Ekonomija

The Big Reset

Spiridon RSS / 28.03.2023. u 21:46

 

 

 



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

literatesa literatesa 12:14 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

upomoć ili u pomoć

Piše se i jedno i drugo.

Upomoć je uzvik kojim doziva onaj koji je u nevolji.
U pomoć je predloško-padežna konstrukcija u doslovnom značenju: priskočio mu je u pomoć.


Провјерим ипак, неко виче упомоћ, неко прискочи у помоћ.
gvozden1 gvozden1 12:25 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

predatortz


Ta površina jedva može da hrani ta 2 kera.


Silno grešiš!

45 ari marihuane, nije neki posao, a verujem da bi mogla da se preživi godina od prihoda.

A ako se misli na konvencionalnu poljoprivredu, 45 ari može i više od dva kera da izdrži.
Tri garant, sa sve plaćanjem veterinara, ogrlicama i celim kerećim asesoarom.
predatortz predatortz 12:28 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1
predatortz


Ta površina jedva može da hrani ta 2 kera.


Silno grešiš!

45 ari marihuane, nije neki posao, a verujem da bi mogla da se preživi godina od prihoda.

A ako se misli na konvencionalnu poljoprivredu, 45 ari može i više od dva kera da izdrži.
Tri garant, sa sve plaćanjem veterinara, ogrlicama i celim kerećim asesoarom.


ne kažem da bi život bio luksuzan, ali preteklo bi se. uoatalom, kad se usitni posed, sa malo više zemlje su nam stari preticali uz mnogo više dece nego danas.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:29 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Spiridon

Pošteno ali moja poenta je bila jasna. Jedina sigurna investicija sada je edukacija.


e ja jutros na vozu sa tatom iz škole koji je profan na Kingsu a sad na nekom sekondmentu za ministarstvo odbrane..
pa kukamo o chatgpt i ja reko pa jbg možeš bar da se vratiš na faks.. kaže uh i tamo je gusto, panika vlada jednako..
reko jbg možda će bar tu da preživi želja za human kontaktom.. ali realno oni jesu isto pod ogromnim pritiskom..
kojom brzinom moraš da obnavljaš znanje da bi uspio da si kurentan (imamo li neki bolji izraz) 40 godina koliko ti traje karijera.. možda i duže.. možeš li ti to ako ti je konkurencija mašina..
mislim da su oni isto među prvima na udaru ovih sada inovacija..
opet mislim da je endgame profan koji stoji na podijumu sa LLMom u ruci i generiše super visuals i možda čak pušta mašinu da kreira i govor al on upravlja procesom..
vjerovatno nešto tako..
imao je zukerberg demonstraciju kako izgleda obrazovanje doktora sa nejgovom mašinom.. pa može fad operiše 3d srce live u virtuelnom svijetu itd itd
mislim da idemo tamo
al onda opet obrazovanje ostaje što je bilo.. anticiklična grana (znači ide im dobro u krizi) al relativno skroman prinos (tj zarada)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:53 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

vcucko
solo

Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.



Ja,Tasa debeli........ za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?


U mermerne table i krstove?
To je najsigurniji pos'o. Uvek.



da ti kažem, u Bosni poslije rata (a i za vrijeme) najsigurniji posao je bio pekara..
prve velike pare u BL poslije rata napravljene su tamo i mislim da je to i BH trend..
kad baš zagusti ljudi se sahranjuju i po parkovima (bivalo) al leba je prvo za šta ćeš da odvojiš..
sad bilo je i to da nije bilo ni za leba..
prvo je bilo kad sam ušla u supišku poslednjih dana što su još radile a ona prazna a na rafovima za leba neke izgorene, razlivene vekne.. dal im nestalo kvasca, dal pekare regrutovalo a neki šegrt zeznuo oko peći.. ne znam.. vrlo brzo ni takvog više nije bilo..
to su još bila vremena državne supiške i državnog proizvođača Klasa..
e onda kad nije bilo onda je mama čula za recept da može leba da se ispeče u cepter loncu na onom kamp plinu jer struje više nismo imali..
pojeli smo i taj leba, bio je tvrd, debeo par centimetara i mora se reći zanimljivo iskustvo..
brzo više ni plina nije bilo pa smo dovukli kući peć na drva a mama polako ovladala vještinom pravljenja leba..
bez kvasca naravno al sa onim što danas zovemo starter ako smo white people..
e kad je ona savladala vještinu propast je već bila tih razmjera da je ta dupla vekna self starter leva iz pećke na drva bio pravi mali porodični ritual i izazov je bio ne preždrati se dok je vreo..
eh da.. kakve tople uspomene iz mlađih dana..
frka je što danas svaka white person šuša zna da napravi vlastita leba al ako bi obezbjedio džak brašna u neka teška vremena bio bi car..
te tako
nikvet pn nikvet pn 12:55 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Цитат са села:

Вујо '58. из Обровца: Упрољеће ријека нанесе, ђед и ја мали на товара износимо земљу горе у њиве. Онда се садило, радило и доље на мору лијепо продавало. Па се скућило и заимало. Онда оно наишло. Све оставили, на трактору једва живе главе изнијели; трактор погођен уБосни осто. У Србију с голим дупетом стигли. Нисмо градски па ајд на село; дадне ми добра душа ову празну кућу за живјет, фала му до неба, бог му здравља дао.

Кућу сам уредио а позади десет ари баште оди види...
(све под конац, шикља зеленило из земље) а ево и пастрма, расте. Отог смо жена и ја ова два сина подигли. Нисам вјерово ђеду кад ми прича шта у Србији роди. Дебела моравска је ово, није они љути камењар. Е да ми је ваке земље намо ђеб ми крај био... Акош радит ето хране а тек пара. Улијенило ође па посла немош постић; срећа синови пристижу.

Порасли, отишли у Бг да раде и скућили се у Алтини, довели маторе, стање прекобројно
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:05 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

nikvet pn
Цитат са села:

Вујо '58. из Обровца: Упрољеће ријека нанесе, ђед и ја мали на товара износимо земљу горе у њиве. Онда се садило, радило и доље на мору лијепо продавало. Па се скућило и заимало. Онда оно наишло. Све оставили, на трактору једва живе главе изнијели; трактор погођен уБосни осто. У Србију с голим дупетом стигли. Нисмо градски па ајд на село; дадне ми добра душа ову празну кућу за живјет, фала му до неба, бог му здравља дао.

Кућу сам уредио а позади десет ари баште оди види...
(све под конац, шикља зеленило из земље) а ево и пастрма, расте. Отог смо жена и ја ова два сина подигли. Нисам вјерово ђеду кад ми прича шта у Србији роди. Дебела моравска је ово, није они љути камењар. Е да ми је ваке земље намо ђеб ми крај био... Акош радит ето хране а тек пара. Улијенило ође па посла немош постић; срећа синови пристижу.

Порасли, отишли у Бг да раде и скућили се у Алтини, довели маторе, стање прекобројно


da zavisi odakle su.. po Bosni ima one glinčuge da sine to ko uspije da okopa treba da mu rodi i bez sjemena..
al ima i po planinčugama crnice da bukvalno možeš prstom malo da zagrebeš i ima da nikne šta oćeš.. moja baka je iz Petrovca i tamo su imali mali plac, to što je tamo niklo u životu više nigdje pojela nisam.. fantazija..
druga pak baka je iz Posavine, imala malu farmu, to je isto bolesno bilo šta je tamo i kako uspjevalo...
ako mi je šta žao žao mi je što moja djeca to iskustvo ne mogu ni da vide na slici više a kamo li dožive..
e sad ima i gdje je glinčuga pa sve zavisi odakle su ti ljudi..

milisav68 milisav68 13:05 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

predatortz
ne kažem da bi život bio luksuzan, ali preteklo bi se. uoatalom, kad se usitni posed, sa malo više zemlje su nam stari preticali uz mnogo više dece nego danas.

Jeste, ali se meso jelo jednom nedeljno, svinjsko (crveno) i ređe.

Nevezano sa tim, mnogo toga se promenilo od onda, počevši od klime, kvaliteta zemlje, semena, način obrade zemlje/bašte.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:11 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

milisav68
predatortz
ne kažem da bi život bio luksuzan, ali preteklo bi se. uoatalom, kad se usitni posed, sa malo više zemlje su nam stari preticali uz mnogo više dece nego danas.

Jeste, ali se meso jelo jednom nedeljno, svinjsko (crveno) i ređe.

Nevezano sa tim, mnogo toga se promenilo od onda, počevši od klime, kvaliteta zemlje, semena, način obrade zemlje/bašte.


frka je mislim zagađenje..
moji su imali viekndaju i posađene zasade svih mogućih bobica a nicale su i šumske jagode.. istina danas u supiški ovde kad kupiš perverziju tipa malina iz Čilea to je isto stvarno dobra malina..
al onakva svježe ubrana u spuški ne može da se kupi..
no..
baja na brdu iznad naše viekndaje napravio auto otpad..
može se zamisliti šta je danas u toj zemlji i šta bi bilo u toj malini da je još ima..
moji su prodali plac prije nekog vremena, nema više smisla..
sad ima gudura još po Bosni, našlo bi se, al generalno je zagađenje problem..
furdače po tim željezarama, toplanama, šta padne iz tih oblaka dragi bog zna
furdačilo se i prije al mislim ne ovoliko.. ne znam.. možda bi još negdje moglo da se zavuče i napravi imanjce al onda ostaju ljudi pa bi uz imanjce moralo i arsenal da se drži i jebajiga
gvozden1 gvozden1 13:29 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Jeste, ali se meso jelo jednom nedeljno, svinjsko (crveno) i ređe.

Nevezano sa tim, mnogo toga se promenilo od onda, počevši od klime, kvaliteta zemlje, semena, način obrade zemlje/bašte.

Ne može ni tako, ne može nikako porodica da preživi od 45 ari.
Možda od najproduktivnije proizvodnje, povrtarske, plasteničke, ili možda cvećarske.
Ali to zahteva ogromna ulaganja, ako neko ima te pare, ili je spreman da se zadužuje, možda.
Ostaje tržište, plasman.

Od voća sa 45 ari, eventualno malina u ekstra povoljnim godinama kakve su bile prethodne dve tri.
Ove neće moći.

Ratarstvo tek nema šanse.

Ovaj nikvetov primer, ili su imali neka primanja ili su išli u nadnicu da zarađuju.
Nema tu alhemije, u poljoprivredi su profiti mali, obrt je spor, proizvodi nisu kompleksni u smislu potrebnog znanja ili opreme, svako to može da radi ako je spreman na fizičke napore.

Štednja jeste moguća i važna, ali ipak je nemoguće živeti od tako malo zemlje.
milisav68 milisav68 13:34 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

newimprovedtadejus
furdačilo se i prije al mislim ne ovoliko.. ne znam.. možda bi još negdje moglo da se zavuče i napravi imanjce

Nekad nije bilo toliko hemije u opticaju, danas padne neka kisela kiša i osušiti celu baštu, samo počne da žuti.Ili recimo sunce i UV zračenje.tačno vidiš opekotine na lišću.Pa onda, od velikog saobraćaja (i menjanja klime), naselile se razne bube - štetočine, od smrdibuba ne možeš da odbraniš baštu.Prošle godine bila suša, one navalile i ne biraju.

nikvet pn nikvet pn 13:37 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

ili su imali neka primanja ili su išli u nadnicu da zarađuju


Никаквих примања нису имали (Од државе?! Дали ми опрему и наоружање!). Од десет ари храна, од наднице новци.
gvozden1 gvozden1 13:40 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

nikvet pn
ili su imali neka primanja ili su išli u nadnicu da zarađuju


Никаквих примања нису имали (Од државе?! Дали ми опрему и наоружање!). Од десет ари храна, од наднице новци.

Pa da, tako u redu.

A ovi što se raspituju može li se živeti, šta misliš, da li su spremni za nadničenje?:)
milisav68 milisav68 13:48 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1
Ne može ni tako, ne može nikako porodica da preživi od 45 ari.

Ma znam, mi od 2 hektara imamo samo jeftiniju i zdravu hranu, odnosno hranimo svinje i piliće (i nešto nosilja za jaja) za naše potrebe, eventualno se nešto proda.Tu je i bašta, opet za svoje potrebe, kao i mali voćnak i nešto loze za rakiju.

Ali imamo prihode/plate sa strane.

Evo baš sada gledamo, džak semenog kukuruza, pet i po hiljada, a gde je oranje, tanjiranje, đubrivo, prskanje, pa na kraju branje, koje je prošle godine zbog visoke cene nafte bilo 18.000 po hektaru.A kilo kukuruza 40 dinara.
panta panta 13:48 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

milisav68
newimprovedtadejus
furdačilo se i prije al mislim ne ovoliko.. ne znam.. možda bi još negdje moglo da se zavuče i napravi imanjce

Nekad nije bilo toliko hemije u opticaju, danas padne neka kisela kiša i osušiti celu baštu, samo počne da žuti.Ili recimo sunce i UV zračenje.tačno vidiš opekotine na lišću.Pa onda, od velikog saobraćaja (i menjanja klime), naselile se razne bube - štetočine, od smrdibuba ne možeš da odbraniš baštu.Prošle godine bila suša, one navalile i ne biraju.


Eeee, kada si pomenuo smrdibube.
Do pre par godina nisam ni znao da postoje zelene smrdibube, samo one braon.
Jebote, žena posadila nekoliko paradajza, oni što rastu visoko, uz 'kolac'.
Jedno jutro, ja blejim i kafenišem, kaže ona - dođi da vidiš nešto.
Kad ono, zelenih smrdibuba na plodovima koliko hoćeš.
Jedva se oporavim od šoka kada sam shvatio da ih ima i zelenih.
Krenem ja da se muvam po bašti i u uglu dođem do 'gođi' drveta - kada tamo njih 'milion'.
Odmah sam preduzeo mere, izmasakrirao to drvo, povadio i korenje, ali muka i dalje sa paradajzom - sve plodove izujedale i na crvenom paradajzu se ispojavljivale žute fleke.
Ništa od paradajza. Vratili se proverenom i ekološkom snabdevanju neprskanog i organskog na pijacu - zar drugi paradajz i postoji.
Sledeće godine na breskvi.
Po slobodnoj proceni, na breskvi je bilo između 300 i 400 plodova. Breskva bila velika. Kada su breskve postale krupne, veličine šake, maltene pred potpunu zrelinu - smrdibube su ih okupirale.
Uzorkovao sam nekoliko bresaka i pobrojao smrdibube - bilo ih je preko 20 na svakom plodu. I plodovi svi podobijali 'bradavice' gde god ih smrdibuba gricne.
Dakle, 400 x 20 = 8000 (slovima - 8 hiljada) smrdibuba na jednom stablu breskve.
Breskvu nisam odmah srušio, nego sledeće godine kada sam video da se ponovno pojavljuju.
Prema tome, Gvozdene, prskaj nakaze i 30 puta godišnje, a ne samo 20 puta.
Naravno, samo ekološki.
Jebote, uvek se začudim kada gradski ljudi počnu da fantaziraju o proizvodnji hrane, a ne znaju 'gde su šuplji dok prstom ne napipaju'.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:54 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1
Jeste, ali se meso jelo jednom nedeljno, svinjsko (crveno) i ređe.

Nevezano sa tim, mnogo toga se promenilo od onda, počevši od klime, kvaliteta zemlje, semena, način obrade zemlje/bašte.

Ne može ni tako, ne može nikako porodica da preživi od 45 ari.


a ne pričamo o tome dal ti se danas isplati da batališ svoju struku i ideš da gajiš povrće nego valjda amrmagedon, bježmo u šumu..
pa da se preživi može i od manje.. zavisi ko šta smatra preživljavanjem..
primjeti da smo počeli od smrt je siguran posao

gvozden1 gvozden1 14:02 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"


Evo baš sada gledamo, džak semenog kukuruza, pet i po hiljada, a gde je oranje, tanjiranje, đubrivo, prskanje, pa na kraju branje, koje je prošle godine zbog visoke cene nafte bilo 18.000 po hektaru.A kilo kukuruza 40 dinara.

Lako izračunati.
Zato je kukuruz masovan u Vojvodini, može mnogo hektara da se uradi, pa ostaje dovoljno iako je zarada po jednom hektaru mala.

Ne traži mnogo rada, sa adekvatnom opremom se sve završi za tek desetak, ili tek malo više dana u godini.

Par dana oranja, dan dva pripreme zemljišta, setva i zaštita ekstremno brzo idu, nekoliko dana berbe, i to je to.

I onda ne može zarada da bude velika.

Kod voća je matematika malo bolja, ali je i rada mnogo više, pa su stotine hektara za seljaka nedostižne, a kukuruz je moguće na tim površinama uraditi.

Sve se to na kraju svede na slično.
gvozden1 gvozden1 14:03 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

pa da se preživi može i od manje..

Može i od sakupljanja plodova po šumi.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:05 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1
pa da se preživi može i od manje..

Može i od sakupljanja plodova po šumi.


pa baš htjedoh da dodam.. može i tako.. neki tatin drug je pričao da su oni kao djeca u IISR jeli bukovu koru.. valjda nešto oguliš pa sa unutrašnje strane onaj zelenkasti dio može da se pojede..
mislim da je u zadnjem ratu više bio cilj dočepati se paketa crvenog krsta a da će nešto slično i ubuduće biti slučaj al to je druga priča..
ko nije gledao The last of us da gleda
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:06 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

milisav68

Ma znam, mi od 2 hektara imamo samo jeftiniju i zdravu hranu, odnosno hranimo svinje i piliće (i nešto nosilja za jaja) za naše potrebe, eventualno se nešto proda.Tu je i bašta, opet za svoje potrebe, kao i mali voćnak i nešto loze za rakiju.

Ali imamo prihode/plate sa strane.



Pazi kad baš to htedoh da napišem kao neku moju procenu.
Dva hektara za svoje potrebe, plus još neki prihodi sa strane.
zilikaka zilikaka 16:44 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Pazi kad baš to htedoh da napišem kao neku moju procenu.
Dva hektara za svoje potrebe, plus još neki prihodi sa strane

Ovde se izgleda priča o pukom preživljavanju-da ne umreš od gladi.
Mislim da ako si snabdeven brašnom i to čini osnov ishrane na 45 ari možeš da zapatiš i neku živinu i hraniš travuljinom i sa nešto kukuruza, uz ručnu obradu. Plus na to koja koza,uz obavezu da ih negde u parku napasaš.
Dalje, krompira može podosta da rodi, pa da se domeće uz brašno, plus nešto graška, pasulja, luka i tako tog osnovnog. Može tu i po koja voćka, nešto jagoda, al ko nije trebio zlaticu sa krompira, nema pojma koji je to posao. Onda ti luk i šargarepu načnu rovci il puževi il neki crvići, a hemija em skupa em je u tim uslovima (opšta propast) i nema.
Pa poseješ pola kile graška i uzbereš tačno toliko, nešto ga napalo...
Po meni, to nije recept za opstanak, osim u slučaju opšteg pomora od gladi, ali tad ti treba naoružanje da svoje malo zaštitiš od krađe.

Prošla sam nešto od toga, u blagoj formi početkom devedesetih, i jedino što je sigurno rodilo je bila čičoka. Al to jesti...
Na pomen prve sledeće moguće nemaštine il rata smo 2012. bili napekli ozbiljnu zalihu rakije. Logika je bila da za to uvek imaš mušteriju i možeš da trampiš za nešto hrane.
Srećom, ništa se nije desilo pa se zaliha vremenom potrošila al sad više ni to ne bih.
2 ha čine razliku da imaš i svoje žitarice al to ne može više ručno pa dobijaš novi problem kako obraditi.
Pored ovog, za preživljavanje treba nešto ložiti...a to nije mali problem.

Inače, u vreme one hiperinflacije se sve bilo poremetilo. Arenda skoro da i nije postojala nego nam onako tek dali 2 džaka brašna desetak komada zaklane živine. To bilo za nekih 3ha zemlje. Izbora nismo imali jer bi u protivnom bila u parlogu.
A zlato...dobar seljački običaj ovdašnji je bio da se ženskom detetu od rođenja skupljaju dukati. To je doduše bio način da ima nešto svoje a da se imanje ne rasparčava al nije zgoreg i sad imati u kući bar 10-15 komada. Nije to neki kapital, ne stiče se teško al može da bude jako bitno za velikih nevolja.
Mada, mislim da je svet odavno tako ustrojen da je takav scenario nemoguć i ne treba se puno time zamarati.
maksa83 maksa83 16:45 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

ko nije gledao The last of us da gleda


angie01 angie01 17:07 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Ovde se izgleda priča o pukom preživljavanju-da umreš od gladi.





...e, havala ti, ko bratu!...reko, ako nastave sa tim sadjenjem svega na 2HA, zivinom i ostalim, prvobitne zajednice, oan men bend i slicno, kao da je to tek tako.

zili,glas razuma:)

...ja bih sigurno uspela da odgajim neki paradajz, tikvice, luk, persun, nanu,...i ruze boje lavande:)...a odakle mi sve ostalo, e to nemam pojma....evo i da upecam neku ribu- to mi je islo nekada davno...znaci, za mene je pre resenje da odem tamo kod zemljanina, medju Abordzine, tu bih se vec snasla,..more, zvezde, vec pola potreba zavrseno.
predatortz predatortz 17:10 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

protivnom bila u parlogu.
A zlato...dobar seljački običaj ovdašnji je bio da se ženskom detetu od rođenja skupljaju dukati. To je doduše bio način da ima nešto svoje a da se imanje ne rasparčava al nije zgoreg i sad imati u kući bar 10-15 komada. Nije to neki kapital, ne stiče se teško al može da bude jako bitno za velikih nevolja.


A onda dođu partizani koji ti, kao što su mojoj babi, ukradu trideset malih i šest velikih dukata.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:15 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

zilikaka


Mislim da te neki ovde nisu razumeli
panta panta 17:18 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

predatortz
protivnom bila u parlogu.
A zlato...dobar seljački običaj ovdašnji je bio da se ženskom detetu od rođenja skupljaju dukati. To je doduše bio način da ima nešto svoje a da se imanje ne rasparčava al nije zgoreg i sad imati u kući bar 10-15 komada. Nije to neki kapital, ne stiče se teško al može da bude jako bitno za velikih nevolja.


A onda dođu partizani koji ti, kao što su mojoj babi, ukradu trideset malih i šest velikih dukata.

Ali!
To nije isto.
Tada je sve bilo naše, dakle, dukati tvoje babe su, takođe, bili naši.
A ko drugačije kaže, taj kleveće i laže.
A šta će, uostalom, babi dukati!
zilikaka zilikaka 17:30 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

predatortz
protivnom bila u parlogu.
A zlato...dobar seljački običaj ovdašnji je bio da se ženskom detetu od rođenja skupljaju dukati. To je doduše bio način da ima nešto svoje a da se imanje ne rasparčava al nije zgoreg i sad imati u kući bar 10-15 komada. Nije to neki kapital, ne stiče se teško al može da bude jako bitno za velikih nevolja.


A onda dođu partizani koji ti, kao što su mojoj babi, ukradu trideset malih i šest velikih dukata.


Pa jeste. Eto, i mojoj jednoj babi i dvema njenim sestrama su uzeli bar 20ha zemlje, one najbolje u sred Bačke, gde sad hektar nije ispod desetak soma evra.
Jedina razlika je što su njima neku godinu pre i sva tri brata poginula kao prvoborci u istim tim partizanima, al ne vidim kakve to veze ima sa pričom o preživljavanju, osim što je fakat da su i tvoja i moja baba preživele.
mlatisa mlatisa 17:37 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Da uložimo u olovne poluge?


Треба улагати у хартије од вредности!

literatesa literatesa 18:09 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

The Last of Us ali kao domaća serija

Онесвијестићу се.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:14 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Порасли, отишли у Бг да раде и скућили се у Алтини, довели маторе, стање прекобројно




pre par godina selio neke stvari i trebaju mi f...in kolica da prenesem neku policu, ono 4 tockica i ploca 50x70... utovar/istovar fazon. i guglao, tehnomanije, kurci palci ili nema na stanju ili isporuka za dve nedelje, a ja putujem za dva dana.

i izguglam neku firmu, ispostavi se na altini, moji licani. kaze proizvode i prodaju. zapalim tamo, prvi put u zivotu - misim da je bukvalno od pocetka altine (kad se sAdje kod Zedera) pa do njihove radnje recimo kao odatle pa do Genex kula. Nadjem ih neka privatna kuca, ogromno dvoriste, zena kaze vidite tamo pozadi u garazi. Garaza jedno 1000m2 nema sta nema od gvozdjurije, nadjem nekog lika kaze ne zna imaju oni to po narudzbi, da vidi jel ima tu - nadje jedan komad. Pitam posto - kaze - 'a za sta ti treba'; ja da prenesem policu do kola pa u selo, on kaze 'evo ti nosi'. Pa posto - 'pa nista, vrati kad zavrsis'.

Ni da cuje da uzme pare.

Totalno ludilo. To su moji, licani sa Altine.




dragosevacsutra dragosevacsutra 19:22 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

istina danas u supiški ovde kad kupiš perverziju tipa malina iz Čilea to je isto stvarno dobra malina..


sta je supiska??


literatesa literatesa 20:08 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

sta je supiska??

Супермаркет?


Добро, Драгошевац, каква сад Лика? :)
solo solo 22:29 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Треба улагати у хартије од вредности!





Bolje ulagati u paradajz

dragosevacsutra dragosevacsutra 00:46 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Добро, Драгошевац, каква сад Лика? :)



'vaka

literatesa literatesa 08:49 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

'vaka

Фазон, нема шта. :)
literatesa literatesa 08:56 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Земља гори, ти си Драгошевац јужњак. :)

Јел она кућа што си је показивао крај Јагодине или у Лици?
milisav68 milisav68 09:04 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

zilikaka
Ovde se izgleda priča o pukom preživljavanju-da ne umreš od gladi.

Jeste, ali je i pitanje bilo da li mogu da se zapate prasići, pilići, jagnjići...pa je odgovoreno da ne može, i koliko ti minimum zemlje treba da zaokružiš tu nekakvu "proizvodnju" za sopstvene potrebe.

E sad, druga je stvar kakva bi apokalipsa bila, jer ako bi bila posledica nuklearnog rata, pa sve bude zagađeno - radioaktivno, onda možeš da se slikaš, odnosno da čekaš da umreš u najgorim mukama.

Ali, ako to zanemarimo, opet ti trebaju neki preduslovi za to što pričaš.Prvo neki objekti gde bi živeo/spavao, pa objekti za tu neku živinu/kozu, pa onda bunar sa čistom pijaćom vodom, pa nekakav alat za obrađivenje zemlje....
Mada, mislim da je svet odavno tako ustrojen da je takav scenario nemoguć i ne treba se puno time zamarati.

Ma, videli smo da je sve moguće, pa i da te zatvore u stan/kuću, i da ti dozvole da samo od 3 do 5 noću ideš u nabavku, ako si penzioner.

Hoću da kažem, da ovo što pričam je nekakva "prva pomoć" za te neke ekstremne situacije, odnosno nekakav rezervni položaj, jer je mnogo zeznuto ako te nešto takvo zatekne u velikom gradu, kao što je recimo Beograd, a Tasa je tamo, i pokrenuo je to pitanje.

Mislim, dovoljno je da bude neki kolaps sa strujom, a kad nema struje, nema ni vode (jer elktrične pumpe guraju tu vodu), i eto ti sranja.
gvozden1 gvozden1 18:55 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"


E sad, druga je stvar kakva bi apokalipsa bila, jer ako bi bila posledica nuklearnog rata, pa sve bude zagađeno - radioaktivno, onda možeš da se slikaš, odnosno da čekaš da umreš u najgorim mukama.

Ćuti, i to je manja muka od ove koju trenutno imamo.
Država nam naložila da svi moramo imamo pametne telefone, i da gazdinstva registrujemo/obavljamo registracije isključivo elektronski, inače nema para za subvencije.

Da vidiš koja je to muka tek:)
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:52 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1

Ćuti, i to je manja muka od ove koju trenutno imamo.
Država nam naložila da svi moramo imamo pametne telefone, i da gazdinstva registrujemo/obavljamo registracije isključivo elektronski, inače nema para za subvencije.

Da vidiš koja je to muka tek:)


Ali treba narod da se pobuni zbog toga.
Bar onaj narod koji je time direktno ugrožen. Za mnogo toga smo sami krivi.
gvozden1 gvozden1 20:00 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"


Ali treba narod da se pobuni zbog toga.
Bar onaj narod koji je time direktno ugrožen. Za mnogo toga smo sami krivi.

Jbg, ne bune se nego kako znaju i umeju pokušavaju da urade to što moraju.
Pokupovali telefone, po ceo dan drežde ispred institucija (neke psss, poljoprivredne stručne službe) da im urade, stvarno muka.

A država prelomila preko kolena, ni jednu godinu nije ostavila da može i elektronski i peške, dok se ljudi ne naviknu, ne nauče.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:08 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

bg, ne bune se nego kako znaju i umeju pokušavaju da urade to što moraju.


Ma znam, ali kažem.
Ja u frirmi za neka sranja moram da imam smartphone, svoj lični. I niko sem mene da se pobuni i kaže "e nek mi sutra kupi takav telefon, da bude službeni". Svi me gledali ko ludaka.
Mislim, imam ja takav telefon, ali stvar je principa. Neću da moram da ga imam.
gvozden1 gvozden1 20:14 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"


Mislim, imam ja takav telefon, ali stvar je principa. Neću da moram da ga imam

Da.
A zamisli kad neko ko živi od dve krave i tri hektara mora da kupi telefon.

Ili kad bi rekli, porez može da se plaća samo elektronski.

Našli baš seljake da njih prve stopostotno elektronizuju.

Bilo večeras na dnevniku nešto o tome, zato i napisah.
Ali bezobrazno umanjuju problem, kažu, na jugu Srbije, nekim ljudima to predstavlja problem.

A problem je i na jugu i na severu, i ne nekim nego mnogim.
panta panta 20:16 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

vrabac_onaj
bg, ne bune se nego kako znaju i umeju pokušavaju da urade to što moraju.


Ma znam, ali kažem.
Ja u frirmi za neka sranja moram da imam smartphone, svoj lični. I niko sem mene da se pobuni i kaže "e nek mi sutra kupi takav telefon, da bude službeni". Svi me gledali ko ludaka.
Mislim, imam ja takav telefon, ali stvar je principa. Neću da moram da ga imam.

Da.
Meni u firmi doneli novi komp - i uz njega 'srpsku' tastaturu.
Pitam ja momka, pokazujući na tastaturu, šta je ovo?
On kaže - tastatura.
Ma znam da je tastatura, ali zašto srpska.
On kaže - pa takvu imaju svi.
Ja mu kažem da ja nisam svi i da mi donese normalnu tastaturu.
Dobro, uzmite onda telefon.
Ok, ako nije Smasung, nemoj ni da ga otvaraš.
Ali znate, mi svi kompanijski i bla, bla, bla, ...
Reko, ne znam ja, kada budeš imao Samsung, onda mi donesi.
I slične korporativne budalaštine.
panta panta 20:16 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1

Mislim, imam ja takav telefon, ali stvar je principa. Neću da moram da ga imam

Da.
A zamisli kad neko ko živi od dve krave i tri hektara mora da kupi telefon.

Ili kad bi rekli, porez može da se plaća samo elektronski.

Našli baš seljake da njih prve stopostotno elektronizuju.

Bilo večeras na dnevniku nešto o tome, zato i napisah.
Ali bezobrazno umanjuju problem, kažu, na jugu Srbije, nekim ljudima to predstavlja problem.

A problem je i na jugu i na severu, i ne nekim nego mnogim.

Budalčine.
zoja444 zoja444 20:24 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

jedini protest na koji cu da idem je ako bude nesto protiv nasilja nad decom, starima i zivotinjama.
milisav68 milisav68 21:55 30.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

gvozden1
Da vidiš koja je to muka tek:)

Ma znam, na kraju sam terao ćerku da zada poslednji udarac, jer više nisam znao koja šifra gde ide, i šta još treba da se uradi da bude kompletna prijava.A nisam totalni laik, nego sam pogubio živce, najviše na tome što svaki put kad hoćeš da uđeš u aplikaciju - traži ti šifru, kao da je ne znam šta.Našli na seljacima da treniraju sigurnost u elektronskom poslovanju, a na sve strane bušni ko sito.
mlatisa mlatisa 17:32 31.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

vrabac_onaj
milisav68

Ma znam, mi od 2 hektara imamo samo jeftiniju i zdravu hranu, odnosno hranimo svinje i piliće (i nešto nosilja za jaja) za naše potrebe, eventualno se nešto proda.Tu je i bašta, opet za svoje potrebe, kao i mali voćnak i nešto loze za rakiju.

Ali imamo prihode/plate sa strane.



Pazi kad baš to htedoh da napišem kao neku moju procenu.
Dva hektara za svoje potrebe, plus još neki prihodi sa strane.


Ако се посматрају новчани еквиваленти, за два хектара пшенице се добија око 3500 евра бруто. То дефинитивно није много. Нето је много мање.

Људи одлазе са села због повећане продуктивности тј. коришћења механизације. Један човек са машинама може да обрађује 100 више земље него пре. И то све уз боље сорте.

Рођак ми причао да је пре WW2 принос пшенице био око 600-700kg по хектару. Нисам проверавао, али ми делује тачно.


Развојем цивилизације долази до све ситније поделе рада и препуштени сами себи у 90% случајева не би преживели 2 године.
nikvet pn nikvet pn 17:53 31.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

mlatisa
пре WW2 принос пшенице био око 600-700kg по хектару.

Звучи реално, а сада је:
08.07.2022
Prosek na nivou zemlje je 5,2 tone po hektaru

Колико је принос свега, па и пшенице, порастао за исти ред величина је сточни фонд опао. Намеће се питање како су тадашњи сточари толику стоку прехранили? И исплатило им се? (Од Тита више није али нећемо о томе)

Претпоставке имам, одговора немам.
solo solo 23:51 01.04.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Соло, како реаговати на ове твоје позиве у помоћ?


8c_competizione 8c_competizione 22:01 03.04.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

mlatisa
Da uložimo u olovne poluge?


Треба улагати у хартије од вредности!




isuse, upisah se ziv od smeha!
Черевићан Черевићан 00:50 29.03.2023

cura posterior

Ne valja kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju

наилазе нам опет рутава времена
која припадају... људима с'мудима,
она већина што........ живот тавори
сваки дан слуђена ....тазе чудима
solo solo 01:04 29.03.2023

Kokuzna

наилазе нам опет рутава времена
која припадају... људима с'мудима,


I dobrim ičkama.

alselone alselone 06:21 29.03.2023

Spiro, trepni ako si otet

Ili reci ako te je ujeo radioaktivni pauk?
Spiridon Spiridon 06:45 29.03.2023

Re: Spiro, trepni ako si otet

alselone
Ili reci ako te je ujeo radioaktivni pauk?



solo solo 09:06 29.03.2023

Nemojte ljudi ko Boga vas......

Ovo je blog o ekonomiji.

Rusi spremaju "Jars"

U Rusiji počele komandno-štabne vežbe raketnih snaga strateške namene sa sistemima "Jars", saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.




Neće oni da opale. Samo se zeke, medijska proseravanja.

Tako sam mislio i onomad dok nije pala prva na Batajnicu.

'ebo te da bar nismo sve ovo već gledali!

A opet u pravu je Tasa. Šta je preostalo sitnim kerama no da sede i gledu.



Kako li je jutros tek Poljacima?
panta panta 09:37 29.03.2023

Re: Nemojte ljudi ko Boga vas......

solo

...


Kako li je jutros tek Poljacima?

Šta je bilo sa Poljacima?
solo solo 09:39 29.03.2023

Re: Nemojte ljudi ko Boga vas......

Šta je bilo sa Poljacima?


Promrzla im salata.
vcucko vcucko 09:56 29.03.2023

Re: Nemojte ljudi ko Boga vas......

solo
Šta je bilo sa Poljacima?


Promrzla im salata.

solo solo 09:32 29.03.2023

P.S.


I 'ebeš mračenja.

Bolje malo crtanih filmova za jutarnje opuštanje.

Zoja ovaj crtani nije za tebe.

Upozorio sam te na vreme.



ISUK



Čarli je najpametniji.

Sjedi jedi!
zoja444 zoja444 10:46 29.03.2023

spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

sad neki putopisac prica. najukusniji su ljudski prsti. imaju ukus banane.to je prica iz jednog ljudozderskog plemena. u drugom, najveca je cast upoznati se sa kostima predaka. posle iskopa, putopiscu su doveli prevodioca jer pradeda nije znao srpski.
panta panta 12:18 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

zoja444
sad neki putopisac prica. najukusniji su ljudski prsti. imaju ukus banane.to je prica iz jednog ljudozderskog plemena. u drugom, najveca je cast upoznati se sa kostima predaka. posle iskopa, putopiscu su doveli prevodioca jer pradeda nije znao srpski.

Zoja, gde ti pronađeš te silne gluposti?
Od tih crnih hronika, pa nadalje.
literatesa literatesa 12:19 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Zoja, gde ti pronađeš te silne gluposti?
Od tih crnih hronika, pa nadalje.

Зоја је једноставно у том неком моду. :))
panta panta 12:29 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

literatesa
Zoja, gde ti pronađeš te silne gluposti?
Od tih crnih hronika, pa nadalje.

Зоја је једноставно у том неком моду. :))

Ma znam.
Poznajem ja ljude kojima je sve u životu teška muka.
U njihovom društvu se oseti ta teška, pritiskajuća, omorina.
literatesa literatesa 13:23 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Ma znam.
Poznajem ja ljude kojima je sve u životu teška muka.
U njihovom društvu se oseti ta teška, pritiskajuća, omorina.


Њао, ако ти апетити не поремети. :)


Много сте ви осјетљиви, да вас човјек не зна..
zoja444 zoja444 13:28 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

panto, kakve veze ima prica putopisca samnom i mene sa teskom mukom? tebi bi barem trebala da bude zanimljiva ljudozderska prica. rec je hrani.
panta panta 13:32 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

literatesa
Ma znam.
Poznajem ja ljude kojima je sve u životu teška muka.
U njihovom društvu se oseti ta teška, pritiskajuća, omorina.


Њао, ако ти апетити не поремети. :)


Много сте ви осјетљиви, да вас човјек не зна..

Jesam osetljiv - i nije mi žao zbog toga.
Ali mučene ljude izbegavam.
To što bih se i ja u njihovom društvu mučio, njima ne bi ništa pomoglo.
panta panta 13:35 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

zoja444
panto, kakve veze ima prica putopisca samnom i mene sa teskom mukom? tebi bi barem trebala da bude zanimljiva ljudozderska prica. rec je hrani.

Ne jedem ljude, tako da me to ni ne zanima.
Meni je od sve hrane najbitnije da ima dosta salate.
I čorbe.
Doduše, nisam ni na meso gadljiv.
Ali ne patim za mesom.
zoja444 zoja444 13:43 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

panto, i ne znam zasto mene povezujes sa teskom mukom? gde sam ja to kukala nesto?
panta panta 13:51 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

zoja444
panto, i ne znam zasto mene povezujes sa teskom mukom? gde sam ja to kukala nesto?

I to što kažeš.
No, ko te je povezao sa mučenicima?
zoja444 zoja444 13:57 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

ti si me povezao, ne znam kako i zasto. ovo je vec treci put.
literatesa literatesa 14:14 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Jesam osetljiv - i nije mi žao zbog toga.
Ali mučene ljude izbegavam.
To što bih se i ja u njihovom društvu mučio, njima ne bi ništa pomoglo.

Зојин сам фан, примјетили сте до сада, и да, не ради њеног сукоба са онима које ни ја баш не волим, ма не, Зоја има тај дарк мод, неконвенционална, и мислим да је много интелигентнија него што то показује, врло вјероватно да нас зеза све овако скупа..

Емси, не пренемажи се. Замисли колико је добра кад и ти реагујеш, Maксa и преподобни Пајић добију милион препорука остављајући коментаре иза ње, јака ствар, а она мало о религији мало о сексу, каже све је у божијим рукама и плакала сам колико је било леепоо, а она брте врх. Пази ову причу о канибалима. :))
literatesa literatesa 14:15 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

panto, kakve veze ima prica putopisca samnom i mene sa teskom mukom? tebi bi barem trebala da bude zanimljiva ljudozderska prica. rec je hrani.

Зоја, сви смо ми канибали под кожом. И самоубице, што би рекла Патриша Х.
literatesa literatesa 14:16 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Ne jedem ljude, tako da me to ni ne zanima.

За разлику од нпр: мене. :))
panta panta 15:19 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

literatesa
Jesam osetljiv - i nije mi žao zbog toga.
Ali mučene ljude izbegavam.
To što bih se i ja u njihovom društvu mučio, njima ne bi ništa pomoglo.

Зојин сам фан, примјетили сте до сада, и да, не ради њеног сукоба са онима које ни ја баш не волим, ма не, Зоја има тај дарк мод, неконвенционална, и мислим да је много интелигентнија него што то показује, врло вјероватно да нас зеза све овако скупа..

Емси, не пренемажи се. Замисли колико је добра кад и ти реагујеш, Makсa и преподобни Пајић добију милион препорука остављајући коментаре иза ње, јака ствар, а она мало о религији мало о сексу, каже све је у божијим рукама и плакала сам колико је било леепоо, а она брте врх. Пази ову причу о канибалима. :))

Ko kaže da Zoja nije dobra?
Ja to nisam rekao, niti to mislim.
Moja 'životna filozofija' je trivijalna.
Ja sve stvari, pojave, ljude - bojim svetlim nijansama.
Osim tzv. ljudi govana - oni me, uopšte, ne zanimaju.
Ne volim tugu ni na filmovima.
Čim vidim da je film neka muka, odmah promenim kanal.
literatesa literatesa 18:02 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Ja sve stvari, pojave, ljude - bojim svetlim nijansama.
Osim tzv. ljudi govana - oni me, uopšte, ne zanimaju.
Ne volim tugu ni na filmovima.

Шта ти је пјесник. :)
zoja444 zoja444 19:23 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

tesa, ostadoh bez teksta.
literatesa literatesa 20:11 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Е, гледам неке слике, биле би ти интересантне. :)
zoja444 zoja444 20:17 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

sibni ih kod horhea. i on to voli. bas mu je dobra ova prica.
literatesa literatesa 20:28 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Поспана сам, и нису то моје слике, двије слике из два периода и са два различита мјеста на Нету, једну сам видјела прије неки дан, другу малоприје, у ствари имам идеју за нови пост, роди ми се, већ сам написала једну реченицу тамо код мене гдје ми је све фајн као моја ћаћевина.


п.с. читам ја шта пише Хорхе, само не желим утицати :)
zoja444 zoja444 20:40 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

horhe je svoj i originalan. ne moze se na njega uticati.
literatesa literatesa 21:09 29.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Ма не, приватизујем његов простор, мислим на тај утицај који му није потребан..
pnbb pnbb 13:28 30.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

Osim tzv. ljudi govana - oni me, uopšte, ne zanimaju.

jel se ovo javio rahmetli momo kapor kroz tebe, on tako odvoji uopste zarezima
zoja444 zoja444 14:34 30.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

tesa, ta preporuka ti je od mene. sad znam kako se osecaju rijaliti zvezde.
literatesa literatesa 16:49 30.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

tesa, ta preporuka ti je od mene. sad znam kako se osecaju rijaliti zvezde.

Океј. :)
solo solo 08:06 31.03.2023

Re: spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi

spiro, izvini, moram da podelim, pa ti brisi
sad neki putopisac prica. najukusniji su ljudski prsti. imaju ukus banane


noboole noboole 15:56 29.03.2023

.

'ajd sta ste se vise nalozili svi sa tim chatgptjem, svako ima misljenje, svi se frljate izrazima koje ste naucili pre mesec dana.

nadjite posao u drzavnu firmu i sigurica.


nece vam uzeti chatgpt posao, nego to sto ste intelektualno u cabru.
Ribozom Ribozom 17:17 29.03.2023

kod nas reset vec poceo

Mi u skandinaviji smo napredniji.
Uzas cene porasle samo u februaru oficijalno 6,3% (svedska 12%), a nazovi sindikat ce se boriti da nam usklade platu za 5% bruto od oktobra, ako prezivimo do tada. Bas se oseca kriza, tako da cujem prijatelje da im je jedno od (glupljih) resenja migracija za Svajcarsku. Za amere se ic ne sekiram i sem inflacije da usklade cenu robe sa vracenim papiricima iz Kine. Cak da imam para, ulozio bih ih u americke obaveznice.
Mislim da ce nas (evropu), ameri pustiti niz vodu i da cemo zrtve biti mi evropski srednjoklasci.
Ja volim sto imamo tadejus ovde, ali se ne slazem sa njom da se ulaze u nekretnine, zato kad ovi/drzava shvati da nema odakle vise da otme samo poveca poreze na nekretnine, ili u mom slucaju da mi cena stana preko noci porasla za 30% i sad oni tumace da sam sad bogatiji, ali u stvari ja samo placam 30% porez plus ovaj ludi euribor, *ebao ih da ih
*ebe. Takodje nada u penzioni fond je budalastina kada cu moci penziju da koristim tek kad napunim 107 godina i uz licnu potvrdu roditelja o datumu rodjenja.
Uzagati u neku zemlju u Srbiji nema smisla u slucaju vece krize, jer ce tada mafija otimati od takvih. Ulagati u evroobaveznice je glupo jer ce u trenutku kad ovi moraju sa odu sa vlasti pokupiti sve i preseliti se u Bugarsku. Mozda akcije NIS-a?

Inace slusam Zeca, uvek Soskica, i ovog sa volstrita i mislim da im je zajednicko da ne kapiraju da ce zapad da krizu samo svaliti na obicni narod i da ih bas briga sto cemo da pocrkamo od gladi ili hladnoce.

panta panta 17:23 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Ribozom
Mi u skandinaviji smo napredniji.
Uzas cene porasle samo u februaru oficijalno 6,3% (svedska 12%), a nazovi sindikat ce se boriti da nam usklade platu za 5% bruto od oktobra, ako prezivimo do tada. Bas se oseca kriza, tako da cujem prijatelje da im je jedno od (glupljih) resenja migracija za Svajcarsku. Za amere se ic ne sekiram i sem inflacije da usklade cenu robe sa vracenim papiricima iz Kine. Cak da imam para, ulozio bih ih u americke obaveznice.
Mislim da ce nas (evropu), ameri pustiti niz vodu i da cemo zrtve biti mi evropski srednjoklasci.
Ja volim sto imamo tadejus ovde, ali se ne slazem sa njom da se ulaze u nekretnine, zato kad ovi/drzava shvati da nema odakle vise da otme samo poveca poreze na nekretnine, ili u mom slucaju da mi cena stana preko noci porasla za 30% i sad oni tumace da sam sad bogatiji, ali u stvari ja samo placam 30% vise ratu plus ovaj ludi euribor, *ebao ih da ih
*ebe. Takodje nada u penzioni fond je budalastina kada cu moci penziju da koristim tek kad napunim 107 godina i uz licnu potvrdu roditelja o datumu rodjenja.
Uzagati u neku zemlju u Srbiji nema smisla u slucaju vece krize, jer ce tada mafija otimati od takvih. Ulagati u evroobaveznice je glupo jer ce u trenutku kad ovi moraju sa odu sa vlasti pokupiti sve i preseliti se u Bugarsku. Mozda akcije NIS-a?

Inace slusam Zeca, uvek Soskica, i ovog sa volstrita i mislim da im je zajednicko da ne kapiraju da ce zapad da krizu samo svaliti na obicni narod i da ih bas briga sto cemo da pocrkamo od gladi ili hladnoce.


Da li ti misliš da je nekada bilo drugačije?
Pa uvek se sve slamalo na bedi.
Donji sloj uvek ostaje donji.
Bitan je jedino da posluži srednjem sloju kao oruđe da sobali gornji sloj.
Tada bivši srednji postaje gornji, a bivši gornji, postaje srednji sloj.
A donji sloj uvek ostaje donji.
Ribozom Ribozom 18:51 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Pre neki dan, neka glupaca u min.finansija kaze da ce oboriti inflaciju tako sto ce oboriti cenu krune u odnosu na evro. I onda sve sto uvozis, a uvozis bukvalno sve preko noci poskupi.
A vidim cene hrane kod vas opasno se priblizavaju norveskim i onda kazem ma kakva zemlja u Srbiji, stap za pecanje je najbolja investicija. Zena kaze, a sta ako ti zveknu platformu pa ti nafta otera ribu. E, bas me onda zabole za krizu.
zilikaka zilikaka 19:26 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Mozda akcije NIS-a?






Izvinjavam se zbog velikog formata al bolje se vide brojke

P.S. ja sam jednom pazarila neku siću i to tačno u vrh pika cene. Kad se dodaju troškovi brokera, ispalo skoro 1300 komad.
Super škola da vidim kako me ta trgovina dobro ide




zoja444 zoja444 19:38 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

zili, kako sam razumela ti si iz zrenjanina. izvini ako gresim. juce su pricali o vodi u zrenjaninu i svi su ponavljali, voda je bila ok do pre 17 god. ali niko da objasni kako je do tada bila ok a posle nije.
predatortz predatortz 19:45 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

zoja444
zili, kako sam razumela ti si iz zrenjanina. izvini ako gresim. juce su pricali o vodi u zrenjaninu i svi su ponavljali, voda je bila ok do pre 17 god. ali niko da objasni kako je do tada bila ok a posle nije.


Nemam pojma kako je bila ok, ali se dobro sećam, bio sam srednjoškolac, dakle neka '87., panike kada sam kod mamine rodbine u Lukićevu nasuo vodu iz česme sa namerom da je popijem.

Edit:

Jbte, ne mogu da zamislim da proživiš život a da se ne napiješ ladne vode iz česme kad ti duša ište!
zilikaka zilikaka 19:56 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

predatortz
zoja444
zili, kako sam razumela ti si iz zrenjanina. izvini ako gresim. juce su pricali o vodi u zrenjaninu i svi su ponavljali, voda je bila ok do pre 17 god. ali niko da objasni kako je do tada bila ok a posle nije.


Nemam pojma kako je bila ok, ali se dobro sećam, bio sam srednjoškolac, dakle neka '87., panike kada sam kod mamine rodbine u Lukićevu nasuo vodu iz česme sa namerom da je popijem.

Čije panike? Ja ne znam koliko kubika te vode sam popila, pa eto, samo malo ovo po blogu...
Česmovača je uvek bila ovakva, gadna i ružna, ali su se propisi menjali pa je proglašena neispravnom. Sastav zemljišta je takav da mora da bude arsena više nego što je dozvoljeno i moralo bi da se čisti, i to ne može biti jeftino rešenje ali naravno da je to prilika da se svi redom ugrade a da osnovni projekat ne uspe, kao što prvi put nije uspeo. Sad se priča da će opet nešto da probaju.

Iskreno, mi tu vodu od uvek koristimo za sva moguća kuvanja jer ko bi navukao onoliko flaširane za te potrebe.
Za piće je neprijatna, neukusna, ima miris i boju, al kad se žedan a nema drugog...

zilikaka zilikaka 19:58 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Jbte, ne mogu da zamislim da proživiš život a da se ne napiješ ladne vode iz česme kad ti duša ište!


Ih onolko puta sa dvorišne česme, sve onako preko ruke, kad udari vrućina.

predatortz predatortz 20:15 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Čije panike?


Naših domaćina! Maminog ujaka, njegove žene, sina i snajke. Svi u glas su dreknuli NE!
I moje zbunjenosti kad sam video da nešto žuto teče iz česme.


I oni su za kuvanje koristili tu vodu, ali je pili nisu.
mlatisa mlatisa 20:25 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

zilikaka


P.S. ja sam jednom pazarila neku siću i to tačno u vrh pika cene. Kad se dodaju troškovi brokera, ispalo skoro 1300 komad.
Super škola da vidim kako me ta trgovina dobro ide



Код нас је улагање у акције подједнако смислено као и одлазак у кладионицу. Све је предузето да се то тржиште уништи и да већински власници растерају сиротињу рају, да могу да раде шта желе. А то је најчешће градња на земљишту дате фирме. Можда има часних изузетака, али ми нису познати.

Мада на дуге стазе ми НИС делује ОК (дуге стазе > 10 година). Ево ти и давнашње препоруке за инвестирање:



Ribozom Ribozom 21:57 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Мада на дуге стазе ми НИС делује ОК (дуге стазе > 10 година). Ево ти и давнашње препоруке за инвестирање:


Tu je problem jedini ako ovi nasi upravnici kolonije ne oteraju ruje i postave 'profesionalni menadzment' iz nekog finskog laponskog seoceta.
zilikaka zilikaka 22:21 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

Мада на дуге стазе ми НИС делује ОК (дуге стазе > 10 година

Pa ja sam i postavila kretanje vrednosti akcija od 2010.
angie01 angie01 22:32 29.03.2023

za to vreme u Franciskoj,

solo solo 22:50 29.03.2023

Re: kod nas reset vec poceo

ili u mom slucaju da mi cena stana preko noci porasla za 30% i sad oni tumace da sam sad bogatiji, ali u stvari ja samo placam 30% porez plus ovaj ludi euribor, *ebao ih da ih
*ebe.


Pa zar si mislio da ćeš da izbegneš mangupsko društvo sistema.

Teško.


Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji

Dokaz da su Srbi prvi izmislili postpaid.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana