some body movin - europe exit 007

Srđan Fuchs RSS / 26.07.2007. u 01:19

exit15vli5.jpge pa, dragi moji, jeste da ima zažarenijih tema od ovih mojih detinjastih beastia, ali nekako nisam sasvim mogao da se spojim sa vremenom te napišem jednu omiliju na račun države egzit . ;)

počelo je sve na ž-stanici u pešti. stigao sam tamo sa strašnim pljuskom, možda jednog od poslednjih normalnih dana pred početak trenutnog talasa žege u regionu. na stanici je sve vrvelo od užurbanih backpackers-a. nisam u prvom momentu obratio sasvim pažnju na to, nisam ni pomislio da sam imao razloga da obraćam pažnju, sve dok nije počeo da se približava čas polaska kompozicije avala, na relaciji beč-budimpešta-novisad-beograd. kada je čas kucnuo, međutim, iznenada sam shvatio da svih hiljadu i kusur okupljenih backpackers-a čekaju isti voz kao i ja! odjednom više nisam pred sobom video situaciju uvek skoro praznog vlaka na relaciji pešta-ns, sa tu i tamo pokojim zalutalim subotičaninom, novosađaninom, beograđaninom, ili kakvim pak mrkim čikom nalik na službenika udbe (čelav, u crnoj kožnoj jakni, nabildovan, sa skupocenim naočarima za sunce, roleksom, i neobjašnjivim setom gruzinskih, rumunskih, ili inih pasoša i savršeno tečnim mađarskim i ruskim jezikom, i neizbežnim srpskim 'brate!'); ne, ničega od ustaljenog repertoara za avalu nije bilo. naprotiv, u doslovce usplahirenoj, bučnoj i posve veseloj vrevi i gurki, nakon huka pozdrava za pristanak avale u stanicu k'o mančester da je postigao gol na nekoj važnoj tekmi u evropi, uspeo sam kroz gužvaju da se umuvam u voz. na momenat sam čak uspeo i da sednem, al' samo na momenat, pošto su uto uletele u kupe šest engleskinja sa rezervisanim sedištima?! ovo je već bilo krajnje čudno za mene, em sav ovaj strani narod em još nekakve rezervacije sedišta?! proverio sam ipak, za svaki slučaj, da nisam greškom ušao u vlak za minhen a ne u avalu, uštinuo se krišom za butinu i obrisao oznojeno čelo vlažnim ubrusom i skontao - ne, ne sanjam, to sam ja, štajga u pešti, kompozicija za srbiju, 2007. i, fucking, pun voz nekakvih engleza i engleskinja.

u vozu nije bilo apsolutno ni mrvice mesta, i po kvadratnom metru je stajalo, čučalo, sedelo otprilike po dvoje ili troje ljudi. sličnu gužvu sam video samo još na ferijima u grčkoj, i na eurolines relacijama po francuskoj, španiji i portugalu (u nemačku sam putovao eurolines basom iz srbije, ali taj doživljaj bih radije zauvek potisnuo u zaborav). uglavnom, čitava britanska ekipa se zaputila na egzit 007, 'de ćeš u glastonbury na ovu skupoću, bolje na exitfest'.

prilično sam se iznenadio ovoj british-youth invaziji na novi sad, al' sam tek posle skontao nešto čega takođe nisam bio uopšte svestan, that is, koliko je exitfest narastao od moje poslednje - i jedine - jednodnevne posete 2001. godine.

neću pričati mnogo o koncertima na mejnstejdžu - muzički ukusi toliko su diferentni i disperzivni, i u odnosu prema muzici se najbolje pokazuje koliko je, u stvari, ljudi, toliko i ćudi; al' ja sam odreagovao potežući se vazduhom preko mediterana i železnicom preko panonije, na jednu do pre par godina potpuno nezamislivu stvar, that is - beastie i wu-tang live u našoj malenoj nedođiji od zemljiške. na oba koncerta mi je bilo super (u velikoj meri zahvaljujući jeleni i dragani iz exitfest.org - fala vam do neba, okolo i natrag, đevojke! :) ). 

skoro da ni u jednom momentu nisam imao utisak da sam otišao iz evrope na naš mali balkanski potkontinent. istini za volju, svestan sam i sam bio da ovo već jeste pomalo sanjarenje, jer je moja ruta kretanja bila pretežno kuća-tvrđava-dunav-kuća, i sa te strane posmatrano stvarno nisam napustio evropu i nisam prešao u postojbinu legendarnog grofa drakule vlada.

zato je moja najsnažnija impresija sa festivala, veća i od sveg zadovoljstva zbog prisustvovanja live certima voljenih beastie boys i wu-tang clan, bila ta da je ovaj mali prostor grada novog sada, i još manji prostor teritorije četvorodnevne the state of exit, ostvario nezamislivo za srbij'cu - ovaj prostor je punih pluća, potpuno & and freely overall postao - Evropa.

ps. beastie boys exitfest pics



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:39 26.07.2007

fatboyslim remix

Vlasta Vlasta 06:24 26.07.2007

Kasniš, Srđane, kasniš

ali, oprošteno ti je, zbog vrućina. Ja sam uspela na Beastie da dođem do nekog trećeg reda i preživim pravu tranzicijsku šutku. Bilo je nezaboravno, moraću to da stavim u CV. Na Wu tangu sam stajala otprilike kod miksete, dovoljno da vidim da su i oni jednako uživali kao i mi i da su poprilično iznenađeni činjenicom da gotovo svi znaju tekstove. Ja spadam u onu kategoriju "gotovo", pa sam se i sama iznenadila. Eto. Jednoga dana, kada porastem i postanem VIP, možda se vidimo na onoj terasi, a u svakom slučaju, ima u NS nas blogera koji smo baš dobri domaćini. A la kart. See u next time...
edi-va edi-va 07:29 26.07.2007

A kakav je bio njegov nastup?!

gordanac gordanac 07:45 26.07.2007

mojblog.co.yu....

...je domen za domaće blogere/ke (inače odličan) koji često obilazim i čitam sjajne tekstove raznih ljudi koji žive "ovde" i "tamo" i mislim da je tekst na blogu De Krstićev kod (a iz Kanade) sjajna ilustracija za ovaj post o peštanskom vozu, exitu i o svemu i svačemu...
Evo kratkog citata iz jednog njegovog posta (nisam tražila "copyright", nadam se da mi neće zameriti i da to nije kažnjivo:)) koji preporučujem kao "dopunu" tvog teksta, Srđane:
četvrtak, 12.jul.2007
KAD SE SAMO SETIM... AL' SE NEKAD...
Svratim prošle nedelje do pošte, ove tu... u komšiluku. Pripremio sam neke fotografije da pošaljem roditeljima. Uredno ipisana adresa, predajem koverat i već očekujem uobičajeno pitanje: "Srbija, Srbija i Crna Gora, Jugoslavija... sačekajte da proverim... ovu državu nemam na listi!" Ovoga puta međutim, simpatična crnka uzvraća veselo:
"Da šaljete u Novi Sad mogla bih lično da uručim, u subotu putujemo... da u Srbiju... na EXIT!" I tu se naravno razvije priča, razgovoru nikad kraja...
Vlasta Vlasta 08:18 26.07.2007

voila!

Mirko Kontic Mirko Kontic 11:38 26.07.2007

OK

I od tebe izvestaj...bar neki da lici na to.
No citam tako citam i pitam se" Hoce li opet da uradi ono zbog cega svaki put siznem?"
Ne pogadjas, zasto , siznem?

I opet si to uradio ovaj put jos preciznije.
Hoces da ti kazem ili ces sam da primetis, jer mi se cini da to sve svesnije i namernije radis?!
Razumem na sta ciljas, ali ne razumem zasto to cinis.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:30 26.07.2007

Re: OK

Mirko Kontic
Hoces da ti kazem ili ces sam da primetis, jer mi se cini da to sve svesnije i namernije radis?! Razumem na sta ciljas, ali ne razumem zasto to cinis.


garant te hrvatizmi jede, ne vidim šta bi drugo moglo biti, a bé Mirtcho?

re>Vlasta: "Jednoga dana, kada porastem i postanem VIP, možda se vidimo na onoj terasi."
ovo mi nekako bilo skroz simpa kako si rekla. da ja imam ikakvu vlast, svi bismo bili viajpijevi, uostalom, ja kapiram taj veryimportantperson po sasvim drugim kriterijumima, VGP, verygoodperson, ili NP, nobleperson. zato si ti, Vlasta, za mene VGP/NP already! ne moraš više da rasteš! a ovo oko terase na mejnu, više je splet nekih drugarstava i gradskih priča, nego neko viajpijisanje. ionako smo žena (ona osmi mesec, kud bih s njom u gužvu?! mada, jesmo bili na prodidžiju u gužvi, isto negde oko miksete, i to samo zato što ja neoprezno nisam očekivao toliku gužvu na certu?! e, a to veče je tvrđava bila prepunjena barem jedno 20-30% posto preko kapaciteta! ne pitaj ništa! očekujem da mi sinak, čim prohoda, postane neki disco-dancer!) i ja šmekali te šatro-viajpijeve sve vreme i opanjkavali ih kao dve najgore ogovarače! a, ne sumnjam uopšte da u NS ima puno divnih ljudi! take care, dear friend... :)

re>Edita: "a kako bilo na Edi?"
e vidiš, Edita, to mi je bio jedini bedak, pošto je Eda nastupio u isto vreme kada i Wu-tang, na drugom kraju tvrđave! :( uspeo sam na screen-u samo da vidim kraj koncerta, dovoljno da vidim i da su i Eda i raja potpuno uživali, i imao je pun fusion-stage, i svi su đuskali, tako da kapiram da je bilo super. morao sam da vagam šta ću, pa sam ocenio da ću imati više prilike da vidim Edu nego Wu-tang, i tako smo ipak otišli na Wu-tang; doduše, nisam baš sam vagao, nego me žena samo strogo pogledala kada sam je pitao 'oćemo na Edu?', tako da je taj pogled već sam po sebi podrazumevao da sam odabrao Wu-tang, potpuno svojom i slobodnom voljom! :)

re>Gordanac: "kanadska pošta"
znači, trebalo bi promeniti naslov u world exit 007... :)
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 26.07.2007

Re: OK

Hrvatizmi su tako IN na blogu... eto jedan tip za Vlastu kako se stiže do VIP statusa :)
Ja sam imao VIP pass za main stage, ali nisam išao - bilo mi je skroz bez veze da ostavljam društvo kako bih bacio pogled na very important družinu tamo. Ionako je tvrđava bila prepuna ljudi sa VIP ulaznicama oko vrata, uključujući i mene... Što se pogleda na main stage tiče, nije bio loš ni sa Foodland-a :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:58 26.07.2007

Re: OK

Atomski mrav
Hrvatizmi su tako IN na blogu...


ne znam, meni nije to motiv, prvo, ćale i baka su mi vatihr, a drugo, volim malo da jedim ljude poput čestitog srbiše mirčeta kontića. a ne uči vlastu lošim manirima! :)
Atomski mrav Atomski mrav 14:12 26.07.2007

Re: OK

U čoveče, ala si ti ikebana... ali i to "vatihr" je bez veze po meni. Osim ako nije u funkciji da jedi nekog drugog. Jbg, ti si takav tip očigledno. I mene si najedio pošteno zbog "bosandžerosa".
A za Vlastu se ne brini, ona ne priča više sa mnom jer misli da sam se ja naljutio jer se ona šalila a i ja sam se šalio al' na isti fazon k'o ona pa se to kanda iskomplikovalo a to mi je bez veze reci joj ti pliz da se ne ljuti na mene :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:19 26.07.2007

Re: OK

Atomski mrav
U čoveče, ala si ti ikebana... ali i to "vatihr" je bez veze po meni. Osim ako nije u funkciji da jedi nekog drugog. Jbg, ti si takav tip očigledno. I mene si najedio pošteno zbog "bosandžerosa".A za Vlastu se ne brini, ona ne priča više sa mnom jer misli da sam se ja naljutio jer se ona šalila a i ja sam se šalio al' na isti fazon k'o ona pa se to kanda iskomplikovalo a to mi je bez veze reci joj ti pliz da se ne ljuti na mene :)


nisam ikebana, ja sam nešto kao zaébano i raspušteno radničko dete koje se relativno rano prikuliralo i posvetilo radu za dobrobit i napredak čovečanstva. a, izvini se Vlasti ako smatraš da si je uvredio, ne budi balkanac!

a znam, sećam se da te je uvredilo to sa 'bosančeros', al' jebiga, da smo se sreli i skontali na foodland-u, skontao bi da nije bilo zlonamerno.
Atomski mrav Atomski mrav 14:26 26.07.2007

Re: OK

Ipak je bilo "bosandžeros", pa te je Jelica Greganović ispravila da se pravilno kaže "bosančeros"...

Vlasto, izvinjavam se.

Pozdrav svima.
lidiaz lidiaz 15:26 26.07.2007

Re: OK

Srđan Fuchs
Atomski mrav
Hrvatizmi su tako IN na blogu...


ne znam, meni nije to motiv, prvo, ćale i baka su mi vatihr, a drugo, volim malo da jedim ljude poput čestitog srbiše mirčeta kontića. a ne uči vlastu lošim manirima! :)

Au bre Srdjane, sad se babin prah prevrce.
Da je bila Hrvatica ne bi joj celu familiju pobili u WW2 :(.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:47 26.07.2007

Re: OK

lidiaz


Au bre Srdjane, sad se babin prah prevrce.Da je bila Hrvatica ne bi joj celu familiju pobili u WW2 :(.


in a sense, citizens of the republic (banovina?) of croatia... a moraš priznati da je pričala po 'rvatski do kraja života iako je tamo živela samo 1921-41. meni je bio skroz simpa taj njen 'rvatski. :)
lidiaz lidiaz 16:10 26.07.2007

Re: OK

Srđan Fuchs
lidiaz


Au bre Srdjane, sad se babin prah prevrce.Da je bila Hrvatica ne bi joj celu familiju pobili u WW2 :(.


in a sense, citizens of the republic (banovina?) of croatia... a moraš priznati da je pričala po 'rvatski do kraja života iako je tamo živela samo 1921-41. meni je bio skroz simpa taj njen 'rvatski. :)

Pa nije bas pricala hrvatski. Bila je citizen of Yugoslavia, to sto je rodjena i zivela tamo nije je ucinilo Hrvaticom. Kao sto rekoh, ona je prezivela zato sto je pobegla.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:33 26.07.2007

Re: OK

lidiaz

in a sense, citizens of the republic (banovina?) of croatia... a moraš priznati da je pričala po 'rvatski do kraja života iako je tamo živela samo 1921-41. meni je bio skroz simpa taj njen 'rvatski. :)Pa nije bas pricala hrvatski. Bila je citizen of Yugoslavia, to sto je rodjena i zivela tamo nije je ucinilo Hrvaticom. Kao sto rekoh, ona je prezivela zato sto je pobegla.


hm, na ovoj temi se ispoljava već drugi put primer fenomena slobodne volje modernog muškarca u odnosu na modernu ženu: dakle iskaz 'oni su hrvati', menjam u 'oni su jugosloveni jevrejskog porekla, rodom iz hrvatske'.

:)))

al' ostajem pri svome da je baka govorila tečno po 'rvatski iako je veći deo života provela u beogradu! :)
DejanOz DejanOz 16:40 26.07.2007

Re: OK

Srdjane, cini mi se da cesto upadas u nevolje zbog svog jedinstvenog ikebana slenga Ja te, recimo, lepo razumem, ali to su godine prakse. Interesantni su mi ovi kojima smetaju "hrvatizmi", valjda neki mladji svet. U moje vreme se zapadno-srpski nije prakticno razlikovao od (knjizevnog) hrvatskog. A nesto mislim i da je sad tako. Samo je valjda svest o tome da na Balkanu postoje neki Srbi i zapadno od Srbije izbledela.
edi-va edi-va 19:21 26.07.2007

Re: OK

Srdjane prvo pozdrav,

a kao second hvala na iskrenom izveshtaju. Da u pravu si za Edu, a i zena ti je u pravu:) xexeexe
To sad ne kazem po automatizmu, jelte sto sam zenskoga roda, vec u tom specifichnom sluchaju je bila u pravu.

P.S. da i josh jedno ... sto se pravdash kojekakvim isfrustriranim pre-podne-mrzim-sebe-a-posle-podne-chitav-svet likovima?!
Mirko Kontic Mirko Kontic 22:12 26.07.2007

Ma neee

vec:

zato je moja najsnažnija impresija sa festivala, veća i od sveg zadovoljstva zbog prisustvovanja live certima voljenih beastie boys i wu-tang clan, bila ta da je ovaj mali prostor grada novog sada, i još manji prostor teritorije četvorodnevne the state of exit, ostvario nezamislivo za srbij'cu - ovaj prostor je punih pluća, potpuno & and freely overall postao - Evropa.


iz teksta u tekst smanjujes Srbiju, od slova do teritorija il kog vec znacenja. I do sada mi se to cinilo vise simbolicno, sarkasticno u vezi sa temama, ali sada mi nije jasno sa sve ovim apostrofom. To ne razumem. Ni gramaticki pravilno ni pravopisno a uz to, zvucimi namerno, a cilj nejasan. Daj nije u redu stvarno.


DejanOz DejanOz 00:21 27.07.2007

Re: Ma neee

Mirko Kontic
sada mi nije jasno

Ovaj deo ti je tacan.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 27.07.2007

Re: Ma neee

Mirko Kontic

iz teksta u tekst smanjujes Srbiju, od slova do teritorija il kog vec znacenja. I do sada mi se to cinilo vise simbolicno, sarkasticno u vezi sa temama, ali sada mi nije jasno sa sve ovim apostrofom. To ne razumem. Ni gramaticki pravilno ni pravopisno a uz to, zvucimi namerno, a cilj nejasan. Daj nije u redu stvarno.


Mirko, 'srbij'ca' je nastalo iz šale, kao igra na temu 'kako da nazovemo svoju zemlju sada nakon što je projekat velike srbije propao?' onda je neko rekao, nazovimo je srbij'ca, meni je to ostalo u uspomeni kao simpatična šala, i do danas upotrebljavam taj naziv jer mi se dopada. uostalom, srbija, kada se oduzme naša grandiozna veza sa "sestrinskom rusijom", i jeste mala zemlja i ne vidim ništa skaradno i uvredljivo u tome.



edi-va
da i josh jedno ... sto se pravdash kojekakvim isfrustriranim pre-podne-mrzim-sebe-a-posle-podne-chitav-svet likovima?!


baš, edi, ne znam zašto to radim? to jeste jedno beslovesno gubljenje vremena, ali valjda zato što sam tako vaspitavan da budem slobodan i ponosan, i da poštujem druge koliko i sebe, imam potrebu da objasnim sebe drugima, čak i kada su najsvojevrsniji faširani mračnjaci. pozdrav tebi, sestro po hiphopu! :)
Atomski mrav Atomski mrav 09:48 27.07.2007

Re: Ma neee

Meni se recimo nikako ne sviđaju nazivi poput "Republika Šumska", "Srbovi" i slično ali se autorima bloga može šta hoće...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:28 27.07.2007

Re: Ma neee

ali se autorima bloga može šta hoće...


?
Atomski mrav Atomski mrav 10:39 27.07.2007

Re: Ma neee

ali se autorima bloga može šta hoće...

?


!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:45 27.07.2007

Re: Ma neee

ali se autorima bloga može šta hoće...


Kakve su ti to rečenice Atomski? Nisi se razbudio?
A sad idem tamo kod Vlaste da ti odgovorim...

Ciao
Atomski mrav Atomski mrav 11:08 27.07.2007

Re: Ma neee

Podne je... sasvim sam budan. Još odavno.
Pozdravi Vlastu.
Mirko Kontic Mirko Kontic 17:15 27.07.2007

Fuchse


uostalom, srbija, kada se oduzme naša grandiozna veza sa "sestrinskom rusijom", i jeste mala zemlja i ne vidim ništa skaradno i uvredljivo u tome.


i tako u beskonacno...kao da velicina teritorije odredjuje neku vrednost i znacaj svega toga sto se zeli reci, ali meni smeta.
Albanija je stvarno manja. Nekad sam je koristio kao meru teritorija, kada sam crtao mape, pa bih govorio / evo povrsina Albanije, dodje kao sjajna mera za ostale teritorije. Neka srednja velicina. Smeta mi sto to ti i jos neki na ovom blogu cinite, cinicno, poredjujuci stvari koje se ne mogu uporediti, koje se navode kao motiv koji treba uzeti u obzir. A sto se same Srbije tice, ona nije nit velika nit mala, za mene. Crna Gora je jos manja. velika Britanija je dobila taj naziv zahvaljujuci kolonijama i naziv ostade i niko im nista ne prebacuje. A "velika" Srbija je projekat koji niko nije pravio nego koji postoji u svesti i secanjima ljudi, na drevna vremena i velicinu teritorije, koju je nekada osvojio i ustanovio Kralj, potom Car Dusan. Svi koji danas zagovaraju tu ideju, bivaju osporeni, sto je i normalno, jer se pod tim vide pretenzijee koje ugrozavaju druge narode, taman kao sto ideja Velike Albanije, ugrozava i nase, takodje, ali to izgleda nikome ne smeta, kao sto projekat Velike Srbije, skoro svima smeta. I sa gnusanjem se upotrebljava kada se napadju bilo neistomisljenici bilo patriote bilo nacionalisti.
Mene licno ta ideja ni u cemu ne inspirise niti impresionira, ali mi smeta iskljucivost.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:31 27.07.2007

Re: Fuchse

Mirko Kontic

Smeta mi sto to ti i jos neki na ovom blogu cinite, cinicno, poredjujuci stvari koje se ne mogu uporediti, koje se navode kao motiv koji treba uzeti u obzir. A sto se same Srbije tice, ona nije nit velika nit mala, za mene. Crna Gora je jos manja. velika Britanija je dobila taj naziv zahvaljujuci kolonijama i naziv ostade i niko im nista ne prebacuje. A "velika" Srbija je projekat koji niko nije pravio nego koji postoji u svesti i secanjima ljudi, na drevna vremena i velicinu teritorije, koju je nekada osvojio i ustanovio Kralj, potom Car Dusan. Svi koji danas zagovaraju tu ideju, bivaju osporeni, sto je i normalno, jer se pod tim vide pretenzijee koje ugrozavaju druge narode, taman kao sto ideja Velike Albanije, ugrozava i nase, takodje, ali to izgleda nikome ne smeta, kao sto projekat Velike Srbije, skoro svima smeta. I sa gnusanjem se upotrebljava kada se napadju bilo neistomisljenici bilo patriote bilo nacionalisti.Mene licno ta ideja ni u cemu ne inspirise niti impresionira, ali mi smeta iskljucivost.


na prvi pogled nema veze sa temom, ali u stvari ima, jer je neka ideja nas što se okupljamo oko exitfest-a ideja neke drugačije i mogućne srbije, kao što je to bila ideja i gostiju sa mejn stejdža - sa porukama mira, slobode i ravnopravnosti serbian people - voodoo people sa ostalim narodima slobodnog sveta - brave new serbia .

šalu na stranu, morate prvo konkretno da mi kažete šta je to što ja i još neki na ovom blogu činimo, da bih mogao preciznije da polemišem u odnosu na ovakvu primedbu.
za "veliku srbiju" nisam siguran da nije postojao projekat, i kakve vrste dogovora je milošević imao sa tuđmanom odnosno teritoriji bosne i hercegovine, niti da li je postojao jasan plan za iseljavanje nesrpskog stanovništva sa kosova, ili je to samo bio stihijski odgovor na napad OVK na srpske trupe tamo, i na napad NATO na srbiju uopšte?
objasnite mi jedno: kako tačno može da postoji dušanova srbija u svesti i sećanjima populacije? zar to nije upravo taj mrak koji prožima, nagoni ljude u mitološka sanjarenja o veličanstvenoj prošlosti, i svojom deluzijom iscrpljuje svaku moguću realizaciju male ali dinamične državnosti sada i u ovom ovde času?!

ovo me zaista podseća na izraelce kada kažu, naše sećanje i svest je suštinski i sudbonosno vezano za palestinsku zemlju. onda, kada jedan amos oz daleke 1967. hrabro istupi i kaže, ljudi ne budalite, nije naše sećanje i svest vezano za zemlju, već je vezano za nas same, u nama. da bismo mi opstali, stali na svoje noge i prosperirali, potrebna nam je, između ostalog, i konzistentna državnost. konzistentna državnost podrazumeva da nećemo rasipati svoju snagu na sumanute ideale i mitove praistorije. ideja o velikoj albaniji itekako smeta, ali to nije opravdanje da mi sprovodimo u delo ideju o velikoj srbiji, samo zato što smo potencijalno ugroženi idejom o albanskom komonveltu u sred srede našeg domena! ne znam da li me pratite ovde? ja se patriotizma ne gnušam, ali pojedine stvari, kao što su klerikalizacija nacionalne svesti ili rusifikacija državnog interesa, pa polaganje svega toga na oltar fašistoidno-patrijarhalne [u smislu, ocrkovljene egzistencije] budućnosti; ne mogu to, Mirko, da svarim kao patriotizam, kao rodoljublje, pa taman mi kožu ogulili i stavili na tihu vatru da se pečem dok ne prihvatim ovakav stav kao bogomdanu istinu. što se nacionalizma tiče, tu se uvek setim svog dede, Šumadinca poreklom iz Hercegovine, samosvesnog Srbina, kako zapisuje, parafraziram, nacionalizam nije dostojan moralnog čoveka; nacionalizam vodi u nerealno vrednovanje sebe, ovo u samoljubivost, egocentričnost, da bi ovi na kraju odveli u šovinizam najgore vrste. taj redak sam pročitao sa nekih šesnaest godina, a od nekih dvanaest sam osećao intuitivno nacionalizam kao nešto poprilično rđavo, tako da, uz dužan obzir prema ljudskim različitostima, ne smatram nacionaliste za neki ekstra-primer naše (ljudske) vrste, i ne smatram ih odmalena, još pre nego što sam postao sebe sasvim svestan.
Mirko Kontic Mirko Kontic 04:23 28.07.2007

Re: Fuchse

objasnite mi jedno: kako tačno može da postoji dušanova srbija u svesti i sećanjima populacije? zar to nije upravo taj mrak koji prožima, nagoni ljude u mitološka sanjarenja o veličanstvenoj prošlosti, i svojom deluzijom iscrpljuje svaku moguću realizaciju male ali dinamične državnosti sada i u ovom ovde času?!


sa tim se slažem, u potpunosti, no naveo sam ga kao motiv iz kojeg proizilazi ideja Velike Srbije, o kojoj su počeli raspravljati s pojavom Apisa na sceni i potonjeg zbivanja o kreacije ideje jugoslovenstva. Niti podržavam ideju Velike Srbije osim u kontekstu okupljanja svih Srba u koncepciju jedne države. Kako će se ona zvati i gde će se prostirati, iskreno me i ne zanima. Takvu ideju mogu da podržim ali ne u sklopu sa ultra nacionalizmom.
Takodje pod tim oblikom, ne vidim državu uredjenu na nacionalnoj, već na gradjanskoj osnovi.

ovo me zaista podseća na izraelce kada kažu, naše sećanje i svest je suštinski i sudbonosno vezano za palestinsku zemlju. onda, kada jedan amos oz daleke 1967. hrabro istupi i kaže, ljudi ne budalite, nije naše sećanje i svest vezano za zemlju, već je vezano za nas same, u nama. da bismo mi opstali, stali na svoje noge i prosperirali, potrebna nam je, između ostalog, i konzistentna državnost
.

takodje se slažem, ali na delu ni u Izraelu ni ovde a ni na još par mesta po svetu,nemamo razvijenu svest o datoj ideji. potreba za teritorijalnom nadmoći, kao avet progoni sve nacije i države. apetiti su neshvatljivo veliki i potpuno nerazumni. no ideja velike srbije nasuprot ideji velike albaniji, nije bio moj motiv. aludirao sam na stav svetske javnosti po pitanju različitog pristupa ideji "velikih" država.

kad nacionalna samosvest pojedinca predje granicu i počne da se manifestuje kao netrpeljivost prema rasama ili nacijama ili nacionalnostima, onda ne govorimo o negativnom nacionalizmu, već o šovinizmu koji će mutirati u fašizam, svoj konačni oblik. kad počinje taj proces? koji su uzroci tog procesa?

exit je dobro zamišljen ali mu nedostaje vibe u kompozicionom smislu. energija koju želi da istakne, ne postoji. ugušena je sve očiglednijom zloupotrebom nemaštine ( mentalne nadasve ) populacije na tlu Srbije, kao i odredjenim nivoom ucene, te monopolizma, zavijenog u nekoliko folija. state of exit bi trebalo da bude umetnički izraz, skoro oblik performansa u okviru samog Festivala, ali to nije. mnogo dobrih ideja je samo maska i proforma, da se bez polaganja računa, ( gradjanstvu ) izvuče permanentna korist i nanovo okrene točak zloupotreba, a sve radi utiska, "kako idemo prema demokratizaciji, ka gradjanskom društvu, ka evropeizaciji" i sl.

no da ne dužim.
srbij'ca mi smeta i sve što se s takvim izražavanjem dovodi u vezu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 28.07.2007

Re: Fuchse

Mirko Kontic
1. aludirao sam na stav svetske javnosti po pitanju različitog pristupa ideji "velikih" država.kad nacionalna samosvest pojedinca predje granicu i počne da se manifestuje kao netrpeljivost prema rasama ili nacijama ili nacionalnostima, onda ne govorimo o negativnom nacionalizmu, već o šovinizmu koji će mutirati u fašizam, svoj konačni oblik. kad počinje taj proces? koji su uzroci tog procesa?

2. exit je dobro zamišljen ali mu nedostaje vibe u kompozicionom smislu. energija koju želi da istakne, ne postoji. ugušena je sve očiglednijom zloupotrebom nemaštine ( mentalne nadasve ) populacije na tlu Srbije, kao i odredjenim nivoom ucene, te monopolizma, zavijenog u nekoliko folija. state of exit bi trebalo da bude umetnički izraz, skoro oblik performansa u okviru samog Festivala, ali to nije. mnogo dobrih ideja je samo maska i proforma, da se bez polaganja računa, ( gradjanstvu ) izvuče permanentna korist i nanovo okrene točak zloupotreba, a sve radi utiska, "kako idemo prema demokratizaciji, ka gradjanskom društvu, ka evropeizaciji" i sl.no da ne dužim.srbij'ca mi smeta i sve što se s takvim izražavanjem dovodi u vezu.


1. zanimljiva pitanja. ne znam gde je tačno tačka topljenja i prelaska sistema iz demokratije u fašizam. pretpostavljam tamo gde, čineći zlodela postajemo sve uvereniji da činimo krupna i dobra dela, zarad opravdanog, višeg cilja. na kraju smo sasvim otupeli u zlu, ali smo potpuno uvereni da radimo sjajne stvari.

2. i ovo je interesantna kritika. ovako nešto se sve češće prebacuje u poslednje vreme ljudima iz egzita. ja sam, ipak, nekako sklon da poverujem da se radi samo o surevnjivosti ljudi naših prostora prema drugim ljudima tih istih prostora kada ostvaruju uspeh. ne vidim neki konkretan pokazatelj zloupotreba koje exit.org navodno vrši. što se umetničkog izraza tiče, slažem se da odnos postaje malo problematičan kada dođe do dodira sa šou-biznisom. tu treba ostati inteligentan, a i žongler-akrobata na neki način, i balansirati između očuvanja vrednosti arte-ekspresije i potrebe za zasluženim sticanjem materijalnog bogatstva. ipak, ovo je samo kao princip, a na insinuaciju nadam se da će se uključiti neko od exit.org ljudi i odgovoriti vam.

ok za 'srbij'ca', skapirao sam da vam smeta i neću to upotrebljavati više.
jeca jeca 22:14 26.07.2007

Exit 2007.

Bravo za komentar na nastup Beastie Boys. Ove godine sam bila samo jedan dan na Exitu i to naravno na Beastie Boys, njih nisam smela da propustim. I čoveče kako su razvalili- Brass Monkey, Root Down, Intergalactic, SABOTAGE...kao da sam ponovo u gimnaziji, samo što sam ih sada gledala uživo. Publika je bila u ekstazi. Iako je ove godine line-up bio lošiji nego prethodnih, zbog ovakvih nastupa Exit je zlata vredan. A sada što se tiče stranaca na Exitu, slažem se da je jako lepo što ovaj festival sve više raste, to je uostalom i bio cilj organizatora. Međutim po prvi put sam ove godine čula od ljudi koji su bili više od jednog dana na Exitu, da je publika mnogo agrasivnija, da je mnogo više laktanja, guranja i uglavnom se to pripisuje dolasku stranaca. Praktično sam i ja imala utisak tog jednog dana da je više stranaca nego domaćih. Svaka promena nosi sa sobom nešto lepo, kao što je internacionalni karakter koji taj festival ima, ali definitivno ako se u ovom smeru nastavi, što btw, smatram da je neophodno, dani opuštenosti su zauvek prošli. Ono što sledi je neviđena gužva, jurnjava, neizbežni talasi i laktanje. Na kraju da ne bude zabune, Exit čine tako dobrim upravo i ti ljudi koji dolaze iz raznih delova sveta (ubedljivo najviše Iraca i Engleza), koji misle da je ovde važeća valuta- ruska rublja, ali koji svojim prisustvom iznad svega nas "teraju" da se osećamo kao deo Evrope barem za ta 4 dana.
Kazezoze Kazezoze 12:20 27.07.2007

: Exit 2007.

Bash me neshto interesuje da li ti je ova Bible baby neshto u rodu? Al' ima glaaas!!!!!
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 11:07 28.07.2007

EXIT I NACIONALNA TRAGEDIJA

Možda će vam naslov mog komentara zvučati uvredljivo, naročito onima koji obožavaju festival EXIT i koji redovno idu na njega. Opustite se. Ja uopšte ne mislim da je to nacionalna tragedija niti da mi taj festival smeta. Ovaj naslov sam napisao, jer sam se setio da se posle petooktobarskih promena, digla nekakva halabuka oko EXITA po principu da je to festival za ludake, da ugrožava nacionalne interese....;skoro u stilu vladike Amfilohija da su STOUNSI bezbožnici i satanisti. Setite se kad je u leto 2001.godine održan koncert Cece Ražnatović, tada je taj koncert proglašen događajem od nacionalnog značaja za Srbiju i tadašnju S(e)R(e)J(e). Neki ljudi iz mog bliskog okruženja stalno idu na EXIT i oni su potpuno normalni ljudi, a ne neki ludaci niti su mene vređali što su bili na EXITU niti bilo šta tako.....
I za kraj jedna digresija: kad je 2003. godine ubijen premijer Đinđić ubijen, tada je zbog vanrednog stanja i akcije "SABLJA" odložen beogradski maraton koji je održan krajem septembra i početkom oktobra meseca. Ja sam tada, kad se održao maraton slušao pojedince kako komentarišu kako im smeta taj događaj. I tada sam jednog takvog tupadžiju pitao kako mu nisu smetale sankcije,bombardovanje, a smeta mu maraton koji "počeo sa radom" baš početkom devedesetih, tužnih i nesrećnih. Takve tupadžije pričaju i za one koji idu na EXIT da je to za narkomane i ludake, a pri tom i njihova deca trče maraton i idu na EXIT.
Toliko od mene. Sada sam u slaboj formi nego za onaj tekst o vrućinama.Kad mi dune, odmah "stavljam na papir" neku ironiju.
Pozdravljam vas sve!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:09 28.07.2007

Re: EXIT I NACIONALNA TRAGEDIJA

Luka Ivanišević
Setite se kad je u leto 2001.godine održan koncert Cece Ražnatović, tada je taj koncert proglašen događajem od nacionalnog značaja za Srbiju.
Sada sam u slabijoj formi nego za onaj tekst o vrućinama. Kad mi dune, odmah "stavljam na papir" neku ironiju.


pa vidiš da je Ceca veliki demokratski lik, kako ne bi njeni nastupi bili od većeg značaja nego koncerti nekakvih njujorških padavičara, narkomana, pedera i crnaca, poput Beastiea i Wu Tanga? treba da se borimo protiv tih zapadnih trendova što truju našu omladinu, i da organizujemo samo koncerte srpske i ruske narodne i duhovne muzike.
dole sa Exitom, i da nam samo Ceca-demokrata svira, i da ostanemo čisti duhovno, a ne da pevamo i plešemo i pušemo sa tamo nekim Franc Ferdinandom, Cardigansima, Beastie Boysima i onim Morrissey-om što ima glas k'o žena nekakva!

uostalom, i Keba ume da svira Rolingstonse, i ne trebaju nam Rolingstonsi kada imamo mi našega Kebu!


Luka Ivanišević Luka Ivanišević 08:13 30.07.2007

Re: EXIT I NACIONALNA TRAGEDIJA

E vidiš, u tom grmu leži zec. Ako hoćemo da favorizujemo naše, što Čolu ne staviš na prvo mesto. On prvi pa onda Đole Balašević i Bajaga, pa ona milijardu biliona mesta prazno, pa tek onda zvezde GRAND SHOW-a: Ceca, Keba, Lepa Brena i drugi. U tome je naša nacionalna tragedija što je situacija obrnuta.
Ivana Konstantinović Ivana Konstantinović 19:51 30.07.2007

B Boys

da se vratimo na priču o certu.. bilo je fe-no-me-na-lno i svaka im čast, i sve sve sve naj naj naj...
ja sam imala i side show, pošto sam bila uz ogradu (domaći zadatak,prvi red na koncertu!!:) i neka riba je htela da preskoči da valjda trči do bine šta li.. pa ju je obezbedjenje smirivalo, pa su se svadjali, drali se na nju, ona ih maltretirala, postrojavala, provocirala, kažu da je čak popila i šamar, nisam videla, ne znam, ali sve se zacvšilo njenim grljenjem sa obezbednjenjem (dok smo mi vikali IZBACITE JE NAPOLJE:)....
no, super što si pomenuo koncert i super što si bio
i pozdrav tebi i ženi i
NO SLEEP TILL BROOKLYN!!!!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 30.07.2007

Re: B Boys

Ivana Konstantinović
pošto sam bila uz ogradu (domaći zadatak, prvi red na koncertu!! :))


opá! highest respect za prvi red na certu!



to se zove - fan! :)

super su mi bili kako su dobar feedback napravili sa publikom i zato što su svirali neki karakteristični beastie zvuk, sa onim svojim tako prepoznatljivim fank zvukom, i još nas ni za hc stvari nisu uskratili. total respect, beastie, nismo vas džaba voleli svih ovih godina!

jedna trivija vezana za cert - beastie boys su, naime, iako im je exit uredno uplatio honorar za nastup na tekući račun (honorar u momentu gostovanja u srbiji još uvek nije bio učitan na tekućem!), ipak tražili zalog u gotovini u istom iznosu koliki je bio honorar za nastup u sefu hotela gde su odseli, čak preteći da ne nastupe ako ne bude tog zaloga! ne moš jevrejina za pare nadigrati...


Ivana Konstantinović Ivana Konstantinović 22:42 30.07.2007

Re: B Boys

jedna trivija vezana za cert - beastie boys su, naime, iako im je exit uredno uplatio honorar za nastup na tekući račun (honorar u momentu gostovanja u srbiji još uvek nije bio učitan na tekućem!), ipak tražili zalog u gotovini u istom iznosu koliki je bio honorar za nastup u sefu hotela gde su odseli, čak preteći da ne nastupe ako ne bude tog zaloga! ne moš jevrejina za pare nadigrati...



jako!!:)

Atomski mrav Atomski mrav 23:23 31.07.2007

Re: B Boys

Nema šta - solarno plaćanje, tj. pare na sunce. Iliti, franko dlan :) Pošteno, pa ko koga za*ebe :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana