Kraj rata u Gruziji

Ivan Marović RSS / 12.08.2008. u 22:48

SaakashviliGeneral.jpgU Moskvi je napisan sporazum u šest tačaka, Sarkozi ga nosi u Tbilisi. Predlažem da bude svečano potpisan u Kumanovu. Šesta tačka ovog sporazuma je posebno zanimljiva, govori se o budućem statusu Abhazije i Južne Osetije. Zvuči poznato? Mada mislim da Rusi nisu glupi da otcepljuju te dve paradržave i od Gruzije naprave definisanu zemlju. Njima Gruzija treba baš ovakva kakva je sad.

Apdejt: Sarkozi sleteo u Tbilisi i kaže da se budući status ne spominje u šestoj tački, javio malopre AFP.

Ovaj rat (prvi koji Rusija vodi još od Avganistana) nagoveštaj je novog međunarodnog poretka. Nakon gotovo dve decenije bliži se kraj unipolarnom svetskom poretku sa Amerikom kao hegemonom. Ali američki neokonzervativci i naši radikali greše kada pominju novi hladni rat. Svet u XXI veku neće biti bipolaran nego multipolaran, ko ne veruje neka pogleda još jednom prenos otvaranja Olimpijade u Pekingu (a bogami pročita i Maljkovićev post na tu temu).

Novim svetskim poretkom ćemo se baviti u septembru, kada na ovom blogu kreće nastavak serijala "Suočavanje s budućnošću". Sad je prilika da se za trenutak pozabavimo Gruzijom.

Sećam se kad smo posle bombardovanja ponovo pokrenuli Otpor, na jednom putu do Leskovca (jul mesec 1999, kada su Ivana Novkovića strpali u zatvor), sedeo sam u autobusu pored jednog tipa koji je bio pristalica Miloševića. Put je trajao ceo dan, mostovi su bili srušeni, prelazili smo preko nekih pontonaca, tako da smo se nas dvojica upustili u vrlo detaljnu političku diskusiju. Ukratko evo šta mi je taj tip rekao:

"Kada je bombardovanje počelo, bio sam besan na Amerikance što su nas napali. Onda sam posle par nedelja postao besan na Ruse što nas ne brane. Sad sam besan na Miloševića što je sve ovo zakuvao."

"Kako znaš da je Milošević zakuvao?", ja se pravim nevešt (ipak se čovek deklarisao kao Slobin pristalica, ne mogu odmah da krenem sa kritikom Miloševića)

"Nije to ni bitno, možda i nije, ali on je morao da zna da nam se to sprema i da spreči kako zna i ume. Jedno je sigurno. Ja mogu da sutra da budem besan na Ruse i Amere, ali im ne mogu ništa. Za ovoga bar mogu da prestanem da glasam."

Ovoga sam se setio dok sam pratio vesti iz Gruzije. U subotu su bili besni na Ruse, u ponedeljak na Amerikance. Sad je evo već sreda. Znanje imaju, ne zaboravlja se to za pet godina, samo treba da prionu na posao, a njemu bi najbolje bilo da sam podnese ostavku, ipak je on jedan demokratski predsednik, tako sam kaže na CNN-u.

Što se ostalih ruskih suseda tiče, naročito na Kavkazu i centralnoj Aziji, mogli bi da skoknu do Helsinkija da nauče ponešto o finlandizaciji (ili kako bi to Finci rekli suomettuminen), koristiće im.

Za one koji govore engleski, preporučujem odličnu analizu trenutne situacije sa Stratforovog podkasta, govori Džordž Fridman, CEO Stratfora. Za one koji govore ruski, na sajtu ruskog predsedika može se pročitati interesantna концепция iz jula meseca.



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

svemirski svemirski 10:49 13.08.2008

Ponovo radi bioskop!

sajmon
Zbog promene sistema nenasilnim putem. Promena sistema je proces koji je neminovan i ne moze se spreciti, ali moze se izvesti na razlicite nacine. "Maroviceva ekipa" (bila je odlicna ruska serija "Sasina ekipa" ) se u tom smislu bavi nenasilnim metodama kao sredstvom za promene.


tako je... ne nasilje je samo nacin da se ostvari cilj.

trol(j)anje/:

Ta praksa je ok i sve to ali otpor nije bio niciji licni projekat. I ja sam setao ucestvovao predlagao i sirio tu ideju ali ne javno nego medju ljudima oko mene. Zracio sam na isti nacin kao sto su mladi u Srbiji to cinili boreci se za Srbiju i njenu buducnost. Posle vidim "Maroviceva ekipa" unovcila sve to! Ili je bila placena i pre toga?

Hocu i ja svoj deo!
Necete me prevariti!
sajmon sajmon 11:43 13.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

Svemirski saborce moj - ni Marovic, niti bilo ko iz ekipe siguran sam u to, nije planirao da se bavi time cime se bavi dok je bio u Otporu.
A koliko ima para u pomaganju drugima da urade isto sto i Srbi, mozda najbolje govori podatak da svi ti momci imaju regularne poslove kojima se bave. Pa i taj Marovic je zaposljen na pravljenju video igrica i ne zivi od tih treninga oko kojih se svi stalno vrte. Jeste i to igrica koja se bavi nenasilnim promenama, ali on od video igrice zivi a ne od treninga.

Slazem se da Otpor nije bio niciji licni projekat, i ja sam ucestvovao u tome. Nije li "naplata" tvog truda stigla obaranjem Milosevica i cinjenicom da se danas vlast u Srbiji menja na izborima (bez obzira da li smo zadovoljni napretkom ili ne)?

Ne slazem se da je iko "unovcio" Otpor kao takav. Neki ljudi su svoje sposobnosti iskoristili da pomognu drugima. Ukoliko imas sposobnosti da "prodas" to sto si "predlagao i sirio tu ideju ali ne javno nego medju ljudima oko mene" i da od toga napravis nesto sto bi bilo korisno drugima slobodno ucini to. Nemoj ocekivati deo kolaca u necemu u cemo nisi ucestvovao.

Opet si ispustio deo u kome sam napisao da su neki od tih ljudi isli DZABE. Ako ti je za utehu deo tog kolaca si vec prigrabio .

svemirski svemirski 11:54 13.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

sajmon
Svemirski saborce moj - ni Marovic, niti bilo ko iz ekipe siguran sam u to, nije planirao da se bavi time cime se bavi dok je bio u Otporu.A koliko ima para u pomaganju drugima da urade isto sto i Srbi, mozda najbolje govori podatak da svi ti momci imaju regularne poslove kojima se bave. Pa i taj Marovic je zaposljen na pravljenju video igrica i ne zivi od tih treninga oko kojih se svi stalno vrte. Jeste i to igrica koja se bavi nenasilnim promenama, ali on od video igrice zivi a ne od treninga. Slazem se da Otpor nije bio niciji licni projekat, i ja sam ucestvovao u tome. Nije li "naplata" tvog truda stigla obaranjem Milosevica i cinjenicom da se danas vlast u Srbiji menja na izborima (bez obzira da li smo zadovoljni napretkom ili ne)? Ne slazem se da je iko "unovcio" Otpor kao takav. Neki ljudi su svoje sposobnosti iskoristili da pomognu drugima. Ukoliko imas sposobnosti da "prodas" to sto si "predlagao i sirio tu ideju ali ne javno nego medju ljudima oko mene" i da od toga napravis nesto sto bi bilo korisno drugima slobodno ucini to. Nemoj ocekivati deo kolaca u necemu u cemo nisi ucestvovao. Opet si ispustio deo u kome sam napisao da su neki od tih ljudi isli DZABE. Ako ti je za utehu deo tog kolaca si vec prigrabio .


slazem se sajmone brate po otporu. meni je nagrada dovoljna sto milosevica i svega sto je predstavljao vise nema u tolikoj meri kao tada. tada je bilo neizdrzivo a sada samo malo smrdi tu i tamo...




sajmon sajmon 12:00 13.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

MA..., smrdi mnogo i to ne tu i tamo vec svuda, ali to se sad zove odrastanje.
Kao sa detetom i pelenama .
011-495 011-495 22:38 18.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

svemirski

sajmonSvemirski saborce moj - ni Marovic, niti bilo ko iz ekipe siguran sam u to, nije planirao da se bavi time cime se bavi dok je bio u Otporu.A koliko ima para u pomaganju drugima da urade isto sto i Srbi, mozda najbolje govori podatak da svi ti momci imaju regularne poslove kojima se bave. Pa i taj Marovic je zaposljen na pravljenju video igrica i ne zivi od tih treninga oko kojih se svi stalno vrte. Jeste i to igrica koja se bavi nenasilnim promenama, ali on od video igrice zivi a ne od treninga. Slazem se da Otpor nije bio niciji licni projekat, i ja sam ucestvovao u tome. Nije li "naplata" tvog truda stigla obaranjem Milosevica i cinjenicom da se danas vlast u Srbiji menja na izborima (bez obzira da li smo zadovoljni napretkom ili ne)? Ne slazem se da je iko "unovcio" Otpor kao takav. Neki ljudi su svoje sposobnosti iskoristili da pomognu drugima. Ukoliko imas sposobnosti da "prodas" to sto si "predlagao i sirio tu ideju ali ne javno nego medju ljudima oko mene" i da od toga napravis nesto sto bi bilo korisno drugima slobodno ucini to. Nemoj ocekivati deo kolaca u necemu u cemo nisi ucestvovao. Opet si ispustio deo u kome sam napisao da su neki od tih ljudi isli DZABE. Ako ti je za utehu deo tog kolaca si vec prigrabio .slazem se sajmone brate po otporu. meni je nagrada dovoljna sto milosevica i svega sto je predstavljao vise nema u tolikoj meri kao tada. tada je bilo neizdrzivo a sada samo malo smrdi tu i tamo...



http://www.politika.co.yu/rubrike/tema-dana/Bunt-iznutra-skoro-uvek-je-dirigovan-spolja.sr.html

A mi mislili spontano :). Pitanje je zasto bas danas ovakav tekst a ne pre neku godinu. Sve ovo vise lici na ono kada u americkoj fabrici sindikalci ne mogu da pobede gazdu pa naprave dil sa mafijasima i onda su im obavezni ceo zivot- "Fauste sine Mitre"
011-495 011-495 23:07 18.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

svemirski

sajmonZbog promene sistema nenasilnim putem. Promena sistema je proces koji je neminovan i ne moze se spreciti, ali moze se izvesti na razlicite nacine. "Maroviceva ekipa" (bila je odlicna ruska serija "Sasina ekipa" ) se u tom smislu bavi nenasilnim metodama kao sredstvom za promene. tako je... ne nasilje je samo nacin da se ostvari cilj.trol(j)anje/:Ta praksa je ok i sve to ali otpor nije bio niciji licni projekat. I ja sam setao ucestvovao predlagao i sirio tu ideju ali ne javno nego medju ljudima oko mene. Zracio sam na isti nacin kao sto su mladi u Srbiji to cinili boreci se za Srbiju i njenu buducnost. Posle vidim "Maroviceva ekipa" unovcila sve to! Ili je bila placena i pre toga?Hocu i ja svoj deo!Necete me prevariti!



Zasto bas sada?
http://www.politika.co.yu/rubrike/tema-dana/Otpor-Srushicemo-i-Kastra-ako-treba.sr.html
Ivan Marović Ivan Marović 01:56 19.08.2008

Re: Ponovo radi bioskop!

011-495
Sve ovo vise lici na ono kada u americkoj fabrici sindikalci ne mogu da pobede gazdu pa naprave dil sa mafijasima i onda su im obavezni ceo zivot.
Ja evo živim u Americi i nisam viđao takve dilove. Viđao sam da gazda pravi dil sa mafijašima da spreči formiranje sindikata, mafijaši naprave svoj sindikat i preko njega drže radnike pod kontrolom, reketiraju ih, a gazdu ne diraju.

Inače što se teksta tiče - otkrila Politika rupu na saksiji. Ali implikacije ovakvog razmišljanja su interesantne - Milošević nije izgubio izbore, Koštunica je uzurpator, a Amerika pravi revolucije po svetu gde im se ćefne, dakle revolucije na Kubi nema jer Amerika to ne želi, inače da želi, odma' bi bila jedna. To je ono kako mali Perica zamišlja svet oko sebe.
johanboy johanboy 11:37 13.08.2008

Ravnoteza straha

Ivan M
Ovaj rat (prvi koji Rusija vodi još od Avganistana) nagoveštaj je novog međunarodnog poretka. Nakon gotovo dve decenije bliži se kraj unipolarnom svetskom poretku sa Amerikom kao hegemonom. Ali američki neokonzervativci i naši radikali greše kada pominju novi hladni rat. Svet u XXI veku neće biti bipolaran nego multipolaran, ko ne veruje neka pogleda još jednom prenos otvaranja Olimpijade u Pekingu (a bogami pročita i Maljkovićev post na tu temu).



Kakav god bio posle ovoga,ravnoteza straha je neophodna.
sentinel26 sentinel26 11:39 13.08.2008

Kolateralna "šteta"..?

- Gruzija jeste dobila po prstima ali je po pitanju J.Osetije ostala tamo dje je i bila bez obzira na tvrdnje iz Rusije.

- Mihail Milošević Hisein Mugabe Sakašvili, koji nije ispunio nijedno obećanje dato prilikom "demokratske" pobjede, je učvrstio svoju "drmokratsku" vlast.

- Gruzija će dobiti mnogo veću pomoć (i oružja) od Zapada nego što joj je ranije obećano.

- Članice EU koje su pružale otpor prekorednom prijemu Gruzije u NATO će malo olabaviti i popustiti bez obzira što Gruzija ne ispunjava ni uslove ni standarde za prijem u tu alijansu.

- Otpor postavljenju tzv. "Antiraketnog štita" u Češkoj i Poljskoj definitivno ide u ofsajd.

- Osetini u J.Osetiji su bili, jesu i ostaće moneta za potkusurivanje. Njijedno rješenje neće biti u njihovu korist, bar ne u dogledno vrijeme.

- Pokušaj male "pomoći" McCain-u je istina propao i on ne može da poentira nad Obamom u konkretnom slučaju.

- Pokušaj uticaja na Rusiju da mijenja svoju politiku prema Kosovu..... ( rezultat uspjeha-neuspjeha će donijeti razredna po povratsku sa ekskurzije) ?

- Ima još....
Atomski mrav Atomski mrav 12:13 13.08.2008

Re: Kolateralna "šteta"..?

A ima i ono, ko je pobedio a ko izgubio u ratu... i reprekusije toga.
jinks jinks 11:57 13.08.2008

Koliko je

u novom poretku o kome govorite realna (i odrziva na duze staze) situacija u kojoj se vojne snage zapadne Alijanse nalaze na granicama Rusije.

Da li postoje neka analiza vise razlicitih mogucih scenarija izlaska vojski obe strane na ove granice ... i da li je ovo prvi put da je jedan deo te nove demarkacione linije poceo u stvarnosti i da se definise.
Ivan Marović Ivan Marović 14:29 13.08.2008

Re: Koliko je

jinks
Koliko je u novom poretku o kome govorite realna (i odrziva na duze staze) situacija u kojoj se vojne snage zapadne Alijanse nalaze na granicama Rusije
Mislim da nije realna. Kao što rekoh u tekstu, neće ovo biti novi hladni rat, nema nove gvozdene zavese, biće sfere uticaja koje su znatno mekše od hladnoratovskih blokova i najviše podsećaju na Evropu pre prvog svetskog rata.
apatrid apatrid 09:52 14.08.2008

meni

izgleda kao da je Gruzija žrtvovana za antiraketni štit.
expatrius expatrius 05:59 15.08.2008

Timing i sta dalje?

Jako bitna posledica rata u Gruziji veoma se brzo pojavila.
US su potpisale preliminarni ugovor sa Poljskom o raketnom stitu.
Poljaci dobijaju i sisteme Patriot.
Evo
Znaci 10 zemaljskih interceptora i baterija od 96 Patriot projektila.
Sto znaci da je US morala pre vremena da ostvari i objavi pravu nameru postavljanja ABM odbrane u istocnoj Evropi.
To nije ocigledno odbrana od tzv. otpadnickih drzava vec zauzdavanje tzv. pretnje is Rusije.
Sistem ABM odbrane je inace slojevit i ne sastoji se samo od Ground Based Midcourse Defense.
To jest od ovih 10 interceptora.
Slojevit je.
Izmedju ostalog njegov integralni deo su i pomenuti Patriot PAC-3, 10 Ground Based Intereceptor-a ali i Aegis.
Inace Aegis Balistic Missile Defense System je stacioniran na brodovima,
Za sada 3 broda US Navy ga imaju u upotrebi ali ce uskoro (ako vec nisu) 15 brodova tipa Arleigh-Burke imati operativan Aegis.
Sve u svemu sistem se siri i sve je efikasniji.
A Rusi nek se misle.
Samo da ne posalju one S-300 Irancima.
To ce tek biti haos.


nsarski nsarski 12:28 14.08.2008

Dobra ilustracija

da je istina prva zrtva rata.
Juce je na gruzijskoj TV Saakasvili izjavio da su Ameri spremni da "zauzmu gruzijske aerodrome i luke" kako bi obezbedili transport pomoci Gruziji. To je, razume se, bio cisto politicki iskaz, koji nema veze sa istinom. Naime, dva sata kasnije je Pentagon odlucno demantovao ovu izjavu.
Cela prica moze da se nadje Ovde
Goran Vučković Goran Vučković 12:37 14.08.2008

Re: Dobra ilustracija

To je, razume se, bio cisto politicki iskaz, koji nema veze sa istinom.

Tzv. "mrsna laž" :)

Sakašvili poseduje vrednu vrlinu da ga istinoljubivost ne opterećuje previše
nsarski nsarski 12:44 14.08.2008

Re: Dobra ilustracija

Sakašvili poseduje vrednu vrlinu da ga istinoljubivost ne opterećuje previše

The virtue of truthiness kako bi rekao S. Colbert:))))

It used to be, everyone was entitled to their own opinion, but not their own facts. But that's not the case anymore. Facts matter not at all. Perception is everything. It's certainty. People love the President because he's certain of his choices as a leader, even if the facts that back him up don't seem to exist. It's the fact that he's certain that is very appealing to a certain section of the country. I really feel a dichotomy in the American populace. What is important? What you want to be true, or what is true?…

Truthiness is 'What I say is right, and [nothing] anyone else says could possibly be true.' It's not only that I feel it to be true, but that I feel it to be true. There's not only an emotional quality, but there's a selfish quality.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana