Blackbox:Ima li kraja bezobrazluku

AlexDunja RSS / 18.11.2008. u 15:04


Izgleda još nismo svesni da imamo svoju državu pa se neki još uvek prema njoj ponašaju kao tuđoj. Logika «uzmi dok možeš i što god više možeš, jer će doći kad nećeš moći» kod mnogih je još uvek glavni moto uspešnog poslovanja.

Dok se država bartga sa deficitom, rebalansom, nebalansom, disbalansom, strahom od prelivanja svetske finansijske krize, socijalnim mirom i potencijalnim nemirom,istovremeno pokazuje nedopustivu inertnost u suzbijanju rasipništva.Nije li rasipništvo i to što Srbija ima brojniju administraciju nego što imala SFRJ.

Dobro, ako je borba protiv kriminala, korupcije i mafija svih vrsta složen, sveobuhvatan i delikatan proces, koji zahteva angažovanje mnogo snaga i sredstava pa i regionalnu i međunarodnu saradnju , valjda vladi nije problem da stane na put mangupima iz svojih redova.

Dok gledamo radnike koji se masovno otpuštaju , drugi sebi nedopustivo mnogo dopuštaju.

Nedavno su objavljene plate u javnim preduzećima i UO a, jedan novopostavljeni direktor velikog javnog preduzeća reče da ima “bezobrazno veliku platu”, što znači da je bezobrazan i onaj ko je daje i onaj ko je prima.

Gledajući po tim platama, trebalo bi da nam ta javna preduzeća posluju najmanje na nivou sličnih u Švedskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj.

E to neće da bidne a visoke plate može da može.

U socijalizmu je bila maksima da rad rezultati rada određuju društve i ekonomski položaj čoveka. Socijalizam (jednopartijski) smo srušili i sada izgleda vlada načelo:dobro se ugraditi u stranku koja se dobro ugradila, i to ti određuje visoku zaradu , bez obzira na rezultate rada.

Dovoljan je samo primer kako nam funkcioniše putni, zeleznički i vazdušni saobraćaj, s jedne, i plate direktora i članova UO u njima, s druge strane.

Dok nam vozovi od Beograda do Niša putuje kao na početku 20. veka, director železnica prima platu kao da je direktor nemačke zeleznice i plus, ako je verovati medijima,uzima stan i “bezobrazno visoke naknade”. Za priču je nebitno kako se čovek zove, ali je bitno da li je to tačno, ako je tačno, zašto je to tako, dokle će i kuda nas to vodi?

Valjda bi uz takva primanja priličile i brze pruge po kojima vozovi šibaju 200 km/sat, pa neka mu bude plata kolika i brzina vozova .U tom smislu , nelogično je da dok vozovi idu 50 na sat, direktor prima bezobrazno velike pare, stan , automobile… a govori se da će biti savetnik novog direktora koji dolazi sada iz druge stranke, valjda da ga poduči uspešnom poslovanju.

Pa evo:

«Železnice Srbije su jedan od najvećih korisnika sredstava iz budžeta Srbije. Hronično su u besparici, pa tako nedostaju pare za elementarne stvari, za pružne prelaze gde ginu ljudi, u pojedinim stanicama nema elementarnih uslova za rad, nema klozeta i sl. Ali para ima za one koji upravljaju ovim sistemom, a sve na račun poreskih obveznika, odnosno svih građana Srbije.”

“Ali,, bivši direktor „Železnica Srbije” primiće, kako „Blic nedelje” pouzdano saznaje, 640.000 dinara na blagajni ovog javnog preduzeća za oktobar, poslednji mesecu u kojem je bio direktor. Ovakav astronomski skok zarade smenjenog direktora rezultat je uračunatih razlika i stimulacije koja je, obračunata na osnovu „dobiti preduzeća”. Ne zna se jedino da li je direktor samo sebi dodelio stimulaciju ili je imao razumevanja i za najbliže saradnike i njihov doprinos u „dobiti preduzeća”. Inače, kako je „Blic” već pisao, bivši direktor je već započeo otkup službenog stana od 106 kvadrata na Vračaru koji je dobio na korišćenje kada je kao kadar Ilićeve Nove Srbije postavljen za direktora železnice. Stan mu je stan dat na osnovu Uredbe Vlade Srbije, prema kojoj je državni činovnik dužan da ga napusti u roku od 30 dana po odlasku sa funkcije.

U poslednjim mesecima svog mandata raspisao je nabavku 70 vozila za 2,2 miliona evra, među njima i dva superluksuzna automobila pojedinačne vrednosti od 106.000 evra. One koji postavljaju pitanje kako je to moguće i dokle će, već čeka spremljen domaćinski odgovor u vidu one poslovice “ne s..i dok voz stoji”.

 


Evo još jednog primera kako se domaćinski ponašaju ljudi iz ”najdomaćinskije” strančice u Srbiji:

“Putari Srbije spremni su da se odreknu dela novca koji im država duguje samo da bi uspeli da se koliko toliko namire za radove koje već mesecima pa i godinama ne mogu da naplate. Radi se o dugu od 30 milijardi koji je najvećim delom nastao 2006. i 2007. godine, dok se na čelu Javnog preduzeća „Putevi Srbije“ nalazio Branko Jocić.

Naime, Vlada Srbije pokriće deo od 20 milijardi dinara duga tako što će „Putevi Srbije“ uzeti kredit od komercijalnih banaka, za koji će garanciju dati država.S druge strane, javnost još očekuje i epilog afera koje datiraju iz vremena dok se na čelu ovog preduzeća nalazio Branko Jocić iz Nove Srbije, za čijeg je mandata došlo do naglog rasta duga prema putarima.
– U Jocićevo vreme, JP „Putevi“ su trošili sredstva mimo budžeta preko takozvanih posebnih naloga, koji su u mnogim slučajevima izdavani za gradnju „partijskih“ puteva. Najpoznatiji primer je put koji vodi do klinike Velimira Ilića, ali treba reći da je tako potrošeno oko milion evra za rasvetu oko Čačka – kaže sagovornik „Blica nedelje“.

Svojevremeno budžetska inspekcija Ministarstva finansija podnela krivičnu prijavu protiv Branka Jocića zbog falsifikovanih izveštaja u kojima je prikrivan stvarni dug „Puteva Srbije“ i probijanje budžeta. Jociću se tada stavljalo na teret da je lažno umanjio ukupan potrošeni iznos u 2004. godini za 12,5 miliona evra, u 2005. godini za oko 86 miliona, a da je 2006. godine probio budžet za 100 miliona evra.
Do danas, ova afera još nije rešena. U JP „Putevi Srbije“, pak, rekli su nam da ovaj slučaj ne žele da komentarišu, pošto je „rad nadležnih institucija u toku i čekamo njihov zaključak“.




Dakle, zašto nema kraja velikim iznenađenjima u javnim preduzećima (malih će uvek biti),i kada će se stati na kraj i drugim velikim iznenađenjima?

Da li se to uopšte može, ko može a neće i zašto neće, a puno je onih koji bi ali ne mogu?

Predsednik republike i vlada su najavili oštru borbu protiv kriminala, korupcije, lopovluka, pa i «bezobrazno visokih primanja».To je sjajno i dobro i treba im verovati, ali kad će da se pređe sa reči na dela?

Pošto je Srbija ipak voz koji ne stoji, već se kreće, doduše malo sporo i sa zakašnjenjem, možda ne treba kasniti da se ova pitanja postave odgovornima uz sugestiju da se ne ponašaju neodgovorno.

A zašto ne pitati i može li ovo racionalnije?



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dali76 dali76 15:59 18.11.2008

preporuka sto drugo

Odlicna prica blackbox. pitam se,rizikujuci I svoju sansu ako naljutim gl urednicu bloga , koliko je potrebno da napises ovakvih dobri prica da bi dosao do kotlarnice dok neki ljudi dobiju VIP bez ijedne price, al kontam b92 ne zivi u vakumu vec u Srbiji.
Srbija jeste nazalost partijska drzava I jel jednopartijska visepartijska to kod nas ocigledno nema nikakve razlike.
Steta sto se ovaj I ovakvi tekstovi ostati po kotlarnicama ne samo b92.
Sukob interesa individualca I interesa drzave je filozofsko pitanje staro koliko I prva demokracija.
Ne postoji savrseno drustvo niti savrsena demokracija, ali u procesu ljudi su uspjeli doci do mehanizama koji ce kontrolirati odgovornost, bar donekle, svakog cinovnika doduse onih vecih.
Zakonski okviri,I te ne usvajamo, nisu dovoljni vec treba probuditi svijest ljudi da je svako od nas kao pojedinac odgovoran za drustvo u kom zivi.
Kad demokracijaudje u svoj process javno mjenje je strahovito vazno I za to su ovakve price dobro dosle. Nadam se d ace ih procitati I novinari ali isto se nadam da cemo iz faze afera preci u fazu rijesavanja istih.
Naravno hvala I vlasnici bloga sto je omogucila ovaj tekst ovdje.
Netko bi zaista trebao pokrenuti pricu o tome da se pokrene inicjativa za kresanje plata srpskim parlamentarcima za nerad koji su pokazali.
Mislim da nema covijeka ovdje ko to ne bi podrzao pa mozda s bloga ovdje krene I dalje?


blackbox92 blackbox92 17:01 18.11.2008

Re: preporuka sto drugo

Hvala za sve vrste izrečenih pohvala, nemoj preterivati.
Motiv moga pisanja na blogu je da ukažem na ono što mislim da nije u redu i da bi se , sa malo više volje,moglo uraditi bolje.
A sve u opštem interesu naroda i države. Oni koji su izabrani da u ime naroda obavljaju javne poslove ne treba da budu podložni i dotupni pohvalama i pokudama na račun institucija pa i personalno.
Tolerisanje nečega za šta i samo kažu da je bezobrazluk nije u redu.
Ne treba biti idealista pa očekivati da se u društvu i državi može urediti da sve idealno funkcioniše, niti će se devijacije apsolutno iskoreniti, ali je nedozvoljivo da devijacije vidljive iz aviona ne vide oni koji su dobili mandat naroda da to nadgledaju i vide.
Ne kažem da se Srbija nije promenila značajno i na bolje, ali upravo radi još bržeg napredovanja treba iskorenjivati pojave i smenjivati ljude koji to usporavaju i devalviraju.
AlexDunja AlexDunja 18:56 18.11.2008

Re: preporuka sto drugo

Naravno hvala I vlasnici bloga sto je omogucila ovaj tekst ovdje.

nema razloga za zahvaljivanje meni.:)
ja bb tekstove rado citam,
dopada mi se odmerenost
i jasan stav a nesklonost konfliktima.

sama se ne bavim politickim temama,
pa mislim da je bas dobro sto je povremeno tu.
poz, dali.
loader loader 17:15 18.11.2008

Metafizika nasleđa ...

Za smanjenje kriminala, korupcije i državnog rasipništva - uvek !!

Ima samo jedan problem: koji procenat građana je iskreno, u praksi, \\\"na terenu\\\", za sprovođenje toga?

Inercija ponašanja ljudi uslovljava veliku sporost u sprovođenju procesa oporavka društva. Valjda svako će javno reći da je za uništavanje korupcije, za smanjenje javnih troškova... Ipak, u praksi, ako postoji šansa da se zaobiđe procedura, ili da se preko rođaka na nekom sitnom položaju malo zavuče ruka u džep države, ili da se dobije zaposlenje, ili šta drugo - onda će tu priliku iskoristiti vrlo značajan procenat građana. Makar i da je moralno najidealnija, vlast tu jednostavno ne može da zadrži svu vodu u buretu, jer na sve strane curi. I još kad znamo da je ova vlada, konkretno, radi formiranja ikakve većine u parlamentu, morala da nastane iz kompromisa različitih političkih struktura, među kojima su i one koje su gradile sistem čijeg nasleđa želimo da se oslobodimo - onda je jasno da pomaci naprosto moraju da budu sporiji nego što bi to želeo pošten laik koji posmatra sa strane!

Te činjenice, naravno, ne treba iskoristiti za amnestiranje vlasti od odgovornosti. Treba ih koristiti samo kao doprinos objektivnijem razumevanju procesa čiji smo učesnici.
blackbox92 blackbox92 18:39 18.11.2008

Re: Metafizika nasleđa ...

U pravu ste, idealnog nema niti će biti.
Međutim, vlast mora da se bori da na sve strane ne curi jer će onda sve iscuriti.
Što bi nekada rekli postoje objektivne okolnosti ali i subjektivne slabosti, ali se treba zabrinuti ako subjektivne slabosti prema novcu, privilegijama i halapljivost ne postane masovna pojava i time objektivna okolnost.
Uostalom, vlada treba da vlada a to znači i situacijom.Svako tolerisanje kršenja zakona koje je već oblik malverzacije.
A da su ljudi halapljivi, neko više, neko manje zavisno od mogućnosti koja im se pruža, i tu ste u pravu.
ivana23 ivana23 17:27 18.11.2008

Sinoc videh...

ove savete. Jeste da je Press u pitanju, ali sumnjam da su fingirali sagovornike i pojedine potpuno neshvatljive savete.

Nekoliko bisera:
- [u]Uštedeti se može i tako što se umesto u restoranu jede kod kuće[/u]
- Proverite po džepovima, starim torbama i fiokama, skupljajte kovanice i nemojte da ih zaturite. Istraživanja su pokazala da je samo na kovanicama godišnje moguće uštedeti više od dve hiljade dinara.
- Ukoliko nameravate da odete na odmor, izbegavajte usluge agencija. Preko interneta lako možete sebi da organizujete putovanje i rezervišete hotel u inostranstvu. Koristite usluge lou kost avio kompanija.
- Čak i nutricionisti predlažu da se umesto mesnih prerađevina kupi „normalno" meso. Umesto salama, bolje da kupite komad buta, pa da njega režete i stavljate u sendviče.
- Nemojte baš svaku paru da potrošite na izlaske i kafane. Pozovite prijatelje kod vas kući, a vino ili pivo koje ćete tu popiti je više nego duplo jeftinije nego u restoranima


Tekst i svi saveti... kod pojedinih ima logike, al' neki su namenjeni, zaista ne znam kome...

I dok se mi pridrzavamo "pametnih" saveta, oni trose, trose, trose... Muka mi je.
dali76 dali76 18:01 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

Kadse Ivana skupe i tvoja i moja i uka na stotine onda ce muka biti njima.
Dok su ususkani u svom bezobrazluku nikom nista.
Pa za mene je nenormalno donjeti toliko malo zakona.Baviti se kletvama a gradjanitaj cirkus placati njima.
I parlamentarci i vladini sluzbenici nedopustivo spori u izradi zakona primaju placeza nerad.
super spredaju se onim koji ih placaju.
blackbox92 blackbox92 18:49 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

I dok se mi pridrzavamo "pametnih" saveta, oni trose, trose, trose... Muka mi je.

Baš tako.
Savetima se nema šta zameriti.Većina ljudi vodi računa o tome kako troši ono što zaradi.Istovremeno, jedan mali procenat se razbacuje trošeći tuđe tj. ono što su bez mnogo truda dobili.
Stvar je, međutim, da država štedi jer će dugove morati da plati narod a ne oni koji su ih napravili.
AlexDunja AlexDunja 18:58 18.11.2008

Re: Sinoc videh...


I dok se mi pridrzavamo "pametnih" saveta, oni trose, trose, trose... Muka mi je.


e, zato ja ne citam novine:)
nekako mi lakse kad za ovakve stvari saznam od tebe, ovde.
ivana23 ivana23 19:02 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

AlexDunja
e, zato ja ne citam novine:)nekako mi lakse kad za ovakve stvari saznam od tebe, ovde.

Citala sam sinoc na netu kad je u jednom trenutku puk'o blog. Uvece tako "prelistam" svu sutrasnju dnevnu stampu.
ivana23 ivana23 19:20 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

blackbox92
Savetima se nema šta zameriti.Većina ljudi vodi računa o tome kako troši ono što zaradi.

Zato su ti saveti imbecilni. Pa ko se od onih kojima se savetuje stednja i inace hrani po restoranima?
Ko zaturi 2000 dinara u kovanicama po dzepovima? I kako ustedi kad ih skupi na gomilu?!
Koliko ima onih koji su prinudjeni da stede, a putuju u inostranstvo? Uostalom, nije tacna njihova tvrdnja - uvek je jeftinije ici preko agencije nego u solo aranzmanu (osim u kamp ili sl.)
But u sendvic? Zna li Jagoda Jorga posto je kilo buta, a posto je kilo bureka (ostavicemo sada na stranu, sta je zdravije...).
Kuvajte i peglajte nocu po jeftinijoj struji... Divno.

Pitam se (ponovo) koja je to ciljna grupa kojoj su upuceni ovi saveti?!

A kao slag na tortu - Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao da će grejanje i prevoz u Beogradu poskupeteti, jer je to prihvaćeno paketom MMF-a. Gradonačelnik najavio i moguće povećanje cene vode.

Izvor
blackbox92 blackbox92 20:45 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

Pitam se (ponovo) koja je to ciljna grupa kojoj su upuceni ovi saveti?!

Valjda široke narodne mase, radni ljudi i građani, zaposleni i nezaposleni i pemzioneri. To je kurs iz predmeta "Prosvećivanje naroda svoga".

Pa to je to Ivana.. Ja razumem da su ovi saveti dati u nekom časopisu za domaćinstvo ili recimo nedeljnom dodatku o tome kako drugi štede. Recimo u Nemačkoj se sastvim normalno preporučuje domaćinstvima da štede vodu , struju, da sijalice od 100 W zamene sa onim od 40W, da se motor ugasi dok se čeka na prelazu preko pruge ili kad je zastoj, da se koristi jeftina struja itd, itd.
Ali ako takve savete neko deli sa ambicijom da se na taj način prevaziđe državno rasipništvo, onda stvarno predstavljaju čukanje u mozak, kao da to narod ne zna pa mu bas sada treba objasniti.
E slično tome zvuči i ono što kaže Đilas, a naročito sledeći stav.

"Uvođenjem novih informacionih sistema smanjivaće se broj zaposlenih u gradskoj upravi, ali će se stvarati uslovi da ljudi dobrovoljno odlaze", rekao je Đilas.
E ovo je stvarno "mudro" rečeno. Pa ko još dobrovoljno ostaje bez posla, koji su to uslovi?
Unfuckable Unfuckable 21:01 18.11.2008

Re: Sinoc videh...

plašim se da je Press samo prepissao nešto što je pre više od nedelju dana bilo na Yahoo portalu (ali istina - mrzi me sada da tražim) i odnosilo se na (mali saveti - nikakva pomoć) na savete US građanima kako da se ponašaju tokom krize
vracarac92 vracarac92 10:09 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

Meni je ubedljivo najkretenskije bilo objašnjenje zašto poslanici treba da imaju velike plate. Plate im moraju biti velike da bi bili imuni na korupciju!!!
Alo bre ljudi, ko je ovde lud? Šta to znači? Ako su im plate (uslovno rečeno) male onda mi treba da očekujemo da nam poslanici budu korumpirani i da to prihvatamo kao normalnu stvar! Da li to treba da znači da bi njihova gramzivost i potencijalni lopovluk i korumpranost bila abolirana niskom platom? Oprostite, možda sam malo staromodan ali zaista mislim da bi narodni poslanik, kao predstavnik "proseka" naroda koji ga je izglasao trebao da ima i prosečnu platu + eventualne troškove puta (železnicom ili autobusom) i smeštaj ukoliko je iz unutrašnjosti. Ništa drugo. Ako ih to ne zadovoljava, neka se ne kandiduju. Ovako u skupštini imamo 250 trutova kojima je jedini cilj da što bolje nafatiraju svoja dupeta. A narod? Koji narod? Pa misliće na narod kada bude bila neka naredna predizborna kampanja, usta će im biti puna bombastičnih obećanja, ljubiće malu decu po trgovima, potpisivaće raznorazne ugovore, zidaće na desetine mostova, škola i bolnica...Moraju, treba im još glasova da bi nastavili da sebe od korupcije štite sultanskim privilegijama.
vracarac92 vracarac92 10:20 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

uvek je jeftinije ici preko agencije nego u solo aranzmanu

Probajte sa hostelima (backpacker-ima) preko neta se sve uredno rezerviše, dočekaju vas na aerodromu ili stanici. A cena? Ako uporedimo sa cenama aranžmana - osetno niža. Letos sam na taj način proveo 8 dana sa suprugom u Singapuru (ne treba viza). Avionske karte na promociji 360 evrića (kupljene još u martu) smeštaj u dvokrevetnoj sobici (veoma čistoj)15dolara za oboje pa izračunajte, manje od 800evrića za dvoje avionom u Singapuru koji je izuzetno jeftin grad. Em ima šta da se vidi, em da se provede i odmori a ko voli raj je i za šoping.
Prošle godine smo na isti način bili u Južnoj Africi, Namibiji, Mozambiku i Svazilendu (malo duža tura)a sledeće se spremamo u Hong Kong i Makao.
verujte mi, drastično je jeftinije. Pa običan aranžman u Turskoj košta oko 500 evra. Cene smeštaja po hostelima celom svetu možete proveriti na sajti hostelbookers.
blackbox92 blackbox92 10:47 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

Meni je ubedljivo najkretenskije bilo objašnjenje zašto poslanici treba da imaju velike plate. Plate im moraju biti velike da bi bili imuni na korupciju!!!

Da li to treba da znači da bi njihova gramzivost i potencijalni lopovluk i korumpranost bila abolirana niskom platom?

U pravu ste. Objašnjenje je u najmanju ruku kontradiktorno jer sve stranke se zaklinju da se bore protiv korupcije u društvu a naročito u svojim redovima.Svi tvrde, da na poslaničke liste i za poslanike određuju najbolji, najmoralniji,najugledniji. Pa ako je sve to tako, a trebalo bi da jeste ali nije, onda čemu takvo objašnjenje.
E sada, ja sam za to da se i na taj problem gleda realno. Pa svagde u svetu su poslanici i članovi vlade pristojno plaćeni
i to , činimi se ne bi trebalo da bude problem, već šta i kako, koliko efikasno rade.Mislim da ovi ne rade efikasno ni odgovorno, čemu daju ton poslanici SRS i DSS koji se ponašaju kao na mitingu a ne u visokom domu narodnih predstavnika.
A verujem da to kako rade narod vidi i na izborima će da ih oceni kako su zaslužili.
vracarac92 vracarac92 11:07 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

E sada, ja sam za to da se i na taj problem gleda realno. Pa svagde u svetu su poslanici i članovi vlade pristojno plaćeni
Moguće je da ste u pravu. Ja sam malo staromodan pa na neke stvari gledam drugačije. U svakom slučaju krajnje mi je nelogično da narodni poslanik mesečno zaradi pet-šest prosečnih plata u privredi uglavnom za nerad. Da ne pominjem ostale neprimerene privilegije poput gotovodžaberestorana, frizera, krojača...
već šta i kako, koliko efikasno rade.Mislim da ovi ne rade efikasno ni odgovorno, čemu daju ton poslanici SRS i DSS koji se ponašaju kao na mitingu a ne u visokom domu narodnih predstavnika.
Da. U ovom trenutku po pitanju neodgovornosti prdnjače SRS i DSS ali čini mi se da je to boljka svake stranke kada je u opoziciji. U prethodnim sazivima (uz SRS koji je već duuugo opozicija) neke stranke koje su sada na vlasti ili bar kohabitiraju sa sadašnjom vlsti su činile slične ili gotovo identične stvari.
A verujem da to kako rade narod vidi i na izborima će da ih oceni kako su zaslužili.
Sumnjam.
reanimator reanimator 11:19 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

vracarac92
pa izračunajte manje od 800evrića za dvoje avionom u Singapuru

800? Jel to više od 2 $ i 75 centi???
ivana23 ivana23 11:43 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

vracarac92


Znam ja za hostele, ali i ta varijanta je preskupa za naseg prosecnog gradjanina. 800 evra... takvi ne moraju da kuvaju i peglaju posle ponoci, ne skupljaju (dinarske) kovanice po dzepovima.
Zato sam i pitala kome su upuceni (gore nevedeni, linkovani, a tako kontradiktorni) saveti!?
vracarac92 vracarac92 11:59 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

ivana23

vracarac92Znam ja za hostele, ali i ta varijanta je preskupa za naseg prosecnog gradjanina. 800 evra... takvi ne moraju da kuvaju i peglaju posle ponoci, ne skupljaju (dinarske) kovanice po dzepovima.Zato sam i pitala kome su upuceni (gore nevedeni, linkovani, a tako kontradiktorni) saveti!?
Naglasio sam u odnosu na cene aranžmana. Ispalo nas je 400evra po osobi a ja zaista mislim da za taj novac teško da možete da uplatite bilo kakav arnžman u sezoni koji masovno uplaćuju naši prosečni građani. Naravno, zaista je besmisleno savetovati bilo koga na koji način da troši novac i to mi zaista nije bio cilj, jedino što sam želeo je da pokažem da je individualno putovanje na ovaj način daleko jeftinije a hostela ima i u svakoj od zemalja gde naši građani letuju preko aranžmana.
P.S. Baš juče mi je ćerka (9 godina) donela ponudu za rekraetivnu nastavu na Zlatiboru u maju. Cena 19.100 dinara ili oko 220evra za sedam dana autobusom.
blackbox92 blackbox92 13:43 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

Sumnjam.

Moramo biti optimisti.Menja se, menjaju se i zbog sebe.Evo i Toma kaže da se promenio.
vracarac92 vracarac92 14:12 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

blackbox92
Sumnjam.Moramo biti optimisti.Menja se, menjaju se i zbog sebe.Evo i Toma kaže da se promenio.

Videćemo. ja mu lične ne verujem baš mnogo ali smatram da Toma trenutno ima potencijal da napravi jednu jaku stranku normalne desnice koja, bar po meni, trenutno nedostaje u Srbiji a potrebna je ako ništa drugo, bar zbog ravnoteže u skupštini i pojačane kontrole vlasti. Ipak, da je neko drugi a ne Toma u pitanju verovatno bih se radovao i bio optimističan ali ovako, sa Tomom...
blackbox92 blackbox92 16:25 19.11.2008

Re: Sinoc videh...

vracarac92
blackbox92
Sumnjam.Moramo biti optimisti.Menja se, menjaju se i zbog sebe.Evo i Toma kaže da se promenio.

Videćemo. ja mu lične ne verujem baš mnogo ali smatram da Toma trenutno ima potencijal da napravi jednu jaku stranku normalne desnice koja, bar po meni, trenutno nedostaje u Srbiji a potrebna je ako ništa drugo, bar zbog ravnoteže u skupštini i pojačane kontrole vlasti. Ipak, da je neko drugi a ne Toma u pitanju verovatno bih se radovao i bio optimističan ali ovako, sa Tomom...

Ja rekoh da čovek kaže da se promenio.Da li jeste ili nije, više sam sklon tvojoj oceni. Ali ono što je bitno,da je i on shvatio da mora da se menja, da ono što je bilo kod njega i SRS ne valja.
Pre svega mislim na upristojavanje političke scene.
reanimator reanimator 19:13 18.11.2008

...

Prema nezvaničnim saznanjima Research Center Reanimator Foundation (u daljem tekstu RCRF), plata generalnog direktora ŽS nije 640 soma. Takodje, RSCF saznaje da za novi vozni park nije potrošeno baš 2,2 mil EUR, sa posebnim naglaskom na dva super luksuzna automobila, za koje se takodje sumnja da su izmišljeni i namerno ubačeni u medijsku eksploataciju. Kada sutra neka ložana od novinara krene da se bavi istraživačkim novinarstvom, pa kao zaspe odgovorne provokativnim pitanjima, začinjenim konkretnim podacima, vrlo je izvesno da će dotični popiti pedalu, jer ni jednu od dve navedene cifre neće moći da dokaže. A neće pronaći ni onda dva luksuzna automobila, te mi se kao najrealniji epilog javlja kontra tužba zbog klevete.
I kome će posle toga da bude bitno :
a) da je plata generalnog samo oko 500 soma (prihvatljivih...bar nije 640)
b) da je za vozni park potrošeno duplo manje sredstava od famoznih 2,2 mil (samo npr 1,2 mil..vrlo prihvatljivih)
c) da generalni mrtav 'ladan javno priča kako je povoljnije kupiti novi vozni park, nego održavati stari (RCRF došao do podatka da stari vozni park ne podrazumeva modele iz 80ih, koji malo, malo, pa na kanal, nego fabie & octavie iz neke 2004)
AlexDunja AlexDunja 19:50 18.11.2008

Re: ...

Kada sutra neka ložana od novinara krene da se bavi istraživačkim novinarstvom, pa kao zaspe odgovorne provokativnim pitanjima, začinjenim konkretnim podacima, vrlo je izvesno da će dotični popiti pedalu, jer ni jednu od dve navedene cifre neće moći da dokaže.


ovde si potpuno u pravu!
zar je zaista tako tesko doci do pravih podataka?
ovako se prava pitanja relativizuju!
reanimator reanimator 20:03 18.11.2008

Re: ...

AlexDunja

zar je zaista tako tesko doci do pravih podataka?
ovako se prava pitanja relativizuju!

Ja mislim da i nije tako teško...samo treba manje čitati novine
Mislim da je toliko puta pominjani sindrom "dimne zavese" zaslužio da bude uvršten u nacionalnu baštinu, jer ga koriste svi živi, u svakoj mogućoj situaciji.
AlexDunja AlexDunja 20:20 18.11.2008

Re: ...

Mislim da je toliko puta pominjani sindrom "dimne zavese" zaslužio da bude uvršten u nacionalnu baštinu, jer ga koriste svi živi, u svakoj mogućoj situaciji.

tacno tako!
valjda je to prvo sto nauce:)
blackbox92 blackbox92 21:09 18.11.2008

Re: ...

A neće pronaći ni onda dva luksuzna automobila, te mi se kao najrealniji epilog javlja kontra tužba zbog klevete.

Najbolje bi bilo kad ne bi bilo pa neka novinari odgovaraju za klevetu.
To je sada posebna tema, šta sve i zašto novine pišu i objavljuju, koga mogu a koga ne mogu da kleveću i prenose izjave koje su čista laž.
Evo npr. bivši ministar inostranih poslova juče kompetentno reče u Kuriru da u našoj ambasadi u Berlinu niko ne govori nemački jezik,što je notorna laž, ali se njegovoj kao veruje. Istina je da ambasador ne govori a sve ostale diplomate odlično nemački jezik a večina i engleski.
Kome odgovara on za tu izjavu, baš ga briga, a i novina koja tako nešto objavi neprovereno.
Međutim, to može biti povod da ja npr. napišem tekst na blogu o tome kakva nam je diplomatija, da li je dobro da recimo ambasador ne poznaje jezik zemlje domaćina, kada se radi o velikoj zemlji i jednom od svetskih jezika.

Pa tako i ovi tekstovi u novinama mi poslužiše kao povod za generalno pokretanje teme sa ilustracijama. Ako su novine slagale zašto se vladina kancelarija nije oglasila i demantovala, a što se UO tiče pa o tome su se svi državni zvaničnici već izjasnili i vlada donela odluku da im smanji plate.
blackbox92 blackbox92 21:14 18.11.2008

Re: ...

AlexDunja
Mislim da je toliko puta pominjani sindrom "dimne zavese" zaslužio da bude uvršten u nacionalnu baštinu, jer ga koriste svi živi, u svakoj mogućoj situaciji.

tacno tako!
valjda je to prvo sto nauce:)

Ali sam pokušaj korišćernja "dimne zavese" je pouzdan indikator da ima i vatre.
blackbox92 blackbox92 21:16 18.11.2008

Re: ...

AlexDunja
Mislim da je toliko puta pominjani sindrom "dimne zavese" zaslužio da bude uvršten u nacionalnu baštinu, jer ga koriste svi živi, u svakoj mogućoj situaciji.

tacno tako!
valjda je to prvo sto nauce:)

Da, tačno tako.
Tebi i ovim putem mnogo hvala što si mi omogućila objavljivanje teksta.
AlexDunja AlexDunja 21:23 18.11.2008

Re: ...

Tebi i ovim putem mnogo hvala što si mi omogućila objavljivanje teksta.

tebi, big hug!
blackbox92 blackbox92 22:18 18.11.2008

Re: ...

evo ispravke-demantija-dopune-potvrde ovde
AlexDunja AlexDunja 22:28 18.11.2008

Re: ...

blackbox92
evo ispravke-demantija-dopune-potvrde ovde

hoces da kazes ovde:))
blackbox92 blackbox92 23:44 18.11.2008

Re: ...

AlexDunja
blackbox92
evo ispravke-demantija-dopune-potvrde ovde

hoces da kazes ovde:))

pa da , isto je a vidi se i ono oko 2,5 miliona eura za "Alpinu por".
AlexDunja AlexDunja 23:50 18.11.2008

Re: ...


pa da , isto je a vidi se i ono oko 2,5 miliona eura za "Alpinu por".

tek to:)
sentinel26 sentinel26 13:25 20.11.2008

Re: ...

blackbox92
evo ispravke-demantija-dopune-potvrde ovde
Nemojte ljudi "ko boga vas molim" !
"Bunar" sa ovakvim "dogadjanjima" je već prepun.

Pa bivši ministar bi sigurno "platio" taj utajeni porez na kapitalnu dobit - mislim jednog lijepog dana. :))))) " Tj. kad dodje u Beograd". Ha-ha!!!

Računanje poreza na kapitalnu dobit nije komplikovano i to je jedna od lakših lekcija za poreske inspektore početnike.
Formula i procedura su vrlo detaljno opisani i to bez tzv. "zakonskih rupa".
Samo mi nije jasno o čemu je mislio bivši ministar kada je potpisivao prijavu sa netačnim podacima i fiktivnim ugovorom.

**************

Domaćici bloga i autoru teksta sve čestitke i pohvale od mene.
Zbog (poznatog) trenutnog nedostatka vremena autor mi neće zamjeriti za izostanak većeg komentara teksta.

Poz.

auroramaj auroramaj 05:05 23.11.2008

Re: ...odgovor

ja nisam novinar, ali znam pocetak i razradu, ako ce pomoci vama i meni ovde, rado bih napisala sta znam.
blackbox92 blackbox92 15:35 24.11.2008

Re: ...odgovor

Napišite, škoditi neće a da li će pomoći videćemo.
Ako sam dobro razumeo
mirelarado mirelarado 22:45 18.11.2008

pronalaženje kompasa

Predsednik republike i vlada su najavili oštru borbu protiv kriminala, korupcije, lopovluka, pa i «bezobrazno visokih primanja».To je sjajno i dobro i treba im verovati, ali kad će da se pređe sa reči na dela?


Zaista se čini da je vlast zabrazdila u svom bahatom rasipanju, dok građanima najavljuje poskupljenja, traži od njih da štede itd. I ja se nadam da bar pojedini predstavnici vlasti nisu sasvim izgubili kompas, te da su svesni da su gotovo svi krediti kod građana potrošeni i da konačno moraju nešto uraditi da bismo im verovali. Ipak sam optimista, takva mi je priroda . Još jedan odličan post. Srdačan pozdrav.
blackbox92 blackbox92 23:48 18.11.2008

Re: pronalaženje kompasa

Hvala.
Delim optimizam i verujem da će Srbija uspešno prebroditi bolesti tranzicije,verujem da ima bolju budućnost a, moglo je i brže da je moglo.
adam weisphaut adam weisphaut 21:47 19.11.2008

Trudbenik

Moram priznati da mi je Šarančić 1car. Tako nonšalantno se ponašati kao emir (Kusturica ) može samo car.
A što da i ne kada mu je omogućeno, još kada smo svi znali za šveCke lokomotive pa to nije smetalo koliciJonim partnerima Nacionalno i socijalno odgovornim) da mu omoguće da obavlja svoje bogougodno pregalništvo
blackbox92 blackbox92 21:52 19.11.2008

Re: Trudbenik

Hvala Adame na poseti.
a evo još jednog i još nacionalno svesnijeg i patriotskijeg trudbenika koji je tako žestoko brabio Kosovo naše, izgleda da bi ostao na vlasti pa da ne bi morao da plati porez.Nema sumnje sposoban čovek, iako se pravio tunjav,jer koliki mu je tek kapital i obrt kad je porez ovolikački.ex DSS ministar Lončar
AlexDunja AlexDunja 22:00 19.11.2008

Re: Trudbenik

:)))
vas dvojica ste super kombinacija:))
ola, adame:))
adam weisphaut adam weisphaut 22:34 19.11.2008

Re: Trudbenik

ola, adame:))

Ola, Dunja
adam weisphaut adam weisphaut 22:36 19.11.2008

Re: Trudbenik

a evo još jednog i još nacionalno svesnijeg i patriotskijeg trudbenika koji je tako žestoko brabio Kosovo naše, izgleda da bi ostao na vlasti pa da ne bi morao da plati porez.Nema sumnje sposoban čovek, iako se pravio tunjav,jer koliki mu je tek kapital i obrt kad je porez ovolikački.ex DSS ministar Lončar

Pa ne znam kad je stigao kad je toliko revnosno branio Kosovo (prosvetom se nije bavio za svog mandata)
Mora da mu se isplatila ta odbrana Kosova
mirelarado mirelarado 22:56 19.11.2008

Re: Trudbenik

a evo još jednog i još nacionalno svesnijeg i patriotskijeg trudbenika koji je tako žestoko brabio Kosovo naše, izgleda da bi ostao na vlasti pa da ne bi morao da plati porez.Nema sumnje sposoban čovek, iako se pravio tunjav,jer koliki mu je tek kapital i obrt kad je porez ovolikački.ex DSS ministar Lončar


A tek kako se taj trudbenik umešno nije mešao u svoj posao čelnog čoveka Ministarstva prosvete, to je prosto za divljenje
AlexDunja AlexDunja 23:07 19.11.2008

Re: Trudbenik

A tek kako se taj trudbenik umešno nije mešao u svoj posao čelnog čoveka Ministarstva prosvete, to je prosto za divljenje

pa rekao ti adam, note.
kosovo je branio.
blackbox92 blackbox92 00:15 20.11.2008

Re: Trudbenik

AlexDunja
A tek kako se taj trudbenik umešno nije mešao u svoj posao čelnog čoveka Ministarstva prosvete, to je prosto za divljenje

pa rekao ti adam, note.
kosovo je branio.

Kako branili, tako i odbranili,a ko ga je branio više je odmogao nego pomogao.
Kad god su rekli da ne daju Kosovo mislili su da ne daju alibi za ostanak na vlasti da bi imali imunitet za ovakve radnje a da ih tužilaštvo ne dira.
Pokazalo se, nažalost, da oni koji se najviše busaju u patriotizam, pravoslavlje, srpstvo, čast i poštenje, upravo, u najvećem broju slučajeva , najmanje drže do toga, već do lične koristi koju iz toga mogu izvući.
Dr M Dr M 11:37 20.11.2008

Re: Trudbenik

A tek kako se taj trudbenik umešno nije mešao u svoj posao čelnog čoveka Ministarstva prosvete, to je prosto za divljenje


Hvala Bogu sto se nije mesao, opet bi deca pisala krizuljom po tablici, ko se uopste seca sta to bese.
Pa ona, prethodna mu, koleginica iz iste partije zamalo da izbaci Darvina i ukine strane jezike.
U njihovom slucaju je potrebno ukinuti zabranu koriscenja DDT-a.
mirelarado mirelarado 02:55 23.11.2008

Re: Trudbenik

Pa ona, prethodna mu, koleginica iz iste partije zamalo da izbaci Darvina i ukine strane jezike.


A još je i profesor na Filološkom fakultetu (sic!)
auroramaj auroramaj 04:51 23.11.2008

Re: Trudbenik

Adame,


Ja sam TA koja ce te zadovoljiti informacijama o Sarancicu Emir Kusturica jos uvek ne zna gde MU leze Oskari
auroramaj auroramaj 03:38 23.11.2008

Blackbox

1. Covek se ne zove, njega zovu
zovu ga po imenu
IME MU JE, FALA NA PITANJU ..DOBRO...
2.Ne sumnjam da TO ime koje nosi platu neku od sitnih 640 000 dinara moze u ovoj zemlji (ako je jos uvek ovo ze,lja neka) da ostane!!!!!
3.Taj covek, koji je primao toliku platu je zavrsio turistickougostiteljsku skolu u Vrnjackoj Banji zajedno sa svojom sestrom bliznakinjom mu.Brat stariji je biooooooooooo kosarkas u cacku!!!!TAKO SE desilooooo, da nekom, prosto ...uletiiiiiii sreca..
4.Uletelo, izletelo..eto..desava se...nekom se desi..prosto mu se desi....



AD pa de me nadje, covek je iz mog kraja crne Gore list..Pljevlja.....do duse, ja sam malo dalje...Vrnjacka Banja..pa tako..znam coveka sa tom VELIKOM platom, ali znam ja NJega i jos po necemu velikom....no necemo sda o tome....neka njemu To veliko...
blackbox92 blackbox92 15:37 24.11.2008

Re: Blackbox

1. Covek se ne zove, njega zovu
zovu ga po imenu
IME MU JE, FALA NA PITANJU ..DOBRO...
2.Ne sumnjam da TO ime koje nosi platu neku od sitnih 640 000 dinara moze u ovoj zemlji (ako je jos uvek ovo ze,lja neka) da ostane!!!!!
3.Taj covek, koji je primao toliku platu je zavrsio turistickougostiteljsku skolu u Vrnjackoj Banji zajedno sa svojom sestrom bliznakinjom mu.Brat stariji je biooooooooooo kosarkas u cacku!!!!TAKO SE desilooooo, da nekom, prosto ...uletiiiiiii sreca..
4.Uletelo, izletelo..eto..desava se...nekom se desi..prosto mu se desi....

Nisam siguran da sam razumeo poentu.
Zahvalan na eventualnom pojašnjenju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana