Budućnost| Gost autor| Politika

Srbija i Rusija, ljubav ili interes

srdjan.pajic RSS / 09.12.2022. u 01:52

Gost autor, hučikučimen, a.k.a. Gvozden

 ?u=https%3A%2F%2Fwallpapercave.com%2Fwp%2Fwp6766141.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ba9b78ad4599acbdb73e53c733a0ef0273f7d02d55c8f8df5de4bf60fd813a0e&ipo=images

Najpre dva važna srpska političara, koji se ne mogu svrstati u nekritičke rusofile, i njihova viđenja Rusije iz srpskih opanaka.

Prvi, Jovan Ristić, jedan od najznačajnijih srpskih prvaka, vođa srpske delegacije na Berlinskom kongresu, uveravao i uverio Austrougarsku da je Srbija promenila kurs i da od proruske prelazi na proAU politiku.

On za Rusiju kaže:

"Teško je Srbiji sa Rusijom, ali joj je teže bez nje."

Drugi političar, Ristićev saradnik i član prve vlade posle Berlinskog kongresa, čiji je predsednik bio Milan Piroćanac , vrlo oprezan kad se o odnosu Rusije prema Srbiji radilo, a čiji je član takođe bio otvoreni i žestoki rusofob Čedomilj Mijatović, dakle može se reći član antiruske vlade, prve srpske SNS (Srpska Napredna Stranka) vlade, a radi se o Stojanu Novakoviću, on je za Rusiju govorio

"Bez Rusije Srbije ne bi bilo."

Dakle to su stavovi dvojice nespornih poznavalaca prilika, a koji se ne mogu zvati rusofilima, posebno ne Novaković.

Ako su oni tako govorili, da li je moguće da su u pravu današnji rusofobi u Srbiji, i ne samo u Srbiji, koji tvrde da Rusija nikad ništa za Srbiju nije uradila, i da je uvek bila protiv srpskih interesa?

Takvi uglavnom kao argument navode Sansrefanski mir i veliku Bugarsku, umesto očekivanog srpskog proširenja, što je Rusija zaista pokušala da ostvari.

Kao dokaz austrougarske naklonosti prema Srbiji navode Berlinski kongres, koji je poništio odluke sanstefanskog ugovora, poništio veliku Bugarsku, i obezbedio srpsko proširenje, koje je Beč zaista omogućio Srbiji.

Ali zaključiti samo na osnovu ta dva, tačna, podatka je površno, a samim tim pogrešno.
I to vrlo pogrešno.

Najpre, otkud velika Bugarska, a ne velika Srbija.

Da bi se to razumelo mora se imati u vidu makar malo širi kontekst.

Istočnim pitanjem se zvao splet međunarodnih odnosa, međunarodne konstelacije snaga, interesa, težnji, u situaciji kad je postalo jasno da tursko carstvo, i pored skupih pokušaja, ne može da se reformiše, da ne može da uspostavi kontrolu nad svojim podanicima, čak ni nad svim svojim nameštenicima, pa ni nad celom svojom vojskom, zapravo, kad se shvatilo da to carstvo ne može da opstane, i postavljalo se pitanje šta će biti na tim teritorijama kad turskog carstva nestane.

Na tom pitanju su se sudarili interesi.
Austrougarska, Engleska posebno, su imali interes da Osmanlije što duže, pa i uz njihovu pomoć, opstanu.

Engleska, jer bi u slučaju nestanka turske carevine postojala velika mogućnost da tim prostorima zavlada rusko carstvo, što njima nikako nije odgovaralo, pošto su, dok su Turci držali te prostore, imali nesmetan prolaz na istok, AU uz to i dodatni motiv da u osmanskom carstvu bude mir, jer bi se bune i nacionalni pokreti iz turskog mogli preliti i u njihovo carstvo.

Rusiji pak, je životno važno bilo da izađe na Bosfor i Dardanele, to joj je bio jedini put kojim njena flota, ratna i trgovačka, može da uplovi u topla mora, a to je mogla samo ako Tursku potisne.

Ali odnos snaga je bio takav da niko nije hteo da direktno udari na onog drugog, već su tražili način da se dogovaraju kako bi izbegli međusobne sukobe, što je pospešeno i time da je postojala objektivna mogućnost da se podelom Balkana na sfere uticaja zadovolje i ruski i bečki interesi. (budimpeštanska konvencija, rajhštatski ugovor...)

A pored te zvanične diplomatije je vođena i nezvanična, koja je podrazumevala rusko podržavanje pokreta koji su slabili Tursku, i zapadno podržavanje što daljeg opstanka Turske.

Srbija, kao država (de jure bez nazavisnosti, ali de facto nezavisna) je, u toj konstelaciji, bila bitan politički faktor na Balkanu.

Upravo to što je nadalje otišla u osamostaljenju se nije uklapalo u ruske, a videćemo, ni u bečke interese.

Još jedan osvrt, Velika istočna kriza.
To je pokret ustanaka na teritoriji osmanskog carstva, a najznačajniji je bio ustanak Srba u Hercegovini, Nevesinjska puška.

Raspoloženje u Srbiji je bilo takvo da su svi bili spremni da krenu u rat.
Niko nije sumnjao u srpsku pobedu, a pobedom se smatralo oslobađanje od turske vlasti i prisajedinjenje Srbiji, to je bila podrazumevana stvar, jer tada srpstvo nije deljeno na Srbijance i neke druge, svi su bili samo Srbi.

To nije bio baš sasvim slučaj sa Srbima podanicima bečke krune, uglavnom se odnosilo na Srbe pod osmanskom vlašću.

Knez Milan se tom ratu opirao, nije rado ušao u njega, ali pošto je u Srbiji stanje bilo uzavrelo, raspoloženje za rat ogromno, a baš tad se javljaju i neke republikanske ideje (crveno barjače) on nevoljno, ali ipak ulazi u rat.
I gubi ga.

Za rat nije bila ni zvanična Rusija, ona je Milana savetovala da u rat ne ulazi, ali nezvanična Rusija, uticajni, ali ne krugovi na vlasti, su ohrabrivali Srbiju da u rat uđe.

Srbija nije mnogo izgubila tim porazom jer je Rusija naložila Turcima da ne oduzimaju nikakve već stečene beneficije Srbiji zbog poraza.

E sledeći rat dovodi do velike Bugarske.

Sledeće godine 1877. Rusija ulazi u rat sa Turskom, i zove Srbiju u rat, da udari na Turke s boka.
Naročito joj je pomoć trebala u situaciji kad je naišla na neočekivano jak otpor Turaka kod Plevne.

Milan, međutim, tek izašao iz jednog rata, i to poražen, je ponovo oklevao da uđe, i ušao je tek kad je Plevna pala i kad je bilo jasno da Rusija izlazi kao pobednik iz tog rata.

Srpska vojska zauzima dosta teritorije, dolazi čak do Gračanice, Rusija i Turska potpisuju mir u San Stefan(o?)u, i odatle stiže vest koja odjekuje kao bomba.

Srbija koja je učestvovala u ratu, čija je vojska oslobodila teritorije, mora odatle da se povuče, jer je to Rusija namenila Bugarima, koji praktično to dobijaju na poklon, i Bugarska se porstire na ogromnoj teritoriji , od Crnog pa skoro do Jadranskog mora, ostavljajući samo neprohodne arnautske planine (koje Rusiju nisu zanimale) van Bugarske.

Tako gledano jeste strašno, ali ako pogledamo iz ruske perspektive to izgleda malo drugačije.

Jer, treba se podsetiti šta je ruski cilj, preseći put preko Balkana za istok , i izolovati i zauzeti Carigrad.


Da li im je bolje sredstvo za to Srbija, koja je već odmakla u stvaranju svoje, suverene, države, koja gleda prvenstveno svoje pa tek onda ruske interese, koja zna i da ne posluša (ušla u rat i protiv stava Rusije da ne ulazi, nije htela da pošalje vojsku kad je Rusiji bila najpotrebnija) ili Bugarska koja nema snage da se odupre Rusiji, i koja mora da izvršava njena naređenja, jer ju je ona i oslobodila i napravila?

Logično, više joj odgovara Bugarska, koja je, nije nebitno, bliže osnovnom ruskom cilju, Carigradu.

I drugi razlog, stvaranjem velike Srbije, Rusija bi morala direktno da se suprotstavi Austrougarskoj, jer bi takva Srbija morala da zahvati i teritorije u neposrednom kontaktu sa austrougarskom granicom, a Bugarska ne, pa je tako mogla da svoj potez objašnjava kao potez koji nije usmeren protiv interesa Beča.

Sve to nikako nije povezano sa onim što mnogi, koji Rusiji osporavaju bilo šta pozitivno kad se o odnosu prema Srbiji radi, a to je navodno veća ljubav prema Bugarskoj nego prema Srbiji, jer, najpre, ljubavi u politici nema, a drugo, ona je pravila veliku Bugarsku zbog sebe, Rusije, a ne zbog Bugarske.

Da joj je više odgovarala Srbija, pravila bi veliku Srbiju.

I još jedan pokazatelj, Rusija je u San Stefanu Srbiji dala nezavisnost, a Bugarskoj nije.
Bugarsku je ostavila pod formalnom vlašću Turske, a kako je ona potukla Tursku u ratu, to znači da je suštinsku vlast imala ona, Rusija.

U tim okolnostima Milan, Ristić, Novaković... Srbija zapravo, se okreću Beču, kome je velika Bugarska, tj ruska dominacija na Balkanu, smetala više nego i Srbiji, i šta dobijaju?

Nezavisnost - to su dobili i u San Stefanu.

Teritoriju - u San Stefanu su dobili skoro identičnu teritoriju po površini.

Proširenje na jug - u San Stefanu su dobili proširenje na zapad, u pravcu Hercegovine, Bosne, Crne Gore.

I da se zapitamo, koji je danas pravac mogućeg i poželjnog širenja Srbije, onaj koji je bio predviđen ruskim projektom, dakle na zapad, na Hercegovinu, Bosnu, današnju Republiku Srpsku, ili onaj koji je predviđen AU projektom, na jug, na Staru Srbiju, današnju Severnu Makedoniju?

Jasno je da je "ruski" pravac širenja Srbije bio po Srbiju korisniji, jer je i danas aktuelan, a austrougarski se pokazao kao ćorsokak, jer je vreme pokazalo da Srba na tom pravcu nema u meri da se može razmišljati o uticaju Srbije na to područje u bilo kom obliku.
To je, ipak, više u sferi bugarskog nego srpskog interesa, i otuda danas problemi između Bugarske i Severne Makedonije.


I ovde treba naglasiti da Rusija nije izabrala povoljniji pravac širenja Srbije zbog dalekovidosti ili ljubavi prema Srbiji, već se samo desilo da su se njeni interesi poklopili sa po Srbiju boljom opcijom.

Poklapanje, ili, češće, mogućnost usklađivanja interesa određuje odnose između država, a nikako ne ljubav.

Srbija i Rusija su uglavnom imali slične interese, ili, tačnije, srpski su mogli da se usklade sa ruskim, ne uvek, ali često i po važnim pitanjima da, i otud skladni, ili makar odnosi bez direktnog sukobljavanja, naprotiv.


Posle turbulentnog dvadesetog veka i za Srbiju i za Rusiju, moguće je, a čini se i da jeste, ponovo nastupio period kad te dve države ulaze u fazu poklapanja interesa.



Komentari (1274)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:39 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

kamilo_emericki
newimprovedtadejus
nije bilo cak nibstrajkova..


To što ti ne znaš za njih ne znači da ih nije bilo.
Bilo ih je i nisu se, uglavnom, razvlačili danima. Sistem je radije spaljivao osigurače u licima direktora ili šefova a ponekad je i koji lokalni šef partije cvrknuo da se izbjegne sukob sa radnicima.

Prvi sa koga sam ja izveštavao bio je '86 u pančevačkoj STaklari, i trajao je tri dana. A prvi za koje pouzdabno znam dešavali su se krajem sedamdesetih u Utvi, i bili su za odbranu direktora koji se suprotstavio sourizaciji.
gvozden1 gvozden1 21:43 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Bilo ih je

Jeste, i mene su vodili na jedan.
Onaj kad smo štrajkovali nešto oko Trsta.
'74 nešto bilo, ne znam šta, ali sam bio na pravoj strani i borio se za našu stvar.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:43 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
angie01


pa posle rata je bilo nemoguce strajkovati-kada je krenulo oduzimanje imovine, proterivanje i slicno, ko je mogao nesto da uradi?...imas vise knjiga, koje opisuju ta vremena, ja znam od moje bake,...moji roditelji su tada bili deca.


Sama sebi uskaces u usta..
Evo o ovome se radi.. ko je mogao? Niko, bukvalno bi platio glavom nista postigli ne bi..
Porediti danasnje kenselovanje po tviteru s tim je van svake pameti I od toga smo poceli..
To je ta istina koja ne bi smjela biti relativna..

E sad Dal ja sistem kasnije olabavio
Sigurno
Dal je bio opresivan do kraja
Jeste
Dal je I danasnja opresija Dio tog nasledja
Ja mislim da
Ista skola

A da citiras unjesto Sto izmisljas?
Stvarno koji ti je ceif bas ne kapiram.. jal na bukvalno sve I svoja.. I ukrug ukrug
freehand freehand 21:47 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
newimprovedtadejus
angie01


pa posle rata je bilo nemoguce strajkovati-kada je krenulo oduzimanje imovine, proterivanje i slicno, ko je mogao nesto da uradi?...imas vise knjiga, koje opisuju ta vremena, ja znam od moje bake,...moji roditelji su tada bili deca.


Sama sebi uskaces u usta..
Evo o ovome se radi.. ko je mogao? Niko, bukvalno bi platio glavom nista postigli ne bi..
Porediti danasnje kenselovanje po tviteru s tim je van svake pameti I od toga smo poceli..
To je ta istina koja ne bi smjela biti relativna..

E sad Dal ja sistem kasnije olabavio
Sigurno
Dal je bio opresivan do kraja
Jeste
Dal je I danasnja opresija Dio tog nasledja
Ja mislim da
Ista skola

A da citiras unjesto Sto izmisljas?
Stvarno koji ti je ceif bas ne kapiram.. jal na bukvalno sve I svoja.. I ukrug ukrug

Mogu ja da citiram isečak iz Kloaka Dejlija, iz rubrike "Nepobitne i konačne storijske istine":

pa nisi mogao osnovna egzistencijalna pitanja da rješiš bez da se služba pita, dakle nemaš krov nad glavom i nemaš posao ako služba ne kaže da si podoban..
bukvalno nemaš pravo na život..
a onda nećeš dobiti ni pravo da odeš ako nisi podoban..

angie01 angie01 21:51 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ne samo dve strange nego bez the opresije I sigurnosti vlasti ne bi mogao da radis infrastrukturne projekte koji traze I decenije


evo, kazi mi samo, kakvo opterecenje je vecinsko stanovnistvo osaecalo, jer mu je omoguceno da se skoluje, da zivi u gradu, da dobije posao i stan i ima bolji zivot nego je imao pre?...da ide na more, da ide u banje i lecilista, sto je pre mogao samo bogat covek...koja je tacno nepravda ucinjena recimo tom delu, a fakat vecinskog stanovnistva?


Da si morao da mislis na izbore svakih par godina, da podilazis glasacima sanse ne bi bilo za takve iskorake


slazem se da je mogucnosti da se planira i da se ti planovi ostvaruju doprinelo to produzeno vreme, ali pre svega ideja i volja da se sve to uradi- ko sada brani bilo kome da se zemlja uredi i ucine neke bolje stvari nego sto svedocimo da se radi?


I To je veliki dio razloga Sto SU ljudi pristajali da precute


evo, molim te mi otkrij, sta je to ovaj vecinski deo populacije precutkivao, a trebalo je da kaze i da se buni? nekada nepismen, siromasan seljak,- kakvo je bilo vecinsko stanovnistvo- dobije besplatno da se opismeni, dovedu ga u grad, daju mu posao i stan, ide na more, ima besplatno lecenje, deca mu se besplatno skoluju,...evo, kazi mi molim te, sta su precutali?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:53 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand


pa nisi mogao osnovna egzistencijalna pitanja da rješiš bez da se služba pita, dakle nemaš krov nad glavom i nemaš posao ako služba ne kaže da si podoban..
bukvalno nemaš pravo na život..
a onda nećeš dobiti ni pravo da odeš ako nisi podoban..



I sta je od ovoga tacno bezobrazluk I uvreda kamilu, tebi ili nekom trecem..
Sta od toga ste dokazali da nije tacno?
Koji je Taj nepodobni dobio posao I stan u bivsoj drzavi?



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:58 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
ne samo dve strange nego bez the opresije I sigurnosti vlasti ne bi mogao da radis infrastrukturne projekte koji traze I decenije


evo, kazi mi samo, kakvo opterecenje je vecinsko stanovnistvo osaecalo, jer mu je omoguceno da se skoluje, da zivi u gradu, da dobije posao i stan i ima bolji zivot nego je imao pre?...da ide na more, da ide u banje i lecilista, sto je pre mogao samo bogat covek...koja je tacno nepravda ucinjena recimo tom delu, a fakat vecinskog stanovnistva?

Nikakvo
Vecini je odgovaralo I zato je trajalo
Ali to nije sloboda
Sloboda je da onaj kome ne odgovara a I poneko ko vidi nepravdu moze to I da kaze
A Nije mogao I ostro je suzbijan da ne moze
Ostati sistem opresije na svim nivoima I porediti to sa danasnjih kenselovanjem je nedopustivo

Kako svaku prostu ideju razvucete u besmisao ne znam
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:58 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

gvozden1
Evo Pajic je otvorio poziv.

Dakle ti si sledeći:)

Nisam ja za to.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:03 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

To što ti ne znaš za njih ne znači da ih nije bilo.
Bilo ih je i nisu se, uglavnom, razvlačili danima. Sistem je radije spaljivao osigurače u licima direktora ili šefova a ponekad je i koji lokalni šef partije cvrknuo da se izbjegne sukob sa radnicima.

Тачно тако. То су штрајкови који су били организовани одоздо због незадовољства неким конкретним лошим условима рада или ниским примањима, а бивали су углавном искоришћени да истакну праведност и беневолентност вољеног друга Тита, заштитника радничке класе, при чему би неки зли директорчић летео.

За разлику од тих побуна, свака критика из редова интелигенције, колико год принципијелна или чак безазлена била, повлачила је сурово кажњавање.
gvozden1 gvozden1 22:04 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

.koja je tacno nepravda ucinjena recimo tom delu, a fakat vecinskog stanovnistva?

Začepljena usta nisu nepravda

Ukidanje slobode da sam odlučiš šta više želiš, da radiš za drugog ili da napraviš svoju firmu nije napravda.

Pristup, država će da odluči šta ti je dovoljno, fića, vikendica i stan ti je puna kapa, imaš sa budeš zadovoljan.
To je pravda.

Ne mešaj se u politiku osim ako nisi naš, to je pravda.


Al dobro, vidim ima i zadovoljnih time.
angie01 angie01 22:07 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Sama sebi uskaces u usta..


kako to mislis,...pa ti manipulises prvo nekim netacnim tvrdnjama, koje su jos nabildovane u prozivku, ja ti kazem da to nema veze sa zivotom- nije ista stvar to sto se posle rata nije moglo nista, i ono u nekom drugom periodu kada su se ljudi bunili za razne stvari, a ti sve pakujes kao jedno i isto-i objasnim ti kako je tekla radnja, a ti onda kazes, pa eto vidis, to sam ti i rekla, sto nije tacno.


Porediti danasnje kenselovanje po tviteru s tim je van svake pameti I od toga smo poceli..


ovo nisam primetila-taj pocetak mislim.


E sad Dal ja sistem kasnije olabavio
Sigurno
Dal je bio opresivan do kraja
Jeste
Dal je I danasnja opresija Dio tog nasledja
Ja mislim da
Ista skola


ja mislim da se razvoj okolnosti u YU menjao tokom vremena, da je celo to ustrojstvo bilo novo i nepoznato, da su se pravile greske i zloupotrebe, da se jeste kasnije popravljalo, menjalo i da je moglo sve bolje da se zavrsi, kada je sve postalo prevazidjeno i potroseno, da je mogla da se izabere bolja opcija resavanja nastavka, da l zajedno ili odvojeno nije bitno, al da su preference bile bolesne i odvele nas u sunovrat, koji se ocigledno dopada jednom delu stanovnika,...da ima veze sa onim pre- ja ne vidim, drugacije su namere-sto se jedino broji-drugacije je metodologija, ako se ovo uopste moze tako nazvatai,...ne znam ni tacno sta je....a zivela sam u raznim sistemima na raznim kontinentima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:09 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

principessa_etrusca
To što ti ne znaš za njih ne znači da ih nije bilo.
Bilo ih je i nisu se, uglavnom, razvlačili danima. Sistem je radije spaljivao osigurače u licima direktora ili šefova a ponekad je i koji lokalni šef partije cvrknuo da se izbjegne sukob sa radnicima.

Тачно тако. То су штрајкови који су били организовани одоздо због незадовољства неким конкретним лошим условима рада или ниским примањима, а бивали су углавном искоришћени да истакну праведност и беневолентност вољеног друга Тита, заштитника радничке класе, при чему би неки зли директорчић летео.

За разлику од тих побуна, свака критика из редова интелигенције, колико год принципијелна или чак безазлена била, повлачила је сурово кажњавање.


Trebalo je da znas gdje bacas udicu
Jedno je da u UK kazes ovo je komunizam
Skroz drugo u Srbiji

angie01 angie01 22:10 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A da citiras unjesto Sto izmisljas?
Stvarno koji ti je ceif bas ne kapiram.. jal na bukvalno sve I svoja.. I ukrug ukrug


nis te ne razbiram.
freehand freehand 22:11 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

I sta je od ovoga tacno bezobrazluk I uvreda kamilu, tebi ili nekom trecem..
Sta od toga ste dokazali da nije tacno?
Koji je Taj nepodobni dobio posao I stan u bivsoj drzavi?



pa ajde kaži kako su tvoji roditelji dobili stan? dal su ga kupili nema smisla ni da pitam..
a kako su dobili posao?
bilo koji, prvi, poslednji?
pitaj, ako ti ne znaš..

kako su dobili stan, ko je odlučio i kako, kako su dobili posao.. kako su išli na radničke savjete i šta se tamo pričalo (sa sve ovim kamilovim, automehaničar je mudro isprozivao direktora svojim britkim da ne pitanjima, pa partijski sastanci u preduzeće, kako su prolazili kad se ne bi pojavili na nekom sastanku)..
pitaj..

ne vidim šta je sporno u tome da kažeš ako hoćeš kako su tvoji roditelji kroz to prošli (jer ti nisi, kao ni ja)..

Mislim da sam ti objasnio kako su moji roditelji dobili posao, i kako su dobili stanarsko pravo (ne stan). Ništa ništa nisu ni tražili ni dobili ni od partije ni od službe kako ti sa punim autoritetom neupitnog znalca tvrdiš.
ponudio sam ti sve podatke koje budeš tražila, javno, iako su mi roditelji davno mrtvi. naravno, koje služba ne može ili neće da ti obezbedi.
čak mogu da ti ponudim neka svedočenja da ćale nikad nije ćutao, ako i taj argument potegneš, da su SVI ĆUTALI.
U čemu je problem?
Opet ćeš svoju babu i mamu da podmetneš kojima svaka čast i duboko poštovanje uz žaljenje što ovde služe za vađenje, a koje niko niti je pomenuo niti je imao nameru da se spušta na taj nivo?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:19 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand

Mislim da sam ti objasnio kako su moji roditelji dobili posao, i kako su dobili stanarsko pravo (ne stan). Ništa ništa nisu ni tražili ni dobili ni od partije ni od službe kako ti sa punim autoritetom neupitnog znalca tvrdiš.
ponudio sam ti sve podatke koje budeš tražila, javno, iako su mi roditelji davno mrtvi. naravno, koje služba ne može ili neće da ti obezbedi.
čak mogu da ti ponudim neka svedočenja da ćale nikad nije ćutao, ako i taj argument potegneš, da su SVI ĆUTALI.
U čemu je problem?
Opet ćeš svoju babu i mamu da podmetneš kojima svaka čast i duboko poštovanje uz žaljenje što ovde služe za vađenje, a koje niko niti je pomenuo niti je imao nameru da se spušta na taj nivo?


Brate kakvo nerazumijevanje procitanog
Pa nisu bili nepodobni
Kad ih podmeces, bili SU nebitni
Nisu morali sluzbi da apliciraju Al jesu radnickom savjetu a u njemu je svakako neko ko CE da provjeri gdje treba
Dal je moguce da nije jasno da ja ne krivim Nikoga biti kazem da je valjda trebalo da crkne od gladi Al da ne pristaje
Kazem da nije bilo preduzeca koje nije imalo savjet I bilo drzavnno
Nije bilo alternative
Morao si biti podoban i to je to
Kako je moguce da to ne razumujes
angie01 angie01 22:25 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

huci, pojnt je, da vecina pre nije imal ni to.

a ti sada nastupas, kao da je svima njima nesto uskraceno, a nije,...manji je oduzeto, rezim pre rata je bio represivan, dikatatorski sa radikalskom vladom, a ti predstavljas, kao da su ljudi ziveli u bajci, koja im je ukradena.

vlast koja je posle rata dosla, ucestvovala je u oslobadjanju zemlje od okupatora, dok je ona prethodna potpisala pakt sa nacistima, zbog cega je izbio puc....hocu da kazem, sve je imalo svoj tok i razloge.
freehand freehand 22:26 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Kako je moguce da to ne razumujes

Ja se pitam kako je moguće da je neko tako besprizoran, sem što je tolika neznalica.
Uz sve što sam citirao sad TI meni objašnjavaš da sam JA glup i da JA ne razumem šta si ti mislila kad onoliko gomilu baljezgarija i insinuacija i diskvalifikacija en ženeral na račun potpuno nepoznatih ljudi izbacila?!

Ok, umorila si me, pa da ti sad ne objašnjavam od čega se sastoji i na čemu se bazira tvoja umišljena bitnost umišljene malograđanke/uspešne intelektualke.
angie01 angie01 22:28 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Morao si biti podoban i to je to


ti tvrdis, da je 23 meleona stanovnika, bilo podobno po proceni sluzbe?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:29 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01

ovo nisam primetila-taj pocetak mislim.


Ja pricam samo o time
Dal se slobode tog sistema mogu opravdano porediti sa bilo cim danas pogotovo u UK
predatortz predatortz 22:31 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Velibora Ostojića istamburali sinovi zbog kurvanja a on to prikazao kao fizičko-politički napad


Velibora Ostojića je istamburao Meho Porobić, za mog vojnikovanja stariji vodnik vojne policije. Odnah se stavio na raspolaganje Aliji. U ratu dogurao do komandanta brigade i potpukovnika ABiH, ali je brzo ostao bez polovine glave jer je, budući da je bio klasičan retard, glumio Ramba i popušio metak još u avgustu 1992.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:31 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Morao si biti podoban i to je to


ti tvrdis, da je 23 meleona stanovnika, bilo podobno po proceni sluzbe?


Ne nego da SU nepodobne brutalno suzbijali
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:33 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand


Ok, umorila si me, pa da ti sad ne objašnjavam od čega se sastoji i na čemu se bazira tvoja umišljena bitnost umišljene malograđanke/uspešne intelektualke.


De kad odmoris leba ti objasni, ja bi to bas Rado procitala
Ti si bukvy prolupao skroz
freehand freehand 22:37 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ti si bukvy prolupao skroz

Sreća je da sam nebitan, kao i moji roditelji, komšije, familija i sugrađani.
Za razliku od uspešnih svetskih intelektualaca iz Londre koji će svima da objasne sve o svemu a naročito da su muda u stvari bubrezi.
gvozden1 gvozden1 22:38 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

huci, pojnt je, da vecina pre nije imal ni to.

Prvo, jeste imala.
Mogla je da ebe majku i kralju i Pašiću, i da mu dlaka sa glave ne zafali.
Za to se, kad su došli komunisti, išlo u bajbokanu.
To se zove ukidanje slobode.

Mogao je svako da odluči hoće li ili neće da ima svoj biznis, i da ga uvećava beskonačno, do granica svojih sposobnosti.

Mogao je mnogo toga što mu je kasnije zabranjeno, da ne nabrajam sad.

Ali, rekoh već, to nije bitno, sistem se valjda meri prema zamišljenom idealu, a ne prema, a kako je bilo pre, ili a kako je bilo u Albaniji.

Uvek i od svega ima nešto gore, i tom logikom je svaki sistem dobar, jer se svaki može uporediti sa nečim što je lošije od njega i reči, a kako je tamo.


Ovo što vi pričate, dobro im je bilo jer su imali to, to, i to, a pre ne, to je ponižavanje i potcenjivanje ljudi.

Tako se prema stoci odnosi, njoj domaćin procenjuje šta joj je bolje i šta joj treba, i ne pita ih ništa.

Ljudi sami treba da imaju slobodu da kažu šta im je bolje, a ne da im ti to određuješ.

Ako slobode nemaju, nije im dobro, kako god da je bilo pre, i kako god da je u Albaniji.
angie01 angie01 22:39 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Ne nego da SU nepodobne brutalno suzbijali


pa znaci ipak kazes, da su svi, koji su ziveli i radili i yu-bili podobni,...inace to ne bi bilo moguce, to, da rade i zive.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:39 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
Ti si bukvy prolupao skroz

Sreća je da sam nebitan, kao i moji roditelji, komšije, familija i sugrađani.
Za razliku od uspešnih svetskih intelektualaca iz Londre koji će svima da objasne sve o svemu a naročito da su muda u stvari bubrezi.

O isuse odakle izvire Taj jal

freehand freehand 22:40 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Mogla je da ebe majku i kralju i Pašiću, i da mu dlaka sa glave ne zafali.
Za to se, kad su došli komunisti, išlo u bajbokanu.


angie01 angie01 22:42 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Prvo, jeste imala.


huci, to je bila zemlja siromasnih, nepismenih seljaka, koji su tesko ziveli.
Ljudi sami treba da imaju slobodu da kažu šta im je bolje, a ne da im ti to određuješ.


kako se meni cini, niko im nije nista rekao, naprosto im je bilo bolje od onoga pre.


i dalje mi niko ne rece, o cemu su cutali?
freehand freehand 22:43 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
freehand
Ti si bukvy prolupao skroz

Sreća je da sam nebitan, kao i moji roditelji, komšije, familija i sugrađani.
Za razliku od uspešnih svetskih intelektualaca iz Londre koji će svima da objasne sve o svemu a naročito da su muda u stvari bubrezi.

O isuse odakle izvire Taj jal


O Isuse, sad se i prenemažemo... Citirao sam te u jednom gornjem komentaru, sve tvoje gluposti filovane direktnim privatnim prozivkama, ponovljenim u nekoliko navrata.
I TI pričaš o MOM jalu?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:43 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01

Ne nego da SU nepodobne brutalno suzbijali


pa znaci ipak kazes, da su svi, koji su ziveli i radili i yu-bili podobni,...inace to ne bi bilo moguce, to, da rade i zive.


Pa opet ne
Kazem da SU nepodobne brutalno suzbijali
I podobni su stalno suzbijani, pa otuda savjeti, spiskovi, liste..
A tek nepodobni
Dubinski neslobodno drustvo pogotovo u kontekstu poredjenja sa danasnjim kenselovanjem
Taj kontekst je kljucam
Inace neku apsolutnu istinu svakako ovde naci necemo


Typos me ubise
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:44 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
newimprovedtadejus
freehand
Ti si bukvy prolupao skroz

Sreća je da sam nebitan, kao i moji roditelji, komšije, familija i sugrađani.
Za razliku od uspešnih svetskih intelektualaca iz Londre koji će svima da objasne sve o svemu a naročito da su muda u stvari bubrezi.

O isuse odakle izvire Taj jal


O Isuse, sad se i prenemažemo... Citirao sam te u jednom gornjem komentaru, sve tvoje gluposti filovane direktnim privatnim prozivkama, ponovljenim u nekoliko navrata.
I TI pričaš o MOM jalu?

Obavjestih slucajno.
To si Jalan svaki Dan, na svaku temu I bas uvijek lican
Tako da da, ja se iskreno cudim odakle to izvire
gvozden1 gvozden1 22:47 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

ziveli i radili i yu-bili podobni,...inace to ne bi bilo moguce, to, da rade i zive

Pa tako je.
Bili su podobni jer nisu imali izbora, morali su da budu.
Država je vrlo kontrolisala podobnost i nepodobne uklanjala, ovako ili onako.

To je osnovna odlika diktature, kontrola i podobnost.

Primerenije reč je podaništvo ili pokornost, ali to je to.
gvozden1 gvozden1 22:48 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


i dalje mi niko ne rece, o cemu su cutali?

Recimo ćutali su o tome da su komunisti zlotvori, s
a Tita skot.

A sigurno je bilo onih koji su tako mislili ali su morali da ćute.
angie01 angie01 22:50 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Kazem da SU nepodobne brutalno suzbijali


pa evo, jos na pocetku rekoh, da je moja porodica- a znam jos mnoge- nije bila podobna i normalno je zivela, roidtelji su radili svoje, bili postovani i cenjeni.
pa otuda savjetu, spiskovi, liste


ti si pomesala neke "subverzivne elemente" sa celim stanovnistvom...isto kao sto seo period trajanja Yu posmatras kao zemlju jednakih okolnosti, sto isto nije bilo tako.
freehand freehand 22:51 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

To si Jalan svaki Dan, na svaku temu I bas uvijek lican
Tako da da, ja se iskreno cudim odakle to izvire

Ja sam ličan? Pobogu...
Da nisi glupako noć možda bi shvatila da ja ovde gubim vreme sa blgerkom kojoj ni nick ne umem d azapamtim, a TI kopaš po tuđim porodicama i familijama ne bi li dokazala idiotarije koje sipaš nemilice..

pa ajde kaži kako su tvoji roditelji dobili stan? dal su ga kupili nema smisla ni da pitam..
a kako su dobili posao?
bilo koji, prvi, poslednji?
pitaj, ako ti ne znaš..

kako su dobili stan, ko je odlučio i kako, kako su dobili posao.. kako su išli na radničke savjete i šta se tamo pričalo (sa sve ovim kamilovim, automehaničar je mudro isprozivao direktora svojim britkim da ne pitanjima, pa partijski sastanci u preduzeće, kako su prolazili kad se ne bi pojavili na nekom sastanku)..
pitaj..

ne vidim šta je sporno u tome da kažeš ako hoćeš kako su tvoji roditelji kroz to prošli (jer ti nisi, kao ni ja)..

gvozden1 gvozden1 22:52 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

nije bila podobna

I kako je tu nepodobnost izražavala?

Osim u svoja četiri zida.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:53 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

prethodna potpisala pakt sa nacistima, zbog cega je izbio puc....hocu da kazem, sve je imalo svoj tok i razloge.

Пуч су платили Енглези.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:54 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
Kazem da SU nepodobne brutalno suzbijali


pa evo, jos na pocetku rekoh, da je moja porodica- a znam jos mnoge- nije bila podobna i normalno je zivela, roidtelji su radili svoje, bili postovani i cenjeni.
pa otuda savjetu, spiskovi, liste


ti si pomesala neke "subverzivne elemente" sa celim stanovnistvom...isto kao sto seo period trajanja Yu posmatras kao zemlju jednakih okolnosti, sto isto nije bilo tako.


Opet stavi u kontekst
Sta SE njima desavalo I zamisli da se to desava sad u UK
Kako bi drzava reagovala
A to je bilo poredjenje
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 23:06 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
To si Jalan svaki Dan, na svaku temu I bas uvijek lican
Tako da da, ja se iskreno cudim odakle to izvire

Ja sam ličan? Pobogu...
Da nisi glupako noć možda bi shvatila da ja ovde gubim vreme sa blgerkom kojoj ni nick ne umem d azapamtim, a TI kopaš po tuđim porodicama i familijama ne bi li dokazala idiotarije koje sipaš nemilice..


Pa to je Taj jal s kojim ti citas tudje postove pa ti sve zvuci kao kopanje, podmetanje, licni napadi.ja Sam Tu bukvalno napisala u smislu da Oni ljudi znaju Kako je bilo pa ih treba pitati..
Nista manje nista vise. Al ti sve citas u bijesu I u svemu vidis neko zlo, provokaciju..
Ja mislim da bi pomoylo da procitas neki stari blog, raspravu koje se ne sjecas pa vidi kad citas hladne glave Dal se stvarno radilo o neko zloj namjeri il ti se samo cini
Ne vidim bas cemu vodi stalni jal
Smara
Te cu preskakati tvoja pitanja ubuduce

angie01 angie01 23:11 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

A sigurno je bilo onih koji su tako mislili ali su morali da ćute.


ti na primer?
angie01 angie01 23:16 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Пуч су платили Енглези.


puc su izveli oficiri uz podrsku Engleza, a jer je vecinsko stanovnistvo bilo izrazeno protiv nacista....ili ti ipak tvrdis, kako su oficiri kraljevine bili potkupljivi.
gvozden1 gvozden1 23:27 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01
A sigurno je bilo onih koji su tako mislili ali su morali da ćute.


ti na primer?

Zar je bitno ko?

principessa_etrusca principessa_etrusca 23:56 09.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

puc su izveli oficiri uz podrsku Engleza, a jer je vecinsko stanovnistvo bilo izrazeno protiv nacista....ili ti ipak tvrdis, kako su oficiri kraljevine bili potkupljivi.

Британци финансирали преврат 1941. године (ЛИНК)
angie01 angie01 00:01 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Zar je bitno ko?


pa bitno je, ako si tada ucestvovao, licemreno je da sada pljujes i jos nabedjujes druge, da su to sto si bio ti.

al nevezano za to, vecinski, ljudima je bilo bolje nego im je bilo pre, tako da ne kapiram sada ubedjivanje da nije, pa vecina i dalje ima ono sto je stekla tada i diplome i stanove i penzije i vikendice, kuce, sta god.

mladi sada moraju da odu, da bi ziveli pristojno i stekli nesto svoje, ako ne zele da budu clanovi- a tada nisi morao da budes clan, da bi se zaposlio, dobio stan, kredit,...
angie01 angie01 00:06 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Британци финансирали преврат 1941. године (ЛИНК)


to je clanak iz niza, koji su preuzeti iz knjige Ivana Miladinovica, koji je napisao navodno nepoznatu istoriju.

da su emglezi podrzali puc- je poznata cinjenica, a da su ga platili, bi bilo porazno po oficire nase drzave.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:25 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

da su emglezi podrzali puc- je poznata cinjenica, a da su ga platili, bi bilo porazno po oficire nase drzave.

Добро је документовано у британским изворима да су они финансирали генерала Мирковића.
gvozden1 gvozden1 00:27 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


pa bitno je, ako si tada ucestvovao, licemreno je da sada pljujes i jos nabedjujes druge, da su to sto si bio ti.

Kreće lepojka:)

Endži, kad se kaže da su u nekim sistemu postojali ljudi kojima je bila oduzeta sloboda da govore šta misle, jedino što je važno je da li je to tačno ili nije tačno.

To svedoči o sistemu, a ne ja ili ti, šta je tvoj tata radio, ili šta sam ja radio.

To je irelevantno apsolutno, pa što bi to o meni sad, a ne o sistemu?

Sve i da sam ja licemeran to opet ne govori ništa o sistemu.

Pa, da li je u tom sistemu koji braniš bila ukinuta sloboda?

Pusti sad mene.


Cccc, ne ume to da misli....
bene_geserit bene_geserit 02:31 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Došao bi i naš Bane ali ima preča posla u Amerikama, pošto mu tamo naYeb’o jedini crnac koga je ikada uzimao za ozbiljno

A ja slabo pratim te celebreties, i dan danas ne znam čime se Kanje bavio i zaradio pare. Pretpostavljam muzika ili moda a pošto su u pitanju milijarde onda produkcija ako je muzika u pitanju, samo ja sam mislio da crnci pevaju a Ješe drže producentske kuće, crnci igraju basket a Ješe drže NBA timove i sl. Interesantna je ta dinamika.

Nego na tvom mestu ja bih gledao u svoje dvorište, to što ovi tvoji rade je zloupotreba moći, ne da je to nešto novo u ljudskoj istoriji, ali zloupotreba moći nije dobra ni za koga.
bene_geserit bene_geserit 02:35 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

tada nisi morao da budes clan, da bi se zaposlio, dobio stan, kredit

Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.
softelectronics_e softelectronics_e 07:44 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

kamilo_emericki
angie01


kupovali su se stanovi na kredit, da l od firme il od banke, kupovali se placevi, zidale se kuce-bio je i taj neki kredit za gradnju,

Svjedočim.
-Moja bivša '79-e na Vidikovcu kupila stan na kredit, uselila krajem '80-e.
-Ne sjećam se koje godine, pijem kavu sa Radmilom M. medicinskom sestrom iz nekog sela kod Laktaša. Na stolu novine i članak o najmlađem predsedniku izvršnog odbora (vlade) opštine u Jugoslaviji. Kaže: " Moj komšija Dodik, imaju par k'o Džajić. Kad je završio mesarski zanat otišao u Beograd i završio FPN. Da se ne muči po domu za keš mu kupili stan u Beogradu.
-"Lipi moj što tako rasipaš novac" kaže meni Duško V. kuvar u Biogradu n/m, gledajući kako trošim to ljeto '76-e, "Da ti prodam ovaj plac, ima 300 m2 pravi lipu kuću pa izdaj ili dođi ovdje daživiš"
Nisam kupio ja, jer me sa nepune 22 godine nije zanimao nikakav plac ili kuća, ali je kupio jedan poznanik, vozač, napravio kuću i kasnije vrlo dobro unovčio.
Znači da je moglo, a što neki nisu nešto uradili to ne znači da niko drugi
nije mogao ili uradio.
O radničkim savjetima neki drugi put ali budi sigurna da sa ozbiljnim ljudima to nije bila nikakva zajebancija.

I?
Šta ovo što si rekao dokazuje?
Da nije vladao Tito, da nije postojala samo jedna partija, da je postojanje drugih partija zabranjivano, da je centar odlučivanja komitet ... i slično.
Jebote, kako iko treba da bude toliko glup, posle svih godina i rezultata tog usranog sistema, da i dalje vergla kako se mogla imati kuća.
Kao da Englezi, Francuzi i Luksemburžani nisu mogli imati kuću - i još mnogo, mnogo, više od toga.
Jebeš budale koji vrhunski kriterijum razvoja i statusa nekog društva uzimaju to da su imali šupu i fiću.
I da su neki Drugovi baš bili kul pa mu to sve omogućili.
Da, ali mnogo više od toga se nije moglo imati - a to je sloboda.
Između ostaloga da tu marvu komunističku nabiješ na kurac, a da za to nemaš nikakve posledice.
Recimo da je to nivo koji možeš da shvatiš.
Ono što mi je potpuno neshvatljivo je shvatanje pojedinaca, poput tebe, da za to sve što su imali, moraju da budu zahvalni 'drugovima iz komiteta', te da nije tih drugova, oni to ne bi ni imali.
Jebeš drugove i one koji im se još uvek dive.
softelectronics_e softelectronics_e 07:46 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
angie01

kako mislis malo ekspresivniju, pa procitaj malo bolje sta je sve napisala,...cak i na licne primere, koji bi trebalo to da negiraju, ona imputira neke nepostojece bezobrazluke-sto onda nije ni slucajno ni ekspresivno.

Ali kakve besobrazluke?
Cutanje?
Jos ja lijepo I svoje roditelje u to ukljucujem..
Kako je to besobrazluke?
Cinjenica.. nije bilo protesta, nije bilo cak nibstrajkova.. nicega..
Saglasnost opsta I pristajanje na sve iako je ocito bilo mnogo razloga da se ne pristaje..
Ja Nikoga za to ne krivim, naprotiv, navidim kao dokaz koliko je sistem bio opresivan da se Niko, nikad uspjesno pobunio nije nibprotivcega


Kome bi ti to da dokažeš?
Da imaju gram mozga, a bili savremenici, to ne bi trebalo ni da im dokazuješ.
freehand freehand 07:50 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

.ja Sam Tu bukvalno napisala u smislu da Oni ljudi znaju Kako je bilo pa ih treba pitati..
Nista manje nista vise.

Naravno. Tu ne piše bukvalno ono što piše nego ono što ti naknadno kažešda tu piše. I to što sam ja dva puta citirao tvoje baljezgarije znači da sam JA jalan.
Pa ne, to u stvari znači da si ti glupa i bezobrazna ali ne obična, nego smatračica iz Engleske što ti daje na značaju i važnosti.
Ajd iš.
softelectronics_e softelectronics_e 07:54 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
newimprovedtadejus
freehand
Mojenroditelje jebl, rekoh vec,

Bože sačuvaj, verujem da su bili časni i normalni, dobri ljudi. Sad, bude tih grešaka i propusta u vaspitavanju al jebiga.


Sta kazes, kokoska te povukla u kaljugu a ti mikofo..
E ko mi kriv kad kljucam po telefonu
A bukvy iz pet pokusaja je mogu da nabodem

Ne baš. Ja sam taj koji je dozvolio sebi da se zaleti u govnjivu jamu a kokoška se sad još pravi nevešta. Nema pojma šta je sve rekla Kamilu, i kakve je sve teze u obliku dogme ovde postavljala.
Čitaš li ti uopšte šta pišeš? Znaš li šta si u prethodnim komentarima tvrdila? Vrati se i pročitaj samo ono pisano velikim slovima, i idiotske tvrdnje u kojima vrvi od SVI i SVE.

A još jednom - svim roditeljima svih sa ovog bloga o kojima ne znam ništa i tako i treba i da ostane sem tamo gde ih beko od blogera po bilokom osnovu sam pomene i opiše - poštovanje.

Aj ne seri, što reče Mile Dodik.
Ne postoji dovoljno 'govnjivih' reči kojima može da se opiše to sranje od komunjarskog sitema.
Šta tu ima da se objašnjava.
Dovoljno je da kažeš - komunisti, stvar je samorazumljiva.
Svako ko pronađe kojekava razumevanja 'za objektivne teškoće i subjektivne slabosti' drugova komunista, može ih naći za bilo šta - uključujući i Pavelića.
Tadejus je nedovoljno oštra kada je pomenula 'ćutanje i svi'.
Da, svi su morali da ćute, ali baš svi.
Moranje ćutanja se ogleda i u stalnom zaklinjanju drugu Titi za svaki kurac.
Jebeš komunizam i komunističku nakazu Jugoslaviju.
freehand freehand 07:56 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Aj ne seri, što reče Mile Dodik.

Mrš.
softelectronics_e softelectronics_e 08:07 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

gvozden1
Bilo ih je

Jeste, i mene su vodili na jedan.
Onaj kad smo štrajkovali nešto oko Trsta.
'74 nešto bilo, ne znam šta, ali sam bio na pravoj strani i borio se za našu stvar.

Kod strica u firmi, Mostogradnja, radio neki Italijan.
Penju se oni uz Kameničku ulicu, ka Zelenjaka, vičući - Trst je naš, Trst je naš!
Stric zastane i priupita Italijana ... čekaj, čekaj, pa ti si u svakoj varijanti na dobitku, u svakoj varijanti je tvoj.
A bili jako dobri drugari.
softelectronics_e softelectronics_e 08:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

freehand
kamilo_emericki
newimprovedtadejus
nije bilo cak nibstrajkova..


To što ti ne znaš za njih ne znači da ih nije bilo.
Bilo ih je i nisu se, uglavnom, razvlačili danima. Sistem je radije spaljivao osigurače u licima direktora ili šefova a ponekad je i koji lokalni šef partije cvrknuo da se izbjegne sukob sa radnicima.

Prvi sa koga sam ja izveštavao bio je '86 u pančevačkoj STaklari, i trajao je tri dana. A prvi za koje pouzdabno znam dešavali su se krajem sedamdesetih u Utvi, i bili su za odbranu direktora koji se suprotstavio sourizaciji.

Id u pič!
Dozvoljavalo mu da bude protiv nekog sranja!
Do jaja!
Nema to, prava mera demokratičnosti nekog sistema.
Pa što mu nisu dozvolili da preko predstavnika svoje partije, koja nije komunisti, neslaganje sa sourizacijom iznese u skupštini?
Ma da, ko jebe skupštinu, kao da je višepartijski sistem mera razvoja drušva.
Kada su komunjare, ionako, išle ka besklasnom društvu.
A dok do toga ne dođe, oni će na svoja nejaka pleća sve da preuzmu gledajući zamišljeno zalazak sunca sa Briona.
A budale kliču.
angie01 angie01 10:07 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Pa, da li je u tom sistemu koji braniš bila ukinuta sloboda?


ja taj, ni bilo koji sistem ne branim, nikada se nisam o sistemu izjasnjavala, obicno se suprotstavljam neistinama koje pisete, rekoh vise puta, ne moze kostruktivna kritika, ako stalno nesto izmisljas.

pa nikako da mi kazete, koja je to sloboda bila ukinuta-sto bi ujedno pretpostavilo da je ona pre postojala i o cemu se cutalo?
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.


evo ti primer laganja- mogu iz glave da ti nabrojim 50 ljudi koje licno poznajem, koji jesu dobili stan, bez knjizice,...pa covece, po tvojoj teoriji, bi trebalo da je svaki drugi gradjanin bio drug clan, a nije.
gvozden1 gvozden1 11:24 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

koja je to sloboda bila ukinuta

Sloboda govora, zakonom, decidno, član 133 krivičnog zakonika.
Sloboda političkog organizovanja, sloboda pozivanja na promenu vlasti....
Za sve to se išlo da dugogodišnju robiju.


I sad ćeš ti opet.... nikako da mi kažete..


nikvet pn nikvet pn 11:47 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

angie01

nisi morao da budes clan, da bi se zaposlio, dobio stan, kredit,...


Није ни требало. Великом Брату приоритет је да ниси антипротиван систему. Јеси или ниси друг-члан није ни битно, утолико лакше за процену. Битно је да ћу-тиш. Не можеш да оспориш да је зелено светло од комитеја било пресудно за све.

vecinski, ljudima je bilo bolje nego im je bilo pre


И сам сам тако мислио док нисам загазио селима. Тих тадашњих бар 50% становништва било је збирно апсолутни губитник.

(Хучи, како ли се слатко мистер Пејџик церека из прикрајка, подено шорку па сад кока кокице)
zilikaka zilikaka 12:18 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Evo, ja tvrdim.
Ako oupšte postoji način da se pouzdano proveri spisak onih koji su IKADA imali partijsku knjižicu , spremna sam da dostavim sve podatke i učestvujem u svim troškovima, s tim što nakon rezultata očekujem od tebe povraćaj novca u duplom iznosu plus javno izvinjenje.
zilikaka zilikaka 12:29 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

mogu iz glave da ti nabrojim 50 ljudi koje licno poznajem, koji jesu dobili stan, bez knjizice,...pa covece, po tvojoj teoriji, bi trebalo da je svaki drugi gradjanin bio drug clan, a nije.

Ako imaneko da ga ne mrzi, da pročešlja podatke koliko je stanova bilo izgrađeno u SFRJ i samo da se uporedi sa maksimalnim brojem članova KPJ, pod pretpostavkom da je samo jedan u porodici (taj što dobija stan) bio član, nikako dvoje, što svakako nije tačno, i za iole neku proceno treba recimo uzeti faktor 1,5.
predatortz predatortz 12:29 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Evo, ja tvrdim.
Ako oupšte postoji način da se pouzdano proveri spisak onih koji su IKADA imali partijsku knjižicu , spremna sam da dostavim sve podatke i učestvujem u svim troškovima, s tim što nakon rezultata očekujem od tebe povraćaj novca u duplom iznosu plus javno izvinjenje.


Članstvo u partiji nije bilo uslov za dobijanje stana. Moji roditelji nisu bili članovi, dobili su nekakav stančić,koji smo posle "menjali" za veći, uz doplatu, pa posle i taj za drugi, po istom principu.

Ali članatvo u partiji jeste bio uslov za napredovanje.
Rekao sam da je oca kolektiv Gimnazije jednoglasno birao za direktora, ali to nikad nije postao jer nije želeo da se učlani u partiju.

Ali, ne pravimo se ludi. Ne svodimo priču na te "sitnice".

U tom sistemu nisi imao političke, građanske i ekonomske slobode.

Nisi imao pravo da se politički organizuješ van jedine partije, nisi imao pravo da osnuješ firmu i širiš svoj posao. Nisi imao pravo na kritiku vlasti. Naprotiv, debelo se robijalo zbog toga. Nekad i zbog vica.


Tek devedsete se mogao osnovati jebeni doo, i to do pet zaposlenih.

Takav sistem je diktatura i smešno je raspravljati o tome.


shmoo shmoo 12:52 10.12.2022

Исто говно, друго паковање

pecaros
gvozden1

To se proverava na izborima, a izbori su bili, jel tako, zabranjeni.


Za razliku od predratnih koji su, je li, bili zabranjeni. Ne... Prvo su bili zabranjeni, a kasnije pokradeni. Tako nekako.

Meni je utisak važan, a ti filozofiraj koliko hoćeš. Bili su to živi ljudi, savremenici oba sistema. Meni je ostao u sećanju entuzijazam - nešto čega danas nema, nešto bez čega nema ni sreće, ni zadovoljstva.



Наслов се односи на Краљевину и Републику Југославију, односно на Александра Карађорђевића и Тита.

Кад си већ поменуо савременике оба та система и ентузијазам...

Мој деда је у великим демонстрацијама испред куће Крсмановића 1918. у којој је краљ Александар Карађорђевић потписивао стварање Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца заједно са масом узвикивао:

"Земља Срба, Хрвата и Словенаца, пита од гованаца!!!"

Тукли их краљеви жандари због тога на тим демонстрацијама, али ко јебе народ и шта он мисли... Пази, ту намучену Србију после Првог светског рата у којем је изгубила трећину свог становништва и 60% мушкараца старости 18-55 година краљеви жандари бију по улицама Београда зато што су се скупили да кажу шта мисле о тој краљевој амбицији.

(Две деценије касније тукли су православне попове на улицама Београда због конкордтата. Ко јебе народ и шта он мисли. То је та логика.)

Очигледно нико у Србији, осим масонских корисних идиота, те 1918. није био за стварање те Југославије/СХС него ту идеју углавном прогуравају Срби ван Србије које је баш та иста Југославија данас све сатерала да живе у Србији и у Београду.

И исто је све то као и данас.

И због тога се и данас, персонификацијом кроз Тита и Јованку или краља Александра (видети под Вук Драшковић) медијским путем вазда протура та прича са том пројугословенском идејом међу Србима иако је Југославија мртва преко 30 година.

(Ено, усред Београда организовали модну ревију гардеробе и ципела Јованке Броз, девојачко Будисављевић, и сада већ данима на свим медијима кењају о томе. Најзначајнији културни догађај ове јесени у Београду и Србији, јеботе! )

И како онда да буде слободних и поштених демократских избора у тој Краљевини када у Србији није никада ни било неког општенардног референдума да ли су становници тадашње Србије за приступање тој Краљевини СХС/Југославији нити је било референдума да ли је становништво Србије за укључивање у Републику Југославију, то јест Титославију.

Подразумева се да после у једнопартијском систему Титославије демократских избора није ни било (то се у политичким наукама назива такође диктатура, као што је то била и она краља Александра после Првог светског рата, зар не?)

Неће бити ни референдума да ли је становништво Србије за приступање ЕУ јер је то та иста логика властодржаца и политичке елите у Србији током 20. и почетком 21. века, а ми се нисмо као друштво ни за зерицу померили од тога.

У таквим условима слободних и демократских избора у Србији нема већ више од 100 година. Нема их ни данас.

Велико је питање да ли ће их икада бити и ако хоће, када ће то бити.



стабилност се изгубила и замењена је небирократским ауторитарним системом који је био мешавина бечке бирократије и турске самовоље. Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.






angie01 angie01 12:56 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

je l moze neko da mi kaze, koji to sistem dozvoljava da bude ugrozen?

i da li je pre postojala sloboda govora,...i sta to bese setojanuarska diktatura, recimo...

nikvet, ja tebi verujem da si imao neka takva iskustva, al brate podaci govore drugacije,

da li vi svi shvatate, da je u tom sistemu vecina dobila bolje uslove zivota, nego sto je imala pre, da je Tito bio voljen drzavnik,...a i u svetu vrlo cenjen,...znaci vecina nije imala neke ozbiljne primjedbe- sto nikako ne znaci da je sve bilo idealno, i da nije bilo onih, koji primedbe, a i vise od toge jesu imali.

koliko je onih koji su prmedbe imali pre, a i posle-sto brate niko ne spominje, narocito ne ovo poslednje, koje bi trebalo da nas se najvise tice.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:02 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Sad kad ti dođe Gedža, najebo si.


svi cemo najebati.

zasto me neodoljivo podseca na gojka sisu?

softelectronics_e softelectronics_e 13:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

predatortz
zilikaka
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Evo, ja tvrdim.
Ako oupšte postoji način da se pouzdano proveri spisak onih koji su IKADA imali partijsku knjižicu , spremna sam da dostavim sve podatke i učestvujem u svim troškovima, s tim što nakon rezultata očekujem od tebe povraćaj novca u duplom iznosu plus javno izvinjenje.


Članstvo u partiji nije bilo uslov za dobijanje stana. Moji roditelji nisu bili članovi, dobili su nekakav stančić,koji smo posle "menjali" za veći, uz doplatu, pa posle i taj za drugi, po istom principu.

Ali članatvo u partiji jeste bio uslov za napredovanje.
Rekao sam da je oca kolektiv Gimnazije jednoglasno birao za direktora, ali to nikad nije postao jer nije želeo da se učlani u partiju.

Ali, ne pravimo se ludi. Ne svodimo priču na te "sitnice".

U tom sistemu nisi imao političke, građanske i ekonomske slobode.

Nisi imao pravo da se politički organizuješ van jedine partije, nisi imao pravo da osnuješ firmu i širiš svoj posao. Nisi imao pravo na kritiku vlasti. Naprotiv, debelo se robijalo zbog toga. Nekad i zbog vica.


Tek devedsete se mogao osnovati jebeni doo, i to do pet zaposlenih.

Takav sistem je diktatura i smešno je raspravljati o tome.



Vidiš da nije smešno!
Jer ima budala koje bi da nešto dokazuju.
Strašno!
Valjda bi za njih jedini validan dokaz o nakaradnosti komunističkog sistema bio da su sve nekomuniste pobili.
angie01 angie01 13:45 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Tek devedsete se mogao osnovati jebeni doo, i to do pet zaposlenih.


to sa osnivanjem firmi je krenulo mnogo ranije, znam po ljudima oko sebe, a mrzi me da trazim neke podatke, pri cemu su ljudi i ranije bili privatnici, sve zanatlije sigurno, da nije moglo, ne bi mogli ni oni,...prosto je sistem ima neki svoje ekonomske okvire, koji su se vremenom menjali.

evo, jos jednom, koji tacno sistem i na koji nacin, dozvoljava da bude urusen?


Takav sistem je diktatura i smešno je raspravljati o tome.


izvini, a kako je funkcionisao sistem pre, a narocito posle?...koje su tacno mogucnosti zaposljavanja sada, ako nisi clan, ili koje su mogucnosti da krenes sa necim sto nije nesto sitno izaz zavese, a da ne moras da si u kolu?

a pre- koliko ljudi je uopste imalo mogucnosti da nesto privatno vece radi?...trgovci, bankari?...i ko su oni bili, iz kojih redova i kako su to mogli da ostvare?

i jos jednom, sta ono bese setojanuarska diktatura?....i zasto su se uopste pojavili komunisti?...zasto su ih hapsili, zatvarali, ako je tada bila slooda organizovanja i sloboda politicke misli?
zilikaka zilikaka 13:45 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Članstvo u partiji nije bilo uslov za dobijanje stana.

Posetiću te da je tvrdnja na koju sa reagovala glasila:
Moja mama se učlanila u Partiju da bi dobila stan, nije imalo šanse da dobiješ stan bez toga. Ko ti drugačije tvrdi laže.

Ali članatvo u partiji jeste bio uslov za napredovanje.

Da, bilo kakvu rukovodeću ulogu je bio podrazumevani uslov, mada verovatno nije pisalo, osi pod onim "moralno politička podobnost".
Nisi imao pravo da se politički organizuješ van jedine partije

Nisi
nisi imao pravo da osnuješ firmu i širiš svoj posao

Firmu si mogao da imaš al ograničenih dometa. Uglavnom lično zapošljavanje i porodica.
A pazi,to je moglo još početkom pedesetih, deda mi bio prevoznik tako. Sam svoj gazda. Ne kažem da je to dobro nego ne trpimkad se toliko netačnih podataka iznese i onda nanjima kao poentira(ne odnosi se na tebe).
Sve ovo mi drugovi liči na večito pišanje po mrtvoj svinji uz priču kako je imala ogromne zube, bljuvala vatru i nekad tela da poleti ko zmaj.

Lešina je odavno samo lešina.

U vreme crkavanja mi smo bili mladi i lepi. Od tada nam je prošao veći deo života, sad smo babaci i dedaci, i bavimo se lešinom. Vrlo hrabro i perspektivno.

...nego, ko danas može da zamisli bilo kakav posao u državnoj službi bez jasno iskazane lojalnosti onima na vlasti, i tako decenijama. To nam ne smeta?

zilikaka zilikaka 13:59 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

И сам сам тако мислио док нисам загазио селима. Тих тадашњих бар 50% становништва било је збирно апсолутни губитник.

Ovde treba uzeti u obzir i ogroman odliv seoskog življa. Ne znam da li se slažeš, al mahom je odlazila sirotinja.
Oni koji su imali, teže su se odvali od imanja, a i vaspitanje bilo takvo, gde ćeš iz domaćinske kuće...
Hoću da kažem da uzorak nije isti pre i posle.
Većinu onih koji su bili na dobitku ti više nisi zatekao u selima.
angie01 angie01 14:00 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Da, bilo kakvu rukovodeću ulogu je bio podrazumevani uslov, mada verovatno nije pisalo, osi pod onim "moralno politička podobnost".


i to ne uvek, znalo se za koje firme i pozicije je preporucenu, da se tako izrazi, a manje vise, su na iste bili postavljani kadrovi,...samo sto je tako bilo i pre, a i posle, samo jos gore, sada niko ne moze da ne bude drug clan, bio dErektor ili vratar.

niti za neke ozbiljnije privatne poslove, ne moze da ne bude u kolu.


a jos uvek se prica o necemu sto je bilo pre pola veka, a ovo se preskace pogledom, dok se o onome pre, prica kao da je bila neka idila.
angie01 angie01 14:03 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Hoću da kažem da uzorak nije isti pre i posle.
Većinu onih koji su bili na dobitku ti više nisi zatekao u selima.


upravo tako,...baba mog brata od tetke, je bila naslednica naveceg zemljoposednika u banatu i njima kada su sve oduzeli, ona je otisla u BGD,...sada nema sanse da mu se to vrati, nude samo neke smesne nadoknade.
predatortz predatortz 14:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Firmu si mogao da imaš al ograničenih dometa. Uglavnom lično zapošljavanje i porodica.


Nisi mogao da imaš firmu, mogao si da imaš zanatsku ili uslužnu radnju. To je velika razlika

.
Lešina je odavno samo lešina.


Da bi se nešto zvalo lešom, moralo je da umre.

Sistem ustanovljen '45. jeste doživeo niz metamorfoza, ali nikad nije demontiran i nikad nije napravljen vrednosni otklon od njega, njegovi zločini osuđeni a stvari nazivane pravim imenom.

U većini evropskih zemalja, koje su imale nesreću da im se takav sistem desi, on je demontiran, donet je vrednosni sud o njemu i ljudi su nastavili dalje.
Kod nas ne, mi danas takvim zemljama možemo samo da zavidimo.

Odbrana takvog sistema je ravna tvrdnji da je naš kancer bio bolji od tuđih kancera, da smo imali manje bolove i manje mučnine, te da taj kancer i nije tako loš, pa bi neke njegove pojave valjalo zadržati.

Što se duže budemo pravili glupi,što duže budemo branili nebranjivo, dublje ćemo se zakopavati, a naša deca, koja će otići od nas, će nas gledati kao na ludake.
S pravom!

gvozden1 gvozden1 14:16 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

je l moze neko da mi kaze, koji to sistem dozvoljava da bude ugrozen?

Evo ja ću ti reći, srce moje.

Svaki sistem se štiti od onoga što smatra ugrožavanjem.

A razliku među sistemima čini to, šta koji sistem smatra ugrožavanjem sebe.

Ovaj tvoj komunistički, ugrožavanjem smatra i to kad neko kaže da postoji neki bolji od njega, kad kaže bilo šta što sistemu ne odgovara, a normalan, demokratski, onaj sistem koji ti ne poznaješ i ne voliš ga, to ne smatra ugrožavanjem sistema, nego slobodom da svako kaže šta o njemu misli.

Tako na primer, dušo, ovaj sad sistem, Vučićev, je mnogo demokratski od tvog omiljenog, jer evo tebe pljuješ po njemu do mile volje, jer imaš pravo na to, jer si slobodna.

Da je neko ovako kao ti po ovom, pljuvao po onom, istrulio bi na robiji.

Ajd još neko pitanje, vidiš da ti na svako odgovaram i obrazlažem, dobre sam volje.
zilikaka zilikaka 14:28 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Sistem ustanovljen '45. jeste doživeo niz metamorfoza, ali nikad nije demontiran i nikad nije napravljen vrednosni otklon od njega, njegovi zločini osuđeni a stvari nazivane pravim imenom.

Dobrim delom stoji, al JEDINA PRAVA demontaža sse mogla napraviti otvaranjem dosijea,njihovom objavom i pravom lustracijom.
Znači, redom, od čoveka do čoveka.
E, sad, mi smo iz te prve "elite" regrutovali silne kasnije na brzinu preobučene moćnike koji su novi položaj dobili zahvaljujući zdušnom pljuvanju prethodnog.
Al to nam je deo nacionalne istorije, često nam se dešavaju takve stvari.
I kakvo je sad rešenje da zajedno sa takvima pljujemo lešinu?
angie01 angie01 14:28 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ovaj tvoj komunistički, ugrožavanjem smatra i to kad neko kaže da postoji neki bolji od njega, kad kaže bilo šta što sistemu ne odgovara, a normalan, demokratski, onaj sistem koji ti ne poznaješ i ne voliš ga, to ne smatra ugrožavanjem sistema, nego slobodom da svako kaže šta o njemu misli.

ahahahahahaha

pa sto su onda pre rata proganjali komuniste, hapsili ih, mucili, ubijali,...?

komunizam nije moj, niti sam ga uspostavljala, niti sam u njemu ucestvovala, samo ispravljam lazi koje se ovde serviraju.

kao npr- da nije demontiran- pa na cemu se bazirao taj prethodni sisteM?

je l nesto od toga postoji?....


Vučićev, je mnogo demokratski od tvog omiljenog, jer evo tebe pljuješ po njemu do mile volje, jer imaš pravo na to, jer si slobodna.


izvini, a zasto su mediji zatvoreni?...to sto neki nebitni pojedinac nesto laprda, nema nikakve veze sa zivotom,...zasto je opozicija onemogucena da se predstavi siroj javnosti, zasto se izbori odvijaju u nekorektnim uslovima,...a to sto ti meni guras da je nesto moje, a bilo je tvoje, jer si u tome aktivno ucestvovao, kao i u onome posle, pa i ovome sada, je drugi par rukava.
angie01 angie01 14:37 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

sta bih jos mogla da kazem,...onaj sistem je imao za cilj da stvori jaku srednju kalsu, jer ona odrzava svuda stvari u nekoj normali- sada je ta srednja klasa obrisana gumicom, pa su se i stvari odmetnule kontroli, narocito u nekom nenormalnom raslojavanju, po kojima se brojim kao prvi u Evropi.

nekada razlike u primanjima nisu bile dramaticne, a sada su abnormalne,...nekada je za svaku oblast psotojao granski kolektivni ugovor, na koje su se oslanjali kolektivni ugovori svake firme, a u koji su bili odredjeni koeficijenti po kojima se obracunavala plata za svako radno mesto i to nije bila tajna,...devedesetih se uredno pocelo sa preskakanjem tog ustavom zagarantovanog detalja i pocele su da se dele plate u zatvorenim kovertama, kao tajna za sve ostale, jer je pocelo da se mulja oko tih iznosa.

napr, u javnim preduzecima su se plate delile od odredjene sume novac, pa da bi neki dobijali vise nego je kolektivnim ugovorom bilo propisano, moralo je od nekih da se ustine,...i tako,...ti sada imas nekog ko dobija 39 hiljada evra mesecno i radnika koji dobija jedva trista,...pa nekoga ko ima invalidsku penziju, dobija na ime mesta u upravnom odboru dodatnih 7 hiljada evra mesecno, pa neko ima vise pozicija na kojima prima platu, a neko strucan nema ni jednu,...to je verovatno sve bolje,...bolje je da 83% stanovnistva ima primanja, koja ne pokrivaju bazicne fiksne troskove, super je sto smo prvi po siromastvu u Evropi, ali zato i po kriminalu.
predatortz predatortz 14:39 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
Sistem ustanovljen '45. jeste doživeo niz metamorfoza, ali nikad nije demontiran i nikad nije napravljen vrednosni otklon od njega, njegovi zločini osuđeni a stvari nazivane pravim imenom.

Dobrim delom stoji, al JEDINA PRAVA demontaža sse mogla napraviti otvaranjem dosijea,njihovom objavom i pravom lustracijom.
Znači, redom, od čoveka do čoveka.
E, sad, mi smo iz te prve "elite" regrutovali silne kasnije na brzinu preobučene moćnike koji su novi položaj dobili zahvaljujući zdušnom pljuvanju prethodnog.
Al to nam je deo nacionalne istorije, često nam se dešavaju takve stvari.
I kakvo je sad rešenje da zajedno sa takvima pljujemo lešinu?


O tome i govorim. Ti koji su karijere pravili na pljuvanju su najbolji pitomci tog sistema. Najveće postignuće UDB-E su kumovi Vuk i Vjekoslav, pravljeni i napravljeni da čoveku ogade svaku pomisao na zdrav srpski nacionalizam. Njihov zadatak je bio da sistem nikada ne bude demontiran, da oni glume takva strašila da taj sistem izgeda čak i prihvatljiviji od promena. Oni sa srpskim nacionalizmom imaju onoliko veze koliko ja imam sa operskim pevanjem.

I tako do ove nesreće, minorne ljudske pojave i njegove saučesnice, fikusa, koja glumi premijerku.

Koji bi srpski nacionalista,a da je zdrav u glavu, preko žene pravio modnu reviju posvećenu onoj džiberki koju su podveli "maršalu"?

predatortz predatortz 14:48 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

nekada razlike u primanjima nisu bile dramaticne, a sada su abnormalne,..


Izvini, ovo je argument glupih i posle ovoga ne treba ulaziti u bilo kakvu raspravu sa onim ko ga je izneo. Takva rasprava je besmislena, jer osobi kojoj je ovo argument teško da se nešto može objasniti.

Razlike u primanju trebaju i MORAJU biti drastične, jer su različiti stepeni složenosti radova koje neke osobe obavljaju.

Ako ću ja voditi firmu od par hiljada zaposlenih, razvijati je, unapređivati njene poslove, izlagati se stresu, tražiti tržište, plasirati proizvod na njega, da bih imao sobu više u zgradi u kojoj živi moj portir i biti plaćen tri njegove plate, voziti pet godina novijeg Stojadina od njega, ili polovni Mercedes zbog kog će me gledati ispod oka i premeravati mi kvadraturu vikendice, onda neka tu firmu vodi ko god hoće a ja odoh negde gde se moj rad ceni u kurentnoj valuti.
nikvet pn nikvet pn 14:54 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

predatortz

U većini evropskih zemalja, koje su imale nesreću da im se takav sistem desi, on je demontiran, donet je vrednosni sud o njemu i ljudi su nastavili dalje.
Kod nas ne, mi danas takvim zemljama možemo samo da zavidimo.


angie01 angie01 15:01 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zdrav srpski nacionalizam


koji je shebo Srbiju- je l taj?!

seki je bio idejni tvorac onoga sto su sproveli ovim sto im se zahvaljujes, pa je cudno da o njemu govoris negativno.

sto se Jovanke tice- zar to nismo pre dva bloga ispricali, ja ne razumem tu potrebu da se iz bloga u blog gura agenda od pocetka, kao da nicega izmedju bilo nije.

btw- ta modna revije je samo pokazala, da je Jovanka bila svetski skockana zena drzavnika,...sad ti mozes nju da nazivas kako god hoces, al je cinjenica, da je ona bila Narodni heroj, u bitkama za oslobadjenje je ucestvovala, bila ranjavana, izvlacila ranjenike tokom desanta na Drvara, organizovala bolnicu u Beogradu za ranjenike tokom oslobadjanja,...sad da l je to sve dziberski, ne bih rekla, pre svuci kao jetkost cetnickog unuka,...njena sudbina od odvajanja od Tita, od strane sluzbe, pa do njene smrti, je prilicno sramota za jednu drzavu, nevezano za bilo sta drugo, jer je toj drzavi bila lojalni gradjanin a stradala je, jer su se bojali od onoga sto je sve znala, s obzirom da je tako blizu bila svemu sto se dogadjalo.

zanima me, sta joj tacno zamers/te,...pored svih dokumenata, intervjua, tekstova, emisija, nisam skontala, sta je to lose uradila?...
gvozden1 gvozden1 15:03 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


pa sto su onda pre rata proganjali komuniste, hapsili ih, mucili, ubijali,...?

Zato što su bili komunisti.
A komuniste, ološ koji se zalaže za ukidanje slobode i diktaturu, koji ubija ministre i baca bombe na kraljeve, i treba progoniti.

Šta misliš kako bi prošla partija koja bi organizovala atentat na engleskog kralja?

izvini, a zasto su mediji zatvoreni?...


U odnosu na šta, dušo?

U odnosu na tvoj komunizam su čista sloboda, u odnosu na pre rata, takođe.
Pa sa čim meriš današnju zatvorenost, i što sa tim istim ne uporediš komunističko vreme?

Nešto mi birkaš repere?
Principijelna princezo:)
angie01 angie01 15:04 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

U većini evropskih zemalja, koje su imale nesreću da im se takav sistem desi, on je demontiran, donet je vrednosni sud o njemu i ljudi su nastavili dalje.
Kod nas ne, mi danas takvim zemljama možemo samo da zavidimo.


ovde postoje dve stvari- prva, sto su ostale drzave bile deo varsavskog pakta, a to je prilicno neuporedivo sa ovim sto je kod nas bilo.

a drugo- ko je tacno i zasto, izbegao da se stvari odvijaju drugacije od onih kako se kod nas desilo?
angie01 angie01 15:09 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Zato što su bili komunisti.


hehehe.


A komuniste, ološ koji se zalaže za ukidanje slobode i diktaturu, koji ubija ministre i baca bombe na kraljeve, i treba progoniti.


pa ovo je prilicno zanimljiva izjava s obzirom na okolnosti u kojima su se pojavili i na sva ubistva nasih vladara.



U odnosu na šta, dušo?


u odnosu na slobodne medije.

a ako bi da uporedjujemo medije za vreme Yu i sada- pa moze i to.

da izlistamo uredjivacku politiku, vrste i kvalitet programa i slicno.

sto se politike tice- cinjenica je da tu nije bilo viseglasja.
predatortz predatortz 15:14 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

seki je bio idejni tvorac onoga sto su sproveli ovim sto im se zahvaljujes, pa je cudno da o njemu govoris negativno


Idejni tvorac onoga što smo mi delimično postigli, odnosno postavili najzdraviji temelj do sad, zvao se Petar Mrkonjić, Petar I Karađorđević, zapravo nije ni on tvorac, ts ideja vuče korene i od Obrenovića, verovatno i Karađorđa.


Ali, uzaludno je tebi objašnjavati prirodnu težnju naroda da pravi državnu zajednicu sa maticom.

Odnosno, ti to jako lepo razumeš kada su u pitanju drugi narodi, Albanci recimo.
Kada to isto hoće Srbi, pena ti na usta udara
Srbija se može razgrađivati, sitniti, krnjiti, odreki bi se jednog njenog dela sa sve narodom da trepnuli ne bi. O tim nesrećnim Srbima tamo najgore priče pričate ovde u Beogradu, bili bi srećni da nestanu odavde, a tamo da čine šta hoće od njih. Organe neka im vade, kao što su im vadili...

Ali, takvim je Bosna sveta krava, njene su granice svete i nedeljive, Srbinu iz Bose uvodiš kategoriju Bosanac Srbin...

Pitaš se što otvoreno tvrdim da si srbomrzac do granica teškog šovinizma.

Eto ti odgovori.

angie01 angie01 15:16 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Izvini, ovo je argument glupih i posle ovoga ne treba ulaziti u bilo kakvu raspravu sa onim ko ga je izneo. Takva rasprava je besmislena, jer osobi kojoj je ovo argument teško da se nešto može objasniti.


e, a izvini ti sa svojim izmisljenim parametrima- ja ti govorim kako jeste bilo i zasto.


Razlike u primanju trebaju i MORAJU biti drastične, jer su različiti stepeni složenosti radova koje neke osobe obavljaju.


ma hajde molim te-tebi su normalne i opravdena razlike koje sam ti predstavila,..pa ne izmisljaj molim te, tako nije ni u uredjenom zapadu...ja ne zagovaram uravnilovku, nego ti prikazujem razlike.

znaci, ako pljujes neistinama jedno uredjenje, pa molim te shvati da je ovo promena na gore,....ja apsolutno mislim da neko ko rukovodi firmom, obezbedzuje da ona posluje i da sve bude ok, treba da je za to dobro placen, ali se ovde UOPSTE ne radi o tome.
gvozden1 gvozden1 15:44 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


pa ovo je prilicno zanimljiva izjava s obzirom na okolnosti u kojima su se pojavili i na sva ubistva nasih vladara.

Koja partija je ta ubistva izvela, koja je trebalo da bude zabranjena zbog njih?


u odnosu na slobodne medije

A kako u odnosu na njih stoji štampa u komunizmu?


Sad ni bio red da ti meni odgovoriš na pitanja, kao što sam ja tebi.
softelectronics_e softelectronics_e 16:01 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

predatortz
zilikaka
Sistem ustanovljen '45. jeste doživeo niz metamorfoza, ali nikad nije demontiran i nikad nije napravljen vrednosni otklon od njega, njegovi zločini osuđeni a stvari nazivane pravim imenom.

Dobrim delom stoji, al JEDINA PRAVA demontaža sse mogla napraviti otvaranjem dosijea,njihovom objavom i pravom lustracijom.
Znači, redom, od čoveka do čoveka.
E, sad, mi smo iz te prve "elite" regrutovali silne kasnije na brzinu preobučene moćnike koji su novi položaj dobili zahvaljujući zdušnom pljuvanju prethodnog.
Al to nam je deo nacionalne istorije, često nam se dešavaju takve stvari.
I kakvo je sad rešenje da zajedno sa takvima pljujemo lešinu?


O tome i govorim. Ti koji su karijere pravili na pljuvanju su najbolji pitomci tog sistema. Najveće postignuće UDB-E su kumovi Vuk i Vjekoslav, pravljeni i napravljeni da čoveku ogade svaku pomisao na zdrav srpski nacionalizam. Njihov zadatak je bio da sistem nikada ne bude demontiran, da oni glume takva strašila da taj sistem izgeda čak i prihvatljiviji od promena. Oni sa srpskim nacionalizmom imaju onoliko veze koliko ja imam sa operskim pevanjem.

I tako do ove nesreće, minorne ljudske pojave i njegove saučesnice, fikusa, koja glumi premijerku.

Koji bi srpski nacionalista,a da je zdrav u glavu, preko žene pravio modnu reviju posvećenu onoj džiberki koju su podveli "maršalu"?


Jebeš komunjarske dosijee.
Još jedna idiotarija koja se stalno protura i koja će 'da baci pravo svetlo na to kako je bilo'.
Baciće kurac, ali ne svetlo.
Zar iko misli da su najveća govna zapisivala svoja sranja da ih naslednici proučavaju.
Komunjarskim dosijeima može da veruje samo ograničena osoba.
Jebeš istinu iz dosijeoa komunjarske države.
Sva ta sranja treba da se zapale.
Te da se sačeka da krepa još ovo budala koje kažu kako je to bio baš lep sistem.
Lep, u pičku materinu.
Lep, jer nije pobio sve nekomuniste, nego su mogli da imaju zanatsku radionicu i pevaju ode Titu, što im niko nije branio.
Jebote, koliko budala ima, što bi ti rekao, na ovom dunjaluku.
Ribozom Ribozom 16:03 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

@predator
Razlike u primanju trebaju i MORAJU biti drastične, jer su različiti stepeni složenosti radova koje neke osobe obavljaju.

Ne mozes ni da pretpostavis koliko nisi u pravu.
@endzi
ostale drzave bile deo varsavskog pakta, a to je prilicno neuporedivo sa ovim sto je kod nas bilo.

Da bre, nasi su politicke neistomisljenike slali na letovanje, a njihovi su slali u gulag (ups. nisu slali)

angie01 angie01 16:12 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Ali, uzaludno je tebi objašnjavati prirodnu težnju naroda da pravi državnu zajednicu sa maticom


vecu glupost nisam cula, tako moze bilo koji narod, koji zivi na nekoj drugoj teritoriji da se izjasni,...meni licno, granice uopste nisu bitne, rekoh vec, taj uzas koji je odradjen, da bi se tavio kontejner na put, ispred koga i iza koga zive isti ljudi- je kretenizam bolesnika.


Odnosno, ti to jako lepo razumeš kada su u pitanju drugi narodi, Albanci recimo.


cim moras da ucitavas, znaci da nemas sta drugo pametno da kazes- ja Albance nikada nisam pomenula.


Kada to isto hoće Srbi, pena ti na usta udara
Srbija se može razgrađivati, sitniti, krnjiti, odreki bi se jednog njenog dela sa sve narodom da trepnuli ne bi. O tim nesrećnim Srbima tamo najgore priče pričate ovde u Beogradu, bili bi srećni da nestanu odavde, a tamo da čine šta hoće od njih. Organe neka im vade, kao što su im vadili...


ovo moze da kaze samo neko nerazuman i budala,...kako da ti kazem rezultat toga sto zastupas i u cemu si ucestvovao je porazan,..ja zastupam razumne opcije, pri cemu nemam nista ni protiv koga-jer drugacije i ne moze biti dobro, na ovim prostorima ne zive samo Srbi, znaci, da moramo da budemo ok sa svima, da bi bio mir, a i ne vidim zasto ne bi.

Srbinu iz Bose uvodiš kategoriju Bosanac Srbin...


pa da ti ucinim,..inace je uvek bilo samo Bosanac,..pre niko ni nije pitao, niti ga je bilo briga za nacionalnost.


Pitaš se što otvoreno tvrdim da si srbomrzac do granica teškog šovinizma.


rekoh ti, to moze samo zlonamerni bolesnik da kaze, ja ne mrzim nikog, a najmanje svoje, dok ti mrzis sve ostale i divljes nekim srbovanjem- meni je to strano i toliko o tome,...sama potreba da to prevodis u mrznju, pokazuje, koliko si zastranio.
angie01 angie01 16:13 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Da bre, nasi su politicke neistomisljenike slali na letovanje,


paslali su u onom prvom periodu, kada je bilo bas zahebano u raznim pravcima.
angie01 angie01 16:16 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

Koja partija je ta ubistva izvela, koja je trebalo da bude zabranjena zbog njih?


bozegospode.


A kako u odnosu na njih stoji štampa u komunizmu?


stampa u socijalizmu je imala neka oslicna isdanja, prvi koji mi pada na pamet je Start, pa Dzu box,...


Sad ni bio red da ti meni odgovoriš na pitanja, kao što sam ja tebi.


gde si mi tacno odgovorio na sta?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 16:33 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

evo i ja ne znam gde se ovo dogadjalo,...jer mi porodica nije bila podobna, al nista od navedenog nije dozivela,...stvarno ne znam o cemu vise pricate ljudi, kao da smo ziveli u razlicitim drzavama,...a ovo jos stoti put ista vrteska, pa kao da smo tesko i neizlecivo oboleli bez sanse za ozdravljenjem.


vidi vidi kad sns udari na jul

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:39 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka
mogu iz glave da ti nabrojim 50 ljudi koje licno poznajem, koji jesu dobili stan, bez knjizice,...pa covece, po tvojoj teoriji, bi trebalo da je svaki drugi gradjanin bio drug clan, a nije.

Ako imaneko da ga ne mrzi, da pročešlja podatke koliko je stanova bilo izgrađeno u SFRJ i samo da se uporedi sa maksimalnim brojem članova KPJ, pod pretpostavkom da je samo jedan u porodici (taj što dobija stan) bio član, nikako dvoje, što svakako nije tačno, i za iole neku proceno treba recimo uzeti faktor 1,5.


bene prećeruje u drugu stranu.. nisi naravno morao da budeš član ali fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..
a u toj komisiji ako ćemo sad da tvrdimo da nije odlučujuća bila partija nego valjda pravda, dobrot i opštenarodno veselje onda ga jebaji..
zamisli danas da ti ne možeš krov nad glavom da obezbjediš bez da komisija odobri a u komisiji SNS..
sestro slatka..
kako se lako zaboravi koja je to muka bila..
i nema stranih firmi, privatnih firmi, pekara, restorana.. ničega.. sve je SNS do zadnjeg kioska..
pa da je samo to bilo (a nije bilo samo to) to je zaista da se objesiš..
al vremena bila teška pa se prihvatalo..
horor
gedza.73 gedza.73 16:41 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

SFR Jugoslavija je po ustavu bila diktatura sa Komunističkom partijom na čelu i po tom istom ustavu svaki politički pokušaj promene je bio zabranjen.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:43 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

zilikaka

Sve ovo mi drugovi liči na večito pišanje po mrtvoj svinji uz priču kako je imala ogromne zube, bljuvala vatru i nekad tela da poleti ko zmaj.

Lešina je odavno samo lešina.

U vreme crkavanja mi smo bili mladi i lepi. Od tada nam je prošao veći deo života, sad smo babaci i dedaci, i bavimo se lešinom. Vrlo hrabro i perspektivno.


samo da uđe u zapisnik da sam ja u najbolji godinama, kakve babe kakvi bakrači.. kehm da..

ma ja se slažem ništa luđe nego se natezati oko nečega što se dešavalo prije pola vijeka..
meni palo u moj aktuelni koš istine i dezinformacije..
ako može da se relativizuje da nivoa da se kaže da je današnja cancel culture gora od tog komunizma onda sve može..
mislim da je to povelik problem ako više ne postoje nikakve zajedničke istine nego je sve stvar nečije percepcije
pecaros pecaros 17:05 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

newimprovedtadejus
nisi naravno morao da budeš član ali fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..


Kakve su ovo gluposti? Moji matori su još pedesetih kupili kuću na kredit. Ćale je (kao ratni invalid) mogao da dobije stan, ali nije hteo ništa da duguje državi. Čak je za njega i kredit bio protiv ličnih uverenja, keva ga jedva nagovorila... Ti, čini mi se, nisi bila savremenik, nego ti neko napunio glavu budalaštinama.

Rekao bih da se po stoti put preganjamo da li je bolji dobar sistem koji se ne sprovodi od lošeg koji se sprovodi... Ovo danas je najbolji dokaz da smo sa "socijalizmom" još i dobro prošli. U najmanju ruku, nismo za bolje.
gvozden1 gvozden1 17:10 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

bozegospode

Lepa, pored gospode bože dodaj i pomozi mi, i prekrsti se tri puta sa tri prsta ( desno pa levo, pazi na to obavezno) i možda ćeš razumeti.

Evo polako ću

Ti kažeš: zabranili komunističku partiju
Ja kažem da, i treba, jer je ubila ministra i pokušala da ubije kralja, i da bi takvu partiju zabranila i Engleska.

Ti na to, pa ubijali su Srbi kraljeve i ranije
Ja, da, ali to nije radila ni jedna partija, pa zato nije ni jedna zabranjena zbog tih ubistava.

Ti ne razumeš, nego se moliš bogu, što nije loše, samo je nepotpuno.
Upotpuni i možda ti pomogne.

(zapamti, tri prsta, desno pa levo)



Start, pa Dzu box,...

I u njima je postojala sloboda da se kritikuje režim?

Slatka si mi :)
gde si mi tacno odgovorio na sta

Na pitanje zašto je komunistička zaštita sistema različita od drugih zaštita, i na pitanje zašto je bilo u redu zabraniti komunističku stranku.


Aj sad ti.
Prvo se prekrsti pravilno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:11 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža

pecaros
newimprovedtadejus
nisi naravno morao da budeš član ali fakat stan nisi mogao da kupiš..
nego ti je dodjeljivala komisija..


Kakve su ovo gluposti? Moji matori su još pedesetih kupili kuću na kredit. Ćale je (kao ratni invalid) mogao da dobije stan, ali nije hteo ništa da duguje državi. Čak je za njega i kredit bio protiv ličnih uverenja, keva ga jedva nagovorila... Ti, čini mi se, nisi bila savremenik, nego ti neko napunio glavu budalaštinama.

Rekao bih da se po stoti put preganjamo da li je bolji dobar sistem koji se ne sprovodi od lošeg koji se sprovodi... Ovo danas je najbolji dokaz da smo sa "socijalizmom" još i dobro prošli. U najmanju ruku, nismo za bolje.


E jbg uvijek sve mora u najsinija crevca..
Dobiti Stan u ex YU je bukvy pickin dim u odnosu na dobiti kredit..
Do osamdesetih SU bankovni racuni bili rijetkost a krediti (koji SU se dobrim dijelom Sami otplacivali) privilegija rijetkih..
Generalizujem I ne da mi se da se natezem, pomenuh samo u kontekstu poredjenja sa kenselovanjem Al me zaista zapanjuje broj ljudi spremnih da brane Taj sistem od svih napada
predatortz predatortz 17:24 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Ti kažeš: zabranili komunističku partiju
Ja kažem da, i treba, jer je ubila ministra i pokušala da ubije kralja, i da bi takvu partiju zabranila i Engleska.


Pitanje za sve:

Ja sada osnujem političku stranku, neka se zove četnička da drugovima i drugaricama bude lakše da misle.
U programu te partije nspišem da ću na vlast doći putem prevrata, oružjem, da ću po uspostavljanju vlasti ukinuti skoro sve ekonomske i političke slobode. Da će biti dozvoljen rad samo mojoj partiji, a svi drugi će ići u zavor ili biti ubijeni ukoliko pokušaju da osnuju svoje stranke ili budu loše govorili o mojoj.

Potom vam kažem da će vaše kuće i firme biti naše a ne vaše, da ću vam ja, odnosno partija, određivati koliko prostora možete da zadržite, a u ostatak ću da uselim one koje ja želim. Isto važi i za vaše njive, šume i druge stvari koje posedujete.


Pritom, znate da postoje neki, negde tamo, na koje se ja ugledam, koji su to već sproveli u delo, a spremni su da meni pomognu da učinim isto.

E sad, izađite iz ideoloških matrica i odgovorite mi kao ljudi:

Šta treba učiniti sa tom mojom partijom, sa mnom kao osnivačem i onim koji me vatreno slede?
gvozden1 gvozden1 17:35 10.12.2022

Re: Sad kad ti dođe Gedža


Pritom, znate da postoje neki, negde tamo, na koje se ja ugledam, koji su to već sproveli u delo, a spremni su da meni pomognu da učinim isto.

I to ne samo da postoji taj tamo, nego je tvoja partija i formalni ogranak toga.

Centrala je tamo gde su sve pootimali, ubili carsku porodicu, šalju u kazamate uveliko, i osnovali svoj ogranak u drugoj državi.

I da se ne zabrani i ne proganja?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana