Astrologija

ognjena marija

kosta.babic RSS / 30.07.2022. u 13:29

      Deset godina svog života posvetio sam proučavanju Biblije,verujući da ću da proniknem u tajnu ovog spisa. Od svoje tridesete do četrdesete čitao sam sve što se na ovu svetu knjigu odnosi. Čitao sam I Kosidovskog I bibliske legende. Nisam hteo da pristanem na viziju boga kao sedog starca koju sedi na oblaku I posmatra nas. Uostalom da bi Bog ispunio sve naše želje I nadanja morao bi da ima super kompjuer koji pamti sve to.

Evo pada neka plaha kiša I ja uživam u njenom zvuku. Da li nam je dao Bog?

Posle godina višebožačkih religija Jevreji su izmislili jrdnog boga. Zlatno tele I ostali životinjski bogovi otišli su u zapćak.

Grčki bogovi takođe.

Mislim da je ovo najviše odgovaralo Rimskim carevima koji su prihvatili hrišćanstvo pod parolom -jedan car jedan bog.

Najčudnija je ipak priča o Isusu Hristu koja evo traje več 2000 godina,

To je dokaz da se ljudi rađaju kao “tabula raza” I treba im” pravda “ božanska prvda da pokriju svoju lenjost .

Danas je ognjena Marija I nemojjte slučajno nešto da radite. Ne znam ko je bila dotična dama ali kažu da je jako opasna.

Ljudsko sujeverje duboko je ukorenjeno u Srbiji još I više.

I da skratim

Da nije ljudi nebi bilo ni boga

Da nije boga ne bi bilo ni judi



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zoja444 zoja444 13:46 30.07.2022

?

ne razumem ovo oko bozanske pravde i lenjosti.
Milan Novković Milan Novković 14:26 30.07.2022

Re: ?

...tajnu ovog spisa...

Zar taj spis ima tajni?!




kosta.babic kosta.babic 10:12 01.08.2022

Re: zoja


Sve je to isti oblik nepotizma
zoja444 zoja444 15:28 03.08.2022

Re: zoja

ovo mi je jos nejasnije.
literatesa literatesa 14:49 30.07.2022

..

Ne znam ko je bila dotična dama ali kažu da je jako opasna.

Kosta, gdje si ti? :)
kosta.babic kosta.babic 10:04 01.08.2022

Re: .. Živ sam

To je dosta za početak
pozdrav
softelectronics_e softelectronics_e 15:07 30.07.2022

Da!

Samo da pozdravim Kostu!

Eeee, da - šta bi rekao tvoj ortak Pišta po ovim pitanjima?
Ima li Boga?
Usput - pre neki dan smo žena i ja bili u manastiru Mileševa.
Između ostaloga, da vidimo fresku 'Belog Anđela'.
Bilo je, baš, kuul.
solo solo 16:01 31.07.2022

Re: Da!

Eeee, da - šta bi rekao tvoj ortak Pišta po ovim pitanjima?
Ima li Boga?


O čemu je ovaj blog?








Malo je 10 godina Kosta.Malo.
kosta.babic kosta.babic 10:17 01.08.2022

Re: Da!

Moj dobri Imre umro je pre par dana u devedesetoj godini.Njegova ćerka Anita zamolila me je da joj pošaljem priče o imretu. Rekla je da će to pročitati na sahrani.
Nisam bio ali to je svakako najtužnija i najsmešnija sahrana.
softelectronics_e softelectronics_e 08:02 02.08.2022

Re: Da!

kosta.babic
Moj dobri Imre umro je pre par dana u devedesetoj godini.Njegova ćerka Anita zamolila me je da joj pošaljem priče o imretu. Rekla je da će to pročitati na sahrani.
Nisam bio ali to je svakako najtužnija i najsmešnija sahrana.

Slava mu!
shmoo shmoo 16:09 30.07.2022

Карактер

- А чиме ћемо, сине, орати њиву ако нема Бога?

- Ораћемо је, мајко, карактером!


(Зна Тес одакле је ово. И од ког писца.)


Само да те поздравим, Коста.





literatesa literatesa 19:44 30.07.2022

Re: Карактер

- А чиме ћемо, сине, орати њиву ако нема Бога?

- Ораћемо је, мајко, карактером!

Nikoletna?
literatesa literatesa 19:44 30.07.2022

Re: Карактер

(Зна Тес одакле је ово. И од ког писца.)

Ah, Taso. Laskavče. :)
solo solo 19:01 31.07.2022

Re: Карактер

Ah, Taso. Laskavče. :)



Druže Taso jeste ga stavili?

Jesam!

Joj što je veliki.

Ondak joj.
amika amika 22:29 31.07.2022

Re: Карактер

А чиме ћемо, сине, орати њиву ако нема Бога?

- Ораћемо је, мајко, карактером!


Контекст је мало другачији. Од данас... Рекао комесар... Условно: кад револуција победи...

" Од данас нема Бога мајко. Рекао комесар. И кад наша Револуција побиједи , ораћемо земљу карактером ".

Ћопић је знао да буде ироничан.

А Библија је невероватна књига за оно, и свако, доба и време. Она је више библиотека него једна књига - алманах свезнања. Она је утицала на књижевност, историју, забаву и културу више него иједна друга књига икада написана. Њен утицај на светску историју је без премца.
Њени истраживачи кажу да је настајала више од хиљаду година. Мене највише чуди да и поред безбројних преписа није поједностављена него је сваки од аутора настојао да пренесе дубину неког знања и лепоту слика и поређења које је имао - добио - сазнао. За то треба безгранична вера у оно пишеш или преписујеш и огроман таленат првих аутора и њихових редактора и настављача. Или, једноставније, она је прави доказ да постоји нека универзална свест која покушаа да даље развије нашу мисао и интуицију, а не да нам пружи готове рецепте веровања...



kosta.babic kosta.babic 10:05 01.08.2022

Re: Карактер

Hvala Taso.
Черевићан Черевићан 18:34 30.07.2022

obscurum per obscurius

Da nije ljudi nebi bilo ni boga

живимо.. умремо .....трајемо таман
да никако решимо .........усуда тог,
па кад та друга форма нас наступи
није згорег да нам ..у резерви г Бог
benedykt benedykt 06:14 31.07.2022

Udri ognjem, Ognjena Marija…

Deset godina svog života posvetio sam proučavanju Biblije,verujući da ću da proniknem u tajnu ovog spisa. Od svoje tridesete do četrdesete čitao sam sve što se na ovu svetu knjigu odnosi. Čitao sam I Kosidovskog I bibliske legende
...
Danas je ognjena Marija I nemojjte slučajno nešto da radite. Ne znam ko je bila dotična dama ali kažu da je jako opasna.
Ljudsko sujeverje duboko je ukorenjeno u Srbiji još I više.

Pa sad, teži slučaj da će kako the knjiga od grčkog (το) Βιβλιο tj Biblija, tako i Biblijske legende od Kosidovskog moći u bilo kom obliku da daju odgovor na pitanje a ko je ta ”opasna” Ognjena Marija i o kakvom se to duboko ukorenjenom ”sujeverju” u zemlji Srbiji radi…
Dakle, suprotno popularnom mišljenju, nekadašnjim Srbima baš i nije od ruke išlo prihvatanje te njima tuđe i potpuno strane hrišćanske vere iz više razloga, da sada ne ulazimo u njih. Nekoliko puta se tu neuspešno pokrštavalo sve tamo do vremena Stefana Nemanje ili ti ga Svetog Simeona i sina mu Rastka odnosno Svetoga Save, da bi se na kraju balade preko postojeće vere samo prevukla tanka pokorica hrišćanstva. Sve to naravno uz prateće ”Učitelju i načelniku njihovu jezik ureza u grlu njegovu, što ne ispoveda Hrista, sina božjeg” istrage poturica, gde su uloge bile malčice obrnute u odnosu na Gorski vijenac a sve u smislu ko je tu koga istraživao. Elem, kada se sve to konačno smirilo tj ”izgladile” se međusobne razlike, su samo ona stara verovanja zaodenula to novo moderno & hrišćansko ruho, koje je pridošlo iz tadašnje Imperije, te su tako i oni stari paganski bogovi postali preko noći hrišćanski sveci, sa time da se poštovao stari kalendar tj raspored praznika u godini.
Pa nam tako prvo Vuk Karadžić u svom delu Život i običaji naroda srpskoga, kaže ovako kada je Ilijin dan ili ti ga Ilindan u pitanju…
Tri dana prije Ilijina dne i tri poslije zovu se u Srbiji kresovi, i žene ovijeh dana ne će košulje da peru niti ikakvoga drugoga prtišta da kvase, jer kažu da bi se iskresalo

Elem, Ilindan je 2. avgusta (20. jula po starom kalendaru) a tri dana pre toga 30. jula (17. jula po starom) je Ognjena Marija.
Ta dva sveca, uz dodatak trećeg u vidu Svetog Pantelije, se pojavljuju i u narodnoj pesmi Kad žanju Turcima u neđelju, koju nam Vuk Karadžić prenosi u istom tom delu…
Nad njima se tri oblaka viju:
Jedan oblak gromovit Ilija,
Drugi oblak Ognjena Marija,
Treći oblak sveti Pantelija.
Progovara sveti Pantelija:
„Udri gromom, gromovit Ilija,
„Udri ognjem, Ognjena Marija,
„A ja vetrom, sveti Pantelija.

Sveti Pantelija je doduše malčice pobegao od Svetog Ilije i ona tri dana pre i posle, tj praznuje se sedam dana posle Ilindana ili ti ga 9. avgusta ( 27. jula po starom kalendaru)
Vuk Karadžić nam takođe samo u drugom tomu Srpskih narodnih pjesama, prenosi i onu jako zanimljivu a pod nazivom Sveci blago dijele…
Već dijele blago svetitelji:
Sveti Petar i sveti Nikola,
Sveti Jovan i sveti Ilija,
I sa njima sveti Pantelija;
Njim' dolazi Blažena Marija,
Roni suze niz bijelo lice.
Nju mi pita Gromovnik Ilija:
"Sestro naša, Blažena Marija!
"Kakva ti je golema nevolja,
"Te ti roniš suze od obraza?"
Al' govori Blažena Marija:
"A moj brate, Gromovnik Ilija!
"Kako ne ću suze proljevati,
"Kad ja idem iz zemlje Inđije,
"Iz Inđije iz zemlje proklete?
"U Inđiji teško bezakonje:
"Ne poštuje mlađi starijega,
"Ne slušaju đeca roditelja…
Da bi ta Blažena Marija u Opet to, ali drukčije (iz Crne gore) verziji iste te pesme, koju nam takođe prenosi Vuk u tom delu, postala naravno Ognjena Marija. Uostalom ni ta Inđija zemlja prokleta nije tu eto tek tako, već i za to postoji razlog.
Kaže o svemu tome ovako gdin Natko Nodilo u Stara vjera u Srba i Hrvata…
Uz Gromovnika vidismo gdje djeluje, u epskim pjesmama, sestra mu Ognjena Marija. Ona dolazi iz Indije, iz zemlje proklete, i svome bratu živo naslikava onamošnje bezakonje. Niti u ciglom potezu, ta Gromovnikova sestra nije blažena Marija, mati Isusova, već je boginja starih Srba i Hrvata. Postojano mitično obilježje Ognjene Marije jest munja.

Božanstvo oblačnog Ognja, ili ''Munje od oblaka'' (da upotrebimo izreku naše pjesme), ne zamisliše istom Srbi i Hrvati. Ono je božanstvo starije; staro je toliko, da je ljudskom pameću začeto, a i razvijeno na široko, već u doba vedično. Rig-Veda, ta drevna molitvena knjiga indo-europskoga roda, upravlja prve po redu, i najtoplije svoje himne, bogu Agnis (Ognju), drugaru Gromovnika Indre. Trostruk je Agni, i trostruko njegovo sjedište, njegova moć, njegovo tijelo, njegov jezik. Po trojnom postanju, rađa se on na svijetlom nebu, pa u olujnom oblaku, pa i dolje na zemlji, u vatri žrtve i domaćeg ognjišta. Nego je ono glavno kod njega, što gore biva u oblaku olujnom…

Sve to je nadopunio i Radoslav Katičić u svom delu Božanski boj - Tragovima svetih pjesama naše pretkršćanske starine…
Oganj kao božansko biće doista nam je poznat iz slavenske usmene predaje, i to iz ruske. No tamo je on nerazdvojno vezan s gromovnikom Perunom i njegovom munjom. Čak je Perun kao božanski lik prozvan Car Oganj (Царь Огонь), a u jednom bajanju, vradžbini protiv bolesti, očuvana nam je i pradavna molitva upu­ćena njemu pod tim imenom. A žrtveni oganj koji se nije smio ugasiti posvjedočen nam je u vezi s kultom Volosa, stočjega boga, u Jaroslavlju na sjeveru Rusije. Tu je dakle i žrtveni oganj. On je dakako svet, a da je to i domaći oganj na ognjištu, za to nije potreb­no osobito svjedočanstvo jer se razumije gotovo samo po sebi...

Sve u svemu, ništa nije slučajno i nije u pitanju nekakvo sujeverje već su to samo i jedino ostaci one stare paganske da ne kažem sad poganske (etimološka podudarnost naravno nije slučajna) vere…

kosta.babic kosta.babic 10:06 01.08.2022

Re: Udri ognjem, Ognjena Marija…

Hvala na objašnjenju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:24 31.07.2022

Prokop i Ognjena Marija

su dva hrišćanska, pravoslavna, sveca na koja su puno pazili i stariji muslimani u mom kraju.
Izbjegavali su na Prokop raditi bilo šta što nije obavezni, svakodnevni posao. Ima čak i poslovica: Vlaški Prokopa našu djecu pokopa.
Za Ognjenu Mariju moj drug Smail M. ima ličnu priču.
On je ‘41 godište na odsustvo iz vojske je došao uoči Ognjene Marije.
Njegovi taj dan završili žetvu zobi ali nisu stigli skupiti snoplje u stogove. U jutro poslije doručka i ustajanja rose Smajo krene da skuplja snoplje i da sadjeva stog. Roditelji mu lijepo kažu da je Ognjena Marija i da taj posao može čekati do sutra ali on ne posluša i sa mladim bratom počne posao. Ni prvi stog nije bio gotov krene oluja i grom udari u stožinu i zapali je. On i brat počnu razvaljivali stog da spasu snoplje ali sve snoplje je izgorilo, čak i ono što nijeizgledalo da je primilo vatru od stožine.
U mojoj kući se često radilo i na crveno slovo, Boga moleći, ali nikad nije rađeno ništa sa žitom, slamom, sijenom na Ognjenu Mariju.
I na Prokop su se stvari ostavljale za sutra.
Atomski mrav Atomski mrav 19:53 31.07.2022

Re: Prokop i Ognjena Marija

Komšija moje babe i dede, Slovak, krenuo jedne godine na Ognjenu Mariju na njivu. Džaba ga svi odgovarali od toga, on bi samo odgovorio da "to nije njegov svetac". Na njivi ga uhvati oluja i on, ne razmišljajući, utekne pod neko drvo. Kako se dokopao drveta, grom ga udari i spali (pomenuto drvo) a komšija jedva ostade čitav. Nakon toga, svakog leta se raspitivao po selu - "Je li, kad će ona vaša luda žena?" i na Ognjenu Mariju ni iz kuće nije izlazio.
kosta.babic kosta.babic 10:08 01.08.2022

Re: Prokop i Ognjena Marija

Hvala na javljanju
gvozden1 gvozden1 07:45 02.08.2022

Re: Prokop i Ognjena Marija

moj drug Smail M. ima ličnu priču.

Ta ista priča se priča i u mom kraju, nije baš Smail nego neki recimo Sima.
I da Prokopa decu pokopa, i to se priča.

Tako da.....
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:52 03.08.2022

Re: Prokop i Ognjena Marija

gvozden1
moj drug Smail M. ima ličnu priču.

Ta ista priča se priča i u mom kraju, nije baš Smail nego neki recimo Sima.
I da Prokopa decu pokopa, i to se priča.

Tako da.....

Ne znam kakve se priče pričaju u drugim krajevima ali znam slijedeće.
Komšiji iznad Smajinog stana pukla cijev dok je bio na odmoru i voda prođe i u plafon i zidove njegovog stana. Poslije sušenja ostale gadne fleke i da se ne čeka Stambeno kad će ofarbati stan Smail kupi boju idogovorimo vikend za farbanje. Ja i još jedan kolega dolazimo subotu jutro a Smajo kaže: "Momci, ja se preračunao, nisam skont'o da je Ognjena Marija, sem državnog posla ja na Ognjenu Mariju ništa ne radim" i ispriča nam ovu priču.
Odgodimo posao za drugi put a prije par godina, prilikom jednog od sretanja u Prijedoru ja ga, znajući kako je gadno prošao u ratu, oprezno pitam svetkuje li još Ognjenu Mariju.
"Budale, sjećaš li se kako se B, drugi kolega 100 kg a nije deb'o, bojao mačke jer ga je neka izgrebala kad je imao 4-5 godina. Da je na par metara od tebe udario grom i ti bi se bojao da ti se to ne ponovi, bilo realno ili ne".
Ja imam neku teoriju što su sveci raspoređeni sezonski ovako kako jesu, kad je crveno slovo šta koji štiti ili kažnjava ali nisam u ove dane raspoložen da razvlačim priču.
Napisao sam stariji muslimani. Znači ljudi kojima je umiralo puno djece, ne samo njima, nije bilo vakcina, hrana bila loša i uopšte sirotinja i razne, danas, banalne bolesti. Morali su naći nekakve razloge da olakšaju tu muku a kako se to širilo kroz narode je druga priča.
zoja444 zoja444 19:40 31.07.2022

verovali ili ne

neki moji rodjaci su za sv.nikolu vozili peceno prase. odvojio se komad stene i ubio ih.
solo solo 15:10 03.08.2022

Re: verovali ili ne

neki moji rodjaci su za sv.nikolu vozili peceno prase. odvojio se komad stene i ubio ih.


Za Srpsku pravoslavnu crkvu (SPC) nema dileme - Sveti Nikola je posna slava! Ne treba posebno napominjati da ova slava pada u vreme Božićnog posta, zbog čega takođe nema dileme da li je posna ili mrsna.

Da nije zbog praseta?
zoja444 zoja444 15:25 03.08.2022

Re: verovali ili ne

po familiji se prica da je zbog praseta.
solo solo 16:16 03.08.2022

Re: verovali ili ne

po familiji se prica da je zbog praseta.


100%
gvozden1 gvozden1 17:49 03.08.2022

Re: verovali ili ne

zoja444
po familiji se prica da je zbog praseta.

Naravno da jeste.
Nesreće se dešavaju isključivo na crvena slova, ostalim danima se stene ne obrušavaju.
zoja444 zoja444 19:58 03.08.2022

Re: verovali ili ne

u pravu si. stene se obrusavaju svaki dan i ubijaju ljude.
gvozden1 gvozden1 20:54 03.08.2022

Re: verovali ili ne

zoja444
u pravu si. stene se obrusavaju svaki dan i ubijaju ljude.

A i statistika, uveren sam, kaže da je učestalost nesrećnih slučajeva izrazito veća na crvena slova nego na crna.
A ako i ne kaže, to je samo zato što se niko nije setio da proveri.
zoja444 zoja444 21:08 03.08.2022

Re: verovali ili ne

gvozden1, sve si u pravu.
gvozden1 gvozden1 21:25 03.08.2022

Re: verovali ili ne

zoja444
gvozden1, sve si u pravu.

Znam :)

Ma, hajd ozbiljno sad.
Stvar verovanja svakako, i stvar slobode da se veruje.

Ali ne izdržava to ni elementarnu logiku.

Praznici nisu od boga, nego od ljudi, negde nekad su seli neki ljudi i dogovorili se šta će kog dana da slave.

Teško je prihvatiti kao moguće da je bog prihvatio odluke tih ljudi i počeo da kažnjava one koji ih se ne pridržavaju.
zoja444 zoja444 22:02 03.08.2022

Re: verovali ili ne

jedini moj argument protiv je da je svasta nelogicno.
shmoo shmoo 22:20 03.08.2022

Re: verovali ili ne

solo
po familiji se prica da je zbog praseta.


100%




"Сан сваког прасета је да умре као свиња."







Знаш ли ти да сам ја својевремено писао блог поводом Дана Републике, 29. новембра и на тај блог сам качио слику свињске главе са шапком са петокраком и цвикерима за сунце па је та свињска глава много личила на Станета Доланца (или на Тита, свеједно). Онако, типични јужноамерички диктатор подржан војном хунтом.

Ту слику сам био нашао на неком хрватском порталу.

Није прошло ни недељу дана од тог мог блога за Дан Републике, није се тај мој блог још ни закључао, а та слика свињске главе са шапком и цвикерима за сунце је уклоњена са тог хрватског портала.





solo solo 11:46 04.08.2022

Re: verovali ili ne

A i statistika, uveren sam, kaže da je učestalost nesrećnih slučajeva izrazito veća na crvena slova nego na crna.


Kakva je situacija sa crnim podebljanim slovom?
magnus magnus 16:57 02.08.2022

ceo fudbal

Nisam hteo da pristanem na viziju boga kao sedog starca koju sedi na oblaku I posmatra nas. Uostalom da bi Bog ispunio sve naše želje I nadanja morao bi da ima super kompjuer koji pamti sve to.
a odkud ti tako prozaična slika , koja je u potpunoj suprotnosti sa pravoslavnom (i katoličkom) teologijom. kreneš "od partijske " slike boga i naravno da ne možeš naći Boga. Biblija je prije svega čita lliturgiski pa tek onda kao štivo. Aj recimo da kreneš od sv.Augustina . Milojkov si je dao truda da ga prevede na srpski u velikom delu. Za početak Bog ne sedi na oblaku, on je izvan prostora i vremena kao tvorevine , pa čak izvan multiverzuma ( što nije nemoguće da Bog stalno stvara) samim tim što je u eshatonu on za svakog od nas ima beskrajno vremena i svakom se može "posvetit" u punini vremena , ono što je malo teže shvatit da ti Večni Bog zna početak i kraj iako do kraja još nisi stigao i iako on ovisi i o tvojoj slobodnoj volji . Nema "sudbine" ali si poznat u večnosti... Augustin, Palama, Maksim ispovjednik , a ne kamilice

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana