Zdravlje

Saveznici i Jugoslovenska Ratna Drama

Colin_bgd RSS / 24.03.2023. u 12:11

1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica. Igrom slucaja (ili mozda ne?) taj rezim je obitavao kao integralni (iako sustinski kancerogeni) deo drzave Srbije i generalno srpskog drustva i javnosti. Nakon tuceta (nije Semir) godina u kojima su bombe iz beogradskih salona odleprsavale u sve delove bivse nam domovine, doslo se do zida za koji je Milosevicev rezim procenio da je najbolji da o njega konacno rascopa narodnu glavu...

To, da se razumemo, nije bila uopste naivna situacija. Ne samo zbog toga sto su ljudi sad ginuli i po Srbiji, nego sto je trebalo postaviti pitanje samom sebi kako se postaviti prema ovoj specijalnoj operaciji NATO intervencije. Bila je bombardovana, naravno, nasa zemlja, ali u isto vreme znali smo (bez obzira priznavali to sebi ili ne) da je bilo ne samo logicno i ocekivano, nego i neizbezno da ce doci do toga da se u prokletoj Milosevicevoj avliji, na koncu konca, ipak (po trecem Njutnovom zakonu), vrati na zetvu ono sto je sejao po republikama, pokrajinama, opstinama, gradovima i selima bivseg Regijona...

Na to pitanje nije uopste bilo (i ostalo) lako odgovoriti. Mislim, lako je bilo napraviti olaki izbor, pa su mnogi (bez obzira da li su pre 24. marta 1999. bili rezimski vernici ili otpadnici) oberucke prihvatili njegovu propagandu i o NATO intervenciji poceli da govore kao o zlocinu koji istorija do tada nije zabelezila, a koji ni u buducnosti nikada nece biti prevazidjen. Neki drugi su rekli "pa dobro, ipak su to stranci neruskog fenotipa, a ovo je nasa zemlja, moramo osuditi NATO". Neki treci su se uplasili iskljucivo za svoju guzicu, naprasno pocevsi da lamentiraju o planetarnoj pravdi, nepravdi, i ostalim tricama i kucinama, zaboravljajuci i na Sarajevo, i na Vukovar, i ostale dotadasnje igrarije beogradskog fasistoidnog rukovodstva.

Rezim je, kao i svaki drugi, ubrzo dosao do svog logicnog kraja, ostale su zrtve bombardovanja... Infantilno je "nezaboravljanje" tih zrtava van konteksta. A kontekst NATO bombardovanja se olako podvlaci pod tepih. Jebiga, lakse je plakati nad sopstvenim zrtvama, a malo teze je ukljuciti mozak i razumeti (sto znaci priznati odigranu realnost u sopstvenoj svesnosti) uzrocno-posledicnu vezu onoga sto se u Srbiji desavalo u poslednjim godinama XX veka. U sustini, zanemarivanje konteksta je direktno izrugivanje ljudima i deci koji su izgubili zivote od NATO bombi. Izbegavanje razgovora o kontekstu dovodi do toga da ispada da su oni samo zrtve necijeg licnog kaprica, slucajne zrtve iracionalnog delovanja grupice mentalno poremecenih ljudi... Sto i jeste i nije tacno...

Postoji tu i jedan klinacki ugao, koji ide otprilike "zasto nisu gadjali samo njega, kad im je toliko smetao, nego sve nas, pogotovo nas koji smo bili protiv rezima i ratova?", koji pokazuje totalno odsustvo i minimum minimuma razumevanja, shvatanja sta znaci narod, drustvo, drzava... Da li smo svi ziveli u Slobinoj drzavi kada je (izmedju ostalog, kroz proxy naoruzane Karadziceve i Mladiceve bande) gadjala Sarajevo? Jesmo. Jesmo izlazili da glasamo na izbore koje je organizovao? Jesmo. Jel njegova vlast imala pravni legitimitet? Jeste. Jesmo placali njoj porez? Jesmo. (Mozda ne svi porez na dohodak, ali PDV bez izuzetka...) Jel on te pare, kao i zvanicne mehanizme vlasti drzave Srbije, zloupotrebljavao za ratne, pljackaske i ostale ciljeve? Jeste. Prema tome, u svemu tome smo MI ucestvovali, bilo direktno, bilo indirektno. Neko, kao na primer ja, je posle godina protestvovanja, setanja, vikanja, glasanja, ocekivanja, jednostavno odlucio da ne ucestvuje vise u svemu tome, i otisao da se nikad vise ne vrati. Neko je ostao da izdrzi, protestvuje i dalje, i "doceka" da sve to prodje. Neko je aktivno, politicki, delao, agitovao, radio na tome da se rezim srusi. Neko nije radio apsolutno nista. Ali je sav taj Slobizam, to sto se sad pravimo da nismo mi kao nista tu, otkud, ma gde bi mi, to jeste NAŠA drzava, ona cije drzavljanstvo imamo, radila. Drzava, kao institucija koja organizuje zakone, propise, zivot i smrt svoje populacije na teritoriji (a i sire) na kojoj ima pravo i mogucnost da sprovodi mehanizme sile koje poseduje...

Kao sto se skupnost ideja, akcija, i posledica rezima Slobodana Milosevica ne moze samo (p)ostaviti na prag bracnog para Milosevic-Markovic, tako se ni NATO intervencija ne moze odvojiti od relativnih odnosa pozicija prostorno-vremensko-istorijskih koordinata srpskog rezima i ostatka sveta koji se vec tada vecinski opredelio za globalizaciju. Slobodan Milosevic nije "kaznjen" jer je pruzao neki kao "otpor" novom svetskom poretku. Da Srbija nije aktivno i direktno izazivala destabilizaciju okruzenja, lokalne ratove i razaranja mozda bi joj se i dozvolila uloga neke kvazi Enver Hodzine Albanije u XXI veku (Severna Koreja, samo u Evropi). Ali posto je imala prljave prste u previse tudjih pita koje su se kao posledica toga kvarile brze nego sto im je bio originalni rok trajanja, razarajuci uticaj Milosevicevog rezima je na kraju bio obuzdan silom, kad vec nije hteo milom. A nije da ga nisu molili. Od 1990 do 1999 godine (valjda ce jednom ti dokumenti biti dostupni?) konverzacija Zapada, zvanicne Rusije, i Srbije (i direktna i indirektna, i zakljucno sa pregovorima u Rambujeu, sa desetinama, stotinama olako i lazno obecanih dogovora, od kojih Milosevic nije, svesno, ispunjavao apsolutno nista) je bila duboka, detaljna, konstantna, i zacinjena povecim "sargarepama" srpskom rezimu Slobodana Milosevica, ali nista nije vredelo.

Ako cemo posteno, srpska drzava, srpsko drustvo, srpska javnost, srpske institucije, srpska crkva, srpska vlast su od 1987, pod Slobodanom Milosevicem, zeleli rat za teritorije. Tek kada je Milosevic ratom sklonjen sa vlasti, promenile su se i takticke koncepcije (ne i strateske) trenutne srpske sveobuhvatnosti. Rat je privremeno stavljen u fijoku, ali se zrtve bombardovanja jos uvek van konteksta razvlace u dnevno-politicke, i licno-frustracione svrhe. To je odlika infantilnih nacija i degenerisanih drustava. Da ne umeju da pokazu pravi i iskreni pijetet prema ljudskom bicu koje je stradalo, cak ni kada dolazi iz sopstvenog narodno-nacionalnog-kulturoloskog korpusa.

Odbacivanje konteksta kada se govori o zrtvama NATO bombardovanja je izraz dubokog nepostovanja prema tim zaista nesrecnim ljudima koji su izgubili zivote u okolnostima nad kojima nisu imali nikakvu kontrolu ili uticaj. To su bili nasi prijatelji, rodjaci, komsije, ali kao sto smo olako pristali da u nekoj kvazi-apstrakciji dehumanizujemo u sopstvenim glavama stanovnike Sarajeva, Vukovara, Srebrenice, Pristine (ali isto tako i Knina, Banjaluke, Kosovske Mitrovice...), tako jos uvek dehumanizujemo i one koji su bespotrebno platili svojim zivotima nasu nesposobnost da izmedju laznog patriotizma Milosevicevog rezima i osakacenog-nadnacionalnog "humanizma" medjunarodne zajednice napravimo tezi izbor. Vankontekstni pomen i secanje na NATO zrtve je samo kocka secera kojom mozda na trenutak zasladimo sopstvenu savest, ali je istovremeno i izraz tragicne paralize i kolektiviteta i pojedinaca da prenesu sopstvenu ulogu (i kolektivnu i individualnu) u tim dogadjajima iz podsvesti u svest. Ne da bi se izvinili NATO paktu sto nas je bombardovao, nego da bi sebe (zbog nas samih) postavili u poziciju da mozemo taj isti NATO pakt (kao njegovi clanovi ili ne), ali i svaki drugi (ukljucujuci prevashodno i sopstveni) vojno-oruzani Fešn Selekšn performans, koji juce ili sutra bude direktno krenuo na nekog treceg, da sa autoritetom i mirnom savescu pitamo da li je siguran da zna sta radi i zasto to radi...

 



Komentari (442)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 08:01 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Pazi, sve su probali do sad, i blickrig, i polako, i u rikverc, i profesionalnu armiju, i rezerviste, i plaćenike i robijaše, i bilmeze od Kadirova, i plaćenike iz Sirije, i Dekija Berića, i rusiće, to je ovaj tvoj neonaci psihopata "Srbin", pa opet "profi" vojsku koju su nabrzinu skrpili od ovih što nisu uspeli da izbegnu mobilizaciju, i u svakog si polagao maksimalne nade, e pa ako ih sad kineski komunisti ne spasu,

Pa jebote, onda je Rusija stvarno moćna.
Probala sve to, pa kad joj nije uspelo, on sa police skine Kinu, i kaže, ajd da vidim da li će ovako ići.

Nema šta, kad ga Srki izanalizira:)

Prvo ste se ovde smejali Ukrajincima koji su rekli da im taj Bahmut i nije toliko bitan,



Još jedan dokaz Srkijeve genijalnosti.
Pročitao negde (možda, ja nisam nigde) da se neko smejao, i svima to pripiše, kaže, svi ste se smejali.

Taj osećaj za detalje te i čini genijalnim :)
gvozden1 gvozden1 08:07 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo


Kako ne bude dobro, zamisli Rusi tu jedan dan od nedelje pobede Ukrajinu (i samim tim ceo Zapad koji će onda biti na kolenima) onda sa njima mora da se pregovara i Putin sa te superiorne pozicije kad počnu pregovori prvo kaže "Srbiji da se vrati Kosovo pa da pričamo dalje". E sad zamisli da to zajedno kažu Putin i Si Đinping.

Ako bi se neki sličan scenario desio, ne ovaj sa tvojim karikiranjem ali sličan, to bi bilo dobro za Srbiju, ali opasnost je u drugom, a mogućem.

Ali pusti to, to nije polje gde se može biti efektan, ne verujem da tebe zanimaju stvari na realnom nivou.

Tebi dobro ide tamo gde se mogu pomenuti Vulin Vacić, to je tvoje polje zanimanja.
maksa83 maksa83 10:26 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Tebi dobro ide tamo gde se mogu pomenuti Vulin Vacić, to je tvoje polje zanimanja.

To, to, ja da se zajebavam a ozbiljne stvari da prepustim vama ozbiljnim poznavaocima geopolitike, geostrategije i srpskih nacionalnih interesa.
gvozden1 gvozden1 12:18 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

maksa83
Tebi dobro ide tamo gde se mogu pomenuti Vulin Vacić, to je tvoje polje zanimanja.

To, to, ja da se zajebavam a ozbiljne stvari da prepustim vama ozbiljnim poznavaocima geopolitike, geostrategije i srpskih nacionalnih interesa.

Poznavaoci ili ne, neko smatra ovako neko onako, ali zainteresovani sigurno.

Za razliku od - jebe mi se za Srbiju, ajd da se zezam, i da budem kul -

Ali to važi samo za Srbiju, sa Ukrajinom nema zezanja, tu smo smrtno ozbiljni i strašno smo zainteresovani.
maksa83 maksa83 12:23 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

Za razliku od - jebe mi se za Srbiju, ajd da se zezam, i da budem kul -

Ali to važi samo za Srbiju, sa Ukrajinom nema zezanja, tu smo smrtno ozbiljni i strašno smo zainteresovani.

Vidim da si na domak da javno razotkriješ da mrzim Srbiju i svoj narod.

Ako nije bilo jasno (a jeste zapravo, samo ti izjednačavaš sebe sa Srbijom, ne znam na šta me to podseća) ne sprdam se ja sa Srbijom, nego sa tvojom uporno ponavljanom tezom da će ubedljiva ruska pobeda nama da donese neke nesagledive benefite od kojih je Kosovo samo jedan.
gvozden1 gvozden1 13:29 26.03.2023

Re: neuporedivo, tesko objasnjivo

nego sa tvojom uporno ponavljanom tezom da će ubedljiva ruska pobeda nama da donese neke nesagledive benefite od kojih je Kosovo samo jedan.

Je uporno ponavljam drugu, ne tu tezu, a ti uporno ponavljaš da ponavljam baš tu.

Nerazumevanje, težnja ka efektu, ka dobroj finti, jebem li ga šta je, al je to što je.
amika amika 23:33 24.03.2023

Достојевски о сузи

- Bojana Tosovic, Merdare kod Kursumlije, 11 meseci, ubijena u narucju oca,
- Dalibor Tasic, Vranje, 17 godina, ubijen jednim od 40 projektila koji su 22. 4 ispaljeni na to, za Zapad tako opasno Vranje,
- Milica Rakic, Batajnica, 3 godine, ubijena 17. 4 uvece u kupatilu svoje kuce, na nossi...
- Egon (3 godine), Fisnik (6), Osman (13), Burim (14) i Vajdet (15) Kodza iz Doganovica kod Urosevca kada su, cuvajuci ovce, nasli kasetnu bombu ( inace zabranjenu) pa jos i sa naknadnim dejstvom....
- Olivera Maksimovic (10 godina) i Julijana Brudar (12) iz Pris tine koje su roditelji poslali u Murino, Crna Gora da ih spasu od bombi. Ubijene 1. maja dok su se igrale pored kioska, blizu mosta na Limu...
- Ivan Ivancic, 7 godina, izgnanik iz hrvatske demokratske, lijepe njihove, ubijen u izbeglickom kampu u Djakovici,
- dvoje dece porodice Pavlovic sa Novog Beograda koje su roditelji iz bombardovanog grada smestili u Ralju - ubijeni u svojoj vikendici,
- Sanja Milenkovic,16 godina, ucenica Matematicke gimnazije u Beogradu, dosla u Varvarin da se tu priprema za Olimpijadu matematicara i ubijena na mostu u nedelju, 30. maja, na pijacni dan, u 12,30 casova...
- Azra Lukic (6 godina), Vladimir i Miljana Milic iz Surdulice i jos devetoro dece iz istog grada,
- Petnaestoro dece u raketiranom autobusu iz Nisa za Pristinu,
- Nepoznat broj albanske dece pobijene u raketiranoj izbeglickoj koloni,
- Deca u vozu raketiranom na mostu u Grdelickoj klisuri...

Dostojevski ima jednu poznatu i cesto citiranu recenicu o decjoj suzi - NATO je strogo vodio racuna da ova i mnoga druga deca ne stignu ni da zaplacu...
emilia emilia 03:55 25.03.2023

Re: Достојевски о сузи

amika
Dostojevski ima jednu poznatu i često citiranu rečenicu o dečjoj suzi - Pod komandom Miloševića vojska je strogo vodila računa da ova albanska a i mnoga druga deca nesrpske nacionalnosti ne stignu ni da zaplaču...


emilia emilia 06:11 25.03.2023

Mart

R.I.H.
alselone alselone 07:06 25.03.2023

Re: Mart

Ovaj bolesnik "rado podseća" na ubijenu decu. Bože, jebote, kakvih ljudi ima.
literatesa literatesa 08:04 25.03.2023

Re: Mart

Samo ignoriši zmije.
alselone alselone 08:12 25.03.2023

Re: Mart

Samo ignoriši zmije.

Nekad da, nekad ne, zavisi kakav mi je horoskop. :)

Pazi koji su to bolesnici. U toj rečenici se tačno oslikava način razmišljanja. Dođe neko i kaže "žao mi ljudi koje su nam NATOvci pobili" i neki bolesnik srećno usklikne "i vi ste ubijali", i tačno vidiš kako mu je drago što ima taj za njega relativizirajući argument za srpske žrtve. Kao - u ta, ta, vaša žrtva se ne broji pošto ste i vi ubijali. Srećan zbog toga.
literatesa literatesa 08:25 25.03.2023

Re: Mart

Pazi koji su to bolesnici. U toj rečenici se tačno oslikava način razmišljanja. Dođe neko i kaže "žao mi ljudi koje su nam NATOvci pobili" i neki bolesnik srećno usklikne "i vi ste ubijali", i tačno vidiš kako mu je drago što ima taj za njega relativizirajući argument za srpske žrtve. Kao - u ta, ta, vaša žrtva se ne broji pošto ste i vi ubijali. Srećan zbog toga.

Ma da, samo slijep ne vidi šta pišu, kako reaguju, šta poturaju, kakvi su im motivi, šta im podmiruje račune, očaj, komplex manje vrijednosti, i mržnju iz toga, i itd, slijep ili bahat, arogantan, a to je još gore kad shvatim o kakvom minimumu se radi, više me iznervira prosjek inteligencije od činjenice da bi nas desetkovali, od činjenice da im taka logika i istančan osjećaj za pravdu..
amika amika 09:12 25.03.2023

Re: Достојевски о сузи

emilia

- Колико да напишем? 30?
- Мало је. Напиши 70. То ѕвучи, а наши ће то ширити даље.
amika amika 09:21 25.03.2023

Re: Mart

alselone

Тобоже бомбардовали режим а побили грдне цивиле и децу. Како су пронашли Бин Ладена и друге терористичке главешине у брдима а нису пронашли Ужичку улицу и тадашње министре? Неуспела ти је реконструкција историје, пиши убедљивије, избациће те из екипе.
alselone alselone 09:23 25.03.2023

Re: Mart

Како су пронашли Бин Ладена

Tako što su prvo sravnili sa zemljom Avganistan i Irak pa su ga onda pronašli.
shmoo shmoo 09:41 25.03.2023

Re: Достојевски о сузи

emilia
amika
Dostojevski ima jednu poznatu i često citiranu rečenicu o dečjoj suzi - Pod komandom Miloševića vojska je strogo vodila računa da ova albanska a i mnoga druga deca nesrpske nacionalnosti ne stignu ni da zaplaču...










ОТЕТА ИСТИНА (ЛИНК)


Удружење породица киднапованих и несталих на Косову и Метохији (ЛИНК)


И види, богати, Срби у овој својој књизи не помињу само нестале Србе на Косову и Метохији него су на списку и нестали Албанци, Горанци, Ашкалије, Роми, Турци,... Сви они који нису хтели са криминалцима из УЧК.

Када будеш била наставник и васпитач те деце чији су родитељи и најближи на овим сликама у књизи коју сам окачио, онда ћемо ти и ја моћи да причамо.

А дотле, просеравај се ти само онима за чији рачун ово радиш, да ли за паре или као корисни идиот, потпуно је небитно.

bene_geserit bene_geserit 00:21 25.03.2023

zasluga

Čekaj ovaj Collin je otišao u neku NATO zemlju i iz nje opravdava što je NATO bombardovao Srbiju jer smo to zaslužili (nisam baš imao nerava da čitam, ali je tako zvučalo u prvih par rečenica).
A sad pogledaj šta je sve NATO radio po svetu, pa zamisli situaciju da ima neko jači i taj neko krene da bombarduje tu zemlju u kojoj živiš ti i tvoja deca jer ste to zaslužili.
Ne treba ti ništa više.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:44 25.03.2023

Re: zasluga

pa zamisli situaciju da ima neko jači i taj neko krene da bombarduje tu zemlju u kojoj živiš ti i tvoja deca jer ste to zaslužili.


pa ako krenu sa ovim depleted uranijumom...

bene_geserit bene_geserit 02:17 25.03.2023

Re: zasluga

Iz bombardovanja NATO mislim da treba izvući sledeće zaključke:
- ne treba imati pogrešne saveznike u određenom istorijskom trenutku
- komuniste kad se pojave zatrti u korenu, ako dođe do toga da ti oni određuju granice, pišu ustave i ostvaruju nacionalne interese već si najebao
alselone alselone 07:05 25.03.2023

Re: zasluga

Čekaj ovaj Collin je otišao u neku NATO zemlju i iz nje opravdava što je NATO bombardovao Srbiju jer smo to zaslužili (nisam baš imao nerava da čitam, ali je tako zvučalo u prvih par rečenica).

Pa mora tako, jer inače dobiješ ultimativni argument - zašto živiš na zapadu ako kritikuješ njihov režim? Što se ne preseliš u Rusiju?
Colin_bgd Colin_bgd 08:11 25.03.2023

Re: zasluga

bene_geserit
Čekaj ovaj Collin je otišao u neku NATO zemlju i iz nje opravdava što je NATO bombardovao Srbiju jer smo to zaslužili (nisam baš imao nerava da čitam, ali je tako zvučalo u prvih par rečenica).
A sad pogledaj šta je sve NATO radio po svetu, pa zamisli situaciju da ima neko jači i taj neko krene da bombarduje tu zemlju u kojoj živiš ti i tvoja deca jer ste to zaslužili.
Ne treba ti ništa više.

Nigde Colin ne opravdava NATO bombardovanje... Sad, tekst jeste dugacak, a i slova sitna, sto jes' jes'...
bangyahead bangyahead 13:25 25.03.2023

Re: zasluga

A i ~>osisana<~ - što im ne staviš te brke i obrve, malo umara oči da se tumače tako naga slova.
Colin_bgd Colin_bgd 08:53 27.03.2023

Re: zasluga

bangyahead
A i ~>osisana<~ - što im ne staviš te brke i obrve, malo umara oči da se tumače tako naga slova.

Samo ljudi koji cannot see the wood for the trees prerano zahtevaju to dot the i's and cross the t's...

Iliti first we take Manhattan, then...
shmoo shmoo 00:57 25.03.2023

За сада без доброг наслова

'Оћемо још по једну? Ево ја ћу да вичем туру...


Лепа пролећна ноћ, башта једне кафане, око нас пролеће се разуларило, мирише све расцветано по баштама, не могу тај мирис убити ни сви издувни гасови аутомобила и људи у овом граду у којем нас се толико скупило.


Ми сви зајапурени још увек после једног сата играња фудбала и туширања. Матори смо, па нам треба много више времена да нам се организам смири после физичког напора него што је то био случај док смо били млади и такође играли тај фудбал који толико волимо.





Баш завршисмо расправу, сви набреклих вратних жила, око последњег гола на утакмици која као да је свима у том тренутку значила више од живота и на неколико секунди сви заћуташе.


„А јеси ти играо фудбал са овима у школи за време бомбардовања," пита ме тихим гласом мој саиграч из екипе, Мићко, не укључујући у разговор и остале за столом.


Нисам, кажем. Био сам стално заузет дежурствима на сирени. Смене од по дванаест сати и тако три и по месеца. Ма пусти, једва сам дочекао да се наспавам после када се све завршило.


Нисам ни ја играо са овим аламанима. Мобилисали ме у резервни састав милиције. А сви кажу да је било много лепо дружење та три месеца у школском дворишту. Доносила се клопа, пиће... Жене играле одбојку, мушкарци фудбал. Правили се турнири са овима из дома здравља, општине,...


Да, чуо сам... И у мом комшилуку људи уживали, свако мало по двориштима правили роштиљ, скупљали се, дружили се, играли карте, слушали музику, ноћу буљили у небо, зајебавали ме да имам сада још две швалерке поред жене, Шизелу и Смирелу...И то су се тада сви из улице окупљали, онако породично... Разни људи разних година... Чак и они који никада пре бомбардовања ни после бомбардовања један са другим нису проговарали више од једног добар дан на улици. Али ето, ја тада нисам могао да будем са њима.


Заћутимо обојица на неколико тренутака...


А ја сам био у резервном саставу милиције, понавља Мићко настављајући даље тихим гласом своју причу. Те ноћи смо нас двојица чували руску амбасаду. Дреждали испред улаза. Са мном био онај бивши леви бек Чукаричког, знаш онај што је после играо мали фудбал у Америци?


Да, знам, сећам га се ту из краја. Пикали смо лопту заједно понеки пут, онако за своју душу. Он је негде наша генерација?


Јесте. Узео тамо у Америци неку лову на лопту, па се вратио и отворио овде неку месару. Лепо читава породица живела од тога. До сада...


Шта је сада са њим?


Ништа, каже Мићко гледајући у сто испред себе. Нема га више...


Шта се догодило?


Кажем ти, те ноћи смо дежурали испред руске амбасаде. Онда је стигао први налет авиона који су гађали Генералштаб. Пошто је тако близу, обојица смо помислили да би требало да помогнемо у извлачењу жртава, па смо потрчали према згради Генералштаба. На пола пута од прашине и дима се ништа није видело.


Требало је да понесемо маске, рекао ми он. 'Ајде, ко ће да се врати по њих? Иди ти...


Вратио сам се, прича даље Мићко Док сам узимао маске и полазио назад, стигао је други налет авиона. А ту, око зграде Генералштаба, већ су се скупили и ватрогасци и милиција и новинари и...


Чекај, Мићко, јел' ти то мени кажеш да је човек ту погинуо?


Да. Удар ваздуха га бацио на зид једне куће. Ниједне једине ране на себи није имао. Али ништа у њему није остало читаво. Ни једна једина кост. Распукао се човек изнутра. На месту мртав.


Ћутимо обојица... Гледамо у прљави, замашћени, ко зна откада неопрани кафански столњак. Око нас ови остали из обе фудбалске екипе се опет разгаламили, свађају се око тога ко коме није додао лопту испред гола, ко је кога покрљао без разлога и слично...

А ја, каже мени Мићко и даље сасвим тихо, још увек, после толико година размишљам о томе шта је то што је тада одлучило да се ја вратим по маске, а не он... Преврћем по хиљаду пута по глави сваки секунд тог тренутка и немам одговор. Не знам, брате... Немам одговор...


Ћутимо обојица док ови остали око нас галаме, смеју се, једу и пију, воле се и мрзе се...

Живе.

А око нас пролеће тако лепо, лепо мирише...






ЛИНК

dragosevacsutra dragosevacsutra 01:13 25.03.2023

Re: За сада без доброг наслова


taso...

nema se reci za ovo.

shmoo shmoo 01:27 25.03.2023

Re: За сада без доброг наслова

dragosevacsutra

taso...

nema se reci za ovo.




И ко зна колико таквих прича још има које би остали овде могли да испричају.

Тако да заиста нема никаквог смисла свака накнадна памет са којом неко покушава да ме убеди у оправданост онога што смо сви проживљавали тог пролећа 1999. године.

alselone alselone 07:04 25.03.2023

ližisahani oko nas

1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica


Bokte, kako gađaše njegov režim, kad njegova kuća eno stoji, stoji i njegova bivša kancelarija, a bogami i skoro svih njegovih kolega, a neki ljudi poginuše i neke im poslove uništiše i ostaviše ih bez leba? Baš čudan način da se bombarduje jedan režim 78 dana.

Kada čitam tu rečenicu, pitam se da li su bili toliko neprecizni prilikom gađanja režima ili si ti prosto jedan sitni čovečuljak-govnar. Iskreno Koline, ne mogu se oteti utisku da je ovo drugo.
Colin_bgd Colin_bgd 08:17 25.03.2023

Re: ližisahani oko nas

alselone
1999. godine NATO je bombardovao rezim Slobodana Milosevica


Bokte, kako gađaše njegov režim, kad njegova kuća eno stoji, stoji i njegova bivša kancelarija, a bogami i skoro svih njegovih kolega, a neki ljudi poginuše i neke im poslove uništiše i ostaviše ih bez leba? Baš čudan način da se bombarduje jedan režim 78 dana.

Kada čitam tu rečenicu, pitam se da li su bili toliko neprecizni prilikom gađanja režima ili si ti prosto jedan sitni čovečuljak-govnar. Iskreno Koline, ne mogu se oteti utisku da je ovo drugo.

Nema sta da se pitas. Govnar, sigurno, sitan bas i nisam...

alselone alselone 08:23 25.03.2023

Re: ližisahani oko nas

sitan bas i nisam...

Jesi, jesi.
Colin_bgd Colin_bgd 08:27 25.03.2023

Re: ližisahani oko nas

alselone
sitan bas i nisam...

Jesi, jesi.

Ooooooooo... Svaka cast...

Ajd sad na pijac...
shmoo shmoo 09:55 25.03.2023

Re: ližisahani oko nas

alselone

Kada čitam tu rečenicu, pitam se da li su bili toliko neprecizni prilikom gađanja režima








Исто као што су прецизно гађали и погађали немачке војне циљеве у Београду на Ускрс '44. па погодили сиротиште у Звечанској и породилиште у Крунској улици.

И на Ускрс '44. су такође гађали складишта нафте и бензина на старој Чукарици и погодили их...

Али замало.

Срушили су читаве улице сиротињских радничких кућица на старој Чукарици које су се налазиле подалеко од циљаног им циља, то јест тих складишта.

(Моју фамилију тада спасао стари тунел код главног улаза у Хиподром... Види се улаз у тај тунел одоздоле, од сервиса за аутомобиле који данас ту постоје.)

Ето, тек пре пар година извадисмо још једну заосталу неексплодирану савезничку пријатељску бомбу у Нодиловој улици овамо изнад Хиподрома. (ЛИНК)

alselone alselone 08:28 25.03.2023

Za sve pravednike imam pitanje

Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?
docsumann docsumann 09:18 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?


cijenim da tu postoji i svojevrsni paradoks.
oni koji naginju opciji da je ukrajinski otpor suludo traćenje ljudi i sredstava, jedva su čekali da se ameri spuste na kosovsko tlo, pa da se stvarno pojakamo.
dok ovi koji podržavaju pomoć Ukrajini u njenom istrajavanju na otporu Rusiji, naše vojno suprostavljanje NATO 1999 smatraju za samoubilački čin.


alselone alselone 09:25 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

oni koji naginju opciji da je ukrajinski otpor suludo traćenje ljudi i sredstava, jedva su čekali da se ameri spuste na kosovsko tlo, pa da se stvarno pojakamo.

Ja mislim da je grupacija ljudi koji su jedva čekali na otvoreni rat sa Amerikom veoma mali i ograničen na napaljene klince i par matorih ludaka. Cenim ne preko par hiljada ljudi na celu državu.

Ja na primer ne znam ni jednog.
amika amika 09:30 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

Za sve pravednike imam pitanje
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?


Сакупили су 10.000 војника а требало им је 50.000. Ни војници неће да гину. Могли су само да бомбардују са 10.000 метара, а за остало су задужили своје људе у медијима. Они који тада нису одрадили, морају сада.
shmoo shmoo 09:31 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?



Ово је право питање.

Претпостављам да онда НАТО не би ни покренуо свог "Милосрдног" анђела.

(Јасно је било одмах да се читаво читаво то позориштанце не изводи због тобожње заштите албанског живља на Косову и Метохији и да је та штела била casus belli за западне медије у циљу брејн вошинга њихових пореских обвезника.)

А овако... Ем смо ишли голог дупета међ' пијане Турке, ем смо при томе правили глупости где се свака грешка скупо плаћала.






ЛИНК


docsumann docsumann 09:33 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

Ja mislim da je grupacija ljudi koji su jedva čekali na otvoreni rat sa Amerikom veoma mali i ograničen na napaljene klince i par matorih ludaka. Cenim ne preko par hiljada ljudi na celu državu.


tada, u jeku agresije, bilo je dosta onih koji su odgovarali opisu iz mog komentara.
i dobro ih se sjećam, što sa tv-a, što iz mog ličnog okruženja.
realno, to uopšte i nije nešto nenormalno. emocije su pojačane, iracionalnio refleksi rade sami od sebe. pa onda imaš i kolektivno pamćenje i patriotski duh u kojem si odgajan od malih nogu, tradicija, inat, reakcija na nepravdu.

a imao si i zvaničnu propagandu svo vrijeme koja je podizala borbeni moral.


alselone alselone 09:35 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

realno, to uopšte i nije nešto nenormalno. emocije su pojačane, iracionalnio refleksi rade sami od sebe. pa onda imaš i kolektivno pamćenje i patriotski duh u kojem si odgajan od malih nogu, tradicija, inat, reakcija na nepravdu.

Slažem se sa tobom oko tog paradoksa, samo umanjujem broj onih koji su to zaista želeli. Verujem da ih je bilo po medijima, ali koliko ljudi bi se prijavilo u dobrovoljce, to mislim da je jako veliko pitanje. Umorni smo bili od ratova i sranja.
alselone alselone 09:36 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

А овако... Ем смо ишли голог дупета међ' пијане Турке, ем смо при томе правили глупости где се свака грешка скупо плаћала.


Tako je. Odigrali smo loše par godina oko pada Berlinskog zida i reserovali sve žrtve u 20. veku. Greota od Boga ali je tako. Posle je sve bilo inercija, kao i danas.
alselone alselone 09:37 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

Ни војници неће да гину.

Oće ukrajinski.
Još ako ih se malo motiviše, i-haj!
shmoo shmoo 09:45 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
А овако... Ем смо ишли голог дупета међ' пијане Турке, ем смо при томе правили глупости где се свака грешка скупо плаћала.


Tako je. Odigrali smo loše par godina oko pada Berlinskog zida i reserovali sve žrtve u 20. veku. Greota od Boga ali je tako. Posle je sve bilo inercija, kao i danas.




Српска посла.

Али надам се да ће то ипак бити добар наук за даље...

Ако ништа друго, барем сада у Србији сви одлично знамо ко је ко и ко шта ради и за кога.

(Ма колико год не изгледало тако у данашњој медиској слици Србије јер се та слика Србије много разликује од реалног стања у свакодневном животу.)


Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро.
Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа!
Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`


(Сеобе 2, Црњански)

alselone alselone 09:48 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

(Сеобе 2, Црњански)

Najbolja knjiga napisana na srpskom jeziku. Ja je bukvalno obožavam ali ne mogu dugo da je čitam. Prođem par strana pa stanem da odmorim. Pogotovo prvu knjigu.
shmoo shmoo 10:05 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
(Сеобе 2, Црњански)

Najbolja knjiga napisana na srpskom jeziku. Ja je bukvalno obožavam ali ne mogu dugo da je čitam. Prođem par strana pa stanem da odmorim. Pogotovo prvu knjigu.



Мени је та књига у нашој књижевности исто што и Грифитов "Рађање једне нације" на филму.

(Рекох ли ти да ми је једна баба, ћалетова кева, из Титела, девојачко презиме Плештић? А и Црњански у Сеобама и Симеон Пишчевић у Мемоарима по којима су Сеобе и писане помињу Плештиће из Титела. Јбг, рађање једне нације... )





alselone alselone 10:12 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

(Рекох ли ти да ми је једна баба, ћалетова кева, из Титела, девојачко презиме Плештић? А и Црњански у Сеобама и Симеон Пишчевић у Мемоарима по којима су Сеобе и писане помињу Плештиће из Титела. Јбг, рађање једне нације... )


Занимљиво. Леп је тај део јако.
Прекјуче сам био на Бајагином концерту (где је Стефан?) по први пут у животу и гледам их како су остарили и како су кул и даље он и Жика. Жика ми је баш драг, што због Инструктора што због Баба, јер сам њих јако волео. Зашто то кажем, па Жика се преселио у Перлез. :) То је одмах до Титела, само са погрешне стране Тисе.

shmoo shmoo 10:14 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

amika
Za sve pravednike imam pitanje
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?


Сакупили су 10.000 војника а требало им је 50.000. Ни војници неће да гину. Могли су само да бомбардују са 10.000 метара, а за остало су задужили своје људе у медијима. Они који тада нису одрадили, морају сада.






Ако већ тада, 1999. године, нисмо од Јељцинове и Козирјевљеве Русије добили С-300 (не би нас онда ни пипнули), него су тек када се све завршило на притисак генерала заузели приштински аеродром зарад медијске самопромоције, онда барем данас знамо на чему смо и са ким све то имамо посла и на Истоку и на Западу.

(Тада сам се још више од Руса изненадио поступком Француске за коју сам био убеђен до последњег тренутка да ће, заједно са Италијанима и Грцима, измајмунисати нешто да се то лудило заустави.

Јбг, био сам млад и наиван, нисам уопште капирао да је то све са финалом у Рамбујеу било готово, да се машина за'уктала и да нема назад.)


shmoo shmoo 10:29 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
(Рекох ли ти да ми је једна баба, ћалетова кева, из Титела, девојачко презиме Плештић? А и Црњански у Сеобама и Симеон Пишчевић у Мемоарима по којима су Сеобе и писане помињу Плештиће из Титела. Јбг, рађање једне нације... )


Занимљиво. Леп је тај део јако.
Прекјуче сам био на Бајагином концерту (где је Стефан?) по први пут у животу и гледам их како су остарили и како су кул и даље он и Жика. Жика ми је баш драг, што због Инструктора што због Баба, јер сам њих јако волео. Зашто то кажем, па




Сретнем пре неки дан мог школског друга на улици и помислим:"Ала је остарио!"

Ма пусти, ја кад видим Сашу Локнера са којим сам заједно бежао са часова у Земунској гимназији да бисмо гледали како Пет Метини истоварује опрему пред концерт у Пинкију, пређем на другу страну улице само да не бих на њему видео колико сам ја оматорио.





Жика се преселио у Перлез. :) То је одмах до Титела, само са погрешне стране Тисе.



Отале, са те праве стране, прелазе Тису на погрешну страну ови што нам краду коње. Тако барем каже мој буразер из Санада крај Чоке. Не може им никако опростити своју омиљену кобилу Соњу која је вероватно продата на ко зна којем вашару, ђа у Србији, ђа у Мађарској.

Жика је паметан "момак" .

Ма свако ко може (не зависи од посла итд.) побегао је из Бгд. негде у неко место са мањим бројем становника.

(Сећаш се како су пре десетак година многи Београђани куповали станове по Новом Саду? Уживајте, брате, ту у Српској Атини докле год не постане прегломазна за нормалан и уређен свакодневни живот. То ти ја из искуства кажем.

Ма само да поживим и да се докопам пензије, одох ја у онај Церовац код Паланке.)


alselone alselone 10:51 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

(Сећаш се како су пре десетак година многи Београђани куповали станове по Новом Саду? Уживајте, брате, ту у Српској Атини докле год не постане прегломазна за нормалан и уређен свакодневни живот. То ти ја из искуства кажем.


Već polako i ovde postaje nepodnošljivo. Još desetak godina i biće baš zajebano.

Treba mi da živim gde ima ovakvog drveća:



Slikano na Tari pre više godina, moj sin i brat.
shmoo shmoo 11:21 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone
(Сећаш се како су пре десетак година многи Београђани куповали станове по Новом Саду? Уживајте, брате, ту у Српској Атини докле год не постане прегломазна за нормалан и уређен свакодневни живот. То ти ја из искуства кажем.


Već polako i ovde postaje nepodnošljivo. Još desetak godina i biće baš zajebano.

Treba mi da živim gde ima ovakvog drveća:

Slikano na Tari pre više godina, moj sin i brat.





Градови воле да се поносе називом "милионска метропола", али...

Имам неку теорију о тој цифри становника на основу искуства са Београдом која уопште не мора да буде тачна, али такав сам утисак стекао.

Све до 700 хиљада становника подношљиво је за живот. Чим се пређе та граница, неподношљивост расте из дана у дан.

Обашка што је и сама та идеја, много различитих људи згураних на малом простору без ширине и видика, монструозна сама по себи.

(Сад сам помислио на онај Лондон из 19. века и почетка индустријске револуције када ни канализацију нису имали, а 1801. број становника већ прешао милион људи, па су кибле са ноћним минулим радом истресали са горњих спратова на главе пролазника у уским прљавим мрачним уличицама. И онда им харала колера... Логично.

Као и у овом предграђу Београда где ја данас радим у којем нису, због наглог ширења и прилива становништва и зидања нових кућа и зграда, добро спроведени водовод и канализација па им се догађа да се та два помешају.

И онда када сам то рекао родитељима мојих ученика, један од њих, аутомеханичар, каже:"Па видим ја, разредни, дођем кући, окупам се после посла и опет смрдим!" )


bangyahead bangyahead 13:14 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

alselone


Ja na primer ne znam ni jednog.


Ti se tada bio drugosrbijanac. Htelo se ići na peglanje s Amerima, posebno po šumadijskim slemovima i bila je znatno viša motivacija jer je bio odbrambeni rat, nego što je bio slučaj sa ratovima u Hrvatskoj i Bosni. Bili smo nadrkani svi redom, posebno izvan Kruga 2.
mlatisa mlatisa 13:25 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

docsumann
alselone
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?


cijenim da tu postoji i svojevrsni paradoks.
oni koji naginju opciji da je ukrajinski otpor suludo traćenje ljudi i sredstava, jedva su čekali da se ameri spuste na kosovsko tlo, pa da se stvarno pojakamo.
dok ovi koji podržavaju pomoć Ukrajini u njenom istrajavanju na otporu Rusiji, naše vojno suprostavljanje NATO 1999 smatraju za samoubilački čin.




Можда парадоксално, али мислим да смо имали срећу што нас нико није подржао. Иначе би имали Украјину у Србији.
mlatisa mlatisa 13:35 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje


Treba mi da živim gde ima ovakvog drveća:

Онда делуј брзо док има тог дрвећа. Или док се Тара не златиборизује до краја. Колико видим по БГ доста четинара се посушило. Можда природа отвара простор за друге врсте. Да има више падавина мислим да би маларија била неминовна. Грозницу Западног Нила већ имамо.

Узгред, леп призор. Сигурно се човек напуни позитивном енергијом кад год се присети.
alselone alselone 14:16 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

Онда делуј брзо док има тог дрвећа. Или док се Тара не златиборизује до краја.

Skakavci će pojesti sve planine. Ali, na Tari je dobro to što moj ujak ima 20 i nešto hektara šume a koliba/vikendica je skoro na sredini. Pride se on odnosi kao indijanac prema toj šumi, tako da neće u njegovoj niko skoro ništa zidati.

Узгред, леп призор. Сигурно се човек напуни позитивном енергијом кад год се присети.

Jeste, na samo sećanje se osećam super. Sad na leto idemo ponovo. Tu u tom delu nema struje, voda je iz potoka a ni signal za mobilni ne dobacuje.
bangyahead bangyahead 16:41 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

Mnogo je lepa Tara. Ono što je meni bilo tužno je da je nestala domaća radinost - sirevi, med, rakija, meso... tek pokoje domaćinstvo proizvodu... Možda je to ideja za investiciju u mikrobiz?
docsumann docsumann 17:28 25.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

mlatisa
docsumann
alselone
Kako biste reagovali da nam je tada Rusija doturala oružje kako bismo tih 78 dana bombardovanja pretvorili u godinu dana direktnog, terenskog rata?


cijenim da tu postoji i svojevrsni paradoks.
oni koji naginju opciji da je ukrajinski otpor suludo traćenje ljudi i sredstava, jedva su čekali da se ameri spuste na kosovsko tlo, pa da se stvarno pojakamo.
dok ovi koji podržavaju pomoć Ukrajini u njenom istrajavanju na otporu Rusiji, naše vojno suprostavljanje NATO 1999 smatraju za samoubilački čin.




Можда парадоксално, али мислим да смо имали срећу што нас нико није подржао. Иначе би имали Украјину у Србији.


o tome se i radi. jedan te isti scenario koji se dvojako procjenjuje, u zavisnosti od ugla kamere.
gedza.73 gedza.73 14:57 27.03.2023

Re: Za sve pravednike imam pitanje

shmoo
Претпостављам да онда НАТО не би ни покренуо свог "Милосрдног" анђела.

Naravno da ne bi. Nego Srbima draže da naruče hranu, uzmu pivce-vince i žale se na mrežama kako ih niko ne voli i kako niko ništa neće da im da. Kad je trebalo da se ratuje onda svi nosili tetki lekove ili se provodili po žurkama.

Što reče jedan od tabloidnih novinara (vojna akademija) 'ovi što nisu išli u vojsku sve to feminizirano i nesposobno'. I živim za dan kad će da uvedu obavezne vojne vežbe od mesec dana jednom godišnje narednih deset godina za sve do 65 godina uz plaćanje minimalne zakonski propisane dnevnice pa neka poslodavcima objašnjavaju kako su patriote i kako je njihova obaveza prema državi na prvom mestu.

pa da vidim licumure i lelemude na delu vraćanja Kosova a ne samo na rečima.

alselone alselone 09:45 25.03.2023

Pitao sam ChatGPT da li je

Bombardovanje Srbije bilo pravedno.

The NATO bombing campaign, known as Operation Allied Force, was a response to the violent ethnic cleansing campaign being carried out by the then-Yugoslav government, led by Slobodan Milosevic, against ethnic Albanians in the province of Kosovo.

Some argue that the bombing was righteous, as it was an intervention to prevent further human rights abuses and potential genocide. They contend that the NATO campaign ultimately led to the end of the Kosovo War, the establishment of the United Nations Mission in Kosovo, and the eventual independence of Kosovo.

However, others argue that the bombing campaign was not righteous, as it caused significant civilian casualties, infrastructure damage, and environmental destruction. Critics also point out that NATO's military intervention took place without the explicit approval of the United Nations Security Council, which some view as a violation of international law.

In summary, the righteousness of the bombing of Yugoslavia is a matter of debate and depends on one's perspective on the goals, methods, and outcomes of the intervention.
alselone alselone 09:47 25.03.2023

Re: Pitao sam ChatGPT da li je

Meni je ovo prihvatvljiv i balansiran odgovor. I to je dao neki faking AI model.

Sa druge stane imaš pripadnike svog naroda (ili građane ove države) koji nebalansirano spominju samo jednu stranu. Go faking figure!
docsumann docsumann 09:55 25.03.2023

Re: Pitao sam ChatGPT da li je

korektno


EDIT: sve je to stvar perspektivne iluzije

docsumann docsumann 10:26 25.03.2023

Re: Pitao sam ChatGPT da li je

iil iluzija perspektive...

dragosevacsutra dragosevacsutra 13:47 25.03.2023

Re: Pitao sam ChatGPT da li je

Meni je ovo prihvatvljiv i balansiran odgovor.


slazem se.
shmoo shmoo 10:35 25.03.2023

Profesorka s onog sveta (pišem knjigu, ...

...tinta mi se proli)

Jedna priča - ne znam šta mi bi baš nju da, s oproštenjem, metnem danas a nedelja je i nije na duhove. Priča o jednoj ženi i jednom grobljanskom popisu

Ta je žena išla Kosovom, nosila je fotoaparat i sveščicu i radila je čudan popis. Grobljanski. Da se ne zaborave srpska imena na razrušenim grobljima. Da se ne zaboravi koliko ih je bilo. Da ne prođe nijedna crkva, srušena, a da se sutra ne zna koja je to crkva bilo a ko njen neimar.

- Bog je neimar – objašnjava mi.

- Bog je neimar – prvo ponavljam ko papagaj jer pokušavam, naivno, da uđem u njen svet.

- I rušitelj, Bog je rušitelj sopstvenog neimarstva – ne pušta me na ta vrata. Nit' imam ključ, niti znam lozinku.

- Čudan Bog- odustajem.

- Ne, nego nismo naučili da govorimo njegov jezik.

- A kojim jezikom govori Bog? I gde su, u tom slučaju, nestali prevodici?- opet pokušavam.

- Nikada nisu ni bili tu – preseče žena besmislen razgovor – nikada nije bilo tih prevodilaca, bilo je samo trgovaca po hramovima i zato je Hrist rekao da sve hramove treba srušiti.

- Onda je u redu što su ovi srušili naše hramove? I što su palili freske i napise...- gubim strpljenje.

- Nije u redu, ali ne razumeš ti to... a i mlada si ti...

- Pa dobro, ne razumem. A je li bilo trgovaca i po ovim našim hramovima? - ne da mi đavo mira.

- Bilo je. Što me to pitaš? – zazvuča mi sagovornica ljuto, i obradova me daljina. Ima nečeg pametnog u tim telefonskim intervjuima - daljina.

- Pitaš me – nastavila je profesorka s onog sveta sama da odgovara na pitanje koje postavila – pitaš me da bi našla opravdanje za to skrnavljenje. A šta su kriva ta zdanja za našu pogan?

- Nisu kriva. - kajem se što sam uopšte...

- I šta su krivi ti stari naši neimari za sve ove trgovce oko današnjih naših hramova?

- Nisu krivi. - sad me već sramota.

- Pa kako onda možeš da pitaš da li je Bog rušitelj porušio ta zdanja Boga graditelja?

Pričale smo satima. Ona nema razloga da živi i taj naš narod na Kosovu je jedan grozan narod, i sve ti naplate, a niko nikome ne pomaže. Ima jedna organizacija, humanitarna, dan danas postoji i zove se po imenu pesme koja ne sluti na dobro (Smrt majke Jugovića – još uvek se pitam da li iko priseban, a da je čitao tu pesmu, može da po njoj nazove nekakvu humanitarnu organizaciju i zna li ta humana popadija, organizorka, o čemu ta pesma peva); i ta organizacija, priča moja profesorka s onog sveta, ponižava ljude. Pa se onda seti '99-te, kada je vojska otišla iz Prištine, a Albanci krenuli u osvetu, a narod bežao ko lud po Kosovu, a ta organizacija delila hranu (nama pomije, a puna porta manastira kamiona svakojake hrane iz Grčke, a kapija zaključana, da ne navali gladan narod i ne pojede monasima sve pomorandže i masline, to im nikada neće oprostiti) i garderobu (uvredljivo, uvredljivo, uvredljivo – ne znam ja kakve su im krpe delili, ona nikada, nikada, ni da je gola, ne bi od tih ljudi ništa uzela) i ona se tada družila s jednom pesnikinjom, dosta su pile i na pamet im nije padalo da idu i mole te alave... te debele... da mole za bilo šta. Ni iz Prištine nisu htele da beže. Pesnikinja je u međuvremenu umrla a profesorka hoće da poživi dok ne dovrši taj svoj popis, grobljanski popis – pa da se pridruži popisanima.

Zatim, pošto profesorki s onoga sveta nisu odgovarala pitanja za taj mučni intervju: ja nisam tamo gde je ona – zaključila je, dogovorile smo se da sama napiše i „moja“ pitanja i svoje odgovore.

Ako neko živi da bi zapisao još neko ime sa pločnika – sevap je pustiti ga da sam sebe pita i samom sebi da odgovara.

- Gde nalaziš te ludake – pitao je urednik, pošto je saznao da je odbila čak i da je fotografišu naši fotografi, nego će i to sama. Nepoverljiva.

Mrtav živom ne veruje, a i taj što misli da je živ, baš je smešan... neka mi se jeza spustila niz kičmu.

Ta žena tako ide Kosovom i traži imena koja polako nestaju, toponime koji su zbrisani, nepostojeće table vode je do tih odredišta, a tamo nailazi na groblja, tu upisuje imena mrtvih, zajedno sa njihovim rodoslovima, sa nazivima njihovih zanimanja, ide na crkvišta – ničim obeležena, pa i tamo nešto zapisuje. Traži nešto po onom kamenju, nalazi nešto tamo gde niko ne zalazi. Penje se na brda, u patikama. Slika panorame. Slika srušene crkve do temlja, zatim bivša srpska sela gde nema Srba, sve zapisuje.

Ja ne znam kome ona raportira te svoje izveštaje. Verovatno, zaista, samo drugu Bogu. Slaže to sakupljeno u nekakvu građu, bez literarnih pretenzija nego samo sa namerom popisivača. Prebrojava. Knjigovođa. Sve zabeleženo u tim njenim popisima i izveštajima, jednog dana neće biti ni tragom prisutno na zemlji. Biće, kao i glavni predmet njenog interesovanja – mrtvaci – pod zemljom. Sitna žena, finog lica, sama na onom Kosovu. I, mislila sam tada, umesto da bude samo profesor ruskog, što jeste, ona juri senke koje izmiču, i koliko god ona žurila, ruka onog što sklanja tu prošlost koja je nepoželjna i nikome ne treba, ta ruka je brža. I jača je. A ona žena i dalje juri... Tako sam nekako mislila dok mi neko nije rekao: „ Ana, pa ta žena je s onoga sveta. Šta očekuješ od nje?“

Ne znam.

O svojim izbegličnim danima, dostojanstvena, nije htela za novine. Shvatila sam da je sve platila, čak i prinudni smeštaj, jer ona „nije odavde“ (a to znači da je od onih „prekodrinskih“ koje smo jednom strpali u stočne vagone, rat je bio, i mi smo ih zaključane tako, sa sve stokom, prosledili na srpsko Kosovo – da budu pojačanje) kao što nije htela da priča, ni za kakve novine ovog sveta, o danima pre nego je postala popisivač mrtvih – zapisničar koji se bavi mrtvim Kosovom. Ni o čemu, tvrda, osim o mrtvom Kosovu ta žena nije htela da priča sa svetom.

Na te „prekodrinske“ iz stočnih vagona, naićiću na nekom Trećem ili Četvrtom Kosovu, i oni neće umeti da pričaju razgovetno. I ti nerazgovetni, oni će mi ispričati „sve o Kosovu“, kao i mnogi drugi, čije je „sve o Kosovu“ takođe relevantno, u nekom selu kojega nema na kartama, koje je nestalo iz popisa živih i mrtvih, jednako uverljivo kao „sve o Kosovu“ onih što od njega žive, ili odande beže.




(Ана Радмиловић на Блогу Б92 - ЛИНК)

shmoo shmoo 11:30 25.03.2023

Мој завршни коментар овде

Ма само када би нас макар оставили да на миру лижемо своје ране, а не да нам се још после свега и лицемерно просеравају кецајући нас и у мозак, не би ме онда та толика накнадна "памет" и анализа наше кривице за деведесете, грађански рат и распад СФРЈ, те бомбардовање 1999. године као финале тог процеса (сада већ историјског) ни толико погађало.

А овако...

Не може се ћутати на та просеравања. Не може.

bangyahead bangyahead 13:34 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

Dobro, i šta smo naučili iz ovog bloga - osim toga da je Piksi mogao protiv Kameruna igrati u famoznoj formaciji sa četvoricom igrača ispred golmana?

Džaranje džaračima neisceljenih rana - kao da postojeće boli nisu dovoljne; ili vređanje inteligencije sa "morali smo biti bombardovani".... What's new? Vidim da Dverjani i Miša Jovanović štancaju neki navodno Putinov tekst gde je on dirnut "herojskim držanjem spartanskih Srba".
bangyahead bangyahead 13:57 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

Putin
Kada sam 1999. video Srbe od 19 godina, kako ginu braneći svoju zemlju, od najveće sile u istoriji sveta – bilo mi je jasno, šta nas Ruse čeka!
– “Srbi su jedini beli narod, koji je nakon 1945. pucao na Amerikance i na koje su Amerikanci pucali!
Srbi su ušli u oružani sukob sa SAD-om i NATO-paktom, onda kada se Rusi ni Kinezi nisu usuđivali sa njima ući ni u diplomatski sukob!
Nikad u istoriji čovečanstva veća sila nije napala manju!
Nikad nije bila veća nesrazmera u vojnoj snazi, ekonomskoj moći i broju stanovnika nego u tom ratu 1999. godine!
Nikakva protivteža Americi nije postojala, lik simpatičnog pijanog Rusa iz tadašnjih holivudskih filmova, jako dobro otelotvorava uticaj, koji su na svetska dešavanja imali Rusija i Jeljcin.
O Kini, niko ozbiljno nije ni razmišljao.
Ipak, u takvim okolnostima jedan narod, jedna zemlja imali su hrabrosti da Americi kažu “ne”.
10 godina Amerika će potrošiti na taj narod.
10 godina je Amerika vodila rat protiv te zemlje – ekonomski, propagandni, psihološki, hibridni, neokortikalni, psihotronički, a 1999. i oružani.
Srbija je na pogrešnoj strani istorije bila samo onda, kad su istoriju pisali pogrešni.
I 1914. se činilo da je Srbija na pogrešnoj strani i 1941. i 1999.
Istorija se neprestano ponavlja, ludačka potreba zapadnjačke civilizacije za posedovanjem i osvajanjem odvlači milione u smrt.
Najveća svetska carstva, Rimsko, Vizantijsko, Franačko, Osmansko, Habsburško, Nemačko… jurišala su na Srbiju, na vrhuncu svoje moći.
Tih carstava odavno nema, a Srbi su još uvek ovde.


Ево, тачно не знам да ли су ми гаднији Амери, Британци и Швабе, који ме убеђују да је кул што су ме изнабадали; или ова Службина патетика и турање речи Рујама у тастатуру.
maksa83 maksa83 14:14 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде


Eto i onda se na mene ljute kada kažem da je Putin simpatičan lik.

Volođa je uglavnom u pravu, osim za belu rasu i ratovanje sa Amerikancima. I stanovnici npr. Paname spadaju u belu rasu, i arapi se formalno vode kao bela rasa.
alselone alselone 14:18 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

Srbija je na pogrešnoj strani istorije bila samo onda, kad su istoriju pisali pogrešni.
I 1914. se činilo da je Srbija na pogrešnoj strani i 1941. i 1999.


Skidam šešir.
bangyahead bangyahead 16:50 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

maksa83

Eto i onda se na mene ljute kada kažem da je Putin simpatičan lik.

Volođa je uglavnom u pravu, osim za belu rasu i ratovanje sa Amerikancima. I stanovnici npr. Paname spadaju u belu rasu, i arapi se formalno vode kao bela rasa.


Pazi kada smo žena (srbistkinja) i ja uvereni da je Najveći Sin Nacije tražio od voline: [glasom Slobodana koji se pojavljuje kao utvara, uz Hamletovog oca]: "Volin... e-e, Vooline, ajd mi napiši nešto za 24.3., ono u stilu, kako ti umeš, iz duše, kao Mira nekada što bi umevala, da zvuči autentično, kao da je sam Predsednik..."

:smajlitvinpiks:


shmoo shmoo 17:31 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

bangyahead

Dobro, i šta smo naučili iz ovog bloga - osim toga da je Piksi mogao protiv Kameruna igrati u famoznoj formaciji sa četvoricom igrača ispred golmana?





Ево, тачно не знам да ли су ми гаднији Амери, Британци и Швабе, који ме убеђују да је кул што су ме изнабадали; или ова Службина патетика и турање речи Рујама у тастатуру.




shmoo shmoo 21:34 25.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

bangyahead

Vidim da Dverjani i Miša Jovanović štancaju neki navodno Putinov tekst gde je on dirnut "herojskim držanjem spartanskih Srba".






А у паузама штанцују имена једни другима по тротоарима (барем је тако у Бгд.) и помињу још и неку Милицу Лажљивицу.

Лепе и плакате са истим садржајем.

Мора да су близО неки избори, а?

'Бем ли га, мени све то изгледа као када моје комшике долазе наизменично код моје жене на кафу, једна једно јутро, друга друго јутро, да би се међусобно олајавале.

Моја жена ћути, шта ће... Али све ми више изгледа као онај народ Коџе Милоша што се сваки пут прво ућути да би онда нешто рекао.

Док не видимо ко ће то владати Србијом у следећем астралном циклусу 2024-2036. године, одох ја да са Алсом бацим неку партију на клупици у парку. Повешћемо и Тес да кибицује.






Соло и Чарли неће хтети. Соло 'оће да иде на пецање, а Чарли нашао неку нову добру кафану близу Мошорина па је већ о'шо тамо на пун пансион са бесплатним second breakfast, што би рекао Перегрин Тук.





literatesa literatesa 04:05 26.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

Док не видимо ко ће то владати Србијом у следећем астралном циклусу 2024-2036. године, одох ја да са Алсом бацим неку партију на клупици у парку. Повешћемо и Тес да кибицује.

Може. :))
panta panta 08:26 28.03.2023

Re: Мој завршни коментар овде

shmoo

...


А у паузама штанцују имена једни другима по тротоарима (барем је тако у Бгд.) и помињу још и неку Милицу Лажљивицу.
...

Eh, taj neprecizni srpski jezik!
Šmuuu, da li si mislio da svi štancaju imena 'jedni drugima' ili da samo jedni štancaju imena drugima?
Ja mislim da ne štancaju svi, nego samo jedni (svim) drugima.
Enivej, meni uopšte nije jasno zašto to rade?
Koji li im je to marketinški mag tako genijalno smislio?
Da nije naš Krlo?
Nebitno, no, zna li se šta je ideja sa ispisom tih gluposti?
docsumann docsumann 15:49 25.03.2023

jedan je...

maksa83 maksa83 17:51 25.03.2023

Re: jedan je...


Najbolje sumiranje Jokića koje sam do sad gledao:

docsumann docsumann 19:12 25.03.2023

Re: jedan je...

maksa83

Najbolje sumiranje Jokića koje sam do sad gledao:



odgledao
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:12 26.03.2023

Re: jedan je...

docsumann
maksa83

Najbolje sumiranje Jokića koje sam do sad gledao:



odgledao



Ala vas Tasa kulira...
shmoo shmoo 09:50 26.03.2023

Re: jedan je...

srdjan.pajic
docsumann
maksa83

Najbolje sumiranje Jokića koje sam do sad gledao:



odgledao



Ala vas Tasa kulira...






Што си, бре, такав мали злоћко па правиш фртутму и тамо где је нема?

Ниси читао блог твоје френдице Анђе?

Срам те било, сада си је за срце ујео.


angie01

Pa evo, da vidimo, da li je moguce da jedan dan- a i dok blog bude otvoren- razmenjujemo samo dobre misli, zelje i pozdrave, na slobodnu temu, sto bi bio nevidjeni izuzetak i uspeh, s obzirom na uobicajeni nacin komunikacije.

Moja prva pozitivna misao, za pocetak,




Ево онда и ја да допринесем уз Анђин млади лук пошто ускоро морам да почнем да радим домаће задатке (пијаца, продавница итд.)














panta panta 09:56 26.03.2023

Re: jedan je...

shmoo
srdjan.pajic
docsumann
maksa83

Najbolje sumiranje Jokića koje sam do sad gledao:



odgledao



Ala vas Tasa kulira...






Што си, бре, такав мали злоћко па правиш фртутму и тамо где је нема?

Ниси читао Анђин блог?


Pa evo, da vidimo, da li je moguce da jedan dan- a i dok blog bude otvoren- razmenjujemo samo dobre misli, zelje i pozdrave, na slobodnu temu, sto bi bio nevidjeni izuzetak i uspeh, s obzirom na uobicajeni nacin komunikacije.

Moja prva pozitivna misao, za pocetak,




Ево онда и ја да допринесем уз Анђин млади лук пошто ускоро морам да почнем да радим домаће задатке (пијаца, продавница итд.)




Ja moj domaći zadatak, usisavanje kuće, uradio.
Sada ide nedeljno brijanje, pa na put.
Isplanirano - sremački pravac, manastir Fenek, potom rejon Bojčinske šume na kojekakve poslastice od mangulice.
Mada bih ja ipak nešto drugo.
No, videćemo, jelovniku ne pristupam dogmatski, možda konobari predlože štogod specijalitetskije.
Ako bude raspoloženja, mogla bi da padne riblja čorba, a potom je samo nebo granica.
Eeeeeeejjjj, sada sam pogledao ove tvoje sličice ... pire krompir i grašak 'na gusto'. Jebote, da li ima išta bolje od toga?!
shmoo shmoo 10:57 26.03.2023

Re: jedan je...

panta

Ja moj domaći zadatak, usisavanje kuće, uradio.
Sada ide nedeljno brijanje, pa na put.



Ти си одувек био одличан ђак, вуковац и узоран Титов пионир.

А не као ја... Сваке године идем у исте разреде, сунце му жарко, и већ 30 и кусур година никако ту школу да завршим.

Eeeeeeejjjj, sada sam pogledao ove tvoje sličice ... pire krompir i grašak 'na gusto'. Jebote, da li ima išta bolje od toga?!


+ богата шарена салата

(Јебеш ручак без чорбе и салате... Све друго може, а и не мора.)

Сам си то најлепше рекао - небо је граница!

panta panta 16:26 26.03.2023

Re: jedan je...

shmoo
panta

Ja moj domaći zadatak, usisavanje kuće, uradio.
Sada ide nedeljno brijanje, pa na put.



Ти си одувек био одличан ђак, вуковац и узоран Титов пионир.

А не као ја... Сваке године идем у исте разреде, сунце му жарко, и већ 30 и кусур година никако ту школу да завршим.

Eeeeeeejjjj, sada sam pogledao ove tvoje sličice ... pire krompir i grašak 'na gusto'. Jebote, da li ima išta bolje od toga?!


+ богата шарена салата

(Јебеш ручак без чорбе и салате... Све друго може, а и не мора.)

Сам си то најлепше рекао - небо је граница!


Danas u manastiru Fenek neka deca prodaju zelenu salatu - ona tamno plavo zelena i zeleno zelena.
Pošto, pitam decu.
Kažu, sto dindži glavica.
Žena kaže dajte mi od obe po glavicu, kažu oni, izvolte, 200 dindži.
Ona im da 500 dindži, i reče, bez kusura.
Klinci uzvrate sa - vauuuuu!
predatortz predatortz 18:31 25.03.2023

Bulatović o Rambujeu

Mi smo bili divan laboratorijski primerak, oni su govorili da će da nas unište za 72 sata, ali vidite nismo mi tu ništa krivi, nismo bili ni blesavi, ni suludi, ko bi lud zaratio svoju zemlju i svoj narod sa tako velikom silom, ali je njima trebao jedan mali, prljavi rat, kao što uvek treba kroz istoriju - navodi Bulatović.

Druga ponuda je bila baza, rekli smo im treba vam baza, daćemo vam mi bazu sa simboličnom naknadom, i dobili smo odgovor ne hvala. Nije im trebala saglasnost jedne države, jer bi kasnije morali da pitaju i Avganistan i Siriju i Libiju i bilo koga - ispričao je Bulatović.

Kako kaže, konačno, u krajnjem očaju, rekli smo da je bolje da SRJ bude članica NATO-a da bi se izbeglo bombardovanje.

- Oni su se nasmejali, rekli da je to interesantno, ali da ne može ni to - kaže Bulatović.



Izvor

apostata apostata 21:58 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

predatortz predatortz 22:02 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Šta reći? Šipac je Šipac, čak i kad se krije iza nemačkog državljanstva, imena i prezimena.
Džukela, koja će kad tad dobiti cipelu koju zaslužuje tamo gde zaslužuje.

gvozden1 gvozden1 22:13 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

, koja će kad tad dobiti cipelu koju zaslužuje tamo gde zaslužuje.

I kad ga negde izdevetaju biće, Srbi nasilni, država mora da ga zaštiti, ima pravo, klinac palac.

Najbolje bi ga zaštitila kad bi ga proterala.
Ne možeš da dođeš u Srbiju i da je provociraš, posebno ne da išta pričaš o spomeniku ubijenoj deci.
crossover crossover 22:20 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Овај аустријски сељобер баш не може да нам опрости што смо му убили деду и прадеду и бацили у Мораву. Јебига, Гинтере, паметном човеку је доста двапут да се каже.
shmoo shmoo 22:26 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
Овај аустријски сељобер баш не може да нам опрости што смо му убили деду и прадеду и бацили у Мораву. Јебига, Гинтере, паметном човеку је доста двапут да се каже.



Па је л' тај Гинтер Птар или Аустријанац?

Мојне ме збуњујете.

А џукела и сељобер је свакако, то није спорно.

Види му се то у окицама.

predatortz predatortz 22:28 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
Овај аустријски сељобер баш не може да нам опрости што смо му убили деду и прадеду и бацили у Мораву. Јебига, Гинтере, паметном човеку је доста двапут да се каже.


Ovaj džiber, pročitah negde, ima šiptarske korene.
crossover crossover 22:29 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Па је л' тај Гинтер Птар или Аустријанац?


Исти курац ако мене питаш, потпуно ми је свеједно.
shmoo shmoo 22:34 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

predatortz
crossover
Овај аустријски сељобер баш не може да нам опрости што смо му убили деду и прадеду и бацили у Мораву. Јебига, Гинтере, паметном човеку је доста двапут да се каже.


Ovaj džiber, pročitah negde, ima šiptarske korene.



Аааааа... Капирам.

Јбт, неко ми рече да ти канали које је на Косову и Метохији успоставила још К унд К монархија пре век и по постоје и данас. Преносе се у породицама са колена на колено као народна књижевност.

Једино су променили централну управу. А исти ликови, исте породице, исти канали комуникације.

И сви исто мрзе Србију.

Јбг.

Мислим, капирам ја то, ту њихову мржњу.





shmoo shmoo 22:35 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
Па је л' тај Гинтер Птар или Аустријанац?


Исти курац ако мене питаш, потпуно ми је свеједно.






Па јес, све више и више власника аустријског и немачког пасоша је обрезано.

Ту си у праву.

predatortz predatortz 22:36 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
Па је л' тај Гинтер Птар или Аустријанац?


Исти курац ако мене питаш, потпуно ми је свеједно.


Ti si čovek sa stilom. Koja čizma lepše klizi u facu majmuna koji divlja na grobu deteta?
Srpska, pešadijska ili ipak neka fensi za gospodina ekonomistu iz društva sa visokim civilizacijskim standardima?
crossover crossover 22:38 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Ovaj džiber, pročitah negde, ima šiptarske korene.


Појма немам, али овако на први поглед делује као резултат укрштања у блиском сродству.
maksa83 maksa83 22:41 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Šta reći? Šipac je Šipac, čak i kad se krije iza nemačkog državljanstva, imena i prezimena.

Nije to Šipac, to je Ginter, neka budala koja je dočekala svojih 5 min. slave tako što gura Srbima prst u oko svakom pogodnom prilikom.

Ja sam uspeo da ga iznerviram dovoljno da me blokira.

A kakav je to štih pokazuje to i što ga je blokirala i Viola fon Krampon.





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:45 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

predatortz
crossover
Овај аустријски сељобер баш не може да нам опрости што смо му убили деду и прадеду и бацили у Мораву. Јебига, Гинтере, паметном човеку је доста двапут да се каже.


Ovaj džiber, pročitah negde, ima šiptarske korene.

Neka iskompleksirana budaletina. Kako se predstavlja pomislio bi neki diplomata. Sad vidim neki mizeran tip.

Objavio tvit sa pismom NATO clanicama trazeci da ukinu austrijsku neutralnost i izbave Austriju iz ruskih kandzi.
predatortz predatortz 22:46 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Nije to Šipac, to je Ginter


Moguće, možda su mu to poreklo pripisali da pojačaju utisak.

Ko god da je, budi mi želju da ga kao vojnika sa druge strane izravnam sa strelicom na optici.

Ali, avaj... Takve pičke nikad nisu vojnici, nemaju muda za to.
crossover crossover 22:47 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

predatortz

Ti si čovek sa stilom. Koja čizma lepše klizi u facu majmuna koji divlja na grobu deteta?
Srpska, pešadijska ili ipak neka fensi za gospodina ekonomistu iz društva sa visokim civilizacijskim standardima?


Право да ти кажем, најбоље чизме које сам икад носио су чизме израелских пешадинаца, јаке и чврсте, феноменално држе ногу, и још напред имају уметнуто метално ојачање као бруксерице. Идеално за Гинтера.
shmoo shmoo 22:49 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

maksa83
Šta reći? Šipac je Šipac, čak i kad se krije iza nemačkog državljanstva, imena i prezimena.

Nije to Šipac, to je Ginter, neka budala koja je dočekala svojih 5 min. slave tako što gura Srbima prst u oko svakom pogodnom prilikom.

Ja sam uspeo da ga iznerviram dovoljno da me blokira.

A kakav je to štih pokazuje to i što ga je blokirala i Viola fon Krampon.







Брате, какав је то ђон фрау Вијоле! Не за црвени картон него за затвор!

Нисам очекивао тако нешто од племенитих и плавокрвних фон Крамон-Таубаделових, морам то признати.


predatortz predatortz 22:50 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
predatortz

Ti si čovek sa stilom. Koja čizma lepše klizi u facu majmuna koji divlja na grobu deteta?
Srpska, pešadijska ili ipak neka fensi za gospodina ekonomistu iz društva sa visokim civilizacijskim standardima?


Право да ти кажем, најбоље чизме које сам икад носио су чизме израелских пешадинаца, јаке и чврсте, феноменално држе ногу, и још напред имају уметнуто метално ојачање као бруксерице. Идеално за Гинтера.


Meni britanske padobranske. Boja je malo pederska, ali je čizma odlična.
Za Gintera, ubila se!
Ipak je to gospodun iz Evrope. Bojim se da je ova naša malo seljačka.

maksa83 maksa83 22:53 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

Ko god da je, budi mi želju da ga kao vojnika sa druge strane izravnam sa strelicom na optici.

To mu je i ideja, tip je bukvalno je bio anonimna budala dok nije otkrio tviter i cela slava mu se zasniva na trigerovanju Srba, glumi da je član nekih organizacija a zapravo j samo debil. Neko od naših u Beču ga je doksovao pa je ovaj krenuo da traži zaštitu policije - na Tviteru, na šta mu je austrijska policija isto na Tviteru objasnila da ako ima neki problem ode u najbližu policijsku stanicu pošto je tviter pogrešno mesto za traženje policjske pomoći. Koliki si debil da te i austrijska murija zajebava na Internetu.
shmoo shmoo 23:00 25.03.2023

Re: Bulatović o Rambujeu

crossover
Ovaj džiber, pročitah negde, ima šiptarske korene.


Појма немам, али овако на први поглед делује као резултат укрштања у блиском сродству.



Кажу да је то било нужно зло међу људима који живе по вукојебинама изолованим од остатка света па их мало има и немају баш неки избор на острвима, по шумама, по планинама.

Мене је на Мљету барком свакога дана до Мелите на средини великог језера возио извесни Јегуљица Њакало.

Не зајебавам се, то му право име и презиме било. Ојади га мајка именом. Ваљда мислила када је већ презиме такво, што се не би зајебавали.

Елем, Јегуљица изгледао као Гимли из Господара прстенова... Кратке рукице, кратке ногице, велика глава, кратак труп, набијен, брада... А подлактице од веслања дебеле као моја бутина.

Многе европске владарске династије би позавиделе Јегуљици на лепоти, кеве ми.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana