Reč i slika

Nikad ne boj se!

Filip Mladenović RSS / 20.05.2023. u 22:17

Sticajem literarnih i ko zna kojih još okolnosti, ovog tragičnog maja 2023. čitam knjigu Fredrika Bakmana „Mi protiv vas". I na samom početku knjige rečenica za duboko promišljanje: „...Jer, ponekad je ljudima toliko lako da mrze jedni druge da im je potpuno neshvatljivo kako je ikada moglo biti drugačije."

Postoje u istoriji društva, nacije, porodice, individue... dogadjaji posle kojih više ništa ne može biti isto.

To se ovih dana i besanih noći dešava Srbiji. Duže od 3 decenije sa svih strana, od medija i skupštinskih govornica, pa preko knjiga, filmova, škole, univerziteta... do porodičnih okupljanja, širi se otrovni zadah mržnje!

Mrzi Hrvate, mrzi Albance, mrzi Bosance, mrzi drugačije Srbe, mrzi, samo mrzi. Toliko protraćenih godina zaglibljenih u fekaliji zvanoj mržnja, zapišanoj tabloidnim i pinkoidnim „happy" nasiljem! I onda je jednom moralo sve da pukne!

Reke gradjana na ulicama Beograda, koji evo već treću sedmicu uporno i dostojanstveno i to pre svega sebi, svojoj deci i unucima, pa onda i svima drugima, pokazuju i dokazuju da uprkos svemu nisu podlegli virusu mržnje i opakoj bakteriji zvanoj nasilje, zapravo su retki preostali optimisti. Oni još uvek misle da se od ove države i od ove teritorije može napraviti neko normalno mesto za život i za rad, kao i za vaspitavanje i obrazovanje potomstva.

Po meni, ovo hrabro i prkosno gradjanstvo predstavlja veliki deo neemigriranog stanovništa Srbije. Ne zaboravimo da se tokom proteklih 20 godine iz Srbije iselilo 14% njenog stanovništva!!!

U proseku, izmedju 30 i 60 hiljada gradjanki i gradjana Srbije odlazilo je svake godine u normalne, uredjene države Evrope i sveta, kako bi tamo svojoj deci obezbedili i omogućili bolji život.

Pa šta hoće taj silan majski svet na ulicama i mostovima prestonice Srbije?

Hoće da živi i da radi ovde slično, ako ne i isto kao u Sloveniji,  Austriji, Nemačkoj, Danskoj, Holandiji, Švedskoj, Norveškoj...

Hoće pravnu, sredjenu, demokratsku državu, gde je vlast servis gradjanstva, a ne obrnuto.

Hoće režim koji ujedinjuje, hoće institucije koje slede struku i zakon, a ne aktuelnu vlast, hoće slobodne, profesionalne, objektivne medije, a ne propagandu i bezočno širenje laži.

Kao što sam već više puta i javno i privatno zastupao, tokom protekle 3,5 decenije svaki režim u Srbiji je vladao oko 12 godina, da bi se potom sam od sebe urušio, jer je iznutra satrulio od kriminala i korupcije.

I aktuelnom režimu se približava 12. godina vladanja, pa ne treba biti mnogo vidovit u predvidjanju epiloga.

Ako gradjanstvo Srbije bude sledilo odlučnost i mirnoću beogradskih hodajućih protesta protiv nasilja, sa veoma preciznim i jasnim zahtevima, cena odlaska aktuelnog režima u istoriju biće podnošljiva.

Ne ulicama i mostovima, već glasačkim kutijama!

 



Atačmenti



Komentari (649)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tessa1 tessa1 13:42 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

e diraj mi seku!
još kao devojčurak je u zvorničkoj sportskoj hali pevala borcima vrs i narodu.
nije da sam išao da to slušam, ali sam bio odgovoran za obezbeđenje događaja.


E, je li? Extra. :))
predatortz predatortz 13:51 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

angie01
znaš li kakvih trideset lepih i zgodnih momaka mi je tada bilo pod komandom?


verujem da je tako, samo meni kada kazes, obezbedjenje, odmah sve drugo gubi smisao-to je rec, koja definise sve.



Šta da ti kažem...
Od kad je sveta i veka,vojna policija obezbeđuje skup na kom je puno vojske.

predatortz predatortz 13:58 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

tessa1
e diraj mi seku!
još kao devojčurak je u zvorničkoj sportskoj hali pevala borcima vrs i narodu.
nije da sam išao da to slušam, ali sam bio odgovoran za obezbeđenje događaja.


E, je li? Extra. :))


Jeste, bez zezamja.
Bio taj neki koncert, čini mi se '93.,bilo raznih "izvođača". Nju predstavili kao čudo od deteta, mislim da više od četrnaest nije imala.

Sve bilo super dok Suzana Perović nije u korsetu izašla pred stotine napaljenih vojnika i počela da izvodi malo slobodniji performans.

Onda je nastao pičvajz!

Sreća, bez mrtvih, ranjenih i teže povređenih, što će reći da sam posao korektno odradio.



angie01 angie01 14:31 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Šta da ti kažem...


rekoh ti samo kako na mene deluje obezbedjenje, kao pojam,...a ne mesam se u to kako se cuva vojska, ja generalno nisam fan uniforme.
gvozden1 gvozden1 14:47 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ne, podrška je kad ja pružim ruku i pređem na vašu stranu -

Pusti strane, imamo dva komentara, jedan koji govori o srpskom strahu od sapuna (znaš li šta se time poručuje?) i drugi koji se suprotstavljaja takvom stavu.

Ti se umešaš u razgovor tako što osporavaš drugi komentar.
Čak ponavljaš izraze iz njega (svetosavski nacionalizam) koji su izrazito retko u upotrebi.

To je klasična odbrana prvog.

Ako već hoćeš o stranama, pa na Emilijinoj si.
maksa83 maksa83 14:59 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Pusti strane, imamo dva komentara, jedan koji govori o srpskom strahu od sapuna (znaš li šta se time poručuje?) i drugi koji se suprotstavljaja takvom stavu.

Naterao si me da se uzverem uz konverzaciju i potražim gde se to pominje sapun, i naravno da opet izmišljaš (mada mi nije jasno zašto kada se to baš lako proveri).

Naime tamo piše ovo, doslovce:

Vojska koja nosi kovčeg raspalog ljubitelja Hitlera, naciste čiji je antisemitizam postao pogonsko gorivo za "svetosavski nacionalizam" te osvedočenog protivnika sapuna i civilizacije.


Znači tačno nula "srpskog straha od sapuna", govori se o vrlo konkretnom čoveku koji je imao dokumentovan rant protiv čistoće i vodovoda jer su to Jevreji nametnuli Evropi.

SRAM TE BILO što - kao Vučić koji podmeće Srbiju ispred sebe kao metu svaki put kada neko dira njega - ti podmećeš sve Srbe umesto vrlo konkretne navedene frindž budale koju branite.

Evo ponoviću tu rečenicu, a tebe ostavljam da smišljaš kinesku gimnastiku kojom ćeš pokazati da tu piše ono što ti tvrdiš da piše:

Vojska koja nosi kovčeg raspalog ljubitelja Hitlera, naciste čiji je antisemitizam postao pogonsko gorivo za "svetosavski nacionalizam" te osvedočenog protivnika sapuna i civilizacije.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:17 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Neues aus der Nachbarschaft
bene_geserit
prenose kosti Nikolaja

Ko ih prenosi i kad? To se bre desilo pre više od 30 godina, kad su mu kosti prenete iz SAD u Srbiju.
Ovo je neka što Milogorka što Jevrejka, koja tako čita iste gluposti ko Maksa, pa je ponelo.

A što se zločinca iz kuće cveća tiče, dokle više to komunističko govno da držite, šaljite ga nazad Hrvatima ili kome god. Ili još bolje spalite to i prospite da se zlo što pre zaboravi.


Ovaj put ne prenose nego samo nosaju. Za Spasovdan u Prestonici. Sto ce reci da su popovi odlucili da Vucica podrze teskom artiljerijom. Sto rece neki dan jedan drugi Ljoticev sledbenik i autor Srbske tragedije u tri cina: istorija ih odabrala.

Ludilo ulazi izgleda u novu fazu.




Koji qrac, jel ovo neka zajebancija?! Jel stvarno iznose kosti od Naci Nikolaja i šetaju ih po ulicama prestonice?

Sine, razmere ludila u Srbiji postaju zabrinjavajuće. A smeju se Amerima kad im deca trik or trituju slatkiše o Noći veštica. A neko se ljuti i na ovu ženu što bi kosti kučićima nudila.


maksa83 maksa83 15:19 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Koji qrac, jel ovo neka zajebancija?! Jel stvarno iznose kosti od Naci Nikolaja i šetaju ih po ulicama prestonice?

Sine, razmere ludila u Srbiji postaju zabrinjavajuće. A smeju se Amerima kad im deca trik or trituju slatkiše o Noći veštica. A neko se ljuti i na ovu ženu što bi kosti kučićima nudila.

E Pajiću dobro da si stigao. Tamo negde gore sam te zajebavao u odsustvu, ako si uvređen traži od Filipa da reaguje tako što će da traži od mene da ti se izvinim. Ja neću da ti se izvinim ali ćeš to što je Filip to tražio od mene morati da prihvatiš kao surogat izvinjenja. Nju rulz.


promoter promoter 15:47 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

srdjan.pajic
Neues aus der Nachbarschaft
bene_geserit
prenose kosti Nikolaja

Ko ih prenosi i kad? To se bre desilo pre više od 30 godina, kad su mu kosti prenete iz SAD u Srbiju.
Ovo je neka što Milogorka što Jevrejka, koja tako čita iste gluposti ko Maksa, pa je ponelo.

A što se zločinca iz kuće cveća tiče, dokle više to komunističko govno da držite, šaljite ga nazad Hrvatima ili kome god. Ili još bolje spalite to i prospite da se zlo što pre zaboravi.


Ovaj put ne prenose nego samo nosaju. Za Spasovdan u Prestonici. Sto ce reci da su popovi odlucili da Vucica podrze teskom artiljerijom. Sto rece neki dan jedan drugi Ljoticev sledbenik i autor Srbske tragedije u tri cina: istorija ih odabrala.

Ludilo ulazi izgleda u novu fazu.




Koji qrac, jel ovo neka zajebancija?! Jel stvarno iznose kosti od Naci Nikolaja i šetaju ih po ulicama prestonice?

Sine, razmere ludila u Srbiji postaju zabrinjavajuće. A smeju se Amerima kad im deca trik or trituju slatkiše o Noći veštica. A neko se ljuti i na ovu ženu što bi kosti kučićima nudila.



Zašto bi se iko ljutio na budale?
predatortz predatortz 15:51 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Zašto bi se iko ljutio na budale?


Mudro zboriš. Ljutnja na mentalnog bolesnika? To nema smisla!
Mentalno zdrava osoba ne može doći na ideju da ljudske kosti baca psima.
Takvi su puštali ciklon po logorima.
gvozden1 gvozden1 15:52 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Znači tačno nula "srpskog straha od sapuna",

Ne možeš da dovedeš u vezu srpski i svetosavski nacionalizam, ili samo i dalje pokušavaš da nevešto braniš Emiliu?

maksa83 maksa83 16:10 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

gvozden1
Znači tačno nula "srpskog straha od sapuna",

Ne možeš da dovedeš u vezu srpski i svetosavski nacionalizam, ili samo i dalje pokušavaš da nevešto braniš Emiliu?



Original:

Vojska koja nosi kovčeg raspalog ljubitelja Hitlera, naciste čiji je antisemitizam postao pogonsko gorivo za "svetosavski nacionalizam" te osvedočenog protivnika sapuna i civilizacije.


Huči:

A ovde se ne radi o kopiranju, njeno autentično je da su Srbi protivnici sapuna.


Dakle masno si slagao po ko zna koji put i sad očekuješ da će neko to da proguta, a sve zato što te mrzelo da čitaš nego si se vezao za halucinaciju u tvojoj glavi i ćeraš ćeraš ćeraš sa još izmišljotina i konstrukcija. No nije da je prvi put, a ni poslednji sva je prilika.


predatortz predatortz 16:22 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Original


Je gomila bljuvotina!

Čovek je bio antikomunista, što je valjda i svako ko je normalan, a Hitlerove službe su ga vodile kao anglofila i pristalicu Ravnogorskog pokreta.

Zbog tog razloga su ga uhapsili u otpremili u logor.

Nego, pošto vidim da se ovde puno logikom ne bavi, mrzi me i da pitam što Titovoj kući u Kumrovcu ni crep nisu razbili. Ni ustaše, ni Nemci, niti postoji podatak da su mu hapsili bliže članove porodice...

Znači, sa jedne strane imamo vladiku, ljubitelja Hitlera u Hitlerovom logoru, a sa druge strane komunističkom vođi ni crep ne polupaju na kući.

Ah, ti smešni Nemci!
Kako li su tako glupi i nesposobni da razlikuju prijatelje od neprijatelja pokorili Evropu?

gvozden1 gvozden1 16:36 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

masno si slagao

Naravno da ne.
Sad bismo mogli da li se srpska vojska i Srbi mogu smatrati nezavisnim entitetima, ničim povezanim, ili srpska vojska i Srbi kao nacija imaju neke veze, ali čemu kad očigledno smišljeno tumačiš stvari banalno bukvalno.

Ne pominje se reč Srbi, i ti kažeš, pa ko o njima uopšte priča.

Sad Emilia može da napiše i "ja volim Srbe" i u to može da poveruje samo budala, ali svako zlonameran može to da uzme kao dokaz, i da kaže poput tebe sad, evo ti citat.
maksa83 maksa83 16:40 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Zbog tog razloga su ga uhapsili u otpremili u logor.

Opet iskazuješ nimalo znanja a mnogo mišeljnja.

U Dahau je bilo nešto ispod 3000 sveštenika iz dvadeset evropskih država i nemali broj njih je bio visoko u hijerarhijama, iz jugoslavije njih 48 a od toga 13 iz SPC.

Samo su dvojica puštena posle 2 meseca, na intervenciju Dimitrija Ljotića koji je intervenisao jer ... ne znam, šta ti misliš zašto?

A slike PRAVIH logoraša u Dahau možeš da nađeš lako sam, ja ih ovde neću kačiti, i zbog svih živih i mrtvih leševa koji su tamo zatečeni i onih koji nisu zatečeni bilo bi pristojno da prestanemo da glumimo da je Nikolaj Velimirović kao zatvorenik za posebnim statusom bio "Dahau logoraš". Tip piso knjige tamo, jebote.


maksa83 maksa83 16:42 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Naravno da ne.



Sreća pa sve piše, koga zanima.

gvozden1 gvozden1 16:45 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Naravno da ne.



Sreća pa sve piše, koga zanima.


Da, upravo tako.
Koga zanima i ko hoće da razmišlja shvatiće.
gvozden1 gvozden1 16:54 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


Samo su dvojica puštena posle 2 meseca,

Puštena zato što su bili saradnici ili šta već Švabama, a zatvoreni greškom, verovatno.


Potseti me ovo na "argument" da je Kalabić bio švapski saradnik jer je uspeo da svoju porodicu izbavi iz logora, a na kontra primer da je i Tita izbavio svoju ženu iz ustaškog zatvora, ide odgovor, Tita je bio sposoban, zajebao je ustaše.

Tako i ovo, jeste bio zatočen, ali ne i dovoljno mučen, dakle njihov je.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:01 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Koji qrac, jel ovo neka zajebancija?! Jel stvarno iznose kosti od Naci Nikolaja i šetaju ih po ulicama prestonice?

Sine, razmere ludila u Srbiji postaju zabrinjavajuće. A smeju se Amerima kad im deca trik or trituju slatkiše o Noći veštica. A neko se ljuti i na ovu ženu što bi kosti kučićima nudila.

E Pajiću dobro da si stigao. Tamo negde gore sam te zajebavao u odsustvu, ako si uvređen traži od Filipa da reaguje tako što će da traži od mene da ti se izvinim. Ja neću da ti se izvinim ali ćeš to što je Filip to tražio od mene morati da prihvatiš kao surogat izvinjenja. Nju rulz.




Zamolio bih Filpa da mi traži da ti se izvinim što me mrzi da listam komentare ne bih li našao o čemu se radi.
angie01 angie01 17:01 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Je gomila bljuvotina!


upravu si, jer u komentaru stoje parafrazirane autenticne reci- imas na netu, a i ovde je kaceno.


Znači, sa jedne strane imamo vladiku, ljubitelja Hitlera u Hitlerovom logoru, a sa druge strane komunističkom vođi ni crep ne polupaju na kući.


pa procitaj samo, sta je doticni u Dahau sve pisao-znaci, moze samo da se neko slaze sa tim, ili da se ne slaze, sve ostaolo tamponiranje, je besmisleno, posto je sve jasno izreceno, sta i kako misli.

...za Kumrovec se obelodanilo tek po zavrsetku rata...koliko je sve to uopste autenticno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Dakle masno si slagao po ko zna koji put i sad očekuješ da će neko to da proguta, a sve zato što te mrzelo da čitaš nego si se vezao za halucinaciju u tvojoj glavi i ćeraš ćeraš ćeraš sa još izmišljotina i konstrukcija. No nije da je prvi put, a ni poslednji sva je prilika.


Nikad mi neće biti jasno kako mu makar ne dosadi da to radi.
angie01 angie01 17:04 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Sreća pa sve piše, koga zanima.


pa od toga nema nista-sad kad krenu kreativna tamponiranja, nekad ponislim, kako nekome moze da uopste padne na pamet da izvrce obajsnjenje necega sto jetpuno jasno iskazano...i da ga nije sramota.

ono kazi, ma slazem se sa time i to bi bilo to.
predatortz predatortz 17:05 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Opet iskazuješ nimalo znanja a mnogo mišeljnja.


Ajde, upristoji se...
Znam da te je poneo osećaj dopadljivosti tvojim sledbenicama, ali razgovor na ovaj način ne govori o pameti nego o drskosti.

Iznosiš gomilu statističkih podataka, poput Ace Kosice, a mašiš suštinu.

Nikolaj Velimirović, tokom nemačke okupacije Srbije i kvislinške vlade Milana Nedića bio je pod stalnim nadzorom u dva manastira, a potom odveden u koncentracioni logor.

Vi izlazite sa neinteligentnom teorijom da je bio ljubitelj Nemaca.
On je Nemcima odbio saradnju, podržavao vojni puč protiv pakta, nemačka okupaciona policija ga je vodila kao anglofila i pristalicu pokreta čiji je vođa bio Draža Mihailović.

I sad, Nemci ne znaju ko je on, znaju neka emilia i maksa.

Ta emilia, pritom, vulgarnim rečnikom tvrdi da je ljubitelj fašista, istih onih koji su ga držali pod nadzorom i hapsili.

Što tebi treba da to podržavaš, nemam pojma a sve manje me i zanima.

Antisemitizam?
Pa to je bilo 90% hrišćanskih sveštenika u Evropi tog vremena.

Ovo što radi emilia, ma šta da je to šo se krije iza nika, mnogo je bliže fašističkom načinu razmišljanja nego bilo šta što je Nikolaj rekao ili napisao, a šovinizam uperen protiv Srba svakako jeste.

Jedino u celoj priči što je verovatno istina je da se Ljotić založio za Velimirovića da dobije bolje uslove zatvora, što opet ne zmanjuje činjenicu da su ga Nemci zatvorili.

Ja se ne pržim ni na Mitu, ni na Nikolaja, ali ovo što radite je šovinizam sa njene i nekorektnost sa tvoje strane.


Uzgred, šta kažeš za Hertu Has? Ona nije dobila bolje uslove zatvora od strane ustaša, pustili su je na slobodu.

Kako to, majku mu?
A ni u Jasenovcu nije bila!




maksa83 maksa83 17:06 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Tako i ovo, jeste bio zatočen, ali ne i dovoljno mučen, dakle njihov je.

Za koliko ljudi koji su ušli u Dahau pa pušteni posle dva meseca (zapravo nešto preko mesec dana, ali da zovemo to dva meseca) znaš?

Da li imaš ikakvu predstavu o tome šta je značilo biti STVARNO Dahau logoraš i kako se odande "izlazilo"?

Naravno da imaš, ali šta ima veze.

Ovo je još sramotnije od onog upornog možda-niko-neće-primetiti poturanja Srba na mesto Nikolaja Velimirovića na prethodnoj strani.
angie01 angie01 17:08 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nikad mi neće biti jasno kako mu makar ne dosadi da to radi.


pa zato sto ima zamisljaj, kako su mu to sve super fore, kako "nadmudruje", po istom principu, po kome Filip zamislja, da ima super posecivane blogove,...jer njegovi tekstovi.
predatortz predatortz 17:09 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

za Kumrovec se obelodanilo tek po zavrsetku rata...koliko je sve to uopste autenticno.




Kako, ako je?
Pa nisu valjda nas dečicu i pionire lagali?
Hoćeš da kažeš da je i drug Tito bio lažov, a onako lepo pričao o detinjstvu?
maksa83 maksa83 17:09 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ajde, upristoji se...
Znam da te je poneo osećaj dopadljivosti tvojim sledbenicama, ali razgovor na ovaj način ne govori o pameti nego o drskosti.

Ovo je zapravo tvoj krajnji domet. Nula podataka - samo lično, pozivanje na domaćice i sledbenike.

Ono ostalo necitirano su izmišljotine i konstrukcije nekog koga mrzi da se bavi podacima pa bi da se bavi sagovornicima, njihovim motivima i koga mrze i kakvi su ustvari.

Nedostojno.
predatortz predatortz 17:10 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Za koliko ljudi koji su ušli u Dahau pa pušteni posle dva meseca (zapravo nešto preko mesec dana, ali da zovemo to dva meseca) znaš?


Za koliko žena vođa pobune u NDH znaš da su puštene iz zatvora?
predatortz predatortz 17:13 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ovo je zapravo tvoj krajnji domet. Nula podataka -


Nula, veliš?
Ja kažem bio zatvoren u dva manastira, pa u logoru.

Dobro, to je nula

I da je bio zatvoren od onih za koje vi tvrdite da ih je podržavao.

I to nula?

Jeste, ali u qrtzu!

Nula je "bio samo dva meseca".

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:15 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Da, ovo je stvarno glupo.

A ti si rekao suštinu - ovde najviše seru i divljaju potomci komunista koji su počinili najmasovnije zločine nad stanovništvom Srbije.



Ne, ovde najviše seru i u svojim govnima se dave potomci četnika koji su klali i tamo i ovamo gde god je bilo kama i vratova i usput nešto da se mazne. Pa je tako i magarac Velimirović Naci Nikolaj za njih postao neko veliko nacionalističko crkveno mudo, kome onda treba svi da se dive i štuju ga (dobro, možda svi osim potomaka Jevreja koji su, poznato je, velike drkaždije i zlopamtila, a koji bi sa govnetovim koskama kučiće ranili).



predatortz predatortz 17:21 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ne, ovde najviše seru i u svojim govnima se dave potomci četnika koji su klali i tamo i ovamo gde god je bilo kama i vratova i usput nešto da se mazne.


Slušaj smrade!
Moj deda je zaklan od komunista, a ukrali su nam sve što je imalo bilo kakvu vrednost.

Zato odjebi sa četničkim klanjima!

Nisu četnici razapinjali leševe kerova nad ljudima ubijenim maljevima i noževima i igrali kolo oko leševa.



Komunisti su!

angie01 angie01 17:21 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ovo što radi emilia, ma šta da je to šo se krije iza nika, mnogo je bliže fašističkom načinu razmišljanja nego bilo šta što je Nikolaj rekao ili napisao, a šovinizam uperen protiv Srba svakako jeste.


hebote, ovde je postalo normalno, da fasiti caste antifasiste-da su fasisti:)))

ovde se frlja recima, osudama, etiketama, ko da ne moze da se udahne, ako se ispuca ceo sanzer bljuvotina na neistomisljenika i ne kvalifikuje u nekog zlotvora- stvarno, van svake pameti.
Pa to je bilo 90% hrišćanskih sveštenika u Evropi tog vremena.


ovo je najveca glupost koju koristis kao opravdanje za bolestinu, izvitoperenost, koja se zove antisemitizam.

ko su bili tih 90% hriscanskih svestenika, koji su mrzeli Jevreje i sirili tu bolestinu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Da ne očekujem da kritikuješ Emiliu i njeno pisanje?

Eto ti ga sad, visceralni bogznakako antikomunisti koji non stop traže od drugih da ustanu i pred kolektivom drugovi osude pojave.

Čemu da se nadamo mi kada je vas najkvalitetnije Srbe taj komunizam ovako upropastio.


Možemo samo da se nadamo da ima neki lep parkić sa npolomljenim klupama da ih primi, da tu mogu da se okupljaju, polemišu, mašu srbometrima (obloženim gumom da se ne povrede) i mere čiji je veći.
angie01 angie01 17:43 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nula je "bio samo dva meseca".


pa bio je nesto malo vise od dva meseca, a nula je jer je bio u specijalnom statusu-Ehrenhafling, sto znaci, da nikakvom mucenju nije bio izlozen, niti je prolazio strahote ostlih logorasa,...mitovi i legende, koji su mu se posle pripisivali, a vezano za taj boravak u Dahau, su ciste besmislice.
predatortz predatortz 17:46 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

srdjan.pajic
maksa83
Da ne očekujem da kritikuješ Emiliu i njeno pisanje?

Eto ti ga sad, visceralni bogznakako antikomunisti koji non stop traže od drugih da ustanu i pred kolektivom drugovi osude pojave.

Čemu da se nadamo mi kada je vas najkvalitetnije Srbe taj komunizam ovako upropastio.


Možemo samo da se nadamo da ima neki lep parkić sa npolomljenim klupama da ih primi, da tu mogu da se okupljaju, polemišu, mašu srbometrima (obloženim gumom da se ne povrede) i mere čiji je veći.


Greška

maksa83 maksa83 17:48 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nula je "bio samo dva meseca".

Idemo kviz.

Q: Ko je bio Stefan Bandera?

Q: Koliko je meseci proveo u Zakshauzen koncentracionom logoru?

(hint, oko 20 PUTA više nego čestiti Nikolaj)

Q: Da li je Stefan Bandera pozitivna ili negativna istorijska ličnost?

Vreme - sad.

Tik-tak-tik-tak-tik-tak...
predatortz predatortz 17:48 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

angie01
Nula je "bio samo dva meseca".


pa bio je nesto malo vise od dva meseca, a nula je jer je bio u specijalnom statusu-Ehrenhafling, sto znaci, da nikakvom mucenju nije bio izlozen, niti je prolazio strahote ostlih logorasa,...mitovi i legende, koji su mu se posle pripisivali, a vezano za taj boravak u Dahau, su ciste besmislice.



Jako mi je žao što vam nije pričinjeno to zadovoljstvo da ga muče.
Vaši bi tu nepravdu, siguran sam, ispravili.
Kažu upućeni da su u tehnikama mučenja bili iznad Nemaca.
Pisali neki ljudi koji su prošli nemačke logore, pa te vaše narodnooslobodilačke kazamate.
predatortz predatortz 17:55 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


Q: Ko je bio Stefan Bandera?

Q: Koliko je meseci proveo u Zakshauzen koncentracionom logoru?

(hint, oko 20 PUTA više nego čestiti Nikolaj)


Čekaj, Nikolaj je bio nacista jer je proveo 20x manje u logoru nego Bandera Stepan?

maksa83 maksa83 18:04 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Čekaj, Nikolaj je bio nacista jer je proveo 20x manje u logoru nego Bandera Stepan?

Je l' ti problem da odgovoriš na ona pitanja? Što brt?
angie01 angie01 18:06 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Jako mi je žao što vam nije pričinjeno to zadovoljstvo da ga muče.


aaanjaoooo, kakvo slinavljenje.

sto bih ja zelelala da bilo ko muci bilo koga


Vaši bi tu nepravdu, siguran sam, ispravili.


koji nasi, pa ti i ovi tvoji, bez nekog ucitavanja ne mozete bukvalno ni jedan komentar da napisete.


Pisali neki ljudi koji su prošli nemačke logore, pa te vaše narodnooslobodilačke kazamate.


pa vidi, budalo bolesna, moja porodica je bila u tim logorima,...znaci to lagano proseravanje ovde i koriscenje kreativnih nacina razgovora, bez bilo kakve odgovornosti za izreceno, stavi sebi u supak.

pri cemu su nacisticki logori daleko prvi na lestvici necovecnosti i zverstva.

kazi brate- svidja mi se brat nikolaj, koji je zagovarao klerikalno-nacionalisticke, antisemitske i fasiticke stavove, jer je isto kao i ja, bio tvrdi nacionalista, monarhista, mrzeo je druge narode, mrzeo komuniste, mrzeo je demokratiju, Evropske vrednosti, zagovarao je retrogradne vrednosti i hermeticnost,...da ne idem dalje, sta sviras na licnoj osnovi neke izmisljotine o onima koji ti odgovaraju cinjenicama.

znaci, volis to sto on predstavlja- ful pojnt.

predatortz predatortz 18:08 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Čekaj, Nikolaj je bio nacista jer je proveo 20x manje u logoru nego Bandera Stepan?

Je l' ti problem da odgovoriš na ona pitanja? Što brt?


Nije, ali mi je smešno.
Bandera je bio ukrajinski nacionalista. Za neke Ukrajince verovatno pozitivna ličnost.
Ne mogu čak reći ni da ih ne razumem.
Ali ja nisam Ukrajinac.

angie01 angie01 18:09 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ne mogu čak reći ni da ih ne razumem.


gospodeboze- pa procitaj malo vise, od prve recenice u vikipediji.
predatortz predatortz 18:11 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

pa vidi, budalo bolesna, moja porodica je bila u tim logorima,...


Komunističkim?
Pa, što ih izdade? Što se popišavaš po tome?

pri cemu su nacisticki logori daleko prvi na lestvici necovecnosti i zverstva.


Jok! Hrvatski su!
Nemci su i ubijamju bili daleko civilizovaniji od Hrvata.
Nemci nisu imali vešala visoka metar, za decu
To je hrvatski brend.




predatortz predatortz 18:12 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

stavi sebi u supak.


Sad si u analnoj fazi?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:13 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Tako i ovo, jeste bio zatočen, ali ne i dovoljno mučen, dakle njihov je.

Za koliko ljudi koji su ušli u Dahau pa pušteni posle dva meseca (zapravo nešto preko mesec dana, ali da zovemo to dva meseca) znaš?

Da li imaš ikakvu predstavu o tome šta je značilo biti STVARNO Dahau logoraš i kako se odande "izlazilo"?

Naravno da imaš, ali šta ima veze.

Ovo je još sramotnije od onog upornog možda-niko-neće-primetiti poturanja Srba na mesto Nikolaja Velimirovića na prethodnoj strani.


To je to. Kako se pomene njegov antisemitizam tako iskoci ovo Dahau logoras. Nikolaj i Patrijarh su uz pomenutog Bandera, belgijskog kralja i diplomate iz okupiranih zemalja bili tzv. Ehrenhäftlinge. Nacisti su bili sumnjicavi prema njihovoj odanosti ali su mislili da im mogu zatrebati pa su ih drzali pod kontrolom.

Naveo si i koliko je svestenika bilo po logorima pa je tako i onaj pokusaj da ih se proglasi jedinim svestenicima logorasima propao.

Nego ako je Nikolaju oprosten antisemitizam zbog par meseci u nemackom logoru onda isti tretman mora da vazi i za komuniste koji su proveli mnogo duze po logorima i bili tretirani mnogo losije. To je vazilo za sve komuniste. A ako je neko uz komunistu bio jos i Rus, Srbin ili Italijan onda je imao specijalan tretman. Sve istrazeno i opisano u istorijskim radovima.





angie01 angie01 18:18 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nego ako je Nikolaju oprosten antisemitizam zbog par meseci u nemackom logoru


pa u tom istom logoru je i pisao svoje antisemistske tekstove- izmedjuostalog.
angie01 angie01 18:19 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Sad si u analnoj fazi?


ne, nego si ti- lupetas takve gluposti, da je to strasno...ono za supak su.
tessa1 tessa1 18:19 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nikolaj je izgleda imao tajni život? Kao svaki pravi Srbin? :)

Ela Nojhaus - Trifunović, Vladika Nikolaj Velimirović (Svedočenje)


Ili svaki pravi američki bjeli republikanac? Gdje je Bane? :)
gvozden1 gvozden1 18:22 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Za koliko ljudi koji su ušli u Dahau

Za koliko ti ljudi, nacističkih simpatizera, znaš da su ušli u Dahau?
angie01 angie01 18:22 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Pa, što ih izdade? Što se popišavaš po tome?


koga sam ja izdala, sta lupetas,...ti i ova tvoja bolesna ekipa, izmislite nesto, iskonstruistete, interpretirate izreceno i posle se ponasate, kao da je to istina.


Jok!


sad, izvini me, ne bih da sibicarim oko jacine strahota,...reagovala sam samo, na tvoju glupost, kako su komunisticki logori bili gori od nacistickih...to niko normalan ne bi mogao da kaze.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:23 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

srdjan.pajic
Neues aus der Nachbarschaft
bene_geserit
prenose kosti Nikolaja

Ko ih prenosi i kad? To se bre desilo pre više od 30 godina, kad su mu kosti prenete iz SAD u Srbiju.
Ovo je neka što Milogorka što Jevrejka, koja tako čita iste gluposti ko Maksa, pa je ponelo.

A što se zločinca iz kuće cveća tiče, dokle više to komunističko govno da držite, šaljite ga nazad Hrvatima ili kome god. Ili još bolje spalite to i prospite da se zlo što pre zaboravi.


Ovaj put ne prenose nego samo nosaju. Za Spasovdan u Prestonici. Sto ce reci da su popovi odlucili da Vucica podrze teskom artiljerijom. Sto rece neki dan jedan drugi Ljoticev sledbenik i autor Srbske tragedije u tri cina: istorija ih odabrala.

Ludilo ulazi izgleda u novu fazu.




Koji qrac, jel ovo neka zajebancija?! Jel stvarno iznose kosti od Naci Nikolaja i šetaju ih po ulicama prestonice?

Sine, razmere ludila u Srbiji postaju zabrinjavajuće. A smeju se Amerima kad im deca trik or trituju slatkiše o Noći veštica. A neko se ljuti i na ovu ženu što bi kosti kučićima nudila.




I ja mislio da se neko napusio ovog naseg bloga pa poceo da bunca. Ali evo su ga izgleda vec doputovali do centra Beograda.

Prodje 30 godina, otvoris Politiku i vidis kako je sve isto kao 1988e. Mitinzi podrske, nosanje kostiju, trazenje izdajnika, Kosovo i Metohija kao Stanlio i Olio. Jedino sto su sad sve koncentrisali u Beogradu. Valjda ne zvuci nesto posebno kad se kaze mosti stigle u Vranje ili Majdanpek. Nisu dovoljno epski.
gvozden1 gvozden1 18:24 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Pogledam, dosta novih komentara, kad ono Maksa Endži i Srki se smenjuju:)

Lepo.
Šta vam je sa Emiliom?
predatortz predatortz 18:25 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

tvoju glupost, kako su komunisticki logori bili gori od nacistickih...to niko normalan ne bi mogao da kaze.


To su govorili golootočani. Komunisti koji su bili u zatvorima Gestapoa, a posle imali to zadovoljstvo da ih ugoste njihovi pajtosi.

Ja im verujem.
predatortz predatortz 18:26 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Šta vam je sa Emiliom?


To se pojavi da im nabaca smernice...
bene_geserit bene_geserit 18:29 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Naveo si i koliko je svestenika bilo po logorima pa je tako i onaj pokusaj da ih se proglasi jedinim svestenicima logorasima propao.

Jel ti znaš razliku između "crkveni velikodostojnik" i "sveštenik"?
Npr. osim patrijarha Gavrila koji je još crkveni velikodostojnik tog nivoa bio u koncentracionom kampu?
Kad to savladaš možemo dalje na nivo vladike Nikolaja.
predatortz predatortz 18:32 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Jel ti znaš razliku između "crkveni velikodostojnik" i "sveštenik"?


Kad smo kod toga, zanima me znaju li koliko je sveštenika SPC ubijeno u Crnoj Gori od strane komunista?
maksa83 maksa83 18:34 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nije, ali mi je smešno.
Bandera je bio ukrajinski nacionalista. Za neke Ukrajince verovatno pozitivna ličnost.
Ne mogu čak reći ni da ih ne razumem.
Ali ja nisam Ukrajinac.


Zanimljivo, kada se ovde povede priča o (pravednoj, jasno, jer Rusi samo pravedno) ruskoj denaficikaciji Ukrajine (što je bio i zvanični ruski i ovde automatski usvojen narativ) obavezno se kao dokaz potegne Bandera koji tada nije samo ukrajinski nacionalista nego i nacistički saradnik (obavezno se ilustruje i slikama sledbenika sa kukasitm krstovima) koji je stigao da se natamani i Jevreja i Poljaka. Bandera je bio jedan dizviniš malo manje poslušan Mita Ljotić, ali je imao ideju o nezavisnoj Ukrajini kao zemlji što se nije poklapalo sa Hitlerovim planovima pa ga je Gestapo uhapsio 1941. i sproveo u Zaksenhauzen konc logor gde je dreždao do 1944. Uporedi to sa Nikolajeva 2 meseca. Banderu nisu iz logora pustili Saveznici (kao ni Nikolaja) nego Nemci u nadi da će im pomoći oko mobilizacije Ukrajine u borbi protiv nadirućih Rusa. Te 4 godine je proveo tamo ko gospodin čovek zatvoren u bloku sa austrijskim kancelaem i ostalim visokorpofilnim "logorašima". Dlaka mu s glave nije falila.

Bandra je bio saradnik Trećeg Rajha, radikalni antisemita i ukrajinski nacionalista, heroj slavljen u Mariopolju (koji ovde ne volimo jer su tamo Nacisti koje Rusi čiste, jeltakotakoje), a Rusi (koji su ga ubili pedesetih u Nemačkoj gde se nastanio) i dan danas love njegove pristalice i rokaju ih na mestu.

I sad, zamisli da ti neko kaže "pa šta, on je proveo 4 godine u Hitlerovom konc logoru, znači da je bio provodovodski filozof i humanista".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:34 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Neues aus der Nachbarschaft

Sve istrazeno i opisano u istorijskim radovima


Evo ga ovaj s radovima.. NEMA, preucio pa to ti je
gvozden1 gvozden1 18:37 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Uporedi to sa Nikolajeva 2 meseca.

Maksooooo!
A što su ga uopšte hapsili kad je bio njihov?
Ne vidiš pitanje?
maksa83 maksa83 18:37 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

predatortz
Šta vam je sa Emiliom?


To se pojavi da im nabaca smernice...

Pa ne plaća nas za džabe.
predatortz predatortz 18:41 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Zanimljivo, kada se ovde povede priča o (pravednoj, jasno, jer Rusi samo pravedno) ruskoj denaficikaciji Ukrajine (što je bio i zvanični ruski i ovde automatski usvojen narativ) obavezno se kao dokaz potegne Bandera koji tada nije samo ukrajinski nacionalista nego i nacistički saradnik


Realno, mene boli kurac za Ruse, Ukrajince, Banderu i sve to.

Nadam se da če Rusi sabiti rogove Zapadu iz sasvim sebičnih interesa.

Jer glavna neprijateljstva našim interesima sad dolaze sa te strane. Kad se to promeni, videćemo.

Veoma jednostavno...
maksa83 maksa83 18:46 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

gvozden1
Uporedi to sa Nikolajeva 2 meseca.

Maksooooo!
A što su ga uopšte hapsili kad je bio njihov?
Ne vidiš pitanje?

Očigledno zabunom, pošto su ga jako brzo pustili.

Sad ti reci meni - zašto su ga pustili posle mesec-dva?

Shvatili da je bilo nekih proceduralnih propusta pri hapšenju? Poznato je da Nemac vrlo drži do zakona i procedura i da su malo malo pa morali nekog da puste iz Dahau (na glavna vrata na koja je ušao, ne kroz odžak, jasno) da se ne brukaju pred svetom, uz izvinjenje, i vrate mu sve oduzete stvari i povađene zlatne zube da ne šteti čovek, nije Švabo životinja.

angie01 angie01 18:48 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

To su govorili golootočani. Komunisti koji su bili u zatvorima Gestapoa, a posle imali to zadovoljstvo da ih ugoste njihovi pajtosi.


pa sigurno da nije bilo dobro ni na jednom od tih mesta-zatvor gestapoa nije isto sto i logor...sad ti pravis neku gradaciju uzasa ili sta.
gvozden1 gvozden1 18:57 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Očigledno zabunom

Moguće.
Mada je u zabunu teško uklopiti držanje pod kontrolom tokom celog rata.

Isključuje ovo tvoje, zabunom ga uhapsili, ozbiljan razgovor.

Stvarno detinjasto i dostojno Emilije.
Očekivao bi čovek ili ozbiljniji odgovor, ili duhovitiji.
Ovo je baš onako, Emilijin nivo.


A što su ga pustili, pominjah primere Tite i Kalabića, pa hoćemo li na osnovu činjenice da je neko pušten da zakjučujemo da je taj bio saradnik onoga ko je puštao zatvorenike?

Ja ne bih, neozbiljno je, emilijevski.
A od tebe (ipak, još uvek) očekujem makar pokušaj kakve takve duhovitosti.


angie01 angie01 19:06 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Očigledno zabunom


nije zabunom, nego radi kontrole i dogovora...on je bio duhovni vodja ljoticevog zbora,..a deo njegovog ucenja je bila i tvrdnja da je hica sledio ucenje Svetog Save, sto bi znacilo da je vladika ladno zloupotrebio Sv Savu.


A što su ga pustili


pusten je uz dogovor sa nedicem i smesten u luksuzni hotel u blizini Minhena.

i ince je drzu, ljotica i nedica, smatrao najvecim nestonesto, i zakleo se da ce do kraja zivota samo za njih da se moli....njemu su oni i najveci stradalnici, a ne zrtve Jasenovca, niti djaci iz Kragujevca, na primer.


tako da gospodo, ne moze i podrska nikolaju i prozivanje za Jasenovac-ne ide.
angie01 angie01 19:07 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nadam se da če Rusi sabiti rogove Zapadu iz sasvim sebičnih interesa.


tako sto razaraju ukrainske gradove i fasiraju stanovnike- bas lepo.
predatortz predatortz 19:12 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

angie01
Nadam se da če Rusi sabiti rogove Zapadu iz sasvim sebičnih interesa.


tako sto razaraju ukrainske gradove i fasiraju stanovnike- bas lepo.


Nisam ja kriv što je Zapad u Ukrajini počeo rat protiv Rusa.
O tome je trebalo da misli ukrajinsko rukovodstvo, a ne ja.
predatortz predatortz 19:13 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Očigledno zabunom, pošto su ga jako brzo pustili.


Zabunom ga držali i u manastirima, pod stražom?

Baš su zbunjivi...
angie01 angie01 19:13 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Nisam ja kriv što je Zapad u Ukrajini počeo rat protiv Rusa.
O tome je trebalo da misli ukrajinsko rukovodstvo, a ne ja.


kakva glupst,...ako je ukraina suverena zemlja, ima pravo da zeli da se ukljuci u NATO i tu je kraj price.
predatortz predatortz 19:17 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

angie01
Nisam ja kriv što je Zapad u Ukrajini počeo rat protiv Rusa.
O tome je trebalo da misli ukrajinsko rukovodstvo, a ne ja.


kakva glupst,...ako je ukraina suverena zemlja, ima pravo da zeli da se ukljuci u NATO i tu je kraj price.


Da li im to daje za pravo da ubijaju rusko stanovništvo, pale ljude u Odesi, proteruju ruski jezik?

Ili je neko bio toliko glup da misli da će Rusi preći preko toga?


maksa83 maksa83 19:23 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ili je neko bio toliko glup da misli da će Rusi preći preko toga?

Zapravo, triger je bio zabranjivanje kumove kvislinške televizije. Preko toga nije moglo da se pređe, tu je doneta odluka.

angie01 angie01 19:24 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Da li im to daje za pravo da ubijaju rusko stanovništvo, pale ljude u Odesi


pa taj jezivi slucaj je dobio objasnjenje, da su proruski separatisti, koji su krenuli naoruzani da prave nerede, na kraju tragicno zavrsili-to su zakljuci dva razlicita istrazivacka tima....svakako takvi neredi, koji su imali cilj da provociraju, ne mogu biti razlog za preoravanje gradova i ubijanje civila.


proteruju ruski jezik?


jujuju, ti ces o nekom jeziku, koji nije tvoj, pa nemoj molim te.
predatortz predatortz 19:31 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

pa taj jezivi slucaj je dobio objasnjenje, da su proruski separatisti, koji su krenuli naoruzani da prave nerede, na kraju tragicno zavrsili-to su zakljuci dva razlicita istrazivacka


Ма, наравно!
Тако дебилних објашњења смо се наслушали.
Много ми то личи на ону епрувету са физиолшким раствором као крунским доказом о средствима за масовно уништење.
angie01 angie01 19:35 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Тако дебилних објашњења смо се наслушали.


ma da- ti imas tacnije.

nekako je ovo sto sam napisala, rezultat istrage eksperata sa obe strane, pa mi je logicnije da tome verujem.
predatortz predatortz 19:44 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

angie01
Тако дебилних објашњења смо се наслушали.


ma da- ti imas tacnije.

nekako je ovo sto sam napisala, rezultat istrage eksperata sa obe strane, pa mi je logicnije da tome verujem.


Е ако је експерата, онда не велим!
Експерти су рекли да су погинули у Рачку жртве размене ватре, па после да нису него су убијени цивили.

И ону епрувету, коју поменух, су "утврдили" експерти.

Експерти су утврдили да је Северни ток урадила екипа туриста са јахте, иако је то вероватно најкомплекснија акција подводног минирања икад.

Експерте свакодневно слушамо на нашим телевизијама, где за исту ствар тврде да се десило оно што је по вољи оних који им плаћају експертизу.
predatortz predatortz 19:46 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Ili je neko bio toliko glup da misli da će Rusi preći preko toga?

Zapravo, triger je bio zabranjivanje kumove kvislinške televizije. Preko toga nije moglo da se pređe, tu je doneta odluka.



Ја се дивим твојим изворима који знају тачан моменат доношења одлуке.


maksa83 maksa83 19:48 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ја се дивим твојим изворима који знају тачан моменат доношења одлуке.

Nije tačan momenat ali jeste plus epsilon okolina. Tad je digao ruke od ideje da se Ukrajina kontroliše "na finjaka", marionetskom vladom i da je dalja belorusizacija moguća.
gvozden1 gvozden1 19:50 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Е ако је експерата

Eksperata, naučno dokazano, svetski arhivi...:)

Kad mali ljudi probaju da fasciniraju velikim rečima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:58 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

gvozden1
Е ако је експерата

Eksperata, naučno dokazano, svetski arhivi...:)

Kad mali ljudi probaju da fasciniraju velikim rečima.



ma ajde bogati čuj naučni dokazi, čuj arhivi, čuj sapun.. nije nego
angie01 angie01 19:58 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Е ако је експерата, онда не велим!


ako su obe strane slozile oko desavanja-onda nije bas ostalo puno prostora za zahebanciju,..pri cemu su u timu bili i novinari, koji su bili prisutni, kada se sve desavalo,...a ti kako hoces,...ja ni ne ocekujem da ti, huci i CO u bilo kom momentu stanete sa trakalicom opravdanja svojih stavova izmisljotinama i iskrivljivanjem slike oponenata, sa sve licnim etiketiranjem, pa mozda i normalno da odgovarate, razgovarate.

tako da je sve ok.
gvozden1 gvozden1 20:02 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

newimprovedtadejus
gvozden1
Е ако је експерата

Eksperata, naučno dokazano, svetski arhivi...:)

Kad mali ljudi probaju da fasciniraju velikim rečima.



ma ajde bogati čuj naučni dokazi, čuj arhivi, čuj sapun.. nije nego

Gubim li nešto ako ne ovo ne prevedeš na meni razumnjiv jezik?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:17 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

bene_geserit
Naveo si i koliko je svestenika bilo po logorima pa je tako i onaj pokusaj da ih se proglasi jedinim svestenicima logorasima propao.

Jel ti znaš razliku između "crkveni velikodostojnik" i "sveštenik"?
Npr. osim patrijarha Gavrila koji je još crkveni velikodostojnik tog nivoa bio u koncentracionom kampu?
Kad to savladaš možemo dalje na nivo vladike Nikolaja.

Ovde samo jos fali ona Mikijeva kafica na kraju komentara za 'joj kak sam pametan!'.

Mora se priznati da vam ne nedostaje kreativnosti u skretanju tema kad god zafali argument.

Nego mene je ovo tvoje sad razocaralo kako ti kao veliki poznavalac poljske istorije ne znas za Michala Kozala i nacisticki progon poljskog svestenstva (ovo je sad valjda dovoljno opsti izraz).

Posto kod nas istorija pocinje i zavrsava se sa nama onda se eto ne zna da su postojali popovi (raznih cinova i raznih konfesija ali vecinom katolici) koje su nacisti hapsili, slali u KZ i mucili jer su se aktivno borili protiv nacizma, bili antifasisti ili su krili Jevreje. Negde oko 40% zatvorenih u Pfarrerblocku u Dahau nisu preziveli.
predatortz predatortz 20:20 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Opet iskazuješ nimalo znanja a mnogo mišeljnja.


Vratimo se na ovo.
Predlažem ti da poslušaš Predraga Markovića, deklarisanog levičara sa takvim porodičnim pedigreom.
Danas je na RTS2 komentarisao litiju i govorio o istorijskoj ulozi Nikolaja Velimirovića.
Mnoge od stvari na koje se ovde pozivate naziva nekredibilnim izvorima.
Njegov stav je da je Nikolaj Velimirović žrtva nacizma.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:33 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Mnoge od stvari na koje se ovde pozivate naziva nekredibilnim izvorima.
Njegov stav je da je Nikolaj Velimirović žrtva nacizma.

I koje je on tacno izvore ponudio kao kredibilne i tacne i kako je utvrdio da ovi dosadasnji nisu to?


Dobro si napisao to je stav, znaci opet misljenje, znaci nije znanje da parafraziram njegovog sefa.


predatortz predatortz 20:38 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

I koje je on tacno izvore ponudio kao kredibilne i tacne i kako je utvrdio da ovi dosadasnji nisu to?


Hoćeš da kažeš da nema veze što izvori koji vama daju municiju za kompromitaciju nisu kredibilni sa stanovišta istorijske nauke?

Po mišljenju stručnjaka za savremenu srpsku istoriju, ne mom.

angie01 angie01 20:41 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Po mišljenju stručnjaka za savremenu srpsku istoriju, ne mom.


ko su ti,...kada evo danas samo istoricari i pricaju o verifikovanim cinjenicama iz zivota velimirovica, uostalom, toliko pisanih tragova- njegovih,...ne znam sta bi ti vise.
gvozden1 gvozden1 20:42 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


I koje je on tacno izvore ponudio kao kredibilne

A to mora tako?
Ne sme se posumnjati u kredibilnost nekog izvora ako nemaš drugi?

Pa neće biti naučniče.

Evo ti primer, pričaju o Odesi, pričaju o trenutku u kom je Putin odlučio da udari.

Pričaju o tome Maksa i Endži, ja ih ne smatram kredibilnim, iako nemam druge izvore.

Sme li se to tako, ili moram da verujem njima ako nemam drugih izvora?
predatortz predatortz 20:46 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Pa neće biti naučniče.


Ma, smešno...
Otprilike:
Nismo mogli da ti dokažemo krivicu ali da vidimo čime ti dokazuješ svoju nevinost?


gvozden1 gvozden1 20:51 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

predatortz
Pa neće biti naučniče.


Ma, smešno...
Otprilike:
Nismo mogli da ti dokažemo krivicu ali da vidimo čime ti dokazuješ svoju nevinost?



A neverovatno je da neko ko nije šarlatan napiše ovo, ne može nešto da se smatra nekredibilnim ako se ne ponudi drugo, kredibilno.

Ni logika ih ne zanima kad treba izgurati zacrtano.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:56 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

predatortz
I koje je on tacno izvore ponudio kao kredibilne i tacne i kako je utvrdio da ovi dosadasnji nisu to?


Hoćeš da kažeš da nema veze što izvori koji vama daju municiju za kompromitaciju nisu kredibilni sa stanovišta istorijske nauke?

Po mišljenju stručnjaka za savremenu srpsku istoriju, ne mom.



Ne, nego u nauci ako neko kaze da je utvrdio da je nasao nesto novo onda ta osoba mora da pokaze zasto ono staro nije istinito i da dokaze da je ovo novo istinito.

P. Markovic jeste istoricar ali nije radio istrazivanja na ovu temu - njegove naucne reference to ne pokazuju. Osim toga je i politicar i publicista tako da posto ono prvo ne vazi (nije strucnjak za ovu temu) onda vazi ovo drugo - prica kao tzv. javni radnik zaodenut kao slucajno svojom profesijom. Folirant ko i stricek sto mu je bio.
gvozden1 gvozden1 20:58 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

nego u nauci ako neko kaze da je utvrdio da je nasao nesto novo onda ta osoba mora da pokaze zasto ono staro nije istinito i da dokaze da je ovo novo istinito.

A ne može da sumnja u izvor bez toga?

Jesi li ozbiljan?
predatortz predatortz 21:01 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ne, nego u nauci ako neko kaze da je utvrdio da je nasao nesto novo onda ta osoba mora da pokaze zasto ono staro nije istinito i da dokaze da je ovo novo istinito.


Znam ja nešto o naučnim metodama.

Pa, šta ti misliš za utvrđeno na osnovu nekredibilnih izvora?
Je li to naučni princip?
Pa, ako se ustanovi da izvor nije validan, a na osnovu njega je nešto utvrđeno, da ostavimo tako?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:03 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


A to mora tako?
Ne sme se posumnjati u kredibilnost nekog izvora ako nemaš drugi?

Kad prica neki hobi istoricar Gvozden moze sta hoces. Ali kad prica neko sa pozicije profesionalnog istoricara i tvrdi nesto sto do sada nije bilo poznato onda ne moze. Odnosno moze, ali onda ovaj drugi postane kao ovaj prvi.
Tome nas jos Ruvarac ucio ali nestalo sve u magli koju su navukli nestorovici.
predatortz predatortz 21:07 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ali kad prica neko sa pozicije profesionalnog istoricara i tvrdi nesto sto do sada nije bilo poznato onda ne moze.


Šta nije bilo poznato?

Da izvori nisu pouzdani?
Ja verujem da je to istoričarima bilo jako dobro poznato.
Drugo je pitanje koliko su to smeli da kažu.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:09 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

predatortz
Ne, nego u nauci ako neko kaze da je utvrdio da je nasao nesto novo onda ta osoba mora da pokaze zasto ono staro nije istinito i da dokaze da je ovo novo istinito.


Znam ja nešto o naučnim metodama.

Pa, šta ti misliš za utvrđeno na osnovu nekredibilnih izvora?
Je li to naučni princip?
Pa, ako se ustanovi da izvor nije validan, a na osnovu njega je nešto utvrđeno, da ostavimo tako?


Nije to pitanje sta ja mislim - ko god utvrdi da izvor nije validan utvrdio je da je tvrdnja zasnovana na tom izvoru netacna. Sledeci korak je da nadje validan izvor i utvrdi sta je onda tacno. Jel PM uradio ista od ovoga/i jedno i drugo? Mislim ja tu emisiju nisam slusao, ti jesi pa tebe pitam.
gvozden1 gvozden1 21:11 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ali kad prica neko sa pozicije profesionalnog istoricara i tvrdi nesto sto do sada nije bilo poznato onda ne moze

Kad se već hvataš nečega što ti nije blisko, hajd da ti kažem.

Baš u istorijskoj nauci je to ne samo moguće, nego je pravilo.

Tu su izvori i sistemski razvrstani po kategorijama kredibilnosti.
Pa se primarni, dakle pisana dokumenta, odluke, naredbe, izveštaji i slično, smatraju kredibilnim, a recimo lična svedočenja, memoari, intervjui, manje kredibilnim, i spadaju u tercijalne ili još niže rangirane.

I sasvim je normalno i poželjno u svaki takav izvor sumnjati.


I šta je izvor primarnog ranga koji dokazuje Nikolajev nacizam?
predatortz predatortz 21:17 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


I šta je izvor primarnog ranga koji dokazuje Nikolajev nacizam?


Kako šta?
Bio samo dva meseca!

Izgleda da je glavni argument argument tipa pričo mi jedan čoek...


gvozden1 gvozden1 21:18 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Bio samo dva meseca

A uhapšen greškom :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:32 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti


Tu su izvori i sistemski razvrstani po kategorijama kredibilnosti.
Pa se primarni, dakle pisana dokumenta, odluke, naredbe, izveštaji i slično, smatraju kredibilnim, a recimo lična svedočenja, memoari, intervjui, manje kredibilnim, i spadaju u tercijalne ili još niže rangirane.

Malo pojednostavljeno ali solidno za hobi istoricara. Sad samo jos da cujemo sta je tu PM uradio u ovom konkretnom slucaju. Da podsetim na temu ovog zadnjeg dela niza posto ista kao i obicno nestaje u magli.
maksa83 maksa83 21:37 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Bio samo dva meseca!

Bandera čovek bio četri godine u Hitlerovom konc logoru i ubiše ga Rusi na pravdi Boga a evo njegove sledbenike gonjaju i dan danas, ja ne znam šta je tim ljudima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana