Reč i slika

Nikuda bez narativa

jinks RSS / 02.01.2023. u 11:59

nar1.jpg 

Često ni sami ne znate da li neko pokušava da vam proda određenu ideju ili narativ. Jer, ideje bez narativa mogu da znače vrlo malo, jednako koliko ista ideja u različitim narativima može da ima potpuno drugačiji smisao. Opet, neko će reći da je jedno od osnovnih obeležja vremena u kome živimo to da predstavlja doba narativa više nego doba ideja (jer, šta su između ostalog društvene mreže do u dobroj meri platforme za masovnu proizvodnju narativa). I, ko bi to uopšte i mogao da zna do istraživači koji se bave relativno novijom disciplinom, prikladno nazvanom naratologijom.

Naime, što bi rekli neki od avangardnijih naratologa - vreme i prostor su ništa drugo do konstrukti našeg uma, i da su upravo narativi nešto što u dobroj meri definiše naše poimanje kako jednog, tako i drugog. Gde narativa može biti raznih, prolaznih koliko i neka beznačajna reklama, ili iznenađujuće vitalnih, koji preživljavaju čitave epohe. Bilo da se radi o nekima koji se, što bi rekli naratolozi, zasnivaju na kontinualnom, jedinstvenom i apsolutnom vremenu i prostoru, ili drugima koji počivaju na mnoštvu prostorno-vremenskih diskontinuiteta.

Sad, umesto njih bezbroj, naratologija ipak prepoznaje tek sledećih nekoliko karakterističnih narativa:

- deskriptivni narativ, koji prenosi ton i puls vremena i prostora,
- narativ prvog lica jednine, posmatran iz ugla lika koji donosi priču,
- istorijski narativ, koji prikazuje minule događaje praćene njihovim uzrocima i posledicama,
- linearni narativ, u kome su ranija dešavanja prikazana redosledom kojim su se odigrala u vremenu i prostoru,
- nelinearni narativ, sa vremenski i prostorno ispremeštanim redosledom događaja.

Opet, iako živimo u vremenu obeleženom narativima, kao i veštinom pričanja priča, sa druge strane naratologija prepoznaje i sasvim drugačiji pojam - kontranarativ, praćen odgovarajućim kontrapričama. Oni se, za razliku od narativa i priča, najčešće koriste kako bi se opovrgli određeni duboko uvreženi stavovi i pojmovi, gde činjenica da ih ima manje verovatno o njima govori više nego bilo šta drugo.

Na kraju, naratologija ne nalazi isključivo primenu u, ne znam, književnosti, filmu, marketingu ili Ljudskim resursima, što bi se donekle i dalo pretpostaviti, već i u oblastima koje na prvi pogled sa njom ni nemaju neke preterane veze. Toliko daleko, da istraživanja narativa nalaze primenu čak i u nečemu kao što je testiranje i debagovanje softvera.

Takođe, teško je prenebregnuti i istorijsku ulogu koju su narativi imali u promociji mnogih političkih ideja. Na primer, istoričari uveliko naglašavaju ulogu koju je decenijama građen narativ imao na plasiranje inače potpuno besmislenih nacističkih ideja. Gde ima i drugih primera, uključujući i neke od ideja koje su decenijama čekale pogodne narative na potpuno drugim krajevima sveta, kako bi se pretvorile u čitave svetske revolucije i zavojevale neke svoje ratove, koje vode izgleda sve do današnjih dana.

Ali, to je verovatno već neka druga priča, kao i neki drugi narativ.

 



Komentari (431)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 12:15 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Aaahahaha Laki se malo unervozio

Tako vidiš?

Opet pogrešno, al to je uobičajeno.
gvozden1 gvozden1 12:26 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Koji? Ozbiljno pitam

Širenje NATO, položaj Rusa u Ukrajini, status Krima, za Rusiju od izuzetne važnosti i te stvari.

Srbija je, kao što vidiš, tu nevažna.

Pominjanje kosovskog presedana je na dnu lestvice po važnosti.
Mogla je Rusija i da ga ne pominje, ali ništa strašno se nije desilo ni što ga je pomenula, nikakvih posledica nema to pominjanje.

Baš nikakvih.

Ali vole Srbi tako po nekad da sebi daju na važnosti i onda kad je nemaju:)

Ali to oni Srbi koji se baš i ne razumeju u politiku.

Je li to što radi Jokića i Amrikanci umiru od ljepote? Umiru ko jeleni. :)


Sad i Jokića uvodiš u priču?
Kakve on ima veze sa svim ovim?
Jebo vas Jokić, ako imaš šta da kažeš o uticaju rata na Srbiju daj reci, kakav sad Jokić.

Gvozdene, ni i najgorim snovima ne bih tražila Srbe u ovom ruskom fijasku u Ukrajini


Ajd prvo da sačekamo taj fijasko, da mu se ne radujemo unapred.

Kako stvari stoje, ukrajinski je izgledniji, ja se njemu nadam i priželjkujem ga, što skorije i što ubedljiviji.

literatesa literatesa 13:03 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Pominjanje kosovskog presedana je na dnu lestvice po važnosti.
Mogla je Rusija i da ga ne pominje, ali ništa strašno se nije desilo ni što ga je pomenula, nikakvih posledica nema to pominjanje.

Baš nikakvih.

Nema za njih nikakvih posledica jer se ispostavilo da im je i do sada glas koji su imali za Srbe i Kosovo bilo samo blefiranje, pripremanje terena za oduzimanje Krima, i par oblasti Ukrajine.

I kad bi svijet pristao na licemjerje da sad oni Rusi kao nešto vraćaju Srbima Kosovo (npr zaprijete atomskom bombom), ja ne vidim da Ruse to više interesuje uopšte, ili ti par riječi o Kosovu uoč Božića od one njihove glasnogovornice smatraš kao motivaciju da Srbi izdrže? Šta Srbi izdržavaju dok čekaju Ruse?

Sam kažeš da sebi ne pridajemo mnogo značaja, ne pridaju ga oni čini mi se najviše.


Sad i Jokića uvodiš u priču?
Kakve on ima veze sa svim ovim?
Jebo vas Jokić, ako imaš šta da kažeš o uticaju rata na Srbiju daj reci, kakav sad Jokić.


Nemoguće da nisam znala stihove pjesme Jeleni umiru sami,

i sad u meni tamo gde si bila

slomilo se jutro


O bože kako lijepo, lijepo i strašno, ljubav je strašna, naježim se, stvarno. Nije smiješno. :)


E, nemoj tako, ja volim Jokića ali to nije fizička ljubav, to fuj kakano na šta ti misliš.

Ajd prvo da sačekamo taj fijasko, da mu se ne radujemo unapred.

Možeš ovako zamisliti da sad sve prestane, rat je gotov čujemo na radiju Tanjug, kako bi ti opisao ruski položaj nakon godinu dana rata? Evo razmišljam, ne znam kako ocjeniti osim gubicima u ljudstvu i naroužanju, ne crvenim, žutim, plavim zastavicama kao Amerikanci kad su prvo pobili Indijance pa im overavali zemlju zastavicama, gledali smo u kaubojcima i navijali uvijek za kauboje iako je to bio većinom ološ skupljen s koca i konopca, sa dna kace Evrope. Ili ako bi gledali geografski tj strateški, oni su se povukli sa teritorije osvojene u prvom naletu? Šta je za tebe (Srbiju i Rusiju) dobar kraj rata u Ukrajini?
gvozden1 gvozden1 13:26 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

jer se ispostavilo da im je i do sada glas koji su imali za Srbe i Kosovo bilo samo blefiranje

Veto u savetu bezbednosti blefiranje, sprečavanje članstva u UN blefiranje?

Ajd ti, blago meni, nauči malo značaj nekih političkih poteza, pa posle o njima pričaj.

pripremanje terena za oduzimanje Krima

E da ne bi Kosova ne bi se Rusi usudili da vraćaju Krim.

Cccccc
literatesa literatesa 14:20 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Veto u savetu bezbednosti blefiranje, sprečavanje članstva u UN blefiranje?

Ajd ti, blago meni, nauči malo značaj nekih političkih poteza, pa posle o njima pričaj.

E da ne bi Kosova ne bi se Rusi usudili da vraćaju Krim.

Cccccc

Pa da, potvrđuješ ispravnost mojih razmišljanja. I ovako površna ili silom prilika najviše ovde na blogu razmišljanja, prikaže se problem, posvetim par sec i odgovorim. Nekad samu sebe iznenadim koliko sam inteligentna, jbt kao uspavana lepotica, spavkam i pričam pametno i u snu. :))
Milan Novković Milan Novković 14:34 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

shmoo
softelectronics_e
apacherosepeacock
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.





Nego, iako se vijore ruske zastave sve je vise Rusa koji se uzdaju u ispadanje Putina kroz prozor (ili rupi medju oci carne:) jer sve vise shvataju koliko ih sopstveni mediji lazu, kao i da imaju veoma jednostavan izbor, da za Putina i njegovu slobodu terora izginu kao psi u Ukrajini, ili za svoju slobodu i slobodu buducih im generacija izginu u Moskvi u sukobu sa teroristima iz Kremlja..




Bez zajebancije!
Nije mi jasno zašto Rusi ne završe taj rat?
Zašto smaraju?




Можда зато (кад већ мора да се ратује, а очигледно је да се мора) да не би изгинуло онолико цивила колико је гинуло у САД/НАТО интервенцијама широм света?

Не знам, само нагађам да би то могло бити у питању.

А можда све то има везе и са Давос крауд, токовима новца, кинеским утицајем (Канађани тек сада, пре неки дан, усвојили закон којим се забрањује продаја некретнина странцима ,... Касно се сетили, Ванкувер је ионако већ кинески...)

То Милан Новковић зна.


Ovo što se dešava je (skoro) sve scripted - planirano u obliku mnogo jako scenarija za koje se unapred pripremio superiorni odgovor.

I scripted ne samo od strane Rusije nego rusko-kineskog strategijskog partnerstva, sa onda manjim ali jako bitnim igračima tipa Indija, Turska, Iran, Saudijska Arabija, itd.

Naravno, na nižim i lokalizovanim nivoima tu su i mali porazi i neočekivano, ali ništa tako se ne dešava na nivoima koji mogu da ugroze strategiju.

Setite se početnog cilja u na prvi pogled osnovnim crtama: denacifikacija Ukrajine, demilitarizacija Ukrajine i pomeranje evropske security arhitekture (trivijalizovano: vraćanje NATOa iza granica koje su imali pre raspadanja Varšavskog Pakta i Sovjetskog Saveza).

To je bilo za najšire mase, a znalo se da se to neće prihvatiti, kao što se i znalo sve ovo što je Merkelova rekla, pa Hollande, pa Kisindžer (gde savetuje kolektivni zapad da "nije u redu" da se "komada" Rusija (to da kolektivni zapad, anglosaksonci pogotovo, jedini "spas" vidi i dalje u neokoloniijalizmu i imperijalizmu, tj pljačkanju drugih i veštačkom obaranju cene commodities (energenata, metala, hrane, ...) još samo sve manji procenat MSM konzumenata ne kapira, pa i ovo od strane Merkelove i Kisindžera zbunjuje - oni znaju da to većina zna, Rusi i Kinezi, naravno, pa upravo skoro svaka državica veća od prigrevačke grofovije, pa znaju i da "karaću te" Bate Živojinovića ne plaši više nikog većeg od Sirije, i interesantno je bilo zašto su to uopšte rekli:

- Moguće da bi zabili sitan nož u leća nestvarno bizarne kolektivno zapadne kampanje - urušavli se ubrzano i pre rata, i insistiraju na daljem ubrzavanju urušavanja - i.e. daju sitan materijal nekim MSM medijima i kockicu po kockicu im iscede poneku korisnu info koja će izbaciti ponekog cnn-ovca i sliočnog iz isto tako nadrealnog neznanja i napaljenosti na nivou zabavišta.

- Nemci su zagonetka - utisak koji ostavljaju je da jedino Davos Crowd (težinski velikim delom Nemci, stara evropska aristokratija sa pridruženim ograncima tipa britanske imperije i slično) želi da se amerika potpuno raspadne (vidi ironiju, pola Amerike im duva u jedra bez i trunke kapiranja da im se radi o glavi) - tj Kinezi i Rusi to ne žele, oni žele da kolektivni zapad svedu na meru koja više ne uključuje hegemoniju, neo-kolonijalnost pa imperializam, sve sa usual goodies tipa hibridnih ratova sa razaranjem, ubijanjem, brutalnom pljačkom itd. Kinezi imaju oko 1000 milijardi dolara US rezervi, Rusi su u neverovatnom usponu i stvarno veruju u multi-polarnost i povrh self-preservatiuon kao osnovnog instinkta.

Ukrajina - jadni obični ljudi, uvukli su ih u "meat-grinder", klanicu, a i da žele samo inicijativno da uspore i krenu ka nekom dealu ne dozvoljavaju im, e sad:

- Ajd anglosaksonci, to je common knowledge

- Ali Nemci i još dosta njih, da se vratimo, "ulažu" u NATO koliko moraju, a sede na ogradi i čekaju da se taj NATO uruši - pa se i ovaj najizazvoniji deo Ruske osnovne strategije za mase, nova evropska security arhitektura, izgleda, sasvim moguće, dešava neočekivano brozo, iako je deo prorađenih strategija.

Prosto ih polako "troše", treba im vreme, to vreme pomaže i u unošenju razdora u kolektivni zapad, kineski lock-down su bili deo toga (podrivanja supply chaina), kinesko otvaranje sada je deo plana (podrivanje pokušaja stavljanja plafona na cene nafte, pa popunjavanje strategijskih rezervi, od kojis se preživelo od februara prošle godine, ... itd.

U zbunjozi, iako obrisi zapadnih igrača, u sastavu i strategijama, ni dalje nisu potpuno jasni, sve više liči da su čak i "moćni" neocons najobičniji korisni idioti Davos Crowda. A taj "crowd" nije baš britalno otkačen od onoga što šira Nemačka vidi kao strategijske interese.

Elem, većina zapadnih vlada je pre mid-term pucanjima, bankrotstvima, i zato je Great Reset trudbeništvo big thing, gde ima raznih lovaca, konja i topov što bi Alse rekao:

- Veći isprovocirani rat gde se prosto proglasi outright bankrotsvo i resetuje, Rusi krivi, raji lako prodati.

- CBDC (Central Bank Digital Currency) uz vakcine, zdravstva u širem smislu, green new dilove itd gde će u tranziciji staviti narod pod potpunu kontrolu, najsiromašnije i potencijalno najeksplozivnije umrtviti plaćanjem osnovnih plata bez bilo kakovg rada, većinu do upper middle class opljačkati i isto svesti na "nećeš ništa imati, a bićeš srećan", ...

Da ponovim kako su to pukle zapadne države:
- pozajmile previše novca po skoro nultim kamatama, čak i negativnim (daš mi 1000 evra ja ti za 10 godina vratim isto 1000 ili čak samo 950)
- nisu uspeli sa tim novcem da ožive privredu
- kako im je sve teže bilo plasirati obveznice (države uglavnom tako pozajmljuju) počeli su da uvrću ruku penzionim fondovima, osiguravajućim društvima itd da kupuju te obeznice
- obveznicama cena na sekundarnom tržištu opada kako rastu kamate (zašto bi neko treći od tebe kupio moju obveznicu za 1000 evra, ako neće imati nikakvu kamatu, ako može da stavi keš u banku i dobije neku kamatu. Tako, ako si ti kupio obveznicu za 1000 evra sada, kada je kamata na keš porasla, ako želiš da je prodaš moraš da daš popust, npr prodaš je za 850 evra)
- nači simples, u UK je već morala da interveniše država da bi spasila neke fodnove (to je interesantna i kompleksna priča za neko drugo vreme, gde je UK pod Liz Truss, ma kako nesposobnoj, uz pomoć fragmenata deep-gov, pokušala da se izmigilji iz još uvek čeličnog zagrljaja EU (Davos Crowd) pa dobili po prstima

... itd, ukratko, Global South čeka i aktivno radi da kolektivni zapad iskrvari, većina u kolektivnom zapadu pasivno čeka isto to sedeći na ogradama, al moraju da se ponašaju na trenutke da ne bi dobili packe, a Rusi su ...

... masters of deception, ultimativni stratezi i jako je teško prognozirati, iako sve više njih skreće pažnju na deo njihovih rules i strategija - uvek uzvrtate udarac, često otvarajući novi front, uz pomoć Kineza i ostalih. Primeri:

- Maestralnu su prevukli Turke na svoju stranu - to već ide dosta godina, Tursko mirenje sa Sirijom verovatno psolednja slamka (tj kreću sad udari po NATo, čitaj US instalacijama po Siriji)

- Saudijska Arabija ke pred pragom plasiranja prvih barela nafte preko Šangajske (jel tamo bejaše) berze, gde će prvi bid u kineskoj valuti, sve garantovano zlatom, biti, ko hoće datum, inflection point (koleno u krivi urušavanja) u opadanju dolara kao superiorne rezervne valute celog sveta, a na tome im sedi hegemonija, više manje (plus sila, ok, al tu su izgubili rat već, iako su heavily armed and exptremely dangerous)

Eto, ukratko (umem ja i kraće, al da se Emsi ne naljuti
maksa83 maksa83 14:55 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Saudijska Arabija ke pred pragom plasiranja prvih barela nafte preko Šangajske (jel tamo bejaše) berze, gde će prvi bid u kineskoj valuti, sve garantovano zlatom, biti, ko hoće datum, inflection point (koleno u krivi urušavanja) u opadanju dolara kao superiorne rezervne valute celog sveta

Ne ide dolar niđe. NI-ĐE. Čak i deglobalizovanom svetu je potrebna ref. valuta u kojoj će da trguje, a zamena za dolar trenutno ne postoji, niti je na vidiku. Ne reci samo juan, jer sve mane dolara su deset puta veće za juan, to što ga Kinezi štampaju nekontrolisano kako im dune (i to više nego Ameri dolare) je samo jedna. Pitaj Ruse koji su dudare kurac zapadu izašli iz dolara i prebacili se na juane, a kada su hteli da ih preprodaju Kini jer mi je trebalo Kina rekla "jeptese, ne treba nam".

Svako loženje na Kinu kao zamenui za Ameriku je sumanuto, u kom god hoćeš smislu.
literatesa literatesa 15:43 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

"Primjetio sam da uvijek gledaš u to prije no što napustiš moj ured. Možda je i tebi fascinantna kao meni? Kako čovjek može promjeniti cijeli svijet s metkom na pravom mjestu."

Mr. Robot, S02E03


Ured je na krovu kule glavnog bankara, vladara svijeta. A prije toga čitam nešto o Gligoriću, Svetozaru, piše da je nakon učešća u ratu govorio da je život čista slučajnost. Hm, zato je jedino šah kao kontrola nad životom, iako se mnogi varaju da je npr Twitter. :)




Milan Novković Milan Novković 16:08 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

maksa83
Saudijska Arabija ke pred pragom plasiranja prvih barela nafte preko Šangajske (jel tamo bejaše) berze, gde će prvi bid u kineskoj valuti, sve garantovano zlatom, biti, ko hoće datum, inflection point (koleno u krivi urušavanja) u opadanju dolara kao superiorne rezervne valute celog sveta

Ne ide dolar niđe. NI-ĐE. Čak i deglobalizovanom svetu je potrebna ref. valuta u kojoj će da trguje, a zamena za dolar trenutno ne postoji, niti je na vidiku. Ne reci samo juan, jer sve mane dolara su deset puta veće za juan, to što ga Kinezi štampaju nekontrolisano kako im dune (i to više nego Ameri dolare) je samo jedna. Pitaj Ruse koji su dudare kurac zapadu izašli iz dolara i prebacili se na juane, a kada su hteli da ih preprodaju Kini jer mi je trebalo Kina rekla "jeptese, ne treba nam".

Svako loženje na Kinu kao zamenui za Ameriku je sumanuto, u kom god hoćeš smislu.

Ideide

Šalamala, nego ja ništa od toga što si ti podrazumeo da sam ja rekao, ... nisma rekao, tj ne crno-belo, sad-il-nikad oštro u sledećih par meseci.

Dolaru je Evro sad davno, jednom, počeo da uzima deo kolača, ne tako sporo, ali su ih anglosaksonci vratili na "pravi put" sa šačicom šamara.

Probao je i Sadam pa popio vešala kao stargate (tj hteo da pređe na Evro i nije vraćen na "pravi put" logikom koju ti sugeriošeš), probao i Gadafi (pan-severno-afrička valuta povrh zlata) pa popio ... ajd neću, a i nije popio, al opet ide memo tvoje logike.

Nači, nisam mislio da će dolar preko noći nestati, alo petro-juan je pitanje vremena (paze malo OPECovi, da se i njima ne zalome večna lovišta), Rusi već imaju delove svojih trange-frange-kripto zlata, commodities - oni su, na prvi pogled silo, a u stvarnosti sve po planu, skoro poptuno dedolarizovani.

Nego će oni napraviti kolektivno bitniju rezervnu valutu kao kompozit radnih, weighted, nacionalnih valuta, commodity prices, itd - i ovo je high risk strategija ali je short term, i onda ćemo biti svedoci nešto bržeg global south pomeranja.

Nije isključeno da će i "kolektivni zapad", kao rezultat kolektivne tuče unutar sopstvenih redova, pogurati dolar u stranu (isto proces), a SDRs (Special Drawing Rights - vidi IMF) ka centru.

Dolar je kralj sada, i još koju godinu, tj toliko je duga denominated u njemu, ali SWIFTovi razni su "Hello world" programiranje, nekoliko već uigrani do perfekcije, xCurrency swaps idu već dugo vremena u Global South okruženjima ... ali je previše poteza gde se tektonske ploče glođu unutar kolektivnog zapada.

Pogledaj samo situaciju Evrope u svetlu FED podizanja kamata:

- EU ne može da ih podiže pošto im skaču yields na obveznicama onda, i državama preti bankrot

- A ako ih ne podižu Evro će se urušiti (čitaj već 2023 ala 0.8 Evra za Dolar) - a dugovi u dolarima, jbg, bummer

Pitanje, kako ti misliš da će se Evropa iskopeljati u srednjem roku, recimo 5 godina:

1. Ako Davos Crowd, pa tako i state department, DNCs razni, ... oni za koje neki od vas navijaju u ubeđenju da tako navijaju za US, npr, pa se vrate na "čuveni" pivot, štampanje love i obaranje kamata (a inflacija i bez toga u 2023. vraća udarac, with a vengeance, ...) ... tj šta će se desiti ako se US razbuca, Davos Crowd pobedi, a bude kasno da se Global South stavi pod kontrolu)

2. Ako ekipica pod 1. popuca u 5 godina

I kako misliš, i u kojoj stavci, joj, the Evropici (ovo od Magičnog kradem "Srbijica" obrazac - el znaš da je on ekonomista (cripto-zvanično)) Global South pomaže i koja im je strategija (pomoć prijatelja: prati, sa "otvaranjem" Kine, i nastavljanje igre zvane "novi put svile"
maksa83 maksa83 16:19 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Pitanje, kako ti misliš da će se Evropa iskopeljati u srednjem roku, recimo 5 godina:

Sve to što pitaš je prekomplikovano za mene, odn. moj odgovor je nou fakin klu, samo znam da je dedolarizacija planete teška rabota. Bilo koja druga nacionalna valuta bi imala isti problem, je l te jebu ameri dolarom ili kinezi juanom, svejedno je, bićeš jeban, a pretpostaviti da će npr. Kina u tom seksu biti ljubavnik koji pazi na tvoje potrebe je mnogo smelo. (Rusiju ni ne pominjemo, oni su sirotinja, i biće sirotinja dok god to bude država ustrojena tako da bude servis za dvaes tries tajkuna a raju ko jebe).
Milan Novković Milan Novković 17:21 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

maksa83
Pitanje, kako ti misliš da će se Evropa iskopeljati u srednjem roku, recimo 5 godina:

Sve to što pitaš je prekomplikovano za mene, odn. moj odgovor je nou fakin klu, samo znam da je dedolarizacija planete teška rabota. Bilo koja druga nacionalna valuta bi imala isti problem, je l te jebu ameri dolarom ili kinezi juanom, svejedno je, bićeš jeban, a pretpostaviti da će npr. Kina u tom seksu biti ljubavnik koji pazi na tvoje potrebe je mnogo smelo. (Rusiju ni ne pominjemo, oni su sirotinja, i biće sirotinja dok god to bude država ustrojena tako da bude servis za dvaes tries tajkuna a raju ko jebe).

Naravno, i mnogo sitnije promene, uvedene na silu i prbrzo, bi bile kataklizmične za globalne ekonomije i markets.

Ali se, npr, već dosta toga radi između Kine, Rusije, Indije, Irana, ...

Iran nema izbora, de-facto ni Rusija posle onog bankrotstva, masters-of-the-universe shorting neke ekonomski slabašne države su lekice za zabavišta sada i sve ćeš češće videti brutalne lokalne poteze kako tako neki shorting krene - ala podizanje short end krive u nebesa, prosto zatvaranje bezi, zabranjivanje short tradinga, ... itd.

A mnogu sirotinju je teško maltretirati više nego što ih je kolektivni zapad do sada maltretirao - pogledaj (mali primer, i ne preterano precizan, ali indikativan) npr odnos PPP i nominal GDP-ja nekih država - po definiciji meren u USD on je 1 za US, al recimo 3 za Tursku, 2 za Rusiju, 1.66 za Kinu, 2 za KSA, 3.3 za Indiju ...

U obaška amaterskom, ad-hoc smislu to je slabašna mera ali indikacija koliko je neka valuta i na silu potisnuta u nekoj zemlji da bi se iz te zemlje i na silu crpila vrednost.

A pogledaj drugi primer diferencijala - odnos "pljačkanja" i proizvodnje pa prodaje: prodati nije prelako ni onako, a teško kako ti skače valuta.

Svaka čast na marketinškim kampanjama gde mi, ajd Samsung, ne mora Apple, proda mobilni za 1,000 funti, al uzmi Srkija P pod ruku pa razmislite kao tim da li ćete lakše zapatiti, ako vam se da lova i odrešene ruke, širu eletroniku plus software u Srbiji, ili bušenje nafte, polaganje cevovoda ispod mora, hypersonic materijale i automatsku kontrolu (sad i sa užom eletronikom i softverom) ...

... kaže jedan analitičar: zemlje kao Rusija imaju skro pa algoritamsko rešenje tehnološkog razvoja. Kod Rusa konkretno su glavni problemi lova, pa strukture - ajd izazov, ali ko misli da one nisu izazov u US se vara, tamo je ipak $1 kesica šrafova iz prodavnice $75 kad Raytheon potražuje toškove od države, pa tako do 800-900 milijardi godišnje, dok je NASA budžet ua 23 dal 24 milijarde, a cenim da i za to, za razliku od uvrtanja ruke državi oni imaju kao alat samo plakanje na ramenu.

Ima sve više analitičara koji, npr, kažu da je ruski GDP veći od Nemačkog (u PPP smislu su relativno slični, zvanično Nemci vode sa 15%).

Al gledaj strategijski, energije, hrane, sirovine, xTreme tech, pa broj ljudi, al ajde - lakše je napraviti Mielle veš mašinu nego skalameriju za polaganje gasovoda, BMW M5 nego svemirski brod, ... otud Rusima "samo" treba lova i disciplina (ok, smajli, znam) i vreme.

A Kinezi - oni su drugačiji svet, njima ne treba valuta da maltretiraju kupce, nego da pomognu kupcima za zapate zdravu ekonomiju da bi im i dalje prodavali stvari.

Elem, in "europe-is-fucked" igrici dizanje severnog toka od strane anglosaksonaca je žuti pojas nivo, kupovanje europarlametaraca plavi, tuitamo suicided (politički ili za-prave) kandidat beli, dolar crni pojas treći dan - i Evropa ga mrzi ko Nemca onog trenutka kad spoznaju da je FED pobedio i da više ne mogu da ga dobiju koliko hoće, i ispod cene - tj jako mu je malo prijatelja ostalo ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:52 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
valja razmisliti

Znaci ti otpadas..

Ajd onda ti razmisli pa saopšti.

Ej bre saopstila sam do sada jedno 100x, ako si glup nisi slep.. :))

Ne, nisi.
Ni jednom
Sve što se iz tvojih komentara može videti je mržnja i krvoločnost.
A to nije politika.
Sa takvima se može na blogu zajebavati, ali u realnom ratu ne, takvima sleduje metak u potiljak.
Ne zato što to neko voli, nego zato što nema drugog načina.

Prizivati Makijevku, i radovati se ponavljanju, može samo nepopravljiv psihopata.

Na njega šalješ istog takvog, samo sa tvoje strane, i DUM!

Nema tu razmišljanja o politici.




Aaahahaha Laki se malo unervozio..


A jesi primetila kako sve češče huči ovde sebe voli da vidi i predstavlja kao manjeviše jedinog koji "razmišlja", koji "hrabro iznosti stavove", kojeg "nisu dresirali", koji poznaje prošlost sadašnjost budućnost, koji se nije nagutao propagande, dok ostali, logično, jesu, određuje apsolutne istine i nacionalne interese i objašnjava šta nam valja činiti. Vrlo skroman čovek. Krenuo je da guzi svakog ko kaže nešto što nije na toj njegovoj arhaično do priglupoj naci liniji, ne samo mene, nego bukvalno svakog. I uvek iste fraze, ti si glup pa su te obrlatili propagadnom a ja sam pametan pa me nisu obrlatili propagandom. Jok i nisu, za njega je i Mašu i Medveda opasno da gleda.

solo solo 17:54 08.01.2023

Re: Naratesa

Nekad samu sebe iznenadim koliko sam inteligentna, jbt kao uspavana lepotica, spavkam i pričam pametno i u snu. :))


Lažeš i kad lažeš.

Lažeš i u snu.
softelectronics_e softelectronics_e 18:14 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Milan Novković
shmoo
softelectronics_e
apacherosepeacock
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.





Nego, iako se vijore ruske zastave sve je vise Rusa koji se uzdaju u ispadanje Putina kroz prozor (ili rupi medju oci carne:) jer sve vise shvataju koliko ih sopstveni mediji lazu, kao i da imaju veoma jednostavan izbor, da za Putina i njegovu slobodu terora izginu kao psi u Ukrajini, ili za svoju slobodu i slobodu buducih im generacija izginu u Moskvi u sukobu sa teroristima iz Kremlja..




Bez zajebancije!
Nije mi jasno zašto Rusi ne završe taj rat?
Zašto smaraju?




Можда зато (кад већ мора да се ратује, а очигледно је да се мора) да не би изгинуло онолико цивила колико је гинуло у САД/НАТО интервенцијама широм света?

Не знам, само нагађам да би то могло бити у питању.

А можда све то има везе и са Давос крауд, токовима новца, кинеским утицајем (Канађани тек сада, пре неки дан, усвојили закон којим се забрањује продаја некретнина странцима ,... Касно се сетили, Ванкувер је ионако већ кинески...)

То Милан Новковић зна.


Ovo što se dešava je (skoro) sve scripted - planirano u obliku mnogo jako scenarija za koje se unapred pripremio superiorni odgovor.

I scripted ne samo od strane Rusije nego rusko-kineskog strategijskog partnerstva, sa onda manjim ali jako bitnim igračima tipa Indija, Turska, Iran, Saudijska Arabija, itd.

Naravno, na nižim i lokalizovanim nivoima tu su i mali porazi i neočekivano, ali ništa tako se ne dešava na nivoima koji mogu da ugroze strategiju.

Setite se početnog cilja u na prvi pogled osnovnim crtama: denacifikacija Ukrajine, demilitarizacija Ukrajine i pomeranje evropske security arhitekture (trivijalizovano: vraćanje NATOa iza granica koje su imali pre raspadanja Varšavskog Pakta i Sovjetskog Saveza).

To je bilo za najšire mase, a znalo se da se to neće prihvatiti, kao što se i znalo sve ovo što je Merkelova rekla, pa Hollande, pa Kisindžer (gde savetuje kolektivni zapad da "nije u redu" da se "komada" Rusija (to da kolektivni zapad, anglosaksonci pogotovo, jedini "spas" vidi i dalje u neokoloniijalizmu i imperijalizmu, tj pljačkanju drugih i veštačkom obaranju cene commodities (energenata, metala, hrane, ...) još samo sve manji procenat MSM konzumenata ne kapira, pa i ovo od strane Merkelove i Kisindžera zbunjuje - oni znaju da to većina zna, Rusi i Kinezi, naravno, pa upravo skoro svaka državica veća od prigrevačke grofovije, pa znaju i da "karaću te" Bate Živojinovića ne plaši više nikog većeg od Sirije, i interesantno je bilo zašto su to uopšte rekli:

- Moguće da bi zabili sitan nož u leća nestvarno bizarne kolektivno zapadne kampanje - urušavli se ubrzano i pre rata, i insistiraju na daljem ubrzavanju urušavanja - i.e. daju sitan materijal nekim MSM medijima i kockicu po kockicu im iscede poneku korisnu info koja će izbaciti ponekog cnn-ovca i sliočnog iz isto tako nadrealnog neznanja i napaljenosti na nivou zabavišta.

- Nemci su zagonetka - utisak koji ostavljaju je da jedino Davos Crowd (težinski velikim delom Nemci, stara evropska aristokratija sa pridruženim ograncima tipa britanske imperije i slično) želi da se amerika potpuno raspadne (vidi ironiju, pola Amerike im duva u jedra bez i trunke kapiranja da im se radi o glavi) - tj Kinezi i Rusi to ne žele, oni žele da kolektivni zapad svedu na meru koja više ne uključuje hegemoniju, neo-kolonijalnost pa imperializam, sve sa usual goodies tipa hibridnih ratova sa razaranjem, ubijanjem, brutalnom pljačkom itd. Kinezi imaju oko 1000 milijardi dolara US rezervi, Rusi su u neverovatnom usponu i stvarno veruju u multi-polarnost i povrh self-preservatiuon kao osnovnog instinkta.

Ukrajina - jadni obični ljudi, uvukli su ih u "meat-grinder", klanicu, a i da žele samo inicijativno da uspore i krenu ka nekom dealu ne dozvoljavaju im, e sad:

- Ajd anglosaksonci, to je common knowledge

- Ali Nemci i još dosta njih, da se vratimo, "ulažu" u NATO koliko moraju, a sede na ogradi i čekaju da se taj NATO uruši - pa se i ovaj najizazvoniji deo Ruske osnovne strategije za mase, nova evropska security arhitektura, izgleda, sasvim moguće, dešava neočekivano brozo, iako je deo prorađenih strategija.

Prosto ih polako "troše", treba im vreme, to vreme pomaže i u unošenju razdora u kolektivni zapad, kineski lock-down su bili deo toga (podrivanja supply chaina), kinesko otvaranje sada je deo plana (podrivanje pokušaja stavljanja plafona na cene nafte, pa popunjavanje strategijskih rezervi, od kojis se preživelo od februara prošle godine, ... itd.

U zbunjozi, iako obrisi zapadnih igrača, u sastavu i strategijama, ni dalje nisu potpuno jasni, sve više liči da su čak i "moćni" neocons najobičniji korisni idioti Davos Crowda. A taj "crowd" nije baš britalno otkačen od onoga što šira Nemačka vidi kao strategijske interese.

Elem, većina zapadnih vlada je pre mid-term pucanjima, bankrotstvima, i zato je Great Reset trudbeništvo big thing, gde ima raznih lovaca, konja i topov što bi Alse rekao:

- Veći isprovocirani rat gde se prosto proglasi outright bankrotsvo i resetuje, Rusi krivi, raji lako prodati.

- CBDC (Central Bank Digital Currency) uz vakcine, zdravstva u širem smislu, green new dilove itd gde će u tranziciji staviti narod pod potpunu kontrolu, najsiromašnije i potencijalno najeksplozivnije umrtviti plaćanjem osnovnih plata bez bilo kakovg rada, većinu do upper middle class opljačkati i isto svesti na "nećeš ništa imati, a bićeš srećan", ...

Da ponovim kako su to pukle zapadne države:
- pozajmile previše novca po skoro nultim kamatama, čak i negativnim (daš mi 1000 evra ja ti za 10 godina vratim isto 1000 ili čak samo 950)
- nisu uspeli sa tim novcem da ožive privredu
- kako im je sve teže bilo plasirati obveznice (države uglavnom tako pozajmljuju) počeli su da uvrću ruku penzionim fondovima, osiguravajućim društvima itd da kupuju te obeznice
- obveznicama cena na sekundarnom tržištu opada kako rastu kamate (zašto bi neko treći od tebe kupio moju obveznicu za 1000 evra, ako neće imati nikakvu kamatu, ako može da stavi keš u banku i dobije neku kamatu. Tako, ako si ti kupio obveznicu za 1000 evra sada, kada je kamata na keš porasla, ako želiš da je prodaš moraš da daš popust, npr prodaš je za 850 evra)
- nači simples, u UK je već morala da interveniše država da bi spasila neke fodnove (to je interesantna i kompleksna priča za neko drugo vreme, gde je UK pod Liz Truss, ma kako nesposobnoj, uz pomoć fragmenata deep-gov, pokušala da se izmigilji iz još uvek čeličnog zagrljaja EU (Davos Crowd) pa dobili po prstima

... itd, ukratko, Global South čeka i aktivno radi da kolektivni zapad iskrvari, većina u kolektivnom zapadu pasivno čeka isto to sedeći na ogradama, al moraju da se ponašaju na trenutke da ne bi dobili packe, a Rusi su ...

... masters of deception, ultimativni stratezi i jako je teško prognozirati, iako sve više njih skreće pažnju na deo njihovih rules i strategija - uvek uzvrtate udarac, često otvarajući novi front, uz pomoć Kineza i ostalih. Primeri:

- Maestralnu su prevukli Turke na svoju stranu - to već ide dosta godina, Tursko mirenje sa Sirijom verovatno psolednja slamka (tj kreću sad udari po NATo, čitaj US instalacijama po Siriji)

- Saudijska Arabija ke pred pragom plasiranja prvih barela nafte preko Šangajske (jel tamo bejaše) berze, gde će prvi bid u kineskoj valuti, sve garantovano zlatom, biti, ko hoće datum, inflection point (koleno u krivi urušavanja) u opadanju dolara kao superiorne rezervne valute celog sveta, a na tome im sedi hegemonija, više manje (plus sila, ok, al tu su izgubili rat već, iako su heavily armed and exptremely dangerous)

Eto, ukratko (umem ja i kraće, al da se Emsi ne naljuti


Milane, od svega što si ovde napisao, meni se nametnulo jedno razmišljanje.
Dakle, kako je moguće da su Zapadnjaci tako intelektualno atrofirali i zapostavili svoj razvoj.
Zasnivajući ga samo na prodavanju magle uz upotrebu sile?
Kako je to moguće da ih Rus i Kinez nadjebu pameću?
Meni je to, ipak, teško prihvatljivo?
Milan Novković Milan Novković 18:34 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

softelectronics_e
Milan Novković
shmoo
softelectronics_e
apacherosepeacock
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.





Nego, iako se vijore ruske zastave sve je vise Rusa koji se uzdaju u ispadanje Putina kroz prozor (ili rupi medju oci carne:) jer sve vise shvataju koliko ih sopstveni mediji lazu, kao i da imaju veoma jednostavan izbor, da za Putina i njegovu slobodu terora izginu kao psi u Ukrajini, ili za svoju slobodu i slobodu buducih im generacija izginu u Moskvi u sukobu sa teroristima iz Kremlja..




Bez zajebancije!
Nije mi jasno zašto Rusi ne završe taj rat?
Zašto smaraju?




Можда зато (кад већ мора да се ратује, а очигледно је да се мора) да не би изгинуло онолико цивила колико је гинуло у САД/НАТО интервенцијама широм света?

Не знам, само нагађам да би то могло бити у питању.

А можда све то има везе и са Давос крауд, токовима новца, кинеским утицајем (Канађани тек сада, пре неки дан, усвојили закон којим се забрањује продаја некретнина странцима ,... Касно се сетили, Ванкувер је ионако већ кинески...)

То Милан Новковић зна.


Ovo što se dešava je (skoro) sve scripted - planirano u obliku mnogo jako scenarija za koje se unapred pripremio superiorni odgovor.

I scripted ne samo od strane Rusije nego rusko-kineskog strategijskog partnerstva, sa onda manjim ali jako bitnim igračima tipa Indija, Turska, Iran, Saudijska Arabija, itd.

Naravno, na nižim i lokalizovanim nivoima tu su i mali porazi i neočekivano, ali ništa tako se ne dešava na nivoima koji mogu da ugroze strategiju.

Setite se početnog cilja u na prvi pogled osnovnim crtama: denacifikacija Ukrajine, demilitarizacija Ukrajine i pomeranje evropske security arhitekture (trivijalizovano: vraćanje NATOa iza granica koje su imali pre raspadanja Varšavskog Pakta i Sovjetskog Saveza).

To je bilo za najšire mase, a znalo se da se to neće prihvatiti, kao što se i znalo sve ovo što je Merkelova rekla, pa Hollande, pa Kisindžer (gde savetuje kolektivni zapad da "nije u redu" da se "komada" Rusija (to da kolektivni zapad, anglosaksonci pogotovo, jedini "spas" vidi i dalje u neokoloniijalizmu i imperijalizmu, tj pljačkanju drugih i veštačkom obaranju cene commodities (energenata, metala, hrane, ...) još samo sve manji procenat MSM konzumenata ne kapira, pa i ovo od strane Merkelove i Kisindžera zbunjuje - oni znaju da to većina zna, Rusi i Kinezi, naravno, pa upravo skoro svaka državica veća od prigrevačke grofovije, pa znaju i da "karaću te" Bate Živojinovića ne plaši više nikog većeg od Sirije, i interesantno je bilo zašto su to uopšte rekli:

- Moguće da bi zabili sitan nož u leća nestvarno bizarne kolektivno zapadne kampanje - urušavli se ubrzano i pre rata, i insistiraju na daljem ubrzavanju urušavanja - i.e. daju sitan materijal nekim MSM medijima i kockicu po kockicu im iscede poneku korisnu info koja će izbaciti ponekog cnn-ovca i sliočnog iz isto tako nadrealnog neznanja i napaljenosti na nivou zabavišta.

- Nemci su zagonetka - utisak koji ostavljaju je da jedino Davos Crowd (težinski velikim delom Nemci, stara evropska aristokratija sa pridruženim ograncima tipa britanske imperije i slično) želi da se amerika potpuno raspadne (vidi ironiju, pola Amerike im duva u jedra bez i trunke kapiranja da im se radi o glavi) - tj Kinezi i Rusi to ne žele, oni žele da kolektivni zapad svedu na meru koja više ne uključuje hegemoniju, neo-kolonijalnost pa imperializam, sve sa usual goodies tipa hibridnih ratova sa razaranjem, ubijanjem, brutalnom pljačkom itd. Kinezi imaju oko 1000 milijardi dolara US rezervi, Rusi su u neverovatnom usponu i stvarno veruju u multi-polarnost i povrh self-preservatiuon kao osnovnog instinkta.

Ukrajina - jadni obični ljudi, uvukli su ih u "meat-grinder", klanicu, a i da žele samo inicijativno da uspore i krenu ka nekom dealu ne dozvoljavaju im, e sad:

- Ajd anglosaksonci, to je common knowledge

- Ali Nemci i još dosta njih, da se vratimo, "ulažu" u NATO koliko moraju, a sede na ogradi i čekaju da se taj NATO uruši - pa se i ovaj najizazvoniji deo Ruske osnovne strategije za mase, nova evropska security arhitektura, izgleda, sasvim moguće, dešava neočekivano brozo, iako je deo prorađenih strategija.

Prosto ih polako "troše", treba im vreme, to vreme pomaže i u unošenju razdora u kolektivni zapad, kineski lock-down su bili deo toga (podrivanja supply chaina), kinesko otvaranje sada je deo plana (podrivanje pokušaja stavljanja plafona na cene nafte, pa popunjavanje strategijskih rezervi, od kojis se preživelo od februara prošle godine, ... itd.

U zbunjozi, iako obrisi zapadnih igrača, u sastavu i strategijama, ni dalje nisu potpuno jasni, sve više liči da su čak i "moćni" neocons najobičniji korisni idioti Davos Crowda. A taj "crowd" nije baš britalno otkačen od onoga što šira Nemačka vidi kao strategijske interese.

Elem, većina zapadnih vlada je pre mid-term pucanjima, bankrotstvima, i zato je Great Reset trudbeništvo big thing, gde ima raznih lovaca, konja i topov što bi Alse rekao:

- Veći isprovocirani rat gde se prosto proglasi outright bankrotsvo i resetuje, Rusi krivi, raji lako prodati.

- CBDC (Central Bank Digital Currency) uz vakcine, zdravstva u širem smislu, green new dilove itd gde će u tranziciji staviti narod pod potpunu kontrolu, najsiromašnije i potencijalno najeksplozivnije umrtviti plaćanjem osnovnih plata bez bilo kakovg rada, većinu do upper middle class opljačkati i isto svesti na "nećeš ništa imati, a bićeš srećan", ...

Da ponovim kako su to pukle zapadne države:
- pozajmile previše novca po skoro nultim kamatama, čak i negativnim (daš mi 1000 evra ja ti za 10 godina vratim isto 1000 ili čak samo 950)
- nisu uspeli sa tim novcem da ožive privredu
- kako im je sve teže bilo plasirati obveznice (države uglavnom tako pozajmljuju) počeli su da uvrću ruku penzionim fondovima, osiguravajućim društvima itd da kupuju te obeznice
- obveznicama cena na sekundarnom tržištu opada kako rastu kamate (zašto bi neko treći od tebe kupio moju obveznicu za 1000 evra, ako neće imati nikakvu kamatu, ako može da stavi keš u banku i dobije neku kamatu. Tako, ako si ti kupio obveznicu za 1000 evra sada, kada je kamata na keš porasla, ako želiš da je prodaš moraš da daš popust, npr prodaš je za 850 evra)
- nači simples, u UK je već morala da interveniše država da bi spasila neke fodnove (to je interesantna i kompleksna priča za neko drugo vreme, gde je UK pod Liz Truss, ma kako nesposobnoj, uz pomoć fragmenata deep-gov, pokušala da se izmigilji iz još uvek čeličnog zagrljaja EU (Davos Crowd) pa dobili po prstima

... itd, ukratko, Global South čeka i aktivno radi da kolektivni zapad iskrvari, većina u kolektivnom zapadu pasivno čeka isto to sedeći na ogradama, al moraju da se ponašaju na trenutke da ne bi dobili packe, a Rusi su ...

... masters of deception, ultimativni stratezi i jako je teško prognozirati, iako sve više njih skreće pažnju na deo njihovih rules i strategija - uvek uzvrtate udarac, često otvarajući novi front, uz pomoć Kineza i ostalih. Primeri:

- Maestralnu su prevukli Turke na svoju stranu - to već ide dosta godina, Tursko mirenje sa Sirijom verovatno psolednja slamka (tj kreću sad udari po NATo, čitaj US instalacijama po Siriji)

- Saudijska Arabija ke pred pragom plasiranja prvih barela nafte preko Šangajske (jel tamo bejaše) berze, gde će prvi bid u kineskoj valuti, sve garantovano zlatom, biti, ko hoće datum, inflection point (koleno u krivi urušavanja) u opadanju dolara kao superiorne rezervne valute celog sveta, a na tome im sedi hegemonija, više manje (plus sila, ok, al tu su izgubili rat već, iako su heavily armed and exptremely dangerous)

Eto, ukratko (umem ja i kraće, al da se Emsi ne naljuti


Milane, od svega što si ovde napisao, meni se nametnulo jedno razmišljanje.
Dakle, kako je moguće da su Zapadnjaci tako intelektualno atrofirali i zapostavili svoj razvoj.
Zasnivajući ga samo na prodavanju magle uz upotrebu sile?
Kako je to moguće da ih Rus i Kinez nadjebu pameću?
Meni je to, ipak, teško prihvatljivo?

Ako malo razmisliš videćeš da sve imperije zamru vremenom, tako i većina moćnika pojedinaca počne da ludi ad nekontrolisane moći.

Ima mnogo razloga: negativna selekcija, dekadencia, korumpiranost, gramzivost, crony odnosti, premalo realnih izazova dok si najmoćniji i rado koristiš silu, emotivna nestabilnost ključnih ljudi, ... itd.


Ima i na prvi pogled benignih razloga, ali ipak bitnih: npr ja znam ljudi koji su pošteno imali degrees u matematici, AI, PhDs ... ali jako malo ostali hands-on, munjevito promovisani u team-leadere i project managere pošto je takad sistem da ih je više plaćao - oni onda često rukovode boljima od sebe, odobravaju im budžete i grantove, ... a naj ideje ponekad ne mogu da isprate.

I to sve ne bi bilo tako strašno da oni slabiji, i često potlačeni, ne idu u budućnost po potpuno drugim obrascima, zdravijim, često zato što tako moraju, često su "naivni" pa ne promovišu dovoljno u sebi rapidnu jurnjavu za lovom i vlašću, .... razmisli, naći ćeš i sam bar nekoliko desetina razloga.

A moral nam je otupljen zato što, u većini slučajeva, ne vidimo sebe kao neki širi sistemski rizik ili štetu, od likova tipa "daj da se kraducka malo, to je kap u okeanu prema velikima", do samo da podmirim svoju decu pa ću se zamonašiti
gvozden1 gvozden1 19:03 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


A jesi primetila kako sve češče huči ovde sebe

Makar kažem onome na koga mislim, a ne ovako kao ti, sa drugim pričaš o trećem, iako je taj treći prisutan.

To se, Srki, zove ogovaranje, i nepristojno je, to nikad ne radi vaspitan čovek.
A vaspitanje iz kuće potiče.
softelectronics_e softelectronics_e 19:05 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Milan Novković
softelectronics_e

...
Milane, od svega što si ovde napisao, meni se nametnulo jedno razmišljanje.
Dakle, kako je moguće da su Zapadnjaci tako intelektualno atrofirali i zapostavili svoj razvoj.
Zasnivajući ga samo na prodavanju magle uz upotrebu sile?
Kako je to moguće da ih Rus i Kinez nadjebu pameću?
Meni je to, ipak, teško prihvatljivo?

Ako malo razmisliš videćeš da sve imperije zamru vremenom, tako i većina moćnika pojedinaca počne da ludi ad nekontrolisane moći.

Ima mnogo razloga: negativna selekcija, dekadencia, korumpiranost, gramzivost, crony odnosti, premalo realnih izazova dok si najmoćniji i rado koristiš silu, emotivna nestabilnost ključnih ljudi, ... itd.


Ima i na prvi pogled benignih razloga, ali ipak bitnih: npr ja znam ljudi koji su pošteno imali degrees u matematici, AI, PhDs ... ali jako malo ostali hands-on, munjevito promovisani u team-leadere i project managere pošto je takad sistem da ih je više plaćao - oni onda često rukovode boljima od sebe, odobravaju im budžete i grantove, ... a naj ideje ponekad ne mogu da isprate.

I to sve ne bi bilo tako strašno da oni slabiji, i često potlačeni, ne idu u budućnost po potpuno drugim obrascima, zdravijim, često zato što tako moraju, često su "naivni" pa ne promovišu dovoljno u sebi rapidnu jurnjavu za lovom i vlašću, .... razmisli, naći ćeš i sam bar nekoliko desetina razloga.

A moral nam je otupljen zato što, u većini slučajeva, ne vidimo sebe kao neki širi sistemski rizik ili štetu, od likova tipa "daj da se kraducka malo, to je kap u okeanu prema velikima", do samo da podmirim svoju decu pa ću se zamonašiti

M'da!
Pre nego sam počeo da radim u Institutu, počeo sam kao mlad inženjer u jednoj ozbiljnoj firmi, ozbiljnoj u to vreme.
Nije prošlo dugo, direktor me zove na razgovor i kaže mi da će me postaviti za rukovodioca. Naravno, respektovao sam tog direktora, jer je i on išao komunjarama na kitonijus.
Ali su mogli da mu duvaju, pošto je bio prepametan.
Ja sam rekao da me to ne zanima, jer na takav način nikada neću postati inženjer.
Mog druga potpuna nekompetentnost za rukovođenje nije sprečila da to rukovodeće mesto prihvati sa oduševljenjem.
Naravno da od njega nikada nije ni postao inženjer.
literatesa literatesa 20:00 08.01.2023

Re: Naratesa

Lažeš i kad lažeš.

Lažeš i u snu.

Hm, ko bi znao bolje od tebe. Ti za ovo drsko skrivanje na otvorenom dobiješ i preporuke, zamisli dubinu ne znam sa čim bih uporedili dubinu, laž je sitnica.

literatesa literatesa 20:04 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ko rekao Kinezi? :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:07 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

gvozden1

A jesi primetila kako sve češče huči ovde sebe

Makar kažem onome na koga mislim, a ne ovako kao ti, sa drugim pričaš o trećem, iako je taj treći prisutan.

To se, Srki, zove ogovaranje, i nepristojno je, to nikad ne radi vaspitan čovek.
A vaspitanje iz kuće potiče.



Huči, ako je ovo ogovaranje onda je tvoje kućno vaspitanje izuzetno problematično, zapravo je kao da si u domu za nezbrinutu decu i mlađe maloletne delikvente rastao, pošto ti to radiš redovno, sa skoro svim neistomišljenicima ovde, čak i onima koji su bili najureni sa bloga, i znaš da nisu tu. Ja sam bar milion puta video moje, ili Anžino ime u tvojim komenentarima u ne baš najslepšem svetly, i ako znaš da sam tu i da nije nikad bilo problem da mi se bilo šta kaže.

Nije, pobrkao si pojmove, ogovaranje bi bilo da sad ja pišem privatnu poruku alapačeros pa te tu izopanjkavamo uzduž i popreko, ideš ulicom i šutacaš, ne znaš šta te spopalo. Ja to ne radim, ovde sam se nadovezao na njen komentar, pošto si upravo demonstrirao opisani problem, uz punu svest da ćeš da pročitaš i da reaguješ (drugim, rečima i na dupe bi progovorio, a i to tek da nešto kažeš).

Sad, nadao sam se da će to da kod tebe izazove neko samopromišljanje, introspekciju, da shvatiš da je ovo prosto dobronamerno opažanje u vezi sa tvojim ponašanjem koje u poslednje vreme sve češće demonstriraš. Ali izgleda da kiritka nije naišla na plodno tle, ipak si ti suviše mator da se menjaš na bolje.
gvozden1 gvozden1 22:28 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

sa skoro svim neistomišljenicima ovde, čak i onima koji su bili najureni sa bloga, i znaš da nisu tu

A sad i izmišljanje.
Očekivano, to je taj set.

. Ja sam bar milion puta video moje, ili Anžino ime u tvojim komenentarima u ne baš najslepšem svetly

Kao primer, i uglavnom kad ne učestvuješ u raspravi.
I ti to radiš sa mojim imenom, ali ti to nikad nisam zamerio, nekad se javim tek da vidiš da sam pročitao, nekad ne.

Ovo što ti sad radiš je nešto drugo, ali da bi se razlika shvatila potrebno je, jebiga, vaspitanje.
. Ali izgleda da kiritka


A tek ovo, nadmenost koja dozvoljava da se nekome kaže, ja to za tvoje dobro.
Tipično skorojevićski.

I paket je skoro pa kompletan, laž, ogovaranje i skorojevićevština.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:11 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Nego, iako se vijore ruske zastave sve je vise Rusa koji se uzdaju u ispadanje Putina kroz prozor (ili rupi medju oci carne:) jer sve vise shvataju koliko ih sopstveni mediji lazu, kao i da imaju veoma jednostavan izbor, da za Putina i njegovu slobodu terora izginu kao psi u Ukrajini, ili za svoju slobodu i slobodu buducih im generacija izginu u Moskvi u sukobu sa teroristima iz Kremlja..


nesto mi je realnije da se desi jos neki mh17 nego tvoj prizeljkivani scenario.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:15 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

PS. Mislis sad ce ekipa tamo, Putin ili neko drugi, koji drmaju Rusijom da zapocnu nuklearni rat u kome ce i sami da budu nafilovani nukom da dignu sebe, nafatirane milijardama i moci u tolikoj zemljetini i da pobiju sebe i svoju decu, familije i svoju buducnost? Oce kurac.


koliko ti veze sa zivotom u rusiji nemas a volis da baljezgas. pojesce vas za dorucak.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:18 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Toliko lose, potcenjivacko, misljenje imas o Rusima. Jeljcin, Putin, to je valjda jedino sto je Rusija mogla da rodi po tebi, to je tvoj domet i poznavanje


ne, mogla je da rodi i jednog rutea

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:54 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Da li tamo ima onih koji se ne slažu sa klovnom pa su odmaglili po Evropi, a evo ih nešto malo i u Srbiji?


evo sad jedno nagradno pitanje za pajica i maksu -

u koju zemlju je zbrisalo najvise ukrajinskih izbeglica?

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:58 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Nivo na kom sam ja je poslednji neprofesionalni nivo. Malo njih ima preko 2000 a da nemaju neku titulu, makar da je to majstorski kandidat. To je već skroz drugi nivo. Ali, kao što na primer 1700 dobija 1200 u skoro svakoj partiji, slično tome 2500 dobija i 2100 u skoro svakoj partiji. 2500 je već nivo ozbiljnih velemajstora. Mi smo ih kroz istoriju imali više, samo da pomenem Gligorića kog je Fišer uključio u svoju listi "10 najvećih u istoriji".


za sve sahovske komentare, i tvoje i tesine.

chess.com je malo dzukacki jer ce te sa iole vecim ratingom ako izvuces nekog pacera a ne abortiras na vreme skinuti masu poena, ako izgubis jer ti se recimo prekinula veza. na stranu sto svako moze da stavi da je ekspert pa da pocne od 1800...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:04 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Pa šta misliš o njima?
Kakvi su to ljudi koji beže iz svoje zemlje koja je napadnuta?


samo se seti devedesetih - iz koje zemlje nije bilo 'ratnih' izbeglica.
i pajz' sad - po istom arsinu kako su bezali bosanci - (jerbo su bili 'napadnuti' zar ne) - ocekivao bi neutralan posmatrac da su isto tako bezali i srbi 99.

guess what - nije se desilo (c) by ne secam se vise ko (mislim maksa, ali ako je on on je vec antipod sopstvenog (c)).
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:07 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Nego jesi li ti siguran da postoje ti milioni ukrajinskih cenzurisanih dezertera, ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu, ili možda sam izmaštao jer ti se takva vizura događanja više sviđa i uklapa u narativ koji mesecima sisaš ko tele kravu, da se dotaknemo ovde i teme bloga?



ne postoje milioni, nego nekih 800,000 muskaraca koji su zbrisali.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:10 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ako mene pitaš, ne znam.
Ono što znam je da se treba čuvati ovih što "znaju"


e onaj benedikt ili tako nekako - naprasno nestade? pokupilo ga?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:20 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

jagnjetina na Jablanici


kod Gojka...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:21 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Meni je više njih reklo da je Trebinje najlepši srpski grad.


da potpisem - rekao bih da postoje dva najlepsa. jedan je trebinje, drugi si oslikao gore.
maksa83 maksa83 03:06 09.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

.
Черевићан Черевићан 15:53 02.01.2023

nulla servitus turpior est quam voluntaria

а to je već neka druga priča

језички колорит........ а у наративу
побуди у нама ...вабљиву новину,
евокација .............у новој обланди
успе дочарати мамљиву празнину
mlatisa mlatisa 16:27 02.01.2023

Контрола

У блогу је дат више синтаксни опис наратива. Уобичајено мислимо о наративу као о поруци између редова. Некада тих порука има више.

Нпр.
"Путин има рак" порука издржи Европо девастацију своје привреде још само мало. Порука Русији не вреди да се опирете.

Иста порука иде кроз наслове
Путин се уср'о.
Русија остаје без пројектила.
Сви Руси побегоше из Русије.
Руси погли цену некретнина.

Ово последње има и поруку Руси су криви. Нисмо ми. Мајке нам

Итд, итд.....

Постаје поприлично досадно читати наше (и не само наше) медије.

Слична прича је била и за време короне. Свако може да прегледа историју вести и да закључи сам.

Како препознати "наратив" испод текста? Онај ко протура наратив гура текстове сличне, али не исте, садржине.
jinks jinks 16:31 02.01.2023

Re: Контрола

У блогу је дат више синтаксни опис наратива. Уобичајено мислимо о наративу као о поруци између редова. Некада тих порука има више.


Naravno, ima ljudi koji čitave živote prožive baveći se narativima.

Како препознати "наратив" испод текста? Онај ко протура наратив гура текстове сличне, али не исте, садржине.

Ne znam, u jednom od prethodnih komentara je nagovešteno kako bi narativ mogao delom da se prepozna i po uverenjima i predubeđenjima na koje se oslanja, više nego po idejama.
maksa83 maksa83 18:44 02.01.2023

Re: Контрола

Naravno, ima ljudi koji čitave živote prožive baveći se narativima.

Kolokvijalno ih zovemo popovi.
angie01 angie01 18:58 02.01.2023

Re: Контрола

Kolokvijalno ih zovemo popovi.




...p(r)opovednici.
zoja444 zoja444 19:04 02.01.2023

Re: Контрола

da li su i komentari na blogove narativ?
maksa83 maksa83 19:05 02.01.2023

Re: Контрола

angie01
Kolokvijalno ih zovemo popovi.

...p(r)opovednici.

Ali stvarno. Čitam sve ovo ovde u zabezeku kako je narativ nešto specijalno novo što nam se eto desilo i kao kuku lele šta ćemo sad sa narativima ovako nesviknuti na njih, a narativ bukvalno najstarija stvar na svetu i osnov svakog društva, možda čak i naše svesti kao takve.

U početku beše Reč, i reč beše u Boga, i Bog beše Reč.

angie01 angie01 19:11 02.01.2023

Re: Контрола

Ali stvarno. Čitam sve ovo ovde u zabezeku kako je narativ nešto specijalno novi što nam se eto desilo i kao kuku lele šta ćemo sad sa narativima ovako nesviknuti na njih, a narativ bukvalno najstarija stvar na svetu i osnov svakog društva, možda čak i naše svesti kao takve.

U početku beše Reč, i reč beše u Boga, i Bog beše Reč.


slazem se potpuno,...

...nisam procitala blog, nemam pojma sta tamo pise.
jinks jinks 19:13 02.01.2023

Re: Контрола

Ali stvarno. Čitam sve ovo ovde u zabezeku kako je narativ nešto specijalno novi što nam se eto desilo i kao kuku lele šta ćemo sad sa narativima ovako nesviknuti na njih, a narativ bukvalno najstarija stvar na svetu i osnov svakog društva, možda čak i naše svesti kao takve.


To upravo i jeste rečeno u blogu, posebno u jednom od prvih komentara, da je narativ jedna od osnovnih stvari na ovom svetu, oduvek.

Jedino što se zadnjih nekoliko vekova verovalo da su ideje starije od narativa, što je poprilično izgleda opovrgnuto upravo ovim sadašnjim 21. vekom.
maksa83 maksa83 19:15 02.01.2023

Re: Контрола

Jedino što se zadnjih nekoliko vekova verovalo da su ideje starije od narativa, što je poprilično izgleda opovrgnuto upravo ovim sadašnjim 21. vekom.

Kako ideja može da postoji bez narativa?
shmoo shmoo 19:16 02.01.2023

Re: Контрола

maksa83
Jedino što se zadnjih nekoliko vekova verovalo da su ideje starije od narativa, što je poprilično izgleda opovrgnuto upravo ovim sadašnjim 21. vekom.

Kako ideja može da postoji bez narativa?



И како наратив може да постоји без идеје?

Рекох већ мало горе, кокошка или јаје?

jinks jinks 19:17 02.01.2023

Re: Контрола

Kako ideja može da postoji bez narativa?


Pa ni ne može, to je rečeno kako u blogu, tako i u nekim od komentara.

Ideja i narativ idu zajedno, i jedno bez drugog ne mogu. Jedino što se jedno vreme verovalo da su, na primer, ideje u osnovi svega. Što se pokazalo kao netačno, po svoj prilici. Što opet ne znači ni da je sve u narativu.
angie01 angie01 19:20 02.01.2023

Re: Контрола

Što se pokazalo kao netačno, po svoj prilici


kao na primer?
maksa83 maksa83 19:21 02.01.2023

Re: Контрола

Ideja i narativ idu zajedno, i jedno bez drugog ne mogu. Jedino što se jedno vreme verovalo da su, na primer, ideje u osnovi svega. Što se pokazalo kao netačno, po svoj prilici. Što opet ne znači ni da je sve u narativu.

Kako razdvajaš ideju od narativa?
jinks jinks 19:25 02.01.2023

Re: Контрола

kao na primer?


Prepričavam priču po kojoj su doba posebno 19. i 20. veka podrazumevala da je svet u osnovi sačinjen od ideja, što je upravo po autorima i kulminiralo 20. vekom - vekom ideologija.

Ali se po svoj prilici ispostavilo da ideje bez uverenja ne opstaju, što je praksa 20-ovekovnih ideologija u popriličnoj meri izgleda i potvrdila. Tako da pored sloja ideja, po autorima postoji izgleda još jedan možda čak i stariji - sloj uverenja.

A uverenja pripadaju narativu, zar ne, više nego idejama.
jinks jinks 19:27 02.01.2023

Re: Контрола

Kako razdvajaš ideju od narativa?

Evo, na primer, delom i na način koji sam opisao u prethodnom odgovoru Angie, razlika između ideje i narativa bi mogla u određenim slučajevima da se izjednači sa razlikom koja postoji između ideje i uverenja.
angie01 angie01 19:40 02.01.2023

Re: Контрола

A uverenja pripadaju narativu, zar ne, više nego idejama.


pa dobro, uverenja su formiranija, al su ujedno osnov za ideje, izmedjuostalog.
jinks jinks 19:45 02.01.2023

Re: Контрола

pa dobro, uverenja su formiranija, al su ujedno osnov za ideje, izmedjuostalog.

Da, to i jeste bila poenta priče koju pominjem.

Sad, interesantno kako i kada nove ideje postaju i predstavljaju osnov za neka nova uverenja. Ali o tome autori priče nisu ništa rekli.
angie01 angie01 19:59 02.01.2023

Re: Контрола

Sad, interesantno kako i kada nove ideje postaju i predstavljaju osnov za neka nova uverenja


ovako na prvu loptu, uverenja bi trebalo da daju iskrenu pricu- dal je ona bazirana na nekim dobrim osnovama, nije tema- a ideja moze da inicira i namerno niskreni narativ.
alselone alselone 21:16 02.01.2023

Re: Контрола

U početku beše Reč, i reč beše u Boga, i Bog beše Reč.


Ovo znači da rečju možeš od haosa napraviti uređen sistem. I to je Bog uradio. A to je poruka i nama da to možemo uraditi.

Revolucionarna misao u odnosu na prethodne gde se red u principu uvodio mačem a ne rečju.
maksa83 maksa83 21:41 02.01.2023

Re: Контрола

Ovo znači da rečju možeš od haosa napraviti uređen sistem.

Kao što rekoh - narativ kao osnov svakog društva.

P.S. Sad ću da vidim šta kaže Asimov o Jevanđelju po Jovanu.
jinks jinks 21:57 02.01.2023

Re: Контрола

Kao što rekoh - narativ kao osnov svakog društva.

P.S. Sad ću da vidim šta kaže Asimov o Jevanđelju po Jovanu.

Ne znam da li je u pitanju Asimov, negde sam pročitao kako je pre valjda 13.5e9 godina univerzum nastao tako što su nastali njegov prostor i vreme. A narativ valjda upravo po definiciji naratologa i uređuje prostorno-vremensku relaciju svakog univerzuma i "univerzuma".

Jedino što je autor još dodao da je bog nekog univerzuma njegovo vreme (kako god se to dalo razumeti).
literatesa literatesa 22:09 02.01.2023

Re: Контрола

Kad kažete riječ i prapočetak, meni je ova knjiga kompleksnija od Biblije. Tajne, istine i odgovori, alhemija. :)

literatesa literatesa 22:10 02.01.2023

Re: Контрола

Sfumato, jel. :)
maksa83 maksa83 22:50 02.01.2023

Re: Контрола

Ne znam da li je u pitanju Asimov,

Pre nekog vremena sam kupio ovu knjigu:

Asimov's Guide to the Bible: Two Volumes in One, the Old and New Testaments

polovna, papirna, ne postoje ni reprinti ni elektronsko izdanje.

Šturo mi je (i pomalo zbunjujuće, jer po njemu u originalu Reč je Isus, uprošćeno) ono što tamo piše o tome pa neću da ga prepisujem da ne protumačim nešto pogrešno. Reklo bi se da je to jedan komplikovan ... narativ.
literatesa literatesa 07:53 03.01.2023

Re: Контрола

Kad ste kod narativ-priča-ideja,

meni različita tri pojma, da, čak i narativ i priča nisu isto, nemaju istu težinu, narativ je fluidniji, opisala bih ga kao izmaglicu nad pijacom tri dana pred Golgotu, kratak prolog pred glavnu priču dole među narodom, štandovima, izobiljem, porocima i vrlinama.

Ideja može biti i intimna, ostati u čovjeku kao dragocjenost. Nije samo svaka u priči prikazana ideja živa, to je kao reći za čovjeka da ne živi ako nema profil na socijalnim mrežama. Ili, priče su kao svijeće, ideja je sijalica.

solo solo 10:23 04.01.2023

Re:444

da li su i komentari na blogove narativ?


Ne, komentari su terapija u pisanoj formi.

Nego Zoki,kako ti se čini ova 2023, jel obećava kako je počela?



Otišo sam u biblioteci da se Mikele ne naljuti.

Zoja,otkri mi tajnu 444. Živ nisam.
zoja444 zoja444 10:30 04.01.2023

Re: Контрола

solo, meni ne obecava. tebi?
solo solo 10:45 04.01.2023

Re: Контрола

solo, meni ne obecava. tebi?


,,Sudeći po vetrovima padaćedu govna,, ali moramo biti optimisti.

Kako kaže brat Čarli,na mlađima svet ostaje pa u to ime samo veselo.....

solo solo 23:58 02.01.2023

animozitetus maximus


Možda grešim ali čini mi se da je reč ,,narativ,, počeo da forsira naš dragi Nebojša Krstić kako na blogu tako i na pinkovitoj ili je meni tada zapalo za oko to forsiranje nečega što se jednostavnije zove ,,priča,,

Ali važno je biti in.

Šta sam hteo reći.

Od tada mi je reč narativ malo zgađena kao i pomenuti promoter.

M'da hu kerz.I koga boli kitonijus što bi reko Čarli šta se meni zgadilo.

Naslov ovog bloga bi mi bio prihvatljiviji da je bio ,,nikuda bez priče,, ali zvuči isuviše Srpski pa jbg nije nešto ,,in,,

Kako god hu kerz.

jinks jinks 08:33 03.01.2023

Re: animozitetus maximus

Ne znam za to, tema bloga je disciplina koje se baš zove naratologija, pa otuda i naslov. Mislio sam prvo da bude "Narativ naratologije", ali mi je ovako delovalo bolje.
softelectronics_e softelectronics_e 08:43 03.01.2023

Re: animozitetus maximus

jinks
Ne znam za to, tema bloga je disciplina koje se baš zove naratologija, pa otuda i naslov. Mislio sam prvo da bude "Narativ naratologije", ali mi je ovako delovalo bolje.

Narativi su, u osnovi, sviranje kurcu.
I utabana staza ka dogmatizmu.
zoja444 zoja444 09:00 03.01.2023

Re: animozitetus maximus

na koje porazene ideologije mislis? nacizam i fasizam zivlji nego ikada.
jinks jinks 09:07 03.01.2023

Re: animozitetus maximus

Mislio sam na nacizam i komunizam prethodnog veka.

Što kažeš, njihovi narativi su izgleda nekako i preživeli, i adaptirali se za 21. vek.
solo solo 12:10 03.01.2023

pričam ti priču,'ebeš bajke

Ne znam za to, tema bloga je disciplina koje se baš zove naratologija, pa otuda i naslov. Mislio sam prvo da bude "Narativ naratologije", ali mi je ovako delovalo bolje.


naratologija

naratologija (franc. narratologie, od narration: pripovijedanje + -logie: -logija), opća teorija pripovjednoga teksta koja teži sustavnom određenju pripovjedne strukture i njezinih sastavnica te opisu različitih pripovjednih oblika i učinaka koje pripovjedni tekstovi ostvaruju u čitanju. Pojam je skovao francuski strukturalistički književni kritičar Tz. Todorov (Gramatika Decamerona, 1969) određujući naratologiju kao znanost o pripovjednom tekstu (la science du récit). Tako zamišljena naratologija objedinjuje strukturalističku analizu pripovijedanja (C. Lévi-Strauss, R. Barthes, G. Genette, C. Bremond, A. J. Greimas) sa stečevinama raznorodnih tradicija proučavanja pripovjednih tekstova, od ruskog formalizma (V. B. Šklovski, V. J. Propp) i njemačke narativne morfologije (W. Dibelius, B. Seuffert) do angloameričke, njemačke i francuske teorije proze (P. Lubbock, E. M. Forster, E. Lämmert, F. Stanzel, K. Hamburger, J. Pouillon, G. Blin). Gledajući na pripovjedni tekst kao pravilima uređenu praksu osmišljavanja ljudskoga svijeta, strukturalistička naratologija proširuje i neutralizira pojam pripovijedanja, pa on uz umjetničku prozu obuhvaća i svakodnevne folklorne i usmene pripovjedne oblike, trivijalnoknjiževne i znanstvene forme, kazalište, film, glazbu, strip itd. Pripovjedni tekst opisuje se oprjekom priča – diskurs (histoire – récit), u kojoj strukturalisti ističu primat priče, vremenski i uzročno-posljedično povezanoga slijeda događaja koje književni ili koji drugi diskurs samo preinačuje u aspektima trajanja, redoslijeda i učestalosti. Poststrukturalistička kritika naratologije, međutim, razotkriva paradoksalnu logiku pripovjednoga teksta – ako je i istina da događaj prethodi pripovijedanju, sama je priča o događajima uvijek naknadan učinak pripovjednoga diskursa. Zato naratologija pod utjecajem ideja iz drugih disciplina (npr. teorije govornoga čina, feminističke i marksističke kritike, psihoanalize i dr.) od 1980-ih premješta naglasak istraživanja s priče na samo pripovijedanje kao komunikaciju u društvenom i ideološkom okružju.


p.s.

Šta je starije,kokoška ili jaje?

Da,za dobru priču dovoljna je i flaša koka kole.

shmoo shmoo 18:08 03.01.2023

Re: pričam ti priču,'ebeš bajke

solo

Da,za dobru priču dovoljna je i flaša koka kole.





И то празна.

jinks jinks 11:37 04.01.2023

Re: animozitetus maximus

Solo, vezano za tvoj prvi komentar, pade mi na pamet kakve sve uloge narativi mogu da imaju u spinovanju.
literatesa literatesa 11:44 04.01.2023

Re: animozitetus maximus

literatesa literatesa 11:47 04.01.2023

Re: animozitetus maximus

Ovu seriju sam gledala do sedme epizode četvrte poslednje sezone i odustanem, uvrijeđena što glavni lik masakriraju pred našim očima. Sinoć krenem od prve, nešto mi šunulo, nemam puno vremena, samo za spavanje i izgleda odgađam suočite se sa krajem, i šta se desi, otkrijem da u prvoj epizodi prve sezone pričaju o onome što se dešava u sedmoj četvrte sezone. Savršeno.
solo solo 12:02 04.01.2023

Re: animozitetus maximus

Solo, vezano za tvoj prvi komentar "animozitetus maximus", pade mi na pamet kakve sve uloge narativi mogu da imaju u spinovanju, verovatno bitne.


Izvesno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:46 03.01.2023

Dok razmišljam o generacijama, znanju...

Čudno je kako ljudi vole kvalitativno porediti neuporedivo. Različite generacije sportista, učenika, studenata, država...
Od kada je Prometej, rizikujući svoju džigericu, dao ljudima vatru ljudsko znanje se uvećava. (Ne pričam o inteligenciji, samoj za sebe, jer o tome ne znam ništa.)
Tu grudvicu znanja generacije guraju po snijegu, nekad dubljem, nekad plićem, i ona se stalno uvećava. Svaka generacija slijedećoj ostavlja uvećanu grudvu a što je grudva veća, privlaći i lijepi na sebe veću količinu snijega.
Dobro, dešavalo se i neželjeno otpadanje manjeg dijela nakupljene mase ali glavnina je uvijek opstajala.

Čitajući ovaj tehnikusov niz, zape mi za oko:
Srbi su značajno kvalifikovaniji od onoga koliko su plaćeni a jer jelda je nama najteže bilo da dobijemo vize i dalje nam je..
u čemu je tačno problem je pitanje od milion dolara..
ja cjenim u tome što je vladajuća elita nametnula da se umjesto o životnim problemima (zdravstvu, školstvu, porezu, raspodjeli) kod nas uporno priča o naciji, sexualnom opredjelenju i globalni geostrateškim sukobima..

Ako ti nemaš odgovor za ovaj milion, ko ima?
Ljetos provedoh u Prijedoru 3-4 sedmice i ne čuh od ljudi dolje da pričaju puno o naciji, globalnim sukobima ili seksualnim opredeljenima.
Ovdje, u Francuskoj se o tim temama puno više priča nego u Republici Srpskoj.
solo solo 10:04 04.01.2023

Re: Dok razmišljam o generacijama, znanju...

Ljetos provedoh u Prijedoru 3-4 sedmice i ne čuh od ljudi dolje da pričaju puno o naciji, globalnim sukobima ili seksualnim opredeljenima.


Verovatno što su sexualno opredeljenji, nacionalno svesni i sukobljavaju se oko lokalnih dilema koje je pivo bolje.

Ko je kriv ,,vama,, u Francuskoj što ste evolutivno usporili.

softelectronics_e softelectronics_e 19:06 03.01.2023

Eeee, da!

Evo nešto i za one matore krševe koji smatraju da su pametniji od mladosti!



literatesa literatesa 05:37 04.01.2023

..

Ja bljeskam kao riba na suvom. Na prste jedne ruke mogu izbrojati koliko puta sam počela rečenicu sa ja, ali ovaj put nemam kud, nema izlaza ako ne uđem u priču gurajući sebe u prvi plan.

Elem, ja osjetim da bljeskam kao riba na suvom, samo što bljeskanje nije osjećaj da odvajam riječi iz nenapisane knjige ili što bi naši stari narodi rekli, odvajam riječ od usta, dijelim zalogaj.

Bljeskanje ribe na suvom je trošenje energije, razbacivanje, da se energija ne obnavlja kao moja e toliko sam sebična, dođe mi nekad da je prikupim nazad kao kvočka piliće, ne dam ni zrno jer me, a kad me prođe vjera, boli uvo za čovječanstvom i da li mu je prazna baterija. Jedina škrtost ili samoživost na koju bih i drugom zavidjela je ona kad mi dosadi razbacivanje pa gledam kako ljudi skapavaju prazni i bez ideje.

Taso je spomenuo hiperprodukciju pisanja na blogu o NINu, umal napišem Nobelu, ovde je riječ o narativu, ok, o pušenju i biciklizmu bi bilo romaneskno kao u prostoj flamanskoj priči, na drugom mjestu kažu da će socijalne mreže pojesti pisca, dobro, one jedu novinare slasnije, pisci (dramaturzi i scenaristi) uglavnom pišu zatvoreni u 4 betonska zida kad ne slikaju mačke, sebe ionako prolazeći raj i pakao razgolite riječima, i svitanje nad isposničkom kolibom (N. Gaiman stvarno ima drvenu kolibu u šumi, ok, foliranje ili performans koji je prihvatio oženivši egzibicionistkinju, Murakami je jednu knjigu napisao gledajuću cijelo ljeto čini mi se u Grčkoj kroz prozor na stado ovaca, ovcu nije spomenuo).

Produkcija pisane riječi je prosvjećenje ovog i ovakvog nezasitog svijeta oko nas, ja to vidim kao erupciju svijesti iz zemlje do neba. Možda i ne znate koliko je tehnologija pokrenula ili omogućila stvaranje pisanjem iz svakog ugla naše nasavršenosti, dužice u oku, udaljenosti, blizine, iz svakog ćoška tame, evo npr ova jedna rubrika stranice Lithub, i kad kažem pokrenula ne mislim uopšte na AI, ma ne, mašina i brza i inteligentna dok nema čula ne stvara ljudska djela, ona ih kopira ne živi, il dok se ne odvoji od struje i počne zavisiti od sunca, kopnuti bez njega. I bez travke. Mislim, može ona stvarati nekom, ne i meni.


Imam novu sliku. :)


solo solo 11:05 04.01.2023

Re: ..

Možda i ne znate koliko je tehnologija pokrenula ili omogućila stvaranje pisanjem iz svakog ugla naše nasavršenosti, dužice u oku, udaljenosti, blizine, iz svakog ćoška tame



literatesa literatesa 18:17 04.01.2023

Re: ..

Znaš kolika si propast kad ti za ovo smeće koje poturaš iza mojih komentara ne daju preporuke, ni sam sebe sa drugih naloga ne preporučuješ..


Pored spajanja srpskog IQ sa damama Polinezije moram priznati da me više interesuje zaštita na Netu, hajde dobro, kvazi, šta koriste prepametni Srbi i drugi narodi i narodnosti, koji AV, AH, AN (antinarativ:), da li se to koristi uopšte ili držite ikonicu kraj računara?

Jedno vrijeme sam koristila Kaspersky, desetak god, pa Norton, sad imam Avast na telefonu (?), i danas malo u javnom prevozu čitam šta pišu za MacBook (gdje je Benedykt, doktor za tehnologiju izrađenu rukama sirotinje Azije i Afrike?). Dobro, poslednji put kad sam gledala Mr. Robota moja velika odluka je bila da naučim neki programski jezik, hm, ne-ko-liko, sad samo razmišljam koliko sam nemoćan jadnik i šta ako hoće rade bez našeg znanja i kontrole?
literatesa literatesa 18:21 04.01.2023

Re: ..



literatesa literatesa 18:24 04.01.2023

Re: ..

Sad već komotno čujem: Oo neee, opet gleda Mr. Robot. :))
solo solo 23:42 04.01.2023

Re: serativ

Jedno vrijeme sam koristila Kaspersky, desetak god, pa Norton, sad imam Avast na telefonu (?), i danas malo u javnom prevozu čitam šta pišu za MacBook (gdje je Benedykt, doktor za tehnologiju izrađenu rukama sirotinje Azije i Afrike?). Dobro, poslednji put kad sam gledala Mr. Robota moja velika odluka je bila da naučim neki programski jezik, hm, ne-ko-liko, sad samo razmišljam koliko sam nemoćan jadnik i šta ako hoće rade bez našeg znanja i kontrole?


Raspadaš se od prepametovanja.

Sakupi se, fokusiraj se, postaješ nerazumljivo naporna.



a serija mr robot sasma ok

i treba da se gleda
solo solo 00:12 05.01.2023

Re: serativ

Samo zamisli kako ti sačmaricom ovako glavu raznesem, debilu virtuelni, hrabri iza ekrana.


Očekivano.




literatesa literatesa 00:21 05.01.2023

Re: serativ

Debil manipuliše čak i grupom programera, eto koliko su oni pametni i vide dalje od nosa. Mislim, koliko zaštita ima smisla. I ti se nađeš kao onaj traljavi skot graditi svoj lik u odnosu na drugu uvijek goru stranu. Jebotebog.
solo solo 00:22 05.01.2023

Re: serativ

Mislim, koliko zaštita ima smisla.


Dakle ebe te skripta.

Ili te draška neizdrž.

Odluči se.
literatesa literatesa 00:29 05.01.2023

Re: serativ

Pazi ti samo krajnosti ovih sličica koje on postavi. Bože sačuvaj koliko ambivalencije u čovjeku.
solo solo 00:33 05.01.2023

Re: serativ

Bože sačuvaj koliko ambivalencije u čovjeku.


Multivalencija.

Opusti se bona.Probaj sa onom tvojom brljom iz rodnog ti šljivika babinog.
solo solo 20:10 07.01.2023

Re: serativ

Pazi ti samo krajnosti ovih sličica koje on postavi. Bože sačuvaj koliko ambivalencije u čovjeku.


Ok. Ajd' jedan prigodan narativ. Za vas preko Alpa.

literatesa literatesa 22:20 07.01.2023

Re: serativ

Ne znaš ni sam šta bi, hm.
literatesa literatesa 22:21 07.01.2023

Re: serativ

Šta bi od sebe, ne od mene.
solo solo 23:34 07.01.2023

Re: serativ

Šta bi od sebe, ne od mene.


Nervoza u nogama, biće kiše.
zoja444 zoja444 10:09 06.01.2023

pitanje van teme

zna li neko ko odlucuje o zabrani opasnih vrsta pasa, pit bulova, staforda i sl.? kojoj instituciji se upucuje zahtev?
kamilo_emericki kamilo_emericki 01:18 07.01.2023

Na kojem ste balkonu

kad gledate Ukrajinu?
Šta kaže Azija, Afrika, Južna Amerika?
Šta kažu Arapi, Indusi? Ko uvodi sankcije i ko se čemu nada?

Odlično zapažanje newimprovedtadejus
ne znam dal si gledao fudbal zimus (ja sam hvala klincima odgledala solidan broj utkamicnewimprovedtadejusa, još sam i navijala ko prava gdje treba)..
odijum prema cijelom zapadu je bio tako što bi se reklo palpable, ma serem, baš bučan..
navijali su složno protiv svake reprezentacije sa zapada, oš Francuza, oš Portugalaca..
mislim da su tvoja braća tu u adoptivnoj domovini poprilično omrzla svima taj zapad, samo čekaju da se pojavi neka druga opcija (nisu se ni moja adoptivna braža ustezala razumije se)..daj bože da se to ne olupa o tintare jače..

Evo, polako izbacuju Francuze iz "njihovih" afričkih prćija. Više ih se niko ne boji a koristi nisu imali nikad od njih.
Vidite li vijest da se sprema čajanka kod Putina gdje će mu gosti biti Redžo i Bašar? Džaba američko protivljenje. I ambasadori nekih država, ko bajagi, zapadnih saveznika, se vraćaju u Damask.
Možda najbolja ilustracija onog što se dešava danas je ovaj video.
angie01 angie01 20:59 07.01.2023

Re: Na kojem ste balkonu

kad gledate Ukrajinu?



Dok piješ viski, grickaš ribu ili gledaš na sat,
dok nameštaš kravatu, ljudi ginu.

Gradovi neobičnih imena, bombardovani nestaju u plamenu,
niko ne zna zašto, ali ljudi ginu.

U malim selima, nepoznatim, ali dovoljno velikim za uništenje
ne mogu ni vikati ni doviknuti doviđenja, ubijaju ljude.

Oni umiru, a mi biramo nove vođe;
ravnodušnost, suzdržavanja – jedini odgovori na toliko ubijanje.
Predaleko za ljubav komšije i brat Sloven,
tvoji plašljivi anđeli ne doleću njemu i tako ljudi ginu.

I dok se kipovi svađaju, pobeđuje Kain,
hiljade mrtvih postaju ulje motoru istorije.
Dok gledaš sport, proveravaš tekući račun ili pevaš uspavanku,
ljudi umiru.

Vreme krvavim perom deli ubijene od krvoločnih ubica,
a i tebe će uvrstiti u njihove saradnike.

Josif Brodski

(pesma se zove-pesma za Bosnu)
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:38 08.01.2023

Re: Na kojem ste balkonu

Bosnia Tune

As you pour yourself a scotch,
crush a roach, or check your watch,
as your hand adjusts your tie,
people die.
 
In the towns with funny names,
hit by bullets, cought in flames,
by and large not knowing why,
people die.
 
In small places you don't know
of, yet big for having no
chance to scream or say good-bye,
people die.
 
People die as you elect
new apostles of neglect,
self-restraint, etc. - whereby
people die.
 
Too far off to practice love
for thy neighbor/brother Slav,
where your cherubds dread to fly,
people die.
 
While the statues disagree,
Cain's version, history
for its fuel tends to buy
those who die.
 
As you watch the athletes score,
check your latest statement, or
sing your child a lullaby,
people die.
 
Timee, whose sharp blood-thirsty quill
parts the killed from those who kill,
will pronounce the latter tribe
as your tribe.
angie01 angie01 10:22 08.01.2023

Re: Na kojem ste balkonu

Bosnia Tune


hvalati PE- na engleskom, na kome je ocigledno napisana pesma, metrika je odlicna, cista, za razliku od prevoda,...videla sam negde postoji i uglazbljena verzija, da l na Poljskom, koji je Brodski isto odlicno znao.
shmoo shmoo 12:02 08.01.2023

А колики су ваши краставци?

Josif Brodski





Сећам се, Бродски је био омиљени пјесник у Центру за културну менструацију Борке Павићевић.

Борка је, сећате се, она ћерка Титовог генерала (попут многих активисткиња и боркиња у Србији у последњих 30 година) што је на јавним скуповима свим неистомишљеницима уместо било каквих контрааргумената само понављала као да је забаговала:"Ко није са нама, тај је против нас."

Својевремено ме је један мој другар са тог вашег другосрбијанског балкона који је редовно посећивао тај Боркин Центар толико удавио Бродским да ми је за вјеки вјеков огадио тог пјесника.

Него видим овде се потрже из рукава и Хармс?

Ако и треба.

Русија је велика земља.


Koratigin dođe do Tikakejeva i ne zateče ga kod kuće.

A Tikakejev je u to vreme bio u radnji i kupovao šećer, meso i krastavce.

Koratigin se neko vreme muvao pokraj Tikakejevljevih vrata i spremio se već da mu napiše poruku, kad odjednom gle, ide lično Tikakejev i nosi u rukama ceger.

Koratigin ugleda Tikakejeva i viče mu:

– A ja vas čekam već čitav sat!

– Nije istina – govori Tikakejev – bio sam odsutan svega dvadeset i pet minuta.

– Pa, to ja već ne znam – reče Koratigin – znam samo da sam ovde već čitav sat.

– Ne lažite! – reče Tikakejev – Sramota je lagati.

– Mnogopoštovani gospodine! – reče Koratigin. – Potrudite se da birate izraze.

– Smatram… – započe Tikakejev, ali ga Koratigin prekine:

– Ako vi smatrate… – reče, ali tu Koratigina prekine Tikakejev i reče:

– E ti si mi baš zgodan!

Ove reči tako razjariše Koratigina, da prstom začepi jednu svoju nozdrvu, a iz druge se usekne na Tikakejeva.

Tada Tikakejev izvuče iz cegera najveći krastavac i tresne njime Koratigina po glavi.

Koratigin se rukama uhvati za glavu, padne i umre.

Eto – kakvi se veliki krastavci prodaju danas u radnjama!

principessa_etrusca principessa_etrusca 19:01 08.01.2023

Re: А колики су ваши краставци?

Борка је, сећате се, она ћерка Титовог генерала (попут многих активисткиња и боркиња у Србији у последњих 30 година) што је на јавним скуповима свим неистомишљеницима уместо било каквих контрааргумената само понављала као да је забаговала:"Ко није са нама, тај је против нас."

Вуко Павићевић ипак није био генерал (изузетак који потврђује правило). :)
softelectronics_e softelectronics_e 19:07 08.01.2023

Re: А колики су ваши краставци?

shmoo
Josif Brodski





Сећам се, Бродски је био омиљени пјесник у Центру за културну менструацију Борке Павићевић.

Борка је, сећате се, она ћерка Титовог генерала (попут многих активисткиња и боркиња у Србији у последњих 30 година) што је на јавним скуповима свим неистомишљеницима уместо било каквих контрааргумената само понављала као да је забаговала:"Ко није са нама, тај је против нас."

Својевремено ме је један мој другар са тог вашег другосрбијанског балкона који је редовно посећивао тај Боркин Центар толико удавио Бродским да ми је за вјеки вјеков огадио тог пјесника.

Него видим овде се потрже из рукава и Хармс?

Ако и треба.

Русија је велика земља.


Koratigin dođe do Tikakejeva i ne zateče ga kod kuće.

A Tikakejev je u to vreme bio u radnji i kupovao šećer, meso i krastavce.

Koratigin se neko vreme muvao pokraj Tikakejevljevih vrata i spremio se već da mu napiše poruku, kad odjednom gle, ide lično Tikakejev i nosi u rukama ceger.

Koratigin ugleda Tikakejeva i viče mu:

– A ja vas čekam već čitav sat!

– Nije istina – govori Tikakejev – bio sam odsutan svega dvadeset i pet minuta.

– Pa, to ja već ne znam – reče Koratigin – znam samo da sam ovde već čitav sat.

– Ne lažite! – reče Tikakejev – Sramota je lagati.

– Mnogopoštovani gospodine! – reče Koratigin. – Potrudite se da birate izraze.

– Smatram… – započe Tikakejev, ali ga Koratigin prekine:

– Ako vi smatrate… – reče, ali tu Koratigina prekine Tikakejev i reče:

– E ti si mi baš zgodan!

Ove reči tako razjariše Koratigina, da prstom začepi jednu svoju nozdrvu, a iz druge se usekne na Tikakejeva.

Tada Tikakejev izvuče iz cegera najveći krastavac i tresne njime Koratigina po glavi.

Koratigin se rukama uhvati za glavu, padne i umre.

Eto – kakvi se veliki krastavci prodaju danas u radnjama!


Meni je frapantno kako te komunjare, potonji borci i bornikinje za ljudska prava, strasno mrze sve koji nisu kao oni.
Govna najobičnija!
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:23 08.01.2023

Re: Na kojem ste balkonu

hvalati PE- na engleskom, na kome je ocigledno napisana pesma, metrika je odlicna, cista, za razliku od prevoda,...

Тешко је преводити поезију. Овај превод је ухватио смисао, али не метрику и риме, па сам зато окачила оригинал.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana