Ekologija| Hobi| Sport| Zabava| Život| Životinjski svet| Životni stil

Sportski ribolov za početnike i ostale ( IV )

Unfuckable RSS / 11.09.2008. u 06:07

  Dobro jutro !

Od fudbala, kao teme za uživanje, videsmo - nema mnogo fajde. Ali, pred nama je predposlednji deo serijala o sportskom ribolovu.  

I sunčan dan.

 

"How to..." - načini ribolova  

 Ribolov veštačkom mušicom :
  Na ovaj način lovite plemenite vrste Salmonida, za koje je živi mamac strogo zabranjen. Mušičarenje je poezija ribolova, i zahteva poseban pribor, posebnu tehniku, odlično poznavanje ribolovne vode i posmatranje insekata iznad vode – jer upravo neki takav klon Vi treba da nađete u svojoj kolekciji veštačkih mušica i ponudite Kraljici Brzaka. Kod mušičarenja je poprilično toga – posebno. Zato mušičara nema mnogo kod nas (mada, ni Salmonida) - a samo mušičarenje u Srbiji, mislim da je još na "pionirskom" nivou. Tko ima prilike, svakako neka proba.

Varaličarenje :  

  Izuzetno aktivna i atraktivna disciplina, u stalnom ste kretanju. Poprilično popularna kod nas u poslednje vreme. Radi se o ribolovu veštačkim mamcem, takođe. Mogu se loviti sve grabljivice i uslovne grabljivice, tačnu metu određujemo mi – izborom mesta, daljine bacanja, tipa varalice i načina vučenja samog mamca – ovo poslednje se odskora razvilo u pravu doktorsku disertaciju, ali da ne davim : poenta je da grabljivici dočaramo bolesnu ili povređenu ribicu kako se mučno kreće kroz vodu sa svetlećom reklamom "Eat me" na sebi.
  Ovde logika i poznavanje riba ima presudnu ulogu – evo primera : ako primetite ribu da je krenula da "prati" varalicu, šta činite ? Većina neiskusnih će reći - "usporavamo, da bi joj dali šansu da je zagrize" – što je pogrešno. Naprotiv, ubrzavate malo, jer to je realno ponašanje progonjene ribice. Dakle – igra nerava. Mnogo puta će te videti kako riba "odustaje" od dalje potere iz nekog, samo njoj znanog razloga. Zato - kada reši da napadne, to najčešće – ne vidite, ali sasvim dobro osetite.
  Varalica ima, zaista, svakojakih, ali zajedničko im je da je silikon (ups, svuda taj silikon) danas dominirajući materijal – ja najviše volim one koje su realne, ružne čak, ali liče na kedera iz vode u kojoj pecam, a to nije, svakako, fuckin' Amazon ili neki Karibi sa svim onim fluorescentnim šarenim stvorenjima (mada i šareniš lepo ovde ume proći) – dakle običan beli keder, crna leđa, beli stomak (ah ta kriptična podudarnost, koju još uvek tako pogrešno zovemo – mimikrija...), možda malo oranž po perajama da "povuče na crvenperku i to je to. Paradoks celog mog pametovanja malopre je da sam najluđi ulov dobio na fluocrvenu leptir varalicu u sred zime. Dakle, nema krutih pravila – ali :
Soma ne očekujte na površini, kao ni bucova na dnu. Štuka vam neće ni sudskim putem uzeti varalicu preko leta : neće uspeti ni da je primeti od silnog obilja prirodne hrane. Kao što rekoh : logika.
 I ovde važi pravilo – veća varalica – manje ugriza – veći ulov

 Pecanje na plovak  :

  Početni, ali i Napredni kurs svakog ribolovca. Svaka riba se može upecati na plovak, što dovoljno govori. Pri tome, pecanje na plovak, kada je riba raspoložena, predstavlja beskrajnu zabavu. Većina ribolovaca više voli da se ceo dan nadmudruje s babuškom koja "radi", nego da dobije jednog soma od 5 kg – za isti taj dan, akomerazumete. Zezanje ovde ima veću vrednost i u tome je čar pecanja i još jedan razlog zašto ga obožavam.
  Plovak je u ovom sistemu sprava sa dvojakom ulogom : održava mamac na željenoj dubini i javlja šta se dole dešava. Princip je, prividno – jednostavan : riba zagrize, plovak "krene" i vi povučete. Riba se zakači (ko jednom to oseti, navučen je doživotno) i vi je pažljivo dovedete do obale ili, ako je manja – samo izvučete iz vode.
  Catch je u tome što različite ribe različito uzimaju mamac, pa se i plovak različito ponaša. Ako pecate štuku na plovak, s kederom dole (to se zove "balerina") i plovak počne da tone, početnička greška je kontrirati odmah. Štuki treba dati vremena da okrene mamac u ustima, dobro ga uhvati, i zaista krene u jednom pravcu – što je za ribolovca početnika prava tortura. S druge strane - ako pecate belu ribu na hleb, opet – kontriraćete odmah, inače ostajete i bez ribe i bez mamca. Dakle : svaka riba ima neki svoj pristup i neka odstupanja, kojima vas uvek zbuni. I najiskusniji greše i bivaju nadmudreni, što je samo dokaz da su ribe u ovom duelu ravnopravne.
  Postoji i podvarijanta ovog pecanja, kada koristite takmičarski štap bez plovka, a kao mamac nekog insekta. Zahteva skrivanje i zaleganje kao u vojsci , bistru vodu i brz refleks. Može biti veoma zabavno, probajte sa klenovima. Catch je – kako postići da vi vidite njih, a oni ne vide vas i vas štap kad zamahujete..... (videti pod : pešadijska obuka)

Dubinsko pecanje - tkzv "dubinac".
  Neko će dodati i - "penzionerski stil". Definitivno traži najmanje akcije, ali dosta iskustva i pažnju. Nema plovka, samo veće olovo (zavisno od brzine vode), udica i mamac. Indikator dešavanja je vrh štapa, tako da slobodno ponesite još nekoliko pari očiju ako se na ovo odlučite. Ili bar praporce, koji se uštinu pri vrhu štapa i zazvone ako počne showtime.
  I ovde treba znati Koga čekamo i sa Čime : ako lovimo grabljivicu, dajmo joj vremena ukoliko je dole ceo keder. Ako je parče u pitanju, može se vući i ranije. Postoje čitava Sabrana Dela RIbolovačkih Priča o tome kako je ova ili ona riba ugrizla na "dubinac" – ja pridodajem tu mog Grgeča The Kapitalnog, koji je zagrizao parče ribe na nekih 10-15m od obale (da,da gospodo – ja nikada ne zabacujem daleko, jer mislim da nema potrebe – sva hrana, a time i riba je u priobalju) - a to se videlo tako što je, inače zategnut, najlon počeo da se - otpušta....Uopšte mi nije bilo jasno šta se dešava, posle par sekundi sam skapirao da je Zver (očekivao sam soma, da budem iskren) uzela mamac i ide pravo – ka meni !!! Ako povučem klasičnu kontru, rizikujem da mamac bukvalno "otmem" iz usta Grdosiji. Srećom, idući ka meni, krenuo je malo udesno što mom, treba li to uopšte reći, iskusnom oku nije promaklo : usledila je kontra u bekhend – levo (situacije prave ljude, rekoh li) i kraća ali lepa borba.
Ok, predivan primerak, svakako. Ali, bitnije od toga je sve ono što se dešavalo do samog izvlačenja ribe na obalu – i mislim da je u tome sama suština ribolova.


 U sledećem nastavku: Najgora stvar koja vam se može dogoditi na pecanju ili u vezi pecanja 

 

 



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 06:36 11.09.2008

Hehehehe...

I ti si ranoranilac? :)))))

Super ti je ovo pisanije!
Jedva cekam nastavak! :)))))))

p.s.
Prva!
Unfuckable Unfuckable 07:37 11.09.2008

Re: Hehehehe...

a za PRVU .....




hvala ; ))))))
dragoljub92 dragoljub92 11:38 11.09.2008

Re: Hehehehe...

 Ribolov veštačkom mušicom :  Na ovaj način lovite plemenite vrste Supermodova

дал ја ово прочита ил се зајебох ил миочињи вид посустаје (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
(мала шала ,скоро па зајебанција)
vishnja92 vishnja92 11:41 11.09.2008

Re: Hehehehe...

дал ја ово прочита ил се зајебох ил миочињи вид посустаје

crni dragoljube, pa jel mislis da bi se nas Supermod savatao na nesto vestacko, ooo svasta....
dragoljub92 dragoljub92 12:03 11.09.2008

Re: Hehehehe...

vishnja92
дал ја ово прочита ил се зајебох ил миочињи вид посустаје
crni dragoljube, pa jel mislis da bi se nas Supermod savatao na nesto vestacko, ooo svasta....

незнам ја ,кажу ко пита не скита,ал му се смеју,а јопшет има и она ако не питаш нема,ја кад год пито јопет било нема,па сам сад у тешкој дилеји.
(neverovatno kako malo trola ima na ove riblje teme, ccc)

адигабибило кад ве немош човек навата,рашркастесе тепотпалубу теукотларницу,неки храбрији иду и на палубу а тек ФеМинисти па млого је за моје искрпљето срце,задихамсе
vishnja92 vishnja92 12:36 11.09.2008

Re: Hehehehe...

јопшет има и она ако не питаш нема,ја кад год пито јопет било нема,па сам сад у тешкој дилеји.

:))))))
to je valjda kako se kome zalomi, nazalost
па млого је за моје искрпљето срце,задихамсе

ne brinem ja za tvoje srce, bolje je ono od mnogih srceta koja sam vidjala naokolo :))
Unfuckable Unfuckable 12:41 11.09.2008

Re: Hehehehe...

ok srce ...naravno
ali, prisetimo se šta Pesnik reče :
"Čuvaj muda zauvek i svuda
drmaj žestoko..."
dragoljub92 dragoljub92 15:42 11.09.2008

Re: Hehehehe...

Unfuckable
ok srce ...naravno
ali, prisetimo se šta Pesnik reče :
"Čuvaj muda zauvek i svuda
drmaj žestoko..."

ако Песник каже
ондак дрмам
ecce-florian ecce-florian 15:49 11.09.2008

Re: Hehehehe...


Sam da naglasim da sa onim od gore iznad nemam nikakvu vezu
ако Песник каже
ондак дрмам

Da ne bi bio trol: drmaj,drmaj
dragoljub92 dragoljub92 16:12 11.09.2008

Re: Hehehehe...

ecce-florian

Sam da naglasim da sa onim od gore iznad nemam nikakvu vezu
ако Песник каже
ондак дрмам
Da ne bi bio trol: drmaj,drmaj

кабаницу ел...?
ecce-florian ecce-florian 21:48 11.09.2008

Re: Hehehehe...

кабаницу ел...?

ma jok
Nisan na ti ja na ti odevni predmeti uopšte ( komu se šta od njih drma), to je za ovi drugi.
Mislieo sam da drmaš sos struju( ova gore strujna riba ti garant drma . Vid kol'ka je, skoro ko Drmno)
die hard die hard 06:42 11.09.2008

nego, jesi li ti to za pecanje ustao?


Ne moras da odgovoris, naravno)
Unfuckable Unfuckable 07:39 11.09.2008

Re: nego, jesi li ti to za pecanje ustao?

eh, da je sreće pa da sam zaista ustao za pecanje .....(ustao bih u 4 ujutro radi toga ; )))))
jack_bauer jack_bauer 06:46 11.09.2008

he,he,

znaci, udaras nam ceznju :))

Dubinsko pecanje - tkzv "dubinac".
Neko će dodati i - "penzionerski stil".


nikako penzionerski, na nekim geografskim sirinama i duzinama je preovladjujuci. zabacis iz camca, koliko god mozes, pa polako povlacis unazad, sinhronizujes udaljenost sa dubinom na kojoj se nalazis, onda ga ostavis izvesno vreme da levitira blizu dna (mozda se neki som uvati). onda ga, d'izvines, izvuces, promenis mamac, pa ispocetka.

nisam se javljao glede mandusica vuka jer sam moje puske kupio u wallmart-u, i ni neznam koje su marke. ali rade sasvim pristojno. a pecanje mi je najlepse sa camca. u stvari, najlepsi je osecaj kada si Tamo a ne Ovde. i sve one procedure oko zakacinjanja prikolice sa camcem, provere osiguraca i elektricnih konekcija, vuce camca, porinuca, te glisiranja po stakleno ravnoj povrsini jezera. u povratku, isto to, samo obrnuto. jos kada imas sa sobom nekoga ko ume da utera (d'izvines) prikolicu u rikverc na rampi - nista lepse :))

sledeci mi je izazov na jesen, famozni bluegill, sasvim druga tehnika. ima da probamo, pa dok traje pivo, traje :))
rayzippo rayzippo 07:08 11.09.2008

Re: he,he,

a gde je pecanje dinamitom !? znas da je kod nas to jedan od atraktivnijih nacina ribolova...))
constrictoria92 constrictoria92 07:17 11.09.2008

Re: he,he,

a gde je pecanje dinamitom !? znas da je kod nas to jedan od atraktivnijih nacina ribolova...))


Unfucky prica o civilizovanom pecanju...

O dinamitu:
svi koji ga koriste - u rudnik soli na 10 godina!!!!
Unfuckable Unfuckable 07:41 11.09.2008

Re: he,he,

Jack, praviš nam zazubice i to radiš tendenciozno i namerno, mrzimo te kolektivno... ; ))))))
Ali odlično pogođeno...to sve OKO samog lovljenja
btw, jesen je čudo
gordanac gordanac 07:25 11.09.2008

:)

....Svaka riba se može upecati na plovak, što dovoljno govori. Pri tome, pecanje na plovak, kada je riba raspoložena, predstavlja beskrajnu zabavu. Većina ribolovaca više voli da se ceo dan nadmudruje s babuškom koja "radi", nego da dobije jednog soma od 5 kg – za isti taj dan, akomerazumete. Zezanje ovde ima veću vrednost i u tome je čar pecanja i još jedan razlog zašto ga obožavam.

...Dakle : svaka riba ima neki svoj pristup i neka odstupanja, kojima vas uvek zbuni. I najiskusniji greše i bivaju nadmudreni, što je samo dokaz da su ribe u ovom duelu ravnopravne.

о је, Хокаје!
i - plovak mora biti - žut, neseznavazašto, ali mora, oduvek
5d6kwxyMTHlRM:http://www.dnevnik.co.yu/arhiva/04-12-2003/akt/lov1.jpg' alt='' border='0' />
i još samo ovo:
....usledila je kontra u bekhend – levo (situacije prave ljude, rekoh li) i kraća ali lepa borba.
Ok, predivan primerak, svakako. Ali, bitnije od toga je sve ono što se dešavalo do samog izvlačenja ribe na obalu – i mislim da je u tome sama suština ribolova.
Unfuckable Unfuckable 07:45 11.09.2008

Re: :)

i - plovak mora biti - žut,


čuh za tu teoriju, ali :
većina mojih "balerina" imalo je belu donju polovinu i ništa im nije falilo
kod lova na kedere, gledam da mi ta donja polovina uvek bude tamne boje.
Možda je to greška, ako uzmemo u obzir pogled "odozdo", trebalo bi da razmislim o tome...
gordanac gordanac 08:00 11.09.2008

Re: :)

nemam slike (osim da uradim "scan", donja polovina - crn, gornja - žut, tanka linijia između, srednji, sa srednjim vrhom, čist barski, divota
i možda sam propustila, ali da li si spomenuo - oštrenje udica? :)
pri svakoj tehnici

a - bućkanje?
rano jutro, čamac pušten slobodno, zvuk bućke, konopac na prstu, crvene krpice, kao dlan udice, ha?
Unfuckable Unfuckable 08:06 11.09.2008

Re: :)

ne može bućkanje, gordanac
ne - mo - že
read my lips : sporCki ribolov
to sa oštrenjem udica mi isto nikada nije bilo jasno : mislim, imao sam i ja ono malo tocilo, al' mi bilo malo bezveze sve to.
A, i nijedna udica meni nije toliko potrajala da bi stigla da se - istupi ; ))))))))
gordanac gordanac 08:20 11.09.2008

Re: :)

:))))
ne može bućkanje, gordanac
ne - mo - že
read my lips : sporCki ribolov

:))))
si prob`o?
slažem se da je "na granici i upitno" sa tačke gledišta "uhvati i pusti", ali da je jedan od prastarih i sasvim drevnih načina pecanja - jeste!
i nikad mi nije niko objasnio zašto ga (soma) taj zvuk mami i diže sa dna....neš verovati - jednom sam, iz dosade i radoznalosti, izračunavala sve što se (otprilike) dešava pri udaru bućke u vodu! :))))
i imam neke drugove koji bi se ozbiljno sporili sa tobom o tome da "nije sporCki", bez obzira što dozvolu za bućku mnogo češće imaju profesionalni alasi, nego mi (ali bude i nas, sporCkih :))), tu si u pravu

Unfuckable Unfuckable 08:26 11.09.2008

Re: :)

sav taj džez oko bućkanja - svodi se na neku vrstu provokacije, čini mi se
pa, poznato je da Glavonja voli da se pokrene iz svoje rupčage sa dna i tokom grmljavine ili neposredno pred istu
die hard die hard 21:25 11.09.2008

Re: :)

A, i nijedna udica meni nije toliko potrajala da bi stigla da se - istupi ; ))))))))
*novo

To oko istupljivanja udice me oduvek dovodilo do ivice nervnoga slona.Pa kad je istupi velki majstore, jebacu i karatisto?To je pljampanje i vadjevina neukih koji se predstavljaju znalcima.
margos margos 21:31 11.09.2008

Re: :)

Pa kad je istupi velki majstore, jebacu i karatisto?

3 u 1 !!! Fascinantno:))))
Unfuckable Unfuckable 22:02 11.09.2008

Re: :)

Pa kad je istupi velki majstore, jebacu i karatisto?


; )))))))))))
sve je to samo deo rituala...
ecce-florian ecce-florian 22:44 11.09.2008

Re: :)

me oduvek dovodilo do ivice nervnoga slona


Samo se nemoj nervirati, molim te
marioclemens marioclemens 07:45 11.09.2008

Ima jos

Pozdrav svima. Pozdrav i domacinu i preporuka na trudu. Imam i jedno pitanje. Da li ce biti poseban post o mamcima?
Doduse primecujem da opada koncentracija. Pomalo i razumem. Svasta se u Srbiji desava da bi neko ozbiljnije o ovome razmisljao. U svakom slucaju moglo je i malo detaljnije. Ovo su samo najosnovniji nacini. Postoji i mnogo drugih. Bucka na primer (I to se moze uzeti kao neka vrsta pecanja). Onda struk koji najcesce koriste alasi. A onda razne tehnike sa camcem – troling, drifting, buming, daunriging…
Unfuckable Unfuckable 07:50 11.09.2008

Re: Ima jos

bućka etc nisu opcija jer je tema sportski ribolov, a ne profesionalni tj privredni.
Ovaj deo je kolateralna šteta dužine prethodnih nastavaka, jer ne želim baš totalno da udavim puĆanstvo.
Neće biti posebnog posta o mamcima, jer je priča o tome indirektno provučena u delu o nj.v.Pisces., slažem se da je nedovoljno - ali, pišući o ovome, stalno sam bio između čekića - da napišem sve što želim - i nakovnja - da će ljudima ipak postati pomalo dosadno da čitaju "čaršave"
margos margos 10:02 11.09.2008

Re: Ima jos

Doduse primecujem da opada koncentracija

Ne čini mi se, nego se nismo u komentarima držali teme - trčali unapred, svašta pričali u prethodnim delovima priče, pa glupo da se ponavljamo. Ja potroših sve svoje slikice, i sad mogu samo da uživam u tekstu i tuđim komentarima.

Uostalom, napiši nam ti nešto o tim tehnikama sa čamcem, pliz. Zvuči zanimljivo.
I hvala unapred:)
jeremija92 jeremija92 07:50 11.09.2008

psihologija lova

Jedan moj prof. psihologije govorio da su svi lovci psihološki sumnjivi.
Ne sećam se da li je to rekao i za ribolovce.
Nije ih, valjda bio izučio, šta li, tako da je to za mene ostala zagonetka.
Nekad mi se učini da jesu, nekad da nisu, kako koji i kako kad.:))
Unfuckable Unfuckable 07:52 11.09.2008

Re: psihologija lova

moguće, moguće
Ali - kao što neko nikada neće razumeti magiju ribolova, tako ja nikada neću razumeti smisao lova
constrictoria92 constrictoria92 07:54 11.09.2008

Re: psihologija lova

Unfuckable
moguće, moguće
Ali - kao što neko nikada neće razumeti magiju ribolova, tako ja nikada neću razumeti smisao lova


Saglasna sa prethodno navedenim u potpunosti...

p.s.
Unfucky, svaka ti je ka' Njegoseva...
Unfuckable Unfuckable 08:09 11.09.2008

Re: psihologija lova

pazi...meni je drago da je negativnih i nerazumevajućih komentara u vezi ribolova bilo zaista veoma malo, i uglavnom su bili šaljivi
Cenim da tako ne bi baš bilo da neko krene da obrađuje temu "Zašto uživam dok pucam u toplokrvne sisare"
jeremija92 jeremija92 08:10 11.09.2008

Re: psihologija lova

Unfuckable
moguće, moguće
Ali - kao što neko nikada neće razumeti magiju ribolova, tako ja nikada neću razumeti smisao lova

Kad se lovi zbog uživanja, lov je psihološki atavizam. Koreni su mu u starim naslagama podsvesti, nastalim u periodu kad su praljudi bili lovci.
Unfuckable Unfuckable 08:14 11.09.2008

Re: psihologija lova

sve ok : preživljavanje, samoodržanje itakoto.....kapiram rad
ali : svi ti snajperi, dum-dum municija i pomalo rafalna paljba na zeca ?
Osim toga, dosta ljudi ne zna koliko i kako zapomaže ranjena životinja.
U filmovima sve padaju od jednog metka, odmah i bez glasa.....naravno
marioclemens marioclemens 08:36 11.09.2008

Re: psihologija lova

A postoje i pecarosi koji samo mali deo ulova zadrzavaju. Ostalo se pusta. E sad, tesko bi mogao da pustis mrtvog medveda (svakako ne bez vestackog disanja).
Unfuckable Unfuckable 08:39 11.09.2008

Re: psihologija lova

heh, ali postoje pouzdani dokazi da ih je Najveći Sin puštao ; ))))))))))))))))))))))
to su tek bile revije, tamo oko Bugojna : vojska drži pod opsadom dve - tri planine, ostavljaju se lešine konja ili živi, privezani, povređeni konji kao primama, a Najveći Sin strpljivo čeka, oštrog ali blagog pogleda uprtog u tminu....
jeremija92 jeremija92 08:42 11.09.2008

Re: psihologija lova

Unfuckable
sve ok : preživljavanje, samoodržanje itakoto.....kapiram rad
ali : svi ti snajperi, dum-dum municija i pomalo rafalna paljba na zeca ?
Osim toga, dosta ljudi ne zna koliko i kako zapomaže ranjena životinja.
U filmovima sve padaju od jednog metka, odmah i bez glasa.....naravno

Zato i jesu sumnjivi.
rayzippo rayzippo 08:58 11.09.2008

Re: psihologija lova

jeremija92
Jedan moj prof. psihologije govorio da su svi lovci psihološki sumnjivi.Ne sećam se da li je to rekao i za ribolovce.Nije ih, valjda bio izučio, šta li, tako da je to za mene ostala zagonetka.Nekad mi se učini da jesu, nekad da nisu, kako koji i kako kad.:))



i uvek se namece pitanje;ko vise laze:lovci ili ribolovci...
Unfuckable Unfuckable 09:02 11.09.2008

Re: psihologija lova

mislim da je egal ; )))))))
margos margos 10:04 11.09.2008

Re: psihologija lova

oštrog ali blagog pogleda uprtog u tminu....

Jes vala. Takav je bio naš Tita. Posle mu napraviše Karađorđevo, da se ne seca baš po brdima, a i da podrepne muve malko uživaju.
ivana23 ivana23 10:21 11.09.2008

Re: psihologija lova

margos
oštrog ali blagog pogleda uprtog u tminu....Jes vala. Takav je bio naš Tita. Posle mu napraviše Karađorđevo, da se ne seca baš po brdima, a i da podrepne muve malko uživaju.


"Karađorđevo se nalazi u jugozapadnom delu Bačke, 50 kilometara od Novog Sada. Ustanova "Karađorđevo" je osnovana 1885. godine kao državno imanje Austrougarske monarhije, odnosno ergela u sastavu poznate mađarske ergele "Mezchegues". Zbog prisustva retkih biljnih i životinjskih vrsta, jedan deo Karađorđeva zaštićen je kao Specijalni rezervat prirode."

Izvor
margos margos 10:44 11.09.2008

Re: psihologija lova

Hvala Ivano, :))
No to i dalje ne znači da Mu ga nisu pravili - dugo.
Rekonstrukcija, proširenje, ograđivanje, proširivanje itd... Potrajalo.
jeremija92 jeremija92 11:46 11.09.2008

Re: psihologija lova

rayzippo

jeremija92Jedan moj prof. psihologije govorio da su svi lovci psihološki sumnjivi.Ne sećam se da li je to rekao i za ribolovce.Nije ih, valjda bio izučio, šta li, tako da je to za mene ostala zagonetka.Nekad mi se učini da jesu, nekad da nisu, kako koji i kako kad.:))i uvek se namece pitanje;ko vise laze:lovci ili ribolovci...

lovci ili ribolovci ili.... psiholozi:)))
die hard die hard 21:31 11.09.2008

Re: psihologija lova

Jedan moj prof. psihologije govorio da su svi lovci psihološki sumnjivi.
Ne sećam se da li je to rekao i za ribolovce.

Gledaj to ovako.Kad si cuo da kad neko odstreli zeku ili Bambija ih onda pusti da veselo trckaraju dalje?Nikad, jer je nemoguce.A sa pecanjem je stvar, ocigledno, drugacija.:))Pozz
Unfuckable Unfuckable 22:03 11.09.2008

Re: psihologija lova

pazi kad si me sada asocirao na neku rock - pop - štalije....grupu zanimljivog imena "Bambi Molesters" !!!!!
Budimac Budimac 08:35 11.09.2008

Samo

da se javim i preporučim. Naravno, biću i dalje tu ne bih li slušao (pecaroške) priče.

Budimac the kibitzer.
marioclemens marioclemens 08:42 11.09.2008

Re: Samo

Mogu da se kladim da ce kao zadnji post ici bas te, pecaroske price, da ne kazem legende. Svaki pecaros, hiljadu prica.
Unfuckable Unfuckable 08:48 11.09.2008

Re: Samo

Poslednji nastavak ide sutra predveče.
Taman pred vikend ; ))))
marioclemens marioclemens 08:51 11.09.2008

Vikend

Pecarosima vikend svaki dan.
Unfuckable Unfuckable 09:11 11.09.2008

Re: Vikend

da znaš : mene je geografičarka izbacila sa časa jer sam, umesto da razmatram fjordove etc, fascinirano komentarisao s drugarom šta bi se sve tu moglo "zakačiti"...
gledaš neko jezero ili reku : svi merkaju mesto za kupanje, a pecaroš drugačije razmatra tu "sliku"
Budimac Budimac 09:23 11.09.2008

Re: Vikend

mene je geografičarka izbacila sa časa jer sam, umesto da razmatram fjordove etc, fascinirano komentarisao s drugarom šta bi se sve tu moglo "zakačiti"...
gledaš neko jezero ili reku : svi merkaju mesto za kupanje, a pecaroš drugačije razmatra tu "sliku"

kod profesora koji je zamenjivao našu geografičarku, čitave dve godine na našu sreću, (čovek inače bio novinar) bi dobio 5+ za isto... različit pristup geografiji...
Unfuckable Unfuckable 09:26 11.09.2008

Re: Vikend

da, ova definitivno nije imala razumevanja za akciju ; )))))
skyspoter skyspoter 09:09 11.09.2008

.

U sledećem nastavku: Najgora stvar koja vam se može dogoditi na pecanju ili u vezi pecanja



povesti zenu na pecanje... : - P
Unfuckable Unfuckable 09:12 11.09.2008

Re: .

nemojmo trčati pred rudu, plz
constrictoria92 constrictoria92 09:20 11.09.2008

Re: .

povesti zenu na pecanje... : - P


Ehej!
Bez vredjanja, molim!
skyspoter skyspoter 10:43 11.09.2008

Re: .

ne vredjam govorim iz iskustva.
bila sam pecaroska udovica sada sam srecno razvedena zena...
Unfuckable Unfuckable 10:47 11.09.2008

Re: .

heh, eto šlagvorta....samo strpljenja, ne mogu odmah da kačim drugi tekst, ali razradu svakako očekujem kada se to dogodi !

btw, u jednom od proteklih nastavaka imao sam malu razmenu mišljenja sa gordanac oko prisustva žena na pecanju, postoje neka verovanja da su žene čist baksuz na ribolovnoj vodi
skyspoter skyspoter 11:33 11.09.2008

Re: .

pa kako da ne budem baksuz kad treba da ustanem u cetri ujutro, da vozim satima dok ne nadjem pogodno mesto, obicno na nekoj bari punoj komaraca i po mogucstvu treba da cutim sve vreme....a kada su takmicenja ( bio je clan uk tima za pecanje, ima i pehare, i pretplatu na fish magazine) onda treba da idem i da ga bodrim...baska udice svuda po kuci...mamci...
ssvetlana92 ssvetlana92 22:44 11.09.2008

Re: .

skyspoter
pa kako da ne budem baksuz kad treba da ustanem u cetri ujutro, da
vozim satima dok ne nadjem pogodno mesto, obicno na nekoj bari punoj
komaraca i po mogucstvu treba da cutim sve vreme....a kada su
takmicenja ( bio je clan uk tima za pecanje, ima i pehare, i pretplatu
na fish magazine) onda treba da idem i da ga bodrim...baska udice svuda
po kuci...mamci...


Slatko si me nasmejala. Nema ljubavi bez bola...! :)
Samo ako ti uvali da cistis ribu, imas pravo na automatski razvod! I na ravnopravnu podelu imovine, njemu stapovi i mamci...i ostala prateca oprema...a tebi sve ostalo (ako niste sve spiskali na ono predhodno)!
Bicu ti svedok, pred Velikom Porotom! Majke mi! :)
nsarski nsarski 10:27 11.09.2008

Penzionerski

Neko će dodati i - "penzionerski stil". Definitivno traži najmanje akcije, ali dosta iskustva i pažnju.


Ovo za "paznju".
Proletos bio na jednom mestu gde retko odlazim, sa nekim drugarom. Zabacival, pazili, ali slabo. U neko doba pojavi se covek, neki Rus, or'ginal penzioner. Prica da je negde oko Urala ziveo i pecao.
Poredjao 6 stapova, ko pocasnu gardu, svaki sa praporcem, seo u hlad da cita novine. Mi digli ruke, vec pomisljamo da idemo, i malo razgovaramo s njim.
Zazvoni praporac, ode on i dize sarana - kilo, otprilike. Malo zatim, opet praporac, opet saran. Tako, za malo jace od sata, digo 4-5 komada, i sprema se da podje sa nama. Nista paznja, sve vreme prica, i navata onoliku ribu.
Pa sad gledaj, pazi i osluskuj.
Unfuckable Unfuckable 10:38 11.09.2008

Re: Penzionerski

e, to ti je čudo jedno, kad dođu tako i samo - urade, kao da pecate na dve potpuno različite vode.
Osim toga, još mi je zanimljivije da gledam kad se tako neki čičko namontira, pa k'o u askari - štapovi sve pod konac - paz' ovih jarbola..., kao neka lepeza raspoređeni, svaki držač poboden pod istim uglom, svi praporci na istom delu štapa .....ma, da ti se zavrti u glavi
vishnja92 vishnja92 11:37 11.09.2008

osecam se

skroz izopceno :(
sve bih nesto da ucestvujem ali ne znam kako :)
(neverovatno kako malo trola ima na ove riblje teme, ccc)

tako da vas, dragi moji, sve redom pozdravljam
margos margos 11:55 11.09.2008

Re: osecam se

skroz izopceno :(

Zašto, be, Vishnjo? Pa zar ne vidiš da je ovo priča o ljubavi, meditaciji, međuljudskim odnosima, komunikaciji, Životu, praprecima.... i-haaaj... široka, bre, tema...
vishnja92 vishnja92 12:39 11.09.2008

Re: osecam se

jes, a ovi pravoverni odmah nastave - musice-varalice-brzaci-grabljivice, sve nesto nepoznato :))
vidis kako je Unf hteo da te banuje onoliko puta poslednjih nedelja....
margos margos 14:09 11.09.2008

Re: osecam se

vidis kako je Unf hteo da te banuje onoliko puta poslednjih nedelja....

Kad? Gde?
Izgleda da mi je nešto promaklo....
:)
vishnja92 vishnja92 14:59 11.09.2008

Re: osecam se

sta se bre sad pravis Tosa, a isprepadala se onoliko :)))
margos margos 15:13 11.09.2008

Re: osecam se

vishnja92
sta se bre sad pravis Tosa, a isprepadala se onoliko :)))

Aaaaa... ono kad sam molila i preklinjala i obećala da ću da se uozbiljim i držim teme???
Da da da.... jeste.
Skoro da sam i zaboravila na to.... ako me Unf sad ne podseti... psttt.. :))))))))))
vishnja92 vishnja92 15:15 11.09.2008

Re: osecam se

i obećala da ću da se uozbiljim i držim teme???

to,to
al evo, dobro, cutim ko zalivena.
Unfuckable Unfuckable 15:29 11.09.2008

Re: osecam se

višnja, pa gde si bre ti ?
nema te, k'o dragoljuba the nindže
zeks92 zeks92 15:45 11.09.2008

Pa sta da radi covek?

jes, a ovi pravoverni odmah nastave - musice-varalice-brzaci-grabljivice, sve nesto nepoznato :))
vidis kako je Unf hteo da te banuje onoliko puta poslednjih nedelja....


Srce je (za)bacio u reku ...
dragoljub92 dragoljub92 15:53 11.09.2008

Re: osecam se

Unfuckable
višnja, pa gde si bre ti ?
nema te, k'o dragoljuba the nindže

драгољуб се бави трнутно неозбиљним темама
тренутно шармира тхе псикологичарке енд лажира псикичке тестове

драгољуб тхе обмањивљач,и помало оптимиста
ecce-florian ecce-florian 16:14 11.09.2008

Re: osecam se

драгољуб тхе обмањивљач,

Vidim ja da si ti skoro zagrizo da budeš pecaroš.To ti suština sporckog ribolova , samo se to kod njih Dragoljube zove varaličar. Evo jedan prigodni kučni model (od ostataka od ručka)


Dakle
Dragoljub the varaličar

jack_bauer jack_bauer 16:20 11.09.2008

Re: osecam se

драгољуб се бави трнутно неозбиљним темама
тренутно шармира тхе псикологичарке енд лажира псикичке тестове

uf, dobro je. ja mislio, da ti nije pao the sistem, opet :))
Unfuckable Unfuckable 18:19 11.09.2008

Re: osecam se

vishnja :
osecam se skroz izopceno :(


ja umal' pročitao "izopačeno"....
kad vidim dragoljupče se izopačio pa fejkuje li, fejkuje.....
dragoljub92 dragoljub92 18:39 11.09.2008

Re: osecam se

jack_bauer
драгољуб се бави трнутно неозбиљним темама
тренутно шармира тхе псикологичарке енд лажира псикичке тестове
uf, dobro je. ja mislio, da ti nije pao the sistem, opet :))

линукс не може да падне само ја могу да га оборим
драгољуб тхе лиценцирани обарач линукса

ма трнутно се нагањам са бирократијом и предосећам да ћу да прођем као пре две године кад су ми одговорили да ја имам право на то што хоћу на основу дијагнозе лекара али да је њихово мишљењер да немам право и да могу да се жалим татку што ми јебе мајку
мислим ко ми крив што живим у земљи где закон не обавезује никог на ништа
так и сад скупио сам страва документацију али одговор ће опет бити исти као и наравоученије о прљаву на жалбу
драгоњуб тхе борац сас вертрењаче
Unfuckable Unfuckable 18:58 11.09.2008

Re: osecam se

hm, a da im spomeneš malo Strazbur....ako su baš toliko bezobrazni ?
Osim toga, možda je to slučaj za "pacijentovog advokata"....?
dragoljub92 dragoljub92 19:18 11.09.2008

Re: osecam se

Unfuckable
hm, a da im spomeneš malo Strazbur....ako su baš toliko bezobrazni ?
Osim toga, možda je to slučaj za "pacijentovog advokata"....?

ма губљење времена,врана врани очи не вади а мени би извадили и оно што немам
mara92 mara92 02:10 12.09.2008

Re: osecam se

Unfuckable
hm, a da im spomeneš malo Strazbur....ako su baš toliko bezobrazni ?Osim toga, možda je to slučaj za "pacijentovog advokata"....?


кх, кх...да би се странка обратила Европском суду за људска права у Стразбуру неопходно је да претходно исцрпи сва правна средства у земљи (значи да код нас прође све судске инстанце, све до Врховног суда Србије)...а и они у Стразбуру су прилично и више него прилично затрпани предметима, те је исход "на дуге стазе"...
мислим, већа дара него мера...
Unfuckable Unfuckable 05:34 12.09.2008

Re: osecam se

ma dobro bre Maro, mi to samo ...figurativno - ko' da oni pojma imaju, to više zbog efekta da spomene malo da ih prodrma
vishnja92 vishnja92 11:06 12.09.2008

Re: osecam se

višnja, pa gde si bre ti ?
nema te, k'o dragoljuba the nindže

to kako me ti vidis (ne vidis) odmah ucini da ja sebe vidim sa nekakvom lijanom u ruci.

ma nema veze.... :)
a pajz dragoljuba:
драгољуб тхе обмањивљач,и помало оптимиста
драгољуб тхе лиценцирани обарач линукса
драгоњуб тхе борац сас вертрењаче

hehe :)))))
Unfuckable Unfuckable 11:17 12.09.2008

Re: osecam se

jbt, pa ti radiš i kad ne radiš !!!!! ; ))))))
vishnja92 vishnja92 11:23 12.09.2008

Re: osecam se

sto bi ti reko
to ti ka'em, tajrad :))))))
milosib92 milosib92 22:01 11.09.2008

Лепо, лепо

само ти настави. Као што ти је познато моја почетничка персона упија савете. И даље си концизан и ниси да извинеш мудросер. Видим да се неки искуснији пецароши буне да је то могло опширније и темељније, али верујем да је већини нас ово сасвим довољно. Препорука.
Unfuckable Unfuckable 22:05 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

hvala milosib,
sutra privodimo kraju, šaljivo - kako i dolikuje.
Pecanje, i sve ono oko njega, je na prvom mestu - jedna velika zabava.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:32 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

Unfuckable
hvala milosib,
sutra privodimo kraju, šaljivo - kako i dolikuje.
Pecanje, i sve ono oko njega, je na prvom mestu - jedna velika zabava.


Ma kakva zabava!
Blejim ja pre neku noc na prozoru, nisam mogla da spavam kad naidje komsija pod punom ratnom opremom! Ruksaci, stapovi..lonci..ma jedva hoda...a ja ga pitam ljubazno: komsija, dobro jutro, kuda tako rano!?
Kad on pobaca sve sa sebe i i nema te psovke koju mi nije uputio! Gde li ih samo smisli!? :) Slatko sam se smejala (u sebi)...jer sam ga nekoliko puta vec, tako isprepadala! Isti tekst i vracanje kuci!
I dalje smo u dobrim odnosima! :))
dragoljub92 dragoljub92 22:48 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

I dalje smo u dobrim odnosima! :))

јка би се оселио,ил би нашо доброг адвоката да те тужим
ssvetlana92 ssvetlana92 22:54 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

dragoljub92
I dalje smo u dobrim odnosima! :))

јка би се оселио,ил би нашо доброг адвоката да те тужим


U dobrim smo odnosima, bez obzira sto se odselio!! :)))
dragoljub92 dragoljub92 23:01 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

ssvetlana92
dragoljub92
I dalje smo u dobrim odnosima! :))
јка би се оселио,ил би нашо доброг адвоката да те тужим

U dobrim smo odnosima, bez obzira sto se odselio!! :)))

па што га онда зајебаваш
ssvetlana92 ssvetlana92 23:10 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

dragoljub92
ssvetlana92
dragoljub92
I dalje smo u dobrim odnosima! :))
јка би се оселио,ил би нашо доброг адвоката да те тужим

U dobrim smo odnosima, bez obzira sto se odselio!! :)))

па што га онда зајебаваш


Salim se samo...ljubazno ga pitam, gde se namerio! Sta je tu strasno!? Nekada sam shok terapijom htela da ga izlecim od sujeverja, ali posto ne pomaze...javim se coveku, red je! :)
milosib92 milosib92 23:21 11.09.2008

Re: Лепо, лепо

Salim se samo...ljubazno ga pitam, gde se namerio! Sta je tu strasno!? Nekada sam shok terapijom htela da ga izlecim od sujeverja, ali posto ne pomaze...javim se coveku, red je! :)

Таман се спремим да напишем коментар и онда укачим да сад зезате и нас. Мора да је хтео нешто док је остајао у добрим односима и поред свега.
mungos92 mungos92 00:17 12.09.2008

Varaličarenje:

Unfuckable
Izuzetno aktivna i atraktivna disciplina, u stalnom ste kretanju. Poprilično popularna kod nas u poslednje vreme. Radi se o ribolovu veštačkim mamcem, takođe. Mogu se loviti sve grabljivice i uslovne grabljivice...


Vrlo atraktivna & zastupljena tehnika u Srbalja, rekao bih...

Mungos, The Pecaros
Unfuckable Unfuckable 00:27 12.09.2008

Re: Varaličarenje:

hehehe, misliš : imamo odličan izbor varalica...?
mungos92 mungos92 00:30 12.09.2008

Re: Varaličarenje:

Unfuckable
hehehe, misliš : imamo odličan izbor varalica...?


+ izrazito visoku aktivnos' te vrste...:))))

Mungos,The Pecaros Na Leba

P.S. "Bolje 'iljadu mladica (a i babuski), nego jedna - stuka!"
mara92 mara92 02:05 12.09.2008

Овај...

Читам са заостатком...

Не волим риболов (ето једне бласфемије, чисто да мало унесем раздор у ову лепу камерну атмосферу пецарошку). Зашто не волим? Прво: немам стрпљења да седим залудна и медитирам у чамцу или поред реке, у неком шибљу и шипражју...Мислим, ако ћу да уживам на води и на неком пловилу, онда сам за варијанту карипске или тако неке врло топле области (уз подразумевајуће уживање у сунцу и сунчању, воденим спортовима, роњењу рецимо)...а и како да Мара ћути више сати у континуитету - тешко (осим ако не спавам)..Друго: мене увек "нађу" комарци и остала гамад (како после д'идем међу људе, сва изуједана)...треће: да устајем у зло доба, ЗИМИ? Зимогрожљива сам и никада ми није довољно топло, па још да идем на воду...сачувајмеБожеисаклони...

Прихватам чињеницу да људи воле и уживају у риболову. Волим рибљу чорбу (како да не) и све што долази из воде (лигње на жару или бранцин поготово), али риболовкаотакав заиста не волим...

пс. сад одо' да видим како иде бежанија из Тексаса, јер ураган "Ајк" иде право на Галвестон (евакуација обавезна, ауто-путеви су закрчени)...
пс. аутор се потрудио око овог риболовачког фељтона, "влада материјом" чини се (немам везе с мозгом и с риболовом, па не смем да тврдим)...

Unfuckable Unfuckable 05:46 12.09.2008

Re: Овај...

ovo bih mogao pa - skoro - nazvati klasičnim prosečnim žemskim pogledom na ribolov & okolnosti.

Obratiti pažnju na rečenicu :
немам стрпљења да седим залудна и медитирам у чамцу или поред реке, у неком шибљу и шипражју...


ovo kada pročitate ili čujete, znajte da će se odmah, tu negde u narednih par reči pojaviti i - "komarci" i "ćutanje" kao završni aduti...; ))))))) (Samo još nedostaje blato kao faktor koji bi mogao ruinirati štiklice, ne znam kako je to propušteno....)
Kao da muškarci ne trpe maltretman komaraca (da ne ulazimo u načine snalaženja i dovijanja protiv istih, moglo bi da ispadne kreativno...) i kao da su svi - ćutljivi osobenjaci...... - isključivo, isključivo...
Zato se iskreno divim ženama koje ribolov vole i razumeju
mara92 mara92 17:45 12.09.2008

Реплика по Пословнику...

Unfuckable
ovo bih mogao pa - skoro - nazvati klasičnim prosečnim žemskim pogledom na ribolov & okolnosti. Obratiti pažnju na rečenicu :
немам стрпљења да седим залудна и медитирам у чамцу или поред реке, у неком шибљу и шипражју...ovo kada pročitate ili čujete, znajte da će se odmah, tu negde u narednih par reči pojaviti i - "komarci" i "ćutanje" kao završni aduti...; ))))))) (Samo još nedostaje blato kao faktor koji bi mogao ruinirati štiklice, ne znam kako je to propušteno....)Kao da muškarci ne trpe maltretman komaraca (da ne ulazimo u načine snalaženja i dovijanja protiv istih, moglo bi da ispadne kreativno...) i kao da su svi - ćutljivi osobenjaci...... - isključivo, isključivo...Zato se iskreno divim ženama koje ribolov vole i razumeju

...за овај сексистичко-шовинистиЋки прелидијум (о "типичном женском размишљању" нећу ништа да кажем (очекивана реакција председавајућег )
Штиклице нисам помињала, јер сам у природи обично у патикама - "hiking boots" (нисам баш блондисима тоталис)
Ово за инсекте сам поменула уз допуну: наравно да сметају и риболовцима, али ви (риболовци то јест) сте спремни на ту врсту жртве (да будете изуједани) - ја нисам
Молим да ми се не импутира како сматрам риболовце ћудљивим светом. То НИЈЕСАМ РЕКА', јер да тако мислим, написала бих.
Дакле, не волим пецање, so what?
))))
jack_bauer jack_bauer 05:17 12.09.2008

bez reci...





Unfuckable Unfuckable 05:48 12.09.2008

Re: bez reci...

Jack, ovo mi liči na nekog somića....takonešto ?
Paz' pitanja : ael i vi tamo imate američke patuljaste somiće....so called - cverglane ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana