Mediji

Novi sef Politike: Glodur ili Glodar

Aleksandar Stosic RSS / 23.09.2008. u 10:59

kultura1_1.jpg 

Gospodja Ljilja Smajlovic uskoro ce napustiti poziciju glavnog i odgovornog urednika Politike.

Upravni odbor "Politike" a.d. je pokrenuo inicijativu za raspisivanje javnog konkursa za glavnog i odgovornog urednika lista "Politika", izjavila je Tanjugu predsednik Upravnog odbora Sonja Liht.

Iako je dosla na mesto kao jedan od jastrebova konzervativne politicke struje koju je reprezentovao Vojislav Kostunica, Smajlovicka je napravila nekoliko revolucionarnih pomaka. Jedan se ogleda u sjajnom kulturnom dodatku gardijanskog tipa koji uredjuje Vesna Roganovic. Drugo, uvela je u kolumnisticki red nekoliko nezavisnih intelektualaca liberalnog opredeljenja sto je mom senzibilitetu i te kako leglo, iako nikada ne bih mesao "leve" i "desne" autore na jednom mestu da sam Ja Glodur.

Ono sto mi se nije svidjalo jeste cinjenica daje upropastila spoljnopoliticku redakciju i s "kadrovima" i s politikom redakcije u kojoj su, recimo, izraelsko-palestinska pitanja maltene nestala sa strana lista. Cak i konferencija u Annapolisu nije bila dovoljno vazzna da se nadje na udarnom mestu, vec po obodima strana. U isto vreme, na udarnim mestima citali smo sporovozne i potpuno neaktuelne teme iz ruske svakodnevnice. Upravo to slovjenofilstvo, putinizacija i gaspromizacija novine bila je rak rana njenog mandata i ono sto ce ipak ostati kao njeno nasledje, a ne Vesnin dodatak o kulturi. 

Kada zatvorim oci, Politiku vidim kao jednu intelektualno profilisanu novinu, dnevnik koja salje uravnotezene tekstove, koja je moralni lider srpskog novinarstva, koja forsira globalne politicke, naucne i kulturne dogadjaje, koja je napredna novina srpske inteligencije. Modeli bi mogli da budu londonski Guardian, varsavska Gazeta Wyborcz, pariski le Monde, dablinski Irish Times...

Politika ce novog glodura dobiti na konkursu. To je prvi korak ka transparentnosti i evropskim vrednostima. Da vidimo, kako ce se citava prica zavsiti, uspesno ili balkanski. Srbija, na srecu, i dalje ima dosta sjajnih novinara-urednika, koji mogu od nje napraviti pravu novinu. 

Jer, ono sto je bila devedesetih - rezimsko glasilo s najcrnjom ulogom, koja se nemilosrdno obrusavala na politicke neprijatelje i koja je besprizorno i divljacki lagala sve oko sebe i vredjala svacije dostojanstvo - verujem da se nikada nece ponoviti.

Ali, jednako bolno bilo je gledati Politiku koja se koprcala da postane nesto posle 5. oktobra. Cast izuzecima, kao sto je Bosko Jaksic, ali velika vecina novinara nije umela, htela ili znala da se izdigne iznad suzanjskog novinarstva kakvo je Politika olicavala 90-tih. Zacaurena u autocenzuri, anahronosti, ne videvsi svetlo na kraju tunela, Politika se davila u sopstvenom blatu.

Smajlovicka je uspela da tu novinu izvadi iz zzivog blata, a na njenom nasledniku je da je profilise u ono sto savremena evropska novina zaista i jeste. 

 


 

 



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

r0811n r0811n 16:37 23.09.2008

Re: in awe

man ray loves me
A zasto ste hteli da povucete komentar?
Predomislila sam se. Izvinjavam se.


Ja nisam. Možda nisu hvalospevi ali opseg je ipak tu.Ništa loše.Konstatacija.
Neozbiljno je povlačiti komentare, tim pre što pripadaju dozvoljenom prostoru utiska i mišljenja.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:40 23.09.2008

Re: in awe

man ray brzo chita i josh brzhe pishe. nekad je genijalno. a ovaj put je sama rekla da se preshla. gotova tema. idemo dalje.
man ray loves me man ray loves me 16:55 23.09.2008

Re: in awe

povukla sam komentar jer ne citam politiku, ni na netu ni u papiru, pa ne mogu da sudim o njenom kvalitetu. prijatelji mi kazu da je ochajna, ali, opet, ne znam iz licnog iskustva. za mene je ljiljana s. samo "jastreb konzervativne politicke struje" i ne mislim da je dobar urednik bilo ko ko je u stanju da zaposli slobodana antonica po bilo kom osnovu. posao urednika je pre svega koncepcija, a koncepcija jeste taking a stand. ali da dajem sud o novom prelomu ili kulturnoj rubrici, ne mogu.
ako misha brkic dodje, then we're talking.

ps: marco, thanx za ljubazne reci.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:57 23.09.2008

Re: in awe

p.s. marco, thanx za ljubazne reci.


ma nije drugo, nego mi ih je zhao ako te naljute.
Doctor Wu Doctor Wu 13:22 23.09.2008

Pa, dobro, Smajlovićka je

zaista uspela da "izvadi" Politiku, mada je Politika objektivno izgubila onaj značaj koji je imala. Čini mi se da je Smajlovićka korektno ukapirala u čemu je problem srpskih novinara a to je njihov, uglavnom, nizak obrazovni nivo. Mahom propali studenti prava, političkih nauka i YU književnosti, oni nikako da ukapiraju da su se vremena promenila i da se više ne živi u vremenu nedostatka informacija već u vremenu otežanog procesiranja obilja informacija. A za to je potrebno i nešto znanja- nije dovoljno pozivati se samo na broj grudnjaka gospođe Smajlović.
Brooklyn Brooklyn 13:43 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Doctor Wu
zaista uspela da "izvadi" Politiku, mada je Politika objektivno izgubila onaj značaj koji je imala. Čini mi se da je Smajlovićka korektno ukapirala u čemu je problem srpskih novinara a to je njihov, uglavnom, nizak obrazovni nivo. Mahom propali studenti prava, političkih nauka i YU književnosti, oni nikako da ukapiraju da su se vremena promenila i da se više ne živi u vremenu nedostatka informacija već u vremenu otežanog procesiranja obilja informacija. A za to je potrebno i nešto znanja- nije dovoljno pozivati se samo na broj grudnjaka gospođe Smajlović.

da, na primer, ovi biznis novinari iz B92 BIZ, tragicno kako ne umeju ni da prevedu vest, a kamoli da je razumeju. politiku necu ni da gledam, mogu da zamislim samo.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:51 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Čini mi se da je Smajlovićka korektno ukapirala u čemu je problem srpskih novinara a to je njihov, uglavnom, nizak obrazovni nivo. Mahom propali studenti prava, političkih nauka i YU književnosti

Tu si delimicno u pravu, jer ona nije kadrirala te ljude, oni su kolateralna steta zivota u 90-tim. Ona je dovela proverene novinare u svoj uredjivacki kolegijum, pocev od Vlade Radomirovica, Milorad Vesic, Vesna Roganovic, Goranku Matic...konacno uspela je da dovede i jednog Mirka Ilica, koji je po mom sudu susta opozicija Politike, i koji se uljudno javio da sredi novinu.
Doctor Wu Doctor Wu 13:55 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

politiku necu ni da gledam, mogu da zamislim samo.

Pa, dobro, cenim da je Smajlovićka pokušala sa svih strana okupi ljude s mozgom, koji umeju da misle i koji imaju nešto da kažu. Naravno, ima tu katastrofalnih likova, poput onog Katića, ima ljudi sa čijim stavovima se ne slažeš, ali ima i OK tipova i data im je prilika da te svoje stavove na miru iznesu. Sve u svemu, čini se da je odradila dobar posao.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:55 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

ovi biznis novinari iz B92 BIZ, tragicno kako ne umeju ni da prevedu vest, a kamoli da je razumeju. politiku necu ni da gledam

pa znas kako je, novinarstvo u Srbiji se ssiri po nekim oblastima koja su se nekad stavljala po strani, ili se niko njima nije bavio. Eecimo, ekologija, tehnologija, biznis (ne samo ekonomija) i sada svi ulaze u trku da to prate, ljudi je malo, lova je slaba i ti sada od nekvalitetnog kadra pokusavas da napravis nesto.
Uvazi te cinjenice, ili kupuj Financial Times i mirna Backa.
Znas, u Srbiji ne postoji jedna oblast u kojoj rade 100% eksperti, pa tako ni u novinarstvu. tekstove cesto prevode ljudi koji nemaju blage veze sa temom, urednika je malo da bi svako slovo preledali i greska se onda pojavi, a vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate. kada bi videli u kakvim se uslovima stvaraju novine u Srbiji , digli biste nam spoemnik za umetnost.
Doctor Wu Doctor Wu 13:58 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

i koji se uljudno javio da sredi novinu.

Da i ovo je lepo rečeno (i veliki je plus za Mirka Ilića), jer je bilo nekih kojima je diskretno ponuđena saradnja a koji su se vrlo javno neuljudno (tj vrlo prostački) prema tome poneli.
Brooklyn Brooklyn 14:02 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

greska se onda pojavi, a vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate

pazi, pre par meseci su sve (mnoge) novine i elektronski mediji (politika, blic, b92, izmedju ostalog), objavili jednu vest, gde su dali bogastvo najbogatijeg coveka u razlicitim zemljama kao udeo u GDP-ju drzave iz koje je. ajde da ostavimo po strani besmislenog takvog poredjenja i uzmemo da su samo prenosili tekst od nekog drugog. elem, svi ti mediji su u tom tekstu napisali da je GDP srbije 500 milijardi dolara. u komentarima svakog od tih medija je na desetine citalaca reklo da je ta brojka potpuno apsurdna i ni jednom od silnih novinara iz svih tih medija nije palo na pamet da proveri ovaj broj. sta reci? a to je samo jedna sitnica, od mnogih gluposti koje se svakodnevno objavljuju.
Doctor Wu Doctor Wu 14:05 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

svi ti mediji su u tom tekstu napisali da je GDP srbije 500 milijardi dolara.

Što, kao nije?
yanjing yanjing 14:06 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate. kada bi videli u kakvim se uslovima stvaraju novine u Srbiji , digli biste nam spoemnik za umetnost


Mozda je vreme da neko konacno pocne da placa strucan kadar.
Profit bi mozda bio manji, ali bi bar imali kvalitet, a citaoci ne bi imali razloga da ikoga vredjaju.
Mislim, cuj vredjaju, u kakvom sam ja soku od jutros kad sam tu u nekoj vesti na B92 saznala da u srpskom postoji rec RIZORT, nisam u stanju ni da vredjam. Hocu reci, sve da ljudi i nemaju pojma o odredjenim temama, makar maternji jezik ne bi smeo biti pod znakom pitanja.
Sorry na trolu.;-)
Brooklyn Brooklyn 14:08 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Što, kao nije?

naravno da jeste. zamisli kada bi ja tako radila svoj posao? ili vecina ljudi koji nisu novinari...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:08 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Brooklyn
greska se onda pojavi, a vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate

pazi, pre par meseci su sve (mnoge) novine i elektronski mediji (politika, blic, b92, izmedju ostalog), objavili jednu vest, gde su dali bogastvo najbogatijeg coveka u razlicitim zemljama kao udeo u GDP-ju drzave iz koje je. ajde da ostavimo po strani besmislenog takvog poredjenja i uzmemo da su samo prenosili tekst od nekog drugog. elem, svi ti mediji su u tom tekstu napisali da je GDP srbije 500 milijardi dolara. u komentarima svakog od tih medija je na desetine citalaca reklo da je ta brojka potpuno apsurdna i ni jednom od silnih novinara iz svih tih medija nije palo na pamet da proveri ovaj broj. sta reci? a to je samo jedna sitnica, od mnogih gluposti koje se svakodnevno objavljuju.

ma mogu ja do sutra sad da nabrajam noviunarske gluposti, ali i dalje ostajem pri onoj, ko misli da je bezgresan neka prvi izadje i kaze...
Brooklyn Brooklyn 14:13 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

onoj, ko misli da je bezgresan neka prvi izadje i kaze...

sta ti sad to znaci? kao opravdanje za sloppiness? mislim, jedno je pogresiti pa nesto pogresno objaviti, a kada ti njih 20 kaze da si pogresio a tebe mrzi cak da izguglujes pravu informaciju i ispravis gresku, onda je to mnogo gore od pravljenje greske, onda je to cista lenjost, za koju bi trebalo da se dobije otkaz.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:16 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

ma ne pravdam ja nista, samo objasanjavam.

onda je to cista lenjost, za koju bi trebalo da se dobije otkaz.


a sto se toga tice, po to ide kao i u svim firmama. Nemoj da ga teras, nema posao, treba mu da prezivi i tako se prelazi preko propusta.


sta ti sad to znaci? kao opravdanje za sloppiness?

nisam se uhvatio za tvoj konkretni primer vec pricam uopste o problemu u Srbiji da se vise gleda tudje nego svoje PRLJAVO dvoriste. Nista vise
Doctor Wu Doctor Wu 14:23 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

nisam se uhvatio za tvoj konkretni primer vec pricam uopste o problemu u Srbiji da se vise gleda tudje nego svoje PRLJAVO dvoriste.

...ili u Srbiji postoji problem sveopšteg amaterizma. Amateri se bave prikupljanjem dokaza u vezi ratnih zločina pa Haradinaj bude oslobođen, amateri se javljaju, onako iz hobija, na konkurse za važne društvene funkcije (poput gradonačelnika). I možda je to dvorište prljavo upravo zbog takvog, amaterskog, pristupa.
strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 14:26 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

yanjing
vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate. kada bi videli u kakvim se uslovima stvaraju novine u Srbiji , digli biste nam spoemnik za umetnostMozda je vreme da neko konacno pocne da placa strucan kadar. Profit bi mozda bio manji, ali bi bar imali kvalitet, a citaoci ne bi imali razloga da ikoga vredjaju. Mislim, cuj vredjaju, u kakvom sam ja soku od jutros kad sam tu u nekoj vesti na B92 saznala da u srpskom postoji rec RIZORT, nisam u stanju ni da vredjam. Hocu reci, sve da ljudi i nemaju pojma o odredjenim temama, makar maternji jezik ne bi smeo biti pod znakom pitanja.Sorry na trolu.;-)


A tek otvaranje "velnes" centra od pre neki dan ?

Trebalo mi neko vreme da ukapiram o cemu oni to ))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:31 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Aleksandar Stosic
ovi biznis novinari iz B92 BIZ, tragicno kako ne umeju ni da prevedu vest, a kamoli da je razumeju.

ljudi je malo, lova je slaba i ti sada od nekvalitetnog kadra pokusavas da napravis nesto.
Uvazi te cinjenice, ili kupuj Financial Times i mirna Backa.
Znas, u Srbiji ne postoji jedna oblast u kojoj rade 100% eksperti, pa tako ni u novinarstvu. tekstove cesto prevode ljudi koji nemaju blage veze sa temom, urednika je malo da bi svako slovo preledali i greska se onda pojavi, a vi citaoci krenete odmah da vredjate i nipodastavate. kada bi videli u kakvim se uslovima stvaraju novine u Srbiji , digli biste nam spomenik za umetnost.

Занимљиво оправдање за лоше текстове...
Можда да своју тужну животну причу ставе у фусноту, рецимо: "Мала ми је плата, па ми је зато текст слаб" или "Нисам стигла да учим како треба за време студија, морала сам да чувам млађег брата, па, ето, сад се не разабирем баш најбоље у много чему..."
Колико видим, ти живиш у иностранству. Не верујем да тамо пролази ова врста сентиментализма.
П.С.
Да се погрешно не разумемо: радио сам у новинама...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:35 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

A tek otvaranje "velnes" centra od pre neki dan ?

Trebalo mi neko vreme da ukapiram o cemu oni to ))

ne znam, sta je bilo?
yanjing yanjing 14:37 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

A tek otvaranje "velnes" centra od pre neki dan ?

A ako vam je velnes dosadan, onda mozete na pivo i bouling (u Blicu znaju sta je to) ;-)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:38 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Занимљиво оправдање за лоше текстове...
Можда да своју тужну животну причу ставе у фусноту, рецимо: "Мала ми је плата, па ми је зато текст слаб" или "Нисам стигла да учим како треба за време студија, морала сам да чувам млађег брата, па, ето, сад се не разабирем баш најбоље у много чему..."
Колико видим, ти живиш у иностранству. Не верујем да тамо пролази ова врста сентиментализма.
П.С.
Да се погрешно не разумемо: радио сам у новинама...

Samo pokusavam da ukazem na objektivne razloge haosa u novinarstvu. ja nikada nisam hteo sebi da dozvolim da mi prodje tekst sa slovnom greskom, iako sam majsor slovnih gresaka;procitam prvo ja pa onda zamolim kolegu ili koleginicu da ucine isto. Za to ne treba ni visoka plata ni velika pamet. Ali, zaista ima o objektivnih razloga. I nema tu zaista sentimentalizma, nego samo iskren profil stanja u srpskom novinarstvu...
Kao sto u svakom poslu ima amatera, tako ih ima i u novinarstvu.
jaksa scekic jaksa scekic 14:52 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Aleksandar Stosic
Занимљиво оправдање за лоше текстове...Можда да своју тужну животну причу ставе у фусноту, рецимо: "Мала ми је плата, па ми је зато текст слаб" или "Нисам стигла да учим како треба за време студија, морала сам да чувам млађег брата, па, ето, сад се не разабирем баш најбоље у много чему..."Колико видим, ти живиш у иностранству. Не верујем да тамо пролази ова врста сентиментализма.П.С.Да се погрешно не разумемо: радио сам у новинама...Samo pokusavam da ukazem na objektivne razloge haosa u novinarstvu. ja nikada nisam hteo sebi da dozvolim da mi prodje tekst sa slovnom greskom, iako sam majsor slovnih gresaka;procitam prvo ja pa onda zamolim kolegu ili koleginicu da ucine isto. Za to ne treba ni visoka plata ni velika pamet. Ali, zaista ima o objektivnih razloga. I nema tu zaista sentimentalizma, nego samo iskren profil stanja u srpskom novinarstvu...Kao sto u svakom poslu ima amatera, tako ih ima i u novinarstvu.



E, to bih i ja voleo da znam, ali mi se cini da sam nedavno, negde, procitao izjavu Predsednika Republike koja je naslucila da ce se drzaa jos dugo sladiti Politikom...



Kolega,sami ste sebe dezavuisali...

PS:Nista licno,ali nisam mogao da odolim :)))

ivana23 ivana23 14:58 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

jaksa scekic

.E, to bih i ja voleo da znam, ali mi se cini da sam nedavno, negde, procitao izjavu Predsednika Republike koja je naslucila da ce se drzaa jos dugo sladiti Politikom...
Kolega,sami ste sebe dezavuisali...
PS:Nista licno,ali nisam mogao da odolim :)))


Pa, sam je napisao/priznao:

...iako sam majsor slovnih gresaka...


:)))))

jaksa scekic jaksa scekic 15:01 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

ivana23
jaksa scekic

.E, to bih i ja voleo da znam, ali mi se cini da sam nedavno, negde, procitao izjavu Predsednika Republike koja je naslucila da ce se drzaa jos dugo sladiti Politikom...
Kolega,sami ste sebe dezavuisali...
PS:Nista licno,ali nisam mogao da odolim :)))


Pa, sam je napisao/priznao:

...iako sam majsor slovnih gresaka...


:)))))



Tacno,zato sam i napisao da nema zle namere :)))

I kad sam vec uzeo "banku" da dodam:

Kao i sve u Srbiji i novinarstvo je platilo cenu sunovrata devedesetih godina, pa kako se polako Srbija uzdize tako ce i novinarstvo. Ima jako mnogo talentovanih, mladih novinara , ali je problem sto NEMA dobrih urednika. Neskromno bi bilo od mene da profesionalno ocenjujem novine, ili radio, ti mediji imaju drugacije zakonitosti od TV, te mogu samo da govorim o njima kao covek koji cita novine ili slusa radio.
Ali, zato mogu slobodno da kazem da sto se tice TV urednicka struktura slaba, i to se vidi u vestima, da ne govorim o gluposti voditelja TVD 2 javnog servisa, da bi ispao duhovit odjavi prilog u smislu "Dragi lopovi,sledeci put kad idete u pljacku ne koristite lift". Nije on kriv, vec da je ozbiljan urednicki sistem, malo bi oladio i citao najave programa. Elem, nisu krivi ti mladi ljudi, vec urednici koji nemaju znanja, zelju da uce, citaju i da specijaliziraju. E,kad sadasnji mladi ljudi dodju u godine da budu urednici, tek tada ocekujte boljitak. Moja iskustva sa tim mladim ljudima su super pozitivna, znaju, hoce da uce i da specijalizuju teme, ali im srednja generacija koja se sad docepala urednicke vlasti ne da da disu.

J

PS:I sad kao covek koji cita novine (istina sve vise na internetu), cudi me sto niko Gospodji Smajlovic nije uzeo u plus sto je modernizovala graficski izgled Politike, modernizovala zajedno sa T. Petrovic web stranu. Istovremeno moja zamerka je sto nije "modernizovala" kolumniste, jer po meni ni Antonic, ni Vukadinovic, ni Kesic nemaju sta novo da ponude. Nova Srbija treba i nove ljude sa novim idejama, pa bile one leve ili desne. Nemoguce da nema nekih novih ljudi koji mogu da budu kolumnisti.Postaje monotono kako politicari trce sa jednog programa na drugi(u jednom danu) ili na istom mediju dva dana uzastopce. E, tu se vidi (ne) inventivnost urednika.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:21 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Gospodine Scekicu,
nemojte mi zameriti, ali ja ovde u kuci vodim bitku s jednim prehladjenim decacicem, pa jedva da i pratim diskusiju. I zato sad izgledam kao Rodney koji onako otvorenih usta ne shvata foru, dok ga drustvo iz Ragine glave zeza:))) Pa ako moze desifrovanje, cisto da se ne bi desilo da odgovorim pogresno....
srdacno

ps. a za slovne greske, pa vljada ne moram i na blogu da ih trazim po tekstu?:)))
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:25 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

cudi me sto niko Gospodji Smajlovic nije uzeo u plus sto je modernizovala graficski izgled Politike,

jesam, pohvalio sam, u delu gde gde Dr. Wu izlaze svoje stavove...., malo iznad nas

Pa, dobro, cenim da je Smajlovićka pokušala sa svih strana okupi ljude s mozgom, koji umeju da misle i koji imaju nešto da kažu. Naravno, ima tu katastrofalnih likova, poput onog Katića, ima ljudi sa čijim stavovima se ne slažeš, ali ima i OK tipova i data im je prilika da te svoje stavove na miru iznesu. Sve u svemu, čini se da je odradila dobar posao.


a dr Wu kaze:
i koji se uljudno javio da sredi novinu.Da i ovo je lepo rečeno (i veliki je plus za Mirka Ilića), jer je bilo nekih kojima je diskretno ponuđena saradnja a koji su se vrlo javno neuljudno (tj vrlo prostački) prema tome poneli.
jaksa scekic jaksa scekic 15:27 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Aleksandar Stosic
Gospodine Scekicu,
nemojte mi zameriti, ali ja ovde u kuci vodim bitku s jednim prehladjenim decacicem, pa jedva da i pratim diskusiju. I zato sad izgledam kao Rodney koji onako otvorenih usta ne shvata foru, dok ga drustvo iz Ragine glave zeza:))) Pa ako moze desifrovanje, cisto da se ne bi desilo da odgovorim pogresno....
srdacno

ps. a za slovne greske, pa vljada ne moram i na blogu da ih trazim po tekstu?:)))


Vodite Vi racuna o sinu, to je najvaznije a sala je bila jer ste imali u jednom postu da "nikad nije izasao text sa slovnim greskama", a onda pet minuta kasnije par recenica sa nekoliko gresaka, pa nisam mogao da odolim..a BTW ko sam ja da govorim o pravopisu i slovnim greskama, posle svakog mog bloga bar jedan dva komentara o mojim rogobatnim recenicama..

Zato vam je moj savet, dvostruke oci, citaoci bloga B92 su suroviji od svih urednika koje sam imao do sada :)

Samo opusteno i uzivajte,

J
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:33 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

jaksa scekic
Aleksandar Stosic
Gospodine Scekicu,
nemojte mi zameriti, ali ja ovde u kuci vodim bitku s jednim prehladjenim decacicem, pa jedva da i pratim diskusiju. I zato sad izgledam kao Rodney koji onako otvorenih usta ne shvata foru, dok ga drustvo iz Ragine glave zeza:))) Pa ako moze desifrovanje, cisto da se ne bi desilo da odgovorim pogresno....
srdacno

ps. a za slovne greske, pa vljada ne moram i na blogu da ih trazim po tekstu?:)))


Vodite Vi racuna o sinu, to je najvaznije a sala je bila jer ste imali u jednom postu da "nikad nije izasao text sa slovnim greskama", a onda pet minuta kasnije par recenica sa nekoliko gresaka, pa nisam mogao da odolim..a BTW ko sam ja da govorim o pravopisu i slovnim greskama, posle svakog mog bloga bar jedan dva komentara o mojim rogobatnim recenicama..

Zato vam je moj savet, dvostruke oci, citaoci bloga B92 su suroviji od svih urednika koje sam imao do sada :)

Samo opusteno i uzivajte,

J

:))) Rodney je zatvorio usta....
inace, kada smo kod tih slovnih gresaka, u Danasu je nekad bio popularan humoristicki dodatak "Danasic" koji je bio unutar redakcijska zezancija, uglavnom na tekstove koji su osvanuli s slovnim greskama i slicnim idiotarijama. E to je bilo valjanje od smeha, zao mi je sto vam to ne mogu pokazati :)))
dragan7557 dragan7557 16:00 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

u nekoj vesti na B92 saznala da u srpskom postoji rec RIZORT, nisam u stanju ni da vredjam

Nema ni potrebe da se vređate.
Reč ZORT je stara srpska reč i znači strah. A RE ZORT valjad sad mo'šte i sami da razmislite i zaključite.
dragan7557
strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 16:10 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Aleksandar Stosic
A tek otvaranje "velnes" centra od pre neki dan ?Trebalo mi neko vreme da ukapiram o cemu oni to ))

ne znam, sta je bilo?


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=09&dd=12&nav_id=318284
dragan7557 dragan7557 16:19 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

E,kad sadasnji mladi ljudi dodju u godine da budu urednici, tek tada ocekujte boljitak.

Dotle ćemo mi biti Mrtvi.
ali im srednja generacija koja se sad docepala urednicke vlasti ne da da disu.

Kakva Vlast tak'a i Urednička Vlas' je stras' pa makar i urednička
jer po meni ni Antonic, ni Vukadinovic, ni Kesic nemaju sta novo da ponude.

A, kaže da treba bilo šta da nude? Stara narodna kaže : ako nemaš ništa da kažeš, pametnije ćuti. A za navedene bi bilo bolje da im se objasni "pametniji si kad ćutiš"
Nemoguce da nema nekih novih ljudi koji mogu da budu kolumnisti.

Naravno da ima al' nisu politički podobni.
dragan7557
dragan7557 dragan7557 16:28 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Samo opusteno i uzivajte,

Valjda . samo rilaksd men i indžoj .
Btw = Porez na dodatnu vrednost u Belgiji i Nizozemskoj.
Zato vam je moj savet, dvostruke oci, citaoci bloga B92 su suroviji od svih urednika koje sam imao do sada :)

Kao potvrdu priložio:
dragan7557
dolybell92 dolybell92 17:47 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Nova Srbija treba i nove ljude sa novim idejama, pa bile one leve ili desne. Nemoguce da nema nekih novih ljudi koji mogu da budu kolumnisti.


Uopšte nije važno da li je neko mlad ili star (uslovno),
važno je kako razmišlja i koliko zna, da bi se bavio novinarstvom.
Nedostaje mi Ivan Torov, u Politici, iako se ponekad može
naći na drugim mestima...
Zašto je on otišao (?)

Ostali su samo Boško Jakšić i Ljubodrag Stojadinović, vredni pažnje
sem njih - niko od ranije.
Kako posle odlaska Ivana Torova, Politiku više ne čitam,
sem kad piše Ljubodrag Stojadinović,
nemam uvid da li ima koga novog koji bi nešto značio ?
jaksa scekic jaksa scekic 18:04 23.09.2008

Zicer kucu gradi

"Dotle ćemo mi biti Mrtvi.Ali im srednja generacija koja se sad docepala urednicke vlasti ne da da disu."


Evo primera, Tadic govori na generalnoj skuptini UN,i poneki TV programi to i prenose, sto i nije sporno, ali pogledajte urednicku nadogradnju..Niko nista, ajde Prvi program, njima je sema "zarobljena" ali pogledajte Fox koji je uveo 60 minutne metastazirajuce vesti i kad se zavrsio prenos, umesto da u studiju budu gosti,specijalisti, ocene Tadica da li mu je bio govor dobar ili ne, predstavnici opozicije i pozicije, nista. Istina imali su reportera pred govor) i tu se sva urednista vestina zavrsila. I zatim prezvakan policijski dosije dogadjaja od pre nekoliko meseci koga jadni Masan Lekic mora da radi , pateticno, neinventivno i ..A ustvari me ne cudi, ovo je zicer-novinarstvo.

J

PS:samo sam cekao kad ce RTS da uzme Smajlovicku u zastitu, oseca Tijanic da se i njemu sprema slicna akcija. Ali mudar je on, tvrd protivnik ....
dolybell92 dolybell92 18:29 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Pa, dobro, Smajlovićka je zaista uspela da "izvadi" Politiku,


Isto s....e samo drugo pakovanje.
Odakle li ju je izvadila ?
Unfuckable Unfuckable 18:35 23.09.2008

Re: Zicer kucu gradi

predstavnici opozicije i pozicije


ja sam verovatno poslednji ovde koji bi trebalo da ukazuje na jezičke nedoumice - sada dolazi "ali" ....-
ali nikada neću razumeti upotrebu pojma "pozicija" (vlast, valjda?) kada se turi u rečenicu zajedno sa "opozicija"...i sve zamišljam Komšije kako koriste "oporba" i "porba"????

ps - Tečo - tzare - odličan blog
dolybell92 dolybell92 18:53 23.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Ona je dovela proverene novinare u svoj uredjivacki kolegijum,


I otera jednog sjajnog i najboljeg novinara koga imamo - Ivana Torova.

Toliki je njen uspeh.
Spiridon Spiridon 19:43 23.09.2008

Re: Zicer kucu gradi

ps - Tečo - tzare - odličan blog


i ja se cudim, sta mu bi =]
Unfuckable Unfuckable 20:52 23.09.2008

Re: Zicer kucu gradi

nije b'e....
zabada Teča u centar samo tako
ih, kad se samo setim bloga o zastavama....
Spiridon Spiridon 22:06 23.09.2008

Re: Zicer kucu gradi

ih, kad se samo setim bloga o zastavama....


kako se ne bih secao, posle tog bloga nista vise nece ostati isto =]
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:23 23.09.2008

Re: Zicer kucu gradi

Tečo - tzare - odličan blog

znasme-znamte:)
die hard die hard 00:00 24.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

Zato vam je moj savet, dvostruke oci, citaoci bloga B92 su suroviji od svih urednika koje sam imao do sada :)

Zato jer su citaoci bloga B92 jedna besposlena gomila ( ko sto mi rece moja zena pre neki dan ).A ja vooolim :)))
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:41 24.09.2008

Re: Pa, dobro, Smajlovićka je

I otera jednog sjajnog i najboljeg novinara koga imamo - Ivana Torova.

Da li ste citali Torova dok je radio u Danasu?
adam weisphaut adam weisphaut 14:41 23.09.2008

Kontinuitet

Upravni odbor "Politike" a.d. je pokrenuo inicijativu za raspisivanje javnog konkursa za glavnog i odgovornog urednika lista "Politika", izjavila je Tanjugu predsednik Upravnog odbora Sonja Liht.

Šliht umesto Emira.
Neće ni urednik biti mnogo bolji, cenim.
Pravo pitanje je kada će Politika prestati da bude list sa delimičnim državnim vlasništvom?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:47 23.09.2008

Re: Kontinuitet

adam weisphaut
Upravni odbor "Politike" a.d. je pokrenuo inicijativu za raspisivanje javnog konkursa za glavnog i odgovornog urednika lista "Politika", izjavila je Tanjugu predsednik Upravnog odbora Sonja Liht.

Šliht umesto Emira.
Neće ni urednik biti mnogo bolji, cenim.
Pravo pitanje je kada će Politika prestati da bude list sa delimičnim državnim vlasništvom?

E, to bih i ja voleo da znam, ali mi se cini da sam nedavno, negde, procitao izjavu Predsednika Republike koja je naslucila da ce se drzaa jos dugo sladiti Politikom...
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:30 23.09.2008

Vrlo solidna spoljna politika

Slazem se sa vama sto ste pohvalili Smajlovicku "da je napravila nekoliko revolucionarnih pomaka", ali ne prihvatam da je "upropastila spoljnopoliticku redakciju". Smatram da su spoljnopoliticki prikazi dobri, blagovremeni i izbalansirani. Ukljuciv i veciti problem BI.

A. Stosic
Cak i konferencija u Annapolisu nije bila dovoljno vazzna da se nadje na udarnom mestu, vec po obodima strana.

O kakvoj konferenciji govorite? Da li stvarno mislite da je to bila neka izvanredna konferencija, nesto nalik na Berlinski kongres? Nece biti. Bio je to samo jedan u nizu mnogih (uzaludnih) skupova, te ne verujem da je zasluzivao veci prostor. Vec pripada zaboravu.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:57 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

Smatram da su spoljnopoliticki prikazi dobri, blagovremeni i izbalansirani.

Potpuno se ne slazem. Smatram da su teme u skladu s politickom orjentacijom prethodne vlade i oste politiicke situacije u zemlji. Da su cesto glavne teme dana bile kardinalno promasene, a to mi je dugo dugo bio posao, da pratim Politikinu spoljnu politiku i da je analiziram. Ali, bukvalno.

Zakljuci Annapolisa ce se ispostaviti kao istorijski. Zivi bili pa videli. I drugo, ako citav svet direktno prati desavanja u Annapolisunije valjda da je Politika najpametnija pa ona odlucuje da je drugorazredni dogadjaj.
Inace, Annapolis sam se slucajno setio kao upecatljiv primer, ima ih jos i u velikom broju.
Budimac Budimac 17:26 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

Zakljuci Annapolisa ce se ispostaviti kao istorijski. Zivi bili pa videli.

Plašim se da nećemo doživeti. Anapolis je bio medijski cirkus i ništa više. Koji crni zaključci?
No, slažem se da je i taj trećerazredni događaj trebalo ispratiti.
deberzerak deberzerak 17:30 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

Da su cesto glavne teme dana bile kardinalno promasene, a to mi je dugo dugo bio posao, da pratim Politikinu spoljnu politiku i da je analiziram. Ali, bukvalno.


Ostadoh zabezeknut. Neko vam je placao da analizirate Politiknu spoljnopoliticku rubriku? Dugo dugo vremena.. Sme li se znati ko je bio poslodavac?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 18:36 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

deberzerak
Da su cesto glavne teme dana bile kardinalno promasene, a to mi je dugo dugo bio posao, da pratim Politikinu spoljnu politiku i da je analiziram. Ali, bukvalno.


Ostadoh zabezeknut. Neko vam je placao da analizirate Politiknu spoljnopoliticku rubriku? Dugo dugo vremena.. Sme li se znati ko je bio poslodavac?

pa posto ste zabezeknuti, onda mi je sve jasno, osim jedne stvari. Zasto se onda uplicete u pricu zvana p(P)olitika?
deberzerak deberzerak 18:45 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

pa posto ste zabezeknuti, onda mi je sve jasno, osim jedne stvari. Zasto se onda uplicete u pricu zvana p(P)olitika?


Niste mi odgovorili na pitanje. Je l neka tajna u pitanju?

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:24 23.09.2008

Re: Vrlo solidna spoljna politika

No, slažem se da je i taj trećerazredni događaj trebalo ispratiti.

Bar se u necemu slazemo:))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:58 23.09.2008

sve je tacno sto kazes...

...i bas zato treba da dodje novi covek na mesto glodura, da bi politika mogla i dalje da se razvija.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:06 24.09.2008

Re: sve je tacno sto kazes...

BebaOdLonchara
...i bas zato treba da dodje novi covek na mesto glodura, da bi politika mogla i dalje da se razvija.

Bebo, eto najzad neko da me razume :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:31 24.09.2008

DANAS POLITIKA

Uprkos malobrojnim ili mnogobrojnim pohvalama/kritikama na adresu uredjivačke politike "POLITIKE", mislim da su taj dnevni list, kao i "DANAS", dva štampana medija koja odskaču u odnosu na prosek. Drugim rečima, kada bi država Srbija i srpsko društvo bili na profesionalnom i estetskom nivou ova dva naša dnevna lista, ovde bi se živelo i kvalitetnije i opuštenije.
Dobra vest je što će za novog GLODUR-a "Politike" biti raspisan JAVNI konkurs. Još bolja vest bi bila kada bi u uslovima konkursa bila navedena i stavka da svaki kandidat mora da priloži i svoju viziju uredjivačke politike u naredne četiri godine. I da to čitaoci "POLITIKE" mogu da pročitaju, pa čak i da daju svoje mišljenje!
malaramona malaramona 04:27 24.09.2008

Re: DANAS POLITIKA

Filip Mladenović

Dobra vest je što će za novog GLODUR-a "Politike" biti raspisan JAVNI konkurs. Još bolja vest bi bila kada bi u uslovima konkursa bila navedena i stavka da svaki kandidat mora da priloži i svoju viziju uredjivačke politike u naredne četiri godine. I da to čitaoci "POLITIKE" mogu da pročitaju, pa čak i da daju svoje mišljenje!


Ih, pa to kao neko samoupravljanje novinama -))
Inner Party Inner Party 04:10 24.09.2008

Da!

Smajlovicka je uspela da tu novinu izvadi iz zzivog blata, a na njenom nasledniku je da je profilise u ono sto savremena evropska novina zaista i jeste.


Politika je postala najbolji dnevni list u Srbiji.
Mozda i sire.

Drugo, uvela je u kolumnisticki red nekoliko nezavisnih intelektualaca liberalnog opredeljenja sto je mom senzibilitetu i te kako leglo, iako nikada ne bih mesao "leve" i "desne" autore na jednom mestu da sam Ja Glodur.


Politika je jedini list koji citaju zaista svi, bez obzira na politicka uverenja.
Bila bi vrhunska glupost odreci se jednih (citaju Danas) ili drugih (citaju Press/Kurir) ili trecih (citaju Blic).

Nadajmo se da ce Politika ostati najbolja.
Mada sumnjam, jer kao sto je i Smajlovicka imala jaku opoziciju unutar redakcije, tako ce i novi urednik imati neke svoje protivnike. Ostaje samo pitanje da li ce imati dovoljno autoriteta da se sa time izbori...

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:30 24.09.2008

obavestenje

banovana je izvesna "ma_nemoj", zbog vredjanja autora teksta i ostalih blogera. Doticna gospodja nam je objasnila da nismo pravilno upotrebili rec novine, i da ona moze da se koristi samo u mnozini (novine), a ne i u jednini (novin). Elaboriravsi to, "Ma_nemoj" je u daljem komentaru dala sebi za pravo da diskvalifikuje najgorim terminima svakog ko je, pobogu, pogresio u pravopisu NJENOG JEZIKA, kojeg je uzgred objasnjvala latinskim izrazima.
Molim, ostale da se uzdrze od negativnih komentara jer je ovo ipak blog gde su dozvoljene sve forme svrakopisa i pravopisa.
ma_nemoj ma_nemoj 14:03 24.09.2008

banovan je izvesna "ma_nemoj",

Svaka cast na poznavanju gramatike.

O brzini da ne pricam
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:46 24.09.2008

Re: banovan je izvesna "ma_nemoj",

ma_nemoj
Svaka cast na poznavanju gramatike.

O brzini da ne pricam

sada vas necu banovati.
ali zaista, zasto generalizujete jednu gresku koju cini 85% stanovnistva Srbije. To nije sistemska greska, po mom sudu, vec nesto sto se uradi po inerciji, kao i na desetine drugih gresaka u pisanju i govoru. Nemojte mi samo reci da uvek pricate najispravnije moguce. Ako kazete "da", onda cu vam se diviti najiskrenije.
I drugo, zar je to tema bloga?
ma_nemoj ma_nemoj 15:05 24.09.2008

Re: banovan je izvesna "ma_nemoj",

sada vas necu banovati.

Oh, hvala, vrlo ste ljubazni...

Nemojte mi samo reci da uvek pricate najispravnije moguce

O, DA, reci cu!!! Jer sam ucila dobre skole. Jer sam procitala mnooogo knjiga. I bez obaveze divljenja, molim!


zar je to tema bloga?

Slazem se da nije. Ali ako pisete za siroke narodne mase, onda to morate raditi onako kako treba. Znaci, BEZ inercije i desetina drugih gresaka. Drugim recima, forma nije manje vazna od sadrzaja. U pisanoj reci, naravno.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:33 24.09.2008

Re: banovan je izvesna "ma_nemoj",

Znaci, BEZ inercije i desetina drugih gresaka. Drugim recima, forma nije manje vazna od sadrzaja. U pisanoj reci, naravno.

ne slazem se, dovidjenja
mungos92 mungos92 19:12 24.09.2008

Re: banovan je izvesna "ma_nemoj",

dovidjenja

odlican potez
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:54 29.09.2008

Морални ауторитет

Кажеш:
"Politiku vidim kao jednu intelektualno profilisanu novinu, dnevnik koja salje uravnotezene tekstove, koja je moralni lider srpskog novinarstva, koja forsira globalne politicke, naucne i kulturne dogadjaje, koja je napredna novina srpske inteligencije."

Неоспорно, "Политика" има ЈЕДИНСТВЕНО место у српском новинарству. Постоји од 1904. године. Несумњиво је да је име "Политике" прва асоцијаја за медиј из БЕОГРАДА, из СРБИЈЕ.

Као таква, увек је била предмет посебне пажње владајуће елите: династије Карађорђевић, Јосипа Броза и српских комуниста, Слободана Милошевића... Напокон, Коштунице и Тадића.

Дакле, закључујем да је "Политика", упркос традицији, упркос угледу, УВЕК била "владина" новина. Да ли је могуће да се то промени?

И да буде, заиста, морални ауторитет?


УТИСАК НЕДЕЉЕ

Синоћ је Љиљана Смајловић оптужила владајућу коалицију, а остали гости као да су потврдили исто: нови главни и одговорни уредник "Политике" ће бити по мери ДС-а (евентуално и актуелног министра полиције).

Да ли се варам?
Rip Kirbi Rip Kirbi 22:53 30.09.2008

Пардон!

Ова теме је, изгледа, апсолвирана.
Извин'те, нисам знао!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana