Astrologija| Astronomija| Život

Sta nam treba osim neba

angie01 RSS / 19.10.2022. u 20:17

 

 images?q=tbn:ANd9GcRnJedVf75-yJkTtM_swCIgplJskFZEUHR4EnC9syJYHXU7d7sQJ23_fsWNtkvh1Jr_W2c&usqp=CAU

 

 

Obicno je to ono sto crtaju deca, koja jos uvek ne umeju da pisu, gde svojim neznanjem da se izraze drugacije, da nakite, filozofiraju, pumpaju grandioznost, uspevaju da lagano predstave jednostavnu, iskonsku istinu zivota, uvek istu, jer je velika.

Mala kuca na kojoj je dimnjak iz koje se izvija dim, sto znaci da je nalozeno ognjiste i da je toplo i kuva se rucak. Ispred je drvo sa ogromnom krosnjom i pticom na grani, pored je zbun koji cveta.

Trava naokolo je zelena i na njoj se vesela deca igraju, tu je i pas ili macka. Mama i tata masu sa prozora. U daljini su brda, a iznad je cisto nebo plave boje i obavezno zuto sunce u gornjem uglu, koje pruza zrake ka prizoru. To sunce mi je posebno drago, jer ima oci i smeje se.

Nema niceg od zatrovanog sveta odrslih, ni vojske ni administracije ni politike, komplikovanih finasija ni zastrasujucih planova, ni velikih zelja, ni grca,...samo ono sto je potrebno za zivot...i radost,

...kazu nam neiskvarenom mudroscu, prave stvari su jednostavne,.nemoj da hoces- zivi.

..........

Meni  treba ta kucica, al kamena i pored mora, sa malim ateljeom  u potkrovlju, veranda sa vrezom od bugenvilije,  gradele za skarpinu i prstace, casa vina  i dobre komsije...pa nek se da i ta Ines godinama,  samo nek su dobre i sa tim suncem sto se smeje.

 



 



Komentari (535)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 21:00 19.10.2022

koncert Uriah Heep

u Beogradu 26. 10 u domu sindikata,

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:40 19.10.2022

Re: koncert Uriah Heep

angie01
u Beogradu 26. 10 u domu sindikata,


Aj. Dirnula si u bolno mjesto. Jedini sam živući od nas petorice sa njihovog koncerta u Zagrebu '77.

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:26 19.10.2022

A meni

treba jedan plac na kojem se može graditi u slobodnoj formi i dovoljno drvene građe.
S vremena na vrijeme da svrate dragi ljudi na čašu rozea i dobar apero.
Kad počnem raditi u zvučnik ubacim

i zaplovim u novu avanturu.

angie01 angie01 21:47 19.10.2022

Re: A meni

cika kamilo, ova stvar ti ima saund za bodrenje pri radu,...inace, lepo ti trebanje, to je to.

angie01 angie01 21:51 19.10.2022

ovo za komsiju

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:55 19.10.2022

Re: A meni

angie01
cika kamilo, ova stvar ti ima saund za bodrenje pri radu,...inace, lepo ti trebanje, to je to.

Ovo je dio repertoara koji je sin zvao: CD za Bosnu. Nekoliko cedeova sa dobrim ritmom za putovanje.
Kad od puta ili posla napraviš veselje i zadovoljstvo onda se i ne umaraš.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:00 19.10.2022

Re: ovo za komsiju

angie01

Na ljutu ranu još ljuću travu.
I ovo je sa CD za Bosnu

angie01 angie01 22:01 19.10.2022

Re: A meni

Kad od puta ili posla napraviš veselje i zadovoljstvo onda se i ne umaraš.


ko zna-zna,...o tome je ovaj blog, stvari su jednostavne i lepe-samo ih covek pokvari, iskomlikuje, shebe.


angie01 angie01 22:06 19.10.2022

Re: ovo za komsiju

I ovo je sa CD za Bosnu


odlican izbor,..isto bodri:)

moj za Bosnu, mora sa Celebica Bibom:)


kamilo_emericki kamilo_emericki 22:22 19.10.2022

Re: A meni

angie01
stvari su jednostavne i lepe-samo ih covek pokvari, iskomlikuje, shebe.


Upravo tako.
Zbog hodanja za pogrešnim stvarima koje nam se čine da su prave završimo u ćorsokaku.
Kao onaj leopard što se smrznuo u snjegovima Kilimendžara. Na kraju ostaje samo epitaf kako ga napisa Duško Trifunović. "Sve sam učinio da budem gospodin, a sunce mu ljubim - pogledaj ovo".

angie01 angie01 22:31 19.10.2022

Re: A meni

U svetu ovom sa hiljadu čuda
svaki čovek živi svoje drame
I moja pesma neka pođe tuda
u svemu tome ima nešto za me.

I baš me briga i sve me se tiče
jer pesma koja dolazi iz tame
i reči njene na molitvu liče
u zvuku njenom ima nešto za me.

U ruci koja maše ili preti
u noći kad su zvezde tužno same
u suncu koje nikad neće umreti
u svemu tome ima nešto za me.

Duško Trifunović

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:47 20.10.2022

Re: A meni

kamilo_emericki
treba jedan plac na kojem se može graditi u slobodnoj formi i dovoljno drvene građe.
S vremena na vrijeme da svrate dragi ljudi na čašu rozea i dobar apero.
Kad počnem raditi u zvučnik ubacim

i zaplovim u novu avanturu.




Ovo se sticajem prijatnih okolnosti jedno vreme cesto slusalo u mom zivotu.

Kao i ovo:



Ako ne radi YT evo ga link: http://www.youtube.com/watch?v=2xYDrXDlZ0c&list=PLRZkZqRxtuiiGoCJmFt4NGvmuGJQ7-snS

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:49 20.10.2022

Re: ovo za komsiju

angie01




Hvala!

Evo ga i Mario i Zoster. Uklapa se u temu. Doduse na malo mracniji nacin. Poslusajte.



Link: http://www.youtube.com/watch?v=kbc_gTCRN6c
angie01 angie01 08:36 20.10.2022

Re: ovo za komsiju

Evo ga i Mario i Zoster. Uklapa se u temu.


hvala, super je.


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:43 19.10.2022

zakljucalo kod pajica

pa da ostane registrovano... samo za tesu i komsiluk


"12000 died in construction in Qatar in the last few years"


Really? 12000 in few years died in construction?


Well, no. "6500 were related to football stadiums. That's 100 per match".


Really? 6500 deaths related to football stadiums?


Well, no. 6500 south Asians died in total.


Really? In the last few years?


Well .. in the 11 years.


Out of how many?


Around 1.5 million.


So 6500 deaths in a population of 1.5 million over 10 years. Around 440 per million a year. Or .4 per thousand. In comparison, the mortality rate of Switzerland is around 8 per thousand.




majstori, majstori...


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:15 20.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica

ne znam da li bi neki decko ili devojcica umeli da nacrtaju tu tvoju kucu pored mora, ali meni je ova gore divna sa svim tim bojama i pokusavan da vidim jel ispod oblaka helihopter. ko god da je cttao ili crtala je srecna osobic i i to je lepo za videti.

ima na netu negde crtez jednoroga u igrici wow, neko dete je nacrtalo da zamolida ga vrate u igru iako je prekrsilo pravila. i posalje taj crtez i oni mu oproste
bene_geserit bene_geserit 06:19 20.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica

pokusavan da vidim jel ispod oblaka helihopter. ko god da je cttao ili crtala je srecna osobic i i to je lepo za videti

Jeste, lepo je videti.
Jel si bila skoro kod očnog? Šalim se, ali ako od one nacrtane ribe na nebu iznad koje i piše riba misliš da je helikopter, ipak da odeš.
Mada ko zna, možda bi ja trebao kod očnog ... nije baš logično riba na nebu.
angie01 angie01 08:33 20.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica

je cttao ili crtala je srecna osobic i i to je lepo za videti.


ja obozavam decije crteze, leti neki klinci u mom kraju prodaju svoje za dzeparac, ja obavezno kupim poneki-cene u visini cene sladoleda:).


emilia emilia 08:57 20.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica

jednarecfonmoi]ali meni je ova gore divna sa svim tim bojama i pokusavan da vidim jel ispod oblaka helihopter. ko god da je cttao ili crtala je srecna osobic

Lepo je nacrtano, živo, veselo, sa mnogo detalja i mašte. I ja mislim da je crtalo srećno, veselo, dete. Levo na nebu je riba, zatim oblak, i avion. Dete je napisalo šta je šta, da ne bude zabune.
angie01 angie01 10:00 20.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica


Lepo je nacrtano, živo, veselo, sa mnogo detalja i mašte


bilo je mnogo crteza, ovaj sam odabrala upravo zbog ovoga kako si opisala-cista radost.

vidi sunce,


emilia emilia 05:56 21.10.2022

Re: zakljucalo kod pajica

angie01

Lepo je nacrtano, živo, veselo, sa mnogo detalja i mašte


bilo je mnogo crteza, ovaj sam odabrala upravo zbog ovoga kako si opisala-cista radost.

vidi sunce,



Nasmejano sunce, duga, talasasta ulica, pravilne kolovozne linije, simetrija. Mali su umetnici zaslužili izložbu.
Черевићан Черевићан 00:37 20.10.2022

трагом затрованог

еее,da je godina, samo dobrih i sa tim suncem sto se smeje

док си дете цвркут око тебе
следе године мало тегобније,
те и слике ....рукотвори њини
реално ће бити ......туробније
emilia emilia 02:22 20.10.2022

S ponistre se vidi Šolta











angie01 angie01 08:26 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Emilija, meni se tvoj komentar ocitava kao prazan, ne znam sta si postovala, verovatno si sa telefona,...al naslov je pun pogodak-to je to.

angie01 angie01 08:31 20.10.2022

Re: трагом затрованог

те и слике ....рукотвори њини
реално ће бити ......туробније


upravo, ovo sve sto bi mi mogli da nacrtamo kao stvarnost, je apokaplipticno.


emilia emilia 08:42 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

angie01
Emilija, meni se tvoj komentar ocitava kao prazan, ne znam sta si postovala, verovatno si sa telefona,...al naslov je pun pogodak-to je to.

Kamene kuće pokraj mora Jadranskog, fotografije. Bile su u mom postu a sada vidim da ih više nema. Probaću ponovo sad da ih ubacim.
Evo sad ih vidim opet i bez izmene. Isto mi je tako i sa video klipovima, čas ih vidim čas ne. Ne znam gde je problem?
angie01 angie01 09:57 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Kamene kuće pokraj mora Jadranskog,


ovako da si gledam,



a ovde se sliazi na pazu,


principessa_etrusca principessa_etrusca 16:26 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Ево мало музике d'outre-mer

kamilo_emericki kamilo_emericki 18:33 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

principessa_etrusca
Ево мало музике d'outre-mer


Neponovljivi Mustaki


Link za one koji ne vide video
angie01 angie01 18:33 20.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Ево мало музике d'outre-mer


lepo ti ovo....violina odlicna.
principessa_etrusca principessa_etrusca 02:57 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Neponovljivi Mustaki




principessa_etrusca principessa_etrusca 03:44 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

lepo ti ovo....violina odlicna.


Недавно ме је једна миленијалка која би желела има биркин торбу, подсетила колико је и Џејн Биркин из неког прошлог времена: она није имала појма чије име торба носи.


emilia emilia 06:14 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

angie01
Kamene kuće pokraj mora Jadranskog,


ovako da si gledam,



a ovde se sliazi na pazu,



Lipo li je. Uz lepe stihove na taj pogled.

Lipo li je lipo li je
Na lažini suvoj ležat
Na osami pokraj mora
Nad pučinom tebe gledat
Moj galebe

Tebe gledat s tobom letit
Povrh svega nimat straja
I prkosit svakoj buri
I neveri ča sve vaja
Moj galebe

Ča sve vaja u svom bisu
Da i more vrije pini
Bit gospodar usrid svega
Živo klicat u visini

U visini kada sunce
Bez pristanka nama sije
I da ništa na tvom nebu
I na moru bisno nije
Moj galebe

Bisno nije dokle krila
Tebe nose kud god želiš
Pa neveri oli suncu
Ti se rugaš i veseliš

Na osami blizu mora
Dok se sunce zemlji smije
Slušan tebe kako kličeš
Lipo mi je lipo mi je
Moj galebe

angie01 angie01 09:55 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

биркин торбу,


meni se cini da je Hermesova- Ermeova- Birkin torba samo ova,


nisam sigurna da ima varijacije, mada ova tvoja ima taj pocetni fazon,...al kako god, meni nije jasno zasto bilo ko pljune onoliku lovu, gura se na listi cekanja za ovako nesto ruzno.
angie01 angie01 09:57 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Na osami blizu mora



kamilo_emericki kamilo_emericki 10:04 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

principessa_etrusca
Neponovljivi Mustaki




Još jedan Mustaki i neću više
Link
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:00 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

angie01
биркин торбу,


meni se cini da je Hermesova- Ermeova- Birkin torba samo ova,

nisam sigurna da ima varijacije, mada ova tvoja ima taj pocetni fazon,...al kako god, meni nije jasno zasto bilo ko pljune onoliku lovu, gura se na listi cekanja za ovako nesto ruzno.

То је иста аутентична Хермесова торба, само је на горњој слици раскопчана (и у комбинацији са шалом исте боје).
Варијације постоје у величини. Ређе виђана је мала верзија, отприлике она величина ташне какву су носиле наше бабе и у коју није могло да стане много више од малог новчаника, кључева, марамице, огледалца, чешља и ружа, односно оне какву је носила Елизабета II, са вероватно још мање ствари у њој.)
angie01 angie01 15:10 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta


То је иста аутентична Хермесова торба


ne, vidim da je Ermeova torba-mislim da se tako pravilno izgovara- samo nisam sigurna da se i ona zove Birkin,


Елизабета II, са вероватно још мање ствари у њој.)


pa ona torbu nosi kao modni detalj, oni oko nje nose ono sto joj treba i skacu na svaki mig,...ja sam recimo uvek volela velike i originalne torbe i kao svaka luda zena, samo trpam u nju, nikada ne vadim nista, sve kao treba ce i onda ukapiram kako stalno nosim neki tert i predjem ladno na male torbice, ono, novcanik, ljucevi, cigarete, rucna pepeljara-jer me blam da bacam pikavce po ulici, na sta se i sama nerviram kada vidim, maramice, finito,...i nisam primetila da mi nesto bas fali od onih cigli iz velike torbe.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:10 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

angie01

ne, vidim da je Ermeova torba-mislim da se tako pravilno izgovara- samo nisam sigurna da se i ona zove Birkin,

Не изговара се почетно Х, али се изговара С на крају (иза è), па се на француском каже Ермес.

Иначе, намерно сам ставила слику са неформално раскопчаном торбом, а не строго закопчаном, а јесте биркин. Ово је линк (цео чланак је о биркин торбама):

https://www.whowhatwear.co.uk/birkin-bag-prices

pa ona torbu nosi kao modni detalj, oni oko nje nose ono sto joj treba i skacu na svaki mig,...ja sam recimo uvek volela velike i originalne torbe i kao svaka luda zena, samo trpam u nju, nikada ne vadim nista, sve kao treba ce i onda ukapiram kako stalno nosim neki tert i predjem ladno na male torbice, ono, novcanik, ljucevi, cigarete, rucna pepeljara-jer me blam da bacam pikavce po ulici, na sta se i sama nerviram kada vidim, maramice, finito,...i nisam primetila da mi nesto bas fali od onih cigli iz velike torbe.

И ја се активно одвикавам од велике торбе као основне коју носим.
Основна ми је сада камера крос боди, а онда уз то долази велика, или ранац, или ништа, већ по потреби.
angie01 angie01 16:59 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta


ma nisam rekla sto je otkopcana, nego ima drugacije rucke i nije potpuno u tom kroju, ono lici i ima tu bravicu sa kaisem, a sve drugo je sasvim drugi model....koliko znam, samo jedan odredjeni model dobije neko ime i to je to, mozda su ovde napravili i varjacije-svakako je ruzna i ta tvoja i ona originalna- nemam pojma zasto bi neko za to njesra dao onoliku lovu.



И ја се активно одвикавам од велике торбе као основне коју носим.


hebote, skenjala sam i rame i kicmu od tih torbekanja, koje sama punim kojecime, kao zatrebace, a nikad nista od toga ne iskoristim,...valjda mi se uvek vise dopadnu neke vece pa onda kupim takvu,..sada se uredno kontrolisem, samo male, one preko tela i cao zdravo.
softelectronics_e softelectronics_e 17:18 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

principessa_etrusca

...
И ја се активно одвикавам од велике торбе као основне коју носим.
Основна ми је сада камера крос боди, а онда уз то долази велика, или ранац, или ништа, већ по потреби.

Ja nosim ranac!
Stane mi sve što mi je potrebno.
Naravno, bez ruža i ogledalca.
gvozden1 gvozden1 17:23 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

, bez ruža i ogledalca

Ne mogu da stanu?
:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:07 21.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

Još jedan Mustaki i neću više

Ан Софи фон Отер пева Мустакијеву песму Le facteur

bangyahead bangyahead 19:01 22.10.2022

Re: S ponistre se vidi Šolta

softelectronics_e
principessa_etrusca

...
И ја се активно одвикавам од велике торбе као основне коју носим.
Основна ми је сада камера крос боди, а онда уз то долази велика, или ранац, или ништа, већ по потреби.

Ja nosim ranac!
Stane mi sve što mi je potrebno.
Naravno, bez ruža i ogledalca.


Šta će ti ogledalce, Emsi, da čupkaš dlačice iz nosa, ili imaš neke neobične sklonosti, Bože me oprosti, da se oblačiš noću kao devojka ?!
zilikaka zilikaka 06:23 20.10.2022

Da

Meni  treba ta kucica, al kamena i pored mora, sa malim ateljeom  u potkrovlju, veranda sa vrezom od bugenvilije,  gradele za skarpinu i prstace, casa vina  i dobre komsije

Taman tako, al opet znam da je to meni nedostižno. Ne mogu ni da naslutim koliko bi to para bilo. (izvinjavam se što razvejavam prah šećer, takva sorta, uvek radi analizu)
E, ali zato mi ovde po gradu imamo kojekakve baruštine koje volimo da zovemo jezerima, i ja od letos već merkam...

Ne znači da će biti, o tome će odlučiti više faktora, al priča mi je ozbiljno u igri.
bene_geserit bene_geserit 06:33 20.10.2022

Re: Da

ali zato mi ovde po gradu imamo kojekakve baruštine koje volimo da zovemo jezerima, i ja od letos već merkam

Jel si ti probala da provedeš par večeri pored tih "jezera" u sezoni komaraca, čisto da znaš na čemu si pre nego uletiš kintu?
angie01 angie01 08:29 20.10.2022

Re: Da

al opet znam da je to meni nedostižno


ne mora da znaci, ima raznih mogucnosti- doduse one bas povoljne su proslo vreme, sad mozes nesto malo dalje u brdima za male pare da pazaris-sto meni nije zanimljivo,...a i to sa jezerima nije losa fora, al da je jezero, ne bara, zbog onoga sto ti kaze bene, a nisu samo komarci,...nije lose ni u nekoj banji, koja ima lepu prirodu-ono, da ima neka voda, a ova jos lekovita...


angie01 angie01 10:14 20.10.2022

Re: Da

zili, mozda nije lose da pogledas, kakva je ponuda u Beloj crkvi, em ima vise jezera, em tamo ona palanka sa supr klopom, em je nas kraj, kako god okrenes.

...meni dolazi u obzir i Vrsac- ono tamo jezero ima sumpornu vodu, em je vazdusna banja, onaj predivni breg, grad ko bombonica, sve moze da se savlada bajsom,...doduse ja ramo imam familiju i prijatelje, pa imam razlog vise.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:41 20.10.2022

Re: Da

angie01
zili, mozda nije lose da pogledas, kakva je ponuda u Beloj crkvi, em ima vise jezera, em tamo ona palanka sa supr klopom, em je nas kraj, kako god okrenes.

...meni dolazi u obzir i Vrsac- ono tamo jezero ima sumpornu vodu, em je vazdusna banja, onaj predivni breg, grad ko bombonica, sve moze da se savlada bajsom,...doduse ja ramo imam familiju i prijatelje, pa imam razlog vise.






BC mogu samo da preporucim :) Da nam malo opet zivne.
Osim jezera neukrocena Nera, pa Karas, Pescara, na par kilometara ozbiljnija brda u Rumuniji - Banatske planine. I pravi grad. OK, gradic. Dobro, varosica.
softelectronics_e softelectronics_e 10:49 20.10.2022

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
angie01
zili, mozda nije lose da pogledas, kakva je ponuda u Beloj crkvi, em ima vise jezera, em tamo ona palanka sa supr klopom, em je nas kraj, kako god okrenes.

...meni dolazi u obzir i Vrsac- ono tamo jezero ima sumpornu vodu, em je vazdusna banja, onaj predivni breg, grad ko bombonica, sve moze da se savlada bajsom,...doduse ja ramo imam familiju i prijatelje, pa imam razlog vise.






BC mogu samo da preporucim :) Da nam malo opet zivne.
Osim jezera neukrocena Nera, pa Karas, Pescara, na par kilometara ozbiljnija brda u Rumuniji - Banatske planine. I pravi grad. OK, gradic. Dobro, varosica.

Bio.
Jeo.
Prošle, kao i ove godine.
angie01 angie01 11:27 20.10.2022

Re: Da

BC mogu samo da preporucim :)


ti si bolje opisao,.. al ja BC bas znam- kao klinci smo leti stopirali skoro svaki dan do tamo, kroz onaj uzani put izmedju dudoreda, posle se vracali onim sinobusom-uvek super,...na glavnom jezeru, tamo prekoputa, bilo na obali ono drvo sa "lijanom" pa se tu skakalo,...a ona pored Planaka sa ribom mi je bas ostala u dobrom secanju,...davno nisam bila, znam da ima dosta vikendica oko jezera, to ne bi bila losa investicija,...al ja volem Vrsac:).

na karasu sam uredno pecala sa bratovljevom ekipom i nisam bila uopste hrdjava,...jednom sam upecala punu kofu bele ribe, a svi drugi mozda dve-posle nam moja baka to spremila, bas sam bila ponosna, oni kao svi vajni pecarosi, stariji od mene, sve nesto mi sole pamet i patroniraju, kao ajde mala,...kad ono...

...isto sam tako jednom na nekom doku kod nekih kastela blizu Splita, upecala na onu udicu na stiroporu, sa mamcima od mesa skoljki, nesto bas puno ribe i dala nekom klincu, koji je dosao da upeca veceru,...ono, hoce me.
predatortz predatortz 16:49 20.10.2022

Re: Da

BC mogu samo da preporucim :) Da nam malo opet zivne.
Osim jezera neukrocena Nera, pa Karas, Pescara, na par kilometara ozbiljnija brda u Rumuniji - Banatske planine. I pravi grad. OK, gradic. Dobro, varosica


Imamo žena i ja "tamo nismo nikad bili" epizode. Ustanemo vikendom ranije, popijemo kaficu i izaberemo neko mesto u kom nikad nismo bili. Najčešće je to u Vojvodini.

Tako je, jedan vikend prošle jeseni, došla na red i Bela Crkva.

Šta znam... Meni sve ono bilo tužno, oronulo, sela siromašna,zapuštena, nema naroda...

Varošica, vidi se da je bila lepa i gospodska, ali ni tamo nema naroda. Fasade propale. Park lep, ali neodržavan. Jezero lepo, ali nema sadržaja, ništa nije radilo osim nekih birtija, a ja birtije mrzim.

Verovatno smo pogrešili što nismo otišli leti, verujem da bi sve lepše izgledalo.

Ovako, nešto mi sve tužno bilo.
Meni je Banat, a taj deo Srbije sam najmanje poznavao, generalno tužan i siromašan u odnosu na Srem, Šumadiju, Mačvu, Pocerinu...
angie01 angie01 17:55 20.10.2022

Re: Da

Meni je Banat, a taj deo Srbije sam najmanje poznavao, generalno tužan i siromašan u odnosu na Srem, Šumadiju, Mačvu, Pocerinu..


ahahaha,...pa o zvanicnim podacima, najbogatije opstine u Srbiji su Apatin, Pancevo, Novi Sad, Vrsac i Becej...od cega su dve opstine banatske, dve backe i jedna na granici Backe i Srema,...kako ides juznije, sve je tuznije,...u Banatu imas takva gazdinstva da ti pamet stane, prve privatne pivare, citadele,...to kako ti neki grad izgleda, zavisi od gradske uprave i Prag je izgledao jadno, dok ga nisu renovirali, pa postao zlatna Praha, neka mesta u banatu su sredjena, neka manje,...al brate, cela Vojvodina je sasvim druga sredina i ambijent u odnosu na ostali deo Srbije i to u ocigledno boljem smislu, da bi ti dao oavko zloban komentar ...pri cemu ja stvarno volim autnticnost i svih drugih krajeva, svuda ima nesto zanimljivo i toliko razlicitosti, plus bozanstvena priroda.

....a sta kazes, siromasna sela, pa tamo svaki gazada moze da te kupi sa sve krevetom za sicu iz malog dzepa, narocito Rumuni, na njihovim kucama po selima imas na fasadi godinu gradnje, cesto i neki drugi znak o kojoj se porodici radi,...ta sela su prva u celoj srbiji gradjena po arhitektonskim planovima i imaju siroke ulice, prilaze, kanale za vodu, za razliku je l te,...nije mi da uporedjuje, svaka sredina ima neku svoju istoriju i razloge zasto je nesto ovako ili onako, al ti brate iz te Tuzle, nesto si gadljiv na sve sto ti nije poznato, Beograd ti nije dovoljno gradski, Banat jadan,...pa brate ti si iz nekih svilenih carsava i nevidjenog uredjenog gradskog ambijenta, dotraco ovde da se mucis, sta li.



gvozden1 gvozden1 18:14 20.10.2022

Re: Da

sta kazes, siromasna sela

I šta sad reći?

Ko išta zna o poljoprivredi i zemljištu neće ni razgovorati o kvalitetu zemljišta, a posledično, neminovno, i ekonomskoj snazi sela, ako se Banat poredi sa Bačkom, Sremom Mačvom, Pomoravljem....jer ko išta o tome zna neće sporiti da je zemljište u Banatu najlošijeg kvaliteta.

Ali, ima li smisla o tome sa Endži?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:29 20.10.2022

Re: Da

zilikaka
Meni  treba ta kucica, al kamena i pored mora, sa malim ateljeom  u potkrovlju, veranda sa vrezom od bugenvilije,  gradele za skarpinu i prstace, casa vina  i dobre komsije

Taman tako, al opet znam da je to meni nedostižno. Ne mogu ni da naslutim koliko bi to para bilo. (izvinjavam se što razvejavam prah šećer, takva sorta, uvek radi analizu)
E, ali zato mi ovde po gradu imamo kojekakve baruštine koje volimo da zovemo jezerima, i ja od letos već merkam...

Ne znači da će biti, o tome će odlučiti više faktora, al priča mi je ozbiljno u igri.


e pusti ti ove smorove mračnjake..
kod Engleza ti je to glavna zabava da napraviš kuću na mjestu gdje bog nije namjenio da bude kuća (jer jelda, ovde je do placa doći toliko teško da nema gdje ljudi ne grade, od bivših vodospremišta do groblja)..
elem, ovi likovi napravili (najčešće sami prave sa podugovaračima za šta im treba) kuću na obali na placu koji je bio predviđen kao zaštita od poplava pa imao neku odvratnu baru koja kupi taj višak vode..
https://www.channel4.com/programmes/grand-designs/on-demand/68196-001
elem lik napravio poseban kanal za tu vodu a plac iskoristio da napravi prirodne filtere (ima i pumpe al ti ćeš to bolje od mene da povataš šta je postavio) i filtrira tu neku odvratnu vodurinu u bukvalno savršeno čist prirodni bazen..
posadio odgovarajuću floru i pustio odgovarajuću faunu da to sve dodatno filtrira i sad ladno ima svoje jezerce u koje drito iz dnevne sobe uskače..
ludilo..
pogledaj obavezno
ako ti ne da da otvoriš (mene samo pita imaš li licence, ja kažem imam i to je to, na matere mi, mada licence stvarno i imam jer ko i tu moram da imam al ajd sad) e dakle ako ti ne da onda odi na youtube pa guglaj grand designs house with natural pond
ima dosta linkova
poenta, ti si od te struke, mogla bi da organizuješ..
sve se da napraviti
pa polako, bio bi sigurno i zanimljiv projekat možeš sebi svoj raj da napraviš (i poslije se još odireš od para da to isto ponudiš i drugima)..
ja bi defitivno voljela jednog dana da se upustim al kako ne znam..
možda bude vremena kad malo pomatorim..
sad sam i sa ovom jednom sobom na ivici da se samoubijem nehatom (neku noć umorna se smandrljam sa bicikla na sred rampe, ne da sam se razbila nego epohoalno, a sve umor jbt)..
biće dobro ako završimo a ja izađem sa sva četri uda na mjestu

angie01 angie01 18:41 20.10.2022

Re: Da

jer ko išta o tome zna neće sporiti da je zemljište u Banatu najlošijeg kvaliteta.


ja o kvalitetu zemljista nisam rekla rec, niti se razumem u to-istrazivanje institua, mislim iz Panceva kaze da je 70 posto oranica dobrog kvaliteta u Banatu i da cene vrtoglavo rastu, al niko ne prodaje,...malo konkretnije bih znala da pitam brata agronoma, koji radi na procenama stete i zna sve u prste, al mi glupo da ga sad cimam da bih tebi odgovorila, kada ga budem videla i ako se setim, imacu i taj odgovor...al je bilo reci o siromastvu i jadnosti, pa sam odgovorila na to.
predatortz predatortz 18:45 20.10.2022

Re: Da

pa tamo svaki gazada moze da te kupi sa sve krevetom za sicu iz malog dzepa,


Nisam na prodaju, hvala.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:51 20.10.2022

Re: Da

zilikaka

E, ali zato mi ovde po gradu imamo kojekakve baruštine koje volimo da zovemo jezerima, i ja od letos već merkam...


Ja ašikujem oko jednog terena na brdašcu i na kraju jednog sela koji nije teren za gradnju. Nije još ali će možda biti.
Pored toga trebam ubijediti gospođu da je čarobno, kad pređeš tridesetak kilometara poslije posla, sjediti na terasi ili u salonu i pod uglom od 270° imaš pogled sve do susreta neba i zemlje. Vidiš 10-15 sela i nebrojeno hektara zemlje koja u proljeće izgleda kao fotografiaja sa poljoprivrednog kalendara.
angie01 angie01 18:55 20.10.2022

Re: Da

ti si od te struke, mogla bi da organizuješ..


gledala sam neke snimke od toga sto ti preporucujes, sve deluje super-cak sam videla neki, kako neka dva lika na nekom peskovitom tlu, od tog peska vode i nemampojmakakvog veziva, napravise kucu, terase, bazen sa prirodnim punjenjem jer su napravili i neki divod vode-ludilo,

no, ima jos jedna fora u banatu, kazu, da kada bi kopao bilo gde dovoljno duboko, naleteo bi na termalnu vodu, ne znam kako se istrazuju te zile i da li je automatski tvoja, ako je na tvom zemljistu,-eno pukla jedna takva sama i izlila se negde kod Ovce/Borce, napravila banjsku baru i tu dolaze mestani pa se valjaju u tome, ne znam kako to vec neko nije maznu i napravio nesto od tog izvora...pa onda ima divnih i vrlo jeftinih montaznih kuca, koje su sve bolje i koje ti spakuju gde hoces za 7 dana,...kako ja vidim stvar, samo je pitanje naci pravo mesto i da ono nije skupo.

evo jedan video, kako se pravi pond, prilicno jednostavno i jeftino


onaj tvoj link ne daju da se otvori bez registrovanja.
angie01 angie01 19:00 20.10.2022

Re: Da


Ja ašikujem oko jednog terena na brdašcu


cika kamilo, zaboravila sam sinoc da ti kazem, da ja jako postujem to kada neko nesto sam stvori-meni je to nevidjeno,...postijem svako stvaralstvo, to jedino ima smisla.
angie01 angie01 19:01 20.10.2022

Re: Da


Nisam na prodaju, hvala.


pa valjda toliko bazican fazon ipak mozes da uklaviris,...


...da te pozove iz bilo od koje od tih kuca neko da udjes, pa ti nemas pojma sta je njima usputno ugoscavanje i sta sve imaju i to ne mislim na one bas bogate, nego random, bilo ko,...ja u tim selima prema Beloj crkvi, najvolem oslikane anforte- to je ono bas zanimljivo za videti.
maksa83 maksa83 19:02 20.10.2022

Re: Da

cika kamilo, zaboravila sam sinoc da ti kazem, da ja jako postujem to kada neko nesto sam stvori-meni je to nevidjeno,...postijem svako stvaralstvo, to jedino ima smisla.

Blog o renoviranju i pravljenju kuća.
angie01 angie01 19:06 20.10.2022

Re: Da

Blog o renoviranju i pravljenju kuća.


pa da, secam se, kada je rekao sta mu treba, na taj blog sam pomislila, zato mu i kazem.
predatortz predatortz 19:15 20.10.2022

Re: Da

pa valjda toliko bazican fazon ipak mozes da uklaviris,...


Nije bazičan, prostački je.

Uostalom, ne vidim svrhu da raspravljamo o tome kako su meni izgledali grad i sela kroz koja smo prolazili.

Lepo sam se ogradio rekavši da leti verovatno sve to mnogo lepše izgleda.

Bila je jesen i sve mi je delovalo nekako depresivno.

Razumem, tebe vežu lepe uspomene iz detinjstva i na sve to gledaš drugim očima.

Verovatno bi i neka mesta koja su meni draga nekome od vas delovala bezveze.

To nije razlog za držanje lekcija.

Usput, rekoh da Banat najmanje poznajem. Verujem da postoji mnogo toga lepog u njemu.
Tek treba da ga obilazim, samo smo ove godine dosta manje hodali.
zilikaka zilikaka 19:32 20.10.2022

Re: Da

E, drugari, vidim da je moj jutrošnji komentar primećen.
Hvala svima na primedbama i sugestijema al da krenemo redom.

Tu potkraj grada imamo rupe gde se nekad vadio pesak pa nadošla vodurina i dobili jezera. Isto ko BC, samo su njihova veća i oni vadili šljunak.

Voda je nenormalno čista, tamo se leti slatko kupamo. Pošto zemljište oko tih bara nije baš regulisano, mada vidim da tu i tamo po nešto niče, al odmah tu pored je kraj jednog naselja privatnih kuća.
Dakle, ljudi tu sasvim normalno žive a cele sezone mogu da se bućnu kad im se prohte i vrate se kući na kafu i ručak. Tu se nešto mislim da nađem nešto za letnju rezidenciju, dok sam još u godinama da to ima smisla.
LEti garant ima komaraca al ništa više ni manje nego inače. PA meni u centru grada bašta udara na korito starog Begeja koje je puno trske. Odmah tu i park, travuljina, žbunje...Dakle, mazanje kremama, paljenje onih spirala, mrežice na prozorima, oni aparatići na struju sa mirisima...sve je to inače realnost svuda, ako je bila takva godina da ih ima, pa dok ne poprskaju. A toga imaš inače skoro pa svuda, nismo mi nikakav specijalitet.

A spram Banata, ja ne znam šta da kažem. Onaj severni deo nikad nije bio nešto a sad je stvarno sumoran. Srednji tako i tako, zavisi od lokacije al kako silaziš prema jugu, do blizu Tamiša, tako zemlja postaje opasno dobra, I i II klasa. (ovo za Hučija, kolko da budemo precizni)

Za zapuštenost je krivo generalno iseljavanje. Ovde još jedino rastu Novi Sad i u poslednje vreme nešto Pančevo zbog blizine Beograda. Ostalo sve ima bar 10-15% manje ljudi nego u vreme kad sam ja bila dete. To kažem za gradove, sela su mnogo gora.
Mislim da ni na drugim mestima nije ni bolje ni gore po tom pitanju, osim nekoliko velikih gradova koji su porasli.

Jbg, kad su naši lokalci na vlasti uvek bili govna i gledali da što pre smeste dupe u Novi Sad il Beograd.
angie01 angie01 19:32 20.10.2022

Re: Da

Nije bazičan, prostački je.


ajaooo, tebi je prostacki sve sto ne razumes,..ti ne mozes da se opustis, ono covek si u grcu.



To nije razlog za držanje lekcija.


pa ne drzim ti lekcije, kazem ti da nije istina to sto si rekao,...to o utisku, moze da ti se svidja ili ne, tvoje pravo, al onaj dodatak o jadnosti je bas ono-boljedanekazem,...brte to sve bila Austrougarsaka, sve gradjeno planski-imam i neke podatke i mape, al necu da smara, ravne oranice, plodna zemlja-sad to sta i koliko, nije tema, rekoh i huciju, mogu da saznam do tancina,...al je ruzno da tako govoris i uporedjujes, bez obzira, iako je na prvi, drugi i sve ostale poglede, jasno da to tvoje poredjenje nema veze sa zivotom, al imas potrebu da nesto negiras,...vec sam to cula kod nekih sto su isto pristigli-hebote, ti njemu sve najlepse o njegovom kraju, a on tebi upravo ovako kao i ti i za BGD i za Banat,..eto, meni to nije jasno.
zilikaka zilikaka 19:41 20.10.2022

Re: Da

, ima jos jedna fora u banatu, kazu, da kada bi kopao bilo gde dovoljno duboko, naleteo bi na termalnu vodu, ne znam kako se istrazuju te zile i da li je automatski tvoja, ako je na tvom zemljistu

Nije, tvoje je sve na zamlji do metra dubine. Posle toga je državno. Poznajem ljude koji na svojoj zemlji imaju naftne bušotine i samo problem oko toga. Imaju ih u Kikindi ljudi i u svojim dvorištima, pa moraš da obezbediš pristup svima koji nešto oko nje rade. Jedino ti kao nadoknade štetu koju naprave, ako je naprave.

Ono istina da još niko ozbiljno ne kontroliše šta je ko na svojoj zemlji bušio od bunara, osim ako nije nešto veliko, jer ima tu da plačaš rentu za vodu (nemam predstavu koliko je). A kod termalnih voda imaš i problem kvaliteta vode jer ve obično puna minerala pa to otežava eksploataciju. A i lenji smo, iskreno, nikom baš i nije stalo da potraži čega sve ima i pokuša to da iskoristi. Znam i ja za više termalnih izvora ovde u okolini koji ničemu ne služe.

Za sad je lakše krasti na sto načina nego petljati oko toga. KAd bude premala bara sa previše krokodila, možda će neko od lokalnih moćnika srediti da zauzme te izvore po sistemu daj šta daš pa i bude neke koristi.
zilikaka zilikaka 19:46 20.10.2022

Re: Da

Lepo sam se ogradio rekavši da leti verovatno sve to mnogo lepše izgleda.

Bila je jesen i sve mi je delovalo nekako depresivno.

Ja sam 2020. prvi put videla ta jezera pri čemu sam bar 15 puta pre toga nekim poslom bila u BC.
Onako, nije loše za spustiti loptu nekoliko dana, za duže mi je smor, mada drugarica bila ozbiljno nameračila da pazari kuću na jezeru pa i mene vukla u ortakluk, nego ja nemam nameru da kupujem nekretninu u kojoj neću živeti nego za povremene dolaske.
To znači da i ono malo odmora sebi pretvoriš u obavezu.
Mislim da je i ona odustala, do danas nije kupila.

gvozden1 gvozden1 19:48 20.10.2022

Re: Da

do blizu Tamiša, tako zemlja postaje opasno dobra, I i II klasa. (ovo za Hučija, kolko da budemo precizni)

I ja sam na tebe mislio dok sam pisao:)

Ma to je naprosto dato stanje, da je u Banatu najviše najneplodnijeg zemljišta, zaslanjenog, alkalnog, koje se teško privodi intenzivnom korišćenju, već se koristi za ispašu.
Otud u Banatu najviše ovčarstva, najviše govedarstva u tzv sistemu krava tele (nema muže mleka, krava samo odgaji tele i čekaš dogodine da ti donese drugo, ali zato i manje košta, ide pa pase sama)

A takav stočar ne može da parira onom koji od krave dobije i tele i mleko.

Svakako da ima i plodnog zemljišta, ali neplodnog je najviše upravo u Banatu.


Voleti svoj kraj ne znači i biti neobjektivan, ne mogu ja za svoju zemlju (zemljište) reći da je ekstra zato što je moje.
Nije jbg, siromašno, kiselo, skeletno ( kamen) plitko.
predatortz predatortz 19:57 20.10.2022

Re: Da

ti njemu sve najlepse o njegovom kraju,


U mom kraju si mogla da vidiš vazduh koji dišeš. Disanje u Tuzli je znalo biti velika nelagoda, naročito tokom grejne sezone jer se mnogo koristio ugalj. Tuzla, ma koliko me lepe uspomene iz detinjstva i mladosti vezivale za nju, nije lep grad, niti sam to ikad tvrdio.

Lepo je Trebinje, recimo. A to nije moj zavičaj. Lepa je Banjaluka, lep je Zagreb, lep je Novi Sad, lepa Subotica...

Dva grada u kojim sam proveo većinu života, u jednom rođen u drugi svojom voljom došao, Tuzla i Beograd, su ružni.

angie01 angie01 20:01 20.10.2022

Re: Da

Voleti svoj kraj ne znači i biti neobjektivan, ne mogu ja za svoju zemlju (zemljište) reći da je ekstra zato što je moje


ja sam decidirano rekla da se u kvalitet zemlje ne razumem, al da je neki zavod iz recimo Panceva radio ispitivanja koja su dala rezultat da je 70 posto zemlje u Banatu dobro, ne zn sta je sa ostalim, neko lose odrzavanje, pogresni tretmani oko toga sta se posle cega seje- ovo improvizujem po secanju,...al ti rekoh na sta sam odgovorila i sta moj komentar znaci- ti si ubacio zemlju u pricu.
angie01 angie01 20:04 20.10.2022

Re: Da


Nije, tvoje je sve na zamlji do metra dubine.


je l, vidis foru, to nisam znala,...a kako su onda oni privatnici kupili banje sa sve izvorom?
predatortz predatortz 20:07 20.10.2022

Re: Da

angie01

Nije, tvoje je sve na zamlji do metra dubine.


je l, vidis foru, to nisam znala,...a kako su onda oni privatnici kupili banje sa sve izvorom?


Izvor ne možeš da kupiš. Možeš da dobiješ koncesiju na n godina, ali da kupiš ne.
angie01 angie01 20:09 20.10.2022

Re: Da

Tuzla i Beograd, su ružni.



Beograd nije ruzan, zapusten je i ruiniran neplanskom skaradnom gradnjom, unistavanjem autenticnog ambijenta, losim rekonstrukcijama, nebrigom u svakom smislu-to sam vec rekla, a ti si na to odgovorio, kako je uvek bio takav, sto nije istina,...nasa je nesreca sto svaka vlas gelda da nakrade, umesto da se bavi uredjenjem i organizacijom,...ovakav haos nikada nije bio...hebote, ti unistavas kulturne spoemnike, prirodu, azduh, reke, zemljiste, a imas toliko potencijala da napravis raj i da zaradjujes na tome, sem sto bi gradjani ziveli bolje.
angie01 angie01 20:14 20.10.2022

Re: Da

Izvor ne možeš da kupiš. Možeš da dobiješ koncesiju na n godina, ali da kupiš ne.


pa dobro, stavi 99 godina i to mu je isto....ne znam, mi imamo to neverovatno prirodno bogatsvo, kao sto su termomineralni izvori i prema njima se odnosimo neodgovorno, po sveto ljudi prave vestacke spa centre, gde je vikend papreno skup i nikada nema slobodnih mesta, a mi imamo prirodno lekovitu termalnu vodu za razne bolesti u neverovatnim ambijentima i to nedovoljno cenimo.

nekada je PIO fond bio vlasnik banja i pomocu njih uvecavao vrednost fonda- ne znam zasto je uopste dozvoljeno da se tako nesto privatizuje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:21 20.10.2022

Re: Da

gvozden1
do blizu Tamiša, tako zemlja postaje opasno dobra, I i II klasa. (ovo za Hučija, kolko da budemo precizni)

I ja sam na tebe mislio dok sam pisao:)

Ma to je naprosto dato stanje, da je u Banatu najviše najneplodnijeg zemljišta, zaslanjenog, alkalnog, koje se teško privodi intenzivnom korišćenju, već se koristi za ispašu.
Otud u Banatu najviše ovčarstva, najviše govedarstva u tzv sistemu krava tele (nema muže mleka, krava samo odgaji tele i čekaš dogodine da ti donese drugo, ali zato i manje košta, ide pa pase sama)

A takav stočar ne može da parira onom koji od krave dobije i tele i mleko.

Svakako da ima i plodnog zemljišta, ali neplodnog je najviše upravo u Banatu.


Voleti svoj kraj ne znači i biti neobjektivan, ne mogu ja za svoju zemlju (zemljište) reći da je ekstra zato što je moje.
Nije jbg, siromašno, kiselo, skeletno ( kamen) plitko.


Ovo sa procentualno losim zemljistem za poljoprivredu stoji. Ali opet je to dovoljno velika povrsina da bi paori mogli normalno da zive da je drzava onakva kakva nije. Ranije su svuda bili vinogradi - posle onog rata vecina raskrcena. Pricali smo kako su nedavno i prugu izvadili i ostavili nasipe da zarastu. Pasnjaci se slabo odrzavaju mada poslednjih godina ima vise cobana nego ono 90ih. Ali ima budala koji uporno oru, djubre i sade na slatini iako nista ne radja. Rezultat bude unisten pasnjak i nepostojeca njiva.

Sela su do te mere opustela da se sakali spustaju do naselja. Dobro, njihovom broju su doprineli i inteligentni lovci koji su skoro istrebili vukove koji su odrzavali ravnotezu.

Inace ti isti lovci su dovodili divlje lovce iz drugih zemalja (pre svega Italijane) da love bez ogranicenja ptice po Banatu. Bukvalno su ih streljali.

Banat je bogat rekama, termalnim izvorima i kanalima ali dzaba. Na relativno maloj dubini postoje izvorista i podzemna jezera sa kvalitetnom vodom za pice ali pola Banata pije otrovnu vodu.

Poseban je Banat. Skoro 'besprekorno' ravan, prasnjav i spor. Ali, izgleda kao da ceka neko drugo vreme i neke druge ljude.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:21 20.10.2022

Re: Da

zilikaka
Lepo sam se ogradio rekavši da leti verovatno sve to mnogo lepše izgleda.

Bila je jesen i sve mi je delovalo nekako depresivno.

Ja sam 2020. prvi put videla ta jezera pri čemu sam bar 15 puta pre toga nekim poslom bila u BC.
Onako, nije loše za spustiti loptu nekoliko dana, za duže mi je smor, mada drugarica bila ozbiljno nameračila da pazari kuću na jezeru pa i mene vukla u ortakluk, nego ja nemam nameru da kupujem nekretninu u kojoj neću živeti nego za povremene dolaske.
To znači da i ono malo odmora sebi pretvoriš u obavezu.
Mislim da je i ona odustala, do danas nije kupila.



dve kuće jes malo much too much i mislim da se ni ja ne bi upuštala..
al recimo lijepu kuću u nekoj lijepoj prirodi, može more, može neki brežuljci samo da je izolovano a onda stan u nekom urbanom centru da ima sve na pljuc.. e to može što ne može..
ja tako nešto planiram
angie01 angie01 21:03 20.10.2022

Re: Da

To znači da i ono malo odmora sebi pretvoriš u obavezu.


pa to zavisi gde i kako se organizujes,...recimo neki moji orijatelji su u psolednjih par godnia krenuli da kupuju nekretnine po Istri- Pula je u pitanju, vec je par porodica obavila taj dil,...moja drugarica, koja je arhitekta, je prvo kupila jednu gajbu, stredila je , pa posle neku staru kucu i pretvorila je u apartmane koje leti izdaje-nikada joj nije prazno, a tek je pocela,...i oni odu pocetkom aprila i vrate se u novembru, zarade lovu i jos su pola godine na moru,...tamo su ih super primili, potpuno su se odomacili,...jos je Pula grad, ima desavanja, univerzitetski centar, pa moze da izdaje i tokom godine....na pljucomer im Italija, malo da skoknu na espreso, picu, da kupe ponesto, lepo.
zilikaka zilikaka 21:30 20.10.2022

Re: Da

Ma to je naprosto dato stanje, da je u Banatu najviše najneplodnijeg zemljišta, zaslanjenog, alkalnog, koje se teško privodi intenzivnom korišćenju, već se koristi za ispašu.
Otud u Banatu najviše ovčarstva, najviše govedarstva u tzv sistemu krava tele (nema muže mleka, krava samo odgaji tele i čekaš dogodine da ti donese drugo, ali zato i manje košta, ide pa pase sama)

A takav stočar ne može da parira onom koji od krave dobije i tele i mleko.

Svakako da ima i plodnog zemljišta, ali neplodnog je najviše upravo u Banatu.


Nadam se da ti imaš nešto konkretnih podataka za ovo. Hajde, slatina stvarno ima ali ima i onoliko oranica. Jedino ta dva i imamo, trećeg nema ništa šume, ništa livade.

Krava koje idu na ispašu imaš vrlo malo. I ovde i inače. Radine se znalo gde koje selo, što ovde što u BAčkoj izvodi krave jer one često u neko doba masovno prelaze put, kad dolaze il se vraćaju sa ispaše. Danas je toga tek tu i tamo, daleko manje nego pre. Ovaca ni toliko. Ima nešto tu istočno od grada oko B. Dvora ali i to je kolko da nisu istrebili. Po selima retko ko i drži više krave, bilo u štali bilo na ispaši. Mleko se kupuje u radnji.
ZAto mi ta priča za krava-tele malo rovita. Nema nigde krava.
angie01 angie01 21:35 20.10.2022

Re: Da

da love bez ogranicenja ptice po Banatu.


to je ono zlocin najveci,...umesto da su organizovali ture za bird watshers i jos da zarade lepu lovu, jer njima treba i smestaj, hrana, vodici,...pa izleti, suveniri, vina,...kakva smo mi shebana ekipa- bog nam dao, a mi unistavamo.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:44 20.10.2022

Re: Da

angie01
da love bez ogranicenja ptice po Banatu.


to je ono zlocin najveci,...umesto da su organizovali ture za bird watshers i jos da zarade lepu lovu, jer njima treba i smestaj, hrana, vodici,...pa izleti, suveniri, vina,...kakva smo mi shebana ekipa- bog nam dao, a mi unistavamo.




Pa to. U nekoj drugoj zemlji bi to bilo: bicikliranje, pa voznje kanuom, pa posmatranje ptica, pa razgledanje dvoraca.. Sve je to tu i nicega vise nema ni u drugim zemljama. Ali je takav stav da imas utisak da zivis pustinji Gobi.
milisav68 milisav68 21:50 20.10.2022

Re: Da

gvozden1

Ma to je naprosto dato stanje, da je u Banatu najviše najneplodnijeg zemljišta, zaslanjenog, alkalnog, koje se teško privodi intenzivnom korišćenju

Evo jedne mape.
gvozden1 gvozden1 22:08 20.10.2022

Re: Da

ZAto mi ta priča za krava-tele malo rovita. Nema nigde krava.

Evo na prvi Klik

Najveća farma goveda rase hereford nalazi se u Ečki kod Zrenjanina

......
Samo pre pet godina u sistemu krava-tele na području pet opština Srednjeg Banata bilo je nekoliko stotina grla. Danas je taj broj desetostuko veći.


Naravno da postoje podaci i za sledeće, ali dovoljna je i logika.

A to sledeće je

Sistem krava tele zahteva veće površine pod pašnjacima - pašnjaci su jedan od ekstenzivnijih načina iskorišćavanja zemljišta.

Takav način uzgoja zahteva otpornije rase stoke (da pokisne, da leži na mokrom, da ne bude u štali preko noći, da izdržava hladnoću, vetar bez problema....)a otpornije rase su uvek manje produktivne.
Što plemenitija to je produktivnija ali i osetljivija, zahtevnija.

Ta dva pravila, do kojih se i logikom može doći, da se radi o manje produktivnim rasama i ekstenzivnijem iskorištavanje zemljišta, valjda dovoljno jasno o govore o tome.

Na černozemu je neisplativo napasti 3-4 krave godišnje (toliko otprilike treba) jer se na njemu može proizvesti recimo 10 tona kukuruza.

A tamo gde ne može kukuruz, može krava da pase, daj šta daš.

Slično je sa ovčarstvom to je proizvodnja neplodnih, ali velikih površina, Sjenica, Stara Planina.....

zilikaka zilikaka 22:18 20.10.2022

Re: Da

milisav68
gvozden1

Ma to je naprosto dato stanje, da je u Banatu najviše najneplodnijeg zemljišta, zaslanjenog, alkalnog, koje se teško privodi intenzivnom korišćenju

Evo jedne mape.

Da, imamo dva prilično velika crvena parčeta i dva velika tamno zelena, vidim. Kod nas il odlično ilništa ne valja.
Mada baš bi bilo interesantno poklopiti sa geografskom kartom. Rekla bih da se u sred gornje crvene fleke nalaze prilično jaka sela, Mokrin recimo, al moram proveriti. Slaba sam sa zemljopisom.
maksa83 maksa83 14:43 21.10.2022

Re: Da

Neues
Poseban je Banat. Skoro 'besprekorno' ravan, prasnjav i spor. Ali, izgleda kao da ceka neko drugo vreme i neke druge ljude.

Pitao si onomad za onu Stihl mini lančanu testeru, evo ga uporedni prikaz te stvari od tri proizvođača:

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:52 21.10.2022

Re: Da

maksa83
Neues
Poseban je Banat. Skoro 'besprekorno' ravan, prasnjav i spor. Ali, izgleda kao da ceka neko drugo vreme i neke druge ljude.

Pitao si onomad za onu Stihl mini lančanu testeru, evo ga uporedni prikaz te stvari od tri proizvođača:




Prosim lijepa!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:44 21.10.2022

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
maksa83
Neues
Poseban je Banat. Skoro 'besprekorno' ravan, prasnjav i spor. Ali, izgleda kao da ceka neko drugo vreme i neke druge ljude.

Pitao si onomad za onu Stihl mini lančanu testeru, evo ga uporedni prikaz te stvari od tri proizvođača:




Prosim lijepa!


Ovo je naravno pogresno. Moj hrvatski zaribao.


softelectronics_e softelectronics_e 17:32 21.10.2022

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
Neues aus der Nachbarschaft
maksa83
Neues
Poseban je Banat. Skoro 'besprekorno' ravan, prasnjav i spor. Ali, izgleda kao da ceka neko drugo vreme i neke druge ljude.

Pitao si onomad za onu Stihl mini lančanu testeru, evo ga uporedni prikaz te stvari od tri proizvođača:




Prosim lijepa!


Ovo je naravno pogresno. Moj hrvatski zaribao.



Prosim lepo!
Dudeci iz Zagorja su, takođe, ekavci!
I onda kažu da im mi, Srbi, nismo dali jezik.
bangyahead bangyahead 19:07 22.10.2022

Re: Da

gvozden1
sta kazes, siromasna sela

I šta sad reći?

Ko išta zna o poljoprivredi i zemljištu neće ni razgovorati o kvalitetu zemljišta, a posledično, neminovno, i ekonomskoj snazi sela, ako se Banat poredi sa Bačkom, Sremom Mačvom, Pomoravljem....jer ko išta o tome zna neće sporiti da je zemljište u Banatu najlošijeg kvaliteta.

Ali, ima li smisla o tome sa Endži?


Šta je uzrok lošem kvalitetu zemljišta u Banatu?
ephemeris ephemeris 07:07 20.10.2022

Olovka piše srcem

Da se vratimo na polaznu tačku - dečiji crtež.

Moja strina, koja je bila vaspitačica u obdaništu, primetila je da jedno dete sve ljudske likove (čiča-Glišaste) crta bez ruku.

Posle se ispostavilo da je to dete redovno tučeno kod kuće, pa se "branilo" crtežom...
angie01 angie01 08:35 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem

Posle se ispostavilo da je to dete redovno tučeno kod kuće, pa se "branilo" crtežom...


ima u psihologiji citava grana koja daje analize decijih crteza,...


nask nask 21:22 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem



Ovo na tabli je posle dodatne nastave ostavila jedna moja učenica (13-14 godina), nisam ni video kada je nacrtala. Sutradan je pitam za crtež i dete mi kaže da joj je mama u bolnici (što i piše na kući-ziekenhuis), rak je bio u pitanju. Mama je dobro prošla.
angie01 angie01 22:19 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem


Ovo na tabli je posle dodatne nastave ostavila jedna moja učenica


objasnjenje je jedna stavr i jasno je, al je brate crtez odlican.
nask nask 22:32 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem

deo drugi:

To je bila propuštena fotografska prilika života. Sutradan su dve njene drugarice docrtale kako je teše na klupi, meni samo što suze nisu krenule, što zbog crteža, što zbog toga što nisam poneo kameru.
angie01 angie01 22:41 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem

što zbog toga što nisam poneo kameru.


mogao si barem telefonom-stvarno nevidjena stvar i dirljiva.
nask nask 22:53 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem

ovo je slikano pre smartfonova
angie01 angie01 23:12 20.10.2022

Re: Olovka piše srcem

ovo je slikano pre smartfonova


...bas steta sto nemas snimljen taj opisani nastavak,...meni se jako svidja ovaj prvi crtez.
bene_geserit bene_geserit 07:21 20.10.2022

reklame



a pazi ove naslove, ovo je OK



a ovo je rasizam, a Kinezi samo uradili rimejk reklame

angie01 angie01 10:04 20.10.2022

Re: reklame

angie01 angie01 10:32 20.10.2022

Re: reklame

jutros hladno u Beogradu, a ovi ludaci ne ukljucuju grejanje- koje je placeno,...i svi gundjaju, al nista, kakvi smo mi skuvani somovi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana