Film| In memoriam| Na današnji dan

Pol Njuman 1925 - 2008.

Srđan Mitrović RSS / 28.09.2008. u 12:37

Otišao je Pol, ali su nam ostali Ben Kvik, Brik Polit, Edi Felson, Čens Vejn, Buč Kasidi, Henri Gondorf, Fast Edi Felson, Volter Bridž... Hvala mu.LizTaylor-PaulNewman-CatOnAHotTinRoof1958.jpg



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 12:42 28.09.2008

---

Tako je.
Dobar glumac, dobar.
Celog veka pamtim jednu scenu (iz "Cat on hot tin roof" kao jednu od najboljih metafora - čežnje. On, sam i ceo zagnjuren u njen bade.mantil ostavljen u kupatilu....nenadmašna metafora, nenadmašna...
Davie Davie 07:02 29.09.2008

Re: ---

Cat on a hot tin roof -- tacnije :)
yanjing yanjing 12:43 28.09.2008

R.I.P

Ana Zagoricnik Ana Zagoricnik 12:45 28.09.2008

ode...

... plavooki... mislim da mu je cak jednom receno da nece nikada biti od njega nesto ozbiljno zato sto je suvise lep... ;(
nsarski nsarski 12:50 28.09.2008

Re: ode...

Ana Zagoricnik
... plavooki... mislim da mu je cak jednom receno da nece nikada biti od njega nesto ozbiljno zato sto je suvise lep... ;(

On je jednom rekao - I'll know that I'm dead when my eyes turn brown.
nsarski nsarski 12:49 28.09.2008

******

Zaista je bio Cool Dude (Cool Hand Luke)!
Pored glume, njegov dobrotvorni rad je za postovanje. I danas u prodavnicama se prodaju njegovi proizvodi, i sav prfit ide u dobrotvorne svrhe.

Ana Zagoricnik Ana Zagoricnik 12:54 28.09.2008

Re: ******

nsarski
Zaista je bio Cool Dude (Cool Hand Luke)!
Pored glume, njegov dobrotvorni rad je za postovanje. I danas u prodavnicama se prodaju njegovi proizvodi, i sav prfit ide u dobrotvorne svrhe.


a za to je jos cuvenija prica o jednom pismu koje je stiglo u fabriku u kojoj se prave ti njegovi sosevi:
" dragi gospodine njuman, nisam nikada gledao ni jedan vas film, ali ako glumite upola dobro kao sto su vasi sosevi, verujem da ste odlicni"
WORD!
jack_bauer jack_bauer 04:11 29.09.2008

Re: ******



njegov dobrotvorni rad se procenjuje na 200 miliona dolara. malo li je na ovu skupocu?
dolybell92 dolybell92 13:17 28.09.2008

Sad ja žurim..

maksa83 maksa83 13:33 28.09.2008

hustler

Edi Felson, Čens Vejn, Buč Kasidi, Henri Gondorf, Fast Edi Felson, Volter Bridž.


Ova dva lika su jedan te isti lik - prvi je u Hustleru a drugi u Boji Novca četvrt veka kasnije.
Nezaboravne uloge i jedna i druga, kao i sve ostale.
Slava mu.



Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:43 28.09.2008

Re: hustler

Ova dva lika su jedan te isti lik - prvi je u Hustleru a drugi u Boji Novca četvrt veka kasnije.

pamtićemo ga u obe uloge.
tolike uloge, a samo jedan oskar.
Atomski mrav Atomski mrav 15:32 28.09.2008

Re: hustler

Tja, Oskar je više stvar prestiža nego mera kvaliteta jednog glumca, režisera ili filmskog ostvarenja. Mnogi odlični glumci nisu dobili nijedan, nekima je dodeljivan "za celokupan doprinos" ili kako se već zove - obično pred smrt :(
Džon Vejn je šapnuo Barbari Stejsend kad je konačno dobio Oskara (za glumačko delo) - "Početnička sreća"...

Pol Njumen je jedna od ikona kinematografije, verovatno jedan od onih glumaca koji nije snimio loš film...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:48 28.09.2008

Re: hustler

Tja, Oskar je više stvar prestiža nego mera kvaliteta jednog glumca, režisera ili filmskog ostvarenja.

slažem se. ni hičkok nije dobio oskara, samo onom pred smrt - za životno delo.
simkke simkke 17:01 28.09.2008

Re: hustler

Srđan Mitrović
Tja, Oskar je više stvar prestiža nego mera kvaliteta jednog glumca, režisera ili filmskog ostvarenja. slažem se. ni hičkok nije dobio oskara, samo onom pred smrt - za životno delo.



Bogami, ja mislim da negde do pre desetak godina Akademija bas i nije mnogo gresila, pa cak i u Newmanovom slucaju...Daleko od toga da nije zasluzio Oskara i pre, ali treba uzeti u obzir i paklenu konkurenciju, kao i neke 'sporedne' stvari koje igraju ulogu pri odlucivanju.Elem, cini mi se da je Newman bio vise Star potencijal, nego Oskar potencijal, a znamo da su Oskara za musku glavnu ulogu cesto dobijali ne-Star potencijal glumci, tipa Peter Finch, Paul Scofield, Rod Steiger, Cliff Robertson, Art Carney, Ben Kinglsey itd...Mislim da je za Newmana jedan sasvim dovoljan, mozda ne za pravu ulogu, ali ipak...

Sto se tice reditelja, tu je vec druga prica...
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:32 28.09.2008

Re: hustler

I ja sam voleo Pola Njumena. Stvarno je bio "the last of the great 20th-century stars". Snimao je preko 65 filmova, tokom vise od pedeset godina.
Medjutim, makoliko sam i ja bio Njumenov fan, ne mogu da verujem ovo sto kaze
Atomski mrav
...Pol Njumen je jedna od ikona kinematografije, verovatno jedan od onih glumaca koji nije snimio loš film...

Ako je Pol Njumen imao toliku produkciju, pa morao je da ima i lose, ili bar jedva prosecne filmove, nije moguce da su u tolikom kvantitetu svi njegovi filmovi bili najbolji.
To bi ti, Srdjane Mitrovicu, morao znati posto mnogo studioznije pratis filmsku umetnost.

Ovo moje "zakeranje" nije zlonamerno. Imaju Amerikanci jednu dobru izreku koja se cak i u nekrolozima pominje (dakle onda kada je uobicajeno da se govori samo - lepo), a koja kaze za dela nekoga ko mnogo stvara: "SOME ARE GREAT AND SOME ARE SLIGHT, BUT ALL ARE FROM A MASTER". Dakle, i kada ima losih dela (sto je prirodno) ona ne mogu da umanje ulogu dobrog umetnika, a Pol Njumen je to svakako bio.
simkke simkke 17:37 28.09.2008

Re: hustler

vladimir petrovic
I ja sam voleo Pola Njumena. Stvarno je bio "the last of the great 20th-century stars". Snimao je preko 65 filmova, tokom vise od pedeset godina. Medjutim, makoliko sam i ja bio Njumenov fan, ne mogu da verujem ovo sto kaze
Atomski mrav...Pol Njumen je jedna od ikona kinematografije, verovatno jedan od onih glumaca koji nije snimio loš film...Ako je Pol Njumen imao toliku produkciju, pa morao je da ima i lose, ili bar jedva prosecne filmove, nije moguce da su u tolikom kvantitetu svi njegovi filmovi bili najbolji.To bi ti, Srdjane Mitrovicu, morao znati posto mnogo studioznije pratis filmsku umetnost. Ovo moje "zakeranje" nije zlonamerno. Imaju Amerikanci jednu dobru izreku koja se cak i u nekrolozima pominje (dakle onda kada je uobicajeno da se govori samo - lepo), a koja kaze za dela nekoga ko mnogo stvara: "SOME ARE GREAT AND SOME ARE SLIGHT, BUT ALL ARE FROM A MASTER". Dakle, i kada ima losih dela (sto je prirodno) ona ne mogu da umanje ulogu dobrog umetnika, a Pol Njumen je to svakako bio.



Jeste, na primer, igrao je u filmu When Time Ran Out (1980), koji je jedan od najvecih propasti u istoriji kinematografije...a opet, svi ga pamte po Butch Cassidy i Kidu, po Sting-u...nema toga koji je sve uradio perfektno...
Atomski mrav Atomski mrav 19:07 28.09.2008

Re: hustler

Dobro, nemojte biti cepidlake. Uostalom, o pokojniku sve najlepše
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 19:24 28.09.2008

Re: hustler

simkke

Jeste, na primer, igrao je u filmu When Time Ran Out (1980), koji je jedan od najvecih propasti u istoriji kinematografije...

I odrekao ga se prije premijere, čim je u postprodukciji vidjeo šta je od toga ispalo.
Pamtim(o) ga po dobrim ulogama. Imao ih je više nego dovoljno.
dusanj92 dusanj92 00:57 29.09.2008

Re: hustler

samo jedan oskar

Mozda i nije lose, jedan od deset nominacija. Bitno je da je uvek bio u vrhu.
yanjing yanjing 14:05 28.09.2008

Ljubav i 50 godina braka


Woodward and Newman in "The Long, Hot Summer," 1958

o preljubi "Why go out for hamburger when you have steak at home?"
dunjica dunjica 18:57 28.09.2008

Re: Ljubav i 50 godina braka

Ljubav i 50 godina braka

Mr.&Mrs.Bridge, 1990.

ivana23 ivana23 14:49 28.09.2008

***

mariopan mariopan 14:54 28.09.2008

Re: ***

E, Sto sam ja bila zaljubljena u Bena Kvika...stvarno. I zao mi je sto odlaze tako veliki glumci.
jaksa scekic jaksa scekic 15:19 28.09.2008

Re: ***

mariopan
E, Sto sam ja bila zaljubljena u Bena Kvika...stvarno. I zao mi je sto odlaze tako veliki glumci.


Izivinjavam na smetni,ali zar Ben Kvik nije bio Roj Tinis

TV serija Dugo toplo leto

J
gordanac gordanac 15:35 28.09.2008

Re: ***

Film je u pitanju, ne serija
The Long Hot Summer Paul Newman
nsarski nsarski 15:39 28.09.2008

Re: ***

Izivinjavam na smetni,ali zar Ben Kvik nije bio Roj Tinis

TV serija Dugo toplo leto

J

Film "Dugo toplo leto" je snimljen 1958 i Ben Kvika je igrao Njumen.
Inace Njumanov prvi "big" film je bio uloga boksera Roki Graciana u filmu "Somebody up there loves me". Tu ulogu je trebao da igra James Dean, ali posto je on poginuo pre pocetka snimanja, dali su je Njumenu.
jaksa scekic jaksa scekic 15:45 28.09.2008

Re: ***

nsarski
Izivinjavam na smetni,ali zar Ben Kvik nije bio Roj Tinis

TV serija Dugo toplo leto

J

Film "Dugo toplo leto" je snimljen 1958 i Ben Kvika je igrao Njumen.
Inace Njumanov prvi "big" film je bio uloga boksera Roki Graciana u filmu "Somebody up there loves me". Tu ulogu je trebao da igra James Dean, ali posto je on poginuo pre pocetka snimanja, dali su je Njumenu.


Gordanac&Nsarski,

ja sam TV freak :))

J
gordanac gordanac 15:53 28.09.2008

Re: ***

ja sam TV freak :))

like I do not know :)
Ali seriju "nisam stigla" da gledam, film jesam
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 07:51 29.09.2008

Re: ***


'Somebody up there likes me' - fenomenalan film!!!
Pravo malo remek delo - tu je i prva 'epizodna' uloga i Steeve McQueen-a , u tuči na krovu...

Stalone pokrao Newmana - 100%

crnamrlja crnamrlja 15:18 28.09.2008

rain drops keep falling on my head...

...but that doesn`t mean my eyes will soon be turning red...



kad ljudi kazu da se neke stvari vise ne prave kao nekad, ja pomislim na ovo

http://www.youtube.com/watch?v=VILWkqlQLWk





because i`m free, nothing`s worrying me

pozdrav Paul-e
ivana23 ivana23 15:23 28.09.2008

***

AlexDunja AlexDunja 15:50 28.09.2008

Re: ***

yanjing yanjing 16:01 28.09.2008

Re: ***

margos margos 16:30 28.09.2008

Sjajan, stvarno!

Bio je faca svih ovih godina. Bilo je i biće dobrih glumaca, al on je bio jedinstven i trajan... Nekako pouzdan, kao dobri rođak na koga se uvek možete osloniti... tako nekako. I ostavio nam je puno filmova za sećanje i uživanje. Hvala mu.
aguero aguero 17:01 28.09.2008

Ako ikada umre

Pol Njumen,ni nama nije ziveti!Odrastali smo uz njegove filmove i uloge koje je cinio zivotnim u toj meri da je udahnjivao snagu i u nase zivote!Kada se pojavila prva vest,ne tako davno,da vise nema nade...otela mi se budalasta pomisao-Pa,nece valjda!?Pa,eto,i nece!
natalie21 natalie21 16:35 28.09.2008

everybody loves Paul...

Negde sam našla komentar PN gde on objašnjava kako se zatekao u pozorištu,kasnije filmu,i rekao da nije bežao u pozorište,već da je bežao od prodavnice sportske opreme,očevog privatnog biznisa.Sve u svemu,meni film svakako ne bi bio prava fascinacija da nije svih onih sjajnih uloga PN.
Moja praksa iz detinjstva,tata dolazi sa posla,donosi dnevne novine,ja čitam program,nalazim da tog i tog dana u tolko i tolko sati,na tom i tom programu ide film sa PN i kreće urlanje u cilju pravovremenog obaveštavanja cele familije i komšiluka u radijusu od 200m.
Zašto,zato što je svaka žena bila zaljubljena u njega,zato što je svaki muškarac želeo da bude kao on.Sasvim sigurno jedan od najomiljenijih ličnosti prošlog i ovog veka.
simkke simkke 16:44 28.09.2008

Meni ovaj omiljen...

Spiridon Spiridon 17:06 28.09.2008

Cat on a Hot Tin Roof

This scene in the cellar with Paul and Big daddy is one of the most moving scenes I have ever seen.


nsarski nsarski 17:14 28.09.2008

Trol

Srdjane, da li si imao priliku da vidis poslednji film brace Cohen?

Moram da kazem da sam ga video i nisam prestajao da se smejem sat i po:) Znam da su kritike mesane, ali meni se film izuzetno dopada. Pa me zanima tvoje misljenje.
Kraj trola.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:45 28.09.2008

Re: Trol

Srdjane, da li si imao priliku da vidis poslednji film brace Cohen?

nisam još. baš se oštrim.
ja sam od onih koji misle da braća koen ne mogu da naprave loš film. kod mene imaju puno kredita, bar za tri loša filma
gordanac gordanac 17:16 28.09.2008

lock the door...

..he said
and the door were locked....

annmay annmay 17:37 28.09.2008

naj

Moj najomiljeniji glumac. "Macka na usijanom limenom krovu" i "Buc Kasidi i Sandens Kid".
gagas77 gagas77 17:47 28.09.2008

povratak

dobro nam se vratioooo..steta sto uz ovu tuznu vest
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:32 28.09.2008

Re: povratak

dobro nam se vratioooo..


od kad sam se vratio imam osecaj da sam ovde samo na privremenom radu...
dzouzi dzouzi 00:40 29.09.2008

Re: povratak

od kad sam se vratio imam osecaj da sam ovde samo na privremenom radu...


Zašto?

Dobro došao ))

I baš mi je žao što ti je prvi post, posle odmora,
o smrti Pola Njumena. Bio je divan glumac. ((

P.S. Ne moraš da odgovoriš na pitanje,
to je nešto lično tvoje...ja sam se samo
šalila.

Dž.



annmay annmay 19:00 28.09.2008

...

proton0301 proton0301 20:59 28.09.2008

Pol Njumen

Pol Njumen nije glumio Ben Kvika kako se u podnaslovu kaže, nego Roj Tinis koji jako liči na Njumena.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:01 28.09.2008

Re: Pol Njumen

Pol Njumen nije glumio Ben Kvika kako se u podnaslovu kaže, nego Roj Tinis koji jako liči na Njumena.

jeste, alni na TV-u.
Pol Njuman je glumio u FILMSKOJ VERZIJI
simkke simkke 21:33 28.09.2008

Re: Pol Njumen

proton0301
Pol Njumen nije glumio Ben Kvika kako se u podnaslovu kaže, nego Roj Tinis koji jako liči na Njumena.



Eh, sta ti je televizija, jos ispade da Tinis lici na Njumena...
ivana23 ivana23 21:39 28.09.2008

Roy Thinnis


Ben Kvik u TV seriji.
dolybell92 dolybell92 23:24 28.09.2008

Paul Newman: and cars and ...


"After his official retirement from acting, he still managed to provide the voice for a character in the Pixar animation Cars and narrate a film about top Nascar driver Dale Earnhardt. He consumated his love for cars via the film Winning, where he played a driver. That experience inspired him to make his passion spill over from make-believe to real life. From the mid-70s right into the 90s he drove for a professional team, once competing in Le Mans. He also co-founded a successful race car team himself. At the age of 70 he became the oldest driver to compete as part of a winning team in a professional sanctioned race."....

guardian

nsarski nsarski 23:38 28.09.2008

Urbana legenda?

Secam se da sam kao klinac cuo ovakvu pricu o Newmanu. Naime, njegova zena je pretila da ce da se razvede ako jos jednom ponovi voznju u kojoj je ona bila ucesnik. Kaze da je Newman stavio u auto i vozio strahovitom brzinom od 70km na sat. U rikverc.
Zna li neko koliko ima istine u ovome?
simkke simkke 00:25 29.09.2008

Re: Urbana legenda?

nsarski
Secam se da sam kao klinac cuo ovakvu pricu o Newmanu. Naime, njegova zena je pretila da ce da se razvede ako jos jednom ponovi voznju u kojoj je ona bila ucesnik. Kaze da je Newman stavio u auto i vozio strahovitom brzinom od 70km na sat. U rikverc.Zna li neko koliko ima istine u ovome?


70 na sat u rikverc? Dal' to uopste moze?
Atomski mrav Atomski mrav 07:06 29.09.2008

Re: Urbana legenda?

Ma dajte, pa znate li vi šta je to pola kilometra vezanih očiju?
dolybell92 dolybell92 09:56 29.09.2008

Re: Urbana legenda?

Zna li neko koliko ima istine u ovome?


Zvuči mi poznato, ali nisam sigurna.
jack_bauer jack_bauer 04:08 29.09.2008

dve ikone...

bobo92 bobo92 06:07 29.09.2008

Re: dve ikone...

jack_bauer

Secam se ove scene iz emisije Iconoclast na Sundance kanalu, kada je Robert intervjuisao Njumena.
Ko moze da nadje, neka pogleda obavezno.
jack_bauer jack_bauer 06:23 29.09.2008

Re: dve ikone...

Secam se ove scene iz emisije Iconoclast na Sundance kanalu

eto, kad nisam ukacio sundance channel, ali je sundance movie festival svakako iznedrio neke ozbiljne filmove :))

a sliku sam skinuo sa neta. samo podsecanje na dva prava smekera :))

gledam danas omaz PN na CNN gde su naveli, izmedju ostalog, njegov stav da ne bi trebalo napraviti remake of butch cassidy and the sundance kid. ja se slazem.
jack_bauer jack_bauer 06:50 29.09.2008

Re: dve ikone...

...i, nekako mi ne idu jedan bez drugoga...

lajko_trinidad lajko_trinidad 09:32 29.09.2008

Re: dve ikone...

Redford izgleda ko da mu može biti sin
a samo 11 godina mlađi

Ja sam bio šokiran kad sam skoro pročitao da je kompletan prihod "Newmans Own"a (oko 200M$) išao u humanitarne svrhe.
Na stranu što je bio glumčina, mene nije sramota priznati da sam suviše mali i sitan da skapiram ljudsku veličinu čoveka koji daje 200 miliona u dobrotvorne svrhe.
Atomski mrav Atomski mrav 09:51 29.09.2008

Re: dve ikone...

The man...
simkke simkke 14:07 29.09.2008

Re: dve ikone...

jack_bauer
Secam se ove scene iz emisije Iconoclast na Sundance kanalueto, kad nisam ukacio sundance channel, ali je sundance movie festival svakako iznedrio neke ozbiljne filmove :))a sliku sam skinuo sa neta. samo podsecanje na dva prava smekera :)) gledam danas omaz PN na CNN gde su naveli, izmedju ostalog, njegov stav da ne bi trebalo napraviti remake of butch cassidy and the sundance kid. ja se slazem.



Snimio je Richard Lester 1979 'Butch and Sundance: The Early days' sa William Katt-om i Tom Berenger-om u glavnim ulogama...Nisam gledao, vidim na IMDB-u da ocene nisu bas najbolje...
Atomski mrav Atomski mrav 14:41 29.09.2008

Re: dve ikone...

Retki su filmovi koji su imali uspešne nastavke, a čini mi se da su filmovi koji su imali uspešne rimejkove još ređi. A tek filmovi čiji su nastavci nadmašili "original"...
bobo92 bobo92 15:58 29.09.2008

Re: dve ikone...

jack_bauer
Secam se ove scene iz emisije Iconoclast na Sundance kanalu

eto, kad nisam ukacio sundance channel, ali je sundance movie festival svakako iznedrio neke ozbiljne filmove :))

a sliku sam skinuo sa neta. samo podsecanje na dva prava smekera :))

gledam danas omaz PN na CNN gde su naveli, izmedju ostalog, njegov stav da ne bi trebalo napraviti remake of butch cassidy and the sundance kid. ja se slazem.


http://www.sundancechannel.com/iconoclasts#/episode/210227766

http://www.sundancechannel.com/videos/230255342

ovde mozes da vidis delove te epizode.
simkke simkke 16:41 29.09.2008

Re: dve ikone...

Atomski mrav
Retki su filmovi koji su imali uspešne nastavke, a čini mi se da su filmovi koji su imali uspešne rimejkove još ređi. A tek filmovi čiji su nastavci nadmašili "original"...


Uspesni rimejkovi nisu toliko retki, posebno u slucajevima gde original nije bio narocito uspesan u svoje vreme, kao na primer Postman always rings twice ili Ocean's Eleven...Mozda nisu bolji ali su uspesniji (box office jel')

Uspesni nastavci su naravno najredji slucaj, mada tu uvek prvo pomislim na Godfather, ako to uopste moze da se posmatra kao nastavak, meni su ta dva kao jedan film od 6 sati...(kakva poslastica, a?)
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:56 29.09.2008

Pozdrav

jack_bauer jack_bauer 06:00 30.09.2008

Re: dve ikone...

ovde mozes da vidis delove te epizode.

pogledao. hvala bobo.

ja volim da pogledam talk shows kada ukacim da je gost neko od faca.

ovo jednog primera...
Atomski mrav Atomski mrav 08:31 30.09.2008

Re: dve ikone...

Jelice, imao je takvo lice (i oči naravno), da nije ni morao da glumi
Atomski mrav Atomski mrav 08:32 30.09.2008

Re: dve ikone...

Godfather je nešto posebno
A što se tiče Ocean's eleven, meni je ipak bolja stara verzija. Ej, Sinatra, Semi Dejvis, Din Martin... i realni scenario. Ovaj novi je takođe dobar, Džordž Kluni, Bred Pit... ali nekako "nategnuto" deluje. Ali je zato Ocean's twelve - jednom rečju "disaster".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana