Robovima rada iz zemalja u tranziciji

zeka Novi Sad RSS / 21.07.2007. u 12:08

Pogledaj, u zamci si!

Ustani ujutro. Idi na posao. Primi kao platu manje nego što proizvedeš.

Višak daj svom gazdi. Preživi od svoje plate. Potroši je na otkupljivanje onoga što si ti i drugi plaćeni robovi proizveli. Potrošio si celu platu.
Treba ti još novca. Onda...ustani ujutro. Idi na posao. Primi kao platu manje nego što proizvedeš...
Ponavljaj ovo do smrti, ili dok te ne bace na otpad.
To je tvoj život. To znači biti zaposlen. "Srećniji" si od jadnog komšije:
on je nezaposlen, prinuđen da traži sebi gazdu koji će ga izrabljivati.
Zaposlenje je izrabljivanje. To je legalizovana pljačka: ti proizvodiš
dobra i pružaš usluge drugima, a drugi, koji poseduju sredstva za proizvodnju se bogate.
Zaposlenje je zamka.
Ti si u njoj.
Jedini razlog za postojanje radnika na zemlji je da budu
zaposleni-pljačkani-zatvoreni. Bez nas ne bi bilo viška vrednosti.
Kad bi višak vrednosti mogao nastati bez nas, bili bismo odvojeni kao stoka za klanje. Ali mi smo potrebni sistemu. Iz rupe koju je kapitalizam iskopao za
nas izlazi zarada. Puno lepe zarade da bi bogati ostali bogati. Nisu li bogati srećni što nas imaju?
Ali, ti nikad nisi tražio da budeš u ovoj zamci. Nemaš sreće. To je određeno rođenjem.
Žao mi je, gđo Petrović, ali rodili ste plaćenog roba."
Radnici su oni koji nemaju praktično ništa vredno prodaje, osim sebe
samih: naše psihičke i fizičke sposobnosti, naš rad.

"Odlično, gđo Mišković/Karić/ Drakulić/ Hamović/ Kostić... rodili ste savršeno zdravu bebu-parazita,
tek što je izašla iz materice, već je naslednik pet direktorskih mesta,i poseduje više imovine, nego što će radnik Petrović zaraditi u toku celog svog života kao plaćeni rob."
Nema zamke za kapitalističku bebu. U redu, pa mora neko da brine i o karipskim plažama, dok mi
ostali brinemo o fabrikama i kancelarijama.

Želiš da pobegneš iz zamke, i budeš kao besposličari koji žive od
viška? Lakše je to reći, nego učiniti, robe.
Možeš pokušati da opljačkaš banku. Zatvori su puni plaćenih robova koji su pokušali da pobegnu iz zamke, samo da bi se premestili u zatvorsku ćeliju.
Ili možda lutrija? Uvek ima nade da će ti se sreća nasmešiti, sa šansama 15 miliona prema jedan. Upravo je to svrha lutrije: ponuditi nadu zatvorenima.
Platiš tiket, i kupio si prividnu pukotinu u zidu svoje ćelije.

Ili možeš da stisneš zube, i da trpiš. To radi većina. Neki ne. Samoubistvo uvek postoji kao mogućnost. Ili droge.
Haustori su puni klinaca koji misle da mogu da dožive malo ekstaze u toku svog zatvora, u zamci.
Naravno uvek se možeš okrenuti religiji, koja će ti izvrnuti mozak i bez droga. Ona ti nudi večni život posle smrti. Ali šta je sa životom pre smrti?
Ti nisi ovde da živiš, plaćeni robe. Ti si tu da proizvodiš zaradu. Život je nešto čime možeš da se baviš u svom slobodnom vremenu.
U zamci, tvoje vreme je retko tvoje.
Većinu provodiš radeći.
Zato si i ovde.
To je ono što ti daje za pravo, da uveče odeš kući i pripremiš se za sledeći radni dan. Nekada, robovi nisu mogli da odu kući.
Robovi su pripadali svojim vlasnicima.
Robovi nisu imali stanarine i hipoteke da o njima brinu.
Ti ih imaš, jadniče. U momentu kada na kratko napustiš mesto zaposlenja, dolaziš kući, na mesto koje moraš da iznajmljuješ, ili da pozajmljuješ novac da bi u njemu živeo.
Verovatno bi voleo da živiš negde drugde.
Zamka može postati pomalo tesna.
To je čisto pitanje sreće: ako spadaš u onih dva posto koji poseduju i kontrolišu resurse planete, onda imaš veličanstvenu kuću, u kojoj ćeš provoditi svoje slobodne sate.
Ali tvoji slobodni sati su retki.
Osim ako nisi nezaposlen, u kom slučaju si prisiljen da lupaš na vrata svog izrabljivača, preklinjući ga da te legalno pljačka. A onda ponovo na izdržavanje kazne u sistemu zarade.

Radiš kako radiš zato što si zatvoren. Živiš kako i gde živiš, zato što si u
zamci. Voziš se u lošim kolima na zakrčenim ulicama, ili u pretrpanom
javnom saobraćaju, plaćajući da bi otišao da budeš izrabljivan, zato što si u zamci. Tvoja deca se rađaju u istoj zamci u kojoj si i ti, i šalješ ih u školu da nauče kako da budu zatvorena. Ti si zaista potpuno zatvoren u mašini za mlevenje zarade, u ovom trulom socijalnom sistemu. A tvoje gazde to zovu slobodom.

Na neki način, ti i jesi slobodan, jer svaka zamka ima i vrata.
Oni koji ti pokazuju put ka izlazu žigosani su kao ludaci, ili
opasni, i to te može navesti da ostaneš gde si.
Čak se i plašiš slobode koje leži izvan tvog kaveza.
U zamci barem dobijaš svoju platu, kao što pas na uzici dobija kost.
Možeš da izabereš koju ćeš kost da glođeš. Konzervativno-nacionalističku kost,
Liberalno- menadžersku kost kost,
Nacionalističko-konzervativnu kost...
Dobro prilagođen zatvorenik voli svoju kost.

Ili možeš odbiti da budeš zatvoren. Kako? Pa, kako si i dospeo u zamku?
Ustao si ujutro, otišao na posao, primio kao platu manje nego što si
proizveo, preživeo si od svoje plate, dao si višak svom gazdi, potrošio
si je na ono što ste ti i ostali robovi proizveli. Potrošio si celu platu, trebalo ti je još novca, vratio si se na posao... i tako stalno, u krug, bez kraja, ponavljaš isto zauvek.
Čini se da nema izlaza.
Ali postoji jednostavan izlaz, samo ako razmisliš o tome, i udružiš
se sa ostalim robovima koji su razmislili o tome.
Napravi društvo, koje funkcioniše na drugim principima, bez proklete zamke.
Posedujte i kontrolišite svetsko bogatstvo zajedno. Pruži koliko možeš- uzmi koliko ti treba.
Proizvodi zbog potrebe, a ne zbog zarade.
Bez plate, samo saradnja. Bez plate, bez poslodavca - nema ni zamke.

Nemaš ništa da izgubiš, osim beznadežnog očaja zatvorene tegleće
marve.

A možeš dobiti čitav svet ,dovoljno je samo da to poželiš.

 

Atačmenti



Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gaus gaus 12:23 21.07.2007

Sala/posalica/doskocica

Znas li ti, duze Zekonja, ovaj vic:

Zaljubili se meda i zeka i osnovali zajednicu u kojoj su ziveli u skladnoj i harmonicnoj emotivno/erotskoj vezi. Posle nekog vremena, nadju prijatelji medu kako, izgubljen i skrhan bolom, luta ulicama naizgled besciljno. Posle bezbroj pitanja o razlogu iznenadne tuge, meda pristane da progovori rec-dve o razlogu svoje depresije. I veli meda tako: "Volesmo se zeka i ja svaki dan vise puta. Ja bih, kao pobornik sigurnog seksa, koristio kondom pri svakom snosaju. Ali, te kobne noci nam ponesta higijenskih gumica, te mi odlucismo da probamo, eto samo jedanput, bez kondoma. I tako se junacki dohvatismo, medjutim strast bese tolika da sam morao da ejakuliram unutra. I...i...". "Pa sta je bilo, medo, pricaj!", rekose prijatelji. "Pa nista", uzdahnu meda, "zeka puk'o"...
cica mica cica mica 14:02 21.07.2007

Re: Sala/posalica/doskocica

Vidi: O homobalcanicusu vol. 3
A možeš i pod vol. 2
A i PRVI JE ODLIČAN !

U pauzi revolucije... uvek ima nekoliko nastavaka... ne brini
igipop igipop 14:44 21.07.2007

I?

Sve je to tacno.

Samo kao sto rekoste mi siromasni ne vidimo svet koji bi mogao da bude drugaciji.

Imate li neku ostvarljivu ideju?
Brooklyn Brooklyn 12:34 21.07.2007

i tako nas zekan

promptno promovisan u VIP. ko kaze da B92 nije revolucionaran? :))
Doctor Wu Doctor Wu 15:22 21.07.2007

To nije obican zekan

to je LSD zekan. Mislim, Letim, Sanjam, Disem zekan. I to na motoru.
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 13:13 21.07.2007

u vezi bogatih...

sve ce to Karma srediti, ne brini.

Samo uzmi Tuborg, i opusti se... pocetak izlaska iz sistema je u kontemplaciji. :)
mariopan mariopan 13:29 21.07.2007

Re: u vezi bogatih...

Apropo mede i zeke iz vica......Zaboravili ste da spomenete jedinu narodnu zabavu koja nista ne kosta a uveseljava sve i bogate i siromasne...neke manje neke vise a obrnuto je proporcionalna kolicini bogatstva koju neko ima .


postoji izlaz..volite se ljudi to nista ne kosta,dobro je za zdravlje i kondiciju i to sigurno bolje radite i od Miskovica i Hamovica i svih ostalih pobrojanih. Na njima i u njima sve se zgrcilo od straha da im neko ne pokupi tesko stecenu lovu,ne spavaju nocu,ne zato da bi nesto uradili kad vec ne spavaju , a vi "radite" i oni to znaju i umiru od zavisti.

Kazezoze Kazezoze 13:35 21.07.2007

the marketing awards 2002

Milan Novković Milan Novković 14:37 21.07.2007

Re: u vezi bogatih...

dobro je za zdravlje i kondiciju

Za kondiciju nisam potpuno siguran! Čak sam ubeđen da se ništa bolje ne trči na srednjim stazama, ili uspešnije spušta niz neuređene crvene i crne staze :) Osim ako ja nisam pogrešna škola :)
cica mica cica mica 16:57 21.07.2007

Re: u vezi bogatih... totalno si u pravu

Draga, Miškoviću i Hamoviću se baššš zgrčilo.
Mislim, u njima.
Dobro poznaješ materiju, MILA, svaka ti čast!
Iskustvo vidi se.
I NE SAMO ISKUSTVO ( ! )
Jesu li to neke visoke ili životne škole?
Radoznala sam do besvesti.

p.s. javi se, javi se...
mariopan mariopan 20:06 21.07.2007

Re: u vezi bogatih... totalno si u pravu

Zivotna skola,sve iz iskustva,ta skola nista ne kosta,usavrsavanje takodje...a praksa...ma sto vise to bolje ide, niko nje umoran niko se ne zali..pa nadjite mi vi posao gde se niko ne zalii i nije umoran a zavide vam do besvesti sto RADITE? Eto , moj mali prilog za spas sirotinje i zdravog razuma.
mariopan mariopan 20:07 21.07.2007

Re: u vezi bogatih...

Svaka skola je dobra,nema pogresne samo nek se ne spustaaaaa,to je pogresan pravac,trba da se dizeeee.
cica mica cica mica 20:14 21.07.2007

Re: u vezi bogatih...

Bio je bes. Sada je tuga. Ogromna. Ona - bez vazduha. Dobri saveti, samo napred, svak svojom putanjom.
Nevena Nevena 21:43 21.07.2007

Re: u vezi bogatih...

Zanimljiva tema:) Ja radim ali nikada nisam imala osecaj da me neko izrabljuje a ni ljudi oko mene. Imaju sigurnost da ce svakog meseca biti plata, da mogu na letovanje, zimovanje... Zamisli da ne radis, da po ceo dan zevas kroz prozor, leskaris i zevas i nemas nikakvu sigurnost niti svoj dinar da platis sebi kafu u gradu. Onda ne bi bilo ni skola, ni bolnica, ni... Ne rade svi ljudi u proizvodnji.
Salim se malo. Da nije plate mnogi ljudi ne bi isli na posao. Srbija je jedina zemlja u kojoj su ljudi isli na posao a da plate nisu primali mesecima, neki i godinu. I gle cuda, ''nisu'' se osecali izrabljivanim.
Izgleda da samo Zapad ''izrabljuje'' (eh, taj puuusti kapitalizam) a ostali izmi bankrotirali, prdnuli u cabar:)))
Sta neko radi, kad ne radi? Pitam se. Dan zna da bude dugacak a meni je svaki kratak.:(((
MMMila MMMila 21:45 21.07.2007

Ali ima i onih drugih Nevena:)

Koji su isli na posao, nista nisu radili, a primali su plate redovno:)

Nevena Nevena 07:54 22.07.2007

Re: Ali ima i onih drugih Nevena:)

MMMila
Koji su isli na posao, nista nisu radili, a primali su plate redovno:)

E, da to sam zaborvila. Takvih je najvise ali ne na Zapadu nego zna se gde.
pozz.
ervetor ervetor 20:45 22.07.2007

Re: u vezi bogatih...

Srbija je jedina zemlja u kojoj su ljudi isli na posao a da plate nisu primali mesecima, neki i godinu. I gle cuda, ''nisu'' se osecali izrabljivanim


Ma jok, samo su se 5-tog oktobra okupili ispred skupstine da rostiljaju.

Nevena, ako nije tajna, u kojoj firmi radite i da li je uopste u Srbiji?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:36 21.07.2007

Vidim li ja ovo...

...staroga dobroga Marksa...o))
Samo, Zeko pazi da ne odeš u lenjinizam...
Vladimir Iljič je bio "sladak" sve do momenta dok zbog tobožnjih potreba radnika nije opljačkao prvu banku...o)))
Kasnije je prešao na transporte zlata da bi u konačnici dobio Staljina...jer cilj je opravdavao sva sredstva..o)))
Kazezoze Kazezoze 13:38 21.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

slabo vidish, ne radi se o komunizmu nego o anarhizmu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:47 21.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

Kazezoze
slabo vidish, ne radi se o komunizmu nego o anarhizmu.

Da,da...samo anarhizam kad tad pređe tamo...
Zato mu pominjem Lenjina...i njemu je prethodio Bakunjin...
ervetor ervetor 14:21 21.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

Covek jeste u pravu.
Ovo danas jeste moderni robovlasnicki sistem koji i fukcionise na opstem uverenju ljudi da su slobodni.
Ljudi imaju neki privid slobode zato sto kad dodju kuci imaju televizor, DVD ili klima uredjaj.
Ali, ako pogledate u osnovi, ljudi u najvecem broju slucajeva moraju citav radni vek da rade kako bi zadrzali pravo boravka u prostoru u kome zive.
To sad mi mozemo da nazovemo i kreditom i lizingom i pusingom ali to jeste "robovanje".
Prica o sposobnosti i poslovnim mogucnostima kao i trzisnim vrednostima nemaju bas mnogo smisla.
Svako ko se bavi biznisom ili se pokusao njime baviti, vrlo dobro zna sta je potrebno da bi se dobio posao, i da za to nije dovoljna najpovoljnija ponuda. ( za neke beznacajne poslove koji se opet svode na robovanje jeste bitna najpovoljnija ponuda)
Tu su pretnje,podmetanja, ucene, ubistva i na kraju ostane tako neki "Miskovic" kao eto najsposobniji jer je kao pobedio u trzisnoj utakmici.

Banalan primer. Koliko cesto se desava sledeca situacija: Covek se zaposlio da bi mogao nesto sebi da priusti.
Medjutim, da bi priustio sebi na primer odlazak na godisnji odmor, on mora da radi neprekidno, te se nadje u situaciji da nema kad da ode na odmor jer mora da radi.

Ja ne vidim sta ima lose u tome podrzavati ideju komunizma.
To sto su u proslosti neki kriminalci pravili sranja krijuci se pod maskom komunizma ne moze se poistovetiti sa samim komunizmom, bas kao sto se ne moze ni kapitalizam poistovetiti sa gomilom pokvarenog i bezobraznog sveta koji ubira njegove plodove.
Naprotiv, savremeno kapitalisticko drustvo za svoj razvoj moze samo da bude zahvalno cinjenici sto je na drugoj strani imalo protiv tezu u komunizmu koji je i prirodno nastao kao odgovor radnicke klase na rane oblike surovog kapitalizma i izrabljivanja ljudi za koricu hleba.
Onog momenta, kada se kapitalistima ukazala ozbiljna pretnja da sve ode u boziju mater nailaskom diktature proleterijata doslo je do pozitivnih i humanih pomaka u samom kapitalistickom drustvu.
Zato, po meni svi oni koji danas zive u razvijenim, humanim kapitalistickim zemljama za to mogu da budu zahvalni komunizmu koji je njihovim drustvima bio motiv da se poprave da ne bi zavrsili kao oni koji nisu imali dovoljno sluha pa se primili na utopiju.
Na stranu to sto je sramota ljudske vrste da ideja kao sto je ideja komunizama ne moze u praksi da zazivi iz razloga alavosti i gramzivosti ljudske prirode.
Medjutim, nemojmo prerano suditi o nekim stvarima. Istorija covecanstva jos uvek nije napisana do kraja.
U suprotnom, neko je i 1957 godine nakon lansiranja Sputnjika ( koja je isto tako u jednom momentu bila sadasnjost) mogao reci da komunizam polako odnosi pobedu i prevagu nad trulim i nepravednim kapitalizmom.
Zato, pruzimo priliku ljudskoj vrsti. Mozda u buducnosti bude i drugacijih drustvenih uredjenja. Mada ja tipujem na sunovrat humanizma i solidarnosti i nadolazak jako surove i brutalne epohe.
igipop igipop 14:26 21.07.2007

i prvi tekst je "skinut"

...
cica mica cica mica 14:27 21.07.2007

Re: Vidim li ja ovo... vidiš, vidiš...

Ako nemaš kredita, ja ću da te zovem
Ili hoćeš možda na fixni?
Meni je svejedno.
Nevena Nevena 13:04 22.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

ervetor

....Medjutim, da bi priustio sebi na primer odlazak na godisnji odmor, on mora da radi neprekidno, te se nadje u situaciji da nema kad da ode na odmor jer mora da radi.Ja ne vidim sta ima lose u tome podrzavati ideju komunizma.
.Zato, po meni svi oni koji danas zive u razvijenim, humanim kapitalistickim zemljama za to mogu da budu zahvalni komunizmu koji je njihovim drustvima bio motiv da se poprave da ne bi zavrsili kao oni koji nisu imali dovoljno sluha pa se primili na utopiju.
Na stranu to sto je sramota ljudske vrste da ideja kao sto je ideja komunizama ne moze u praksi da zazivi iz razloga alavosti i gramzivosti ljudske prirode. Medjutim, nemojmo prerano suditi o nekim stvarima. Istorija covecanstva jos uvek nije napisana do kraja.U suprotnom, neko je i 1957 godine nakon lansiranja Sputnjika ( koja je isto tako u jednom momentu bila sadasnjost) mogao reci da komunizam polako odnosi pobedu i prevagu nad trulim i nepravednim kapitalizmom.Zato, pruzimo priliku ljudskoj vrsti. Mozda u buducnosti bude i drugacijih drustvenih uredjenja. Mada ja tipujem na sunovrat humanizma i solidarnosti i nadolazak jako surove i brutalne epohe.

Ovo me je slatko nasmejalo ali i uozbiljilo.
Zivela sam i u ''komunizmu'' sada zivim duzi period u kapitalizmu. U komunizmu nisam bila slobodna nikada i ubedjena sam da je i o meni postojao dosije dok sam bila i u osnovnoj skoli. Nisam imala nista ni materijalno niti bilo kakve perspektive da dobijem ikada posao ako uspem da zavrsim studije a kad moji roditelji pomru od rada da bi mogli meni da plate studije u drugom gradu jer u mom gradu nije bilo visih skola, da mi plate odecu, obucu, knjige. Skolovanje je bilo ''besplatno'' ali knjige i materijal za skolu NISU kao ni ekskurzije.
Kada sam se posle gimnazije nasla u kapitalizmu priznata mi je gimnazija odmah i poslodavac mi je pomogao SVIM snagama da zavrsim i studije pored toga sto radim. Placao me je dovoljno a omogucavao mi je da odsustvujem s posla po potrebi dok mi je to cak i placao i sto ja nisam zloupotrebljavala.
Citavo vreme sam bila svoj covek, nisma mucila roditelje da rade za moje studije, nisam kostala nikoga.
To da je kapitalizam postao human ''zahvaljujuci komunizmu'' je vrlo diskutabilno. Komunizam naime u cevecanstvu nikada nije ni ostvaren zahvaljujuci pohlepi partijskih aparatchika a to je tako i ostalo. Zahvakjujuci kojem komunizmu je onda kapitalizam mogao da ''zahvali''?
Osim toga komunizma ima jednu jezivu osobinu a to je da su SVI LJUDI ''ISTI''. Kako mogu biti svi isti kad je covek jedinstvena individua. Cak i jednojajcani blizanci nisu isti a kamoli da neko u Moskvi bude isti kao neko u Kievu ili u Sloveniji kao u Makedoniji. To je nemoguce.
Nemoguce jer ja volim da ucim i radim, ambiciozna sam i vredna a neko je nezainteresovan da bilo sta prestira, vise voli da spava. Da li ja za takvog treba da radim? Mislim da ne treba.Druga je stvar sto kapitalisti u zemljama u tranziciji izrabljuju radnike. Na Zapadu to nije tako tako je bilo pre vise vekova. Kapitalizam nije postao human zahvaljujuci komunizmu jer je svako drustveno uredjenje proces koji traje. Komunizam je bankrotirao zato sto u njemu nije bilo razvoja, sve je stajalo, nista se nije obnavljalo, sve je funkcionisalo u smislu da se svi zaposle a da niko nista ne radi jer jedan posao mogu da obavljaju vise ili manje ljudi.
Mislim da svaki covek treba da bude slobodna individua (jedino Zakoni usvojeni vecinskim glasanjem treba da vaze za sve) i da je on to u kapitalizmu. On u kapitalizmu ima izbora. Ako hoce da zivi bolje/dobro mora da radi i ima sanse da to cini. Ako hoce da oskudeva i bude siroma isto tako, on ne mora da radi. Ako manje zaradjuje on ima restorane u kojima moze da jede jevtinije, prodavnice u kojima moze da kupuje jevtinije, hranu, odecu, obucu... jer zbog konkurencije postoje takve mogucnosti. Za svakog treba da vazi pravilo sopstvene odgovornosti, radis/imas, ne radis/nemas jer ja ne mogu da odgovaram za nekoga ko ne radi nego samo ravi decu :))) ili skita nocu a spava danju, cini neka zla drugim ljudima. U drustvu mora da postoji neki red inace bi vladala anarhija.
Sunovrat humanizma se nece desiti sigurno jer se u njemu ljudi osecaju slobodnim da se krecu i posluju, nema cak ni granica koje bi ih sputavale i oduzimale im vreme pa sada tako i postoje samo kontinenti a ne sitne drzavice u koje se zatvaraju samo nerazvijeni u kojima tako nastaje samo vise vlastodrzaca. U slobodnom svetu postoji konkurencija pa svako mora da da sve od sebe da bude sto bolji sto stimulise coveka ali i obavezuje ga da doprinosi drustvu (ne smes da bacas djubre po drumu jer to ne rade i ne smeju ni drugi) i ti postajes vredan, uredan, tvoja okolina postaje cista i uredjena i sve ide napred.
Komunizam je bankrotirao, ja ne kazem da je kapitalizam sve ali je on opstao znaci da je bolje drustveno uredjeno jer odgovara vecini.
Glasam za kapitalizam ali za Zapadno-Evropski.:)))
zeka Novi Sad zeka Novi Sad 14:47 22.07.2007

Nevena

Mozda biste i bili u pravu da ne idealizujete previse taj vas savrseni sistem. Problem u kapitalizmu nije prisustvo konkurencije vec odsustvo. Jer da bismo bili konkurentni moramo biti jednaki u pravima ili imati jednake polazne pozicije.Vi i ja imamo bolje polazne pozicije od nekoga iz Senegala, ali gradjani EU ili SAD i to ne svi imaju bolje pozicije od nas. Ne moze se ovo sto imamo sada kao sistem nazvati sistemom konkurencije jer konkurencija ne postoji. Mi ne mozemo biti konkurentni zemljama ili trzistima kapitalizma centra, a zemlje i trzista treceg sveta ne mogu nikad biti konkurentni zemljama i trzistima kapitalizma centra i periferije. Ovaj sistem prouzrokuje ratove nejednakost, izrabljivanje, smrt od gladi i izlecivih bolesti stotina i stotina hiljada ljudi,a ne mora to da radi vec zeli zarad proizvodnje zarade za 2%stanovnistva planete. Reci da je jedini moguci najbolji sistem koji drzi u bedi nemastini i nesigurnosti 98 % populacije na planeti je ili totalno ignorisanje cinjenica ili vrhunsko licemerje. Vi insistirate na konkurenciji ali je ona u ovom sistemu nemoguca,kao sto sam vec rekao, a sistem i svi oni koji ga brane podrzavaju takvu imitaciju zivota .Niko ko je elementarno humanista ne moze reci da je kapitalisticki sistem pravedan i jedino moguci...
Nevena Nevena 16:28 22.07.2007

Re: Nevena

zeka Novi Sad
Mozda biste i bili u pravu da ne idealizujete previse taj vas savrseni sistem. Problem u kapitalizmu nije prisustvo konkurencije vec odsustvo. Jer da bismo bili konkurentni moramo biti jednaki u pravima ili imati jednake polazne pozicije.Vi i ja imamo bolje polazne pozicije od nekoga iz Senegala, ali gradjani EU ili SAD i to ne svi imaju bolje pozicije od nas. Ne moze se ovo sto imamo sada kao sistem nazvati sistemom konkurencije jer konkurencija ne postoji. Mi ne mozemo biti konkurentni zemljama ili trzistima kapitalizma centra, a zemlje i trzista treceg sveta ne mogu nikad biti konkurentni zemljama i trzistima kapitalizma centra i periferije. Ovaj sistem prouzrokuje ratove nejednakost, izrabljivanje, smrt od gladi i izlecivih bolesti stotina i stotina hiljada ljudi,a ne mora to da radi vec zeli zarad proizvodnje zarade za 2%stanovnistva planete. Reci da je jedini moguci najbolji sistem koji drzi u bedi nemastini i nesigurnosti 98 % populacije na planeti je ili totalno ignorisanje cinjenica ili vrhunsko licemerje. Vi insistirate na konkurenciji ali je ona u ovom sistemu nemoguca,kao sto sam vec rekao, a sistem i svi oni koji ga brane podrzavaju takvu imitaciju zivota .Niko ko je elementarno humanista ne moze reci da je kapitalisticki sistem pravedan i jedino moguci...

Da li sam ja to u bilo kojoj reci tvrdila kako je ''je kapitalisticki sistem pravedan i jedino moguci''? Naravno da nisam. Ali ja nisam zaboravila ni na cinjenicu da su stanovnici nekadasnjih kolonijalistickih zemalja trazili da se kolonijalisti vrate jer pod sopstvenim vladarima nisu nista bolje ziveli nego pod kolonijalistickim (primer Indonezija/Holandija/Juzna Afrika i da ne spominjem druge zemlje).
Ja se nisam bavila globalnim stanjem sveta u kojem vladari africkih zemalja na primer izrabljuju svoje narode gore od onih koji bi to cinili iz vana. Ja sam se bavila slobodom ili pak osecanjem slobode vecine ljudi koji zive u zapadnim zemljama kapitalizma. Cinjenica je da je u tom delu sveta vecina ljudi zadovoljna svojim standardom i zivotom dok se to ne bi moglo reci za narode u komunistickim ili bivsim komunistickim zemljama.
Ja sam se osvrtala na konkurenciju koja itekako postoji u kapitalizmu jer se tu svako trudi da bude bolji od drugoga i zato kapitalizam i opstaje dok je komunizam bankrotirao jer su se ljudi tu poistovecivali a u stvarnosti nisu uvek bili ''isti'' niti je to moguce. Biti bolji od drugog u skoli, u sportu, u poslu... svuda ali individualno ne kolektivisticki. Vi se bavite konkurencijom izmedju zemalja ali ne pocinjete bazicno od individua pa tek onda na dalje. Da li kapitalizam iskljucivo prouzrokuje ratove ili su ratove od postanka covecanstva pa nadalje prouzrokovali i drugi faktori osim ekonomskih (religije na primer)? Ne znam zasto bi neko ko tvrdi da je kapitalizam opstao zbog konkurencije medju ljudima koji od sebe daju sve pa drustvo u celini time prosperira i napreduje bio ignorator cinjenica i licemer kad je to cinjenica. Da bas 2% izrabljuje 98% i nije stvarnost jer u zemljama kapitalizma nije tako. Tako moze biti samo globalno gledano ali izrabljuju diktatori i lokalni vlastodrsci a nikako iskljucivo kapitalisti sa Zapada. Ipak mislim da se ovde zapadni humanizam prikazuje kao izrabljivanje a da to nije stvarna slika koja je svakodnevnica. Jer zasto su ljudi na Zapadu po svim anketama srecniji od ljudi koji zive u drugim sistemima? Valjda zato sto mogu da ispolje svoje sposobnosti u radu ostvarujuci karijere na poslu za koji se placaju onoliko koliko prestiraju. Kad prestiraju vise vise i zarade. To sto je to tako da smo izmislili novac i da sada umesto robe i zamene robom imamo novac nisam ja kriva. Ipak ne bih volela vise da za hleb i melko u zamenu moram da dajem nesto drugo osim novca.
ervetor ervetor 20:40 22.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

Glasam za kapitalizam ali za Zapadno-Evropski.:)))



...koji sto vise napreduje, sve je blize komunizmu, jer se od viska kapitala koji je sve veci i veci i tamo finansiraju socijalni slucajevi, bolesni, stari i nemocni.
Razlika je samo u nacinu kako na kraju realizovati jednu krajnje humanu ideju koju ja stvarno ne mogu da dozivim u osnovi kao losu.
Komunizam je u odnosu na kapitalizam isuvise mlad da bi se poredio na taj nacin.
I kapitalizam se kroz dug period menjao i usavrsavao tako da nije uputno o komunizmu stvarati sliku kao o sistemu u kome smo svi isti zato sto su takvu sliku u svet hteli da posalju Kinezi i Rusi.
Stvari se mogu modifikovati.

U osnovi, nemojmo se zanositi, svaki sistem ce funkcionisati ako se dobro finansira. Sve te danas uspesne kapitalisticke zemlje su u ne tako davnoj proslosti svoj "pocetni kapital" stekle izrabljivanjem svojih kolonija.
da li cemo mi to nazivati kapitalizmom, komunizmom, anarhizmom potpuno je nebitno.
Cinjenica jeste da ogroman procenat svetskog stanovnistva nema isti tretman i silom je sprecen da "radi pa zaradi".
Uostalom, pogledajte kako pojedine kapitalisticke zemlje postizu svoju stabilnost i prosperitet na racun toga sto snagom svoje vojne sile uslovljavaju ovim drugima ( takodje kapitalistickim na primer) sta ce i koliko moci da proizvode i izvoze.
O kakvom pravednom sistemu govorimo ako vam neko zato sto je jaci jednostavno brani da nesto proizvedete i uslovljava da od njega kupite ako hocete da zivite a da ne budete izbombardovani ?
To nema veze ni sa komunizmom ni sa kapitalizmom. O tome ja pricam.
Oduvek je u svetu najlepse zivela ona zemlja koja je imala najjacu vojsku.
Nevena Nevena 21:52 22.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

ervetor
Komunizam je u odnosu na kapitalizam isuvise mlad .....
......Oduvek je u svetu najlepse zivela ona zemlja koja je imala najjacu vojsku.

Opet ponavljam svi izmi su bankrotirali ostao je jedino kapitalizam koji je, ma sta ko mislio, ipak opstao, mnoge granice i diktatore uklonio i sada umesto drzava imamo kontinente.
Ako kao individua mogu/moram da biram izmedju dva ''zla'' biram ono za mene manje a to je kapitalizam jer se u njemu zaista bolje osecam. A uopste nisam individualista.
Sto se kolonijalistickih izrabljivanja tice, ponavljam da su mnogi narodi ostali da zive daleko losije pod sopstvenim rezimima kada su otisli kolonijalisti (Indonezija/Moluci/Surinam/Kurasao/Juzna Afrika...)
Da u svetu najlepse zivi zemlja koja ima najjacu vojsku je nonsens jazvivim u zemlji koja maltene i nema vojsku ali je jedna od najbogatijih zemalja iako je jako mala povrsinski sa socijalnom pravdom koju u drugim zemljama ljudi mogu samo da sanjaju. Sistem je kapitalisticki.
ervetor ervetor 21:43 23.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

Da u svetu najlepse zivi zemlja koja ima najjacu vojsku je nonsens


jamacno, jamacno... :))

Sto se kolonijalistickih izrabljivanja tice, ponavljam da su mnogi narodi ostali da zive daleko losije pod sopstvenim rezimima kada su otisli kolonijalisti (Indonezija/Moluci/Surinam/Kurasao/Juzna Afrika...)


Ih, Ih. Ostavis cvet da uvene i onda mu kazes da ce sutra mozda biti malo zaliven pa ocekujes da procveta.

jazvivim u zemlji koja maltene i nema vojsku ali je jedna od najbogatijih zemalja iako je jako mala povrsinski sa socijalnom pravdom koju u drugim zemljama ljudi mogu samo da sanjaju. Sistem je kapitalisticki


Bas me zanima cija bi vojska intervenisala daljinskim upravljacem kada bi ta povrsinski mala zemlja bila ugrozena. ?
S druge strane malo je licemerno groziti se nad sudbinom bivsih kolonijalistickih zemalja koje sada grcaju pod domacim dikatatorima, a istovremeno se ponositi svojom malom bogatom zemljom koja oberucke prihvata krvavi kapital svakojakih kriminalaca,diktatora,kraljeva i.t.d ( ukljucujuci i ove nase ) i to joj nije nimalo gadno i ne obazire se na poreklo tih para.

hajde da zamislimo da taj komunizam nestane i u ove preostale dve-tri komunisticke drzave.
Ostao bi na svetu jedino kapitalizam ( prakticno).
I opet bi u kapitalistickom svetu dosli do saznanja da vise od pola sveta sa sve tim najboljim sistemom zive u diktaturama komplet sa golemim krsenjem ljudskih prava.
I sta onda imamo ?
Pa nista. imamo isto ono sto smo imali i u vreme kada je postojala blokovska podela. Pola sveta zivi ljudski, a pola zivi neljudski. Bez obzira na drustveno uredjenje.
Ne mozemo onda govoriti o kapitalizmu kao najboljem sistemu zato sto se u nekim kapitalistickim drzavama zivi dobro, a sve one lose primere izbaciti iz analize i proglasiti ih diktaturom koja zapravo i nema veze sa kapitalizmom.
Ja samo kazem, ako upotrebimo takvu logiku onda ni komunizam ne mozemo analizirati jer ga nigde do sada sustinski jos nije ni bilo.
Mi mozemo govoriti samo o drustvima sa visim nivoom kulture i svesti o prioritetnom modelu ponasanja zarad zadovoljenja opsteg interesa i o ovim drugima koji to nisu.
Nema veze drustveno uredjenje sa tim. To sto vi u jednoj maloj zemlji zivite dobro je samo zato sto neko mocno govno jos nije odlucilo da je razjebe a moze mu se kad bi hteo.
A nece iz prostog razloga jer mora negde da ima i normalne drzave u kojima ce da uziva u isisanom kapitalu iz nekih drugih krajeva.

Kazezoze Kazezoze 22:32 23.07.2007

Re: Vidim li ja ovo...

ta mala zemlja u kojoj nevena zhivi je holandija i zemlje koje je nabrojala su bivshe holandske kolonije.
u surinam holandjani smiju otici samo ako su u pitanju holandski surinamci (znachi crnci), belci vec to rade na sopstveni rizik.
u juzhnoj africi su holandjani uveli apartheid, a englezi ga sprovodili.
molochani su bili celo vreme na strani holandjana (uchestvovali u indonezhanskom ratu kao holandska vojska)
ta mala zemlja (holandija) trenutno ratuje u avganistanu. bore se protiv talibanskih narko bosova ( apsurdno ). toliko.
Mirko Kontic Mirko Kontic 14:10 21.07.2007

Zato ja kazem

da je Feudalizam ono sto nas opet ceka i zato vec imam kmetove po ugovoru. A kad kmet pokaze inteligenciju, napreduje do Partnerstva. Ne bih da objasnjavam zasto sam sve to tako rekao. Mnogima na ovom blogu smetaju moji "kilometarski" postovi, pa evo na tvom blogu da se obavezem na jos jedan princip blogovanja, da cu sem tri replike, ostavljati takve komentare koje samo oni rodjeni s inteligencijom, mogu da shvate.
Komunizamje divan ali nisu ljudi jos za komunizam. Bice valjda onog dana kada vestacka inteligencija preuzme kontrolu nad egoizmom ljudi. Kada svesnost coveka prevazidje odredjivanje ljudima sta su ko su odakle su...i ponasanje medju nama zadobije osobenost Ideala. Kada svi poverujemo da smo sami sebi zaista dovoljni i kao takvi medjusobno savrseni. Da smo kao celina, ono sto je jednom "defragmentisao" Ogist Kont, "Svetska Dusa".
da skratim i da mi ne zameris na izrazu,

Kad razdvojimo PIZDE od kukolja a kukolj od Cveta, krenucemo da menjamo svet pocevsi od sebe sama.
Recimo, da pozovemo Bil Gejtsa u Srbiju da zivi ovde s nama.

cica mica cica mica 14:15 21.07.2007

Re: Zato (I) ja kazem

Pragmatična do koske.
Akcija odmah.
Ništa stop kadar.
Pozovi me.
Brojeve znaš.

Sama sam.
Mirko Kontic Mirko Kontic 16:22 21.07.2007

Re: Zato (I) ja kazem

cica mica
Pragmatična do koske.Akcija odmah.Ništa stop kadar.Pozovi me.Brojeve znaš.Sama sam.



Ako je meni upuceno, pojam nemam!
cica mica cica mica 16:27 21.07.2007

Re: ma ne naravno, mada nosim ONE sluške

"Dušo, ništa te nečujem", bilo u nekoj muzikantskoj radnji.
Fotka mislim.
A tek melodija... ZAČARAVAJUĆA:

O, o, o VILI,
Zaboravih jednom
Da smo srećni BILI
OHHH, OHHH, OHHH VILIIIIIII.....
Mirko Kontic Mirko Kontic 18:57 21.07.2007

Re: ma ne naravno, mada nosim ONE sluške

cica mica
"Dušo, ništa te nečujem", bilo u nekoj muzikantskoj radnji. Fotka mislim.A tek melodija... ZAČARAVAJUĆA:O, o, o VILI,Zaboravih jednomDa smo srećni BILIOHHH, OHHH, OHHH VILIIIIIII.....


Ja i dalje ne razumem!!!
cica mica cica mica 19:05 21.07.2007

Re: ma ne naravno, mada nosim ONE sluške

Važno je da ja razume. Furiozno sam besna danas, pa ne bih da dođe do neke kolateralne stete.
Shumar Shumar 14:34 21.07.2007

revolucija ?


ovaj tvoj opis se ne razlikuje puno od stanja koje vlada na pr. u Americi.

Pitaj samo "meksikance" i ostalo americko roblje kako se rinta u americi.

daleko je tzv "americki san" od 80% stanovnistva (kako bi inace onih ostalih 20% to moglo da ostvari?)

ostalo ti vaspitanje od starog "komunistickog" rezima, sta li ?
jel si ti polagao Opste narodnu Odbranu na fakultetu ?



PS. Preporucijem gledanje ruskih bestselera "Nocni Dozor" i Dnevna Straza.
ili "underworld" sa Kate Beckinsale ( ne mogu svi da budu "vampiri", mora neko i da "daje krv"...)


cica mica cica mica 14:38 21.07.2007

ih, vampiri

Hoćeš li da me zoveš ili ne?
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 14:46 21.07.2007

Kritika duga a resenje kratko

Pored tako detaljne analize zavrsiti sa par opstih linija teksta 'kako postati slobodan' je pokvarilo celu stvar.
Camaraderie medju ugnjetenima? Pleeeease.
Elegija nad savremenim robovima nikad dosta.
BigL BigL 14:57 21.07.2007

Je li, robovi...

...i svi koji se tako osecate, a sta mislite da vam je potrebno, osim pameti i znanja naravno, da postanete imucni i slobodni?

...ili mozda autor apsolutno prezire novac i samo zeli da skrene paznju kako je svet nepravedan, a drustveno uredjenje gotovo isto kao pre dve hiljade godina....ako je to slucaj, zanemarite pitanje, a ja cu da se javim kad naidjem na dobar vic, posto je ovo ocigledno zajebancija...
gaus gaus 15:17 21.07.2007

Re: Je li, robovi...

posto je ovo ocigledno zajebancija...

Hmmmm... Pa ne znam, i ja pocinjem da sumnjam...
cica mica cica mica 15:21 21.07.2007

Re: Je li, robovi...

Digni slušalicu.
ervetor ervetor 20:42 22.07.2007

Re: Je li, robovi...

i svi koji se tako osecate, a sta mislite da vam je potrebno, osim pameti i znanja naravno, da postanete imucni i slobodni?


Viza, ausvajs, permit....
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 15:35 21.07.2007

...



Moze se pobeci ali nisu svi sposobni...
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 15:53 21.07.2007

...

Znamo da se istorija ponavlja, al' ti ga Zeko pretera...
shone shone 16:39 21.07.2007

Re: ...Sloboda

B.J>Stulic

sloboda nije bozje sjeme pa da ti ga neko da
sloboda nije zahvalnica procitana abecednim redom
sloboda nije krilatica reklamnog panoa
konstruktivna kritika postojeceg stanja
sloboda je zena
uzmi je
sloboda nije podmetanje ideoloski zakrzljale forme
sloboda nije pometanje ideoloski bilo kakve norme
sloboda nije jednostavan domaci zadatak
ona je svijest o skladu nesklada nesavrsenih ljudi
sloboda te ceka
uzmi je
datumi
sjecanja
kontrola lupa vratima
regularna predstava
ko ne pamti iznova prozivljava
sloboda nije mizantropski odbaceno kukavicije jaje
sloboda nije uzajamno milovanje idiotskih glava
sloboda nije referada stanicnih setaca
ona je svijest o skladu nesklada nesavrsenih ljudi
sloboda je zena
uzmi je
cica mica cica mica 16:45 21.07.2007

Re: ...Sloboda

Hoćeš li?
Malo pre si me zvao da dođem kod tebe.
Ja sam se femkala, a ti si popizdeo i spustio mi slušalicu.
Digni je.
Opet.
ivana23 ivana23 16:59 21.07.2007

Re: Zar niko jos nije primetio...

cica mica
Hoćeš li?Malo pre si me zvao da dođem kod tebe.Ja sam se femkala, a ti si popizdeo i spustio mi slušalicu.Digni je.Opet.
Digni slušalicu. Hoćeš li da me zoveš ili ne?
Pragmatična do koske.
Akcija odmah.
Ništa stop kadar.
Pozovi me.
Brojeve znaš.
Sama sam. (ovo su citati njenih apela)

...da je Cica Mici potrebna pomoc?! UCINITE NESTO, ima je na svakom blogu, svaki 3.-4. post je njen,
nekome se obraca, a taj neko je eskivira. Bice frke...pazite sta vam kazem.
cica mica cica mica 17:06 21.07.2007

Re: Zar niko jos nije primetio...

Slažem se APSOLUTNO!!!

Zna se odavnina kako se leči SLOMLJENO SRCE ( ! +! + ! + ...... pa na nti = MLJAC, MLJAC )
Uvek bilo.
Narodna radinost.
Čista.
Ništa ručna manufakrura... itajrad

Da se držim TEME.
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 17:46 21.07.2007

Re: ...Sloboda

cica mica
Hoćeš li?
Malo pre si me zvao da dođem kod tebe.
Ja sam se femkala, a ti si popizdeo i spustio mi slušalicu.
Digni je.
Opet.



vidi Spam na Blogu...

e svasta...

cica mica cica mica 17:50 21.07.2007

Re: ...jašta

... e BAŠ svašta...
gaus gaus 17:51 21.07.2007

Re: ...Sloboda

cica mica
Hoćeš li?
Malo pre si me zvao da dođem kod tebe.
Ja sam se femkala, a ti si popizdeo i spustio mi slušalicu.
Digni je.
Opet.


vidi Spam na Blogu...

e svasta...

Pre bih rekao da se radi o ozbiljnijem nervnom rastrojstvu ili su se mozda pusile smesne cigare i zaprasivao nos (ili sve zajedno, daleko bilo)...
shone shone 18:01 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

Ludilo snagom oceana
Plavi moju dusu i nagriza um
Kljucevi vlasti ispod maske na zidu
Impozantna golet na smetlistu

Gledam samo njihova lica
Slavna artiljerija stize na cilj
Ja sam tu slucajno i prokleto sam ljut
cica mica cica mica 18:17 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

Slučajni prolaznik (?).
Aha, hoće to tako.

A, ja tek što sam LJUTA.
PROKLETO !!!
Izvini što skrećem na MENE.
Čuo si i sam.
Dahtala sam ti u slušalicu.
Mada se čuje i nešto drugo.
Od svega toga.
Strast koju osećam pod prstima.

Hoćeš li da probaš?
NJAM! NJAM! NJAM!

NAPOMENA: Uzvici su u znacima zagrade
cica mica cica mica 18:29 21.07.2007

Re: ...Sloboda

Jel te. Ma neće tako biti, dušo moja slatka. Osetila sam ti po glasu. I uzdasima. Reči se podrazumevaju, jer ti uvek govoriš ISTINU, ISTINU I SAMO ISTINU. Zar ne'

Sam si pljeključe lepo zaključio o čačkanju... a nije nos. Jebeš iskustvo, kad je to samo trenutni flas.
Htedoh reći flashback. Sve mi se pomešalo nešto.
shone shone 18:55 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

Mozda bih i probao ali mislim da nas dijeli beznacalna kosmicka razdaljina od nekoliko hiljada kilometara.

I da zavrsim ovaj danasnji omaz B.J.Stulicu (sve u svrhu mogucih odgovora na gore postavljeno pitanje) sa ovom

Naizgled lijepa

Kažeš, sanjala sam te sinoæ
Pitaš me kad æu ti doæi

Kažeš, željela sam te pred zoru
Osjeæam, ljubav je to

Hej, stidljiva ženo
Na licu sjeta ostavlja trag
Hej, stidljiva ženo
Izdaje te iz oèiju sjaj

Razgovaraš ni mnogo ni malo
Sve onako sluèajno
Igra svjetla u tvojoj kosi
Naizgled lijepa si

Hej, stidljiva ženo
Na licu sjeta ostavlja trag
Hej, stidljiva ženo
Izdaje te iz oèiju sjaj



By the way Cico ovo nije upuceno tebi ,mislim da ti ne pripadas gore navedom tipu ,naravno sto te ne dikfalifikuje ,pogotove ne za NJAM ,NJAM tip aktivnosti




cica mica cica mica 19:13 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

Ti takve jedino i voliš.Njam, njam. Beskrajno si me povredio. Bez ikakvog razloga. Bez hvala. Bez izvini. Bez oprosti. Karma. Videćeš. Ovo nije pretnja. Boleće te, kao što i mene boli. Sada.

Ja i stidljivost... aha. Loše sam izabrala. U svom ovom čudu koje mi se dešavalo. Od tebe, ni suza.
shone shone 19:16 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

come on ......


duda duda zakaj me ne zoveš
duda duda si zabila moj broj
duda duda vrag ti mater zemi
ak me zoveš bil bum tvoj
o da samo tvoj


cica mica cica mica 19:21 21.07.2007

Re: ...Prokleto ljut

Ja te pjesmom zovem
Željna tvojih milovanja
Sliku tvoju ljubim
Ljubim, ljubim svakog dana.

Jbg, mobilni si isključio, na fixni nećaš da se javiš.
Ima li nešto treće?
Prosvetli me.
zeljudina1 zeljudina1 17:25 21.07.2007

Druze Zeko,

(Drhtavim glasom izgovorih Njegovo ime dok mi stisnuta pesnica desnice ruke pritiska slepoocnicu pozdravljajuci u stilu Boska Buhe i ekipe...)

Kako je danas?

Kako je u Kini?

Ima li vodopada?

Moze li da se organizuje neki novi AVNOJ?

Salu na stranu.

Vidim da se situacija znatno pogorsala.

Za samo jedan dan. Bas je rapidno.

Mnogo si toga potisnuo i mislim da si na ivici. Skroz sam ozbiljan.

Covece, spomenuo si ''samoubistvo'' kao izlaz.

Izlaz iz cega?

Religiju si nazvao, kako vec...

Zgranut sam celim tekstom.

U prethodnom tekstu mislio sam da je sve zezanje, ali nije...

Iole ozbiljniji psihijatar/psiholog u stanju je da ti, samo na osnovu tvoja dva teksta, napise dijagnozu.

Na A3 formatu, nazalost.

Nekad se od drveta ne vidi suma.

Ne javljam se vise nikad na tvoj blog, niti cu isti da citam.

Pozdrav i sve najbolje.

cica mica cica mica 17:35 21.07.2007

Re: Druze Zeljudina 1

Ih, kakvo samoubistvo. Zar Vas po ovoooliiiikoojjj vrućinčini takve crne misli more. Greota je. Prema revoluciji. A i znam odličnu trafiku gde za sitne pare mogu da se pazare ODLIČNI kurtoni. Ups, grešne mi misli. Da, ne bude kao prošli put. Boli glava. Ili to beše nešto drug (o). Pitam se danas ceo dan: Šta je to sa tim Telekomom? I fixnom telefonijom. Mobilna ne radi. Izvinite na digresini.

A, da rashladite malo lubenicu?
Od šećera odma SKOČI raspoloženje.
Probajte, pojeftinile su.
Skoro džab, džabaka.
shone shone 17:47 21.07.2007

Re: Druze Zeljudina 1

Cica izgleda razumije topic ,ili barem jedan aspekt istog.
cica mica cica mica 17:54 21.07.2007

Re: Druze Zeljudina 1

POGODAK !!! ODGOVOR JE TAČAN !!!

(behu li ovi znaci uzvika u zagradama ili ne; pitaću Dracenu, ona je expert za TE stvari; ko pita, ne skita)
ivana23 ivana23 17:59 21.07.2007

Re: Druze Zeljudina 1

cica mica
POGODAK !!! ODGOVOR JE TAČAN !!!(behu li ovi znaci uzvika u zagradama ili ne; pitaću Dracenu, ona je expert za TE stvari; ko pita, ne skita)


Kazem vam da treba zvati hitnu pomoc! Pogleajte tek na blogu kod BS i drugim.
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 18:00 21.07.2007

Re: Druze Zeko,

zeljudina1

Iole ozbiljniji psihijatar/psiholog u stanju je da ti, samo na osnovu tvoja dva teksta, napise dijagnozu.


neko se ovde zalaze za to da svima treba omoguciti sve. Da je pohvalno i terapeutsko dozvoliti ljudima slobodu izrazavanje i time promovisati toleranciju, demokratiju, bla bla bla.. Ja ne. Zbog citiranog dela ja bih ovakve komentare obrisao. Svako ima prava na svoje mishljenje, ali nema prava da ga drugome namece, pa cak ni u formi "bespotrebne blogozacije svakodnevnog trenutka, nebitne i ne toliko vazne rasprave na internetu". Ne zivimo vecno. Nemamo luksuz sebi dozvoliti bacanje vremena na uocavanje "ovakvih" komentara, kad se rasprava moze voditi u mnogo kreativnijem smeru. Cemu vredjanje?

ljudima ne treba dozvoliti bilo sta, sve dok ne nauce osnove pristojne komunikacije. Bicete robovi dok ne pokazete da ste sposobni biti aristokrate. Ko o tome odlucuje? Ja sigurno ne...
shone shone 18:08 21.07.2007

Re: Ravno do dna

Ravno do dna

Sto pedeset ruža i djeliæ tvog sna
Marširalo je Sinoæ bez prestanka
Dao sam svoj najbolji grad
Padali su uz put
Oznojeni šampioni ugašenih pogleda

Dolazim ti kao fantom slobode
I zato pokazi sto znaš
Dolazim ti kao fantom slobode
Da te vodim ravno do dna

Lose prikrivena zelja daleki cilj
Rutinsko svoðenje raèuna za majmunska lica
Provincijski bal s pjesmom na kraju
Rasturala se noæ
Zaspao sam nad otvorenom knjigom
Okovana svijest u zlatnom izdanju

Dolazim ti kao fantom slobode
I zato pokazi sve sto znaš
Dolazim ti kao fantom slobode
Da te vodim ravno do dna

A kada zaželiš da se vratiš
Pogledaj
Omamljena samoæom tvoja sjena
Na prozoru
U ogledalu
Pred vratima

Vidio sam bijes tvrdih momaka
Demonska igra odbaèenih ljudi
Tko je zauzeo mjesto u raju
Poštenje ili vlast
Tko je hvalio carevo ruho
Patuljci s naslovnih strana
zeka Novi Sad zeka Novi Sad 18:22 21.07.2007

Re: Druze Zeko,

Ford Perfekt!
zeljudina1

Iole ozbiljniji psihijatar/psiholog u stanju je da ti, samo na osnovu tvoja dva teksta, napise dijagnozu.


neko se ovde zalaze za to da svima treba omoguciti sve. Da je pohvalno
i terapeutsko dozvoliti ljudima slobodu izrazavanje i time promovisati
toleranciju, demokratiju, bla bla bla.. Ja ne. Zbog citiranog dela ja
bih ovakve komentare obrisao. Svako ima prava na svoje mishljenje, ali
nema prava da ga drugome namece, pa cak ni u formi "bespotrebne
blogozacije svakodnevnog trenutka, nebitne i ne toliko vazne rasprave
na internetu". Ne zivimo vecno. Nemamo luksuz sebi dozvoliti bacanje
vremena na uocavanje "ovakvih" komentara, kad se rasprava moze voditi u
mnogo kreativnijem smeru. Cemu vredjanje?

ljudima ne treba dozvoliti bilo sta, sve dok ne nauce osnove pristojne
komunikacije. Bicete robovi dok ne pokazete da ste sposobni biti
aristokrate. Ko o tome odlucuje? Ja sigurno ne...



Ti si u pravu neki ljudi dolaze ovde da prave gluposti jer na drugom mestu to ne smeju. Medjutim meni to ne smeta sve dok se ne pocne sa raspirivanjem verske, nacionalne ili rasne mrznje. Vecina ljudi koji citaju ovaj blog i koji uopste posecuju stranice B92 misle za sebe(uglavnom neopravdano) da su liberali i ja sam znao da ce sve ovo sto pisem biti za njih intrigantno i u najvecem broju slucajeva apsolutno neprihvatljivo. Ocekivao sam sve ovo: napade ad hominem usled nedostatka argumenata, trolovanje bloga, ocekivao sam cak da mi nece dozvoliti da pisem - tu sam se medjutim prevario. Nisam trazio status VIP blogera i ja sam ne malo iznenadjen tim potezom ,ali ocigledno je da urednik ovog bloga ipak ima razumevanja za promovisanje razlicitih stavova i povratak Biljane Srbljanovic govori u prilog tome. Zato necu da brisem sve te ludosti i pesme i uvrede upucene meni ,neka ostanu. Onaj koga interesuje sta ovde pise nastavice da cita neko nece i mirna Backa. Nemam nameru da bilo sta bilo kome dokazujem ili da pokazujem ljudima njihove ocigledne zablude. Ovaj medijski prostor koristim da bi na neki nacin podsetio ljude da postoje i oni drugi koji su na margini i na koje uglavnom niko ne obraca paznju, pa dokle potraje...
cica mica cica mica 18:22 21.07.2007

Re: sve se ZNA

ON zna koga JA zovem. Samo nešto ne čuje od slušalica. Tvrdi pazar.
A uvo mu ovoooliikkoooo!
Hipotetički, to bi se moglo i nazvati : PRVA POMOĆ!
cica mica cica mica 18:36 21.07.2007

Re: Ravno do dna

Greška, greška, greška ti se smeška. Ipak je to :

OBRATI PAŽNJU NA POSLEDNJU STVAR!

... I zadrži me u sebi... itajrad
cica mica cica mica 18:38 21.07.2007

Re: Druze Zeko,

Zašto ne brišeš? Gumica briše SRCEM, zar ne?
cica mica cica mica 18:43 21.07.2007

Re: Druze Zeko,

Hvala na margini. Odlično čitata sa njih. Primetila sam još odavno.,
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 18:46 21.07.2007

...i oni drugi

zeka Novi Sad
Ovaj medijski prostor koristim da bi na neki nacin podsetio ljude da postoje i oni drugi koji su na margini i na koje uglavnom niko ne obraca paznju, pa dokle potraje...


mislim da je iluzorno podsecati, ciniti, pokazivati "ljudima" bilo sta... svako misli samo na sebe. Ja nekako ne verujem u "taj" liberalizam, pa ni u taj komunizam. Davati ljudima moc je pogreshno.
Kazezoze Kazezoze 18:47 21.07.2007

Zeko,

Nisam trazio status VIP blogera i ja sam ne malo iznenadjen tim potezom

poshto blogerima ochito nije jasno kako novi blogeri koji pishu dobijaju pravo da im se tekst nadje na prvoj stranici, pokushat cu da malo razjasnim.
naime josh dok se novi blog postavljao (pre zvanichnog otvaranja) restak je objasnio da tekstovi novih blogera prelaze na prvu stranicu bloga ukoliko dovoljan broj nas blogera stavi tog blogera na svoju vip listu.
znachi nisu vazhne toliko preporuke teksta (mada mislim da i to igra neku ulogu) nego je bitno da stavite svog favoritnog blogera na svoju vip listu.
interesantne teme nsarskog i zeke su odluchile da te blogere mnogi od nas uvrste u svoju vip listu i zato su oni na naslovnoj strani.
pozz
cica mica cica mica 18:52 21.07.2007

Re: Kaze

Zato ti je bio telefon zauzet. Vidimo se u septembru. Uživaj.
mariopan mariopan 21:10 21.07.2007

Re: Druze Zeko,

Hajde i ja de se uozbiljim,tema mi je bila toliko depresivna,bas zato sto je sve tacno I STA MI TU MOZEMO osim da skacemo sa savskog mosta u Dunav? Pa eto ,umesto bensedina ja predlozih ljubav,bez zle namere,casna rec.Malo sale nije nokog ubilo,a smeh je lek,pitajte lekare,oni stalno0 tvrde da nam je cela nacija bolesna,upravo iz razloga koje je autor konstatovao u uvodu.

Pa posto se nama ,sirotinji,ne pise dobro kako god da okrenemo,svako od nas ima izlaz a to zavisi od njegove maste i afiniteta.

Neko se okrece umetnosti,ima ljudi koji potonu u stranice neke dobre knjige ( ja ) neko okuplja prijatelje i zeza se do besvesti a za isterivanje nagopmilanog besa sluze koncerti gde masa vristi pa vase vristanje iz ocaja niko ne smatra cudnim... To su resenja da se sacuva zdrav razum i naravno,okruzite se pozitivnim ljudima,duhovitim i pametnim ,bezite od gluposti gde god je sretnete i bicete srecni u svom mikrokosmosu.

Eto,ja nudim resenja za prezivljavanje posto se nista ama bas nista za nas nece promeniti,sve sto pisete kao resenje je UTOPIJA. Bogati svoje pare nece podeliti sa nama,kad nadjete takvog javite mi pa povuci cu svaku rec koju sam ovde napisala. Pozdrav autoru, tema vam je istinite dobro ste je obradili ali mi sve to znamo,nemojte nam jos stajati na muku,nema bensedina dovoljno za sve....
Nevena Nevena 16:38 22.07.2007

Re: Druze Zeko,

zeka Novi Sad

Ovaj medijski prostor koristim da bi na neki nacin podsetio ljude da postoje i oni drugi koji su na margini i na koje uglavnom niko ne obraca paznju, pa dokle potraje...

Svako na svoj nacin koristi medijski prostor. Taj prostor ne bi smeo da se koristi nametanjem drugima sopstvenog misljenja. Svako je kovac svoje srece i sam ce da izabere sta je bolje za njega. Mi ne zivimo u vremenu i prostoru u kojem drugome mozemo da kazemo da je licemer ako on prihvata drugi sistem kao sebi odgovarajuci. Obratite paznju na emocije ljudi koji citaju ono sto vi pisete, na njihovu ranjivost. Nemojte da vredjate ljude koji su siti komunistickih bla, bla truc ideja kada se zna da bas oni koji drugome namecu ideologiju tu ideologiju bas i ne postuju kad se u njoj nadju.
Prepustite vecini da bira i prestanite kao manjina da namecete drugima SVOJE ideje. To nije demokratski.
Jerry Jerry 20:09 21.07.2007

Kad fazani lete

Kad fazani lete
---------------

zasto trazis karizmu u sebi punjena ptico
mogucnost prosvijecenosti
razdvaja te u beskraj od zudnje za misijom
miris zemlje
koncentricni krugovi gluposti i neznanja
kao prstenje
ono dalje ne razumijem
izgleda mi da je mrtva straza
rekoh sebi
moj boze koliko demagogije sustavno poredjane u artiljerijske salve
koliko pokradenih misli iza koji ne stoji nista osim
mrznje
sujete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare
i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja
sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad nasih glava
kad
ocajanje neumitno prelazi u kajanje
gledajuci iz daljine konture na sceni
padaju mi na pamet vodene boje
umazane ruke
brzo se peru

cica mica cica mica 20:19 21.07.2007

Re: Kad fazani lete

Već si me ubio. Pre 2 dana. Ne sećas se?
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:26 21.07.2007

Zeko

jel mozes da mi pises na mejl ovde
imam poruku za tebe
ciao j
Dax Dax 22:58 21.07.2007

Rad, red ,kako bese i disciplina

Nas je na ovoj kugli 6 milijardi.Svi tezimo nekakvom organizovanju.Ne kazem da danas padaju pare sa neba ali ako radis kako treba ako si snalazljiv i sposoban naci ces svoje mesto pod kapom nebeskom.Tekst koji ste napisali i ako ima istine uglavnom je bezrazlozno depresivan,pun negacije i cini mi se decje perspektive.
Znam da imate najbolje zelje ali to o cemu pisete je pluskvamperfekat
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 23:07 21.07.2007

Re: Rad, red ,kako bese i disciplina

malo cu da trolujem, al ne zamerite.....

zna li neko koliko je zivelo Srba na teritoriji DANASHNJE SRBIJE pocetkom 20. veka, oko 1900. godine. Moze i u globalu, koliko nas je bilo ukupno.... neki link, ili bilo koji podatak bio bi dobrodoshao
Urosh Urosh 01:57 22.07.2007

Zeko, majke ti, cut the crap

Ako nesto ne podnosim vise od fasista, koji mrze sve sto nije njihove nacionalnosti. vere i rase i pobili sve sto nije njihove nacionalnosti, vere i rase , i koji se zalazu za etatizam, i od neoliberala, kojima je vazno samo koliko, a ne i zasto i kako, i kojima je vazno samo da izrabljuju one koji rade za njih, to je onda komunizam, poredak i ideja lenjivaca, neradnika i kolektivista, koji bi isto tako kao fasisti ubijali svakog ko nije kao oni, ovog puta se radi o politickom opredeljenju, i koji bi da ostanu zasticeni kao do 1990.godine, negirajuci trziste i profit (da, ja jesam za profit i volim novac, ali neoliberalima su oni cilj, meni su sredstvo, da lepo zivim), i negirajuci osnovna ljudska prava i slobode.
Zamisli, volim, osim sto jedem, oblacim se i placam racune, i da platim izlaske, da platim za lepa putovanja, itd.
Neoliberali izrabljuju druge da bi to ostvarili, komunisti ocekuju da drugi rade umesto njih.
Prosto ne znam sta je gore!
Jerry Jerry 12:10 22.07.2007

Re: Zeko, majke ti, cut the crap

Urosh
Ako nesto ne podnosim vise od fasista, koji mrze sve sto nije njihove nacionalnosti. vere i rase i pobili sve sto nije njihove nacionalnosti, vere i rase , i koji se zalazu za etatizam, i od neoliberala, kojima je vazno samo koliko, a ne i zasto i kako, i kojima je vazno samo da izrabljuju one koji rade za njih, to je onda komunizam, poredak i ideja lenjivaca, neradnika i kolektivista, koji bi isto tako kao fasisti ubijali svakog ko nije kao oni, ovog puta se radi o politickom opredeljenju, i koji bi da ostanu zasticeni kao do 1990.godine, negirajuci trziste i profit (da, ja jesam za profit i volim novac, ali neoliberalima su oni cilj, meni su sredstvo, da lepo zivim), i negirajuci osnovna ljudska prava i slobode.Zamisli, volim, osim sto jedem, oblacim se i placam racune, i da platim izlaske, da platim za lepa putovanja, itd.Neoliberali izrabljuju druge da bi to ostvarili, komunisti ocekuju da drugi rade umesto njih.Prosto ne znam sta je gore!
Kakav si ti to socijal-demokrata Urke ?
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 12:50 22.07.2007

Re: Zeko, majke ti, cut the crap

Ocigledno normalan. Nisam mislio da cu to doziveti, ali potpisujem svaku Urosevu iz ovog komentara...
m.agrippa m.agrippa 05:28 22.07.2007

Private-luk

Budi sam svoj gazda, Zeko. Pokreni privatni biznis.
ervetor ervetor 08:01 22.07.2007

Re: Private-luk

Budi sam svoj gazda, Zeko. Pokreni privatni biznis.


Da, i ja sam uradio to na kraju.
U Srbiji se sada i desava ta tendencija.
Svako ko je iole kvalitetan,strucan i ima nekog iskustva a pri tome ima i malo ponosa zapocinje svoj biznis.
Ovi ostali koji su nesigurni ili nedovoljno formirani u svojim strukama odnosno nekvalifikovani bivaju izrabljivani kako bi poslodavcu ostalo vise.
Prirodno je da poslodavac tezi da mu ostane vise, medjutim nije mi jasno kako poslodavci nemaju osecaj za odrzivost svog sistema. Kako kod nas poslodavci nikako da shvate da je i radnik deo sistema i da je neophodan, da nece biti vecito zamenljiv ako ga konstantno kao klasu cinimo nezadovoljnim.
Mislim, ako ti je cilj da odradis jedan posao u zivotu i da pobegnes negde onda naravno da ne moras da platis radnika ili dobavljaca. Ali, ako se koncentrisemo na one poslodavce koji imaju zelju da se poslom bave dugorocno, onda mi nije jasno odkud toliko odsustvo sposobnosti da se sagleda interes kompetnog sistema. Ako zelis da se ozbiljno bavis poslom, moras voditi racuna o svim elementima koji cine celinu tvog poslovnog okruzenja kao i da interesi svih zainteresovanih strana u poslu budu zadovoljeni. Ako se postigne zadovoljenje interesa svih strana koje ucestvuju u poslu to je onda kljuc za uspesno bavljenje poslom na duge staze i siguran profit ali i stabilno bogato drustvo.
Medjutim, kod nas to nije slucaj. Kod nas se uspesan posao uglavnom shvata kao ostvarenje profita na racun toga sto ce ostali ucesnici u lancu ili neki od njih ostati kratki ili proci losije. Naravno da se na taj nacin, dogadjaju i niske cene a samim tim i pad kompletnog nivoa usluga i standarda. I eto nas tu gde smo danas. U jami koju smo sami sebi iskopali zahvaljujuci pohlepnim i lopovskim osobinama vecine nasih sunarodnika.

Sistem, nece biti odrziv ako dopustimo da citirana logika
Budi sam svoj gazda, Zeko. Pokreni privatni biznis.

postane tako zastupljena da dodjemo do situacije da svi otvorimo svoje firme koliko nas ima. Ko ce onda biti radnik u tim firmama ?
I sada imamo pregrst preduzeca koja imaju samo gazdu i nikog vise.
Ko zna, mozda to i nije lose. Onda se svako eksplicitno pojavljuje na trzistu rada sa svojim znanjem koje prodaje i to kao ravnopravna strana a ne kao rob.
ana t. ana t. 10:37 22.07.2007

Re: Private-luk

Pa sad to sam svoj gazda i nije neka garancija. Vec godinama imam istu raspravku sa svojim muzem, on ima svoju firmu a ja radim kod privatnika. Meni je zaista velika stvar kad znam da sta god da bude ja cu na kraju meseca dobiti svoju kintu. Znaci nema nista lose smo poslovali ovog meseca, ja znam da cu biti placena, moj god. odmor je zagarantovan i placen i u krajnjem slucaju ,da firma ne posluje dobro mogu samo da me otpuste! Moj sef ima 73 god i tri sina, sva troica rade u firmi i prebogati su ali, da li mi verujete da ni jedan od njih za 4 god. koliko radim u firmi nije uzeo ne odmor nego niti jedan dan odsustva sa posla! Ej oni imaju porodice, malu decu a prvi dolaze i poslednji odlaze iz kancelarija. Kako da vam kazem "Ne hvala"
mariopan mariopan 13:12 22.07.2007

Re: Private-luk

U Pravu ste,jednom prilikom razgovarala sam sa jednim prebogatim biznismenom,strancem,interesovali su me detalji njgovog posla,cisto neke male cake i on mi lepo sve kaze sta da radim i kako da radim,konkretno on ima lanac picerija na kritu i pice su mu fantasticne pa ,kad me je zamolio za malu uslugu,da mu ponesem poklon prijatelju u Srbiji, ja ga lepo pitam kako ja kod kuce da takve pice napravim.I,nema tajne,lepo mi kaze.

A onda mi kaze i to da on prvi,ujutru u 4 ide da kupuje sta ce tog dana da se koristi za pravljenje i filovanje pica,sve mora tog dana da se kupi i ako se ne potrosi to se sve baca uvece,to jest on to podeli svim svojim radnicima jer nece sutra da koristi,sve mora supersveze da bude.

Cim to kupi,on licno mesi testo za prvu turu,to se filuje i pece jer turista ima puno,pa se mesi druga tura pa treca,sve to na nevidjeno visokoj temperaturi, Ima mnogo radnika koji sluze turiste,brisu stolove skupljaju sudove jer to je restoran,nije neki mali kiosk i td i tako do 3h ujutru. On sam kaze da nije ni stizao da prebroji pare niti je imao snage za tako nesto nego je trpao pare u dzakcice i nosio u banku ne znajuci uopste koliko ima.

Njegov sin to isto radi u Atini a cerka na Kritu i rade dok ne popadaju,nema tu sezona ili nije sezona,tamo turista ima uvek.Pa posle nekog vremena coveku ni pare vise nisu toliko vazne on zeli samo da se naspava.

Poznajemo se oko 7-8 godina i najsmesnije mi je bilo kad je rekao da je 5 puta gledao film ANDERGRAUND i da je iz tog filma poceo da uci srpski...ha ha ha. pa eto ko zeli da bude privatnik neka zna da ce morati da radi,radi radi....
Nevena Nevena 16:48 22.07.2007

Re: Private-luk

mariopan
ha ha ha. pa eto ko zeli da bude privatnik neka zna da ce morati da radi,radi radi....

Eto, ima i onih koji vole da rade a za divno cudo. :))))))))
Samo sto je lakse prosipati ideologije druge vrste, svo smo isti, bal, bla....
m.agrippa m.agrippa 17:34 22.07.2007

Re: Private-luk

Pa, fazon je u tome da ne moze svako biti privatnik. Tako je to. Ne zaboravimo da nije svako voljan preuzeti 100% odgovornosti (kao sto to rade privatnici).

Citao sam negde da ce Vlada Srbije pokupovati napustena imanja/zemlju u Vojvodini i davati ih nezaposlenima na obradjivanje s tim da ce im ih oduzimati ukoliko se pokazu kao 'losi domacini' (ovu kategoriju nisu pojasnili).

Ja sam isto mislio da kupim neki salas sa zemljom pa da se bacim u agrar (u zivotu nisam ziveo na selu, nit umem da 'agrarisem' -- al voljan sam da ucim i tesko radim). Takodje sam mislio (kao drugu opciju) kupiti parce zemlje (sa kucom ili bez) negde na planini nekoj i otvoriti hostel. Moje je misljenje da ce taj seoski/planinski turizam da eksplodira uskoro i da tu ima potencijala za dobru zaradu i dobar biznis -- a drzava je spremna da pomogne.

Mada mislim da je jos uvek malo rano, 'obrtanje' nepokretnosti isto ne bi bio los posao. Kupis zapusteno nesto, ulozis nesto love, sredis ga i preprodas. Za ovo je potreban pocetni kapital, tako da akumulacija te prve cifre i nije najlaksi posao (mada, uz pomoc kredita - sto drzavnih, sto od banaka -- ko zna).

Sedim, dumam, piskaram... imam neke ideje. Mislim, necu da sedim i da cekam da mi padne s neba. Nije banatski.

Sto bi rek'o Del Troter -- Ko se usudi, taj pobedi.


m.agrippa m.agrippa 17:42 22.07.2007

Re: Private-luk

Pa sad to sam svoj gazda i nije neka garancija. Vec godinama imam istu raspravku sa svojim muzem, on ima svoju firmu a ja radim kod privatnika. Meni je zaista velika stvar kad znam da sta god da bude ja cu na kraju meseca dobiti svoju kintu.


Da, da - upravo to napisah u prethodnom odgovoru. Nije svako voljan da preuzme 100% odgovornosti (eto, gazda firme u kojoj radite jeste). Ali mislim da ljudima nije tesko da rade ako znaju da rade za sebe (sto je i primarni motiv za svaki privatni biznis). Zasto da radim za nekog drugog, da me plati koliko on(a) misli da treba da me plati?

Privatni biznis je ogroman rizik ali je i nagrada velika ako uspes. Mozda Vas primer tri sina i nije najbolji. Oni, buduci da su 'prebogati' ipak imaju izbor i biraju da rade od jutra do mraka. A prebogati su zato sto su voljni da rade. Ne?

Ja bih upravo zato i postao privatnik - novac kao novac meni licno nije vazan ali novac je vreme. Akumulacijom novca ja sebi kupujem vreme da radim neke druge stvari (da budem sto vise sa porodicom, da putujem, da se bavim nekim hobijem, da ne moram da ustajem u 6, da ne moram da lezem u 10/11 itd itd). Jednom se zivi i vreme treba pametno koristiti.
Kazezoze Kazezoze 17:56 22.07.2007

Re: Private-luk

Eto, ima i onih koji vole da rade a za divno cudo. :))))))))
Samo sto je lakse prosipati ideologije druge vrste, svo smo isti, bal, bla....

naravno da ima ljudi sa ekstremno razvijenim radnim navikama, japan ih je pun.
veliki broj japanac je do te mere navucheno na posao da, kad treba da idu u penziju, sve cheshce vrshe samoubistva jer neznaju shta ce da rade bez posla.
u isto vreme u africi se josh uvek koriste deca kao radna snaga na plantazhama kakao, koje velike svetske firme kao shto je 'nestle' koriste za svoje chokoladne proizvode. to je direktan uticaj kapitalizma na robsko iskorishtavanje dece.
Nevena Nevena 19:21 22.07.2007

Re: Private-luk

Kazezoze
Eto, ima i onih koji vole da rade a za divno cudo. :))))))))Samo sto je lakse prosipati ideologije druge vrste, svo smo isti, bal, bla....naravno da ima ljudi sa ekstremno razvijenim radnim navikama, japan ih je pun.veliki broj japanac je do te mere navucheno na posao da, kad treba da idu u penziju, sve cheshce vrshe samoubistva jer neznaju shta ce da rade bez posla. u isto vreme u africi se josh uvek koriste deca kao radna snaga na plantazhama kakao, koje velike svetske firme kao shto je 'nestle' koriste za svoje chokoladne proizvode. to je direktan uticaj kapitalizma na robsko iskorishtavanje dece.

Jbt a ja mislila da u Japanu samoubistvo vrse zbog neuspeha u poslu. Kad Japanac kiksne i poslovno ne uspe da se dokaze on je deprimiran. Po meni bas dobra osobina. Zato su japanski proizvodi jedni od najnajboljih u svetu.Ali ne ubijaju SVI Japanezi, cho'che! To rade samo oni koji bas dooobro kiksnu.
A ''nestle'' ne izrabljuje decu u Africi nego roditelji koji decu salju da rade. Meni je deda pricao da su kod njega na plantazama voca i povrca u komunistickim preduzecima (poljoprivredna dobra preuzeta od seljaka ''kulaka'' ) radila siromsna deca radnika. Bilo je to u vocnjacima Macvanskog podrucja u Srbiji a ne u Africi. Pricate gluposti. Sorry!
Kazezoze Kazezoze 19:49 22.07.2007

Re: Private-luk

. Pricate gluposti. Sorry!

gluposti?
Nevena Nevena 21:59 22.07.2007

Re: Private-luk

Kazezoze
. Pricate gluposti. Sorry!gluposti?

Sorry, nemam vremena (a ni zivaca) za tolike clanke. Nije Nestle glavni i opsti primer. Uostalom ne moze se po jednom fabrikantu meriti sveukupni kapitalisticki tok.
Kazezoze Kazezoze 22:12 22.07.2007

Re: Private-luk

ja sam gore i napomeno da je nestle jedan od primera. ima njih koliko hocesh. zahvaljujuci dugogodishnjem izrabljivanju kapitalistichkih firmi, afrika i jeste onakva kakvu je sada gledamo. prestankom kolonijalizma firme i korporacije su nastavile da izrabljuju africhke zemlje i to rade i danas. nije vishe kolonijalna zavisnost ali jeste trzhishna, a to mu dodje na isto.rob ostaje rob.
takav je primer i holandskog shella u nigeriji.
GajaR GajaR 23:13 22.07.2007

Re: Private-luk


"Ja sam isto mislio da kupim neki salas sa zemljom pa da se bacim u agrar (u zivotu nisam ziveo na selu, nit umem da 'agrarisem' -- al voljan sam da ucim i tesko radim). Takodje sam mislio (kao drugu opciju) kupiti parce zemlje (sa kucom ili bez) negde na planini nekoj i otvoriti hostel. Moje je misljenje da ce taj seoski/planinski turizam da eksplodira uskoro i da tu ima potencijala za dobru zaradu i dobar biznis -- a drzava je spremna da pomogne."

Nemoj ni da maštaš na tu temu. ja sam odrastao (do gimnazije) na selu i taj hleb sam jeo. došao sam u beograd i nakon studija nastavio da radim kao privatnik. gorak je i hleb privatnika, ali manje gorak od onog na selu, kako iz mojih davnih vremena tako i sada.

ako ipak i kreneš, neka te prati sreća!
m.agrippa m.agrippa 02:00 23.07.2007

Re: Private-luk

Pa, s jedne strane me brine broj napustenih imanja po Vojvodini (ocigledno su napustena s razlogom), a sa druge strane opet ne mogu, a da (se) ne (o)probam.

Mozda bolje da odem kod nekog drugog zemljoposednika da radim pre nego sto krenem grlom u jagode.
Emir Halilovic Emir Halilovic 16:40 23.07.2007

Re: Private-luk

Pa sta je tu problem, Japanci kad odrtave posaljete ih u Afriku da beru kakao--i mirna Backa :).
blejach blejach 18:25 22.07.2007

Kritika je u redu, ali...

Zaposlenje je izrabljivanje. To je legalizovana pljačka: ti proizvodiš
dobra i pružaš usluge drugima, a drugi, koji poseduju sredstva za proizvodnju se bogate.


Prilicno jednostrano i samim tim pogresno posmatranje. Zaposlenje je razmena. U finalni proizvod poslodavac ulaze svoja sredstva za proizvodnju a zaposleni ulaze svoj rad. Posto poslodavac, za razliku od zaposlenog, rizikuje da nesto izgubi i posto sredstava za proizvodnju ima manje nego ljudi koji mogu da pruze samo svoj rad (zakon ponude i potraznje stupa u akciju), prirodno je i posteno da poslodavac dobije vise novca od zarade. Vama mozda moze delovati neposteno da neko ko ne radi ubira profit "samo" zato sto ima sredstva za proizvodnju ali zanemarujete to da seljak koji nema njivu nema sta da uzore i da radnik koji nema fabricnki pogon ne moze da napravi automobil te da i oni imaju ogroman interes da zasnuju odnos sa poslodavcem.

Oni koji ti pokazuju put ka izlazu žigosani su kao ludaci, ili
opasni, i to te može navesti da ostaneš gde si.


Ludaci i opasni su oni koji pokazuju pogresan put i takvih je bilo dosta u proslom veku... dosta onih koji su ljude naveli na put koji je vodio u sveopste siromastvo, totalitarizam, pljacku imovine, odsustvo nekih osnovnih ljudskih prava. Sa druge strane, kritikovati kapitalisticki sistem je sasvim u redu ali ako ta kritika nije konstruktivna, ako se samo nabrajaju mane bez ukazivanja na potencijalno bolje resenje onda ta kritika ne sluzi nicemu osim da dokaze da kapitalizam nije savrsen sistem a to uopste nije ni sporno.

Vi snazno isticete odredjene nedostatke kapitalistickog sistema koji naravno nije savrsen i za koga bi se mozda moglo reci ono sto je Churchill rekao za demokratiju - to je najgori sitem ako se ne racunaju ostali sistemi koji su isprobani.
"Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time."
Nazalost, vi upucujete ozbiljnu kritiku kapitalizmu ali ne nudite ozbiljnu alternativu sem u par uopstenih recenica. Vec i iz njih se mogu uputiti ozbiljne kritike sistemu za koji se zalazete. Zajednicko vlasnistvo nad sredstvima za proizvodnju je vec isprobano i pokazalo se kao lose. Cak i u kapitalistickim drzavama postoje odredjena javna preduzeca i u njima se moze primetiti jedna prosta empirijski dokazana cinjenica - privatno preduzece je uvek efikasnije. Obicno branioci komunizma isticu da je on propao ne zbog greske u sistemu vec zato sto su losi ljudi bili na odgovornim pozicijama u politici i privredi ali oni zaboravljaju da je taj los izbor upravo posledica i nedostatak tog sistema i nisam jos video ni jedan ozbiljan predlog sistema koji bi omogucio da se na odgovornim mestima u preduzecima sa drustvenom imovinom nadju pravi ljudi koji bi omogucili da ta preduzeca budu efikasnija od privatnih. Rado bih saslusao takav predlog i podrzao ga ako je realan a ne idealisticka fantazija.

Da ostavimo po strani to sto vi verovatno ne predlazete da sredstva za proizvodnju predju u zajednicke ruke tako sto ce komunisticki ili anarhisticki nastrojeni ljudi osnovati komune pa svojim efikasnim radom pobediti kapitaliste na trzitu i otkupiti njihovu imovinu, vec pretpostavljam da predlazete otimacinu tj. pljacku.

Želiš da pobegneš iz zamke, i budeš kao besposličari koji žive od
viška? Lakše je to reći, nego učiniti, robe.


Za razliku od vecine drugih sistema upravo u kapitalizmu postoje najvece sanse da promenis svoje imovno stanje i popravis svoj socijalni status. Potrebno je samo da vrednost tvog rada bude visoka do cega obicno dolazi usled narocitog znanja, vestine ili snalazljivosti. Ovo je takodje jedan ogroman motiv za vecinu ljudi da uce, da napreduju, da usavrsavaju svoja znanja i sposobnosti te predstavlja jedan od pokretaca napretka civilizacije.

Ti nisi ovde da živiš, plaćeni robe. Ti si tu da proizvodiš zaradu. Život je nešto čime možeš da se baviš u svom slobodnom vremenu.


Sistem koji vi predlazete ne iskljucuje rad. Sve dok ne napravimo robote koji ce sve moci da rade umesto nas (ako se to ikada desi), ljudi ce morati da rade.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana