неопростиво

Черевићан RSS / 12.06.2008. u 13:44

 

гост аутор Ms. Ivana К.

 

 

Zapocelo je banalnom epizodom. Negde na netu, citajuci nesto o filmovima, jedan od onih anonimnih junaka koji sve kazu bez dlake na jeziku tako nevidljivi je izjavio ‘filmove gledaju samo luzeri’. Nevaspitani klinac. Sledeceg dana, i onog nakon toga, i nedeljama kasnije, fraza se uporno vracala. Mada je pocetak krenuo nekih par godina unazad. Gledala sam, a i nisam, pocetak nekog nepoznatog filma, snimljenog bez budzeta (i to mu se videlo), koji je pretendovao na avangardne lovorike trenutno popularnog ‘nezavisnog’ filma. U prvih par minuta mladic i devojka dolaze u posetu njenoj majci, i te noci, dok bi svi trebali da spavaju, on masturbira u kuhinji, majka naidje, upali svetlo, i ima sta da vidi. Tip koji masturbira, ili glumi, kako god, je film napisao i rezirao. Film tu zaleprsa u pokusaju da uhvati zamah neshvacenog artista i masturbatora, ali sam ja ugasila TV. Na putu do kreveta pitala sam se da li je izvikana kompleksnost ljudske psihe ipak samo jedan obican hype. Izmedju egzibicionista i voajera, pa onih koji lazu i sve to prodaju, pronaci malo hladovine od bullshit-a postaje najteza stvar na svetu. Pitala sam se jos i da li ja zaista ne znam sta bih sa svojim zivotom kad sam voljna da otvorim vrata kompletnim strancima, koji su uz to mediokriteti u najboljem slucaju i kao masturbatori, i pustim ih unutra. Ono sto su me roditelji ucili da ni pod kojim uslovima ne radim. I sto je trebalo da bude davno savladano. Od tada je to postajalo sve cesce, da iznervirana iskljucim monitor - iznervirana zato sto uhvatim gomilu pretendersa kako se trude iza kamere i scenografije da lazu, poturaju ideje i slike koje cak nisu ni polusvarljive, i ja sedim, i gledam. Ma ni to nije bio pravi pocetak. Ne znam, eto, kad je pocelo, ali ‘luzeri’ pomenuti od strane anonimca su bili dobro smesteni i zapoceli su reakciju.

 

Svaki film, ukljucujuci dokumentarne, je neko napisao. Oni postave kameru ovako, i sve sto se vidi nije ono sto kamera snima vec sto oni  zele da kamera snimi. Posledicno, ja gledam ono sto neko zeli da vidim. Kvantitativno - to su godine gledanja u ono sto neko drugi zeli da vidim. Ljudi uvek misle da su pametniji nego sto jesu. Tu nema greske. Svako ko je proveo godine gledajuci ono sto drugi zele da vide je postao puno drugacija osoba od one sa kojom je krenuo. Programiranje i reprogramiranje u neprekidnom procesu, velikom brzinom, procesovanje informacija, slika, zvukova, karaktera, je igrarija u poredjenju sa onim sto se stvarno desava. Pricam o tome da se bojim da nisam vise stvarna. Nisam cak ni lik u nekom filmu. A lik iz knjige sigurno nisam – ovih dana je za lik jedne knjige neophodno da bude vrlo dramatican. Sve drame koje poznajem su blede imitacije. Sve herojine koje znam isto tako – ne znam u stvari ni jednu, van filmova i knjiga. Ljudi, pravi, od krvi, mesa i koji ne vole da se tuku, su izbledeli u banalnost.

 

Evo, na primer, ja: zivot koji sam zivela do sada je bio svedok jednoj mirnoj egzistenciji. Videla sam vrlo malo nasilja. Nikada nijedno ubistvo. Nisam cak ni tip koji trazi neki surovi thrill. Stvari koje su meni uzbudljive obicno imaju veze sa inspirativnim scenama, lepotom, i idejama. Ponekad glasna muzika ili casa vina postignu efekat.

 

Moj mentalni sistem svedoci medjutim da sam videla na stotine, verovatno i hiljade ubistava. Silovanja, tuce, ljude spaljene zive, deca zlostavljana na nacine za koje nisam mogla da pomislim da je moguce uopste izmisliti, nasilje nad zenama, vredjanje zena, verbalno i mentalno ponizavanje, torture, porodice koje se zovu porodice vajda zato sto zive na istoj adresi, i u kojima ljudi tuku druge ljude do krvi i slina razmazanih po zidovima i namestaju, katastrofe sa ljudima zverima i zverima koje vrlo lice na ljude, pesnicenja koja traju i traju sa povodima koji su dovoljan razlog da se ugasi Big Bang pre nego sto je sav ovaj shit krenuo. Gledala sam sta bi sve ljudi uradili zbog para, ili seksa, a mnogo bih volela da nisam. I videla lose ideje, lose zube (ovo poslednje vrlo retko u americkim filmovima), lose oci i ruke, lose, lose ljude. Kaze nedavno Anthony Lane, filmski kriticar u Newyorker-u, kako zaista niko nije vise zainteresovan za unutrasnje muke serijskog ubice. Anthony, covece, to sam i ja pomislila kad sam poslednji put gledala onu lepu Ashley Judd kako bezi sva izmodricena od manijaka koji kasapi zene, sto spada u omiljene motive filmskih pregalaca – izmodricene zene i kasapljenje zena. Gledala sam vise seksa nego sto sam ga imala, ili cu ikada imati. Mnogo puta sam pomislila da seks nikada vise necu imati nakon sto sam videla to sto sam videla. Provela sam vise vremena sa popularnim glumcima nego sa mnogim ljudima koje racunam u prijatelje. Podjednak broj puta sam bila svedok i zrtva nasilju u koje sam gledala da bi mi verovatno dali besplatni pristup i terapiju na Victims Anonymous. Ali pouzdano znam da mi nesto iznutra nece nikad oprostiti. Miran zivot, pitoma narav, i zena na ivici nervnog sloma ne idu jedno s drugim. Kakva masovno prodata laz. I ja sam je kupila.

 

I tako me je filmska industrija, jos znana i kao sedma umetnost, dovela do toga da ako se karakter u americkom fimu nadje uvece na gradskoj ulici ili putu, moj imuni sistem pocinje da luci kortizon u pripremi za neki uzas, napad, ili klanje, jer to je sve sto se radi po americkim putevima i ulicama uvece.  Pretpostavljam da ni sve zadnje namere filmadzija nisu mogle da predvide sta ce se svetu zaista desiti gledajuci njihove filmove (ne tvrdim da se tome ne raduju). Neko je to radio zbog para, neko zbog umetnosti, ili srca, i ja sa njima saosecam jer prezivljavanje danas nije o korici hleba vec o necem sto se zove megalomanska masturbacija umotana u demagogiju koju hrani baterija velicine Jupitera, a to ne moze da bude lako.

I ja zaista ne znam kako je sve zapocelo, ali znam da je neoprostivo.

 



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jasnaz jasnaz 14:00 12.06.2008

the end

Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 14:09 12.06.2008

Re: the end

Fantasticno, efektivno. Hvala, jasna.
Jeremija Jeremija 14:02 12.06.2008

Koga ja to vidim?

Kad sam bio mali voleo sam one kauboje što pobeđuju u obračunima...
Kad sam bio mlad voleo sam one buntovnike protiv sistema, pa makar i ne pobedili, ali da ostanu buntovnici do kraja...
Već neko vreme, volim filmove u kojima su glavni likovi bračni par sa dvoje dece i kerom, a koji lepo i mirno žive u svojoj kući sa prostranim vrtom.

Verovatno vam je jasno koga sam ja to čitavo vreme gledao u filmovima.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 14:15 12.06.2008

Re: Koga ja to vidim?

Jeremija
Kad sam bio mali voleo sam one kauboje što pobeđuju u obračunima...Kad sam bio mlad voleo sam one buntovnike protiv sistema, pa makar i ne pobedili, ali da ostanu buntovnici do kraja...Već neko vreme, volim filmove u kojima su glavni likovi bračni par sa dvoje dece i kerom, a koji lepo i mirno žive u svojoj kući sa prostranim vrtom.Verovatno vam je jasno koga sam ja to čitavo vreme gledao u filmovima.


Jeremija, lep Vam je ovaj obrt i ugao razmisljanja, i podeca da uvek postoji bar 360 razlicitih ulgova gledanja, a verovatno i koji milion.
Ja i dalje volim i buntovnike i junake koje pobedjuju, a volim i te sa kerovima i decom. Ali ima mnogo onih koje ne volim. Nikada ih nisam ni volela, samo sam prevarila sebe ovako ili onako, iz lenjosti, udobnosti kauca, hype-a...

Medjutim, to vise nije stvar toga voleti ili ne. Jel' su filmovi po nama, ili mi po filmovima. Mi u filmovima. A kuda idu filmovi. Sta ce toliko filmova u mojoj glavi. Cije slike. Zasto toliko slika. I tako dalje..
Kazezoze Kazezoze 14:20 12.06.2008

Prozor u svet

Otvorivshi televizor, vadio je deo po deo,
dok od njega nije ostala prazna kutija.

Gurnuo je glavu u napravljenu prazninu i chekao.

Nakon poduzheg vremena, iznerviran,
pokupio je sve delove i zajedno sa kutijom izbacio na djubrishte.

Zachudjenom komshiji je objasnio:

"Ne treba mi 'prozor u svet' u kojem vlada totalni mrak!"

Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 14:29 12.06.2008

Re: Prozor u svet

..:"Ne treba mi 'prozor u svet' u kojem vlada totalni mrak!"


Da, a steta je, zar ne? Moglo je to mnogo bolje.
Spiridon Spiridon 14:33 12.06.2008

Re: Prozor u svet

Kazezoze
Otvorivshi televizor, vadio je deo po deo,
dok od njega nije ostala prazna kutija.

Gurnuo je glavu u napravljenu prazninu i chekao.

Nakon poduzheg vremena, iznerviran,
pokupio je sve delove i zajedno sa kutijom izbacio na djubrishte.

Zachudjenom komshiji je objasnio:

"Ne treba mi 'prozor u svet' u kojem vlada totalni mrak!"



ja znam slicnu pricu gde je tip takodje izvadio sve delove iz TV (osim trafo), gurnuo glavu u napravljenu prazninu i na licu mesta poginuo.

elektro pionir
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 15:00 12.06.2008

Re: Prozor u svet

Spiridon

ja znam slicnu pricu gde je tip takodje izvadio sve delove iz TV (osim trafo), gurnuo glavu u napravljenu prazninu i na licu mesta poginuo.


Tu su neke hemijske supstance verovatno bile odlucujuce.
Hvala za muzicki prilog.
I onaj TV je jako dobar.
margos margos 14:45 12.06.2008

...

Nekada ili neki ljudi su toliko navučeni na magičnu kutiju, da ne znaju da postoji dugmence kojim mogu da je isključe. Radimo to iz različitih razloga - da budemo informisani, da ne budemo sami, da možemo posle da se hvalimo šta smo videli i čuli. Ako nije bilo na televizoru, onda kao da nije ni bilo... dešava se samo ono što kamere zabeleže. Danas, ako nas nema na Googlu - pitanje da li smo stvarni...:)))

Ja nekoliko godina nisam gledala TV niti išla u bioskope... Dešavale su mi se lepe i manje lepe stvari u životu, ali je bilo uzbudljivo i interesantno. Kada mi se desila jedna romantična priča u kojoj mi je Gospodin doneo 'ptičje mleko' i celu priču o njemu - kako je učio ptičji jezik, kako ih je molio da mu ga daju... kako se jedna ptica smilovala.... itd itd... a ja razneženo pričala prijateljici ovisnoj od filmova - ona mi se smejala kako sam glupa i padam na fore... Onda sam joj rekla da više volim da živim filmove, nego da gledam druge. I ako treba, da se smejem sebi i plačem zbog sebe, a ne zbog filmskih junaka...

I, isterala sam mnoge iz moje glave, namerno i svesno.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 15:09 12.06.2008

Re: ...

margos
Nekada ili neki ljudi su toliko navučeni na magičnu kutiju, da ne znaju da postoji dugmence kojim mogu da je isključe. Radimo to iz različitih razloga - da budemo informisani, da ne budemo sami, da možemo posle da se hvalimo šta smo videli i čuli. Ako nije bilo na televizoru, onda kao da nije ni bilo... dešava se samo ono što kamere zabeleže. Danas, ako nas nema na Googlu - pitanje da li smo stvarni...:)))


margos, sve to stoji, i kvantitet varira od pojedinca do pojedinca, plus je nekome i malo previse a neko vec ni ne oseca ruke..
Stvari se desavaju ljudima iz razlicitih razloga. Nekad se ljudi desavaju ljudima. Retko kada se ljudi desavaju stvarima. Za to verovatno treba najvise volje.
Ne znam ljude koji toliko prate TV, i stvarno otkud sve ovo dopire.

Prica o pticjem mleku je lepa. Prijateljica ovisna o filmovima verovatno ima problem i bez filmova. Ali svaka cast na pravljenju prazvog izbora.
Spiridon Spiridon 14:55 12.06.2008

..

jinks jinks 17:40 12.06.2008

Fear pumping

I tako me je filmska industrija, jos znana i kao sedma umetnost, dovela do toga da ako se karakter u americkom fimu nadje uvece na gradskoj ulici ili putu, moj imuni sistem pocinje da luci kortizon u pripremi za neki uzas, napad, ili klanje, jer to je sve sto se radi po americkim putevima i ulicama uvece. Pretpostavljam da ni sve zadnje namere filmadzija nisu mogle da predvide sta ce se svetu zaista desiti gledajuci njihove filmove (ne tvrdim da se tome ne raduju).

U filmu "Bowling for Columbine" Majkla Mura, data je interesantna uporedna analiza Amerike i Kanade, bas na temu kvotovanog dela posta.





(deo emisije o Kanadi, o tome kakvu sve razliku, pored svih slicnosti po nezaposlenosti, siromastvu, sastavu stanovnista, izmedju US i Can pravi to sto na medijima ljudi nisu konstantno izlozeni fear pumpingu ... bar po misljenju Mura)
Filip2412 Filip2412 18:21 12.06.2008

americaaaaaaaaaa

Mure jeste malo preterao ali je definitivno u Canadi bolje sto se tice neke opste brige za coveka.

Divljacki rezim u USA je uvek tako sarmanto nekako predstavljen u filmovima da bez obzira na negativnosti koje se prikaziuju ljudi ne veruju da je bas tako u stvarnosti a cesto zapravo bas jeste tako.

Otkada sam dosao u Kanadu koje jeste drugacija ali po mnogome i slicna meni se jos manje svidjaju holivudski filmovi nego pre. A posebno mi nisu simpaticne scene sa nekakvom kucicom prikolicom i beskrajnom ravnicom gde se pogled gubi i sunce vidi na horizontu a konj u pozadini i slicno. Sve je to fuj. Nekada mi je izgledalo romanticno a sada kad shvatam da ta zemlja zapravo zaista tako izgleda jednostavno mi je taj prizor ruzan. Uostalom sta videti od kulture tamo, plasticnog miki mausa na Floridi????

“America is the only country that went from barbarism to decadence without civilization in between.”
Oscar Wilde
Filip2412 Filip2412 18:29 12.06.2008

jedan film...

http://www.imdb.com/title/tt0395291/

This movie was shot during the USA tour of Laibach that occurred at the same time as the presidential elections 2004. more


Peter Mlakar: You appear to us, who had a chance to see you from up close and personal, as a third world country, a clumsy giant filled with fear and prejudices, a giant child abused by his parents, a large flock of sheep on the open range, without a ranger - without a shepherd, and a leader.

--------------------------------------------------------------------------------
Rex Church: America possesses no soul, so technically, killing this country would not be a crime.

--------------------------------------------------------------------------------
Christian Matzke: But the problem is: no matter where you go in the world, U.S. politics and U.S. policies will affect you. So I don't know if it's better to stay here and try to change things from the inside.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 20:50 12.06.2008

Re: Fear pumping

U Kanadi se stalno vrsi poredjenje sa Amerikom, sto je neizbezno kad je Amerika odmah tu, osim toga Amerika sve podseca na sebe i kad nije u komsiluku. Ima sve to i koju dobru stranu. Self-evaluation.
Amerikanci koji se porede sa Kanadom su retki, i vam Michael Moore-a ne secam se drugih primera. South Park su to izveli na drugaciji nacin.

U Kanadi ima puno problema, i ona nije homogena. Ja zaista poznajem jedino Toronto, pa i to iz nekog svog ugla. Ono sto sam uvidela vremenom je da svaki grad ima nesto svoje, i da su ljudi formirani sredinom u kojoj rastu i zive najveci deo svog zivota. Govoriti o nacionalnim obelezjima je stvarno rastezati pojmove, praviti vestacke, i ocito sa politickim ciljem.

Ne znam da li ljudi u Americi zive u strahu. Ja ne zivim u strahu, medjutim zrtva sam invazije. Kao i Amerikanci. Mind pollution nije marginalna stvar. Filmska ponuda kao i sve drugo se povodi nekim glavnim principima, medju kojima vodi ekonomski, s tim da ako je jednom nesto proslo, pa je proslo i drugi put, proci ce jos milion puta sa manjim ili vecim varijacijama, i manje ili vise umetnosti. Uvek uz isti izgovor - trziste i publika to traze. A kad ne traze, umetnicka sloboda nalaze. A publika ne trazi nista. I umetnicka sloboda nije nimalo slobodna, jer zavisi od finansiranja uglavnom. I tako dalje.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 21:03 12.06.2008

Re: americaaaaaaaaaa

Filipe, meni se kanadski filmovi svidjaju daleko manje od holivudskih. Retko ih i gledam. Pokusala u vise navrata i nije islo. Uspesni Kanadjani u filmu vecinom snimaju holivduske produkcije. Im puno holivudskih filmova koje volim. Hocu da kazem, ne kritikujem americki film zasebno, iako je on najveci deo ponude, i najvise nudi scene uzasa koje sam gore nabacala. Zasto je tako bi svako u toj industriiji nasao gomilu izgovora, ili opravdanja, bez sekunde oklevanja.
A ja sam rekla sta o tome mislim u pretposlednjoj recenici svog teksta.
Self-evaluation bi mozda pomogao da se sacuva magija filmova za nesto bolje, ali je i film otisao putem svake dobre ideje.

Sto se tice navoda koje si citirao, tragicno je kako je Amerika badly managed country. Njen ekonomski sistem je sa druge strane izuzetno agresivan i brutalan, i najveci eksport ostatku sveta. Pitam se kad ponestane jeftine radne snage da li su majmuni sledeci na redu. Da budu obuceni za poslove na fabrickoj traci. Ono sto se sami nisu dosetili, drugi uce od njih, i tako.. uzbudljiv je svet, nema sta.
Filip2412 Filip2412 21:52 12.06.2008

Re: americaaaaaaaaaa

Pravo da ti kazem kanadski film skoro da nikada nisam ni gledao jer po savetu rodjenih kanadjana cim procitam u podnaslovu da je film kanadski ja to preskacem. Kanada je u filmu nebitna pored takve gigantske produkcije kao sto je Holivud u komsiluku.

Ne znam sto se tice ekonomije sta ce biti... cini se da ova recesija nije jedna od onih koje dodju i prodju. Meni sve to izgleda kao ujednacavanje standarda zivota na planeti. Kinezi i Amerikanci bice blize za jedan korak nakon ove recesije.

Meni je najgluplje kod USA sto se oni nikada ne takmice da budu prvi po zdravstvenoj zastiti, po niskom nivou kriminala, po malom broju siromasnih.... ne, njih samo zanima jedno - a to je da budu najjaci po vojnoj snazi
Gde je tu patriotizam, osecanje pripadnosti zajednickoj kulturi i osecaj borbe za zajednicko dobro.... nema nista od toga. Samo sebicluk i borba za sebe.

Kultura ne postoji. Plasticni Miki Mausi Koka Kola i MCDonalds mozda izgledaju kao kultura sa strane ali kad dodjete u severnu ameriku i vidite da je to zapravo sve, da je ostalo samo siroko prostranstvo onda se coek nekako rastuzi. U poredjenju sa arhitekturom i umetnscu koja se moze videti u Evropi USA & Canada izgledaju samo kao veliko i prostrano nista.

Nema nista na brzinu, mozda ce sev amerika imati nesto po cemu je zaista prepoznatljiva ali za jedno par hiljada godina.

Drugo, nevaspitanje bre i primitivizam. Par puta sam bio u USA i na granici se osecam ko nekada pre 30 godina kad sam iso za Bugarsku. Samo sto ti ne zvizne samarcinu onaj na salteru, dere se na ljude bukvalno.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 04:12 13.06.2008

Re: americaaaaaaaaaa

Filipe, puno toga kritikujes. Ne posmatram nikoga na takav nacin, Amerikance ili druge nacije. Odnosno, moj kriticizam spada u prosta opazanja. Ljudi zive onako kako zive. To kako zive je njihova kultura. Amerika je velika zemlja, teritorijalno i mnogoljudna, sa korenima u bezbroj nacija, sa... takva je kakva je.
Iz licnog iskustva mogu da kazem da nisam naisla na neljubazne Amerikance, one na duznosti ili neke druge. Nevaspitanje i primitivizam se nikako ne bi mogli primeniti na Ameriku. Ako se pod njima podrazumevaju povrsni kontakti u kojima se ljudi srecu bilo gde. Naprotiv.
To sto tako puno toga ne valja u Americi, kao zdravstveno osiguranje koje pominjes, kontrola oruzja i mnoge druge stvari, ne znaci da nikome nije stalo da se to razresi ili postane bolje. steta je da nije bolje. Ali mnogo toga je steta i sire od Amerike.
Черевићан Черевићан 20:20 12.06.2008

маам слика титрави

. . . . . . усело наше бијоскоп је долазијо само улето сваког четвртка,трећег, редовно, натракторској приколци исфабрике,по сата друмом низдунав.ондаксмо на орук машину уносили усред задружне сале анаспрам кадгод окреченог зида убело. Између би се једно неколко редиклупа послагало и .. . . прецтава је могла почети чим мајстор попије преко убурцузу пар шприцера да отпрашине путне грло пропере . билоије филмова разни фела,од они смачовањом, пуцањем, било је тарзана, до неки досадни са љубљењем кад се мало мало претрчавало прекосокака на пиће. Публику ненавиклу на ћутање до једа су доводили озвучени јер се није могло диванити док ролна иде .неми су били оно право, углавном неки смешни а урнебес је настајао кад се публика запиљи уједне секвенце а месар финдрик,ко Strongman јак ,онако састране преврне први ред клупа са свим забленутим у радњу а они ко карте испретурају све редове иза .и нато онда већ је било пар анпера сводом спремљено па пљус по испретураном метежу .Уствари, то је била поанта провода бијоскопског а не оно дрктаво назиду одмува усраном. . . . .

Убијоскопе подуго неидем, теве неимам ,књиге док сам чито , чито, сад ,има томе ,почех даи пишем .оно пак мало слапатопа што се тривијално информишем задоста бива , илепоми, уовим годинама, верујте, док знана крилатица . . . . благословено незнање . . . . све ми разумние звучи мозгом.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 21:08 12.06.2008

Re: маам слика титрави

Ovo tvoje, dragi C, doziva Cinema Paradiso, i mnoge lepe trenutke iz svacijeg detinjstva.
A o blazenom neznanju i ja sve cesce razmisljam. Aktivno vezbam izbegavanje, ali je steta ucinjena i ponekad, eto, lamentiram.
Jeremija Jeremija 22:44 12.06.2008

Re: маам слика титрави

Kad je Lala posle oslobođenja prvi put u varoši gledao bioskop, pitali ga komšije:
-Kako je bilo, Lalo?
-Lepo, odgovara.
-Pa, jel baš sve bilo lepo?
-Sve, odgovara.
-Pa, dobro Lalo, šta je ondak bilo najlepše?
-Ta, najlepše je bilo na kraju kad su delili kapute. Ja sam uzeo tri.
Dolybell Dolybell 20:26 12.06.2008

Hm Hm

Teško je reći da li je ulica ušla u film ili je film izišao na ulicu ...
pre će biti da je ulica ušla u film - a posle su sve pesnici naduvavali...
pa ponovo vratili na ulicu i tako u beskrajon...
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 21:10 12.06.2008

Re: Hm Hm

Dolybell
Teško je reći da li je ulica ušla u film ili je film izišao na ulicu ...pre će biti da je ulica ušla u film - a posle su sve pesnici naduvavali...pa ponovo vratili na ulicu i tako u beskrajon...


Verovatno je tako bilo, Dolybell. Dovoljna je bila jedna ulica, i posle vise nijedna druga nije ista.
Ruben Ruben 22:32 12.06.2008

Moj đed

Moj đed Jakov je tu negde posle rata (45-te) otišo (odveli ga) da pogleda bijoskop što je došo u selo.
Gledo je ,,Slavicu,,. I lepo se onako već mator i dostojanstven isplako, bilo mu žao.
Dobro. Odvedu ga i sutra.Videli da ga se dojmilo. Krene film, on gleda razrogačeno ono isto od sinoć, ustane, pljune i izađe napolje.
Nikada više nije ni dozvolio da se u njegovom prisustvu priča o ,,bijoskopu,,.
Dakle, ne vredi i ne treba.Mislim imati stav i filmu, slici ili bilo čemu od toga.
Treba se nadati dobrom filmu, knizi....
B.Pekić je valjda rekao nešto o tome - književnost je filosofija sa maštom.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 04:16 13.06.2008

Re: Moj đed

Simpaticna prica. I opet, sirok je svet sa razlicitim dozivljajima u njemu.
Nisam sigurna da razumem za stav prema filmu, slici i sl. Moze da ti se dopadne ili ne. To jeste stav. Moze i da se okrene glava na drugu stranu. Ne znam da li je to stav, jeste pretpostavljam.
treba se nadati dobrom, svakako.
Milan Novković Milan Novković 02:01 13.06.2008

"The futile laborer of the underworld"

...It is during that return, that pause, that Sisyphus interests me. A face that toils so close to stones is already stone itself! I see that man going back down with a heavy yet measured step toward the torment of which he will never know the end. That hour like a breathing-space which returns as surely as his suffering, that is the hour of consciousness. At each of those moments when he leaves the heights and gradually sinks toward the lairs of the gods, he is superior to his fate. He is stronger than his rock....


Pitanje je da li je Sizif paćenik ili je, kao po Homeru, najmudriji i najrazboritiji od svih smrtnika.

Ja u kući imam više televizora, sve kanale, a bioskopi mi poslastica (iako sve ređe idem).

Na kraju, mislim, sasvim je ok da se čovek rukovodi zadovoljstvom dok na taj način ne ugrožava okolinu, što je uvek veliko pitanje kad su razne indirekcije i derivati u pitanju, i sasvim je ok bataliti viši smisao osim ako baš ne možemo bez njega.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 04:40 13.06.2008

Re: "The futile laborer of the underworld"

...It is during that return, that pause, that Sisyphus interests me. A face that toils so close to stones is already stone itself! I see that man going back down with a heavy yet measured step toward the torment of which he will never know the end. That hour like a breathing-space which returns as surely as his suffering, that is the hour of consciousness. At each of those moments when he leaves the heights and gradually sinks toward the lairs of the gods, he is superior to his fate. He is stronger than his rock....
Pitanje je da li je Sizif paćenik ili je, kao po Homeru, najmudriji i najrazboritiji od svih smrtnika..


Well. I don't buy either part.

...Ja u kući imam više televizora, sve kanale, a bioskopi mi poslastica (iako sve ređe idem).Na kraju, mislim, sasvim je ok da se čovek rukovodi zadovoljstvom dok na taj način ne ugrožava okolinu, što je uvek veliko pitanje kad su razne indirekcije i derivati u pitanju, i sasvim je ok bataliti viši smisao osim ako baš ne možemo bez njega..


Milane, niko nije bio prozvan :)
I ja volim da idem u bioskop. Najvise kad su poluprazni. Jeste, sve postaje pitanje, vece ili manje, posle nekog vremena. Treba sebe redovno proveravati, koliko sam ziva i sl. Visi smisao uglavnom zaobilazim.
Milan Novković Milan Novković 10:07 13.06.2008

Re: "The futile laborer of the underworld"

Well. I don't buy either part.

Ja sam amater-čitač pa tako nikad nisam ni pomislio šta su, ili bi mogli da budu, dublji razlozi koji su naveli Kamija da počne da piše Mit o Sizifu. A da je tema vanredna to svi osećamo

Homerovo mišljenje je teže kupiti danas i, što bi rekao I. Berlin, nemoguće shvatiti u iole koherentnoj celini, ali razmišljanje postaje interesantnije kako čovek počne da zamišlja život mnogo "jednostavniji", teži i neizvesniji nego danas..

Milane, niko nije bio prozvan :)

Nisam se ni osetio prozvan nego i sam često razmišljam na sličnu temu - ako uzmem sve kanale većina nisu mnogo vredni i u razne nivoe svesti mi se slažu fragmenti kojima tamo nije mesto. Ako ne uzmem ništa ko da spavam vreme koje je interesantno (pa kome i kad je to radost a kome i kad prokletstvo).

Pa mi se čini da dok su nam interesovanja široka i radoznalost nezajažljiva "pleasure principle" će "iscediti" više dobrog iz više kanala, nego iz manje :) Tj široka interesovanja i radoznalost će stvarima posvetiti vreme koje im pripada i dati im težinu koja im odgovara.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 13:34 13.06.2008

Re: "The futile laborer of the underworld"

Ja sam amater-čitač pa tako nikad nisam ni pomislio šta su, ili bi mogli da budu, dublji razlozi koji su naveli Kamija da počne da piše Mit o Sizifu. A da je tema vanredna to svi osećamoHomerovo mišljenje je teže kupiti danas i, što bi rekao I. Berlin, nemoguće shvatiti u iole koherentnoj celini, ali razmišljanje postaje interesantnije kako čovek počne da zamišlja život mnogo "jednostavniji", teži i neizvesniji nego danas...


I ja sam amater-citac. Amater i u zivljenju. Imam par nekih vestina i znanja, to je sve.
Sto se tice mudrog Sizifa - postoji i 'ne'. Okay, kapiram da kad se Bogovi umesaju, 'ne' i nije neka opcija. Ili ipak jeste? Sta ja znam, ja i dalje imam osecaj (neproveren doduse) da za neke stvari vredi zrtvovati i sizifovski jaka ramena. Srednji prst, elokventno napisana uputnica, gromki krik do Olimpa...sto god. Da je Sizif rekao 'ne' bio bi mi daleko zanimljiviji.
Iako ostaje da nije imao pojma sa kakvom skrutinizacijom ce mu raznorazni genijalni umovi prilaziti vekovima kasnije. Ono sto mu ne poricem je da je preuzeo odgovornost za svoje postupke. Nemala stvar u bilo kojoj civilizaciji. I u mitovima se retko javlja.


i sam često razmišljam na sličnu temu - ako uzmem sve kanale većina nisu mnogo vredni i u razne nivoe svesti mi se slažu fragmenti kojima tamo nije mesto. Ako ne uzmem ništa ko da spavam vreme koje je interesantno (pa kome i kad je to radost a kome i kad prokletstvo).Pa mi se čini da dok su nam interesovanja široka i radoznalost nezajažljiva "pleasure principle" će "iscediti" više dobrog iz više kanala, nego iz manje :) Tj široka interesovanja i radoznalost će stvarima posvetiti vreme koje im pripada i dati im težinu koja im odgovara.


To je kompleksno rasmisljanje koje za osnovu uzima da imamo kontrolu. Sve ukazuje da je nemamo.
autoamerikan autoamerikan 03:37 13.06.2008

sudjenje filmu

I tako me je filmska industrija, jos znana i kao sedma umetnost, dovela do toga da ako se karakter u americkom fimu nadje uvece na gradskoj ulici ili putu, moj imuni sistem pocinje da luci kortizon u pripremi za neki uzas, napad, ili klanje, jer to je sve sto se radi po americkim putevima i ulicama uvece.


desava se upravo suprotno: filmska umetnost koristi psiholoske i kongitivne mehanizme sto u datom primeru znaci da efekat mracne, puste ulice na filmu kod vecine gledalaca proizvodi neku vrstu nelagode upravo zato gledalac prepoznaje signale iz stvarnog zivota ili uspeva da generise osecanje sapatnistva za junaka u datim okolnostima.

I ja zaista ne znam kako je sve zapocelo, ali znam da je neoprostivo.


ovaj...sta je neoprostivo? o_0
sto ljude i posle 2000 godina zanimaju price o drugim ljudima - o srecnim i nesrecnim ljubavima, iskopanim ocima, otrovanim suparnicima, zabludeloj omladini, velicanstvenim odorama i ratovima?
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 05:13 13.06.2008

Re: sudjenje filmu

..ovaj...sta je neoprostivo? o_0sto ljude i posle 2000 godina zanimaju price o drugim ljudima - o srecnim i nesrecnim ljubavima, iskopanim ocima, otrovanim suparnicima, zabludeloj omladini, velicanstvenim odorama i ratovima?


Ceo tekst govori o tome sta smatram neoprostivim. Ako nije uspeo da objasni, onda nista.
Inace, ja bih ovo - 0sto ljude i posle 2000 godina zanimaju price o drugim ljudima - o srecnim i nesrecnim ljubavima, iskopanim ocima, otrovanim suparnicima, zabludeloj omladini, velicanstvenim odorama i ratovima? - smestila u bullshit (nista licno, naravno). I WMD su vise nego dobar razlog za pocetak jednog rata, zar ne?
autoamerikan autoamerikan 06:45 13.06.2008

Re: sudjenje filmu

Ivana K.Landesteen

Inace, ja bih ovo smestila u bullshit (nista licno, naravno).


aha super, jos samo da cujemo obrazlozenje.
posto je cinjenica da su ljudi spremni da plate da bi videli filmove, citali knjige, bas kao sto su jos u staroj grckoj bili spremni da beskrajno gledaju tragedije o bogovima, polubogovima, ljudima i ratovima.
i to bez da pitaju za oprostaj.

I WMD su vise nego dobar razlog za pocetak jednog rata, zar ne?


ne vidim vezu sa temom [sem naturanja nekakve, jelte, kompleksnosti i moralne nadmoci], no evo:
sa stanovista umetnosti, wmd motivacija bi se mogla razraditi.
sa stanovista moralisanja - pitati michaela moora i njegove sledbenike.
sa stanovista politike, ne postoji dovoljno dobar razlog za intervenciju van sopstvene teritorije.




kenozoik kenozoik 10:09 13.06.2008

anonimni junaci

Ivana K. Landesteen

jedan od onih anonimnih junaka koji sve kazu bez dlake na jeziku tako nevidljivi

joj ne znam, malo sam sacek'o da budemo "sami", pa da te pitam:
a sta je K. Landesteen = clandestine = tajanstven, ispod zita
ako ne pseudonim, pa samim tim i junacka anonima?

Nemam nista protiv anonime, koristim je i sam, smeta mi jedino kad neko lagi da ne kazem folira.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 13:19 13.06.2008

Re: sudjenje filmu

autoamerikan

Inace, ja bih ovo smestila u bullshit (nista licno, naravno).
aha super, jos samo da cujemo obrazlozenje.posto je cinjenica da su ljudi spremni da plate da bi videli filmove, citali knjige, bas kao sto su jos u staroj grckoj bili spremni da beskrajno gledaju tragedije o bogovima, polubogovima, ljudima i ratovima. i to bez da pitaju za oprostaj..


Za obrazlozenje cu se posluziti prvim delom tvog prvog komentara. Kazes kako filmski stvaraoci namerno koriste psiholoske i kognitivne mehanizme. Obrati paznju: namerno. Kad ih iskoriste za to za sta su hteli da ih iskoriste (da gledaoce uplase, nasmeju, zagluse, oduvaju u malu rupu u glavi) oni pokupe svoje igracke, zatvore manipulation shop i kazu - hey, it's just storytelling. Make-believe. We all know that.
Do we?
Chidren, adults - do we all know what is being done to us?
Ako koristis manipulaciju svesno, onda ne mozes da se ponasas na nivou 13-godisnjaka po pitanju zrelosti i odgovornosti. Odn, ocigledno mozes - cela civilizacija se tako ophodi - ali ne bi smeo. Postoji nalicje manipulacije. Manipulacija je i u manje informisana vremena bila znana kao deadly.
Niko ne moze da obrise efekte te manipulacije - apsolutno niko. Niko je ne meri tri dana kasnije, godinu ili deset godina kasnije, kumulativne efekte, asocijativne efekte, compunded effects - i to samo govorimo o manipulaciji koja dolazi iz filmova.

To sto ljudi placaju za filmove... - zanimljiv je ovaj novi film koji je uradio da li Heineke, ne mogu da se setim, u kome je naprosto uzasno nasilje, i on to objasnjava da je u pitanju eksperiment koji zahteva odgovornost od gledaoca, ili saucesnistvo. Mogu da odbiju da gledaju i izadju, ili ako ostanu, to znaci da sve prihvataju. Well, to je lepo kao filozofska konverzacija, ali u realnosti ljudi vecinom ostaju na svojim mestima, preplaseni, zgadjeni, sokirani - i ne sete se da mogu da izadju. Da imaju prava, a i dovoljno snage u misicima za to - ne s_e_t_e se jer je mozak okupiran kompletno onim sto nervni sitem prezivljava, ili ih je stid, nelagodno im je, ili se nadaju - veciti optimisti - happy endu-u.
Ljudi vecinom nisu neustrasivi lovci iz paleolita kako bi svi voleli da ih naslikaju.

Elem, da poentiram - neoprostivo je sto niko ne preuzima odgovornost i ne obraca paznju na posledice svog qwest-a for money, fame & power. I ne samo u filmu.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 13:21 13.06.2008

Re: anonimni junaci

kenozoik

pa da te pitam:a sta je K. Landesteen = clandestine = tajanstven, ispod zita ako ne...


Ironija. Na temu anonimnosti.
kenozoik kenozoik 14:26 13.06.2008

Re: anonimni junaci

Ivana K.Landesteen

Ironija. Na temu anonimnosti.

dobro, znaci tvoja je tzv. ironicna anonima, za razliku od (fuj) junacke anonime.
Jes' da ih je malo teze razlikovati, ali.. valjda se razlikuju po necemu..
autoamerikan autoamerikan 15:24 13.06.2008

Re: sudjenje filmu

Kazes kako filmski stvaraoci namerno koriste psiholoske i kognitivne mehanizme. Obrati paznju: namerno.


ne, ja zapravo uopste nisam koristila rec 'namerno' , posto je moja pozicija daleko od otkrivanja nekih skrivenih i zlih namera.
postoji univerzalna potreba da se saznaju price o drugim ljudima. za tu potrebu nema smisla kriviti ni filmadzije ni hollywood, posto ona postoji kroz istoriju.

Niko je ne meri tri dana kasnije, godinu ili deset godina kasnije, kumulativne efekte, asocijativne efekte, compunded effects - i to samo govorimo o manipulaciji koja dolazi iz filmova.


frapantno je da jos niko nije dosao na tu genijalnu ideju [statisticari, psiholozi i ostali kompetentni], a mozda radi o tome da steta proistekla iz filmova nije mogla da se dokaze na vecem uzorku.

ali u realnosti ljudi vecinom ostaju na svojim mestima, preplaseni, zgadjeni, sokirani - i ne sete se da mogu da izadju.


posto se ovaj konkretan primer odnosi na poslednjeg hanekea, po mom iskustvu - 30% ljudi se setilo da izadje. za ostatak ne bih pretendovala da tvrdim da oni neceg ne mogu da se sete ili da nemaju dovoljno razvijenu svest da znaju sta treba da rade [za sopstveni novac!]

ovakva vrsta dusebriznistva i ideje da mala grupa osvescenih i moralnih giganata zna sta je bolje za vecinu ljudi od njih samih je ne samo plitka, pretenciozna, vec i veoma stetna, i njena bi realizacija vodila u diktaturu.

Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 00:07 14.06.2008

Re: anonimni junaci

.dobro, znaci tvoja je tzv. ironicna anonima, za razliku od (fuj) junacke anonime.Jes' da ih je malo teze razlikovati, ali.. valjda se razlikuju po necemu..


Ne kapiram sta hoces, kenozoik. Pitao si, odgovorila sam. Taj junak koga tako srcano branis mi je bio simpatican, i nisam rekla o njemu nista sto nije istinito. Ako ti nisi hrabriji u anonimnosti vise nego sto bi inace bio - okay. Sve i da nije tako, to nije razlog da me optuzujes da lazem ili se foliram. Ne kazem da ne lazem niti da se nikada ne bih folirala, ali u tome me treba uhvatiti a ovo nije to.
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 00:37 14.06.2008

Re: sudjenje filmu

..ne, ja zapravo uopste nisam koristila rec 'namerno'...


Nisi, ali si rekla ovo: filmska umetnost koristi psiholoske i kognitivne mehanizme...
Ne koristi ih ni slucajno, ni spontano, vec namerno. Sa jasnim ciljem.

Na ovome cu zavrsiti nasu konverzaciju. Hvala na trudu i citanju.

autoamerikan autoamerikan 02:47 14.06.2008

Re: sudjenje filmu

Ivana K.Landesteen

Nisi, ali si rekla ovo: filmska umetnost koristi psiholoske i kognitivne mehanizme...
Ne koristi ih ni slucajno, ni spontano, vec namerno. Sa jasnim ciljem.


ti izgleda i dalje ne shvatas da je to je pre svega tehnicko, da ne kazem zanatsko pitanje, posto bez toga naprosto ne bi bilo filma.


Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 13:45 14.06.2008

Re: sudjenje filmu

ti izgleda i dalje ne shvatas da je to je pre svega tehnicko, da ne kazem zanatsko pitanje, posto bez toga naprosto ne bi bilo filma.


Evo probacu jos jednom: sam tvoj naslov govori da nisi shvatila moj tekst. To je u redu. Nisam ga dobro napisala, nije rekao sto je trebalo, sto god. Desava se. Medjutim, ono sto nije moglo da se propusti u tekstu je da je pisan u prvom licu, i govori o nekim specificnim stvarima u vezi filmova iz ugla licnog dozivljaja. Namerno je napisan kao licni dozivljaj iz dva razloga: zato sto on to jeste, i zato sto ja iako pratim i citam o filmu nisam studiozni poznavalac. Ali takva vrsta teksta postavlja jedan uslov koji si ti previdela: pokusati da budes autoritet gde autoritetu nema mesta je potpuno promaseno. Neko ko se profesionalno bavi filmom je mogao da da zanimljiv spin, ali ti to nisi uradila, cime god da se bavis. Dalji obrt, pod gornjim naslovom, je da ti meni sudis. Ja u tome vidim ironiju. I jos stosta ali to sada nije bitno.

Ovo o cemu ti pricas su potpuno druge teme - zanimljive same po sebi, ali ne mogu da prodju kao kritika gornjeg teksta, i sigurno ne u obliku u kome su koriscene. Nisu samo promasene vec su protracene, i sve na kraju izgleda glupo.

Naravno, ostaje mogucnost i da jesi razumela tekst kako treba ali si izabrala da ovako nastupas. Kako god.
Do sledeceg puta.
autoamerikan autoamerikan 16:09 14.06.2008

Re: sudjenje filmu

Ivana K.Landesteen

Medjutim, ono sto nije moglo da se propusti u tekstu je da je pisan u prvom licu, i govori o nekim specificnim stvarima u vezi filmova iz ugla licnog dozivljaja. Namerno je napisan kao licni dozivljaj iz dva razloga: zato sto on to jeste, i zato sto ja iako pratim i citam o filmu nisam studiozni poznavalac.


mislim da je ovo saznanje o nedostatku znanja zapravo doslo kasnije, posto jedan jednom sasvim neanaliticki pristup naravno odveo u neke veoma proizvoljne i netacne tvrdnje.
[nisu nas holivudski magovi isprogramirali da ne saljemo maloletnu maloletnu decu u ponoc u usamljenu ulicu, mi to ne radimo jer instiktivno znamo da to moze biti opasno]

nemam problem ni sa cijim licnim dozivljajem, pogotovo ne na blogu koji upravo jeste medij za takvu vrstu stiva. problem tvog teksta nije tvoj licni dozivljaj vec poenta - nametanje da je neoprostivo [moralni imperativ!] ono sto je dobro, korisno ili pozeljno za vecinu ljudi.
MuadDib MuadDib 22:32 13.06.2008

Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

... а био је, синоћ инспиративнији него овај сада, али авај...
Svako ko je proveo godine gledajuci ono sto drugi zele da vide je postao puno drugacija osoba od one sa kojom je krenuo.

Хтедох синоћ да се сложим са тиме како је потребно дууго година гледања филмова (практикујем пола века) или пак читања књига, еда бисмо схватили да не мора главни баја аутор бити онај за кога нам је речено да је такав, те да нисмо дужни разбијати главу шта је писац 'тео да... већ да Велики мастурбатор може носити и презиме Бергман, Фелини, Пруст... свако ко је довољно на..кан да све своје фрустрације из суморног му детињства истресе на нас који смо вољни да их прихватимо и усвојимо, те да нас оне у томе делу измене као особу (а што је иначе омиљени циљ и осталих манипуланата какви су црква, политичари и квазимор(т)алисти свих фела).
Stvari koje su meni uzbudljive obicno imaju veze sa inspirativnim scenama, lepotom, i idejama. Ponekad glasna muzika ili casa vina postignu efekat.

На ово само уздах сагласности, тишина и - наставимо да будемо баш такви.
Топла препорука
kenozoik kenozoik 23:06 13.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

nisam 'teo vise da se javljam, ali kafa me drzi, a Felinija mi ne diraj - imao je sjajnih filmova. Satirikona se i danas secam. Bergmanove scene bracne su tezak film, ali odlican. Mislim da nisi ub'o bas majstore Desanke Shakic, medjutim ukusi se razlikuju. Mene je npr. udavio Vim Venders (osim genijalnog Pariz Teksasa - ko da nije njegov). Ali to je druga neka prica, potencijalno daviteljna, pa evo da stanem i pozelim laku noc.
MuadDib MuadDib 23:37 13.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

Никоме ја не дирам ни Фелинија нити Бергмана, има довољно оних којих и чијих ми је доцирања превише - водите их кући, како се већ каже, а није ми ни био циљ да убадам све мајсторе нити да угађам укусима који се, дакако, разликују...
Веома волим и Седми печат и 8 и по али ме но не може натерати да по дефиницији обожавам Бергмана, Фелинија нити Бога оца... када поживите довољно дуго, некако изгубите страх од ауторитета, па вам идолопоклонство према Мајстору који, псст, ствара дође Unforgiven.
Лака ноћ и Вама
Ivana K.Landesteen Ivana K.Landesteen 00:57 14.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

... .Хтедох синоћ да се сложим са тиме како је потребно дууго година гледања филмова (практикујем пола века) или пак читања књига, еда бисмо схватили да не мора главни баја аутор бити онај за кога нам је речено да је такав, те да нисмо дужни разбијати главу шта је писац 'тео да... већ да Велики мастурбатор може носити и презиме Бергман, Фелини, Пруст... свако ко је довољно на..кан да све своје фрустрације из суморног му детињства истресе на нас који смо вољни да их прихватимо и усвојимо, те да нас оне у томе делу измене као особу (а што је иначе омиљени циљ и осталих манипуланата какви су црква, политичари и квазимор(т)алисти свих фела).


Drago mi je da smo se fino razumeli, MuadDibe. Zanimljivo mi je iz ovog ugla kad se setim da kad sam bila nalozena klinka i citala krisom, gledala filmove krisom, i sta sam sve radila krisom, nisam ni tada padala na autoritet ili personu autora. Ali sam gorela da saznam, vidim razlicite svetove, okusim razlicite ukuse, i tako bez kraja. Nikada nisam bila iznenadjena kad bi se otkrio veliki masturbator iza veceg ili manjeg dela - vrlo brzo sam shvatila da su vecinom ljudi much ado about nothing, or about more or less the same thing - ali mi je svejedno uvek bilo zao. Shvatila sam i da vecinom ne postoji neki veliki plan. Samo sitne sheme koje upale. I posle ih promovisu u planove, manje ili vece. Doduse ovo sam shvatila ovako velika. Ipak sam za to morala da porastem. I opet nista.
Taj deo mi njateze pada, priznajem. To nista.

... - наставимо да будемо баш такви.


I ja mislim da je to dobro.
Hvala, i lep pozdrav.

Re: Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

MuadDib
... шта је писац 'тео да... већ да Велики мастурбатор може носити и презиме Бергман, Фелини, Пруст... свако ко је довољно на..кан На ово само уздах сагласности, тишина и - наставимо да будемо баш такви.
Топла препорука


Veliki masturbator i jeste nosio prezime [...] svakoga ko je dovoljno na.d.r.kan preciznije bio je Njegov [takav] tjale i ne odnosi se na Sina - umetnika.
Za sta 'topla preporuka' ? Porciju/lekciju ? Koju Sin nije oprostio ?
MuadDib MuadDib 17:38 16.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u ADSL-u

Био сам веома заузет претходних дана, те са великим закашњењем одговарам - нисам стекао утисак ни да се овде ради о Исусу нити његовом оцу, нити да је Ивана, још мање моја меленкост делила порције, још мање лекције..
Не будем вандалског карактера ни до сада ни надаље, поздрав

Re: Prethodni komentar izgubljen u prevodu

tuadDib-muadDzejn
upotrebom Velikih Slova nisam mislila da generalizujem bas toliko duboko u proslost slucajem, videla sam sam jednu odlicnu analizu slike Veliki Masturbator nekog frankofonskog neuropsihijatra [ne secam se imena, al nije ni vazzno, ti bi tek njega okrstio Velikim Doktorom ] i ta kategorija -Veliki Masturbator- se odnosi na oca autora slike koja se tako zove, a ne na samog Salvadora Dalija - umetnika, i sledeci tu nit tvoj neizgubljeni komentar bi kategorisao upotrebom pogresnog termina te pobrojane umetnike [posebno za Prusta ne bih dopustiila da prodje taj pogresan prevod ] kao njihove oceve. dakle u ime pozdrava tvojoj malenkosti toplo/hladno preporucujem da za umetnike cije ti je preterano detaljisanje stvarnosti dosadno ili opsceno pronadjes neki drugi generativni naziv od V M.
MuadDib MuadDib 22:47 21.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u prevodu

Дело и биографија Салвадора Далија су ми врло блиски и нигде њега нисам ставвљао у лош контекст, те се не осећам прозваним, но добро - како горе рекох:
Не будем вандалског карактера ни до сада ни надаље, поздрав

Re: Prethodni komentar izgubljen u prevodu

dalija u pogresan, a ...bergmana, felinija, prusta... u los. pazolinijevski skoro. neoprostivo
MuadDib MuadDib 22:04 23.06.2008

Re: Prethodni komentar izgubljen u prevodu

Ајд' добро, гђице ВВК, ничим изазван да будем и ја ОВК (очигледно вандалског...) па да кад је већ бал, те приде и тандрбал, да своме, unforgivenly погрешном, списку додам (уз наду да ћу погодити) и: Кафку, Буњуела, Вуди Алена, Барбру Стрејсенд, Георга Тракла, ране улоге Ал Паћина, А.Малроа, као и све оне у чијим је домовима супруга утишавала децу оним чувеним псст...тата ствара...

Re: ovaj komentator izgubljen na tandrbalu

e aj naprintamo slicke tih iz tvoje radne grupe V M pa tapkamo i menjamo se ?!
evo ja ti dam sve barbare strejsend i pride cher u svim stadijumima i jos celine dion a ti meni das bunjuela i kafku - ok? a imam i neke koji bi uzeli pacina. ima kandidata i za te utisane jaganjce...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana