Umetnost

Portret umetnika u starosti

Aleksandar Stosic RSS / 11.11.2008. u 14:22

The Royal Hibernian Academy iz Dablina postavila je danas izložbu slika američkog umetnika Daniela Mark Duffija, a ono što od ovog događaja čini vest jeste portet gole spisateljice, novinarke i feministkinje Nell McCafferty, koji će posetioci moći da vdie kao deo izožbe.Mekafertijeva koja je prošle godine pristala da pozira Dafiju, kaže da je oduševljena slikom.

1011_Nell_H_226422t.jpg
 

"Meni se čini da je slika apsolutno prelepa. Za neke ljude san još traje - za mene iluzija još traje. Mislim da sam predivna. Postoji zabluda kod mladih ljudi da je samo mlado telo lepo". Ona kaže da je da je bila skeptična kada joj je Danijel prvi put u pismu napisao  šta planira. 

"Dobila sam pismo od njega, punog otrcanih fraza o lepoti tela starijih žena, i ja sam mu odgovorila da prestane s frazama. Ne interesuju me fraze!"

Ona je najzad pozirala pred njiim jednog jutra prošle godine, u svom kupatilu, samo što se probudila. "Bio je ubedljiv. Uradila sam to zbog njega, zato što ga zaista volim, on je tip čoveka kakve volim. Svidela mi se ideja plemenske žene. Mi nismo devojke za kalendare, tu nema nikakvog stida. Mi smo gole onako kako je to priroda namestila", rekla je Nel. 

Danijel Dafi je uspeo da ubedi i druge Irkinje, starije od 40 godina, da poziraju gole. Čak je i jedna starica od 95 godina pristala. Ipak, te slike će sačekati narednu izložbu. Sam Dafi kaže da je izabrao da slika starije žene da bi izazvao antičku ideju idealnih formi koja i danas dominira u umetnosti. 

"Stariji modeli su mnogo zanimljiviji za rad. Oni imaju veće i zanimljivije priče da na ispričaju. Želim da se suprostavim ideji da je ljudsko telo posle određenog perioda nešto što bi trebalo odbaciti ili što rađa strah".

"Radio sam i sa mlađim ženam, ali sam shvatio da je način na koji se naše telo razvija za mene mnogo zanimljivije. To je nešto što sam zaista hteo da uradim, da proslavim staro telo i da od njega stvorim imidž ikone".

Među onima koji su pristali da goli  poziraju je i irska spisateljica Džudit Hoad (71). "Kćerka mi je poslala rođendansku čestitku i rekla da nikada ne bi trebalo da prestanem da budem ekcentrična. Ja možda nisam u cvetu mladosti, ali mi se čini da sam sjajna", rekla je Hoadova. 

 

Ps. Izvinjavam se ali na citavom netu nisam uspeo da nadjem bolju fotku od ove cenzurisane. Možda ovo može pomoći



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predlazem

da pogledas Calendar Girls, po stvarnom dogadjaju, gde su se gospodje iz Yorkshira slikale za charity kalendar. Mi imamo neke prijatelje iz istog sela. Sve su mi bile mnogo lepse u svojoj golotinji od ove tvoje bake. Ova izgleda kao hard porn.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:45 11.11.2008

Re: predlazem

meni se cini da njegov cilj i nije lepa zena.

Re: predlazem

ne mislim samo na fizicku lepotu. ovoj samo fali bic
MilutinM MilutinM 14:50 11.11.2008

Re: predlazem

ne mislim samo na fizicku lepotu. ovoj samo fali bic

Slažem se. Ova fotka nije ništa vredno, sem što je baš ta žena u tim godinam na njoj. Fotografisati nekog ne znači samo škljocnuti aparat kada neko ujutro izadje iz kupatila
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:59 11.11.2008

Re: predlazem

Ova fotka nije ništa vredno, sem što je baš ta žena u tim godinam na njoj. Fotografisati nekog ne znači samo škljocnuti aparat kada neko ujutro izadje iz kupatila

Ovo je slika, ne fotka.
man ray loves me man ray loves me 15:15 11.11.2008

Re: predlazem

Fotografisati nekog ne znači samo škljocnuti aparat kada neko ujutro izadje iz kupatila

ja mislim da je bas u tome fora, a ne udesavati, smanjivati svetlo, traziti laskavu pozu. ideja je da se suprotstavi stereotipnom nacinu slikanja.
zasto ne ujutru kad se probudis u kupatilu?
darkonduty darkonduty 15:39 11.11.2008

Re: predlazem

man ray loves me
Fotografisati nekog ne znači samo škljocnuti aparat kada neko ujutro izadje iz kupatila

ja mislim da je bas u tome fora, a ne udesavati, smanjivati svetlo, traziti laskavu pozu. ideja je da se suprotstavi stereotipnom nacinu slikanja.
zasto ne ujutru kad se probudis u kupatilu?


Tu se potpuno slažemo. Estetske norme mogu biti različite, zašto bi sve bilo na isti kalup?


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:45 11.11.2008

Calendar Girls

da pogledas Calendar Girls, po stvarnom dogadjaju, gde su se gospodje iz Yorkshira slikale za charity kalendar.


skoro sam na teveu ponovo gledala ovaj film i zaista je mnogo sladak, topla preporuka za gledanje:)
man ray loves me man ray loves me 15:46 11.11.2008

Re: predlazem

kad je u pitanju opsesija mladoscu i lepotom, uvek se setim replike juliette lewis iz 'what's eating gilbert grape' - otprilike - ostaricu, opustice mi se sise. ako je to sve sto imam, onda jebi ga.

Re: predlazem

darkonduty

man ray loves me
Fotografisati nekog ne znači samo škljocnuti aparat kada neko ujutro izadje iz kupatilaja mislim da je bas u tome fora, a ne udesavati, smanjivati svetlo, traziti laskavu pozu. ideja je da se suprotstavi stereotipnom nacinu slikanja.zasto ne ujutru kad se probudis u kupatilu?Tu se potpuno slažemo. Estetske norme mogu biti različite, zašto bi sve bilo na isti kalup?

ova moze da prodje samo kao kemp
MilutinM MilutinM 15:56 11.11.2008

Re: predlazem

Tu se potpuno slažemo. Estetske norme mogu biti različite, zašto bi sve bilo na isti kalup?

I ja se slažem sa ovim mišljenjem. Samo, ima razlike izmedju estetskih normi i "hajde da dignem aparat i slikam". Po mom mišljenju, "brze fotke" imaju svoju vrednost ali ako su snimljene u magnovenju, kada se takav motiv više ne može ponoviti. Ovako osetljivi slučajevi, ipak, zahtevaju malo više pripreme - kao na primer, ova slika ispod koja je sjajna. A lepo telo svako može da "opali" i da to bude sjajno.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:57 11.11.2008

Re: predlazem

ova moze da prodje samo kao kemp




ana
, nell je n-a-s-l-i-k- ana! :)

daniel je slikar, ne fotograf
ekvivalent Leonard Nimoy-u u slikarstvu
bio bi - a ko drugi do - veliki Fernando Bottero.

:)
preporuka za text
pozz
man ray loves me man ray loves me 16:01 11.11.2008

Re: predlazem

a lucian freud?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:07 11.11.2008

Re: predlazem

a lucian freud?


jeste, bravo, jos bolji primer.
darkonduty darkonduty 16:13 11.11.2008

Re: predlazem

MilutinM
Tu se potpuno slažemo. Estetske norme mogu biti različite, zašto bi sve bilo na isti kalup?

I ja se slažem sa ovim mišljenjem. Samo, ima razlike izmedju estetskih normi i "hajde da dignem aparat i slikam". Po mom mišljenju, "brze fotke" imaju svoju vrednost ali ako su snimljene u magnovenju, kada se takav motiv više ne može ponoviti. Ovako osetljivi slučajevi, ipak, zahtevaju malo više pripreme - kao na primer, ova slika ispod koja je sjajna. A lepo telo svako može da "opali" i da to bude sjajno.


Niti ja ne volim kada netko 'samo digne i slika'. No što je sa trash estetikom? Onim fotografijama koje naoko izgledaju banalno, ružno, izbjegavaju bilo kakvu suvislu kompoziciju. Odnosno koje na prvu loptu mogu izgledati kao slučajne ili 'napravljene na brzinu', a u stvari su vrlo duboke, pomno i dugo promišljane. Ima ih i takvih izvrsnih!

Re: predlazem

bojan ljubomir jugovic
a lucian freud?jeste, bravo, jos bolji primer.

ali ja volim luciana freuda, a ovo mi bas nije leglo. ok izgleda ona kao arhetip matore feminiskinje, ali sta jos?
sa malim zakasnjenjem , shvatila sam da je slika, a ne fotografija
man ray loves me man ray loves me 16:29 11.11.2008

Re: predlazem

lucian freud - sleeping...

Re: predlazem

pa i nju volim.
ovaj duff nije originalan, nego je kao "u trendu"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:54 11.11.2008

Re: predlazem

ovaj duff nije originalan, nego je kao "u trendu"

a nije ni u trendu. cak ga je i kreativni tim Dove pretekao...(vidi dole).
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:41 11.11.2008

Re: predlazem

Aleksandar Stosic
...meni se cini da njegov cilj i nije lepa zena.

Hm. Ja se sa ovim slazem, jer on sa ovom slikom sigurno nije hteo da prikaze lepotu.

Podsecam na naslov ovog posta: PORTRET UMETNIKA U STAROSTI. Dobar naslov.
Ima mnogo, zaista mnogo u istoriji slikarstva, portreta starih ljudi koji zasluzuju svaku paznju.
Jer svako zna da ima veoma ekspresivnih lica starijih osoba,ali i lepih figura.

Pitanje je samo da li ih trebati slikati gole. I KAKO ih slikati gole? Ako se zeli izazvati sok - onda je u redu. Ali da se asocira lepota slikanjem tek tako, svakog starog i otromboljenog tela - to je tesko. A umetnost, hteli mi ili ne hteli, ipak tezi nekom produhovljenju, kroz lepotu.

Ali ne verujem da ce prikazana slika ove nadzak-babe biti i ostati jedna od tih.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:56 11.11.2008

Re: predlazem

Aleksandar Stosic
...meni se cini da njegov cilj i nije lepa zena.

zar nisi malopre dole rekao da on smatra da su i te starije zene - lepe, te si mi citirao autora? ako on hoce da opovrgne grcku mit lepote, ne znaci li to onda da slikanjem nage stare ne-lepe zene upravo govori da mu je Lepo ono sto slika?
sad ja ili tebe ne razumem ili slikara
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:08 11.11.2008

Re: predlazem


BebaOdLonchara
Aleksandar Stosic
...meni se cini da njegov cilj i nije lepa zena.

zar nisi malopre dole rekao da on smatra da su i te starije zene - lepe, te si mi citirao autora? ako on hoce da opovrgne grcku mit lepote, ne znaci li to onda da slikanjem nage stare ne-lepe zene upravo govori da mu je Lepo ono sto slika?
sad ja ili tebe ne razumem ili slikara

mislio sam na lepotu starosti, sory ako sam slabiji s expresijom
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:13 11.11.2008

Re: predlazem

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:17 11.11.2008

Re: predlazem

nsarski nsarski 20:24 11.11.2008

Re: predlazem

PORTRET UMETNIKA U STAROSTI.



radojicic92 radojicic92 20:37 11.11.2008

Re: predlazem catch 22

AlexDunja AlexDunja 21:01 11.11.2008

Re: predlazem catch 22

radojicic92

ako.
nsarski nsarski 14:41 11.11.2008

Zanimljivo da i

Leonard Nimoy (aka Mr. Spock iz Star Treck-a) pravi fotografije "ne-lepih" zena. On se uglavnom fokusira na one sa viskom kilograma.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:47 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

golo telo uvek izaziva reakciju. Sto vise gledam, ove debeljuce i ne izgledaju ružne.
MilutinM MilutinM 14:48 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

One možda nisu lepe, ali je fotka odlična!

Re: Zanimljivo da i

ove su meni lepe
aguero aguero 14:58 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

ove su meni lepe

Recimo,kao insajder,mogu da vam kazem da Zdravka Colica interesuju samo ovakve,punije,zene.Prosto poludi kad ih vidi!A opsedale su ga i sada opsedaju vrlo lepe i vitke devojke i zene,sa mnogo manje uspeha nego buckaste.Njega pominjem kao primer osobe koja je na meti mnogih zena....
Da li je to pitanje nekog poremecaja,ili....o ukusima ne vredi raspravljati?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:08 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

"ne-lepih" zena

nema ne-lepih zena ili ne-lepih ljudi. stvar je ukusa, konvencija, mode i onih koji nas bombarduju time sta-je-lepo. mislim, na osnovu cega se to odredjuje? zene koje su pre 100 godina bile lepotice, sada bi se svrstale u ne-lepe-debeljuce, koliko shvatam, a one danasnje od 40 godina bi pre 200 godina vec bile svrstane u starice. potpuno je besmistlen baviti se time sta je lepo a sta ne, i jos zaradjivati dobro na tome. mislim, koga to briga? fizicka lepota je samo jedan, manji, cesto kratkotrajni, deo ukupne lepote/ruznoce ljudskog bica.
zamisli, nsarski, kad da svi oslepimo na neko vreme...kako bi onda odlucivali ko je Lep a ko Nije Lep? eto, toliko je to vazno...a oko toga se sve vrti - meni, sasvim nerazumljivo.

ps. jasno mi je da fotografija/slika barata samo vizuelnim...zato se ja bavim muzikom ;-) ali opet, napraviti dobru fotografiju/sliku mozes i sa ruznom i sa lepom osobom...cini mi se da je svejedno, zato i ne razumem cemu rasprava/dokazivanje od strane umetnika da postoji jos neko, Drugo Lepo, sem onog od 19 godina savrsene gradje. ne-ka-pi-ram. sori.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:21 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

BebaOdLonchara

nisam te razumeo - da li kritikujes pristup autora slike ili nsarskog...
inace, mogu da se slozim da je nemoguce definisati lepotu... zato ju je to Platon definisao na jedan "neestetski nacin" :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:59 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

pa i jedno i drugo...a to sto nisi razumeo je zato sto mi se malo Otelo pa sam se raspisala
uopste sto se stvorio mit o lepoti kao Spoljasnjoj pa i stimuvezi, i autorova potreba da na svoj nacin to komentarise, zasto postoji razlog da se brani ne-lepo telo, staro, ne-mlado telo. mislim, zasto se o tome uopste i prica i da dodam, da li je autor slikao i starije muskarce? a ti si pomenuo da sto duze gledsa ove debeljuce, sve su ti lepse...sto je takodje nekako nebitno (ne kao tebi licno, mislim uopste, da me ne shvatis opet pogresno . mislim da je tema da li slikati zene koje imaju vise od 19 i vise od 50 kila besmislena. ne znam da li me sad razumes? znam da je nametana vekovima (mada se menjala, kao sto sam i pomenula): sami grci u lepom zenom smatrali onom koja ima jake bokove i noge, a male grudi...nisam sigurna da bi se Playboy sasvim slozio s tim ili bilo koji modni kreator, o rubensu da ne govorimo! prosto, fizicka lepota je deo vizulenog dela sveta a to je samo deo i njeno vrednovanje zavisi iskljucivo od ukusa. zato mi i nije jasno zasto joj se posvecuje tolika paznja.

ps. onako pisem, prosto...malo na temu, malo oko teme
nsarski nsarski 17:07 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

nema ne-lepih zena ili ne-lepih ljudi

I ja to isto mislim, i zato sam stavio taj izraz pod navodnike.
U popularnoj kulturi koja se servira na TV i drugde, "lepe" zene su vitke, mlade i imaju jeftine ljubavne afere (sto je deo njihovog imidza). Zato sam i "lepe" i "ne-lepe" stavio pod navodnike.
Sam Nimoy je objasnjavao da on na svojim slikama vidi lepotu, ma kako je drugi dozivljavali.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:09 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Mislim da je autor pojasnio da je hteo da izazove anticko shvatanje lepote. Dakle, ja sam to shvatio kao ajd da vam pokazem da moze i ovo da bude lepota,lepo, i da je ona potpuno autonomna u odnosu na mladost ili bilo sta drugo.
a ti si pomenuo da sto duze gledsa ove debeljuce, sve su ti lepse...sto je takodje nekako nebitno

naravno da je nebitno, i naravno da svako ima svoj unutrasnji kriteriju u kojem meri dokle sleze "njegovo lepo" :)
ps. onako pisem, prosto...malo na temu, malo oko teme

ma to ti kazem
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:13 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

pa onda smo se sve razumeli jos kod prvog vagona, sta se bunis? :)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:14 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Sam Nimoy je objasnjavao da on na svojim slikama vidi lepotu, ma kako je drugi dozivljavali.

Meni se zato svidja Almadovar koji uvek upari "lepoticu" i "akrepa", i onda u "akrepu" otkriva njenu lepotu, dobrotu, jednostavnost...secam se filma Kika gde je to najupecatljivije prikazano. Recimo:

i

On se sjajno igra s estetikom
darkonduty darkonduty 17:27 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Aleksandar Stosic

On se sjajno igra s estetikom



Ma po tom pitanju on je car!

vladimir petrovic vladimir petrovic 18:29 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Beba od...
...nema ne-lepih zena ili ne-lepih ljudi. stvar je ukusa, konvencija, mode i onih koji nas bombarduju time sta-je-lepo. mislim, na osnovu cega se to odredjuje


Hm. Ovo naprosto nije tacno. Ima RUZNIH ZENA i RUZNIH MUSKARACA.
Da li cemo govoriti da postoji samo istina, eventualno i ne-istina, ALI DA NE POSTOJI LAZ?

Zasto se foliramo?

A to sto u jednom periodu nesto bude kic pa ga posle jednog veka proglase za umetnost, to je nesto drugo (I uvek je pod znakom pitanja da li ce se spominjati kroz sledecih 100 godina).
Svako vreme ima svoje lepe i ruzne stvari. I tacka. Naravno, ima i nekakve sredine (a njih je najvise).

P. S. Jeste li primetili kako se The Angazovana Krugolina jednog trenutka neskriveno odusevila kada se pred njom iznenadno nasao - LEP MUSKARAC, koga, jednostavno, nije ocekivala? Bila je iskrena u tome, bar je tako izgledalo...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:45 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

ali ja i ne kazem da su svi lepi Svima. nisam srela krugolininog lepotana ali mozda se meni ne bi svideo? onda on meni ne bi bio lep muskarac, bio bi mi ruzan ili bih isto tako pala u nesvest kao i krugolina. kao sto je meni moj dragi lep a mojoj snaji nije, sto njega ne cini ni Istinski lepim ni Istinski ruznim. mislim, ko to odredjuje?! ko ima pravo da odredjuje ko je lep a ko ruzan? ja mogu da kazem samo ko je Meni lep.
u tome je vitz.
zasto postavljati postulate fizicke lepote kad je Lepota sklad spoljasnje i unutrasnje lepote?

bas se danas raspravljam sa mamom svojom: njoj je voditeljka OT, nikolina - lepa. meni nije. zaista mi nije lepa. a verovatno i zato sto se jezivo ponasa, sto je odbojna. ja to ne mogu da razdvojim, sorry.
i ko se folira?!

EDIT:
Svako vreme ima svoje lepe i ruzne stvari. I tacka. Naravno, ima i nekakve sredine (a njih je najvise).

pa to upravo i pricam, to obesmisljuje sve! ako je u nekom vremenu nesto lepo a to isto u drugom nije, da li je to zaista Lepo ili Nije? ko Odredjuje sta je lepo? o toj besmislici ja pricam. i lepo nije samo fizicki-lepo. to pokusavam da kazem...
dunjica dunjica 19:51 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

e, Bebo, sad se sjetih kako ti se svidio moj komšo (kojeg smo onomad sreli s klincima na dječjem igralištu), a koji je meni totalno smotan. ovih dana je postavio svoju web stranicu, na kojoj je i par fotki, pa se odmah tebe sjetih...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:56 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

daj link
haha! da me vidi dragi moj sad...

eto dobrog primera da tvoj komsija i jeste i nije lep u isto vreme...i opet samo pricam o fizickom izgledu. odoh da radim...
dunjica dunjica 20:04 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

siehe pp
mirelarado mirelarado 23:58 11.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Jeste li primetili kako se The Angazovana Krugolina jednog trenutka neskriveno odusevila kada se pred njom iznenadno nasao - LEP MUSKARAC, koga, jednostavno, nije ocekivala? Bila je iskrena u tome, bar je tako izgledalo...


Vladimire, lepota je u oku posmatrača, taj Krugolinin lepotan nekoj drugoj ženi bi možda izgledao sasvim obično.
Osim toga, umetnost se s podjednakim žarom bavi i lepim i ružnim. Da li Vam je nekada palo na pamet koliko je ružnoća beskrajno raznovrsnija, pa samim tim i zanimljivija od lepote?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:11 12.11.2008

Re: Zanimljivo da i

Moram da ubacim Platona
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:02 11.11.2008

QQ

Ovo me podseti na onaj film 'Made in Serbia'.
A stvarno sam se mucila da to potisnem...

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:08 11.11.2008

Re: QQ

uvek moze da se preskoci blog, cisto da vam se ne bi vracalo vise to sto ste potisnuli...
Spiridon Spiridon 15:33 11.11.2008

Portret umetnika u starosti

darkonduty darkonduty 16:02 11.11.2008

Starost na margini


Ne mislim da je ovdje ključna debljina, već starost i kulturološki odnos spram nje.

Slika je sasvim ok, solidna kompozicija, kruti realizam. No ovo je jedno od onih djela čija namjena nadjačava tehničke okvire slike pa tako i rasprave o njima.

Naravno percepcija lijepog i poželjnog varira kroz različita historijska razdoblja, no nekako mi se čini da jedna stvar uvijek ostaje ista. Neovisno o tome da li su motiv poželjnosti bile deblje ili mršavije žene/muškarci, objekti su u većini slučajeva mladoliki. Starost se nekako zaobilazi, barem kad je o aktovima riječ.

I kad razmišljam, mogu bez problema nabrojati mnoštvo autora koji su slavili obline i one koji nisu. No ne mogu se sjetiti niti jednog kojemu je životna preokupacija bila tematika sa kojom se u koštac uhvatio Duffy.
Ne zbog toga što smatram da je ovo što on radi revolucionarno, nego što je pitanje ljudske seksualnosti i poželjnosti u podmakloj dobi daleko od bilo kakvih mainstream struja, čak i u suvremenoj avangardi.




Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:20 11.11.2008

:)

moja dobra drugarica je slikarka i znam da ona sasvim drugaciji i vidi i gleda. njenom slikarskom oku zanimljiviji su nabori, bore, slojevi, salo, senke itd, uopste ne operise u tim stvarima telesnih oblika kategorijama lepog i ruznog.

uostalom, kada uce zanat, slikari crtaju modele i koliko znam, mnogo je veci izazov nacrtati staro telo puno neocekivanih udubljenja, ispupcenja, linija, uglova itd, nego top modela koji izgleda po zakonima medija.

i vrhunski fotografi u tom su modu, lepotu i zanimljivost vide i traze i u naboranom licu starca i u obesenim sisama.

znam ja da su ovo opsta mesta sto kuckam, ali reko' - da ne brkamo standarde, tj ovo nije prica o top modelima, a i sta je lepo, a sta nije, malo je deplasirano u umetnosti u 21. veku:)p

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:46 11.11.2008

Re: :)

znam ja da su ovo opsta mesta sto kuckam, ali reko' - da ne brkamo standarde, tj ovo nije prica o top modelima, a i sta je lepo, a sta nije, malo je deplasirano u umetnosti u 21. veku:)p

i jos jednom da ponovim, ovo je SLIKA a ne FOTOGRAFIJA...
Da,rasprava je malo otisla u stranu, jer sam sigiuran da autor nije mislio da li cemo da se zapalimo na to da li je zena na slici lepa ili nije. Po meni sustina ove teme bi trebalo da bude ovo:
Kćerka mi je poslala rođendansku čestitku i rekla da nikada ne bi trebalo da prestanem da budem ekcentrična
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:09 11.11.2008

Re: :)

ne kapiram sasvim zasto je ovo Slika a ne Fotografija? da li je covek imao fotoaparat, te skljocnuo ka toj zeni, usled cega kao rezultat, imamo Fotografiju, prosto, fizicki nije naslikano, vec Uslikano?
ako si gore vec objasnio, sorry...ajelmozejosjednom?

ps. mislim da nije poenta da li je ona excentricna ili ne, to nije ono sto je on trazio za svoj rad...ili jeste? prsto, on istrazuje zasto je staro telo ruzno (ako je ruzno)? ili sam sve promasila sto je moguce?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:24 11.11.2008

Re: :)

ne kapiram sasvim zasto je ovo Slika a ne Fotografija?

zato sto sliku nisam mogao da nadjem na netu. Imam je ovde ispred sebe u Irish Times i jasno se vidi da je slika, dok ovo sto sam ja stavio na tanjur i ne ora da bude slika.
ne, nisam to shvatio da on istrazuje zasto je staro telo ruzno, koliko sam shvatio njemu je staro telo u stvari lepo i hoce da tome suprostavi anticki idealizam u lepoti... evo ti citata:
Prof Duffy, who has Irish citizenship, said he chose older women so as to challenge the Greek and Roman notion of the idealised form still dominant in most nude portraiture.

"Older models were much more interesting to work with and have much longer and grander stories to tell. I want to challenge the idea that the human body after a certain period is something that should be dismissed or dreaded.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:26 11.11.2008

Dove - beauty has no age limit

a da, mislim da se Dove u prosloj kampanji bas poigravao tom fizickom lepotom tako sto je kolekciju posvetio starijim damama sve sa fotkama starijih dama...




....pa jos pre toga onim oblijim i nesavrsenim (stagodtoznacilo)...



...i onda je objavio inaj cuveni promo-video gde pokazuju kako se na naslovnoj strani i reklamnom spotu postaje Savrsena.



dunjica dunjica 17:32 11.11.2008

Re: Dove - beauty has no age limit

Čekala i dočekala... da se neko sjeti DOVE. I sama kampanja se razlikuje od uobičajenih. Dok drugi svoje linije za "zrele" žene nazivaju anti-age, DOVE ju je nazvao pro-age. Volltreffer!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:37 11.11.2008

Re: :)

ne, nisam to shvatio da on istrazuje zasto je staro telo ruzno, koliko sam shvatio njemu je staro telo u stvari lepo i hoce da tome suprostavi anticki idealizam u lepoti

pricamo isto ali razlicitim jezikom. mislim da postavlja pitanje zasto je Drugima ruzno, zasto je to uvrezeno misljenje. on ne misli tako i zato i istrazuje na temu. tosammislila.
mada on ne govori o lepoti u citatu. biti interesantan za rad ne znaci automatski biti i lep neko je vec pomenuo da na nikovnim akademijama uglavnom poziraju stariji ljudi, debeli, jako izborani, izrazenog nosa...znaci, zanimljivi za rad, ali da li su i lepi? verovatno nekome. to bih ja njega pitala
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:05 11.11.2008

Re: :)

pricamo isto ali razlicitim jezikom. mislim da postavlja pitanje zasto je Drugima ruzno, zasto je to uvrezeno misljenje. on ne misli tako i zato i istrazuje na temu. tosammislila.

, mislim da bi nam ovo dobro otpetljala Milica Tomic!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:16 11.11.2008

Re: :)

mislim da bi nam ovo dobro otpetljala Milica Tomic!


ps. bas sam se primila na ove emotikone
dunjica dunjica 16:49 11.11.2008

Tko zna film,

shvatiti će i lanac asocijacija (parovi koji prkose stereotipima, kao npr. ljepota - starost, starost - ljubav, ljubav - ljepota):

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:03 11.11.2008

Re: Tko zna film,

Da ponovim Predinove stihove:

Srce vidi
kar oko ne ve

Srce vidi
šta oko ne zna
nsarski nsarski 17:09 11.11.2008

Re: Tko zna film,

Jelica Greganović
Da ponovim Predinove stihove:Srce vidi kar oko ne veSrce vidi šta oko ne zna

Ili Paskal:

Heart has reasons that reason does not know.
dunjica dunjica 17:48 11.11.2008

Alison Lapper, lijepa žena



Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:02 11.11.2008

Re: Alison Lapper, lijepa žena

Alison Lapper, lijepa žena

MilutinM MilutinM 19:59 11.11.2008

Re: Alison Lapper, lijepa žena

dunjica dunjica 20:22 11.11.2008

Re: Alison Lapper, lijepa žena

Svako ima pravo da bude lep

hahaha, najbolje na linku je ovaj citat:
odslikavajući srpsku smirenost

To sa smirenošću, izgleda, kao i s ljepotom... u oku promatrača
MilutinM MilutinM 21:02 11.11.2008

Re: Alison Lapper, lijepa žena

Dunjice,

U brzini sam postavio pogrešan link. Trebalo je da vodi na moj tekst pod tim nazivom. Evo, promenio sam link.

Izvinjenje
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:36 11.11.2008

Re: Alison Lapper, lijepa žena

MilutinM
Svako ima pravo da bude lep

secam se tog bloga, jaka prica
Budimac Budimac 18:00 11.11.2008

Kliše

Lepota je u oku posmatrača.
Da, kliše, ali meni istinit.
Preporuka za blog.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:04 11.11.2008

Re: Kliše

Lepota je u oku posmatrača.

ipak mislim da je to presiroka definicija, ako ulazimo u svet visoke umetnosti...
hvala, budimce, ostajes uskracen za blog o Irskoj, mada je i ovo deo irskog miljea. Moze blog u fotkama?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:14 11.11.2008

Re: Kliše

...a ja dugujem nekim ljudima ovde blog o Belfastu, mestu ni-tamo-ni-ove...kad smo kod irske, mislim
dolybell92 dolybell92 18:36 11.11.2008

Re: Kliše

Lepota je u oku posmatrača.
Da, kliše, ali meni istinit.


Greška - lepota je u glavi posmatrača a ne u oku.

"Naša unutarnja lepota mora biti uvek još tolika kolika ja vanjska.
Međutim, ima ljudi koji su od same fasade, kao kuće za koje nije bilo sredstava,
- pa su ostale nedograđene, te imaju ulaz kao kakva palata a stan kao kakva koliba.
Sa iskazivanjem učtivosti istupaju odvažno kao sicilijanski konji a zatim urone
u ćutanje, jer i reči usahnu odmah - gde ne teče izvor misli.
Mudrac zaviruje u njihovu dubinu unutrašnjosti i pronalazi da je prazna i
sposobna samo za sprdnju pametnih."

Ergo, samo su inteligentni ljudi lepi.

radojicic92 radojicic92 18:39 11.11.2008

Re: Kliše

Ergo, samo su inteligentni ljudi lepi.


cek cek, a dal' su lepi inteligentni?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:46 11.11.2008

Re: Kliše

BebaOdLonchara
...a ja dugujem nekim ljudima ovde blog o Belfastu, mestu ni-tamo-ni-ove...kad smo kod irske, mislim

daj vadi me iz gvana, obecao sam pa me mrzi. Jes' da Belfast nije RIrska al'ko velim da zapusimo rupe, pa cu posle ja
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:03 11.11.2008

Re: Kliše

radojicic92

cek cek, a dal' su lepi inteligentni?


jesu, evo ja na primer


Budimac Budimac 19:19 11.11.2008

Re: Kliše

Greška - lepota je u glavi posmatrača a ne u oku.

kolezinice, ti baš voliš da cepaš dlake na delove. OK, slažem se u glavi...

EDIT: I oko je u glavi...
Budimac Budimac 19:32 11.11.2008

Re: Kliše

Moze blog u fotkama?

Što da ne? Slika govori kao 1000 reči... Opet ja klišeom, šta mi je danas?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:36 11.11.2008

Re: Kliše

Opet ja klišeom, šta mi je danas?

da nisi ustao na levu nogu?
radojicic92 radojicic92 18:18 11.11.2008

...

a sta ima veze jel' ruzno ili lepo?

nema slike Aleksandre, ali sam ti nasao intervju sa Nell, super je Nell
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:20 11.11.2008

Re: ...

radojicic92
a sta ima veze jel' ruzno ili lepo?


pa to i ja pitam svo vreme a niko da mi odgovori...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:37 11.11.2008

Re: ...

ema slike Aleksandre, ali sam ti nasao intervju sa Nell, super je Nell

ma kazem vam ja - nema slike. Nell - opasna je, bas opasna. Ovde je posebno uticajna bila 70-tih kada je zagovarala borbu za prava zena...to je ovde dugo bilo veoma kompleksno i "ne diraj" pitanje
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:01 11.11.2008

Re: ...

Ovde je posebno uticajna bila 70-tih kada je zagovarala borbu za prava zena...

aaaaa, znaci ona je Ta koja nas je naterala da pored kucnih poslova, dece i bracnih duznosti moramo jos i da radimo


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:13 11.11.2008

Re: ...

BebaOdLonchara
Ovde je posebno uticajna bila 70-tih kada je zagovarala borbu za prava zena...

aaaaa, znaci ona je Ta koja nas je naterala da pored kucnih poslova, dece i bracnih duznosti moramo jos i da radimo



Pa ako ti kazem da i dan danas na plazama Irske moze da se procita "zabranjeno za zene", ali sada kao relikt proslosti, onda je jasno sta je ona sve postigle za zene svojo borbom 70-tih...da, kriva je Nell
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:21 11.11.2008

Re: ...

postoji jedan film, mislim da je irska u pitanju, gde su devojcice/devojke, zrtve sexuanog zlostavljanja, sklanjane u nekakav manastir ili vec neku ustanovu van civilizacije, gde su bile jos gore maltretirane, izopstene iz drustva, jednomrecju - same-krive-za-svoj-polozaj. mislim da su '60-'70te godine u pitanju, nisam sigurna. jako tezak film i istinita prica...
uzas.
stimuvezi, zivela Nell.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 19:29 11.11.2008

Re: ...

BebaOdLonchara
postoji jedan film, mislim da je irska u pitanju, gde su devojcice/devojke, zrtve sexuanog zlostavljanja, sklanjane u nekakav manastir ili vec neku ustanovu van civilizacije, gde su bile jos gore maltretirane, izopstene iz drustva, jednomrecju - same-krive-za-svoj-polozaj. mislim da su '60-'70te godine u pitanju, nisam sigurna. jako tezak film i istinita prica...
uzas.
stimuvezi, zivela Nell.

The magdalene sisters
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:59 11.11.2008

Re: ...

The magdalene sisters

to je to.
Vlasta92 Vlasta92 21:02 11.11.2008

Yeaahhh!

Skeptici ne treba da zaborave da će jednog dana imati toliko godina. I takvo telo. Volela bih da budem u tim godinama tako sigurna u sebe.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:32 11.11.2008

Re: Yeaahhh!

Volela bih da budem u tim godinama tako sigurna u sebe.

Vlasta92 Vlasta92 14:18 12.11.2008

Ma, ovo

ian brown, twang, fugazzi, bad relgion, nofx, nomeanso, the clash, buzzcocks, ramones, dead kennedy's...to je bre

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:07 12.11.2008

Re: Ma, ovo

Ma bre Vlasto kasnis bar dve godine koliko mi stoji profil...Ali, nikad nije kasno za .
ssvetlana92 ssvetlana92 19:51 11.11.2008

Ubedio si nas

da ne liči više na hard porn, nego na Lepoticu Dana.
bindu bindu 20:17 11.11.2008

.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:31 11.11.2008

Re: .

Mada sam vise za neki impresionizam
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:25 12.11.2008

Re: .

moze?
lepa?


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 02:10 12.11.2008

Re: .

ili ova
bindu bindu 05:24 12.11.2008

Re: .

Aleksandar Stosic
Mada sam vise za neki impresionizam


evo...samo za tebe


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:13 12.11.2008

Re: .

Takodje i za BebuoL., video sam sad jedan citat koji se bas uklapa u ove razgovore. u pitanju je cika Balzak:
Ruznoca ima tu prednost nad lepotom sto je lepota prolazna ,a ruznoca ostaje.
bindu bindu 11:47 12.11.2008

Re: .

Aleksandar Stosic
Takodje i za BebuoL., video sam sad jedan citat koji se bas uklapa u ove razgovore. u pitanju je cika Balzak:
Ruznoca ima tu prednost nad lepotom sto je lepota prolazna ,a ruznoca ostaje.


ma to es tako kaze.pa normalno je da je tu za svakoga,ne?
bez obzira sta kaze cika balzak...lepota se u zivotu zasluzi zbog dobrih dela koja si cinio u nekom predasnjem.
tako kazemo mi koji smo budisti.
ko nosi lepotu u srcu...a cesto puta nije samo lepota nego i dobrota ne mari za ruznocu. e sad zavisi sta ko podrazumeva za lepo/ruzno.na kraju kao i sve ostalo kod nas na planeti...gde ima lepo ima i ruzno.

e i da sto se tice nude stare gospodze...ono meni nije ni lepo ni ruzno,vec je jednostavno i samo -naked body starije gospodze.mislim da je taj koncept shvatio ovaj cuveni photograpf....


Bourgeois/Robert Mapplethorpe
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:05 12.11.2008

Re: .

ono meni nije ni lepo ni ruzno,vec je jednostavno i samo naked body starije gospodze

mislim da se tu skroz slazemo. a sto se tice fotke - wauuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana