Reč i slika

PUTOKAZI EVROPSKE PRESTONICE KULTURE!

Filip Mladenović RSS / 21.07.2022. u 16:57

2017.
2017.
2022.
2022.
Kada za 10, 20 ili za 50 godina istoričari budu proučavali proteklu deceniju, od 2012. do 2022. godine, medju simbole te epohe sigurno će biti uvrštene ove 2 fotografije: prva je snimljena 2017. tokom predsedničke inauguracije Aleksandra Vučića, a druga tokom današnjih gradjanskih protesta u Novom Sadu, inače kulturnoj prestonici Evrope.

Živimo u epohi tzv. frustriranog nacionalizma: nema više toliko borbenih aviona, tenkova, raketa, haubica... JNA kao tokom ratnih devedesetih, pa je malima od palube i gajbe iz tog nedoba (Slobin Ivica, Mirin Vulin i Šešeljev Vučić) preostalo samo da vode verbalne ratove protiv susednih, sada nezavisnih i medjunarodno priznatih država, i naravno protiv vlastitog, srpskog naroda.

Taj rat protiv sopstvenog naroda je rafiniraniji, prepredeniji i zakukuljeniji nego protiv Hrvata, Bošnjaka, Crnogoraca i kosovskih Albanaca.

Rat se vodi besomučnom pljačkom i otimačinom svega onoga što nije poharano tokom ratnih devedesetih i potonjom tzv. privatizacijom. Zato je danas, izmedju ostalog, i usvojen GUP Novog Sada, za koji ulični demonstranti s pravom smatraju da je uvod u novo poglavlje kradje u korist tzv. investitora, preko posrednika, zna se kojih i čijih.

Takodje, rat se vodi stalnom i upornom kretenizacijom stanovništva putem medija sa nacionalnom frekvencijom. A uz to, i degradacijom sistema obrazovanja i potiskivanjem prosvete kao jednog od nosećih stubova nacionalnog prosperiteta.

I najzad, rat se vodi rasprostranjenom korupcijom, od dna do vrha društva, koja poput metastaza razara biračko telo i društveni sistem.

I šta sad!

Sloboda mora biti zdrava! Država mora biti zdrava! Društvena zajednica mora biti zdrava!

Kako?

Jedan od putokaza videli smo danas u evropskoj prestonici kulture!

 

Atačmenti



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:02 26.07.2022

Re: pitanje za domacina bloga

bene_geserit
Odgovor dinastičkog režima na slobodno izraženu volju biraća Kraljevine SHS bio je brutalan!

Brutalan ?
Zabranili partiju, ponekog od kriminalaca malo držali u zatvoru pa pustili.

Ono što je brutalno je šta su komunisti uradili pošto nas je Crvena armija pregazila i oslobodila od Nemaca.
E to je brutalnost.
I mene jako zanimaju jugoslovenski komunisti, seme im se zatrlo.
Takvog zla na srpskom životnom prostoru, sem ustaša, nikad nije bilo. Možda Turci u onim kasnijim fazama, al i to je pitanje.


Vi kao kralj Ibi: ako je narod na izborima 1920. godine u tolikom broju glasao za komuniste, naročito u velikim gradovima, onda treba promeniti - narod.
bene_geserit bene_geserit 01:15 26.07.2022

Re: pitanje za domacina bloga

narod na izborima 1920. godine u tolikom broju glasao za komuniste

U kom tolikom broju kad nisu bili ni blizu osvajanja vlasti?
A da ih je trebalo zabraniti za to imaš i dokaze, našu istoriju od 1945. pa na dalje.
literatesa literatesa 06:38 26.07.2022

Re: pitanje za domacina bloga

I mene jako zanimaju jugoslovenski komunisti, seme im se zatrlo.

:))


Bane, kako ja do sada nisam primjetila tvoju antikomunističku strast? :)
solo solo 07:38 26.07.2022

Re: pitanje za domacina bloga

Bane, kako ja do sada nisam primjetila tvoju antikomunističku strast? :)


Pa puno kosiš po šljiviku, nisi skoncentrirana.

literatesa literatesa 08:00 26.07.2022

Re: pitanje za domacina bloga

Pa puno kosiš po šljiviku, nisi skoncentrirana.


Upoznam prije neki dan Zagrepčanina iz Dalmacije (cistokrvnog, nije mesanac, što bi rekle milosrdnice), zgodan, mnogo zgodan, ima onu rijetku mušku osobinu da obavlja dvije radnje odjednom, priča nešto pametno i obraća se u grupi od par ljudi tebi u stvari samo da bi te posmatrao, procjenjivao.. i ok, reče on da Beč nije daleko (obrisaše mi komentar poslednji o vođenju ljubavi na rivi i da prave ljubavi, Filip zna na šta mislim, ne može ni genocidnost spriječiti?), a ja umal da ga pozovem u rodni kraj, pa šta sad?, pokažem kosilicu, trimer, frezu, motorku, šljivik, ej.. :)


Došao bi susjed kod mene u goste, govorim po osjećaju. :)
solo solo 21:29 25.07.2022

.

Ako hoćemo da ispravimo svet, najbolje je da ga ukinemo. Mi svet ne možemo da popravimo i ispravimo jer smo ga toliko zasrali. I zaista je najbolje da ga ukinemo, pa nek krene ispočetka, ali bez ljudskog roda, jer čovek je najveće govno."

Filip Mladenović Filip Mladenović 21:35 25.07.2022

Re: .

Predsednik Hrvatske Zoran Milanović prokomentarisao je navode da je hrvatska vlast ustaška.

„Pazite, govoriti da je hrvatska vlast ustaška. Pa baš nije. Ustaša ima jako malo u Hrvatskoj, ali četnika u Srbiji koliko hoćeš“, rekao je Zoran Milanović.

gvozden1 gvozden1 21:57 25.07.2022

Re: .

Filip Mladenović
Ustaša ima jako malo u Hrvatskoj, ali četnika u Srbiji koliko hoćeš“, rekao je Zoran Milanović.



A što si ti ovo uopšte kopirao?

Zašto je bitno šta kaže Milanović?
On sigurno nije nikakav autoritet da bi bilo važno njegovo mišljenje.
Drugim rečima, ko ga jebe.

A u ovom slučaju lupeta gluposti jer četnika u Srbiji nema, ne može da ih bude, pošto su oni bili vojska, ili u ranijim vremenima, "specijalne jedinice".
U svakom slučaju četnik je borac, naoružan je, i u vojnoj je formaciji i hijerarhiji.

Srpska vojska, na žalost, nema četničke jedinice, nema ni specijalnih operacija van Srbije u kojoj bi bili angažovani borci iz Srbije u četničkim odredima, pa samim tim nema ni četnika.

Ustaše su organizacija koja ima i vojno i političko krilo, osnovani su kao politička, teroristička organizacija, i apsolutno je moguće da ih ima u današnjoj Hrvatskoj, i ima ih.
bene_geserit bene_geserit 22:46 25.07.2022

Re: .

Ako hoćemo da ispravimo svet, najbolje je da ga ukinemo. Mi svet ne možemo da popravimo i ispravimo jer smo ga toliko zasrali. I zaista je najbolje da ga ukinemo, pa nek krene ispočetka, ali bez ljudskog roda, jer čovek je najveće govno

Ko god krene sa nebulozama ove vrste, treba da krene od sebe.
Dakle solo biraj: konopac, tablete ili skačeš sa mosta ?
Nemoj da brineš, stavićemo ti čitulju ovde na blogu.
I nastavićemo da "popravljamo" svet bez tebe.
bene_geserit bene_geserit 22:57 25.07.2022

Re: .

Predsednik Hrvatske

Filipe zbog čega non stop citiraš gluposti koje su neki Hrvati izgovorili ?
Uspeli su što da potrebe, što da proteraju, što da pokrste srpski narod i otmu mu teritoriju.
Šta sad treba i da slušamo budalaštine koje pričaju.
I kako veličaju, umanjuju, nalaze opravdanja za svoje zločine nad Srbima.
Isto i komuniste.
Ti samo citiraš ili Hrvate ili komuniste, najveće srpske neprijatelje u istoriji.

To je težak oblik mazohizma.
A možda i ta kafa u Dubrovniku plus krstarenje po Jadranu sa ekipom sa žurki sa grupnim seksom.
solo solo 23:09 25.07.2022

Re: .

Ko god krene sa nebulozama ove vrste, treba da krene od sebe.
Dakle solo biraj: konopac, tablete ili skačeš sa mosta ?
Nemoj da brineš, stavićemo ti čitulju ovde na blogu.
I nastavićemo da "popravljamo" svet bez tebe


Staviću ja tebi rođače. Ali ne čitulju.

Brčkaj se u svom plićaku.

Veruj mi da nemam volje da se nateravam sa tvojim kalibrom.

I veruj mi da stvarno nemam pojma koji kurac uopšte radim ovde.
Tasa me zarazio,sve ostalo stvar loše navike kao i truli duvan.
I pomalo Tess....od Habsburga....



Samo rokaj
bene_geserit bene_geserit 23:16 25.07.2022

Re: .

Pa sad si rekao da bi valjao svet bez ljudskog roda, a nećeš da nas vodiš primerom.
Ti si izgleda jedan od onih "napred juriš, ja za vama" tipova.
Ako već predlažeš svet bez ljudskog roda red je da nas vodiš svojim svetlim primerom, da nam pokažeš svetlo u mraku.
I pazi mi zaključimo, ovaj blog je stvarno bolje mesto bez soloa, možda je planeta bez ljudskog roda prava stvar.
Nije valjda "ja da odživim svoje godinice" a posle mene može i planeta bez ljudskog roda?
solo solo 23:35 25.07.2022

Re: .

I pazi mi zaključimo, ovaj blog je stvarno bolje mesto bez soloa, možda je planeta bez ljudskog roda prava stvar.


Mi? Dok je vas Mi a sve vas je više važi i ta ,,umetnička sloboda,, o lepoti življenja bez fekalnih primeraka.

Ti si izgleda jedan od onih "napred juriš, ja za vama" tipova.


To kažeš ti koji si ladno zapalio kad je bilo gusto a sada sa pristojne distance kose sede čupaš od brige za nama i sudbinom nam kletom.

To ti upravo kažem.

I tebi i sličnima.
shmoo shmoo 00:35 26.07.2022

nemam pojma koji kurac uopšte radim ovde

solo

Tasa me zarazio,



Па добро, али 'ајде кажи зар ти није БИЛО лепо?



solo solo 01:03 26.07.2022

Re: nemam pojma koji kurac uopšte radim ovde

Па добро, али 'ајде кажи зар ти није БИЛО лепо?


Vidiš i sam.

Neprihvatljiva lakoća postojanja.



Svaka homofobna insinuacija se odbija sa rezignacijom.
bene_geserit bene_geserit 01:11 26.07.2022

Re: .

o lepoti življenja bez fekalnih primeraka. ...
To kažeš ti koji si ladno zapalio kad je bilo gusto a sada sa pristojne distance kose sede čupaš od brige za nama i sudbinom nam kletom.

E sad, od svega si izabrao da se uvrediš i misinterpretiraš i skreneš temu.
Nisam te proglasio za "fekalnog primerka", čak sam se i navikao na tvoje trolovanje, malo si i smanjio doživljaj. A tema nije emigracja vs. ostanak u Srbiji već planeta bez ljudi.
Samo mi idu na qrac ljudi koji proživevši svoje godinice tamo negde u trećoj trećini života počnu sa tim kako je "planeta bolja bez ljudi" sranjem.
Pa valjda ako si odživeo svoje godine treba istu šansu da imaju i ova deca što ostaju iza nas pa nek naprave planetu boljom ili gorom.
Šta je to "posle mene potop"? ajde sve da uništimo atomskim bombama jer mi se ne znam šta ne sviđa ? Putine, ravnaj! ?
I sve to pošto si proživeo svoje godinice.
shmoo shmoo 01:20 26.07.2022

Re: .

bene_geserit

Putine, ravnaj!



Мој Кум то каже овако:

"Е, Куме, сад смо трећепозивци! Либо нас туки, сад можемо да гласамо за Шешеља!"







А шта ћемо са тим твојим америчанским мајором Конгом?






solo solo 02:57 26.07.2022

Re: .

I sve to pošto si proživeo svoje godinice.


Otkuda ti to.?

Ti možda jesi proživeo svoje godinice.

Ja nisam.

Ja sam još mlad dečko.

To svakako neće promeniti istinu da su ljudi najveći promašaj prirode.



solo solo 03:03 26.07.2022

Re: .

"Е, Куме, сад смо трећепозивци! Либо нас туки, сад можемо да гласамо за Шешеља!"


Dont vori.
Žulja njih bata Vlada.
Jbg.

softelectronics_e softelectronics_e 07:32 26.07.2022

Re: .

Filip Mladenović
Predsednik Hrvatske Zoran Milanović prokomentarisao je navode da je hrvatska vlast ustaška.

„Pazite, govoriti da je hrvatska vlast ustaška. Pa baš nije. Ustaša ima jako malo u Hrvatskoj, ali četnika u Srbiji koliko hoćeš“, rekao je Zoran Milanović.


Da mu verujemo?
Đubretu koji se ponosi svojim didom ustašom?
Filipe, ne bi bilo loše da smanjiš količinu citata ustaša.

softelectronics_e softelectronics_e 07:38 26.07.2022

Re: .

bene_geserit
o lepoti življenja bez fekalnih primeraka. ...
To kažeš ti koji si ladno zapalio kad je bilo gusto a sada sa pristojne distance kose sede čupaš od brige za nama i sudbinom nam kletom.

E sad, od svega si izabrao da se uvrediš i misinterpretiraš i skreneš temu.
Nisam te proglasio za "fekalnog primerka", čak sam se i navikao na tvoje trolovanje, malo si i smanjio doživljaj. A tema nije emigracja vs. ostanak u Srbiji već planeta bez ljudi.
Samo mi idu na qrac ljudi koji proživevši svoje godinice tamo negde u trećoj trećini života počnu sa tim kako je "planeta bolja bez ljudi" sranjem.
Pa valjda ako si odživeo svoje godine treba istu šansu da imaju i ova deca što ostaju iza nas pa nek naprave planetu boljom ili gorom.
Šta je to "posle mene potop"? ajde sve da uništimo atomskim bombama jer mi se ne znam šta ne sviđa ? Putine, ravnaj! ?
I sve to pošto si proživeo svoje godinice.

M'da!
Zanimljivo je, a to mi ide na kitonijus, kada matori krševi počnu da pričaju kako je sve nekada, naravno, dok su oni bili mladi, bilo bolje.
Jeste, ali u kurcu.
Bili smo tupavi do bola.
Da nismo, ne bi budaletine mogle da nam rade to što su radili.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:34 26.07.2022

Re: .

softelectronics_e
Filip Mladenović
Predsednik Hrvatske Zoran Milanović prokomentarisao je navode da je hrvatska vlast ustaška.

„Pazite, govoriti da je hrvatska vlast ustaška. Pa baš nije. Ustaša ima jako malo u Hrvatskoj, ali četnika u Srbiji koliko hoćeš“, rekao je Zoran Milanović.


Da mu verujemo?
Đubretu koji se ponosi svojim didom ustašom?
Filipe, ne bi bilo loše da smanjiš količinu citata ustaša.



Porodična priča Zorana Milanovića je poput mnogih porodičnih priča zanimljiva, ali, posebno po očevoj liniji, apsolutno partizanska i levičarska!

S očeve strane Milanovići su vekovima, živeli u siromašnoj Dalmatinskoj zagori, a majka Đurđica Matasić je došla iz građanske senjske porodice.

Ante Milanović, deda predsednika SDP-a, do početka Drugoga svetskog rata bavio se težačkim poslovima u Glavicama pokraj Sinja, koje su još u Kraljevini Jugoslaviji nosile neslužbeni naziv Mala Moskva, što je govorilo o političkim afinitetima tamošnjih stanovnika. Ante Milanović se partizanima priključio 1942. i ratovao je po Dalmaciji, a Drugi svetski rat je, zajedno s bratom Ivanom, završio u oslobođenom Trstu.

Po majčinoj liniji, Stjepan Matasić, biološki deda Zorana Milanovića, rodio se 1892. Oženio se 1936, kada je imao 44 godine, Marijom Glavaš iz Krasnog. Bili su relativno imućna građanska porodica i vlasnici kuće u tom primorskom gradiću. Već naredne godine rodila se Đurđica (Gina) Matasić, a 1938. i 1941. njena braća Ante i Stjepan.

Miran građanski život i sređen socijalni status Matasića prekinut je kada je 1943. kapitulirala Italija, a u Senj su ušli partizani koji su se zadržali nekoliko dana. Uskoro je usledila nemačka kontraofenziva i u vazduhoplovnom napadu i teškom bombardovanju grada poginuo je biološki deda Zorana Milanovića.

Osoba koju spominjete u svom komentaru nije biološki deda Zorana Milanovića, već se njegova baka po majci, kao udovica, nakon rata udala za izvesnog Pilića...

Dakle, i po majčinoj i po očevoj liniji, i bake i deke, i majka i otac su bili levičari, partizani, a ne ustaše!
literatesa literatesa 09:17 26.07.2022

Re: .

Porodična priča Zorana Milanovića je poput mnogih porodičnih priča zanimljiva, ali, posebno po očevoj liniji, apsolutno partizanska i levičarska!


Milanović nije ustaša. Ko je to rekao?

Filipe, kako tumačiš Milanovićeve ispade na temu Hrvata u Federaciji, i drugarstvo sa Dodikom (čuju se često telefonom)? (znate li vi ljudi išta osim te antisrpske mantre devedesetih?)

Milanović nije ustaša ali sve dok se iza vatikanskih haljina kriju i kriju svoje ustaše, genocid, Srbija je sa Mladićem na zidu bolja, uzmi ili ostavi. Ti živiš fantomski život, nije Milanović ustaša ali ni tih filmskih partizana (sve više sumnjam da su ikada postojali) nema, osim u tvojoj glavi i ono njih par srpskih pisaca što bi mater dali za kafu na rivi.
softelectronics_e softelectronics_e 09:48 26.07.2022

Re: .

Filip Mladenović
softelectronics_e
Filip Mladenović
Predsednik Hrvatske Zoran Milanović prokomentarisao je navode da je hrvatska vlast ustaška.

„Pazite, govoriti da je hrvatska vlast ustaška. Pa baš nije. Ustaša ima jako malo u Hrvatskoj, ali četnika u Srbiji koliko hoćeš“, rekao je Zoran Milanović.


Da mu verujemo?
Đubretu koji se ponosi svojim didom ustašom?
Filipe, ne bi bilo loše da smanjiš količinu citata ustaša.



Porodična priča Zorana Milanovića je poput mnogih porodičnih priča zanimljiva, ali, posebno po očevoj liniji, apsolutno partizanska i levičarska!

S očeve strane Milanovići su vekovima, živeli u siromašnoj Dalmatinskoj zagori, a majka Đurđica Matasić je došla iz građanske senjske porodice.

Ante Milanović, deda predsednika SDP-a, do početka Drugoga svetskog rata bavio se težačkim poslovima u Glavicama pokraj Sinja, koje su još u Kraljevini Jugoslaviji nosile neslužbeni naziv Mala Moskva, što je govorilo o političkim afinitetima tamošnjih stanovnika. Ante Milanović se partizanima priključio 1942. i ratovao je po Dalmaciji, a Drugi svetski rat je, zajedno s bratom Ivanom, završio u oslobođenom Trstu.

Po majčinoj liniji, Stjepan Matasić, biološki deda Zorana Milanovića, rodio se 1892. Oženio se 1936, kada je imao 44 godine, Marijom Glavaš iz Krasnog. Bili su relativno imućna građanska porodica i vlasnici kuće u tom primorskom gradiću. Već naredne godine rodila se Đurđica (Gina) Matasić, a 1938. i 1941. njena braća Ante i Stjepan.

Miran građanski život i sređen socijalni status Matasića prekinut je kada je 1943. kapitulirala Italija, a u Senj su ušli partizani koji su se zadržali nekoliko dana. Uskoro je usledila nemačka kontraofenziva i u vazduhoplovnom napadu i teškom bombardovanju grada poginuo je biološki deda Zorana Milanovića.

Osoba koju spominjete u svom komentaru nije biološki deda Zorana Milanovića, već se njegova baka po majci, kao udovica, nakon rata udala za izvesnog Pilića...

Dakle, i po majčinoj i po očevoj liniji, i bake i deke, i majka i otac su bili levičari, partizani, a ne ustaše!

Da li to 'deke' onako Radmilovićki (deeeeeeeeke), gde li se samo izgubi deda?
Ili dida, kako je to s ponosom izjavio Milanović.
Naravno, dida ustaša.
Više ja verujem Milanoviću nego tebi.
Eeee, da, svaka budala (srpska) koja abolira ustaše (ma i jednog ustašu) je idiot svoje vrste.
Svako poređenje ustaša sa bilo kime samo umanjuje zlo koje je taj nakot činio Srbima.
Budalčine (srpske) koje vrše to poređenje su idioti svoje vrste.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:54 26.07.2022

Re: .

Milanović nije ustaša. Ko je to rekao?

Filipe, kako tumačiš Milanovićeve ispade na temu Hrvata u Federaciji, i drugarstvo sa Dodikom (čuju se često telefonom)? (znate li vi ljudi išta osim te antisrpske mantre devedesetih?)

Milanović nije ustaša ali sve dok se iza vatikanskih haljina kriju i kriju svoje ustaše, genocid, Srbija je sa Mladićem na zidu bolja, uzmi ili ostavi. Ti živiš fantomski život, nije Milanović ustaša ali ni tih filmskih partizana (sve više sumnjam da su ikada postojali) nema, osim u tvojoj glavi i ono njih par srpskih pisaca što bi mater dali za kafu na rivi.



Bilo bi dobro da se uvede moratorijum* na koriscenje izraza partizani, ustase, cetnici, balije, komunjare... na nekih recimo 30 godina pa nek se snalazi ko kako moze ali ovaj veciti pojmovni neizlazak iz supka istorije ubija.

Eno pise Jutarnji kako su Hrvati sa Dodikom sklapali dil pa ovaj na timnekimbitnim sednicama branio i odbranio Peljeski most u Sarajevu kao vitalni interes srpskog naroda. Tako je sprecio Bosnjake da tuze Hrvatsku jer im zatvaraju prilaz moru i pomogao da se Ljepa nasa konacno spoji. On njima Peljeski oni njemu most na Savi. Dodik je saveznik i Milanovicu i HDZu.

*Izuzimajuci slucajeve kad se o partizanima, cetnicima... govori kao istorijskim kategorijama u nauci.
gvozden1 gvozden1 09:56 26.07.2022

Re: .

Porodična priča Zorana Milanovića

E sad može da se mre!

Ustvari, zajebavam se, zaboli me krasni klinac za porodičnu priču Zorana Milanovića.
shmoo shmoo 10:20 26.07.2022

Путине, равнај!

solo
"Е, Куме, сад смо трећепозивци! Либо нас туки, сад можемо да гласамо за Шешеља!"


Dont vori.
Žulja njih bata Vlada.
Jbg.





Знаааам...

Зато ја, на пример, и волим Финце, а још више Финкиње, па се залажем за то да Србија што пре уђе у НАТО и ЕУ.

Тамо полицајци никада не клече на глави и на грудима грађана, било домаћих, било страних.






(Најслађи ми је овде овај у црвеној мајици са партфишем.)



Арбајт махт фрај, јбг!

Са њима би се у овој Србији барем одмах знао ред (рад и дисциплина)!

Зато и кличем на сав глас:

Живео Путин и сви руски бољшевички четници у Србији, чланови мото клуба Јагодина!











П.С. - Јбт, да ли је могуће да су тако успешно убедили таблоидиоте на Западу да је једини проблем са Русијом и уопште Истоком искључиво и само Путин, па када њега уклоне, има све да фунционише к'о швицарско-швабише розе куку клок на путу без препрека до Сибира?



Schwäbische Kuckucksuhr als Kulturmodell














literatesa literatesa 10:25 26.07.2022

Re: .

Bilo bi dobro da se uvede moratorijum* na koriscenje izraza partizani, ustase, cetnici, balije, komunjare... na nekih recimo 30 godina pa nek se snalazi ko kako moze ali ovaj veciti pojmovni neizlazak iz supka istorije ubija.

Izvini, kod mene je to po osjećaju. :)

Eno pise Jutarnji kako su Hrvati sa Dodikom sklapali dil pa ovaj na timnekimbitnim sednicama branio i odbranio Peljeski most u Sarajevu kao vitalni interes srpskog naroda. Tako je sprecio Bosnjake da tuze Hrvatsku jer im zatvaraju prilaz moru i pomogao da se Ljepa nasa konacno spoji. On njima Peljeski oni njemu most na Savi. Dodik je saveznik i Milanovicu i HDZu.

O čemu pričam godinama, Dodik je dočekao pet minuta i lovi u mutnom, ne voli on HDZ kao ni ja, ali radi ono što bi svaki RS predsednik, podržao Hrvate da izađu iz Federacije? Jbg to ti je kao dobra partija, ostaje za stolom bolji blefer..


I da, ne mislim uopšte da na Milanovića utiče HDZ, ma ne, i to je skrivanja iza ustaških skuta, neki sindrom?, Milanović je iz partizanske porodice (pa i moj ujak je bio pa su ga protjerali iz Zagreba i ubili muslimani. I on je sad četnik?), je li učestvovao u Otadžbinsko-odbrambenom ratu u Hrvatskoj (i to je ok, meni je gledištima na istoriju najbliži Freehand, i kad priča o Drugom svj ratu i prizna da je učestvovao u ovom iako je iz Srbije), i ima hrvatski problem u Federaciji sa Bošnjacima, koji je realno odavno jedan od mnogih problem u RS.. Nemojte ljudi baš toliko od Bošnjaka praviti svece, nismo besposleni germanski milosrdnici iz Beograda, najbolje im je omogućiti entitet i istoriju novu, staru, buduću, kako hoće.. Naporno je postalo nakon 30 god, ne znamo kako više, da svako jutro kažemo: Dobro jutro, mi smo genocidni? I opet nije dobro. Nije dovoljno.


Ček nešto nađem, jednog ljevičara kojeg sam slušala kad priča i kao mala, da, da, bilo je i kod nas ljevičara ne samo na rivi kao kod Filipa poznatog aforističara.
literatesa literatesa 10:35 26.07.2022

Re: .

Iz kolumne Đorđa Latinovića, ti čitaš Jutarnji a on podgoričke Vjesti.. Hrvati su potisnuti u Federaciji i vidi ovo, neće iz BiH radi Federacije nikad u EU?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:09 26.07.2022

Re: .

I da, ne mislim uopšte da na Milanovića utiče HDZ, ma ne, i to je skrivanja iza ustaških skuta, neki sindrom?, Milanović je iz partizanske porodice (pa i moj ujak je bio pa su ga protjerali iz Zagreba i ubili muslimani. I on je sad četnik?),


Milanovic ili glumi ili jeste neartikulisan lik. Cas daje neke realne izjave, cas je megaloman koji bi kao da utice na odluke NATOa, pa je malo levica, pa onda desnica, jednom bude europski politicar pa sutradan opet glumi Balkanca i sve tako.

Nemojte ljudi baš toliko od Bošnjaka praviti svece, nismo besposleni germanski milosrdnici iz Beograda,


Mnogo je manje toga nego sto ti mislis. Slabo Beogradjani danas poznaju Sarajevo i Bosnu. Znas da iz Beograda za Sarajevo (ne Dobrinju I) imas jedan ili dva busa nedeljno? Svi ostali busevi udju u Sarajevo pa se onda voze u istocni deo. Odakle taksista nece da te vozi u Centar, a isto vazi i iz suprotnog pravca prema Istocnom Sarajevu.

Naporno je postalo nakon 30 god, ne znamo kako više, da svako jutro kažemo: Dobro jutro, mi smo genocidni? I opet nije dobro. Nije dovoljno.


Pre Dobro jutro, hvala Srbiji! Za onu 'pomoc' koju kao Vucic daje RS - pominjao Predatorz ovde. Inace, vise sam video Mladicevih portreta po Beogradu nego Banjaluci.


i to je ok, meni je gledištima na istoriju najbliži Freehand


Ne znam da li sam bio jasan tamo - ja ni jednog vojnog veterana ni na jednoj strani ne osudjujem i glupo je da bilo ko ko nije bio u ratu tu nesto pametuje. Izuzimam ovde pse rata.

Meni je gledistima na istoriju najdalji Freehand kad pocne principijelno da brani-a-kao-ne-brani Putina i odrice se ni krivog ni duznog Dostojevskog?


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:11 26.07.2022

Re: .

Iz kolumne Đorđa Latinovića, ti čitaš Jutarnji a on podgoričke Vjesti.. Hrvati su potisnuti u Federaciji i vidi ovo, neće iz BiH radi Federacije nikad u EU?



A verovatno je 'napravljeni plan' napravljen u glavi urednika Vijesti ili nesto slicno.
literatesa literatesa 11:22 26.07.2022

Re: .

Pre Dobro jutro, hvala Srbiji! Za onu 'pomoc' koju kao Vucic daje RS - pominjao Predatorz ovde. Inace, vise sam video Mladicevih portreta po Beogradu nego Banjaluci.

Ma ne, RS pare dobija iz EU, od Japan, Izraela, to je napravilo milionere. Ima ih ko kusih pasa, kupuju evo i na ovom blogu firme po NS.

Predatortz reče da se te donacije iz Srbije preklapaju sa viškom struje? I ja sam uplatila Neta 50 maraka. :)

Školu Srbija su napravili demokrate iz Srbije, npr.

Inace, vise sam video Mladicevih portreta po Beogradu nego Banjaluci.

Pokazivala sam i grafite i repertoar pozorišta bi li na onom blogu o snajperisti dobrici? Gdje uopšte ima ijedan Mladićev u BL?
literatesa literatesa 11:25 26.07.2022

Re: .

Meni je gledistima na istoriju najdalji Freehand kad pocne principijelno da brani-a-kao-ne-brani Putina i odrice se ni krivog ni duznog Dostojevskog?

Dobro, svi mi imamo pravo na privremeno ludilo, pa i dobri stari Free. :)

Zezam se, pun je on mana, ali sam sa njim 100/100% u mnogim komentarima, nisam tako ni sa Predatortzom četnikom ni sa Tadejus onomad kad je otkrila da je Srbija za sve kriva. Ni sa šansonjerom Kamilom. :)
literatesa literatesa 11:27 26.07.2022

Re: .

Mnogo je manje toga nego sto ti mislis. Slabo Beogradjani danas poznaju Sarajevo i Bosnu. Znas da iz Beograda za Sarajevo (ne Dobrinju I) imas jedan ili dva busa nedeljno? Svi ostali busevi udju u Sarajevo pa se onda voze u istocni deo. Odakle taksista nece da te vozi u Centar, a isto vazi i iz suprotnog pravca prema Istocnom Sarajevu.

Više nego što mislim somnabulnih ima.
literatesa literatesa 11:27 26.07.2022

Re: .

U hodu sam pa ovako rascjepkano odgovaram. :)
literatesa literatesa 11:29 26.07.2022

Re: .

A verovatno je 'napravljeni plan' napravljen u glavi urednika Vijesti ili nesto slicno.

Sve je moguće.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:42 26.07.2022

Re: .

Pokazivala sam i grafite i repertoar pozorišta bi li na onom blogu o snajperisti dobrici? Gdje uopšte ima ijedan Mladićev u BL?



Nisam ni ja video mural, nego grafite sa RM ono cccc.

Ma ne, RS pare dobija iz EU, od Japan, Izraela, to je napravilo milionere. Ima ih ko kusih pasa, kupuju evo i na ovom blogu firme po NS.


To su donacije. Ovo je bratski biznis.

Školu Srbija su napravili demokrate iz Srbije, npr.


Da, Tupko Tadic. Nista mu originalnije nije palo na pamet. U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.

Fali prezime nekako.
literatesa literatesa 12:16 26.07.2022

Re: .

Banjaluku je napravila Srbija, njeno gradsko jezgro, pozorište, kad su ušli u BL našli su muslimansku kasabu uz Vrbas, Austrougare je interesovao put za izvoz šume, i Sarajevo. Srbija je napravila i Banske dvore i crkvu, ustaše zatim kad su ušle prvo su naredili Srbima, Jevrejima i Romima da bombardovanjem već srušenu crkvu sklone, i macolom su izbili grb sa Dvora..

Nišlija je zaslužan za sve, na sreću dobili smo neimara, njegova neostvarena želja, pusti san :), je bila građevina tako da je prvi dan po dolasku u BL zasukao rukave, doveo i arhitekte iz Srbije i nisu prestali graditi..





literatesa literatesa 12:18 26.07.2022

Re: .

Hoću reći, dugo mi u istu tikvu duvamo - iako to nekad ne izgleda tako. :)
literatesa literatesa 12:23 26.07.2022

Re: .

Nisam ni ja video mural, nego grafite sa RM ono cccc.

A ima 4C i Vultures. Nisam vidjela RM, interesantno, sjena njegova kao Gavrilova, je li? Pravimo se Toše? :)
docsumann docsumann 13:07 26.07.2022

Re: .

Milanovic ili glumi ili jeste neartikulisan lik. Cas daje neke realne izjave, cas je megaloman koji bi kao da utice na odluke NATOa, pa je malo levica, pa onda desnica, jednom bude europski politicar pa sutradan opet glumi Balkanca i sve tako.


poznati hrvatski reper Vojko V je u podkastu kod Galeba izjavio da su pripadnici ljevice i desnice u Hrvatskoj ista govna.
samo što ljevičari znaju da su govna i zbog toga pizde, a desničari takođe to znaju, ali su ok s tim.

docsumann docsumann 13:08 26.07.2022

Re: .

Da, Tupko Tadic. Nista mu originalnije nije palo na pamet. U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.

Fali prezime nekako.



Estonija Grubišić, dobro zvuči
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:19 26.07.2022

Re: .

docsumann
Da, Tupko Tadic. Nista mu originalnije nije palo na pamet. U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.

Fali prezime nekako.



Estonija Grubišić, dobro zvuči


Moze. :)


Ako cemo pravo ono Srbija zvuci skoro pa ko Sebija pa moze odmah Izetbegovic. Imalo bi i smisla posto su Izetbegovici stara beogradska porodica.


poznati hrvatski reper Vojko V je u podkastu kod Galeba izjavio da su pripadnici ljevice i desnice u Hrvatskoj ista govna.
samo što ljevičari to znaju i zbog toga pizde, a desničari takođe to znaju, ali su ok s tim.


Dobar je Vojko V - istinu verovatno zbori.
softelectronics_e softelectronics_e 13:25 26.07.2022

Re: .

Neues aus der Nachbarschaft
docsumann
Da, Tupko Tadic. Nista mu originalnije nije palo na pamet. U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.

Fali prezime nekako.



Estonija Grubišić, dobro zvuči


Moze. :)


Ako cemo pravo ono Srbija zvuci skoro pa ko Sebija pa moze odmah Izetbegovic. Imalo bi i smisla posto su Izetbegovici stara beogradska porodica.


poznati hrvatski reper Vojko V je u podkastu kod Galeba izjavio da su pripadnici ljevice i desnice u Hrvatskoj ista govna.
samo što ljevičari to znaju i zbog toga pizde, a desničari takođe to znaju, ali su ok s tim.


Dobar je Vojko V - istinu verovatno zbori.

Da li je Vojko Srbin?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:30 26.07.2022

Re: .

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
docsumann
Da, Tupko Tadic. Nista mu originalnije nije palo na pamet. U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.

Fali prezime nekako.



Estonija Grubišić, dobro zvuči


Moze. :)


Ako cemo pravo ono Srbija zvuci skoro pa ko Sebija pa moze odmah Izetbegovic. Imalo bi i smisla posto su Izetbegovici stara beogradska porodica.


poznati hrvatski reper Vojko V je u podkastu kod Galeba izjavio da su pripadnici ljevice i desnice u Hrvatskoj ista govna.
samo što ljevičari to znaju i zbog toga pizde, a desničari takođe to znaju, ali su ok s tim.


Dobar je Vojko V - istinu verovatno zbori.

Da li je Vojko Srbin?



Pojma nemam. Znam da je Djecak.

literatesa literatesa 13:41 26.07.2022

Re: .

Imalo bi i smisla posto su Izetbegovici stara beogradska porodica.

Touché. :))
literatesa literatesa 13:43 26.07.2022

Re: .

Da li je Vojko Srbin?

Niko ne zna ostaviti hladno govno iza sebe kao Emsi, gdje ga spusti zemlja se počne lediti i širiti led oko cjele planete i svemira, sve se zaledi.
literatesa literatesa 13:58 26.07.2022

Re: .

shmoo shmoo 14:31 26.07.2022

Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft

U koju skolu ides? U osnovnu skolu Srbija, a ti? U osnovnu skolu Estonija.



Немој да причаш да постоји Основна школа "Србија"!

Стварно?

Па то је горе од онога Предор, Хан Песак, Седињене Америчке Државе,...

Знао сам да постоји једна основна школа у Бару која се зове "Србија".

Али нисам знао за Републику Српску.

Е, свашта...

Имам ја двојицу колега, професори српског језика и књижевности, из Републике Српске који на питање зашто се Пилипенда зове Пилипенда одговарају са:"Зато што је Србенда."

Тако и деци на часу објашњавају.

Али баш да се цела школа зове Србија... Што је много, много је...






literatesa literatesa 17:41 26.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

зашто се Пилипенда зове Пилипенда одговарају са:"Зато што је Србенда."

Jao, Taso kozeru kako ti imaš uvijek prigodnu doskočicu. :)

Kao Filip aforizam o lagodnom životu pre i posle etničkog čišćenja? Etničkog čišćenja zemlje od Srba? Nešto mi govori da sa nekim drugim divnim ljudima iste sudbine ne bi bio tako vickast.

"Kud Huska truska, biće zemlja turska", elem, Huska je imao odred, 4.000 boraca u 12 bataljona, i partizani ga prvi pridobiju na svoju stranu (Bošnjaci prilazili četnicima kao Čečeni Rusima, ustašama, partizanima, i tek u ovom ratu su oformili, definisali vojsku), pridobiju pa ga likvidiraju, citiram "iz potaje likvidiraju", partizani mučki ubili Husku. Zamisli.

Тако и деци на часу објашњавају.

Jesu li profesori ometeni u razvoju?
literatesa literatesa 17:43 26.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Ček, naslov je asocijacija na dr Đinđića?
literatesa literatesa 08:10 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Svetislav reče u pretposlednjoj kolumni, sve bi bilo drugačije da smo imali popa Đujića.

Hm.


I ja po ko zna koji put primjetih koliko je njegov uticaj na mene jak, i loš. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:21 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

literatesa
Svetislav reče u pretposlednjoj kolumni, sve bi bilo drugačije da smo imali popa Đujića.

Hm.


I ja po ko zna koji put primjetih koliko je njegov uticaj na mene jak, i loš. :)



Ja procitah popa Djindjica. Mozda bi to bilo resenje. Ko bi onda bio ustreljeni premijer? Djujic? A mozda tako ne bi bilo streljanja.

Nego, vidi kako AV prati nasu diskusiju ovde. Danas prisustvuje svecanom postavljanju skele na Sajmistu. Jos malo pa cekali da prodje prvih 100 godina od osnivanja logora. Pazi vest:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje svečanom početku izvođenja mera zaštite na objektu Centralne kule Memorijalnog centra "Staro sajmište".

Ceremonija je počela u 10:00 časova, i možete je pratiti UŽIVO na našem portalu.


Izgleda Hrvati morali da mu zabrane da privatno poseti Jasenovac da bi se setio da ima i u Beogradu nekih tih spomenika. Samo jos cekaju da postanu spomenici.

A izgleda i da je Dodik sredio preko svog frenda sa Pantovcaka da ga ovaj za ruku vodi u Jasenovac. Milanovic vec najavio.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:25 27.07.2022

Re: .

literatesa
Imalo bi i smisla posto su Izetbegovici stara beogradska porodica.

Touché. :))



Mnoge blogokolege verovatno ne znaju ko je Sebija pa vic nije tako uspesan kao onaj od Filip end d cinists.


Obrati paznju da kad Seselj izgovori Srbija i Sebija nema skoro razlike.
softelectronics_e softelectronics_e 09:46 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft
literatesa
Svetislav reče u pretposlednjoj kolumni, sve bi bilo drugačije da smo imali popa Đujića.

Hm.


I ja po ko zna koji put primjetih koliko je njegov uticaj na mene jak, i loš. :)



Ja procitah popa Djindjica. Mozda bi to bilo resenje. Ko bi onda bio ustreljeni premijer? Djujic? A mozda tako ne bi bilo streljanja.

Nego, vidi kako AV prati nasu diskusiju ovde. Danas prisustvuje svecanom postavljanju skele na Sajmistu. Jos malo pa cekali da prodje prvih 100 godina od osnivanja logora. Pazi vest:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje svečanom početku izvođenja mera zaštite na objektu Centralne kule Memorijalnog centra "Staro sajmište".

Ceremonija je počela u 10:00 časova, i možete je pratiti UŽIVO na našem portalu.


Izgleda Hrvati morali da mu zabrane da privatno poseti Jasenovac da bi se setio da ima i u Beogradu nekih tih spomenika. Samo jos cekaju da postanu spomenici.

A izgleda i da je Dodik sredio preko svog frenda sa Pantovcaka da ga ovaj za ruku vodi u Jasenovac. Milanovic vec najavio.

Ništa ne može da se poredi sa Jasenovcem.
Svako poređenje predstavlja umanjivanje ustaške bestijalnosti.
shmoo shmoo 09:49 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

literatesa

Тако и деци на часу објашњавају.


Jesu li profesori ometeni u razvoju?



Нису.

Они су Боисанци.

gvozden1 gvozden1 10:01 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Izgleda Hrvati morali da mu zabrane da privatno poseti Jasenovac da bi se setio da ima i u Beogradu nekih tih spomenika.

Tih nema, ni jedan, niti može da ih bude.

Srbi nisu pravili logore kao Hrvati što su, pa ne može ni da bude tih spomenika.

Nemci su im najbliži, a stavljati Srbe sa njima mogu samo....hm, određeni ljudi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:12 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Izgleda Hrvati morali da mu zabrane da privatno poseti Jasenovac da bi se setio da ima i u Beogradu nekih tih spomenika.

Tih nema, ni jedan, niti može da ih bude.

Srbi nisu pravili logore kao Hrvati što su, pa ne može ni da bude tih spomenika.

Nemci su im najbliži, a stavljati Srbe sa njima mogu samo....hm, određeni ljudi.



Evo da te odredjeni ljud pouci nesto posto si ili glup ili se tako pravis. Ne podize se spomenik onima koji su pocinili zlocin ili zbog njih nego onima koji su stradali. I nije to pitanje poredjenja - zlocini se ne mogu nikada poreditie - nego se malo pravimo ludi kako ne znamo da se brinemo o svojim stradanjima. Vise nas zanima kako se Hrvati brinu o tome nego mi sami.

Ti i Charlie ponovo da se vratite u skolske klupe!

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:14 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Izgleda Hrvati morali da mu zabrane da privatno poseti Jasenovac da bi se setio da ima i u Beogradu nekih tih spomenika.

Tih nema, ni jedan, niti može da ih bude.

Srbi nisu pravili logore kao Hrvati što su, pa ne može ni da bude tih spomenika.

Nemci su im najbliži, a stavljati Srbe sa njima mogu samo....hm, određeni ljudi.


Najpre, razlikujte režime od nacija!
Nisu Nemci pravili konc-logore, već nemački nacistički režim.

Takodje, nisu Hrvati pravili konc logor Jasenovac, već nacistički, kvislinški, ustaški režim Ante Pavelića.

I kada smo već kod te teme, evo još činjenica o tom zlu zvanom NDH:

Uz NDH i Antu Pavelića bili su mnogi Srbi, a popriličan broj njih se i visoko kotirao u hijerarhiji ustaškog režima. Od ukupno 93 generala u ustaškoj vojsci, njih trinaest bili su Srbi i to na vrlo odgovornim položajima.
Tako je vrlo ugledni član predsedništva Hrvatskog državnog sabora bio dr Savo Besarović, koji je ujedno bio i blizak prijatelj sa Antom Pavelićem.

Osoba od posebnog poverenja poglavnika Pavelića bio je general Đuro Grujić, koji je obavljao dužnost glavara glavnog stožera Hrvatskih oružanih snaga. On je na suđenju pred Vrhovnim vojnim sudom u Beogradu (septembra 1945.) izjavio:

”Veliki broj Srba pravoslavaca je bio visoko pozicioniran u Hrvatskoj vojsci, a veliki broj civila, pravoslavaca i Srba svoju su obvezu prema državi odrađivali na druge načine. Dr Savo Besarović, pravoslavac, je bio ministar u vladi Nezavisne države Hrvatske. Desetak Srba – pravoslavaca zauzimali su itekako osjetljive pozicije u toj Vladi i toj hrvatskoj vojsci.” (Arhiva Vrhovnog suda FNRJ, Grujić i ostali, 1945, 2298/45)

Glavni zapovednik Hrvatske vojske od 1943. do kraja 1944. godine bio je takodje Srbin - general Fedor Dragojlov. Nakon rata emigrirao u Argentinu i tamo nastavio pisati o ustroju hrvatskih oružanih snaga (1952. godine sa Vjekoslavom Vrančićem objavio i knjigu s tom tematikom).

Generali Srbi Jovan Iskrić, Mihajlo Lukić, Miroslav Opačić, Milan Desović, Milan Uzelac, Đuro Dragičević, Lavoslav Milić, Zvonimir Stimaković, Miloš Ožegović, Jovan Pribić, Dušan Palčić, Đuro Dragičević - svi su zauzimali visoke pozicije u oružanim snagama NDH i nijedan od njih nikad nije odbio lojalnost Anti Paveliću.

Od njih 13 trojica su poneli titulu „vitez“.
literatesa literatesa 10:28 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Ja procitah popa Djindjica.

Sve je moguće, vidiš da sam prevrtljivica. :)

Nego, vidi kako AV prati nasu diskusiju ovde.

Ne idem tako daleko. U prevrtljivosti svojoj. :)

Vučić možda prati preko službenika, i ovom prilikom predlažem da onih 3x1000 komentara što kopiraju u Blicu napišu u 100 različitih varijanti, čekićanje svijesti prvi je i poslednji nikad pređen prag a Kineze od naroda neće napraviti.. ovde na blogu više od 400 riječi za njih je bunar, valja sve ispratiti i povezati, to ti je kao tviterašu dati da artikuliše bedu od 7 riječi skovanu za mrvu pažnje.

A izgleda i da je Dodik sredio preko svog frenda sa Pantovcaka da ga ovaj za ruku vodi u Jasenovac. Milanovic vec najavio.

Dodik da ima širu sliku bio bi ozbiljniji, ne bi mu ćerka ažurirala Net optužujući protivnike za homosexualne veze po rodnom kraju tj oslušnuo bi da ljudi u Srbiji sve teže podnose kad im njegovi kleknu na kičmu, po njihovim virtuelnim aktivnostima nisu svjesni da Srbija nije njihova begovina RS..

Spominje i Svetislav te obilaske svadbi i sahrana.
literatesa literatesa 10:30 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Они су Боисанци.

Znam Taso, zato te pitam, dovoljno je što imaju veliku glavu nego su i kao profesori srpskog ometeni u razvoju?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:30 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Nisu Nemci pravili konc-logore, već nemački nacistički režim.


Dobro, ali ih je nemacka nacija podrzala. Kao sto su nekadasnji Jugosloveni podrzali svoje populisticke i nacionalisticke lidere krajem 80ih.

Manipulacija? Da, sigurno. U principu je to isti obrazac kao ovaj sto sad gledamo sa antivakserima - teorije zavere, selektivno slanje laznih informacija i pseudonauka.

Neke zajednice (bez obzira da li je rec o nacionalnoj ili nekoj drugoj zajednici) su vise a neke manje imune na sirenje gluposti u zavisnosti od toga koliko jaki su joj odbrambeni mehanizmi. Danas to sociologija moze i kvantitativno da meri.

Recimo, 'snaga' odbrambenog mehanizma u Nemackoj spram antisemitizma 1930ih godina je bila skoro nepostojeca. Danas je suprotna situacija. Sa druge strane, to ne vazi u istoj meri spram nekih drugih drustvenih fenomena - recimo rasizam prema Afrikancima.

milisav68 milisav68 10:41 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft

Evo da te odredjeni ljud pouci nesto posto si ili glup ili se tako pravis. Ne podize se spomenik onima koji su pocinili zlocin ili zbog njih nego onima koji su stradali. I nije to pitanje poredjenja - zlocini se ne mogu nikada poreditie - nego se malo pravimo ludi kako ne znamo da se brinemo o svojim stradanjima. Vise nas zanima kako se Hrvati brinu o tome nego mi sami.

Zato ste vi tu da nam objasnite.
milisav68 milisav68 10:43 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft

Dobro, ali ih je nemacka nacija podrzala. Kao sto su nekadasnji Jugosloveni podrzali svoje populisticke i nacionalisticke lidere krajem 80ih.

Nema većih nacionalista od Jugoslovena.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:57 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft

Evo da te odredjeni ljud pouci nesto posto si ili glup ili se tako pravis. Ne podize se spomenik onima koji su pocinili zlocin ili zbog njih nego onima koji su stradali. I nije to pitanje poredjenja - zlocini se ne mogu nikada poreditie - nego se malo pravimo ludi kako ne znamo da se brinemo o svojim stradanjima. Vise nas zanima kako se Hrvati brinu o tome nego mi sami.

Zato ste vi tu da nam objasnite.


Naravno, prosvetiteljstvo is not dead!

Nema potrebe da persiraS.

P.S. Eno onaj aforizmic dole, odnosno gore sto si sad napisao je primer neprosvetljenog misljenja.
shmoo shmoo 11:19 27.07.2022

Сједињене српске државе

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft

Dobro, ali ih je nemacka nacija podrzala. Kao sto su nekadasnji Jugosloveni podrzali svoje populisticke i nacionalisticke lidere krajem 80ih.

Nema većih nacionalista od Jugoslovena.



Зар то није било само држављанство? Југословен?

Националност је нешто друго.

Нисмо ми Американци па да нам држављанство постане аутоматски и националност, зар не?

Тако сам барем ја то тада разумео и за себе мислио јербо је Устав из 1974. одавно био на снази.

Србин сам из Југославије са држављанством Социјалистичке Републике Србије и Социјалистичке Федеративне Републике Југославије.

Срећом, Србија претече некако у нестајању Југославије. Није више Србија социјалистичка али још увек постоји.

Па сам тако данас Србин са држављанством Србије.









Како ти оно кажеш?



?



gvozden1 gvozden1 14:29 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

zlocini se ne mogu nikada poreditie -

Jel?

Dobro si to smislio.
(Nisi ti, al hajd, isti ste svi vi , određeni)

Svejedno je, veliš, Zeka Drenjanin ( Vranić) i Jasenovac, Pavle Đurišić i Aušvic, zločin je zločin, ne mogu se porediti?

Mogu i moraju, jedan je veći od drugog, neuporedivo veći.

E hrvatski su najveći, od njihovih većih nema.

I vi koji bi njihove da smanjite glupošću kako se ne mogu porediti, ustvari pravdate te najveće.

A nije vam prvi put.
I unapred se zna čije ćete da pravdate a čije da preuveličavate.

gvozden1 gvozden1 14:31 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Nemci pravili konc-logore, već nemački nacistički režim.

nisu Hrvati pravili konc logor Jasenovac,

Jok, Eskimi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:49 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
zlocini se ne mogu nikada poreditie -

Jel?

Dobro si to smislio.
(Nisi ti, al hajd, isti ste svi vi , određeni)

Svejedno je, veliš, Zeka Drenjanin ( Vranić) i Jasenovac, Pavle Đurišić i Aušvic, zločin je zločin, ne mogu se porediti?

Mogu i moraju, jedan je veći od drugog, neuporedivo veći.

E hrvatski su najveći, od njihovih većih nema.

I vi koji bi njihove da smanjite glupošću kako se ne mogu porediti, ustvari pravdate te najveće.

A nije vam prvi put.
I unapred se zna čije ćete da pravdate a čije da preuveličavate.



Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:53 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Nemci pravili konc-logore, već nemački nacistički režim.

nisu Hrvati pravili konc logor Jasenovac,

Jok, Eskimi.


Hrvatsko društvo i sama hrvatska nacija tokom II svetskog rata ponašali su se različito, kao i sve balkanske nacije u toj epohi.

Jedni su podržavali ustaše, drugi su ćutali, treći su bežali iz NDH, četvrti su se borili protiv ustaša, italijanskih fašista i nemačkih nacista.

A što se tiče uporedjivanja ratnih zločina, ponavljam svoj više puta izrečen stav: ono što su za Srbe, Jevreje i Rome u Hrvatskoj i u severozapadnoj Bosni bile ustaše, to su za Bošnjake, Rome i Srbe antifašiste u Sandžaku, istočnoj Bosni i u Srbiji bili četnici pod komandom Draže Mihailovića!
gvozden1 gvozden1 15:06 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Ma to je najmanji problem, ali kad neko mrzi naciju, i kad zločine nad njom relativizuje govoreći da je svaki zločin isti, da se ne mogu porediti, da je Jasenovac kao i svi drugi, e to je već problem.

A i taj problem se može rešiti, nije ni teško, samo mu se i lice kaže, ne dozvolli mu se da se pretvara.

To prema pojedincu, prema grupi, naciji, državi, sa takvim stavovima, naoružaš se i očekuješ.
gvozden1 gvozden1 15:08 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Hrvatsko društvo i sama hrvatska nacija tokom II svetskog rata ponašali su se različito, kao i sve balkanske nacije u toj epohi.

Eto, NDH je obična stvar, Jasenovac takođe.

Sve balkanske nacije su to imale.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:30 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Ma to je najmanji problem, ali kad neko mrzi naciju, i kad zločine nad njom relativizuje govoreći da je svaki zločin isti, da se ne mogu porediti, da je Jasenovac kao i svi drugi, e to je već problem.

A i taj problem se može rešiti, nije ni teško, samo mu se i lice kaže, ne dozvolli mu se da se pretvara.

To prema pojedincu, prema grupi, naciji, državi, sa takvim stavovima, naoružaš se i očekuješ.



Gvozden opet u epizodi: kako mooontiraaaaam!

Ma znam da za tebe nije problem. Tebi ni iz dzepa ni u dzep posto ti to ne primetis. Da primetis ne bi bio glup. Itakodaljeitakoblize. Problem je za onog ko pokusa sa tobom da vodi razgovor. Sto rece Tess gore: nije tebi do razgovora nego da sneses negde svoje hladno govno i to je to.

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:40 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Hrvatsko društvo i sama hrvatska nacija tokom II svetskog rata ponašali su se različito, kao i sve balkanske nacije u toj epohi.

Eto, NDH je obična stvar, Jasenovac takođe.

Sve balkanske nacije su to imale.


Poenta nije u tome što izvrćete u svom nesuvislom komentaru, već u tome da istorijski nije tačna zlonamerna tvrdnja tipa "Nemci su...", "Hrvati su..., "Srbi su..."!

Evo da citiram i deo jučerašnje kolumne S. Basare:

"...Šta je to u srpskom biću što se užasava krvoprolića ako ga počine ustaše..., - a što ih navodi da pod guber odgurkuju krvoprolića koja su Srbi činili nad Srbima?

Unutarsrpski pokolji nisu počeli u Drugom svetskom ratu, dokle kolektivno pamćenje najdalje seže, a već polako počinju da blede. Jok. Oni su konstanta. Ponavljaju se u gotovo pravilnim (ne mnogo dugim) razmacima od Prvog srpskog ustanka do... Dokad? Do sledećeg unutarsrpskog pokolja koji će zasigurno uslediti čim se stekne međunarodna politička volja.

Svako malo ćete pročitati da su arhijereji SPC, uz sasluživanje Mila Dodika, održali parastos „dvadeset osmorici, trideset dvojici“ itd., negde zaklanih/ubijenih, nikada, međutim, SPC - a još manje Mile Dodik - nije održala parastos sedamdeset četvorici Srba koje su krajem XIX veka - slaveći u narodnom odisaju, izbornu pobedu - neki drugi Srbi usmrtili žive ih spaljujući i natičući ih na kolac. E, sad se stavite u kožu nekog ustaše, pa recite „po duši“ zar vam na pamet ne pada sledeća pomisao: „Ako se već kolju među sobom, zašto ih i mi ne bismo klali“. Abu Ćirjak bi na to - gde li je, šta radi - rekao: „E, ali to je autokrvoproliće“.

gvozden1 gvozden1 15:41 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1
Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Ma to je najmanji problem, ali kad neko mrzi naciju, i kad zločine nad njom relativizuje govoreći da je svaki zločin isti, da se ne mogu porediti, da je Jasenovac kao i svi drugi, e to je već problem.

A i taj problem se može rešiti, nije ni teško, samo mu se i lice kaže, ne dozvolli mu se da se pretvara.

To prema pojedincu, prema grupi, naciji, državi, sa takvim stavovima, naoružaš se i očekuješ.



Gvozden opet u epizodi: kako mooontiraaaaam!

Ma znam da za tebe nije problem. Tebi ni iz dzepa ni u dzep posto ti to ne primetis. Da primetis ne bi bio glup. Itakodaljeitakoblize. Problem je za onog ko pokusa sa tobom da vodi razgovor. Sto rece Tess gore: nije tebi do razgovora nego da sneses negde svoje hladno govno i to je to.



A kako bi bilo da o stavovima pričamo?

Ne ide ti to?

Jedino što možeš je, glup si, ovakav si onakav si.

Ajd ovako, postaje li manji i veći zločini, tj mogu li se porediti?

Kakav je onaj koji zločine nad Srbima ravna sa srpskim, iako su oni nad Srbima stotinama puta veći i monstruoznji?
Objektivan ili antisrpski nastrojen?




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:03 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1
Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Ma to je najmanji problem, ali kad neko mrzi naciju, i kad zločine nad njom relativizuje govoreći da je svaki zločin isti, da se ne mogu porediti, da je Jasenovac kao i svi drugi, e to je već problem.

A i taj problem se može rešiti, nije ni teško, samo mu se i lice kaže, ne dozvolli mu se da se pretvara.

To prema pojedincu, prema grupi, naciji, državi, sa takvim stavovima, naoružaš se i očekuješ.



Gvozden opet u epizodi: kako mooontiraaaaam!

Ma znam da za tebe nije problem. Tebi ni iz dzepa ni u dzep posto ti to ne primetis. Da primetis ne bi bio glup. Itakodaljeitakoblize. Problem je za onog ko pokusa sa tobom da vodi razgovor. Sto rece Tess gore: nije tebi do razgovora nego da sneses negde svoje hladno govno i to je to.



A kako bi bilo da o stavovima pričamo?

Ne ide ti to?

Jedino što možeš je, glup si, ovakav si onakav si.

Ajd ovako, postaje li manji i veći zločini, tj mogu li se porediti?

Kakav je onaj koji zločine nad Srbima ravna sa srpskim, iako su oni nad Srbima stotinama puta veći i monstruoznji?
Objektivan ili antisrpski nastrojen?






Pa sa tobom ne ide. A ne ide posto ti izmonitras nesto u svojoj glavi, to ubacis sagovorniku u usta i onda kao na traci ponavaljas:
ti si rekao x, ergo ti si antisrpski nastrojen;
ti si rekao y, ergo ti si antisrpski nastrojen;
...

To nije suceljavanje stavova nego ispustanje ledenih govana.

Hoces primer? Ja kazem: zlocini se ne mogu nikada porediti a ti onda ledeno sneses: ti kazes svi zlocni su isti, ergo ti si antisrpski nastrojen. Na stranu sto si pre toga sneo drugo ledeno govno na sta sam ti odgovorio a sto si ti (moj odgovor) onda ignorisao nego se zakacio za usputnu sintagmu da bi dodatno nadjubrio blogodvoriste.

U normalnom razgovoru koji ti jebiga ne znas da vodis, ako slutis da si nesto pogresno razumeo onda pitas za pojasnjenje. Druga stvar, ako je tema trenutne razmene misljenja A i neko ti odgovori na A onda ti nastavljas da razgovaras o temi A a ne vodis razgovor u pravcu teme B posto tamo bolje mozes da montiras. Ima jos, ali me mrzi da ti dalje crtam.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:16 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1
Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Ma to je najmanji problem, ali kad neko mrzi naciju, i kad zločine nad njom relativizuje govoreći da je svaki zločin isti, da se ne mogu porediti, da je Jasenovac kao i svi drugi, e to je već problem.

A i taj problem se može rešiti, nije ni teško, samo mu se i lice kaže, ne dozvolli mu se da se pretvara.

To prema pojedincu, prema grupi, naciji, državi, sa takvim stavovima, naoružaš se i očekuješ.



Gvozden opet u epizodi: kako mooontiraaaaam!

Ma znam da za tebe nije problem. Tebi ni iz dzepa ni u dzep posto ti to ne primetis. Da primetis ne bi bio glup. Itakodaljeitakoblize. Problem je za onog ko pokusa sa tobom da vodi razgovor. Sto rece Tess gore: nije tebi do razgovora nego da sneses negde svoje hladno govno i to je to.



A kako bi bilo da o stavovima pričamo?

Ne ide ti to?

Jedino što možeš je, glup si, ovakav si onakav si.

Ajd ovako, postaje li manji i veći zločini, tj mogu li se porediti?

Kakav je onaj koji zločine nad Srbima ravna sa srpskim, iako su oni nad Srbima stotinama puta veći i monstruoznji?
Objektivan ili antisrpski nastrojen?






Da li se možemo saglasiti da su nad jevrejskim narodom tokom II svetskog rata počinjeni najveći i najmonstruozniji zločini?

Ako smo u vezi sa tom istorijskom činjenicom saglasni, preostaje nam samo da iskažemo ljudsku solidarnost i pijetet prema žrtvama. I da spomenicima i spomen-muzejima čuvamo sećanje na žrtve zločinačkih režima, da se više NIKADA ne ponove!

Sve drugo je zloupotreba žrtava, osvetoljubivost, nehumanost, politikantstvo, populizam, neofašizam...
gedza.73 gedza.73 16:42 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Filip Mladenović
E, sad se stavite u kožu nekog ustaše, pa recite „po duši“ zar vam na pamet ne pada sledeća pomisao: „Ako se već kolju među sobom, zašto ih i mi ne bismo klali“.

Da ovaj tvoj stav (jednog 'antifašiste') ne ostane nezapažen pa da ga malo izdvojim i podebljam.

p.s.

Filipe mislim kako ovakvo pljuvanje po žrtvama, ovakva relativizacija ne bi došla ni od nekog učesnika pokolja nevinih ljudi i dece.


softelectronics_e softelectronics_e 17:13 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gedza.73
Filip Mladenović
E, sad se stavite u kožu nekog ustaše, pa recite „po duši“ zar vam na pamet ne pada sledeća pomisao: „Ako se već kolju među sobom, zašto ih i mi ne bismo klali“.

Da ovaj tvoj stav (jednog 'antifašiste') ne ostane nezapažen pa da ga malo izdvojim i podebljam.

p.s.

Filipe mislim kako ovakvo pljuvanje po žrtvama, ovakva relativizacija ne bi došla ni od nekog učesnika pokolja nevinih ljudi i dece.



Budaletina.
softelectronics_e softelectronics_e 17:15 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1
zlocini se ne mogu nikada poreditie -

Jel?

Dobro si to smislio.
(Nisi ti, al hajd, isti ste svi vi , određeni)

Svejedno je, veliš, Zeka Drenjanin ( Vranić) i Jasenovac, Pavle Đurišić i Aušvic, zločin je zločin, ne mogu se porediti?

Mogu i moraju, jedan je veći od drugog, neuporedivo veći.

E hrvatski su najveći, od njihovih većih nema.

I vi koji bi njihove da smanjite glupošću kako se ne mogu porediti, ustvari pravdate te najveće.

A nije vam prvi put.
I unapred se zna čije ćete da pravdate a čije da preuveličavate.



Ipak si ti Gvozdene samo obican glupak!

Izvini se Gvozdenu!
Kakav je to način!
literatesa literatesa 17:42 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Svako malo ćete pročitati da su arhijereji SPC, uz sasluživanje Mila Dodika, održali parastos „dvadeset osmorici, trideset dvojici“ itd., negde zaklanih/ubijenih, nikada, međutim, SPC - a još manje Mile Dodik - nije održala parastos sedamdeset četvorici Srba koje su krajem XIX veka - slaveći u narodnom odisaju, izbornu pobedu - neki drugi Srbi usmrtili žive ih spaljujući i natičući ih na kolac.


Filipe, iznenađena sam koliko si prljav igrač.

I da ovo što sam izdvojila nije ključno u dvije Svetislavove kolumne, a jeste, meni ništa ne promiče, Svetislav ne pita što Dodik mahalari sa patrijarhom nego zašto ne obiđe i _______.

Svetislav pita zašto smo se ubijali između sebe, mi Srbi, i zašto smo dozvolili genocid? Ej, popa Đujića u Dalmaciji napružanog spominje, vežeš li ti to, čovječe?



Sinoć navratim, dešava se ko da mi nešto šapne, i iako ima loš uticaj na mene, Svetislav ne iznevjeri. :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:22 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

softelectronics_e
gedza.73
Filip Mladenović
E, sad se stavite u kožu nekog ustaše, pa recite „po duši“ zar vam na pamet ne pada sledeća pomisao: „Ako se već kolju među sobom, zašto ih i mi ne bismo klali“.

Da ovaj tvoj stav (jednog 'antifašiste') ne ostane nezapažen pa da ga malo izdvojim i podebljam.

p.s.

Filipe mislim kako ovakvo pljuvanje po žrtvama, ovakva relativizacija ne bi došla ni od nekog učesnika pokolja nevinih ljudi i dece.



Budaletina.


To je deo citata jučerašnje kolumne Svetislava Basare u dnevnom listu "Kurir"!!!

Čitajte i blog i moje komentare polako i PAŽLJIVO!
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:32 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

literatesa
Svako malo ćete pročitati da su arhijereji SPC, uz sasluživanje Mila Dodika, održali parastos „dvadeset osmorici, trideset dvojici“ itd., negde zaklanih/ubijenih, nikada, međutim, SPC - a još manje Mile Dodik - nije održala parastos sedamdeset četvorici Srba koje su krajem XIX veka - slaveći u narodnom odisaju, izbornu pobedu - neki drugi Srbi usmrtili žive ih spaljujući i natičući ih na kolac.


Filipe, iznenađena sam koliko si prljav igrač.

I da ovo što sam izdvojila nije ključno u dvije Svetislavove kolumne, a jeste, meni ništa ne promiče, Svetislav ne pita što Dodik mahalari sa patrijarhom nego zašto ne obiđe i _______.

Svetislav pita zašto smo se ubijali između sebe, mi Srbi, i zašto smo dozvolili genocid? Ej, popa Đujića u Dalmaciji napružanog spominje, vežeš li ti to, čovječe?



Sinoć navratim, dešava se ko da mi nešto šapne, i iako ima loš uticaj na mene, Svetislav ne iznevjeri. :)


Da, naravno da se u Beogradu te 1941. godine dobro znalo šta nameravaju ustaše u NDH sa srpskim narodom!

No, to im nije smetalo da NDH u centru Beograda ima svoju ambasadu - veleposlanstvo.

Taj i takav NDH za sve vreme rata, sve do 1945. godine, održavao je uredne diplomatske odnose sa Srbijom, čiju je vladu vodio kvisling Milan Nedić!

Konzularno predstavništvo Nezavisne Države Hrvatske 1941. bilo je smešteno u samom centru Beograda, u zgradi Glavne pošte kod Narodne skupštine u Beogradu. Adresa konzulata bila je Prestolonaslednikov trg broj 12. Konzulat je imao tri zaposlena službenika.

Diplomatsko predstavništvo NDH je imalo i svoj auto na čijim su prednjim blatobranima lepršale zastavice NDH, a na zgradi u kojoj su obitavali stajao je hrvatski grb sa ustaškim znakom.

Prvi zvanični predstavnik NDH u Beogradu bio je domobranski satnik Josip Lončarević, koji je već krajem aprila 1941. doputovao u Beograd, da bi ga 12 meseci kasnije zamenio dr Ante Nikšić. Konzulat je tada bio preseljen u najuži centar grada, u Dobračinu 22.

Zanimljivo je da tokom četiri godine, od 1941. do 1945. nije zabeležen nijedan napad na zgradu konzulata ili zaposlene u njemu, nijedan kamen nije poleteo prema prozoru, niti je neko pokušao da skine ustašku zastavu u centru Beograda!!!

Najdalje dokle su Srbi u Beogradu išli u izražavanju svog protesta bilo je da po kafanama pevaju „Ciganka je porodila bika, glava mu je ko u poglavnika“, zbog čega je ambasador NDH dr Nikšić nekoliko puta ulagao zvanične proteste srpskoj vladi i nemačkim okupatorima, a kad su dva gimnazijalca 1942. ispred konzulata zapevala „Paveliću, ti si pseto, platićeš nam ovo leto“, na Nikšićevu intervenciju su uhapšeni!!!
gvozden1 gvozden1 18:39 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Ja kazem: zlocini se ne mogu nikada porediti a ti onda ledeno sneses: ti kazes svi zlocni su isti,


To je tako, jer:
Ako zločini nisu isti, to znači da su različiti, a da li su različiti može se shvatiti tek ako se uporede.

Ili možda imaš neki drugi metod?
pod uslovom da taj drugi metod nije, glup si)

Porediti se može sve, i zločini naravno, jer su različiti po mnogo parametara, po masovnosti, po prirodi, uzrocima, posledicama, monstruoznosti, svemu.

Ako hoćeš taksativno ti mogu nabrojati razlike između zločina pomenutog Zeke, i Jasenovca.

E a ti pored toliko očiglednosti da se mogu porediti kažeš, ne mogu.

Ako ne mogu onda su isti, ako su različiti, kako određuješ razliku ako ih ne porediš?

Znam ja da je moderno reći ne može se porediti, ali samo ako to Srbima ide na štetu, jer Srebrenica se izdvaja i o noj se priča kao o najvećem, najmonstruoznijem, o zločinu nad zločinima.

Što je ona takva kad se ne mogu porediti, po čemu se izdvojila?

Da li su ti stavovi antisrpski?

Pa naravno da jesu, obrazloženje je i u ovom komentaru, zločine nad Srbima ravnaš sa ostalima, a po svim parametrima su oni najveći.


Filip je otišao i dalje, on već otvoreno kaže, čitaš, pa kad se vi ubijate, što i mi da vas ne ubijamo.

Najdirektnije opravdava Jasenovac.

Ne znam da li je to zbog gluposti, odrađivanja para ili kafe koje su mu usturili, ali motiv nije najbitniji, bitno je da je belidano dokle ide antisrpstvo, do direktnog opravdavanja Jasenovca.

Ne bih se iznenadio kad bi sličan komentar pročitao i od tebe, to je ta linija razmišljanja.

literatesa literatesa 19:04 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

„Ciganka je porodila bika, glava mu je ko u poglavnika“

Teško te pročitati, nakon aforizma juče, danas istrgnutog citata "kad se kolju sami i mi ćemo ih", pa sad ovog zezanja po beogradskim kafanama.

Vidi, znam i ja reći da smo mi Srbi debili, ali nikako da prokljuvim kako bi nam ti pomogao osim gasnim komorama?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:22 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Ja kazem: zlocini se ne mogu nikada porediti a ti onda ledeno sneses: ti kazes svi zlocni su isti,


To je tako, jer:
Ako zločini nisu isti, to znači da su različiti, a da li su različiti može se shvatiti tek ako se uporede.

Ili možda imaš neki drugi metod?
pod uslovom da taj drugi metod nije, glup si)

Porediti se može sve, i zločini naravno, jer su različiti po mnogo parametara, po masovnosti, po prirodi, uzrocima, posledicama, monstruoznosti, svemu.

Ako hoćeš taksativno ti mogu nabrojati razlike između zločina pomenutog Zeke, i Jasenovca.

E a ti pored toliko očiglednosti da se mogu porediti kažeš, ne mogu.

Ako ne mogu onda su isti, ako su različiti, kako određuješ razliku ako ih ne porediš?

Znam ja da je moderno reći ne može se porediti, ali samo ako to Srbima ide na štetu, jer Srebrenica se izdvaja i o noj se priča kao o najvećem, najmonstruoznijem, o zločinu nad zločinima.

Što je ona takva kad se ne mogu porediti, po čemu se izdvojila?

Da li su ti stavovi antisrpski?

Pa naravno da jesu, obrazloženje je i u ovom komentaru, zločine nad Srbima ravnaš sa ostalima, a po svim parametrima su oni najveći.


Filip je otišao i dalje, on već otvoreno kaže, čitaš, pa kad se vi ubijate, što i mi da vas ne ubijamo.

Najdirektnije opravdava Jasenovac.

Ne znam da li je to zbog gluposti, odrađivanja para ili kafe koje su mu usturili, ali motiv nije najbitniji, bitno je da je belidano dokle ide antisrpstvo, do direktnog opravdavanja Jasenovca.

Ne bih se iznenadio kad bi sličan komentar pročitao i od tebe, to je ta linija razmišljanja.




Samo sto ja ne krecem od teze da zlocini nisu/jesu isti nego da se ne mogu porediti. U svakom logickom svetu ovo znaci da se ne mogu porediti posto NISU isti - poredjenje nije na njih primenljivo posto nisu iste kategorije. Samo u tvom spusticu-hladno-govno-svetu ne mogu se porediti znaci ISTI su, a ti si blablabla.

A to da li se mogu ili ne porediti nije samo pitanje logicke mogucnosti - elementi iz dve razlicite kategorije se ne daju porediti - nego i eticki pristup.

Mozda ces shvatiti na jednom primeru. U Yad Vashem-u ne kazu kako je u Shoa ubijeno 6 miliona Jevreja nego kako je JEDAN covek ubijen 6 miliona puta. Zasto? Da bi naglasili kako je patnja, bol i stradanje jedne osobe neuporediva sa patnjom, boli i stradanjem bilo koje druge osobe.

Znaci nije akcenat na KOLIKO je ljudi stradalo nego kako je POJEDINAC stradao. Zato se prikupljaju biografski podaci, zato se prave mesta secanja, zato su ta mesta uvrstena u obrazovni sistem i zato se na ta mesta odlazi. Potpuno suprotno od ovog tvog bulaznjenja gde bi poredio, brojao, podmetao, osudjivao, i ne-obelezavao.

Srbi imaju tesku traumu iz drugog svetskog rata koja se prenosi kroz generacije i prisutna je gotovo u svakoj porodici. Ta trauma nikada nije nasla jasnu formulaciju iza koje ce vecina ljudi stati. I to je osnovni problem. Najgore je da to onda neki debil AV koristi u svoje svrhe i sto nikog ne zanima da se ozbiljno time pozabavi. Srpski Yad Vashem ne postoji jer Srbi nisu zaiteresovani da ga izgrade.

Ja ti rekoh, a ti slobodno nastavi po svom sa istragama poturica i linijama misljenja.
Game Over!
gvozden1 gvozden1 20:54 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

Znaci nije akcenat na KOLIKO je ljudi stradalo nego kako je POJEDINAC stradao.

Hajd da to primenimo na Srebrenicu, i da pitamo one što insistiraju na osam hiljada, što se ljute kad neko kaže dve.

Šta ti o tome misliš?

A kako je stradao pojedinac?
Pa na najhumaniji mogući način, metak.
Za razliku od malja, noža, gasa, gladi, batina.....

Radi li ova tvoja logika na Srebrenici?




Zato se prikupljaju biografski podaci

A broj stradalih se ne uzima u obzir?

Nema primera da su Srbi napravili zločine poput onih koji su nad njima napravljeni, NDH i oluja.

To pošten mora da prihvati i poštenom nije problem da to i kaže, naprosto, to govore brojevi, i to "kako je POJEDINAC stradao"

Nepošteni te apsolutne, proverive i neporecive istine, zamagljuju neveštim pokušajima izravnavanja svega.

Umesto konstatacije jednostavne istine, a u situaciji kad je ne mogu opovrgnuti, nepošteni kreću sa, ne može se porediti.

I u tim pokušajima izravnavanja, nekako srpska strana uvek loše prođe.

To valjda zbog objektivnosti, nepristrasnosti, humanosti.

Mora da je zbog toga:)


Filip Mladenović Filip Mladenović 21:24 27.07.2022

Re: Во на ражњу, Пале, деведесете

gvozden1
Znaci nije akcenat na KOLIKO je ljudi stradalo nego kako je POJEDINAC stradao.

Hajd da to primenimo na Srebrenicu, i da pitamo one što insistiraju na osam hiljada, što se ljute kad neko kaže dve.

Šta ti o tome misliš?

A kako je stradao pojedinac?
Pa na najhumaniji mogući način, metak.
Za razliku od malja, noža, gasa, gladi, batina.....

Radi li ova tvoja logika na Srebrenici?




Zato se prikupljaju biografski podaci

A broj stradalih se ne uzima u obzir?

Nema primera da su Srbi napravili zločine poput onih koji su nad njima napravljeni, NDH i oluja.

To pošten mora da prihvati i poštenom nije problem da to i kaže, naprosto, to govore brojevi, i to "kako je POJEDINAC stradao"

Nepošteni te apsolutne, proverive i neporecive istine, zamagljuju neveštim pokušajima izravnavanja svega.

Umesto konstatacije jednostavne istine, a u situaciji kad je ne mogu opovrgnuti, nepošteni kreću sa, ne može se porediti.

I u tim pokušajima izravnavanja, nekako srpska strana uvek loše prođe.

To valjda zbog objektivnosti, nepristrasnosti, humanosti.

Mora da je zbog toga:)




Postoji samo jedna strana: žrtva, pojedinačna, samo zato što pripada nekom narodu, rasi, veroispovesti, seksualnom opedeljenju...

Ta žrtva zaslužuje pijetet i večno sećanje, kako se takvo zlo ne bi ponovilo.

Sve preko toga, a pogotovo licitiranje sa brojem žrtava, načinu ubijanja... je politikantstvo, populizam, osvetoljubivost, odsustvo zdravog razuma...
shmoo shmoo 10:00 27.07.2022

Пљуц, пљуц, пљуц...

Бљуц, Бљуц, Бљуц,...

Блого"колегама", крајем јула 2022. године


Јбт, ала напљувасте Србију на овом Филиповом блогу!

За све паре!

Ал' не лези враже (у преводу донт леј девил за ове из невладиних организација у Србији, са посебним освртом на Фондацију Хајнрих Бел у Србији као организатора ових последњих протеста у Новом Саду), окрени-обрни, да није било уназад 200 година и да нема данас ове Србије, ви бисте се сви данас звали Јусуф, Фатима, Мустафа, Рамуш, Дритан, Крунослав, Јосип, Красни, Анте, Вјекослава,...

(Ових последњих пет су имена из католичког календара са именима за сваки дан да се могу тако лакше крстити новокрштени јер не мораш да размишљаш о имену... Само окренеш календарчић и ето га пригодно име. Корисно када покатоличавање иде серијски, к'о на траци у фабрици.)

Но, боже мој.

Тако сам и рекао у свом првом коментару овде на овом Филиповом блогу.

Овај Филипов блог и јесте само још један у низу који је и намењен пљувању Србије.

Па ето простора за сваког малог створа, мрзитеља Србије, на овом Балкану да нам саопшти своје узвишене мисли.

Пожурите ако нисте све до сада рекли.

Блог се сутра око подне аутоматски закључава.





Filip Mladenović Filip Mladenović 10:20 27.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Naravno da valja i treba kritikovati ovu i ovakvu Srbiju, gde su ljudska bića masovno obespravljena, ponižena, eksploatisana.

Gde mali broj povlaštenih i alavih pljačka sve što se može poharati, poput tzv. Novog Sada na vodi, što je izazvalo gradjanski bunt.

Najveće patriote su upravo oni koji kritikuju sopstvenu vladu, a najveći pljuvatori Srbije su oni koji je pljačkaju i ukradeno iznose na svoje račune na egzotičnim destinacijama!
shmoo shmoo 10:38 27.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Filip Mladenović
Naravno da valja i treba kritikovati ovu i ovakvu Srbiju, gde su ljudska bića masovno obespravljena, ponižena, eksploatisana.

Gde mali broj povlaštenih i alavih pljačka sve što se može poharati, poput tzv. Novog Sada na vodi, što je izazvalo gradjanski bunt.

Najveće patriote su upravo oni koji kritikuju sopstvenu vladu, a najveći pljuvatori Srbije su oni koji je pljačkaju i ukradeno iznose na svoje račune na egzotičnim destinacijama!



Једна ствар је критиковати добронамерно, а нешто сасвим друго систематски пљувати и аутошовинистички понижавати државу матицу често и без основа.

Шта је циљ?

Да Срби постану европски Курди, народ без државе?

shmoo shmoo 10:41 27.07.2022

Пример добронамерне критике

Predsednik Srbije osvrnuo se i na sistem obrazovanja i naveo da smo "onakvi kakvi smo izašli pre 30 godina, isti smo i danas". "Menjaćemo, ali će to da ide na silu nametanja. Bezbroj problema, ali verujem u novu generacije, u nove generacije prosvetnih radnika", naveo je predsednik Srbije, navodeći kao primer izjavu jednog od najbogatijih ljudi na svetu - da je lakše organizovati put na Mars nego promeniti školski sistem.



ЛИНК


Председник очигледно не зна или неће да зна да су многобројне невладине организације са политичком позадином и са Тинде Ковач Церовић екипом и њиховим наследницима у Министарству просвете као својим инструментаријумом толико упропастиле систем образовања, уништиле оно што је било вредно и што није требало мењати, да је тај наш систем образовања данас далеко испод оног нивоа какав је имао пре 30 година.

Што ће рећи, систем образовања нам није исти као пре 30 година.

Много је гори.

Критеријуми оцењивања и прагови знања су из године у годину све нижи и нижи, дипломе се купују, па тако већ сада имамо "младе генерације просветних радника" професоре који не знају свој посао, чак ни материју предмета који предају, имамо лекаре који убијају пацијенте, имамо правнике који не познају право, попове који не познају Свето писмо, новинаре који не пишу ауторске текстове него уз помоћ Гугл преводиоца својим именом потписују ноивинарске чланке пренете из страних медија, војнике који не знају да пуцају, аутомеханичаре који не знају да заврну шраф, фризере који никада нису држали маказе у рукама,...

И биће тај наш образовни систем све гори и гори јер риба очигледно од главе смрди.

Види се то по овој председниковој изјави.


softelectronics_e softelectronics_e 10:50 27.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

shmoo
Бљуц, Бљуц, Бљуц,...

Блого"колегама", крајем јула 2022. године


Јбт, ала напљувасте Србију на овом Филиповом блогу!

За све паре!

...

Govna.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:50 27.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Dobronamerna je svaka kritika ovog režima, a zlonamerna je reakcija tog istog režima na kritiku!

Tzv. autošovinizam je nebuloza, koju su smislili ratni huškači, ratni zločinci i ratni profiteri, kako bi skrenuli pažnju sa svojih zlodela!
docsumann docsumann 13:42 27.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Filip Mladenović
Dobronamerna je svaka kritika ovog režima, a zlonamerna je reakcija tog istog režima na kritiku!

Tzv. autošovinizam je nebuloza, koju su smislili ratni huškači, ratni zločinci i ratni profiteri, kako bi skrenuli pažnju sa svojih zlodela!


ne bih se složio da je baš svaka kritika (bilo koga) dobronamjerna, al da ovaj režim u Srbiji daje više nego previše prostora za opravdanu kritiku, tu sam saosan.

ni sam ne vjerujem mnogo u smislenost termina autošovinizam. i u pravu si da dobro dođe za ušutkavanje svakog ko se drzne da kritikuje vlast.


Hej Šoveni, jošte krivi,
...
shmoo shmoo 00:42 28.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

docsumann
Filip Mladenović
Dobronamerna je svaka kritika ovog režima, a zlonamerna je reakcija tog istog režima na kritiku!

Tzv. autošovinizam je nebuloza, koju su smislili ratni huškači, ratni zločinci i ratni profiteri, kako bi skrenuli pažnju sa svojih zlodela!


ne bih se složio da je baš svaka kritika (bilo koga) dobronamjerna, al da ovaj režim u Srbiji daje više nego previše prostora za opravdanu kritiku, tu sam saosan.

ni sam ne vjerujem mnogo u smislenost termina autošovinizam. i u pravu si da dobro dođe za ušutkavanje svakog ko se drzne da kritikuje vlast.


Hej Šoveni, jošte krivi,
...




Оно што су разноразне невладине организације са политичким циљевима у Србији (а Фондација Хајнрих Бел у Србији, на пример, јесте једна од таквих, иза ње стоји немачка партија Зелених, Аналена Бербок, некада Јошка Фишер и слични) урадиле и у образовном систему Србије и уопште у друштву Србије преко посредника, својих сарадника, грађана Србије, јесте последица аутошовинизма тих грађана Србије који раде за такве организације и за то добијају такозване грантове из иностранства.

Аутошовинисти не раде то што раде и не говоре то што говоре из убеђења него из пуког материјалног интереса.

Иако су им често уста пуна демократије и цивилног друштва, то је у ствари само празна прича која служи да се заметну трагови за оно што се заиста ради - уништавање државе и њених институција.

И по томе се аутошовинисти не разликују нимало од шовиниста који својим шовинизмом такође прикривају своје профитерство исто као што аутошовинисти својим аутошовинизмом долазе до тих грантова које разноразне НВО добијају из иностранства, а све под маском "развоја цивилног друштва и демократије у Србији."

Аутошовинисти то раде већ 20 година.

Не видим данас, после 20 година, никакво цивилно друштво нити демократију у Србији.

Видим само да држава Србија и њене институције све више пропадају док аутошовинисти и даље раде свој посао за грантове из иностранства.

Изгледа да је направљена једна лепа симбиоза из обостраног интереса аутошовиниста и шовиниста у Србији у којој и једни и други задовољавају своје пуке материјалне интересе на штету свих осталих грађана Србије.

Наравно, и једнима и другима су пуна уста људских права, демократије и демократских процеса, цивилног друштва, правде и истине, поштовања закона, јачања институција државе,...

Али она огромна већина грађана Србије не види ама баш ништа од свега тога што непрестано као папагаји понављају и аутошовинисти и шовинисти у Србији.

Немојте онда да вас чуди што се на оваквим протестима као што је био овај у Новом Саду недавно или на неким другим политичким скуповима, и оним прорежимским такође, појављује само тек неколико стотина људи, обично доведених из целе Србије у то место тог дана и обично све једно те истих људи који онда праве сценографију и малу представу за медије које контролишу исти ти који су их на тај скуп и довели.

После свега што је видела и прошла до сада, већинска Србија не верује више никоме.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:23 28.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Većinska Srbija veruje i traži da živi i radi kao sav normalan svet!

Da ima pravnu i demokratsku državu, u kojoj postoji podela vlasti, poštovanje Ustava i zakona, sloboda medija, uticajni sindikati...

A ta priča o autošovinistima i šovinistima, to je samo još jedna u nizu obmana i manipulacija vladajuće kaste u Srbiji!
docsumann docsumann 06:14 28.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

Аутошовинисти не раде то што раде и не говоре то што говоре из убеђења него из пуког материјалног интереса.


zar to nisu strani plaćenici, kolaboracionisti, kvislinzi, domaći izdajnici...misim, ima u srpskom jeziku naziva za takve ljude koliko 'oćeš.

šovinizam, pa i taj upitni mu antipod, autošovinizam, prvenstveno bi trebali biti stvar emotivnog odnosa. stvar mržnje i ljubavi.

a to što neko igra protiv svojih, zbog novaca, pa i Piksi je u Bariju igrao protiv Crvene Zvezde
softelectronics_e softelectronics_e 07:11 28.07.2022

Re: Пљуц, пљуц, пљуц...

docsumann
Аутошовинисти не раде то што раде и не говоре то што говоре из убеђења него из пуког материјалног интереса.


zar to nisu strani plaćenici, kolaboracionisti, kvislinzi, domaći izdajnici...misim, ima u srpskom jeziku naziva za takve ljud koliko 'oćeš.


šovinizam, pa i taj upitni mu antipod, autošovinizam, bi prvenstveno trebali biti stvar emotivnog odnosa. stvar mržnje i ljubavi.

a to što neko igra protiv svojih, zbog novaca, pa i Piksi je u Bariju igrao protiv Crvene Zvezde

Nazovimo ih jednostavno - govna.
docsumann docsumann 17:34 27.07.2022

Interesantna koincidencija

u CG parlamentu se trenutno diskutuje o rezoluciji koju su predložile demokrate, a kojom se osuđuje genodid nad srpskim stanovništvom u Pivi i Velici 1944.
podržavajući rezoluciju poslanik, albanske nacionalne stranke Genci Imanbegu spomenuo je i još jedan zataškavan zločin - nad albanskim stanovništvom u Baru 1945. kojeg su počinili partizani.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana