Astrologija| Moj grad| Sex

Beogradu nema ko da pise

angie01 RSS / 25.02.2023. u 16:51

 images?q=tbn:ANd9GcSbCxooX7MOFZMZclP6pHex3x0WscG-qTghEA&usqp=CAU

 

 

Ostao je sam! Sam samcit, napusten, izneveran i nemocan, iako je more ljudi primio u svoj nesebican zagrljaj, udomio, obezbedio, brinuo, uzdigao. Sada svako jutro docekuje spakovanoih kofera i sa cetkicom za zube u dzepu  kao zanemareno siroce, cekajuci da bude iseljen ceo  iz sopstvene kuce,  jer su mu jedno po jedno vec uklonili vazna uporista njegovog autenticnog  zivota, ambijenta i karaktera, rasklopivsi delove sklapane vekovima,  istom bahatoscu, kojom  zavidno osiono dete razbija tudju vrednu igracku.

I sve u tisini, ne onoj koja odrazava spokoj , nego onoj u kojoj tinja bura besa i ocaja, zbog spustenih pogleda, oslobodjenih svake podrske.   Nece biti poslednjeg poljubca  na rastanku, onih koji su se nekada voleli na stepenistu, jer  je lift u kvaru.  Ostace samo odjek koraka nevidljivih komsija, koji obicno smetaju toj intimi, jer su se izgleda svi prestrojili na tu bezlicnu stranu, bacivsi odanost, lojalnost, pripadanje, kao zguvanu paklu popusenih cigareta. I to pojedinacno uzurbano i neuskladjeno trupkanje  sa spratova, polako prerasta u sinhronizovani  sveopsti  bat uvezbanog marsa nekih sasvim drugih nogu.

Utisani otpor je ostao zarobljen u lavirintu preiferije i svaki pristup centru mu je onemogucen bodljikavim stitovima predatorskih vojnika, copora, koji ce poceti da se ujeda izmedju sebe, kada ne bude vise dugog plena.

Oci koje cuju su promasile trenutak za prepoznavanje, posle koga sve Pravo, postaje Pogresno,  jer niko ne moze da vodi u igri sa demonima, tako sto vezba korake odvojeno, mora  da pusti da mu stanu na cipele, a to je bas blizak susret, za koji vise nema zainteresovanih. Jer kako sada probusiti,  godinama teskom mukom naduvavani balon bekstva.

Ostalo je jos da se u skrivenom i mracnom mestu razvije nada kao fotografija, istom suptilnom metodom hvatanja talasa u staklenu kutiju, a da on nastavi da zapljuskuje njene zidove.

Da se na neispunjena obecanja, ispune bar osecanja. ..da  se ipak otvori, kada se cuje da je srce zakucalo...jer On nema nikoga sem nas... one na koje se nije primila metamorfoza opstanka u novim uslovima.

 

...do tada  pozovi  011, na 3030.

 



Komentari (907)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ribozom Ribozom 16:28 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

...i onaj Prag je nekda bio neprivlacno sivilo, dok nije uletela lova za rekonstrukciju fasada, pa je sada zlatna Praha, koja inkasira neku neormalnu lovu, jer turisti hrle da ga vide, o cemu ti trabunjas leba ti, ono ispoljavas neku mrznju, koja je meni nerazumna.

Nemoj Prag...i oni pukli, ne zbog mafije ko kod nas, nego im taj izvikani turizam propade.20% manje turista nego pre pandemije. Rusima uveli vize, a zapadni se plase rata tu negde u blizini. Prag je inace i pre imao dobru infrastrukturu, pa mu je bilo dovoljno samo malo sminkanja, dok Beograd...je Beograd. Nije mi jasno sto nisu barem mrezu tramvaja sirili (mozda i jesu, ali ne znam).
angie01 angie01 16:56 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

I ja sam izabrao


ma nemam ja nista protiv, al imam da se neko proserava na tudje, tako sto je napravio sam neki drugi izbor,..on isto tako sere po Hrvatima, pa ako si u tom fazonu, sto sedis tamo, leba ti.
Nešto razmišljam,


sad, to je skakljivo pitanje,..ono koji nemaju dosjea, vracaju se barem jednom godisnje u svoje kuce-ne znam, meni je taj ceo perod toliko besmisleno destruktivan, sa toliko loseg rezultata, da i dalje ne kapiram, kako ga je neko uopste smislio i ljudi sledili.
angie01 angie01 17:00 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

nego im taj izvikani turizam propade.20%


pa nove okolnosti menjaju sve,..a nije to bio d pojnt, nego da je izgled grada opste dobro...uostalom, gradjani pune taj budzet, raspodela novac, kako se i na sta koristi je sporna.


dok Beograd...je Beograd.


beograd unistavaju, brisu ga, prave nesto novo- novokomponovano po svojoj meri, pri cemu sve sto gradjani placaju- nemaju.
mentol mentol 17:27 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka


angie01
on isto tako sere po Hrvatima, pa ako si u tom fazonu, sto sedis tamo, leba ti.


Nisam. Volim ja Hrvate. Nisam imao neke veće probleme zato što sam Srbin. Lepo mi je tu...
Ali ne mogu slaviti s njima, kad slave što su proterali moje Krajišnike... Ne bi ni ti na mom mestu koliko god "liberalna" bila... Ali ako se nešto lepo slavi, tu sam

angie01 angie01 17:36 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka


Nisam. Volim ja Hrvate. Nisam imao neke veće probleme zato što sam Srbin. Lepo mi je tu...
Ali ne mogu slaviti s njima, kad slave što su proterali moje Krajišnike... Ne bi ni ti na mom mestu koliko god "liberalna" bila... Ali ako se nešto lepo slavi, tu sam


ma slazem se svime sto si rekao,...ocigledno nisi video njegove uradke.
angie01 angie01 17:38 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

predatortz predatortz 18:09 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

niccolo
Pa kad budu znali da neće imati gde da parkiraju ići će javnim prevozom ili biciklom...

Ja znam gomilu ljudi koji bi drage volje krenuli da koriste metro (kada bi postojao), umesto što gube silno vreme svaki dan u špicu svojim automobilima...plus što je teza o tome da u Beogradu već ne postoji ozbiljan problem sa parkiranjem smešna.


Ja sam jedan od tih. Kamo sreće da do posla i nazad mogu metroom, uz neku šetnju do metro stanice.
Auto ne bih palio u gradu nikad.
A traume oko parkiranja postaju ozbiljne.
Imam znatan spisak klijenata kod kojih izbegavam odlaske isključivo zbog parkiranja. A to nije dobro po posao. Uradim ja njima remote pristupom ono što treba, ali živa reč je živa reč i uživo se uvek nešto ponudi, proda, dogovori.

Realno, jasno mi je o čemu ovde Anđa piše, većina tih stvari i mene nervira, odražava mi se na kvalitet života.

Ali ona mora da razume da ovo ne rade nekakvi ljudi sa strane koji mrze Beograd i Beograđane.
Ovo radi mafija, duboko utkana u državni aparat, uslužno pere lovu za mnogo moćniju mafiju. Njih boli patka za Beograd, ali ih jednako boli patka za svaki grad u Srbiji i regionu. Oni taj sentiment nemaju. Oni ovo vreme vide kao priliku, odrađuju posao za masne provizije. Beograd, Niš, Novi Sad, Tuzla, Sarajevo, Petrovčić, Karlovčić, Senta... Njima to isto!
Dakle, ovaj lov na veštice, ovako postavljen "došli neki" je glup, iako je problem dobro primećen.
Jer, u istim govnima smo i vi rođeni ovde, i ja došao iz Tuzle. Jednako nas ugrožava haos u gradu.
Ali kada ja kažem da je Beograd neurban i prljav, budem prozvan za mržnju prema gradu kojeg sam sam izabrao za život.
Kad to isto tvrdi Anđa, onda to ona radi iz ljubavi, a krivi smo mi koji smo došli, kao da nama ovo sranje odgovara.

Kako god, infantilan prikaz realnog problema.
Mislim na ovaj post.
angie01 angie01 18:22 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

Ali kada ja kažem da je Beograd neurban i prljav, budem prozvan za mržnju prema gradu kojeg sam sam izabrao za život.


nisam nikada reagovala na ukazivanje na problem, nego na splacinarenje tipa, uvek je Beograd bio takav, kod nas-zavicaj- je sve bilo bolje i kulturnije, jedva sam se navikao na vasu seljanu,...znaci ne podmeci.

i druga stvar,


Ali ona mora da razume da ovo ne rade nekakvi ljudi sa strane koji mrze Beograd i Beograđane.


naravno da mrze, kada zele da ga izbrisu, ptiru sve ono sto je bio, u tim strukturama ima vise onih od negde i to je cinjenica,...i jos dodatak, ko ispisuje zahvalnice ratnim zlocincima i crta "murale" drazi, maldicu, kepten draganu,..oni sto su cuvali jedan od takvih uradaka i gurkali se sa Aidom Colovic, su svi govorili nekim naglaskom.kao i pripadnici raznih policija, da l u uniformi ili civilu, sto su makljali ljude na protestima, gurali onu devojku preko bankine na autoputu,... ko su komunalci sto zavrcu bakicama ruku, zbog karte od 90 dindzi, koja svakako ima pravo na povlasticu, pa neka ju je i zaboravila, dok celvacu pored nje ne sme ni da se obrati, tako nesto nikada nije bilo,..pa sad ti pricaj sta hoces.
predatortz predatortz 18:34 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

jos dodatak, ko ispisuje zahvalnice ratnim zlocincima i crta "murale" drazi, maldicu,

Ti "zločinci" su heroji za većinu u Srbiji.
Ljudi ih doživljavaju kao svoje, boli ih nepravda njima naneta. Milijarde govnjivih sudova koji za ista nedela sude dvostrukim aršinima može reći da su oni zločinci, na to ovaj narod nikad pristati neće.

Da je aršin bio jednak, možda bi ljubav bila manja. Ovako, ne nadaj se preterano.

A naglasak o kom govoriš vam nije smetao 5. oktobra.

Zato uvek potenciram da ti nisi građanka i da ne pripadaš gradu. Ti si mentalna palančanka, spletom okolnosti rođena u velikom gradu. Građani su otvoreni, grad je uvek usisavao stanovništvo, to je donosilo progres i gospoda je to znala.
Palančani su se osećali ugroženo zbog pridošlica.
Naročito oni koji nemaju mnogo da ponude.

angie01 angie01 18:50 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

Ti "zločinci" su heroji za većinu u Srbiji.


za tvoju "vecinu", o tome ti i pricam.
A naglasak


meni ne smeta naglasak, reci-kao tebi,...meni smeta pristup, koji nije prihvatljiv.
Zato uvek potenciram da ti nisi građanka i da ne pripadaš gradu. Ti si mentalna palančanka, spletom okolnosti rođena u velikom gradu. Građani su otvoreni, grad je uvek usisavao stanovništvo, to je donosilo progres i gospoda je to znala.
Palančani su se osećali ugroženo zbog pridošlica.
Naročito oni koji nemaju mnogo da ponude.


evo i da ponovim ovu tvoju paskvilu- cim pocnes sa vredjanjem, znaci da nemas adekvatne odgovore.

meni ne smetaju migracije i sama sam vise puta odlazila negde drugde, ali sam se tamo potreudila da se uklopim u pravila sredine u koju sam dosla, a nisam nametala svoja i jos bila agresivna prema domicilu- o tome se radi,...ti si dosao i krenuo da zavodis svoja pravila, da upires prstom i procenjujes ko je dobra i ispravan, a ko nije, ko je za "vecinu" heroj, a da su ostali izdajnici i mrzitelja Srba- o tome se radi,..to cak nije ni malogradjanstina, ni palanacki mentalitet, nego agresivan primitivizam i bezobrazluk.
predatortz predatortz 19:22 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

angie01
Ti "zločinci" su heroji za većinu u Srbiji.


za tvoju "vecinu", o tome ti i pricam.
A naglasak


meni ne smeta naglasak, reci-kao tebi,...meni smeta pristup, koji nije prihvatljiv.
Zato uvek potenciram da ti nisi građanka i da ne pripadaš gradu. Ti si mentalna palančanka, spletom okolnosti rođena u velikom gradu. Građani su otvoreni, grad je uvek usisavao stanovništvo, to je donosilo progres i gospoda je to znala.
Palančani su se osećali ugroženo zbog pridošlica.
Naročito oni koji nemaju mnogo da ponude.


evo i da ponovim ovu tvoju paskvilu- cim pocnes sa vredjanjem, znaci da nemas adekvatne odgovore.

meni ne smetaju migracije i sama sam vise puta odlazila negde drugde, ali sam se tamo potreudila da se uklopim u pravila sredine u koju sam dosla, a nisam nametala svoja i jos bila agresivna prema domicilu- o tome se radi,...ti si dosao i krenuo da zavodis svoja pravila, da upires prstom i procenjujes ko je dobra i ispravan, a ko nije, ko je za "vecinu" heroj, a da su ostali izdajnici i mrzitelja Srba- o tome se radi,..to cak nije ni malogradjanstina, ni palanacki mentalitet, nego agresivan primitivizam i bezobrazluk.


Po običaju, lupaš gluposti.

Verovatno sam više integrisan u ovaj grad od tebe. Sudeći po nekim socijalnim i urbanim navikama, siguran sam da su moje dakeko iznad proseka sredine.
Tebe vidim kao one osobe koje prave dramu gde god dođu. Od prevoza, preko šaltera javnih ustanova. One koje svi srećwmo u čekaonici, kad odemo da završimo neki posao, koje teatralno skreću pažnju na sebe nekom dramom i pričom kako je nekad sve bilo bolje.
Budući da to konstantno radiš na ovom mestu, verujem da si takva i u RL.

A te grafite, ko je koga tukao na protestima i ostala sranja podmeći nekom drugom.
Suviše ja visoko mišljenje o sebi imam da bih išao da crtam bilo koga, ili da se bijem zbog bilo čega.

Kmečite, drečite, crtajte, farbajte i jebite se mimo mene!
Ja nisam Aida Ćorović da su mi takve scene posao, ja imam ozbiljno zanimanje i ozbiljnu klijentelu sa kojom o političkim stavovima ne razgovaram.


angie01 angie01 19:44 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

Verovatno sam više integrisan u ovaj grad od tebe. Sudeći po nekim socijalnim i urbanim navikama, siguran sam da su moje dakeko iznad proseka sredine.


kraj vitcza!
Budući da to konstantno radiš na ovom mestu, verujem da si takva i u RL.


ja na ovom mestu povremeno skrecem paznju na probleme koji su realni, a koje ti osporavas i nalazis im opravdanja i provlacis kroz neku svoju vizuru, jer vecina u RL govori isto sto i ja, jer je normalno da im smeta- da je sve devastirano je fakat, a ti mozes sada da pricas o mene neke izmisljene price, to ne menja nista, samo pokazuje tvoju nemoc i zlobu,
znas kako se kaze,

iskompleksirani, zavidni ljudi izmisljaju price o vama,
glupi ih sire a idioti veruju u njih.


A te grafite, ko je koga tukao na protestima i ostala sranja podmeći nekom drugom.
Suviše ja visoko mišljenje o sebi imam da bih išao da crtam bilo koga, ili da se bijem zbog bilo čega.


[a zna se ko to sve radi, kakve to veze ima sa ovom tvojom drugom besmislenom recenicom, samo ti znas.


Kmečite, drečite, crtajte, farbajte i jebite se mimo mene!


pa ko te je zvao, sam si dosao da seres svoju uobicajenu, dosadnu pricu.

sta ti radis i kakvu ti klijentelu imas-je tvoja stvar i to sve skupa nema nikakve veze sa temom.
predatortz predatortz 19:48 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

da seres svoju uobicajenu, dosadnu pricu.


Sestro, da ima svetsko prvenstvo u pričanju dosadnih priča, ti bi bila Nole u toj disciplini!
angie01 angie01 20:26 26.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

da ima svetsko prvenstvo u pričanju dosadnih priča, ti bi bila Nole u toj disciplini!


nema problema, jedino te hebe to sto je moja uvek reakcija na tvoju....ja moju bar menjam, ti ima samo pesmicu, il recitaciju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:06 27.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

mentol
angie01
mentol


pogledacu posle, deluje zanimljivo.

Pogledaj, da vidiš kako pametni ljudi planiraju razvoj grada...
Kako to glupi ljudi rade možeš videti u Beogradu, Novom Sadu, Zagrebu (onaj Tomašević je još gori od Bandića, svašta je obećao a ništa uradio...)
Jedino Ljubljana radi dobar posao.




Znaci nista od njih? Kako su tako nesposobni?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:01 27.02.2023

Re: Na uscu dveju reka

niccolo
Pa kad budu znali da neće imati gde da parkiraju ići će javnim prevozom ili biciklom...

Ja znam gomilu ljudi koji bi drage volje krenuli da koriste metro (kada bi postojao), umesto što gube silno vreme svaki dan u špicu svojim automobilima...plus što je teza o tome da u Beogradu već ne postoji ozbiljan problem sa parkiranjem smešna.


nije isključeno uopšte da je ta gomila ipak neki nedovoljno veliki broj i ja bih rekla da se prije radi o tome da stvar jeste preskupa i nepriuštiva nego da je bulumenta na vlasti toliko nesposobna..
možda ima malo kalkulacije da to nije popularna ideja van BG pa da i zato neće da zalegnu..
e al odakle mi ideja..
bila da posjetim svoje sad u februaru i vozimo se jelda autoputevima koji sad povezuju Banjaluku s Gradiškom a posebno krak koji ide prema Zenici pa Sarajevu..
dakle sine puuuuuuuuuuuustinja..
malo nešto prometa ima od Zenice prema Sarajevu ovamo bukvalno ništa..
cjenim da pošto postoje alternativni (a besplatni) putevi raja jelda ide na njih..
bukvalno sretenš recimo 20 vozila za sat vožnje oko tipa podne radni dan..
e sad to ko se za to pita tvrdi da je promet ok, slab al ok, i da im pokriva uglavnom ratu za kredit..
ima i to da je mmf valjda tražio da se diže akciza na gorivo da se plati taj kredit (i ti kreiditi)..
ajd znaj isitnu..
al ostaje da kad uporediš to sa recimo prosječnim autoputem u Belgiji (najopterećeniji putevi u Evorpi) pomisliš da to nije ista vrsta, ovi žive po nekim kroz drugim pravilima..
e tako i taj metro..
ne budi siguran da ima dovoljno para da ga raja redovno koristi..
ne znam radili su li studije.. ne bi trebalo biti tako teško utvrditi..
sad kod tih stvari ima smisla malo i subvencionisati neko vrijeme radi dugoročnog pozitivnog efekta..
al tu onda ide onaj politički motiv i tako ne znam..
u najboljem slučaju je ta stvar jedva isplativa i treba gledati dugoročno
i to bez ulaženja u šta treba da se buši i ruši i ostalih tehničlkih problema
maksa83 maksa83 02:40 26.02.2023

Bezistan 2023


srdjan.pajic srdjan.pajic 04:55 26.02.2023

Re: Bezistan 2023

maksa83



A Kozara? Jel to prodato nekom, oteto, ili i dalje stoji kao rupčaga u prostorvremenu?



maksa83 maksa83 09:18 26.02.2023

Re: Bezistan 2023

A Kozara? Jel to prodato nekom, oteto, ili i dalje stoji kao rupčaga u prostorvremenu?

To je sad restoran.
angie01 angie01 12:37 26.02.2023

Re: Bezistan 2023

hebote, Bezistan u centru centra, kao napustena supa u nekoj teskoj suburbian eriji,..a pzi, izadjes iz supe i udjes na vrata na Fest,...ili sa druge strane, pa u Pozoriste,..pa hebovasbogkretenskiprimitivni.
solo solo 08:08 26.02.2023

ree Angie

Meloni, Šolc i Makron pisali Vučiću uoči sastanka u Briselu.

Pismo su zajedno potpisali predsednik Republike Francuske Emanuel Makron, kancelar Savezne Republike Nemačke Olaf Šolc i predsednica Saveta ministara Republike Italije Đorđa Meloni.

Oni su uputili pismo predsedniku Aleksandru Vučiću uoči sastanka u Briselu 27. februara.


Beogradu ima ko da piše.


........................

Ostao je sam! Sam samcit, napusten, izneveran i nemocan, iako je more ljudi primio u svoj nesebican zagrljaj, udomio, obezbedio, brinuo, uzdigao. Sada svako jutro docekuje spakovanoih kofera i sa cetkicom za zube u dzepu kao zanemareno siroce, cekajuci da bude iseljen ceo iz sopstvene kuce, jer su mu jedno po jedno vec uklonili vazna uporista njegovog autenticnog zivota, ambijenta i karaktera, rasklopivsi delove sklapane vekovima, istom bahatoscu, kojom zavidno osiono dete razbija tudju vrednu igracku.Ostalo je jos da se u skrivenom i mracnom mestu razvije nada kao fotografija, istom suptilnom metodom hvatanja talasa u staklenu kutiju, a da on nastavi da zapljuskuje njene zidove.

On nema nikoga sem nas... one na koje se nije primila metamorfoza opstanka u novim uslovima.



angie01 angie01 12:57 26.02.2023

Re: ree Angie

ne znam solo, cak i kao fazon je neukusno.
solo solo 13:03 26.02.2023

Re: ree Angie

ne znam solo, cak i kao fazon je neukusno.


Šta? Koje?
angie01 angie01 13:17 26.02.2023

Re: ree Angie

Šta? Koje?


ako sam dobro razumela spoj slike i mog teksta...
solo solo 13:19 26.02.2023

Re: ree Angie

ako sam dobro razumela spoj slike i mog teksta...


Neverovatno kako se uklopilo. Njegova priča skroz.
Posebno poenta.

On nema nikoga sem nas... one na koje se nije primila metamorfoza opstanka u novim uslovima.


Uoči pisma koje stiže njemu (Beogradu) to ti je isto.

Moramo da pomognemo čoveku. Nemamo drugog.
omega68 omega68 14:32 26.02.2023

Re: ree Angie

Moramo da pomognemo čoveku. Nemamo drugog.

Ко потпише, њега рокнуше
angie01 angie01 14:37 26.02.2023

Re: ree Angie

e jad, izostavi me sa ovakvim parolama,..meni je toliko muka od nemanja vise nikakve mere u prostaklucima i neprimerenoscu.
omega68 omega68 14:40 26.02.2023

Re: ree Angie

Штооо?
Жао ти неког ко би се одрекао дела територије и тако извршио чин велеиздаје?
Шта је ту простаклук?
Поштовање Устава ти је простаклук?
Важније је пискарање лимунадица?
ОК
angie01 angie01 14:47 26.02.2023

Re: ree Angie

Штооо?


zato sto su te parole jezive,..znaci, svoje nezadovoljstvo oskazi na normalan nacin,..eno ti po beogradu ispisane slicne bljuvotine,..alo bre, pa nisam ja vaspitacica da vas matore ucim sta nije normalno.
angie01 angie01 14:59 26.02.2023

Re: ree Angie

i jos da dodam,...tim ubilackim poklicima samo trujete ionako devastirano drustvo, koje je davno srusilo sva merila neke normalnosti- jer NIJE normalno da se takve poruke ispisuju i postnu prihvatljive,...baska sto ne menjaju nista, sem sto povecavaju haos,..
jer kada ti se poplavi kuca, kasno je da zoves vodoinstalatera da ti zameni dodtrajale cevi i ventile, o tome si trebalo da mislis na vreme.

i jos--oni ljudi koji tamo zive, treba da zive u miru, kao i mi ovde i to je jedni prioritet, svi vi sto vristite odavde, idite tamo, pa jedite ta govna u kojima su oni ljudi tamo vec godinama-znaci, resenje u voim okolnostima treba da bude-mir i normalizacija zivota,...sve ostalo je vec zavrseno devedesetih, ovo sve drugo je cirkus za nas.
omega68 omega68 17:32 26.02.2023

Re: ree Angie

resenje u voim okolnostima treba da bude-mir i normalizacija zivota

Ok, izvinjavam ti se, živeo ti Presednik
angie01 angie01 17:37 26.02.2023

Re: ree Angie

Ok, izvinjavam ti se, živeo ti Presednik


ma hajde molim te- to je tvoj predsednik...ja se stvarno svaki put iznenadim, dokle ide to nepostenje u komuniciranju.
solo solo 12:13 26.02.2023

Nego...


Baš neki bljuzgav wikend. Nije za pamćenje.

angie01 angie01 12:49 26.02.2023

Re: Nego...

e, solo, sad htedoh da stavim istu stvar:)...doduse, sa zivog nastupa.

angie01 angie01 17:04 26.02.2023

ovo je strasno velik grad

i nema razloga da budes sam u njemu...

GRAD
angie01 angie01 20:24 26.02.2023

,





shmoo shmoo 21:30 26.02.2023

Параметри градске провенијенције?

angie01







Јесу ово пиКтије?

Сунце му жарко, баш сам их се ужелео. Онако хладних када се зими унесу са терасе па право на сто.

Са све купусом из каце која такође стоји на тераси.

Многих београдских станова многих Београђана.

Изгледа да се Београд ипак много више и боље воли на даљину, а?





Је ли, Анђо, а је л' теби Милан Младеновић некакав узор модел лика градске провенијенције?

(Примећујем да си овде на свом блогу окачила највише клипова ЕКВ, па зато питам.)





angie01 angie01 21:43 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Јесу ово пиКтије?


jesu.
nisam imala kupus, pa sam onda morla luka i sira:).


е ли, Анђо, а је л' теби Милан Младеновић некакав узор модел лика градске провенијенције?


ne razumem tendencioznost ovog pitanja-potpuno je blesavo postavljeno,..meni je Milan Mladenovic jedan od simbola ovog grada, neko ko je zastupao neke normalne vrednosti,..a kacila sam njegove klipove iz istog razloga zbog koga je i maxa:)...i vidis da radi.


edit: svidjaju mi se i tvoji klipovi iz ovog komentara.
angie01 angie01 21:51 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

u stvari, ova je najadekvatnija, ako zanemarimo izvodjace,

shmoo shmoo 22:18 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01

nisam imala kupus, pa sam onda morla luka i sira:).



Нека, нека...

Не сећам се када сам их последњи пут јео у својој кући. Тако то ваљда изгледа када ти лепша половина не воли:

1. пихтије
2. кавурму
3. сладак купус

Останеш их жељан.





ne razumem tendencioznost ovog pitanja-potpuno je blesavo postavljeno,..


Можда питање теби изгледа тенденциозно зато што је блесаво постављено а можда и зато што дубоко верујеш да ја у сваку комуникацију са тобом улазим само да бих се са тобом свађао, расправљао, да бих те вређао или размењивао увреде током бесконачног прегањања као у неком ријалитију на ТВ.

Шта год да је од та два, није ни важно. Питање није постављено са намером да буде тенденциозно.

(Анђо, ја сам Милана Младеновића лично познавао. Не мора нико да ми прича какав је то човек био. Знам ја то.)

Питање је постављено зато што нисам чуо од тебе одговор који су то објективни параметри на основу којих ћемо утврђивати који човек је градске провенијенције а који човек није градске провенијенције.

Али објективни параметри, не личне субјективне процене на основу емоција.

Па сам помислио да ћу можда кроз твој одговор на то моје питање за Милана Младеновића бити мало ближе томе шта ти сматраш градском провенијенцијом и кога сматраш градском урбаном београдском фацом.

А можда неког јединственог одговора на то питање и нема. Можда свако од нас ипак има неке своје параметре по којима одређује ко је градске провенијенције, а ко то није. Нема неког општег објективног мерила за утврђивање степена градске провенијенције.

Рецимо, знам да ће ми многи замерити на овоме, али по мени је покојни Џеј био неко са много више градске београдске провенијенције него на пример Крстић, Шапер и те неке фаце које се обично узимају као модел за тзв. урбане ликове из времена Милана Младеновића.

Џеј је моја генерација, вршњаци смо. Одрастао је у Скендербеговој, а ја у Гундулићевом венцу код бабе и деде, па ето... Било једном у том Београду... Давно, давно...

Одмах испод круга двојке. А све кругом двојке кешајући се на трамвају позади од Бајлонија до Калиша.

shmoo shmoo 22:24 26.02.2023

П.С. - Милан Младеновић

Милан Младеновић је у свом времену био један од симбола Београда, али Београда од пре 30 година.

У међувремену се Београд (а Чарли лепо рече да један град чине људи који у њему живе) много променио.

Па је тако данас Милан Младеновић симбол Београда само за неке Београђане којих је свакога дана све мање и мање.

Следеће године у новембру се навршава 30 година као се Милан Младеновић упокојио.

angie01 angie01 22:26 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

pa ti uporedjujes neuporedivo, znaci Dzej je mangup sa Dorcola, kao sto je Prele bio mangup sa Vracara, a Milan je iz druge price, one iz koje je i Vlada Divljan,...sa cime recimo krle nema dodirnih tacaka.

shmoo shmoo 22:41 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01
pa ti uporedjujes neuporedivo, znaci Dzej je mangup sa Dorcola, kao sto je Prele bio mangup sa Vracara, a Milan je iz druge price, one iz koje je i Vlada Divljan,...sa cime recimo krle nema dodirnih tacaka.



Сви су они Београђани и градске фаце, зар не?

То је тако за тебе да ти људи нису из исте приче.

За мене није тако јер су то људи који су живели или живе у овом Београду заједно са мном.

Дакле, нема јединствених објективних параметара како ћемо утврдити ко је човек градске провенијенције, а ко није него су све то само субјективне тврдње засноване на емоцијама.

Што нас опет доводи до тога да данашњи Београд подједнако усеравају и они који су градске провенијенције и они који нису градске провенијенције јер и једни и други имају једну заједничку особину - јебе им се за Београд и за нас који ћемо ту и даље живети док они покушавају да дрпну што више лове и стрпају у своје приватне џепиће.

Уосталом, питај за то гос'н Бобића. Он је као градски архитекта у једном свом тренутку могао све то да гледа изблиза, то о чему ми овде причамо.

(Једино што он тада док је био градски архитекта није качио на Блогу Б92 своје акварелистичке визије пропасти Београда. Барем се ја не сећам ниједног његовог акварела из 2007. на тему, рецимо, срушене старе звоноливнице на Дорћолу. То је почео да ради тек када више није био део тог система па смо тек онда добили гомилу његових акварела о Савамали и на друге теме.)

И он ће ти сигурно потврдити да лова нема ни географско обележје ни обележје порекла, лова не носи на себи неке страначке партијске боје нити лова пита за скрупуле оне који се у то упуштају.

Мислим да смо тиме онда овде завршили сваку причу о томе шта то значи "човек градске провенијенције" тиме што смо утврдили да је тај израз један тежак булшит који, право да ти кажем, исто онолико открива о ономе ко користи тај израз као и што покушава да сакрије нешто код тог истог који користи тај израз.

А то се назива кратко и јасно - демагогија и лицемерје.

Чувена метода која се користи када се простом пуку и нишчима духом продају муда за бубреге.

Е да! Лепо је што си се сетила Прелета.

Њега нисам лично познавао за разлику од Милана Младеновића и Џеја. Велика је генерацијска разлика међу нама...

Али је баш лепо што си га се сетила у овом тренутку нашег заједничког развоја и прогреса у Београду и са Београдом кроз историју.





angie01 angie01 22:48 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Мислим да смо тиме онда завршили сваку причу о томе шта то значи "човек градске провенијенције" тиме што смо утврдили да је тај израз један тежак булшит који, право да ти кажем, исто онолико открива о ономе ко користи тај израз као и што покушава да сакрије нешто код тог истог који користи тај израз.


pa ti mesas pojmove,..to sto neko nije iz iste price, ne znaci da nije gradjanin, svi oni zajedno cine ovaj ambijent.

gradjanska provinijencija znaci da zastupas neke gradjanse vrednosti i nacela, to ne znaci da si ugladjen.

preleta sam kao klinka jednom slusala u Jazz klubu Doma omladine-smrzla sam se kako je to zvucalo.
shmoo shmoo 23:00 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01
pa ti mesas pojmove,.


Које појмове?

Џеј и Преле су мангупи са Дорћола и Чубуре, а Крле, Дивљан и Шапер и Милан су образовани момци из финих углађених "грађанских" мидл клас породица самоуправног социјализма?

Те појмове?

Е, моја Анђо...

Не волиш ти онда овај Београд. (А рекосмо, један град чине људи који живе у њему.)

Ти волиш само неку имагинарну слику неког свог Београда какав не постоји у стварности.

Нити је икада постојао.

Заборавила си да су се у време највеће популарности ЕКВ и Милана Младеновића истовремено недељом одржавала она посела и сабори на Калишу на којима је маса света уживала у својим љубимцима?

То су такође били Београђани у том тренутку, зар не?


gradjanska provinijencija znaci da zastupas neke gradjanse vrednosti i nacela,

А то конкретно значи шта?

to ne znaci da si ugladjen.


Знам ја шта то не значи.

Али шта значи конкретно то што си написала?

zastupas neke gradjanse vrednosti i nacela



Одмах да ти кажем... Заступати, залагати се, не значи истовремено и спроводити у дело.

Јебеш празне речи и изразе. Да видимо ми оне који и раде онако како кажу. То је суштина.

Овакве празне флоскуле избацују на тоне и ови који данас усеравају Београд из све снаге и због којих је и настао овај твој блог.

А ти си ме опоменула да причам о теми блога а не да се зајебавам са Солоом.

Па ево, причамо о теми твог блога.

Дакле, шта конкретно значе ови твоји изрази "градске провенијенције, грађанске вредности и начела" итд.

И да ли они које већ деценијама гледам у овом Београду којима су пуна уста оваквих истих израза какве ти користиш заиста спроводе у дело то што кажу?

Или само продају муда за бубреге нама нишчима духом који ћемо живети и даље у том Боеграду чак и онда када се они са својом децом, жемном и свастиком и ловом које су се надрпали бетонирајући Београд одселе у неку страну земљу попут многих својих претходника на тим мместима у систему?

angie01 angie01 23:12 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

А то конкретно значи шта?


ti mene zaistinski pitas sta su gradjanske vrednosti?
shmoo shmoo 23:18 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01
А то конкретно значи шта?


ti mene zaistinski pitas sta su gradjanske vrednosti?


Да.

Волео бих макар једном да чујем шта то конкретно значи, та флоскула коју чујем свакодневно милион пута.

Ниси прва коју то питам. Питам већ годинама, деценијама, много њих који преда мном користе ту флоскулу. Нико до сада није знао да ми каже.

Можда ћеш ти знати.

Дакле, шта су то грађанске вредности?

Надам се да нећемо и овде доћи само до онога до чега смо дошли за градску провенијенцију - да је то лична и субјективна процена на основу емоција.

(Код грађанских вредности ме не би чудило да поред емоција своју улогу играју и материјални интереси оних који такве изразе користе.)

predatortz predatortz 23:25 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Волео бих макар једном да чујем шта то конкретно значи, та флоскула коју чујем свакодневно милион пута.


To ti je kao ona kovanica "međunarodna zajednica", koju svaka budala u Bosni navodi kao krunski argument, a niko ne zna čega.

Pritom se pod tim pojmom podrazumeva par država, na čelu sa USA, a ne kako bi neki naivan i neiskvaren čovek pomislio na celu planetu.

E tako su ti famozne "građanske vrednosti" ono što par osoba tvrdi da jesu, a ja seljak izBosne uporno ponavljam da štovaoci diktature, diktatora i uzurpatora tuđih kuća ne mogu biti promoteri toga.
angie01 angie01 23:43 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Да.

Волео бих макар једном да чујем шта то конкретно значи, та флоскула коју чујем свакодневно милион пута.


e izvini, malo sam se preganjala sa ovom drugom dvojicom,

znaci,

niti su gradjanske vrednosti floskula, niti gradjanska provinijecija, koja ukazuje na to da neko zivi po principima gradjanskih vrednosti,

a ta nacela i principi podrazumevaju integritet/autonomnost, slobodoumnost, postenje, iskrenost, odgovornost, postovanje, istinoljubivost, pravednost, postovanje, uvazavanje, solidarnost, uljudnost, uzajamnost,...dopisi,...koje omogucavaju da u drustvu vladaju normalni odnosi i bez njih nastaju poremecaji- sto upravo svedocimo.

ako treba jos, kazi.
solo solo 23:54 26.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Mladenovic jedan od simbola ovog grada, neko ko je zastupao neke normalne vrednosti,


Misliš na heroin?

omega68 omega68 00:11 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

То су такође били Београђани у том тренутку, зар не?


То су били они исти људи који су својом равнодушношћу и погледима с неосноване висине, „са врха празнине”, отерали и Катарину Ивановић, када се млада сликарка, надахнута родољубљем, половином XIX века обрела у Београду. Била је тражена само да слика портрете београдских малограђанских каћиперки у богатим, златом извезеним, помодним градским ношњама. До које мере је ишло њихово потцењивање младе сликарке показује једна епизода забележена током њеног боравка у Београду. Једном приликом, сликајући једну од српских госпођица у пејзажу, поче киша. Надмена госпођица се брзо укрцала у свој фијакер, оставивши Катарину Ивановић да се по киши и блатњавим улицама враћа пешке до куће. Њу, Катарину, ту нежну, суптилну душу која је дрхтала од љубави према својој младој отаџбини. Катарину која је сањала да слика херојску историју свога рода, као што је Милица певала о томе.

Шта су те „врле госпође” знале о томе? Да ли се неко тада обазирао на Катаринин или Миличин бол? Ко је уопште мислио о њима? Умео је тај Београд, о којем се увек сневало и за којим се у даљинама чезнуло, да буде тако неправедан, тако окрутан према својима. Тај Београд који није прихватио Милицу Српкињу! Тај Београд који је хрлио да овацијама поздрави такозвану „српску Јованку Орлеанку” у лику Жане Меркус, а да истовремено није осећао своју Милицу, своју херојску песникињу!

Болело ју је. Удаљавала се. Она која је посветила читав свој живот српству, певала о „славенским липама” као дрвећу слободе, о Карађорђу, о Книћанину и његовим добровољцима, војводи Стевану Шупљикцу, о давним српским краљевима и јунацима, о Лазару, Обилићу, Душану. Та, таква, наша Милица, српска хероина, умире напуштена, заборављена. Задње месеце проводила је по гробљима, ходајући полако између крстача и живећи од задушница и даћи.

angie01 angie01 00:11 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

solo
Mladenovic jedan od simbola ovog grada, neko ko je zastupao neke normalne vrednosti,


Misliš na heroin?



koliko je ovo jadno.
shmoo shmoo 00:18 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01
Да.

Волео бих макар једном да чујем шта то конкретно значи, та флоскула коју чујем свакодневно милион пута.


e izvini, malo sam se preganjala sa ovom drugom dvojicom,

znaci,

niti su gradjanske vrednosti floskula, niti gradjanska provinijecija, koja ukazuje na to da neko zivi po principima gradjanskih vrednosti,

a ta nacela i principi podrazumevaju integritet/autonomnost, slobodoumnost, postenje, iskrenost, odgovornost, postovanje, istinoljubivost, pravednost, postovanje, uvazavanje, solidarnost, uljudnost, uzajamnost,...dopisi,...koje omogucavaju da u drustvu vladaju normalni odnosi i bez njih nastaju poremecaji- sto upravo svedocimo.

ako treba jos, kazi.



Па ја лепо кажем да ти не волиш Београд, иако је то и твој град као и мој, онакав какав он јесте и какав је био.

Ти волиш некакав имагинарни Београд из своје идеализоване слике о нашем граду у прошлости.

И када ти то кажем, не мислим ништа лоше за тебе.

Само мислим да си ти онда сањар.

Ни то није ништа лоше, и ја сам такође.

Само ја не мешам та своја сањарења са реалношћу.

За ово што си навела:

integritet/autonomnost, slobodoumnost, postenje, iskrenost, odgovornost, postovanje, istinoljubivost, pravednost, postovanje, uvazavanje, solidarnost, uljudnost, uzajamnost,...


потребно је борити се на јави, а не сањарећи.

И то је свакодневна тешка борба од које многи одустају чим схвате колико је тешка и да ако буду баш упорни у тој својој борби, могу и да настрадају. И они и њихове породице.

И зато многи никада и не започну ту борбу. И не покушају.

И онда само сањаре жалећи се како ништа више није као што је било када су они били млади.

А то није довољно, Анђо, да би нам у нашем Београду било боље него што је сада.

Није довољно само сањарити и жалити се како је некада све било боље.

Ето, сада знаш зашто сам се у првом тренутку на овом твом блогу само тек пуко зајебавао из чисте досаде са Солоом док ти ниси изрекла, то јест написала, магичну реченицу која ме је повукла у ово дописивање са тобом:


taso... inace, ti isto zivis u ovom gradu, zar tebe ne zanima da upravljanje tvog grada bude bolje



Занима ме, итекако ме занима...

Али знам из искуства да од празних прича нема ништа.

Треба радити свакога дана где год се стигне на томе да нам свима у Београду буде боље а не само појединима.

Радити, а не само причати.

И при томе и волети тај Београд онакав какав он заиста и јесте, а не како га видимо у сањарењима јер како рече Душко Радовић, Београд и нема никога другога да га воли осим нас.

Тек онда ће Београд заиста имати некога да му пише.

angie01 angie01 00:33 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

Па ја лепо кажем да ти не волиш Београд, иако је то и твој град као и мој, онакав какав он јесте и какав је био.


pa ceo komentar- evo, ubi me, ja pojma nemam kojom logikom si ti meni replicirao na moj komentar, gde ti odgovaram sta su gradjanske vrednosti,...sta si ovde i kome rekao i na osnovu cega-pojma nemam.
solo solo 00:36 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

koliko je ovo jadno.


U tvojoj vizuri ,,normalnih vrednosti,, što govori o tvojoj vizuri ne o vrednostima.

Kako god demokratski princip ne osporava tvoje pravo da vizurišeš na taj način.

angie01 angie01 00:42 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

U tvojoj vizuri ,,normalnih vrednosti,, što govori o tvojoj vizuri ne o vrednostima.


daj bre solo, ko malo dete si,..Milan Mladenovic je toliko toga, sto je sve zajedno ostalo zauvek, ostavstina koja je kulturno dobro ovog podneblja, a ti kao mali mis, podmeces mizerno nesto sto je njegova privatna stvar-ako to uopste mozes da razumes.
shmoo shmoo 01:23 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

angie01
Па ја лепо кажем да ти не волиш Београд, иако је то и твој град као и мој, онакав какав он јесте и какав је био.


pa ceo komentar- evo, ubi me, ja pojma nemam kojom logikom si ti meni replicirao na moj komentar, gde ti odgovaram sta su gradjanske vrednosti,...sta si ovde i kome rekao i na osnovu cega-pojma nemam.



Ма није то толико важно, немој му уопште ни придавати неког значаја и не дај се ометати у свом току мисли.




shmoo shmoo 09:25 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

solo

Kako god demokratski princip ne osporava tvoje pravo da vizurišeš na taj način.


С тим, брате, што би тај демократски принцип требало да важи за све, а не само за неке.

Па да вазда у овом друштву једнаких у Србији имамо појединце који су једнакији од других.





Ово доле није Милан Младеновић.

Али јесте градска провенијенција по мојим мерилима.





solo solo 11:22 27.02.2023

Re: Debeli

С тим, брате, што би тај демократски принцип требало да важи за све, а не само за неке.

Па да вазда у овом друштву једнаких у Србији имамо појединце који су једнакији од других.


Vidim uzeo si u obzir a ja nisam spomenuo da taj demokratski princip podrazumeva (u praksi, ne u teoriji) da smo svi isti samo su neki malo više isti a neki malo manje

Jednom me je pok. Sarski naučio u svom komentaru da je blog kao i većina ovakvih društvenih mreža samo jedna lagodna razbibriga gde svako ima neku svoju motivaciju da ubija vreme u nedostatku pametnijeg posla i načina da hrani svoj ego i da sve ovo nije pametno ,,ozbiljno,, shvatiti.

Tako da sam ti u stvari hteo reći da mi baš žvižde jaja šta ko misli iz svoje vizure sve dotle dok nam se vizure ne poklope.

Sarski je bio u pravu,sve je ovo samo zajebancija koju su mnogi ovde ,,ozbiljno,,shvatili ili se prave da jesu.

Život niko razumeo nije ,,u celini celosti,, što bi reko pok. Žika Obretković.

Ima dobrih stvari i na blogu. Neko postavi dobru muziku koja ti je promakla,od nekoga nešto možeš i da naučiš ,ima duhovitih ljudi sa kojima možeš slatko da se zezaš, Čarlijev švedski sto ume da bude inspirativan, etc ali na kraju prevladaju ovi ,,malo više isti,, i zaseru koncepciju.

Anđine pihtije ili ti hladetine izgledaju dobro,ako im je i ukus poput izgleda eto benefita.

Da naravno mora i muzička podloga.



dr Balaš.

Ne bih vas ja dalje zadržaaaavo.



shmoo shmoo 15:18 27.02.2023

Re: Параметри градске провенијенције?

omega68
То су такође били Београђани у том тренутку, зар не?


То су били они исти људи који су својом равнодушношћу и погледима с неосноване висине, „са врха празнине”, отерали и Катарину Ивановић




Да, са врха таштине празнине.

Хвала, Омега, за ово што си написао о Катарини Ивановић. Нисам то знао од раније.

Само, да се разумемо пошто си ти баш нагласио да је у питању Београд.

Катарини Ивановић је то исто могло да се догоди и у Крагујевцу и у Нишу и у Новом Саду и у Крушевцу... Било којој варошкој средини. (Куче у чакшире - сећаш се. Један деда ми је рођен у Ниш, а дуги је рођен у Крагујевцу, бабе у Тителу и племенитој вароши Кекенда, па знам то по њима. )

Додај на то и питање колико је становника имао Београд у доба Катарине Ивановић и колико су се тада аброви и чаршијске приче преносили много више од уста до уста него данас у Београду од 1,5 милиона становника.

И дефинитивно није то питање географије него интелектуалног, духовног а богами и душевног стања сваког појединца ма где год он живео.

Па само 10-15 година касније Нушић је мардељао 2 године због песме "Два раба" коју је написао револтиран што је у том истом Београду на сахрани ратног херокја Катанића присуствовало петоро људи, а пар дана касније на сахрани таште једног од генерала Милана Обреновића било неколико хиљада људи.


Српска децо што мислити знате
из овога поуку имате:
У Србији прилике су так’е,
бабе славе, презиру јунаке,
зато и ви не муч’те се џабе,
српска децо, постаните бабе.



Али то исто је могло да се догоди и у Крагујевцу и у Нишу и у Новом Саду и у Крушевцу... Било којој другој варошкој средини.

То су људи, Омега. А људи су такви.

Знаш оно:

1. Сви људи су такви.
2. Београђани су људи.
3. Београђани су такви.


Но, без обзира на све то...

Знаш, Омега, ја много волим тај мој Београд такав какав је чак и ако сам свестан да у њему живи поред мене или је живело и живеће и даље много много Мица Мојсиловић.







Али је исто тако поред мене у Београду живео и један, на пример, Света Лукић.







И онда када све то саберем и одузмем и када подвучем црту и када на то додам да немам који други град или неко место на тој топ листи на којој је Београд први које бих исто тако волео, видим да сам ипак у позитиви живећи у том граду који толико волим.

Верујем да ни код тебе то није другачије.

shmoo shmoo 21:54 27.02.2023

Re: Debeli

solo
С тим, брате, што би тај демократски принцип требало да важи за све, а не само за неке.

Па да вазда у овом друштву једнаких у Србији имамо појединце који су једнакији од других.


Vidim uzeo si u obzir a ja nisam spomenuo da taj demokratski princip podrazumeva (u praksi, ne u teoriji) da smo svi isti samo su neki malo više isti a neki malo manje

Jednom me je pok. Sarski naučio u svom komentaru da je blog kao i većina ovakvih društvenih mreža samo jedna lagodna razbibriga gde svako ima neku svoju motivaciju da ubija vreme u nedostatku pametnijeg posla i načina da hrani svoj ego i da sve ovo nije pametno ,,ozbiljno,, shvatiti.

....



Нисам ја овиме што си цитирао мислио на Блог Б92.

Блог Б92 је небитан. Он је баш то што ти је Шарски рекао да јесте.

(И мени је то исто рекао.)

Овим цитираним сам мислио на друштво и стварни живот у Србији.

Тако сам и написао.

А то је већ много битније и озбиљније, зар не?

Јебеш Блог Б92.

И сам си ми више пута рекао (цитирам):

"Ту сам (на Блогу Б92 - прим. Тасина) док ми је урцу ћеиф."

Исто то важи и за мене.

Đorđe Bobić Đorđe Bobić 21:47 26.02.2023

Beogradu nema ko da piše

Hvala na tekstu ... sve ste kazali ...
angie01 angie01 21:57 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

g.Bobicu i vi ste, vise puta, al ne vredi,...

Kako je grdjanima otet Beograd

predatortz predatortz 22:31 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01
g.Bobicu i vi ste, vise puta, al ne vredi,...

Kako je grdjanima otet Beograd



Mogu l' ja, uč'teljice?
Otet je šmajserom i čizmom, počev od oktobra 1944.
E sad, što stare otimače jebe to što su došli novi takvi, pa im otimaju ono što su oni oteli ili oteto nasledili, što novi otimači 'oće da budu veći BrograDŽani od starih otimača, jbga to je zla kob ovog nesrećnog grada.

A onih par hiljada starih beogradskih porodica, ako ih i toliko ima, što ne pripadaju ni jednim ni drugim, odavno niko ni za šta ne pita.

angie01 angie01 22:43 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Mogu l' ja, uč'teljice?


sedi, jedan.

beograd je toliko puta bio osvajan, porobljavan, bombardovan,...i niko ga nije ubijao kao ovi tvoji.

ja sam potomak onih kojima su oteli, pa imam prava da kazem,...valjda je normalno da u 21. veku budemo razumniji i da cuvamo svoj grad,...znaci svi koji u njemu zive bi trebalo da su zainteresovani za tako nesto-

PETICIJA ZA SPASAVANJE SAJMA.
predatortz predatortz 22:55 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

beograd je toliko puta bio osvajan, porobljavan, bombardovan,...i niko ga nije ubijao kao ovi tvoji.


Koji moji?
Ja sam antikomunista!
I protiv sam svih komunoisprdaka - od Vesne Pešić do Vučića i gospoje mu sa revijama o Jovanki Broz.

Potom, ja sam monarhista.

A nesvesno si upotrebila pravu reč - osvajanje! Komunisti su ga, silom sovjetskog oružja osvojili i prisvojili sve što im je za oko zapalo.

Oslobađla ga je, posle WWI kraljeva vojska. I oslobodila, a ne zauzela.
To je u praksi izgledalo ovako:
Niko nije ubijen što je pod okupacijom bio pekar, vatrogasac, glumac, radio u vodovodu, čistio ulice. Nikom nije oteta kuća, stan, fabrika, zanatska radnja...
Oslobodioci su nakon oslobođenja otišli kućama, ovenčani slavom ratnika. Seljak se vratio na njivu, oficir u kasarnu, vojvode u penziju, učitelj u učionicu...
A svi oslobodioci!

Ovi drugi su grad oteli građanima, bukvalno. A neke su, ne malo njih, bez ikakve krivice pobili da bi ušli u njihove kuće, spavali u njihovim krevetima, jeli iz njihovih tanjira.
A potomci takvih zveri danas su najgrlatiji, iz tih istih otetih kuća, u odbrani pristojnosti i građanskog duha.

Ne ide to...
angie01 angie01 22:57 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

e da- odgovor je u neuredjenoj drzavi i “Biznismen - Investitor” sistemu.
angie01 angie01 23:01 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Koji moji?
Ja sam antikomunista!



Komunisti su ga, silom sovjetskog oružja osvojili i prisvojili sve što im je za oko zapalo.





a nastavak smo jedno 1000 puta ispricali,..kakve veze vise ima prica od pre skoro stoo godina, dok ti upravo sada skenjavaju sve naokolo, evo meni je to suludo, iako kapiram cemu sluzi to stalno isto zamajavanje.
predatortz predatortz 23:09 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01
e da- odgovor je u neuredjenoj drzavi i “Biznismen - Investitor” sistemu.


Tu se, rekoh, slažemo.
Ni meni ovo ruglo ne odgovara.

Samo, nije baš ni sve onako kako si pisala.
Ako ne veruješ meni, pitaj Bobića kada je predviđeno da se Glavna železnička stanica seli na Prokop.
A sajmovi i vašari su uvek na periferiji.

I današnji Beogadski sajam je u momentu gradnje bio na periferiji.

Da ne govorimo o Starom sajmištu, mestu projektovanom da bude divan sajam, sa tužnom sudbinom da postane nešto strašno.
Tek je ono bilo, u ono vreme, u tri lepe materine i u sred ničega

Grad je živ organizam! Ne može baš sve biti zakucano u prostoru.

Naša generacija, ne isključujem ni sebe, će uvek gunđati zbog Sajma, Železničke i ovih skaradnih zgradurina teatralnog imena Beograd na vodi.
Neki mlađi će nas zbog toga gledati u fazonu "seru metuzalemi".
I biće u pravu!
Matorimo, Anđo!
A matorci ne vole promene.
angie01 angie01 23:29 26.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Ako ne veruješ meni, pitaj Bobića kada je predviđeno da se Glavna železnička stanica seli na Prokop.


ne moram da pitam nikog- uvek bi bila protiv,..Prokom je Nigde i nema nikakvu infrastrukturu, Dunav stanica je bila na pravom mestu, svu da u svetu su Z stanice u gradskom jezgru i to obicno ne jedna, nego sever, jug, zapad i istok.

Sajam je i dalje na pravoj poziciji, ne smeta nicemu, sem sto BGD na vodi hoce da se siri i nije tacno da su Sajmovi po svetu udaljeniji- sve zavisi od velicine i koncepcije zivota, Beograd je specifican i ne moze da se koncipira kao megapolisi, jer se u njemu ne zivi tako.

mesto Starog sajmista je isto dobro,..ali zbog istorijskih okolnosti, ja se iskreno nadam, da ce se tu napraviti spomen muzej.
sajam mora da bude lako dostupan, inace nema smisla.


Grad je živ organizam! Ne može baš sve biti zakucano u prostoru.


pa jeste, ali se ne ruse znacajni i kulturno istorijski objekti, ili se iskljucuju, niti se bez plana i logike, kasikom za cipele uglavljuju neke neadekvatne gradjevine.
Znaci moraju neki urbanisticki planovi po zakonu i potrebnim parametrima, sa pratecom infrastrukturom i potrebnim zelenilom,..evo na primer Budimpesta- njen centar je tako skladno dopunjen novim zgradama i objektima, tako je fantasticno uklopljeno staklo/metal sa arhitektonskim stilovima iz proslosti, da je to divota jedna, nista ne grebe oci, sve je u harmoniji, ije narusena ambijentalna celina,...znaci, moraju strucnjaci, a ne sloseri,...ja verujem da su doveli Crnotravce, da bi oni bolje osmislili i kavalitetnije odradili.
solo solo 23:45 26.02.2023

Re: Tetkino

Đorđe Bobić 21:47 26.02.2023
Beogradu nema ko da piše
Hvala na tekstu ... sve ste kazali ...




p.s.

Beogradu nema ko da piše

Zato ima ko da crta.

I to loše.
angie01 angie01 23:53 26.02.2023

Re: Tetkino

I to loše.


nemas pojma, crtezi su dobri...tebi mogu da se ne svidjaju, al to je druga stvar.
solo solo 00:02 27.02.2023

Re: Tetkino

nemas pojma, crtezi su dobri...tebi mogu da se ne svidjaju, al to je druga stvar.


Da, meni su loši a pride mi se i ne sviđaju.

Nego da te pitam kad pretenduješ da pametuješ u svakom trenutku i u svakoj prilici.

Važi li i za crteže kao za narative ( ko kaže a ne šta kaže) - ko crta a ne šta crta?

I u čemu je razlika?
angie01 angie01 00:09 27.02.2023

Re: Tetkino

I u čemu je razlika?


ja ti kazem bez bilo kakve pozadine-baska sto mi ta glupost oko toga ko kaze bas strana-kazem ti iz profi vizure, nista licno ni prema tebi, ni prema Bobicu.

ja ne znam ljudi, vi ste se odvikli od normalne komunikacije.
solo solo 00:28 27.02.2023

Re: Tetkino

kazem ti iz profi vizure


Da,ima raznih ,,profi vizura,, svakako.

ja ne znam ljudi, vi ste se odvikli od normalne komunikacije.


Ovisi šta podrazumevaš pod ,,normalnom komunikacijom,, i po kojoj doktrini.

Iz moje profi vizure uvidom u tvoju blogo-komunikaciju ti si vrlo odviknuta od normalne komunikacije.

nista licno ni prema tebi, ni prema Bobicu.



Vukajlija.com

Ništa lično

Kada ovo čujete, znate da sledi nešto što će garantovano biti lično.


Ništa lično

sinonim za "ipak jeste licno"

angie01 angie01 00:39 27.02.2023

Re: Tetkino

Da,ima raznih ,,profi vizura,, svakako.


solo, ne znam sta pricas- crtez moze da je dobar ili los- ovaj je dobar,...poznato je da arhitekte dobro crtaju-velickovic je po obrazovanju arhitekta, mozda najbolji crtac u nekoj novijoj eri, priznat sirom sveta,...to sto bobic pravi karikaturalne crteze, je samo forma izraza, al mu je crtez dobar,...nema raznih profi vizura,...ili si za nesto profesionalac ili nisi, stvar ukusa je druga stvar.


Ovisi šta podrazumevaš pod ,,normalnom komunikacijom,, i po kojoj doktrini.


kakvoj doktrini,...po onome sto normalna komunikacija predstavlja, bez skakanja na svaku rec, trazenja neke lose namere, agresivno odgovaranje, je l kapiras,...ja sam ti najnormalnije rekla, da nisi u pravu sto se Bobicevih crteza tice- nista drugo...ne znam cemu sada ova rasprava.
solo solo 00:43 27.02.2023

Re: Tetkino

ili si za nesto profesionalac ili nisi, stvar ukusa je druga stvar.


,,Pikasko,,


p.s.
Da,svakako.
panta panta 09:05 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01
Ako ne veruješ meni, pitaj Bobića kada je predviđeno da se Glavna železnička stanica seli na Prokop.


ne moram da pitam nikog- uvek bi bila protiv,..Prokom je Nigde i nema nikakvu infrastrukturu, Dunav stanica je bila na pravom mestu, svu da u svetu su Z stanice u gradskom jezgru i to obicno ne jedna, nego sever, jug, zapad i istok.
...

Prokop je na kilometar od Slavije.
To nije nigde.
Kakvu je to, famoznu, infrastrukturu imala železnička stanica?
Kao da je problem preusmeriti 10 linija gradskog prevoza ka Prokopu.
Usput - sajam u mnogim evropskim gradovima 'nije lako dostupan' i mora da se ide metroom ili vozom.
Zanimljivo mi ovo o skladnom uklapanju stakla i metala u Budimpešti, a neskladnom u Beogradu.
Zamisli da su u Njujorku, kada su gradili Empajer Stejt Bilding, morali da ga uklope. Nikada ga ne bi sazidali.
Prema tome, samo neka se zida.
Beograd može da opstane, kao, uostalom, i bilo koji drugi grad, stalnm izgradnjom - rušenjem postojećeg i građenjem novoga.
Matori krševi (njaoooo, kako je nekada bilo sve leeeepo, a ovo danas ništa ne valja) tu nemaju šta da se pitaju.
Njihova mladost je prošla i njihova gledišta nisu validna.
Dakle, samo zdiaj!
nikvet pn nikvet pn 10:26 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

predatortz

Kako je grdjanima otet Beograd

Otet je šmajserom i čizmom, počev od oktobra 1944.
E sad, što stare otimače jebe to što su došli novi takvi, pa im otimaju ono što su oni oteli ili oteto nasledili, što novi otimači 'oće da budu veći BrograDŽani od starih otimača, jbga to je zla kob ovog nesrećnog grada.



Отето-проклето. А управо се чинио испуњен влажни сан сваког криминалца да постане поштовени грађанин.

Đorđe Bobić
Hvala na tekstu ... sve ste kazali ...


Сваки Ваш ламент над Београдом дође као осврт Јове Капиџића над Голим отоком.

angie01 angie01 11:27 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

carli, tolike si gluposti napisao i u onom komentaru na prvoj strani o altini, na koji me mrzi i da se vracam-ti toliko nemas pojma ni o cemu, da je to zastrasujuce, al imas neki nerealan samodozivljaj, pa te nije blam da lupetas,..al necu te brisati- ti si pravi predstavnik onih, zbog cijeg poimanja sveta, upravo sve ovako izgleda i ide u ovom pravcu.

...sto ne kazes da si sa Altine, ili neceg slicnog, to objasnjava mnogo toga.
shmoo shmoo 11:30 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

predatortz

A onih par hiljada starih beogradskih porodica, ako ih i toliko ima, što ne pripadaju ni jednim ni drugim, odavno niko ni za šta ne pita.


Не рачунам своју породицу у старе београдске породице. Ипак су моји са мајчине стране дошли тек пред пред балканске ратове, а са очеве стране одмах после Првог светског рата. Тек стотинак година, један век. То је за историју трептај ока. Прадеда (евентуално), деда, ћале па ја. То је тек 4 покољења. Историјски гледано, ништа.

Стара београдска породица за мене је породица Калеф (Бреда) за коју имамо потврду да су житељи Београда 300 година. И то је званично најстарија београдска породица која и данас живи у Београду. Ипак кажу књиге староставне да је у Београду у тренутку када је Карађорђе са устаницима улазио у Београд 1806. године у њему било само 7 (и словима седам) српских кућа док су све остале биле турске, јеврејске, дубровачке и цинцарске.

Па су тек онда почели да долазе нови слојеви српског становништва у Београду после дужег времена и разних освајања и војски и почели да се насељавају на савској, српској, стррани града док су Турци, Јевреји, Дубровчаи и Цинцари остали на падини према Дунаву. (Отуд и Дорћол као јеврејски крај Београда до Другог светског рата. И реч кева коју су Београђани Срби позајмили из ладино језика Сефарда са којима су почели да живе заједно у Београду.)

Како год, али Чеда Антић је израчунао неком статистичком методом да нас данас у Београду има око 30 хиљада чији су преци живели у Београду и пре 1930. године.


Otet je šmajserom i čizmom, počev od oktobra 1944.
E sad, što stare otimače jebe to što su došli novi takvi, pa im otimaju ono što su oni oteli ili oteto nasledili, što novi otimači 'oće da budu veći BrograDŽani od starih otimača, jbga to je zla kob ovog nesrećnog grada.



То је наш усуд, Предаторе. И проклетство. У последњих 100 и нешто више година.

И то не важи само за Београд него за читав овај наш простор.

Таман се створи некакав, какав-такав, танак грађански слој (то су они који живе у градовима, варошима, како год и немају земљу у власништву коју обрађују него живе од неког свог посла у граду, небитно да ли је приватни бизнис, занатлија, службеник итд.), а онда дође неки рат и велики помор у којем та малобројна грађанска класа буде збрисана па се опет ствара нека нова испочетка.

(Пред почетак Другог светског рата Србија је имала 15% градског становништва и 85% сеоског становништва. Данас је тај однос прилично измењен - 55% сеоског становништва и 45% градског становништва.)

А да није било тих ратова и помора?

Па данас би читав Балкан био као

Италија. Одавно поспрдно посматрана од стране развијених европских земаља (Британија, Немачка, Француска), Италија је оно што би, на пример, Јужни Балкан био после сто година неометеног развоја: никада суперразвијен, али релативно функционалан и шармантан.


(Лазар Џамић у Цвјећарница у кући цвећа)

Али ето... Нама никада није дато толоико времена да бисмо постали нешто кјао Италија, само са друге стране Јадрана.

Ово су Бањалучани колико сам схватио.





angie01 angie01 11:40 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Отето-проклето


ceTkaj, kome je ispalo prokleto?...nesto ste skroz promasili, ajd predator, on gura svoju agendu, al brate ti,...evo, kazite mi, kome je ispalo prokleto,...koliko vidim, sada se pokralo sve sto pripada svima i jos se razni serifi od Notingama uredno uspostavljaju.


Сваки Ваш ламент над Београдом дође као осврт Јове Капиџића над Голим отоком.


ovo je nisko i podlo i nema bas puno veze sa istinom,...otprilike, kao beneova tvrdnja, da su za vreme YU par porodica imale monopol nad projektovanjem,...ovde su razni uvazeni bloger imali ispade sa "specijalnim" info i nastupima, kojih se ne bi postideo ni najbolji udbas, a koji su se isgleda dopali ovdasnjem pucanstvu, koje izgleda nema zelju da se malo bolje informise.
angie01 angie01 11:44 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

panta panta 11:51 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01
carli, tolike si gluposti napisao i u onom komentaru na prvoj strani o altini, na koji me mrzi i da se vracam-ti toliko nemas pojma ni o cemu, da je to zastrasujuce, al imas neki nerealan samodozivljaj, pa te nije blam da lupetas,..al necu te brisati- ti si pravi predstavnik onih, zbog cijeg poimanja sveta, upravo sve ovako izgleda i ide u ovom pravcu.

...sto ne kazes da si sa Altine, ili neceg slicnog, to objasnjava mnogo toga.

Kamo sreće da sam sa Altine?
Gde bi mi bio kraj!
Pravo da ti kažem, kada vidim ko preferira da drži luču građanizma, dođe mi da se preselim u, npr. Babe kod Ralje, ili na banatsku stranu, u zonu Opova i Sefkerina.
Ti nemaš pojma šta je grad, niti šta je dinamizam u razvoju nekoga grada.
Sećam se tako, u pradavno vreme, sedimo na zidu kod košarkaškog igrališta na Kalemegdanu, i gledamo juniore Partizana i Zvezde.
Miško Marić, Šmuu bi mogao da se seća, kako koju loptu uhvati, tako sedne na dupe.
Ali je on posle, kada je postao senior, uspeo da uspostavi ravnotežu i postane respektabilan igrač.
Dakle, sve u životu je stvar balansa.
Ja, za razliku od tebe, nemam ništa protim naših Altinjana.
Jer oni ne kenjaju, nego rade.
Rade 'muški' i uporno.
I zato ja. i oni koji rade koješta, protiv njih nemamo ništa, nego, naprotiv, iskazujem svoje divljenje kako su vredni i uspešni.
Nasuprot velikom broju govana koji su ih govnarski dočekali i koji se trudite da im i sada, na svaki način zagorčate život.
Šmuu svaka čast.
Tako se Beograd 'brani' od budala svake vrste.
shmoo shmoo 11:58 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

predatortz


Предаторе, рекао сам ти то пар пута, поновићу...

Онај прави суштински Београд никада није био гадљив према онима који долазе да у њему живе. Сви смо ми од некуда дошли у тај Београд да живимо у њему или смо се затекли у Београду у једном тренутку свог живота стицајем неких околности какве само живот уме да намести, па смо остали у Београду.

И баш у тој чињеници (поред географског положаја) и јесте сва лепота живљења у овом граду.

Београд јесте "најружнији град на најлепшем месту."

Али када не би било онога што ти горе рекох, људи који длазе у Београд и тог географског положаја Београда, овај град би био само тек "гомила зграда на ветрометини" и ништа више.

Али није тако.

А данас су међутим нама проблем управо неки од ових који долазе у Београд или су у Београду и рођени, одрасли, школовали се итд. па сад узели да бетонирају Београд да би прали лову и узимали свој део у томе немајући уопште намеру да у Београду и остану да живе или да у Београду живе њихови потомци.

То нам је тај проблем данас.

angie01 angie01 11:59 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Не рачунам своју породицу у старе београдске породице. Ипак су моји са мајчине стране дошли тек пред пред балканске ратове, а са очеве стране одмах после Првог светског рата. Тек стотинак година, један век. То је за историју трептај ока. Прадеда (евентуално), деда, ћале па ја. То је тек 4 покољења. Историјски гледано, ништа.


to sve nema veze, bitna je neka svest o gradu u kome zivisi, da to nije prcija za haoticna delanja, nego je jedan ozbiljan sistem, koji treba cuvati, osmisliti profesionalno i po pravilima i zakonima.

...ne znam da li znas da je banovo Brdo bilo kukuruziste, periferija, na koju su dolazili ljudi i posle prvog i posle drugog rata i kao na divljen zapadu, nameracili parce, ocistili i podigli kuce-tek za vreme strasne vlasti je uveden neki red, napravljena neka plansak resenja sa infrastrukturom.
angie01 angie01 12:03 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

dobro carli, ja tvoje bulaznjenje ne mogu da dajdzestujem,...al barem si konacno odredio iz kogsi ti sistema pristigao...sada su jasnija i tvoja nebulozna zapisavanja.
angie01 angie01 12:09 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Београд јесте "најружнији град на најлепшем месту."


ovo nije tacno, samo je zapusten i neadekvatno dogradjivan, nema volje i strucnosti da se skocka,...eno poslusaj Bakica,...druga stvar, toliko je promaseno u donosenju odluka, koje bi bile kljucne za lepotu grada, da to tako nazovem,...prvo, potpun prmasaj sa Karadjordjevo,...pa prestanak obnavljanja fasada sa autenticnim stilovima, pa neuredjivanje parkova i zelenih povrsina, glavnih trgova,...ubijanje kulturnih sadrzaja i mesta u kojima su se ona odrzavala.

...pa da krenemo od najosnovnijeg- niko ne sprema kucu, a da je svakodnevno ne pocisti, obrise prasinu, u Beogradu se vise ne ciste ulice, niti ih peru, ili vrlo retko, nikada prljaviji nije bio.
angie01 angie01 12:10 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

solo solo 12:11 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Онај прави суштински Београд никада није био гадљив према онима који долазе да у њему живе. Сви смо ми од некуда дошли у тај Београд да живимо у њему или смо се затекли у Београду у једном тренутку свог живота стицајем неких околности какве само живот уме да намести, па смо остали у Београду.






solo solo 12:14 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Београд јесте "најружнији град на најлепшем месту."


,,Nije ogledalo krivo ako je njuška kriva,,.

Narodna umotvorina.

Beograd je samo ogledalo.
angie01 angie01 12:20 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Beograd je samo ogledalo.


pa o tome je ovaj blog.

Savski nasip 21. veka.
panta panta 12:22 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01
dobro carli, ja tvoje bulaznjenje ne mogu da dajdzestujem,...al barem si konacno odredio iz kogsi ti sistema pristigao...sada su jasnija i tvoja nebulozna zapisavanja.

Iz kog sam ja to sistema pristigao?
Može li to malo preciznije?
Možda mi je fakultet pogrešan?
Možda su moja deca završila pogrešne škole?
Možda je moj burazer od tetke pogrešio što me navukao na Džetro Tal?
Jebote, kako neko može da bude budala da se frlja sa građanizmom i vrednostima, a da ne zna da biti građanin nije vezanu za veličinu grada.
Čak niti sela.
Užas kakva nedoraslost, nekultura i primitivizam.
Znam mnogo ljudi iz raznih sela, pošto ja nisam u životu bio samo u Beču, Minhenu ili Parizu, koji su za tebe, i tebi slične, građani na n-tu.
Ne samo na kvadrat.
I da, živeli svi Ripnji, Leštani i Altine.
A može i Grocka i Banovci.
A na banatsku stranu, ka Starčevu i Omoljici, ću sledeći vikend.
A pre neki dan prolazim pored starog DIF-a, išli sa mlađim detetom u hram Svetog Save - i setim se kako sam tu išao svaki dan na klizanje, na otvorenom.
A najslađe mi bilo vikendom kada sam išao bar po tri puta po dva sata.
A najslađe mi bilo kada pada sneg - i to u večernjem terminu.
Eeee, da, Beograd je tada bio grad, ne zbog komuljara.
Nego zbog mladosti.
Gde skorojevići i primitivci slični tebi nisu imali šta da traže.
Živeo pravi Beograd oličen u blogerima kao što su Šmuu, Predatortz, crossover i Solo!
Ja ću se već nekako snaći.
Mada se nešto razmišljam - pa ne možeš mene ti, i tebi slični, da oteraš u Babe ili Opovo.
Otići ću ja i sam.
Ionako sam rešio da mi je malo jedna kuća.
angie01 angie01 12:25 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše



koji Dzetro Tal moze da tamponira, amortizuje i amnestira budalu koja bi da srusi Beograd i sagradi novi!
shmoo shmoo 12:45 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01

...ne znam da li znas da je banovo Brdo bilo kukuruziste, -tek za vreme strasne vlasti je uveden neki red, napravljena neka plansak resenja sa infrastrukturom.



Како не бих знао, Анђо. Додуше, нисам видео својим очима (ја сам 1964. годиште), али моја сестра (1950. годиште) памти кукурузишта која почињу иза основне школе "Јосиф Панчић" па се пружају до Жаркова (села Жарково извини, ја ово због Жарковаца пошто се они и ми волимо у пичку материну као и све комшије Срби).

Сестра памти и да је Љешка улица од поште, општине и милиције (све спаковано на том углу, згодно и практично) па још даље ка периферији била покривена шљаком.

Ја памтим у том Жаркову, рецимо, да је на месту где је данас нека банка у стаклу и мермеру на углу Трговачке и Водоводске улице био амбар са кукурузом и сеоско двориште па нас је учитељица водила тамо из Панчићке да нам показује очигледном наставом домаће животиње:"Ово је кокошка, ово је крава,..." итд.

Ја сам и пре првог основне знао шта је кокошка јер су у мојој старој улици сви имали кокошињце, а понеко и голубарник.

(И дан-данас мрзим из дна душе онај мирис вреле воде када се кокошка закоље па се ошури да би је очерупали.)

А данас је на том месту у Жаркову нека банка (мислим да је банка) у стилу мермер и звуци (то јест мермер, стакло и метал).

Памтим и да је моја стара улица, Мајданска улица која се протеже од Храма Светог Ђорђа према Хиподрому, изнад Ада мола, добила канализацију тек крајем шездесетих и почетком седамдесетих година прошлог века. Дотле коришћени пољски клозети и чесме у дворишту и сливници за пропипање кофа са прљавом водом. То сам запамтио јер се сећам кеве и ћалета како мени клинцу старости пре поласка у основну школу говоре:"Чим чујеш оно ЧУУУУУВАААААЈ, бежи у кућу." Морали су да минирају стену да би поставили канализацију кроз моју стару улицу јер читав тај мој крај лежи на огромној стенчуги (отуд назив улице - Мајданска). То су радили и када су зидали Ада мол. Минирали стену због темеља јер не могу увек они пнеуматски чекићи да обаве сав посао.

(Можда су баш због тог мог минерског искуства у раном детињству мени после на регрутацији за ЈНА доделили пионирску инжењерију иако благе везе ни са грађевинарством, архитектуром, машинством итд? Могуће, сасвим могуће...)

А сећам се како си се слатко смејала када сам на неком блогу испричао да сам се до своје 16. године живота купао у лавору, до пола и од пола, јер смо приручно импровизовано купатило успели да направимо у тој старој прадединој кући тек 1982. (ЛИНК)

(И зато ми је и данас купање велика траума и психолошке припреме трају читав дан за тај чин док ме укућани зајебавају:"Купаш се? Ооооо, па то мора да је црвено слово у календару?"

Али тако сам се купао у лавору само када не бисмо викендима ишли код бабе и деде на ручак и да се окупамо у њиховом такође импровизованом купатилу направљеном половином седамдесетих у ве-цеу. Знаш оно, седнеш на ве-це шољу па се тушираш, а између ногу ти сливник и цела просторијица измазана дебелим слојем масне фарбе.

Баба и деда су иначе становали у Гундулићевом венцу 35, испод Бајлонијеве пијаце, на углу Гундулићевог венца и Павла Папа.

Памтим ја све то, Анђо. И зато ми буде много смешно када ме неко убеђује да смо у том "страшном времену" како га ти називаш сви много боље живели него данас. Код мене то није случај.

Али да се разумемо нешто, Анђо. Ја много волим сав тај мој досадашњи живот, детињство, младост, па надаље све до данас и волим све те ликове које сам познавао још у детињству. И никада се тога не бих одрекао ни за шта на овоме свету.




Кажем ти то због овог твог испаљеног према мени "време страшне власти".

Ти то моје реално гледање на те ствари видиш као некакву моју мржњу према том времену у којем сам одрастао.

Промашај.

А онда таман када су за време те "страшне власти" седамдесетих почели да уводе какав-такав ред у којем је било какве-такве урбанистичке контроле, врло брзо су од тога одустали половином седамдесетих и пустили покојног Жику Муштиклу да дивља по овом мом крају.

(У насељу Голф испод стадиона Чукаричког Жика Муштикла је изградио зграде и станове за 5 пута више људи него што је првобитни пројекат планирао. А то се све догађа у другој половини осамдесетих.)

Зато мени данас ови на које се ти жалиш и нису ништа ново.

Рекох ти... Једина разлика је у томе што је Жика Муштикла (причали су ми како је дошао у Београд у опанцима и са плетеним торбичетом шездесетих и започео у неком пројектном бироу код Сајма са још неколицином да би то после био Наш дом, па Станком - "волим када дође човек са села у град па се обогати" - види ово под Радован Трећи) ипак све то радио и градио не намеравајући да оде из овог Београда пошто узме лову него са намером да и он и његова деца остану ту да живе.


periferija, na koju su dolazili ljudi i posle prvog i posle drugog rata i kao na divljen zapadu, nameracili parce, ocistili i podigli kuce



Ово ти је нека погрешна информација.

Имам тапију (музејска вредност) из 1913. године у којој пише да је мој прадеда купио плац на којем је сазидао кућу са својим синовима (додуше тек после Великог рата, разумљиво).

Сви ти плацеви величине три ара (осим само једног, оног одмах испод цркве који има 11 ари и била на том плацу вила неког капетана речне пловидбе, извесног Боркановића, са све једним од три аутомобила на целој Чукарици тада) припадали су неком трговцу Митровићу. Па је он полако у годинама пре и после Првог светског рата те плацеве испродавао радничкој сиротињи која је гравитирала ка старој Чукарици радећи у шећерани, бродоградилишту или у ковници новца.

(Отуд и назив за тај мој крај "црвена Чукарица". Вазда је ту неко штрајковао, тукао се са краљевим жандармима итд.)

А то кукурузиште у данашњој Пожешкој (као и падине Бановог брда на којем су приватне куће и данас) шездесетих је испарцелисала Општина Чукарица и продавала те плацеве заинтересованима.

Неки пут би на плацу већ била сазидана и кућа јер је то радио Жика Муштикла у дилу са општином, па би људи куповали од општине и Жике и плац и кућу.

Такве су ти исте као и Пожешка, Гогољева, Јастребовљева и Љешка као и оне уличице испод стадиона Чукаричког и све ове хоризонталне уличице са приватним кућама између Кнеза Вишеслава и Пере Тодоровића.

Није то било као на Дивљем западу.

Људи легално куповали од општине Чукарица и Жике Муштикле (то јест, његовог Новог дома или како му се већ звала та социјалистичка самоуправна фирма пре него ју је приватизовао).

angie01 angie01 13:08 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

И зато ми буде много смешно када ме неко убеђује да смо у том "страшном времену" како га ти називаш сви много боље живели него данас. Код мене то није случај.


pa evo i sam si rekao, kako su u tom periodu sredjivali infrastrukturu na BB, a za divlju gradnju iz predhodnih vremena.

samo uporedi sve pre i posle, pa ces dobiti rezultat- znaci, bez ideologije,..al znam znam da je to nemoguce:)

pocetna tacka od zavrsetka rata, nije bila bas najbolja, al fakat da se relativno brzo dosta toga izgradilo, unormalilo, razvilo,...no ono sto je bitno za nas- zasto nije na kraju tog perioda, kada je postalo zrelo za promene, bilo pametnijih odluka i delanja, nego najkatostrofalnija po sve, koje evo i danas traju,..ovo nije poziv za novi bioloniti krug o komunistima, cetnicima i "nepriateljima" zbog kojih smo morali da branimo zemlju- koju smo mrzeli i slicne tlapnje,

dapace, vise bih reflektore usmerila na ovo danas, jer sve sto je bilo necemo mocu da promenimo i dzabe potrosene pljuvacke,..znaci, danas a za sutra, to bi bio jedini logican fokus.
shmoo shmoo 13:17 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

angie01

pa evo i sam si rekao, kako su u tom periodu sredjivali infrastrukturu na BB, a za divlju gradnju iz predhodnih vremena.



Рекох ти да то није била дивља градња. Плац легално купљен 1913. године, прадеда зидао одмах после Првог светског рата са дозволом. И тако су сви радили на тој старој предратној Чукарици. Тако су после шездесетих радили и сви ови што живе у приватним кућама на бановом брду. Баново брдо, односно тај део општине Чукарица, нису Калуђерица.

Калуђерица ( и њој слична насеља) настајала су у Београду тек после 1945. због огромног прилива становништва па је тај народ морао негде да станује. И у очајању није бирао средства.

Али Баново брдо и стара Чукарица нису кроз то пролазили.

А то што је инфраструктура, канализација, у мојој старој улици са легално купљеним плацевима (који су после 1945. експроприисани од стране нове власти да би нам почетком деведесетих вратили власништво над тим плацевима) у мојој старој улици одмах на почетку Бановог брда, 7 км од споменика Кнезу Михајлу, почела да се уводи целих четврт века, 25 година после ослобођења Београда 1944. године, треба питати ту власт којој је тада био много важнији Нови Београд него како је људима у старом делу Београда.



predatortz predatortz 13:17 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

Онај прави суштински Београд никада није био гадљив према онима који долазе да у њему живе.


Znam ja to jako dobro.
Meni je potezanje mesta rođenja i svojatanje nečeg opšteg, poput grada, lakmus.
Čim neko krene to da radi, jasno mi je da imam posla sa iskompleksiranom osobom, koja mimo tih stvari nema šta drugo da ponudi.
Srećem se ja sa tim od kada sam iz Tuzle izašao. Uvek ti neka budala, bio to Beograd ili Ugljevik, stavi do znanja da ti nisi odavde i da moraš da se uklapaš prema njenim, uglavnom skučenim, svetonazorima.

Reakcija mi je uvek bila ista - 'oću, boli me qratz!

Došao sam iz grada u grad, ne vidim nikakvu razliku u ponašanju urbanog Tuzlaka i urbanog Beograđanina.
Bez namere da vređam, ali mi koji smo došli iz Zagreba, Sarajeva, Tuzle, Osijeka, Splita, Mostara, ništa novo, što bi nas impresioniralo i što nismo već imali u ponudi, zatekli nismo.

Grad kao grad, samo veći...




predatortz predatortz 13:25 27.02.2023

Re: Beogradu nema ko da piše

pa evo i sam si rekao, kako su u tom periodu sredjivali infrastrukturu na BB, a za divlju gradnju iz predhodnih vremena.


U tom periodu, glavni grad jedne evropske države nije imao uređen Katastar. U knjigama se časni krst nije znao, pola blokova je bilo neupisano jer se gradilo da se narod što pre natrpa a za papire se nije puno marilo.
Divlja naselja, najveća u Evropi, počela su da niču baš u tom periodu. Potreba za radnom snagom i nemogućnost da se tolika radna snaga planski smesti u grad dovela je do toga da se žmuri na divlju gradnju.
A žmurilo se, jer se časni krst nije znao, niti je bilo plana za ozbiljnu individualnu gradnju.
Divlja gradnja je počela u SFRJ, a ne juče. Izrasle su favele po obodima grada i svi su se pravili da se ništa ne događa.
Sada bi neki da oštre kurac na tim ljudima i da njih krive za evidentni haos.
A u tom haosu je država saučesnik jer se nije libila da im proda priključak za struju, vodu, da naplaćuje komunalne usluge...
I sad krivi oni kojima je to pušteno, jer nisu imali drugog izbora, a ne onaj kojem je bio posao da odredi gde, šta i kako može da se radi.

Evo primer.

Imali smo ponudu da porodični stan u Tuzli zamenimo za par kvadrata veći stan na Novom Beogradu, u 61. bloku. Bez doplate, dobijali smo nekih 8m2 više, ista spratnost, bliska godina gradnje zgrade.
Nismo hteli jer je naš stan imao sve moguće papire, a za ovaj smo saznali da i nije baš tako jer država nije uradila svoj deo posla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana