Reč i slika

O jagodama i krvi

angie01 RSS / 23.05.2022. u 21:06

FTdEoIMWQAQ_g9j?format=jpg&name=900x900

Studentski protesti 1992. u Tolstojevoj ulici u Beogradu



Komentari (450)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 08:18 25.05.2022

Re: Jurassic Park

maksa83
Ali realno mi kulturološki pripadamo zapadnom svetu i tu treba da tražimo svoje mesto.

Nope, mi pripadamo u SRAT grupu zemalja.

Prema vestima od pre neki dan neki ruski sajberkurac Oleg Khramov je rekao da je potpisan sajbersekjuriti dogovor između Srbije, Rusije, Azerbejdžana i Tadžikistana.


Ja bih potpisao takav ugovor i sa glavnim internet sekuriterom, tj. sa CIA.
I onda smo bezbedni sto odsto.
I sa istoka i sa zapada.
maksa83 maksa83 08:20 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Ja bih potpisao takav ugovor i sa glavnim internet sekuriterom, tj. sa CIA.
I onda smo bezbedni sto odsto.
I sa istoka i sa zapada.

Zapravo je najbolji saradnik kog na tom polju želiš da imaš Izrael. Sve ovo ostalo je manje više go k. za njih.
predatortz predatortz 08:26 25.05.2022

Re: Jurassic Park

maksa83
Ja bih potpisao takav ugovor i sa glavnim internet sekuriterom, tj. sa CIA.
I onda smo bezbedni sto odsto.
I sa istoka i sa zapada.

Zapravo je najbolji saradnik kog na tom polju želiš da imaš Izrael. Sve ovo ostalo je manje više go k. za njih.


Ja bih se, za neke važne stvari, vratio na kurirsku vezu, ili pravio zatvorene mreže.

Za ostalo, slažem se sa Maksom - Ješe su koplje iznad.
maksa83 maksa83 08:45 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Ja bih se, za neke važne stvari, vratio na kurirsku vezu, ili pravio zatvorene mreže.

Ne mere se više ratovati bez kompjutera Ko brže i sigurnije protne i obradi i iskoristi informacije između udaljenih tačaka taj je u preozbiljnoj prednosti.

Meni je ovo bio beskrajno zanimljiv članak, a inače me naoružanje (koje nije tetivno, dakle ono koje je bučno, smrdi, ima zastoje i ne može da se napravi od vrljike) uopšte ne zanima::

First-Hand:No Damned Computer is Going to Tell Me What to DO - The Story of the Naval Tactical Data System, NTDS
gvozden1 gvozden1 08:47 25.05.2022

Re: Jurassic Park


E, vidiš...

Ti sad zagovaraš upravo ono što su komunisti činili Srbima u Bosni i Hrvatskoj tokom WWII.

Daj nemoj zajebavati, pričaš o uslovima rata, koji je sve drugo osim trajno stanje, i to porediš sa strateškim opredeljenjem nacije, koja nikako ne sme da se baziran na privremenom stanju.

Razlika između toga mora da se uoči, osim u slučaju kad ti je stalo da oponenta u stavu proglasiš komunistom, a on zbog toga ustukne.
Mani se toga, ne radi to kod svakoga :)

A da li smo kulturološki zapad, pa istok nismo, ali ni zapad nismo, i to nije ništa novo, ta mešavina, prekretnica, je svima i oduvek poznata.
Da toga nije ne bi se pisale knjige sa naslovima Srbija na istoku, Srbija na zapadu i slične.
I ne samo knjige.

To stanje, činjenica, može da se ignoriše, ali onaj ko ignoriše bitnu činjenicu teško da će da sagleda realnu situaciju, pa njegove predloge za politički kurs države je najbolje odmah baciti.

Dakle, Srbija nije na zapadu, nije na istoku, tu smo gde smo i tako nam je kako nam je, u tim datim okolnostima treba tražiti rešenje.
benedykt benedykt 09:10 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
odnosno ako se krećeš u tom nekom svom malom krugu misliš da nigde u celoj zemlji ne postoje takvi likovi kao ta bucka iz niške pekare.


o cemu ti pricas, kakv mali krug ljudi, Beograd se nekada znao, sa ulice, koncerata, diskoteka, izlozbi,...kad nekog upoznas, posle 5 minuta se ispostavi da je drug nekok tvog druga, ili poznanik nekog treceg, komsija petog, sa sedmim je isao u skolu,...bio je koherentniji i organizovaniji, pa nekada se znalo ko gde sedi,...pa tako nadalje u koncentricnim krugovima,...( u manjim mestima jos izrazenije).

Upravo o tome i pričam, odnosno sve to na gomilu kada staviš je u suštini mali krug ljudi iz takozvane gradske ekipe, odnosno ekipe koja potpuno isto misli sa nekim nijansama i koja ako se krećeš u tom nekom okruženju onda stvara iluziju da nas je više nego njih. Međutim, i tada je to bila samo manjina, doduše ne toliko očigledna jer nam je sama ta pozicioniranost u Beogradu davala mogućnost da uvek budemo primetni, odnosno da nas cela Srbija i čuje i vidi po potrebi. U međuvremenu je gomila ljudi otišla, plus je Ibarska malčice sišla do centra grada i onda smo tu gde danas jesmo…
angie01 angie01 09:29 25.05.2022

Re: Jurassic Park

odnosno sve to na gomilu kada staviš je u suštini mali krug ljudi iz takozvane gradske ekipe,


ti potcenjujes onda recimo multinacionalnu Vojvodinu,...takodje, tada je u BGDu studirala cela YU-ne mislim samo tu, nego nisu samo Beogradjani bili studenti BU,...u SSOJ su dolazili potpuni autsajderi, nesnadjeni na predavanjima, ispitima, a procentualno ekstremna manjina,...oni su jedino slusali sta im se kaze iz centrale,...ko je bio za rat?...pa svi normalni gradjani nisu, na front su se slali silom, kao "dobrovoljci" ili paravojska, sastavljena od raznih krimosa i sumnjivih tipova,...ta neka cetnicka ekipa je izronila iz navodne odbrane YU u fakat osvajacki rat,...ko je pre devedesetih ikada cuo za nacose i njihove aspiracije,...ti karadzici, maldici su pre celog sranja, bili komunisticki kadrovi.


plus je Ibarska malčice sišla do centra grada i onda smo tu gde danas jesmo…


pa nije ibarska ta koja zighajluje i crta zlocince po fasadama.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:05 25.05.2022

Re: Jurassic Park

A da li smo kulturološki zapad, pa istok nismo, ali ni zapad nismo, i to nije ništa novo, ta mešavina, prekretnica, je svima i oduvek poznata.


Sta bi bilo kulturoloski istocno kod Srba? Obrati paznju, to mora biti nesto sto Bugari ili Grci recimo nemaju. Jer ako su i oni melezi - po ovoj tvojoj podeli - a opredelili su se za Zapad onda ta tvoja podela nema nikakvu upotrebnu vrednost.

Jos dve stvari da imas na umu kada budes odgovarao:

U zadnjih 100 godina Istok je kulturoloski vise promenio Francusku, Britaniju ili Nemacku nego Srbiju pa su opet ostali Zapad.

Orijentalisticki motivi su u nasu pisanu kulturu usli posredno kroz nemacki i italijanski romantizam.
benedykt benedykt 10:12 25.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1

Ne sme se nikako zaboraviti da je Hitler imao podršku na izborima za svoju politiku, a komunisti u Rusiji ne.
Obožavanje vođa je odlika diktatura, svi diktatori su u nekom trenutku imali ogromnu "podršku" ali se ta podrška ne sme mešati sa podrškom političaru u uslovima van diktature.



Rusima je diktatura nametnuta, i od tad se više ne može govoriti o njihovoj slobodnoj volji, a dok si je imali, odbacivali su komunizam.

Izbegavam da pričam o stanju u današnjoj Rusiji prvo jer malo znam o tome, drugo jer me i ne zanima previše, ali i površno posmatranje je dovoljno da se zna da Rusi u političkoj ponudi imaju komunističku partiju ali joj ne daju dovoljno glasova da vlada.

Pazi, postoji mali problem sa načinom na koji postavljaš stvari i pričom vezanom za Rusiju i Nemačku.
Naime, uobičajena miskoncepcija je da je Hitler došao na vlast na izborima tj narod ga 50+% većinski izabrao za kancelara. U suštini je sve bilo malčice drugačije, odnosno na predsedničkim izborima 1932. njega do nogu potuče Hindenburg, par meseci posle budu i izbori za Rajhstag i NSDAP bude pojedinačno najveća partija ali daleko od bilo kakve većine. Raspišu se zatim još jedni izbori iste te godine i NSDAP izgubi na njima tridesetak-četrdesetak poslanika, tj lošije prođe nego na prethodnim. E onda se dešava ključni momenat jer ga i pored toga Hindenburg postavlja za kancelara misleći da može da ga kontroliše. Hitler bukvalno odmah raspisuje nove izbore očekujući apsolutnu većinu sada kada ima vlast u rukama. Međutim čak ni te namuljane tj na mišiće i uz svu pomoć svog položaja na vlasti izgurane izbore 1933. Hitler nije u suštini dobio, već je morao da ide u postizbornu koaliciju da bi mogao da ostvari natpolovičnu većinu u Rajhstagu. Samo godinu dana posle umire isti onaj Hindenburg koji ga je na izborima 1932. potukao do nogu, te on postaje neprikosnoveni Führer a izbori u Nemačkoj bivaju ukinuti. U prevodu, i u Nemačkoj je prvo došla diktatura pa stepen sveopštog obožavanja diktatora.

E sad, u Rusiji pre dolaska boljševika nije bilo baš slobodnih izbora, odnosno prvi izbori ikada održani su bili deceniju pre Oktobarske revolucije i realno su bili sve samo ne fer i slobodni, pri tome ih je cela ta socijalističko-komunistička ekipa bojkotovala. Nekoliko meseci posle se raspišu novi izbori za Dumu i pored sveg zavrtanja ruku i ogromnih para datih za kandidate vlasti, se na kraju kao rezultat dobije da socijalističko-komunističke partije u raznim frakcijama imaju skoro pa većinu u Dumi. To dovodi do toga da Duma odbacuje sve zakonske predloge koje od Cara naimenovana vlada dostavlja, pa onda dolazi do neke vrste prevrata, raspuštanja Dume i izmene izbornih zakona tako da favorizuju vlasti drage partije tj onemogućavaju socijaliste-komuniste da ponove svoj uspeh.
U prevodu, cela ta priča o tome da su komunisti Rusima nametnuti a da su Hitlera Nemci glasali i rukama i nogama i nije baš takva kao što na prvi pogled izgleda, jer su socijalisti-komunisti imali jako sličnu podršku u Rusiji kao što je NSDAP imao u Nemačkoj. Prosto je sticaj okolnosti tj mogućnost u jednom odnosno nemogućnost u drugom slučaju da se na izborima dođe na vlast, jedne na vlast doveo na jedan način a one druge korištenjem drugačijih metoda. U oba slučaja se taj i takav stepen obožavanja javio tek po dolasku na vlast tj po uspostavljanju diktature a ne pre toga…

Pod tri, današnja Rusija je najobičnija diktatura, ne postoji bilo kakva forma fer i slobodnih izbora sem u teoriji, sa time da nikakve opozicije u Dumi nema već deceniju i po pošto su LDPR i komunisti tu samo samo cirkusa tj ukrasa radi. Tako da, bilo kakva priča o nekakvoj političkoj ponudi i tome da kao Rusi ne daju ili daju nekome dovoljno glasova je potpuno promašena sama po sebi. Putin je takođe prvo došao na vlast, pa onda počeo da dobija izbore, da sad ne idem u detalje oko toga šta se zaista dešavalo pre dvadeset i dve godine i kako su Rusi preko noći zavoleli čoveka koji je na leto 1999. imao manje od 5% podrške u biračkom telu…
gedza.73 gedza.73 11:00 25.05.2022

Re: Jurassic Park

U prevodu, cela ta priča o tome da su komunisti Rusima nametnuti

bi imala neku podlogu da je današnja Rusija raskrstila sa komunističkim obeležjima i komunistima koji su radili na štetu Rusije. Upravo ih Rusi sami rehabilituju i vraćaju im spomenike.

Baš ovih dana stvaraju nov pionirski pokret. Poptuno isto kao u komunizmu. Navodno inicijativa potekla 'odozdo', od devojčice iz Luganska, predsednik Vladimir Putin podržao kao i Sergej Aksenov, premijer Krima (onaj što je delio zahvalnice ruskim nacistima) i mnogi ruski funkcioneri.

Predsednik državne Dume izjavio kako treba analizirati komunistički pionirski pokret i iz njega izvući iskustva i osnove za razvoj.
Президент России Владимир Путин рассказал, что ему нравятся многие ценности коммунизма, которые он сравнил с христианскими. Об этом он заявил в среду, 7 октября.
Российский лидер напомнил, что был членом партии на протяжении 20 лет.
«Был там, честно говоря, рядовым, но, в общем, можно сказать, идейным членом партии. Многие из этих ценностей левого характера мне нравятся до сих пор. Равенство, братство, чего ж здесь плохого? Это сродни христианству на самом деле»,

A onda negde uporedi Lenjina sa hrišćanskim svecima.

. По состоянию на лето 2021 года, 60% россиян относятся к Сталину положительно, и лишь 11% воспринимают его негативно. Рост рейтинга советского диктатора был отмечен даже среди молодежи. В конце 2018 года также был установлен исторический максимум количества людей, ностальгирующих по СССР, за последние 10 лет. По данным опроса, доля тех, кто хотел бы избежать развала Союза, составила 66%.
gedza.73 gedza.73 11:16 25.05.2022

Re: Jurassic Park

23.06.2021
Правительство Москвы разрешило Московскому художественному академическому театру им. М. Горького (МХАТ) бесплатно рекламировать в столице спектакль «Чудесный грузин».

Dodelili su besplatne reklame po gradu a predstava govori kako je Josif Staljin postao vođa SSSR-a. Inače ova ista komisija je donela odluku kako može dodeljivati besplatni oglasni prostor zbog postizanja 'društveno korisnih ciljeva i obezbeđivanje javnog interesa države'

predatortz predatortz 12:08 25.05.2022

Re: Jurassic Park


Razlika između toga mora da se uoči, osim u slučaju kad ti je stalo da oponenta u stavu proglasiš komunistom, a on zbog toga ustukne.
Mani se toga, ne radi to kod svakoga :)


Daleko od toga. Samo te potičem da razmisliš, na primeru iz ne tako davne prošlosti, kuda slična razmišljanja mogu da odvedu.

Inače, duboko sam ubeđen u to da je po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.

Naša kolektivna opsednutost Rusijom je u dubokom raskoraku sa načinom života koji vodimo.

Pomalo smo, počevši od mene, šizofreni po tom pitanju.
softelectronics_e softelectronics_e 12:54 25.05.2022

Re: Jurassic Park

predatortz

Razlika između toga mora da se uoči, osim u slučaju kad ti je stalo da oponenta u stavu proglasiš komunistom, a on zbog toga ustukne.
Mani se toga, ne radi to kod svakoga :)


Daleko od toga. Samo te potičem da razmisliš, na primeru iz ne tako davne prošlosti, kuda slična razmišljanja mogu da odvedu.

Inače, duboko sam ubeđen u to da je po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.

Naša kolektivna opsednutost Rusijom je u dubokom raskoraku sa načinom života koji vodimo.

Pomalo smo, počevši od mene, šizofreni po tom pitanju.

Zašto smo šizofreni ako volimo Ruse?
predatortz predatortz 12:59 25.05.2022

Re: Jurassic Park

softelectronics_e
predatortz

Razlika između toga mora da se uoči, osim u slučaju kad ti je stalo da oponenta u stavu proglasiš komunistom, a on zbog toga ustukne.
Mani se toga, ne radi to kod svakoga :)


Daleko od toga. Samo te potičem da razmisliš, na primeru iz ne tako davne prošlosti, kuda slična razmišljanja mogu da odvedu.

Inače, duboko sam ubeđen u to da je po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.

Naša kolektivna opsednutost Rusijom je u dubokom raskoraku sa načinom života koji vodimo.

Pomalo smo, počevši od mene, šizofreni po tom pitanju.

Zašto smo šizofreni ako volimo Ruse?


Nismo šizofreni zbog toga što volimo Ruse, nego zbog toga što volimo ono što nas je satralo. Rusi, koje volim odmah iza Srba, i mi smo još uvek taoci recidiva komunjarskog sistema koji u te dve zemlje vlada kako vlada.
Pitanje svih pitanja je, a većina nas ovde smo roditelji, želimo li svojoj deci život mladog Rusa, sa mogućnostima izbora, primanjima, perspektivama, ili im želimo život mladog zapadnjaka.

Ja nemam dilema pri odgovoru.

A imam veliki otklon prema sistemima u kojim se jedan čovek, ma ko da je on, diže na nivo polubožanstva.
nikvet pn nikvet pn 13:23 25.05.2022

Re: Jurassic Park

predatortz

po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.


Ово си у праву. А овде:

Naša kolektivna opsednutost Rusijom je u dubokom raskoraku


Удбашким унуцима на власти јасно је где су им корени и наслеђе па уз помоћ узапћених медија тај свој утисак приписују и народу.
softelectronics_e softelectronics_e 13:27 25.05.2022

Re: Jurassic Park

predatortz
softelectronics_e
predatortz

Razlika između toga mora da se uoči, osim u slučaju kad ti je stalo da oponenta u stavu proglasiš komunistom, a on zbog toga ustukne.
Mani se toga, ne radi to kod svakoga :)


Daleko od toga. Samo te potičem da razmisliš, na primeru iz ne tako davne prošlosti, kuda slična razmišljanja mogu da odvedu.

Inače, duboko sam ubeđen u to da je po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.

Naša kolektivna opsednutost Rusijom je u dubokom raskoraku sa načinom života koji vodimo.

Pomalo smo, počevši od mene, šizofreni po tom pitanju.

Zašto smo šizofreni ako volimo Ruse?


Nismo šizofreni zbog toga što volimo Ruse, nego zbog toga što volimo ono što nas je satralo. Rusi, koje volim odmah iza Srba, i mi smo još uvek taoci recidiva komunjarskog sistema koji u te dve zemlje vlada kako vlada.
Pitanje svih pitanja je, a većina nas ovde smo roditelji, želimo li svojoj deci život mladog Rusa, sa mogućnostima izbora, primanjima, perspektivama, ili im želimo život mladog zapadnjaka.

Ja nemam dilema pri odgovoru.

A imam veliki otklon prema sistemima u kojim se jedan čovek, ma ko da je on, diže na nivo polubožanstva.

Ništa to nije sporno.
Ali zašto je to bilo šta što pominješ u koliziji sa voljenjem Rusa?
angie01 angie01 13:36 25.05.2022

Re: Jurassic Park

po mentalitetu prosečan Srbin mnogo bliži zapadnom načinu razmišljanja.



Ово си у праву


cekaj, vi tvrdite da prosecni Srbin razmislja kao prosecni zapadnjak?...pa to je smesno,...mozda oni obrazovaniji-i to ne svi-, koji su putovali i ziveli i negde drugde, al to nije prosecan Srbnin.


Удбашким унуцима на власти јасно је где су им корени и наслеђе па уз помоћ узапћених медија тај свој утисак приписују и народу.


pa je l pricas ti sa ljudima,...samo iz onih dokumentarnih snimaka, gde novinar postavlja neka bejzik pitanja na random uzorku se vidi kako se ovde (nakaradno)razmislja,...pa po reakcijama na odredjene stvari, izborima,...ovde jedino neki protektorat da odgaji nove genearicje u normalnim uslovima, pa da onda one peruzmu stvar u svoje ruke,...inace nema nam pomoci.
pecaros pecaros 14:47 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
odnosno sve to na gomilu kada staviš je u suštini mali krug ljudi iz takozvane gradske ekipe,


ti potcenjujes onda recimo multinacionalnu Vojvodinu


Ili je ti precenjuješ. Multinacionalnost još postoji, ali su procenti vrlo tanki.

Evo sažetog izveštaja iz Novog Sada o upravo održanim izborima, a tako je već trideset godina:

Opozicione stranke imaju stabilnu većinu u središnjim delovima grada, dok koalicija oko Srpske napredne stranke ima prevlast u rubnim delovima Novog Sada i okolnim (sve kolonizovanim (prim. Pecaroš)) naseljima.


Tako su Novasađani imali radikalsku vlast i kad je nigde u Srbiji nije bilo. Inače, pošto je vlast u Beogradu, manjinske stranke se redovno priklanjaju pobedničkoj opciji, onoj istoj koja im je nudila sendvič za putovanje u jednom smeru, iz čisto oportunističkih razloga. Tako je uvek bilo.

Kako je bilo u godinama raspleta? Od tridesetak kolega s posla imao sam jednog normalnog koji je glasno zastupao neke civilizovane stavove. Jedan je prestao da mi se javlja u hodniku. Jedan deo kolega se nije izjašnjavao (pametno je ćutati u smutna vremena), a veći deo je bio otvoreno za Zlobu, uz argumente tipa "šta će nam autonomija, hoćemo li da pravimo državu?" ili "mogu Slovenci da idu, ali zemlja ostaje nama.", "šta će nam višejezični natpisi, ko ne zna državni jezik nek ide." "zašto Šiptari koriste svoje nazive za naselja?" i sve takve mudrolije. Atmosfera je bila takva da je moglo da koleginica šparta hodnicima sa rozetom prečnika petnaestak centimetara, sa vođinom slikom, i glasno komentariše - svi ćete vi nositi ovakav bedž!

Ispod prozora su se ceo dan motali kamioni (kancelarije su nam bile u sklopu ogromnog skladišta/hladnjače) sa vođinom slikom na šoferšajbni.

I tako...
angie01 angie01 14:57 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Evo sažetog izveštaja iz Novog Sada o upravo održanim izborima,


ja kazem-sada je tako,...da su u vecini,..a NS nije vise onaj isti od pre,...nije ni BGD.

isto sam pitala- ko je tacno devedesetih bio za rat,...i niko da mi kaze,...tvrdim da vecina nije bila za,...pa celo sranje se vestacki guralo onim mamlazima po stadionima sirom YU, koji su se drali onako kako im je nalozeno, a na obicna pitanja u smislu da razjasne u cemu je stvar, nisu znali da odgovore.
benedykt benedykt 14:58 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
odnosno sve to na gomilu kada staviš je u suštini mali krug ljudi iz takozvane gradske ekipe,


ti potcenjujes onda recimo multinacionalnu Vojvodinu,...takodje, tada je u BGDu studirala cela YU-ne mislim samo tu, nego nisu samo Beogradjani bili studenti BU,...u SSOJ su dolazili potpuni autsajderi, nesnadjeni na predavanjima, ispitima, a procentualno ekstremna manjina,...oni su jedino slusali sta im se kaze iz centrale,...ko je bio za rat?...pa svi normalni gradjani nisu, na front su se slali silom, kao "dobrovoljci" ili paravojska, sastavljena od raznih krimosa i sumnjivih tipova,...ta neka cetnicka ekipa je izronila iz navodne odbrane YU u fakat osvajacki rat,...ko je pre devedesetih ikada cuo za nacose i njihove aspiracije,...ti karadzici, maldici su pre celog sranja, bili komunisticki kadrovi.


plus je Ibarska malčice sišla do centra grada i onda smo tu gde danas jesmo…


pa nije ibarska ta koja zighajluje i crta zlocince po fasadama.

Iz iste te multinacionalne Vojvodine su mi sećanja na primer potpuno drugačija nego iz Niša a sve to u roku od tipa deset dana jedno od drugoga. U Vojvodini su nas bukvalno na rukama nosili kada bi shvatili da smo iz opozicione ekipe i to ne samo Novi Sad ili Subotica, već npr Mali Iđoš i takva neka mesta. Ibarska je polako ali sigurno sišla do centra grada, odnosno ono što je nama tada pre trideset godina bilo bukvalno nezamislivo sada je sasvim normalno. Tada je ona budaletina Šešelj mogla da okupi jedno par stotina svojih čobana u gradu, a sada su njegovi učenici gospodari cele zemlje uključujući tu i Beograd. Ne vredi, došli divlji i oterali pitome, odnosno umesto da mi nametnemo njima neke svoje vrednosti, desilo se potpuno suprotno…
angie01 angie01 15:08 25.05.2022

Re: Jurassic Park

došli divlji i oterali pitome, odnosno umesto da mi nametnemo njima neke svoje vrednosti, desilo se potpuno suprotno


jeste, al ne sa Ibarske.
pecaros pecaros 15:21 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
Evo sažetog izveštaja iz Novog Sada o upravo održanim izborima,


ja kazem-sada je tako,...da su u vecini,..a NS nije vise onaj isti od pre,...nije ni BGD.

isto sam pitala- ko je tacno devedesetih bio za rat,...i niko da mi kaze,...


A ja ti kažem da su i tada bili u većini, mada si u pravu da se u međuvremenu stanje pogoršalo. Na prvim izborima Novi Sad je dobio SPS gradonačelnika.

Ko je bio za rat? Da si nekoga pitala da li je za rat, niko ti ne bi rekao da jeste. Ako izuzmemo da je vođa indirektno najavio takvu mogućnost, a masa ga histerično podržala. Lično mislim da većina naroda nije bila svesna da će politika koja se vodila rezultirati sukobima, pa se onda iznenadila. No, neznanje nije opravdanje.
ecce-florian ecce-florian 15:40 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
došli divlji i oterali pitome, odnosno umesto da mi nametnemo njima neke svoje vrednosti, desilo se potpuno suprotno


jeste, al ne sa Ibarske.

yap

ajd malo da podignemo nivo na akademski ( situacija izmice kontroli)

npr meni se svidŽaju neke argumentacije Časlava Koprivice o " velikom inkvizitoru" ( jedan nešto stariji rad 2018-19 ako se ne varam "Savremena ćitanja velikog inkvizitora.

tu, a budući, da je ovo blog gde je jezik sredstvo jelte, ima i njegovih tekstova o Žižeku i Lakanu ( znak, jezik i sl


da , za ove radikalnije ima ono o "večnoj čežnji za Evropom...

ajde bre , to što ste nacionalisti ne znači da treba da stalno ponavljate kao zombiji. dajte i nešto novo. Neki od argumenata Časlava su meni npr skroz ok za razliku od ovih "tlapnji" ( povuko me milanov zrak, izvinavam se) na blogu ( ovo je spirin kopirajt "... mi kažemo ostrvo oni kažu otok, milisave vodi ga u potok..." thx Spiridon)

gorespomenuti Časlav ima inače i druga (meni interesentnija razmatranja o znaku označenom i jeziku ) ali pitanje je da li govorimo isti jezik. no bilo bi zgodno da se razumemo, evo jedan ( redji) milan iz arhive. o znaku



što bi reko naduvani miš kad slon stane iznad njega i napravi senku ,"sklonite se sivi oblaci"

nego davno nije bilo kome su komunisti 45 oduzeli.......

a sto se mora tiče, eno , pravi nacionalsita , Orban, lepo reko da im nije oduzeto more da bi oni mogli da kupe naftu i gas od amera, a ovi nasi na blogu objasnjavaju da koji će q srbi na rvackom moru. Valjda je bolje da idemo kod palme, jbg

neču

vodi me na jadransko more



jeeee

ferceram skoro ko kadgod. , evo voja sa milanom ispod :)






angie01 angie01 18:26 25.05.2022

Re: Jurassic Park

a masa ga histerično podržala


koja masa je histericno podrzala-demonstrirala je protiv...spomenka sovic je citala neke lazne vesti na dnevniku, po kojima nismo u ratu, kada je vec Vukovar licio na Bejrut, dok su skupljali "dobrovoljce" i trpali ih u kamione koji su vodili na front.
angie01 angie01 18:35 25.05.2022

Re: Jurassic Park

cvetko super ti slika-neki ruso/magrit fazon,...ko je autor?
angie01 angie01 19:53 25.05.2022

Re: Jurassic Park

solo, smanji barem tog smajlija.


edit-obrisala sam ti komentar, da mi ne iskace ogromni smajli koji se kezi svakomalo.
pecaros pecaros 20:08 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
a masa ga histerično podržala


koja masa je histericno podrzala-demonstrirala je protiv...spomenka sovic je citala neke lazne vesti na dnevniku, po kojima nismo u ratu, kada je vec Vukovar licio na Bejrut, dok su skupljali "dobrovoljce" i trpali ih u kamione koji su vodili na front.


Suviše široko zahvataš. Gde je to "vođa indirektno najavio takvu mogućnost (mogućnost oružanih sukoba), a masa ga histerično podržala"?

Na Gazimestanu, pred milion ljudi, 1989. Nema tu još značajne opozicije, a Vukovar se i ne nazire. A kasnija "gibanja" je lepo objasnio Colin_bgd u svojem komentaru negde gore.

Ali, slutim na šta ti ciljaš - na pojavu otvorenog fašizma u Srbiji, kojeg u ono vreme nije bilo. Mislim da to ovaj poredak otvoreno neguje i promoviše na sve načine, delimično i revizijom nastavnog programa. A tu je i demokratski pristup Internetu gde svako sebi bira informacije, ali, nažalost, i "informacije". Verujem da dosta tih mladih ljudi fašizam shvata samo kao slobodu da se istetovira i da na ulici prebije nekoga ko mu se ne sviđa.
ecce-florian ecce-florian 20:18 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
cvetko super ti slika-neki ruso/magrit fazon,...ko je autor?

vojo stanc herceg novi

slikar
i
jedrilicar ( rambo kupio pre neku godinu njegovu brodicu)
evo voja kako voyi andrica u gorepomenutoj i pred trafikom





ima neka anegdota (mozda bi u ovom casu i na ovakvom mestu /tvom postu sa ovim posetiocima bila primeren, cak ju je i kusturica svojevremeno citiraO) da je mica opovic svojevremeno hteo da kupi neku sliku voja , pa je ovaj odbio da mu proda ali ponudio da dodje kod njega pa da naslika svoju

nisam namerno kacio njegove slike sa brodicama, ova sa kaficom mi jem ok, kao i ovaj par * DOLE DESNO . Ne mogu da je nadjem trenutno na naetu, pa evo sa jos tri ( izlozba kotor 2014)


izvini za format, namerno nisam samnjim , greota, lepe slike
gvozden1 gvozden1 20:33 25.05.2022

Re: Jurassic Park

To dovodi do toga da Duma odbacuje sve zakonske predloge koje od Cara naimenovana vlada dostavlja, pa onda dolazi do neke vrste prevrata, raspuštanja Dume i izmene izbornih zakona tako da favorizuju vlasti drage partije tj onemogućavaju socijaliste-komuniste da ponove svoj uspeh.

Čini mi se da si izostavio najvažniji detalj, izbore koje je Lenjin raspisao posle revolucije, posle preuzimanja vlasti upadanjem u (napušten) dvorac, i koje je izgubio, imao je 24 posto, Eseri, Kerenski, ga je potukao.

Lenjin odbija da prizna rezultate izbora, insistira na prekidu rata i prijateljstvu sa Nemcima, i tada, i zbog toga kreće građanski rat.

Na drugoj strani, u Nemačkoj, Hitler apsolutno legalnim putem dolazi na vlast, mandat dobija od onoga ko ima pravo da deli mandate, iako, u pravu si tu, nije dobio zato što je bio najveći, ali jeste ga dobio legalno, demokratskom procedurom.
Za razliku od Lenjina u Rusiji.

Ogromna je razlika ako neko odbije da prizna rezultate izbora, uđe u rat i u ratu osvoji vlast, ili kad neko po demokratskom proceduri preuzme vlast.


Pod tri, današnja Rusija je najobičnija diktatura,


A što je to za Srbiju bitno?
Današnja Rusija sigurno nije poput SSSRa da ogranke svoje vlasti formira u Srbiji, nema u Srbiji ogranka Putinove Jedinstvene Rusije, kao što je postojao ogranak Staljinove stranke.

Dok je to tako, stanje u Rusiji je stvar Rusa, a Srbija treba da ceni kakav je odnos Rusije prema njoj, a ne kakva je Rusija iznutra.

Ogovaranje Rusije na taj način (jesu demokratija, nisu demokratija) je možda najbolji dokaz da rusofobi ne mogu da nađu ništa ozbiljnije što bi zamerili ruskom odnosu prema nama, nego spadaju na to, e oni nisu demokratija.
Šta nas briga jesu li ili nisu, neka oni o tome većaju.

Ili, ako je bitno da li je neko demokratski društvo, hajd onda odmah da prekidamo odnose sa Kinom, SA i još pola sveta.

Možda bi mogli i odnose sa Amerima da preispitamo jer i tamo demokratija debelo klima.

To su naivne stvari, poput one koje kažu da prekidamo sa Rusijom jer nam se nije dopao neki njen postupak pre sto pedeset godina, i samo njoj to da pamtimo, svima drugima sve da zaboravimo i oprostimo.

To nije politika, to su gluposti

mlatisa mlatisa 20:51 25.05.2022

Re: Jurassic Park

... kako nas, kako udbaši, tako i tvoji, ...


Да ли су то два различита ентитета?
mlatisa mlatisa 21:01 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Hitler nije u suštini dobio, već je morao da ide u postizbornu koaliciju da bi mogao da ostvari natpolovičnu većinu u Rajhstagu. Samo godinu dana posle umire isti onaj Hindenburg koji ga je na izborima 1932. potukao do nogu, te on postaje neprikosnoveni Führer a izbori u Nemačkoj bivaju ukinuti. U prevodu, i u Nemačkoj je prvo došla diktatura pa stepen sveopštog obožavanja diktatora.


Нешто ми ово познато?

Уосталом, Асанжа треба ослободити!
angie01 angie01 21:29 25.05.2022

Re: Jurassic Park

pa znam Voju Stanica, mislim njegov rad,...ovu nisam prepoznala kao njegovu, nikada je nisam pre videla,...znam i njegove brodice i one sto imaju Djordjo de Kiriko elemente i manir,...prvi put sam videla njegove slike u Sebastijanu u Dubrovniku.
gvozden1 gvozden1 21:29 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Samo te potičem da razmisliš, na primeru iz ne tako davne prošlosti, kuda slična razmišljanja mogu da odvedu.

Mogu da odvedu u stvaranje Srbije, jer u to su i odveli.
Bez toga Srbije ne bi najverovatnije bilo.

Jedan detalj, pominjan je često Jovan Ristić i Berlinski kongres, kao dokazi koristi za Srbiju od okretanja zapadu.

Ali tu se uglavnom tendenciozno (a neko i iz neznanja) izostavljaju važne stvari, a to su...

Saglasnost za to što smo tad dobili, granice i nezavisnost, smo zapadu debelo platili (pristajanjem na njihove ultimatume) a od RUsije smo saglasnost za to isto dobili skoro džabe.

Izostavlja se da je upravo Ristić insistirao, ponavljam, insistirao, da se Rusija sa tim saglasi, a ne da se preglasa ili da se primora na to.
I da je baš on insistirao da Srbija sa Rusijom MORA da ostane u prijateljskim odnosima.




Naša kolektivna opsednutost Rusijom

Sama činjenica da koristiš apsolutno pogrešan izraz, opsednutost, govori u prilog tvrdnji da nema jačih argumenata za okretanje leđa Rusiji i pridruživanja bloku koji je protiv nje.
Kad argumenti postoje oni se navedu, i budu sasvim dovoljni i bez tih jakih reči koje treba da popune nedostatak nečeg validnog.

Da bi se Srbija okrenula protiv Rusije ona mora time nešto da dobije, mora da ima razlog i motiv za to, to je valjda nesporno.

Često pitam, a nisam još pročitao odgovor, koji su razlozi za.

Tj Srbija sutra uvede sankcije Rusiji i prekosutra dobija... ŠTA?

Opsednutosti nema, ali možda postoji ono što se zove kolektivno pamćenje, pa kolektiv pamti ko ga jeste a ko ga nije tukao, ucenjivao, klao, razarao, pa je većinski na strani onoga ko mu nikad to nije radio, i za koga su male šanse da mu ikad uradi, a ne za onoga ko ga uvek, pa i tu skoro bombardovao, i niko se ne sme zakleti da neće opet.

A možda je narod glup pa ne shvata, a mi pametni pa ne grešimo.
gvozden1 gvozden1 21:48 25.05.2022

Re: Jurassic Park


Sta bi bilo kulturoloski istocno kod Srba? Obrati paznju, to mora biti nesto sto Bugari ili Grci recimo nemaju. Jer ako su i oni melezi - po ovoj tvojoj podeli - a opredelili su se za Zapad onda ta tvoja podela nema nikakvu upotrebnu vrednost.

Moglo bi se o ovome, recimo na temu da li su Bugari zaista izjednačeni sa Nemcima po statusu iako su formalno i jedni i drugi u EU.

Čak i da izostavio i zvanične naznake o podvajanju same EU na zemlje prvog drugog i ostalih redova, hajde da iznesemo sopstveni osećaj, da li su Bugari zapadnjaci koliko i Francuzi.

Ali dobro, ako umesto kulturološki, stavimo reč politički, onda za poziciju Srbije na međi ima itekako jasnih dokaza.

Sa ruske strane zazor od zapadnog elementa kod Srba pa otud velika Bugarska a ne velika Srbija, otud strah od ustava u Srbiji (otklon od ustavobranitelja) a sa zapadne strane zazor od istočnog elemenata u Srbiji pa otud sve što su nam uradili (da nabrajam?)

Ignorisati stvarnost i praviti se da su Bugari isto što i Englezi, Srbi isto što i Francuzi, da je sve to zapad, se može.
Ako je nekome tako lakše.
predatortz predatortz 21:49 25.05.2022

Re: Jurassic Park


A možda je narod glup pa ne shvata, a mi pametni pa ne grešimo.


Ko će ga znati. Sve pozitivno što si naveo, tiče se carske Rusije.
Od sovjetske nam je došlo mnogo toga lošeg. Kad analiziraš, možda i najveće zlo u našoj istoriji. Jer, ni jedno prethodno nije ubilo u pojam narod, izdelilo ga da ide brat na brata, odrodilo, rasrbilo, unizilo, kao to zlo. I trebilo ga nemilosrdno.

E sad, pitanje je kako kome izgleda današnja Rusija.
Meni na carsku ne liči mnogo.
angie01 angie01 21:51 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Na Gazimestanu, pred milion ljudi, 1989.


pa to je bilo cist demagoski cirkus ocvrscavanja novonastalog kulta licnosti, gde je mmilosevic, iako nije bio nacionalista, pronasao infuziju kojom treba da truje, koristeci pri tom lozenju i Kosovski mit, plus spc koji se konacno pojavio kao pridrzivac, kako to vec biva korz istoriju u takvim smitnim idejama,...al to nije odgovor na pitanje, ti mi kazes kako je lozio masu, a ne ko je bio za rat.
gvozden1 gvozden1 21:53 25.05.2022

Re: Jurassic Park


E sad, pitanje je kako kome izgleda današnja Rusija.
Meni na carsku ne liči mnogo.

Sovjetskog saveza nema, Rusije ima.
Jednostavna činjenica.

Srbija kaže šta joj je interes Rusija kaže, dobro, glasaćemo za to, ili, dobro, stavićemo veto da to ne prođe.

To se zove saveznik.
Valjda?
predatortz predatortz 21:56 25.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1

E sad, pitanje je kako kome izgleda današnja Rusija.
Meni na carsku ne liči mnogo.

Sovjetskog saveza nema, Rusije ima.
Jednostavna činjenica.

Srbija kaže šta joj je interes Rusija kaže, dobro, glasaćemo za to, ili, dobro, stavićemo veto da to ne prođe.

To se zove saveznik.
Valjda?


A onda Rusija kaže vi ste to uradili na Kosovu, pa možemo i mi.
Pa devedesetih proda S300 Hrvatima.
Pa, prizna Hrvatsku i Bosnu bez da trepne.
Pa se dotakne Azova i uporedi sa VRS, ono ako ih ne sprečimo biće još Srebrenica, morali smo da se takve stvari ne ponavljaju...

cmix909 cmix909 21:57 25.05.2022

Re: Jurassic Park

ecce-florian
... ova sa kaficom mi jem ok...

Ta dole levo je najbolja. Steta sto jos vise ne lici na Pola Delvoa.
angie01 angie01 22:19 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Steta sto jos vise ne lici na Pola Delvoa.


pa iskreno, vise lici na de Kirika i Magrita-hehe, nisam puno pogresila-nego na Delvoa, iako je i on nadrealista, ali mnogo mekseg izraza.
gvozden1 gvozden1 22:19 25.05.2022

Re: Jurassic Park


A onda Rusija kaže vi ste to uradili na Kosovu, pa možemo i mi.

I šta to ide na štetu Srbiji?

Srbija je ta koja je podvlačila da će slučaj Kosovo biti presedan na koji će se i drugi pozivati, i evo Rusija to sad potvrđuje.
Potvrđuje, dakle, ono što je Srbija govorila.

Ili, zamisli da se pojavi dvadeset takvih slučajeva u svetu, i da svi kažu, kad može Srbija da se cepa onda mogu svi.
Da li bi to išlo u prilog Srbiji ili onima koji su je pocepali?
Pa Srbiji naravno.

Na drugom kraju je da slučaj cepanja Srbije ostane stvarno "sui generis" da ostane da se samo Srbiji smeju cepati granice i nikom više.

Šta je za nas bolje?
Pa se dotakne Azova i uporedi sa VRS, ono ako ih ne sprečimo biće još Srebrenica, morali smo da se takve stvari ne ponavljaju...


Pa?
Da li se u Srebrenici desio zločin koji je postao sinonim za veliki zločin?
Jeste.
Ono što je Srbima važno je da se to ne zove genocidom, a ne da se zatašaka i ne pominje.

A upravo Rusija je ta koja je sprečila one kojima mi valjda treba da se pridružimo protiv Rusije, da nam to prilepe.

I sad imamo čudnu situaciju, Rusiji zameramo i pominjanje Srebrenice, a zaboravljamo njen veto baš oko Srebrenice, a predlažemo da se pridružimo i ne zameramo onima koji Srebrenicu zovu genocidom, i koji se trude da ozvaniči Srbe kao genocidne.

Ako je odnos prema Srebrenici kriterijum , pa tek tu ne bi smelo da ima dileme koga Srbija treba da podrži.
Sigurno ne zapad.
Pa devedesetih proda S300 Hrvatima

Devedesete Rusija nije bila srpski saveznik, a zapad?

Opet ne dvostruki, nego neverovatno nerazumni aršini.

I da ne ulazimo u stanje u samoj Rusiji i razloge za to, samo ta jednostavna stvar, ako nekome sudimo po devedesetim, hajd onda svima.

pecaros pecaros 22:23 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
al to nije odgovor na pitanje, ti mi kazes kako je lozio masu, a ne ko je bio za rat.


Jeste bio odgovor na pitanje, bolje od ovog ne mogu:

Ko je bio za rat? Da si nekoga pitala da li je za rat, niko ti ne bi rekao da jeste. Ako izuzmemo da je vođa indirektno najavio takvu mogućnost, a masa ga histerično podržala. Lično mislim da većina naroda nije bila svesna da će politika koja se vodila rezultirati sukobima, pa se onda iznenadila. No, neznanje nije opravdanje.


Nema ni danas političke snage koja zagovara rat, osim ovih što zighajluju, ali nisam siguran da li oni uopšte znaju šta hoće i da li su više za rat nego razni tadašnji beli orlovi i Dušani silni?
angie01 angie01 22:29 25.05.2022

Re: Jurassic Park

Nema ni danas političke snage koja zagovara rat, osim ovih što zighajluju, ali nisam siguran da li oni uopšte znaju šta hoće i da li su više za rat nego razni tadašnji beli orlovi i Dušani silni?


pa nekada nisi po ulici mogao da vidis krimose-koji su posle regrutovani u te paravojske da pljackaju i odradjuju sta treba,..danas mozes random da pitas stanovnike sva sporna pitanja i ladno ce da Srbuju iako su zbog istog nahebali i zive nikada gore.


edit:

ILI RECIMO... godisnjica
pecaros pecaros 22:46 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
danas mozes random da pitas stanovnike sva sporna pitanja i ladno ce da Srbuju iako su zbog istog nahebali i zive nikada gore.

Da budem iskren, slabo zalazim u grad - samo da pazarim i da odradim nešto što ne mogu on line, pa se ne mešam sa narodom. Ako je tako kao što kažeš, utoliko gore za Srbiju.

Inače, kao što sam napisao, mišljenja sam da ovde pameti nema još od Zlobinih vremena, tako da sam rutinski izlazio na izbore, glasao za građanske opcije unapred osuđene na tavorenje i nikakvih iluzija nisam imao. Ni petog oktobra se nisam uzbuđavao - sama činjenica da se potura nacionalista (da ne kažem potuljeni fašista) mi je govorila da se agonija produžava do daljnjeg.
angie01 angie01 22:51 25.05.2022

Re: Jurassic Park

mišljenja sam da ovde pameti nema još od Zlobinih vremena,


pa od zlobinog, on je sve i zakuvao,doduse, ne sam,...jedino sto na pocetku, narod nije kapirao sta se desava,...a sada posle svega, sa sve racunom, na kome se sve lepo vidi, ako bas nisi znao sta si platio i zasto, jos prica gluposti.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:31 25.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01

cekaj, vi tvrdite da prosecni Srbin razmislja kao prosecni zapadnjak?...pa to je smesno,...mozda oni obrazovaniji-i to ne svi-, koji su putovali i ziveli i negde drugde, al to nije prosecan Srbnin.

Mislim da je ova tvoja tvrdnja tačna.
Takođe mislim da Ruse i Srbe puno više povezuje pravoslavlje nego komunizam koji se ipak najbolje primio u pravoslavnim zemljama.


angie01 angie01 08:54 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Takođe mislim da Ruse i Srbe puno više povezuje pravoslavlje nego komunizam koji se ipak najbolje primio u pravoslavnim zemljama.


cika kamilo, koji si ti demagog-hardcore,...kakvo bre pravoslavlje, pa veci deo dvadesetog veka je bio u prilicnom delu Evrope -pa i pravoslavnim zemljama-pod torturom Varsavskog pakta u orkestraciji Ruskog vrha,...kod nas takvog komunizma nije bilo ni u tragovima,...dok se raja pravoslavlja masovno odricala, jer je bilo profitabilnije.

ovo sada mrsomudjenje cetnika vezano za cistu agresiju Rusije na Ukrainu, je samo prepoznavanje istih aspiracija i metoda da se one ostvare....nema tu puno prostora za natezanje,...zapad normalno uskace sa svojim interesima...pri cemu je NATO i ustanovljen da spreci sirenje Rusije Evropom,...i da zaustavi eventualni treci pokusaj Nemacke da pokori Evropu.


meni je pravo pitanje, a gde je tu ljudskost kod komentatora,...pa majkumu, nisu ni gradjani Rusije svi u fazonu vrhuske zemlje,-vecina, ona koja ne pripada oligarhiji, su samo zrtve na razne nacine- kao sto ni Srbi nisu bili za rat-mislim na obican narod, koji je samo platio cenu.

majcica Rusija je najvise vezana za nas azilom koji pruza raznim smutljivcima i bankovnim racunima na kojima se cuvaju pare iznesene odavde.
benedykt benedykt 09:02 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gedza.73
U prevodu, cela ta priča o tome da su komunisti Rusima nametnuti

bi imala neku podlogu da je današnja Rusija raskrstila sa komunističkim obeležjima i komunistima koji su radili na štetu Rusije. Upravo ih Rusi sami rehabilituju i vraćaju im spomenike.

Baš ovih dana stvaraju nov pionirski pokret. Poptuno isto kao u komunizmu. Navodno inicijativa potekla 'odozdo', od devojčice iz Luganska, predsednik Vladimir Putin podržao kao i Sergej Aksenov, premijer Krima (onaj što je delio zahvalnice ruskim nacistima) i mnogi ruski funkcioneri.

Predsednik državne Dume izjavio kako treba analizirati komunistički pionirski pokret i iz njega izvući iskustva i osnove za razvoj.

Sve potpuno tačno, odnosno bukvalno sam ostao bez teksta kada sam čuo pre par dana tu vest sa ponovnim stvaranjem pionirske organizacije. Nažalost, ljudi u Srbiji prosto ne prate u dovoljnoj meri šta se zaista dešava u Rusiji, jer su prvenstveno zaslepljeni svojim negativnim odnosom prema Zapadu a takođe sve što znaju o Putinu i njegovoj vlasti u suštini potiče od kremaljske propagande, kojoj bukvalno nema ravne u svetu kada je količina najbesramnijih laži u pitanju.
Kult Staljina se ponovo vratio zahvaljujući filmovima, serijama, pseudo-istorijskim knjigama ili pozorišnim predstavama, odnosno cela Rusija već godinama živi u psihozi, pošto im se sa jedne strane dan i noć priča kako Zapad želi da ih napadne, kako ima ta grandiozna zavera samo protiv njih usmerena, kako su oko njih svi nacisti, odnosno sve to se dodatno filuje sa konstantnim medijskim orgijanjem na temu 2. Svetskog rata i kako se Rusija tada žrtvovala i spasila ceo svet. Svaka priča o paktu Ribentrop-Molotov je od skora i zakonski sankcionisana, odnosno za bilo kakvo pominjanje toga van dozvoljenog konteksta o mudrom Staljinu koji je jedino želeo da dobije na vremenu, se ide u zatvor.
Inače, to ispitivanje javnog mnjenja o Staljinu tj o SSSR-u se radi na godišnjem nivou, i svake godine su rezultati sve porazniji tj sve je veći procenat onih koji smatraju da je Staljin bio jedan genije a SSSR zemlja iz snova. Pre mesec i kusur dana se u ubedljivo najpopularnijoj političkoj emisiji kod Solovjova okupila neka standardna ekipa koja je uključivala i šeficu Russia Today tj Margaritu Simonjan. Evo, ovde može da se pogleda segment iz emisije, sa sve engleskim titlovima, u kome ona objašnjava da je cenzura neophodna, da se ona sa ponosom seća vremena kada je bila mali pionir sa crvenom maramom i da Rusija a posebno sada mora da ide u tom (SSSR) pravcu tj da je neophodno izmeniti kako informacionu tako i kulturnu politiku u tom smeru, odnosno da je prvi korak ka tome da se u Ustav napiše kako je cenzura poželjna…

angie01 angie01 09:11 26.05.2022

Re: Jurassic Park


Sve potpuno tačno, odnosno bukvalno sam ostao bez teksta kada sam čuo



...evo, desilo se, dala sam ti preporuku

ja ne mogu da shvatim da ljudi baljezgaju bez bilo kakvih info,...po celom svetu Rusi koji su uspeli da pobegnu na razne cudne nacine, pricaju istu, nimalo simpa pricu.
gvozden1 gvozden1 09:40 26.05.2022

Re: Jurassic Park

odnosno bukvalno sam ostao bez teksta kada sam čuo pre par dana tu vest sa ponovnim stvaranjem pionirske organizacije

A što se ti potresaš oko toga?

Žao ti Rusa?
Što, voliš ih najviše na svetu.
Što baš njih, eno i Kinezi pod diktaturom, i severnokorejci, arapski svet, Južna Amerika, što si baš Ruse izabrao da njih najviše žališ?

Ustvari, dajte, nije lepo to što radite, jasno je da vas boli za to kako Rusi žive, kao i mene uostalom, velika su nacija, dovoljno velika da se sama o sebi stara, pa baš neumesno zvuči kad se neko iz Srbijice brine za demokratiju u Rusiji.

Kažite bre ljudi otvoreno šta vam je na dušu, nemojte se kriti iza brige za demokratiju u Rusiji.
vcucko vcucko 10:04 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01

Sve potpuno tačno, odnosno bukvalno sam ostao bez teksta kada sam čuo



...evo, desilo se, dala sam ti preporuku

ja ne mogu da shvatim da ljudi baljezgaju bez bilo kakvih info,...po celom svetu Rusi koji su uspeli da pobegnu na razne cudne nacine, pricaju istu, nimalo simpa pricu.

Da pobegnu?!

Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje...
gedza.73 gedza.73 10:09 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Inače, to ispitivanje javnog mnjenja o Staljinu tj o SSSR-u se radi na godišnjem nivou, i svake godine su rezultati sve porazniji tj sve je veći procenat onih koji smatraju da je Staljin bio jedan genije a SSSR zemlja iz snova.

A onda mi tvrdimo kako je Rusima nametnut komunizam kojim su oštećeni iako su oni najglasniji u očuvanju tekovina tog istog komunizma pa u ruskim oblastima po Ukrajini vraćaju spomenike Lenjina a ovamo krenuli vojskom da 'dekomunizuju' tu istu Ukrajinu.
da se ona sa ponosom seća vremena kada je bila mali pionir sa crvenom maramom i da Rusija a posebno sada mora da ide u tom SSSR pravcu tj da je neophodno izmeniti kako informacionu tako i kulturnu politiku u tom smeru

Zato ta rusofilska politika i ima toliku podršku u Srbiji. Podsvesno reaguju na usađen način ponašanja. Više vole da budu pioniri
angie01 angie01 10:13 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje...


izvini, a kako ti mislis da neko moze da ode bilo gde drugde da zivi?...ne mislim sada-kada su zemlje EU, Velika britanija, USA, Kanada zatvorile mogucnost leta iz Rusije, pa Rusi beze u Gruziju, Tursku i Azijske zemlje koje primaju izbeglice-jer su sada to, izbeglice i gde im vize nisu potrebne,....pa beze strucnjaci, umetnici, obicni ljudi,...sa sve vezanim trakama sa bojama Ukrainske zastave oko ruke.
nikvet pn nikvet pn 10:19 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Између нациста и комуниста бирај или у свет бегај...
gvozden1 gvozden1 10:53 26.05.2022

Re: Jurassic Park


A onda mi tvrdimo kako je Rusima nametnut komunizam

Kad mali Perica misli.
Tvrdi ono nešto.

Alo bre, ej, to se nauči, to se pročita, ne tvrdi se ovo ili ono.

Jel raspisao izbore, jeste, jel izgubio, jeste, jel rekao, ne priznajem izbore, ja sam vlast, jeste.

I?

Nije nametnut?

Slika knjige pa misli da nešto zna.
Čitaj ono jebote, ako išta u BIBLIOTECI ima van Agate Kristi.
gvozden1 gvozden1 11:07 26.05.2022

Re: Jurassic Park


Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje..

Tako im saopštio Zelenski, a on im je sad guru.

Vidim neki san ga proglasili i za nekog najmoćnijeg čoveka na svetu!
Zelenski, koji kmeči i traži, samo traži, daj para, daj oružja, ja nemam ništa, daj, daj, najmoćniji?

Rusi mu istamburaše državu, a on moćan.

Razumem što stvarno moćni ljudi poturaju mamlaza da se ludači, oni sigurno imaju razlog za to, al ne razumem ove što se primaju na pajaca narkosa.

Juče vidim ljut na Kisindžera što ovaj razmišlja i o ruskim interesima, kaže da oni nisu bitni, da njih ne treba uzimati u obzir.

Pa ako je tako, majstore, ako nećeš ti da ih uzmeš u obzir uzeće ih oni sami.

A onda ti sledi, majstore, ovo što si dobio.
vcucko vcucko 11:34 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje...


izvini, a kako ti mislis da neko moze da ode bilo gde drugde da zivi?...ne mislim sada

Može da se iseli, redovnom procedurom, kao i svako na ovom svetu. Sem možda iz Severne Koreje. Kao što se ljudi iseljavaju iz Srbije, Pakistana ili Dominikanske Republike, svejedno.

To "da pobegnu" implicira da im neko brani da odu, da im je zakonom zabranjeno da napuste zemlju kao što je bilo do pre 30 godina. Da ilegalno beže preko granice. Što je glupost. Pre će biti da neko iz vlasti ako ne kaže onda pomisli "super, jedna usta manje" nego što će da im brani.
vcucko vcucko 11:39 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01

pa beze strucnjaci, umetnici, obicni ljudi,...sa sve vezanim trakama sa bojama Ukrainske zastave oko ruke.

Ovo obaška.

Ne sumnjam da bi se i u Srbiji našlo ne malo skotina koji bi otišli u Hrvatsku u majici sa slikom prepodobnog fra Majstorovića - Filipovića, samo kad bi neko tamo bio dovoljno lud da im za to ponudi neke pare.

Samo ne vidim šta to dokazuje, sem da su oni džukele.
gedza.73 gedza.73 11:42 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1
interesima, kaže da oni nisu bitni, da njih ne treba uzimati u obzir.
Pa ako je tako, majstore, ako nećeš ti da ih uzmeš u obzir uzeće ih oni sami.
A onda ti sledi, majstore, ovo što si dobio.


vcucko vcucko 11:44 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1

Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje..

Tako im saopštio Zelenski, a on im je sad guru.

Vidim neki san ga proglasili i za nekog najmoćnijeg čoveka na svetu!
Zelenski, koji kmeči i traži, samo traži, daj para, daj oružja, ja nemam ništa, daj, daj, najmoćniji?

Rusi mu istamburaše državu, a on moćan.

Razumem što stvarno moćni ljudi poturaju mamlaza da se ludači, oni sigurno imaju razlog za to, al ne razumem ove što se primaju na pajaca narkosa.

Juče vidim ljut na Kisindžera što ovaj razmišlja i o ruskim interesima, kaže da oni nisu bitni, da njih ne treba uzimati u obzir.

Pa ako je tako, majstore, ako nećeš ti da ih uzmeš u obzir uzeće ih oni sami.

A onda ti sledi, majstore, ovo što si dobio.

Nego, jesi li ti od elenskog zatražio odobrenje za današnji ručak? Nemo' da čuju ovi Gauleiter-i sa bloga. Da si bez njegovog ćitaba prošvercovao neke nogice ili kelerabu.

Omastićeš ti pesak u Guantanamu, vidim ja...
vcucko vcucko 11:56 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gedza.73
gvozden1
interesima, kaže da oni nisu bitni, da njih ne treba uzimati u obzir.
Pa ako je tako, majstore, ako nećeš ti da ih uzmeš u obzir uzeće ih oni sami.
A onda ti sledi, majstore, ovo što si dobio.



Da. I?
gedza.73 gedza.73 12:11 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Da. I?

Nisam ništa rek'o. Da ne bude kako kmečimo.
Vladimir Putin: Gospodine generalni sekretaru, što se tiče invazije, dobro sam upućen u dokumente Međunarodnog suda o situaciji na Kosovu. U stvari, i sam sam ih čitao. Dobro se sećam odluke Međunarodnog suda u kojoj se kaže da, kada ispunjava svoje pravo na samoopredeljenje, teritorija u okviru bilo koje države ne mora da traži dozvolu od centralne vlade zemlje da bi proglasila svoj suverenitet.

Ako je tako, republike Donbasa, Donjecka Narodna Republika i Luganska Narodna Republika, mogu da uživaju isto pravo bez traženja dozvole od centralne vlade Ukrajine i da proglase svoj suverenitet, pošto je presedan stvoren.


E sad lako je Rusima. Oni ne samo da imaju najsavremenije naoružanje, Ruse koji su naučili gladni da ratuju, Saramata nego i Tesline 'Zrake smrti' koji dezintegrišu objekte i neprijateljsku živu silu (na Hepiju par stručnjaka pričali o tome kako je Rusija razvila još pedesetih godina iy Teslinih tajnih arhiva kao i da su po Sibiru testirali energentske kugle poput onih što se pojavljuju u knjigama epske fantastike)

gvozden1 gvozden1 12:11 26.05.2022

Re: Jurassic Park


Nego, jesi li ti od elenskog zatražio odobrenje za današnji ručak? Nemo' da čuju ovi Gauleiter-i sa bloga. Da si bez njegovog ćitaba prošvercovao neke nogice ili kelerabu.

Omastićeš ti pesak u Guantanamu, vidim ja...

Kako je krenulo, i dotle bi došlo.
Ali izgleda da je već mnogima prešao preko glave, već se čuju glasovi koji kažu, mali, preterao si, nisi ti niko i ništa, a tek nisi neko ko treba za sve da se pita.

I stvarno, pojavi se čovek niotkuda, pajac i cirkuzant, i postane moralna vertikala.

Pa ne može to dugo da traje, nema tu štofa za istorijsku ličnost.

Sve što može da očekuje je Nobel za mir (što da ne i on) i posle sledi đubrište.

I, valjda, kajanje ovih što si se naprimali na pajaca.
bata_nimbus bata_nimbus 12:24 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
Ko im brani da idu bilo gde, o čemu pričaš. Kakvo bežanje...


izvini, a kako ti mislis da neko moze da ode bilo gde drugde da zivi?...ne mislim sada-kada su zemlje EU, Velika britanija, USA, Kanada zatvorile mogucnost leta iz Rusije, pa Rusi beze u Gruziju, Tursku i Azijske zemlje koje primaju izbeglice-jer su sada to, izbeglice i gde im vize nisu potrebne,....pa beze strucnjaci, umetnici, obicni ljudi,...sa sve vezanim trakama sa bojama Ukrainske zastave oko ruke.

Беже Украјинци, у дивизијама беже из Украјине. Нешто су само на речима за дом спремни. Украјина велика. Да беже од рата могу да оду у делове у којима се не ратује. Него, прилика је, њима није добро у дубоко фашизираном и невероватно корумпираном друштву.
Беже и Хрвати и Бошњани... Ено Косова полупразна од кад тамо победила демократија. Што беже? Није им доста демократије па хоће још више тога? Или беже тамо где ће мање бити експлоатисани од истих господара?
Има ту још пуно виспрених идеја, попут оне да се НАТО као одбрамбени савез је`л (ко у то верује тај се добро буњика најео) примиче Москви да би спречио ширење Русије...?!
Овде свашта интересантно да се прочита, више него у "Скандалу" + "Куриру".
angie01 angie01 13:44 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Može da se iseli, redovnom procedurom,




dobar.
angie01 angie01 13:48 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Ne sumnjam da bi se i u Srbiji našlo ne malo skotina koji bi otišli u Hrvatsku u majici sa slikom prepodobnog fra Majstorovića - Filipovića, samo kad bi neko tamo bio dovoljno lud da im za to ponudi neke pare.


nikako da uklavirim ovakve tvoje smuckalice,...o cemu ti pricas, lebati!


Samo ne vidim šta to dokazuje, sem da su oni džukele.


ko su dzukele,...oni koji navijaju iz svojih zemalja da se fasiraju ljudi i oru tudji gradovi, ili normalni gradjani te iste Rusije, koji se ne slazu sa tom agresijom, ...upravo kao sto se ni studenti na protestima u Tolstojevoj pre trideset godina nisu slagali sa agresijom na Hrvatsku i Bosnu,...pa su posle vecinski otisli da zive negde drugde.
angie01 angie01 13:55 26.05.2022

Re: Jurassic Park

bata_nimbus


ti si izgleda svestan gluposti koje pises, pa ne smes da ih postujes pod originalnim nikom...ovako, sta te kosta.
bata_nimbus bata_nimbus 14:04 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
bata_nimbus


ti si izgleda svestan gluposti koje pises, pa ne smes da ih postujes pod originalnim nikom...ovako, sta te kosta.

Срећо, нисам сигуран да је тебе кум крстио као angie01.
Моје име у реалном животу је Ђорђе Ивковић, али не видим шта би то допринело да ти лакше схватиш да чињенице из реалног живота можда могу бити глупе или паметне, али су свакако чињенице.
РЅ. И да схватиш: не обраћам се ја теби приватно, већ јавно коментаришем јавне теме. Заиста, ништа лично.
vcucko vcucko 14:13 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01
Može da se iseli, redovnom procedurom,




dobar.

Ne razumem.

Da li realno misliš da i dalje postoji Sovjetski Savez iz koga mora da se beži preko neke žice?

Iz koje ste vi basne pobegli?!
Auuu, bgtjbo.
vcucko vcucko 14:16 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gedza.73
Da. I?

Nisam ništa rek'o. Da ne bude kako kmečimo.
Vladimir Putin: Gospodine generalni sekretaru, što se tiče invazije, dobro sam upućen u dokumente Međunarodnog suda o situaciji na Kosovu. U stvari, i sam sam ih čitao. Dobro se sećam odluke Međunarodnog suda u kojoj se kaže da, kada ispunjava svoje pravo na samoopredeljenje, teritorija u okviru bilo koje države ne mora da traži dozvolu od centralne vlade zemlje da bi proglasila svoj suverenitet.

Ako je tako, republike Donbasa, Donjecka Narodna Republika i Luganska Narodna Republika, mogu da uživaju isto pravo bez traženja dozvole od centralne vlade Ukrajine i da proglase svoj suverenitet, pošto je presedan stvoren.


E sad lako je Rusima. Oni ne samo da imaju najsavremenije naoružanje, Ruse koji su naučili gladni da ratuju, Saramata nego i Tesline 'Zrake smrti' koji dezintegrišu objekte i neprijateljsku živu silu (na Hepiju par stručnjaka pričali o tome kako je Rusija razvila još pedesetih godina iy Teslinih tajnih arhiva kao i da su po Sibiru testirali energentske kugle poput onih što se pojavljuju u knjigama epske fantastike)


Pozdravio te Kličko.

Vidi vest na B92, Kličko se obratio Albancima, danas u 12:48 postavljeno.

Ne znam da postavim link, jbg.
angie01 angie01 14:21 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Da li realno misliš da i dalje postoji Sovjetski Savez iz koga mora da se beži preko neke žice?


nemas zicu ni oko Srbije, pa ljudi beze- a procedure podrzaumevaju da ispunjavas uslove, koje prosto ne zadovoljavaju svi, pa se onda snalaze na razne nacine.
angie01 angie01 14:25 26.05.2022

Re: Jurassic Park

нисам сигуран да је тебе кум крстио као angie01.


to mi je nik i u RL, izveden iz stvarnog imena,...ovde je dodato 01, umesto 92, kada se blog spajao sa FM, gde je vec bio neko registrovan pod angie.


Ђорђе Ивковић,


:))), a ja sam Nevena Jankovic,...ono sto sam komentarisala je ovaj tvoj ocigledno dupli nik, meni je svejedno kako se ti stvarno zoves, ali kada pises pod vise nikova, zaobilazis poznati identitet i manipulises drugima.
cmix909 cmix909 14:59 26.05.2022

Re: Jurassic Park

kamilo_emericki
... mislim da Ruse i Srbe puno više povezuje pravoslavlje nego komunizam koji se ipak najbolje primio u pravoslavnim zemljama.

Za razliku od samog pravoslavlja.
Imam utisak da Ruse za Srbe ne vezuju jednako jake spone, sto je -- mozda samo sticajem okolnosti -- i zdravije. A to malo sto postoji je uglavnom nastalo iz toga sto naklonost rađa naklonost. U obratnom smeru, pravoslavlje, slovenstvo i srodnost jezika, relativno neopterecena istorija odnosa i kultura su pokrice za divljenje velicini teritorije i vojnoj moci, i za zov neke misticne pravedne sile: Majčice, koja ce nas stititi od jos tezih frustracija. Ja Rusiju 'volim' prvenstveno zbog velicine uparene s niskom gustinom naseljenosti, a ima i nesto sazaljenja za taj svet tamo koji se samounistava bez predaha uprkos prirodnim resursima i talentima.
benedykt benedykt 16:45 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1
To dovodi do toga da Duma odbacuje sve zakonske predloge koje od Cara naimenovana vlada dostavlja, pa onda dolazi do neke vrste prevrata, raspuštanja Dume i izmene izbornih zakona tako da favorizuju vlasti drage partije tj onemogućavaju socijaliste-komuniste da ponove svoj uspeh.

Čini mi se da si izostavio najvažniji detalj, izbore koje je Lenjin raspisao posle revolucije, posle preuzimanja vlasti upadanjem u (napušten) dvorac, i koje je izgubio, imao je 24 posto, Eseri, Kerenski, ga je potukao.

Lenjin odbija da prizna rezultate izbora, insistira na prekidu rata i prijateljstvu sa Nemcima, i tada, i zbog toga kreće građanski rat.



A meni se čini da si negde pokupio tu priču a da ti nisi proverio koliko u njoj zaista ima istine. Dakle, puno ime partije Esera je Socijalistička revolucionarna partija a sam Kerenski je inače Oktobarsku revoluciju dočekao u Zimskom dvorcu i odatle jedva nekako uspeo da pobegne i tako izvuče živu glavu. Za vreme izbora se sakrivao po nekim selima, a posle njih tajno došao u Piter u želji da se obrati poslanicama pa mu upravo njegovi Eseri to nisu dali. Takođe zaboravljaš da su se Eseri uskoro posle Oktobarske revolucije podelili na leve i desne, odnosno da su levi ostali zajedno sa Boljševicima. Inače na tim izborima su Boljševici u Moskvi i Piteru osvojili oko polovine ukupnog broja glasova, plus je vojska glasala za njih i rukama i nogama. Eseri su svoju bazu od osnivanja partije imali po selima, tj tamo su ih ljudi znali bolje nego Boljševike pa odatle taj njihov uspeh. Sve u svemu, preko tri četvrtine birača je glasalo za socijalističko-komunističke liste, pa je tako Lenjin na prvom zasedanju iste te Ustavotvorne skupštine pozvao da se otpeva Internacionala, što su skoro pa svi poslanici sa oduševljenjem prihvatili. Tako da, nemoj od nekih njihovih međusobnih socijalističko-komunističkih trvenja praviti ono što nije a posebno ne u tome tražiti razlog zašto je počeo građanski rat, jer to jedno krilo Esera jeste bilo protiv Boljševika ali definitivno ne i za Bele…
gvozden1 gvozden1 17:17 26.05.2022

Re: Jurassic Park


A meni se čini da si negde pokupio tu priču a da ti nisi proverio koliko u njoj zaista ima istine

A meni se, opet, čini da bi to nekako i brojke da relativizuješ.
Dakle, brojka od 24 posto.
Tačna ili pogrešna?

Zamagljuvanje pričom da su svi bili levo, socijalististi, revolucionarni, što je tačno ali nebitno, je pokušaj relativizovanja činjenice da je Lenjin IZGUBIO izbore, onda nije prihvatio rezultat, i uzeo vlast.

A ako već tražiš razliku između njega i drugih revolucionarnilevihsicijalnoanarho...... ona se vidi u najjednostavniji činjenici, koju, opet, izbegavaš, a to je odnos prema ratu i Nemačkoj.

I po rušenju dinastije, po abdikaciji cara i neprihvatanja krune od strane njegovog brata (čini mi se) revolucionari NASTAVLJAJU rat sa Nemačkom.

Onda Lenjin stiže sa parama i svitom, uzima vlast i PREKIDA rat sa Nemačkom.

Nije baš mala razlika, nije lepo je preskakati, zar ne?

Uz to ide i ono poklanjanje teritorija Nemačkoj i ostalo, pa ako neko ima sumnje ko iza Lenjina stoji, na zdravlje mu pamet.

Da, ima tu i još detalja, otkud boljševicima oružje i slično, ali sve bi to samo zamaglilo stvar.

Znači, hajd da podelimo to ne na leve desne, socijaliste anarhiste, previše mute stvar, lako se Lenjin iskobelja.
Hajd da podelimo po odnosu prema Nemcima i da gledamo brojke.

Tako stvari postaju jasnije.
michiganac michiganac 19:36 26.05.2022

Re: Jurassic Park

jos uvek nismo dovoljno hrabri da se svrstamo na pravu i pobednicku stranu istorije, gde na kraju krajeva i pripadamo...


Ajde Coline da ja tebe pitam sta je to prava, pobednicka strana istorije?

Isuvise sam zauzet obavezama da bih u crijevca analizirao globalne tokove, ali nesumnjivo je da smo debelo zakoracili preko praga u jedno sranje i ludilo koje je daleko vece od raspada YU. Nisam rusofil, ali ovo bezgranicno licemjerje koje duva sa zapadnih strana i buja kao entropija na ovom zemaljskom dunjaluku je postalo nepodnosljivo (ili kako bi vec rekao pokojni Malnar: "XXI vijek nam ide u totalni qrac"*). Ova nastojanja da se eliminisu Dostojevski, Cajkovski i ini sa repertoara, ta tzv. 'Cancel'-kultura je jedan od simptoma da mi srljamo opet ka nekom obliku (neo)totalitarizma.


Hoces jos nesto?

Evo gore mi neko skrenu paznju sa izvjesnim Sadhguruom u UN-u.

Kurt Valdhajm, umjesto na Nirnberskom procesu ili na nekom sudu u BG/Grckoj 1972. zavrsava na mjestu prvog covjeka UN. MI6 ga odmah nakon WW2 zavrbovao u svoje redove (u bliskom medjuvremenu postaje i operativac CIA-e) i spasio sudbine kakvu je zasluzio. JBT ga netom odlikuje (izvjesno, dakle, da je dockan radio i za UDBU) i nedugo zatim 1974. zakucava prvi i najpresudniji ekser, onaj od 12 incha, u kovceg YU. Njegov politicki testament. Sudbina YU je defakto rjesavana u periodu od 4. plenuma do tog famoznog ustava. Sloba i drugi koji su se zatekli pocetkom 90-ih su samo bili potonji kolateralni katalizatori ka krvavom infernu.

Nekoliko godina pred konacni raspad, iskrsava afera o Valdhajmu. Zataskana je. Nacuh da je Budimir Loncar tu imao odlucujucu ulogu koji je pod kontrolom imao operativce UDBE, hrvatske kadrove koji su jos tih godina obitavali u BG i brze-bolje falsifikovali istorijska dokumenta iz arhiva NOB-a o njemu. (iako ovo sad uzimam i navodim sa neodredjenom dozom skepse)

Da se to klupko istine o njemu onomad, makar i sa zakasnjenjem rasplelo, tad, u osvit pomenute krvave tragedije na prostorima YU koja se ubrzano priblizavala, je bila i najpovoljnija sansa da pred dnevni red UN-a i lice svijeta, dospije i puna istina o Jasenovcu, pa bi se pitanje polozaja Srba u HR i njihovih prava drugacije pokrenulo i raspravljalo u cilju iole pravovremene satisfakcije za tolike zrtve (kako bi se pokusalo preduprijediti Vukovar i sve potonje sto je doslo).

/a u nekom simbolicnom smislu, to razrijesenje pocetkom 70-ih je znacio da ce se Srbi opet, prije ili kasnije naci na "listi za odstrijel" - izbor Valdhajma je bila ona puska u prvom cinu/

Ne uz promasenu, jeftinu politicku agendu Slobinog starmalog Gljivice Dacica i danasnje klike gotovo 3 decenije kasnije, kad su organizovali onu izlozbu.

No, Srbalji nikad ne propuste priliku da propuste priliku (narocito kad treba istrcati pred isukane bajonete). A slozicemo se, vjerujem, da ovo sto danas vidimo na politickoj sceni Srbije i u srpskom drustvu generalno jedan pandemonijum nebrojeno dijagnoza, zaogrnut prije svega autizmom. Ludilo bez sagledivosti prozeto jednako nesagledivim frustracijama.


Ali pitanje i dalje ostaje: -kakav je to kredibilitet "pobednicke strane" o kom govoris?


*
benedykt benedykt 19:45 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01

Sve potpuno tačno, odnosno bukvalno sam ostao bez teksta kada sam čuo



...evo, desilo se, dala sam ti preporuku

ja ne mogu da shvatim da ljudi baljezgaju bez bilo kakvih info,...po celom svetu Rusi koji su uspeli da pobegnu na razne cudne nacine, pricaju istu, nimalo simpa pricu.

Nažalost, ljudi u Srbiji se o Putinovoj Rusiji informišu skoro pa isključivo prateći neke lokalne i globalne ispostave kremaljske propagande, odnosno o Rusiji znaju tačno onoliko koliko bi neki Rus odande znao o Srbiji tako što bi jedino čitao Informer i gledao Pink. Upravo zato se samo copy-paste ponavljaju jedne te iste priče, koje se uvek svode na guslanje o ruskom gasu i gasovodima, o moćnom ruskom oružju sa akcentom na rakete, kao i naravno o grandioznim zaverama i tim nacistima koji su svugde. U stvarnosti to izgleda evo ovako, odnosno ova slika od pre neki dan možda i najbolje pojašnjava šta je zaista Rusija danas…

Bila je pre četiri dana stogodišnjica osnivanja pionirskog pokreta u SSSR i onda je i crkva malo pripomogla da to dečica sve shvate sa te jedne hrišćanske tačke gledišta. Prosto čovek da ne veruje, ali to je Putinova Sovjetija 2.0 tj nacional-boljševizam znani još i kao rašizam. Zlo ono najgore koje se hrani paranojom i živi od prodaje straha ljudima, odnosno tipičan primer tzv šizo-fašizma što mu dođe kada se crnokošuljaši istripuju da su svi oko njih fašisti samo ne oni sami…
gedza.73 gedza.73 19:54 26.05.2022

Re: Jurassic Park

vcucko
Kličko se obratio Albancima.

Pa i on rekao skoro isto što i Putin. Za njih dvojicu smo isto negativci samo što jedan gleda iz pozicije Rusije a drugi iz pozicije Ukrajine.

Nego nešto mi drugo nije jasno. Rusi su zarobili one dve iljade nacista što su držali taoce. Ko se onda sad bori protiv ruske vojske u Ukrajini?
predatortz predatortz 20:00 26.05.2022

Re: Jurassic Park

gedza.73
vcucko
Kličko se obratio Albancima.

Pa i on rekao skoro isto što i Putin. Za njih dvojicu smo isto negativci samo što jedan gleda iz pozicije Rusije a drugi iz pozicije Ukrajine.

Nego nešto mi drugo nije jasno. Rusi su zarobili one dve iljade nacista što su držali taoce. Ko se onda sad bori protiv ruske vojske u Ukrajini?


NATO! Ukrajina samo daje decu da ginu. Po štabovima su "penzionisani" britanski i američki oficiri u svojstvu "instruktora". SAS i drugi odtedi, kao i specijalisti za razna oruđa i oružja, su takođe "instruktori".
Do sada je u Ukrajinu ušlo oružja, municije i novca u iznosu većem od jednogodišnjeg ruskog vojnog budžeta.

Forsira se priča kako Rusima baš ne ide, a kad složiš sve ove kockice, kao i činjenicu da su Rusi angažovali daleko manje vojnika i jedinica nego što ima ukrajinska strana, te da se već dve nedelje front pomera, zapravo ne ide ovim drugim nabrojanim.
gedza.73 gedza.73 20:04 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Hajd da podelimo po odnosu prema Nemcima i da gledamo brojke.

Bolje da podelimo po odnosu prema Rusima i gledamo brojke. Ko je u vreme Lenjina ubijao Ruse? Lenjin sam ili su Rusi ubijali Ruse? I gde leži danas telo tog Lenjina koji je RUsiju izdao Nemcima? Odnosno što mu Rusi drže i dalje spomenik


gedza.73 gedza.73 20:16 26.05.2022

Re: Jurassic Park

NATO! Ukrajina samo daje decu da ginu

Verujem kako ima tu Ukrajinaca koji se stvarno bore za Ukrajinu protiv RUsa a da nisu nacisti. Čak ako se ne varam neka od ovih ukrajinskih nacističkih organizacija je bila protiv ulaska Ukrajine u NATO pakt. Inače sam saglasan sa pričom da su Ukrajinci nagrabusili a da je NATO pobedio. Posebno sa taktrikom koja se na nečiji nagovor izgleda promenila pa više nema predaje, nema pregovora.
kao i činjenicu da su Rusi angažovali daleko manje vojnika i jedinica nego što ima ukrajinska strana

Juče, prekjuče su u ruskoj DUmi doneli neki zakon (ili samo predložili) oko dobrovoljaca od 18 godina pa nadalje. Zakačio sam krajičkom vest pa nisam siguran kako tačno ide al' izgleda da i Rusi kubure sa vojskom. Valjda im poginuo neki general pilot od 63 godine koji je inače bio suspendovan jer je pre nekoliko godina 'zamolio' kolegu da provoza koji krug neki od tih jurišnih aviona za koji nije bio obučen, pokušao luping pa na kraju morali da se katapultiraju a avion bio uništen.

Možda sam samo ja sklopio sliku koju želim da vidim samo ako moraju da angažuju vojne pilote od 60+ sa ovim zakonom izgleda da ruska vojska ima male probleme.

Saću da bupnem nešto al' imam neki čudan osećaj da su Britanci i Amerikanci uspeli da uvuku u vrh ruskog zapovedništva informacije kako Ukrajinci samo čekaju rusku vojsku da ih solobodi i kako će sa cvećem da se predaju pa su ovi naleteli na zicer koji traje tri meseca a tokom kog se ruska vojska pokazala kao ne baš vojna velesila, Evropa krizira u sred leta iako tek

dok se Britanci sa pravim tajmingom Bregzita smejulje.
predatortz predatortz 20:25 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Saću da bupnem nešto al' imam neki čudan osećaj da su Britanci i Amerikanci uspeli da uvuku u vrh ruskog zapovedništva informacije kako Ukrajinci samo čekaju rusku vojsku da ih solobodi i kako će sa cvećem da se predaju pa su ovi naleteli na zicer koji traje tri meseca a tokom kog se ruska vojska pokazala kao ne baš vojna velesila


Moguće.
No, danas je jedan ruski zvaničnik rekao da će sve ovo da traje pet godina.

E sad, zamisli Evropu bez žita, gasa i nafte koje je plaćala jeftino i kupovala relativno blizu.

Jebeni su Rusi, možda je baš Evropa nasela.

Bivši nemački general, obaveštajac, tvrdi da je stvarni plan Rusije da preko Ukrajine sjebe Evropu, a samim tim i NATO.

Kaže čovek, ja prenosim, da sledi takva glad u Africi koja će u Evropu, do zime, pokrenuti desetine miliona gladnih Afrikanaca i da na to Evropa neće imati nikakav odgovor.
gedza.73 gedza.73 20:38 26.05.2022

Re: Jurassic Park

E sad, zamisli Evropu bez žita, gasa i nafte koje je plaćala jeftino i kupovala relativno blizu.

Čudi malo ponašanje Evrope. Ili znaju nešto što mi ne znamo. Jeste Evropa naučila na lep život ali inflacija galopira ne samo njima nego i Rusima. Videćemo ko će duže da izdrži u toj igri.
o, danas je jedan ruski zvaničnik rekao da će sve ovo da traje pet godina.

Dal Kini više odgovara slaba Evropa ili joj više ide u prilog evropska ekonomija koja je iz Kine nabavljala od igle do lokomotive.
Jebeni su Rusi, možda je baš Evropa nasela.

Ludačka vremena. Korona pa rat u Ukrajini da vidimo šta je sledeće (a ujedno i kako će rat da se završi). Za nas bi najbolje bilo da se rat kol'ko sutra okonča.
predatortz predatortz 20:45 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Za nas bi najbolje bilo da se rat kol'ko sutra okonča.


Za sve nas male.
Zato i govorim ovo što govorim - uz sve moje iskrene antipatije prema NATO, ćuti, ne kurči se, gurni dupe uz zid, čekaj...

Pa, kad je Čiča, koji je od kadeta protiv Švabe ratovao, kad je Nedić, kad je Pećanac mogao, zarad manjeg zla, moramo i mi mozgom radi naroda, radi dece.

Da sam odgovoran samo za svoje dupe, lako bih drugu priču pričao.
milisav68 milisav68 21:26 26.05.2022

Re: Jurassic Park

predatortz

Kaže čovek, ja prenosim, da sledi takva glad u Africi koja će u Evropu, do zime, pokrenuti desetine miliona gladnih Afrikanaca i da na to Evropa neće imati nikakav odgovor.

Dobro, on to malo podiže ulog, ali nije da nema osnova.

A ovo za trajanje rata, svi oni koji su mislili da će kratko da traje su neinformisane budale koje žive u Holivudskom snu.
angie01 angie01 22:22 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Ukrajina samo daje decu da ginu.

pa to pise za Ruse u svim izvestajima,..a da putin svoje vagnerovce, koji su sastavljeni od svakojakih ludaka sa tetoviranim svastikama na ramenima, cuva za sebe, a malo salje u Ukrainu da resavaju nezgodne stvari .

Do sada je u Ukrajinu ušlo oružja, municije i novca u iznosu većem od jednogodišnjeg ruskog vojnog budžeta.


zanimljivo, proguglaj malo, koliko su samo vagnerovci placeni.
bene_geserit bene_geserit 22:40 26.05.2022

Re: Jurassic Park

zamisli Evropu bez žita, gasa i nafte koje je plaćala jeftino i kupovala relativno blizu.
... stvarni plan Rusije da preko Ukrajine sjebe Evropu, a samim tim i NATO.
... sledi takva glad u Africi koja će u Evropu, do zime, pokrenuti desetine miliona gladnih Afrikanaca i da na to Evropa neće imati nikakav odgovor.

Desetine milion agladnih Afrikanaca će se svakako pokrenuti nezavisno od Ukrajinskog rata. 5-6 dece po ženi, proizvodnja hrane kilava, vode za piće isto problematično. Odgovor je prost, mitraljezi na granicama i patrolni brodovi po Mediteranu.

Ja stvarno ne vidim zbog čega bi Evropa proizvodila hranu i slala Afrikancima da bi se ovi množili i dolazili da je osvoje.
Da "sam ja neko" prvo što bi uradio je zabrana izvoza hrane u Afriku.

A da je Evropa sjebana ovim ratom, jeste ako prestane da kupuje jeftino energente od Rusa. Ali ne bih se zakleo da će to da se desi.
bene_geserit bene_geserit 22:43 26.05.2022

Re: Jurassic Park

Do sada je u Ukrajinu ušlo oružja, municije i novca u iznosu većem od jednogodišnjeg ruskog vojnog budžeta.

Polako sa zaključcima.
Recimo USA kongres izglasao slanje 40B$ pomoći za Ukrajinu. Kad malo pogledaš breakdown, pola od toga u Ukrajinu neće ni da stigne, pa još jedna četvrtina su razni konsaltinzi i na kraju ono malo što stigne će da izdele korupirani političari sa obe strane.
milisav68 milisav68 22:52 26.05.2022

Re: Jurassic Park

bene_geserit

Ja stvarno ne vidim zbog čega bi Evropa proizvodila hranu i slala Afrikancima da bi se ovi množili i dolazili da je osvoje.

Zato što su kolonije.

Ta hrana je sitan kusur.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:18 26.05.2022

Re: Jurassic Park

angie01

cika kamilo, koji si ti demagog-hardcore,...kakvo bre pravoslavlje, pa veci deo dvadesetog veka je bio u prilicnom delu Evrope -pa i pravoslavnim zemljama-pod torturom Varsavskog pakta u orkestraciji Ruskog vrha,...kod nas takvog komunizma nije bilo ni u tragovima,...dok se raja pravoslavlja masovno odricala, jer je bilo profitabilnije.

Pomalo je bljakasto sagovorniku podijeliti atribute i tako zaobići raspravu o onom što je rekao.
Pravoslavlje se ne svodi na obilježavanje Božića 7. januara i u određenim prilikama priječanjem po sebi sa tri prsta.
Pravoslavlje je način života vjekovima ustanovljavan od strane crkve i vladara koji su tu crkvu podržavali. I ja sam, ateista, prilično kondicioniran odrastanjem u okolini sa pravoslavnom tradicijom. Odnos prema porodici i odnosi u samoj porodici, odnos prema ženi, način naslijeđivanja i mnogo drugih stvari nisu isti kod katolika, protestanata, pravoslavnih ili nekih drugih kultura. To je činjenica koju ja ne ocijenjujem kvalitativno nego samo govorim da je treba uzeti u razmatranje kod socioloških analiza.
Meni se čini netačna tvrdnja da 70 godina, u ruskom slučaju, ili 50 godina, u srpskom slučaju, vladanja "komunizma" ima veći uticaj nego 6-7 vjekova pravoslavlja. Plus, pravoslavlje je prvo uspostavljeno i ljudi bili potpuno neobrazovani i nesvjesni mnogih interesa.
Par riječi o demagogiji.
Vikipedija kaže:
"Demagogija je metoda kojom se služi demagog; podrazumijeva obmanjivanje lažnim izjavama i obećanjima kako bi poticala strahove publike, izazivala mržnju, pohlepu i paranoju."
U mom selu kažu da je demagogija kad star muškarac ubjeđuje mladu ženu da se od tvrde muške stvari dobija rak materice.
Nije da ću umrijeti od znatiželje ali bih volio znati šta te je, u onih 27 riječi od kojih sam sklopio dvije rečenice, ponukalo da me okvalifikuješ demagogom. Tvrdokornim.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:30 27.05.2022

Re: Jurassic Park


cekaj, vi tvrdite da prosecni Srbin razmislja kao prosecni zapadnjak?...pa to je smesno,...mozda oni obrazovaniji-i to ne svi-, koji su putovali i ziveli i negde drugde, al to nije prosecan Srbnin



Prosecan Srbin sanja da bolimekurac-vozi kamiJon u Nemackoj (u 'brzoj' traci) a Srbiju da preda Rusima da bi zajebo Amerikance. Kvislinski mentalitet.
gvozden1 gvozden1 08:03 27.05.2022

Re: Jurassic Park

Kvislinski mentalitet.

Da, da, to je poznata stvar, Srbi su poslednji u istočnoj Evropi krenuli na okupatora, svi drugi težili da naprave svoje države, a Srbi ćutali.
Kvislinški mentalitet.

Ili bi suprotno, da su krenuli prvi?

Nisu Hrvati kvislinzi nego su Srbi :)

Mrziš Srbe, mrziš, al brate, usaglasi makar malo sa realnošću.
Pričaj o kamionima, o brzoj traci, o tim glupostima koje niko živi ne može da proveri, ali o kvislingovanju kod Srba, pa gde to i gde njih baš naše jbt :)
predatortz predatortz 08:08 27.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1
Kvislinski mentalitet.

Da, da, to je poznata stvar, Srbi su poslednji u istočnoj Evropi krenuli na okupatora, svi drugi težili da naprave svoje države, a Srbi ćutali.
Kvislinški mentalitet.

Ili bi suprotno, da su krenuli prvi?

Nisu Hrvati kvislinzi nego su Srbi :)

Mrziš Srbe, mrziš, al brate, usaglasi makar malo sa realnošću.
Pričaj o kamionima, o brzoj traci, o tim glupostima koje niko živi ne može da proveri, ali o kvislingovanju kod Srba, pa gde to i gde njih baš naše jbt :)



Niko tako prilježno ne mrzi Srbina kao Srbin (u ovom slučaju verovatno je Srbin, mada pod nikovima mržnju prema Srbima ispoljavaju mnogi koji Srbi nisu) komunista.

Drugi to rade iz interesa, mogu i da ih razumem, sukobljavaju nam se interesi, komunista srpskog imena i prezimena (jer to Srbi nisu, delima su se iz tog skupa ispisali) to radi iz neke bolesne potrebe.

Ja ovakve uvrede na drugi način ne mogu da objasnim.
gvozden1 gvozden1 08:19 27.05.2022

Re: Jurassic Park


Ja ovakve uvrede na drugi način ne mogu da objasnim.

Ma mržnja.
To kao nije lepo da se kaže, svi se kao ljute, niko kao ne mrzi, ali nema druge reči za to.

Pazi, šta drugo čoveka može da navede da vređa naciju tako što će joj pripisivati nešto za šta i mala deca znaju da je pogrešno nego mržnja.

Čuj, srpski mentalitet kvislinški!
Može li se pogrešnija stvar izgovoriti?



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:12 27.05.2022

Re: Jurassic Park


gvozden1

Ja ovakve uvrede na drugi način ne mogu da objasnim.

Ma mržnja.
To kao nije lepo da se kaže, svi se kao ljute, niko kao ne mrzi, ali nema druge reči za to.

Pazi, šta drugo čoveka može da navede da vređa naciju tako što će joj pripisivati nešto za šta i mala deca znaju da je pogrešno nego mržnja.

Čuj, srpski mentalitet kvislinški!
Može li se pogrešnija stvar izgovoriti?





Masite kao i uvek. Mentaliet se menja - eno videti Ruse, Spance ili Nemce kao primer. Kod nas pre 80 godina vecinski nije bio kvislinski ali svi oni koji se danas busaju u srpstvo, na Zapadu ce se ulizivati da dobiju bilo kakav posao a Srbiju bi da poklone Putinu ili Kinezima su naravno najgore izdajice svoje zajednice. Takve ja ne mrzim. Nego prezirem.

Sad sto vi takav kvislinski stav poistovecujete sa srpstvom kao takvim i ne dovodite ga u pitanje najvise govori o vasim vrednosnim sudovima.
predatortz predatortz 09:29 27.05.2022

Re: Jurassic Park

a Srbiju bi da poklone Putinu ili Kinezima

Sad sto vi takav kvislinski stav poistovecujete sa srpstvom kao takvim i ne dovodite ga u pitanje najvise govori o vasim vrednosnim sudovima.


A ko bi da poklanja Srbiju?
Gvozden i ja?
Iz čega si to zaključio?
Možda se u mom pisanju mogu naći naznake kvislinških stavova, jer ja jesam za to da malo sklonimo dupe u kraj i da se približimo Zapadu.
No, ni to iz moje vizure nije izdaja jer ozbiljno verujem da, kad se sve sabere i oduzme, to jeste interes Srbije. Dugoročno gledano, mi ćemo toj sferi uticaja svakako pripasti, i već smo pripali, pa je naš interes da tranzicija bude što kvalitetnija i bezbolnija.

Uzgred, za sebe otvoreno rekoh da sam, uprkos velikom preziru koji gajim prema trenutnim narativima iz EU i Amerike, ipak čovek zapadnih gledišta i načina života.


angie01 angie01 10:04 27.05.2022

Re: Jurassic Park

cika kamilo- demagogiju sam upotrebila u prenesenom znacenju, kako se i upotrebljava u politickim pricama, tj da si svojim tumacenjima imao nameru da stvoris privid argumenata kojima podupires svoje tvrdnje.

pri cemu, nacin zivota i kulturoloski okviri su vezani za neki ambijent i njegove narodne obicaje, koji se baziraju na autenticnim kriterijumima morlanih postupanja,...pa te eto pitam, u odnosu na tezu koju si predstavio, koje su to tacno slicnosti izmedju Srba i Rusa u svemu sto si naveo,...kada se oni fakticki razlikuju od karja do karaja i samim zemaljama.
gvozden1 gvozden1 10:05 27.05.2022

Re: Jurassic Park

. Kod nas pre 80 godina vecinski nije bio kvislinski

A pre 180?
A pre 200?

Naravno da nije bio kvislinški 1942. tad je četnička vojska bila u punoj snazi, Srbija očišćena od komunista i njihove vojske, Račić je u Bosni i gazi Nemce i ustaše tamo, tu stvarno nema ni k od kvislinškog.

Ali nema ni pre 180, ni pre 200, ni pre 20, nema nikad.

A sad da ti pokažem prstom tvoju mržnju.

ali svi oni koji se danas busaju u srpstvo, na Zapadu ce se ulizivati da dobiju bilo kakav posao


Kako se to ulizuju?
Valjda idu na razgovor, pričaju o poslu, ne o srpstvu?
Ili pljuju po Srbiji da bi dobili posao?

Eto, ti i na temi koja nikakve veze sa nacijom nema vidiš srpski kvislinški mentalitet.
Čista mržnja.
benedykt benedykt 11:57 27.05.2022

Re: Jurassic Park

gvozden1

A meni se čini da si negde pokupio tu priču a da ti nisi proverio koliko u njoj zaista ima istine

A meni se, opet, čini da bi to nekako i brojke da relativizuješ.
Dakle, brojka od 24 posto.
Tačna ili pogrešna?

Zamagljuvanje pričom da su svi bili levo, socijalististi, revolucionarni, što je tačno ali nebitno, je pokušaj relativizovanja činjenice da je Lenjin IZGUBIO izbore, onda nije prihvatio rezultat, i uzeo vlast.

A ako već tražiš razliku između njega i drugih revolucionarnilevihsicijalnoanarho...... ona se vidi u najjednostavniji činjenici, koju, opet, izbegavaš, a to je odnos prema ratu i Nemačkoj.

I po rušenju dinastije, po abdikaciji cara i neprihvatanja krune od strane njegovog brata (čini mi se) revolucionari NASTAVLJAJU rat sa Nemačkom.

Onda Lenjin stiže sa parama i svitom, uzima vlast i PREKIDA rat sa Nemačkom.

Nije baš mala razlika, nije lepo je preskakati, zar ne?

Uz to ide i ono poklanjanje teritorija Nemačkoj i ostalo, pa ako neko ima sumnje ko iza Lenjina stoji, na zdravlje mu pamet.

Da, ima tu i još detalja, otkud boljševicima oružje i slično, ali sve bi to samo zamaglilo stvar.

Znači, hajd da podelimo to ne na leve desne, socijaliste anarhiste, previše mute stvar, lako se Lenjin iskobelja.
Hajd da podelimo po odnosu prema Nemcima i da gledamo brojke.

Tako stvari postaju jasnije.

Pazi, sve to što ti pričaš je dosta popularna teorija zavere a posebno u novije vreme pošto se savršeno uklapa u ono što Putinovi čekisti žele da prodaju. Dakle, ne radi se tu uopšte o Lenjinu već o današnjoj Rusiji i tome da treba dokazati kako joj Zapad oduvek radi o glavi, i kako su svi oni koji su protiv vlasti u suštini na nečijem platnom spisku. U takvim pseudo-istorijama se uvek stavlja akcenat na rat sa Nemcima i onda se neki događaji iz tog perioda samo tendeciozno izaberu i prepakuju tako van konteksta da bi se sve uklopilo u unapred zadati ram u kome se cela revolucija i taj haos, tj borba za prevlast vrtela oko toga a nije.
Ono što na prvom mestu treba znati je da svaka revolucija uvek prvo pojede svu svoju decu, dok ne ostane dete koje je najbeskrupuloznije i koje ne preza ni od čega da bi bilo ono koje se za sve pita. Tako je i revolucija u Rusiji pojela Esere, menjševike, anarhiste, Trockiste, pa onda one koji su bili za Zinovjeva tj Kamenjeva, da bi na kraju i Buharin došao na red, dok nije ostao jedino drug Staljin.

Pod dva, priča sa tim izborima tj Ustavotvornom skupštinom i mirovni pregovori sa Nemcima su dva potpuno različita univerzuma, odnosno bukvalno nikakve blage veze nemaju niti su bilo kako povezani, jer se u prvom slučaju radi o borbi boljševika sa dojučerašnjim saveznicima za prevlast a u drugom o nečem sasvim desetom što ću posle da razjasnim malo detaljnije.

Dakle boljševici su već imali realnu vlast u svojim rukama i nikakvi izbori im nisu uopšte trebali, a pri tome je još Lenjin u svojim Aprilskim tezama napisanim pola godine pre Oktobarske revolucije jasno rekao da je sovjetska vlast viši stupanj nego što je to parlamentarna demokratija (sa Ustavotvornom skupštinom) i sve to još jednom ponovio u svom članku u Pravdi napisanom posle tih izbora. Takođe je u taboru Esera već došlo do rascepa na leve i na desne, odnosno seljaci koji su masovno glasali za njih, i to tako što bi seoski starešina objasnio celom selu koju listu da zaokruži, su glasali za jedinstvenu listu na kojoj su bili i jedni i drugi jer nije bilo vremena da se liste razdvoje pre samih izbora a Lenjinov predlog da se zbog toga izbori odlože nije usvojen. Samim time se nije moglo znati za koga su ljudi tačno glasali kada su zaokruživali tu listu Esera, i to je kao razlog i Lenjin navodio u tom svom članku u Pravdi, kao jedan od osnovnih zašto izbori ne odslikavaju volju naroda. Međutim, sve to što se desilo posle tj raspuštanje Ustavotvorne skupštine je bila, kao što već rekoh, samo i jedino borba za primat tj za vlast u tom postrevolucionarnom haosu i nikakve blage veze nema sa Nemcima a još manje sa ratom.
Pobogu, jedna jedina iole uspešna partija koja nije pripadala tom socijalističko-komunističkom taboru su bili tzv Kadeti, koji su imali nekih 5% glasova i par desetina poslanika. Mislim ta teza sa Nemcima i Ustavotvornom skupštinom ima je u istoj onoj meri besmislena tj pogrešna, kao kada bih ja sada rekao kako je Lenjin raspustio tu skupštinu samo zato što su se Eseri da bi imali većinu utalili sa Ukrajincima, pošto se na istim tim izborima u Ukrajini masovno glasalo za zaseban ukrajinski ogranak Esera tj za kandidate su se zalagali za nacionalno samoopredeljenje.

E sad, što se tiče sklapanja mira sa Nemcima, to je bio proces koji je trajao par meseci i gde je među samim boljševicima postojao rascep šta tačno da se radi, odnosno postojale su neke tri međusobno suprotstavljane struje a da je pri tome Lenjin, koga je inače tada podržavao i Staljin, u suštini bio u manjini kada je cela priča sa mirovnim pregovorima počela. Ono što je jako bitno znati je da, ma koliko to nama danas potpuno neverovatno i detinjasto naivno izgledalo, da su oni tada bili ubeđeni da je svetska revolucija iza ćoška, te da su svi ti pozivi na mir i sveopšti kraj rata bili usmereni jedino na to tj nadali su se da će se i na Zapadu desiti isto što i u Rusiju.
Dakle, na sastanku CK povodom pregovora sa Nemcima je ubedljivo najbrojnija bila frakcija Buharina, koji je smatrao da je svetska revolucija na prvom mestu i da ne treba potpisivati nikakav mir tj da treba voditi revolucionarni rat sa njima, jer koga briga ako Nemci napreduju još sto ili dve stotine kilometara ako će to u krajnjem ishodu imati da i Nemačka bude zemlja proleterska. Njemu se suprotstavlja Trocki, i kaže da je i on naravno za svetsku revoluciju ali da se pita da li će ta seoska gerila na koju se poziva Buharin biti u mogućnosti da se odupre nemačkoj invaziji, te izlazi sa svojom čuvenom parolom koja je glasila… Niti rat, niti mir.. tj zalaže se da se kupuje vreme. Treća i ubedljivo najmanje brojna struja je bila ona Lenjinova, koga praktično podržavaju samo još Staljin i Zinovjev. Lenjin kaže kako je sve to lepo sa svetskom revolucijom i da Nemačka možda jeste bremena i zrela da porodi svoju revoluciju, ali da se u Rusiji ona već desila i da je osnovni zadatak da se to zdravo i pravo dete ljulja tj da je borba sa buržoazijom i reakcijom u samoj Rusiji prioritet svih prioriteta a da je osnovni preduslov za to mir sa Nemcima. Međutim, kako nema skoro pa nikoga iza sebe, on se udruži sa Trockim a protiv Buharina, te taj predlog prođe i Trocki se vrati na pregovore.
Nemci posle nekoliko nedelja shvate da ih Trocki vuče za nos, i odluče da pošto nema potpisa na mir onda imaju odrešene ruke za nastavak rata. Krenu u novu ofanzivu, iz aviona pri tome bombarduju i Piter, te nastane sveopšta panika jer je Lenjin ubeđen da će i sam grad uskoro pasti tj da Nemci žele pri tome da skinu njega i boljševike sa vlasti. E tada, isti taj ”strani plaćenik i izdajnik” Lenjin poziva dobrovljce da se bore i pri tome moljaka saveznike za pomoć, odnosno izdaje proglas zvani… Socijalistička otadžbina je u opasnosti… Na sastanku CK se zatim raspravlja o prihvatanju savezničke vojne pomoći, i samo je Buharin onaj koji se tome protivi jer ne želi da radnička revolucija prima bilo šta od zlih imperijalista. Nemci i dalje napreduju i pri tome dostavljaju svoju poslednju ponudu tj uzmi sad ili ostavi pa nas eto za koji dan. Panika je sve veća i Lenjin izjavljuje da ukoliko danas ne potpišu mir da mogu koliko za tri nedelje da potpišu smrtnu presudu sovjetskoj vlasti u Rusiji. Njegov predlog se nekako tesnom većinom na sastanku Izvršnog komiteta posle toga usvoji, sa time da dok on govori se pola sale dere… Uaaa izdajnici… !?! Jude…!?!! Inače, na potpisivanje samog mirovnog sporazuma bukvalno niko posle od njih nije hteo ni da ide, da ne bi njegov potpis bio na tom ”sramnom miru”.
Kao što vidiš, nije sve tako kako su ti ispričali, odnosno cela ta teorija zavere stoji na poprilično klimavim nogama…
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:08 27.05.2022

Re: Jurassic Park


predatortz
a Srbiju bi da poklone Putinu ili Kinezima

Sad sto vi takav kvislinski stav poistovecujete sa srpstvom kao takvim i ne dovodite ga u pitanje najvise govori o vasim vrednosnim sudovima.


A ko bi da poklanja Srbiju?
Gvozden i ja?
Iz čega si to zaključio?
Možda se u mom pisanju mogu naći naznake kvislinških stavova, jer ja jesam za to da malo sklonimo dupe u kraj i da se približimo Zapadu.
No, ni to iz moje vizure nije izdaja jer ozbiljno verujem da, kad se sve sabere i oduzme, to jeste interes Srbije. Dugoročno gledano, mi ćemo toj sferi uticaja svakako pripasti, i već smo pripali, pa je naš interes da tranzicija bude što kvalitetnija i bezbolnija.

Uzgred, za sebe otvoreno rekoh da sam, uprkos velikom preziru koji gajim prema trenutnim narativima iz EU i Amerike, ipak čovek zapadnih gledišta i načina života.




Ne znam sto si se pronasao u ovom stavu o danasnjem 'prosecnom Srbinu' koji je sizofreno izgubljen izmedju iracionalne ljubavi prema Rusiji, nezainteresovanosti za zivotnu sredinu i bolji zivot u Srbiji, praznih nacionalistickih parola i zelje da trenira bubrege na Autobahnu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana