Heil RATEL!

Tibor Jóna RSS / 26.07.2008. u 19:53

Republicka agencija za telekomunikacije - RATEL - i njen, sta li je, Gruppenfuhrer prof dr Jovan Radunovic doneli su pocetkom jula (11.) odluku milozvucnog naslova "TEHNIČKE USLOVE ZA PODSISTEME, UREĐAJE, OPREMU I INSTALACIJE INTERNET MREŽE".

http://www.ratel.org.rs/editor_files/File/dozvole/uputstva/Tehnicki_uslovi_za_internet.pdf

Sta nalaze ovaj "Voelkischer Beobachter" Fan Klub a.k.a. Upravni odbor RATEL internet provajderima ovim dokumentom?

Suma sumarum, nalaze im da bespogovorno stave na raspolaganje "nadleznim organima" uvid, u realnom vremenu, u Internet saobracaj svojih klijenata.

Nalaze im potom i da vrse monitoring i arhiviranje saobracaja svih klijenata i da ih na zahtev dostavljaju RATELU ili "nadleznim organima".

Grupenfuhrer RATELA prof Radunovic kao da je zavrsio kurs sa direktore Agencija negde u Trecem Reichu - u nekoj Skoli za telekomunikacione upravitelje "Joseph Goebells" ili "Visoj skoli obavestajnih delatnosti u telekomunikacionom sektoru "Lavrentij Berja".

Ovo prakticno znaci da ce ce RATEL i nadlezni organ moci da pristupi bilo kojem e-mailu, IM chatu, skype razgovoru koji ga zanima bez sudskog naloga, bez objasnjenja - jer im se prosto hoce - i bez potrebe da obrazlazu sta ce im uvid u celokupni internet saobracaj Petar Petrovica ili Mire Mirkovic.

U ovoj gebelsovshitini od odluke ima svega izuzev safeguard mera koja ce spreciti zloupotrebe ovakve super moci bilo u RATELU bilo od strane policije ili BIA. A moraju se, kako stoji u odluci, prisluskivati aman bas svi i provajderi su duzni da sve tako prikupljene informacije arhivirarju i staviti na raspolaganje "nadleznim organima".

Prakticno, nista ne sprecava KURIR ili PRESS da od sledeceg ponedeljka, na bazi informacija dobijenih od kakvog prijatelja Laufera, objavljuju recimo koje to sajtove posecuje bilo ko ko se pokaze nepocudnim - a kako znamo za vec poslovicnu ljubav koja se u tim medijima gaji prema istini i istinitom mozete vec da pretpostavite da ce vrlo brzo novine biti pune prica kako, recimo, sudija Vukcevic ne silazi sa sajta www.granniesonpigs.com, Cedomir Jovanovic sa www.naziblondsonjewishhorses.com a Natasa Kandic sa www.cia.gov, a kako su omiljeni sajtovi Aca Vucica www.englishgardening.com i www.paint-with-noddy.com i tako to.

To ce, btw, biti situacija u kojoj niko nece moci biti pozvan na odgovornost - jer "novine" objavile istrazivackim novinarstvom stecen podatak, a sve i da se utvrdi od koga su ga dobile - nema nacina da ga kaznite jer on nije uradio nikakvo krivicno delo.

Mere kao mere, dakle, ne bi bile nikakav problem da postoje jasno propisani uslovi pod kojima taj Nadlezni Organ moze pristupiti podatcima o tome kome i shta tacno pishete, sa kim chatujete na fejsbuku i ko su vam drugari na skypeu i naravno da postoje jasno definisane kazne za zloupotrebu pristupa tim podacima!

Ovako doneta odluka, bez javne rasprave, ostavlja sirom otvorenim vrata za bezbrojne manipulacije i zloupotrebe ovako prikupljenih podataka, predstavlja najotvoreniji napad na slobodu izrazavanja i privatnost svih on-line gradjana u Republici, stavlja mrezu pod gestapovski nadzor i ostavlja nas sve na milost i nemilost aparatchika u drzavnim organima. Aparatchika koji su sve samo ne imuni na korupciju. Na primer.

A na stranu ljudska prava. Ovako postavljen sistem omogucava recimo kakvom Bogatom Coveku sa korporacijom na grcko slovo, recimo, da kupi jednostavno podatke o tome sta mu radi konkurencija. sa kim se i o chemu dopisuje, sta planira i sve tako - i da shodno tome planira svoje poteze.

Zar ne bi ste, recimo za omanje mito kakvom moralno posrnulom RATELOVCU ili pripadniku BIA, voleli da procitat kako izgleda poslovni plan vama konkuretnske banke za sledecu godinu ili sta pise jedan drugom top menadzment kakvog preduzeca i tako pribavite sebi visemilionsku korist, a da pritom ne prekrsite ni jedan zakon?

Ovakva odluka u ovako privatizovanom drustvu kao sto je nase, bez nezavsisnih institucija i sudstva snaznog da se odupre spoljnim pritiscima na proces donosenja odluka predstavlja jednostavno unistavanje privatnosti kakvu poznajemo i otvoren poziv na mito i korupciju u zamenu za sve informacije iz privatnog i poslovnog zivota koje mozete zamisliti.

Posebno je otuzna odluka i njeni donosioci imajuci u vidu da te iste Nadlezne Sluzbe i Organi vec godinama krse zakone, oglusuju se na resenja ombudsmana i odbijaju da odgovore na najjednostavnije zahteve poverenika za pristup informacijama. I to na apsolutno svako pitanje pa i ona najbanalnija - kao sto je recimo podatak o broju prisluskivanih osoba na godisnjem nivou - i to ne po spisku, nego po broju prisluskivanih - 5, 10, 20...10000?

Ako ne dostavljaju podatke na koje su zakonski obavezni, i ako zbog toga ne snose posledice - a zasto bi se onda odgovorno ponasali tamo gde zakona uopste nema?

Koji su relevantni evrospki propisi ili praksa iz demorkatskih drustava konsultovani prilikom donosenja ovakve odluke? 

Nakon ove odluke svako sa malo vise novca moze kupiti sve vase mejlove i raditi sa njima sta mu je drago bez straha da ce ikako ili bilo gde odgovarati za svoj shopping iz snova. Kako on, tako ni onaj koji mu je te podatke dostavio.

Uvedena je totalna drzavna prisutnost u Internet komunikaciji o kojoj su totalitarni rezimi mogli samo da sanjaju i izveden pravi cyber drzavni udar jer su pogazene one odredbe ustava koje garantuju privatnost gradjanima i koje sprecavaju drzavne organe da bez odgovarajucih sudskih naloga prisluskuju i cuvaju vasu arhivu.

Sledeci put kada budete pisali email ili bezbrizno budete chavrljali preko MSN-a, razmislite da li bi ste voleli da to chita i neki dokoni RATELOVAC ili BIAovac. Jer sada oni to bez ikakve zakonske ograde smeju i mogu da ucine! I obavezno zavrsavajte svoje mejlove sa Heil Radunovic, Heil RATEL! Da im se ne zamerite!

HEIL RADUNOVIC , HEIL RATEL!



Komentari (181)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

radojicic92 radojicic92 20:09 26.07.2008

heil

preterujes Tibore, pusti ljude da rade svoj posao za dobrobit i sigurnost svih nas

Tibor Jóna Tibor Jóna 20:27 26.07.2008

Re: heil

radojicic92
preterujes Tibore, pusti ljude da rade svoj posao za dobrobit i sigurnost svih nas



istina, treba pustiti radunovica da me zastiti od mene samog.
na kraju on uspeo da postane predsednik upravnog odbora. a ja? tricavi b92 bloger.


Radunovic befiehl wir folgen!
zeks92 zeks92 10:06 27.07.2008

...

odluchile su zhbire
u poshtu da mi vire
svuda neka njushe
mogu da mi pushe
branek branek 20:10 26.07.2008

Niko da objavi

Od medija nisam video da je iko objavio ovo, pitao stručnjake za mišljenje ili slično!

Od B92 sam očekivao, kao prve u korišćenju Interneta za svoje programe, da oštro reaguju na sve ovo...

kad ono ništa!

Kako se boriti?
mrmot92 mrmot92 20:19 26.07.2008

Re: Niko da objavi

blic je objavio u današnjem izdanju članak na ovu temu...
branek branek 20:29 26.07.2008

Re: Niko da objavi

mrmot92
blic je objavio u današnjem izdanju članak na ovu temu...


Mislim da izostaje jedna sveobuhvatna reakcija. Mada me to ne izneneadjuje.. nivo Internet pismenosti se svakako podiže u zadnje vreme, ali ipak je daleko ispod nivoa neke kritične mase.. neke oformljene svesti!

Ali ipak, ovo je kao da su postavili po jednog čoveka u svaku poštu, koji otvara pisma, fotokopira arhivira i onda ih dalje prosleđuje kome su stvarno adresirana, a kopije zadržava za kasnije... Ako se tako objasni ljudima.. možda i shvate.

Iskreno se nadam da ovo neće zaživeti.. ili svi moramo preći na neko šifrovanje... Baš tuga i bedak...
belictheserb belictheserb 08:10 27.07.2008

Re: Niko da objavi

Od B92 sam očekivao, kao prve u korišćenju Interneta za svoje programe, da oštro reaguju na sve ovo...

kad ono ništa!


mozda njima odgovara krsenje privatnosti,ko zna..
mili92 mili92 20:13 26.07.2008

Veliko oko, golemo uvo, mali mozak

A da ugradimo gromobrane iznad WC-a!
gorio92 gorio92 20:55 26.07.2008

Re: Veliko oko, golemo uvo, mali mozak

A da ugradimo gromobrane iznad WC-a!

Kasno, već smo u g.....a.
trener92 trener92 02:55 27.07.2008

Re: Veliko oko, golemo uvo, mali mozak

A da ugradimo gromobrane iznad WC-a!
Kasno je...


angie01 angie01 20:17 26.07.2008

kazem ja vec odavno,

da je jedini pravi trach- onaj na uvce-a u poverenju, em si se sit istorokao, em ce brzinom muje da se rashiri.

ps- prelazim na shifrovanu poshtu.
ps2- ono kada su objavili-opet u poverenju, kako se prislushkuju telefoni gradjana, skroz mi bilo smeshno-da je nekom poso da slusha tudja trabunjanja o nekim drugima- koje ni ne poznaje- ono mileva rakla miloici da kada,...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:34 26.07.2008

Re: kazem ja vec odavno,

C3kadxx1f 3r8se69 2f0nisam?bz5 4gt8šlogirala9?'+6 6hz9videvši9m:)(; 2d9ovu0= 4gt9vest65?;
Tibor Jóna Tibor Jóna 20:36 26.07.2008

Re: kazem ja vec odavno,

Jelica Greganović
C3kadxx1f 3r8se69 2f0nisam?bz5 4gt8šlogirala9?'+6 6hz9videvši9m:)(; 2d9ovu0= 4gt9vest?;



fasdfj f sdk jde40t9440 4 f lekr 342958 1235- d fmsd,ms.f234-58 2 gjdgkl jggj rtu23823 t4306u35n65y6346298 092352352 rtj624kj624kl 385123958 5 fedfsd,gmr8g9d8g90df8g sdggjask

hahahahahaa
u pravu si!

dasjfk ert24059 34 f9 0df90 sd-0f9 tadic fj akl4982498 2496 ha haha a i onaj njegov 234- 248 2490 xcv nsdfmsdfmsdfmsdfmsdfmg gdk jgh sj0d70 d8 df90g8 df90g8 0fg8 fg !

ha ha ha
angie01 angie01 20:37 26.07.2008

Re: kazem ja vec odavno,

Tibor Jóna

Jelica GreganovićC3kadxx1f 3r8se69 2f0nisam?bz5 4gt8šlogirala9?'+6 6hz9videvši9m:)(; 2d9ovu0= 4gt9vest?;fasdfj f sdk jde40t9440 4 f lekr 342958 1235- d fmsd,ms.f234-58 2 gjdgkl jggj rtu23823 t4306u35n65y6346298 092352352 rtj624kj624kl 385123958 5 fedfsd,gmr8g9d8g90df8g sdggjaskhahahahahaau pravu si!dasjfk ert24059 34 f9 0df90 sd-0f9 tadic fj akl4982498 2496 ha haha a i onaj njegov 234- 248 2490 xcv nsdfmsdfmsdfmsdfmsdfmg gdk jgh sj0d70 d8 df90g8 df90g8 0fg8 fg !ha ha ha




pa lepo vam kazem!
Kazezoze Kazezoze 20:45 26.07.2008

dalzeskanze!!!

bazetreze dazeseze tnozehize cnezepoze tizesazepize kazezoze smozepisze!!!
angie01 angie01 20:52 26.07.2008

Re: dalzeskanze!!!

Kazezoze
bazetreze dazeseze tnozehize cnezepoze tizesazepize kazezoze smozepisze!!!


pa sad jbga, ti si vezbao to josh od pre!
radojicic92 radojicic92 20:55 26.07.2008

Re: dalzeskanze!!!

angie01
Kazezoze
bazetreze dazeseze tnozehize cnezepoze tizesazepize kazezoze smozepisze!!!


pa sad jbga, ti si vezbao to josh od pre!


treba da se hitno pocne pisati zoka pismo

provaljen si, zbrkaj nesto novo
Kazezoze Kazezoze 20:58 26.07.2008

Re: dalzeskanze!!!

provaljen si, zbrkaj nesto novo

za koga ti radish radojichicu???
radojicic92 radojicic92 21:11 26.07.2008

Re: dalzeskanze!!!

Kazezoze
provaljen si, zbrkaj nesto novo

za koga ti radish radojichicu???


za babu
dragonKa dragonKa 00:59 27.07.2008

iiiju!


evo da preporucham pa odo da brishem one bezobrazne bookmars, da me ne bi vishe navlachili na zlo.
mea culpa mea kulpa mea qu...
..ma ne ... gde bi oni pratili mene jadnu i nevazhnu.
chek da josh jedno posetim Oonaaj sajt
evo necu vishe majke mi, pa makar me banovali :)
angie01 angie01 20:41 26.07.2008

e, a pazi

kad me ne bi zachudilo, da uskoro stave neku zashtitnu kupolu nad podruchje Srbije-vec smo se pokazali ko odlichan uzorak -ko kunici.

misim, je l ima neshto shto od ludosti nije bilo ovde-a uspeshno?
maksa83 maksa83 20:53 26.07.2008

Kaži Đuri da blokira Internet

Sledeci put kada budete pisali email ili bezbrizno budete chavrljali preko MSN-a, razmislite da li bi ste voleli da to chita i neki dokoni RATELOVAC ili BIAovac


Zarad kompletnosti informacija, treba reći da RATELovac i BIAovac mogu da ga duvaju kada je u pitanju MSN mesindžer (koji je, IMNHO, upravo odurno parče softvera), pošto je tu saobraćaj kriptovan.
Tibor Jóna Tibor Jóna 20:55 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

maksa83
Sledeci put kada budete pisali email ili bezbrizno budete chavrljali preko MSN-a, razmislite da li bi ste voleli da to chita i neki dokoni RATELOVAC ili BIAovac


Zarad kompletnosti informacija, treba reći da RATELovac i BIAovac mogu da ga duvaju kada je u pitanju MSN mesindžer (koji je, IMNHO, upravo odurno parče softvera), pošto je tu saobraćaj kriptovan.


stvarno?
sentinel26 sentinel26 21:08 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

maksa83
Sledeci put kada budete pisali email ili bezbrizno budete chavrljali preko MSN-a, razmislite da li bi ste voleli da to chita i neki dokoni RATELOVAC ili BIAovac
Zarad kompletnosti informacija, treba reći da RATELovac i BIAovac mogu da ga duvaju kada je u pitanju MSN mesindžer (koji je, IMNHO, upravo odurno parče softvera), pošto je tu saobraćaj kriptovan.

Hajde Makso, ali malo narodnijem rječnikom, spusti nivo, pojasni nam ovo malo, živo me zanima, pošto MSN koristim već duže vrijeme.
maksa83 maksa83 21:10 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

stvarno?


Zapravo - ne, bio sam 99.9% ubeđen da je tako, ali se ispostavlja da ipak nije.
Ali može da bude uz jedan mali dž. dodatak: SimpLite. Naravno, zahteva da bude instaliran na obe strane.
maksa83 maksa83 21:14 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

Hajde Makso, ali malo narodnijem rječnikom, spusti nivo, pojasni nam ovo malo, živo me zanima, pošto MSN koristim već duže vrijeme.


Narodnim rečnikom:

Ti otkucaš "Duvaj ga RATEL-u" i to onda putuje kroz žice tako kako si ga otkucao, i onda baš takvo kakvo je vidi Đoka iz BIA koji se navrzao na tebe, može mu se, omogućio mu RATEL v sodelovanju sa tvojim Internet provajderom.

Tvoj sagovornik otkuca: "Duvaj ga i ti, Đoko iz BIA" i to isto može da vidi Đoka pre nego što stigne do tebe, i onda se sav umusi i bude tužan, a to je baš bezveze.

Ako turiš (i tvoj sagovornik) onaj dodatkić za Mesindžer pomenut u okolnim porukama, onda Đoka iz BIA vidi samo gomilu kuka i kvaka i srećan je zato što ne pričate ništa ružno o njemu, ni RATEL-u, everybody goes home happy.
Spiridon Spiridon 21:23 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

Ti otkucaš "Duvaj ga RATEL-u" i to onda putuje kroz žice tako kako si ga otkucao, i onda baš takvo kakvo je vidi Đoka iz BIA koji se navrzao na tebe, može mu se, omogućio mu RATEL v sodelovanju sa tvojim Internet provajderom.


ne, dovoljno je samo da spomenes reci "alkaida" i "amerika" u toku nekog razgovora, i u roku od 20 minuta ces imati punu sobu specijalaca.


maksa83 maksa83 21:32 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

ne, dovoljno je samo da spomenes reci "alkaida" i "amerika" u toku nekog razgovora, i u roku od 20 minuta ces imati punu sobu specijalaca.


Kod mene neće morati ovako da se muče kao na slici i lomataju sa 50 metara kanapa, odmah iznad mene je kos krov sa kog sleću pravo na terasu duž cele gajbe. Mi-li-na. Jedino što mogu da se skrše i okliznu na igračke koje moje dete ume da ostavi po terasi. Rizici posla.
sentinel26 sentinel26 21:49 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

maksa83
Hajde Makso, ali malo narodnijem rječnikom, spusti nivo, pojasni nam ovo malo, živo me zanima, pošto MSN koristim već duže vrijeme.
Narodnim rečnikom:
Ti otkucaš "Duvaj ga RATEL-u" i to onda putuje kroz žice tako kako si ga otkucao, i onda baš takvo kakvo je vidi Đoka iz BIA koji se navrzao na tebe, može mu se, omogućio mu RATEL v sodelovanju sa tvojim Internet provajderom.
Tvoj sagovornik otkuca: "Duvaj ga i ti, Đoko iz BIA" i to isto može da vidi Đoka pre nego što stigne do tebe, i onda se sav umusi i bude tužan, a to je baš bezveze.
Ako turiš (i tvoj sagovornik) onaj dodatkić za Mesindžer pomenut u okolnim porukama, onda Đoka iz BIA vidi samo gomilu kuka i kvaka i srećan je zato što ne pričate ništa ružno o njemu, ni RATEL-u, everybody goes home happy.

Makso, šta se dešava ako i Djoka ima instaliran SimpLite ?
maksa83 maksa83 21:54 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

Makso, šta se dešava ako i Djoka ima instaliran SimpLite ?


Onda verovatno i Đoka može da četuje preko MSN-a sa svojim prijateljima u RATEL-u o malim platama i teškim uslovima rada, bez da to zna njegov aper menadžment, ali to nikakve veze sa tobom nema. Odn. da skratim mršenje - ništa mu to ne bi pomoglo da tebe i dalje špija.
ecce-florian ecce-florian 22:36 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

Aman ljudi jel Đura il je Đoka?
Meni su preporučili ovo Kako da Đoka ne sazna vaše podatke
Da li je ovo dovoljno sigurno?
Molim odgovor jako mi je važno.
Zahvalan
maksa83 maksa83 23:00 26.07.2008

Re: Kaži Đuri da blokira Internet

Aman ljudi jel Đura il je Đoka?


Đura je u RATEL-u, Đoka je u BIA.
(Isti đ.)

Da li je ovo dovoljno sigurno?
Molim odgovor jako mi je važno.


Jeste, ali kad to odštampaš nevidljivim mastilom nemoj da šalješ običnom poštom, nego koristi IP Over Avian Carriers protocol ali modifikovanu secure military varijantu u obliku highly trained SOOGP-a - Srpskog Ofanzivnog Oklopljenog Goluba Pismonoše, treniranog da leti visoko i cik-cak.
vucko92 vucko92 00:32 27.07.2008

Is it safe?

Makso, Skype je u pitanju. Primeti ovu vest o problemima nemačke policije sa skype. Naravno, moguće je da su naši "organi" moćniji od njihovih "organa" - ili je bar patriotski tako misliti
maksa83 maksa83 01:39 27.07.2008

Re: Is it safe?

Makso, Skype je u pitanju.


Gde Skype? Mene onaj florianov link baca na neki video koji pokazuje kako napuniti kertridž u pljuckavcu nevidljivim mastilom?

A za Skype je skoro počeo da kruži trač da ima namenski napravljen backdoor, a firma to nikako da demantuje.

Kaže 'vako:

According to reports, there may be a back door built into Skype, which allows connections to be bugged. The company has declined to expressly deny the allegations. At a meeting with representatives of ISPs and the Austrian regulator on lawful interception of IP based services held on 25th June, high-ranking officials at the Austrian interior ministry revealed that it is not a problem for them to listen in on Skype conversations.

Ostatak teksta (takođe zanimljivo): Speculation over back door in Skype

vucko92 vucko92 01:44 27.07.2008

Re: Is it safe?


Ostatak teksta (takođe zanimljivo): Speculation over back door in Skype

Auuu al se izgradilooo... al' ne može da se postigne ni sa google news sve da se pročita

Pa ok... opet sam cool - kad pričam i kuckam preko skajpa, to ne razume niko osim skajpove najbolje prijateljice. I njene najbolje prijateljice. I njene najbolje prijateljice...
ecce-florian ecce-florian 09:53 27.07.2008

Re: Kaži Đuri da blogira Internet

modifikovanu secure military varijantu u obliku highly trained SOOGP-a - Srpskog Ofanzivnog Oklopljenog Goluba Pismonoše, treniranog da leti visoko i cik-cak

Apcalutno saglasan a ima i druge prednosti kojim protivnicima ovog izbora mogu da se zatvore usta.
maksa83 maksa83 10:06 27.07.2008

Re: Kaži Đuri da blogira Internet

Apcalutno saglasan a ima i druge prednosti kojim protivnicima ovog izbora mogu da se zatvore usta.


Auh kako dobro cilja! Vidi se i bez zvuka da je američki/NATO golub (precizno navođenje, očigledno Boeing engine + Raytheon elektronika, surgical strike - pap-pap, gotovo). Ali siguran sam da SOOGP ne zaostaje, makar borbenim duhom i evazivnim sposobnostima.
ecce-florian ecce-florian 10:46 27.07.2008

Re: Kaži Đuri da blogira Internet

Makso 83
bivši florian92
predlaže
proširenje akcije dragoljuba 92
aconto strateških partnera telekom92
pod nazivom
ko tebe ime imenom
ti njega impulsom


viri dalje

deja_vu deja_vu 21:19 26.07.2008

Ma ovo je super...

... Znajući kako sam nepromišljen, uvek sam se pribojavao da možda pišem i pričam ono što ne bih smeo. Sad, kad ima ko da vodi računa o tome, mnogo sam opušteniji. Hvala i veliki pozdrav voljenom Velikom Bratu! Heil RATEL!
gorio92 gorio92 21:37 26.07.2008

Reorganizacija

Možda je "nova" proevropska vlada počela sa reorganizacijom BIA holdinga pa je RATEL pripao tamo, sa malo širim nadležnostima.
maksa83 maksa83 21:43 26.07.2008

Re: Reorganizacija

gorio92
Možda je "nova" proevropska vlada počela sa reorganizacijom BIA holdinga pa je RATEL pripao tamo, sa malo širim nadležnostima.


RATEL je već iha-ha u tom holdingu (isti apermoust nevidljivi menadžment), a nadležnosti mu nikad nije falilo.
adam weisphaut adam weisphaut 22:14 26.07.2008

?

A na stranu ljudska prava. Ovako postavljen sistem omogucava recimo kakvom Bogatom Coveku sa korporacijom na grcko slovo, recimo, da kupi jednostavno podatke o tome sta mu radi konkurencija. sa kim se i o chemu dopisuje, sta planira i sve tako - i da shodno tome planira svoje poteze.

Prosto ne mogu da poverujem da bi taj to uradio, poznato je da on voli slobodnu konkurenciju i fer tržišnu utakmicu.
A i soguran sam da naša politička elita nije lakoma na pare, dosledna je i moralna i ne bi saučestvovala u takvom neštu.
Mislim Tibore, da biti trebalo da se naučiš pozitiivnom razmišljanju i kritici ida shvatiš da je pasivni monitoring e-mailova za tvoje i opšte dobro!
mariopan mariopan 22:57 26.07.2008

Re: ?

Sve sam vas video cuo i zapisao...nadrljali ste !
RATEL
sanya92 sanya92 23:11 26.07.2008

Clan 55 zakona o telekomunikacijama

Da dopunim i ja malo :)
Zabranjene su sve aktivnosti ili kori{}enje ure|aja kojima se
ugro`ava ili naru{ava privatnost i poverljivost poruka koje se prenose
telekomunikacionim mre`ama, osim kada postoji saglasnost korisnika ili ako
se ove aktivnosti vr{e u skladu sa zakonom ili sudskim nalogom izdatim u
skladu sa zakonom.

Javni telekomunikacioni operator je du`an da kao deo sistema,
o sopstvenom tro{ku, oformi podsisteme, ure|aje, opremu i instalacije za
zakonom ovla{}eni elektronski nadzor odre|enih telekomunikacija.
Tehni~ke uslove za podsisteme, ure|aje, opremu i instalacije iz
stava 2. ovog ~lana defini{e Agencija, u saradnji sa telekomunikacionim
operatorima i dr`avnim organima nadle`nim za neposredno sprovo|enje
elektronskog nadzora.
Telekomunikaciona mre`a, sistem, odnosno sredstvo mo`e biti
pu{teno u rad tek kada telekomunikacioni operator ispuni ili se obave`e da }e
u odre|enom roku ispuniti postavljeni zahtev, u skladu sa tehni~kim uslovima
iz stava 3. ovog ~lana.
U slu~aju da je telekomunikaciona mre`a, sistem, odnosno
sredstvo ve} u radu, telekomunikacioni operator je du`an da oformi
podsisteme, ure|aje, opremu i instalacije iz stava 2. ovog ~lana u roku od {est
meseci od dana postavljanja zahteva nadle`nog dr`avnog organa.
Tro{kove telekomunikacionog saobra}aja nastale radom
ure|aja iz stava 2. ovog ~lana snosi telekomunikacioni operator.


Ni meni se bas ne svidja doticna odluka... ali nije valjda da sad bas svako moze da dodje i ceprka okolo.


edit: hmmmzzz malo su se zbrkala slova pri copy/paste-u, ali snaci cete se
Budimac Budimac 09:30 27.07.2008

Re: Clan 55 zakona o telekomunikacijama

Interesantan je datum donošenja zakona - april 2003.
dragoljub92 dragoljub92 23:23 26.07.2008

šta

[b]očekivati od one pijane budale koja je htela da se uguši u sopstvenoj pluvački onomad ,kad je gostovala na b92 pa su morali da ubace reklame da bi ga privele svesti!?

sad se postavlja pitanje odgovornosti onih koji su predložili da ovakvi skotovi budu u taj ratel.

i još nešto el su oni veći od ove države pa ne može niko da im stane na put?

a i zgleda i da su ovim glavonjama iz b92 baš nešto zafalila ona 30 srebrnjaka
[/b]
dolybell92 dolybell92 23:24 26.07.2008

I šta onda sa tim ?

Samo me interesuje koliko će ljudi da kontroliše i po kojim parametrima takve informacije ?
Za šta će im ?
Koja je svrha kad se ionako sve zna i bez takvog sakupljanja ...?
One informacije koje im trebaju ne nalaze se na sajtovima i blogovima,
e -mailovima i ostalim porukama...čija li je ta glupava ideja ?
Opšte je poznato da je elektronska pošta otvorena pošta koju svako može da čita...
zašto bi je neko posebno dostavljao ?
Zato što je lenjost i glupost imanentna takvim službama ?!
Svašta li će nekom pasti na "pamet" (?)....koja javna Ratelova bruka
i javno priznanje da nemaju pojma o poslu kojim se bave a nekmoli o savremenim komunikacijama ...
Smejurija do bola ..... neverovatno ... za Ginisovu knjigu gluposti !
mungos92 mungos92 23:37 26.07.2008

Heil RATEL!

Zieg heil, zieg heil, zieg heil, Big Bro'! Ne mogu samo da se setim odakle dodje ta zvrcka?

Jelica Greganović
C3kadxx1f 3r8se69 2f0nisam?bz5 4gt8šlogirala9?'+6 6hz9videvši9m:)(; 2d9ovu0= 4gt9vest65?;


Ma, kumo, to je OK, ali, ako mene pitas, bfigernre8664 f95tujdjfq393dfjcxaf t58572r wgnf2qr532, znas?! Tako BiH im ja!

Neko se, skoro, glede svega toga pozva na Ustav' (marvo)... mislim 3636bhnt34t3f34t3 453tf32f34ffv345vfrfggysf!

Ali, jos uvek nije toliko strasno, BRE! Kada nam instaliraju senzore koji mere koliko siskiriskimo & oslobadjamo minulog rada, to ce biti krajnji znak da je vrag odneo salu! Mada, bice vec prilicno kasno...

Mungos, The FHUE&%&^@#RYHDddg63tea8da334
mariopan mariopan 00:23 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

Mungos se javio u 00,37 i pcovao nas.
Dolybel se javila u 00,24 i rekla da smo glupi.
Dragoljub92 se javio u 00,23 i hoce nesto tesko da nam stavi na put, teze od drzave (proveriti u recniku sta je to drzava)
Sanya92 se javila u 00,11 i spominje nekakav "zakon" videti u recniku sta je to "zakon"
Adam Weisphaut se javio u 11,14 i treba ga pohvaliti, poziva Tibora da prihvati kao pozitivno i korisno nase transparentno angazovanje u njihovim zivotima.
Izvastaj u 01,20 otkucao taster br 2
RATEL
mungos92 mungos92 00:34 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

mariopan
Mungos se javio u 00,37 i pcovao nas...RATEL


Uf, dobro je, us[elo mi je ! Ja sam se u stvari javio tek prek(o)sutra oko podne (po Japanskom lokalnom vremenu u Okinavi! Cvrc!

TRT, TRT, SVASTIKIN BUT. PLAVA RIBA - KLJUKANA DINASTIJA.

Mungos, The Cyber & Svakojaki Terorista
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:39 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

Mungos, The Cyber & Svakojaki Terorista

pa tebi mungose stimuvezi treba zabraniti da vozis i virt aviJone ))) mislim, za svaki slucaj!

angie01 angie01 00:40 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

TRT, TRT, SVASTIKIN BUT. PLAVA RIBA - KLJUKANA DINASTIJA.


mungose- to je stara shkola, sve provaljeno, morcesh neshto da smislish, za shta josh nemaju klu.
mungos92 mungos92 00:45 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

angie01
TRT, TRT, SVASTIKIN BUT. PLAVA RIBA - KLJUKANA DINASTIJA.


mungose- to je stara shkola, sve provaljeno, morcesh neshto da smislish, za shta josh nemaju klu.


A ti mislis da su oni to citali?:)))))))))))) Njihova veza sa Nusicem je samo to sto su par puta prosli pored njrgovog spomenika na Trgu i culi za Nusiceve dane pre nego sto su prebacili program na neki sport.

Mungos, The Cyber & Svakojaki Terorista
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:48 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

hm...madamozda..mrt-tri swastika's butt? ))
angie01 angie01 01:04 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

nemoj da nisi bio upozoren- sad jedino da imash svastiku,..onda je u redu i razumljivo.
mungos92 mungos92 01:09 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

BebaOdLonchara
Mungos, The Cyber & Svakojaki Terorista

pa tebi mungose stimuvezi treba zabraniti da vozis i virt aviJone ))) mislim, za svaki slucaj!


Nemas pravo glasa, Simsomanko jedna!

Mungos, The Vurtuelni Pilot
mariopan mariopan 09:24 27.07.2008

Re: Heil RATEL!

Proveriti kakve butke ima Svastika.
Koja vrsta Plave ribe?
Koju Dinastiju The Terorista misli da nakljuka plavom ribom i kojom vrstom...HITNO!
RATEL
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:21 27.07.2008

bas lepo :-)

Prakticno, nista ne sprecava KURIR ili PRESS da od sledeceg ponedeljka, na bazi informacija dobijenih od kakvog prijatelja Laufera, objavljuju recimo koje to sajtove posecuje bilo ko ko se pokaze nepocudnim - a kako znamo za vec poslovicnu ljubav koja se u tim medijima gaji prema istini i istinitom mozete vec da pretpostavite da ce vrlo brzo novine biti pune prica kako, recimo, sudija Vukcevic ne silazi sa sajta www.granniesonpigs.com, Cedomir Jovanovic sa www.naziblondsonjewishhorses.com a Natasa Kandic sa www.cia.gov, a kako su omiljeni sajtovi Aca Vucica www.englishgardening.com i www.paint-with-noddy.com i tako to.


dec najs!
pa da momcima olaksamo posao i da od sada sve emailove, skypeove, URLove i ostale -ove lepo kopiramo i odmah instantli forvardujemo centrali, da se ne muce ljudi, zar ne? samo ne znam sta se desava kad pricam over the skype a nisam u zemlji? da li je kolaboracija sa susedima vec u toku ili nije...jos? evo, da im prijavim, ja sam sad napolju, pa se vracam, pa cu opet napolje, pa cu se vratiti (sve to u kratkom roku) pa cu malo da sedim kod kuce pa cu opet napolje...ustvari u dva napolja...i onda na malo duze napolje...i sigurno cu stimuvezi biti nepocudna, right? so, treba razviti strategiju...
angie01 angie01 00:25 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

pa ti, izmedju dva napolja-tihuj!
mungos92 mungos92 00:38 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

BebaOdLonchara
]dec najs!
pa da momcima olaksamo posao i da od sada sve emailove, skypeove, URLove i ostale -ove lepo kopiramo i odmah instantli forvardujemo centrali, da se ne muce ljudi, zar ne? samo ne znam sta se desava kad pricam over the skype a nisam u zemlji? da li je kolaboracija sa susedima vec u toku ili nije...jos? evo, da im prijavim, ja sam sad napolju, pa se vracam, pa cu opet napolje, pa cu se vratiti (sve to u kratkom roku) pa cu malo da sedim kod kuce pa cu opet napolje...ustvari u dva napolja...i onda na malo duze napolje...i sigurno cu stimuvezi biti nepocudna, right? so, treba razviti strategiju...


Pa ti si, bre, Bebo, neka agentkinja (jel se tako kaze "po novom"?) & very teroristkinja!

Mungos, The Do Bola
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:42 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

ja sam dabl ejdzent ;-) to ti kazem u poverenju! nemoj nikom da kazes!
angie01 angie01 00:46 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

dabl ejdzent


matabebahari
mungos92 mungos92 00:47 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

BebaOdLonchara
ja sam dabl ejdzent ;-) to ti kazem u poverenju! nemoj nikom da kazes!


Aman Bebo! Onda, kada mi govoris u poverenju, stavi to lepo u zagradu i to - srednju, 'naaas!

Mungos, The Zabrinut
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:50 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

jos uvek ucim pravila a i zbunim se - ipak sam ja D dabl uan na pocetku karijere.
mungos92 mungos92 01:00 27.07.2008

Re: bas lepo :-)

BebaOdLonchara
jos uvek ucim pravila a i zbunim se - ipak sam ja D dabl uan na pocetku karijere.


Cesto mi se ti nesto zbunjujes, 'naaas!

Mungos, The Lud
drugtito drugtito 00:33 27.07.2008

matrix

Jovan Radunovic - agent Smith srpskog matrixa
maksa83 maksa83 00:46 27.07.2008

Re: matrix

Jovan Radunovic - agent Smith srpskog matrixa


Dačić: Whoa. Déjà vu.
[Everyone freezes right in their tracks]
Borka Vučić: What did you just say?
Dačić.: Nothing. Just had a little déjà vu.
Palma: What did you see?
Krkobabić: What happened?
Dačić.: Slobodan Milošević went past us, and then another that looked just like it.
Borka Vučić: How much like it? Was it the same Slobodan?
Dačić.: It might have been. I'm not sure.
Tadić.: Switch! Jeremić!
Dačić: What is it?
Borka Vučić: A déjà vu is usually a glitch in the RATEL. It happens when they change something.
ivana23 ivana23 00:33 27.07.2008

#ŁŁ~~łłł

Bili Piton Bili Piton 00:37 27.07.2008

Ne znam...



....ko to rece, dal neki sef policije cuveni ili tako neko - niti znam gde sam to procitao, mozda kod Mise Vasica u knjizi - ali, ako vas ne prisluskuju onda niste ni bitni.

Prema tome, nek zavire u moj mesendzer, uglavnom tamo kafenisem, pa, ako ih zanima da se tome izlazu, to je njihov problem. :))
angie01 angie01 00:48 27.07.2008

Re: Ne znam...

ako vas ne prisluskuju onda niste ni bitni.


ovo je dobar pristup-barem ce se sujetni radovati, pa'i sad uporedjivanje- mene prislushkuju, a tebe ne, shta bre 'ocesh?
vucko92 vucko92 00:39 27.07.2008

Hvataj nacistu!

Ti si, Tibore, kanda neki ekstra-sens za naciste?

Možda profesori sa ETF vole da popiju ponekad (khm... ponekad :)), možda padne poneka švaleracija tu i tamo... ali još nisam primetio da gaje nacizam. Ok, Srba je malo prgava, ali to se ne računa
Tibor Jóna Tibor Jóna 00:54 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

vucko92
Ti si, Tibore, kanda neki ekstra-sens za naciste?

Možda profesori sa ETF vole da popiju ponekad (khm... ponekad :)), možda padne poneka švaleracija tu i tamo... ali još nisam primetio da gaje nacizam. Ok, Srba je malo prgava, ali to se ne računa


izvinite, ali kad bi vam drzava postavila fotokopir aparat ispred postanskog sanduceta i zaduzila jedno lice da sve sto dobijete otvori, iskopira, arhivira i sve posalje njima na "dalju obradu" ne hajuci pri tom za gradjanske slobode zagarantovane ustavom i ne sprecavajuci lice da zloupotrebljava podatke koje je prikupio.... kako bi se to zvalo ? torta sa slagom?

ko god smisli ovakvu monstruoznost i aktivira je kao zvanicni dokument drzavne agencije za mene nije mnogo razlicit od bilo kog totalitariste - nazies included.

jer, na kraju krajeva, ta vi mislite, kako bi izgledala nacistica politika prema Internetu da ga je u vreme nacizma bilo? Ja recmo mislim potpuno identicno ovoj!

Pod pretpostavkom da dozvoljavaju Internet in the first place.

I sad nemojte da mi pricate kako je Radunovic mega cool fatza jer dozvoljava da imamo internet. Radunovic da pogleda kakvu je gebelsovstinu napravio i ozvanicio pa neka se onda pita sto mu ljudi vicu Gruppenfuhrer Radunovic. Mislim ok, mozda je trebalo da se raspitam o chinovima u NKVD pa da napisem obavestajni kapetan I klase Radunovic, al mrzelo me.

U ostalom, ja mogu ili ne moram da znam GpF Radunovica i njegove motive za ovo ili ono. Al na osnovu implikacija koje na zbilju mogu imati njegove akcije, a koje sam izneo gore, ja bas ne mogu da zakljucim da je covek champion of the free society, vec vise butcher of the free society.

I za kraj - sumnjam da bi Srbijanka ikada bila u stanju da donese nesto ovakvo! Znate zena drzi do sebe a i izgleda mi da ima nekolike, prilicno visoke moralne standarde i nacela. O cemu govori i cinjenica da ona nije predsednik ni jednog UO imenovanog od strane kostunicine vlade.


vucko92 vucko92 01:05 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!


I sad nemojte da mi pricate kako je Radunovic mega cool fatza jer dozvoljava da imamo internet.

Ovo me podseti na proslavu desetogodišnjice Karić Banke, kad je Bogoljub izjavio kako su "upravo kupili globalnu računarsku mrežu" (bio je kupio od Mire i Race ono što je posle postalo EUnet, ili tako nešto).

Čuj, lepo je veče, ti naoštren, super ti ide - ali raspitaj se malo npr. kako je stanje upotrebe kriptografije u Francuskoj, recimo. Evo ti malo materijala za domaći.
Tibor Jóna Tibor Jóna 01:11 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

vucko92

I sad nemojte da mi pricate kako je Radunovic mega cool fatza jer dozvoljava da imamo internet.

Ovo me podseti na proslavu desetogodišnjice Karić Banke, kad je Bogoljub izjavio kako su "upravo kupili globalnu računarsku mrežu" (bio je kupio od Mire i Race ono što je posle postalo EUnet, ili tako nešto).

Čuj, lepo je veče, ti naoštren, super ti ide - ali raspitaj se malo npr. kako je stanje upotrebe kriptografije u Francuskoj, recimo. Evo ti malo materijala za domaći.


ne sumnjam ja da ovoga ima diljem sveta. eno svedska, engleska, francuska, italija....

samo, u toj francuskoj i engleskoj na primer, mora da ima i neki set zakona ili uredbi ili sta ti ja znam koji zabranjuje zloupotrebe sistema , sto kod nas nema. kao sto su tamo institucije koje nagledaju sprovodjenje takvih zakona zaista nezavisne u donosenju odluka. sto kod nas opet nema.

dakle , nije ovo gebelsovshtina per se. nego je gebelsovshtina jer ne podrazumeva I zastitu gradjana i ne vuce linije odgovornosti onih koji upravljalju ovakvim sistemom.

vucko92 vucko92 01:14 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!


ne sumnjam ja da ovoga ima diljem sveta. eno svedska, engleska, francuska, italija....

Evo npr. iz ovog teksta koji sam ti gore okačio za domaći (tekst je iz 1999., čisto za referencu):
These problems are not limited to developing countries. French counter-intelligence agents wiretapped the telephones of prominent journalists and opposition party leaders. The French Commission Nationale de Contrôle des Interceptions de Securité estimated that there are some 100,000 illegal taps conducted each year in France. There have been numerous cases in the United Kingdom which revealed that the British intelligence services monitor social activists, labor unions and civil liberties organizations. A recent UK bill was enacted that allows for the surveillance of lawyers and priests. In Germany, a bill is currently pending that would allow, for the first time since the Nazi era, the ability to bug journalists' offices. The European Parliament issued a report in January 1998 revealing that the U.S. National Security Agency was conducting massive monitoring of European communications.
Budimac Budimac 09:53 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

These problems are not limited to developing countries. French counter-intelligence agents wiretapped the telephones of prominent journalists and opposition party leaders. The French Commission Nationale de Contrôle des Interceptions de Securité estimated that there are some 100,000 illegal taps conducted each year in France. There have been numerous cases in the United Kingdom which revealed that the British intelligence services monitor social activists, labor unions and civil liberties organizations. A recent UK bill was enacted that allows for the surveillance of lawyers and priests. In Germany, a bill is currently pending that would allow, for the first time since the Nazi era, the ability to bug journalists' offices. The European Parliament issued a report in January 1998 revealing that the U.S. National Security Agency was conducting massive monitoring of European communications.


Postoji jedna mala razlika. Naime, u Srbistanu ne postoje zakoni o zaštiti privatnosti i zaštiti ličnih podataka, niti poverenik za zaštitu ličnih podataka. Dok, u Evropi:

For example, European law sets up independent government agencies to police whether personal data is being used lawfully and to help citizens who are concerned about invasions of their privacy. The United States has no such independent agency. But in a concession, the Europeans have agreed that the American government’s internal oversight system may be good enough to provide accountability for how Europeans’ data is used.

About a half-dozen issues remain unresolved, the report said. One sticking point is what rights European citizens will have if the United States government violates data privacy rules or takes an adverse action against them — like denying them entry into the country or placing them on a no-fly list — based on incorrect personal information.


Ceo tekst: U.S. and Europe Near Agreement on Private Data


vucko92 vucko92 10:24 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Postoji jedna mala razlika. Naime, u Srbistanu ne postoje zakoni o zaštiti privatnosti i zaštiti ličnih podataka, niti poverenik za zaštitu ličnih podataka.

Taj zakon nije problem - na redu je za usvajanje ove godine, u okviru usklađivanja zakonodavstva sa standardima EU.

A, inače, čini mi se da ovde zakoni nisu problem, nego zloupotrebe - da donesemo onda jedan zakon protiv zloupotreba? :))
maksa83 maksa83 10:27 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

A, inače, čini mi se da ovde zakoni nisu problem, nego zloupotrebe - da donesemo onda jedan zakon protiv zloupotreba? :))


Ma naš dovitljivi sprovodilac zakona će da nađe način da i taj zakon zloupotrebi. )
Budimac Budimac 10:52 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Taj zakon nije problem - na redu je za usvajanje ove godine, u okviru usklađivanja zakonodavstva sa standardima EU.


Čini mi se da se stavljaju kola ispred konja. Prvo se donose zakoni koji širom otvaraju vrata mogućoj zloupotrebi ličnih podataka, pa onda zakon o zaštiti istih.

Koliko sam shvatio iz članka u Danasu ova odluka i nije baš u skladu sa preporukama Saveta Evrope.
Tibor Jóna Tibor Jóna 11:02 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Budimac
Taj zakon nije problem - na redu je za usvajanje ove godine, u okviru usklađivanja zakonodavstva sa standardima EU.


Čini mi se da se stavljaju kola ispred konja. Prvo se donose zakoni koji širom otvaraju vrata mogućoj zloupotrebi ličnih podataka, pa onda zakon o zaštiti istih.

Koliko sam shvatio iz članka u Danasu ova odluka i nije baš u skladu sa preporukama Saveta Evrope.


pa ne sto nije u skladu sa preporukama saveta evrope, nego bi verovatno i savet rusije i belorusije imao sta da joj zameri. ili ne bi....
vucko92 vucko92 11:09 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Koliko sam shvatio iz članka u Danasu ova odluka i nije baš u skladu sa preporukama Saveta Evrope.

Članak je simpatičan. Moje čitanje kaže da je RATEL doneo podzakonski akt (što im je verovatno u opisu posla) u odnosu na zakon o telekomunikacijama, čiji član 55 specificira upravo ovo - a ISP-ovi i mobilni operateri, koji će imati troškove od ovoga, bune se i traže "javnu raspravu" podzakonskog akta.

Ok - to je udar na njihov budžet, to je jasno, normalno je da se bune - ali nazivati zbog toga Jocu Radunovića i RATEL fašistima, zato što definišu podzakonska akta, kao što je nadahnuti Tibor uradio - mislim da je malkice preterano - zar ne? :)

Inače - ne vidim da članak kaže da je zakon u neskladu sa preporukama SE. Čak bi se i začudio, jer oni već godinama zatežu ovu oblast - probaj recimo da odeš u Italiji u Internet kafe - začudićeš se - tetka koja čuva lokal će ti tražiti TVOJ PASOŠ. Šta će tetki sa metlom moj pasoš? Pa da ga fotokopira :)

Mislim da je Francuska malo popustila što se tiče kriptografije, kao, na kraju krajeva i US (kakve je muke Fil Cimerman video kada je izdao PGP - skupljale su se po Internetu pare za njegovu odbranu na sudu), ali 9/11 je doneo dosta mraka u celu stvar.
Tibor Jóna Tibor Jóna 11:13 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!


Ok - to je udar na njihov budžet, to je jasno, normalno je da se bune - ali nazivati zbog toga Jocu Radunovića i RATEL fašistima, zato što definišu podzakonska akta, kao što je nadahnuti Tibor uradio - mislim da je malkice preterano - zar ne? :)


to cemo da vidimo kad krenu prve zloupotrebe i prva shikaniranja.
u ostalom, jel moze neki argument zasto po vasem misljenju on nije doneo jednu odluku na kojoj bi mu goebels da je ziv pozavideo?
Budimac Budimac 11:19 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Slažem se da je problem u zakonu jer se u zakonu sve to pojavljuje crno na belo. Zbog toga mi je i interesantan datum donošenja (april 2003). Ko je tada razmišljao o internet slobodama i zaštiti ličnih podataka?

No, u svetlu ove vesti (Beograd -- Ministarstvo za telekomunikacije uputilo je rešenje Republičkoj agenciji za telekomunikacije (RATEL) kojim preuzima sve nadležnosti te insitutucije na 120 dana.) mi cela zavrzlama nije jasna.

Budimac Budimac 11:21 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Inače - ne vidim da članak kaže da je zakon u neskladu sa preporukama SE.


Ne vidi se ni da je u skladu...
sentinel26 sentinel26 11:29 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

vucko92
Postoji jedna mala razlika. Naime, u Srbistanu ne postoje zakoni o zaštiti privatnosti i zaštiti ličnih podataka, niti poverenik za zaštitu ličnih podataka.

Taj zakon nije problem - na redu je za usvajanje ove godine, u okviru usklađivanja zakonodavstva sa standardima EU.
A, inače, čini mi se da ovde zakoni nisu problem, nego zloupotrebe - da donesemo onda jedan zakon protiv zloupotreba? :))

Gosn Vučko,
ovdje su još veći problemi što oni te zloupotrebe ozakonjuju na taj način što donesu niže - (podzakonske) akte, uredbe, pravilnike, uputstva u kojima se obično pozovu na neki član Zakona o vladi koji im daje ovlašćenje da ministar donese uredbu iz "svoje" nadležnosti.
90% uredbi u Srbiji u nesaglasnosti je sa zakonima i Ustavom. Znate kako "radi" Ustavni sud i koliko je dugo blokiran.
Evo vam jedan odličan primjer njihove samovolje :
19. juna 2008. godine - odlazeća - "Tehnička vlada" je donijela uredbu (glasali za nju i ministri iz G-plus-minus i DS-a ) o nacionalizaciji imovine preduzeća koja imaju sjedište na teritoriji bivše SFRJ.
E sad se sjetite da je Skupština, mnogo ranije, usvojila Zakon o ratifikaciji Sporazuma o sukcesiji kojim je to pitanje regulisano na drugi način, a ni taj zakon ne bi mogao da se mijenja bez promjene Ustava.

Šta je njih briga što su pogazili Ustav, zakon i Medjunarodni sporazum.

Ovo što su naumili, oni će sprovesti, na ovaj ili onaj način.
Sjećate li se da je jedan naručio vojni-špijunski satelit i smijenjen je, ne zbog toga već zbog podjele tudjih para unutar G-rupe.

Medjutim, to ne znači da mi ne treba da učinimo sve da ih ometamo (onemogućimo) u tim zloupotrebama.
Javne prozivke i informacije o nabavci sredstava zaštite (ko može).

Kada krene primjena privremenog sporazuma iz SSP biće lakše.


vucko92 vucko92 12:37 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Ne vidi se ni da je u skladu...

Pa da je u neskladu, to bi verovatno bila vest. Ako je u skladu, onda to baš i nije neka vest, da bi punila novine - zar ne?
vucko92 vucko92 12:43 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!


to cemo da vidimo kad krenu prve zloupotrebe i prva shikaniranja.
u ostalom, jel moze neki argument zasto po vasem misljenju on nije doneo jednu odluku na kojoj bi mu goebels da je ziv pozavideo?

Pa evo recimo primer. Određenom građaninu Joni neko počne da preti elektronskom poštom, na primer (ili građanki Srbljanović, ili građaninu Jovanoviću, ili predsedniku republike Tadiću... dodati svoje ime). Bilo bi logično da građanin Jona to prijavi policiji, koja bi onda gonila prestupnika. Ali - avaj mala izvrnuta torto - neki drugi građanin Jona smatra da je tako nešto ravno nacizmu.
vucko92 vucko92 12:45 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!


19. juna 2008. godine - odlazeća - "Tehnička vlada" je donijela uredbu (glasali za nju i ministri iz G-plus-minus i DS-a ) o nacionalizaciji imovine preduzeća koja imaju sjedište na teritoriji bivše SFRJ.
E sad se sjetite da je Skupština, mnogo ranije, usvojila Zakon o ratifikaciji Sporazuma o sukcesiji kojim je to pitanje regulisano na drugi način, a ni taj zakon ne bi mogao da se mijenja bez promjene Ustava.

Video sam tu blamažu - Slovenci su protestovali u vezi toga. Ali ne verujem da tako može da prođe.

Ali postoje stotine podzakonskih akata koja se donose a da nema takvih kontraverzi.
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:59 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

vucko92

to cemo da vidimo kad krenu prve zloupotrebe i prva shikaniranja.
u ostalom, jel moze neki argument zasto po vasem misljenju on nije doneo jednu odluku na kojoj bi mu goebels da je ziv pozavideo?

Pa evo recimo primer. Određenom građaninu Joni neko počne da preti elektronskom poštom, na primer (ili građanki Srbljanović, ili građaninu Jovanoviću, ili predsedniku republike Tadiću... dodati svoje ime). Bilo bi logično da građanin Jona to prijavi policiji, koja bi onda gonila prestupnika. Ali - avaj mala izvrnuta torto - neki drugi građanin Jona smatra da je tako nešto ravno nacizmu.


ako se to desi , uzme se sudski nalog pa se pristupi podacima. pa onda ima dokaz da je neko trazio od suda nalog za pristup podacima. a ne ovako.

ovo u realnom zivotu znaci da svi treba da drzimo otvorena vrata od kuca i stanova da bi ako policija krene da hvata nekog mogla bez problema da zivi. i ako moze stakleni zidovi....
vucko92 vucko92 13:07 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

ovo u realnom zivotu znaci da svi treba da drzimo otvorena vrata od kuca i stanova da bi ako policija krene da hvata nekog mogla bez problema da zivi. i ako moze stakleni zidovi....

U strahu su velike oči, verovatno. Meni više liči na obavezu vlasnika hotela da otvori sobu gosta policiji, po sudskom nalogu.

A što si ti toliko opsednut nacizmom, uzgred? Nema bloga gde ne pomeneš neke naciste. Ovo povezivanje nacista sa Internetom me podseti na onaj dokaz da su Srbi bili tehnološki razvijeni u srednjem veku - kad Jevrosima kaže Marku da se mane chatovanja...
maksa83 maksa83 13:10 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

i ako moze stakleni zidovi....


Panopticon


maksa83 maksa83 13:12 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

U strahu su velike oči, verovatno. Meni više liči na obavezu vlasnika hotela da otvori sobu gosta policiji, po sudskom nalogu.


Mmm, ako ćemo sa analogijama - meni ovo više liči na obavezu vlasnika hotela da ima IP kamere svuda u hotelu i u sobama, i da nadležnima omogući praćenje tih kamera po želji i potrebi, i pristup arhivskim snimcima.

Tibor Jóna Tibor Jóna 13:37 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

maksa83
U strahu su velike oči, verovatno. Meni više liči na obavezu vlasnika hotela da otvori sobu gosta policiji, po sudskom nalogu.


Mmm, ako ćemo sa analogijama - meni ovo više liči na obavezu vlasnika hotela da ima IP kamere svuda u hotelu i u sobama, i da nadležnima omogući praćenje tih kamera po želji i potrebi, i pristup arhivskim snimcima.



i to bez sudskog naloga!

Budimac Budimac 14:50 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

(Slobodan Marković, predsednik Centra za razvoj interneta) Prema njegovim rečima, Srbija je član Saveta Evrope, koji je doneo Konvenciju o elektronskom kriminalu, a Srbija je potpisnica Konvencije.
- O tome da će ovo biti urađeno niko nije bio obavešten u Srbiji. Idealno bi bilo kada bi Ratel povukao dokument, zamenio ga dokumentom SE...


To meni ne liči na to da je dokument u skladu sa SE. Da li bi bila vest ili ne (i za koga) je sasvim drugo pitanje.
Apropo niko nije bio obavešten, ponovo ukazujem na datum donošenja zakona (april 2003.)

S obzirom na nepostojanje zakona o zaštiti privatnih podataka u Srbistanu, po mom nestručnom mišljenju, već sam zakon, koga je ova odluka posledica, nije u skladu sa SE (kola ispred konja). Jer u gorepomenutoj Konvenciji o elektronskom kriminalu piše:

Mindful of the need to ensure a proper balance between the interests of law enforcement and respect for fundamental human rights as enshrined in the 1950 Council of Europe Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, the 1966 United Nations International Covenant on Civil and Political Rights and other applicable international human rights treaties, which reaffirm the right of everyone to hold opinions without interference, as well as the right to freedom of expression, including the freedom to seek, receive, and impart information and ideas of all kinds, regardless of frontiers, and the rights concerning the respect for privacy;

Mindful also of the right to the protection of personal data, as conferred, for example, by the 1981 Council of Europe Convention for the Protection of Individuals with regard to Automatic Processing of Personal Data;


Cela konvencija

Zakon i odluka jesu Himlerovski (Tibor je tu malo pobrkao lončiće Gebels je bio propagandista, a Himler nadležan, između ostalog i za Gestapo) i teško se može braniti. Poltika generalno (po mom mišljenju) jeste reket ali postoje nijanse. U ovom slučaju cena "zaštite" je malo revisoka i graniči s ugnjetavanjem (ma šta graniči! jeste).
maksa83 maksa83 17:39 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Zakon i odluka jesu Himlerovski (Tibor je tu malo pobrkao lončiće Gebels je bio propagandista, a Himler nadležan, između ostalog i za Gestapo) i teško se može braniti.


Ma pusti Tibora, ja odbijam da zauzmem jasan stav po ovom pitanju dok tu temu ne obradi Dušan Maljković tako što će da propusti RATEL i celu ovu pojavu kroz sito dijalektičkog materijalizma, fino ga epistemološki ošmirgla , izbrusi eshatološke ivice i celu stvar izlakira sa 2l Kanta i na kraju išara sprejom od Hegela. Do tad je sve ovo mutno i nejasno.

Poltika generalno (po mom mišljenju) jeste reket ali postoje nijanse. U ovom slučaju cena "zaštite" je malo revisoka i graniči s ugnjetavanjem (ma šta graniči! jeste).


Hm, ima tu nečeg - kad se dese ovakvi neobjašnjivi nagli pokreti za koje nema skroz jasnog objašnjenja - follow the money. Drevna težnja BIA da zna sve o svima nije dovoljna kao objašnjenje, odn. sigurno postoji nešto prozaičnije pošto više nema one ideologije koja je bila jedini pokretač. U celoj stvari će neke pare preći iz tačke A (ili tačaka A1, A2, A3 ...) u tačku B. Onaj ko stoji iza tačke B je u korenu svega ovoga. Trenutno ne vidim ništa osim gomile opreme i ekspertize koju će provajderi morati da plate. Kome?
vucko92 vucko92 20:36 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

To meni ne liči na to da je dokument u skladu sa SE. Da li bi bila vest ili ne (i za koga) je sasvim drugo pitanje.

Apropo niko nije bio obavešten, ponovo ukazujem na datum donošenja zakona (april 2003.)

Izvinjavam se na zakasnelom odgovoru - ovde u Škotskoj greh je ne iskoristiti lep, sunčan dan :)

Ja moram da priznam da nisam stručan da procenjujem usklađenost domaćih zakona sa preporukama SE, ali očekivao bih da ima pravnika, čak i ovde na blogu, koji bi imali šta da kažu o ovome (nema Kamička, ona je često imala sjajnih doprinosa razjašnjavanju pravnih stvari ovde na blogu :) ). A, na kraju krajeva, mi se sada usklađujemo sa zakonodavstvom EU, pa će verovatno doći još tih razno-raznih progresivnih zakona. A ovakvih stvari računam da je od uvek bilo, od kraljevine Srbije, preko kraljevine SHS/Jugoslavije, preko FNRJ/SFRJ pa do Republike Srbije - tako da mi se čini da je ova sad stvar više nešto tipa rupe na saksiji.

Što se tiče datuma - pa ok, to je, znači, doneto u vreme Sablje - ne sumnjam da im je tada trebalo. Ali opet - meni je logično da policija ima mogućnost da prati osobe za koje se smatra da su opasne po društvo. U skladu sa zakonom, naravno. E sad - što je ISP biznis usitnjen, a oprema šarolika, pa možda nije baš lako obezbediti praćenje u skladu sa zakonom - o tome može svakako da se raspravlja.

Ali nazivati stručne službe i profesore tehnike nacistima, zato što pripremaju podzakonske akte koji nisu u interesu jednog segmenta privatnog sektora - meni je malo bezveze, moram da priznam. Takoreći - gebelsovski :)
ecce-florian ecce-florian 22:46 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

ovde u Škotskoj greh je ne iskoristiti lep, sunčan dan :)

imam puno razumevanje
ali očekivao bih da ima pravnika, čak i ovde na blogu, koji bi imali šta da kažu o ovome

ima
mnogo van mete u startu da bi moglo lako da se ispravi
A ovakvih stvari računam da je od uvek bilo, od kraljevine Srbije, preko kraljevine SHS/Jugoslavije, preko FNRJ/SFRJ pa do Republike Srbije

ima i sad.
pošta- odeljenje za telefonski saobraćaj ( sadašnji telekom) npr. je imala posebne prostorije za kontrolu telefonskog saobraćaja ( i ima ih i sada) gde je dozvoljen pristup samo ovlašćenim licima . najčešće to u većim poštama bio zadnji sprat a posle se ispostavilo kao zgodno ( ili nezgodno zbog zračenja) u blizini antena na krovu.
Na trasi kabla ranije postavljana čvorišta ( kuće koje su bile nalik stambenim zgradama)sa istom namenom.
Pretpostavljam da je i sa optikom isto.
meni je logično da policija ima mogućnost da prati osobe za koje se smatra da su opasne po društvo. U skladu sa zakonom, naravno

Normalno i primenjeno u svim organizovanim društvima.
Zakonom propisani uslovi za kontrolu , odnosno povredu prava privatnosti.
Prekoračenja ovlašćenja i zloupotreba uvek bilo svugde i uvek će biti.
Kontrola oduvek postojala i uvek svugde i oduvek bila nedovoljna
Borba protiv povrede privatnosti isto tako legitimna i poželjna. Ne mož' da škodi.

Bilo bi lepo pročitati post o pravnom postupku suprotstavljanja kontroli od strane Googla npr .
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:16 27.07.2008

Re: Hvataj nacistu!

Borba protiv povrede privatnosti

...je umrla 911.
vnk vnk 00:44 27.07.2008

Koliko smo zaista zabrinuti?

Nije moglo bolje - ovako bar svi znaju da nista nije privatno, pa umesto uljuljkavanja u prividu anonimnosti na Internetu, ljudi konacno mogu da preduzmu nesto po tom pitanju. Mogli su svi jos odavno, ali neka ovo bude podstrek.

Vec godinama postoje tehnoloska resenja koja obezbedjuju potpun ili makar visok stepen privatnosti i potrebno je samo malo truda da se nauci nesto novo i onemoguci (ili makar napravi izuzetno teskim) virenje preko ramena onima koji nameravaju da prisluskuju i citaju.

Bespredmetno je diskutovati o ovoj temi, a povezivati se na Internet sa Windows, OSX ili nekog drugog zatvorenog operativnog sistema. Samim pristajanjem na Microsoftovu ili Apple EULA licencu, ljudi se u potpunsti lisavaju svoga prava na privatnost.

Lek je vrlo pristupacan i besplatan - Fedora Linux distribucija (kao i sve ostale - Ubuntu, Debian, SuSE) sadrzi alate za email enkripciju, SElinux (security enhanced linux), pravi firewall software, VPN software, alate za otkrivanje rootkit_ova, alate za detekciju upada na kompjuter/mrezu i (od verzije 9 - sadasnje), mogucnost enkripcije celog file sistema od trenutka pocetka instalacije.

Prema tome - u se i u svoje kljuse. Lako cemo posle sa protestnim saopstenjima i gradjanskom neposlusnoscu. Ako sami za sebe nesto ne uradimo, ko ce?
mungos92 mungos92 00:55 27.07.2008

Re: Koliko smo zaista zabrinuti?

vnk
Ako sami za sebe nesto ne uradimo, ko ce?


RATEL, BIA & SONS od Plaze, UNLTD

Mungos, The Cyber & Svakojaki Terorista

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana