Reč i slika| Životni stil

Danas je daaaaan, Dan Nezavisnosti!

srdjan.pajic RSS / 04.07.2022. u 00:41

Dakle, još jedan u seriji lakih blogova na važne životne teme, kao što je u ovom slučaju naš najveći nacionalni praznik, 4. jul, Dan Nezavisnosti.

american-flag-on-old-flagpole-at-sunset-with-eagle-darryl-brooks.jpg 

 

Evo šta spremamo za ovaj važan dan:

1. Zastava na prednjoj strani kuće, patrioCki motivi sa zadnje, to jest u dvorištu.

2. Ubojna sredstva

AM-JKLVWN2MzSUgTclZ0P7_uE1hwEEHrBY3G0HhN9OxdAPM1ejmWzRYJC3ia9SIWZU4haeB9CVXRZ5cgWwygJWxWnCRMuMToEaVZUcfxwbP9UWnOkU2kgZsBDEnyOj9BCczWhjZznffmFrY1Reb500yaHPKAJA=w524-h698-no?authuser=0  

3. Hamburgeri, a la Ramsey Gordon:

Hamburger 1

Hamburger 2 

 

4.   Somun, u peći za picu marke Ooni, ko je nema ne zna šta propušta po pitanju kvaliteta života:

Proveren  

5. Pivo:

 

AM-JKLXBGHu2R_WRt974rkdq7tVuH-C33wjLvGz_1kz67c60cfRuMtCfxBlo73EtQ45-dBQHq1E0RtTLqS8zG7HnTcu7YsKpbYQhunvSZMcVUW4hZM6ePleHo8WvzgRyooDr1ki81Y1GCzp6ACHRDnd2M41meA=w524-h698-no?authuser=0

 (nestalo Putinko Kečing Rejz, šteta, dobro bilo pivo, a Putin da se tornja iz  Ukrajine!)

 6. Slatkiši:

AM-JKLXYQ3sQA5Cs89gMyVp3lMSEeAVbcGIbCGkiyGUe7_7cHGHyusaSb_bjWL1xkIkyRmFsvKnnU909bDTJSBPE8GaALGDEROD0MGkmEt-J9ZpHU39GPpUNuaXC2Wn44FZVejoDLQlhvjQXN-oUs2Alu-dNNQ=w984-h738-no?authuser=0

AM-JKLVTGc3SEaixR_HvACSY3jR_wxv4JYVHf_KxT6jaP0sCKojhBw5-CAbL-rFWOR3WwkFsBAISWfAIk_gmM5aLdg3wwe3TpHkoT45iO6tSo7x-G0U8UBGBKvCOtuAFll1EKLkDccG2mkyLFu1TiWzWp9inIg=w588-h738-no?authuser=0

Sladoled kao prilog 

7. Vatromet, zvanični, organizuju gradske vlasti o našem trošku, uprkos tome što je pre samo pola godine  izgorelo pola grada jer su se članovi lokalne verske sekte igrali sa šibicama usred klimaskih promena, ali ne može nam niko ništa, jaći smo od sudbineeeee, drnge drnge drng.

8. Kad smo bili mladi, penjali smo se na planinu o prazniku, sad samo gledamo u pravcu planine, dok čitamo sa nostalgijom neke stare blogove:

Pikes Peak 

 

 

 



Komentari (462)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 17:10 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Nego, šta misliš, da Putin naredi da se i to Sretenje pomeri za neki dan

Tebe bi to baš potreslo, znam.
Zbog Sretenja.
Poštuješ ti Sretenje, pa bi ti mnogo teško palo kad bi se neko igrao sa tim.
gedza.73 gedza.73 18:05 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

da Putin naredi da se i to Sretenje pomeri za neki dan

Jel' smo to stvarno uradili?
Lavorava ili onu profuknjaču

Čuo sam da je Lavrov otvorio kancelariju na Kosovu što znači da Kosovo ima diplomatske odnose sa Rusijom. Mnogo dobra fora.
A neka Lavrovova cucaljka celoj svojoj porodici sredila diplomatske pasoše, vozila se državnim avionom kao da je njen dok je išla u šopinge na trule zapade (tamo svi oni imaju nekretnine pa se džaba rusofili nadaju kako će Ruje da bombarduju London... kad bi smeli da ruše Putinovim političarima ruske dačije po Engleskama) dok joj je vozni park čist Švaba na nivou poluporemećenog šeika koji je na svom pesku iznenada otkrio naftu (a ona starleta svoje prohteve okačila o državnu sisu).

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:57 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

gvozden1
Nego, šta misliš, da Putin naredi da se i to Sretenje pomeri za neki dan

Tebe bi to baš potreslo, znam.
Zbog Sretenja.
Poštuješ ti Sretenje, pa bi ti mnogo teško palo kad bi se neko igrao sa tim.


Ma jok, briga me za Sretenje još manje nego tebe za 4. jul, nego sam i to malo poštovanja prema srpskoj državi izgubio kad su se vlasti onomad do zemlje savile i guzicu ponudile na tacni malom siledžiji, kad su ladno pomerile Dan oslobođenja Beograda, jer je Putin nešto kasnio, zaribala mu valjda ona šipka za mlade atletičarke u skromnoj dnevnoj sobi, pa dok su to majstori sredili, jebi ga, Srbija morala da pomera praznik. Ali, ok, morao je Putko tako da naredi, a kad on naredi, to se sluša bez pogovora, ali u stavu mirno sa ponosom u očima.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:00 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Jel' smo to stvarno uradili?



Stvarno ste to uradili. Znam, to je da čovek ne poveruje, i onda još meni ovde neko prebacuje poniznost što sam se jedan dan u godini (kad se to inače radi već vekovima), malo umotao u zastavu, pojeo burger i hot dog i sa decom gledao vatromet, usput na blogu napisao neku lepu reč o domovini čiji glavni praznik slavim. Eto.

gvozden1 gvozden1 20:14 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

nego sam i to malo poštovanja prema srpskoj državi izgubio

Bolje je tako.
Ako svoju državu, svoje korene, svoje pretke, svoju naciju, poštuješ malo, a tuđu toliko da praviš budalu od sebe nebili joj dokazao koliko si joj ponizan, onda je bolje da je ne poštuješ nikako.

Snaći će se ona i bez tvog poštovanja.


A to za Putina, ni meni to nije imponovalo, došao je, tad o čemu ti pričaš, da proslavi oslobađanje Beograda, a oslobodila ga je vojska države koju on baštini.

Ima smisla, mada bi nam svima bolje bilo da Beograd nije ta vojska oslobađala, nego kraljeva.

Ti valjda ceniš i podržavaš tu vojsku, pa malo čudi što ti smeta pomeranje datuma parade kako bi se prvom čoveku koji danas predstavlja tu vojsku ukazala čast.

Nije pomeran datum oslobođenja nego datum parade.
predatortz predatortz 20:56 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


A to za Putina, ni meni to nije imponovalo, došao je, tad o čemu ti pričaš, da proslavi oslobađanje Beograda, a oslobodila ga je vojska države koju on baštini.


A kamo sreće da nije!
gvozden1 gvozden1 21:04 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

A kamo sreće da nije!

A veliko je pitanje da li je izraz oslobođenje adekvatan.
Nemce jesu oterali, ali slobodu nisu doneli.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:29 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

A neka Lavrovova cucaljka celoj svojoj porodici sredila diplomatske pasoše, vozila se državnim avionom kao da je njen


Pa realno i jeste njen, mislim avion. Ko i cela Rusija.
predatortz predatortz 22:55 05.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

gvozden1
A kamo sreće da nije!

A veliko je pitanje da li je izraz oslobođenje adekvatan.
Nemce jesu oterali, ali slobodu nisu doneli.


Sjah'o Kurta da uzjaše Murta!
Ili, ajde Todore sa zla na gore!
Sloboda po meri ideološki ostrašćenih ubica, pljačkaša, nedovršenih osoba, kusog i rogatog!
Normalni su u toj slobodi najebali!
angie01 angie01 01:05 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Sjah'o Kurta da uzjaše Murta!
Ili, ajde Todore sa zla na gore!


koliko bolesno treba neko da je ideoloski ostrascen, da napise ovako nesto- je l to po zadatku, ili sta,...ti stvarno nemas mere u svojim izjavama,...covece, ti vredjas nacisticke zrtve,...i branis njihove pomagace,...ima na youtube klip gde Djordje Kadijevic reditelj govori o tome....ovako nesto ne bi smeo da izgovoris ni u zemljama koje su bile deo Varsavskog pakta, a ne u onima koje nisu,...godpodebozeisakloni.

Danas u Beogradu, u Marsala Birjuzova 9, postavljen je prvi kamen spoticanja, u znak secanja na porodicu Dajc, koja je nekad zivela na istoj adresi i ciji su clanovi stradali tokom Holokausta...
...od 16,700 Jevreja koliko je pre rata bilo registrovano u Srbiji i Banatu, njih 15,000 je ubijeno tokom rata. ...ne znam da l treba da kazemo kako i ko je sve ucestvovao u tome.
emilia emilia 03:49 06.07.2022

Basna

predatortz predatortz 06:11 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

koliko bolesno treba neko da je ideoloski ostrascen, da napise ovako nesto- je l to po zadatku, ili sta,...ti stvarno nemas mere u svojim izjavama,...covece, ti vredjas nacisticke zrtve,...i branis njihove pomagace,.


Glupa si ti, Anđo, da bi shvatila o čemu js govorim.
Suština je da nije svako proterivanje okupatora ujedno i sloboda, naročito ako pošten svet strada kao i pod okupacijom.


To je vrlo jednostavno za razumeti. Većini. Nekima možeš i bojicama, ali džaba!
gvozden1 gvozden1 07:29 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

ima na youtube klip gde Djordje Kadijevic reditelj govori o tome.

E ako on govori:)

ovako nesto ne bi smeo da izgovoris

To srećo, samo zabranjuj,to je sloboda.

Posle, Endži razume, treba joj objašnjavati nešto.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:49 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Sjah'o Kurta da uzjaše Murta!


Po tom rezonu je i onaj pre Kurte bio neki Kurta Karadjordjevic pa je posle Murte Broza opet dosao neki Murta Milosevic. A sada se zivi najnovija inkarnacija Kurte ili Murte Vucica. Ovo fino onda ide u korist vaseg nastojanja da utvrdite da je Srbima rojalisticko uredjenje najprirodnije - jedina istinska kraljevska loza je ona od kralja Kurte I pa do cara Kurte/Murte Najnovijeg.

A moze se reci i da je nacisticka okupacija ipak bila nesto sasvim drugo. Neuporedivo sa ovim i pre i posle nje.
predatortz predatortz 08:22 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Neues aus der Nachbarschaft

Sjah'o Kurta da uzjaše Murta!


Po tom rezonu je i onaj pre Kurte bio neki Kurta Karadjordjevic pa je posle Murte Broza opet dosao neki Murta Milosevic. A sada se zivi najnovija inkarnacija Kurte ili Murte Vucica. Ovo fino onda ide u korist vaseg nastojanja da utvrdite da je Srbima rojalisticko uredjenje najprirodnije - jedina istinska kraljevska loza je ona od kralja Kurte I pa do cara Kurte/Murte Najnovijeg.

A moze se reci i da je nacisticka okupacija ipak bila nesto sasvim drugo. Neuporedivo sa ovim i pre i posle nje.


Ti si pametan čovek, nisi ti Anđa da moram da bojim.
Nacistička okupacija je bila teška nevolja, ali proterivanjem Nemaca iz Srbije od strane Sovjeta, uz asistenciju njihove agenture u Jugoslaviji, oličene u partrizaniji, nije došla sloboda.

Dakle, prestala je okupacija, to niko ne spori.
Ali, nema slobode tamo gde se zabrane elementarne civilizacijske tekovine. Nema slobode gde ne smeš da misliš, da radiš, širiš svoj biznis poštujući zakone, da stičeš, da se politički i ekonomski udružuješ na osnovu svojih sklonosti. Nema slobode gde robijaš zbog reči, nema slobode kad ti oduzimaju tvoje i u to ulaze pobednici. Posebno, nema slobode tamo gde ubijaju bez suda!

Slavne vojvode, koje su slomile kičmu dvema imperijama - Turskoj i Austriji, nakon ratova, sa medaljama i počastima su odlazile u penziju.

Borac iz tih ratova, srpski vojnik, se vraćao svom poslu.

Nakon ove "slobode" bravar je postao doživotno sve, ništa ga nije ograničavalo, ni Ustav, ni Skupština, ni zakoni. Taj bravar je oteo tuđe, u njemu živeo do smrti, u tuđem ga sahranili.
Možeš li Stepu da zamisliš da otme tuđu vilu?
Kralj je dizao komercijalni kredit da zida svoje privatno. Rate plaćao od apanaže i poslova u koje je ulagao, kao i bilo koji drugi građanin, po istim zakonima.

Opančari, pljačkaši banaka, ubice ruku krvavih do ramena, u toj vašoj slobodi su postajali ministri, direktori, na njihov mig su letele glave.

Je li to sloboda?

I treba li to veličati?

Ne može se svako nepočinstvo pravdati borbom protiv okupatora. Naročito onda kada su neka nepočinstva u rangu okupatorovih.

Nemci pokupe ljude i streljaju bez suda u ratu. Komunisti to isto, nakon prestanka borbenih dejstava. U čemu je razlika?
Nema suda, nema utvrđivanja krivice...
Ako i ima suda, ne sude ti pravnici nego oficiri koji, u najboljem slučaju, imaju neki zanat.
Ako i imaš branioca, ubiju ga kao što su ubili Dražinog advokata.

To vam sloboda?

E pa, dame i gospodo, serem vam se u takvu slobodu i takvo oslobođenje!
Serem vam se u oslobođenje po kom Srbi nisu smeli da se vrate na Kosovo, dakle u Srbiju, a u njihove koće se masovno naseljavaju Albanci iz Albanije.
Serem vam se na slobodu u kojoj je Srbija popljuvana, ponižena, izdeljena, u kojoj su njenu decu kao stoku terali bez obuke na Sremski front samo da ih izgine više, a Srba da bude što manje.
Serem vam se na slobodu u kojoj su psihopate tipa Rankovića, Krcuna, Kapičića, Ratka Draževića odlučivale o životu i smrti normalnog čoveka, umesto da budu suđeni i streljani za silne zločine koje su počinili.
To bre sve bio go Milan Luković! Sve go psihopata, ubica, degenerik...


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:53 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

predatortz
Neues aus der Nachbarschaft

Sjah'o Kurta da uzjaše Murta!


Po tom rezonu je i onaj pre Kurte bio neki Kurta Karadjordjevic pa je posle Murte Broza opet dosao neki Murta Milosevic. A sada se zivi najnovija inkarnacija Kurte ili Murte Vucica. Ovo fino onda ide u korist vaseg nastojanja da utvrdite da je Srbima rojalisticko uredjenje najprirodnije - jedina istinska kraljevska loza je ona od kralja Kurte I pa do cara Kurte/Murte Najnovijeg.

A moze se reci i da je nacisticka okupacija ipak bila nesto sasvim drugo. Neuporedivo sa ovim i pre i posle nje.


Ti si pametan čovek, nisi ti Anđa da moram da bojim.
Nacistička okupacija je bila teška nevolja, ali proterivanjem Nemaca iz Srbije od strane Sovjeta, uz asistenciju njihove agenture u Jugoslaviji, oličene u partrizaniji, nije došla sloboda.

Dakle, prestala je okupacija, to niko ne spori.
Ali, nema slobode tamo gde se zabrane elementarne civilizacijske tekovine. Nema slobode gde ne smeš da misliš, da radiš, širiš svoj biznis poštujući zakone, da stičeš, da se politički i ekonomski udružuješ na osnovu svojih sklonosti. Nema slobode gde robijaš zbog reči, nema slobode kad ti oduzimaju tvoje i u to ulaze pobednici. Posebno, nema slobode tamo gde ubijaju bez suda!

Slavne vojvode, koje su slomile kičmu dvema imperijama - Turskoj i Austriji, nakon ratova, sa medaljama i počastima su odlazile u penziju.

Borac iz tih ratova, srpski vojnik, se vraćao svom poslu.

Nakon ove "slobode" bravar je postao doživotno sve, ništa ga nije ograničavalo, ni Ustav, ni Skupština, ni zakoni. Taj bravar je oteo tuđe, u njemu živeo do smrti, u tuđem ga sahranili.
Možeš li Stepu da zamisliš da otme tuđu vilu?
Kralj je dizao komercijalni kredit da zida svoje privatno. Rate plaćao od apanaže i poslova u koje je ulagao, kao i bilo koji drugi građanin, po istim zakonima.

Opančari, pljačkaši banaka, ubice ruku krvavih do ramena, u toj vašoj slobodi su postajali ministri, direktori, na njihov mig su letele glave.

Je li to sloboda?

I treba li to veličati?

Ne može se svako nepočinstvo pravdati borbom protiv okupatora. Naročito onda kada su neka nepočinstva u rangu okupatorovih.

Nemci pokupe ljude i streljaju bez suda u ratu. Komunisti to isto, nakon prestanka borbenih dejstava. U čemu je razlika?
Nema suda, nema utvrđivanja krivice...
Ako i ima suda, ne sude ti pravnici nego oficiri koji, u najboljem slučaju, imaju neki zanat.
Ako i imaš branioca, ubiju ga kao što su ubili Dražinog advokata.

To vam sloboda?

E pa, dame i gospodo, serem vam se u takvu slobodu i takvo oslobođenje!
Serem vam se u oslobođenje po kom Srbi nisu smeli da se vrate na Kosovo, dakle u Srbiju, a u njihove koće se masovno naseljavaju Albanci iz Albanije.
Serem vam se na slobodu u kojoj je Srbija popljuvana, ponižena, izdeljena, u kojoj su njenu decu kao stoku terali bez obuke na Sremski front samo da ih izgine više, a Srba da bude što manje.
Serem vam se na slobodu u kojoj su psihopate tipa Rankovića, Krcuna, Kapičića, Ratka Draževića odlučivale o životu i smrti normalnog čoveka, umesto da budu suđeni i streljani za silne zločine koje su počinili.
To bre sve bio go Milan Luković! Sve go psihopata, ubica, degenerik...




Preki sudovi, otimanje zemlje i sve sto si pomenuo smo cesce puta ovde vec pomenuli i slozili se da su to radili. Opet, iz perspekive drzave se to razlikovalo od nacisticke okupacije. Iz perspekive pojedinca koji strada druga stvar. Ali iz perspektive pojedinca koji strada ili biva proganjan je nekom Albancu na Kosovu ili jugu Srbije prva Jugoslavija bila ono sto je nekom Srbinu (ili opet Albancu) bila druga Jugoslavija 45e.

A ni privilegije vojnicima nisu izmislili komunisti. Slavonija i Vojvodina su naseljavane vojnim veteranima iz Srbije iz prvog svetskog rata.

Ni neodanost drustvu ili drzavi nije na zalost od juce - o zloupotrebama polozaja i moci u prvoj Jugoslaviji ima podosta materijala i u istoriografiji i u knjizevnosti.

Opet se sve to iz perspektive drzave (makar Srbije) razlikuje od nacisticke okupacije.
angie01 angie01 09:00 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Suština je da nije svako proterivanje okupatora ujedno i sloboda, naročito ako pošten svet strada kao i pod okupacijom.


i rekla sam ti da je to bolesno reci,...sad mi ti ponavljas, jos uz primedbu da nisam razumela,..pa ko je onda glup.


Većini.


gde ti je ta vecina,...ovi sto islikavaju murale zlocinaca po bgd i zighajluju na putinovu agresiju.
predatortz predatortz 09:07 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

pa ko je onda glup.


Ti!

Jer ne razumeš pojmove okupacija i sloboda. Sloboda je mnogo širi pojam od onog na šta vi pokušavate da ga svedete.
Može se ne imati sloboda i u zemlji koja nije okupirana.

U Jugoslaviji, nakon kraja rata, suspendovana je većina sloboda koje su ljudi imali pre rata, a neke su imali i u okupaciji (pravo na privatan biznis, recimo).

A po tvojoj plitkoj pameti je kritikovanje sistema uspostavljenog nakon okupacije veličanje okupacije i okupatora.

Ja ti tu ne mogu pomoći!


predatortz predatortz 09:14 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Ali iz perspektive pojedinca koji strada ili biva proganjan je nekom Albancu na Kosovu ili jugu Srbije prva Jugoslavija bila ono sto je nekom Srbinu (ili opet Albancu) bila druga Jugoslavija 45e.


Samo što tog proganjanja Albanaca u prvoj Jugoslaviji nije bilo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:20 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

predatortz
Ali iz perspektive pojedinca koji strada ili biva proganjan je nekom Albancu na Kosovu ili jugu Srbije prva Jugoslavija bila ono sto je nekom Srbinu (ili opet Albancu) bila druga Jugoslavija 45e.


Samo što tog proganjanja Albanaca u prvoj Jugoslaviji nije bilo.


Kao sto po komunistickom mitu nije bilo proganjanja neistomisljenika posle rata. Tako smo mi to ucili u skoli i tako se pisalo u medijima. Svaka vlast svoj legitimitet zasniva na svojim pricama koje naravno negiraju da je bilo nepravde prema drugoj strani.

gvozden1 gvozden1 09:20 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Po tom rezonu je i onaj pre Kurte bio neki Kurta Karadjordjevic

Budi bog s nama!

Tebi isto kad je na prestolu svoj kralj i kad okupator porobi zemlju.

A i Nemci i komunisti su vlast uzurpirali, nasiljem, svojevoljno, pa se tu može govoriti o Kurti i Murti.
predatortz predatortz 09:24 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Neues aus der Nachbarschaft
predatortz
Ali iz perspektive pojedinca koji strada ili biva proganjan je nekom Albancu na Kosovu ili jugu Srbije prva Jugoslavija bila ono sto je nekom Srbinu (ili opet Albancu) bila druga Jugoslavija 45e.


Samo što tog proganjanja Albanaca u prvoj Jugoslaviji nije bilo.


Kao sto po komunistickom mitu nije bilo proganjanja neistomisljenika posle rata. Tako smo mi to ucili u skoli i tako se pisalo u medijima. Svaka vlast svoj legitimitet zasniva na svojim pricama koje naravno negiraju da je bilo nepravde prema drugoj strani.



Bilo je, posle Balkanskih ratova, a i posle WWI seobe muslimanskog stanovništva u Tursku i Albaniju. Teško je reći da je to bio nasilan proces. Prosto, većina tih ljudi se povlačila za Turskom, što je i normalno, imajući u vidu njihovu versku pripadnost, a Boga mi i zločine koje su činili prema hrišćanskom stanovništvu, srpskom posebno. Tako da im je seoba, dobrovoljna, bila u neku ruku i nagrada.
gvozden1 gvozden1 09:27 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Slavonija i Vojvodina su naseljavane vojnim veteranima iz Srbije iz prvog svetskog rata.

Veze sa životom nema.
Data im je zemlja ali im nije data vlast, a o tome se isključivo radi.

Davanje vlasništva nad zemljom je vrlo česta pojava, ne samo u Srbiji.
Agrarna pitanja su uvek tako rešavanja, u Bosni npr, u Srbiji pod Milošem, samo je pitanje sa kakvim ciljem i po kom kriterijumu se to radi.
Milošev cilj i kriterijum je državotvoran, narodni, a komunistički je bio nenarodni, neekonomski, apsolutističke.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:29 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Tebi isto kad je na prestolu svoj kralj i kad okupator porobi zemlju.


Nije meni. Vama je.

A i Nemci i komunisti su vlast uzurpirali, nasiljem, svojevoljno, pa se tu može govoriti o Kurti i Murti.


Isto onda mozes reci za prvu Jugoslaviju u odnosu na Vojvodinu, Hrvatsku, Kosovu, Sloveniju...

Ako je sve tako onda su Hrvati i ostali vodili pravedne oslobodilacke ratove 90ih. Korak dalje: ako je sve tako onda tvoje uzdanje u Rusiju zbog RS i Kosova je samo uzdavanje da ce neko pomoci da Srbija kao okupator porobi tudje zemlje. Ergo: ziveo Kurta Novi.
predatortz predatortz 09:40 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Isto onda mozes reci za prvu Jugoslaviju u odnosu na Vojvodinu, Hrvatsku, Kosovu, Sloveniju...


Ja ne znam šta su tebe u školi učili, ali izvorna ideja jugoslovenstva je više hrvatska nego srpska ideja. Srbi za tom budalaštinom nisu imali preke potrebe, ostali narodi bivše Jugoslavije itekako jesu. Hrvati naročito!

Za ovo drugo, da te pitam...

Kako Srbija može da porobi Srbe u Bosni, koji ne žele da žive u Bosni a žele da se priključe Srbiji?

Naročito, kako Srbija može da porobi svoju teritoriju, Kosovo?

I treće pitanje, najznačajnije:

Zašto je u vašim glavama Srbija deljiva jer to žele Albanci, a Bosna nedeljiva iako to žele Srbi?

Zašto su svete granice Bosne, a na granice Srbije gledate kao na Alajbegovu slamu?

Uzgred, Republika Srpska, po međunarodnom sporazumu, uživa mnogo veći stepen autonomije u BiH nego što je to imala pokrajina Kosovo. A svoju želju za samostalnošću i integracijom sa maticom RS temelji na Povelji UN o pravu naroda na samoopredeljenje.

Принципом самоопредељења се назива право сваког народа и нација света да самостално одлучују о својој судбини. Под тим принципом се подразумевају следећа права: право на отцепљење и стварање независне националне државе, право на уједињење са другим народима, право на економско самоопредељење, као и право на избор друштвеног и политичког уређења. Право народа на самоопредељење кардинално је начело у савременом међународном праву (обично се сматра перемпторном нормом), које као такво обавезује Уједињене нације као ауторитативно тумачење норми Повеље.[1][2] У њему се наводи да људи, на бази поштовања начела једнаких права и правичних једнаких могућности, имају право да слободно бирају свој суверенитет и међународни политички статус без уплитања.[3]

Dakle, Republika Srpska ima narod, teritoriju, Ustav, granice, jezik, kulturu, tradiciju, običaje.

Šta je sporno u težnji Republike Srpske za samoopredeljenjem, osim što to brutalna sila, trenutno, ne dozvoljava gazeći povelje UN?


zaharaga zaharaga 09:40 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Neues aus der Nachbarschaft




Opet, iz perspekive drzave se to razlikovalo od nacisticke okupacije. Iz perspekive pojedinca koji strada druga stvar. Ali iz perspektive pojedinca koji strada ili biva proganjan je nekom Albancu na Kosovu ili jugu Srbije prva Jugoslavija bila ono sto je nekom Srbinu (ili opet Albancu) bila druga Jugoslavija 45e.
...

Opet se sve to iz perspektive drzave (makar Srbije) razlikuje od nacisticke okupacije.


Sve si u pravu.

A danas je to Kosovo za srbe. I Hrvatska. I ne razlikuje se od nacisticke okupacije.

Dobro kazu rusi, treba denacifikacija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:47 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Bilo je, posle Balkanskih ratova, a i posle WWI seobe muslimanskog stanovništva u Tursku i Albaniju. Teško je reći da je to bio nasilan proces. Prosto, većina tih ljudi se povlačila za Turskom, što je i normalno, imajući u vidu njihovu versku pripadnost, a Boga mi i zločine koje su činili prema hrišćanskom stanovništvu, srpskom posebno. Tako da im je seoba, dobrovoljna, bila u neku ruku i nagrada.



To je to. Iz tvoje vizure je to sve bilo normalno, ocekivano, nenasilno i ne tako strasno. Iz vizure komunistia isto vazi za vreme posle 45e. Iz vizure hrvatskih dragovoljaca isto vazi za Oluju. Itd.

Razlog sto se mi danas jos rvemo sa Kosovom je zbog toga sto smo o njemu ucili na taj odredjen nacin - oni su nas a mi njih i ako jesmo nije to bilo tako strasno a bilo je i zasluzeno. Ideologija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:03 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Ja ne znam šta su tebe u školi učili, ali izvorna ideja jugoslovenstva je više hrvatska nego srpska ideja. Srbi za tom budalaštinom nisu imali preke potrebe, ostali narodi bivše Jugoslavije itekako jesu. Hrvati naročito!


Isto sto i tebe. Nije se tu mnogo pricalo o ideji jugoslovenstva u izvornom smislu nego je fokus bio na onome posle rata. O tome kako jugoslovensku ideju realizovati je u 19om veku vodjena zanimljiva rasprava i to se ne moze svesti na srpska vs. hrvatska ideja.

Kad tako krenes onda dodjes do toga i) Hrvati videli Jugoslaviju kao nacin da se oslobode od Madjara/Austrijanaca; ii) Srbi videli Jugoslaviju kao nacin da prosire svoju drzavu kroz okupaciju prostora bivse AU odn. bivseg Osmanskog carstva.

Kako Srbija može da porobi Srbe u Bosni, koji ne žele da žive u Bosni a žele da se priključe Srbiji?

Naročito, kako Srbija može da porobi svoju teritoriju, Kosovo?


Skaces iz jednog u drugo istorijsko vreme. Kosovo pre nego je prikljuceno Srbiji nije bilo njena teritorija. Mozda su Srbi tokom WWI hteli a Hrvati i Bosnjaci nisu pa je za njih okupacija.

Opet se tema pomera u neki drugi pravac a mene mrzi da po stoti put prezvakavamo jedne te iste reci. Da se vratimo na pocetak: ako prihvatimo Kurta/Murta princip i to dosledno primenimo onda u to moramo ukljuciti ne samo komuniste. Ili jednostavno napravimo razliku izmedju nacisticke okupacije i svega pre i posle toga. Jer to jeste bilo jedno istorijski specificno i po zlocinima jedinstveno doba.
angie01 angie01 10:09 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Jer ne razumeš pojmove okupacija i sloboda. Sloboda je mnogo širi pojam od onog na šta vi pokušavate da ga svedete.


ti uporno pokusavas da opravdas svoje poredjenje vlasti posle rata sa nacistickom okupacijom- i to je bolesno, nema potrebe da mi glumis objasnjenja-jer ja ne razumem i glupa sam.


Može se ne imati sloboda i u zemlji koja nije okupirana.


pa evo, imamo jasan primer.


U Jugoslaviji, nakon kraja rata, suspendovana je većina sloboda koje su ljudi imali pre rata, a neke su imali i u okupaciji (pravo na privatan biznis, recimo).


i ti nekome kazes da nesto ne razume,...budibogsnama.

A po tvojoj plitkoj pameti je kritikovanje sistema uspostavljenog nakon okupacije veličanje okupacije i okupatora.


ja nikome ne zameram kritikovanje sistema, nego poredjenje sa nacistickim rezimom/okupacijom, gde je po tebi onaj drugi jos gori, pa jos dajes nesuvisle primere,...pa to bilo gde da kazes, gledali bi te cudno.
angie01 angie01 10:14 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

a mene mrzi da po stoti put prezvakavamo jedne te iste reci


pa naravno,...samo sto kamarti svaki blog pretvore u jednu te istu propagandu,...Pajke podelio sa nama zezanciju za 4. juli sa idejom da ima gde da se laprda, a ovi sve pretvorili u hepi tv "analizu",..ono kada doju bokan i co, da mrsomude.
predatortz predatortz 10:14 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Opet se tema pomera u neki drugi pravac a mene mrzi da po stoti put prezvakavamo jedne te iste reci.


Тако је увек кад дођемо на теме комунистичких злочина и чињеницу да се Србима оспорава оно што је другима лакоћом дато.

Теби је то периферно, мени кључно.

Jer to jeste bilo jedno istorijski specificno i po zlocinima jedinstveno doba.


А увођење земље у комунистичку диктатуру, злочини, убиства, пљачке, суспензија политичких и економских слобода нису биле јединствено доба?

Узгред, заиста бих волео да се дође до приближно тачне цифре која говори колико су људи убили Немци, колико усташе, колико комунисти, а колико четници.

Мислим да би те цифре дале сасвим друго светло на те догађаје и плашим се да би Немци деловали прилично невино у односзу на старе, још из двадесетих година, јаране комунисте и усташе.
gvozden1 gvozden1 10:14 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Nije meni. Vama je.

Misliš da je dovoljno izvaliti nebulozu u dve proste rečenice pa da neko to uvaži i pobija?

Ti kažeš sjahao kralj a uzjahao Nemac, Kurta Murta, a onda da je nama to isto.

Ajd čoveče saberi se.

Isto onda mozes reci za prvu Jugoslaviju u odnosu na Vojvodinu, Hrvatsku, Kosovu, Sloveniju...


Na Hrvatsku i Sloveniju samo do neke da, ali samo do nekle.
Može se to objasniti ali bilo bi malo duže.

A za Kosovo i Vojvodinu, što ti ne čitaš nešto, nego samo treseš ko Maksim?

Optuži Srbe, to ti je jedini aršin.

Bez veze je živeti u neznanju, uči malo.
angie01 angie01 10:22 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Ja ne znam šta su tebe u školi učili, ali izvorna ideja jugoslovenstva je više hrvatska nego srpska ideja. Srbi za tom budalaštinom nisu imali preke potrebe, ostali narodi bivše Jugoslavije itekako jesu. Hrvati naročito!





procitaj malo kada, kako i zasto je nastala Yu i o tome kako se Srpska vlada trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da sacuva teritorije naseljene juznim Slovenima nerascepkanim.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:28 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

А увођење земље у комунистичку диктатуру, злочини, убиства, пљачке, суспензија политичких и економских слобода нису биле јединствено доба?


Naravno da da. Zato je Kurta/Murta besmisleno.

Тако је увек кад дођемо на теме комунистичких злочина и чињеницу да се Србима оспорава оно што је другима лакоћом дато.


Glupost. Kad je ovde poslednji put neko negirao te zlocine?

Sa druge strane imas kilometre komentara u kome se neki drugi zlocini negiraju ili predstavljaju kao ne tako strasni.
predatortz predatortz 10:34 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

angie01

Ja ne znam šta su tebe u školi učili, ali izvorna ideja jugoslovenstva je više hrvatska nego srpska ideja. Srbi za tom budalaštinom nisu imali preke potrebe, ostali narodi bivše Jugoslavije itekako jesu. Hrvati naročito!





procitaj malo kada, kako i zasto je nastala Yu i o tome kako se Srpska vlada trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da sacuva teritorije naseljene juznim Slovenima nerascepkanim.



Очекивано! Прочитало оно да има нека Нишка декларација, а што идеја датира још из 19. века, што је потекла са хрватских простора, то нема везе, не уклапа се у мит о српској хегемонији.

А ово на пример, не верујем да знаш:

Хрватска идеја југословенства поникла је из илирског покрета, који се појавио 1835. године са ставом да су Словенци, Хрвати, Срби и Бугари један народ – Илири, који говори један илирски језик. Настао је на простору данашње Хрватске, а Илирци, на челу са Људевитом Гајем, су једноставно одбацили свој хрватски-кајкавски језик и преузели српски Вуковски народни језик и прогласили га за илирски. Када је Аустрија 1843. године забранила „илирски“, хрватски лингвисти су га једноставно прогласили за – хрватски језик. Међу Србима овај покрет није имао много присталица,1 јер су Срби одмах увидели његову антисрпску геополитичку конотацију.

А ево још једне старе идеје, која се рециклира:

Бењамин Калај (1839-1903) дошавши на чело окупационе управе у Босни и Херцеговини (1882) је, полазећи од Андрашијевих идеја „аустроугарског Балкана“ у Босни и Херцеговини, разрадио целовиту државну политику, која се заснивала на следећим тачкама: „стварање „босанске нације“ и босанског језика, утемељења духа „бошњаштва“ као политичке и националне идеологије, продубљавање јаза између православних Срба и муслимана и форсирање босанских муслимана и католика, постепено покатоличавање босанских муслимана, потискивање Срба под видом борбе против „великосрпске опасности“, колонизација страног, углавном римокатоличког. живља

gvozden1 gvozden1 10:35 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

angie01

Ja ne znam šta su tebe u školi učili, ali izvorna ideja jugoslovenstva je više hrvatska nego srpska ideja. Srbi za tom budalaštinom nisu imali preke potrebe, ostali narodi bivše Jugoslavije itekako jesu. Hrvati naročito!





procitaj malo kada, kako i zasto je nastala Yu i o tome kako se Srpska vlada trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da sacuva teritorije naseljene juznim Slovenima nerascepkanim.



Evo i nje sa istorijom:)

Joj Endži, šta ti to treba?

Za nastavak Jugoslavije je važna Krfska, a ne Niška deklaracija.
Niška je bila pamflet, politikantsko sredstvo.

Krfska je, opet, bila iznuđena, doneta u stisci, u nepovoljnim uslovima po Srbiju, toliko nepovoljnim da je Pašić morao da moli Trudnoća, koga očima nije mogao da gleda, da se dogovore o Jugoslaviji.

Ali ako ti i Veljko kažete drugačije:)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:37 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Na Hrvatsku i Sloveniju samo do neke da, ali samo do nekle.
Može se to objasniti ali bilo bi malo duže.

A za Kosovo i Vojvodinu, što ti ne čitaš nešto, nego samo treseš ko Maksim?

Optuži Srbe, to ti je jedini aršin.

Bez veze je živeti u neznanju, uči malo.


Ma jasta. Jedno je samo 'do nekle' a drugo nije tacno jer sam tako ucio u skoli i iz divlje knjizevnosti. U drugom pravcu (kad smo mi zrtve) nikad nije 'do nekle' nego do koske. Oduzmi sta treba, dodaj koliko je potrebno i eto lepe slikice.

Sve su to iste glupe ratne igre samo sa razlicitim predznacima. Na nasu zalost i dalje ima ljudi (ne samo u Srbiji) poput tebe koji se na te dosadne i prezvakane price pale. Za to vreme zemlja se raspada u poplavama, trune u smecu i zapustenosti i u principu znacajnu vecinu nije briga da se to promeni. Turbo-folk patriotizam.
angie01 angie01 10:52 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


А ово на пример, не верујем да знаш:


je l to pisao momcilo subotic, nekadasnji profa marksizma, koji se sada prestrojio i novu politicku istoriju.
angie01 angie01 10:54 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Za nastavak Jugoslavije je važna Krfska, a ne Niška deklaracija.
Niška je bila pamflet, politikantsko sredstvo.

Krfska je, opet, bila iznuđena, doneta u stisci,


hebote huci, ne naprezi se,...

Na Krfu se u leto 1917. dogovaraju principi o uredjenju zajednicke drzave izmedju predstavnika Srpske vlade i Jugoslovenskog odbora.

Krfskom deklaracijom, koja je doneta 1917., dogovoreno je da ce se buduca zajednicka zemlja zvati- Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, da ce biti ustavna, demokratska, parlamentarna monarhija na cijem celu ce biti dinastija Karadjordjevic.

eda,

Niška deklaracija je istorijski akt, koji je Kraljevina Srbija donela u prvoj godini Velikog rata (7. decembra 1914). Napisana u formi Vladine izjave, i prihvaćena od strane Narodne skupštine, ona je u sebi pored ratnih ciljeva sadržala i ideju o ujedinjenju svih Srba, Hrvata i Slovenaca u zajedničku državu nakon Prvog svetskog rata.
predatortz predatortz 11:00 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

angie01

А ово на пример, не верујем да знаш:


je l to pisao momcilo subotic, nekadasnji profa marksizma, koji se sada prestrojio i novu politicku istoriju.


Није битно ко је писао, битно је да постоје валидни историјски извори који написано потврђују. Не знам за тебе, али ја сам у гимназији учио и о Илирском покрету, и о настанку идеје југословенства, и оба покрета су се везивала за територију Аустроугарске монархије настањену јужним словенима, углавном Хрватима. Сходно тој идеји, до ратова деведесетих, Хрватска је имала Југославенску академију знаности и умједности, не хрватску, основану 1867. године у Загребу. Колико то година беше пре Нишке декларације?

Тако да се може рећи да су Срби идеју југословенства прихватили, а не зачели. Нажалост, испало је на своју несагледиву штету.
predatortz predatortz 11:06 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Niška deklaracija je istorijski akt, koji je Kraljevina Srbija donela u prvoj godini Velikog rata (7. decembra 1914). Napisana u formi Vladine izjave, i prihvaćena od strane Narodne skupštine, ona je u sebi pored ratnih ciljeva sadržala i ideju o ujedinjenju svih Srba, Hrvata i Slovenaca u zajedničku državu nakon Prvog svetskog rata.


Да ли ти умеш да читаш са разумевањем?

Очигледно, не!

Ја нигде не тврдим да Краљевина Србија није прихватила идеју југословенства. Ја указујем на чињеницу да та идеја није изворно српска, да потиче са простора Аустроугарске монархије, настањене хрватима и да Хрвати од 1867. имају нешто што се звало Југославенска академија знаности и умјетности, данас Хрватска академија знаности и умјетности.

Именуј ми једну институцију са префиксом југословенства у Србији тог времена?
niccolo niccolo 11:07 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Бењамин Калај

Službeni glasnik je imao dobru knjigu, njegov Dnevnik iz perioda kad je bio ambasador/konzul u Srbiji. Zanimljiv portret domaćih političkih odnosa iz ugla stranog diplomate.
angie01 angie01 11:33 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Да ли ти умеш да читаш са разумевањем?

Очигледно, не!


pa ti nisi ni svestan koliko banalizujes u svom ideoloskom radu na proste preporucene floskule, nesto sto je mnogo komlikovanije i vezano je za istorijske cinjenice koje se ne mogu pobiti.

evo ti strucni tekst, analiza, sa sve izlistanom literaturom,...mada znam da nema koristi
gvozden1 gvozden1 11:46 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Jedno je samo 'do nekle' a drugo nije tacno

Do nekle, znači dotle da hrvatska javnost, većina, nije htela Jugoslaviju, da joj je bio bliži suverenitet Beča nego Beograda, u tom smislu Srbija jeste bila Kurta koji je uzjahao, ali hrvatska politička elita je shvatala da je najbolja opcija za njih da se priklone Beogradu, jer je to najmanje loše rešenje.
O tome je i sam Tuđman eksplicitno govorio.

Ta dimenzija govori da Srbija Hrvatskoj nije bila Kurta nego slamka spasa.

Zato je do nekle i od nekle.

Ali evo Endži citira Vikipediju i sve to pobija :)

E Endžika, Endžika:)

Pomislim da bi moglo da se piše o sedamnaestoj, o odluci Atante da se Austrougarska rasformira, o tome kako je to uticalo na srpsku poziciju, al pisati o tome tebi, e to stvarno ne ide.
angie01 angie01 11:51 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Ali ako ti i Veljko kažete drugačije:)


koji Veljko?
predatortz predatortz 11:53 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

niccolo
Бењамин Калај

Službeni glasnik je imao dobru knjigu, njegov Dnevnik iz perioda kad je bio ambasador/konzul u Srbiji. Zanimljiv portret domaćih političkih odnosa iz ugla stranog diplomate.


Verujem da je zanimljivo za čitanje i voleo bih da to štivo imam u rukama.


angie01 angie01 11:55 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Ali evo Endži citira Vikipediju i sve to pobija :)


endzika linkuje studiju sa izlistanim referencama, za razliku od tvog budalastog mrsomudjenja....to sto ti lupetas nije ni povrsno- sto bi podrazumevalo ipak bar neko znanje i razumevanje, nego se frljas kako god da mislis da treba.
gvozden1 gvozden1 13:08 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

angie01

Ali ako ti i Veljko kažete drugačije:)


koji Veljko?

Pa Bulajić, njega si navodila kao izvor negde.

A ovo linkovanje, kliknuo sam, i nasmešio se.
Šta bi ti drugo nego neke hrvatske analize, nemoj slučajno neke srpske izvore :)

Nego, šta piše tamo, nisam čitao, malo mi se gadi, Srbi bili navrli da prave Jugoslaviju?
gvozden1 gvozden1 13:09 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

.
angie01 angie01 13:38 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Pa Bulajić, njega si navodila kao izvor negde.




navela sam Djordja Kadijevica-sto jeste isto, samo sasvim suprotno.

eto kako ti laprdas.

Šta bi ti drugo nego neke hrvatske analize




...pa bogtemazo, stoji ti u zaglavlju ime autora,...pri cemu, da si samo jednu recenicu procitao, video bi da se radi o Srpskom jeziku.

Nego, šta piše tamo, nisam čitao, malo mi se gadi,


ma komplikovano je to za tebe i dugacko,...ti trazis kao obicno lokalni blentavac-size:)))/
gvozden1 gvozden1 14:32 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

navela sam Djordja Kadijevica

Jebi ga, ne znam zašto tebe i Bulajića povezujem kad pomeneš reditelja.

...pa bogtemazo, stoji ti u zaglavlju ime autora

Stoji Historija, i to Yu historija, a to, i pojedinačno, a posebno zajedno, je previše za moj stomak.


ma komplikovano je to za tebe i dugacko,...ti trazis kao obicno lokalni blentavac-size:)


Lepti se ogadio, Endži studiozno proučava istoriju :)
angie01 angie01 14:44 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

Jebi ga, ne znam zašto tebe i Bulajića povezujem kad pomeneš reditelja.


ma ti ne pravis razliku ni u cemu, samo sledis svoje halucinacije.


je previše za moj stomak.


za manjak sivih celija, rakla bih, nisi sposoban da uocis bejzik, a ne da procesuiras ozbiljan tekst.



Lepti se ogadio,


prava si baba narikaca.

Jugoslavenstvo prije stvaranja Jugoslavije*
gvozden1 gvozden1 16:25 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...



Jugoslavenstvo


Samo po hrvaštini?
Ne čudi me.
Ajd makar ovako kao sad, da se vidi hrvaština pa da ne otvaram.

I zaebi me tih forica da izguglaš nešto pa da postaviš kao svoj stav, to je možda za tvoj uzrast vau, ali glupo je inače.

Daj dušo iz svoje glavice nešto, ako tu ima išta.

gvozden1 gvozden1 16:26 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

[
angie01 angie01 18:42 06.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...


Samo po hrvaštini?


gde ti je tu hrvastina?-izraz? Aaaaa, da vi ste oni sto se bojite reci:)))...pa otvaras valjda razne strane sajtove, ili samo ove patriJotske...prvi linkovani tekst je studija nase autorke, ako je to uopste bitno,...pa hebote, ti onda ne bi trebalo da koristis nista sto nije inovirano, ili nastalo u Srbiji:))).


I zaebi me tih forica da izguglaš nešto pa da postaviš kao svoj stav, to je možda za tvoj uzrast vau, ali glupo je inače.


hahaha,...pa glupa su tvoja lupetanja, a ne linkovanje ozbiljnih studija, koje nema potrebe da prepricavam-kako se selektivno branis- s obzirom da ovde svi linkuju neke info:)))

...inace, sve sam ti i rekla iz glave, ono sto je nauceno na bazi istorijskih cinjenica, a ne ko ti sto sve vreme nesto interpretiras kako mali djokica zamislja da moze i haluciniras,...



Daj dušo iz svoje glavice nešto,


na zalost, ne mogu da uzvratim potraznju, jer si vec pokazao da to nema svrhe.
crossover crossover 02:40 07.07.2022

Re: Ne mogu da se setim...

niccolo
Бењамин Калај

Službeni glasnik je imao dobru knjigu, njegov Dnevnik iz perioda kad je bio ambasador/konzul u Srbiji. Zanimljiv portret domaćih političkih odnosa iz ugla stranog diplomate.


Ako misliš na "Geschichte der Serben", tu je tvrdio da su u Bosni, Hrvati i pogotovo muslimani postali od Srba. Kasnije, kad je postao AU administrator okupirane Bosne (čitaj: Visoki Predstavnik EU) onda je zabranio sopstvenu knjigu i pokušavao da stvori integralnu bosansku naciju. Nešto kao Karl Bilt i Kristijan Šmit zajedno samo još gluplje i bizarnije jer mu je maternji jezik bio srpski.
teslana teslana 12:39 05.07.2022

Dani i sati

Pajiću, sve je kul, i slatkiši, i ženina Tesla, i crnogorična ladovina iza kuće i naravno, djevojčica sa petardama. :)

Šta je na slici sa pitom od višanja (koliko koštaju višnje? vidjela sam prije neki dan da je kg lisičarke iz Srbije 3€ i meni se varljivim sjećanjem čini da je jeftinija nego inače), lijepi drveni parapet i prozori na eck, u kuhinji?

Benedykt, ni Vcucko ne zna šta si mislio poređenjem Grčke i Portugala?

Taso, kako razumjevaš to što Solo voli tuzlansku raju, američku i ne baš, nema u Americi ćevapa?


p. s. kad ste kod kuvanja, i osjećaja, nešto razmišljam, sa Maksom nemam osjećaj da ću u jelu naći pola ispušene cigare, te, moj glas ide njemu..
teslana teslana 14:07 05.07.2022

Re: Dani i sati

Parrdon, 100 grama 3€, čujem glasove jbt, šapću mi, koriguju me.. :))
shmoo shmoo 14:31 05.07.2022

Конфјузд

teslana

Taso, kako razumjevaš to što Solo voli tuzlansku raju, američku i ne baš, nema u Americi ćevapa?




Ма шта ту има уопште и да се разуме?

Како, сестро слатка, то да разумем?


Diznizacija detinjstva i mladosti u socijalističkoj Jugoslaviji - Radina Vučetić (ЛИНК)


Е, да и ово...





Сад си ме збунила овим питањем овде. Ајм конфјузд!


Мислио сам да је ово тема за Спирин блог. Комуникација.

А Соло ти је ту чиста апстракција.

Али нема везе...

Можемо то и овде.

Не бих да љутим Спиру јер је и он ионако само још један од оних патриција и аријеваца Блога Б92 који живе негде по белом свету и не воле баш да на својим блоговима виде да му тамо пишемо ми, ментални плебс и духовна гологузија Блога Б92, осведочене кукавице који нисмо имали смелости да попут њих напустимо ове просторе и отиснемо се у ту велику авантуру негде тамо... Где год већ.

Пробавао сам већ раније да разјасним то са Спиром, спуштавао сам се на то уже, није успело па не бих да понављам ту причу са њим да га не бих тамо љутио без потребе.

А овде могу.

Нису сви ти ликови као Пајић који се одавно заклео самом себи и другој блогерској братији над крвљу исписаном поруком у Храму 33 на твитеру чији су верни следбеници неки блогери са Блога Б92 да ме неће примећивати на Блогу Б92 као да не постојим јер је тако боље и за њега и за мене.

И хвала му на томе. Онда могу код њега да се распишем до миле воље јер ме он ионако не види па не могу ни да га разљутим и изнервирам својом појавом као неке друге.



П.С. - Е, а баш сам се сада на почетку распуста, тј. мог годишњег одмора, нешто удубио у






Препоручам је.





srdjan.pajic srdjan.pajic 14:48 05.07.2022

Re: Dani i sati

Šta je na slici sa pitom od višanja


Pa pita sa višnjama!? Što jel se opet ne vidi, mislio sam da sam popravio?

Nemam pojma pošto su višnje, (ovde to zovu tart cherries). Ali nema veze, kad se čovek nađe u patrioCkom naboju, ne žali para za sve elemente proslave.

Usput, vatromet je bio odličan, jedino što je sve vreme rominjala do lila kiša, i što smo seli blizu lansirnog postrojenja i onih višecevnih bacača vatrometa pa je izgledalo kao u Luhanjsku, i onda se ovo manje dete ispresecalo pucnjavom. Ali posle smo čuli vesti o onom nekom ludaku što je snajperisao slavlje po Čikagu, pa smo se smorili. I boleo me stomak noćas od previše mesa, tako da sam od danas tehnički vegetarijanac, neko vreme.


No, prođe i to čudo, kao i svake godine što prođe, uranjamo nazad u sumornu kolotečinu i dnevne poslove, od nečeg mora da se živi.
teslana teslana 17:25 05.07.2022

Re: Dani i sati

Ne, mislila sam na viktorijansko doba, i još čarobnije, zezam se :), jesu li to u kuhinji prozori?, pita sa višnjama, prozorima i parapetom, tako je ispalo. :)


Da, zaboravih, požar što ste imali, nije bila vatra od vrućina, stvarno neko u komšiluku kriv za katastrofu?, i da li su ljudi napravili kuće, popravili, naplatili štetu?

Ne znaš ni otprilike koliko su višnje, ne znam ni ja, zato pitam, 3 dolara? :)




teslana teslana 17:34 05.07.2022

Re: Конфјузд

Како, сестро слатка, то да разумем?

Taso, meni se čini da se Solo u Tuzli (u kojoj je navodno bio) nije češao po guzici jer ga ne svrbi..

А Соло ти је ту чиста апстракција.

Babo Solo.

Не бих да љутим Спиру јер је и он ионако само још један од оних патриција и аријеваца Блога Б92 који живе негде по белом свету и не воле баш да на својим блоговима виде да му тамо пишемо ми, ментални плебс и духовна гологузија Блога Б92, осведочене кукавице који нисмо имали смелости да попут њих напустимо ове просторе и отиснемо се у ту велику авантуру негде тамо... Где год већ.

Bila sam maloprije na groblju, idem i sutra jer ću sutra prvo nabaviti sve što mi treba da očistim spomenike, krpica i malo vode nije bilo dovoljno..

Nešto sam na zemlji, da prostiš, pa mi ovi sukobi po blogu izgledaju sve nestvarniji sa po nekim extremno istrajnim manijačenjem tj jebanjem ala..

U komunikaciji sam genijalna, i kultura mi zariba, otkaže kad sam genijalna, vidiš. :)


Ih, raspust, kad ideš na Tasos, Taso? :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 05.07.2022

Re: Dani i sati

Ne, mislila sam na viktorijansko doba, i još čarobnije, zezam se :), jesu li to u kuhinji prozori?, pita sa višnjama, prozorima i parapetom, tako je ispalo. :)


Jeste, to je prozor u kuhinji, kuća je malo starinska i to je neko vreme u prošlosti bilo in, taj neki kao kibic prozor. Mada tu obično samo dremaju mačke, a ovo sam sad namestio scenografiju za slikanje, dakle totalno fejk.
Planiram to da popločam jer se drvo malo ofucalo vremenom i par puta sam ga šmirglao i farbao, ali ću da promenim.




solo solo 23:59 05.07.2022

Re: Teslarije

U komunikaciji sam genijalna, i kultura mi zariba, otkaže kad sam genijalna, vidiš. :)


Kaka si u teslačenju da prostiš izvini? Kad već češljaš po autoanalizi.

Kaže se taslačenje ali ćeš mi oprostiti na umetničkoj slobodi asocijacije radi.

I lepo lalkaj!

solo solo 00:14 06.07.2022

Re: Debeli

осведочене кукавице који нисмо имали смелости да попут њих напустимо ове просторе и отиснемо се у ту велику авантуру негде тамо... Где год већ.



solo solo 00:56 06.07.2022

Re: Конфјузд

Taso, meni se čini da se Solo u Tuzli (u kojoj je navodno bio) nije češao po guzici jer ga ne svrbi..



Budem li imao problema sa interglutealnom regijom i pratećim svrabom svakako ću se prvo tebi gnädige Frau obratiti za savet.
shmoo shmoo 07:21 06.07.2022

Re: Конфјузд

teslana

Како, сестро слатка, то да разумем?


Taso, meni se čini da se Solo u Tuzli (u kojoj je navodno bio) nije češao po guzici jer ga ne svrbi..



Па шта га знам, мени се поводом те Тузле и Солоа у Тузли не чини баш ништа. Нити ми се чини нити ми се причињава.


Nešto sam na zemlji, da prostiš, pa mi ovi sukobi po blogu izgledaju sve nestvarniji sa po nekim extremno istrajnim manijačenjem tj jebanjem ala..



Ау, слатка моја! Тек сада си то приметила (захваљујући гробљу, боже ме прости)?

Па мени је овај Блог Б92 једна надреална фарса већ 10 година! Можда и више...


U komunikaciji sam genijalna, i kultura mi zariba, otkaže kad sam genijalna, vidiš. :)



Видим, видим...

Ih, raspust, kad ideš na Tasos, Taso? :)


Не идем.

Видимо се у септембру.

(Тако си барем најавила тамо код Спире ако сам те добро разумео.)

teslana teslana 10:52 06.07.2022

Re: Dani i sati

Jeste, to je prozor u kuhinji, kuća je malo starinska i to je neko vreme u prošlosti bilo in, taj neki kao kibic prozor. Mada tu obično samo dremaju mačke, a ovo sam sad namestio scenografiju za slikanje, dakle totalno fejk.
Planiram to da popločam jer se drvo malo ofucalo vremenom i par puta sam ga šmirglao i farbao, ali ću da promenim.

Ne vidi se drvo ofucano, kako fejk, pa nisi napravio od stiropora za slikanje? Na koncu, ovde se vjeruje slovima i sličicama, ili fejk ljudima, drveni parapet je stvarniji..


Samo od toga ćoška i prozora može se skicirati kuća. Šta ti je mašta, i pažnja.
teslana teslana 10:57 06.07.2022

Re: Конфјузд

Па шта га знам, мени се поводом те Тузле и Солоа у Тузли не чини баш ништа. Нити ми се чини нити ми се причињава.

Štaš, zaveo te. Naivnog.

Ау, слатка моја! Тек сада си то приметила (захваљујући гробљу, боже ме прости)?

:)

Ma više susret sa smrtnošću, trenutak.

Видимо се у септембру.

(Тако си барем најавила тамо код Спире ако сам те добро разумео.)

Ovde sam do kraja Jula, eo gledam Skupštinu :), idem nazad nekoliko dana i opet se vraćam par sedmica..

Не идем.

U goste, barem, negdje? :)
gvozden1 gvozden1 18:45 06.07.2022

Re: Dani i sati

prođe i to čudo

Dobro, a ima li još kakvih praznika, ili je taj jedini.

Evo sutra, jel za tebe sutra dan ustanka ili Ivanjdan?

Imaš li ovo na kapiji

teslana teslana 18:49 06.07.2022

Re: Dani i sati

Imaš li ovo na kapiji

Je li ovo kod tebe? Stvarno lijepo.
predatortz predatortz 19:01 06.07.2022

Re: Dani i sati

Imaš li ovo na kapiji


Što si Z okren'o naopako?
maksa83 maksa83 19:10 06.07.2022

Re: Dani i sati

Što si Z okren'o naopako?

Zato što je Srbin a ne Zrbin.
gvozden1 gvozden1 19:13 06.07.2022

Re: Dani i sati

teslana
Imaš li ovo na kapiji

Je li ovo kod tebe? Stvarno lijepo.

Jeste.
Postoji običaj ovde sa se uoči Ivanjdan kače venci od ivanjske trave (to je ovo žuto) i cveća na kapije.
Moja stara majka to još uvek radi.

Što si Z okren'o naopako


Ma kad je ovo počelo morao sam, da me ne uapse :)

Na drugoj kapiji, sa druge strane dvorišta je ono pravo :)
predatortz predatortz 19:19 06.07.2022

Re: Dani i sati

Na drugoj kapiji, sa druge strane dvorišta je ono pravo :)


Naravno, jedno je "З"!
teslana teslana 19:24 06.07.2022

Re: Dani i sati

Jeste.
Postoji običaj ovde sa se uoči Ivanjdan kače venci od ivanjske trave (to je ovo žuto) i cveća na kapije.
Moja stara majka to još uvek radi.


Ma znam, ovde je sutra praznik, idemo porodično povodom nečega, obilježavanja, i imamo jedan rođendan. Maloprije na radiju u autu spominju vijence od cvijeća.

Jako lijepa kapija. I ograda.
maksa83 maksa83 19:26 06.07.2022

Re: Dani i sati

Na drugoj kapiji, sa druge strane dvorišta je ono pravo :)

Eto, ureko' ga, postade huči Zrbin.

A zdobro, zšta zda zse zradi, zsrećna znova 1948.
gvozden1 gvozden1 19:27 06.07.2022

Re: Dani i sati

predatortz
Na drugoj kapiji, sa druge strane dvorišta je ono pravo :)


Naravno, jedno je "З"!

A znaš da nisam to primetio dok nije počela ova frka :)

Tu srednju motku možeš da staviš kako hoćeš, uglavnom se stavlja da ostane više prostora za bravu (zanimljivost, ovakve brave su u trgovini zovu seljačka brava, to mi rekli kad sam kupovao)


Mada, ima nešto i u onom Maksinom, Srbija BRE :)
gvozden1 gvozden1 19:29 06.07.2022

Re: Dani i sati

Jako lijepa kapija. I ograda

E ovo mi znači.
Sve ja napravio, ništa majstori, ovo ono, JA.
Hvala.
gvozden1 gvozden1 19:30 06.07.2022

Re: Dani i sati


Eto, ureko' ga, postade huči Zrbin.

Poluzrbin:)
predatortz predatortz 19:30 06.07.2022

Re: Dani i sati

Mada, ima nešto i u onom Maksinom, Srbija BRE :)


Tako je! Jebeš "Z", živelo "З"!
gvozden1 gvozden1 19:33 06.07.2022

Re: Dani i sati

predatortz
Mada, ima nešto i u onom Maksinom, Srbija BRE :)


Tako je! Jebeš "Z", živelo "З"!

Ajd napravi ti takvu kapiju :)
predatortz predatortz 19:36 06.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
predatortz
Mada, ima nešto i u onom Maksinom, Srbija BRE :)


Tako je! Jebeš "Z", živelo "З"!

Ajd napravi ti takvu kapiju :)


Kad se iz duše radi, ništa nije nemoguće! Kuvana bukovina može lepo da se savija.
teslana teslana 19:42 06.07.2022

Re: Dani i sati

E ovo mi znači.
Sve ja napravio, ništa majstori, ovo ono, JA.
Hvala.

Ih, pa tek tad je majstorski. :)
gvozden1 gvozden1 19:44 06.07.2022

Re: Dani i sati

Kad se iz duše radi, ništa nije nemoguće! Kuvana bukovina može lepo da se savija.

Može, gledao po Jutjubu, al trebaju kalupi, stege, treba znati režime, kolko suvo, koliko pareno...

To ovi što prave tambure neka savijaju, javi Maksi :)
predatortz predatortz 19:55 06.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
Kad se iz duše radi, ništa nije nemoguće! Kuvana bukovina može lepo da se savija.

Može, gledao po Jutjubu, al trebaju kalupi, stege, treba znati režime, kolko suvo, koliko pareno...

To ovi što prave tambure neka savijaju, javi Maksi :)


Ih, da je živ đed Miloš, taj je od drveta mogao da napravi šta zamisliš!

Dedin mlađi brat. Inače, on je, ali bukvalno, u četnike otišao '45. posle dedine smrti. Neka grupa četnika iz Srbije se prebacivala preko Majevice, on pobegne sa njima. Ukućani ga ožalili! Vratio se posle šest meseci i rekao samo jedno:

Ja sam brata osvetio!

Nikad ništa više!
Za ovog rata, mi ga ispitivali o tome, mogao je da priča šta hoćeš, da laže, da izmišlja, da nakiti...
Ni reč!
Naterao se da umre! Prvo mu poginuo srednji sin, odmah na početku. Sila bio strikan!
To je izdržao na nogama. Kad mu je '94. poginuo unuk, u devetnaestoj godini, prestao da se smeje, da se šali, a mnogo duhovit čovek bio. Rekao da neće više da živi i umro za par meseci. Od tuge!

To su bile ljudine, ne znam da li smo dostojni naslednici...
maksa83 maksa83 20:05 06.07.2022

Re: Dani i sati

To ovi što prave tambure neka savijaju, javi Maksi :)

Lukar Miško Rovčanin, Omoljica.

A Miško pljunuti Kevin Kostner...

zilikaka zilikaka 20:29 06.07.2022

Re: Dani i sati

Imaš li ovo na kapiji

Pa ne ide baš tako.
Isplete se venčić pa se okači na kuću. Ivanjsko cveće i još po koje drugo, i to tako stoji okačeno u delu kod ulaza do sledeće godine i novog venčića. Pošto ivanjsko brzo pocrni, uglavnom se kombinuje sa suvim cvećem, al to zbog estetike. Nema veze sa običajem.
Ako je u pitanju stan, okači se venčić iznad ulaznih vrata, ali u hodniku.
Ovde se tako radilo od kad znam za sebe i to prilično masovno. Svake godine u ovo doba prepuna pijaca večića i buketa, to se masovno pazari.
Isti ti venčići se nose i na groblja, jerbo je tamo isto večna kuća, a obilaze se i grobovi rodbine, gde će neko bliži ostaviti venčić a ti odneseš koji stručak cveća, kao ti ovo na kapiji.

No, mi ovdašnji verovatno grešimo jerbo i nismo baš neki pravi, punokrvni Srbi.
gvozden1 gvozden1 21:01 06.07.2022

Re: Dani i sati

No, mi ovdašnji verovatno grešimo jerbo i nismo baš neki pravi, punokrvni Srbi.

Ma dobro, blizu ste, skoro pa ko pravi :)

Znaš kako se kaže u (pravoj) Srbiji, sto sela - sto adeta, tako da je u redu i to i ovo.

A ovde je stvarno ovako kako sam pisao, na kapije se to stavlja.

I tako jeod kad znam za sebe (to znači malo dublje u istoriju :)

Da, venčići su uglavnom bogatiji, i beli luk treba da bude tu između ostalog, ali rekoh, majka stara, nije baš u formi ko nekad da kiti kapije, ali ne propusta da makar nešto okači.

zilikaka zilikaka 23:19 06.07.2022

Re: Dani i sati


I tako jeod kad znam za sebe (to znači malo dublje u istoriju :)

Pa jeste, to znači da se i za one komunističke vlasti to masovno radilo. Ne ovoliko baš kao danas al kad prođeš ulicom dobar deo srpskih kuća je imao venac. Pošto to stoji cele godine, ne možeš da ne primetiš. Po stanovima je bilo retko, to se posle omasovilo, al kuće i groblja uvek bili.
vcucko vcucko 23:44 06.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
prođe i to čudo

Dobro, a ima li još kakvih praznika, ili je taj jedini.

Evo sutra, jel za tebe sutra dan ustanka ili Ivanjdan?

Imaš li ovo na kapiji


Prepodobni Žikica Belocrkvanski?
Ivanjdan je u Požarevcu. Ima vašar.
crossover crossover 03:05 07.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1

zanimljivost, ovakve brave su u trgovini zovu seljačka brava, to mi rekli kad sam kupovao


E, imam istu takvu bravu na garaži u selu, dobra stvar sa tom bravom je što može lako da se otvori ako zaboraviš da poneseš ključ kad kreneš po rakiju. Još bolja stvar je što u toj garaži nikad nismo držali kola nego tih pešest burića i neki alat, pa ne možeš lako da pomešaš gde si krenuo.
Colin_bgd Colin_bgd 07:46 07.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
prođe i to čudo

Dobro, a ima li još kakvih praznika, ili je taj jedini.

Evo sutra, jel za tebe sutra dan ustanka ili Ivanjdan?

Imaš li ovo na kapiji


Malo ti retko prosce...
gvozden1 gvozden1 07:54 07.07.2022

Re: Dani i sati

Pa jeste, to znači da se i za one komunističke vlasti to masovno radilo. Ne ovoliko baš kao danas al kad prođeš ulicom dobar deo srpskih kuća je imao venac.

Jeste,i hvala im na tome do neba, nisu baš išli po kućama da skidaju venčiće.

Ono jeste da je taj običaj bio skrajnut, Ivanjdan se nije pominjao, sve je to tretirano kao nazadno, a u prvom planu bio
Prepodobni Žikica Belocrkvanski

Ubica proglašen za heroja.

U takvom smo vremenu rasli.
gvozden1 gvozden1 08:06 07.07.2022

Re: Dani i sati

Malo ti retko prosce

Pa, možda je moglo malo da se sabije.

Ne bi bila dobra ograda kada bi trebalo da radi posao koji je nekada radila, da spreči prolazak sitnih životinja, prasadi npr, ali ovako, kad služi samo hiru, zaebanciji, može da posluži.

Nego, "prošće" tačno taj izraz se koristi i u ovom kraju, naš li si?
:)
Colin_bgd Colin_bgd 08:16 07.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
Malo ti retko prosce

Pa, možda je moglo malo da se sabije.

Ne bi bila dobra ograda kada bi trebalo da radi posao koji je nekada radila, da spreči prolazak sitnih životinja, prasadi npr, ali ovako, kad služi samo hiru, zaebanciji, može da posluži.

Nego, "prošće" tačno taj izraz se koristi i u ovom kraju, naš li si?
:)

Eh, sta znaci "naš"...

Kao sto mi nick kaze, beogradzanin sam (sto ne znaci nista drugo, da ne bude zabune, osim sto opisuje cinjenicno stanje), etnicki Srbin (ako je ovo uopste moralo da se istice, ali nije na odmet jer znamo svi vrlo dobro ko i sta se sve zapatilo u prestonici tokom vladavine komunista...), medjutim, kao sto se vidi ne samo iz prethodnog posta, ocigledno posedujem mnogo (sa)znanja, previse ja bih cak rekao...
softelectronics_e softelectronics_e 12:09 07.07.2022

Re: Dani i sati

predatortz
Imaš li ovo na kapiji


Što si Z okren'o naopako?

Teže mu ide latinica.

softelectronics_e softelectronics_e 12:12 07.07.2022

Re: Dani i sati

maksa83
Na drugoj kapiji, sa druge strane dvorišta je ono pravo :)

Eto, ureko' ga, postade huči Zrbin.

A zdobro, zšta zda zse zradi, zsrećna znova 1948.

Pravda za z1948.!
zilikaka zilikaka 16:09 07.07.2022

Re: Dani i sati

Nego, "prošće" tačno taj izraz se koristi i u ovom kraju, naš li si?

Taj izraz se i ovde koristio za to. Imaš tarabu i prošće. Tako su se uglavnom bašte ograđivale pre masovne upotrebe pletene žice.
Kao što je poznato ni ja nisam vaša.
milisav68 milisav68 17:12 07.07.2022

Re: Dani i sati

gvozden1
Tu srednju motku možeš da staviš kako hoćeš, uglavnom se stavlja da ostane više prostora za bravu

Ne, srednja motka ima funkciju da "drži" tarabe da ne "spadnu" vremenom, od šarki ka bravi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana