Sajam strave, knjiga i uzasa...

Tibor Jóna RSS / 24.10.2008. u 11:35

Ovogodisnji Sajam knjiga je apsolutni skandal.

Na stranu cinjenica da se na njemu mogu kupiti "Protokoli sionskih mudraca", te romansirane, neromansirane, pervertirane, obojene, te biografije sa i bez kofeina skoro svih ratnih zlocinaca, ratnih huskacha, ratnih reportera, ratnih svestenika, ratnih kurvi, ratnih privrednika, ratnih doktora, ratnih poslasticara ....shvatate vec... nego su i krajnje "ozbiljne" izdavacke kuce pocele da duboko uranjaju u lihtovski relativizam - www.svejetomeniisto.rs - dodatno unoseci istorijsko-relativisticki smrad i cineci manifestaciju, dozvolite, apsolutno skandaloznom na vise nivoa!

Da se razumemo, od ulaska me je pratio horor srbijanske zbilje i likovi koji tu zbilju cine na trenutak hororichnom. Tako je na primer trebalo da shvatim karmichki hint, koji su mi nebesa uputila kada sam nabasao na Milomira Marica, na samom ulazu, i da se lepo okrenem i odem odakle sam dosao!

Ali, "Ko ne slusa pjesmu, slusace oluju" - kaze "Bijelo Dugme".

I bi tako! A sto sam sisao u halu jedan, a naletim na Radosa Ljusica. Taj covek inace ima taj neki bizarni talenat da, svaki put kada ga vidim, u meni proizvede taj neki jezivi osecaj, kao da sam putnik u onom autobusu iz "Okupacije u 26 slika".

Kao da to nije bilo dosta, na inace ukusno stilizovanom standu "Sluzbenog glasnika" naletim prvo na knjigu "Stvaranje Republike Srpske".

Ja prihvatam ideju da postoje ljudi koji ne vide nista skandalozno u cinjenici da se ova knjiga stampa od poreskih para svih gradjana, pa i onih preko cijeg je genocida i nastala ta Republika Srpska. Prihvatam da postoje i ljudi koji smatraju da nije nimalo skandalozno da predgovor za ovu knjigu pise bas Dobrica Cosic. Prihvatam da ima i ljudi koji ne vide problem u presretanim telefonskim razgovorima Nikole i Dobrice kojima je godinama pocinjao "Pescanik".

Sve to prihvatam, samo ne razumem kako je Demokratska stranka zavrsila u tom krugu ljudi! Eto, to mi nije jasno, pa da se naglavacke preobrnem, ni-je!

Uopste "Sluzbeni glasnik" objavio je nekih (impresivnih) 250 naslova za godinu dana. Neki od objavljenih naslova zasluzuju sve pohvale i predstavljaju prave stampane bisere koji su nam dugo nedostajali - mislim ovde pre svega na "liberalnu" biblioteku i neke od knjiga koje je priredio gospodin Acin. 

Ono sto meni smeta na tom standu, a sto je i generalni problem sa sajmom i naposletku i sa drustvom je to bizarno i potpuno pervertirano shvatanje da je bas to demokratija i pluralizam ako se i kad objavljuje apsolutno sve.

Daleko od toga da bi trebalo zabranjivati knjige. Ko spaljuje knjige, Stojkovicu, kad tad ce spaljivati ljude, to je, valjda, svima jasno!

Ali, ta ideja da smo demokraticni i pluralisticni i what not ako objavljujemo sve od Hajeka do Koljevica, inace potpuno komplementarna u svojoj bizarnosti sa idejom da je su svi ekstremizmi bilo SRS ili LeDePe isti, to ne znam odakle nam. Tj. znam. Izuzetno znam.

A tu ideju "istosti" ne samo da smo lepo nasli, nego smo usvojili kao svoj osnovni softverski paket.

Emisija o tucenim zenama, daj jednog sto tuce - da cujemo i njegovu stranu. Emisija o Srebrenici, daj dzelata - da cujemo kako se on osecao. Knjiga o Srpskoj? Daj Dobricu da pojasni jos malo o eugenici i humanom preseljenju!

Interesantnije je da se ta vrsta apsolutnog pluralizma u domacem mnjenju koristi samo na odredjene teme. Jer, kada sem, recimo, prica o Cedomiru Jovanovicu ili izvestaju Helsinskog odbora, odjednom postaje nepotrebno da se i oni cuju, od jednom je dovoljno cuti samo sta "zrtve" imaju da kazu. U ostalom, kad ste zadnji put videli Albanca na RTS, a da nije Riza Halimi kada ga shikaniraju u Skupshtini?

Ali da se vratim na "Sluzbeni glasnik" i Sajam.

Recimo, meni je na trenutke taj stand izgledao nesto kao stand izdavackog preduzeca Osme sednice i Crvenog Univerziteta Karl Marks. I to one najgre mercedes-marksisticke levice. Srpska caviare gouche se lepo udomila u "Glasniku"! Sad kad su se medjusobno pomirli i potpisali falsifikovani zapisnik sa 8. sednice... neka... drugi put!

Fali tu, medjutim i avaj, jos samo Mirjana Markovic i akademik Markovic. Ali ne u vidu ideoloskog omaza! Neeeee! Sakloni boze! Vec kao "spomenik vremena", kao duh vremena zarobljen na papiru, da znamo da nam se ne ponove greske... I svi ostali razlozi zbog kojih je Mein Kampf zabranjen u Nemackoj! Ali strpljen - spasen! Bice i to!

Mika Antic dobio je ulicu velicine mojeg hodnika, koja vodi nikamo, Nikolaj Velimirovic bulevar. Na maltene istom standu antisemitska literatura i Danilo Kis. Dzepni kuvari nikad bolji i raznovrsniji. Ukradeni prevodi, pokradene strane izdavacke kuce, izdavacke kuce bez novih izdanja, miljenici i neprijatelji izdavacke elite, Nintendo Wii stand, pljeskavice, jelen pivo...

Ostatak sajma proveo sam u izbegavanju raznih drugih bizarnosti koje su samo iskakale iz sajamskih budzaka u vidu MBM, Vesne Radusinovic, Mihajla Markovica, kojekakvih pukovnika i policijskih oficira, a kada sam uvideo da je to, ipak, nemoguce, a plaseci se recimo mogucnosti da kako je krenulo naletim na samoga Matiju ili cak i Dobricu, eventualno ljubavni klinch Zeljka Simica i Jelene Tinske, pokupio se i otisao doma! Nakon celih 45 min, odlucivsi da, ipak, - www.amazon.co.uk ...

 ps.

licna nagrada za izdavacki promasaj godine, za knjigu koju su svi zalud zeljno cekali -

"Ordenje, kolajne i plakete Sonje Liht" izuzetno ilustrovana monografija.

Mada primecujem da vec dva sajma nije izaslo nista od Bozidara Djelica, recimo neka romansirana biografija - bojanka "Miki Mausa do Barona Minhauzena - Ljudi, hajde da crtamo sa Bozom!", knjizevno zapanjuje da ni takvi gorostasi politicke misli poput Jelene Trivan nisu objavili aman bas nista! Bolno su knjizevno-naucno nemi i Mladjan Dinkic i Snezana Samardzic Markovic od kojih bi se bas dalo chuti mnogo! Dragoljub Micunovic vec pet sati nije izdao nista o Crvenom Univerzitetu i 1968. godini... 

Sve u svemu, jasno vam je sto je skandal!

 



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dusanj92 dusanj92 16:43 24.10.2008

Re: А где је критика?

да ли су вашари највеће достигнуће српске културе да би се од њих очекивао 'ниво'?

Sta je "vasar knjiga" ili "sajam knjiga" ili "fest knjiga" .... i cija je to manifesticaja?
Po mome vasar knjiga nije drzavna a ni politicka pa ni kulturna manifestacija, vec cist biznis. Skupili se izdavaci da predstave sta rade i da prodaju nesto pa tako zarade plate da bi mogli da opstanu u biznisu.
Nista tu nema lose. marketing kaoi i svaki drugi. A kulturu ne kreira drzavna politika ili zakoni nego zahtevi trzista.

Sto se tice pljeskavica na sajmu koje je neko gore pomenuo, zaista se secam jos od pre 30-40 godina da su zaista valjale i bile najbolje u gradu. Tada se jos nije pojavio onaj kiosk iza "Moskve".
Filip2412 Filip2412 18:51 24.10.2008

Re: А где је критика?

Sto se tice pljeskavica na sajmu koje je neko gore pomenuo, zaista se secam jos od pre 30-40 godina da su zaista valjale i bile najbolje u gradu. Tada se jos nije pojavio onaj kiosk iza "Moskve".



u sta bi ja dao za pljeskavicu...

samo ne verujem da van Nisa i Leskovca (malo je bolji u Nsu) moze da se nadje dobar rostilj.
Burek to vec samo u Nis i nigde vise.
dusanj92 dusanj92 22:30 24.10.2008

Re: А где је критика?

samo ne verujem da van Nisa i Leskovca


pre jedno 25 godina znam da sam najbolje cevape jeo u banjaluci.
jednom 1983 godine, vracamo se sa Vlasinskog jezera i sednemo u Surdulici da pojedemo nesto u kafani. Moj prijatelj Bata(malo cudan tip) cijim smo kolima isli narucuje od kelnera leskovacke Ustipke. Kelner ga gleda zbunjeno. Valjda se to tamo zove samo "Ustipci" ono Leskovacki se podrazumeva..
Nikola Knežević Nikola Knežević 16:48 24.10.2008

Аверзија према српском друштву

Не схватам откуда толики антагонизам и аверзија према свему што је српско. Г. Јона каже се српско а не србијанско. Када кажете србијанско то звучи исто толико неукусно колико и "србско". Немојте користити изразе које су користили квазиинтелектуалци који су писали извештаје за Хелшински одбор за људска права, jер су то чинили са разлогом. Начин и тон са којим сте написали текст у потпуности се коси са свиме о чему сте писали у својим постовима - толеранција је једна од њих, зар не? Не можете променити ово друштво нити изазвати неку позитивну повратну реакцију код њега ако његове недостатке наводите на овако непримерен начин и оваквом реториком.

Што се "Протокола сионским мудраца" тиче, слажем се да би се њихова дистрибуција требала забранити, али оно што ме чуди да никоме не сметају издања попут "Давинчијевог кода" или сличних, који вређају осећаје хришћанских верника.
Filip2412 Filip2412 17:02 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Не схватам откуда толики антагонизам и аверзија према свему што је српско. Г. Јона каже се српско а не србијанско.


Pa Tibor Jona je tipican predstavnik super ispravnih 120% demokratski orjentisanih srbijanskih entelektualaca.
:)
salu na starnu, ja se u principu slazem sa Tiborom samo mi smeta sto on ne shvata da u drugim zemljama cesto nije bolje i sto cesto predstavlja srpske (? da li sam ispravno rekao) negativnosti kao jedinstvene u svetu i univerzumu. I to danas kad eto na primer u zemlji koja je izvor demokratije i uvodi demokratiju na svaki delic planete USA oficijelno postoji konc logor Gvatanamo... na primer.

Што се "Протокола сионским мудраца" тиче, слажем се да би се њихова дистрибуција требала забранити, али оно што ме чуди да никоме не сметају издања попут "Давинчијевог кода" или сличних, који вређају осећаје хришћанских верника.

Poredjenje na mestu. Svaka knjiga nekog vredja tu nema sumnje, nego ako bi smo poceli sa zabranjivanje gde bi smo stali...

btw stvarno sta znaci srbijanski? jel to nesto kao hrvatskijanski ili slovenijanski ili madjarijanski?
Jaril Jaril 17:08 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

stvarno sta znaci srbijanski?
Мени је један војвођанин објаснио да Србијанско значи 'српско јужно од Дунава'. Бар како он то зна и користи. Што ће рећи, у Србији поред Војводине имамо и Србијану (Serbianna). Е сад, не знам да л' и Тибор исто тако користи овај израз.
Filip2412 Filip2412 17:21 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Pa svidja mi se, eto da i mi juzno imamo nesto a ne samo da slusam ovo vojvodjansko qrcenje te di su nasi novci te ovo te ono. Samo pazite se da ovi iz Panceva ili Subotice mozda vec govore Vojvodijana a ne Vojvodina.

Samo ja bi Beograd izbacio iz Srbijane jer se ne uklapa kulturoloski, mnogo vole narodnjake :) i tako bih napravio trojnu federaciju, trojni pakt ili sta vec Vojvodina, Beograd i Srbijana.

A ako nas BG i Vojvodina iznerviraju mi iz Srbijane mozemo da se lepo otcepimo, ili njih da amputiramo sta je vec zgodnije.



Nikola Knežević Nikola Knežević 17:24 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

А, ово су већ сецеционистичке аспирације )))))) а стално нас аутономаше оптужујете за то ))))))
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 17:36 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Filip2412
Pa svidja mi se, eto da i mi juzno imamo nesto a ne samo da slusam ovo vojvodjansko qrcenje te di su nasi novci te ovo te ono. Samo pazite se da ovi iz Panceva ili Subotice mozda vec govore Vojvodijana a ne Vojvodina.

Samo ja bi Beograd izbacio iz Srbijane jer se ne uklapa kulturoloski, mnogo vole narodnjake :) i tako bih napravio trojnu federaciju, trojni pakt ili sta vec Vojvodina, Beograd i Srbijana.

A ako nas BG i Vojvodina iznerviraju mi iz Srbijane mozemo da se lepo otcepimo, ili njih da amputiramo sta je vec zgodnije.






Šta će biti sa nama mešancima: od matere vranjanke i oca vojvođanina? Di ćemo mi ja'ni kad se vi otčepite :)?
dusanj92 dusanj92 17:51 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Мени је један војвођанин објаснио да Србијанско значи 'српско јужно од Дунава'

Od srpskih izbeglica iz Krajine(Hrvatska) cuo sam da su oni "Srbi" a mi smo "Srbijanci"(stanovnici Srbije). To su za njih dva razlicita pojma i svi tako govore. Nema uvrede cisto geografsko-leksicki pojam.
dusanj92 dusanj92 17:55 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

matere vranjanke i oca vojvođanina

Blago tebi, super kombinacija. to je recept za dobru kuhinju i dobru hranu.
Filip2412 Filip2412 18:36 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

А, ово су већ сецеционистичке аспирације )))))) а стално нас аутономаше оптужујете за то ))))))


Pa ja iz Nis uvek sam bio ljubomoran sto mi nemamo neku autonomiju pa da se femkamo i ono kao samo vrebamo trenutak da ce se uvredimo i otcepimo a vi sa severa nas molite da ostanemo...

Filip2412 Filip2412 18:46 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Šta će biti sa nama mešancima: od matere vranjanke i oca vojvođanina? Di ćemo mi ja'ni kad se vi otčepite :)?


Jao, vi mesanci ste najgori...
Nema ti druge nego da se opredelis na jednu stranu i postanes ekstremista, veca Vranjanka od svih Vranjanaca ili veca Vojvodjanka od Vojvodjana i slicno ... :) tako to ide, u duhu tradicije blkanskih naroda







Kazezoze Kazezoze 20:59 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Nikola Knezhevic
Што се "Протокола сионским мудраца" тиче, слажем се да би се њихова дистрибуција требала забранити, али оно што ме чуди да никоме не сметају издања попут "Давинчијевог кода" или сличних, који вређају осећаје хришћанских верника.

zashto bi se te knjige zabranile ?
ako te vredjaju ti ih nemoj chitati.
i biblija vredja osecanja ateista pa niko ne trazhi da se zabrani.
Tibor Jóna Tibor Jóna 23:33 24.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Не схватам откуда толики антагонизам и аверзија према свему што је српско.


iz trougla vatikan, budimpesta, kuala lumpur!


Г. Јона каже се српско а не србијанско.


says you!


Када кажете србијанско то звучи исто толико неукусно колико и "србско". Немојте користити изразе које су користили квазиинтелектуалци који су писали извештаје за Хелшински одбор за људска права, jер су то чинили са разлогом.


e sad! kad americka ambasada i nuncijatura naruce tekst, ne pitate za detalje. they say jump - i say how high?


Начин и тон са којим сте написали текст у потпуности се коси са свиме о чему сте писали у својим постовима - толеранција је једна од њих, зар не? Не можете променити ово друштво нити изазвати неку позитивну повратну реакцију код њега ако његове недостатке наводите на овако непримерен начин и оваквом реториком.


inace je drustvo bilo spremno da se menja, ali sad kad je videlo moju retoriku i neprimerenost, jok. yeah, dream on...


Што се "Протокола сионским мудраца" тиче, слажем се да би се њихова дистрибуција требала забранити, али оно што ме чуди да никоме не сметају издања попут "Давинчијевог кода" или сличних, који вређају осећаје хришћанских верника.


nakon citanja Da Vincijevog koda niko nije seo i napravio organizaciju koja se zalaze za proterivanje hriscana, dok su Protokoli odgovorni za smrt miliona!
queeria92 queeria92 00:30 25.10.2008

Re: Аверзија према српском друштву

Mmmmmmmm kako se ja napalim kada pročitam:
"Ne shvatam otkuda toliki antagonizam i averzija prema svemu što je srpsko".
A još kada je napisano ćirilicom, odmah mi se digne antagonizam i svršim po avrerziji.

angie01 angie01 18:16 24.10.2008

sve te potpuno

razumem, Tibore!
trilogy trilogy 19:12 24.10.2008

Re: sve te potpuno

Mozete li mi svi zajedno reci da li ste procitali knjigu "Stvaranje Republike Srpske" i koji konkretno dijelovi vam smetaju u njoj, ili je u pitanju sam naslov?
tyson tyson 20:41 24.10.2008

Re: sve te potpuno

trilogy
Mozete li mi svi zajedno reci da li ste procitali knjigu "Stvaranje Republike Srpske" i koji konkretno dijelovi vam smetaju u njoj, ili je u pitanju sam naslov?

Pa valjda smeta Republika Srpska kao takva, koliko sam razumeo, kao genocidna tvorevina. A i Dobrica je tu da pripomogne predgovorom.
To se sada dobro plaća.





Tibor Jóna Tibor Jóna 23:35 24.10.2008

Re: sve te potpuno

Mozete li mi svi zajedno reci da li ste procitali knjigu "Stvaranje Republike Srpske" i koji konkretno dijelovi vam smetaju u njoj, ili je u pitanju sam naslov?


meni konkretno u njoj smeta izvor finansiranja za stampu - javno preduzece "sluzbeni glasnik".
moj novac!

ostalo je sve ok i treba da bude!
trilogy trilogy 02:12 25.10.2008

Re: sve te potpuno

mozda me niste razumjeli, a vjerovatno se ni ja nisam najjasnije izrazio. Ni pomislio nisam da bi neka knjiga trebala da bude zabranjena, niti da biste vi neku knjigu ukinuli ili spalili, sto i sami kazete u tekstu. Mene interesuje sta je to konkretno u njoj zbog cega ne bi trebala biti finansirana od strane "sluzbenog glasnika"? Da li bi po istom principu vama smetala i knjiga "stvaranje Irana" ili "Istorija vojvodine"? i jos jedno pitanje. Da li bi ovako reagovali i da se na sajmu knjiga pojavila knjiga "Stvaranje genocidne tvorevine Republike Sumske, koljackog, divljackog jezera govana", pa da je ona finansirana od "sluzbenog glasnika" (uz predgovor, recimo Pere Lukovica)?
jerry92 jerry92 01:25 27.10.2008

Re: sve te potpuno

trilogy
Mozete li mi svi zajedno reci da li ste procitali knjigu "Stvaranje Republike Srpske" i koji konkretno dijelovi vam smetaju u njoj, ili je u pitanju sam naslov?
Smeta što je to štampano novcem poreskih obaveznika iz Srbije , a ne iz tog entiteta.Što to niie Dodik štampao u svom carstvu, dok se šetao sa Borisom Tadićem?
trilogy trilogy 05:38 27.10.2008

Re: sve te potpuno

Što to niie Dodik štampao u svom carstvu, dok se šetao sa Borisom Tadićem?

Pa valjda zato da bi citali u Tadicevoj drzavi, a ne u Dodikovoj. Stampano je da citaju poreski obveznici Srbije, a ne Republike Srpske. Je l knjigu "stvaranje Rimske republike" treba da finansiraju poreski obveznici Rimske Republike?
jerry92 jerry92 15:16 27.10.2008

Re: sve te potpuno

trilogy
Što to niie Dodik štampao u svom carstvu, dok se šetao sa Borisom Tadićem?

Pa valjda zato da bi citali u Tadicevoj drzavi, a ne u Dodikovoj. Stampano je da citaju poreski obveznici Srbije, a ne Republike Srpske. Je l knjigu "stvaranje Rimske republike" treba da finansiraju poreski obveznici Rimske Republike?

Time se inplicira da je Srbija investirala u rat u BiH.A sam osnivač je trenutno u Hagu i sudi mu se za ratne zločine od opsade Sarajeva do Srebrenice i to za genocid.
ivana23 ivana23 18:01 27.10.2008

Re: sve te potpuno

jerry92

trilogy
Što to niie Dodik štampao u svom carstvu, dok se šetao sa Borisom Tadićem?Pa valjda zato da bi citali u Tadicevoj drzavi, a ne u Dodikovoj. Stampano je da citaju poreski obveznici Srbije, a ne Republike Srpske. Je l knjigu "stvaranje Rimske republike" treba da finansiraju poreski obveznici Rimske Republike?Time se inplicira da je Srbija investirala u rat u BiH.A sam osnivač je trenutno u Hagu i sudi mu se za ratne zločine od opsade Sarajeva do Srebrenice i to za genocid.

Osnivac? Zar RS nije utemejena Dejtonskim sporazumom?

tyson tyson 18:30 27.10.2008

Re: sve te potpuno

jerry92
Pa valjda zato da bi citali u Tadicevoj drzavi, a ne u Dodikovoj. Stampano je da citaju poreski obveznici Srbije, a ne Republike Srpske. Je l knjigu "stvaranje Rimske republike" treba da finansiraju poreski obveznici Rimske Republike?

Time se inplicira da je Srbija investirala u rat u BiH.

Zar ti se ne čini da malo preteruješ...?




jerry92 jerry92 00:36 28.10.2008

Re: sve te potpuno

ivana23
jerry92

trilogy
Što to niie Dodik štampao u svom carstvu, dok se šetao sa Borisom Tadićem?Pa valjda zato da bi citali u Tadicevoj drzavi, a ne u Dodikovoj. Stampano je da citaju poreski obveznici Srbije, a ne Republike Srpske. Je l knjigu "stvaranje Rimske republike" treba da finansiraju poreski obveznici Rimske Republike?Time se inplicira da je Srbija investirala u rat u BiH.A sam osnivač je trenutno u Hagu i sudi mu se za ratne zločine od opsade Sarajeva do Srebrenice i to za genocid.

Osnivac? Zar RS nije utemejena Dejtonskim sporazumom?


Zar prvi predsednik nije u Hagu i zar se on ne zove Radovan Karadžić?Zar Milošević nije skončao u Hagu?
Blade Runner Blade Runner 19:23 24.10.2008

You bitter, bitter man ...

Kad nesto u svom imenu ima sajam, to je ono sto od njega i treba da ocekujes. Vidim da si ipak uspeo da nadjes neke pljuvacko-politicke upotrebne vrednosti za posetu istom. Mozda je to bio i jedini razlog posete, posto ne vidim da si nasao bilo sta sto bi ti se dopalo (da citas, a i sire).
Spiridon Spiridon 19:32 24.10.2008

..

Sajam knjiga je tipicno mesto gde svako nadje ono sto trazi (slicno internetu). Kao u nekom zacaranom ogledalu, budala pronalazi budalu, a kolekcionar znacki druge kolekcionare.

Hocu da kazem, ako odes na nas sajam knjiga sa namerom da ga iskoristis kao poligon za predstavljanje nase nekulture, onda sam siguran da neces imati problema.

Ipak naslov je preostar, a uvodna recenica vec otkriva kako ce teci diskusija.

Mozda se negde mogla pronaci knjiga "Kako napisati interesantan blog".
Goran Vučković Goran Vučković 19:47 24.10.2008

Re: ..

Sajam knjiga je tipicno mesto gde svako nadje ono sto trazi

Pljeskaviceee! :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:21 24.10.2008

Re: ..

Opa, ovde se bas svega moglo procitati. Tibore VELIKA PREPORUKA kako za tekst, za izabranu temu i za uspeh da dobijes toliki broj negativnih komentara. Te jedni te salju 400km severnije, jer eto sad ide to malo lakse nego pre 15ak godina, drugi konstantuju da imas problema sa stolicom, treci ti govore kako se prica ispravno srpski, cetvrti tvrde da Mein Kampf zasluzuje da se nadje u slobodnoj prodaji iz naucnih razloga, i da ne nabrajam. Ali svima zajednicko kako su propustili da procitaju temu teksta. Tibor nam je ovde dao svoj pogled na sajam knjiga, ima i drugih blogera, pa i medju ovima koji su ovde opasno zapenili, pa su mogli i sami nesto da sastave da su hteli, jer u cemu je poenta u pisanju blogova ako ti neko kaze sta treba da pises.

Ali nije problem samo 'nas' Svjati Sajam nego jer se usudio jednu takvu instituciju kritikovati jedan 'antinas' TIBOR. Jel bi vam bilo lakse da se autor zove Dusan? Ono na sta je Tibor skrenuo paznju je nesto o cemu bi trebalo da se kriticki pise u Politici da je Srbija ono sto nije, jer kad se Kisova ulica nadje uz Velikirovicevu, kad se na sajmu prodaju antisemitske knjige, kad neki Arterije slobodno promovise svoju rasisticku knjigu onda treba da zvone zvona savesti. Mislim da je Tadeus Koscusko napisao jedan fantastican tekst koji se savrseno uklapa sa ovom temom o pogresno shvacenoj demokratiji, ilustrovane kroz zamisljeni vasar tolerancije na kome se jedna pored druge mogu naci tezga jednog naciste i Jevrejina. Vasar tolerancije je jedan narocit fenomen u istocnoj Evropi pa i u Srbiji. Kao sto Tibor kaze, daj da cujemo i stranu silovatelja, sto samo silovane.

Isto tako ne vidim sto je toliki problem reci da nesto nije u redu sa srpskom kulturom? Znate, kad je Thomas Bernhard dobio drzavnu nagradu izjavio je "Svi Austrijanci su maloumni"! Zamislite nisu mu oduzeli nagradu a nisu ga ni slali 400km severnije.

Konacno srbijanski, uh sta si uradio crni Tibore, je jedan geografski pojam iz Vojvodine za Srbiju juzno od Save i Dunava, i ni najmanje nije pogrdan, kao sto to nije ni kad se kaze i u Bosni ili Hrvatskoj. Kad sam bio klinac i kad smo isli kod prijatelja (iz Banata) u jedno mesto kod Kragujevca najnormalnije se govorilo idemo u Srbiju, bez da se iko osecao kao separatista ili bilo sta slicno.
Filip2412 Filip2412 20:43 24.10.2008

Re: ..

Ali nije problem samo 'nas' Svjati Sajam nego jer se usudio jednu takvu instituciju kritikovati jedan 'antinas' TIBOR. Jel bi vam bilo lakse da se autor zove Dusan?
Dakle Tibora ne smem da kritikujem samo zato sto se zove Tibor a da se zove Dusan onda bi kritika bila prihvatljiva... Uredu, da znamo za ubuduce.

Konacno srbijanski, uh sta si uradio crni Tibore, je jedan geografski pojam iz Vojvodine za Srbiju juzno od Save i Dunava, i ni najmanje nije pogrdan...
Pa ko kaze da je pogrdan? Za mene je samo novost da je u pitanju sajam Sajam knjiga Srbije juzno od Save i Dunava ja sam mislio da je to sajam knjiga cele Srbije. Hvala sto mi otvoriste oci. Ustvari neeeee samo ono sto NE valja na sajmu je srbijansko da da sad kapiram.

Te jedni te salju 400km severnije
Naravno, ovo je supermod odmah trebao da izbrise.

Tibor Jona"
I svi ostali razlozi zbog kojih je Mein Kampf zabranjen u Nemackoj
Dobricu, eventualno ljubavni klinch Zeljka Simica i Jelene Tinske, pokupio se i otisao doma! Nakon celih 45 min, odlucivsi da, ipak, - www.amazon.co.uk ...
Zabranjen u Nemackoj ali moze da se kupi na websajtu koji Tibor pominje kao svoje odrediste za bekstvo od srbijanske zbilje:) Mein Kampf
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:24 24.10.2008

Re: ..

Dakle Tibora ne smem da kritikujem samo zato sto se zove Tibor a da se zove Dusan onda bi kritika bila prihvatljiva... Uredu, da znamo za ubuduce.


Ili niste razumeli ili se pravite nevesti. Ne, naravno da imamo pravo svakog podjednako da kritikujemo, ali je ovde simptomaticno koliko se komentara pojavilo tipa sta nam ti pljujes po nasoj kulturi. Ne znam sta ste tacno vi pisali, ali pogledajte malo kakav tip komentara se pojavljuje i na sta se stavlja akcenat: ili je problem sto autor pise za nekoga pa dobro naplacuje, ili jer 'lupeta' po srpstvu.

Pa ko kaze da je pogrdan? Za mene je samo novost da je u pitanju sajam Sajam knjiga Srbije juzno od Save i Dunava ja sam mislio da je to sajam knjiga cele Srbije. Hvala sto mi otvoriste oci. Ustvari neeeee samo ono sto NE valja na sajmu je srbijansko da da sad kapiram.


Opet zlonamerno citanje ili? Sajam nije ni srpski ni srbijanski vec je cak postao i regionalni, sto je ja mislim jako dobra stvar. Inace neki su direktno a neki indirektno iskazali protest da im smeta naziv srbijanski i tako indicirali da ima negativno znacenje. Opet ne znam za vase komentare. Ono sto sam ja napisao je znacenje koje ja znam da ovaj adjektiv ima u nekim delovima Vojvodine, mada je moguce da on kod recimo vojvodjanskih Hrvata obuhvata i Srbe iz Vojvodine. Opet, neko je napisao kako ga Krajisnici koriste. Da ponovim, ja sam ga naglasio zato sto su neki izrazito negativno reagovali i pitali se zasto srbijanski umesto srpski.
Filip2412 Filip2412 21:41 24.10.2008

Re: ..

Ma OK Neues, ja se manje vise slazem sa Tiborom, osim sto nikako ne bih proterivao knjige sa sajma. Posebno ne kapiram zasto mu smetaju knjige koje se mogu naci u prodaji na amazon.uk.

Tibore, amazon.uk ima mnogo vise verzija Mein Kampf-a jel to znaci da su bolji ili gori od srpskog sajma?

Ono sto mi smeta i zabavljam se da kritikujem je sto Tibor i mnogi ovde njemu slicni koji se ne zovu Tibor nego recmo Dusan itd. iskritikuju nesto u Srbiji a onda padnu u vatru generalizacije i pocnu da kukaju jaooo pa ovde je najgore pa ovde nacionalizam, fasizam itd. velicajuci nerealno vrednosti nekih susednih kultura koje su mnoooogo naprednije... kao na primer eto amazon.uk koji je Tiboru super i tamo mu ne smeta Mein Kampf samo mu smeta na sajmu u Beogradu ...

Zaista kako to da fasisticke knjige nisu problem na .uk websajtu a problem su na srpskom sajmu knjiga?

sa druge strane trava zelenija, tudje _ovno ne smrdi nego mirise...
eto to je taj stav koji mi je smesan i smeta mi istovremeno


Tibor Jona"
a kada sam uvideo da je to, ipak, nemoguce, a plaseci se recimo mogucnosti da kako je krenulo naletim na samoga Matiju ili cak i Dobricu, eventualno ljubavni klinch Zeljka Simica i Jelene Tinske, pokupio se i otisao doma! Nakon celih 45 min, odlucivsi da, ipak, - www.amazon.co.uk ...




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:20 24.10.2008

Re: ..

U pravu ste sa amazon, mein kampf sam cak video i u knjizari ovde u UK . Ali ja licno imam problem sa takvim knjigama i idejama i po mom misljenju u svim postsocijalistickim zemljama drustva treba da budu mnogo osetljivija nego sto jesu prema protoku ekstremnih ideja, cime ne mislim da se recimo u Francuskoj mogu opustiti. Ali kako je tokom Varsavskog pakta postojala snazna falsifikacija o dogadjajima iz II sv rata danas postoji prostor u kojima mnoge revizionisticke ideje imaju prodju, pa je dovoljno samo suprotno od onog ranijeg pricati i odmah ste u pravu. Jos posebno za 'mentalno zdravlje' prostora ex-yu je dobro da postoji neka vrsta opreza, kao sto je to recimo u Nemackoj i Austriji (gde ne kazem da nema neonacista i problema) zbog posebne odgovornosti, pa tako recimo Britanac David Irving iako u UK moze jos uvek skoro nesmetano iznositi svoje kvazi-teze o nepostojanju Holokausta, kad se jednom nadje u Austriji bice uhapsen, jer je to tamo krivnicno delo, i ne bez razloga.

Da se danas u Srbiji u slobodnoj prodaji nalaze Sionski Mudraci i da je tek nedavno pocela rasprava o preuredjenu Sajmista pokazuje neke problematicne simptome u drustvu koje je vazilo kao prva zemlja koju su fasisti 'oslobodili' Jevreja i gde je prvi put isprobano ubijanje gasom. Isto tako je za mene recimo pojam neosetljivosti i nesvesti knjizara Vecernjih Novosti u centru Bg. Sta se tamo sve prodaje kao nauka to je neverovatno. U Srbiji i Hrvatskoj se posle 50 godina instrumentalizovane istorije poslednjih godina razvio jedan poseban zanr ove nauke: Pseudoistorije, pa tako imamo na poslednjem sajmu Pelevica koji promovise svoju Istoriju Kosova.
Tibor Jóna Tibor Jóna 23:37 24.10.2008

Re: ..

Tibore, amazon.uk ima mnogo vise verzija Mein Kampf-a jel to znaci da su bolji ili gori od srpskog sajma?


znaci da su privatno preduzece i da mogu da imaju sta hoce.
sajam taj luksuz nema!
Filip2412 Filip2412 01:40 25.10.2008

Re: ..

Tibore, amazon.uk ima mnogo vise verzija Mein Kampf-a jel to znaci da su bolji ili gori od srpskog sajma?



znaci da su privatno preduzece i da mogu da imaju sta hoce.
sajam taj luksuz nema!


Ajde ne pravi se neupucen, rekao si da ti se smucio sajam pa ides na amazon.uk da kulturno browsujes knjige. Ja sam samo prokomentarsao da to nema bas nikakvog smisla jer se na amazon.uk moze naci mnogo vise Main kampf izdanja nego na sajmu.

Filip2412 Filip2412 01:51 25.10.2008

Re: ..

U Srbiji i Hrvatskoj se posle 50 godina instrumentalizovane istorije poslednjih godina razvio jedan poseban zanr ove nauke: Pseudoistorije, pa tako imamo na poslednjem sajmu Pelevica koji promovise svoju Istoriju Kosova.


Sta ces, tragedija Balkana... svako selo uskoro ce imati svoju istoriju

Treba kritikovati negativne stvari ali ne i sve predstavljati kao crno i naravno, vise hvaliti pozitivno nego kritikovati negativno. Ja eto 33 godine sam ziveo u Srbiji (do pre 3 godine) a ne poznajem licno ni jednog fasistu a da nisam nikada ziveo u Srbiji citajuci neke blogere ovde pomislio bih bas svasta. Ja razumem da su ljudi razocarani ali ne treba dozvoliti da izgubis veru bolje sutra postajes mracnjak i mazohisticki prizeljkujes negativno da bi imao sta da kritikujes.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 20:43 24.10.2008

psiholoska priprema

E, ja sam ovog puta postupila iskusno!
Na Sajam sam dosla medju prvima. Standovi su se jos uvek raspakivali... Nije bilo guzve, bilo mi je super. Sve sam pregledala, svasta kupila i nisam se nimalo unervozila.

Sutra idem opet.
Procitala sam tvoj i Jelicin blog, sto se ima smatrati psiholoskom pripremom za ludilo koje me ocekuje.

Btw.

"Ordenje, kolajne i plakete Sonje Liht" izuzetno ilustrovana monografija.


pa, to je genijalno! :)


pozz.
m.
kalganov kalganov 21:28 24.10.2008

karmicki hint

Tako je na primer trebalo da shvatim karmichki hint, koji su mi nebesa uputila kada sam nabasao na Milomira Marica



Zashto tako o susretu sa Prometejem srpskog novinarstva, volshebnim devastatorom medijskog mraka, krstashem
za svetlo i istinu, nedokucivim zurnalistom, gde god da se pojavi uvek pozeljnim urednikom i nadasve najvecim zivim intelektualcem sa nashih prostora
Tibor Jóna Tibor Jóna 23:38 24.10.2008

Re: karmicki hint

kalganov
Tako je na primer trebalo da shvatim karmichki hint, koji su mi nebesa uputila kada sam nabasao na Milomira Marica



Zashto tako o susretu sa Prometejem srpskog novinarstva, volshebnim devastatorom medijskog mraka, krstashem
za svetlo i istinu, nedokucivim zurnalistom, gde god da se pojavi uvek pozeljnim urednikom i nadasve najvecim zivim intelektualcem sa nashih prostora


sito pa besno, moj gospodine!
one for the road one for the road 00:11 25.10.2008

Preporuka za tekst

I podrska u dizanju prasine i nerviranju fasista raznih boja i background-a! ;-)

A ovo sto si cas VIP, cas obican bloger je jos jedan iritantan feature umiruce B92.
queeria92 queeria92 00:38 25.10.2008

Re: Preporuka za tekst

I podrska u dizanju prasine i nerviranju fasista raznih boja i background-a! ;-)


I od mene podrška.

Skidanje ovog teksta sa naslovne strane je SRAMOTA ZA B92.
rayzippo rayzippo 01:16 25.10.2008

Re: Preporuka za tekst

ma to samo da pokazu da ovo ipak nije vlasnistvo tiborovo kao sto doticni tvrdi..
malo prelistas i evo bloga
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:41 25.10.2008

Re: Preporuka za tekst

Ovo na B92 nisam ocekivala!
Sramota!
yanjing yanjing 09:49 25.10.2008

Re: Preporuka za tekst

Skidanje ovog teksta sa naslovne strane je SRAMOTA ZA B92.


Slazem se.
Zgrozena sam i ostala sam bez reci.

Bedno.
miljanah miljanah 13:32 25.10.2008

Re: Preporuka za tekst

Pridruzujem se protestu!
Zbog skidanja ovog teksta sa naslovnice (da ne bude zabune).

Preporuka Tiboru.

Unfuckable Unfuckable 04:59 25.10.2008

Bitna Elita

Ono sto meni smeta na tom standu, a sto je i generalni problem sa sajmom i naposletku i sa drustvom je to bizarno i potpuno pervertirano shvatanje da je bas to demokratija i pluralizam ako se i kad objavljuje apsolutno sve.
Ataturk Ataturk 18:25 25.10.2008

...

„Srbijansko“ se odnosi na naciju, a „srpsko“ na etnicku grupu...simple as that.
Ako se bar malo razmisli onda se vidi da „srbijansko“ nikako ne može da bude poruga nego je čak pohvala, jer podrazumeva postojanje nacije u modernom znacenju tog pojma.
Ovo je kako sam ja shvatio (i kako shvatam) korišćenje ovog pojma od strane Druge Srbije i ne razumem kako nekom može to da smeta, osim ako ta osoba nije jedna od onih kojoj je jedina asocijacija na „srbijansko“ neki ne baš blagonaklon prilog na HRT-u.

Da skratim, T. Jona gives too much credentials ovom društvu nazivajući ga „srbijanskim“ i slažem se da treba da se prešaltuje na „srpsko“...so stop going mental and stuff...:)
Goran Vučković Goran Vučković 19:22 25.10.2008

Re: ...

Ataturk
„Srbijansko“ se odnosi na naciju, a „srpsko“ na etnicku grupu...simple as that.
Ako se bar malo razmisli onda se vidi da „srbijansko“ nikako ne može da bude poruga nego je čak pohvala, jer podrazumeva postojanje nacije u modernom znacenju tog pojma.
Ovo je kako sam ja shvatio (i kako shvatam) korišćenje ovog pojma od strane Druge Srbije i ne razumem kako nekom može to da smeta, osim ako ta osoba nije jedna od onih kojoj je jedina asocijacija na „srbijansko“ neki ne baš blagonaklon prilog na HRT-u.

Da skratim, T. Jona gives too much credentials ovom društvu nazivajući ga „srbijanskim“ i slažem se da treba da se prešaltuje na „srpsko“...so stop going mental and stuff...:)

Aha, pa da - Tibor Jona, Srbijanac, piše o srbijanskom međunarodnom sajmu knjiga, ima pokoji problem sa srbijanskim finansiranjem knjiga o republici Srpskoj, nekim srbijanskim srpskim autorima sumnjive prošlosti i nekim srbijanskim izdanjima poznatih dela carske ruske obaveštajne službe... a HRT ima trenutno većih prioriteta nego što je bavljenje srbijanskim problemima.

A Ataturk sa svojom suprugom pozira na blogovima kod Srbina Turkijanca Budimca :)
vishnja92 vishnja92 19:25 25.10.2008

Re: ...

idi bre vucko :)))
Goran Vučković Goran Vučković 19:33 25.10.2008

Re: ...

Ataturk Ataturk 20:15 25.10.2008

Re: ...


Ispalapuca ma samo tako! :)
ha ha tako nekako...Čista desetka i pet bambija za Vučka! :)
samo što bih ja rekao Budimac the Turkish Serbian ili ti Turski Srbin....ovo turkijanac mi mnogo nešto rogobatno da izviniš.
Ne kažem ja da je ovo što sam ispisao zapisano u kamenu i da je tačno (gramatički or whatever) nego da se jednostavno ti izrazi tako koriste i da "srbijanski" nije pogrdno...ja taj izraz koristim afirmativno...a je! :)
a ovi što se bune za "srbijanski" mogu da potpišem da je zbog hrt-a...culo se to vec ranije po blogu....

p.s. da, Tibor Jona jeste Srbijanac što mnogi sendvičari ovde na blogu ne mogu po mozgu da prevare...

vishnja92 vishnja92 20:16 25.10.2008

Re: ...

sendvičari

hehehe, hit :)))))
Goran Vučković Goran Vučković 20:25 25.10.2008

Re: ...


samo što bih ja rekao Budimac the Turkish Serbian ili ti Turski Srbin....ovo turkijanac mi mnogo nešto rogobatno da izviniš.

Ma navikneš se, kao i na cilindre :)
Ne kažem ja da je ovo što sam ispisao zapisano u kamenu i da je tačno (gramatički or whatever) nego da se jednostavno ti izrazi tako koriste i da "srbijanski" nije pogrdno...ja taj izraz koristim afirmativno...a je! :)
a ovi što se bune za "srbijanski" mogu da potpišem da je zbog hrt-a...culo se to vec ranije po blogu....

Što bi bilo pogrdno, kad nas tako zovu i Srbi preko Drine - moraju nekako da razlikuju sebe od nas...
p.s. da, Tibor Jona jeste Srbijanac što mnogi sendvičari ovde na blogu ne mogu po mozgu da prevare...

Meni obično više smeta njegov ph faktor - sa geografijom i etničnošću nemam baš nikakav problem.

Inače pažnja sa ovom engleskom pesmicom - treba lagano i tačno izgovarati - inače bude veselje
Ataturk Ataturk 22:41 25.10.2008

Re: ...

Pa ti pričaj s cilindrom šta oćeš!
meni taj Prokićev deo bas smešan (način na koji izgovara) a nije da vrednujem to što priča kao dobro ! ovo da se ogradim da ne bi bilo veselja :)
Budimčev blog rules!

Što bi rekli Srbijanci und Srbi: "POZZ" :)
ogar2 ogar2 08:22 26.10.2008

Re: ...

Možda je resenje: okupacija Srbije, zabrana samostalnog uredjivanja izdanja, strogo kontrolisana poseta sajmu, zabrana da Rados Ljusic posecuje sajam. Vojvodini status Hong Konga, promena skolskih programa, na primer zamena hrvatskim ili engleskim udžbenicima itd.

Way to go.
ogar2 ogar2 08:25 26.10.2008

Re: ...

„Srbijansko“ se odnosi na naciju, a „srpsko“ na etnicku grupu...simple as that.

Ajde sada isto tako simple pronadji tu istu razliku vezano za izraz "hrvatsko".
Goran Vučković Goran Vučković 09:41 26.10.2008

Re: ...

Ajde sada isto tako simple pronadji tu istu razliku vezano za izraz "hrvatsko".

Hrvaćansko, naravno!

Zar nije Branko u svom "Kolu" pevao:

Srbijanče, ognju živi, ko se tebi još ne divi
Hrvaćane, ne od lane, od uvek si ti bez mane


:)))
Ataturk Ataturk 14:40 26.10.2008

Re: ...

ogar2
„Srbijansko“ se odnosi na naciju, a „srpsko“ na etnicku grupu...simple as that.Ajde sada isto tako simple pronadji tu istu razliku vezano za izraz "hrvatsko".


A ha, ja baš o tome pričao....

Preporuka! :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:47 26.10.2008

Tibore

brate po budimpešti,
baš si zakomplikovao sa ovim moralisanjem i zgražanjem. pobogu, pa sajam knjige je oduvek bio stecište najraznorodnijeg sveta, stvarno, koliko knjiga toliko i sveta: od kampfa, preko svetog deda vladike, kroz ezoteriju i budalaštine, do novijih firera... to je tako godinama... ali, kao što je čudno sa svetom knjiga, tako je i sa tim sajmom, uvek se dogodi neko iznenađenje... ne znam, razumem tvoju agoniju, i sam se često osetim tako, ali to je srbija - puna šitčine ali i retko gde susretljivih divota, trista čuda.
vishnja92 vishnja92 15:58 26.10.2008

Re: Tibore

stigao vilovnjak :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:10 26.10.2008

Re: volim tvoje komplimente, Vishnja :)

d_sandic d_sandic 10:35 29.10.2008

Ajte malo uljudnije, molim vas

Ja prihvatam ideju da postoje ljudi koji ne vide nista skandalozno u cinjenici da se ova knjiga stampa od poreskih para svih gradjana, pa i onih preko cijeg je genocida i nastala ta Republika Srpska


Gospodine Tibore, Republika Srpska nije nastala genocidom već zaključivanjem međunarodnog ugovora o miru. Predstavlja minimum interesa srpskog naroda u BiH. Oni koji su svojim potpisom overili i kreirali sporazum znali su za sve aspekte građanskog rata u BiH. Tvrdnja koju ste izneli vređa jedan konstitutivni narod u susednoj državi. Može se podvesti pod izazivanje nacionalne netrpeljivosti. Uvredljiva je svakako, jer u građanskom ratu nevinih nema. Za vašu informaciju u federaciji BiH živi manje od 4% srpskog stanovništva. Povrat imovine nije do kraja sproveden. Novoizgrađenih školskih i verskih objekata pripadnika srpskog naroda gotovo da i nema. Raspitajte se kako stoje stvari u RS. Koji procenat 'drugih' učestvuje u kreiranju vlasti u RS, a koji u F BiH. Republika Srpska je razvijeniji i demokratskiji deo BiH. Da ništa drugo, nema mudžahedinska naselja krcatih teroristima! Čudi me da osoba koja se zalaže za decentralizaciju, zastupa ideje o unitarnoj BiH. Koji je vaš motiv da se mešate u uređenje susedne države? Da podrivate mir? Nipodaštavate pravo konstitutivnog naroda da uredi svoju državu?
Tibor Jóna Tibor Jóna 10:56 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

d_sandic
Ja prihvatam ideju da postoje ljudi koji ne vide nista skandalozno u cinjenici da se ova knjiga stampa od poreskih para svih gradjana, pa i onih preko cijeg je genocida i nastala ta Republika Srpska


Gospodine Tibore, Republika Srpska nije nastala genocidom već zaključivanjem međunarodnog ugovora o miru. Predstavlja minimum interesa srpskog naroda u BiH. Oni koji su svojim potpisom overili i kreirali sporazum znali su za sve aspekte građanskog rata u BiH. Tvrdnja koju ste izneli vređa jedan konstitutivni narod u susednoj državi. Može se podvesti pod izazivanje nacionalne netrpeljivosti. Uvredljiva je svakako, jer u građanskom ratu nevinih nema. Za vašu informaciju u federaciji BiH živi manje od 4% srpskog stanovništva. Povrat imovine nije do kraja sproveden. Novoizgrađenih školskih i verskih objekata pripadnika srpskog naroda gotovo da i nema. Raspitajte se kako stoje stvari u RS. Koji procenat 'drugih' učestvuje u kreiranju vlasti u RS, a koji u F BiH. Republika Srpska je razvijeniji i demokratskiji deo BiH. Da ništa drugo, nema mudžahedinska naselja krcatih teroristima! Čudi me da osoba koja se zalaže za decentralizaciju, zastupa ideje o unitarnoj BiH. Koji je vaš motiv da se mešate u uređenje susedne države? Da podrivate mir? Nipodaštavate pravo konstitutivnog naroda da uredi svoju državu?


chu podrivam mir! da podrivam mir, unosim haos, beznadje, bezumlje, defetizam, sve u cilju nasilnog i sto bucnijeg obaranja demokratski izbaranog rezima-vrhuske u Banja Luci tzv. Dodikove soldateske i uspostavljanje mudzahedinsko-jezuitske vlasti nad Rep.Srpskom kako bi se nastavili procesi Drang nach Osten, unijacenja i pomuhamedisanja preostalog srskog stanovnista, u cilju finalizacije prve faze globalne dominacije Novog svetskog poretka, Tajne vlade Rotshilda i radikalnih cionistickih elemenata, a sve kako bi se porazila Rusija i Belorusija i svetom zavladao krvavi masonski kapital !

u tom smislu ne prezem od sredstava, opravdanih ciljem, mutim vodu, sirim dezinformacije i svakako se drugojacije nevaljalo ponasam, svestan da ce NSP, u trenutku kada svojom imperijalistickom cizmom zajase na nasa ledja, meni znati da baci saku krvavih dolara!

nadam se da su moje namere sada jasnije! a sve preko bloga b92!
d_sandic d_sandic 11:02 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

Jasni ste mi ko dan! Želim vam uspeh i sreću u životu.

A što se RS tiče, preživela je ona i mnogo moćnije likove od vas.
Tibor Jóna Tibor Jóna 11:17 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

d_sandic
Jasni ste mi ko dan! Želim vam uspeh i sreću u životu.

A što se RS tiče, preživela je ona i mnogo moćnije likove od vas.


cini vam se!
d_sandic d_sandic 11:20 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

cini vam se!


Vi bi ste se prepirali. Nije problem, ali time bi vam dao na značaju. Znate ono, broj komentara, čitanost...
Tibor Jóna Tibor Jóna 11:36 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

d_sandic
cini vam se!


Vi bi ste se prepirali. Nije problem, ali time bi vam dao na značaju. Znate ono, broj komentara, čitanost...


vidite, da se uozbiljim, mada kao chemu... ali ajde...

i predaja ceskoslovacke Hitleru je bila zasnovana na Minhenskom ugovoru, potpuno validnom medjunarodnom sporazumu. To nista nije ucinilo da to bude manje sramno ili u paraleli sa Republikom Srpskom, manje zasnovano na genocidu!
vishnja92 vishnja92 11:43 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

ali time bi vam dao na značaju. Znate ono, broj komentara, čitanost...

ja sam 100% sigurna da je Tiboru skroz odgovaralo da mu kraj posta ulepsava ovaj gore vilovnjacki Legolas. to je stvar primarne estetike. al ste Vi dosli da se igrate, pa sad vise necete da se igrate, pa tako......
d_sandic d_sandic 11:51 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

i predaja ceskoslovacke Hitleru je bila zasnovana na Minhenskom ugovoru, potpuno validnom medjunarodnom sporazumu. To nista nije ucinilo da to bude manje sramno ili u paraleli sa Republikom Srpskom, manje zasnovano na genocidu!


E sad možemo razumno da razgovaramo. Hitler je okupirao Čehoslovačku. U BiH je bio građanski rat. Sukobila su se tri konstitutivna naroda po principu svako protiv svakog. Elemenata genocida ima na sve tri strane. Sledeći tu logiku, cela Bosna je genocidna tvorevina. Dokazi: broj Srba u Sarajevu danas i pre aprila 92. Broj Srba u federalnim opštinama danas i pre, Bradina, Kamenica, Skelani, Kazani... Masovna ubistva srpskih civila u Podrinju počinjena iz zone koja je trebalo da bude demilitarizovana. Građanski rat je kompleksniji od rata država protiv države. Jedno pitanje: zašto nato nije ukinuo RS za jedan dan kao Herceg Bosnu? Mogli su , bili su i sad su jači. Oni znaju nešto što vi nećete da uvidite : ne može se ukinuti volja jednog naroda! Možete ga okupirati, ali onda dugoročno imate problem. Nato je zaustavio napredak muslimansko hrvatskih snaga ka Banjaluci. Nato je po toj logici saučesnik u stvaranju RS. Znate li kako je izgledalo bombardovanje naših položaja 95.? U odnosu na bombardovanje Srbije 99.? Smešno! Tek da ga bude!
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:15 29.10.2008

Re: Ajte malo uljudnije, molim vas

E sad možemo razumno da razgovaramo. Hitler je okupirao Čehoslovačku. U BiH je bio građanski rat. Sukobila su se tri konstitutivna naroda po principu svako protiv svakog. Elemenata genocida ima na sve tri strane. Sledeći tu logiku, cela Bosna je genocidna tvorevina.


e pa nece bas biti!

Bosne je bilo i pre rata. Docim se isto ne moze bas reci za Republiku Srpsku, koja je nastala u procesu realizacije jedne od faza tzv. velikosrpskog projekta , inace vrlo fancy imena za projekat stvaranja opsteg haosa i fertutme kako bi se Diktatoru, njegovoj familiji i njihovim satrapima omogucilo nelegalno bogacenje van svake mere.

kako se na taj projekat , u vidu spoljnog saradnika, prikacio svakojaki shovinisticki i rasisticki ludak, verujuci da je doslo i njegovih 5 minuta, a kako njihove akcije nikako nisu smetale glavni projekat, vec ga cak i cinile mogucnijim i izvodljivijim, to ih se pustilo da siluju Sarajevo sve godine pod opsadom ili da masakriraju Srebrenicu...

I dok se tako po Srbiji bogatilo ta Republika Srpska je masakrirala, pa otkopavala, pa razvozila te lesheve, pa ponovo zakopavala, pa tako u krug ...

edno pitanje: zašto nato nije ukinuo RS za jedan dan kao Herceg Bosnu?


to ce nam siguran sam objasniti nikola koljevic, njegova knjiga i njen predgovornik dobrica cosic. a ako oni pak omanu seselj ce na sudjenju , garant!


Goran Vučković Goran Vučković 12:16 29.10.2008

Literarne metode mlaćenja gloginja

Znate li kako je izgledalo bombardovanje naših položaja 95.? U odnosu na bombardovanje Srbije 99.? Smešno! Tek da ga bude!

Pa poginulo je oko 4.500 ljudi, koliko znam - i rasturena vojna infrastruktura totalno i to sve u par nedelja takoreći - zato su posle i morali da koče muslimansko-hrvatske snake na par desetina kilometara pred Banjalukom i da onda sklepaju šta mogu kao državu - imajući u vidu da vlade mogu da menjaju, ali narod malo teže.

Ali šta briga Tibora za rat i mir u Bosni - on samo voli da stavlja sličice iz drugog svetskog rata po svom blogu i da pravi j'accuse tekstove, boreći se hrabro protiv genocidnog srpskog nacionalizma, istog kao fašizam, nacizam, komunizam itd (ili čime su ga već plašili kad je bio mali).

Računam da od osećanja prema BiH i ljudima koji tamo žive ima samo jedno - nadahnuće za nova "literarna dela". A oni "genocidni", jadni i čemerni, kako sada žive i šta rade i šta planiraju, a šta mogu, deca koja su se u ratu rodila i izrasla i sada žive u kojekakvim "genocidnim tvorevinama" i gledaju jedni druge s podozrenjem preko tih unutrašnjih granica, kao što su se njihovi očevi gledali preko nišana - šta se to Tibora tiče. Važno je da se lepo uklapaju u njegove stilske figure. Ima on rešenje za njih - prosto, da prostije ne može biti. I ne mora niko da ga plaća za to - on to radi iz zadovoljstva.
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:19 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

Goran Vučković
Znate li kako je izgledalo bombardovanje naših položaja 95.? U odnosu na bombardovanje Srbije 99.? Smešno! Tek da ga bude!

Pa poginulo je oko 4.500 ljudi, koliko znam - i rasturena vojna infrastruktura totalno i to sve u par nedelja takoreći - zato su posle i morali da koče muslimansko-hrvatske snake na par desetina kilometara pred Banjalukom i da onda sklepaju šta mogu kao državu - imajući u vidu da vlade mogu da menjaju, ali narod malo teže.

Ali šta briga Tibora za rat i mir u Bosni - on samo voli da stavlja sličice iz drugog svetskog rata po svom blogu i da pravi j'accuse tekstove, boreći se hrabro protiv genocidnog srpskog nacionalizma, istog kao fašizam, nacizam, komunizam itd (ili čime su ga već plašili kad je bio mali).

Računam da od osećanja prema BiH i ljudima koji tamo žive ima samo jedno - nadahnuće za nova "literarna dela". A oni "genocidni", jadni i čemerni, kako sada žive i šta rade i šta planiraju, a šta mogu, deca koja su se u ratu rodila i izrasla i sada žive u kojekakvim "genocidnim tvorevinama" i gledaju jedni druge s podozrenjem preko tih unutrašnjih granica, kao što su se njihovi očevi gledali preko nišana - šta se to Tibora tiče. Važno je da se lepo uklapaju u njegove stilske figure. Ima on rešenje za njih - prosto, da prostije ne može biti. I ne mora niko da ga plaća za to - on to radi iz zadovoljstva.


razocaracu se ako posle ovako nadahnute analize saznam da imak niste u najmanju ruku psiholog.
Goran Vučković Goran Vučković 12:30 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

razocaracu se ako posle ovako nadahnute analize saznam da imak niste u najmanju ruku psiholog.

Ne, ali računam da, ako je potreban, ovde (na blogu) ima ko može da preporuči.
d_sandic d_sandic 12:32 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

Ili ti sviranje k....u ! U pravu ste.
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:34 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

Ili ti sviranje k....u ! U pravu ste.


lepo da ste se bas kod te reci nasli.
hajde , sada svi na svoje radne zadatke...
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:36 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja


Ne, ali računam da, ako je potreban, ovde (na blogu) ima ko može da preporuči.


volim kad dijaspora nadje vremena za brinuti o bespucima povjesne zbilje u otadzbini... odma coveku jasno da su seka, jeka i ceka proredili gostovanja...dokon um...
d_sandic d_sandic 12:38 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

lepo da ste se bas kod te reci nasli.
hajde , sada svi na svoje radne zadatke...





Opet teorija o DB? Pa, pa, pa paranoja!
Goran Vučković Goran Vučković 12:42 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

volim kad dijaspora nadje vremena za brinuti o bespucima povjesne zbilje u otadzbini... odma coveku jasno da su seka, jeka i ceka proredili gostovanja...dokon um...

Eto - ima se, može se - sendviča ima i za dijasporu, čim nije niz dlaku.
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:44 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

Goran Vučković
volim kad dijaspora nadje vremena za brinuti o bespucima povjesne zbilje u otadzbini... odma coveku jasno da su seka, jeka i ceka proredili gostovanja...dokon um...

Eto - ima se, može se - sendviča ima i za dijasporu, čim nije niz dlaku.


zar vi svoje vec niste uzeli, sendvice naime, u JATu?
Goran Vučković Goran Vučković 12:49 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

zar vi svoje vec niste uzeli, sendvice naime, u JATu?

Tuđi sendviči se izgleda lakše vare...
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:05 29.10.2008

Re: Literarne metode mlaćenja gloginja

·

to mi vi kazite...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana