Cijim cemo gloginje da mlatimo?

Tibor Jóna RSS / 06.10.2008. u 14:55

Nakon najnovijeg fudbalskog derbija organi gonjenja uhapsili jos 24 huligana zbog divljanja po ulicama i strpali ih iza resetaka. I to je u redu.

Domaci korisnici fejsbuka vec duze vreme vode pravi PR rat preko dve grupe na ovoj mrezi, glede jednog drugog zvezdinog huligana, gde se jednoj grupi zahteva pravda za Urosa, a u drugoj se, pak, tvrdi da je pravda stigla Urosa, decka koji je pokusao da nahrani zandara u civilu zapaljenom bakljom i koji je osudjen na 10 godina bukagija.

 

Strucna, manje strucna, nestrucna, laicka, dobronamerna i zlonamerna javnost jedinstvena je u jednom - situacija sa huliganima ce se promeniti neselktivnom primenom ostrih zakona po engleskom modelu.

E pa shio mi ga Djura!

Najlakse je zatvoriti nekoga, baciti ga u zatvor i pretvarati se da je problem resen. Posebno kada su u pitanju mladi ljudi. Ja tog Pravda za Urosa ne poznam. Nit mi je rod, nit pomoz bog. Huliganchina je ono preispoljna. Mogao je ubiti tog coveka.

 

 

Medjutim, tragedija ovog drustva nije u tome sto se Uros ponasao u neskladu, vec sto se ponasao u potpunom skladu sa modus operandijem koji vlada u nasem drustvu, modusu prilagodnjenom njegovom kruzoku i sceni. Jer, neko pronalazi polu-hrvastinu, neko ubija muve po tv studijima, neko baca kletve po skupstini, neko humano preseljava, neko sakriva ubice vojnika, a kako Iovis i Bovis nisu isto, tako Uros prlji zandara!

Sa obrazovnim sistemom koji je neadekvatan potrebama i zahtevima modernog sveta i modernog poslovanja, sa okruzenjem u kojem se sa drzavne razine promovisu ratni zlocinci, u kojoj su ratni profiteri i liferanti postali ugledni privrednici kojima ministri i predsednici odlaze na poklonjenje, u drustvu kojem su otimacina i arbitrarnost glavni atributi, u kojem za mlade nema posla, gde se omladina pita samo kad treba da krivicno odgovara, u drustvu u kojem drzava sistematski vredja i ponizava one koje je pod svoju uniformu pozvala da bi ih posle nekaznjeno u toj istoj uniformi streljala i posle od njih pravila pedere, ludake i manijake kako bi zastila odgovorne, gde nepotizam i korupcija caruju, u kojem je intelektualna elita konstruktor genocida, a ona koja na to ne pristaje skrenuta na izdajnicke margine, u drustvu ciji je sistem dizajniran kako bi te terao da radis neposteno jer je to najbolji nacin da drzis podanike u shaci, za ekonomska muda... e u takvom drustvu nije svako moralni Golijat da pod tolikim bremenom izdrzi da hoda uspravno.

 

I onda kad u takvom drustvu padnes, umesto da ti se pruzi prilika da ustanes, pojavi se drzava koja te jos dodatno pregazi slanjem u zatvor, gde je unapred poznato da ti se aman bas nista lepo nece desiti,  predstavljajuci to kao resenje za sve probleme - pod firmom: e pa neka on tamo sedi i razmislja!

E ma nije nego!

Kako to da se niko nije setio da toj deci ponudi neku korisniju alternativu zatvoru? Da ih obuci malo kako se radi na kompjuteru, kako se popravljaju kola, kako se prave PVC prozori, kako se dobijaju krediti za mala i srednja preduzeca, kako se administrira firma, kako se vode knjige, reklamira?

Kad vec vidimo da su pali i da su posustali, da su marginalizovani, zasto je nemoguce da im se umesto branja bela luka po zatvorskim ekonomijama obezbede recimo biznis kursevi, povoljniji krediti i da ih se tako izvuce iz zacaranog kruga nasilja i kriminala? Na primer!

Poenta koju zelim da istaknem je sledeca - obezbediti mladim ljudima, posebno onim koji ocigledno nisu uspeli da se odrze na povrsini vode i koji polako tonu, uslove da se razviju u "normalne" clanove drustva, pa tek ona drakonskim kaznama udariti po onima koji i onda, pored svih uslova, ne zele da se uklope u normalno funkcionisanje drustva! 

Samo ce tada drakonske kazne imati smisla, jer ce cuvati koristan sistem. Ovako kako je danas te bi drakonske kazne cuvale jedan beskoristan sistem koji sam proizvodi te probleme i perpetuira kriminal i nasilje!

To je uvek bio moj problem sa kojekakvim dodelama nagrada za najbolje studente ili ucenike. Sto je lepo, ali kao, pa taj i ta su vec najbolji. Uspeli su, pronasli su kako radi sistem! Daj da vidimo sta mozemo da uradimo za one ispod 3.50, da vidimo sto oni nisu uspeli. Kako i od njih da napravimo najbolje. Niko nije bas bez i jednog talenta, i mnogo je mislim lakse da se potrudimo i pronadjemo taj talenat nego da ih kad potpuno padnu i odu u kriminal ili nasilje bacimo u zatvor.

Ali ne, "gubitnike" se ignorise i gura u dno stola i posle kad sa stola spadnu svi dizemo obrve i iscudjavamo se kako.

Isto je tako i sa Romima! Na regrutaciji pre neki dan pita referent ima li ko da nije zavrsio osnovnu skolu. Od nas 40tak javilo se njih 5! Sve Romi. Od njih petorice, 3 imaju samo 5 razreda!

Ja da sam drzava - ja bi te ljude umesto vojnog roka vratio u obrazovni sistem. Ok, ne moze da bude direktor banke jer nema skolu, ali moze da mesi hleb, popravlja aute, ugradjuje plocice. Moze da radi nesto i da se sam izdrzava svojim radom, da bude ponosan, da ne zivi od milostinje i tudje crkavice, da bude svima koristan, najpre sebi! Na kraju, sto ne bi bio i direktor banke?   

Isto je i sa decom sa specijalnim potrebama. U Domu za decu "Jabuka" pored Panceva sa tom se decom radi po posebnim programima. Ospobljavaju se za koliko toliko samostalan zivot u zajedincama unutar Doma. Imaju svoje kuce, rade u pekari ili cvecari, kao postari, doprinose i oni malo zajednici. Atmosfera koja je tako stvorena u Domu odise ljudskoscu i humanizmom. Jeste imaju posebne potrebe, ali su ljudi kao ti i ja i to se tamo vidi! 

Jedna od sticenica Doma u skorasnjoj izjavi za neku emisiju na TV, upitana kako joj se svidja sto radi kao pekarka kaze: Lepo je kad nekom trebas!

Isuse slatki. Pa danas da krenemo da placemo, do kraja zivota ne bi mogli suzama da speremo sramotu sto Coveka teramo da se oseca kao da nikom ne treba. Posebno kada vidimo da mu je, kao ovoj deci, potrebno samo malo vise paznje, vremena i malo vise podrske pa da bude sve bolje. 

Najlakse je tretirati coveka kao stoku. Baciti ga u zatvor, udariti na njega "drakonskim merama",  drustveno marginalizovati, depersonalizovati i ona se isdjudjavati iz udobnosti svog doma kako je neko huligan, ili se odao kriminalu ili misliti da je neko drugi beskoristan. Fora je pronaci model da se vrate iz huliganstva, a u zatvor moze i majmun da te zakljuca, a ti budi covek!

Humanizujmo malo drustvo pre neko sto ga podrakonimo, napravimo ga po meri coveka pa ga onda zastitimo rigoroznim zakonima. Ovako, dok drustvo sluzi samo nekima, a predstavlja robiju i obavezu mnogima to nema smisla. 

To jest, da parafraziram Dositeja - perspektiva! Perspektiva i sansi braco, a ne praporaca i bukagija!



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

man ray loves me man ray loves me 12:08 07.10.2008

Re: Sta ako...

ja verujem - nije gurao baklju u usta zato sto nije mogao da putuje. da je putovao u london, otisao bi tamo na utakmicu i gurao baklju u usta. da se u skoli bolje snasao, postao bi obrazovani sadista, mozda bi zavrsio u dss-u. itd...

ti verujes da je svako od nas parce gline po kome ostaju udubljenja od udaraca okoline. mislim da i truffaut, u fenomenalnom filmu, btw, porucuje isto. zato mislim da pitanje moze biti reseno eksperimentom.
vracarac92 vracarac92 12:20 07.10.2008

Re: Sta ako...

nije gurao baklju u usta zato sto nije mogao da putuje. da je putovao u london, otisao bi tamo na utakmicu i gurao baklju u usta.

Oprostite, odakle crpete tu famoznu neistinu o "guranju baklje u usta"?
man ray loves me man ray loves me 12:23 07.10.2008

Re: Sta ako...

iz novina, obviously. anyways - presuda je presuda. ako igor smatra da je nepravedna, moze verovatno u krajnjoj instanci da ode u strazbur.
vracarac92 vracarac92 12:29 07.10.2008

Re: Sta ako...

man ray loves me
iz novina, obviously. anyways - presuda je presuda. ako igor smatra da je nepravedna, moze verovatno u krajnjoj instanci da ode u strazbur.

Dan pre izricana presude saznajemo nešto drugo i ti od strane sudskog veštaka:

Sudski veštak, doktor Dušan Dunjić, izjavio je juče u Okružnom sudu u Beogradu da je žandarm Nebojša Trajković u decembru prošle godine bio brutalno pretučen na fudbalskoj utakmici Crvena zvezda - Hajduk iz Kule, ali da nije bio životno ugrožen.

Tokom iznošenja nalaza i mišljenja veštaka na suđenju Urošu Mišiću, optuženom da je Trajkoviću gurao navijačku baklju u usta i na taj način pokušao da ga ubije, Dunjić je naveo da je Trajković zadobio teške povrede, ali da nije imao povrede u ustima.

Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu, koja sama za sebe predstavlja tešku telesnu povrede - rekao je Dunjić. Veštak je naveo da je Trajković zadobio niz opekotina po licu, vratu, leđima, zatim ubode na šaci i nadlaktici i brojne krvne podlive, oderotine i nagnječenja.

Sto puta ponovljena laž postaje istina. A Igora ne poznajem.
rayzippo rayzippo 12:32 07.10.2008

Re: Sta ako...

tibore,svet izgleda malo drugacije iz sobe 2 x2 iz koje mozes da izadjes samo kad ti to neko drugi dozvoli...e ta mala prostorija ce najvise da mu pomogne da shvati svoju gresku,i da ubuduce razmislja dva koraka unapred
man ray loves me man ray loves me 12:37 07.10.2008

Re: Sta ako...

Sto puta ponovljena laž postaje istina.
Izvini, nije mu gurnuo baklju u usta, vec samo gurao, ali nije mogao da ugura, pa je izgoreo kozu. Mora da se zezas. What difference does it make?
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:42 07.10.2008

Re: Sta ako...

e ta mala prostorija ce najvise da mu pomogne da shvati svoju gresku,i da ubuduce razmislja dva koraka unapred


kako da ne.
ako si konfuchije, platon ili imanuel kant.
vracarac92 vracarac92 12:42 07.10.2008

Re: Sta ako...

Izvini, nije mu gurnuo baklju u usta, vec samo gurao, ali nije mogao da ugura, pa je izgoreo kozu.

Nije baš ni tako ali dobro.... U svakom slučaju mislim da bi trebali da se koristite činjenicama ukoliko ste se već odlučili da komentarišete određenu temu. Ovako se sve svodi na banalizovanu reprodukciju pisanja senzacionalističke, žute štampe. Ukoliko vam je to cilj, onda OK.
man ray loves me man ray loves me 12:44 07.10.2008

Re: Sta ako...

Nije baš ni tako ali dobro....
kako bi ti opisao ovo : Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu, koja sama za sebe predstavlja tešku telesnu povrede - rekao je Dunjić. Veštak je naveo da je Trajković zadobio niz opekotina po licu, vratu, leđima, zatim ubode na šaci i nadlaktici i brojne krvne podlive, oderotine i nagnječenja.

cilj mi je da budemo fer.
vracarac92 vracarac92 12:50 07.10.2008

Re: Sta ako...

kako bi ti opisao ovo : Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu, koja sama za sebe predstavlja tešku telesnu povrede - rekao je Dunjić. Veštak je naveo da je Trajković zadobio niz opekotina po licu, vratu, leđima, zatim ubode na šaci i nadlaktici i brojne krvne podlive, oderotine i nagnječenja.

Teške telesne povrede a ne "guranje baklje u usta".
I osudio bih Uroša (ne Igora) na 2-3 godine jer smatram da je to maksimala dužina kazne koja može da ostvari pretpostavljeni "vaspitni karakter". Sve preko toga je guranje mladića (bez prethodnog kriminalnog dosijea) direktno u ralje kriminala.
rayzippo rayzippo 12:51 07.10.2008

Re: Sta ako...

cekaj,ti bi dao sansu ovom momku da nesto ucini sa svojim zivotom da bi se na kraju zajebavao na njegov racun !? ako mislis da nije sposoban da razume svoju gresku kako ce moci da iskoristi tu sansku koju mu ti pruzas !?
man ray loves me man ray loves me 12:59 07.10.2008

Re: Sta ako...

Teške telesne povrede a ne "guranje baklje u usta".

Teske telesne povrede, ali kakve? Da li imamo konsenzus na 'mlatio zapaljenom bakljom po glavi', 'palio lice' ?
U cemu je problem da se povreda precizira?
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:04 07.10.2008

Re: Sta ako...

rayzippo
cekaj,ti bi dao sansu ovom momku da nesto ucini sa svojim zivotom da bi se na kraju zajebavao na njegov racun !? ako mislis da nije sposoban da razume svoju gresku kako ce moci da iskoristi tu sansku koju mu ti pruzas !?


ja se ne zajebavam na njegov, nego na vas racun.
to jedan.

dva, ako vi mislite da se po zatvorima vreme provodi u filozofskim kontemplacijama nad ucinjenim, bitkom i nebitkom onda je vama super.

potom, tri, ako mislite da je svako sposoban da sam izadje na kraj sa alom i vranom svojih problema, onda isto vama super. Samo cemu onda terapije, psiholozi, psihijatri... Dakle ne moze svako sam, nekom treba i malo pomoci, nekom malo vise, tek ja drzim da je bitno ne odustati. KO spasi coveka, spasio je citav svet!
I to ne psihijatrom, koliko sansom da bude koristan clan svoje zajednice!

cetiri, gresku ce najbolje razumeti kada je pogleda kroz prizmu pruzene sanse i realizovanog zivota, a ne reshetki, droge, nasilja i svega ostalog sto zatvor donosi!
vracarac92 vracarac92 13:10 07.10.2008

Re: Sta ako...

Teske telesne povrede, ali kakve?

Takve da, po nalazu sudskog veštaka, policajac Trajković nije bio životno ugrožen.


man ray loves me man ray loves me 13:13 07.10.2008

Re: Sta ako...

Da li je Uros udario Trajkovica po glavi zapaljenom bakljom? Da ili ne.
Ako jeste, to, samo po sebi, su 'cetiri kratka udarca na vrata nesrece'.
vracarac92 vracarac92 13:21 07.10.2008

Re: Sta ako...

Da li je Uros udario Trajkovica po glavi zapaljenom bakljom? Da ili ne.

Da. Ali je nije gurao u usta policajcu Trajkoviću kao što vi tvrdite.
man ray loves me man ray loves me 13:25 07.10.2008

Re: Sta ako...

Ok. Zamenjujem svako 'guranje baklje u usta' - 'udarcem zapaljenom bakljom u glavu'.
vracarac92 vracarac92 13:26 07.10.2008

Re: Sta ako...

Ako jeste, to, samo po sebi, su 'cetiri kratka udarca na vrata nesrece'.
Mislim da malo...preterano filozofirate
man ray loves me man ray loves me 13:36 07.10.2008

Re: Sta ako...

Da li se po vasem misljenju 'guranje baklje u usta' i 'udarac zapaljenom bakljom u glavu' razlikuju po nivou sadizma?
Cetiri kratka udarca znace - napravio je svesnu odluku da to uradi. Mogao je da ne uradi, izabrao da uradi. Samo toliko.
vracarac92 vracarac92 13:41 07.10.2008

Re: Sta ako...

Da li se po vasem misljenju 'guranje baklje u usta' i 'udarac zapaljenom bakljom u glavu' razlikuju po nivou sadizma?
Da li sam po vašem mišljenju ikada rekao da je Uroš nevin i da ne treba da odgovara?
A zbog čega vi uporno insistirate na guranju baklje u usta?
Cetiri kratka udarca znace - napravio je svesnu odluku da to uradi. Mogao je da ne uradi, izabrao da uradi.
Da li to iko spori?
mariopan mariopan 13:45 07.10.2008

Re: Sta ako...

vracarac92
nije gurao baklju u usta zato sto nije mogao da putuje. da je putovao u london, otisao bi tamo na utakmicu i gurao baklju u usta.

Oprostite, odakle crpete tu famoznu neistinu o "guranju baklje u usta"?

Iz zute ztampe koja mora nekako da objasni zasto je decko dobio 10 godina zatvora i zasto su u ovom slucaju zanemarili humane aspekte kaznenog zakona koji kaze da se kazne izricu radi prevaspitavanja mladih i njhovog rehabilitovanja i vracanja u drustvo.Taj deo je preskocen.

Rehabilitovao bi se na svaki nacin koji predlaze Tibor ( Tibore sve preporuke i na tekst i tvoje komentare), ali sa tolikom kaznom on je potpuno upropascen i to znaju svi koji ista znaju o zatvorima i sistemu koji tamo vlada.

Sve one price da ce se on ako vredi rehabilitovati a ako ne vredi propasce...to su smesne i netacne tvrdnje nekoga ko nista ne zna o zatvorima, da li znate da su po zatvorima silovanja zatvorenika normalna stvar, da tamo najgori olos drzi sve ostale pod kontrolom pa ili ce postati njihov ili ce postati njihova "kucka"...nema sta drugo da bira i tako 10 godina?Eno se Kvirija vec zeza na racun toga i ima drustvo veselo, njima je smesno? Decko je bacen u djubre i za 10 godina izaci ce kompletan kriminalac koji ce tek onda da radi sve sto sada nije ni sanjao da moze. U zatvoru ce to da postane.
Radi se o tome da njemu nikakva sansa za to rehabilitovanje ovako drakonskom kaznom nije pruzena a predvidjena je nasim zakonom, Zasto nije?Da je ubio coveka na ulici dobio bi manje, zasto je onda dobio bas toliko?
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:46 07.10.2008

Re: Sta ako...


Cetiri kratka udarca znace - napravio je svesnu odluku da to uradi. Mogao je da ne uradi, izabrao da uradi


pa? ubacite ga u popravni sistem koji ce garantovati da to vise ne ponovi, a ne u sistem koji garantuje da ce po izlasku iz njega biti jos gori!
vracarac92 vracarac92 13:56 07.10.2008

Re: Sta ako...

pa? ubacite ga u popravni sistem koji ce garantovati da to vise ne ponovi, a ne u sistem koji garantuje da ce po izlasku iz njega biti jos gori!
Tako je! Bravo!
man ray loves me man ray loves me 13:57 07.10.2008

Re: Sta ako...

ubacite ga u popravni sistem koji ce garantovati da to vise ne ponovi
i vracamo se na isti sukob verovanja. ja verujem da je takav popravni sistem fikcija. ideja zatvora nije da popravi njega, vec da zastiti nas od njega. ja verujem da se laksi kriminalci mogu rehabilitovati, a tezi ne. ili ako mogu, da je to suvise tesko i taj nacin organizovanja drustva nije efikasan.
Da li sam po vašem mišljenju ikada rekao da je Uroš nevin i da ne treba da odgovara?
A zbog čega vi uporno insistirate na guranju baklje u usta?
insistiram na sadistickom aspektu zlocina koji opravdava tesku kaznu od 10 godina. ako on smatra da je kazna preterana i da prelazi u odmazdu drzave, nek ide u strazbur na sud za ljudska prava. ja ne vidim dokaze za taj slucaj, ali ako uspe da dokaze, svaka cast.
Da je ubio coveka na ulici dobio bi manje, zasto je onda dobio bas toliko?
jes vala, sto ga nije dovrsio :) "neki davitelji..."
vracarac92 vracarac92 14:08 07.10.2008

Re: Sta ako...

insistiram na sadistickom aspektu
Insistiram na preciznim detaljima
vec da zastiti nas od njega
Pa baš će 10 godina zatvora od Uroša stvoriti osobu od koje će nam trebati zaštita.
ideja zatvora nije da popravi njega,
A zašto se zatvori kod nas zovu Kazneno Poravni Zavod ukoliko im jedan od glavnih ciljeva nije prevaspitavanje štićenika?
Tibor Jóna Tibor Jóna 14:34 07.10.2008

Re: Sta ako...

ja verujem da je takav popravni sistem fikcija. ideja zatvora nije da popravi njega, vec da zastiti nas od njega.


onda najbolje da ga streljamo , pa smo vazda mirni!
man ray loves me man ray loves me 15:20 07.10.2008

Re: Sta ako...

onda najbolje da ga streljamo , pa smo vazda mirni!

zinger, ali ne vidim koji je tvoj odgovor na problem. ideja da ga treba streljati meni je podjednako smesna kao ideja da mu treba gledati kroz prste i svaljivati uzroke zlocina na drustvo.
mariopan mariopan 15:22 07.10.2008

Re: Sta ako...

man ray loves me
ubacite ga u popravni sistem koji ce garantovati da to vise ne ponovi
i vracamo se na isti sukob verovanja. ja verujem da je takav popravni sistem fikcija. ideja zatvora nije da popravi njega, vec da zastiti nas od njega. ja verujem da se laksi kriminalci mogu rehabilitovati, a tezi ne. ili ako mogu, da je to suvise tesko i taj nacin organizovanja drustva nije efikasan.
Da li sam po vašem mišljenju ikada rekao da je Uroš nevin i da ne treba da odgovara?
A zbog čega vi uporno insistirate na guranju baklje u usta?
insistiram na sadistickom aspektu zlocina koji opravdava tesku kaznu od 10 godina. ako on smatra da je kazna preterana i da prelazi u odmazdu drzave, nek ide u strazbur na sud za ljudska prava. ja ne vidim dokaze za taj slucaj, ali ako uspe da dokaze, svaka cast.
[quote
]Da je ubio coveka na ulici dobio bi manje, zasto je onda dobio bas toliko?
jes vala, sto ga nije dovrsio :) "neki davitelji..."

Nisam mislla tako i vi to znate )
Mislila sam na nas zakon i presude koje smo vec videli da se recimo ubistva kaznjavaju sa manjom kaznom od ove, a ne kazem da on nije kriv i da ga ne treba kazniti, to ne, ali ne ni ovako.
man ray loves me man ray loves me 15:26 07.10.2008

Re: Sta ako...

zezala sam se. ako on smatra da je ostecen od strane drzave, kao sto rekoh gore, sto se ne obrati sudu za ljudska prava u strazburu?
kastor92 kastor92 16:14 07.10.2008

Re: Sta ako...

011-495

Zasto ljudi uporno pokushavaju da ovo svedu na to da se ne sudi "tajkunima" nego "sirotinji", ako bilo ko od vas/nas ima materijalne dokaze za bilo kog od "tajkuna", molim lepo pravac tuzilashtvo i policija pa prijavimo ili podignimo sami parnicu ili uz pomoc istomishljenika. Ako nemamo dokaze za kriminal nekog "tajkuna" osim proverene srpske floskule "znam ja", bolje bi bilo da se pogledamo u ogledalo i razmislimo kakvi smo mi ljudi kada nekoga optuzujemo a ni ne poznajemo ga.?


Ja, npr, znam (jer je očigledno svakom osim slepcima) da vi niste baš duplo pametni, ali ne optužujem za to ni vas ni tajkune.
011-495 011-495 20:34 07.10.2008

Re: Sta ako...

kastor92

011-495Zasto ljudi uporno pokushavaju da ovo svedu na to da se ne sudi "tajkunima" nego "sirotinji", ako bilo ko od vas/nas ima materijalne dokaze za bilo kog od "tajkuna", molim lepo pravac tuzilashtvo i policija pa prijavimo ili podignimo sami parnicu ili uz pomoc istomishljenika. Ako nemamo dokaze za kriminal nekog "tajkuna" osim proverene srpske floskule "znam ja", bolje bi bilo da se pogledamo u ogledalo i razmislimo kakvi smo mi ljudi kada nekoga optuzujemo a ni ne poznajemo ga.?Ja, npr, znam (jer je očigledno svakom osim slepcima) da vi niste baš duplo pametni, ali ne optužujem za to ni vas ni tajkune.


Nije tesko biti duplo pametan, treba biti duplo posten prema sebi i okolini. Praviti se pametan je jos lakse. Zakon ne poznaje termin "ocigledno". U zivotu obicno ono sto lici na g. i smrdi na g. i jeste g. ali zakon to tako ne gleda i hvala bogu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:10 07.10.2008

Re: Sta ako...

Tibor J.
... i smatram da je bolje da mu se pomogne da to uvidi nego da ga se drzi u zatvoru.

Pogresno.
Zao mi je, Tibore, sto se ne mogu sloziti s tobom, ali doticni zasluzuje zatvorsku kaznu. I tacka. Svuda u svetu se ostro kaznjavaju pokusaji ubistva policajca, pa jos od strane navijackih huligana...
Ideja o "pomaganju da on uvidi svoju gresku ali da se ne drzi u zatvoru" je naivna i lazno-humana.

Nemamo pravo da razglabamo da li je deset godina mnogo... Mozda bi mu neki drugi sudija dao i dvanaest, neki treci samo sedam ili pet... Ostavimo da sudstvo radi svoj posao.

To da li ce doticni, kad izadje iz zatvora eventualno postati jos gori... to se dogadja. I borba sa kriminalcima ce se nastaviti. Tako se radi i u bolje organizovanim drzavama.
rayzippo rayzippo 22:26 07.10.2008

Re: Sta ako...

Tibor Jóna

rayzippocekaj,ti bi dao sansu ovom momku da nesto ucini sa svojim zivotom da bi se na kraju zajebavao na njegov racun !? ako mislis da nije sposoban da razume svoju gresku kako ce moci da iskoristi tu sansku koju mu ti pruzas !?ja se ne zajebavam na njegov, nego na vas racun. to jedan.dva, ako vi mislite da se po zatvorima vreme provodi u filozofskim kontemplacijama nad ucinjenim, bitkom i nebitkom onda je vama super.potom, tri, ako mislite da je svako sposoban da sam izadje na kraj sa alom i vranom svojih problema, onda isto vama super. Samo cemu onda terapije, psiholozi, psihijatri... Dakle ne moze svako sam, nekom treba i malo pomoci, nekom malo vise, tek ja drzim da je bitno ne odustati. KO spasi coveka, spasio je citav svet!I to ne psihijatrom, koliko sansom da bude koristan clan svoje zajednice!cetiri, gresku ce najbolje razumeti kada je pogleda kroz prizmu pruzene sanse i realizovanog zivota, a ne reshetki, droge, nasilja i svega ostalog sto zatvor donosi!

ti si gledao mnogo americkih filmova...meni je momka zao ali nisam mu ja kriv sto je za svoju ludost kaznjen

da,meni je super
Tibor Jóna Tibor Jóna 23:53 07.10.2008

Re: Sta ako...

rayzippo


da,meni je super


ponovicu opet:

Izmedju raja i pakla samo je put koji vodi do jednog od ta dva. Polovina tog puta je tamo gde odlucimo kamo bi radje!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:07 07.10.2008

...

Fora je pronaci model da se vrate iz huliganstva

ovim (i ne samo tim) otvaraš polje koje me jako zanima.
upravo tako, ali i ne samo to. rekla bih da je potreban dobro organizovan plan (ili ti model) kako bi bilo sve manje ovakvih slučajeva.
ne kažem da je to lako, ali je izvodljivo.
tekstom dotičeš dosta toga:

jeste imaju posebne potrebe, ali su ljudi kao ti i ja

Ali ne, "gubitnike" se ignorise i gura u dno stola

obezbediti mladim ljudima, posebno onim koji ocigledno nisu uspeli da se odrze na povrsini vode i koji polako tonu... pa tek ona drakonskim kaznama udariti po onima koji i onda, pored svih uslova, ne zele da se uklope u normalno funkcionisanje drustva!

Da ih obuči malo kako se...


perspektiva / volja / pomoć / selekcija

rekoh da mi je tema zanimljiva, i to baš iz razloga prevencije, a takodje i zbog suštine kažnjavanja.
na žalost, sistem je uramljen više kaznenom politikom, nego li podsticajnom, tj. preventivnom, (mada i tu postoje neka kretanja).
ono što mene nervira je da se o mladima (ili ti o našoj deci) raspravlja samo onda kada to može doneti odredjene poene odredjenim strujama. na terenu, to otprilike izgleda ovako:
u kg-u, na primer, postoji neki profa fizičkog koji voli da pipka devojčice. kažnjen je nekakvom suspenzijom, a onda prebačen u drugu školu. slično se dešava i sa problematičnim učenicima-kec iz vladanja i premeštaj u drugu školu.
klinac u drugom razredu dobija dvojku iz likovnog,a petaci u drugoj nedelji školske godine jedinice, jer nastavnica geografije želi preventivno da objasni kako se kod nje diciplina neće tolerisati.
znam da su primeri neprimereni priči (da l' je baklja u ustima, il na obrazu), ali ih namerno pišem, a ti si mi dao uvertiru onim: obezbediti mladim ljudima...

žalosno je videti ko sve radi sa tim mladim ljudima
žalosno je videti da im se malo toga nudi kao alternativa
žalosno je videti da se nasilje nad njima ne sankcionše (ili se sankcioniše, al' samo malkice)

i ovo ne pišem da bih opravdala bilo koga, ali mi u vezi sa izrečenom presudom pade na pamet i to da su silovatelji puštani posle 4 godine iz zatvora. to da nismo svi isti i da i u ovoj ludoj zemlji postoje neki fantastični klinci je tačno, ali je tačno i ono što si napisao - posebno onim koji ocigledno nisu uspeli, jer verujem da dati šansu na vreme može značiti mnogo i promeniti mnogo.
a, da se ovo ne pretvori u memoare, prekidam.
011-495 011-495 15:24 07.10.2008

Kratka prica

Moj odlican drug iz detinjstva posle smrti oca upadne u drustvo koje mu nametne princip da "neki poshtuju policijsku znacku ali SVI poshtuju pishtolj". Tako pocne njegova "karijera". Uglavnom iz Ofenbaha, ko razume shvatice. Trajalo je nekoliko godina. Zavrsilo se time sto je u svadji oko toga da li moze da udje na privatnu zabavu na splavovima na Adi, ubio slucajno nasheg zajednickog druga, koji se isprecio da ovaj ne bi ubio obezbedjenje na vratima. Bezi za Budimpeshtu, posle nekoliko dana mu dolazi do glave i vraca se u Bgd. Sude ga za ubistvo bez predumishljaja, dobija 7 godina (pre toga nije bio osudjivan u SFRJ, jos je postojala). Za dobro ponashanje dobija skracenje na 4 godine. Izlazi i pocinje posten biznis, uvoz. Vec dugo je partner u firmi koja je jedna od najvecih ekskluzivnih distributera automobila u Srbiji, povukao se u Italiju.
Da li su ga silovali ili ne, neznam. Da li je on druge silovao ili ne,neznam ali znam da je shvatio gde je napravio pogreshan korak i imao je snage da ga sam ispravi. Nije mu trebao ni socijalni radnik ni pomoc sa strane. Nije mu ni trebalo to sa ubijanjem i ostalim ali kada se vec dogodi do svakoga od nas je sta ce biti dalje.
Jos mnogo zivotnih prica o lljudima koje znam ili sam znao, slicnih ili istih.
Zakljucak je da od karaktera coveka zavisi kakv ce da izadje i sta ce da radi posle izdrzavanja kazne. Ljudi su se vratili iz nasih nedavnih ratova, neko poludeo pa pobio porodicu.komshije,nepoznate. Neko je profesor na Prirodnomatematickom fakultetu,odsek prostorno planiranje.
Tibor Jóna Tibor Jóna 16:19 07.10.2008

Re: Kratka prica

Zakljucak je da od karaktera coveka zavisi kakv ce da izadje

ja mislim da je zakljucak da neko to moze sam, neko uz malo pomoci, neko uz malo vise a neko nikako. a da sistem ne sme da zbg ovih poslednjih automatski skartira ove sto ipak mogu!
011-495 011-495 20:37 07.10.2008

Re: Kratka prica

Tibor Jóna
Zakljucak je da od karaktera coveka zavisi kakv ce da izadje ja mislim da je zakljucak da neko to moze sam, neko uz malo pomoci, neko uz malo vise a neko nikako. a da sistem ne sme da zbg ovih poslednjih automatski skartira ove sto ipak mogu!

Tacno.
Pitanje je gde smo svi mi bili pre nego sto se ovo desilo. Incidenti na utakmicama su godinama prisutni ali niko nista nije preduzeo. Svi cekaju da "drzava" to "resi", e pa to se i desilo. Kola se uvek na nekom slome a svi znamo sta to znaci.
aquariusoptimist aquariusoptimist 17:39 07.10.2008

Super

Super si ti sve to napisao, sve je to lepo, bas kao sto treba, samo....
malo mi izgleda...
utopijski.
A ja u utopiju ne verujem.
Svako drustvo ima jedan , na srecu , veoma malen % clanova koji zasluze da odu iza brave.
Unesimo malo realizma u celu pricu.
Kad je bio blog o Urosu, napisah da smatram da je preostro kaznjen, tek za rekord.
Tibor Jóna Tibor Jóna 20:30 07.10.2008

Re: Super

utopijski.
A ja u utopiju ne verujem.


izmedju utopije i nihilizma stoji samo put ka utopiji ili nihilizmu. pa vi birajte kuda biste...
ja bih ka utopiji!
yanjing yanjing 21:10 07.10.2008

Re: Super

malo mi izgleda...
utopijski


Ne znam samo sta je utopijski.
U Norveskoj zatvorenicima organizuju doskolovavanje i uce ih kako da rade na racunaru, u Americi u obdanistima spajaju u grupama zdravu i decu sa posebnim potrebama kako bi se sto ranije navikli na razlicitosti, cak i u naopakoj Kini Dom za napustenu slepu decu se dosetio da zaposli stranca koji ce ih uciti engleski...
Pa ja stvarno ne razumem sta je tu utopija.
Realnost za ceo svet osim prepametnih Srba.
rayzippo rayzippo 22:19 07.10.2008

Re: Super

U Norveskoj zatvorenicima organizuju doskolovavanje i uce ih kako da rade na racunaru


nista tu nije sporno da se isti ili slicni programi primene i u nasim zatvorima...

blackbox92 blackbox92 09:50 08.10.2008

Pohvala i predlog

U većini ste u pravu osim....
Ispada da nemate nikakvog osećaja za muke onog policajca i druge žrtve koga je taj neki Uroši i druge koje drugi Uroši tako nagrde, kakve posledice to ostavlja na psihu žrtve.
Osim problema u društvu kokje ste naveli, problem je i to što se zakoni o javnom redu i miru ne poštuju a policija je vrlo tolerantna prema huliganskom ponašanju koga imate na svakom mestu.Pa samo neka naveče patroliraju naseljima pa će videti izživljavanja i uvežbavanje mladih od 10 pa naviše godina za veće poduhvate.
Predlažem Vam da napišete blog o žrtvama nasilja nasilnika.
Tibor Jóna Tibor Jóna 10:12 08.10.2008

Re: Pohvala i predlog

Ispada da nemate nikakvog osećaja


ako ispada, onda ispada!
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:49 08.10.2008

Re: Pohvala i predlog

Ispada da nemate nikakvog osećaja za muke onog policajca


Ja tog Pravda za Urosa ne poznam. Nit mi je rod, nit pomoz bog. Huliganchina je ono preispoljna. Mogao je ubiti tog coveka.


chini mi se da tibor nema specijalno dobro mishljenje o uroshu. i da ima osecaja da je policajac bio ugrozhen u tom incidentu.

ja se sa tiborom ponekad (pa i cheshce od ponekad) ne slazhem, ali ovaj tiborov blog, kako ja razumem, samo kazhe da je vazhno raditi i na shargarepi. samo shtap nikada nije reshio nijedan problem. a da treba i shtapa, treba. ali treba i shargarepa.

i u poplavi napisa o blagodetima velikih zatvorskih kazni, tibor reshio da malo razmishlja (malo idealistichki, ali to je druga pricha) o blagodetima organizovanog pristupa ka zaposhljavanju i osmishljavanju zhivota mladih, ukljuchujuci i one koji su propustili par lekcija. a neki i vishe od par.
Tine i Radojka Tine i Radojka 22:18 08.10.2008

pustite ga

nije rob steo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana