In memoriam| Politika| Sport

Više od igre (mnogo više)

Budimac RSS / 08.09.2008. u 18:47

OK, OK, znam da je naslov odvratni izraubovani kliše. Međutim, nekad i klišei savršeno odgovaraju situaciji. Mislim da je to tako u ovom slučaju.

Sačekao sam 48 sata da vidim da li će nam se nebo sručiti na glavu. Nije, pa ko velim 'ajde da napišem koju o (zaista, ne pišem taj pridev olako) istorijskom meču odigranom u subotu 6. septembra 2008. u Jerevanu, Jermenija, u sklopu kvalifikacija za svetsko prvensto u fudbalu 2010. Jermenija-Turska (0:2). No, kao što (nadam se) taj kliše-naslov nagoveštava ovo je sve samo ne tekst o fudbalu.

 

Nisam neki ljubitelj fudbala (dapače) i to me u ovoj zemlji čini pomalo crnom ovcom. Svojevremeno sam pokušao da dobijem razuman odgovor od kolega sa kojima sam radio u jednom web studiju u Istanbulu [sve mlađi ljudi i žene (do 30)] na pitanje zašto baš svaki dan tokom pauze za ručak pričaju (isključivo) o fudbalu: "Razumem da razmenjujete utiske sa nedeljne utakmice ponedeljkom, isto važi za četvrtak ali (aman!) zašto i utorkom i sredom i petkom?"

Razuman odgovor je izostao ali sam vremenom živeći ovde došao do zaključka da je fudbal zapravo "najsigurnija" tema, te da bez obzira koliko je velik animozitet između navijača, recimo, Fenerbahčea i Galatasaraja, on je uvek manji od animoziteta koje stvara politička podela. Ljudi se mogu posvađati oko faula, penala, ofsajda i štatijaznam ali durenje traje kratko, najduže do sledeće utakmice.

Mislim da je nepotrebno da pišem da i ovde, kao svagde, spajanje ta dva sastojka (fudbala i politike) proizvodi eksplozivnu smešu (ko to može bolje znati od nas "zapadnih" Balkanaca?). Odluka predsednika Turske, Abdulaha Gula, da otputuje u Jerevan kako bi sa predsednikom Jermenije Seržom Sargsijanom odgledao meč je primer veoma hrabrog mešanja pomenutih sastojaka. Turska i Jermenija nemaju diplomatske odnose, a granica je zatvorena od 1993. zbog konflikta u Nagorno Karabahu (u kome je Turska čvrsto stajala na strani Azerbejdžana). Pitanje priznavanja genocida nad Jermenima 1915, koje više gura jermenska dijaspora nego matica, takođe truje odnose ovih suseda.

A M B L E M I
A M B L E M I
Uvek antiprotivna opozicija je Gulovu odluku dočekala (a kako drugačije?) na nož, sve vrišteći o "izdaji" azerbejdžanske braće i uopšte o "veleizdaji". Fakat da je jermenska reprezentacija koliko tri dana ranije, sve poričući da to čini zbog ovog meča, promenila grb, uklonivši sa istog vrh planine Ararat (čije prisustvo na istom se tumačilo, je l' da, kao teritorijalna pretenzija Jermenije) nije ostavilo nikakav utisak na opoziciju. No, njih (opoziciju) je teško ako ne i nemoguće impresionirati. Anyway, predviđeno rušenje neba zbog tog predsedničkog putovanja se nije desilo.


 

Sen i san Hranta Dinka

Dok smo gledali tu, nadasve mlaku i pomalo dosadnu utakmicu (daleko od visokooktanskog fudbala specifičnog za region), Fu (moja supruga) i ja smo ćutali. Ništa navijanje i skakanje koje upražnjavamo u normalnim situacijama iako, kao što rekoh, nismo fanovi fudbala. Interesantno ali istinito, kad su u drugom poluvremenu pali golovi nismo čuli salve oduševljenja iz seoskog "kafea" (tri brda od nas) gde su naši suseljani gledali meč (ako postoje sugrađani valjda postoje i suseljani). Posle smo priznali jedno drugom da su nam u glavi bile samo dve stvari. Prva "samo da ne bude nekog sranja" i druga prisustvo duha Hranta Dinka. Kako bi on bio srećan!

Hrant Dink 1954 - 2007
Hrant Dink 1954 - 2007
Hrant Dink (1954-2007), tursko-jermenski novinar i intelektualac, je bio od one vrste ljudi koje je teško ne voleti (pod uslovom da se čovek ne povede za slepom mržnjom od sorte koja mu je došla glave). Bio je onaj pravi, koji odbija da gleda na stvari crno belo, što ga je uvek stavljalo u poziciju između dve vatre, kako među turskim zemljacima, tako među jermenskom dijasporom.

"Ja izazivam prihvaćenu verziju istorije zato što ja ne pišem o stvarima crno-belo. Ovde su ljudi navikli na crno-belo, zato su zgranuti postojanjem (drugih) nijansi."

"I challenge the accepted version of history because I do not write about things in black and white. People here are used to black and white; that’s why they are astonished that there are other shades, too."

Dok je prvima (Turcima) zamerao odbijanje suočavanja sa avetima prošlosti, drugima (jermenskoj dijaspori) je zamerao zilotsko insistiranje na međunarodnom priznavanju genocida. To nije bilo get over it ("pređite preko toga") stav, uostalom on se borio za priznavanje tog genocida isto kao oni. To je bio stav da se ne može živeti za i od prošlosti. Da postoje živi kojima takva "prst u oko" strategija itekako škodi, pa je kontraproduktivna (što s druge strane ne znači da je zagovarao bilo kakav retuš istorije ili ćutanje). Za razliku od jermenske dijaspore Hrant Dink je u popunjavanju belih mrlja istorije tražio način za pomirenje dva naroda.

Širina njegovih pogleda se najbolje vidi u njegovom protivljenju francuskom zakonu koji je na spisak kriminalnih dela stavio i poricanje jermenskog genocida. Planirao je put u Francusku da bi prekršio taj zakon.

Ironija sudbine je učinila da posle drugog procesa protiv njega, a na osnovu notornog člana 301 turskog krivičnog zakona (član o uvredi "turkstva"), bude osuđen (uslovno 6 meseci) baš zbog rečenice upućene jermenskoj dijaspori:

"zamenite otrovanu krv povezanu s Turcima svežom krvlju povezanom s Jermenijom"

"replace the poisoned blood associated with the Turk, with fresh blood associated with Armenia"

(rečenica zeznuta za prevođenje, rado ću prihvatiti sugestije)

Nije pomoglo ni to da panel angažovan od strane suda, a koji su činili vrhunski stručnjaci za (turski) jezik, nije našao nikakvu uvredu ni turkstva ni turske krvi (o kojoj btw nema ni reči - očigledno govori o jermenskoj). Maja 2006. Dink je iscrpio sve pravne mogućnosti u zemlji i obratio se Evropskom sudu za ljudska prava. Septembra iste godine još jedna optužnica po istom članu je podignuta protiv njega.

Štampa (ista ova koja danas vrišti "islam & šaria ante portas") je krenula u besomučnu kampanju, pa se pisalo o Dinkovim izjavama o "otrovnoj turskoj krvi" i sl. ne bi li se stvorila atmosfera linča. Međutim, danas znamo da su mnogo mračnije sile, otelotvorene u para-državnom kartelu pod imenom Ergenekon, planirale njegovo ubistvo. Hrant Dink je ubijen 19. januara 2007. ispred zgrade u kojoj su smeštene kancelarije Agosa, nedeljnika na jermenskom i turskom, čiji je glavni urednik bio od osnivanja.

HDfuneral.3623.jpg

Demonizacija Hranta Dinka, uprkos besomučnosti, očigledno nije urodila plodom. Preko 100000 (sto hiljada) ljudi je hodalo na njegovoj sahrani, a kako piše Džengiz Čandar dan njegovog ubistva je tačka preokreta (turning point) za mnogo stvari u Turskoj.

Jedna od tih stvari se desila u subotu.

 

Atačmenti



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 22:19 08.09.2008

koliko sličnosti....

i koliko mi je muka kada vidim da tek sahrana mora biti "turning point".
,,i, koliko dobar tekst.
Budimac Budimac 22:26 08.09.2008

Re: koliko sličnosti....

da, nisam hteo da (pre)naglašavam sličnosti... ali teško ih je ne primetiti...
Inače od Dinkovog pristupa crnim rupama istorije bi mogli mnogo da naučimo.
sentinel26 sentinel26 22:28 08.09.2008

Jermeni...

Bio je ako se ne varam u Parlamentu Francuske donešen neki akt ( zakon ? ) o genocidu nad Jermenima 1915.godine.
Ne znam je li na snazi ili su ga "sklonili". To je ustvari "prepreka" Turskoj na putu ka EU.

Za mene je to bilo kao neko posipanje pepelom. Francuska i Engleska nijesu učinile ništa da spriječe taj genocid.
A nijesu ga ni spočitavale Turskoj dugo vremena.

Bilo bi zanimljivo (kao nova tema) neko gledanje tamošnje (turske) javnosti na njihove "evropske perspektive".
Goran Vučković Goran Vučković 22:32 08.09.2008

Re: Jermeni...

Za mene je to bilo kao neko posipanje pepelom. Francuska i Engleska nijesu učinile ništa da spriječe taj genocid.
A nijesu ga ni spočitavale Turskoj dugo vremena.

Kanda su promašili glavu koju posipaju pepelom?
Unfuckable Unfuckable 22:35 08.09.2008

Re: Jermeni...

Bilo bi zanimljivo ....


ovog momka čitati na naslovnoj
to ja mislim, pre svega
a vi ?
Goran Vučković Goran Vučković 22:45 08.09.2008

Re: Jermeni...


ovog momka čitati na naslovnoj
to ja mislim, pre svega
a vi ?

To mislim da će ga sustići svakako, ranije ili kasnije (a verovatno ranije)... što - imaš neku vezu, da urgiraš? :)
sentinel26 sentinel26 22:46 08.09.2008

Re: Jermeni...

Unfuckable
Bilo bi zanimljivo ....
ovog momka čitati na naslovnoj
to ja mislim, pre svega
a vi ?
Podrška i isto mišljenje je i od mene ali to neće biti dovoljno.
No, budimo strpljivi, mislim da ćemo to i dočekati.
Unfuckable Unfuckable 23:05 08.09.2008

Re: Jermeni...

što - imaš neku vezu, da urgiraš? :)


ne,
imam pp, pa lepo pošaljem moderaciji tj Supermodu svoje skromno mišljenje.
Onda oni to uzmu u razmatranje. ...tj Tko Već Treba.
Ali, bar odgovore, što nalazim da je korektno.
Tak' ti to ovde ide Vučko, prosvetlih te sad
Budimac Budimac 23:07 08.09.2008

Re: Jermeni...

Zakon u Francuskoj je donet i sličan je zakonima o poricanju holokausta. Zakon kaotakav nije prepreka (osim psihološka) za EU, naime oni su ispunili (pod ovom vladom) kopenhaške kriterijume i u procesu su pregovora i reformi (koje šantaju jer im opozicija i armija ne daju da dišu).
Za mene je to bilo kao neko posipanje pepelom. Francuska i Engleska nijesu učinile ništa da spriječe taj genocid.
A nijesu ga ni spočitavale Turskoj dugo vremena.

O licemerju velikih sila i tada i danas skoro da je bespredmetno pričati. SAD i Britanija se ni dan-danas ne usuđuju da to okarakterišu kao genocid. (a to je jedan od bolje dokumentovanih genocida)

S obzirom na nivo nacionalizma ovde genocid nad Jermenima jeste jako teško pitanje. Međutim, izjava Orhana Pamuka, zbog koje je on bio suđen po članu 301, a koja se svodi na to da je on jedini koji o tome priča (i Kurdima, 90-tih rat na jugoistoku je odneo 30000 žrtava, na obe strane i 3000000 (tri miliona) interno raseljenih lica (oko 3000 potpuno sprženih sela), dakle ta izjava ne stoji. Ovde postoji dosta jaka intelektualna scena koja se usuđuje da priča o svemu tome, a neki bogami zaglave zatvor.

EU entuzijazam raste (posle dosta padanja na veoma niske grane ispod 20%) i sada je oko (rekordnih) 70% sa tendencijom rasta. I to je jedna od tačaka preokreta kojoj je tragična smrt Hranta Dinka doprinela. U svakom slučaju to jeste tema koja je vredna pokrivanja i obećavam tekst (ne sledeći) na istu.

Hvala na poseti
Goran Vučković Goran Vučković 23:09 08.09.2008

Re: Jermeni...



ne,
imam pp, pa lepo pošaljem moderaciji tj Supermodu svoje skromno mišljenje.
Onda oni to uzmu u razmatranje. ...tj Tko Već Treba.
Ali, bar odgovore, što nalazim da je korektno.
Tak' ti to ovde ide Vučko, prosvetlih te sad

Ako im već pišeš, pozdravi ih i od mene i kaži da čovek ima već 28 VIP izbora. A računam da će ih imati bar još toliko, kad bude bio vidljiviji.
Unfuckable Unfuckable 23:14 08.09.2008

Re: Jermeni...

ja to, prijatelju - još juče odradio....da si ti meni živ i zdrav
kako ono ide : "gde ja stadoh...."

.....au : a možda je problem što već ima toliko vip-ova ?? ; ))))))))))
AlexDunja AlexDunja 22:41 08.09.2008

:)

Hrant Dink (1954-2007), tursko-jermenski novinar i intelektualac, je bio od one vrste ljudi koje je teško ne voleti

lepo.
Budimac Budimac 23:12 08.09.2008

Re: :)

Hrant Dink (1954-2007), tursko-jermenski novinar i intelektualac, je bio od one vrste ljudi koje je teško ne voleti

lepo.

Bilo mi je jako teško da pišem ovaj tekst - knedla u grlu i suze. Nagledao sam se Hranta u raznim panel emisijama, zračio je i plenio dobrotom i plemenitošću koje se retko sreću.

AlexDunja AlexDunja 23:22 08.09.2008

Re: :)

Budimac
Hrant Dink (1954-2007), tursko-jermenski novinar i intelektualac, je bio od one vrste ljudi koje je teško ne voleti

lepo.

Bilo mi je jako teško da pišem ovaj tekst - knedla u grlu i suze. Nagledao sam se Hranta u raznim panel emisijama, zračio je i plenio dobrotom i plemenitošću koje se retko sreću.


prolazi mi kroz glavu da sam videla negde reakciju
orhana pamuka na vest o smrti...
cini mi se da je bilo nesto slicno..toplo..
ne zameri ako gresim, kasno je..
Budimac Budimac 23:28 08.09.2008

Re: :)

prolazi mi kroz glavu da sam videla negde reakciju
orhana pamuka na vest o smrti...
cini mi se da je bilo nesto slicno..toplo..

Ne grešiš Pamuk je napisao najbolji nekrolog i bili su prijatelji.
crossover crossover 12:30 09.09.2008

Члан 301

је добио амандмане у априлу ове године, а за турске националисте као што је познато, мета овог члана закона су следеће теме: критике Кемала Ататурка, геноцид над Јерменима, курдски сепаратизам, критика безбедносних служби и северни Кипар. Имајући у виду велики број пресуда донетих по овом члану у последњих неколико година, хтео бих да ти поставим неколико питања, јер одавде, из Србистана није сасвим лако протумачити штуре и немуште вести.

Питање: да ли је (и да ли ће) доношење ових амандмана утицати на побољшање стања слободе говора (штампе)? Прошло је мало времена али претпостављам да можеш то да процениш.

Партија АКП, премијера Ердогана има убедљиву већину у парламенту 340 од 550, што наводи на закључак да има пресудан утицај на унутрашњу политику. Ако се не варам, они су нешто као торијевци у Британији?

Питање: какво је њихово (АКП и Реџеп Ердоган) понашање и став по овом питању, мислим првенствено на пресуде по овом члану 301, пресуду и убиство Хранта Динка, осуђивање Орхана Памука и сл. Ово ми је посебно нејасно у светлу пресуде изречене овој партији, којом је замало (или "замало"?) избегла забрану због рушења најважнијег наслеђа политике Кемала Ататурка - секуларизма.

Извињавам се због дужине, хтео сам ова питања да ставим у контекст да би и други разумели, надам се да нисам угњавио :)

Мали трач: Орхан Памук је у Београду, на промоцији своје књиге Снег, пред публиком, доживео прилично непријатан скандал, који су му приредили домаћи турколози.
Goran Vučković Goran Vučković 12:38 09.09.2008

Re: Члан 301


Мали трач: Орхан Памук је у Београду, на промоцији своје књиге Снег, пред публиком, доживео прилично непријатан скандал, који су му приредили домаћи турколози.

Jel može malo detaljnije? :)
AlexDunja AlexDunja 12:41 09.09.2008

Re: Члан 301


Jel može malo detaljnije? :)

molila bih.
Budimac Budimac 13:03 09.09.2008

Re: Члан 301

је добио амандмане у априлу ове године,

Član je zapravo izmenjen i više se ne kriminalizuje uvreda "turkstva" odnosno definicija je promenjena na nešto kao uvredu republike i/ili njenih institucija. Intelektualci su se nadali da će član kaotakav biti ukinut ali i sam pokušaj da se to uradi (vlada je bila za) bi jopet napravio političku krizu (opozicija je vrištala da bi ukidanje tog člana bila "smrtna presuda" za Tursku). Međutim, jeste da je to najnotorniji član tog zakona ali čak i njegovo ukidanje bez da se promeni dosta članova krivičnog zakona ne bi dovelo do de jure slobode govora - nacionalistički napaljeni tužioci (a većina je takva) mogu da pronađu gomilu članova po kojim bi tužili one koji prelaze neku njihovu zamišljenu granicu.
Питање: да ли је (и да ли ће) доношење ових амандмана утицати на побољшање стања слободе говора (штампе)? Прошло је мало времена али претпостављам да можеш то да процениш.

Pa ono što mogu sa apsolutnom sigunošću da kažem, a nije samo moja subjektivna procena je da se od dolaska ove vlade, u pogledu slobode govora, okupljanja, štampe i sl. mnogo lakše diše nego pre 2002. Problem je kako rekoh ranije da ta vlada hoda kao po jajima da ne bi izazvala vojsku. Međutim, ovde se dosta otvoreno počelo pisati/govoriti o kemalizmu i nije čudo da je do pre ove vlade vladajuća manjina nervozna i histerična.
Ако се не варам, они су нешто као торијевци у Британији?

Oni su da napravim jedan oksimoron konzervativni neoliberali :)))
Питање: какво је њихово (АКП и Реџеп Ердоган) понашање и став по овом питању,

Pa oni bi najradije ukinuli bilo kakav delikt mišljenja i govora, po tom pitanju su oni veoma liberalni i veoma prozapadnevrednosti najveći problem je što nemaju principijelnu opoziciju voljnu da uradi bilo šta na boljitku. Jedan deo štampe (taj koji drže predstvanici prethodno vladajuće klase je, blago rečeno odvratan i provocira do neverovatnih granica. Onda kad ih premijer pomene u govoru (kao pre neki dan) vrište FAUL, vlada je protiv slobode štampe!!! (sloboda štampe se u tim krugovima shvata kao sloboda dezinformisanja i širenja govora mržnje)...
Извињавам се због дужине, хтео сам ова питања да ставим у контекст да би и други разумели, надам се да нисам угњавио :)

Nisi i drago mi je da se neko interesuje za tu temu, jer izveštavanje u Srbiji o Turskoj je veoma loše površno i često maliciozno.
Budimac Budimac 13:07 09.09.2008

Re: Члан 301


Мали трач: Орхан Памук је у Београду, на промоцији своје књиге Снег, пред публиком, доживео прилично непријатан скандал, који су му приредили домаћи турколози.


Jel može malo detaljnije? :)

Pridružujem se :))) DAJ TRAČ!!!
crossover crossover 13:25 09.09.2008

Re: Члан 301

Jel može malo detaljnije? :)


@ Горан Вучковић

Колега, може, ал под једним условом.
Да овде обећаш да ћеш да ставиш барем 5 тазе фотографија Принцес стрита (Единбург), на свој блог, и да напишеш нешто лепо о том граду, уватила ме нека носталгија....

И одма’ стижу детаљи...
crossover crossover 13:43 09.09.2008

Re: Члан 301

Будимац, хвала ти на исцрпним одговорима. И сам знаш како то изгледа када ти неко филтрира информације, додуше овде то раде из тупавости, углавном.
Него, знаш шта ме је запањило, захваљујући линковима које си поставио, сазнао сам ово:

Dink managed to tread on two of these landmine issues in 2004 when Agos reported that Ataturk’s adopted daughter Sabiha Gokcen was Armenian by birth. Gokcen, who died in 2001 at age 88, was a modern Turkish feminist icon. She won international fame as the country’s first woman combat pilot. Official histories say that Ataturk adopted her in 1925 after meeting her during a visit to Bursa in western Turkey. Agos published claims by an Armenian, Hripsime Sebilciyan Gazalyan, who said that she was Gokcen’s aunt. She said Ataturk had taken her niece from an orphanage in the southeastern town of Sanliurfa where the child had been sent after losing her parents in the Armenian massacre.

Ово је ултразанимљиво, ако је истинито? Јел јесте?
Budimac Budimac 13:52 09.09.2008

Re: Члан 301

Ово је ултразанимљиво, ако је истинито? Јел јесте?

Jeste...
Aerodrom na azijskoj strani Istanbula nosi njeno ime... inače je malo bombardovala Kurde...
Goran Vučković Goran Vučković 13:55 09.09.2008

Re: Члан 301


@ Горан Вучковић

Колега, може, ал под једним условом.
Да овде обећаш да ћеш да ставиш барем 5 тазе фотографија Принцес стрита (Единбург), на свој блог, и да напишеш нешто лепо о том граду, уватила ме нека носталгија....

И одма’ стижу детаљи...

Iiiii mnogo jeee, treba da idem u Edinburg da bih snimao Princes street... ali evo sa poslednjeg odlaska tamo dve slike na tu stranu sa vrha tvrđave (prepoznaćeš ž stanicu, spomenik Volteru Skotu i galeriju, pretpostavljam):





a evo i bonus, High street (gore na brdu, nastavlja se na Royal Mile), u vreme festivala:



Ovaj gospodin od bronze u sredini slike, što ga gledamo sa leđa, je Adam Smit :)

A što se tiče pisanja lepog - jedna slika kao hiljadu reči - pa puta tri.

Pisao prošle godine jedan tako putopisni blog (o Obanu) - ubedljivo najmanja i čitanost i broj preporuka od svega do sada što sam pisao. Pa rekoh - da ne gušim...
crossover crossover 14:17 09.09.2008

Re: Члан 301

Iiiii mnogo jeee, treba da idem u Edinburg da bih snimao Princes street


Хвала, хвала, хвала! Извини што сам те гњавио али наместио си ми се као кец на елевен.
Јутрос сам се чуо са пријатељима (брачни пар, шкоти) после дванаест година, и зову, дођите.... ех.

Pisao prošle godine jedan tako putopisni blog (o Obanu) - ubedljivo najmanja i čitanost i broj preporuka od svega do sada što sam pisao. Pa rekoh - da ne gušim...


Немају појма шта је Шкотска. Онда пиши о ИТ, ја ћу ти сигурно висити на блогу...:)
Елем, пошто си био љубазан...
Budimac Budimac 14:18 09.09.2008

Re: Члан 301

Sad me supruga podseti da je novina glede 301 i ovo: da bi se podigla optužnica po tom članu potrebno je da je odobri minstar pravosuđa (predlog vlade je bio da to bude predsednik republike). Pre neki dan je jedna novinarka (bivša poslanica) objavila kako joj se ministar žalio da ima posla preko glave - studira i odbija tužbe po članu 301.

@ crossover
Goran ispuni (bar delimično) uslov. Dakle, trač! trač! trač! trač! trač! trač! trač! trač! :))
crossover crossover 14:50 09.09.2008

Re: Члан 301

Догађај је био јаван, чуди ме да се мало о томе зна. Дакле, један признати турколог се на промоцији књиге директно обратио Памуку (пред публиком), замерајући му што се није директно обратио најмеродавнијој институцији за превод његове књиге, чак се на врло непријатан начин обраћао присутном преводиоцу књиге и једино што је мало ублажило целу ту мучну сцену је то што се добар део тог "разговора-монолога" одвијао на турском.

Ни ја не бих имао много појма шта се ту тачно догодило, да ми један мој јако добар пријатељ (такође турколог), није то превео и објаснио позадину тог догађаја. А све то, је било у вези са неким другим догађајима (који немају никакве везе са Памуком), који су много одвратни, а не смем да помињем имена без дозволе, а имена су јако позната...

Кажем, чуди ме да је то прошло тако незапажено, догодило се пред очима јавности, па и није трач у правом смислу те речи...
Извин’те што сте чекали, стално ми звони телефон...
crossover crossover 15:12 09.09.2008

Re: Члан 301

Pre neki dan je jedna novinarka (bivša poslanica) objavila kako joj se ministar žalio da ima posla preko glave - studira i odbija tužbe po članu 301.


Макар не хапсе људе због вербалног деликта.
Budimac Budimac 15:50 09.09.2008

Prevod Pamuka

Ne znam za druge knjige (koliko sam video čak i u okviru istog izdavača Pamuka je prevodilo više ljudi), međutim, smatram prevod knjige Istanbul, Uspomene i Grad u izdanju Geopoetike nečim što graniči sa kriminalnim (ne)delom. Prevod je totalno upropastio knjigu i mnogi ljudi su mi se žalili na to, ono što oni nisu znali, a ja sam itekako osetio je da sintaksta turskog jezika provejava kroz prevod - kao da prevodilac ne zna srpski. Zato sam odlučio da Pamuka čitam na engleskom, moj turski još nije na tom nivou da mogu da uživam u književnosti (novine, TV, filmovi to ide).

Zimus kad sam bio u Srbistanu sam doživeo šok kad sam na TV-u video da je prevodilac nagrađen za taj očajni prevod. Čak sam mislio da o tome pišem (na privatnom blogu) kao o dokazu pada vrednosti ali me mrzelo...

Inače priča je interesantna i bez detalja pogotovo zbog toga što ni reči nije bilo objavljeno o tome.
crossover crossover 16:26 09.09.2008

Re: Prevod Pamuka

smatram prevod knjige Istanbul, Uspomene i Grad u izdanju Geopoetike nečim što graniči sa kriminalnim (ne)delom


:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Будимац, да имамо видео конекцију, видео би како ти климам главом и заверенички намигујем )) Ја о томе не би имао појма да ми ауторитети нису казали. Тај мој другар је доста дуго боравио у Турској, каквих сам се прича наслушао о томе, чудо једно, мнооооого занимљив лик. Покушаћу да га довучем овде, ал’ ништа не могу да гарантујем... Како би то тек било занимљиво.
Напиши блог :)
AlexDunja AlexDunja 16:42 09.09.2008

Re: Prevod Pamuka

Prevod je totalno upropastio knjigu i mnogi ljudi su mi se žalili na to, ono što oni nisu znali, a ja sam itekako osetio je da sintaksta turskog jezika provejava kroz prevod - kao da prevodilac ne zna srpski.

hvala ti na ovome:)
bas sam se pitala o cemu se radi:)
napisi blog.
mikele9 mikele9 23:19 14.09.2008

Više od igre (mnogo više)

Nastavi da pišeš i ogromna je šteta što to ne objavljuješ i u štampanim medijima.
Jak utisak mi je "Sen i san Hranta Dinka" a posebno citat si koji naveo:"..........Ovde su ljudi navikli na crno-belo, zato su zgranuti postojanjem (drugih) nijansi."
Duboko i snažno sam svestan kao čovek (i slikar) koliko i u Kraljevini Serbiji, ogromna većina ljudi ne zna za postojanje drugih boja osim crne i bele. Da li im je tako lakše da žive, da li ne žele da zamaraju onu jednu sivu ćeliju koju poseduje njihov nazovi mozak, ne znam šta je u pitanju ali dobro znam da to traje odavnina. Zato je lako vladati i manipulisati takvim pukom. Uostalom svi svetski školski sistemi rade na proizvodnji nemislećih generacija.
Za sada toliko, nastavi, svi tekstovi su ti više nego dobri.
Pozdrav,
Misko
zeks92 zeks92 08:40 15.09.2008

heh..

tek sada te otkrih...sad si na mojoj listi...preporuka ! citamo se ,druzimo se ....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana