Ekologija

DODIJAO, ALI NE I DOLIJAO DODIK!

Filip Mladenović RSS / 26.04.2023. u 21:46

Nije sporno da će pre ili kasnije jedinica mere političkog primitivizma i odsustva kućnog vaspitanja nositi oznaku DODIK.

Takođe, nije sporno ni da će Dodik u balkanskom politikantskom cirkusu ostati upamćen kao jedan od najgorih klovnova na početku XXI veka.

Ono što je sporno jeste sramna i poražavajuća reakcija javnosti i institucija na njegov višegodišnji govor mržnje i salve uvreda!?

Najnovija blamaža u vidu ponižavajućih komentara na račun Novaka Đokovića i njegove porodice ukazuje da dno našeg svekolikog moralnog posrnuća i sveopšteg bešćašća ima više dubinskih nivoa, poput rudnika ološa.

RTS, Javni medijski servis Srbije, umesto da osudi sraman Dodikov nastup, traži angažovanje srpske tajne službe radi otkrivanja autora snimka, koji je procurio na društvenim mrežama. Manipulacija ravna onoj kada je uzbunjivač Aleksandar Obradović, radnik valjevskog „Krušika", otkrio javnosti mućke u prodaji oružja ocu tadašnjeg ministra policije i privatnim trgovcima oružjem, povezanih sa AV režimom. Umesto da se sprovede istraga o njegovim navodima i sudski procesuiraju krivci, sva državna kola su se slomila na njemu kao uzbunjivaču!!!

Nadležno tužilaštvo ćuti, ni ne pomišlja da podigne optužnicu protiv Dodika zbog krivičnog dela uvrede i krivičnog dela širenja rasne mržnje zbog njegove maliciozne upotrebe termina „c" u opisu poslovanja sa porodicom Đoković. To predstavlja napad na celokupnu romsku zajednicu, jer je Dodikov komentar diskriminatorski i kao takav mora imati adekvatnu institucionalnu reakciju svake pravne države.

A Dodik se nemušto brani i vadi iz ko zna koje po redu blamaže, svestan da će već za par dana njegove nasvežije verbalne fekalije završiti u nekom od kolektora, bolje reći kratera balkanske kanalizacione mreže!

 



Komentari (809)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 17:51 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

ti da ćutiš, ladno si navodio neke dobojlije, kao eto pa ja čak mislim da je ovaj bosanac funny..

Ne samo to, nego imam dugogodišnje sjajno iskustvo sa trojicom baš iz Tuzle. Doduše beli, strejt, porodični ljudi, što oduzima bragging points. Treći isto beo strejt ali nema porodicu i plaši se aviona, ali to sam viđao i kod pravih ovostranih koža-klima-full-oprema Srba.

P.S. Ona dvojica iz Doboja su ludilo, jedan jede suši kao da je, šta znam, rođen i odrastao pored Hrama Svetog Save i loži se na Putina i Rusiju, ne znam kako spaja tu protivrečnost u sebi.
angie01 angie01 17:52 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

o ubiću se od objašnjavanja očiglednog..


ma ne, ubices se od ucitavanja, to te tamo na pola zivota uce i moras da polazes, ja sam usvojila jos u svojoj kuci, kao dete, pa je glupo da mi sada ti otkrivas svoje nove vidike...smesno skoro kao kada si stigla u Londru i krenula da objasnjavas PE, kako tamo stvari funkcionisu.

a u stvarno životu zaista pomalo i vrjeđa ako smatraš da je ok da kao krunski dokaz nečega navodiš da eto imaš prijatelja bosanca..


pa to ti i kazem- ja to nikada nisam rekla, niti koristim takve primere, to radi predator, recimo.


i sama činjenica da je hrvatska ipak kurva.. ne možeš nekog uvrjediti time da mu kažeš da je hrvat al jelda da mu kažeš ne budi bosanac ladno možeš.. malo je jasnije ako podebljaš sa bosančica-bosančeros al jasno je svima..


sta si sad nadrobila, majkomila, je l ti pravis razliku ozmedju pojma, ustaska kurva i bilo koje geografske odrednice u naziu naroda,...pri cemu izvini, al Bosacica i Bosanceros su dve razlicite ketagorije, Bosacica je geografska odrednica, a Bosanceros- mentalna, tako da ne pokusavaj da i dalje podmeces.

i to je ta naša tuga koju su drugi pameetniji bar na putu da prevaziđu a mi eto nismo još


kako da ti kazem- to treba da spocitavas ovima sto insistiraju na nacoskim okvirima, koje upravo branis, napadjuci mene, za nesto sto si izmilsila, iskonstruisala.

ne znam, ono bas si sitna dusa, to mi je uvek bilo bas gadno,...ja sam mogla da te skresem u onom slucaju, kada si se zamerila Alsu za cerku, a jos sam osetljiva na devojcice vrlo specijalno, al nisam tako skucena i jadna, pa sam prepoznala da si se nespretno izrazila i branila te, kada su te napadali bas ruzno i neprimereno, a ti sada zeno izmisljas neke idiotarije, okreces pricu na sve moguce nacine, ne bi li nasla neku pukotinu u koju bi mogla da proturis tu tvoju splacinu od bezobrazluka- stvarno si, gospodebozeisakloni,...ono jos ces dvesto komentara da nakcas, ne bi li pokusala da doazes da sam to sto si rekla, iako je jasno da je u stvari sasvim suprotno....ja u svom okruzenju, kroz sve sredine u kojima sam zivela, nisam srela ljude sa takvim manirima i namerama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:53 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
ti da ćutiš, ladno si navodio neke dobojlije, kao eto pa ja čak mislim da je ovaj bosanac funny..

Ne samo to, nego imam dugogodišnje sjajno iskustvo sa trojicom baš iz Tuzle. Doduše beli, strejt, porodični ljudi, što oduzima bragging points. Treći isto beo strejt ali nema porodicu i plaši se aviona, ali to sam viđao i kod pravih ovostranih koža-klima-full-oprema Srba.


ne znam, mislim da je to da navodiš da imaš trojicu takvih prijatelja tri puta gore nego da navodiš samo jednog al opet možda je i tri puta bolje, nisam sigurna
panta panta 17:53 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
Možda sam ja glup i jadan ali u tekstu se iznose rasističke predrasude o jednoj etničkoj grupi. Kao 'zgodna etnička fusnota'.


ti ne razumes napisano i pogresno to koristis u svakako jadnom pritrcavanju nekoj sasvim drugoj prici....i tu zavrsavam svaku pricun s tobom-ovu smo zavrsili jos onda, pa je blesavo da je ponovo i na isti nacin vadis iz naftalina, rakoh ti, da si ti u pravu, taj tekst, prvo ne bi odobrio glavni urednik, u slucaju da je napravio propust, morao bi da ga skine, izvini se i plati globu za nepostovanje zakona...koji svakodnevno na ovom portalu krsi jedno 10 blogera, medju koje ne spadam i ja.

To što taj tekst nije 'skinut' ne dokazuje njegovu ispravnost, tj. tekstovu.
Nego pokazuje retardiranost toga urednika koji je glup kao i kurac.
Isto toliko su glupi i oni koji su se tim tekstom oduševili.
angie01 angie01 17:53 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Doduše beli, strejt, porodični ljudi, što oduzima bragging points.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:57 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
ja sam usvojila jos u svojoj kuci


kako da ti kažem.. to što ti misliš da si usvojila a ljudi iz tih nepoželjnih manjina ti uporno objašnjavaju da nisi bi moralo bar malo da te navede da se zamisliš..
kanda te ne navodi ali baš nimalo..
ne čini mi se da će ovo moje pisanije tu šta da promjeni al eto, prevarim se ponekad pa pokušam
angie01 angie01 17:57 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

carli, ajd idi vidi, je l ti je gotova palenta, ne smaraj mene, nadji ekog drugog sa tim svojim idiotarijama, ti kao da moras da ispunist dnevnu dozu gluposti koje treba da ispisas, da bi mogao da spavas- terpaija neka, sta li.
gvozden1 gvozden1 17:59 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Jedino rešenje je razlaz, Srbi u svoju državu, Bosanci u svoju, i svi na dobitku.

Znači sad Bosanci iz Novog Sada moraju da idu negde...

Zašto bi igde išli?
Toliko nacija u Novom Sadu, što bi baš Bosanci morali da idu iz njega?

Ne mora niko nigde da ide, ali nije normalno odobravati prisiljavanje jedne nacije da živi u državi u kojoj ne želi.

Posebno što je princip poštovanja volje naroda da cepa državu prihvaćen.


Jasni su motivi "zapada" da ne ostavljaju muslimane same u jednoj državi, ali nije normalno da Srbe drže kao taoce zbog muslimana.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:00 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
Doduše beli, strejt, porodični ljudi, što oduzima bragging points.





i sad ladno kad to napišeš anđa zaključi da eto vidiš, skroz je u pravu, pa nema ona nikakve predrasude prema tim bosancima nego su ovi što ih na blogu sreće svi glupi i mrze je iz nekog neobjašnjivog razloga, nema tu šta ona prst na čelo da stavlja..
i jbg..
nađe se svaki put neko da pritrči i relativizuje i tjeramo dalje sve zgroženi nad tim nekim što po tviteru šalju preko drine i tako.. ma ko li su sad pa ti.. to je neki raritet.. a kad tamo
panta panta 18:01 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

newimprovedtadejus
maksa83
samo to što navodimo kako eto mi imamo prijatelja crnca, bosanca, pedera...

Ja bih svakako voleo da vidim tog jednoroga.


ti da ćutiš, ladno si navodio neke dobojlije, kao eto pa ja čak mislim da je ovaj bosanac funny..
rokno bi na testu ovde samo tako, sve bi pištalo i crvena ona rotacija pržila..
ja se uglavnom pristojno provučem pošto oni uopšte ne mogu da pojme level of political incorectness koji je kod mene na dnevnom repertoaru..


Ti se prikriješ korišćenjem engleskih fraza.
Ja imam, čak, i prijatelja Albanca.
Pardon, frenda.
Ali imam i froinda Nemca.
Da li su i oni u kategoriji pasivnih ispoljavalaca agresivnih agresivnosti.
Mislim, zašto ljudi sviraju onoj stvari pa trpaju jedno pored drugoga dva opozitna pojma?
Jer pasivno nikako ne može da bude agresivno, niti agresivno može da bude pasivno.
Kako se kome digne, samo izmisli novu frazu - i onda svi kenjaju i guslaju jedno te isto.
U jednom si u pravu.
Koga boli kita ko je danas šta.
Pa ako je i Srbin.
Ouuu, veit.
Samo za Srbina to ne važi, on mora da bude i bosanski.
tessa1 tessa1 18:04 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

i sad ladno kad to napišeš

Pa dobro, zaključak je dobar, samo bih ja između jezičaka i namigivanja predložila jedan dobar previše gradski sex.
tessa1 tessa1 18:06 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

republički srbi

Des. :))
predatortz predatortz 18:07 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

da je ispravno reci, bosanski Srbi,


Šta je sa srbijanskim Srbima?
Vidim da je nekima, poput tebe, teško da shvate da u Bosni ne žive Amerikanci, da se tamo pojam nacionalne pripadnosti ne vezuje uz državljanstvo, da tamo, kao i ovde uostalom, pojam nacionalnost predstavlja etničku pripadnost.
No, to bukvalno prevođenje engleskog na srpski i poistovećivanje sa američkim načinom razmišljanja, iako svaki vo na Balkanu zna da kada te neko pita za nacionalnost ne misli na pripadnost državi, je svojstvena priglupim i povodljivim.

A dokaz za to što ja tvrdim je popisni listić.
U Srbiji i u Bosni, na popisu te pitaju za državljanstvo i za nacionalnu pripadnost u smislu etničke grupe.

Plus, u Bosni, kad se već pačaš u stvari o kojima nemaš pojma, postoji i kategorija entitetskog državljanstva.
Tako da moj popisni listić tamo izgleda ovako:
Državljanstvo: BiH i Republike Srpske
Nacionalnost srpska
Jezik srpski
Veroispovest pravoslavna




angie01 angie01 18:07 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

kako da ti kažem.. to što ti misliš da si usvojila a ljudi iz tih nepoželjnih manjina ti uporno objašnjavaju da nisi bi moralo bar malo da te navede da se zamisliš..
kanda te ne navodi ali baš nimalo..
ne čini mi se da će ovo moje pisanije tu šta da promjeni al eto, prevarim se ponekad pa pokušam




stvar je u tome, sto sve sto si napisala nije istina- ti zeno lazes i vrtis taj svoj tocak u krug,...ja ti kazem, da ne apostrofiram ugrozene manjine, a ti mi kazes, kako mi neki od njih govore, da to ipak radim- o kome pricas?

a nad tvojim prdjenjem nek se zasmisle tvoji kod kuce, meni nisi ni neki autoritet, ni neko specijalno mudo, samo nafurana lujaka koja ovde agresivno prodaje neku svoju umisljenu vaznost, al takvih sam se u poslednje vreme nagledala, to je valjda neki novokompanovani kvrc.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:10 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01

a nad tvojim prdjenjem nek se zasmisle tvoji kod kuce, meni nisi ni neki autoritet, ni neko specijalno mudo, samo nafurana lujaka koja ovde agresivno prodaje neku svoju umisljenu vaznost, al takvih sam se u poslednje vreme nagledala, to je valjda neki novokompanovani kvrc.


čuj ako si od svega usvojila da ubuduće bosanke ne pokušavaš vrjeđati sa bosančice nego im kažeš ipak, kao i ostalima što bi, da su umišljene lujke, napredak je.. pozdravljam
angie01 angie01 18:12 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Šta je sa srbijanskim Srbima?


izvini, al necu jos jedan krug- sta sam na temu imala- rekoh, kopirala sam ti objasnjenje iz enciklopedije sve ti opservirala, a ti tupi koliko god hoces- eno ti maxa, pa tupi malo njemu.
panta panta 18:17 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
carli, ajd idi vidi, je l ti je gotova palenta, ne smaraj mene, nadji ekog drugog sa tim svojim idiotarijama, ti kao da moras da ispunist dnevnu dozu gluposti koje treba da ispisas, da bi mogao da spavas- terpaija neka, sta li.

Nije gotova palenta, to može da bude samo ujutro.
Danas je na programu bilo sočivo, skuvano 'na gusto' poput graška.
O čemu mogu da ti kažem da je ukusnije od graška.
Za dopunu uz sočivo, koristim domaću kobasicu, blago prodimljenu.
Ritam je jednostavan - slično kako je Brana Crnčević jeo pasulj solo.
Dakle, jedan zalogaj hleba, potom dve kašike sočiva, zatim zalogaj kobasice (neoguljene, jer je crevo prirodno), te, potom, finalni zalogaj sočiva.
Time je jedan ciklus završen.
Razlika od ciklusa kako je Brana jeo solo pasulj je samo u tome što je Brana umesto ovoga parčeta kobasice, posle dve kašike pasulja, uzimao parče hleba. Jer kobasice nije bilo.
Sa sledećim zalogajem hleba, opet u krug.
Toliko sam se najeo, da će me večera, po svemu sudeći preskočiti.
Ako je i bude, to će biti jedna poveća kruška (od milja je zovem kartonka, jer ima takav ukus) čudnog, oporog, ukusa - ali meni tako odgovara.
Trenutno pijem omekšani NES sa neznatno više mleka od jutarnjeg.
A uskoro sledi tuširanje, pa lagani čajić od nane ili kamilice - videću već.
Muka!
Na žalost, još nisam isplanirao gde ćemo da trknemo preko praznika.
No, ako i ne bude ništa sistemski, mogao bih da skočim do jednom simpatičnog restorana u Žablju, a pre toga da svratim u manastir Kovilj.
Mada to nije to kao što je bilo pre cca 20 i više godina kada sam svraćao tamo kod Porfirija.
Što se tiče spavanja, šta da ti kažem.
Spavam kao beba, oduvek.
Još ako bude nešto, tek onda.
predatortz predatortz 18:19 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
Šta je sa srbijanskim Srbima?


izvini, al necu jos jedan krug- sta sam na temu imala- rekoh, kopirala sam ti objasnjenje iz enciklopedije sve ti opservirala, a ti tupi koliko god hoces- eno ti maxa, pa tupi malo njemu.



Ma, samo pitam kako su to Bosanci nacija a da mene niko nije obavestio, pa mi piše u popisu ono što rekoh?
Nacionalnost srpska, jezik srpski, veroispovesti pravoslavna, državljanstvo BiH/RS.

I, gde je ta moja bosanska nacionalnost koju ti citiraš iz enciklopedije?

Đe piše, bona?
angie01 angie01 18:20 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

čuj ako si od svega usvojila da ubuduće bosanke ne pokušavaš vrjeđati sa bosančice nego im kažeš ipak, kao i ostalima što bi, da su umišljene lujke, napredak je.. pozdravljam


pa zeno bozija, ti si mene mnogo vise uvredila raznim etiketeama, ako ti sama mislis da je izraz Bosancica uvreda- onda imas ozbiljan kompleks, onda mora biti uvredljivo i SlUvencica i Srpkinjica- a nekako ispada da nije.

..i otkud sada Bosanci ugrozene manjine?...i gde sam ja to nekog apostrofirala po primerima sa tvojih predavanja koje polazes na pola zivotnog puta, kako bi postala civilizovani gradjanin sveta?

a da si u nekom suludom nafuranom egotripu- jesi,...to nema veze da l si Bosacica ili ne.
gvozden1 gvozden1 18:20 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Šta je sa srbijanskim Srbima

Ne boj se za to, biće prihvaćeno odmah:)

I vojvođanski Srbi, i crnogorski Srbi, i šumadijski Srbi, i kakvi god hoćeš, samo da se Srbi cepkaju na ove i one.

Valjda ih boli što smo ipak najveća nacija ovde, pa bi da cepkaju:)


Nego, vidim da te pogađa ovaj razgovor, razumljivo, ali nema potrebe.
Ne može se ovima to objasniti, što zbog toga jer stvarno ne mogu da shvate, što zbog mržnje prema Srbima.

Nema leba od toga, nego, zažmuri na jedno oko pa glasaj Dodika.

Ako ništa, makar im kaže jasno i glasno da mu se jebe za Bosnu i Bosance.
angie01 angie01 18:22 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

I, gde je ta moja bosanska nacionalnost koju ti citiraš iz enciklopedije?


gde si ti video bosanska nacionalnost?
maksa83 maksa83 18:22 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

ne znam, mislim da je to da navodiš da imaš trojicu takvih prijatelja tri puta gore nego da navodiš samo jednog al opet možda je i tri puta bolje, nisam sigurna

Nije zapravo bitno, bitno je da je njima dobro. Sad se prisećam da smo prošli put imali ovu raspravu i da sam uhvatio sebe zbog toga da slušam da li pričaju ijekavicu ili ne (pošto je i to bila tema), i da li im je svaka reč ijekavska ili neka bude a neka ne, što mi za 15 prethodnih godina nije palo na pamet da slušam, tako da me je ta rasprava pomalo tu osakatila kao čoveka, i to ide tebi na dušu.

Inače mislim da tupite dyoku sa stigmatizacijom izraza "bosanski Srbin" i pravite oko toga nepotrebnu dramu. Ako mogu da budu rumunski Mađari i vojvođanski Mađari i čikaški Srbi i lužički Srbi i šumadijski Srbi i vojvođanski Srbi onda mogu da budu i bosanski Srbi aupičkumaterinuviše...
predatortz predatortz 18:23 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Nego, vidim da te pogađa ovaj razgovor,


Veruj, ne! Koga ozbiljnog može da pogodi to šta piše neka Anđa sa Bloga B92?
Nego, dokon pop i jariće krštava.
Nekad volim da zaplićem ove nuspojave komunizma.
angie01 angie01 18:26 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Danas je na programu bilo sočivo, skuvano 'na gusto' poput graška.
O čemu mogu da ti kažem da je ukusnije od graška.
Za dopunu uz sočivo, koristim domaću kobasicu, blago prodimljenu.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:28 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
mislim da tupite dyoku sa stigmatizacijom izraza "bosanski Srbin"...

brale ne da ćeš padneš na tom testu nego će sve da se puši..
pa jel kapiraš da danas moraš da bespogovorno prihvatiš i ako ti brka kaže da je žena a ne da preipituješ nečiju nacionalnu opredjeljenost..
šta god da kaže da je.. to je.. ende..

ja što se pitam ima tu malo i problema, posebno ovaj trend da silovatelji redom i listom sad mijenjaju pol tokom suđenja.. jbg.. oće da se zakomplikuje..
ali princip da ako ti neko kaže da ga vrijeđa X ti prestaneš da radiš X.. po meni pametnijeg principa nema..
insistirati na tome ali ti si budala jer te X vrijeđa, ail zašto te vrijeđa, ali tupiš đoku..
jbg, od tebe bi očekivala da ukapiraš da je to stvarno loša ideja..
na stranu sad zašto ti je tako teško da si dočaraš iz kog tačno razloga Srbi iz bosne u Srbiji ne vole da ih podsjećaju da su iz Bosne.. meni se čini da nije teško dokučiti al eto sad..
kanda jeste..
kapiram da i ljudi ne vole kritiku al opet je prevelik blind spot..
ipak je prošlo 30 godina od te devedesetdruge.. trebalo bi da se do sad sleglo malo u glavi al kanda nije
angie01 angie01 18:30 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Veruj, ne! Koga ozbiljnog može da pogodi to šta piše neka Anđa sa Bloga B92?


pa koliko vidim, imam najvise obozavalaca, uredno me pratite u pazite sta pricam, svaki zarez mi se zamera, izvrce, sto puta meri, spletkarite, klevecete, tracarite, bavite se mojim muzem, decom, uzom i sirom rodnbinom, prijateljima,... cak mi je preceno i drzavnim vrhom RS:)))
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:30 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
ako ti sama mislis da je izraz Bosancica uvreda


a stani, jesi ti to tad rekla iz nekog drugog motiva a ne da uvrjediš? šta si htjela reći?
predatortz predatortz 18:30 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
A šta je to "pravi",


pa oni su stvarno specificni- tipa, ako bas ne moraju, nece prelaziti most,na "njihovu2 stranu:).


E onda sam najpraviji!
Kad me žena tera preko mosta, uvek kažem:
Koji ću moj u Turskoj?!
angie01 angie01 18:32 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

a stani, jesi ti to tad rekla iz nekog drugog motiva a ne da uvrjediš? šta si htjela reći?


pa evo, ti mi kazi, kada tvrdis da sam te time uvredila.
gvozden1 gvozden1 18:32 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем


Inače mislim da tupite dyoku sa stigmatizacijom izraza "bosanski Srbin" i pravite oko toga nepotrebnu dramu. Ako mogu da budu rumunski Mađari i vojvođanski Mađari i čikaški Srbi i lužički Srbi i šumadijski Srbi i vojvođanski Srbi onda mogu da budu i bosanski Srbi aupičkumaterinuviše...

Nisi u pravu.

Ništa od navedenog nije politički stav, nego prosta geografska odrednica.
Bosanski Srbi je politički stav, postao, gotovo je, muslimani i oni na njihovoj strani na njemu insistiraju, Srbi i insistiraju da nisu to.

Mislim, sve ti možeš da ignorišeš, ali tvoje ignorisanje neće učiniti da se stvarnost promeni.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:33 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
a stani, jesi ti to tad rekla iz nekog drugog motiva a ne da uvrjediš? šta si htjela reći?


pa evo, ti mi kazi, kada tvrdis da sam te time uvredila.


pa dobro ja sam već rekla, shvatila sam da si to rekla da uvrjediš ali ti eto kažeš da nisi tako mislila pa te pitam a kako si mislila?
kad odrasloj a nepoznatoj ženi kažeš bosančice šta joj ti to govoriš?
angie01 angie01 18:36 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

predatortz
angie01
A šta je to "pravi",


pa oni su stvarno specificni- tipa, ako bas ne moraju, nece prelaziti most,na "njihovu2 stranu:).


E onda sam najpraviji!
Ksd me žena tera preko mosta, uvek kažem:
Koji ću moj u Turskoj?!


eal bez zahebavanja- imam neku ekipu- ti neki pravi Zemunci, necu da ti kazem gde se skupljaju, al mogu da odam da su dok su postojali Ladjari, tamo kod pijace, svakog utorka SVI bili na jazz vecerima, skockani sa leptir masnama, svi se znaju, u donjoj sali, podmladak:)))..nedeljom se pravi svaki put rucak kod nekog drugog i Zemun je jedina priznata teritorija.

njima da kazes Beogradjani, ko da si ih za srce ujeo.
angie01 angie01 18:40 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

kad odrasloj a nepoznatoj ženi kažeš bosančice šta joj ti to govoriš?


pa ti odraslim nepoznatim zenama i muskarcima ovde svasta baljezgas, pa te to ne uznemirava, niti imas potrebu da se zapitas da l je to ok, nego jos na svoje ucitavanje to predlazes drugima, bas zanimljivo.

a ako je tebi rec Bosancica uvredljiva, onda je kotekst nebitan, jer tvrdis da ona sama po sebi znaci nesto ruzno.
tessa1 tessa1 18:41 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Bosanski Srbi kažu na njemačkom, npr Ratko Mladić nije Bosanac za njih nego bosanski Srbin ili Srbin. Ni u Hagu? Nisu sudili Bosancu Ratku? Šta ti misliš Filipe?

Ukratko, tema ovog bloga uopšte nisu bosanski Srbi nego Bosanci iz bosansko-hrvatskog entiteta. I druge tradicionalne tj nacoške virtuelne finese.

Nije čak ni tema ovaj put Bosanci u Novom Sadu iako vi u Srbiji imate puno pravo postaviti pitanje Dodikovih firmi, najamnika, podanika, i itd..
gvozden1 gvozden1 18:43 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

predatortz
Nego, vidim da te pogađa ovaj razgovor,


Veruj, ne! Koga ozbiljnog može da pogodi to šta piše neka Anđa sa Bloga B92?
Nego, dokon pop i jariće krštava.
Nekad volim da zaplićem ove nuspojave komunizma.

E to valja :)

A u zbilji, samo rasturanje toga, nema druge.

Nego da te pitam, zamisli da ta slakamerija pukne, i referendum da li da se Srpska priključi Srbiji, ili da bude samostalna država.
Srpska država, naravno.

Kako bi glasao?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:43 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
kad odrasloj a nepoznatoj ženi kažeš bosančice šta joj ti to govoriš?


pa ti odraslim nepoznatim zenama i muskarcima ovde svasta baljezgas, pa te to ne uznemirava, niti imas potrebu da se zapitas da l je to ok, nego jos na svoje ucitavanje to predlazes drugima, bas zanimljivo.

a ako je tebi rec Bosancica uvredljiva, onda je kotekst nebitan, jer tvrdis da ona sama po sebi znaci nesto ruzno.


hoćeš reći ti ne govoriš bosankama da su bosančice iz želje da uvrjediš nego im tepaš da su šlank?
dobro..
prihvatiću da je tako.. ti možeš nazad u ubjeđenost kak doma imate krasnu tradiciju prihvatanja drugih i drugačijih
angie01 angie01 18:45 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Inače mislim da tupite dyoku sa stigmatizacijom izraza "bosanski Srbin" i pravite oko toga nepotrebnu dramu. Ako mogu da budu rumunski Mađari i vojvođanski Mađari i čikaški Srbi i lužički Srbi i šumadijski Srbi i vojvođanski Srbi onda mogu da budu i bosanski Srbi aupičkumaterinuviše...


saglasna.
tessa1 tessa1 18:45 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

ti možeš nazad u ubjeđenost kak doma imate krasnu tradiciju prihvatanja drugih i drugačijih

A ti ljeba, što bi rekli u Crnoj Gori kad počnu rečenicu sa A.. :))
angie01 angie01 18:50 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

hoćeš reći ti ne govoriš bosankama da su bosančice iz želje da uvrjediš nego im tepaš da su šlank?


ja bih morala da se vratim na tu raspravu i vidim kako je tekla, al sam sustinu vec ispricala, da sam izraz upotrebila uvredljivo- sigurno nisam, jer mi to nije manir...pomenuti zubar- jos je manje u tom fazonu, znaci nije tako kao sto pricas, a ono sto je bitno, da nikakve veze sve to skupa nema sa ovom raspravom i krajnje je idiotski, sto si to izvukla kao kviska.


ti možeš nazad u ubjeđenost kak doma imate krasnu tradiciju prihvatanja drugih i drugačijih


pa cekaj, ti tvrdis da si ti svojim agresivnim bezobrazlikom, pripadnica urgozene manjine, koju je neko neprimereno apostrofirao?...pa buahahahahaha....
predatortz predatortz 18:52 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Nego da te pitam, zamisli da ta slakamerija pukne, i referendum da li da se Srpska priključi Srbiji, ili da bude samostalna država.
Srpska država, naravno.

Kako bi glasao?


Priključenje Srbiji, naravno.
Što bi cepkali nešto što treba da bude jedno?
Kao da nas je milijardu, pa možemo taj luksuz sebi da dozvoljavamo.
Srbija, brale!

maksa83 maksa83 18:54 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Ništa od navedenog nije politički stav, nego prosta geografska odrednica.
Bosanski Srbi je politički stav, postao, gotovo je, muslimani i oni na njihovoj strani na njemu insistiraju, Srbi i insistiraju da nisu to.

Mislim, sve ti možeš da ignorišeš, ali tvoje ignorisanje neće učiniti da se stvarnost promeni.

Gledam sad tu tvoju "stvarnost" i vidim da je to "ne postoje bosanski Srbi" bukvalno narativ star nekoliko godina i da ga guraju zajedno Dodik i Vučić. To možeš sam lako da proveriš, ako hoćeš.

U tom smislu, ja sa tim nemam više ništa i ne bih se te teme doticao, a jezik nek siluje ko nema druga posla.

P.S. Burek sa sirom!
gvozden1 gvozden1 18:55 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

predatortz
Nego da te pitam, zamisli da ta slakamerija pukne, i referendum da li da se Srpska priključi Srbiji, ili da bude samostalna država.
Srpska država, naravno.

Kako bi glasao?


Priključenje Srbiji, naravno.
Što bi cepkali nešto što treba da bude jedno?
Kao da nas je milijardu, pa možemo taj luksuz sebi da dozvoljavamo.
Srbija, brale!



Uuuu, onda smo na puškomet do Zagreba:)

Da ne bi Švaba, odavno bi to tako i bilo.
Samo se tad ovi pitanje ne bi ni postavljalo.

Al daće bog.
gvozden1 gvozden1 19:02 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

bukvalno narativ star nekoliko godina

Decenija, nekoliko decenija.

Gledam jednom onog Stanivukovića na TV.
I nešto se priča o Srpskoj, musliman voditelj.


I provocira ga Stanivuković da izgovori ceo naziv entiteta, baš tim rečima, kaži kako se zove entitet, kaži republika Srpska.

Pomislio sam, pa reći će, što bi mu bio problem.

Ali nije jebote, ne sme to da izgovori, nego eventualno kaže eres.

Tako da je to tamo mnogo više i jače od Dodik Vučić narativa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:04 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
al sam sustinu vec ispricala, da sam izraz upotrebila uvredljivo- sigurno nisam, jer mi to nije manir...


šta veliš.. manir ti je da se od milja ženama iz bosne obraćaš sa bosančice..
pa nema..
krasan manir..
maksa83 maksa83 19:07 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Tako da je to tamo mnogo više i jače od Dodik Vučić narativa.

"Neću da budem bosanski Srbin" je bukvalno, ali u bukvalnom smislu reči bukvalno priča koju vozi Dodik i prati u terci Vučić od 2017. godine. Do tada se ništa slično ne pominje niti je taj izraz igde ikad bio problematičan.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:09 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Tako da je to tamo mnogo više i jače od Dodik Vučić narativa.

"Neću da budem bosanski Srbin" je bukvalno, ali u bukvalnom smislu reči bukvalno priča koju vozi Dodik i prati u terci Vučić od 2017. godine. Do tada se ništa slično ne pominje niti je taj izraz igde ikad bio problematičan.


brate koči, stvarno ga prećera
gvozden1 gvozden1 19:10 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Tako da je to tamo mnogo više i jače od Dodik Vučić narativa.

"Neću da budem bosanski Srbin" je bukvalno, ali u bukvalnom smislu reči bukvalno priča koju vozi Dodik i prati u terci Vučić od 2017. godine. Do tada se ništa slično ne pominje niti je taj izraz igde problematičan.



Pa sad, kako ovo da proverimo?

Verujem da se to izraženije počelo pominjati kad su muslimani počeli opet da menjaju ime, pa od Bošnjaka krenuli da budu Bosanci, i da je to bio razlog da Srbi kažu, dobro, budite šta hoćete mi to nismo.
angie01 angie01 19:11 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

šta veliš.. manir ti je da se od milja ženama iz bosne obraćaš sa bosančice..
pa nema..
krasan manir..


kaze neko, ko iz cista mira, nepoznatoj zeni kaze, da je fasiticko govno, pa onda u narednih 200 komentara ucitava nepostojece stvari, kako bi taj svoj bezobrazluk opravdala.

preljepo.


ps- a znaci ipak dozivljavas taj izraz apriori uvredljivim,...ne znam, to onda mora da ima i neku adekvatnu pozadinu.
maksa83 maksa83 19:14 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pa sad, kako ovo da proverimo?

Pa proveri sa sobom da li si koristio izraz "bosanski Srbi" sam sa sobom ili u razgovoru sa nekim drugim, ali čista srca, bez laganja sebe prevashodno a mene lateralno. Ako nisi koristio taj izraz nikad ja ti se onda izvinjavam, ali sa velikom verovatnoćom nagađam da ipak jesi. Ovo kažem na osnovu toga što su ga koristili svi oko mene, u javnom i privatnom prostoru, bez ikakvih konotacija, kao geografsku odrednicu.
predatortz predatortz 19:15 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

preljepo


Zapravo, prelIjepo...
Ovako zvuči kao kad novopečeni ekavičar kaže pleskavica.
panta panta 19:15 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
šta veliš.. manir ti je da se od milja ženama iz bosne obraćaš sa bosančice..
pa nema..
krasan manir..


kaze neko, ko iz cista mira, nepoznatoj zeni kaze, da je fasiticko govno, pa onda u narednih 200 komentara ucitava nepostojece stvari, kako bi taj svoj bezobrazluk opravdala.

preljepo.


ps- a znaci ipak dozivljavas taj izraz apriori uvredljivim,...ne znam, to onda mora da ima i neku adekvatnu pozadinu.

Pa pitala te je da objasniš šta misliš kada kažeš nekome 'bosančice'.
Pažljivo pratim i nisam primetio tvoj odgovor.
panta panta 19:17 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

predatortz
preljepo


Zapravo, prelIjepo...
Ovako zvuči kao kad novopečeni ekavičar kaže pleskavica.

Ili kada se Nele Karajlić zezao, pa umesto objekt, kaže na ekavskom - obekt.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:23 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
šta veliš.. manir ti je da se od milja ženama iz bosne obraćaš sa bosančice..
pa nema..
krasan manir..


kaze neko, ko iz cista mira, nepoznatoj zeni kaze, da je fasiticko govno, pa onda u narednih 200 komentara ucitava nepostojece stvari, kako bi taj svoj bezobrazluk opravdala.

preljepo.


ps- a znaci ipak dozivljavas taj izraz apriori uvredljivim,...ne znam, to onda mora da ima i neku adekvatnu pozadinu.


o isuse pa naravno da je uvredljiv bukvalno svakom.. zar je moguće da ne prepoznaješ sarakazam..
pa koliko glupa moraš biti
tessa1 tessa1 19:27 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Ili kada se Nele Karajlić zezao, pa umesto objekt, kaže na ekavskom - obekt.


Iz ekavskog sam samo usvojila bre i kako to zvuči u rl nemate pojma jer sam i dušom i teelom ijekavičar,

koristim bre rado i često,

svaka druga riječ mi abre, alabre, ejbre :))

i to sam usvojila ovde sa bloga, ne ni kad sam radila, ma šta radila, živjela i radila sa ljudima koji su svi govorila ekavski, tad su se oni žalili da su počeli govoriti ijekavski radi mene. :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:29 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Pa sad, kako ovo da proverimo?

Pa proveri sa sobom da li si koristio izraz "bosanski Srbi" sam sa sobom ili u razgovoru sa nekim drugim, ali čista srca, bez laganja sebe prevashodno a mene lateralno. Ako nisi koristio taj izraz nikad ja ti se onda izvinjavam, ali sa velikom verovatnoćom nagađam da ipak jesi. Ovo kažem na osnovu toga što su ga koristili svi oko mene, u javnom i privatnom prostoru, bez ikakvih konotacija, kao geografsku odrednicu.


pa naravno da ste koristili, nije vas se prosto ticalo ništa što se dešavalo u toj Bosni.. tamo je postalo sporno biti Bosanac još za vrijeme rata (mada realno su se tad ljudi više bavili pitanjem kako uopšte da prežive) al tokom preganjanja nakon rata i svih intervencija tzv. međunarodne zajednice ko je još ostao da se dobro osjećao u terminu Bosanac prestao je tako da se osjeća..

e sad..
ako si ti onda čuo da ti ljudi sebe zovu Srbima pa ti se nije upalila lampica da ih i ti tako zoveš ok..
ako su ti oni to onda godinama ponavljali pa ti i dalje bilo malo smješno, ok i to.. ne tiče te se..
al brate da sad i razvijaš teorije da znaš ti, to je od 17ove one godine.. aman.. pa gdje staje ta gluvoća na tuđe probleme..
jel ne možeš brate da batališ priču i prećutiš pa nek se nazivaju kako hoće a tebe ako ne zanima otkud to i zašto brate ne mora da te zanima
predatortz predatortz 19:29 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pa proveri sa sobom da li si koristio izraz "bosanski Srbi" sam sa sobom ili u razgovoru sa nekim drugim, ali čista srca, bez laganja sebe prevashodno a mene lateralno.


Evo, ja nisam. Uvek koristim ono "iz". Pa i za Mađara kažem Madar iz Vojvodine, a ne vojvođanski Mađar.

A to za bosanske Srbe. Pa, teško da bi ti i pre rata većina Srba iz Bosne stavila Bosnu ispred to Srbin kada se identitetski određuju. Danas ni u promilima ne bi takve našao u Republici Srpskoj.
Reći iz Bosne sam i Bosanac sam, kada o geografiji govorimo, takođe nije ista stvar.
A tek Bosanac u kontekstu stereotipa koji su vladali, to je, pouzdano ti tvrdim, išlo na kurac svima u Bosni.

Kao i ono "cela Tuzla jednu kozu muzla", koju će ti svaka budala izdeklamovati kad pomeneš da si iz jednog od najindustrijalizovanijih gradova bivše nam države, e tek je to smaralo.

Inače, iza toga stoji jedna lepa pričica, pisao Dragiša Trifković u "Tuzlanskom vremeplovu".
tessa1 tessa1 19:34 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pa da, ako se bosanski Srbin može iskoristi protiv nas kao što je iskoristi npr Filip i uveoci, ukinućemo i to i govoriti za sebe da smo za sada Srbi iz Bosne. Uz malu napomenu, ja nisam 100% za pripajanje Srbiji, ali kao neki mali kanton, autonoman, to da. :)
angie01 angie01 19:35 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Zapravo, prelIjepo...


znam predatore- ovo je fazon verzija.


Ovako zvuči kao kad novopečeni ekavičar kaže pleskavica.


ne, ovo je kao novoperceni ijekavicar, kada kaze prelijepo.
angie01 angie01 19:36 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pažljivo pratim i nisam primetio tvoj odgovor.


nisi razumeo odgovor.
angie01 angie01 19:37 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

pa koliko glupa moraš biti


koliko i ti, kada ne vidis , da te vozim na tvom tocku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:39 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

tessa1
Pa da, ako se bosanski Srbin može iskoristi protiv nas kao što je iskoristi npr Filip i uveoci, ukinućemo i to i govoriti za sebe da smo za sada Srbi iz Bosne. Uz malo napomenu, ja nisam 100% za pripajanje Srbiji, ali kao neki mali kanton, autonoman, to da. :)


ljudi tamo za sebe kažu da su Srbi iz RS i to je kraj..
Srbi iz Bosne ili bosanski Srbi za njih praktično ne postoje.. i to je tako od rata naovamo..
prije rata se ne sjećam dal smo se smatrali Bosancima ili Jugoslovenima mi koji se nismo smatrali Srbima, Hrvatima ili Muslimanima..

koliko se sjećam djeca sa razmjene su nas smatrala Jugoslovenima i nije im bio poznat termin Bosna..
prije YU rekla bih da su se ljudi deklarisali po nacionalnosti.. opet ne što su nešto baš tako voljeli nego jer su bukvalno u te nacije utjerivani.. kome mora da se objašnjava zašto i kako može da se informiše i kod Andrića..
al opet za to sam sve samo ne stručnjak
panta panta 19:40 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

tessa1
Pa da, ako se bosanski Srbin može iskoristi protiv nas kao što je iskoristi npr Filip i uveoci, ukinućemo i to i govoriti za sebe da smo za sada Srbi iz Bosne. Uz malu napomenu, ja nisam 100% za pripajanje Srbiji, ali kao neki mali kanton, autonoman, to da. :)

Za sada je jedino bitno da su se Srbi u tzv. Bosni i Hercegovini održali - kao Srbi.
Posle će sve ići lakše.
Kada ima ko.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:40 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
pa koliko glupa moraš biti


koliko i ti, kada ne vidis , da te vozim na tvom tocku.


e ovo jesi pogodila 100% vrhunski sam glupa što s tobom raspravljam al šta da se radi
maksa83 maksa83 19:43 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Evo, ja nisam. Uvek koristim ono "iz". Pa i za Mađara kažem Madar iz Vojvodine, a ne vojvođanski Mađar.

Je l' sfataš da je to semantički ista stvar? Sijalično grlo vs grlo za sijalicu.

Kviz:

Q: Ištvan Pastor je na čelu koje organizacije?

vreme, sad.

<tak-tak-tak-tak...>
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:48 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Evo, ja nisam. Uvek koristim ono "iz". Pa i za Mađara kažem Madar iz Vojvodine, a ne vojvođanski Mađar.

Je l' sfataš da je to semantički ista stvar? Sijalično grlo vs grlo za sijalicu.

Kviz:

Q: Ištvan Pastor je na čelu koje organizacije?

vreme, sad.



brate pa jel sfataš ti da bi onda mu ti Bosnu ni ne pominješ nego prihvatiš da je Srbin kao i ti al pošto će u Srbiji jelda odma da mu sunu a odakle si e onda mora da se dovija sa kojekakvim glupostima..
a Srbima iz Bosne sama riječ Bosna je nerijetko trauma..
meni je fakin trauma..
pa brate ako ti neko proba na 1000 različitih načina poručiti da ga maniš više s Bosnom jel ti to toliko teško?
jel moguće brate da se s anđom i filipom stavljaš u redove ovih koji bi Srbima iz Bosne da objasne da nisu oni baš pravi Srbi..
jebote..
baš baš ga prećera
alselone alselone 19:53 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Siguran sam da koristite i termin Šiptari jer se tako oduvek govorilo a oni sami sebe tako zovu.
maksa83 maksa83 19:54 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

prije rata se ne sjećam dal smo se smatrali Bosancima ili Jugoslovenima mi koji se nismo smatrali Srbima, Hrvatima ili Muslimanima..

Ja ću ti reći, pre rata su odavde gledano svi tamo bili Bosanci. Verujem da je postojao neki procenat prevremeno nacionano osvešćenih koji to nije tako posmatrao ali gro ljudi kada bi čulo bosanski ne bi prvo pomislilo "je l' ovo Srbin, Hrvat ili Musliman". Dakle to je bila "spoljna vizura" kao što smo pre rata za strance tamo svi mi ovde bili Jugovići. Jasno da su Bosanci kao pojam morali da odu ća sa početkom rata i kad Dodik Mile kaže "ja nisam Bosanac!", važi, nisi Bosanac. Imamo teritoriju koja se zvanično zvala Bosna (i Hercegovina, ali to ti je kao Kosovo i Metohija) i dakle to se mesto i kolokvijalno zvalo Bosna, i u njoj su bila tri naroda, jedan od njih Srbi i oni su onda postali "Srbi iz Bosne" ili ekvivalentno "bosanski Srbi".

A Hučiju ostavljam da proveri kako sve to vidi Ilija Garašanin u Načertaniju, može i da javi ako ga ne mrzi.

Ja ne mogu više da se raspravljam zato što sam mislio da u kući imam i sir i kore za gibanicu i ispostavilo se da nisam u pravu po obe stavke i sad sam zbog toga nadrkan. Zovite se kako hoćete.

tessa1 tessa1 19:55 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

ljudi tamo za sebe kažu da su Srbi iz RS i to je kraj..
Srbi iz Bosne ili bosanski Srbi za njih praktično ne postoje.. i to je tako od rata naovamo..
prije rata se ne sjećam dal smo se smatrali Bosancima ili Jugoslovenima mi koji se nismo smatrali Srbima, Hrvatima ili Muslimanima..

koliko se sjećam djeca sa razmjene su nas smatrala Jugoslovenima i nije im bio poznat termin Bosna..
prije YU rekla bih da su se ljudi deklarisali po nacionalnosti.. opet ne što su nešto baš tako voljeli nego jer su bukvalno u te nacije utjerivani.. kome mora da se objašnjava zašto i kako može da se informiše i kod Andrića..
al opet za to sam sve samo ne stručnjak


Bosanski Srbi je baš onako ratna germanska terminologija, haška, medijska, ne znam kako je izvještavao RTS, kako su nas imenovali tada u Srbiji?

Da, jasno, jesmo mi u RS Srbi, moji su Srbi oduvijek, samo me ovde legitimišu ne znam kako ih nazvati, soj protiv kojeg su moji ratovali vijekovima.. i jopet će, i jopet će.

I pasoš bosanski koji imamo na granici Hrvati ili u Federaciji znaju da smo Srbi. Ne misle u sebi, aha, evo ih, bosanski Srbi? :)


Sve to oko Srba iz Bosne u kontekstu jbš zemlju koja Bosnu nema i itd je samo očijukanje sa fašizmom onih koji nam ne mogu oprostiti što nismo lepo dozvolili da nas sve pokolju kao nekad..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:58 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем


Je l' sfataš da je to semantički ista stvar? Sijalično grlo vs grlo za sijalicu.

Charlie, ovo ti je semantika.


Nego, Bosnu bosansku iz Bosne ste obradili. Sad malo o Hercegovcima, Licanima, Krajisnicima i Dalmatincima? Sumadiju necu pominjati da ne bi previse provocirao.

maksa83 maksa83 19:58 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Siguran sam da koristite i termin Šiptari jer se tako oduvek govorilo a oni sami sebe tako zovu.

Ja koristim izraz Šošoni (prilično dugo, toliko dugo da ne znam otkad) ili ponekad ovde Š...ampitari otkad je krkar zapretio da će da banuje ko napiše reč Šiptar.
predatortz predatortz 19:58 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Evo, ja nisam. Uvek koristim ono "iz". Pa i za Mađara kažem Madar iz Vojvodine, a ne vojvođanski Mađar.

Je l' sfataš da je to semantički ista stvar? Sijalično grlo vs grlo za sijalicu.

Kviz:

Q: Ištvan Pastor je na čelu koje organizacije?

vreme, sad.



Ne, ti ne razumeš!
Sve dok ti nešto što ne doživljavaš kao tebi blisko pokušavaju nametnuti kao identitetsku odrednicu, distanciraš se od toga.

Zapravo, da bidem precizniji...
Što reče Gvozden, nije svejedno ko ti kaže ono Srbijanac.

Neko će reći da te geografski odredi, neko da te uvredi.

Meni recimo to Srbijanac ni u primisli nikad nije bio uvredljiv pojam. Gvozdenu i drugim jeste. I ljudi izneli svoje razloge zašto jeste.
Meni ne pada na pamet da ih tako nazivam, osim u drugarskoj zajebanciji.

A za takvu zajebanciju prvo moraš osetiti da ti je neko drug, makar i u ovom virtuelnom svetu.

Inače si, insistiranjem na tom Bosanac, Srbijanac, običan hemoroid. Ne ti, ti to ne radiš, ali ovi koji rade su baš to - čovekoliki hemoroidi.
tessa1 tessa1 19:59 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

kada bi čulo bosanski

brt
predatortz predatortz 20:04 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Siguran sam da koristite i termin Šiptari jer se tako oduvek govorilo a oni sami sebe tako zovu.

Ja koristim izraz Šošoni (prilično dugo, toliko dugo da ne znam otkad) ili ponekad ovde Š...ampitari otkad je krkar zapretio da će da banuje ko napiše reč Šiptar.


Mi smo ih u vojsci, da ne kvarimo bratstvo i jedinstvo, zvali Šveđani.

Ono:
Obrati pažnju, da te Šveđani ne overe ns spavanju!
Jebaću mu mater švedsku!
maksa83 maksa83 20:07 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

a Srbima iz Bosne sama riječ Bosna je nerijetko trauma..
meni je fakin trauma..
pa brate ako ti neko proba na 1000 različitih načina poručiti da ga maniš više s Bosnom jel ti to toliko teško?

Okej evo prihvatam, sada si mi približila to osećanje. Iskreno, znao sam da je problem Bosanac, ali nisam znao da je problem "bosanski Srbin" pošto to ipak jeste bio izraz u vrlo širokoj upotrebi.

jel moguće brate da se s anđom i filipom stavljaš u redove ovih koji bi Srbima iz Bosne da objasne da nisu oni baš pravi Srbi..

A ne, ja ne gradiram Srbe, to moraš da vidiš sa ovim što smo ih stavili na isturene straže izvan oboda Šumadije da nam je Šumadiju čuvaju od najezde Čačana.

predatortz predatortz 20:08 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

kada bi čulo bosanski


Ne priliči ti ovoliko lupetanje!
Taj "bosanski" se zvao srpskohrvatski.
Kuriozitet je da kada se taj "bosanski" počeo "izučavati" u Federaciji nakon rata, ni jedan predavač nije posedovao diplomu u kojoj piše da je taj jezik završio.
gvozden1 gvozden1 20:09 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pa proveri sa sobom da li si koristio izraz "bosanski Srbi"

Verovatno jesam, mada mi se verovatniji čini da sam koristio ovo što Predator kaže, iz Bosne.

Čini mi se da mi logičnije zvuči, pa verujem da sam to češće koristio.

Ali naravno da to nije ono o čemu pričamo, a pričamo o politici.
Ako 99 posto Srba kažu, nismo bosanski Srbi, i ako je jasno da je to politički stav, i ako imamo ovo što imamo, da im neko drugi kaže, jeste, vi ste bosanski Srbi, zar to nije parekselsns politički stav, suprotstavljen Srbima, a podudaran sa muslimanskim?

Pa jeste, i legitiman je, ali je antisrpski.
angie01 angie01 20:12 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

A tek Bosanac u kontekstu stereotipa koji su vladali, to je, pouzdano ti tvrdim, išlo na kurac svima u Bosni.


o kakvom ti stereotipu prica, predatore- to je geografska odrednica koja se tako zove i koriste je upravo svi u nauci, literaturi, bla, bla,...to sto se to sada tebi ne svijda, je druga stvar, sto ti remeti preference i ideologiju, ali moras da shavtis i to, da nisi ti prva mera svih koji su bosanski Srbi i da se ne bi svi sa tobo slozili.



bene_geserit bene_geserit 20:13 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pa i za Mađara kažem Madar iz Vojvodine, a ne vojvođanski Mađar.

Čekaj, zbog čega su Mađari iz pokrajine u Srbiji koja se zove Vojvodina "Mađari iz Vojvodine" ili "vojvođanski Mađari",
a Srbi iz entiteta u Bosni i Hercegovini koji se zove Republika Srpska "Srbi iz Bosne" ili "bosanski Srbi"?
predatortz predatortz 20:14 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

angie01
A tek Bosanac u kontekstu stereotipa koji su vladali, to je, pouzdano ti tvrdim, išlo na kurac svima u Bosni.


o kakvom ti stereotipu prica, predatore- to je geografska odrednica koja se tako zove i koriste je upravo svi u nauci, literaturi, bla, bla,...to sto se to sada tebi ne svijda, je druga stvar, sto ti remeti preference i ideologiju, ali moras da shavtis i to, da nisi ti prva mera svih koji su bosanski Srbi i da se ne bi svi sa tobo slozili.





Stereotip o glupim Bosancima, koji je gajila svaka krezava budala.
maksa83 maksa83 20:14 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Ne priliči ti ovoliko lupetanje!
Taj "bosanski" se zvao srpskohrvatski.
Kuriozitet je da kada se taj "bosanski" počeo "izučavati" u Federaciji nakon rata, ni jedan predavač nije posedovao diplomu u kojoj piše da je taj jezik završio.

E, nemoj da me zajebavaš. Vrlo je jasno šta hoću da kažem.
gvozden1 gvozden1 20:15 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем


A Hučiju ostavljam da proveri kako sve to vidi Ilija Garašanin u Načertaniju, može i da javi ako ga ne mrzi.

Pričao je o srpstvu, o regionima, i tu ništa nije sporno.

On je sve to video kao jednoobrazno srpstvo s razlikama u društvenom okruženju pojedinih regiona u kojima žive Srbi i različitim metodama u različitim regionima da se srpstvo objedini.

I nije samo in, Stojan Novaković je takođe imao takve ideje.
gvozden1 gvozden1 20:17 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

da nisi ti prva mera svih koji su bosanski Srbi i da se ne bi svi sa tobo slozili.

Koji procenat se slaže sa Predatorom, a koji sa tobom?
maksa83 maksa83 20:19 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Pričao je o srpstvu, o regionima, i tu ništa nije sporno.

On je sve to video kao jednoobrazno srpstvo s razlikama u društvenom okruženju pojedinih regiona u kojima žive Srbi i različitim metodama u različitim regionima da se srpstvo objedini.

Dobro to, nego kako je konkretno sagledavao ... sad ne znam da li smem da kažem tu reč, pet slova, počinje na "B", završava se na "a", tj. tamošnje nacije i stanovništvo.
gvozden1 gvozden1 20:26 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Pričao je o srpstvu, o regionima, i tu ništa nije sporno.

On je sve to video kao jednoobrazno srpstvo s razlikama u društvenom okruženju pojedinih regiona u kojima žive Srbi i različitim metodama u različitim regionima da se srpstvo objedini.

Dobro to, nego kako je konkretno sagledavao ... sad ne znam da li smem da kažem tu reč, pet slova, počinje na "B", završava se na "a", tj. tamošnje nacije i stanovništvo.


Bošnjaci?

Ne znam tačno na šta misliš, ali suština Načertanija je srpsko pitanje, i traganje za načinima kako da se svi Srbi ujedine sa Srbijom.

A stvar je pisana u devetnaestom veku pa i jezik je bio adekvatan, nije, čini mi se, pametno termine tog jezika tumačiti u sadašnjem političkim kontekstu.
tessa1 tessa1 20:51 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Taj "bosanski" se zvao srpskohrvatski.
Kuriozitet je da kada se taj "bosanski" počeo "izučavati" u Federaciji nakon rata, ni jedan predavač nije posedovao diplomu u kojoj piše da je taj jezik završio.

Kanda smo svi prešli na jedan viši level bahatosti, novi. Dok si okom trepnuo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:52 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Bosanski Srbi je baš onako ratna germanska terminologija, haška, medijska, ne znam kako je izvještavao RTS, kako su nas imenovali tada u Srbiji?


Dobro da si napisala. Sve cekam hoce li neko da pojasni.

Fraza je kroz cesto koriscenje u zapadnim medijima dobila negativnu konotaciju = the only bad guys. U tom smislu jeste razumljivo da neko hoce da se distancira od te slike. Ima ona prikladna numera na ovu temu od Nista ali Logopeda.

Iz istog razloga se ono Cigani zamenilo sa Romi - ciganisanje za Rome isto je sto i bosansko srbisanje za Srbe iz Bosne. Lako je da se pravda koriscenje oba izraza ako te se ne tice.
tessa1 tessa1 20:53 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Dobro da si napisala. Sve cekam hoce li neko da pojasni.

Desilo se slučajno, nisam ni razmišljala do maloprije o tome. :)
maksa83 maksa83 20:55 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Bošnjaci?

Da, on ih zove kolektivno Bošnjaci, istočnog i katoličkog vjeroispovijedanja + muhamedanci.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:55 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

tessa1
Taj "bosanski" se zvao srpskohrvatski.
Kuriozitet je da kada se taj "bosanski" počeo "izučavati" u Federaciji nakon rata, ni jedan predavač nije posedovao diplomu u kojoj piše da je taj jezik završio.

Kanda smo svi prešli na jedan viši level bahatosti, novi. Dok si okom trepnuo.


Procitajte ponovo - covek prica o pridevu 'bosanski' a ne o jeziku.
tessa1 tessa1 20:59 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Procitajte ponovo - covek prica o pridevu 'bosanski' a ne o jeziku.

Pa da, kad čuješ ijekavski bosanski?
tessa1 tessa1 21:01 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Ne, ja ću se sad odjaviti pošto sam za ovaj novi level nepripremljena, ali to ne znači poraz. Molim vas. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:10 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Bošnjaci?

Da, on ih zove kolektivno Bošnjaci, istočnog i katoličkog vjeroispovijedanja + muhamedanci.

Sto je turcizam nastao od ranije reci Bosnjani a oznacavao je kod Osmanlija ono za sta smo makar do nedavno koristili rec Bosanci - svi stanovnici Bosne. Tako ga i Ilija koristi.

Onda se rec Bosnjaci suzila na muslimane a sada se ako je verovati ovdasnjoj raspravi isto desava i sa reci Bosanci. Na kraju ce izgleda jedna nacija imati sva tri imena: Bosnjani, Bosnjaci i Bosanci. Sto bi Bajaga mudrozborio: ovo je ovde Balkan.
gvozden1 gvozden1 21:17 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Bošnjaci?

Da, on ih zove kolektivno Bošnjaci, istočnog i katoličkog vjeroispovijedanja + muhamedanci.

Ali ih smatra Srbima, precizira na koga misli, pošto tu piše i o Crnoj Gori, Albaniji Bugarskoj.

Zapravo, sve to traži baš detaljnu analizu ozbiljnih poznavalaca, pošto je Načertanije prerađen tekst Čatroriskog, koji je uključivao sve sa "zapadnog Balkana"

Trebalo bi istražiti šta su ostaci Čartoriskig, a šta Garašaninive originalne misli.

Nije sporno da on Srbe iz Bosne, Crne Gore, Albanije tretira kao drugu grupu u odnosu na Srbe iz Srbije, ali, rekoh, samo kao grupu koja živi u drugačijim prilikama, a ne neke druge Srbe.
maksa83 maksa83 21:25 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Sto bi Bajaga mudrozborio: ovo je ovde Balkan.

Jes, to je baš i meni sve vreme u glavi - svo ludilo Balkana sažeto u Bosni kao njegovom epitomu.
predatortz predatortz 21:28 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

maksa83
Sto bi Bajaga mudrozborio: ovo je ovde Balkan.

Jes, to je baš i meni sve vreme u glavi - svo ludilo Balkana sažeto u Bosni kao njegovom epitomu.


Ne Balkana, Makso! Šire! Tri planetarno suprotsavljene religije!
maksa83 maksa83 21:45 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Ne Balkana, Makso! Šire! Tri planetarno suprotsavljene religije!

Ma možeš ti da imaš sasvim lep kezmez i bez te tri religije i neke druge tri ili pet, videti pod građanski rat u Libanu - 15 godina, od najlepšeg mediteranskog grada napravili stovarište građevinskog materijala. Možeš takođe da imaš i miran verski suživot kao po gomili mesta na svetu, najčešće metropoloama. Ovde je druga stvar u igri, proklestvo života na granicama Carstava.

A ima i to što si ispod Dunava koji Habsburgovci nisu prelazili kad su čistili.

P.S. Kad smo kod multikulti gradova, Matlab da pogleda Rough Diamonds na Netflixu.
angie01 angie01 21:56 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

e ovo jesi pogodila 100% vrhunski sam glupa što s tobom raspravljam al šta da se radi


mozda vise, jer mislis da si dorasla, ma ne mnogo si iznad i mozes da manipulises i isteras svoju laz kao istinu, ispiranjem mozga jeftinim konstruisanjem izmisljenih prica, ne bas najiteligentnije slozeneih kockica, jer ko su uostalosm svi drugi u poredjenju s tobim, zalaufanom nafuranom egotriperkom... mogu da zamislim samo, kako se kurcis, kada dodjes u BL na odmor...i kako prodajes zdusno, muda za bubrege, kao i ovde.
angie01 angie01 22:06 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Stereotip o glupim Bosancima, koji je gajila svaka krezava budala.


pa to je tvoj problem u glavi, ne mozes zbog toga da negiras postojanje same nacije, stanovnike jedne teritorije, koji se tako zovu.
tessa1 tessa1 22:21 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Štaš, nasilje se nastavlja kad nismo pravi Srbi kao ovi iz Srbije. Navikli smo.
tessa1 tessa1 22:37 27.04.2023

Re: О језику, роде, да ти појем

Vi iz Republike Srpske ste mnogo trpeljivi.

Onda zamisli koliko je sati ako sam nakon svega čak i ja trpeljiva. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana