Astronomija| Obaveštenja

Budi Sam Na Ulici

Colin_bgd RSS / 15.02.2023. u 11:09

Pitaju me ovih dana moji sagovornici kako ce se sve ovo zavrsiti... Ukrajina, energetska kriza, Corona, Brexit, Trump, Putin, Iran, Severna Koreja, Kina, Global Warming, Vučić (dobro, ne pitaju za Vučića, osim jedne naše žene iz Actona)... Brinemo se, ne znamo sta da radimo, kažu, neizvesnost je najveca od kada pamtimo, sta to ostavljamo u nasledstvo nasoj deci. Zivimo i radimo u nekom prividu normaliteta, a ne znamo hoce li sutra da pukne i ode sve dodjavola ili ne...

A ja ćutim, mudro razmisljam, i na koncu im ne kazem ono sto bi svi morali vec da znaju...

Od kad se Homo Sapiens debelo zajebao pa je svoju lagodnu, originalnu hunter-gatherer inkarnaciju olako zamenio za agrikulturno-bogomoljski-kontraprirodni bitak stvari su se, na prvi pogled, kretale na bolje, ali je sve to samo jedna velika, najveca, fatamorgana...

Izmisljena monoteisticka božanstva su tu odigrala najvecu politicku ulogu gde su pomocu straha od nepoznatog (a malo i od smrti) uspeli da oko organizma ciji se DNK razlikuje za manje od par procenata od DNK šimpanzi, uspostave dva kaveza: spoljni monetarni i unutrasnji religiozni. Tacno je, ima nas 8 milijardi na planeti i svakim danom nas je sve vise i vise. Zivimo umesto 25-30, 75-80 godina u proseku, ogromna vecina porodjaja se ne zavrsava vise smrcu majke ili deteta ili oba, obilni obroci, socijalno-zdravstveno i redovna plata za sve veci procenat covecanstva svakog dana, itd, itd, itd, ali da li je sav ovaj civilizacijski napredak doneo ikakav napredak u subjektivnim osecanjima samog pojedinca? Da li je nas (post)moderno uredjeni covek srecniji ili bar inteligentniji od svog hunter-gatherer pretka? Da li je covek dvadeset prvog veka sa kreditima, kancelarijskim poslovima, stresom, obavezama, brigama, obicna do maximuma iskoriscena krpa sa smetlista istorije koja je (istorija, da ne bude zabune) u jednom trenutku postala sama sebi svrha?

Pri tome nista to nije bilo niti smisljeno niti organizovano, niti na vrhu piramide "progresa" konkretno stoji neko konkretan (ni pojedinac, ni neka grupa ljudi, cak ne ni organizacije niti drzave) ko sve ovo "kontrolise". Ne. Nasa Homo Sapiens situacija je posledica sistema u koji smo pukom slucajnoscu sami sebe zarobili i koji nece sam od sebe nestati, vec ce se (a to radi vec milenijumima, sa konstantnim ubrzavanjem ubrzanja procesa) samostalno razvijati i usavrsavati dok planetu opet ne pogodi neki asteroid, dok runaway green house effect ne napravi Saharu od svih kontinenata, ili dok neki predsednik, kome u trenucima nenadane lucidnosti bude bilo dosta svega, ne pritisne nuklearno dugme. A mozda ce nuklearno dugme pritisnuti neka AI masina koja ce bolje od nas shvatati kako je The Absolute Reset jedina logicna opcija... Mada, mora se priznati, tu nesrazmernog uticaja koji pociva na insistiranju postojanja objektivno-realnih uzvisenih ciljeva (tzv. "svetinja") definitivno imaju ljudi koji se plase priznavanja smislenosti besmisla (tj. svoje bespovratne prolaznosti) jer im je na licno-psiholoskom nivou jos uvek neophodna cucla, zbog cega veruju u apsolutnost realnosti (koja je po definiciji apsolutno nepostojeca) i apsolutnost vrednosti (sto je za jos vece sažaljenje), a oni kuražniji se usude, bogami, da od svojih Febreze ideologija i verovanja grade i po neku filozofiju... (Mada se sve uglavnom, kao i uvek, svodi na prepisivanje, ali dobro...)

Mislim, cemu zavaravanje da smo mi neka specijalna vrsta, pogotovo kada je jos uvek u potpunosti diskutabilan odgovor na pitanje da li smo uopste i uspesna vrsta? Ovakvu neku uspesnost imaju, na primer, i kokoske (ovce, krave, svinje...) kojih (jeste, zahvaljujuci nama) na planeti ima hiljadostruko vise nego sto bi bilo kakva prirodna, selektivna prilagodjenost nekom okruzenju uspela da im omoguci, ali koji provode svoj kratki zivot sputani i zarobljeni u kavezima, oborima, torovima, koji potrce samo jednom u zivotu dok ih iz zatocenistva odvode u klanicu. Po istom principu covek se odnosi i prema samom sebi...

Elem, dok tako sedim u svojoj kožnoj beržeri, u elegantnom, kariranom, tweed sakou sa plišanim podlakticama, maramom umesto kravate, i neupaljenom lulom duvana u manikiranoj, levoj, fake-Rolex-wearing šaci, misli mi odlutaju pa mi se onda artikuliše ideja zasto licno da ne probam da iskusim prirodni genetski zivot za koji smo bez greske evoluirali, ali koji odavno vec ne upraznjavamo. Zamisljam kako cu vec za sledeci vikend da se odvezem u obliznju šumu, ne da se obesim, nego gde cu od petka uvece do nedelje popodne spavati unprotected pod vedrim nebom i ziveti od branja jestivih pecuraka i divljih kupina, piti vodu iz polu-zagadjenih potoka, a ako mi se omakne da naidjem na neku mrtvu vevericu, mozda se i proteinski omastim... U realnost me vrati ne toliko osecaj krivice sto ne slusam sagovornika vec 5 minuta, vec sto ne mogu da donesem odluku povodom dileme da li bi brzi skok u pab na par piva i proveru fudbalskih rezultata, tokom moje hunter-gatherer fantazije, bilo flagrantno krsenje prirodnih zakona, ili samo jos jedno opstankom iznudjenih prinudjenih poteza na koja su sva ziva bica osudjena.

Da li je (post)modern life samo logicna posledica trade-offa izmedju slobodnosti i sigurnosti. Da li su brige, stres, novac, hijerarhijski orijentisano ustrojstvo drustva, insistiranje na neapstraktnosti ideala, infantilna i neodrziva ubedjenost o posedovanju tapije na razum, samo neophodna zla da bi se i individualni i prosecni zivotni vek nekako produzio. Mislim, to jeste sve u skladu sa principom neodredjenosti da ne moze i jare i pare. Zivot ljudske jedinke danas jeste duzi, ali to vise nije originalni zivot za koji je nase telo (u sta apsolutno ukljucujem i celokupnost mozdanih aktivnosti, tj. tzv. "svest") svojevremeno evoluiralo...

Postoji, medjutim, nacin da se bolje podnese ovaj samodestruktivni, neprirodni blud, na koji smo, kako stvari stoje, dozivotno osudjeni. Postoji jedna promena koja se moze dosegnuti, a da to nije ni revolucija, niti menjanje ili odbacivanje sistema (ukljucujuci i sisteme "vrednosti"). Nisu ni protesti, strajkovi, gradjanska neposlusnost. Nije ni liberalizam, nije ni konzervativizam. Nije ni posedovanje ogromne kolicine novca, niti pojedinih ubedjenja, nisu ni altruizam, ni kapitalisticka sebicnost, ni okretanje Istoku, ni kritika Zapada... Dovoljna je samo jedna spremnost na potpuno oslobodjenje uma, jedno sveobuhvatno i totalno prihvatanje da ne postoji apsolutno nikakva svrha ljudskog niti postanka, niti opstanka. Shvatanje da je cela civilizacija jedna umisljena, izmisljena, vestacka opsena kojom odvracamo paznju sopstvenog uma od sustinskog saznanja koje bi u trenutku apsolutnog otkrovenja za taj isti um bilo i apsolutno oslobadjajuce i apsolutno poražavajuce.

Dovoljno je samo svesno prihvatiti (bez ikakve neophodnosti ili obaveze da se licni zivot i uloga i ponasanje u drustvu promene i za jotu) da je sve oko cega se covek brine i napreze, i u cemu zivi i aktivno ucestvuje, jedan veliki imaginarijum: novac, posao, nacije, narodi, kulture, tradicije, drzave, zemlje, civilizacije, ideologije, pravo, politika, demokratija, ekonomija, vera, religija, crkva, filozofija, hijerarhija, umetnost, moral, sloboda (cak i sport!), uopste bilo koja i bukvalno svaka referentna tacka su samo izmisljene kategorije u koje se ljudi kolektivno pretvaraju da veruju da bi izbegli suocavanje sa istinom o sebi.

Sva dostignuca ljudske vrste se svode na bezrazlozna, uzaludna, treptajnog trajanja, i na visokokamatni kredit ostvarena lokalizovana smanjenja entropije i ona su obican placebo koji zamagljuje, sakriva, odlaže, iskrivljuje, ali nikada ne odstranjuje cinjenicu da kao jedinke nismo nista drugo nego jedna obicna, irelevantna, i kratkotrajna hemijska reakcija kojom univerzum najverovatnije pokusava da opravda neke svoje davno prevazidjene zablude...

Pusti glas Rosalba...

 

 



Komentari (391)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

literatesa literatesa 14:02 18.02.2023

Re: Само вас гледамо

Ма нека дува, то му је пос'о.

Одох на Маракану да гледам Звезда-Чукарички.

Поздрављам вас обоје.

Ajde, de. :)

Kako Zvezda i Čukarički, kakva je to Liga?



Malo sam pretjerala u mjeri, ima 70 i više malo većih, prilično većih, kroketa, slatkih par i slanih u tri vrste za vegane i mesoždere. Ostaviću pola za sutra. Sjetih se da je moja mama i u ratu hranila cijelu zgradu.
literatesa literatesa 14:03 18.02.2023

Re: Само вас гледамо

prilično većih

Ko jabuke. :))
pecaros pecaros 14:48 18.02.2023

Re: Егзистенцијализам као такав, сам по себи

shmoo

(Ово је био господин човек.


Jednom prilikom je Cune pevao na velikoj terasi restorana kod sata na petrovaradinskoj tvrđavi, s pogledom na osvetljeni noćni Novi Sad.

Došla je na red i ona:

Duni vetre, duni vetre
Sa banatske strane
Lane moje...

Tek što je odmakla prva strofa kadli, iznebuha, dune besna vetrina što najavljuje letnju oluju. Rastrčali se gosti i kelneri, skupljajući čaše, flaše i čaršave, sve uz pratnju Cunetove pesme. Baš je bilo veselo. Onda su i svirači uvideli da je vrag odneo šalu, pa su se pokupili i sklonili unutra.

Verujem da je Cune sa podijuma video približavanje oluje, umeju te munje da budu sasvim nečujne dok se ne prikradu i, združene sa vetrom, svojim iznenadnim gruvanjem naprave metež. Tek, ja sam bio okrenut leđima toj (banatskoj?) strani, malo se i popilo, pa mi je Cunetova pesma delovala poput nekakvog ničim izazvanog proročanstva, ili nekakve magije.



literatesa literatesa 15:47 18.02.2023

Re: Егзистенцијализам као такав, сам по себи

BL 19

Lisabon 17
predatortz predatortz 18:43 21.02.2023

Re: Ode Rakel

Žena je umrla u stotoj deceniji


Zapravo, desetoj.
bene_geserit bene_geserit 23:41 15.02.2023

Pitaju me

Pitaju me ovih dana moji sagovornici kako ce se sve ovo zavrsiti... Ukrajina, energetska kriza, Corona, Brexit, Trump, Putin, Iran, Severna Koreja, Kina, Global Warming, Vučić (dobro, ne pitaju za Vučića, osim jedne naše žene iz Actona)... Brinemo se, ne znamo sta da radimo, kažu, neizvesnost je najveca od kada pamtimo, sta to ostavljamo u nasledstvo nasoj deci. Zivimo i radimo u nekom prividu normaliteta, a ne znamo hoce li sutra da pukne i ode sve dodjavola ili ne.

Zbog čega baš tebe pitaju da im daš odgovore?
Verovatno zato što još nisu upoznali benedykta, on ima odgovor na sve, siguran sam i na pitanja tipa šta je suština života, samo upoznaj te sagovornike sa njim i reši se brige sa grbače.
freehand freehand 05:49 16.02.2023

Re: Pitaju me

na pitanja tipa šta je suština života,

I kako je to biti majka, ja ne znam bolju adresu, realno.
Colin_bgd Colin_bgd 09:48 16.02.2023

Re: Pitaju me

Zbog čega baš tebe pitaju da im daš odgovore?

Moja vrata su uvek svima otvorena...
Ribozom Ribozom 18:50 16.02.2023

Re: Pitaju me

a ako mi se omakne da naidjem na neku mrtvu vevericu, mozda se i proteinski omastim...

Ne bih preporucio veverice, pocele i one da prenose lepru ko ona zivotinja na A... iz Brazila, pa postanes bezosecajan
Priznajem, ne razumem blogtemu i konstatacije 'ce pocrkamo svi i nije neka steta'. Mislim, ako je to onda je bedak. Sta s tim? Zato cu ispricati jednu kratku pricu o Depri:
KRATKA PRICA O DEPRI
Rano sabajle, pogledam na telefonu temperatura vani 9 stepeni, spremim se brzo i na posao. Kad, 'oces vraga, napolju mecava usred februara. Da sam samo pogledao kroz prozor navukao bi vunene gace barem, ali sada je bilo kasno posto bih zakasnio na bus do posla. Tako odem na posao takoreci bez gaca. Na jutarnjem sastanku prokomentarisem da mi nesto poludeo telefon jer mi pokazuje da je 9, odnosno sada 8 stepeni. Soba za sastanke je cela staklena i sneg prekriva spoljnu stranu staklenog zida. Pogledaju kolege, i kod njih 8 stepeni.
- Mozda je takav osecaj.
Ta njihova recenica je oznacila kraj mog mentalnog prisustva sastanku.
- Vraga osecaj, ko da su dolazili na posao preko Afrike.
Razlika u stepenima kada pada sneg i 8-9 stepeni, je velika za neki lazni osecaj.
Naime, kada zima potraje, mrak i lose vreme, mediji (u ovom slucaju metereoloski institut) imaju posao da ulepsaju vreme. Depresija je ogromna pa je recimo broj samoubistva najveci s pocetkom proleca. I to bi bilo u redu da nije pun grad onih koji po cicoj zimi idu u kratke pantalone i dukserice, letnje haljine i sl. Ti ljudi STVARNO veruju, da je toplo i proglase te ludim ako ne verujes vestima. Priznajem i meni se desavalo da podjem negde obucen ko za plazu i smrznem se leti kada kazu da je 20, a bude 15.
-------
Mozda i nema veze sa tvojim blogom, ali zapazio sam veliki broj naslova o smrti (da'l od rata, zemljotresa ili fajzera), pa mi bas bedak da hoce da nas pripreme na smrt, da postane prihvatljivo.









shmoo shmoo 22:52 16.02.2023

Долина плача

Ribozom

Mozda i nema veze sa tvojim blogom, ali zapazio sam veliki broj naslova o smrti (da'l od rata, zemljotresa ili fajzera), pa mi bas bedak da hoce da nas pripreme na smrt, da postane prihvatljivo.






Оваааај...

Шта ту има да постане прихватљиво?

Па зар смрт није саставни део, односно крај сваког људског живота. Зар се за смрт не припрема и не очекује је сваки човек откако се родио (ма шта родио, од тренутка када се онај један сперматозоид забио у јајну ћелију) и зар није тако и било са свих оних 109 милијарди до сада на планети Земљи које поменуше?

Зашто људи овог нашег "Новог" доба мисле да су бесмртни?

(Осим што још покушавају успут да послушно следе онај императив вечите младости из економско-пропагандних телевизијских програма.)

И сад после толико еона и 109 милијарди мртвих ми тек треба да се навикавамо на ту помисао?

Не разумем.

Чему онда, ако све то знамо, толика депресија ако је то такав поредак ствари откако се ова планета окреће?

Чему онда то такво пажљиво, брижно и нежно одгајање ништавила и празнине, огромног празног простора, у себи у очајавању што смо ипак смртни као и сви остали људи?

Не разумем ту празнину у људима (види под Бодријар, Америка).





shmoo shmoo 23:35 16.02.2023

Re: Pitaju me

freehand
na pitanja tipa šta je suština života,

I kako je to biti majka, ja ne znam bolju adresu, realno.


То знају ови лекари што порађају жене по породилиштима.

(Никада нисам тачно знао како се зове та врста лекара.)

Барем је тако мислио покојни Бане Вукашиновић правећи своје извештаје из београдских породилишта за Београдску хронику и питајући лекаре мушкарце како је то бити мајка.






(Покојни Шарски ми је својевремено рекао да су ови подаци из песме у међувремену мало апдејтовани.)

solo solo 08:25 17.02.2023

Re:Debeli

Не разумем.

Чему онда, ако све то знамо, толика депресија ако је то такав поредак ствари откако се ова планета окреће?

Чему онда то такво пажљиво, брижно и нежно одгајање ништавила и празнине, огромног празног простора, у себи у очајавању што смо ипак смртни као и сви остали људи?

Не разумем ту празнину у људима


Ooooo ovo zaslužuje bar jedan ceo blog. Ima odgovora i na to.

Višak vremena koji je stvorila tehnologija sa pratećim otuđenjima zahvaljujući istoj.

Pritom većina nije ušla u sve to dorasla,pripremljena i naučena na pravi način sa svojim Dark Side of the Moon predispozicijama i eto ti gubitničke kombinacije.

Malo je jedan blog o tome a i čemu.

,,Lička noga i bečku cipelu,, što bi se reklo narodski..

A Point of no Return je dostignut.


shmoo shmoo 11:44 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

solo

,,Lička noga i bečku cipelu,, što bi se reklo narodski..



Опет ти о Јованки Броз!

Искуство ми говори да ће први следећи твој упис на Блог Б92 бити и о Јошкици.

Ко о чему, Соло о ...

Višak vremena koji je stvorila tehnologija sa pratećim otuđenjima zahvaljujući istoj.


За депресију они искусни лекари прописују оне једноставне технологије старе хиљадама година. И у буквалном и у пренесеном значењу.

Или што би рекла моја баба (преживела два светска рата, рађала, умрла у деведесет и некој години) када би јој се неко од нас размажених укућана жалио да је депресиван:

"Мотику у шаке па окопавај башту или секиру у руке и цепај дрва за зиму и да видиш како депресија има да буде као руком однета!"

Да стварно, Соло, зашто у време Јованке Броз, са Титом као привеском, није било толико депресије и толико депресивне омладине као што их има данас?





shmoo shmoo 12:02 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

solo

A Point of no Return je dostignut.






То јест, јебо те Фукујама и његов Крај историје и онај ко ти га даде у руке!

Дубоко верујем да депресије у главама људи заправо и нема у земљама Трећег света, поготово је нема у оним земљама где се свакога дана гладује или се воде ратови или и једно и друго као и треће да је просечни људски животни век у тим земљама много краћи него у оним високотехнолошки развијеним земљама па се сваког боговетног дана тог краћег живота води тешка борба за опстанак.

Немају ти људи тамо времена да се баве питањем депресије. Морају да преживе да би проживели макар и оно кратко што имају, што им је дато, за разлику од ових депресивних технолошки много развијенијих и богатијих земаља са хиљадугодишњом демократијом и братском љубављу у друштву.

Из тога онда закључујем да Србија заправо и није земља Трећег света иако сви ми који живимо у Србији мислимо да јесте. Јесам ли у праву?





maksa83 maksa83 12:31 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

Дубоко верујем да депресије у главама људи заправо и нема у земљама Трећег света, поготово је нема у оним земљама где се свакога дана гладује или се воде ратови или и једно и друго као и треће да је просечни људски животни век у тим земљама много краћи него у оним високотехнолошки развијеним земљама па се сваког боговетног дана тог краћег живота води тешка борба за опстанак.

Немају ти људи тамо времена да се баве питањем депресије. Морају да преживе да би проживели макар и оно кратко што имају, што им је дато, за разлику од ових депрсивних технолошки много развијенијих и богатијих земаља са хиљадугодишњом демократијом и братском љубаљвљу у друштву.

Da li si upravo izbagatelisao depresiju kao fiktivnu bolest koja napada samo materijalno bezbrižne u tehnološki razvijenim društvima?
shmoo shmoo 12:44 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

maksa83
Дубоко верујем да депресије у главама људи заправо и нема у земљама Трећег света, поготово је нема у оним земљама где се свакога дана гладује или се воде ратови или и једно и друго као и треће да је просечни људски животни век у тим земљама много краћи него у оним високотехнолошки развијеним земљама па се сваког боговетног дана тог краћег живота води тешка борба за опстанак.

Немају ти људи тамо времена да се баве питањем депресије. Морају да преживе да би проживели макар и оно кратко што имају, што им је дато, за разлику од ових депрсивних технолошки много развијенијих и богатијих земаља са хиљадугодишњом демократијом и братском љубаљвљу у друштву.

Da li si upravo izbagatelisao depresiju kao fiktivnu bolest koja napada samo materijalno bezbrižne u tehnološki razvijenim društvima?


Не. Депресија постоји, није фиктивна болест.

Само кажем да је то питање слободног времена.

И егоцентричности која доводи до отуђења.

Па добијемо на крају те слепе улице усамљеног појединца у гомили.

Олакшавајућа околност је што та слепа улица ипак није једносмерна.

(Соло, јебо те онај ко ти даде волан!)

maksa83 maksa83 12:58 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

Не. Депресија постоји, није фиктивна болест.



Само кажем да је то питање слободног времена.


Jedna od stvari (pored medikacije, dakle nema ništa bez hemije) koja se prepisuje pogođenima je fizičko vežbanje, i neka studija koju sam čitao kaže da u kontrolnim grupama koje su vežbale i koje nisu kod ovih koji jesu vežbali ima neki baš osetno manji procenat recidiva. Pri fizičkom naporu telo luči feeling good hormone, verovatno da bi te podstaklo da juriš tu antilopu ili skrljaš tog mamuta.

Sa druge strane nema nikakve prepreke da depresija stigne nekog ko treba svaki dan da izađe da gura ralo i volove, on može isto tako da ostane zaboden i bez volje da živi, samo će taj verovatno lakše da umre od gladi od onog u gradu, ili će po dobrom starom seoskom običaju da se samoubije alkoholom.

Tako da rmbanje možda pomaže da se prebrodi, ali ne sprečava.
shmoo shmoo 13:03 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

maksa83

Tako da rmbanje možda pomaže da se prebrodi, ali ne sprečava.


Да.

С тим што осим рмбања има још нешто што би могло да помогне.

Оно јесте да се рађамо сами и умиремо сами, али зато не живимо сами. Живимо са другим људима.

(Уколико се само својом вољом не одлучимо за то да живот проживимо сами. А у томе имамо ону слободу избора која нам је дата. На сваком појединцу је да ли ће ту слободу избора искористити или неће током свог живота.)


Ко не жели да гледа цео онај горе филм Шведска теорија љубави, може да погледа и од 51. минута. (ЛИНК)


Занимљиво је.

maksa83 maksa83 13:14 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

Оно јесте да се рађамо сами и умиремо сами, али зато не живимо сами. Живимо са другим људима.

Ne znam da li si imao kontakt sa nekim ko pati od kliničke depresije - ja jesam - jedna od manifestacija je i da ne želiš da vidiš nikog živog. Depresija nije posledica bežanja od ljudi nego je bežanje od ljudi posledica depresije. "Idi među ljude i MISLI POZITIVNO" je laički pokušaj da se pomogne tim ljudima ali to ne radi.

Ali to su baš teške teme, pa zbog ljudi koji su tome ipak izloženi ne bih iznosio lake laičke recepte.
shmoo shmoo 13:28 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

maksa83

Ne znam da li si imao kontakt sa nekim ko pati od kliničke depresije



Јесам, на жалост. Више пута. Чак и међу најближим члановима породице.

Depresija nije posledica bežanja od ljudi nego je bežanje od ljudi posledica depresije.


Јесте. Али помислих на основу тога што сам видео (и учествовао у процесу, дугом, мучном и болном не само за оболелог него и за његово најближе окружење) изблиза да се обртањем узрока и последица може можда нешто померити набоље, макар мало.

Можда.

У сваком случају, ако и не помаже, не може ни да одмогне. Вреди пробати.

Макар, ако ништа друго, да оболели увиди да није остављен сам и препуштен самом себи да се са тим бори.

И то је нешто.


"Idi među ljude i MISLI POZITIVNO" je laički pokušaj da se pomogne tim ljudima ali to ne radi.


Вероватно.

Али онда преостаје само хемија.

Лекари и фармацеутска индустрија лајк дис, што би ти рекао.

А нисам у свом животу још увек упознао некога коме је само та хемија коју данас имамо и у коју имамо безгранично поверење истински помогла у случајевима депресије. Углавном сам видео само случајеве где се достигла илузија да је стање нешто боље у првом моменту док не би опет отишло све низбрдо. Уз већ пословично стварање навике (навучености) на медикаменте.

Ali to su baš teške teme, pa zbog ljudi koji su tome ipak izloženi ne bih iznosio lake laičke recepte.


Јесу тешке теме.

Али нисмо ни почели од појединачних случајева него од депресије као широко раширене појаве (/болести) у модерним високотехнолошки развијеним друштвима у кругу западне цивилизације.

Зато ово моје што рекох такође није никакав рецепт који преписујем појединцима (не бих се никада усудио да тако нешто радим) него је то оно што размишљам посматрајући тај свет око себе и питајући се шта су узроци те појаве.

angie01 angie01 13:34 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?


Sa druge strane nema nikakve prepreke da depresija stigne nekog ko treba svaki dan da izađe da gura ralo i volove, on može isto tako da ostane zaboden i bez volje da živi, samo će taj verovatno lakše da umre od gladi od onog u gradu, ili će po dobrom starom seoskom običaju da se samoubije alkoholom.


upravo, znam primer upravo osobe kojoj dan pocinje u cik zore, a zavrsava se negde posle drugog dnevnika, a svodi se na razna rintanja i obavezea oko drugih zivih bica, njiva, sto podrazumeva poprilicno fizickog napora, sa sve voznjom traktora, nosenja ovog ili onog tereta, gde se izmedju obavljaju i "finiji" poslovi vezani za uobicajene stvari, tipa kuvanje, pranje,...a zensko je u pitanju,..ja tu ne vidim s od slobodnog vremena.

depresija nastaje promenom hemije mozga, pa terapija mora da se svodi na njeno vracanje u adekvatno stanje, sto je tesko moguce bez lekova-sve ostalo sto se preporucuje, radi, al kao saplement, vise je neka podrska,...ne znam sta bi bio dovoljan samopodsticaj u potpunom gubitku volje, koji nije posledica neke licne odluke i razmisljanja-vrlo zahebano.
shmoo shmoo 14:57 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

Мислим да смо овде олако и лакомислено у жељи да нешто кажемо што краће направили терминолошку збрку чему сам и ја допринео.

Не причамо ми овде о клиничкој депресији које у овом нашем времену нема ништа више него што ју је било у било којим другим ранијим временима.

Ми овде причамо о веома раширеној појави међу људима западног цивилизацијског круга да упркос релативном благостању и удобности живота услед вишка времена захваљујући технологији почињу да се много више баве самима собом и својим душевним стањима из чега онда долази и неко тихо унутрашње незадовољство сопственим животом и начином на који проводе то време свог живота које им је дато.

То није клиничка депресија. То јесу стања која могу, али и не морају, да воде ка клиничкој депресији.

Отуд сам и рекао да ако је неко већ незадовољан сопственим животом и начином на који проводи своје време, онда треба да покуша да то промени и да мења све док не открије оно чиме ће бити задовољан.

Пре него што га то његово психичко стање евентуално и одведе до клиничке депресије.

А људи су склони томе да сопствену муку често преувеличавају дајући јој неки узвишени значај и смисао и називајући то своје стање тако тешким називом депресија. Поготово ако не морају свакодневно да воде тешку борбу за голи опстанак и пуко одржавање тог свог живота.

Зато рекох да би можда пут за превазилажење тог стања могло бити да се човек мало више бави другим људима у свом животу покушавајући да им пружи оно што уме и зна као помоћ, а да се мало мање бави самим собом као да је то нешто у чему треба баш толико уживати.

solo solo 15:29 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

(Соло, јебо те онај ко ти даде волан!)


shmoo shmoo 16:08 17.02.2023

Ја босиљак сејем, а мени пелен...

solo
(Соло, јебо те онај ко ти даде волан!)





Нисам ти ово причао.

Још док сам био студент, позајмим од једне другарице неки лексикон психијатријских обољења.

(Иначе та другарица завршила медицину у Београду, медицина им је породична традиција генерацијама, специјализирала лечење болести зависности, а успут за своју душу завршила примењену уметност и прави графике у слободно време.

Болести зависности је изабрала јер су јој сви момци у животу били неки џез музичари, сликари, писци,.. Уметници. Сви листом наркомани осим једног, оног правог, који се бавио научним радом истражујући маргиналне друштвене појаве нашег самоуправног социјалистичког друштва попут наркоманије и проституције. Па када је она ишла у онај Завод за лечење болести зависности током своје специјализације, поздрављао би је из кревета сваки други наркоман јер се стално кретала у тим круговима са својим момцима. Било јој непријатно пред оним лекарима који су са њом били у групи.

А иначе жена рођена Сарајка, дошла је у Београд тек на студије. Ето видиш какве су ти врхунске жене те Босанке.)

Углавном, читам ја тај њен лексикон психијатријских обољења од одреднице до одреднице као што сам читао и речнике страних језика, онако као најузбудљивије крими романе - Убиство у Оријент експресу итд. - и код сваке одреднице раздрагано ускликнем:

"У, јбт, па ја ову болест имам!"

"Имам и ово!"

"И ово!"

И тако код сваке одреднице. Ниједну нисам прескочио а да нисам сав раздраган тако узвикивао током читања.

Шта хоћу кас'ти...

Воле људи да преувеличавају своја психичка стања називајући их некаквим озбиљним именима и не схватајући да ће ама баш свако од тих њихових тренутних психичких стања, али не и обољења, проћи као што све и иначе пролази јер заборављају на оног Панту који тече.

Уосталом, а како бисмо другачије могли да се макар мало осетимо као неки Достојевски.

Или Ниче.

(Зависи ко кога воли и љуби.)

Колико оно беше грама има та наша душа?

21 грам?

Надам се да ми дебели и ту имамо који грам вишка?

panta panta 16:28 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

shmoo
maksa83

Tako da rmbanje možda pomaže da se prebrodi, ali ne sprečava.


Да.

С тим што осим рмбања има још нешто што би могло да помогне.

Оно јесте да се рађамо сами и умиремо сами, али зато не живимо сами. Живимо са другим људима.

(Уколико се само својом вољом не одлучимо за то да живот проживимо сами. А у томе имамо ону слободу избора која нам је дата. На сваком појединцу је да ли ће ту слободу избора искористити или неће током свог живота.)


Ко не жели да гледа цео онај горе филм Шведска теорија љубави, може да погледа и од 51. минута. (ЛИНК)


Занимљиво је.


Али!
Шмуу!
Многи људи, поред те 'дате' слободе избора (сами) нису способни да тај простор, који слобода пружа, искористе.
Па ако се поред њих не нађе неки добар човек или жена, те 'слободе' неће бити искориштене.
Дакле, предуслов за добар живот многих добрих људи су добри људи поред њих.
Јер они сами, без обзира колико су добри, нису у стању да се изборе, чак, и са животним тривијалностима.
shmoo shmoo 17:52 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

panta

Али!
Шмуу!
Многи људи, поред те 'дате' слободе избора (сами) нису способни да тај простор, који слобода пружа, искористе.
Па ако се поред њих не нађе неки добар човек или жена, те 'слободе' неће бити искориштене.Па ако се поред њих не нађе неки добар човек или жена, те 'слободе' неће бити искориштене.



Не може то нико други да уради осим човек сам за себе. Тај избор да направи.

То је тако, Чарли.


Дакле, предуслов за добар живот многих добрих људи су добри људи поред њих.
Јер они сами, без обзира колико су добри, нису у стању да се изборе, чак, и са животним тривијалностима.



Може да покуша. Да покуша. Чак и ако није окружен добрим људима.

Боље то него не предузимати ништа.

Што би рекао Душко Радовић, потешкоће су природне. И природно је да смо незадовољни потешкоћама. Али треба се борити против потешкоћа, а не против незадовољства.

Нисам присталица схватања да нам је вазда за потешкоће у животу крив само спољни свет и да чекамо да нам решење падне са неба.

Треба ту поћи прво од себе. Шта могу ја да учиним са тиме са чиме се суочавам, а не шта би други могли да ураде да ми помогну.

panta panta 17:54 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

shmoo
panta

Али!
Шмуу!
Многи људи, поред те 'дате' слободе избора (сами) нису способни да тај простор, који слобода пружа, искористе.
Па ако се поред њих не нађе неки добар човек или жена, те 'слободе' неће бити искориштене.Па ако се поред њих не нађе неки добар човек или жена, те 'слободе' неће бити искориштене.



Не може то нико други да уради осим човек сам за сбе. Тај избор да направи.

То је тако, Чарли.


Дакле, предуслов за добар живот многих добрих људи су добри људи поред њих.
Јер они сами, без обзира колико су добри, нису у стању да се изборе, чак, и са животним тривијалностима.



Може да покуша. Да покуша.

Што би рекао Душко Радовић, потешкоће су природне. И природно је да смо незадовољни тиме. Али треба се борити против потешкоћа, а не против незадовољства.

Нисам присталица схватања да нам је вазда за потешкоће у животу крив само спољни свет и да чекамо да нам решење падне са неба.

Треба ту поћи прво од себе. Шта могу ја да учиним са тиме са чиме се суочавам, а не шта би други могли да ураде да ми помогну.




Не ради се ту о онима који могу болдовано.
Него о онима који не могу.
niccolo niccolo 18:09 17.02.2023

Re: Ја босиљак сејем, а мени пелен...

Надам се да ми дебели и ту имамо који грам вишка?

Šta će ti to, da ti posle Haron naplati dodatni obol za overweight?
shmoo shmoo 22:45 17.02.2023

Re: Re:Debeli - Шта је бре, бабо једна?

panta

Не ради се ту о онима који могу болдовано.
Него о онима који не могу.



Никове на сунце, што би ти рекао.

То јест, конкретно који су ти који не могу? Колико их је?

shmoo shmoo 22:51 17.02.2023

Re: Ја босиљак сејем, а мени пелен...

niccolo
Надам се да ми дебели и ту имамо који грам вишка?

Šta će ti to, da ti posle Haron naplati dodatni obol za overweight?



Ми који смо одавно напустили паганизам не користимо услуге тог превозника него другог па зато имамо право на бесплатни неограничени терет због посебне технологије којом се не плови у подземље него се лети у небо.





Spiridon Spiridon 21:19 16.02.2023

..

Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?
freehand freehand 21:47 16.02.2023

Re: ..

Spiridon
Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?


Danilo Kiš, "Enciklopedija mrtvih"
maksa83 maksa83 22:01 16.02.2023

Re: ..

Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?

90% svih vrsta koje su ikad postojale su izumrle.
Spiridon Spiridon 22:04 16.02.2023

Re: ..

freehand
Spiridon
Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?


Danilo Kiš, "Enciklopedija mrtvih"



Već danima me muči ova misao ali nisam želeo ovde da mračim. I sve nekako razmišljam da me moje godine podmuklo navode na takvo razmišljanje jer sam bliži grobu nego rodjenju pa kroz ovakve zakljucke navodim vodu na svoju vodenicu … u suštini se koprcam kao riba u mreži. I pomisao na smrt me sve više oslobadja jer mi deluje kao skrivena super-moć koja mi ostaje kao nekakav adut. Samo je mrtav čovek spašen … kaže Dilan.

Nekako želeo bih da odem pre nego što nekom postanem teret ili napravim neko sranje. Mislim da je taj jebeni trenutak (timing) jako bitan za sve. Jednostavno neko ima sreće neko je nema. Nosim blog na ovu temu u sebi već godinama i nemam hrabrosti da ga objavim. Ne samo zbog svoje pismenosti, a sa druge strane važnosti onoga o čemu želim da pišem, već i zbog bogohulnosti.
Već godinama razmišljam kako je život mogao da bude tako surov prema Jovanu Jovanoviću Zmaju? Bio je dečiji lekar i napisao je najlepše pesme upravo za decu koje traju već generacijama. Svi znamo šta mu se desilo sa porodicom. Moje pitanje je jednostavno. Zašto je sudbina bila tako okrutna prema ovakvom čoveku? A šta je on uradio? On je nastavio da piše o ljubavi.

Tiho noći, moje sunce spava;
Za glavom joj od bisera grana;
A na grani k''''o da nešto bruji
- To su pali Sićani slavuji:
Žice predu iz svilenog glasa
Otkali joj duvak do pojasa
Pokrili joj i lice i grudi
- Da se moje Sunce ne probudi.
solo solo 22:16 16.02.2023

Re: ..

jer sam bliži grobu nego rodjenju




Rođenju nisi bliži sigurno. Već si rođen.

Nekako želeo bih da odem pre nego što nekom postanem teret ili napravim neko sranje.


Sa bloga?

Daj bre neku muziku( nešto novo) 'ebeš mračenje.

Može i staro a Mađari.



maksa83 maksa83 22:20 16.02.2023

Re: ..

Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?

E, što se ovoga tiče, ko voli SF - The Night's Dawn trilogija, Peter F. Hamilton.

Zaplet - u dalekoj budućnosti kada smo se već rasuli po svemiru i imamo vrlo napredne tehnologije otvori se "portal" gde mrtvi dobiju mogućnost da svoja energetska bića iz sveta mrtvih (koji je realno težak smor) prenesu ovamo tako što zauzimaju tela živih i kao takvi imaju ozbiljne moći manipulacije energijom. Jedan od tih mrtvih koji pređe bude i Al Kapone.

Zvuči kao pulp SF ali ja volim Petera F. Hamiltona, ima mašte i ume da priča priču.
freehand freehand 22:37 16.02.2023

Re: ..

Svi znamo šta mu se desilo sa porodicom. Moje pitanje je jednostavno. Zašto je sudbina bila tako okrutna prema ovakvom čoveku?

Ne znamo baš svi ali to i nije bitno. Ja sam referencom hteo da podsetim na priču Danila Kišao tome da Mormoni u planini kraj Solt lejk sitija imaju ogromnu biblio teku (lajfoteku?) u kojoj su pohranjeni podaci o svim ljudima koji su ikad živeli na planeti zemlji. Odnosno o svima o kojima ti podaci postoje ali se ta biblioteka stalno dopunjuje.
Inspirativna je priča.
literatesa literatesa 22:58 16.02.2023

Re: ..

u suštini se koprcam kao riba u mreži. I pomisao na smrt me sve više oslobadja jer mi deluje kao nekakva super-moć koja mi ostaje kao nekakav kao adut. Samo je mrtav čovek spašen

Spiridone, već tri puta dolazim do tvog komentara i odlazim. :)
shmoo shmoo 23:04 16.02.2023

Луча Микрокозма?

Spiridon

Mislim da je taj jebeni trenutak (timing) jako bitan za sve.


Мож' да бидне, не мора да значи. Али пошто је то апсолутно ван сваке наше контроле, ни најмање не можемо на то да утичемо, онда је ипак небитно, пре бих тако рекао.

Нико нам за наш перформанс у том тренутку неће давати оцене за умјетнички дојам.

Макар ми у том тренутку и носили беж хаљинице са нежним преливима небеско плавог и шљокицама.

Već godinama razmišljam kako je život mogao da bude tako surov prema Jovanu Jovanoviću Zmaju? A šta je on uradio? On je nastavio da piše



Да. И после свега што му се догодило у животу, написао је још и Светли гробови поводом смрти Ђуре Јакшића.

Колико снаге мора да има неки човек у себи да би то урадио? И одакле долази та снага у човеку?

shmoo shmoo 23:17 16.02.2023

Re: ..

solo

Daj bre neku muziku( nešto novo) 'ebeš mračenje.

Može i staro






angie01 angie01 00:13 17.02.2023

Re: ..

Spiro, popi nesto, olabavi, otkopcaj oklop, skloni zastitu, uradi neku ludost,...to sto mantras te nece promasiti-kad dodje vreme, tako da ne moras da brines previse o tome.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:02 17.02.2023

Re: ..

Koji vam je, ljudi, šta vam je to Kolin sipao u blog (nisam čitao)?


Ja uopšte ne nameravam da mrem, bar ne planski, ili, što reče maksin i moj zajednički drugar kad odbije da uradi nešto opasno po život i zdravlje "meni moja religija nalaže da živim minimum sto godina".

Ali, dobro, da ne ispadne da ja uvek ovde trolujem blogove i važne teme okrećem na zajebanciju (tipa sada već čuvenog frihendovog naprđenog slona, i putinove bivše cevi), evo prilažem druga Šopena, koji je na temu života i smrti (i sarana) odavno rekao sve što tu ima da se kaže i to bez i jedne jedine reči:



evo malo o samom maršu: link

analiza, za nas laike: link

(Gregov kanal toplo preporučujem svakom)

Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.
emilia emilia 05:25 17.02.2023

Ambasador nije dugme

Ambasador Srbije u Varšavi Nebojša Košutić prilikom predaje akreditiva u Viljnusu, prenosi ambasada u Poljskoj.

solo solo 08:40 17.02.2023

Re: ..

Ja uopšte ne nameravam da mrem, bar ne planski, ili, što reče maksin i moj zajednički drugar kad odbije da uradi nešto opasno po život i zdravlje "meni moja religija nalaže da živim minimum sto godina".

Ali, dobro, da ne ispadne da ja uvek ovde trolujem blogove i važne teme okrećem na zajebanciju (tipa sada već čuvenog frihendovog naprđenog slona, i putinove bivše cevi), evo prilažem druga Šopena, koji je na temu života i smrti (i sarana) odavno rekao sve što tu ima da se kaže i to bez i jedne jedine reči:





Da, šta li bi na to rekao Sarski?

Retko ga se spomene i seti na blogu.


Tako to biva.
maksa83 maksa83 08:45 17.02.2023

Re: ..

što reče maksin i moj zajednički drugar kad odbije da uradi nešto opasno po život i zdravlje "meni moja religija nalaže da živim minimum sto godina".

... a onda izađe na bajsu na auto-put.
literatesa literatesa 08:46 17.02.2023

Re: ..

Retko ga se spomene i seti na blogu.

Nije istina, meni je još uvijek žao što je umro, isto žao i kao prvi dan kad sam čula.
literatesa literatesa 08:47 17.02.2023

Re: ..

i kao prvi dan kad sam čula.

I narednih par dana mislila da izvode nešto.
Colin_bgd Colin_bgd 09:05 17.02.2023

Re: ..

Koji vam je, ljudi, šta vam je to Kolin sipao u blog (nisam čitao)?

Nista nisam sipao, samo sam opet, kao i obicno (i kao i svaki...) u potpunosti neshvacen...

A sto ti nisi citao, a?
Colin_bgd Colin_bgd 09:13 17.02.2023

Re: ..

Spiridon
freehand
Spiridon
Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?


Danilo Kiš, "Enciklopedija mrtvih"



Već danima me muči ova misao ali nisam želeo ovde da mračim. I sve nekako razmišljam da me moje godine podmuklo navode na takvo razmišljanje jer sam bliži grobu nego rodjenju pa kroz ovakve zakljucke navodim vodu na svoju vodenicu … u suštini se koprcam kao riba u mreži. I pomisao na smrt me sve više oslobadja jer mi deluje kao skrivena super-moć koja mi ostaje kao nekakav adut. Samo je mrtav čovek spašen … kaže Dilan.

Ajde bre Spiridone, seti se malo sta smo slusali kad smo bili mladi...

literatesa literatesa 09:22 17.02.2023

Re: ..

Spiridone, napiši blog. Ti si emotivan čovjek više nego što mislimo, moraš se izraziti, ne brini. :)
nask nask 09:49 17.02.2023

Re: ..

umrlo 109 milijardi

Ali je 8 još uvek živo, tako da smrtnost života nije 100%-na.

Smrt daje vrednost životu, znači pozitivna kategorija tj. prirodna pojava.
Spiridon Spiridon 09:52 17.02.2023

Re: ..

Da, šta li bi na to rekao Sarski?


nisam siguran sta ali sigurno nesto pametno









nask nask 10:01 17.02.2023

Re: ..

I pomisao na smrt me sve više oslobadja jer mi deluje kao skrivena super-moć koja mi ostaje kao nekakav adut.

Ti kao da mi čitaš misli. Ponekad se uhvatim u mislima kako gotovo ne mogu da dočekam da prođem i kroz to ali me jebe što to iskustvo neću moći podeliti sa nekim, recimo ovde na blogu, tako da može i da sačeka malo.
literatesa literatesa 10:09 17.02.2023

Re: ..

I ja bih nešto napisala o svojoj drugoj strani više nego nihilističke i destruktivne ličnosti, ali se sjetim da ovde ima, čitaju, ljudi sa velikim problemima, slabijih ljudi, depresivnih, bolesnih, i itd, ono što je meni arogancija stvaranja i razaranja nekom je možda ćorsokak..
nikvet pn nikvet pn 10:13 17.02.2023

Re: ..

srdjan.pajic
Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.


Убре мистер Пејџик, ценио сам да си јача коска типа Рамбо-Шварци-Чак кад оно... Дозволио си себи да те злочести Фри баци у бедак. Слоновским прдежом одувао те на овај обеси-се блог и примакао ајде Шопену него сандуку (пупупу далекобило). Тако лепих ствари око тебе, ето возиш се џабака на сиријску нафту. Немој тако свилено, покажи мало каОбојске чврстине.
angie01 angie01 10:28 17.02.2023

Re: ..

samo sam opet, kao i obicno (i kao i svaki...) u potpunosti neshvacen...


cini ti se, ljudi UVEK i u RL pricaju svoju pricu, na istu temu...narocito ovakvu, gde ti dajes svoje vidjenje, razmisljanja...
freehand freehand 10:33 17.02.2023

Re: ..

Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.

Staviću ti veliki akumulator u sanduk, slušalice na uši i pustiću ti kalašnjikov u loop-u. Da ti roka bar do četres dana.

docsumann docsumann 10:42 17.02.2023

Re: ..

freehand
Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.

Staviću ti veliki akumulator u sanduk, slušalice na uši i pustiću ti kalašnjikov u loop-u. Da ti roka bar do četres dana.




loop hop



freehand freehand 10:47 17.02.2023

Re: ..

docsumann
freehand
Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.

Staviću ti veliki akumulator u sanduk, slušalice na uši i pustiću ti kalašnjikov u loop-u. Da ti roka bar do četres dana.




loop hop




Loop hop doop


Spiridon Spiridon 10:48 17.02.2023

Re: ..

Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.


ovo Becarsko Opelo od Toze niste znali






angie01 angie01 12:02 17.02.2023

Re: ..

Kad i ja jednom nikad ne pandrknem, voleo bih da mi ovo sviraU na sarani, ali glasnije ako može, da čujem lepo iz sanduka svaku notu.


sto se mene tice, kada smo vec krenuli sa morbidom- moze samo nesto poletno, neka ciganska, violina obavezno, al bez derta.
nikvet pn nikvet pn 12:49 17.02.2023

Re: ..

angie01
kada smo vec krenuli sa morbidom


angie01 angie01 13:16 17.02.2023

Re: ..

zoja444 zoja444 14:13 17.02.2023

Re: ..

spiro, brate, sta ti znace ove reci: da ne smetam... timing... bogohulno? imam temp pa mi nije bas bistro. jel imas nekog da mu otvoris dusu? jesam ja kraljica drame ali ce ti biti lakse kad izbacis tu muku iz sebe.
literatesa literatesa 14:30 17.02.2023

Re: ..

Ma da, dobre energije poslati Spiridonu. :)
zoja444 zoja444 15:01 17.02.2023

Re: ..

da, tesa. meni je stalno ukljucen glupavi tv, i kad mi krenu mracne misli samo se skoncentrisem na njega. ili krenem da duboko disem i brojim udahe i izdahe. niko ne garantuje dobrim ljudima da ce zivot biti dobar prema njima. ovo nisam ja smislila.
docsumann docsumann 15:32 17.02.2023

Re: ..

maksa83
Razmišljam nešto ovih dana, da sada je na svetu umrlo 109 milijardi. Nije li ovo planeta mrtvih pre nego planeta živih?

90% svih vrsta koje su ikad postojale su izumrle.


a koliko li je tek maleČka vjerovatnoća što uopšte postojite (baš vi, lično) kao ljudska bića?

ako pođemo od podatka da je do sada rođeno cirka (i duvka) 117 milijardi ljudi, a najgrubljom kombinatorikom* dolazimo do 4^7500000 (četiri na sedam miliona i petstotina hiljada) mogućih kombinacija ljudskog genoma. od ove mase bi trebalo oduzeti sve one nefunkcionalne/letalne kombinacije kojima nije dato da (o)žive, čak ni kad se ostvare...al i sa svim sitima i rešetima, hemijskim filterima i biološkim blokadama, brojka je nezamislivo besmislena

dakle, vaše postojanje je gotovo nemoguć bingo na kosmičkom LOTO-u...budite bar malo oduševljeni s tom činjenicom

naravno sva ova metaegzistencijalna statistika može se isčitavati u sasvim drugačijem ključu, ako usvojimo aksiom - nema slučajnih dobitaka!

aksiomi su čudo. nije tek tako Arhidžem rekao - dajte mi aksiom podići ću svijet


* - LINK
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:32 17.02.2023

Re: ..

Colin_bgd
Koji vam je, ljudi, šta vam je to Kolin sipao u blog (nisam čitao)?

Nista nisam sipao, samo sam opet, kao i obicno (i kao i svaki...) u potpunosti neshvacen...

A sto ti nisi citao, a?


Jes, pa da se izbedačim ovde ko druge kolege i da krnem da razmišljam na temu da li je i moja čaša polupuna ili poluprazna.

(probao sam, ali mi nije išlo. Nije do tvog uratka, nego neke druge brige brinem trenutno... ovi NLO baloni... pa neki cevovodi ).
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 17.02.2023

Re: ..

maksa83
što reče maksin i moj zajednički drugar kad odbije da uradi nešto opasno po život i zdravlje "meni moja religija nalaže da živim minimum sto godina".

... a onda izađe na bajsu na auto-put.


Izgleda da je onda i on prešao u ateiste.
literatesa literatesa 16:28 17.02.2023

Re: ..

da, tesa. meni je stalno ukljucen glupavi tv, i kad mi krenu mracne misli samo se skoncentrisem na njega. ili krenem da duboko disem i brojim udahe i izdahe. niko ne garantuje dobrim ljudima da ce zivot biti dobar prema njima. ovo nisam ja smislila.

Imaš Coronu?

Nisi ti smislila, nema veze, znaš i ti smisliti. :)
Spiridon Spiridon 16:46 17.02.2023

Re: ..

zoja444
spiro, brate, sta ti znace ove reci: da ne smetam... timing... bogohulno? imam temp pa mi nije bas bistro. jel imas nekog da mu otvoris dusu? jesam ja kraljica drame ali ce ti biti lakse kad izbacis tu muku iz sebe.


literatesa
Ma da, dobre energije poslati Spiridonu. :)


angie01
Spiro, popi nesto, olabavi, otkopcaj oklop, skloni zastitu, uradi neku ludost,...to sto mantras te nece promasiti-kad dodje vreme, tako da ne moras da brines previse o tome.


Ti si volela moj weltschmerz.

Moram da povedem računa šta ubuduće pišem, jer će muški deo ekipe postati ljubomoran. Mada mi to ne bi bio prvi put.

LINK ... kakva je to ekipa bila



docsumann docsumann 16:59 17.02.2023

Re: ..

smrt oslobađa

no, bez zezanja, ne znam koliko pratite istraživanja na polju NDE. tih dosijea, zabilježenih po bolnicama od strane oficijelne medicine, nakupilo se toliko (stotine iljada su u pitanju) da su i sami naučnici počeli da pridavaju tom fenomenu ozbiljnu pažnju.




literatesa literatesa 17:35 17.02.2023

Re: ..

Mada mi to ne bi bio prvi put.

:))


zoja444 zoja444 18:24 17.02.2023

Re: ..

nije corona.
angie01 angie01 19:39 17.02.2023

Re: ..

Ti si volela moj weltschmerz.


mene veldsmerc asocira na bespomocnost-ne onu realnu iz vremena kada je rec skovana, nego na jade maldog Vertera,metaforicki-koja se samoimputira kao model ponasanja,...znaci da osoba trazi zastitu, neciju brigu, paznju, neka lajt verzija umisljenih bolesnika, al sa drugacijom dramskom radnjom,...jos uvek se secam prvih zurki, koje su se desavale na rodjendanima, gde se svi okupimo kao razuzdana horda i nesto se kao ludo zabavljamo djuskamo, eto, zakoracili smo u svet odrslih, al kobajagi, jer niko pojma nema nista ni o cemu i sve je neki zajednicki zamisljaj, jos uvek ne zaprljan nicim,...i na svakom od tih okupljanja postoji jedna devojka, koja sedi odvojeno i "pati", u nekom je "problemu" i ne ucestvuje ni u cemu i ona OBAVEZNO ode kuci sa nekim somom koji se upecao:),...mi ostali smo se jedno vreme cudili u cemu je trik, ne kapirajuci da je ta predstava, najednostavniji i najlaksi mamac, koji uvek radi,...ovo nema veze s tobom, mada je isti princip odfunkcionisao:)

i kada smo kod nekadasnjih rodjendana,...je l se seca neko ovih sendvica?


angie01 angie01 19:48 17.02.2023

Re: ..

...a inace bih u skole uvela obavezni pedmet- zivot,...koji bi pre svega ucio postovanju prema istom,...uz pomoc "zapovesti" uklesanih u kamen ood zivota samog.

panta panta 19:52 17.02.2023

Re: ..

angie01
...a inace bih u skole uvela obavezni pedmet- zivot,...koji bi pre svega ucio postovanju prema istom,...uz pomoc "zapovesti" uklesanih u kamen ood zivota samog.


Мудро.
literatesa literatesa 20:32 17.02.2023

Re: ..

nije corona.

Azoja bre :))
cmix909 cmix909 20:39 17.02.2023

Re: ..

nikvet pn
... обеси-се ... и ... ајде Шопену...

Sa nesto preko dvadeset godina, Artur Rubinštajn, najpoznatiji 'tumac' Šopena, obesio se u Berlinu. Odgurnuo je hoklicu po uputstvu, visio jedan trenutak i onda se kais kucnog ogrtaca koji je hteo da omasti prekinuo. Najpre je pomislio da se pozali udruzenju za zastitu potrosaca, ali kada se sasvim pribrao, odlucio je da ne gubi vreme na parnicenje i da se utopi -- u more lepotica, sampanjca, kavijara, zabave, putovanja i uzgrednog sviruckanja.



freehand freehand 21:15 17.02.2023

Re: ..

cmix909
nikvet pn
... обеси-се ... и ... ајде Шопену...

Sa nesto preko dvadeset godina, Artur Rubinštajn, najpoznatiji 'tumac' Šopena, obesio se u Berlinu. Odgurnuo je hoklicu po uputstvu, visio jedan trenutak i onda se kais kucnog ogrtaca koji je hteo da omasti prekinuo. Najpre je pomislio da se pozali udruzenju za zastitu potrosaca, ali kada se sasvim pribrao, odlucio je da ne gubi vreme na parnicenje i da se utopi -- u more lepotica, sampanjca, kavijara, zabave, putovanja i uzgrednog sviruckanja.




Kažu da ga je neka mlada reporterka (mlada uslovno) kad je imao 90 pitala "Kad i kako biste voleli da umrete?"
"U 125. od ruke nekog mladog ljubomornog muža"
bio je odgovor.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:27 17.02.2023

Re: ..

literatesa
I ja bih nešto napisala o svojoj drugoj strani više nego nihilističke i destruktivne ličnosti, ali se sjetim da ovde ima, čitaju, ljudi sa velikim problemima, slabijih ljudi, depresivnih, bolesnih, i itd, ono što je meni arogancija stvaranja i razaranja nekom je možda ćorsokak..

Pre par nedelja Lucinda Williams se na koncertu zali na samu sebe kako je mracna. Pri cemu fura turneju posto se po svom priznanju dovoljno oporavila da moze da stoji dva i po sata na bini.
Spiridon Spiridon 00:00 18.02.2023

Re: ..

angie01
Ti si volela moj weltschmerz.


mene vedsmerc asocira na bespomocnost-ne onu realnu iz vremena kada je rec skovana, nego na jade maldog Vertera,metaforicki-koja se samoimputira kao model ponasanja,...znaci da osoba trazi zastitu, neciju brigu, paznju, neka lajt verzija umisljenih bolesnika, al sa drugacijom dramskom radnjom,...jos uvek se secam prvih zurki, koje su se desavale na rodjendanima, gde se svi okupimo kao razuzdana horda i nesto se kao ludo zabavljamo djuskamo, eto, zakoracili smo u svet odrslih, al kobajagi, jer niko pojma nema nista ni o cemu i sve je neki zajednicki zamisljaj, jos uvek ne zaprljan nicim,...i na svakom od tih okupljanja postoji jedna devojka, koja sedi odvojeno i "pati", u nekom je "problemu" i ne ucestvuje ni u cemu i ona OBAVEZNO ode kuci sa nekim somom koji se upecao:),...mi ostali smo se jedno vreme cudili u cemu je trik, ne kapirajuci da je ta predstava, najednostavniji i najlaksi mamac, koji uvek radi,...ovo nema veze s tobom, mada je isti princip odfunkcionisao:)

i kada smo kod nekadasnjih rodjendana,...je l se seca neko ovih sendvica?




Avram ne može da zaspi, vrti se u krevetu, nervira ženu.
- šta je bilo, govori!?
- ne mogu.
- govori!
- pozajmio mi Jakov pare i nemam da mu vratim.
- kad treba da mu vratiš?
- sutra
Žena otvara prozor (žive u jako malom selu) i viče
- JAKOVEEEE
- Jakov otvara prozor na svojoj kući i pita je da li je normalna.
- jel si pozajmio pare Avramu koje sutra treba da ti vrati?
- jesam
- e pa neće da ti vrati!(bam! Zatvara prozor)
Vraća se u krevet i muž je pita.
- zašto si ovo uradila?
- e sad ni on neće moći da spava.


zoja444 zoja444 02:17 18.02.2023

Re: ..

spiro, a da uzmes jos jednog psa. neko stene da ti glodje cipele i namestaj, grebe vrata, busi gume i voli te bezuslovno i beskonacno.
literatesa literatesa 05:09 18.02.2023

Re: ..

Nisam shvatila iz ove gore poučne pričice sa gradskih rođendana polovine prošlog vijeka, ko je koga odvojio i hebao?


Sjetih se, štaš, mozak mi tako radi?, filtrira slučajno uočeno smeće i namjesto da ostane sec u leeru izvuče iz sjećanja nešto bolje, 111 priča M. Kapora, ona i on, hm, sad neću ispričati ko su oni, lijena sam i ne bi u potpunosti shvatili kako mozak mijenja sličicu za sličicu, nema smisla napisati banalno za komplexno, evo jedan trenutak i cijela knjiga, priča je prva, Zamak.


"Sekla je meso, grabila viljuškom i nožem mladi grašak, krompir, sitno seckanu šargarepu; proždirala palačinke, uživajući u zalogajima što su klizili prema želucu i protiv volje joj činili zadovoljstvo; prisiljavali je da prestane misliti na bol, da se uspava i opusti, da gotovo zaboravi gde se nalazi i zbog čega je, uopšte, došla u Zamak… Eto, to je život: gladni – uzimaćemo hranu, žlezde će lučiti neke svoje nepoznate sokove, varićemo poslednju večeru i dok budemo ležali mrtvi. Kako je sve to ponižavajuće, mislila je, ne prestajući da guta zalogaje."


... <--
literatesa literatesa 05:10 18.02.2023

Re: ..

literatesa literatesa 05:11 18.02.2023

Re: ..

Pre par nedelja Lucinda Williams se na koncertu zali na samu sebe kako je mracna. Pri cemu fura turneju posto se po svom priznanju dovoljno oporavila da moze da stoji dva i po sata na bini.

*
angie01 angie01 09:59 18.02.2023

Re: ..

- JAKOVEEEE



nikvet pn nikvet pn 12:25 18.02.2023

Re: ..

Позамашан другар силази с ваге смркнут, сви у њега:
- И? Шта каже вага?
- Error!
literatesa literatesa 15:48 18.02.2023

Re: ..

Zoja, jesi ozdravila?
zoja444 zoja444 17:43 18.02.2023

Re: ..

tesa, imam temp svaki dan od bombardovanja. kazu da je na nervnoj bazi. tako da vam ne padaju napamet nikakvi gradjanski ratovi i ostala cuda. otici ce mi jetra u p.m. od paracetamola.
literatesa literatesa 18:51 18.02.2023

Re: ..

Ma kako?
literatesa literatesa 18:52 18.02.2023

Re: ..

Ok, temp od emocija, ali svaki dan tableta, nemoguće. Opet zezaš? :)
zoja444 zoja444 19:56 18.02.2023

Re: ..

ne zezam. ozbiljno.
panta panta 19:58 18.02.2023

Re: ..

zoja444
ne zezam. ozbiljno.

24 године имаш температуру сваки дан?
Па колико ти имаш година - 100 или више?
literatesa literatesa 20:56 18.02.2023

Re: ..

ne zezam. ozbiljno.


To se kaže psihološki nezbrinuta ako nemaš fizičkih zdravstvenih tegoba, i ne brini, svi su manje ili više nezbrinuti nakon bombardovanja, samo: neki su osjetljiviji. I ja imam sindrom rata sigurno, ne manifestuje se svakodnevno al kad mi dođe tad bih se mogla samozapaliti. Zainatim i gorim. :)

Možda te temp imaju veze sa imunitetom a ti misliš da su živci, slab imunitet te oslabi..

D vitamina Zoja. I C, i B.
literatesa literatesa 20:57 18.02.2023

Re: ..

24 године имаш температуру сваки дан?
Па колико ти имаш година - 100 или више?

??


zoja444 zoja444 22:24 18.02.2023

Re: ..

tesa, u pravu si. i zn i se.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:27 19.02.2023

Re: Ambasador nije dugme

emilia
Ambasador Srbije u Varšavi Nebojša Košutić prilikom predaje akreditiva u Viljnusu, prenosi ambasada u Poljskoj.



Jel ovaj naš zakopčani debeljko sin od Budimira Košutića?
literatesa literatesa 06:05 19.02.2023

Re: ..

tesa, u pravu si. i zn i se.

Zoja, ne daj se.
zoja444 zoja444 06:14 19.02.2023

Re: ..

ne dam se, tesa. ne daj se ni ti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana