje radijator i ostale SM radnje, ako tako volis i ti i tvoje partnerke(partneri?)...

kako je bilo na brodu?
radojicic92 radojicic92 22:40 01.12.2008

Re: ...

imas pristanak slobodno mu predlozi, nesto mi opet pade na pamet, da su ti njegovi verni geni ugradjivani ranije, nestalo bi pola, ma sta pola, i vise, romana, poezije, filmova, slika ...a bogami i dece

a zamisli ako ga vec imas, sam te zezaju faktori sredine.



brod?
nikako, oduzilo se tamo zbog vremeskih nepogoda, te sam morao da se vratim ranije, a usput uletim u sneznu oluju, noc, mrak, a sve belo, nigde nikog, spasao me GPS

odoh sad u onu tvoju fensi radnju, mada sam do sad preferirao hardware store


Re: ...

odoh sad u onu tvoju fensi radnju, mada sam do sad preferirao hardware store

pa nema tamo bas mnogo neposrednih stvari za muskarce. a ako ti treba za poklon, a resio si da odresis kesu, check out kiki de montparnasse

ps. svi bi hteli u mornare...ali nije to za mekane
man ray loves me man ray loves me 23:55 01.12.2008

Re: ...

zasto moraju da skrnave ime kiki de montparnasse? zar nisu mogli da smisle nesto drugo? zar ona nema neku porodicu da zastiti njeno ime?
kiki je bila devojka man ray-a i ovo svakako nije lice koje treba da prodaje vibratore
radojicic92 radojicic92 00:06 02.12.2008

Re: ...

man ray loves me
zasto moraju da skrnave ime kiki de montparnasse? zar nisu mogli da smisle nesto drugo? zar ona nema neku porodicu da zastiti njeno ime?
kiki je bila devojka man ray-a i ovo svakako nije lice koje treba da prodaje vibratore


eh, a mislis da su se Kiki i Man samo gledali u oci i treptali?
man ray loves me man ray loves me 00:09 02.12.2008

Re: ...

not at all.
inace vec vidim nastavak ove ideje - vestacke kite gertrude stein.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana