Budućnost| Hobi| Tehnologija

Grejanje

srdjan.pajic RSS / 24.12.2022. u 21:32

krekaveso.jpg

 

 

Ovo je blog načelno o grejanju stambenih prostorija u okviru novonastale situacije u kojoj svako gleda da nađe neki rezervni izvor toplote kad zagudi zima, ako ovo sa snabdevanjem gasom iz bratske Rusije nekim čudom nedajbože pandrkne. Zamislio sam da kolege sa više iskustva u ovoj oblasti podele neke cake i tako pomognu kolegama sa manje iskustva da ovi lakše izbegnu neke početničke zajebe.

O kreki i smederevcu ne bih, nego o pravim pećima na čvrsto gorivo, konkretno drvo, pošto koliko pratim toga još ima koliko toliko tu kod vas da se nabavi. Naravno, svako skretanje sa teme na uobičejene pravce delovanja po širini i dubini blogovskih tema je sasvim ok. 

Evo mog doprinosa, onako nabacano kako mi je šta padalo napamet. Podrazumeva se da ovde ima ljudi koji se bolje od mene razumeju pa će više i doprineti, a i ispraviti me ako vide da sam se negde nalupetao. Ja imam minimalne kvalifikacije, ali je sve iz prve ruke, jer u kući već osam godina koristimo peć na drvo, koje ujedno i sam nabavljam i pripremam za grejnu seznu, a zbog čega, pa zato što sam zaludan, jelte.

Dakle, prvo par reči o pećima. 

eb00029_dest23-i_h.jpg?mode=crop?mode=crop 

Moderne peći na drva koriste foru tzv. sekundarnog sagorevanja, što je je metod kojim se znatno podiže energetska efikasnost, to pod a). A pod b) - eliminiše se većina štetnih materija koje se oslobađaju u običnim pećima tipa kreka ili smederavac, a koje bi kao takve u svakoj normalnoj zemlji bile zakonom zabranjene za korišćenje u naseljenim mestima, a i inače. 

AL9nZEWR80R7bCh94KYwuD92PbpJ95U6pgzD_Jvix_hNz2PMZTJD2igRyaviZmKepKDZhCyOM79FQqVw_RkFLEz1h8-kbePqd2AOkAQuaElOMxfcHIjSigw75vP8uSb4pmCZifjHDFDQ3vs-LpUUATNCRvS4Zg=w888-h666-no?authuser=0 

Sekundarno sagorevanje znači da se posebnim, da kažem cevovodom, spoljašnji vazduh, koji se prethodno zagreje opstrujavanjem oko vruće peći, uvodi u komoru za sagorevanje pri njenom samom vrhu. Komora je izolovana od dimnjaka  pločom od posebne vrste keramike (baffle) i prekrivene ćebencetom od keramičke vune. Time su gornji zid peći i ulazni port dimnjaka izolovani od središta peći, te  u dimnjak odlazi minimalna količina toplote. To dovodi do toga da dim oslobođen iz drveta normalnim sagorevanjem počinje i sam da sagoreva, oslobađajući dodatnu toplotu u komori, umesto da je sa sobom odnosi  u dimnjak i tako predstavlja manjeviše čist gubitak.  

AL9nZEXzgNntbMUU-X8q_26Q79pXl53buLKRuVmoCcgZ9WJVRqpnvli48RCFf7aKieDzy8WJ-iPAiSHsbm1pcr0q7WWZnVmqBCc0Ko0sAgJ5whEWbgjdmCPtlOCQnq6Wz0KmY4inHglALEgNiKgjhaMnmqYcDw=w888-h666-no?authuser=0 

Ovim dodatnim sagorevanjem se značajno podiže temperatura u peći, što onda dodatno pospešuje vrlo efikasno sagorevanje i samog drveta. Plamen u ovakvim pećima ima vrlo karakterističan pojavni oblik: drvo na dnu komore izgleda kao da ne proizvodi nikakav plamen, nego samo polako nestaje. Dok se u samom vrhu komore, ispod plafona, vidi plamen koji lebdi i kovitla se kao užareni oblak, dakle kao da ne potiče od drveta. Trik je u tome da drvo na dnu zapravo sagoreva znatno višom temperaturom nego u običnim pećima, pa plamen direktno iznad njega nema nikakvu boju u vidljivom delu spektra. Generisana toplota se najvećim delom izračuje direktno kroz kvarcno staklo, a potom konvekcijom sa same peći, uz dodatnu pomoć ugrađenog ventilatora koji opstrujava vazduh iz prostorije oko tako zagrejane peći.  

Dodatna pogodnost ovakvog sagorevanja je i što se proizvodi minimalna količina pepela, sa vrlo malo zaostalih ugljanisanih (nedovoljno sagorelih) komada drveta. Zato takve peći nemaju fioku za pepeo, nego su sa svih strana obložene šamotnim opekama. 

AL9nZEWsCrlyUf_OZIYgkzpmulwJgC7xQvf9zTS8AeO6HkPOi0L_VJ66CFed3ptbND9VXq03JWNtpD0iRVVEDFoHBbjLZGZpZds7zyc9OXP7yYpu3Mupwue3tnP618lEBthPcqy5PsuqaATW7qby-XVu3UHZGQ=w1236-h928-no?authuser=0 

Primera radi, savremena peć na drva dimenzionisana za običnu kuću od recimo dvestotinak kvadrata tipično oslobađa oko 22-23 kW toplotne snage dok je dobri stari  smederevac deklarisan da generiše svega 7kW. Pri tome je peć manja od 1/4 smederevca. Danas je česta fora da se u kućama koje imaju kamin cela ta peć ugura u postojeće, jelte, ognjište, a da se ostatak zatvori posebnom maskom. To otprilike izgleda ovako:

AL9nZEWbITr_DkncY_pcGXDqNm-vCmkMQFMK08WWCjLSnk-_EXHmiT6cxtmSYAFvuh_XtwdjGoflqg4yLXZZhpnpNjJnwxc2jE5VchXzCPJsQwODYO43l0wCuF6NthhTygUk6zmbsxK6srN2fIpeaRu5TmHEXA=w696-h927-no?authuser=0 

Dakle, za početak, ako hoćete da se ozbiljno grejete pomoću peći na drva, uzmite neku modernije dizajniranu, i da ima pomenuto sekundarno sagorevanje, mada je to sad već standard. Kupovina i ugradnja takve peći je najveća investicija. 

Pored dobre peći, treba vam dobro gorivo, dakle drvo. Generalno, drvo za loženje se deli u dve grupe, meko i tvrdo (ne znam da li se tako zove na srpskom jeziku, mislim na hardwood i softwood). Primer “mekog” drveta bi recimo bila topola, jasika, onda sve vrste borova i jela omorika, orah, lipa i tako dalje, dok je “tvrdo” drvo sve ostalo, dakle hrast, javor, jasen, bagrem, brest, breza, jabuka, šljiva, trešnja, pomoranža, itd. Razlika je velika - “tvrdo drvo” odlično i čisto sagoreva, oslobađa znatno veću količinu toplote od mekog drveta, koje em slabije sagoreva, pa vam ga više treba, em proizvodi čađ (soot, creosote) koja se taloži u dimnjaku a što, ako se ne čisti redovno, može da se zapali i izazove ozbiljan požar. Dakle, za zagrevanje treba, ako je ikako moguće, uvek birati “tvrde” vrste drveta, ili bar mešavine sa što više istog. Razlog je naravno to što je “tvrdo” drvo po pravilu skuplje od mekog drveta.

AL9nZEWPypJ46OldF9R0TaASw-cTGSJjFPoGUhIEDEJjxmbLTjUwZaOzs3-sBH7pLjf14v44npIWwFSLohR00MZ8tVkhMp61Xhm_TDHjuDex6uDwNROWbrSllwR0hjalCqolAg6ZHhrDL2ffcZWPg1eNqkHYoQ=w1236-h928-no?authuser=0 

Odmah sledeća bitna stavka iza vrste, je da je drvo dovoljno suvo. Neka empirijska mera “dovoljne” osušenosti drveta je manje od recimo 15% vlažnosti. Za ovo je najbolje korisiti instrument za mrenje vlažnosti. Naravno, i nešto vlažnije drvo će goreti, ali uz puno dima i manje oslobođene toplote, te će vam trebato srazmetno veća količina. Drvo se može dodatno malo prosušiti pred loženje ako ga držite blizu peći, ali to je uglavnom minimalno i uz gubitak toplote oslobođene iz peći. Zbog toga zagrevanju na drvo treba pristuputi planski i ogrev nabaviti dovoljno ranije i dati mu vremena da se prosuši. O sušenju može da se napiše ceo blog ili dva, pa ću to da ostavim za komentare. Naravno, prodavci drveta često nude sezonirano, to jest, osušeno drvo, ali im tu ne treba uvek i sasvim verovati na reč.

AL9nZEX2gtO8FqlKJXYWOBoC-_qk_04PGbOjPOe5TqVmQd_wdwm_KXq2JkGTyrGNNmO5CaMVrRgolvcbQZ9IhhM5wbHaSTchqv76N8OjVwI1QbCm-gSh8Ni2LOK5Fpbp1ozb9P8Rr_1g9BWv6JI71kFZx_Lu6Q=w1236-h928-no?authuser=0 

I kao poslednju stavku, jer sam se umorio od pisanja, navešću tehniku loženja. Dakle, tu ima par caka. Za potpaljivanje vam trebaju sitno naseckane daščice, potom nekoliko komada drveta srednje debljine (par cm u prečniku), i na kraju veliki komadi drveta, recimo veličine da vam u peć stane svega nekoliko takvih komada. Postoje dve škole mišljenja o tome kako treba ređati drvo, a ja ću da predstavim onu koju koristim i za koju sam se uverio da je superiorna. Na dno peći se poperečno stave najveći komadi drveta, isečeni u kriške, tako da između njih ostane kao mali levak. Potom pod uglom od 90 stepeni u odnosu na te najveće komade ređaju ovi komadi srednje veličine, jedan sloj. Na kraju na njih opet pod uglom od 90 stepeni se poređaju sitne daščice. Potom se novinski papir zgužva u loptice koje se poređaju na vrhu te kamare. Makismalno se otvori klapna za regulaciju vazduha, zapale se papirići i vrata peći pritvore skoro do kraja.

Kad se vatra razgori i zahvati ove srednje komade drveta, vrata se zatvore, a klapna se ostavi maksimalno otvorena. Cilj u ovoj fazi je da se što je pre moguće postigne radna temperatura peći, tu negde iznad 300C.  Kad se temperatura dostigne, klapnom se smanji dotok vazduha u peć i tako dalje reguliše sagorevanje. Kad se proces stabiliše, dotok vazduha se može držati praktično na minimumu, i dobra peć korektno odabrana za veličini prostorija koje se greju neće morati da se ponovo puni drvetom satima.

Sledeća caka je da se u vatru ne dodaje jedan po jedan komad novog drveta kako vatra sagoreva početno punjenje, nego da se sačeka da ostane praktično samo žar i onda peć ponovo napuniti do vrha, ovog puta samo sa velikim komadima drveta. 

Ovde sledi mala ali važna digresija. 

Postoje dva ravnopravna standarda za napajanje peći vazduhom i to je često regulisano i zakonom, to jest stambenim pravilnicima. Vazduh se može dovoditi spolja, ili iznutra, dakle iz prostoija u kojima živimo. Obe metoda imaju mane i prednosti, ali da ne davim sada sa tim, tu je jedino važno da ako vam je peć instalirana tako da vuče vazduh iz prostorija, da pri startovanju peći ostavite bar neki prozor malčice otvoren i da ako imate u kući aspirator ili neki drugi ventilator koji izvlači vazduh, da ga privremeno ugasite. Na ovaj način se izbegava negativni pritisak u kući koji će dovesti do toga da dim iz peći umesto u dimnjak krene nazad u prostoriju u kojoj je peć i tamo napravi veliko i neugodno sranje. Kad vatra krene i kad se uspostavi normalan tok dima, prozore možete da zatvorite, aspiratore da popalite. Jedino ako vam je kuća izuzetno dobro zadihtovana morate da se pobrinete da ipak dovoljno vazduha ulazi unutra da bi peć mogla normalno da funkcioniše. 

Eto, toliko od mene, aj sad vi.

 AL9nZEXt5Okiz_O9mxsXlqdVEzC3EnDEuYKII0_lbbZNyVLHlqfjNTP9CdgttBSTzkq06zMFTbqz0uDsDIrxcVTLzo5TSlu3OJnsFoU_bUI9LzvVco2omWnUkm3SjyMe05I1dsNOO5I4udRIm67GWNLEsJwOkg=w696-h927-no?authuser=0



Komentari (454)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 13:44 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Jokiću su bliže oni sa upitnim odnosom prema srpskom nacionalizmu.

I ponovo ćemo utvrditi da si nesposoban da posmatraš bilo koga i bilo šta kroz ikakvu drugu prizmu osim "je l' dovoljno Srbin po mojim aršinima".

docsumann docsumann 14:16 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Tačno takvi su ti i politički stavovi.

Ništa ružno ne mislim kad kažem da su, nit smrdi nit miriše.

Ne može se za tvoje stavove reći ni da su prosrpski ni da su antisrpski, i to se sasvim dobro uklapa u šemu, što je neko više za Đokovića, to je dalje od druge Srbije.


to što se za moje političke stavove ne može reći da li su prosrpski nit da su antisrpski je prvenstveno zato što ih ne definišem u onosu na srpstvo već neke malo univerzalnije kategorije.

ponekad smrde, ponekad mirišu. zavisi kakve ko ima nozdrve. al su moji.


PS. a suši nisam jeo ni kad sam bio karnivor.

gvozden1 gvozden1 14:18 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Jokiću su bliže oni sa upitnim odnosom prema srpskom nacionalizmu.

I ponovo ćemo utvrditi da si nesposoban da posmatraš bilo koga i bilo šta kroz ikakvu drugu prizmu osim "je l' dovoljno Srbin po mojim aršinima".


Jesam.
Recimo da li je neko dobar ili loš tratorista, dobar ili loš švajser, dobar ili loš lekar,. pekar....cenim bez ulaženja u ocenu njegovog patriotizma.
Možda zato što mi je bitno kako ko vozi traktor, švajsuje, leči, peče hleb...

A kako me ubacivanje lopte u obruč ne zanima, ostaje mi da procenjujem njegov patriotizam.


E sad, idolopoklonstvo, poznata je stvar, ne dopušta da se ikakva senka baci na idola, pa kad je nemoguće braniti manu idola, ide ovo što ti upravo radiš, osporavanje čak i prava da se o tome govori, ili diskreditacija onoga ko idola kalja.
Jer, nesposoban si, nije ništa drugo do pokušaj diskreditacije.

Uz to, naravno, obavezno ide množina.
Umesto ja sam utvrdio, ide, mi smo utvrdili, masa je ipak masa.
docsumann docsumann 14:20 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Jokić je uz Đokovića najsvjetskiji srpski brend u svijetu, danas.
naš najpriznatiji i najosvjedočeniji kvalitet u globalnim okvirima.

docsumann docsumann 14:21 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

e da, i - pravi srbi preziru srbomjer
gvozden1 gvozden1 14:30 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
e da, i - pravi srbi preziru srbomjer

Kakav li je tvoj srbomer:)

Bez njega je nemoguće podeliti Srbe na prave i neprave, deliš ih - meriš nečim.
docsumann docsumann 14:47 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Bez njega je nemoguće podeliti Srbe na prave i neprave, deliš ih - meriš nečim.


što bih ih dijelio? ne cijenim ljude po nivou nacionalnog naboja. štaviše zazirem od onih koji na tome insistiraju.

a znaš zašto? ... znam da te interesuje.

pa, po meni, nacija je fikcija. društveni konstrukt bez naturalne ontologije, takodakažem.
i pošto je tako, svak u njega može učitati (ne)poželjne atribute po ličnom afinitetu, što otvara ogroman prostor za manipulaciju.

recimo, maksi je dobar srbin nešto treće/deseto u odnosu na tvog dobrog srbina.
i ko će sad da presudi čiji je "srbomkriterij" ispravniji? svenacionalna srbokomisija??


EDIT: nacionalno je kod mene prisutno tek kao poštovanje porodične tradicije i sopstvenih predaka i ništa više.

ništa u životu ne radim vodeći se nacionalnim ključem. al ako me napadneš kao srbina, braniću se kao srbin, što bi rekla Hana Arent

maksa83 maksa83 14:49 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

E sad, idolopoklonstvo, poznata je stvar, ne dopušta da se ikakva senka baci na idola, pa kad je nemoguće braniti manu idola

Kakva bre senka pa tip je poslao Vučiću prekookeansku podršku, gde ćeš veću senku od toga.

Meni to ne menja sliku o tome šta je, odakle je krenuo i šta je postigao. Potpuni underdog kog je draftovao ne mnogo bitan tim dok se emitovala reklama za čokoladice koji je posle izvukao taj tim i dobio usput 2 MVP titule i podigao očekvanja dotle da kad ne postigne tripl-dabl svi budu u fazonu "iju šta mu bi?".

(A čak nije morao da poteže veze da mu država izdaje fejk Covid potvrdu.)


Umesto ja sam utvrdio, ide, mi smo utvrdili, masa je ipak masa.

Sve si pomešao. Srbi kao kolektivitet po kome ti sve meriš su masa.

Ja sam maksa.
softelectronics_e softelectronics_e 14:50 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Tačno takvi su ti i politički stavovi.

Ništa ružno ne mislim kad kažem da su, nit smrdi nit miriše.

Ne može se za tvoje stavove reći ni da su prosrpski ni da su antisrpski, i to se sasvim dobro uklapa u šemu, što je neko više za Đokovića, to je dalje od druge Srbije.


to što se za moje političke stavove ne može reći da li su prosrpski nit da su antisrpski je prvenstveno zato što ih ne definišem u onosu na srpstvo već neke malo univerzalnije kategorije.

ponekad smrde, ponekad mirišu. zavisi kakve ko ima nozdrve. al su moji.


PS. a suši nisam jeo ni kad sam bio karnivor.


Srbin je mio kakvih god stavova bio!
Nije lako biti Srbin!
gvozden1 gvozden1 15:13 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


šta je, odakle je krenuo i šta je postigao.

Njegova stvar.
Po tome ceneći Đoković je postigao više, al opet postoji neka zadrška.
Zbog piramida, verovatno.
Sve si pomešao. Srbi kao kolektivitet po kome ti sve meriš su masa.

A Srbi kao kolektivitet su to utvrdili pa ti javili?

Da te potsetimo šta si rekao

I ponovo ćemo utvrditi da si.....

docsumann docsumann 15:15 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Srbin je mio kakvih god stavova bio!


nemam nikakvih simpatija spram srba koljača, silovatelja, ubica, sadista, političkih bandita...
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:22 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Što je dobro gledati dok se ove Škije svađaju...

Zatom mi imamo našega Šaćirija!

docsumann docsumann 15:25 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Zatom mi imamo našega Šaćirija!


šta če nam? vidiš kako je smotan, ne zna ni srce da napravi rukama
gvozden1 gvozden1 15:35 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


pa, po meni, nacija je fikcija. društveni konstrukt bez naturalne ontologije

Naravno, tu ne postoji dilema.

Ali je nesporno i to da je postala deo identiteta pojedinca, i da se jasno mogu definisati njeni interesi.
Toliko jasno, i tako snažno, da su se zbog toga, nacionalnih interesa, ratovi vodili.

To je vreme u kome živimo, to nam je realnost, svakodnevno, sveprisutno okruženje.

Nije nepoznato i da postoje oni koje realnost ne zanima, koji je ne uvažavaju, nego kreiraju neku svoju "realnost" u kojoj ništa od stvarne realnosti ne važi, ali njihovo postojanje ne menja stanje, ne utiče na činjenicu da ono što oni ne priznaju ipak postoji i da ima uticaja i na njih same.

Tako je i sa, šta je kome dobar Srbin.
Postoji objektivan kantar da se izmeri šta je dobro a šta loše po interese nacije.

Slobodan je Maksa, kad je već on primer, da dobrim Srbinom smatra koga god hoće, Ljotića, Leku Rankovića, Jovana Divjaka.....ali kad su se oni pitali Srbima kao kolektivu, srpskoj naciji, su se dešavale realno loše stvari.



docsumann docsumann 15:39 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Postoji objektivan kantar da se izmeri šta je dobro a šta loše po interese nacije.


diskutabilno.

da bi se to dalo cijeniti trebalo bi imati jasno, po mogućnosti što širim konsenzusom, definisan nacionalni interes.

a da li ga mi imamo, pa da možemo na osnovu njega procjenjivati šta je dobro, a šta loše po srbe?
gvozden1 gvozden1 15:41 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Zatom mi imamo našega Šaćirija

Imamo i mi za vas rešenje, ime mu je Vanja



A i ovi ajduci iz leđa mu.
:)
gvozden1 gvozden1 15:49 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


da bi se to dalo cijeniti trebalo bi imati jasno, po mogućnosti što širim konsenzusom, definisan nacionalni interes.

a da li ga mi imamo, pa da možemo na osnovu njega procjenjivati šta je dobro, a šta loše po srbe?

Nemamo, na žalost.

Ali sama činjenica da ga i ti pominješ govori o mogućnosti da on bude definisan.

Ali kako god da se definiše, zna se da nije moguća nikakva većina koja bi u taj definisani interes uključivala stavove Jovana Divjaka.

Zato što je Jovan Divjak loš Srbin.

Na svaki kantar mereno, on je loš Srbin, a za finiju podelu treba sito sa manjim rupama.

Negde na kraju tog sistema sita, na njemu bi ostao i Jokić.
maksa83 maksa83 15:59 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Da te potsetimo šta si rekao

I ponovo ćemo utvrditi da si.....

Izvini ali ovo ti je gluplje od "ubacićemo sad u priču Đokovića kog ne slaviš dovoljno za moj ukus znači da je Jokić loš Srbin" akrobacije.


vrabac_onaj vrabac_onaj 16:03 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1



Negde na kraju tog sistema sita, na njemu bi ostao i Jokić.


Ja mislim da bi bilo idealno da napravimo sito sa samo jednom rupom u obliku Gvozdena, samo on da može da prođe kao pravi Srbin.

Preteruješ bre.
gvozden1 gvozden1 16:07 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Da te potsetimo šta si rekao

I ponovo ćemo utvrditi da si.....

Izvini ali ovo ti je gluplje od "ubacićemo sad u priču Đokovića kog ne slaviš dovoljno za moj ukus znači da je Jokić loš Srbin" akrobacije.



A misliš da je mnogo teško reći, izvini ali ovo ti je glupo, da ja tebi to ne mogu da napišem?

Uopšte nije, naprotiv, najlakše je, ali ja to neću da uradim.

Da sam na tvom mestu, ja bih pokušao da odbranim tezu koju si izneo, Maksa, to je srpski kolektivitet.

Možda je malo zahtevnije od, ovo ti je glupo, ali ako bi se postarao, ko zna.

A postoji i opcija, zajebao sam se.
Ni ona izgleda nije laka, čepa sujetu, a i imidž može da pretrpi štetu.
maksa83 maksa83 16:13 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Da sam na tvom mestu, ja bih pokušao da odbranim tezu koju si izneo, Maksa, to je srpski kolektivitet.

O čemu ti pričaš?
gvozden1 gvozden1 16:13 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Preteruješ bre

Ne, ne preterujem.

Možda ugrožavam neke stereotipe da se o tome ne govori, a to ljude sprečava da uopšte razmišljaju na tu temu, ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.
gvozden1 gvozden1 16:15 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Da sam na tvom mestu, ja bih pokušao da odbranim tezu koju si izneo, Maksa, to je srpski kolektivitet.

O čemu ti pričaš?

1. Ima gore sve citirano.
2. Ma ništa, ja to onako, nešto za sebe.

Biraj koji ti odgovar više paše.
gedza.73 gedza.73 16:21 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Možda ugrožavam neke stereotipe da se o tome ne govori, a to ljude sprečava da uopšte razmišljaju na tu temu, ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.

Ti za svaku priliku imaš po sito. Evo ti još jedno.

Demograf Ivan Marinković nedavno je ocenio da bi broj stanovnika posle popisa mogao da bude oko 6,5 miliona i da će za nekoliko godina u Srbiji biti manji broj stanovništva nego posle Drugog svetskog rata.

Procene su da se godišnje iz Srbije iseli 15.000-20.000 ljudi više nego što se doseli.

Srbija ima 6.690.887 građana.
U odnosu na popis iz 2011. godine, ukupan broj stanovnika smanjen je za skoro pola miliona


vrabac_onaj vrabac_onaj 16:22 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1
Preteruješ bre

Ne, ne preterujem.

Možda ugrožavam neke stereotipe da se o tome ne govori, a to ljude sprečava da uopšte razmišljaju na tu temu, ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.


Šta da učini? Da igra za reprezentaciju? Kada se znalo da su odnosi u reprezantaciji loši i da svakako nema neke velike šanse na Olimpijadi i pri tome da rizikuje ozbiljnu povredu pošto je bio prilično iznuren tokom prethodne sezone.

I evo sad je igrao. Međutim sad je kriv što nismo prvi.

Za mene bi bio loš Srbin neko ko je na primer podržavao bombardovanje 1999. ili pozivao da se Srbi u Bosni bombarduju svojevremeno. Ili tako nešto slično.
On čovek nikada ništa loše nije rekao za Srbiju, za reprezantaciju je i igrao i nije. Nije to toliko bitna stvar.
maksa83 maksa83 16:30 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Procene su da se godišnje iz Srbije iseli 15.000-20.000 ljudi više nego što se doseli.

Vidim da se ljudi tu i tamo žale što je Vučić obećao neka brza državljanstva ovim izbeglim drugorusijancima i drugoukrajinijancima. Brate ljudi kojvamjekurac - 200K ljudi koji nešto umeju da rade u zemlji koja godišnje izgubi ceo jedan Vršac je dar s neba.
gvozden1 gvozden1 16:35 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Šta da učini? Da igra za reprezentaciju? Kada se znalo da su odnosi u reprezantaciji loši i da svakako nema neke velike šanse na Olimpijadi i pri tome da rizikuje ozbiljnu povredu pošto je bio prilično iznuren tokom prethodne sezone.

To se može shvatiti i kao traženje opravdanja, skrivenih motiva.

Da je on tako obrazložio izostanak, sve bi imalo drugu dimenziju.
Ali nije, rekao je da su razlozi umor i trudna žena.

Ako naspram toga stavimo Sergeja koji nije sačekao da vidi svoje dete nego je otišao da igra za Srbiju, nepošteno prema Sergeju bi bilo izjednačiti ih.

I evo sad je igrao


Jeste.

Ali pogledajmo to ovako.

Nazovimo patriotizam odanošću, da bismo se bolje razumeli.

I zamisli nekoliko svojih prijatelja.
Ima među njima onih na koje uvek možeš da računaš, a ima i onih koji mogu da ti se nađu, ali ne možeš uvek biti siguran u njih.
Oni ti nisu neprijatelji, nećeš ih se zbog toga odricati, pozivaćeš ih ako ti zatrebaju, ali znaš da se može desiti da smisle razlog da ne dođu.

Izjednačavaš li ih sve, i one na koje uvek možeš da se osloniš i budeš siguran da će ti pomoći, i one koji su te odbijali u sličnim situacijama?

Pa naravno da među njima ima razlike u stepenu odanosti.
Što je preterivanje to reći?
gedza.73 gedza.73 16:46 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Brate ljudi kojvamjekurac - 200K ljudi koji nešto umeju da rade u zemlji koja godišnje izgubi ceo jedan Vršac je dar s neba.

Dar sa neba su šišarke, derviši, šamani, vidovnjaci, Kozirjeva ogledala i jogi letači.
Svako od nas da okači šišarku na grudi i poput onih medvedića iz crtaća usmeri snop u HARP na Aljasci. Kad ga uništimo svi koji su otišli vratiće se u Srbiju.

od 11:20 do 16:20 pa od 24:35 do 28:30. Neprocenjivo.





softelectronics_e softelectronics_e 16:55 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Srbin je mio kakvih god stavova bio!


nemam nikakvih simpatija spram srba koljača, silovatelja, ubica, sadista, političkih bandita...

Normalno!
Mada nisam mislio da si ti baš toliki bukvalista.
softelectronics_e softelectronics_e 16:57 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1

...

I zamisli nekoliko svojih prijatelja.
Ima među njima onih na koje uvek možeš da računaš, a ima i onih koji mogu da ti se nađu, ali ne možeš uvek biti siguran u njih.
Oni ti nisu neprijatelji, nećeš ih se zbog toga odricati, pozivaćeš ih ako ti zatrebaju, ali znaš da se može desiti da smisle razlog da ne dođu.

Izjednačavaš li ih sve, i one na koje uvek možeš da se osloniš i budeš siguran da će ti pomoći, i one koji su te odbijali u sličnim situacijama?

Pa naravno da među njima ima razlike u stepenu odanosti.
Što je preterivanje to reći?

Mislim da može da se postavi osnovana pretpostavka - da imamo 10 Jokića da bi već bili u evropskoj uniji.
Uz još 10 Đokovića, sigurno.
Makar nikada ne igrali za našu reprezentaciju.
docsumann docsumann 17:02 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.


mislim da ti naopako koristiš to tvoje sokoćalo od homemade srbomjera.

svoje činjenje, odnosno nacionalni doprinos, ne treba gledati (procjenjivati) kroz prizmu šta to nacija traži od mene i koliko si se ti za to žrtvovao, već tako što ćeš se potruditi da živiš svoju najbolju verziju sebe kao čovjeka, roditelja, supružnika, komšije, (su)građanina.
samim tim će i tvoja nacija (na ma kojoj adresi stanovala) dobiti najbolje od tebe.

rekao bih da Jokić upravo to i radi.
gvozden1 gvozden1 17:17 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


svoje činjenje, odnosno nacionalni doprinos, ne treba gledati (procjenjivati) kroz prizmu šta to nacija traži od mene i koliko si se ti za to žrtvovao, već tako što ćeš se potruditi da živiš svoju najbolju verziju sebe kao čovjeka, roditelja, supružnika, komšije, (su)građanina.
samim tim će i tvoja nacija (na ma kojoj adresi stanovala) dobiti najbolje od tebe.

A što se to isključuje?
Ja mislim da ne, da je sasvim moguće biti sve to, najbolja verzija sebe, i imati istovremeno osećaj odgovornosti za svoju naciju.

Sad mi nešto drugo pada na pamet, zajednica.

Trend je da se potencira odgovornost prema "zajednici" ali se iz "zajednice" izuzima zajednica nacije.
Pa je sasvim pohvalno biti odgovoran prema zajednici u zgradi, komšiluku, na poslu, gradu, prema zajednici "društvu" ali prema naciji, a čini mi se da se tu prvenstveno misli na srpsku, je malo staromodno biti odgovoran.


A i nacija je zajednica.
maksa83 maksa83 17:22 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

A i nacija je zajednica.

gvozden1 gvozden1 17:28 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
A i nacija je zajednica.


Voz u snegu?

Koja asocijacija jbt, i koje poznavanje detalja!
Poznaje se ko je.........
:)
docsumann docsumann 17:30 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Sad mi nešto drugo pada na pamet, zajednica.

Trend je da se potencira odgovornost prema "zajednici" ali se iz "zajednice" izuzima zajednica nacije.


ultimativna zajednica je čovječanstvo.
naravno, bilo bi naivno poricati društvenu egzistenciju nacije, baš kao i posljedice njenog postojanja.

al nacija je, tehnički gledano, samo prelazni korak ka sveukupnoj integraciji čovječanstva.
korak koji sad već predstavlja problem na našem putu (u kosmos).
a problem i proizlazi iz doživljaja sopstvene nacije kao vrhunskog ideala, uslijed čega ulazimo u konflikt sa drugim nacijama koji to slično vide za sebe.


angie01 angie01 17:33 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

200K ljudi koji nešto umeju da rade u zemlji koja godišnje izgubi ceo jedan Vršac je dar s neba.


izvini, a u kom smislu?
maksa83 maksa83 17:37 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

angie01
200K ljudi koji nešto umeju da rade u zemlji koja godišnje izgubi ceo jedan Vršac je dar s neba.


izvini, a u kom smislu?

U kom smislu - u kom smislu?

softelectronics_e softelectronics_e 17:41 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Sad mi nešto drugo pada na pamet, zajednica.

Trend je da se potencira odgovornost prema "zajednici" ali se iz "zajednice" izuzima zajednica nacije.


ultimativna zajednica je čovječanstvo.
naravno, bilo bi naivno poricati društvenu egzistenciju nacije, baš kao i posljedice njenog postojanja.

al nacija je, tehnički gledano, samo prelazni korak ka sveukupnoj integraciji čovječanstva.
korak koji sad već predstavlja problem na našem putu (u kosmos).
a problem i proizlazi iz doživljaja sopstvene nacije kao vrhunskog ideala, uslijed čega ulazimo u konflikt sa drugim nacijama koji to slično vide za sebe.


A da mi onda u svakom konfliktu odustanemo?
Kako, jelte, ne bi bilo konflikta.
Naprotiv, mislim da mi treba da učimo od najsitnosopsveničkijih nacija kako se štiti svoja nacija.
Stoga, budimo Slovenci, Česi i Englezi.
Koji brane svoje ovce 10 hiljada milja od centra Londona.
A kamoli ljude.
I sve to dok čekamo da protekne taj tvoj prelazni period.
Dakle, svoj interes, pre svega.
Makar komšiji i crkla krava.
docsumann docsumann 17:53 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

softelectronics_e
docsumann
Srbin je mio kakvih god stavova bio!


nemam nikakvih simpatija spram srba koljača, silovatelja, ubica, sadista, političkih bandita...

Normalno!
Mada nisam mislio da si ti baš toliki bukvalista.


sometimes

ipak neke stvari nije zgoreg precizirati


gvozden1 gvozden1 17:59 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


al nacija je, tehnički gledano, samo prelazni korak ka sveukupnoj integraciji čovječanstva.

Sad nam je dilema da li sa sačekamo tu integraciju, pa da u tim okolnostima delujemo, ili da se pomirimo sa sudbinom kletom, pa da operišemo sa datostima u kojim nam se zalomilo da živimo.

:)

Zezam se malo Doks, moguće je da ljudski rod ima taj smer, ali su mogući i mnogi drugi smerovi.

Što se nacije tiče, da, relativno je mlad konstrukt ako se u vidu ima sadašnje poimanje značenja pojma, ali ipak nacija nije iznikla ni iz čega pre par vekova.

Nešto što se preobrazilo u nacuju, etnicitet, ustvari jezik, kultura, religija postoji odavno, i to je, ne nikakvim dekretom, evoluiralo u naciju.

Ne vide se jasno, makar ih ja ne vidim, naznake toka evolucije koje govore u prilog tvoje teorije o nestanku nacija.

Moguće je da si ti u pravu, ali, složićemo se, to nikada nećemo saznati.

Ostaje nam da budemo realisti i da štitimo i zastupamo svoje, ono što realno postoji , dakle svoju naciju, ili da zanemarimo to u uverenju da će nekad možda doći vreme u kom će sve to biti nebitno.
docsumann docsumann 18:00 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

A da mi onda u svakom konfliktu odustanemo?
Kako, jelte, ne bi bilo konflikta.


teško, jer smo svi zajedno zatočenici istorijskog trenutka.

ne možeš tek tako reći e od sada - mir u svijetu, i bude mir.

bojim se da će konačno prevazilaženje ograničenja koje proizlaze iz nacionalnih podjeljenosti biti uslovljeno nimalo bajkovitim momentima.
među kandidatima za to su internacionalni biznis, katastrofe svih vrsta, globalni rat, invazija vanzemaljaca...
angie01 angie01 18:03 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

U kom smislu - u kom smislu?


u kom smislu mislis da je to dar s neba?
Ribozom Ribozom 18:12 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Srbija ima 6.690.887 građana.
U odnosu na popis iz 2011. godine, ukupan broj stanovnika smanjen je za skoro pola miliona


U koloniji gde je svaka informacija kontrolisana, nemoj da su statisticki podaci tacni.
maksa83 maksa83 18:15 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

angie01
U kom smislu - u kom smislu?


u kom smislu mislis da je to dar s neba?

U smislu da kada gubiš 30K ljudi godišnje dobro dođe ako ti odnekud bupne 200K a nisu bašibozuk ni polusvet (doduše jesu neki kurac Rusi, i ja bih više voleo Tajlanđanke sa znanjem Goa i Kotlina, ali jebiga poklonjenoj populaciji se ne gleda u zube osim ako nisi protetičar).
gedza.73 gedza.73 18:26 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

U koloniji gde je svaka informacija kontrolisana, nemoj da su statisticki podaci tacni.

Misliš kako nas ima još manje? Slažem se.
gvozden1 gvozden1 18:30 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

poklonjenoj populaciji se ne gleda u zube

I rešio čovek da upropasti Srbiju, pa to ti je.

Jel tebe neko plaća za to?
:)
Naravno da treba gledati u zube, nije isto kad ti bupne 200 iljada Rusa i Ukrajinaca, i da ti bupne dvesta iljada Avganistanaca i Pakistanaca.

Ovo bre naši, mi takoreći.

Ne znam da li bi Karađorđeva Srbija ostala Karađorđeva Srbija sa braćom Avganistancima.

Može ovo malo gadno da zazvuči, ali eno je i tetka Evropa gleda u zube, pa Ukrajince dočekuje raširenih ruku, a ostale baš i ne.

Mi samo malo izmenimo, dodamo i Ruse, i evo od nas Evropljana.
maksa83 maksa83 18:39 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Naravno da treba gledati u zube, nije isto kad ti bupne 200 iljada Rusa i Ukrajinaca, i da ti bupne dvesta iljada Avganistanaca i Pakistanaca.

BRATE PA JA SAM TO NAPISAO... samo bez rasne odrednice.

Ovo bre naši, mi takoreći.

A pa ne može tako.

Ovi nisu ni naši ni tvoji nego moji.

Tvoji goredoliraju tamo Putinu na mitinzima i potkazuju nedovoljno rodoljubive komšije.

docsumann docsumann 18:40 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Zezam se malo Doks, moguće je da ljudski rod ima taj smer, ali su mogući i mnogi drugi smerovi.



svašta je moguće.

samo smatram da mi racionalno intencionalno ipak težimo ka tehnološki savršenijem, ekonomski bogatijem, kulturno naprednijem društvu...a kao posljedica tih težnji proizlazi naš let u svemir i napuštanje planete kolijevke.

u kosmičkim razmjerama to bi bila neka normalna evolucija vrste.
ovdje na zemlji, pak, svakojake plemenske gungule su nam opcionalne...
softelectronics_e softelectronics_e 18:40 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1
poklonjenoj populaciji se ne gleda u zube

I rešio čovek da upropasti Srbiju, pa to ti je.

Jel tebe neko plaća za to?
:)
Naravno da treba gledati u zube, nije isto kad ti bupne 200 iljada Rusa i Ukrajinaca, i da ti bupne dvesta iljada Avganistanaca i Pakistanaca.

Ovo bre naši, mi takoreći.

Ne znam da li bi Karađorđeva Srbija ostala Karađorđeva Srbija sa braćom Avganistancima.

Može ovo malo gadno da zazvuči, ali eno je i tetka Evropa gleda u zube, pa Ukrajince dočekuje raširenih ruku, a ostale baš i ne.

Mi samo malo izmenimo, dodamo i Ruse, i evo od nas Evropljana.

Nas i Rusa, uskoro, milijarda!
angie01 angie01 18:41 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

U smislu da kada gubiš 30K ljudi godišnje dobro dođe ako ti odnekud bupne 200K


s obzirom da si neuredjena zemlja, koja u svakom smislu nije stabilna, taj priliv ljudi sa strane, sa razlicitim statusima i neisvesnostima, potpuno ti je poremetila trziste rada-iaonako shebano- i trziste nekretnina,...pa ti oni poneki mladi bracni parovi, koji su odlucili da ostanu ovde, budu izbaceni iz igre kupovine stana na krdit, po nekim razumnim cenama, jer ti ruje reaguju na svaki oglas sa barem 10, 20 iljada vise u kesu,...baska sto su isbeglice iz Azije i Afrike, bez obzira da l su neki inzinjeri ili lekari, ili sta god i dalje u potpuno ignor statusu, za razliku od "slovenske brace".
softelectronics_e softelectronics_e 18:42 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Zezam se malo Doks, moguće je da ljudski rod ima taj smer, ali su mogući i mnogi drugi smerovi.



svašta je moguće.

samo smatram da mi racionalno intencionalno ipak težimo ka tehnološki savršenijem, ekonomski bogatijem, kulturno naprednijem društvu...a kao posljedica tih težnji proizlazi naš let u svemir i napuštanje planete kolijevke.

u kosmičkim razmjerama to bi bila neka normalna evolucija vrste.
ovdje na zemlji, pak, svakojake plemenske gungule su nam opcionalne...

Još jedan koji veruje da su braća Ameri sleteli na Mesec.
angie01 angie01 18:43 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

i ja bih više voleo Tajlanđanke


ocigledno nemas iskustva sa istima:).
maksa83 maksa83 18:46 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

potpuno ti je poremetila trziste rada-iaonako shebano- i trziste nekretnina

Za tržište rada se ne slažem, za tržište nekretnina se slažem, da, tu je nastao najblaže rečeno vrlo neprijatan haos.

Mada se već vidi pozitivan pomak ka tradiciji.


docsumann docsumann 18:48 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

softelectronics_e
docsumann
Zezam se malo Doks, moguće je da ljudski rod ima taj smer, ali su mogući i mnogi drugi smerovi.



svašta je moguće.

samo smatram da mi racionalno intencionalno ipak težimo ka tehnološki savršenijem, ekonomski bogatijem, kulturno naprednijem društvu...a kao posljedica tih težnji proizlazi naš let u svemir i napuštanje planete kolijevke.

u kosmičkim razmjerama to bi bila neka normalna evolucija vrste.
ovdje na zemlji, pak, svakojake plemenske gungule su nam opcionalne...

Još jedan koji veruje da su braća Ameri sleteli na Mesec.


prije bih rekao - evo jednog koji ne vjeruje.
maksa83 maksa83 18:48 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

angie01
i ja bih više voleo Tajlanđanke


ocigledno nemas iskustva sa istima:).

Koliko sam video to su dobre ribe ... ukoliko te ne iznenadi parom testisa i svim što uz to ide.
gvozden1 gvozden1 18:55 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Ovi nisu ni naši ni tvoji nego moji

Ostavi i meni nešto jbg.
Ajd ostavi mi ove Ukrajince što neće da ratuju protiv majke Rusije, pa utekli od klovna.

A tebi eto Rusa kad ih toliko voliš.
angie01 angie01 18:58 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Za tržište rada se ne slažem,


pa to su vec opservirali oni koji se time bave,...dovoljno je da povecaju konkurencaju i smanje i onako sramotnu vrednost rada,...ti ovde nemas neku berzu poslova koja vapi za onima kojih nema-nekim strucnjacima- nego imas strucnjake koji nemaju posao i za koje ne postoje ponude.

u ovim uredjenim zemljama, gde fale odredjeni profili, isto ce se napraviti taj pritisak- neko je negde izgovorio vec neku bas veliku cifru, koliko je radnih mesta izgubljeno ovim ratom.
softelectronics_e softelectronics_e 18:58 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1

Ovi nisu ni naši ni tvoji nego moji

Ostavi i meni nešto jbg.
Ajd ostavi mi ove Ukrajince što neće da ratuju protiv majke Rusije, pa utekli od klovna.

A tebi eto Rusa kad ih toliko voliš.

A, evo nešto i od braće Madžara!




angie01 angie01 19:02 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

ukoliko te ne iznenadi parom testisa i svim što uz to ide.


one najbolje su te...uvek.


Koliko sam video to su dobre ribe


sad, diskutabilno je sta ko pod tim podrazumeva- podrzavam svaciji koncept-...no, ovo je vrlo specifican teren, da ga tako nazovemo.
docsumann docsumann 19:06 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

nego da se načas vrenmo na temu...

zamisli da ti je neko prije deset, dvaes godina, pričao da će Srbin biti MVP u NBA.
da će mu pripasti znamenje kojim su se kitili samo najbolji od najboljih.
reko bi mu da smanji duvanje...
a evo, trenutno postoji sasvim realna mogućnost da to lascivno priznanje dobije 3 godine u nizu, što je uspjelo samo Birdu, Bil Raselu i Viltu!
a pošto Jokić tokom sezone obično podiže formu i nivo igre, nakon poslovično mekšeg starta, meni njegove šanse za ovo suludo ostvarenje izgledaju sve izglednije.

i jedna zanimljivost, trenutno su u trci za MVP nagradu na 1. mjestu Luka ili Janis.
a Dončićevi Maveriksi su 10. ili 11. na zapadu.
kad je Jokić statistički dominirao prošle sezone , njegovu kandidaturu za MVP magradu su osporavali pozicijom Denvera na tabeli (bili su tad 6. ili 7., a ubrzo nakontoga su se borili za 3. mjesto).
trenutno su Nagetsi 1. na zapadu
shmoo shmoo 19:22 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83

Do tada - šetlja pilići i koke, ajmo razlaz, nemo' rerna da radi - mesta za Nikolu Jokića.






Што каже Чарли, ко наљутиЈо, Максо?

Јебо те Јокић.

Иди диви му се сам, без мене.

Ја нећу с тобом.

А боли ме курац што сте и ти и Јокић Срби исто као и ја.

Немам ја ништа с вама двојицом само због тога што смо сва тројица Срби.

svarog svarog 19:24 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


pa to su vec opservirali oni koji se time bave,...dovoljno je da povecaju konkurencaju i smanje i onako sramotnu vrednost rada,...ti ovde nemas neku berzu poslova koja vapi za onima kojih nema-nekim strucnjacima- nego imas strucnjake koji nemaju posao i za koje ne postoje ponude.


Može li neki link ka toj studiji/istraživanju koje ovo pokazuje?
shmoo shmoo 19:26 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gedza.73
Tasa
Ја нисам видео такав графит са Јокићем на неком београдском зиду.

Nije baš da ni ti nemaš čime da se ponosiš. Jedan od velikih Srba nam je osvetlao obraz.






Па зар ти ниси неки четнички војвода на Блогу Б92?

Или у најмању руку неки Љотићев виши официр обавештајне службе?

Ко си у ствари ти?

'Ајде, Геџо, не лупетај, кеве ти.

Какве везе ово твоје има са тим да што ја не подносим оно говно од човека Јокића и његову браћу криминалце?

Одбијам да поверујем да си баш толика будалетина када на све што сам ја написао, ти извучеш једну реченицу и окачиш Ицу Богданова.

Или...



Можда ти и јеси нека тешка морончина када се качиш на то што сам ја написао просеравајући се овако.

Ко то зна.

Блог Б92 је пун тајни. Све је овде могуће.

Па и четничке војводе на неким халуциногенима.

docsumann docsumann 19:29 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
potpuno ti je poremetila trziste rada-iaonako shebano- i trziste nekretnina

Za tržište rada se ne slažem, za tržište nekretnina se slažem, da, tu je nastao najblaže rečeno vrlo neprijatan haos.

Mada se već vidi pozitivan pomak ka tradiciji.




je l zna neko kako se priča liturgijski? pitam za drugaricu-tetku

shmoo shmoo 19:34 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

softelectronics_e

Srbin je mio kakvih god stavova bio!



Ма да ли си ти нормалан?

Какав црни Србин?

Па још да има своје ставове?

Ко му, бре, јебе, матер и таквом Србину који има своје ставове!

Може да има само туђе ставове и да их протура као своје ставове.

Попут ових љубитеља коњољупца Јокића.

(У гузицу.)

shmoo shmoo 19:38 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.


mislim da ti naopako koristiš to tvoje sokoćalo od homemade srbomjera.

svoje činjenje, odnosno nacionalni doprinos, ne treba gledati (procjenjivati) kroz prizmu šta to nacija traži od mene i koliko si se ti za to žrtvovao, već tako što ćeš se potruditi da živiš svoju najbolju verziju sebe kao čovjeka, roditelja, supružnika, komšije, (su)građanina.
samim tim će i tvoja nacija (na ma kojoj adresi stanovala) dobiti najbolje od tebe.

rekao bih da Jokić upravo to i radi.



Не ради.

Јебе се њему и за Србе и за Србију.

То говно од човека гледа само себе и искључиво своје интересе.

А то што теби, Макси и осталима српски медији и новинарчићи које купују Јокићева браћа за кавурму и кило белог са содом по кафанама замазују очи некаквим тобожњим Јокићевим српством, то је ваш лични проблем.

vrabac_onaj vrabac_onaj 19:38 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1


Da je on tako obrazložio izostanak, sve bi imalo drugu dimenziju.
Ali nije, rekao je da su razlozi umor i trudna žena.


Vidiš, da je tako rekao ja bih prvi rekao da je pizda i izdajnik.

Zato što bi pred samu Olimpijadu izneo prljav veš i naneno štetu.

Ovako, povukao se, dao neko obrazloženje kakvo takvo ne praveći veću štetu.

Pri tome je navukao omrazu na sebe da ga kunu i proklinju oni koji mu nisu ni do kolena (ne mislim fizički mada jeste izrazito visok čovek ). I nije se branio, samo je odćutao i poneo svoj krst bez roptanja.

Kad malo bolje razmislim, čovek se žrtvovao za Srbiju a ti to ne ceniš. Veće je to čojstvo i junaštvo od praznog busanja u grudi.
shmoo shmoo 19:43 27.12.2022

Гледа мајмун себе у зрцало

docsumann

je l zna neko kako se priča liturgijski?



Овако:




vrabac_onaj vrabac_onaj 19:43 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


docsumann
je l zna neko kako se priča liturgijski


mislim da tamo piše "živi liturgijski", što već ima značenjenje i koristi se u govoru.
mada oglas jeste debilan.
shmoo shmoo 19:45 27.12.2022

Re: Гледа мајмун себе у зрцало

Када Ђоковић у свом спорту постиже успехе, испод његовог имена пише Србија.

Када Јокић буде у свом спорту буде постизао успехе а да испод његовог имена пише Србија, а не Денвер, онда могу и ја са вама заједно да причам о Јокићу.

А дотле, што каже Макса, разлаз.

gvozden1 gvozden1 19:46 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Kad malo bolje razmislim, čovek se žrtvovao za Srbiju

Auuuuu, ovo je već ozbiljan nivo :)

Dobro ako ti tako kažeš:)
docsumann docsumann 19:53 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

shmoo
docsumann
ali nije preterivanje ako se kaže da se ne mogu izjednačiti po stepenu patriotizma onaj ko odbije i onaj ko prihvati poziv da učini nešto za svoju naciju.


mislim da ti naopako koristiš to tvoje sokoćalo od homemade srbomjera.

svoje činjenje, odnosno nacionalni doprinos, ne treba gledati (procjenjivati) kroz prizmu šta to nacija traži od mene i koliko si se ti za to žrtvovao, već tako što ćeš se potruditi da živiš svoju najbolju verziju sebe kao čovjeka, roditelja, supružnika, komšije, (su)građanina.
samim tim će i tvoja nacija (na ma kojoj adresi stanovala) dobiti najbolje od tebe.

rekao bih da Jokić upravo to i radi.



Не ради.

Јебе се њему и за Србе и за србију.

То говно од човека гледа само себе и искључиво своје интересе.

А то што теби, Макси и осталима медији и новинарчићи које купују Јокићева браћа за кавурму и кило белог са содом по кафанама замамзују очи Јокићевим српством, то је ваш лични проблем.



u vezi NBA-a pratim samo američke medije.
a to u vezi srpstva si u svom dramnom gnevstvovanju sve pogrešno povatao i reintepretirao.

ne čini Jokića velikim Srbinom srbovanje, tri prsta, četri ocila, 5 zvezdinih zvijezda... već to što je veliki košarkaš. jedan od najvećih u svijetu, danas, a na kraju karijere bit će jedan od najvećih ikad. a srbin. malo li je?

maksa83 maksa83 19:55 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

ne čini Jokića velikim Srbinom srbovanje, tri prsta, četri ocila, 5 zvezdinih zvijezda... već to što je veliki košarkaš. jedan od najvećih u svijetu, danas, a na kraju karijere bit će jedan od najvećih ikad. a srbin. malo li je?


"Eeee ali uoc in it for mi?"

-- Drevna srpska izreka
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Jokiću su bliže oni sa upitnim odnosom prema srpskom nacionalizmu.

I ponovo ćemo utvrditi da si nesposoban da posmatraš bilo koga i bilo šta kroz ikakvu drugu prizmu osim "je l' dovoljno Srbin po mojim aršinima".




Ti aršini su zasnovani na naučnim principima, i merljivi:

maksa83 maksa83 20:06 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Немам ја ништа с вама двојицом само због тога што смо сва тројица Срби.

softelectronics_e softelectronics_e 20:22 27.12.2022

Re: Гледа мајмун себе у зрцало

shmoo
Када Ђоковић у свом спорту постиже успехе, испод његовог имена пише Србија.

Када Јокић буде у свом спорту буде постизао успехе а да испод његовог имена пише Србија, а не Денвер, онда можемо да причамо о Јокићу.

А дотле, што каже Макса, разлаз.


Ali!
Shmuu!
Pa u USA svi znaju da je Jokić Srbin.
Iz Srbije.
Od Čarlsa Barklija, pa do Šekila O'Nila.
Gde ćeš više?
A Jokić je zaista veliki Srbin.
Mislim 211 cm.
Voleo ti njega ili ne, on je najpoznatiji Srbin na svetu.
Poznatiji i od Đokovića.
I to poznat kao najbolji u poslu kojim se bavi.
Na svetu.
Lepo je voleti Čukarički!
Ali, koga briga za Čukarički!
shmoo shmoo 20:22 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann

a to u vezi srpstva si u svom dramnom gnevstvovanju sve pogrešno povatao i reintepretirao.

ne čini Jokića velikim Srbinom srbovanje, tri prsta, četri ocila, 5 zvezdinih zvijezda... već to što je veliki košarkaš. jedan od najvećih u svijetu, danas, a na kraju karijere bit će jedan od najvećih ikad. a srbin. malo li je?



Изгледа да ти мене ниси разумео.

Уопште овде није реч о србовању.

Зар ниси прочитао шта сам Макси написао у првом коментару цитирајући Тиркета:

"Када му неко помиње стубове српства, он пита а јесу од мермера."

Па малопре опет Макси написах:

Немам ја ништа с вама двојицом само због тога што смо сва тројица Срби.


Овде је нешто друго у питању... А Јокић је само повод.

Али рекох већ и Макси, идите дивите му се.

И то само зато што је Србин, а кида чамуге на америчким паркетима.

Јбт к'о да ви лично кидате те чамуге у НБА, тако се понашате са тим Јокићем када кажем за њега да је говно од човека.

Иако је Србин, јбт!

Али је говно као и свако друго говно од човека.

О томе је реч овде.


shmoo shmoo 20:25 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Немам ја ништа с вама двојицом само због тога што смо сва тројица Срби.







Пази га, ваш дечко још има и албански синдром као доказ високе интелигенције:





Ааааа...

Сад ја капирам зашто га ви обожавате до имбецилности.


docsumann docsumann 20:33 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Јбт к'о да ви лично кидате те чамуге у НБА, тако се понашате са тим Јокићем када кажем за њега да је говно од човека.


a meni se čini upravo suprotno - da naše pohvale Jokića (kao ikošarkaša) tebe baš lično pogađaju

to što ti govoriš da je Jokić govno od čovjeka meni ne znači apsolutno ništa. još manje njemu lično.
nit si me ubjedio nit uvrijedio. to je neko tvoje lično malo ludilo na koje imaš pravo.

maksa83 maksa83 20:35 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Али је говно као и свако друго говно од човека.

Dobro to nego Taso čoeče, sad ozbiljno.

Šta ti misliš o Jokiću?
shmoo shmoo 20:36 27.12.2022

Re: Гледа мајмун себе у зрцало

softelectronics_e

Ali!
Shmuu!
Pa u USA svi znaju da je Jokić Srbin.
Iz Srbije.
Od Čarlsa Barklija, pa do Šekila O'Nila.
Gde ćeš više?



Ало, бре!

Па барем ти ниси неко ко не разуме прочитано.

Шта то мени значи у животу што је Јокић Србин исто као и ја.

Он нека буде Србин за себе, ја ћу бити Србин за себе.

Јебе ми се, бре, за Јокића.

Lepo je voleti Čukarički!


Јесте.

Ali, koga briga za Čukarički!


Само мене.

Али ја барем не качим на сваких 2-3 дана овде слике и коментаре о Чукаричком и о Чукаричком не причам ако ме неко нешто не пита за Чукарички.

А ови овде удавише са Јокићем

Добро. Волите га, то је мени сасвим у реду.

Али шта вам онда смета што ја то говно од човека и његову браћу криминалце не подносим?

Што упорно покушавате да ме убедите у супротно од овога што мислим да је мали тешко себично егоцентрично говно које као такво није потребно српској кошаркашкој репрезентацији.

Ви мислите и даље да је он "велики Србин", ја ћу мислити и даље да је говно од човека. А јебе ми се што је Јокић Србин исто као и ја, то ми баш ништа не значи.

Али немојте ме онда макар помињати док му се дивите до имбецилности.

Понављам, не бисте овде од мене видели ниједан једини коментар о Јокићу да ме Пајић није споменуо у свом коментару надовезујући се на Максин клип са Јокићем.

А овако... Тражили сте, гледајте.

Је л' ме Пајић поменуо подејбавајући се на мој рачун у вези са тим шта мислим о Јокићу?

Јесте.

И?

Чули сте шта мислим о том коњољупцу којем се ви дивите и не вреди, не можете ме убедити у другачије јер ваши аргументи о "Јокићу Србину" код мене ништа не вреде.

docsumann docsumann 20:39 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Пази га, ваш дечко још има и албански синдром као доказ високе интелигенције:


kakvo je sad ovo šovensko spuštanje ad hominem?
poješće te mržnja. izjest kiselina
shmoo shmoo 20:40 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Али је говно као и свако друго говно од човека.

Dobro to nego Taso čoeče, sad ozbiljno.

Šta ti misliš o Jokiću?



Максо, нисам се ја зезао.

То што си прочитао, то озбиљно мислим о Јокићу (види болдовано у цитату).

И заиста немам ништа против да се сви ви који му се дивите, дивите и даље.

Само немојте мене онда помињати да не бисте опет по ко зна који пут читали шта ја мислим о Јокићу.

Сами себи онда кварите ту забаву са Јокићем као идолом и "великим Србином" којем се дивите јер ово што ја мислим о њему очигледно није оно што и ви мислите о њему.


Мислим...

Поменете, хтели бисте да чујете од мене опет, по ко зна који пут, да је Јокић говно од човека, а када ја то кажем, онда вам није право што ја тако мислим.

Јесмо ли били 9. на Евробаскету са Јокићем?

Јесмо.

Је л' нисмо играли на Олимпијади зато што је мали зајебао ствар глуматајући велику звезду са оним "игра Јокић-не игра Јокић"?

Нисмо играли на Олимпијади.

Је л' нам кошарка пукла са таквим ликовима као што је Јокић? (није он једини)

Јесте, пукла је.

И шта ту има даље да се прича?

Дивите му се ви док игра за Денвер, али у том дивљењу немојте опет мене помињати да не бисте опет све ово читали.



shmoo shmoo 20:41 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Пази га, ваш дечко још има и албански синдром као доказ високе интелигенције:


kakvo je sad ovo šovensko spuštanje ad hominem?
poješće te mržnja. izjest kiselina



А не, то се тако у српској медЕцини одувек звало.

И пре вакцине за корону.

Консултуј стручњаке ако мени не верујеш.

(Па ако се Макса зајебава, могу ваљда мало и ја? Што би неки могли, а ја не?)

shmoo shmoo 20:46 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann

a meni se čini upravo suprotno - da naše pohvale Jokića (kao ikošarkaša) tebe baš lično pogađaju



Не, бре!

Ниједан, пази НИЈЕДАН, мој коментар о Јокићу овде не бисте видели да ме Пајић није поменуо подјебавајући се на тему Јокић.

А овако, када сам видео тај Пајићев коментар, помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.

Дакле, Јокић је само повод.

Узрок је, као што видиш, нешто друго.

docsumann docsumann 20:47 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

meni je to baš neukusna šala, i bez mišljenja stručnjaka

docsumann docsumann 20:53 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.


ja se ne zajebavam

EDIT: kad pričam o srpstvu
shmoo shmoo 20:54 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
meni je to baš neukusna šala, i bez mišljenja stručnjaka




Добро.

И логично је да свако од нас појединачно има различити смисао за хумор.

Не треба ни да имамо исти смисао за хумор јер би онда свет био досадан у пичку материну.

docsumann docsumann 20:55 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Не треба ни да имамо исти смисао за хумор јер би онда свет био досадан у пичку материну.


dalekobilo da ja sad tu nešto cenzurišem, samo komentarišem.
shmoo shmoo 20:59 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.


ja se ne zajebavam



Ни ја.


docsumann

to što ti govoriš da je Jokić govno od čovjeka meni ne znači apsolutno ništa. još manje njemu lično.
nit si me ubjedio nit uvrijedio. to je neko tvoje lično malo ludilo na koje imaš pravo.



Ово исто могу и ја теби да кажем, само у супротном смеру, зар не?

и потврђујем и ја да и ти имаш право да мислиш то што мислиш (за шта такође исто и ја сматрам да је то неко твоје лично мало лудило) исто онолико колико и ја имам право да мислим то што мислим.

Ето, видиш да се не зајебавам.

shmoo shmoo 21:00 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Не треба ни да имамо исти смисао за хумор јер би онда свет био досадан у пичку материну.


dalekobilo da ja sad tu nešto cenzurišem, samo komentarišem.



И ја такође.

То је нама наша борба дала.

Да имамо подједнако право да коментаришемо.

vcucko vcucko 21:24 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
nego da se načas vrenmo na temu...

zamisli da ti je neko prije deset, dvaes godina, pričao da će Srbin biti MVP u NBA.
da će mu pripasti znamenje kojim su se kitili samo najbolji od najboljih.
reko bi mu da smanji duvanje...
a evo, trenutno postoji sasvim realna mogućnost da to lascivno priznanje dobije 3 godine u nizu, što je uspjelo samo Birdu, Bil Raselu i Viltu!

Ovaj, tu ima jedno malo veliko ali.

Pobrojani su u sezonama u kojima su proglašavani za najbolje ili uzimali prsten ili su se do kraja borili za isti. Jokić nije i verovatno nikad i neće (ako ništa drugo zbog seleri kapa ga neće uzeti klub koji ozbiljno juriša na titulu pa da zbog njega i hajpa oko njega moraju da se odreknu neke crne zveri koja titule i osvaja).

Ništa lično, njegov uspeh je svakako ogroman. Nego Jokić je ipak poseban slučaj, izuzetak. Previše je drugačiji, bukvalno menja osnovne postulate NBA.
Ne porediti sa Raselom ili Čembrlenom nikako. Možda pomalo sa Birdom, debeli ili tunjavi belac, u svakom slučaju fizički inferioran crnom zverinju, ali sa klikerom za igru.
Što opet otvara novo pitanje - ne porediš valjda ozbiljno Jokića sa Birdom
Mislim, ne preterivati.
gvozden1 gvozden1 21:30 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

. jedan od najvećih u svijetu, danas, a na kraju karijere bit će jedan od najvećih ikad. a srbin. malo li je?

Pa objektivno, i nije nešto.

On veliki, pa se i Srbija može malo ogrebati o njegovu veličinu.

Baš ponižavanje Srbije je takav pristup.

Normalno je čoveka ceniti po tome šta je on uradio sa ciljem da Srbiji bude bolje, a ne šta je za sebe uradio, sa ciljem da njemu bude bolje, i da li se i Srbija može o tu njegovu slavu malo ogrebati.

To je stavljanje nekog Jokića iznad Srbije, tj stavljanje Srbije u poziciju da su joj dovoljne mrvice sa Jokićevog stola, i da još treba da mu bude zahvalna na tim mrvicama.

To ne bi trebalo da se desi nikad i ni sa jednim pojedincem.

Jer, ako Jokića sutra nestane, bože moj, nekome malo žao, nekome malo više, nekome uopšte, i ništa, sve teče dalje,
A Srbije ako nestane?

A ovde imamo stav, ko jebe Srbiju, Jokić je veličina, ona ima mrvica iza njega, dosta joj je.

Ne, ko jebe Jokića, Srbija je veličina, to je ispravan stav.



docsumann docsumann 21:39 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Jokić nije i verovatno nikad i neće (ako ništa drugo zbog seleri kapa ga neće uzeti klub koji ozbiljno juriša na titulu pa da zbog njega i hajpa oko njega moraju da se odreknu neke crne zveri koja titule i osvaja).


ne bih se kladio u ovo.

Jokićev legat (nadam se s jednim il dva prstena) glede statistike bit će impresivan kao malo čiji.

da ne spominjemo naprednu statistiku gdje dominira u maltene svakoj kategoriji, s rekordnim PER-om
docsumann docsumann 21:44 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Jer, ako Jokića sutra nestane, bože moj, nekome malo žao, nekome malo više, nekome uopšte, i ništa, sve teče dalje,
A Srbije ako nestane?


a planeta? šta ako je sutra iznenada sprži gama zraka iz hiper daleke galaksije.

A ovde imamo stav, ko jebe Srbiju, Jokić je veličina, ona ima mrvica iza njega, dosta joj je.


kakve su bre ovo konstrukcije? mislim, šta reći na ovo bez gusala pri ruci
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:46 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1

A ovde imamo stav, ko jebe Srbiju, Jokić je veličina, ona ima mrvica iza njega, dosta joj je.


Ali ko zastupa takav stav sem tebe koji ga indirektno zastupaš tvrdeći da ga neki (a u stvari niko) zastupaju?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:47 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
mislim, šta reći na ovo bez gusala pri ruci


aj ne bilo ti teško, skini te đedove gusle sa tavana pa polako kreni
shmoo shmoo 21:59 27.12.2022

Мермерни стубови и гипсани лавићи српства

shmoo
docsumann
помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.


ja se ne zajebavam



Ни ја.

EDIT: kad pričam o srpstvu



EDIT:


Духовито!

Добар смисао за хумор.

Колико има од граничног прелаза Превлака до Херцег Новог? 12,7 км или 14,5 км?

Онако питам...

Заборавио сам.

Није ни чудо, последњи пут сам био у Црној Гори на мору 2005, а у Боки Которској 1998. (На хрватскоме Јадрану 1989.)

docsumann docsumann 22:29 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

vrabac_onaj
docsumann
mislim, šta reći na ovo bez gusala pri ruci


aj ne bilo ti teško, skini te đedove gusle sa tavana pa polako kreni


zamjenio sam Tita i štafetu
za Jokića na eNbiej parketu
o kukavno srpstvo ugašeno
gvozden1 gvozden1 22:42 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

vrabac_onaj
gvozden1

A ovde imamo stav, ko jebe Srbiju, Jokić je veličina, ona ima mrvica iza njega, dosta joj je.


Ali ko zastupa takav stav sem tebe koji ga indirektno zastupaš tvrdeći da ga neki (a u stvari niko) zastupaju?

Pa svi koji kažu, evo Jokić je veliki, a Srbin je, od toga Srbija ima korist.

Šta je to drugo nego skupljanje mrvica koje padaju oko velikog Jokića.

Šta Jokić radi sa ciljem da Srbiju učini većom, jačom, uglednijom, osim što radi za sebe, a eto i Srbija može od toga da profitira?

Pa malo šta.
Igra za nju kad ga ne mrzi, kad nije umoran, i ako mu žena nije trudna.


Malo je to.

A mrvice su mrvice koliko god da ih je.

Može možda neko i da se nahrani od mrvica sa bogataškog stola, ali mora da zgazi dostojanstvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana