Debata - Najcitaniji i privatnost VIP listi

Dejan Restak RSS / 29.05.2007. u 15:54

Prvo pitanje je: Da li da ukinemo box najcitaniji? Imamo dva, najcitaniji textovi u 48h i najcitaniji blogeri u poslednjih 30 dana.

Drugo pitanje je: Da li da vase VIP liste budu javne?

Moj doprinos na oba pitanja je sledeci:

Broj 1: mislim da box najcitaniji(48h) nece dovesti do populizma. I do sada oni koji su zeleli da se takmice to su mogli ciniti po broju ostavljenih komentara, ili ranije po broju citanja sto je doduse bio interni podatak.  Ovo je sada samo jedan parametar vise za pracenje bloga. Postoji opcija i da ovo spustimo nize da ne bude udarni box. Ipak uradicemo onako kako vi zelite. Recimo da cemo primeniti ono resnje koje bude imalo ubedljivu vecinu (recimo 70%)

Ovo prethodno odnosi se na najcitanije tekstove u poslednjih 48h. Za najcitanije blogere mi je svejedno.

VIP je vise fazon nego seriozno lozenje na Very important person. Pre je very important place kao sto sam vec mnogo puta pisao i govorio. Sada je to tek izgubilo na tezini s obzirom na privatne VIP liste i mogucnost da se svako na njima nadje. Ostaje vise kao brend bloga. Tako ga vec svi nazivaju u medijima.

Broj 2: Za bolju "prokrvljenost" bloga i povezivanja blogera javne VIP liste su bolje. Jedini razlog zasto smo ih sakrili je to sto smo imali indicije da zelite da to bude privatna stvar. Vidim da sada ima dosta onih koji se slazu sa nama da ovo bude javno.

 Na kraju samo da dodam. Evo intezivno koristim novi blog vec par dana. Sto vreme vise prolazi to manje koristim naslovnu. Iskljucivo moju vip listu, moje tekstove i sa strane ovo najnoviji. Ovo pisem kako bih naglasio da je ono najcitaniji samo jedan od boxova na naslovnoj koji heavy korisnicima bloga nece biti toliko bitan. Na ovim stranama koje ce se najcesce koristiti tog boxa nema.



Komentari (121)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:09 29.05.2007

galsam izricito protiv boxa "najcitaniiji blogeri"

jer unosi nezdravu kompetitivnost i podrzava skribomane.
Znaci, dovoljno je da svakog dana napisem po jedan novi, apsolutno bilo kakav blog, da ga apsolutno niko ne cita, ali da postanem najcitaniji bloger. Mislim da to defavorizuje one koji pisu retko i jako dobro i uopste me nervira ideja takmicenja.
2. svejedno mi je.
hvala
Dejan Restak Dejan Restak 16:18 29.05.2007

Re: galsam izricito protiv boxa "najcitaniiji blogeri"

Biljana Srbljanović
jer unosi nezdravu kompetitivnost i podrzava skribomane. Znaci, dovoljno je da svakog dana napisem po jedan novi, apsolutno bilo kakav blog, da ga apsolutno niko ne cita, ali da postanem najcitaniji bloger. Mislim da to defavorizuje one koji pisu retko i jako dobro i uopste me nervira ideja takmicenja.2. svejedno mi je.hvala


moram da reagujem samo argumentacije radi.
nije tacno da ce neko ko pise 100 puta imati vecu citanost od recimo tebe koja pises jednom u istom periodu od 30 dana. racuna se samo broj jedinstvenih citalaca. dakle ako njega svaki put citaju keva i cale imace na kraju meseca dva citanja iako je pisao svaki dan.
samo toliko
gordanac gordanac 16:22 29.05.2007

Re: galsam izricito protiv boxa "najcitaniiji blogeri"

dakle ako njega svaki put citaju keva i cale imace na kraju meseca dva citanja iako je pisao svaki dan.


:))))))
Olga Medenica Olga Medenica 18:17 29.05.2007

Dejane ne mozes Biljanu da uzmes

kao reper,
Biljana je velika zvezda u svakom smislu. Bice citana i komentarisana i ovako i onako.
Dakle, nije reprezentativan primer/ak za bilo kakovu statistiku.
NAJ this i NAJ that ohrabruje ljude na

A sub-standardnu skribomaniju
B izbor teme koja je provokativna radi provokacije

i
da se ne ponavljam.

Citaoci koji nisu ulogovani a koji prate (i kojih ima mnogo, veruj mi, od ljudi koje ja poznajem samo jedan je ulogovan i to od skora, dvoje su se ulogovali da meni napisu poruku i to je sve i jedan je VIP, a veruj, poznajem mnoooogo ljudi) uglavnom citaju

A Poznata imena
B naslovnu stranu i top onu drugu, gde su vesti
C glavnu naslovnu stranu
D ljude koje poznaju (i lako mogu da ih nadju) pa kad su vec tu pogledaju i nesto naokolo ali prevashodno vec poznata imena pat tek onda polako "nove" talente
E zbog A+B+C+D uvuku se u Blog i kad tad hoce da ucestvuju.

Zatim, onda ogroman broj tih ne mogu da ucestvuju jer imaju besplatnu adresu. Naravno, bas briga da menjaju adresu da bi poslali svoj komentar (a prvi komentar svako posalje "onako" i tek posle sledi "adikcija" kao i u, he, svemu).
Evo, jedan moj drug se skoro sa Pedjom is Queerie dopisivao mojim posredstvom jer nismo uspeli da ga ulogujemo sa, cini mi se hotmaila / UK.

Sto se tice vidljivosti VIP liste, ja negde pitala, radoznali zeka, ali to stvarno uopste nije vazno.


Olga Medenica Olga Medenica 18:23 29.05.2007

Eh, pa sad vidim

steta je da komentar ne moze da se "uredjuje".
Zaboravila sam poentu.
A+B+C+D+E....izvucite zaklucak, cela ta masa publike (lenje? povrsne? tehnicki priucene? ili jednostavno suvise zauzete da bi "istrazivali" ce se sada baciti na NAJ NAJ NAJ liste i one ce poceti da se SAMOumnozavaju kao pokvarena fotokopirmasina ili los GEN ( za one koji su citali knige o tome, a vec se i na blogu diskutovalo).
To se zove popularna trash kultura, sama sebe umnozava.
Ej, ono sa uredjivanjem komentara nije bilo lose, mali nocni lapsus calami i slicne budalastine, cisto da se izbegne bruka.

Olga
Dejan Restak Dejan Restak 18:49 29.05.2007

Re: Dejane ne mozes Biljanu da uzmes

Olga Medenica
kao reper,Biljana je velika zvezda u svakom smislu. Bice citana i komentarisana i ovako i onako..


nije ona reper, znao sam da cete da se uhvatite na pominjenje njenog imena. jednsotavno sam reagovao povodom algoritma izracunavanja posecenosti. nije bitno da li je ona u pitanju.
ja licno ne vidim i dalje problem u ovome sto ti pises. citanost je na odredjenom uzorku i to ce svi znati.
ucesnici bloga predstavljaju community ostali su voajeri i oni se prate zvanicnim statistikama sajta ali ne i ovim.

za naknadnu promenu komentara pisao sam nekoliko puta vec da ce to biti sredjeno


Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 19:24 29.05.2007

ne bi ja mene zajebavala

vas dvoje.
Olga Medenica Olga Medenica 20:05 29.05.2007

Re: ne bi ja mene zajebavala

Ne zajebavala ja
nego najozbiljnije
u svakoj statistici
srednji primerak a ne Celeb.
Hej! Pa znas valjda, nemoj da si stidljiva.
U stvari, moj, to je uvek sarmantnije nego AAAAAJaaaa.
Uostalom, gde da zajebavam pa da me posle kaznis.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:11 29.05.2007

Referendum

1. Ne (ali ne mora da bude na udarnom mestu, a možda bi bilo dobro da bude interno vidljiv, kao nekada broj čitanja)
2. Ne
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:16 29.05.2007

popravni

evo, sad na primer vidim da nam je neophodna opcija da popravimo sopstveni tekst i naknadno, jer se iz mog ne vidi da glasam

1. da
2. uzdrzano,

posto sam napravila duplu negaciju.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:27 29.05.2007

Re: Referendum

1. ne - s tim sto bi mozda najkonstruktivnije resenje
bilo da nam ako je ikako moguce vratite nasu staru *internu
listu citanosti

2. sasvim mi je svejedno

p.s.
kad ce ovaj novi da "proradi" i za ostale...
Dejan Restak Dejan Restak 18:52 29.05.2007

Re: Referendum

Nebojša Milenković
1. ne - s tim sto bi mozda najkonstruktivnije resenje bilo da nam ako je ikako moguce vratite nasu staru *internulistu citanosti2. sasvim mi je svejednop.s.kad ce ovaj novi da "proradi" i za ostale...


ta interna citanost nema vise toliki znacaj. u tom smislu je medenica u pravu kada kaze da ovaj blog nije vise onaj stari. sada su svi uclanjeni prakticno potencijalni blogeri.
ne vidim neku razliku u internom i javnom obavestavanju. mada i to ostavljam kao opciju svakako.
sa druge strane zasto bismo komentatore uskratili takve info ako je vec imaju blogeri?

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:39 29.05.2007

Re: Referendum

ok. + ubedjen - povlačim ideju o internoj statistici
te je, kako sam uvek za to da stvari budu javne,
odgovor na prvo pitanje samo: ne
pozdrav
n.m.

p.s.
btw. novi blog mi, mnogo brze od ocekivanog, sve vise "ulazi pod kozu"
gordanac gordanac 16:12 29.05.2007

kontrolni listić...

...ubacujem kontrolni listić u referendumsku kutiju i garantujem da je sve ispravno! :))

1.protiv ukidanja, sviđa mi se da pratim čitanost
2.za javne naše VIP liste, ja sam na moju ponosna i hoću to da podelim sa drugima
Krasici Krasici 16:13 29.05.2007

Lično mi ništa ne znače ove liste.

Recimo, na Blog.hr gde povremeno odem, probala sam par puta da čitam te Najčitanije, Najkomentarisanije tekstove, koji se nalaze u "boksovima"..Bili su mi nepodnošljivo populistički, nečitljivi čak. Moji omiljeni blogovi tamo su redovno negde na dnu liste, a često ih na tim listama ni nema pa moram te autore da vadim iz svojih ličnih Bookmarks (u firefoxu).
Dejan Restak Dejan Restak 16:20 29.05.2007

Re: Lično mi ništa ne znače ove liste.

Krasici
Recimo, na Blog.hr gde povremeno odem, probala sam par puta da čitam te Najčitanije, Najkomentarisanije tekstove, koji se nalaze u "boksovima"..Bili su mi nepodnošljivo populistički, nečitljivi čak. Moji omiljeni blogovi tamo su redovno negde na dnu liste, a često ih na tim listama ni nema pa moram te autore da vadim iz svojih ličnih Bookmarks (u firefoxu).


bravo krasici, vidi se sta je iskustvo
al je regularan referndum

Lektorka Lektorka 17:21 29.05.2007

Re: Lično mi ništa ne znače ove liste.

potpisujem krasićkin komentar. volim da vidim najavu najnovijih blogova na naslovnoj, to da, a koga ću da čitam to uvek mogu sama da odlučim.

a što se ne/javnosti moje vip-liste tiče - potpuno mi je svejedno. koga zanima da radi statistike, nek izvoli, koga čitam tamo i komentarišem (a to se ionako vidi). ovo se onda valjda broji kao "uzdržana"? :)
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:16 29.05.2007

to najcitaniji moze da bude koristan detalj

ali treba da bude detalj. dakle, ovolika kutijetina nasred ekrana je malo too much.
Ranije su, ako se potrudis, mogao da proveris listu recent and all time favorits. to jeste bilo interesantno ali je cak i bez toga OK.
mada postoji i jedan drugi momenat. postoj mogucnost da neko ko nije VIP a postane jako citan. Moralo bi da postoji nacin da se on promovise. Mozda bi kutija trebalo da bude najcitaniji neVIP blogeri. li bi možda uredništvo i dosadasnji autori trebalo da budu pažljivi i da čitaju i predlažu druge, dosadašnje nevip autore ukoliko ih smatraju vrednim promocije.

O takmicenju sam vec pisao a proslom blogu.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:23 29.05.2007

"postoj mogucnost da neko ko nije VIP a postane jako citan"

mislim da svi gresimo kada kazemo CITAN a ne OBJAVLJIVAN
jer je opcija, kako sam razumela, regulisana tako da onaj ko bombarduje blog najvecom kolicinom tekstova, pa makar to niko i ne cita, spada na vrh liste.
znaci, po toj logici, sveznajuci i onaj sa tamburom jurisaju an prvo mesto kao NAJCITANIJI

got it?
gordanac gordanac 16:29 29.05.2007

Re: "postoj mogucnost da neko ko nije VIP a postane jako citan"

jer je opcija, kako sam razumela, regulisana tako da onaj ko bombarduje blog najvecom kolicinom tekstova, pa makar to niko i ne cita, spada na vrh liste.


uuups! ja nisam tako razumela, već čitanost autora postova, odnosno VIP blogera, a NEVIP (fala Dejanu Stankoviću!) ide na "preporuku", koja nema veze sa "box" - čitanost (gde god se taj blog nalazio)

Restak, molim objašnjenje
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:32 29.05.2007

Gotcha!

Opcija najčitaniji blogeri je ekstremno glupa - najčitaniji tekstovi mi je OK. Ovo s blogerima stvarno treba skinuti. U pravu si.

nemoj da si tako gruba, pod medikamentima sam. slabo mislim, teško pamtim, brzo i lako zaboravljam
gordanac gordanac 16:35 29.05.2007

Re: Gotcha!

ma, stvarno si na medikamentima, jer mi se STVARNO dopalo to VIP - NEVIP, bar u ovoj test fazi, da bude jasno na koga se koje pravilo odnosi :))
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:36 29.05.2007

Restak, molim objašnjenje

i ja molim, jer vise nista ne kapiram.

mada i dalje glasam za ukidanje, jer ce svakako podsticati[/b] takmicenje, sto unosi jednu ruznu dimenziju u nas anarhicni blog.
[b]ljudi, ovde su svi jednaki, meni je zato ovo mesto cool.


nema manje i vise vaznih, popularnih, pametnih, boli me dupe d ali me neko stavlja na svoju listu, ja svoju pravim prema interesovanju, a ne da bi bila predmet studentskog istrazivanja na temu korporativne psihologije.

pa pre nego sto pocnem nevidjeno da se svadjam, predlazem da cebujemo restaka i ugasimo temo, a da bude po mome? ko je za????
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:40 29.05.2007

Re: Gotcha!

nema tog problema, koji droga ne moze da resi.
smile
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:42 29.05.2007

NEVIP

sama reč VIP je skroz bezvezeno. Ja sam pravi VIP samo mom kučetu. A ona je nepismena.
Mene zanima gde će i kako čitaoci naći ČEREVIĆANA - em nije na VIP listi em ga ne kapšira baš svako, ali ko ga kapira mnogo ga gotivi. Njegovo pisanje je stvarno lepo i drugačije. Ja bih voleo da njegovi tekstovi bud dostupni i vidljivi.

(nadam se, grada Gordana, da nisi pomislila da se ja ložim na status VIP-a!)
gordanac gordanac 16:47 29.05.2007

pa, msleeem...

kako odoleti?

pa pre nego sto pocnem nevidjeno da se svadjam, predlazem da cebujemo restaka i ugasimo temo, a da bude po mome? ko je za????


a jel i ćebovanje uključuje iVIP-iNEVIP? :)))
msleeem, ja sam uvek ZA, posle možemo da ga nešto i pitamo....

Dok se mogla pratiti čitanost na "recent popular .." bilo je jasno da blogeri/ke najviše čitaju stvarno dobre tekstove, ja sma zato za čitanost tekstova autora kao javan podatak.

Nebitni podaci o korporativnoj psihologiji se preskaču kao neminovno neuspeli.

Ja i dalje mislim da za komentatore vredi "click" na "preporučujem", slično kao na komentarima b92 info sajta.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 16:49 29.05.2007

Re: Restak, molim objašnjenje

boli me uvo da li su mi citani blogovi, vazno je da se ja dobro zezam. Ako nekome to nesto znaci, dodajte mu neku cifru "citalaca" i moze da se kurci u svom selu. Sve treba da bude javno, neka pise ko sta hoce, ja jedva cekam da svi pocnu da trpaju svoje umotvorine po Blogu. Sescu na tribine i uzivacu. Ubacio sam Biljanu, Srdjana, Jelenu, Tesanovicku, Stankovica, Queriu na VIP listu, ostali me ne interesuju. Nemam ja zivaca za Hajd Park. Jednog dana cu da unapredim listu, do tada "blejim" okolo
Krasici Krasici 16:57 29.05.2007

Ko je sve na VIP listi?

Ali, na mojoj listi ima i komentatora koje sam vipovala, ili izdvojila, mada se oni bas ne prikazuju kao takvi, mislim nigde nisu navedeni... tako da ni ja sad vise nit vidim nit znam koga sve imam na toj listi. Doduše, vidim samo autore blogova koje sam izdvojila...
Krasici Krasici 17:18 29.05.2007

Ćebovanje, ludom radovanje... TROL!!!

Sećam se da sam na nekim stranim blogovima videla i onu opciju (obično sa strane, u vidu liste, i prilično sitno) gde svaki autor bloga ima svoje linkove - dobije recimo po deset komada za njegove omiljene autore blogova i deset linkova generalno za neke sajtove... Ili po pet, nema veze. Tu sam nekad nalazila veoma korisne i zanimljive stvari. To je dobra vrsta nekog ukrštanja ukusa, jer, ako ti je neki autor zanimljiv, pogledaćeš možda i sajt ili autora koga on preporuči... To su liste koje prate te autore, iz bloga u blog, mada ih oni sigurno mogu ažurirati povremeno. Da li su naši autori blogova zainteresovani za tako nešto?
Željka Buturović Željka Buturović 17:25 29.05.2007

Re: Ćebovanje, ludom radovanje... TROL!!!

meni se svidja ta ideja. s tim sto se ne bih a priori ogranicavala kakva vrsta linkova je u pitanju, vec bih dozvolila autorima da sami odrede kako ce iskoristiti svojih (5, 10 or whatever) linkova - da li na druge b92 blogere, blogere van b92 ili nesto deseto. ne znam koliko je to izvodljivo.
Dejan Restak Dejan Restak 09:01 30.05.2007

Re: Ko je sve na VIP listi?

Krasici
Ali, na mojoj listi ima i komentatora koje sam vipovala, ili izdvojila, mada se oni bas ne prikazuju kao takvi, mislim nigde nisu navedeni... tako da ni ja sad vise nit vidim nit znam koga sve imam na toj listi. Doduše, vidim samo autore blogova koje sam izdvojila...


sredicemo da se u profilu u jednom uvek otvorenom boxu vide svi tvoji vipovci

Željka Buturović Željka Buturović 16:23 29.05.2007

ne/ne

1. ne. citanost mi u principu ne smeta, ali kako se meri? da li je to broj poseta po tekstu, ukupan broj poseta, broj jedinstvenih poseta, broj preporuka, broj VIP poena? mozda je to i objasnjeno pa sam propustila.

2. ne. protiv sam javnih lista kao sto sam protiv javnog glasanja. "prokrvljenost" bloga koja se dobija javnim listama se zapravo svodi na transparentnost blogovskih klanova. s jedne strane to je dobro jer citaocima omogucava da lako pronadju "more of the same", ali ima svojih znacajnih mana (podstice se formiranje klanova po principu reciprociteta, i podsticu se predrasude prema ljudima ispovezanim listama).

ne znam koliko je komplikovano da ucesnici imaju opciju da prikazu ili ne prikazu svoju VIP listu.
Dejan Restak Dejan Restak 18:58 29.05.2007

Re: ne/ne

Željka Buturović
ne znam koliko je komplikovano da ucesnici imaju opciju da prikazu ili ne prikazu svoju VIP listu.


radicemo na tome da omogucimo izbor a koliko vidim trenutno imamo vecinu za javne liste
Krasici Krasici 16:26 29.05.2007

javnost Moje VIP Liste

Nemam ništa protiv da bude javna, ili makar da dobijem opciju da sama odlučim o tome. Ovo mi liči kao kad ono na Skajpu možeš da odlučiš da svi koji su na tvojoj skajp listi vide koliko imaš skajp kontakata, pa čak i koji su, a možeš i da taj podatak sakriješ... Jel tako nešto?

Mada, mi baš nismo mali komjuniti, a nismo ni tako zatvoreni, pa bi ovo moglo da bude komplikovano, a možda i zloupotrebljeno? Možda bi ovde previše uneli element sujete, a?
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:36 29.05.2007

KADA BOLJE PORAZMISLIM

meni kao skribomanu su pravila igre skroz nebitna. Važno mi je da mogu da piskaram nešto i da to makar neko čita.
A ovo moje kukumavkanje za nevipove je zbog Čerevićana, koji mi je super a strah me da ne bude dovoljno vidljiv.
Dejan Stanković Dejan Stanković 17:14 29.05.2007

Re: KADA BOLJE PORAZMISLIM

MENI JE BITAN MIR U SVETU I DA NE BUDE GLADI !!!
Olga Medenica Olga Medenica 20:11 29.05.2007

E Shaci

odatle sam.
Mada, dobro mekano cebence tu pravi svetu trojku od koje je moja dusa nacisto na mestu.
Goran Miletic Goran Miletic 17:17 29.05.2007

hmmm

1. Sto se tice liste najcitanijih blogera, ako je nekom toliko stalo, neka ostane negde, mada mislim da je bolja opcija najcitanijih blogova (neko je to vec napisao gore)

Ne svidja mi se sto nema liste svih autora, ne zbog VIP-neVIP nego mi je naprosto to uvek razlikovalo B92 blog od svih drugih. Mislim da ce se to izgubiti. Postavite se u situaciju citalaca (ma sta mi o mislili o nekima): oni dolaze tu jer svi mi koji pisemo se bavimo "necim vaznim" OR umemo nesto da kazemo OR pokrecemo akcije OR govorimo nesto sto nema na vestima OR dobro se zezamo (kako rece Dule). Ja se zaista plasim da ce ekipa ljudi kao onaj Nikola sa Wikipedije preplaviti blog, a da ce se jacina po kojoj B92 blog jeste postao poznat naprosto izgubiti.

2. Sto bi rekla Biljana - "uzdržan sam" - svejedno mi je.
Krasici Krasici 17:22 29.05.2007

Lista AUTORA

Pa zar nemaš listu na Lista blogera? Kad je prvi put klikneš, ona ti daje Listu VIP blogera, a tek onda možeš da po abecedi tražiš i ostale blogere? Ja sam to tako shvatila. Samo nije onako izraženo kao što je bilo na straom blogu, to je tačno.
Goran Miletic Goran Miletic 17:32 29.05.2007

Re: Lista AUTORA

Mislim da je bolje da bude izrazeno, to je sve.
dunjica dunjica 17:46 29.05.2007

Kako god, treba nekako poceti, moze se mijenjati i u hodu ako se pokaze potreba

Prvo: svejedno mi je, ionako se ne ravnam po tome. Ako bude, onda bas ne mora na udarnom mjestu, nego koga zanima - zna gdje ce naci, koga ne zanima - ne bode mu oci.

Drugo: Svejedno mi je. Pretpostavljam da u svoju VIP listu mogu ukljuciti svakog blogera, ne samo VIPovce (mislim, kad i mi "smrtnici" dobijemo pravo pisanja postova).
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 18:16 29.05.2007

Re: Kako god, treba nekako poceti, moze se mijenjati i u hodu ako se pokaze potreba

dunjica


Drugo: Svejedno mi je. Pretpostavljam da u svoju VIP listu mogu ukljuciti svakog blogera, ne samo VIPovce (mislim, kad i mi "smrtnici" dobijemo pravo pisanja postova).


To je upravo i poenta VIP lista. Nije to samo namenjeno za VIP blogere nego za sve blogere koji budu pisali na blogu. Upravo preko tih VIP lista ce novi, anonimni blogeri moci da postanu mnogo prepoznatljiviji, kroz VIP liste, Najomiljenije bokseve i slicno.

Ceo koncept Web 2.0 je u tome da zajednica ima moc da odredjuje sta je dobro a sta ne (opet ponavljam za tu istu zajednicu). Ovde svi ucestvuju u stvaranju jednog celokupnog dozivljaja na blogu, tako sto oznacavaju ko je za njih dobar.
dunjica dunjica 20:41 29.05.2007

Re: u tome da zajednica ima moc da odredjuje sta je dobro a sta ne

Prema odlucivanju, kako to nazivas - zajednice, a ja - mase, sam uvijek izuzetno skepticna. Masa je spremnija na linc, ili "barem" mobing, nego (odgovorni) pojedinci. Zato taj nacin vrednovanja ne smatram demokratskim dostignucem. To, naravno, ne znaci da sam za sankcije iz "centra moci" ;-) Samo glasno razmisljam...
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 18:09 29.05.2007

Citanost i VIP liste

Razumem ja da nekom smeta taj bok Najcitaniji ali ne znam zasto. Da mi je neko rekao da ce ovo biti sporno, ja bih rekao nema sanse. Nije davno bilo kada smo ukinuli broj citanja tekstova, pa se vecina blogera bunila jer vole da vide broj citanja svog teksta i teksta drugih blogera, valjda zajedno sa brojem komentara je kod nekih to uticalo da li ce da izdvoje nekoliko minuta da procitaj dati tekst ili ne. I tada ste isto tako mogli zameriti za taj broj citanja jer je i tada to bio u izvesnom smislu takmicarski deo citave price i cesto su manje poznata imena ili imena koja ne pisu o politici imali mnogo manje citanja od onih drugih. Zar se ne secate da sam slao listu 100 najcitanijih tekstova na blogu po Google Analyticsu ? Da li ste na toj listi trazili samo sebe a niste gledali kako se drugi kotiraju na listi?

Sada situacija sasvim drugacija. Ako odete na najveci broj sajtova koji podsticu druzenje zajednice, videcete da ima stavka najcitaniji, najgledaniji, najkomentarisaniji, najomiljeniji. Gotovo da nikom to tamo ne smeta. Ja kada odem na YouTube ili Flickr kada me zanima odredjena kategorija videa ili slika gledam ko su to najgledaniji. Najcitaniji sigurno nece biti i najbolji, neki od njih hoce, neki ne, ali to je samo jedad dodatni parametar. Isto kao broj komentara ili nesto trece. Da li nije takmicenje sto se pokazuje broj preporuka i komentara po tekstu ili koliko je neki tekst/bloger omiljen?

Naslovna stranica bloga ce biti samo upravo to - naslovna stranica, putokaz za nove posetioce bloge da steknu neku predstavu. Korisnici sami odredjuju sta je za njih kvalitet kada se uloguju i biraju koga ce da citaju, koji tekstovi su mu omiljeni ili koga ce da preporuce ili komentarisu.

Nasto sto je najgledanije, najcitanije, najkomentarisanije, ne znaci da je i najbolje. Jednostavno, verovatno takvo pisanje odgovara zajednici koja cita te tekstove. Kao sto se kvalitet medijski kuca ne rangira po tome koliko su gledane/slusane/citane.
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 18:13 29.05.2007

kako brojati

Generalno sam za brojanje čitanja, ali ne ovakvo.

Ovako dolazimo u situaciju da će biti nagrađivan kvantitet, a ne kvalitet i da će biti otvoreno nezdravo takmičenje.

Pretpostavimo da postoje osoba A i B koje pišu blogove. A ima hiperprodukciju budalaština koje malo ko čita. B piše kvalitetne tekstove ali ređe.
Ako tekstove hiperproduktivne budale A čita deset puta manje čitalaca nego tekstove ozbiljnog autora B, ipak će osoba A prestići na listi "najčitanijih" osobu B ako ima 11 puta više tekstova.

Drugo:

koliko sam shvatio plan je da bude prebrojano koliko puta su tekstove pročitali SAMO oni koji su se prijavili/registrovali. Pretpostavljam da dosta ljudi čita blogove, a ne prijavljuje se i ne komentariše. Ovakav vid brojanja će onda dodatno nagraditi hiperprodukciju, a ne kvalitet jer se broji samo naša mala community. Ako je to cilj – OK.

Ako već hoćete da brojite moj predlog je sledeći:
da se broji PROSEK čitalaca i to ne samo registrovanih nego svih. To je programerski lako izvesti i to je pravi podatak.

U tom slučaju će u onom mom gore primeru biti pokazano da tekstove osobe A čita prosečno X ljudi, a tekstove osobe B 10xX ljudi.

Dakle ČITANOST AUTORA se dobija samo računanjem proseka čitanosti njegovih/njenih blogova. Ovo ovako zamišljeno ne pokazuje čitanost autora nego to pokazuje koliko je ukupno ljudi i to samo onih registrovanih pročitalo sve tekstove.

Treći argument: u Srbiji je mnogo toga politika. Nije u redu da oni koji pišu (mi koji pišemo) na takve (političke) teme budu (budemo) favorizovan(i) recimo u odnosu na (po meni) sjajne Novkovićeve ili Ćirkovićeve blogove koji nisu na dnevno-političke teme nego na teme. Zašto mislim da bih bio favorizovan? Zato što se ovako broje samo registrovani ljudi, a logika govori da će pre neko ko hoće da se kolje na političke teme prolaziti kroz čitavu proceduru registracije, verifikacije, prijave itd nego što će to činiti neko ko hoće da čita ozbiljne naučne tekstove dvojice Milana koje sam uzeo za primer.

Javne ili tajne liste VIP-a?

Indiferentan sam, tj sve jedno mi je u smislu meni lično jer uvek mogu da javno iznesem čiji me blogovi zanimaju (malo je takvih, ali su VREDNI), a čiji ne i toga se naravno što reče Gordana Čomić ne stidim. Ko me stavio ili nije stavio na listu – boli me ćoše.

Ako se ljudi ne slažu, a baš hoćete da postupite po referendumu možda najbolje ako postoji mogućnost programerska dati da čovek sam odabere hoće li da se taj njegov podatak vidi (kao npr favorites na Youtubeu) ili da se ne vidi.

Dejan Bizinger Dejan Bizinger 18:31 29.05.2007

Re: kako brojati

Srđan Kusovac

Ako već hoćete da brojite moj predlog je sledeći:
da se broji PROSEK čitalaca i to ne samo registrovanih nego svih. To je programerski lako izvesti i to je pravi podatak.
U tom slučaju će u onom mom gore primeru biti pokazano da tekstove osobe A čita prosečno X ljudi, a tekstove osobe B 10xX ljudi.


Ja se slazem sa iznetim i pre sam smatrao da je ovo najbolji nacin odredjivanja Najcitanijih blogera. Ali ima jedna kvaka i u ovome. Moze doci neko jako poznat, napise nekoliko tekstova, koji postanu jako citani, i posle toga ne pise dugo vremena ili nikad vise na blogu. I pored toga zbog tog nacina racunanja zbog tih nekoliko jako citanih tekstova, ta osoba moze dugo vremena ili stalno da bude u boksu Najcitaniji i onda neko dodje na blog, klikne na tog autora a vidi da je poslednji tekst napisan ko zna kad.

Ali i ovo se resava tako sto se prosek za Najcitanije ne racuna za sve tekstove nego samo za tekstove napisane u nekom prethodnom periodu. Ako neko dugo ne pise, tj. duze od tog zadatog perioda za koji se prosek posmatra ispada iz liste Najcitaniji.
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 18:38 29.05.2007

Re: kako brojati

Da, u pravu si. Nisam o razmišljao o tome da neko ne piše dugo, a ispadne da stoji na vrhu. Možda je rešenje nešto tipa: Najčitaniji u proteklih 7 / 10 / 30 dana ili sl. Onda bi se ta lista menjala i to bi bilo interesantno.

Sada sam tek shvatio posle čitanja tvoje poruke da je vama cilj zapravo da blog zajednica bude ta koja će na neki način određivati da ne kažem pravila igre ali možda to koga na stub srama, koga na zidne novine. Ok. To je interesantan pristup, nikada nisam o tome razmišljao, svakako u tome ima logike kojom ste se rukovodili kada se osmišljavali sve ovo. Svakako je tema za razmišljanje.
Olga Medenica Olga Medenica 20:01 29.05.2007

Re: kako brojati

Tako je Srki!
Zasto svesti blog na ukus onih koji troluju (neeee kreativni duhoviti trol nego chat bloody line kind of trol) , dosadjuju se pa onda troluju (vidi gore) svadjaju se pa zato troluju (dezurni agent provocateures, attention seekers etc.), lonely hart club (muvka, duvka i uvlaka, heeeej ima drugih, manje renomiranih Blogova-Glogova -i- Shiroko-ti-Web-Polje-za-to.-a-nemoj-ovde-da-peglas-ugrozeno-samopostovanje-i-Olga-ti-savetovala-idi-u-lokalni-Bar-jer-zivo-meso-je-zivo meso.)
Sve ja njih volim, ali ne bih da njihovi ukusi i potrebe zavladaju OvimBlogom.

Naravno, ko mene pita.
Dejan Restak Dejan Restak 19:04 29.05.2007

Odgovoricu kasnije i na ostalo sada samo ovo

onaj box najcitaniji blogeri za sada visi o tankoj niti. Da budem iskren ja i nisam mislio na taj box vec na box najcitaniji tekstovi u poslednjih 48 sati

taj box najcitaniji blogeri zaista je javno nebitan na naslovnoj.

aj sad kamenovanje.

bar sam pogodio da ce andrejev da tuce rodika.
Dejan Stanković Dejan Stanković 19:07 29.05.2007

mani samo nije jasno

lupam glavu vec neko vreme, da li su trenutno liste favorita svakog pojedinca javne ili ne. polkusavam da provalim gde i kako, i ne uspevam.
Dejan Restak Dejan Restak 19:09 29.05.2007

Re: Odgovoricu kasnije i na ostalo sada samo ovo

Srdjane izvini ali sam se sve vreme borio za box najcitaniji tekstovi a argumentovao najcitanije blogere.
SORRRRRRY.

Dakle ostavljamo box 48h a ukidamo najcitanije blogere ?
Dejan Restak Dejan Restak 19:11 29.05.2007

Re: mani samo nije jasno

Dejan Stanković
lupam glavu vec neko vreme, da li su trenutno liste favorita svakog pojedinca javne ili ne. polkusavam da provalim gde i kako, i ne uspevam.


pa cini mi se da nemate nista protiv da i to bude javno
ja sam svakako za
gordanac gordanac 19:19 29.05.2007

:))

Da budem iskren ja i nisam mislio na taj box vec na box najcitaniji tekstovi u poslednjih 48 sati


Am I right, or what?

Tako sam ja razumela u početku, pa posle nisam razumela...
Izvnite ako sam ičim doprinela nesporazumima.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 19:30 29.05.2007

Dakle ostavljamo box 48h a ukidamo najcitanije blogere ?

pa da, to je i logicno. ako neko nije bio par dana tu, da vidi sta je bilo najzanivljivije u 48 sati je potpuno u redu,
izdvajati imena kao najcitanjije blogere je za mene ruzno.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 19:31 29.05.2007

znaci

NE OVO

"Najčitaniji blogeri
Dejan Restak
Biljana Srbljanović
Srđan Kusovac
Jelica Greganović
Dule Nedeljković
Željka Buturović
Jelena Krajšić
Milan Novković"


ja na to mislim citavo vreme!
Dejan Restak Dejan Restak 19:45 29.05.2007

Re: znaci

[quoteja na to mislim citavo vreme!

tako je kesho
Olga Medenica Olga Medenica 19:45 29.05.2007

Re: Odgovoricu kasnije i na ostalo sada samo ovo

Ja mislim da treba sutnuti sve
NAJ
zato sto je mnogo velikobratski i populisticko.
Ne gasite Srbima vec lenje mozgove, instant gratification nije dobra fora a jeste nacionalna bolest.
Ako je do zasluge, reklame i nagrade, dodeljujte mesecnog / tromesecnog Oskara, to mi je vise OK nego fotokopir masina javnog mnjenja.
Sta tu ima, prosta matematika.
Vi svi bolje znate mentu s' kojom imate posla nego ja.
Ali nemoj da nijecemo realnu situaciju.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 20:40 29.05.2007

ja glasam za olgu,

idem sad na spavanjac. vi kako se dogovorite.
mrzim demokratiju i kad sve nije po mom.
Olga Medenica Olga Medenica 21:08 29.05.2007

Re: ja glasam za olgu,

E, odma(h)

cu ovaj komentar da prporucim
jer je sasvim po mom (sta drugo)
Short of beauty sleep na kome zavidim
jer ne postizavam
za sad.
Al' sve se nesto mislim
da razbacam shahovsku (he, njam)
i okrenem stvar u svoju korist.
Mashala (inshala).
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 22:34 29.05.2007

Re: Odgovoricu kasnije i na ostalo sada samo ovo

Ma dobro da smo se najzad našli negde. Ja sve vreme mislim na ona imena. A to koji su najčitaniji blogovi - to je ok ako vam se sviđa. Ono što bi meni bilo bitno je da znam neki red veličine (dakle ne čak ni broj) čitanja određenih blogova čisto da vidimo šta ljude interesuje, šta su čitali više a šta manje itd. A rang liste kao takve - bljak.
Modesty Blaise Modesty Blaise 19:30 29.05.2007

Netrazeno

misljenje, najverovatnije
1. Ne.
Mislim da su te opcije potpuno demokratske.
Napravili ste strukturu bloga SIGURNO posle detaljnog istrazivanja drugih blog sistema i zakljucili da postojanje lista tipa: najnoviji, najcitaniji, najpreporuceniji post, kao i najcitaniji blogeri postoje i da olaksavaju orijentaciju i navigaciju pre svega novim blogerima a onda i svim drugim posetiocima bloga kojima je takva opcija potrebna. Kriterijumi koje ste usvojili su bez sumnje realni, ako se pokazu nerealnim vi cete ih ne sumnjam u to u hodu menjati. Oni kojima ta opcija ni ranije nije bila bitna, koji su postove koje citaju i na koje ostavljaju komentare birali prema temi na taj nacin nece biti ugrozeni.
Ne znam na koji nacin ce neVIP blogeri dobiti mogucnost da pisu blogove, ali iz dosdasnje diskusije shvatam da ce to biti moguce. Verovatno ce ta mogucnost biti zasnovana na broju preporuka njihovih komentara. Time ce sadasnja striktna podela na VIP i neVIP biti ako ne ukinuta onda znatno ublazena i neVIP autorima ce te liste pomoci da steknu publiku i utvrde vrednost svojih postova. Diskusija o tome sta je "vredno i kvalitetno" zavisi od strukture posetilaca bloga. Na to se ne moze uticati u globalnom smislu, osim kada komentator ili autor ne zadovoljava osnovne postulate ponasanja na blogu. Ipak ce ovo biti otvoreni grad :). Ali ce biti moguce lokalno, u sopstvenoj kuci. Uvek ostaje mogucnost banovanja onih cije misljenje ne zadovoljava kriterijume domacina!
2. Mislim da je najbolje da postoji mogucnost izbora da li ce VIP lista biti javna ili ne. Ako to nije moguce, onda je moj odgovor DA.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:33 29.05.2007

odgovori

1) ne znam
2) ne
Dejan Restak Dejan Restak 19:47 29.05.2007

Re: odgovori

Jasmina Tesanovic
1) ne znam2) ne

eto zasto je prva VIP blogerka

Dejan Stanković Dejan Stanković 20:24 29.05.2007

restace?

da li ove privatne poruke neko tamo cita ili moze da cita?

eksperiment: sada cu da napisem jednu uvredljivu na tvoj racun i da posaljem nekom od prisutnih i ako izdrzis da se ne oglasis javno, ne citas.
Dejan Restak Dejan Restak 20:30 29.05.2007

Re: restace?

da li ove privatne poruke neko tamo cita ili moze da cita?

ja sigurno ne
mzda misa koji je programirao ima neki shtek
ipak ja garantujem za privatnost ako se nesto desi
ne znam sta da mi radite

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:39 29.05.2007

Koji miš?

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:02 29.05.2007

Crni Dejane, je l' ti

to ozbiljno?! Otkud znaš?! Ne mogu da verujem...ipak, čak i ako je pouzdana info, zar nije previše da mi napišeš tako nešto za Res...
Krasici Krasici 21:25 29.05.2007

Re: Crni Dejane, je l' ti...

Jelice, i tebi je stiglo?! Ja sam zgrožena!!! Misliš da je to istina???
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:49 29.05.2007

Slatka,

ja sam znala da tu ima nešto, ali ovo sa prijavama u firmi me zaprepastilo...ono sa bičevima i lisicama i zečevima, to se zna odavno, a ovo...c,c,c...
ZokiZoki ZokiZoki 22:55 29.05.2007

Re: Koji miš?

vucko vucko 20:28 29.05.2007

Glasački listić

1) ne

2) ovlašćujem blog B92 da moju VIP listu prikaže; kad počnu porno-sadržaji, javiću se e-mailom, ako promenim mišljenje




Jelena Krajšić Jelena Krajšić 21:06 29.05.2007

Svejedno

1. svejedno
2. svejedno

Jedino što mi nije svejedno: želim pre nego se ovo javno objavi da mi omogućite da obrišem ceo svoj prvi post.
Odoh u PM.
zvek zvek 21:09 29.05.2007

Piramida

1. Da. Meni ovo rangiranje vipera po popularnosti počinje da smrdi na narodsku zabavu poput "Piramide", "Velikog Brata" ili "Idola". Stari blog B92 mi je bio utočište od masovnog zaludjivanja i zaglupljivanja, i zbog toga mi ovo sa listama solidno skače po živcima. Razumem da sami autori imaju potrebu da znaju koliko su čitani, ali šta to treba da govori svima ostalima, osim da nas učini podložnima manipulaciji i pravi od nas navijače i glasače.

2. Ne. Malo nas je na ovom svetu pelcovanih od sujete. Ne vidim kako bi otvaranje pojedinačnih vip lista, valjda namenjenih lakšem snalaženju medju rastućem broju autora i tema, moglo da nam oplemeni komunikaciju.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:10 29.05.2007

anketa

1. DA - NE nepotrebno precrtati
2. Moja lista - moj problem. voleo bih opciju da sam odlucim da li zelim da lista bude javna ili tajna.
sonja k. sonja k. 22:33 29.05.2007

meni nedostaje

ono sa strane - gde se dovikujemo.....najnoviji komentari ili kako vec
draga draco
(1min 92sek)
Lektorka Lektorka 22:43 29.05.2007

Re: meni nedostaje

ja bih zbog "draga draco" da preporučim ovaj tvoj komentar, ali ne smem, dejan će me odmah obrisati :)

pročitaj o tome valjda na "pitanja i odg. - drugi deo"
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 22:52 29.05.2007

Re: meni nedostaje

kliknuo sam na "obavesti moderator" napisala si draga draco
moz da ispadne da si se obratila draceni a to je skoro ko da si se sa dragi obratila virtuelnom vasiliju :)
sonja k. sonja k. 22:59 29.05.2007

Re: meni nedostaje

nasla! hvala lektorka!

lepo stoji tamo - prvo zakletva pa pisi komentare...i onda mene zovu skojevka... ccc

za one kojima ne ide "kunem se"

"Lista poslednjih komentara?
Krenucemo bez ovoga. Kada procenimo opterecenje sistema uvodicemo postepeno ove skupe operacije. Skupe za sistem."

ja cekam faternji blog i dalje....
sonja k. sonja k. 23:05 29.05.2007

Re: meni nedostaje

kako sad ovo??

nisam ja sebi re
vec rere lektorki
Lektorka Lektorka 23:05 29.05.2007

Re: meni nedostaje

Srđan Kusovac
kliknuo sam na "obavesti moderator" napisala si draga draco
moz da ispadne da si se obratila draceni a to je skoro ko da si se sa dragi obratila virtuelnom vasiliju :)


e, kad je tako, ja ću onda sonju ipak da preporučim. :)
Lektorka Lektorka 23:06 29.05.2007

Re: meni nedostaje

sonja k.
kako sad ovo??

nisam ja sebi re
vec rere lektorki


polaaaako, draga. NE do 2 i po, nego do 10 :))
sonja k. sonja k. 23:08 29.05.2007

gresna sam....

Srđan Kusovac
napisala si draga draco.....a to je skoro ko da si se sa dragi obratila virtuelnom vasiliju :)


molim 24 bana, klececi


sonja k. sonja k. 23:16 29.05.2007

evo brojim ali vidi kakva zbrka

ko kome sta?....eh gde mi je draca, ona sve zna

Lektorka
polaaaako, draga. NE do 2 i po, nego do 10 :))


deal je bio do 4..sve zaboravljas!

svilanovic is back - videli?


Srđan Kusovac Srđan Kusovac 23:19 29.05.2007

Re: evo brojim ali vidi kakva zbrka

svilanovic is back - videli?



? 5W's
sonja k. sonja k. 23:22 29.05.2007

Re: evo brojim ali vidi kakva zbrka

Srđan Kusovac
? 5W's


ne znam ja te sifre, ali eno ga kod milicke
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 23:25 29.05.2007

Re: evo brojim ali vidi kakva zbrka

ne znam ja te sifre, ali eno ga kod milicke


Who
What
Where
When
Why
Lektorka Lektorka 23:26 29.05.2007

Re: evo brojim ali vidi kakva zbrka

sonja k.


deal je bio do 4..sve zaboravljas!



ma, to si ti izdilovala sama sa sobom, nisam ja na to pristala, proveri ako ne veruješ
sonja k. sonja k. 23:27 29.05.2007

ili je.....

? + ( milic = svilanovic ) = 5W's
sonja k. sonja k. 23:32 29.05.2007

Re: ili je.....

sonja k.
? + ( milic = svilanovic ) = 5W's




G.S.
Radi jos uvek.
Goran Svilanović (29 Maj, 2007 - 22:58)
Radi jos uvek.
dracena dracena 06:56 30.05.2007

Re: meni nedostaje

Sve je u redu. Ima i to.
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 22:38 29.05.2007

umesto imena

Možda ne bi bilo loše da umesto onih imena "najčitaniji blogeri" stavite

1. najčitaniji blogovi ikada
2. ili još bolje - blogovi koje vi kao uredništvo preporučujete. vi na neki način to radite već stavljanjem na nasl. stranu i na druga mesta blogova koje smatrate bitnim, to je dnevno/aktuelno. ovde bi moglo da bude nešto nevezano za vreme, dakle neki blogovi koji nisu dnevno-politički. tako bi mogli da budu popularisani ljudi koji pišu interesantne stvari ali od nas koji pišemo o politici i sl. ne uspevaju da se probiju.
Lun Lun 00:26 30.05.2007

Glupo pitanje

Ima li emotikone ovaj Blog?
oibibio oibibio 00:57 30.05.2007

Re: Glupo pitanje

nema
Krasici Krasici 01:04 30.05.2007

Oibibio, gde si to našao?

Kod mene toga nema.... smrc. Mada ti i nisu neki Daj neke lepše :)))
oibibio oibibio 01:08 30.05.2007

Re: Oibibio, gde si to našao?

moze i ljepse, samo momenat please
oibibio oibibio 01:10 30.05.2007

Re: Oibibio, gde si to našao?

evo
oibibio oibibio 01:14 30.05.2007

Re: Oibibio, gde si to našao?

Krasici Krasici 01:45 30.05.2007

Ovi gore postoje i na Skajpu

A ovaj crveni je stvarno kul, he!
Krasici Krasici 01:56 30.05.2007

Re: Ovi gore postoje i na Skajpu

odoh i ja na spavanje, kunoć svima!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:57 30.05.2007

a gle ovog ;-)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana