Ujedinjeni Austrougarski Emirati

Tibor Jóna RSS / 24.09.2008. u 11:24

U rubrici "Drugi pisu" u dnevnom lisu "BG Oslobodjenje" (u narodu i strucnoj javnosti poznatom i kao "Politika") pre kojih nekoliko dana objavljen je tekst izvesnog ruskog novinara koji se bavi energetskim ugovorom Republike Srbije i Ruske Federacije kroz prizmu uloge austrijskog OMV-a, madjarskog MOL-a i vojvodjanske Madjarske koalicije u ometanju njegovoga usvajanja.

Tekst, ukratko, objasnjava da se ova tri ekonomsko-politicka faktora protive energetskom sporazumu i aktivno rade na njegovoj dekonstrukciji, jer se nadaju da ce tako pripojiti Vojvodinu Republici Madjarskoj i takodje jer u energetskom sporazumu vide poslednju branu reviziji Trijanonskog mirovnog sporazuma i obnovi Velike Madjarske.

Ne, ne shalim se!

Cinjenica da se prodajom pancevacke Rafinerije na kilo, u staro gvozdje, moglo verovatno dobiti vise novca od onog koji se daje za NIS nije preterano opteretila ruskog konspiratologa. Ali na stranu on. Pise ko sta voli! U svetu modernih masovnih komunikacija svako ima apsolutni outreach!

Mene vise rajca cinjenica da je od svih tekstova izaslih po svetskim listovima BAS ovaj sa ovako interesantnim tezama o politickom angazmanu jednog dela gradjana Republike zapao za oko urednistvu "Politike". Trebalo bi ovde zato pohvaliti istancan njuh urednistva da u moru kojekakvih tekstova, od kojih su neki i relevantni, a neki i antiludacki, istrazivacki nalete i publikuju bas ovaj!

Koja se od mora somnabulnih implikacija tu tacno dopalo urednistvu nimi je najjasnije. Ili jeste!? Imam neke ideje, aman, ne bih sada u te nigdnine.

Ima "Politika" cujem i vece probleme. Odlazi Urednica, iz naseg malog grada. Pokusao sam se ukljuciti u tu dramu srpskog novinarstva, ali me prosla volja kad sam sam procitao da je na jednoj strani trio fantastikus u sastavu Smajlovic - Kusturica - Beckovic, a na drugoj strani Njena Ekselencija Licht. Ono - Res Eorum. Ali potpuno!

Opasnosti po zdravlje probavnog sistema vrebaju na svakom koraku, pa ne bih da se izlazem nepotrebnim rizicima, ako me razumete.

Znam samo da jedva cekam da vidim predlog za novog glodura - tipujem na formate tipa Jelena Trivan, Nebojsa Krstic ili Milijana Baletic (ako je resor pripao socijalistima).

Dalje, preko oranja, neces moci

Jos par redova u istoriji angazovanog novinarstva u Srbiji ispisale su (yet again) "Vecernje novosti" u tekstu u broju od 24. septembra, ciji se autori M.Radonjic i P. Vasiljevic osvrcu na nedavno publikovan "Izvestaj o stanju ljudskih prava za 2007. godinu" u izdanju Helsinskog odbora.

Ukoliko citaoci "Vecernjih" nisu u stanju da razaznaju koja se tacno rdja krije iza ove NVO, novinari nude jasnu smernicu u vidu odrednice "...koju predvodi Sonja Biserko". Mislim, sto da se u ne znanju mrznja usmeri na recimo Natasu Kandic ili Biljanu Kovacevic Vuco i tako rasipa energija srpskog nacionalizma.

Sagovornici novinarima "Vecernjih" bili su Njegovo preosvestenstvo vladika Lavrentije, prof. dr Mirko Vasiljevic, Slobodan Antonic i Momo Kapor. Sonju Biserko vidim nisu zvali, valjda razmisljajuci na liniji da se o njoj medj narodom i onako SVE vec VRLO DOBRO zna!

O Preosvestenom ne bih, koliko da su za komentar na tvrdnje iz "Izvestaja" da je SPC "jedan od nosilaca i cuvara velikosrpskog projekta" pozvali tim iz druge lige - zapad, vesto eskivirajuci, slucajno ili ne, one casne vladike koje bi na ovu interesantnu temu imale mnogo sta strucnije da izbesede od vladike Lavrentija.

Nisu ovde, za divno cudo, zabavni ni Antonic i prof. dr Vasiljevic, jer prvi, i ako se ovde pojavljuje i kao lingvista, sto je zanimljiva novina, arci vec deja vu ideje na koje smo svi svikli, dok drugi, prof. Vasiljevic, pokusava da brani neodbranjivo pa ispada, konsekventno tome, neubedljiv i na trenutke prilicno apsurdan. 

Kaporu se moze zameriti jedino istorijska plitkost jer u poredjenju Sonje Biserko stize samo do Stipe Suvara i Ideoloske komisije CK SK Hrvatske i sto nije isao dalje u proslost do prikladnijih poredjenja - Proklete Jerine, na primer. Kako je vrlo moguce da je ovo posledica ogranicenog mu prostora za nastup, to mu necemo puno zameriti.

(Off the record - alarmantno je - barem za jedan list sa tako izrazenim nacional-apostolskim poslanjem, kakve su "Vecernje", da novinari nisu uspeli da prepoznaju trenutak medijskog povampirljenja Radomira Smiljanica i da osete pravi trenutak da narecenog pozovu u svoj teks`, u koji bi ovaj, zauzvrat, uneo preko potrebnu dozu nacional-metafizickog, bez koje uradak pati kao Dolce bez Gabbane.)

Najzanimljivije u celom tekstu su: 1. naslov "Sve srpsko po spisku" koji je prost za, ono, sve novce i 2. pitanje koji novinari stavljaju pred Antonica, citiram: "Ko moze i treba da se suprotstavi ovome?"

Kojome?

Drugacijem misljenju?

Ako su novinari, ili ko god vec, ubedjeni da nesto mora da se poduzme kontra Drugacijeg Misljenja, ovog puta u vlasnistvu Helsinskog odbora, zasto se onda na pocetku sopstvenog teksta zgrazaju nad pozivom H.O. da se iz nastave na drzavnom Univerzitetu izbace knjige paljanskih senatora-profesora? Kako to da protiv tih udzbenika ne sme da se ni pomisli na "cenzuru", a da na Izvestaje Sonje Biserko i H.O. "moze i treba" suprotstaviti.

Kako, nazalost, znamo kako se i kojim sredstvima rasno osvestena Srbija suprotstavlja neistomisljenicima to ostaje samo da vidmo ko izdaje licencu za rad protiv Ovoga i ko je od Nasih taj dan slobodan.

Politicka sizofrenija

Natrag u Vojvodinu. Novi Statut Pokrajne pojavio se u javnosti. Jos jedan Res Eorum.

Za oko zapada hvale vredna odrednica sa pocetka Statuta - Vojvodina je dom svih gradjana i gradjanki koji u njoj zive. Bravo za Vojvodinu.

Demokratska stranka pisala je i onaj nokturalno umuvani Ustav Republike Srbije i ovaj Statut A.P. Vojvodine. Znaci li ovaj clan Statuta Vojvodine da se Demokratska stranka pokajala jer je istovetnu odredbu iz "Milosevicevog" ustava pod pritiscima Kostunicinog plemena pristala zameniti onom sramotom od "drzave Srba i ostalih koji u njoj zive!" Sta je Demokratkska stranka? Sizofrenicar? Pola veruje ovako, pola onako, pola baba, pola devojka - oce srchka, nece srchka?

Politikantstvo i udvoristvo dnevnoj politici opredelili su DS da na Republici pristane na pomenutu bruku, kao sto su je isti razlozi opredelili da u Vojvodini optira za "gradjansku" odrednicu - praveci od same sebe jednu smejuriju od politicke organizacije koja sustinski bitnim i krucijalnim stvarima u ovoj nasoj Res Publici pristupa iskljucivo sa pozicija oportunizma i dnevne politike. Nista sistem, nista princip.

(Na stranu to sto nije bas najjasnije kako to moze da bude da sam u pola drzave drzavljanin na gradjanskom, a u drugoj polovini na nacionalnom principu?!? Ispada da sam ja dakle "Ostali gradjanin koji u njoj zivim")

Ili je Demokratska stranka negde u jednom od ova dva slucaja bila iskrena! Ruku na srce, verovatno u vojvodjanskom slucaju, ali znaci li to da je DS spremna za reviziju Nokturalnog Ustava Srbija? Ili jos uvek robujemo taktci "sve za glas, glas ni za sta"?

 

ps.

hvala mojoj profesorka li je, vila li je latinskog Mariji Ajdukovic na jezickoj sugestiji na potezu eorum-earum uz izvinjenje sto je morala da me dvaput uci isto!



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ne.nevena ne.nevena 11:46 24.09.2008

Da nije tužno...

... bilo bi smešno, Tibore.

Preporuka kao i uvek na tekst.
mariopan mariopan 12:04 24.09.2008

Re: Da nije tužno...

Teorije zavere postoje pa ne znam sta je tu cudno ako se neka teorija nadje po novinama? Pise ko sta hoce pa i oni. Mogu i da preskoce neki takav tekst bolje bi im bilo, jer Vojvodina je sada jedna celina u kojoj ljudi zive lepo i slozno a zvaditi ove ljude je zlocin...takva vest izaziva u meni mali napad besnila.

Vojvodina nikada nece biti Madjarska i zasto onda bockati narod da se glozi i svadja?
blackbox92 blackbox92 15:39 24.09.2008

Re: Da nije tužno...

mariopan
Teorije zavere postoje pa ne znam sta je tu cudno ako se neka teorija nadje po novinama? Pise ko sta hoce pa i oni. Mogu i da preskoce neki takav tekst bolje bi im bilo, jer Vojvodina je sada jedna celina u kojoj ljudi zive lepo i slozno a zvaditi ove ljude je zlocin...takva vest izaziva u meni mali napad besnila.

Vojvodina nikada nece biti Madjarska i zasto onda bockati narod da se glozi i svadja?

A ko je rekao da hoće, ili ko to hoće da hoće?
Tibor Jóna Tibor Jóna 15:42 24.09.2008

Re: Da nije tužno...

A ko je rekao da hoće

politika i taj njihov Rus....
mariopan mariopan 16:18 24.09.2008

Re: Da nije tužno...

blackbox92
mariopan
Teorije zavere postoje pa ne znam sta je tu cudno ako se neka teorija nadje po novinama? Pise ko sta hoce pa i oni. Mogu i da preskoce neki takav tekst bolje bi im bilo, jer Vojvodina je sada jedna celina u kojoj ljudi zive lepo i slozno a zvaditi ove ljude je zlocin...takva vest izaziva u meni mali napad besnila.

Vojvodina nikada nece biti Madjarska i zasto onda bockati narod da se glozi i svadja?

A ko je rekao da hoće, ili ko to hoće da hoće?

Kaze Tibor da kaze Rus a kaze i onaj ko je to napisao kao veliku vest, bas nasli gde da cackaju.
blackbox92 blackbox92 22:03 24.09.2008

Re: Da nije tužno...

jer Vojvodina je sada jedna celina u kojoj ljudi zive lepo i slozno a zvaditi ove ljude je zlocin...

u pravu ste.
Pa to rade upravo oni koji stalno prizivaju neprijatelje, jer bez njih ne bi mogli opstati na političkoj sceni.Stalno je neko protiv Srba a oni jedini štite srpstvo, a svi ostali su izdajnici.Ako nam Mirčić i radikali budu branili Vojvodinu možete očekivati samo zavađanje kao što su i do sada radili.Toma Nikolić po nalogu vojvode a i sopstvenom ubeđenju etketra sve koji nisu radikali izdajnicima i ustašama. A onda vojvoda "argumentovano", kako samo on to već 20 godina uvežbava,razobliči izdajničko delovanje vojvode Tome.
E sad vi zaključite ako Toma i general Delić(nije to od reči deo) rekoše da je predsednik Tadić najveći izdajnik i ustaša a onda Šešelj utvrdi da je Toma izdajnik, znači da je izdajnik izdajnika =patriota. Dakle, sami su polizali ono što su po Tadiću i ostalima pljuvali.
Navedeno pisanje Politike i navođenje šta je rekao neki Rus nema nikakve veze sa realnosti ni pameti osim sa plitkom nacionalističkom pameti onih koji su to pustili u štampu.
Pa ni u Mađarskoj niko osim ekstremnih nacionalističko-šovinističkih grupa ne razmišlja o reviziji Trijanonskog ugovora.
Pogotovo je bezobrazno i neodgovorno to imputirati mađarskoj nacionalnoj manjini u Vojvodini i stalno je prozivati kao potencijalnog neprijatelja.
Sve to nema veze sa realnošću ali ima sa stavom SRS i DSS o autonomiji Vojvodine. Isti oni koji su nudili Kosovu sve osim da kaže da je nezavisno i" više od a manje od", pa suštinsku autonomiju sada bi da Vojvodini oduzmu svaku autonomiju.
Sticajem istorijskih okolnosti u Vojvodini su Srbi većinski narod pa svako optuživanje da hoće da se odvoji je ustvari sejanje razdora i svađe među Srbima.Naravno da niko ne trpi da ga stalno tretiraju kao mlađeg brata koji ima staratelja i sa takvom politikom prema Vojvodini treba prestati i na nivou države formulisati karakter odnosa. Nije dobro da se u odnosu prema Vojvodini restaurira politika kakva je bila nakon 1. svetskog rata, a što neki zagovaraju (SRS, DSS ). Valjalo bi da pročitaju šta je o tome pisao Ljuba Davidović.
mariopan mariopan 08:36 25.09.2008

Re: Da nije tužno...

Znam za sve to, ali sta god radili do sada nisu uspevali bas neku veliku stetu da naprave , ovde je narod pametan, znaju sta to rade politicari, svi u paketu, svako neku svoju teoriju o nama isprobava, a nama samo treba normalan zivot i da nas ne cackaju na nacionalnoj osnovi, nikoga. Svi koji zive u Vojvodini imaju ista prava i obaveze, jedino da prestanu ovi iz BG da nas gledaju kao nedonoscad sto se tice upravljanja sopstvenim prihodima i resursima. Nije nam potreban tutor da nam uzme pare pa da nam rasporedi jer smo mi maloumni pa ne znamo sami to da uradimo.
A ekstrema ima svuda samo ih treba malo lupiti po usima (figurativno) i oni ce da zacute, vidim nijedni se nisu primili u narodima o kojima tako zdusno "brinu" Pametan je ovaj narod )) I lepo nam je da zivimo zajedno i tesko onome ko u to bude dirnuo.
Davie Davie 12:33 24.09.2008

Postovani Jona

a kako gledate na najavljeni (eventualni) referendum o pristupanju Pancevacke opstine Gradu Beogradu? Kazu, iovako je Pancevo vezanije za BGD nego NS, dosta ljudi iz Panceva radi u BGD i obrnuto, deca idu u srednje skole i fakultete preko Dunava, spominju i prigradski voz, preduzeca koja se sele na teritoriju Panceva iz centra BGD...
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:37 24.09.2008

Re: Postovani Jona

Davie
a kako gledate na najavljeni (eventualni) referendum o pristupanju Pancevacke opstine Gradu Beogradu? Kazu, iovako je Pancevo vezanije za BGD nego NS, dosta ljudi iz Panceva radi u BGD i obrnuto, deca idu u srednje skole i fakultete preko Dunava, spominju i prigradski voz, preduzeca koja se sele na teritoriju Panceva iz centra BGD...


cela srbija treba da bude max 5 opstina - novi sad, beograd, nis, kragujevac, uzice i kraljevo. sve da se pripoji nekim od njih kako je kome vec volja.
da se sve centralizuje, stavi pod uticaj sto je manje moguce politicki varijabli, simplifikuje i da se broj odbornika u tim super opstinama svede na maksimalno 3.
pa da stranke konacno dobiju priliku da pokazu sta ZAPRAVO umeju!
antioksidant antioksidant 12:39 24.09.2008

Re: Postovani Jona

cela srbija treba da bude max 5 opstina - novi sad, beograd, nis, kragujevac, uzice i kraljevo

sto kraljevo?

eto ga kragujevac na 40 km pa nek on bude opstina i kraljevcanima
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:41 24.09.2008

Re: Postovani Jona

antioksidant
cela srbija treba da bude max 5 opstina - novi sad, beograd, nis, kragujevac, uzice i kraljevo

sto kraljevo?

eto ga kragujevac na 40 km pa nek on bude opstina i kraljevcanima


iz istorijskih razloga. otkud znam sto kraljevo... eto vidite da nam ne treba ni tih 6 opstina... 5 je dovoljno!
pazljivijom analizom zakljucicemo i da je to uzice problematicno... 3-4 u vr` glave...

sacuvaj nas boze kuge i decentralizacije!
antioksidant antioksidant 12:55 24.09.2008

Re: Postovani Jona

sacuvaj nas boze kuge i decentralizacije!

sto kuge?

edit - za uzice se slazemo
Davie Davie 12:57 24.09.2008

Re: Postovani Jona

cela srbija treba da bude max 5 opstina - novi sad, beograd, nis, kragujevac, uzice i kraljevo. sve da se pripoji nekim od njih kako je kome vec volja.


To nisu opstine, vec regioni i gradovi... a u prici o prelasku pancevacke opstine sa jedne administrativne uprave na drugu kazu da je to prakticnost i pragmaticnost samih pancevaca.
antioksidant antioksidant 12:57 24.09.2008

Re: Postovani Jona

a hocete li vi iz panceva u nasu kragujevacku opstinu?

istina ne mozemo vam pomoci nikako ali smo zato daleko pa ako zatrebamo bice tesko da dodjete do nas
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:57 24.09.2008

Re: Postovani Jona

antioksidant
sacuvaj nas boze kuge i decentralizacije!

sto kuge?



jer se i od nje, kao i od decentralizacije umire u strasnijem mukama!
antioksidant antioksidant 13:01 24.09.2008

Re: Postovani Jona

jer se i od nje, kao i od decentralizacije umire u strasnijem mukama!

ali kugu neko moze i da prezivi a decentralizaciju ni jedan centar. garant.
Tibor Jóna Tibor Jóna 14:04 24.09.2008

Re: Postovani Jona

a hocete li vi iz panceva u nasu kragujevacku opstinu?


pa ako ima gde tamo dobro - obilno - da se jede...
sto da ne!
antioksidant antioksidant 14:10 24.09.2008

Re: Postovani Jona

pa ako ima gde tamo dobro - obilno - da se jede...
sto da ne!

that's the spirit

primljeni ste

Filip2412 Filip2412 16:36 24.09.2008

Re: Postovani Jona

cela srbija treba da bude max 5 opstina - novi sad, beograd, nis, kragujevac, uzice i kraljevo. sve da se pripoji nekim od njih kako je kome vec volja.
da se sve centralizuje, stavi pod uticaj sto je manje moguce politicki varijabli, simplifikuje i da se broj odbornika u tim super opstinama svede na maksimalno 3.
pa da stranke konacno dobiju priliku da pokazu sta ZAPRAVO umeju!
Tibore lepo si reko...


a ne da se ta "decentralizacija" sprovodi samo kao veci broj trutova-politicara po glavi stanovnika...

pa Srbija je toliko mala bre da se kolima predje za 5 sati kakve pokrajine kakve gluposti

decentralizacija da, ali u smislu niskih poreza u nerazvijenim opstinama pa da se industrija seli iz velikih gradova i tako dobijemo ravnomeran razvoj... to je jedina prava decentralizacija
dragan7557 dragan7557 17:04 24.09.2008

Re: Postovani Jona

Kazu, iovako je Pancevo vezanije za BGD nego NS, dosta ljudi iz Panceva radi u BGD i obrnuto, deca idu

Kako da ne, Argument je svakako na mestu i da se proširiti na recimo Nürnberg u kome ima najviše Srba u Nemačkoj a naravno i na Čikago sa preko 300 'iljadi Srba situvacija ista vezaniji za BG novo rodno mesto pojedinih sa scene.
Naravno deo BIH a ni Krajine ni Kosovo nije moguće zaboraviti.

Pre nekoliko godina sam u Šapcu saznao da stanovnici Klenka sela preko Save za sve idu u Rumu Administrativni Centar oko 30 km dalje jer je Šabac na udaljenosti od dva kilometra preko Save inače administrativne granice, druga država, a beše tako i pod precima ovih na vlasti u Serbiji - Komunistima.

Vezanost osobito za Beograd važi samo ako ima šta tuđe da se proda ili otme a selo Klenak nema baš ništa osim navedenih argumenata koji za Pančevo važe ali za selo jok.
dragan7557
sentinel26 sentinel26 19:48 24.09.2008

Re: Postovani Jona

dragan7557
...Vezanost osobito za Beograd važi samo ako ima šta tuđe da se proda ili otme a selo Klenak nema baš ništa osim navedenih argumenata koji za Pančevo važe ali za selo jok.
dragan7557

Ima li vijesti hoće li skoro referendum za pripajanje Den Haga Beogradu ? Možda nećemo morati vize za Holandiju da vadimo.
Davie Davie 10:41 25.09.2008

Re: Postovani Jona

Dragi a uspaljeni blogeri, ako pazljivije iscitate ono na sta ste odgovorili videcete da se spominje rec referendum - dakle stanovnistvo samog Panceva bi trebalo da odluci gde ce i sa kim ziveti. Verujem da bi vase pisanje moglo otvoriti oci Pancevcima i odgovoriti ih od tako katastrofalne inicijative jer sta oni sami znaju o tome, verovatno im neko iz Beograda ubacuje takve stvari... u svakom slucaju pohvalna vam briga za Pancevce.
antioksidant antioksidant 12:37 24.09.2008

.

Ili je Demokratska stranka negde u jednom od ova dva slucaja bila iskrena


ili demokratska stranka to pitanje ne smatra bitnim pa joj sve jedno???
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:38 24.09.2008

Re: .

antioksidant
Ili je Demokratska stranka negde u jednom od ova dva slucaja bila iskrena


ili demokratska stranka to pitanje ne smatra bitnim pa joj sve jedno???


a moze i tako!
adam weisphaut adam weisphaut 13:06 24.09.2008

Re: .

ili demokratska stranka to pitanje ne smatra bitnim pa joj sve jedno???

Naravno, bitna su istraživanja javnosti, pa onda lepo kažeš šta fokus grupa želi da se kaže a ti ispadneš baja.
A ako se i desi da fokus grupa kaže u jednom trenutku jedno u drugom drugo, ma nema veze-ko se toga seća.
adam weisphaut adam weisphaut 13:01 24.09.2008

Eh

Najzanimljivije u celom tekstu su: 1. naslov "Sve srpsko po spisku" koji je prost za, ono, sve novce i 2. pitanje koji novinari stavljaju pred Antonica, citiram: "Ko moze i treba da se suprotstavi ovome?"

Kakav je Antonić mislilac, takvo je i pitanje.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 16:05 24.09.2008

Re: Eh

adam weisphaut
Najzanimljivije u celom tekstu su: 1. naslov
"Sve srpsko po spisku" koji je prost za, ono, sve novce i 2. pitanje
koji novinari stavljaju pred Antonica, citiram: "Ko moze i treba da se
suprotstavi ovome?"

Kakav je Antonić mislilac, takvo je i pitanje.

Pa nije. Ne moze nijedan zamislivi iskaz u 8 reci biti toliko glup. Za tu renesansnu (univerzalnu) glupost potreban je mnogo slozeniji opis...
neny neny 14:30 24.09.2008

posle

se mi pitamo otkud toliko "ugrozenog srpstva" oko nas,dakle sve sto vidimo danas oko nas mozemo procitati juce u novinama,tuzno je sto su mnogi srbi pristali da budu meso na lancu te nacionalisticke bande.

mislim da je kljucna stvar ,spc,koji je zaista stozer tog velikosrpskog drzavnog projekta.ja verujem da se mnogi ljudi pecaju,na onu cuvenu formulu,makar bio i najgori ubica ako idem u crkvu onda sam andjeo.

mnogi ljudi su u proslosti shvatili taj problem i napravili revolucije,koje su u svojim temeljima imale SEKULARNOST.
srbija je zaista do pre 30 g. bila jedno humano drustvo,upravo zahvaljujuci ovom nacelu.nije bilo ratova,zene su dobile pravo glasa,tada su i prvi put i one mogle da budu vojnici,abortus je bio dozvoljen-dakle mogla je da upravlja svojim telom,i da bude vlasnik istog.
a onda su dosle 90-e ,i jos gore 00-e i sve je palo u vodu,srbija je ,bespogovorno slusajuci svoje autoritete, postala jedno rigidno drustvo,neosetno na tudju bol i patnju!da li ce se to u skorije vreme promeniti pitam se?!
mariopan mariopan 18:37 24.09.2008

Re: posle

Pa hajde Neni da pocnemo akciju SEKULARNOST da bi svi ljudi na svetu imali ona prava koja ste nabrojali, mozda da pocnemo od neke druge religije pa stici cemo i do Pravoslavlja, da vidimo sta o tome kazu drugi i kako ce sve to da funkcionise na celom svetu, sto moramo bas mi da u svemu budemo zamorci? Ako je dobro onda sam i ja ZA. Ali prvo neko drugi neka to uradi u svojoj zemlji da se uverimo da je to sve zaista dobro, onda sto da ne?
adam weisphaut adam weisphaut 18:45 24.09.2008

?

Francuska npr. je eksperiment ?
neny neny 19:28 24.09.2008

Re: posle

u kolikoj zabludi si kada govoris da srbija treba da bude experiment,ces se najbolje uveriti tako sto ces obici sajtove inostranih vlada,i ako negde nadjes ministarstvo vera ,javi mi se.to je samo 1 od pokazatelja ,a mogu da nabrajam do sutra.sekularnost nije nikakvo izmisljanje tople vode,vec jedna velika civilizacijska tekovina,koja postoji jos od francuske revolucije,kada su ljudi shvatili koliko je stetno dejstvo crkve,i kada je to postala privatna stvar .do tada su vlastodrsci bas kao i kod nas danas legitimitet pribavljali uz pomoc crkve,to je bilo nesto sto se podrazumevalo,bas kao i kod nas popovi su imali uticaj na sudstvo,i monopol nad ljudskim dusama.
tek nastupanjem sekularnih vlada u svetu dolazi do progresa ljudskih prava,i suzbijanja nacionalizma,cime je otvoren prostor za mir u svetu,i donosenja brojnih pravnih akata koji ih stite.
tek sekularizacijom pravni akti sluze za stvaranje pravne drzave,a ne nacionalisticke aure.
u biti sekularnosti stoji odvojenost crkve i drzave,a ne ukidanje prava da verujes,na sta ti ocigledno aludiras.
u biti stoji,da ja kao ateista imam ista prava kao i ti.
mariopan mariopan 20:19 24.09.2008

Re: posle

Ma to ministarstvo su izmislili da bi neko uzimao pare, kao sto su izmislili svaku fotelju isto da bi uzimali pare, pogledaj nasu Vladu, pa ona je najbrojnija Vlada u odnosu na broj stanovnika IZMISLJAJU funkcije da bi uzeli pare, sto se kacis za to kada i sama znas da je tako?

A na samu politiku zemlje religija ne utice toliko koliko ti zelis da predstavis, stavise, rekla bih da je religija zloupotrebljena od strane politicara da bi se oni zaklonili iza nje. Popovi ne vode Srbiju, vode je alavi i nesposobni politicari i to je nasa najveca nesreca..kada bi se sada nekim cudom mogla ta religija amputirati iz ovoga drustva nista nam ne bi bilo bolje, iste afere, isti nesposobni "eksperti" nam valjaju ono za bubrege, alavi i nesposobni vladaju ovom zemljom i oni za Boga ne znaju, uverili smo se odavno a da se krste, stvarno, vidi se iz aviona da su to pred kamerama naucili da se dodvore biracima. Zato i mislim da si omasila to sa religijom, polako, ajde da prvo ove politicare pretresemo, pa sta ispadne a posle cemo jedno po jedno sta ne valja lako. Ovi nas vode za rucicu u ludnicu.
Nravno ista prava za sve se podrazumevaju.
neny neny 20:37 24.09.2008

Re: posle

to da je to ministarstvo izmisljeno da bi se uzimale pare ja znam,ali dokazi ti to ljudima koji popovima veruju?!

ja ne govorim protiv religije,govorim protiv crkve kao institucije koja se od zlocina nikad nije odrekla,naprotiv.
to da na nasu drzavu ne uticu se ne bih slozio,kazi nekom da si ateista pa ces videti reakciju.
na sajtovima nase vlade ces videti ikone i nigde vise,onda prvi dan na fakultetu je dosao pop,na faxu u ucionici se isto nalaze ikone,svuda gde god se okrenemo oko nas vidimo to silovanje naseg bica od koga se trazi da mora da veruje spc milom ili silom.pokusaj npr. da posaljes pismo pa ces shvatiti.
sad sam video da je na pravnom u trecoj godini crkveno pravo obavezno.
nisam ja nikakav paranoik kakvim me ti smatras,vec razumno bice koje se okrece oko sebe i zapaza neke cinjenice,koje su nasa surova realnost,sa kojom se moramo boriti,i ukazivati ljudima cijim se religioznim osecanjima vec 20 god. manipulise,i koji to nazalost ocigledno ne shvataju,cim su kostunjavom dozvolili da nas sjebe totalno!
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:26 24.09.2008

Re: posle

Neny
...nisam ja nikakav paranoik kakvim me ti smatras,vec razumno bice


Opet ista prica. Ides od bloga do bloga i napadas Crkvu. Zasto ti je toliko zasmetala, siguran sam da i ti sam ne znas.
Podsecam na cinjenice: po poslednjem popisu stanovnista u Srbiji, oko 85 posto se izjasnilo kao "pravoslavci", dakle na ovaj ili onaj nacin kao pripadnici SPC (nije obavezno da budu i praktikujuci vernici, mnogi to cine zbog tradicije i dr).
A ti u tvojoj sumanutoj viziji svuda vidis popove, ikone po kancelarijama i slicno. Ti bi hteo da onih 15 posto stanovnistva (kojima ti pripadas, ali u kojoj pored ateista i agnostika ima i katolika, muslimana, pa mozda i budista) nametne svoje vidjenje zivljenja vecini od 85 posto? Pa to je bilo za vreme komunista i umrlo je sa Slobodanom Milosevicem. Da li zalis za tim periodom?
Otrezni se covece. Covek svira, svira, pa za pojas zadene.
Ako ne mozes sam sebi da pomognes, potrazi pomoc psihijatra.
P. S. Neka mi Tibor oprosti zbog ovog trolovanja.
mariopan mariopan 21:44 24.09.2008

Re: posle

vladimir petrovic
Neny
...nisam ja nikakav paranoik kakvim me ti smatras,vec razumno bice


Opet ista prica. Ides od bloga do bloga i napadas Crkvu. Zasto ti je toliko zasmetala, siguran sam da i ti sam ne znas.
Podsecam na cinjenice: po poslednjem popisu stanovnista u Srbiji, oko 85 posto se izjasnilo kao "pravoslavci", dakle na ovaj ili onaj nacin kao pripadnici SPC (nije obavezno da budu i praktikujuci vernici, mnogi to cine zbog tradicije i dr).
A ti u tvojoj sumanutoj viziji svuda vidis popove, ikone po kancelarijama i slicno. Ti bi hteo da onih 15 posto stanovnistva (kojima ti pripadas) nametne svoje vidjenje zivljenja vecini od 85 posto? Pa to je bilo za vreme komunista i umrlo je sa Slobodanom Milosevicem. Da li zalis za tim periodom?
Otrezni se covece. Covek svira, svira, pa za pojas zadene.
Ako ne mozes sam sebi da pomognes, potrazi pomoc psihijatra.

Pa Vladmire jedino da se pokrstimo onda cemo valjati? Pokrstavali nas po logorima pa nije islo, spaljivali, ubijali maljevima pa nije islo? Probali to jednom, malo na silu,ali nije pomoglo pa sada ovako, izdaleka da se Vlasi ne dosete?
mariopan mariopan 21:55 24.09.2008

Re: ?

adam weisphaut
Francuska npr. je eksperiment ?

Sto bas Francuska?
Malo mi otuzno kada se setim onih nereda i kako je Sarkozi dosao na vlast, zapravo ako se dobrop secam on je rekao da ce ocistiti Franusku od onih mladih buntovnika, trece generacije njihovih obespravjenih robova i tako zaseo na vlast? kako to da tvoja borba za jednaka prava svih prestaje kada su u pitanju ovi "obojeni" i obespravljeni mladi ljudi? Sta im vredi sekularna drzava kada su sva ostala njihova prava pogazena?
neny neny 22:04 24.09.2008

Re: posle

smeta mi zato sto me siluje svaki dan.sto od svetovnih fakulteta pravi crkvene.
zalim za vremenom kada sam kao ateista mogao biti ravnopravan sa vernicima.
ikone po fakultetima nisu nikakve sumanute ideje,nego cinjenice,odi pa se uveri sam.
sm nije bio nikakav komunista ,vec militantni nacionalista,ali znam sve ce te uraditi da abolirate crkvu kako bi ona mogla dalje da sprovodi svoj projekat,ciju pogubnost vi ne zelite priznati.
umesto sto mene napadate,bilo bi bolje da da malo procitate koga sve napada crkva,a napada sve koji nece da budu lojalni njenoj dogmi.
vidim da ste se upecali i na tu pricu,po kojoj automatski satanizujete levicu,i predstavljate je kao automatski diskvalifikujucu politicku opciju.
neny neny 22:09 24.09.2008

Re: posle

vidis kako si lepo pokusala pricu o vecitoj zrtvi tvog naroda,koji jadan nikada ne moze biti u krivu.dakle ti ne verujes religiji ,nego crkvi,i to je ono sto je pogubno.sto predstavlja nepriznavanje zlocina,kao ocuvanje "bica".
cime vas organski povezuje i svodi vas na znak kolektiva,dakle vi gubite sopstveni indentitet zarad ocuvanja necijeg neprikosnovenog autoriteta.
adam weisphaut adam weisphaut 22:28 24.09.2008

Re: ?

Mariopanka, važno je da je tu srpska država puna prava, sloboda i posvećenih crkvenih dužnosnika koji propovedaju ljubav i toleranciju :))
Naravno da mrska imperijalistička Francuska ne može da se poredi s tim :))
vladimir petrovic vladimir petrovic 05:37 25.09.2008

Re: posle

Neny
...vidim da ste se upecali i na tu pricu,po kojoj automatski satanizujete levicu,i predstavljate je kao automatski diskvalifikujucu politicku opciju.

Ma ja ne satanizujem levicu, daleko od toga (a jos manje sam nekakav 'advokat Crkve", ali prava LEVICA ne sme svoj smisao da trazi u napadu na Crkvu, valjda je njena ideja vodilja nesto drugo. Jadna je ta levica koja, u borbi za vlast, misli da joj smeta Crkva. (Treba pogledati neke zemlje gde su levicari na vlasti, kao Spaniju, gde vlast radi svoj posao, ali ne stavlja u zizu svoj odnos prema Crkvi)

Neny
sm nije bio nikakav komunista ,vec militantni nacionalista

Nece biti. Koliko me pamcenje sluzi, Milosevic je uzjahao vlast kao lider komunista u Srbiji (cini mi se da je on bio sin pravoslavnog svestenika, ali da ga je Mira Markovic "okrenula" te se izrodio u svoju suprotnost. Cini mi se da je on bio taj koji se nije hteo prekrstiti kada je posetio Hilandar). .Ako je za tebe on bio sinonim levicara, onda neka ti je na cast... za mene je on bio monstrum.
Neny
...zalim za vremenom kada sam kao ateista mogao biti ravnopravan sa vernicima.

Pogresno. Tu nije bilo ravnopravnosti vec je mala manjina bila nametnula svoja pravila vecini. Tebi nije padalo na pamet da se pitas da li su se vernici osecali ravnopravnim sa tobom, pristalicom manjine. Umrlo je staro.

Ja ne trazim od nekoga da bude naklonjen Crkvi. Nema potrebe. Ali ako neko sve probleme u savremenom drustvu vidi kao proizvod uticaja Crkve, to je pogresno. Svaka vlast trazi podrsku Crkve u meri u kojoj je to njoj potrebno. Znaci, mi svoj odnos treba da formiramo prema vlasti, prema politicarima koje mi biramo kao gradjani. U redu, moze se napadati i Crkva, nije ona nepogresiva, ali neka se to cini na jedan civilizovan nacin. I to napadanje Crkve ne sme da postane opsesija.
corn mouth corn mouth 07:03 25.09.2008

Re: posle

Postovani kolega Vladimir, fotografisan u trenutku dok smislja repliku "Opet ista prica. Ides od bloga do bloga i napadas Crkvu. Zasto ti je toliko zasmetala, siguran sam da i ti sam ne znas" na neny-jev komentar:



man ray loves me man ray loves me 10:13 25.09.2008

Re: posle

Tu nije bilo ravnopravnosti vec je mala manjina bila nametnula svoja pravila vecini.
Evidently da su prve generacije posle 45 bile vecinski religiozne, pa su im objasnili da je to 'opijum za narod'. Ali sta je sa generacijama koje su rodjene u komunizmu, a to smo svi mi? Kako su one vecinski religiozne? Niko od nas nije krsten. Ateizam je bio vecina krajem osamdesetih.
Hocu reci, vecina i manjina su se menjali. Pre rata su komunisti bili manjina, da bi posle rata postali vecina. Tako su i religiozni pre rata bili vecina, a posle rata (30 godina posle) manjina. Uvek se nametalo sa idejom da se stvori vecina, pa je na kraju procesa vecina zaista bila ta koja namece. Zato se sada i uvodi veronauka i crkva se tolerise kao sagovornik u sekularnim stvarima - ponovo se pravi nova vecina koja ce biti religiozna.
Dr M Dr M 10:38 25.09.2008

Re: posle

Evidently da su prve generacije posle 45 bile vecinski religiozne, pa su im objasnili da je to 'opijum za narod'. Ali sta je sa generacijama koje su rodjene u komunizmu


Hoce i one opijum, al` ako moze bez crkve:))
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:31 25.09.2008

Re: posle

Corn mouth is a little prick.
mariopan mariopan 13:55 25.09.2008

Re: ?

adam weisphaut
Mariopanka, važno je da je tu srpska država puna prava, sloboda i posvećenih crkvenih dužnosnika koji propovedaju ljubav i toleranciju :))
Naravno da mrska imperijalistička Francuska ne može da se poredi s tim :))

Jeste takva cim ti mozes da pises sta hoces, da pljujes po njoj koliko hoces i ne fali ti ni dlaka sa glave, a volela bih da si bio u kozi nekog od onih obojenih u Francuskoj za vreme Srkozijevog treninga strogoce, nesto se nisi cuo tada a sve te boli nepravda i tamo gde je nema?
antioksidant antioksidant 13:59 25.09.2008

Re: ?

cim ti mozes da pises sta hoces, da pljujes po njoj koliko hoces i ne fali ti ni dlaka sa glave,

a ovaj panic sa radikalskog mitinga?

nemoj tako mariopan. diktatura je ovo (pa i pahomiju se sudilo a da proces nije zastareo mozda bi ga i osudili)
adam weisphaut adam weisphaut 14:07 25.09.2008

Re: ?


Jeste takva cim ti mozes da pises sta hoces, da pljujes po njoj koliko hoces i ne fali ti ni dlaka sa glave, a volela bih da si bio u kozi nekog od onih obojenih u Francuskoj za vreme Srkozijevog treninga strogoce, nesto se nisi cuo tada a sve te boli nepravda i tamo gde je nema?

Pa gde ti vidiš da sam ja to pljuvao u ovoj diiskusiji Srbiju:))? Ja baš kažem obratno da je Srbija jedno divno mesto koje zaista ne može da se poredi za zemljama trulog kapitalističkog zapada :))
Vlada tolerancija, gde ti napominju dobronamerno da imaš slobodu da laješ čim se s njima ne slažeš :))
Pitam se kad će Francuska poćeti da primenjuje standarde iz Srbije :))? Samo i to im džaba, kad su katolici :))
mariopan mariopan 14:12 25.09.2008

Re: posle

neny
vidis kako si lepo pokusala pricu o vecitoj zrtvi tvog naroda,koji jadan nikada ne moze biti u krivu.dakle ti ne verujes religiji ,nego crkvi,i to je ono sto je pogubno.sto predstavlja nepriznavanje zlocina,kao ocuvanje "bica".
cime vas organski povezuje i svodi vas na znak kolektiva,dakle vi gubite sopstveni indentitet zarad ocuvanja necijeg neprikosnovenog autoriteta.

A vidis kako ti nemas pojma o toj zrtvi koja je itekako stvarna ako ne znas istoriju procitaj malo, moze nesto i od skoro.
Zasto kazes "tvog naroda" zar to nije i tvoj narod?
Ako nije tvoj narod onda je jos ruznije da napadas religiju ili zrtvu tog naroda, da mu se rugas gde god stignes, to zaista vec bode oci. Mogla bi malo da poradis na toleranciji to ti je slaba strana, tako netolerantna izazivas versku i medjunacionalnu mrznju ovde na blogu a to nije lepo.
Tvoje je pravo da ne verujes a ja ne verujem da te neko silom tera da verujes ili da ides u crkvu i to bas onu mrsku Pravoslavnu.
Hvala sto me poucavas u sta JA verujem, to sve nisam znala pa ako ti kazes onda mora da je tako.
Vidis kako si ti lepo pokusala da nam prodas pricu kako si tolerntna i smeta ti samo verska ikonografija na fakutetu, kada se procita ovaj tvoj odgovor vidi se da ne mozes da smislis nista srpsko. Nije lepo nekoga toliko mrzeti, ne znam koji je TVOJ narod ali ni on se tobom ne bi ponosio sada.
man ray loves me man ray loves me 14:42 25.09.2008

Re: posle

Hvala sto me poucavas u sta JA verujem

ne znam koji je TVOJ narod ali ni on se tobom ne bi ponosio sada

ova dva su u kontradikciji. ako neces da tebi neko govori o tvojoj veri, nemoj ni ti nekom o njegovom patriotizmu.
mariopan mariopan 14:43 25.09.2008

Re: ?

antioksidant
cim ti mozes da pises sta hoces, da pljujes po njoj koliko hoces i ne fali ti ni dlaka sa glave,

a ovaj panic sa radikalskog mitinga?

nemoj tako mariopan. diktatura je ovo (pa i pahomiju se sudilo a da proces nije zastareo mozda bi ga i osudili)

Pa kada bi meni dali vlast samo malo da vidis kako bih ga ja osudila ali ne mozes sve nas i celu drzavu da slozis u jedan kos, to nismo svi mi i ruzno je tako pisati. Ok, jel gresio? jeste, pa hajde da kazemo sta je taj Pahomije zgresio i da pljujemo svakoga ko je oslobodio tog monstruma, ali ne mozes celu drzavu i sve nas da stavis sa njim u ravan. Mi nismo svi Pahomije.Niti je to cela Crkva.
A taj vadikal koji ti je pa nemam pojma da je nesto rekao ali ako i jeste odakle ti ideja da bih ga ja branila? taman posla pa nemam pojma za njega to moras da mi kazes sta je rekao, stvarno.
mariopan mariopan 14:55 25.09.2008

Re: posle

man ray loves me
Hvala sto me poucavas u sta JA verujem

ne znam koji je TVOJ narod ali ni on se tobom ne bi ponosio sada

ova dva su u kontradikciji. ako neces da tebi neko govori o tvojoj veri, nemoj ni ti nekom o njegovom patriotizmu.

Vidis nisam ni pomislila na patriotizam kada sam to napisala a u pravu si.
Pomislila sam da je ruzno napadati i rugati se veri naroda kome ne pripadas, to ima veze sa karakterom ljudi a ne sa patriotizmom. Voleti svoj narod je jako lep osecaj i za svaku pohvalu je i to nema veze sa nacionalizmom, uopste, bar po meni.
Evo da obrnem situaciju, zamisli da sam ja vredjala njenu religiju i narod koji god bio, to bi vise govorilo o mom losem karakteru a ne bi znacilo da sam patriota, nikakav patriota to ne radi, patriota voli svoj narod ali ne vredja druge.Zato sam rekla da se time ne bi ponosili ni njeni kao sto ne bi ni moji, verovatno bih bila napadnuta, s pravom i od mojih i od njenih jer to nije lepo raditi u svakom slucaju.

edjutim, moja porodica je mesovita i tri religije postujemo i lepo se slazemo bas zato sto postujemo ovo nacelo, svako moze svoju religiju i narod da voli i postuje ali da ne vredja druge, koliko god nam se cinilo ludo i nevazno neko propovedanje niko se tome ne ruga, vezbali smo nekih 40 godina pa sad mladi prihvatili i lepo nam ide.
antioksidant antioksidant 15:06 25.09.2008

Re: ?

A taj vadikal koji ti je pa nemam pojma da je nesto rekao ali ako i jeste odakle ti ideja da bih ga ja branila? taman posla pa nemam pojma za njega to moras da mi kazes sta je rekao, stvarno.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=09&dd=03&nav_id=316790

Pahomije.Niti je to cela Crkva


nije, ali ga se crkva nije ni odrekla. ne kazem da ga je crkva podrzala ali ako pricas o moralu - onda nesto i uradi (inace pahomije je i clan sinoda a to nije mala stvar u spc-u)
antioksidant antioksidant 15:08 25.09.2008

Re: posle

ne znam koji je TVOJ narod ali ni on se tobom ne bi ponosio sada.

i samo jos ovo - kako moze narod da bude ponosan?
man ray loves me man ray loves me 15:10 25.09.2008

Re: posle

slazem se - nije u redu optuzivati vernike da su nekako saucesnici pahomija. crkvu jeste u redu, jer su se oni mesali u sudjenje, ali vernike ne - vecina vernika su pristojni ljudi. mozemo da razgovaramo o tome da li ce vernik da prestane da daje lovu popu jer se protivi nekom postupku crkve, na primer, ali i ako to ne ucini svaki od njih, to je ok.
sto se mene tice, ipak ne mogu da ne kritikujem religiju tamo gde zalazi u ljudska prava. burka je odvratna, religija ili ne, ukidanje prava na abortus takodje, i slicno. necu promeniti ovo misljenje cak i ako nekog vernika vredja.
mariopan mariopan 15:11 25.09.2008

Re: ?

adam weisphaut

Jeste takva cim ti mozes da pises sta hoces, da pljujes po njoj koliko hoces i ne fali ti ni dlaka sa glave, a volela bih da si bio u kozi nekog od onih obojenih u Francuskoj za vreme Srkozijevog treninga strogoce, nesto se nisi cuo tada a sve te boli nepravda i tamo gde je nema?

Pa gde ti vidiš da sam ja to pljuvao u ovoj diiskusiji Srbiju:))? Ja baš kažem obratno da je Srbija jedno divno mesto koje zaista ne može da se poredi za zemljama trulog kapitalističkog zapada :))
Vlada tolerancija, gde ti napominju dobronamerno da imaš slobodu da laješ čim se s njima ne slažeš :))
Pitam se kad će Francuska poćeti da primenjuje standarde iz Srbije :))? Samo i to im džaba, kad su katolici :))

Pa sta, moja snajka je katolikinja pa joj nista ne fali sto zivi sa mojim sinom pravoslavcem, ne znam sta tu moze da smeta?A ja vidim da se ti zezas )))))Dobro znas sta govorim ali ti je lepo da me vuces za jezik tj za tastaturu? )))))
mariopan mariopan 15:15 25.09.2008

Re: posle

antioksidant
ne znam koji je TVOJ narod ali ni on se tobom ne bi ponosio sada.

i samo jos ovo - kako moze narod da bude ponosan?

Moze, narod moze da bude ponosan na neke svoje istaknute pojedince. Ima ovde onih koji se trude da se po necemu istaknu, bolje necim lepim i dobrim to bi svako pozelelo nego nekim losim i ruznim, to niko ne voli.
antioksidant antioksidant 15:17 25.09.2008

Re: posle

Ima ovde onih koji se trude da se po necemu istaknu, bolje necim lepim i dobrim to bi svako pozelelo nego nekim losim i ruznim, to niko ne voli.

to je ok, ali meni i dalje nije jasno kako narod moze da bude ponosan? sta je to narod kad ima jednu zajednicku svest? narod kao takav ne postoji.
mariopan mariopan 15:27 25.09.2008

Re: posle

man ray loves me
slazem se - nije u redu optuzivati vernike da su nekako saucesnici pahomija. crkvu jeste u redu, jer su se oni mesali u sudjenje, ali vernike ne - vecina vernika su pristojni ljudi. mozemo da razgovaramo o tome da li ce vernik da prestane da daje lovu popu jer se protivi nekom postupku crkve, na primer, ali i ako to ne ucini svaki od njih, to je ok.
sto se mene tice, ipak ne mogu da ne kritikujem religiju tamo gde zalazi u ljudska prava. burka je odvratna, religija ili ne, ukidanje prava na abortus takodje, i slicno. necu promeniti ovo misljenje cak i ako nekog vernika vredja.

Mene ne vredja, to i ja mislim. svako normalno misljenje cu podrzati.
Ovo sto pisem su moja opsta nacela i vaze za svaku religiju, ne smo za pravoslavnu, da je neko ovde napadao neku drugu i da je na isti nacin sve vernike trpao u kos sa kriminalnim delovima te crkve ja bih i tada na isti nacin reagovala.
mariopan mariopan 15:31 25.09.2008

Re: posle

antioksidant
Ima ovde onih koji se trude da se po necemu istaknu, bolje necim lepim i dobrim to bi svako pozelelo nego nekim losim i ruznim, to niko ne voli.

to je ok, ali meni i dalje nije jasno kako narod moze da bude ponosan? sta je to narod kad ima jednu zajednicku svest? narod kao takav ne postoji.

Zao mi je moram na jednu izlozbu ali kad se vratim cu ti kazem da narod postoji, to smo svi mi.))) pozzzzzz zurim
neny neny 15:50 25.09.2008

Re: posle

@mariopan da zivis npr, u francuskoj,i upises pravni, itamo te docekaju katolicke i protestantske ikone verujem da bi ti mnogo smetalo,
ja se nikome ne rugam,vec konstruktivno kritikujem.
a o toj zrtvi kojoj pricas,nemoj citati tolko mitsku epiku,jer ces i dalje biti u zabludama,nesposoban da istini pogledas u oci.
neny neny 15:59 25.09.2008

Re: posle

@vlad niko crkvu ne napada ,nego kritikuje njene zlocine.ako ti mislis da o tome moramo cutati,dobro.
to sto se stranka sm zvala socijalisticka,ne znaci da je to uistinu i bila.naprotiv bila je susta suprotnost levici.
vecina u jednom drustvo nema problema,jer je vecina,problem ima manjina koja je slabija(tj, mi ateisti) svojim zalaganjem za "ugrozenost vecine" samo pokazujes svoje teznje ka ruljokratiji,u kojoj se vecina navodno uvek oseca ugrozeno,i misli da ima pravo da izlaze manjinu torturi.
vidim da si spomenuo zapatera,on je moj idol,i nazalost vrlo cesto zbog svoje pravednosti izlozen napadima crkve,koja njegovu vladu naziva radikalno ateistickom.gde crkva jos jedanput pokazuje svoje pravo lice,ali spanija ne mora zbog toga da brine jer je njena sekularnost na zavidnom nivou,za razliku od srbije gde je crkva dospela cak na bu.vrlo bi rado ziveo u spaniji.
neny neny 16:38 25.09.2008

Re: posle

@ a inace mariopne,tvoji postovi dosta govore o tvojoj teznji ka ravnopravnosti,to pogotovo dolazi do izrazaja kada kao jedine vredne srbe ,smatras one pravoslavne.
inace ja sam ponosan na sebe,i u coveku gledam licnost,a ne ime,sto ti jasno gledas i na osnovu toga ga vrednujes, kada govoris o "ponosnom narodu".

i tebi ivladi bi imao jos sto sta odgovoriti,ali danas dok nisam bio kuci ste toliko toga napisali,i satanizovali me, da ne mogu da stignem da procitam sve.
mariopan mariopan 18:53 25.09.2008

Re: posle

neny
@ a inace mariopne,tvoji postovi dosta govore o tvojoj teznji ka ravnopravnosti,to pogotovo dolazi do izrazaja kada kao jedine vredne srbe ,smatras one pravoslavne.
inace ja sam ponosan na sebe,i u coveku gledam licnost,a ne ime,sto ti jasno gledas i na osnovu toga ga vrednujes, kada govoris o "ponosnom narodu".

i tebi ivladi bi imao jos sto sta odgovoriti,ali danas dok nisam bio kuci ste toliko toga napisali,i satanizovali me, da ne mogu da stignem da procitam sve.

Interesantno je da u "coveku" gledas licnost a u Srbima ne vidis coveka, nijednog?

Kazes da pises o zlocinima, a nigde to ne videh, pa zakljucijem da ti Pravoslavnu Crkvu smatras zlocinackom? Zasto?
neny neny 19:09 25.09.2008

Re: posle

u coveku gledam coveka,a u nacizmu bilo koje vrste ne vidim nista ljudsko.medju srbima cu uvek kritikovati takve(to su troprstasi,cetnici..)
pisem o svim crkvama koje promovisu mrznju i nasilje.
posto si vec tolka hriscanka trebala bi da znas onu cuvenu:prvo izvadi balvan iz oka svojega,a tek onda trn iz oka svojega.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:34 24.09.2008

Uvek dobri naslovi

Tibore, javljam se samo da pohvalim dobre naslove koje najcesce imas :

Ujedinjeni Austrougarski Emirati; Zenski stocni sajam; Tiborushka slezam ne verit! Politicko prevaspitavanje iz 12. pokusaja; Kako je trebalo da bude.... ; Muzicki kibic-fenster u komsiluk itd. itd.


Uvek volim da vidim dobre naslove, ne samo na blogu nego (jos vise) kod knjiga, jer smatram da dobro izabran naslov moze mnogo da kaze.

Gde se samo seti: Ujedinjeni Austrougarski Emirati?
Cestitke.
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:16 25.09.2008

Re: Uvek dobri naslovi

vladimir petrovic
Tibore, javljam se samo da pohvalim dobre naslove koje najcesce imas :

Ujedinjeni Austrougarski Emirati; Zenski stocni sajam; Tiborushka slezam ne verit! Politicko prevaspitavanje iz 12. pokusaja; Kako je trebalo da bude.... ; Muzicki kibic-fenster u komsiluk itd. itd.


Uvek volim da vidim dobre naslove, ne samo na blogu nego (jos vise) kod knjiga, jer smatram da dobro izabran naslov moze mnogo da kaze.

Gde se samo seti: Ujedinjeni Austrougarski Emirati?
Cestitke.


sluzimo narodu.
itd.mirkovic itd.mirkovic 22:55 24.09.2008

Ima neka tajna veza

Puno je nekih tajnih veza koje ti se motaju po glavi, znamo da nije nista slucajno, nije slucajno jos odavno.
Da li neko misli da je Gavrilo slucajno ubio onog tamo nekog, sto bih ja njega i pominjao, naravno da nije.
Sada , posle 90 godina pojavili se neki koji , naravno, nemaju za pravo da bilo sta kazu, a iznose, pisu i govore, kako je to samo slucajno mali imao bombu i dva metka u pistolju.
E moj narode, moj napaćeni narode.
Tvoj tekst mi se cini kao ono hocu - necu, ma daj...
Tibor Jóna Tibor Jóna 09:30 25.09.2008

Re: Ima neka tajna veza

nemaju za pravo da bilo sta kazu


iznosite jedan izuzetno zanimljiv koncept u ovom delu recenice.
voleo bih kada bi ste mi ga pojasnili.
recimo ko daje pravo, kako se pravo stice, hoce li biti tendera ili testiranja...
potrebni su mi detalji!
Dr M Dr M 10:57 25.09.2008

Re: Ima neka tajna veza

Tibor Jóna
nemaju za pravo da bilo sta kazuiznosite jedan izuzetno zanimljiv koncept u ovom delu recenice.voleo bih kada bi ste mi ga pojasnili.recimo ko daje pravo, kako se pravo stice, hoce li biti tendera ili testiranja...potrebni su mi detalji!


@Tibor

Izuzetno su zanimljivi samo novi koncepti-ovaj to nije.
Nema sta da Vam se objasnjava, nemate pravo i .
Niko Vam ne daje pravo jer cete da ga zloupotrebite, mozete da ga otmete dok Vam ne zapuse usta, nema testiranja, samo testerisanja.
Detalje cete naci u "Kratkoj istoriji SKP(b)" i "Poverljivom izvestaju GPU/pov.br.1935/"
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 13:43 25.09.2008

Re: Ima neka tajna veza

Odlicni izvori! Dodao bih tome i Maovu "Crvenu knjizicu", memoare Aleksandra Rankovica i stenograme sa sudjenja "Cetvoroclanoj bandi"...
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:51 25.09.2008

Re: Ima neka tajna veza

Milan M. Ćirković
Odlicni izvori! Dodao bih tome i Maovu "Crvenu knjizicu", memoare Aleksandra Rankovica i stenograme sa sudjenja "Cetvoroclanoj bandi"...


something by Ellena Causesku?
expert92 expert92 13:33 25.09.2008

buducnost

Znate posto ce sledece godine biti sladoled u Novom Sadu?
Pet forinti
:)
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:45 25.09.2008

Re: buducnost

expert92
Znate posto ce sledece godine biti sladoled u Novom Sadu?
Pet forinti
:)


da se nadjemo na 5 evra?
mariopan mariopan 14:45 25.09.2008

Re: buducnost

Tibor Jóna
expert92
Znate posto ce sledece godine biti sladoled u Novom Sadu?
Pet forinti
:)


da se nadjemo na 5 evra?

Dobro ako ce pemzija biti 500 evra, ondak moze.
Tibor Jóna Tibor Jóna 14:50 25.09.2008

Re: buducnost

expert92
Znate posto ce sledece godine biti sladoled u Novom Sadu?
Pet forinti
:)

ne stigoh da pitam.... a koji sladoled? onaj moj genijalni - Miklos?
antioksidant antioksidant 15:09 25.09.2008

Re: buducnost

Dobro ako ce pemzija biti 500 evra, ondak moze.

el' to ono

prodati veru za veceru?

salim se

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana