Gradjanske inicijative

VLADA U SENCI, što pre!

Filip Mladenović RSS / 13.04.2022. u 10:42

Nigde se toliko cinično i tako brutalno ne iskazuje pogubnost poslovice "Politika je najveća kurva" kao u Srbiji.
Sve što se dešavalo nakon zatvaranja birališta 3. aprila 2022. u znaku je najstarijeg zanata na svetu.

Prohujalo je, evo, 218 godina od I srpskog ustanka, a srpske elite, pre svega akademska, politička i medijska, ne mogu, neće ili ne znaju da od Srbije naprave, izgrade i učvrste modernu, pravnu, demokratsku državu. Epilog je porazan: istorija Srbije je povest ličnih režima, od knjaza Miloša do AV!

Jedan od načina da se u Srbiji koliko-toliko suzbije političko kurvanje i najzad spreče lični režimi je formiranje tzv. Vlade u senci.

Vlada u senci ili kabinet u senci (Shadow cabinet) tekovina je opozicione borbe u Velikoj Britaniji. Vlada u senci omogućava da se argumentovano preispituje rad svakog resora izabrane Vlade i da se nude alternativna, kvalitetnija rešenja i bolji programi.

Vlade u senci često javno deluju i smatraju se važnom institucijom političkog života.

Kod nas je ideja o Vladi u senci ponovo dospela u javnost nakon zasedanja neformalnog udruženja intelektualaca Skupštine slobodne Srbije juna prošle, 2021. godine. Ova veoma korisna ideja pomenuta je tokom razgovora o pripremi predloga zakona, koje pišu stručnjaci Skupštine slobodne Srbije.

Kao jedan od članova Skupštine slobodne Srbije smatram da je upravo ova, 2022. godina idealno vreme za formiranje i delovanje Vlade u senci.

Vlada u senci, koju predlažem, imaće manje ministarstava! Sadašnja Vlada Republike Srbije ima čak 21 ministarstvo. Predlog Vlade u senci imaće 15 ministarstava, i to:

Ministarstvo industrije i poljoprivrede
Ministarstvo zdravlja i zaštite životne sredine
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Ministarstvo za radna, socijalna i porodična pitanja
Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja
Ministarstvo energetike i rudarstva
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
Ministarstvo kulture i informisanja
Ministarstvo finansija
Ministarstvo pravde
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave
Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog
Ministarstvo spoljnih poslova
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo vojske

Pozivam sve ljude dobre volje da predlože ministre Vlade u senci.

Moji predlozi:

Ministarstvo industrije i poljoprivrede: Dr Miodrag Zec
Ministarstvo zdravlja i zaštite životne sredine: Dr Rade Panić
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja: Dr Biljana Stojković
Ministarstvo za radna, socijalna i porodična pitanja: Dr Mario Reljanović
Ministarstvo kulture i informisanja: Marinika Tepić
Ministarstvo finansija: Dr Goran Radosavljević
Ministarstvo pravde: Dr Vesna Rakić Vodinelić
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave: Savo Manojlović
Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog: Dalibor Nakić, predsednik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine
Ministarstvo spoljnih poslova: Ivo Visković
Ministarstvo unutrašnjih poslova: Božo Prelević
Ministarstvo vojske: Zdravko Ponoš

Nedostaju predlozi za 3 ministarstva Vlade u senci:

Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja
Ministarstvo energetike i rudarstva
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija

 

Atačmenti



Komentari (685)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 23:29 17.04.2022

Re: Ivo Visković

Sad pišeš vidim i o egzarhat

Nisam ubo nigde nego sam napisao u komentaru za koji si ti rekao
Nit šta znači, a i netačno je.

pa sad ispalo da je tačno i za bugarske crkve i bugarske škole po delovima sa srpskim stanovništvom koje su Rusi dali Bugarima na našu štetu.
Ajd nemoj se vaditi na gluposti što sam pogrešio u brzini.

šta si bre napisao u brzini? Pa ti si čoveče prepravio celu pesmu Jovana Jovanovića, promenio joj kompletan naslov tvrdeći da je napisana Bizmarku i zapadnoj diplomatiji koji se nigde ne spominju. Mada nije ni čudo s obzirom da si Knjigu o Milutinu čitao kao priručnik za diverzante

gedza.73 gedza.73 23:31 17.04.2022

Re: Ivo Visković

Ma džabe.
gvozden1 gvozden1 23:34 17.04.2022

Re: Ivo Visković

napisana Bizmarku i zapadnoj diplomatiji

Alo!

Napisana je Rusiji kao prekor i razočarenje što nije Srbiju zaštitila od dušmanina koji ju je raskomadao.

Čoveče, dva i dva.

gedza.73 gedza.73 23:36 17.04.2022

Re: Ivo Visković

Napisana je Rusiji kao prekor i razočarenje što nije Srbiju zaštitila od dušmanina koji ju je raskomadao.

Da bre. odmah posle ide drugi deo kojim se oduševljava što je pomagala Bugarsku.
gvozden1 gvozden1 23:48 17.04.2022

Re: Ivo Visković

gedza.73
Napisana je Rusiji kao prekor i razočarenje što nije Srbiju zaštitila od dušmanina koji ju je raskomadao.

Da bre. odmah posle ide drugi deo kojim se oduševljava što je pomagala Bugarsku.



Ne piše o Bugarskoj ništa.
Što se bre petljaš oko nečega čemu nisi dorastao?

O ovoj pesmi se sve zna, i što je pisana, i šta znači, i ti sad otkriva kao nešto.

Ajd da te pitam, kad kažeš da ne govori o "zapadu" šta znače stihovi, na koga misli kad kaže

"
Ја да ти речем што бих ти рек’о,
Не би ме чула, ти си далеко;
А ко је ближи, само би клиц’о,
Клиц’о, - јер то је нама прориц’о:


Ko nam je to bliži od Rusije a proricao nam, spremao, komadanje, pa se njemu ne vredi ni obraćati?

gedza.73 gedza.73 23:56 17.04.2022

Re: Ivo Visković

Ne piše o Bugarskoj ništa.
Što se bre petljaš oko nečega čemu nisi dorastao?

Vidim da da se ti razumeš
Ko nam je to bliži od Rusije a proricao nam, spremao, komadanje, pa se njemu ne vredi ni obraćati?


Rusija se dogovorila sa Austrougarskom da njena bude Bosna i Hercegovina a da mi i Crna Gora postanemo ruske gubernije. Istovremeno Rusija dala Bugarima pet srpskih opština u Pećkoj patrijaršiji, podelila Bugarima Staru Srbiju i u njoj dala Bugarima škole i crkve koji su Bugari oteli od Srba a ti kažeš kako se Jovan Jovanoviž Zmaj naljutio na Rusiju kao našeg prijatelja što nam nije poklonila Gvozdenovu Dalmaciju i to Srbiji koja samo što je izašla iz dva rata u koje je ušla na nagovor Rusije potpuno vojno nepripremljena, nenaoružana i iz kojih je izašla skoro uništena. Jedva dobila jug Srbije a ti misliš kako bi Zmaj i Vojvodinu i Hrvatsku i Triglav i Trst da bude naš.

Obrati pažnju na ponašanje Rusije i rusku pomoć Bugarima u pećkoj patrijaršiji i na prostoru Stare Srbije. Svaki pokušaj naše diplomatije da zaštiti srpske interese je naišao na rusku prepreku. iako smo zbog njenih interesa nespremni i pre vremena ugurani u ratove. kao i par puta docnije
Što se tiče proricanja ti stihovi znače da su nam pričali kako od Rusije ne treba da očekujemo pomoć. Koju nismo ni dobili nego smo nezavisnost Srbije dobili zajvaljujući kome na tom kongresu? Ko je Srbiji dao nezavisnost druže Votsone?



gvozden1 gvozden1 00:11 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Jedva dobila jug Srbije a ti misliš kako bi Zmaj i Vojvodinu i Hrvatsku i triglav i Trst da bude naš.

Ej, mora nešto da se zna.

Par godina pre toga je bio hercegovački ustanak, raspoloženje u Srbiji je bilo takvo, antitursko i ratoborno da je Milan morao da uđe u rat sa Turcima inače se ne bi glave nanosio.
I izgubio ga.
Srbi se dižu na Turke a Srbija ćuti. To se smatralo nedopustivo jer se nije pravila razlika između Srba odavde i Srba iz Bosne ili Hercegovina, sve je to bilo jedno srpstvo.
I zato je Zmaj i svi ostali proširenje pre svega video u pravcu zapada, pre nego juga, i zato je otkidanje tog dela (Berlinski kongres) video kao veću tragediju nego otkudanje juga (sanstefan) zato je Zmaj pisao o nemajci posle Berlinskog komadanja a ne posle sanstefanskog.

Ti tvoji jadni pokušaji karikiranja sa Triglavom samo svedoče koliko o tome znaš.
gvozden1 gvozden1 00:12 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Ko je Srbiji dao nezavisnost druže Votsone

Onaj ko je raskomadao srpstvo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:36 18.04.2022

Re: Ivo Visković

maksa83
Znam da te nabedise za Zaharovu krasoticu djevu zato i za'ebavam malo, no sam mislila da je 'kurcolomka', pardon, bio tvoj invent, kad vidi ti - maxin znaci.

Moram da kažem da je Paja nešto pogrešno zapamtio, ja (povremeno) koristim izraz kurožderka a kurcolomka mi je skroz nov izraz takoreći tuđica.


Ne znam, ali skoro 100% sam siguran da nije moja krilatica. Moje je samo ono "umetnica sa sibirske magistrale". Ma dobro, nebitna profuknjuča, važno da je istakla proprsje dok ovi bilmezi razvljajuju Ukrajinu (i kradu kokoške seljacima, ko lasice), vidi se da je radila na sebi u teretani, a i da su na njoj radili, ko je stigao. Nego, šta je sa Šojguom?

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:08 18.04.2022

Re: Ivo Visković

maksa83
alselone
Laički i intuitivno ja bih rekao da Rublju na tom nivou drži cena nafte. A cena nafte je skočila .... nikad nećete pogoditi zašto.

Od kako smo na blogu rekao bih. da je Rusija propala jedno 10ak puta jedan dan od ponedeljka kako nafta padne.


Rusija jeste jednom propala kada je nafta sroljana na $10 (današnih $28) samo se tada nije zvala Rusija nego Sovjetski Savez.

A vezu RUB/USD vs brent crude možeš sam da nađeš.

Nafta gore, Rublja gore, nafta dole, rublja dole. Tako je oduvek bilo, a evo i sada je.


Koliko sam shvatio, rublja može (i mora) veštački da se održava neko vreme, da im se tamo ekonomski sistem na raspadne momentalno i da krene juriš na banke, a onda i na sve ostalo, plus se nafta i dalje od njih nabavlja. Ali ima tu drugi problem koji je opisan sa onim - u izlogu piše "Samsung TV - 100 rubalja", a kad uđeš sav srećan u radnju, u njoj nema televizora, prazne police (ko kod alapačeros u Holandiji police sa brašnom, eno gladna čeka doznake iz Srbije i Rusije )

A kažu ovi naftaši, slušao sam pre par dana neku emisiju na radiju, da Rusi imaju ozbiljan problem i sa eksploatacijom rođene nafte, to je navodno nekakav opasan high tech danas kojim oni apsolutno ne vladaju (puNpe, cevi, coatings, AI, plus održavanje svega toga što je daleko od trivijalnog a ovi, kao što vidimo, ni svoje komandne brodove ne umeju da održavaju pa im tonu svaki čas ), i to su Rusima sve radili stranci, ovi neki Eksoni, Šelovi, itd, a koji su se sad pokupili i ošli a ništa im od toga nisu pokazali kako se radi. I sad ovi izgleda moraju da buše gore po Arktiku i nekim sačuvaj bože zabitima do kojih nema ni puta ni cevovda, ni ničega, a gde do nafte još jedino može da se dođe tradicionalnim metodama, prosto su tehnološki jako zaostali i ne umeju drugačije. Ne razumem se u to, pa ne mogu da ocenim jel tačno ili nije, to jest propaganda dok se Rusi tamo zapravo kupaju u nafti, i ne znaju šta bi s njom, kao što bi znali šta bi sa onim Samsung TV-om za 100 rubalja kojeg nema, ali eto prenosim šta sam čuo.
maksa83 maksa83 05:30 18.04.2022

Re: Ivo Visković

A kažu ovi naftaši, slušao sam pre par dana neku emisiju na radiju, da Rusi imaju ozbiljan problem i sa eksploatacijom rođene nafte, to je navodno nekakav opasan high tech danas kojim oni apsolutno ne vladaju (puNpe, cevi, coatings, AI, plus održavanje svega toga što je daleko od trivijalnog

To je stara stvar, tj. to je bila osnova Exxon Rosgasneft dila - kopamo zajedno naftu u ledu vi date izvore, mi tehnologiju, a koji je pukao zbog sankcija Rusiji 2014. i zbog kog je delom izveden ples sa Trunpoom. Sećaš se da je njegov prvi secretary of state bio Rex Tilerson dotadašnji Exxon Mobile CEO koji se "proslavio" time što je pred više ljudi rekao za Trunpoa da je, citiram, fuckin moron, citat završen.
alselone alselone 05:59 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Ne znam za SvabA ali meni nisu skocili troskovi uopste.. cene iste, ok mozda je nesto i poskupelo u centima pa nisam primetila, ali ovako napamet sto cesce kupujem -cene iste vec dugo.. ni gas izvikani ni struja.


Dutch inflation nears 12% in March as fuel and food prices soar


This marks the highest inflation rate recorded since April 1976.
alselone alselone 06:05 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Nije ni u Americi mnogo bolje.



S tim da je stvarna i životna inflacija mnogo veća. OK, čačkalice i WC papir kog toliko vole su poskupele 1% ali je zato The energy index rose 25.6 percent over the last year, and the food index increased 7.9 percent, the largest twelve-month increase since the period ending July 1981.
alselone alselone 06:10 18.04.2022

Re: Ivo Visković

E, sada, moram da kažem da ovo nije kripl fajt kome je gore i uopšte tako ne treba čitati (Gedža to obožava ali smara do bola), nego ovo treba da bude vejkap kol da se ne lažemo dalje nego da svako pogleda svoje elite šta im rade. Kao i prilikom svakog sranja, mi obični ljudi ćemo živeti gore i ne treba da budete srećni ako će nekome biti malo više gore.
gedza.73 gedza.73 06:46 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Ej, mora nešto da se zna.

Naravno. Da je Rusija dva puta ugurala Srbiju u ratove za koje je Srbija u tom trenutku bila nespremna. Vojno i finansijski. Da je u srpskoj krvi oslobođen jug Srbije raskomadala u dala Bugarima. Da je delove Pećke patrijaršije i Stare Srbije raskomadala i poklonila na tacni Bugarskoj gde su Bugari zahvaljujuči ruskoj zaštiti proganjali Srbe. A to je carska rusija nije komunistička (tek nas je ona 'usrećila').
Da su Aksakova Bugari predlagali za bugarski presto. Da je ruska diplomatija sprečavala svaki pokušaj srpske diplomatije i Jovana Ristića.
Da te podsetim kako si napisao na ovakav moj komentar da nije tačno. Zato sam (izvini Alse) citirao istoričarku Istorijskog muzeja Srbije, Slobodana jovanovića i tekst koji taksativno navodi ponašanje Rusije u komadanju Srbije i davanju juga i Stare Srbije Bugarskoj.
Srbi se dižu na Turke a Srbija ćuti.

samo svedoče koliko o tome znaš.

Da se Rusija dogovorila sa Austrougarskom da Bosna i Hercegovina budu austrougarska a Srbija ruska. Rešavanje istočnog pitanja. I isto kao sa nacističkom Nemačkom pominju u tom sporazumu Besarabiju. .
I zato je Zmaj i svi ostali proširenje pre svega video u pravcu zapada, pre nego juga

Dakle po tebi je u tom trenutku bilo realnije da se dobiju srpski krajevi u Bosni nego srpski krajevi na jugu Srbije, po Staroj Srbiji i kosovu? zajeba ti celu srpsku politiku tokom XIX veka sa sve balkanskim ratovima, preradi Zmajevu pesmu koji pominje srpsku krv iz srpsko-turskih ratova i komadanje Stare Srbije koja ostaje van naših granica i pokloni Niš, Vranje i Pirot Bugarima. Kad kažu Rusi da je to bugarsko Gvozden samo cupne i kaže 'javol'
Ko je Srbiji dao nezavisnost druže Votsone

Onaj ko je raskomadao srpstvo

Dakle da rezimiramo. Rusija ti raskomadala Srbiju i poklonila Bugarima. Zapad dao nezavisnost Srbiji uprkos ruskim naporima da Srbija bude manja, raskomadana i bugarska teritorija a mi se u tom trenutku po tebi uzdamo u rusku diplomatiju koja osujećuje sve naše pokušaje i radi protiv nas.

Pa ovakvo savijanje kičme, ulizištvo, udvorištvo, poniznost, uvlakaštvo i izdaja se retko viđa. Možda kod komunista koji su radili za Kominternu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 06:49 18.04.2022

Re: Ivo Visković

alselone
E, sada, moram da kažem da ovo nije kripl fajt kome je gore i uopšte tako ne treba čitati (Gedža to obožava ali smara do bola), nego ovo treba da bude vejkap kol da se ne lažemo dalje nego da svako pogleda svoje elite šta im rade. Kao i prilikom svakog sranja, mi obični ljudi ćemo živeti gore i ne treba da budete srećni ako će nekome biti malo više gore.


Pa ko je za to kriv? Mi svi a ne onaj debil u Moskvi.. aha.

Evo jbt. posto me napravi na lazova, nisu promenjene cene po prodavnicama jer se sa dobavljacima nesto izdogovaralo, zato hrana nije poskupela. ok ja hleb skoro i ne jedem, suncokretovo ulje ne trosim (samo maslinovo), pirinac, kuskus, mleko I sirevi sve je ista cena jos uvek. ni racun za gas mi nije povecan..

zbog poskupljenja nafte naravno da ce sve poskupeti zbog transporta i odrzavanja nekih prehrambenih proizvoda sto ce biti paradajz, a manja proizvodnja psenice -hleb, keks, brasno i jos ponesto.

plus ulje I gde se ulje trpa kao samponi i kreme za lice bla, bla..

znaci psenicni, ulje, za 30% ce poskupeti ali nisu jos (to ja I pricam)

za meso koje ja takodje ne jedem evo citam da ce manje uvoziti iz kanade i argentine I upucuju da se vise kupuje od domacih proizvodjaca umesto uvoza.

mene licno ne pogadja jbg. nista od tih poskupljenja u buducnosti ja nisam tesna sa prihodima, naprotiv. a za ostalo morace malo da se stisne, drzava da uleti gradjanima sa niskim prihodima, a I da osmisli da stetu smanji na minimum.


I da, nemam nista protiv da se principijelno ne popusta Rusiji ni za milimetar zbog ovog divljastva prema Ukrajini.


Sto se gasa tice mozda opet izbuse Groningen (haha), zezam se, ali ko zna jer mi imamo svoj gas. A ima i Norveska gore I naftu i gas, takoreci u komsiluku.

Najgore ce proci kao i uvek ove zemlje 3 sveta pa na gore one siromasnije I koje jedva sastavljaju. EU I Amerika/Kanada/Australija dakle ovi u vrhu piramide ce proci sa najmanje problema..
itd.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:09 18.04.2022

Re: Ivo Visković

..I jos nesto - sve ovo nabrojano od hrane sto ce da poskupi dodje i dobro u neku ruku, debelih i morbidno debelih koliko hoces je upravo od nezdravog prekomernog zdranja mesa, hleba, testenine, suncokretovog i palminog ulja prerada i trpanja sranja u hranu samo proizvodi debljanje i bolestine holesterole, secerase I sta sve ne od hronicnih stecenih bolesti nezdravom ishranom kod populacije.

da se ja pitam, ova nezdrava hrana bi odavno dobila astronomske cene I bez ove situacije..
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:23 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Zato sam (izvini Alse)


Nemoj da se izvinjavas, pisi.. ja koliko vidim svi uzimaju sebi slobodu da pisu sta hoce i kad hoce I koliko hoce pa je, kao, opominjati nekoga selektivno - prilicno deplasirano. Drugi zatrpavaju blog uzduz I popreko pa ih niko ne opominje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:27 18.04.2022

Re: Ivo Visković

alselone
E, sada, moram da kažem da ovo nije kripl fajt...


Kako bre nije? Vidiš da jeste.
gvozden1 gvozden1 07:54 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Dakle da rezimiramo

Šta bre da rezimiramo?
Nadrobiš neki čaršaf, misleći da ćeš ispasti pametan ako je komentar dugačak, a unutra, i dijagonaknim čitanjem se vidi da su tu i materijalne greške.

Nije Rusija dvaput uvukla Srbiju u rat sa Turskom, protiv prvog je bila i pored ruskih dobrovoljaca u srpskoj vojsci.
U drugi je jeste zvala, a taj je Srbija dobila.

Šta je bilo realno?
Ono što se dogodilo naravno.
Ono što su Švabe namenile Srbiji, komadanje srpstva, a na šta je Rusija pristala, i to pristajanje joj Zmaj zamera.
Ne zamera Švabama, zna da oni to hoće, oni kliču što su srpstvo iskasapili, oni su srpski dušmani, zamera Rusiji što je i ona pristala.

To je bilo realno, švapski scenario.

A šta je bilo bolje?
Ruski scenario, da Srbija ide na zapad.

Kako sad stoje stvari, sa ovom pameću šta je bilo bolje za Srbiju, da se ostvario ruski scenario pa da je Nevesinje pripalo Srbiji, ili švapski pa da Srbija dobije levo od Vardara?


gedza.73 gedza.73 10:40 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Nije Rusija dvaput uvukla Srbiju u rat sa Turskom

Nije. To kaže Gvozden. Slobodan Jovanović, državnik, diplomata i istoričar kaže da jeste.
Ono što su Švabe namenile Srbiji, komadanje srpstva, a na šta je Rusija pristala, i to pristajanje joj Zmaj zamera.

da bre. Srbija još nije nezavisna, bori se za svoju samostalnost, kojoj Rusija uzima jug Srbije i Staru Srbiju i daje Bugarima a koja zahvaljujući zapadnim silama dobija nezavisnost i proširuje svoju teritoriju u tom i takvom trenutku se ljuti što nije dobila Bosnu i Hercegvinu. Realnost po Gvozdenu. J.J.Z. se ljuti na Zapad što nam nisu dali Bosnu a ponosan je na Rusiju koja nam uzela jug i Staru Srbiju kao da je taj narod tad bio blesav i nije znao šta rade ruski saveznici Bugari po Srbiji.
Evo i Jovan Ristić nema pojma, saće Gvozden da mu objasni ko mu uzima a ko mu dodaje teritoriju
Ristićev izveštaj u pismu iz 29. maja 1878. godine, glasio je: „Ako pristanemo na predloge Austrougarske, imamo potporu susedne monarhije sa izgledima na teritorijalno uvećanje i prgo granica San stefanskih preliminarija, ne pristanemo li, onda sve dolazi u pitanje, pa i same San – stefanske granice sa Nišem. No, u ovom teškom položaju ima nešto i uspešnoga, a to je : u koliko veću vrednost polaže Austrougarska na svoje predloge, utoliko više dobija obim teritorijalno pitanje, a to je za nas glavno“.

Samo se ponizi još više kako ne bi uvredio Ruse. Podanički mentalitet
da se ostvario ruski scenario pa da je Nevesinje pripalo Srbiji

što je babi milo to i tako čita. U stvarnosti su te navukli kao i '99.
Ruski scenario je bio ovakav
Аустроугарска је добила пристанак Русије да окупира Босну и Херцеговину.

Аустроугарска се обавезала да не шири амбиције ка српским, румунским, бугарским и црногорским територијама, а Русија се одрекла интереса у Босни, Херцеговини, као и ширења у Србији и Црној Гори. Поред тога, Аустроугарска је одобрила учешће Србије и Црне Горе у рату на страни Руса.

oni kliču što su srpstvo iskasapili, oni su srpski dušmani, zamera Rusiji što je i ona pristala.

Jel ti uopšte znaš šta su radili Bugari kojima je Rusija dopustila da okupiraju jug Srbije? Jel tom kasapljenu kliče Zmaj ili se samo Gvozden oduševljava okupatorima jer ih volE? ili zbog podaničkog, uvlakačkog mentaliteta Rusima?
gedza.73 gedza.73 10:45 18.04.2022

Re: Ivo Visković

apacherosepeacock
Nemoj da se izvinjavas, pisi..

napišem ja kratko ali se pojavi neko ko kaže to nije tačno. Potvrdim relevantnim citatima, kaže čaršav, neću da čitam znam ja bolje i od Slobodana Jovanovića i od istoričara i od Ristića, to što oni kažu nije istina, lažu dušmani.
knez Milan je bio slepo predan Rusima, u ruskog cara gledao je kao svoga prirodnog zaštitnika. Rusofilstvo u spoljašnjoj politici bio je za njega isto tako jedan član vere, kao i konservatizam u unutrašnjoj; njegovo rusofilstvo i njegov konsevatizam uzajamno su se dopunjavali i podupirali. Ali, posle ugovora u San stefanu, on se u svom rusofilstvu pokolebao. Taj ugovor mu je otkrio veliku suprotnost između srpskih i ruskih interesa, o kojoj on ranije nije ni slutio.
Čim je posumnjao u Ruse, hteo je da se od njih odvoji, da se veže za Austriju.
Stojan Anastasijević,
profesor Muške gimnazije u Nišu, 1939. godina

Inače Švabe nisu htele veliku slovensku državu na Balkanu. To je konstanta politike velikih sila.
gvozden1 gvozden1 11:24 18.04.2022

Re: Ivo Visković

. To kaže Gvozden. Slobodan Jovanović, državnik, diplomata i istoričar kaže da jeste.

Preveliki je za tebe Jovanović po svakoj dimenziji, i po dimenziji ideje da bi ga shvatio, i po fizičkom obimu knjiga da bi ga pročitao.

Tvoj domet su istrgnuti citati navatani po internetu.

Sitan si čak i sa lažeš da je on to pisao.

Ili, majstore, daj njegov citat da je zvanična Rusija odobravala, ili nagovarala, pozvala, šta god, da Srbija uđe u prvi srpsko turski rat.

I opet čaršafi, količina na znači pamet.

gedza.73 gedza.73 11:35 18.04.2022

Re: Ivo Visković

gvozden1
Sitan si čak i sa lažeš da je on to pisao.

Zorica Janković, istoričar i kustos Istorijskog muzeja Srbije
...
pa je naš poznati istoričar, diplomata i državnik Slobodan Jovanović o odredbama Sanstefanskog mira rekao: "Mi koji smo vodili dva rata, jedan po želji neslužbene (slavjanofilski pokret, prim. Z. J.), a drugi po želji službene Rusije, imali smo da ostanemo mala Srbija.

Toliko o Gvozdenovom kredibilitetu.
Ili, majstore, daj njegov citat da je zvanična Rusija odobravala, ili nagovarala, pozvala, šta god, da Srbija uđe u prvi srpsko turski rat.

Piše u citatu.


gvozden1 gvozden1 12:52 18.04.2022

Re: Ivo Visković

dva rata, jedan po želji neslužbene (slavjanofilski pokret, prim. Z. J.), a drugi po želji službene Rusije, i

:)

Prvi rat nije zvanična Rusija podržala, čak bila protiv stupanja Srbije u rat.

Rat je pokrenuo Milan pod pritiskom javnosti da se pomogne hercegovački ustanak, ništa Rusija s tim nije imala.
Taj rat podržali neki Rusi, oni što sam ih pominjao kao dobrovoljce.

Taj rat je Srbija izgubila.


Za drugi rat je službena Rusija tražila od Srbija stupi u njega, i Milan je stupio.
Taj je dobijen.


I lepo ti piše službena neslužbena, al džaba, ne može to da razume.
A hoće nešto.

Ajd valjda si nešto naučio, makar to.
gedza.73 gedza.73 13:25 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Prvi rat nije zvanična Rusija podržala, čak bila protiv stupanja Srbije u rat.

Sve si po običaju u pravu. posebno da NVO slavjanofilski pokret nema nikakve veze sa zvaničnom, carskom Rusijom nego se onako pokupili bez reda i došli na Balkan da sprovode politiku carske Rusije o jednoj državi sa ruskim jezikom pod ruskim carem. pa su nas oni optužili kako smo izdali tu ideju (ST. protić kaže kako su RUsi smatrali da smo se mnogo 'polatinili' a to je najveravatnije ovaj događaj) i okrenuli se stvaranju Velike Bugarske koja štiti ruske interese po Srbiji tako što otima srpske krajeve, srpske crkve i sprske škole
Pa se onda Rusija dogovorila sa KuK monarhijom da ratujemo (čitaj ginemo) zbog njihovih interesa (zato se u prethodnom 'zvanično' nije mešala dok 'neslužbeno' jeste) u drugom ratu i, kako kaže J.J. Zmaj, uprkos našoj krvi koja je prosuta pomaže i brani bugarske interese. Odnosno dala je Srbe u BiH Austrougarskoj za Staru Srbiju koju je namenila Bugarima. Inače Bugari i dan danas drže te ruske granice u Srbiji kao svoje.
Ajd valjda si nešto naučio, makar to.

Jesam. Evo javno priznajem posle polemika sa tobom kako je Maksa u pravu (što znači da Alselone nije jer sam promenio mišljenje) da nema veze sa komunizmom. Pošto su u vreme tog slavjanofilskog pokreta koji je podrazumevao da Srbi imaju ruskog cara za vladara sigurno postojali bandoglavi srpski fanatici (njima da oprostiš prvi mačići se u vodu bacaju) koji su se borili za ostvarenje Velike Rusije na Balkanu pa su onda bili fanatici komunisti koji su se borili za Staljinovu Jugoslaviju i sad SrboRusi koji se uz slavjanofislki Telegram bore za Veliku Putinovu Rusiju onda mislim da se u tim tajnim ruskim službama valjaju od smeha i prosto ne veruju koliko su Srbi glup narod da stalno padaju na istu šibicarsku foru.

I lepo ti piše službena neslužbena, al džaba, ne može to da razume.
A hoće nešto.

Opet si po običaju potpuno u pravu (da te više ne zamaram pronađu kako nas je tada 'neslužbeno' ruski ambasador gurao u rat tvrdeći da ako to ne uradimo izgubićemo naklonost ruskog cara... sve nezvanično). Tako isto nas 'neslužbeno' naguzio Černomirdin pa su Srbi opravdavali kako je to 'nezvanična' politika male grupe amerikanizovanih Rusa na čije delovanje Rusi nisu mogli da utiču pa su ruski generali plakali kad se to desilo i ruse kose čupali, flašama votke u glave se bijući koga je Putin postavio za svog savetnika i izjavio kako je taj ruski 'neslužbeni' političar radio u interesu Rusije i kako je on (Putin) od njega mnogo naučio.

gvozden1 gvozden1 13:37 18.04.2022

Re: Ivo Visković

posebno da NVO slavjanofilski pokret nema nikakve veze sa zvaničnom, carskom Rusijom

Ima, koliko i sa zvaničnom Bugarskom.
U tom pokretu je bilo i Bugara, a bilo ih je i u srpskoj vojsci kao dobrovoljaca u istom tom ratu.
Koliko je zvanična Rusija naterala Milana u rat, toliko je i zvanična Bugarska.

I smanji to ako misliš da čitam, i ovo je previše.
gedza.73 gedza.73 14:13 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Da ne ostaneš na komentaru 666.
Ima, koliko i sa zvaničnom Bugarskom

Da. Bugarska je u tom trenutki imperija koja oće da zagospodari Balkanom.
Inače Bugari tada nisu poslušali Rusiju i pohrlili u rat kao mi a ipak su od Rusije dobili dobar deo Srbije. Što je postalo klica za zločine nad Srbima koje su počinili Bugari tokom narednih ratova. Jednu od najvećih nebuloza... ajde da ne budem grub... jedna od najvećih zabluda da ova Rusija nije ona Rusija nego je neka treća kojom je mi zamišljamo a što nema veze sa stvarnom Rusijom pokazuje da su Rusi držali Bugarsku stranu mnogo više nego našu. Tako o događajima oko kojih se ti i ja raspravljamo, tako sa Dimitrovim koji je bio gensek ili neko slično kominterna mudo za Jugoslaviju tako i prihvatanjem bugarskih okupatora u jedinice Crvene armije. I sad da im Bugari namignu otkačili bi i Srbe i Srbiju dok kažeš kopejka.

Tebi je Rusija neprijatelj od Oktobarske revolucije (inače su komunisti sledili politiku carističke Rusije prema balkanu... kao i Putin danas samo što su mu podkresana krila). Pretežni neprijatelj devedesetih i pasivni nakon dvehiljadite. U prvom srpskom ustanku prvo nisu hteli da nam pomognu jer su bili saveznici sa Turskom pa su nas onda pomogli a onda nagovorili da odbijemo primirje jer su ušli u rat sa Turskom pa im odgovaralo da im sopstvenim izginućem kupujemo vreme i štedimo njihove vojnike (kao i nekoliko narednih puita u istoriji naših odnosa smo bili jeftino topovsko meso za ruske interese) da bi nas na kraju predali (svaka sličnost sa devedesetim namerna). Da ne dužim kako te ne bi' opterećivao u najgrubljoj mogućoj računici jedan vek od 1917. plus ključni događaji u našoj istoriji kad nas je ili napustila ili ugurala tebi je Rusija više neprijatelj nego saveznik i po tome se ne razlikuje od ostalih velesila (osim SAD koja nije imala nikakve interese a poklonila nam Vršac). Ne hvataj me za svaku sitnicu pišem napamet i nabrzinu žena mi cupka iznad glave sa pogledom koji kaže ubiću te ako ne kreneš odmah.

I samo da ti sa zakašnjenjem žestitam 8. mart
Na mapi čestitke koju je na društvenim mrežama za 8. mart objavio zamenik premijera Bugarske i ministar odbrane Krasimir Karakačanov, nalazi se Velika ili Sanstefanska Bugarska, na kojoj su i Niš i Vranje.



gvozden1 gvozden1 14:25 18.04.2022

Re: Ivo Visković

.
Inače Bugari tada nisu poslušali Rusiju i pohrlili u rat kao mi

Koji bre Bugari da pohrle jebote? :)
Pa Bugarsku je napravila Rusija, nisu Bugari imali svog Karađorđa, iz Sofije su Rusi isterali Turke, ne Bugari kao što su Srbi iz Beograda.

Zato je Rusija i pravila veliku Bugarsku a ne Srbiju, zato što su morali da joj budu lojalni, Srbi su imali svoju državu (da, bio je turski barjak na Kalemegdanu, to je sve što joj je krnjilo suverenitet) a Bugari ništa.


Koju vojsku da dignu Bugari na Turke?
Nema bugarske vojske tad, ne postoji.

Nisu Bugari hteli :)

E jebote bog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:08 18.04.2022

Re: Ivo Visković

maksa83
A kažu ovi naftaši, slušao sam pre par dana neku emisiju na radiju, da Rusi imaju ozbiljan problem i sa eksploatacijom rođene nafte, to je navodno nekakav opasan high tech danas kojim oni apsolutno ne vladaju (puNpe, cevi, coatings, AI, plus održavanje svega toga što je daleko od trivijalnog

To je stara stvar, tj. to je bila osnova Exxon Rosgasneft dila - kopamo zajedno naftu u ledu vi date izvore, mi tehnologiju, a koji je pukao zbog sankcija Rusiji 2014. i zbog kog je delom izvedem ples sa Trunpoom. Sećaš se da je njegov prvi secretary of state bio Rex Tilerson dotadašnju Exxon Mobile CEO koji se "proslavio" time što je pred više ljudi rekao za Trunpoa da je, citiram, fuckin moron, citat završen.


Ja sam se ozbiljno potrudio da taj otužni period svog bivstvovanja u USA dok je Tramp bio na vlasti temeljno izbrišem iz sećanja.

gedza.73 gedza.73 16:30 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Koji bre Bugari da pohrle jebote? :)
Pa Bugarsku je napravila Rusija, nisu Bugari imali svog Karađorđa

Nisu.
Koju vojsku da dignu Bugari na Turke?
Nema bugarske vojske tad, ne postoji.

Ne postoji. Kad ti kažeš onda mora tako da bude. Samo iapk moram d apomenem onog Bugarina i bugarske legije koji su učestvovali u oslobađanju Beograda. Na tu vojsku' je mislio Slobodan Jovanović (da ga ne citiram ponovo, dobićeš fras) kad kaže kako nisu mogli Rusi da nateraju Bugare.
През 1862 г. заминава за Сърбия и взема участие в Първата българска легия на Раковски в Белград. Там заради ловкост и храброст получава прозвището Левски (според легендата е направил лъвски скок по време на военни упражнения). ... В Белград участва във Втората българска легия на Раковски (1867 – 1868). След разтурянето й прави опит да премине в България с чета, за да подготви народа за въстание, но е арестуван в Зайчар от сръбските власти и хвърлен в затвора

evo ti fotografija Lava Vasila Ivanova iz Beograda

(vidi se u uglu godina 1867. i Beograd)
Априлското въстание от 1876 година е въоръжено въстание на българите в Османската империя.

softelectronics_e softelectronics_e 16:39 18.04.2022

Re: Ivo Visković

srdjan.pajic

...
Nema ništa džabe ni kod stare babe, mora od nečeg da se plati to što smo im skinuli Sadama sa grbače.
...

Ma!
To je luk i voda.
Pride ste im skinuli i pola miliona dece sa grbače!
Malo je to zlata za toliki trud.
softelectronics_e softelectronics_e 16:56 18.04.2022

Re: Ivo Visković

maksa83
Znam da te nabedise za Zaharovu krasoticu djevu zato i za'ebavam malo, no sam mislila da je 'kurcolomka', pardon, bio tvoj invent, kad vidi ti - maxin znaci.

Moram da kažem da je Paja nešto pogrešno zapamtio, ja (povremeno) koristim izraz kurožderka a kurcolomka mi je skroz nov izraz takoreći tuđica.

Užas!
Kakav primitivizam!
softelectronics_e softelectronics_e 17:02 18.04.2022

Re: Ivo Visković

apacherosepeacock
Švabi na mesečnom nivou skočili troškovi za možda nekih trista eura koliko zaradi prosečan Srbin za mesec dana.


Ne znam za SvabA ali meni nisu skocili troskovi uopste.. cene iste, ok mozda je nesto i poskupelo u centima pa nisam primetila, ali ovako napamet sto cesce kupujem -cene iste vec dugo.. ni gas izvikani ni struja.

I da po milioniti put, ovde kod mene hrana JEFTINIJA nego u Srbiji a prosecne plate 8-10x vece nego u Srbiji, standardno vec koju deceniju od kad sam ja ovde i idem u posetu povremenu u BG pa uporedim onako iz zabave.


Prilažeš li ti štošta rodnoj grudi kada dođeš u posetu?
Valjalo bi.
gvozden1 gvozden1 17:31 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Ne postoji. Kad ti kažeš onda mora tako da bude

Kažem.

Rusija ide kroz Bugarsku i tera Turke, baš zbog toga zove Srbiju da i ona stupi u rat protiv Turaka da joj olakša, a onda Gedža nešto bode po internetu i kaže, nisu Bugari hteli da poslušaju Rusiju da udare ma Turke.
A ruska vojska u Bugarskoj.


Što li se to petljaš u ovo da mi je znati.
gedza.73 gedza.73 17:36 18.04.2022

Re: Ivo Visković

gvozden1
onda Gedža nešto bode po internetu i kaže, nisu Bugari hteli da poslušaju Rusiju da udare ma Turke.

Vs.
Slobodan Jovanović
Bugari, koje ni mi ni Rusi nismo mogli pokrenuti na ustanak, imali su da postanu velika Bugarska


gvozden1 gvozden1 18:08 18.04.2022

Re: Ivo Visković

Bugari, koje ni mi ni Rusi nismo mogli pokrenuti na ustanak, imali su da postanu velika Bugarska

Dakle nisu se pokrenuli, nisu imali vojsku, sa čim da udare, sa čim da pomognu Rusiji?

Rekao si
Inače Bugari tada nisu poslušali Rusiju i pohrlili u rat kao mi


Rekao si "tada", rekao "kao mi"
Kako bog te jebo!

gedza.73 gedza.73 08:46 19.04.2022

Re: Ivo Visković

Dakle nisu se pokrenuli, nisu imali vojsku, sa čim da udare, sa čim da pomognu Rusiji?

Idemo vaćaroški? Ti si pomenuo vojsku ja Bugare. Koji ne moraju biti vojska ali mogu biti ustanici. Oni isti koji su podigli Aprilski ustanak protiv Turaka (kakav god bio što se tiče masovnosti i sastava ustanika je posredno i nama pomogao pošto su Britanci počeli da menjaju smer svoje politike) kojim je Rusija bila oduševljena. ustanak je skršen u krvi i Bugari nisu hteli (pristup Miloša Obrenovića) da poslušaju Ruse i krenu u nove pogibije. O tome piše Jovanović. Srbi su odbijali ali su na rusko uvrtanje ruku pristali, izginuli i uprkos srpskom stradanju Rusi Srbima uzimaju jug Srbije i daju Bugarima. I o tome piše Slobodan Jovanović.
Ruska podrška počev od carske pa na dalje Bugarima u odnosu na Srbe je daleko veća i obično na štetu Srbije.

Ali shvatam da ti ovo nije jasno s obzirom da si u fazonu 'Trst je naš', 'Srbi narod najstariji' i na liniji onih padnursko-vojno komunističkih analitičara koje izmajmljuju po rijaliti televizijama da potpaljuju buzdovane. Da se razumemo ja sam, bez obzira na oscilacije i greške, ponosan na srpsku istoriju. Samo smatram kako bi trebali da umesto glorifikacije našu istoriju, ono što se dešavalo kao i saveznike posmatramo kritički, učimo kako bi greške ispravljali ili kako ih ne bi ponavljali. Malo više pragmatizma, realizma a malo manje žrtava i kompleksa veličine.

Mada može ovako kao i ti. Srbija uz Rusiju koja će da nam vrati granice sve do Brisela ili bar do najudaljanijeg srpskog groba. Takav pristup će da dovede do pražnjenja Srbije, urušavanja društva i odlaska deca pa će unučići umesto u Srbiji da nam rastu u Americi. A za to nisu krive ni Švabe, ni Rusi, ni Britanci (koji su egal štetočine sa Rusima prema srpskim interesima) ni Amerikanci nego ljudi poput tebe Gvozdene.
Nešto poput komunista kojima nisu bitna razaranja Srbije i srpske žrtve sve dok se bore za majčicu Rusiju koja je 'na strani dobra i pravde' i koja će im dati veliku Sovjetsku Balkansku Narodnu Republiku. Živeo naš Veliki Drug Putin i Svecka Revolucija!!!

cmix909 cmix909 09:55 19.04.2022

Re: Ivo Visković

srdjan.pajic
Ja sam se ozbiljno potrudio da taj otužni period svog bivstvovanja u USA dok je Tramp bio na vlasti temeljno izbrišem iz sećanja.

Odavde gledano, najotuznija je epizoda u kojoj nas pacijent sedi pred njim na hoklici i najpre lose glumi kako je neprijatno iznenađen sto za priznanje Jerusalima dobija priznanje Kosova, a potom neizrecivu srecu sto je dobio my precious hemijsku olovku kineske proizvodnje.
softelectronics_e softelectronics_e 16:18 19.04.2022

Re: Ivo Visković

srdjan.pajic
maksa83
A kažu ovi naftaši, slušao sam pre par dana neku emisiju na radiju, da Rusi imaju ozbiljan problem i sa eksploatacijom rođene nafte, to je navodno nekakav opasan high tech danas kojim oni apsolutno ne vladaju (puNpe, cevi, coatings, AI, plus održavanje svega toga što je daleko od trivijalnog

To je stara stvar, tj. to je bila osnova Exxon Rosgasneft dila - kopamo zajedno naftu u ledu vi date izvore, mi tehnologiju, a koji je pukao zbog sankcija Rusiji 2014. i zbog kog je delom izvedem ples sa Trunpoom. Sećaš se da je njegov prvi secretary of state bio Rex Tilerson dotadašnju Exxon Mobile CEO koji se "proslavio" time što je pred više ljudi rekao za Trunpoa da je, citiram, fuckin moron, citat završen.


Ja sam se ozbiljno potrudio da taj otužni period svog bivstvovanja u USA dok je Tramp bio na vlasti temeljno izbrišem iz sećanja.


Pa da!
Nikoga niste razvaljivali bombama u tom periodu.
Muka!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:20 19.04.2022

Re: Ivo Visković

cmix909
srdjan.pajic
Ja sam se ozbiljno potrudio da taj otužni period svog bivstvovanja u USA dok je Tramp bio na vlasti temeljno izbrišem iz sećanja.

Odavde gledano, najotuznija je epizoda u kojoj nas pacijent sedi pred njim na hoklici i najpre lose glumi kako je neprijatno iznenađen sto za priznanje Jerusalima dobija priznanje Kosova, a potom neizrecivu srecu sto je dobio my precious hemijsku olovku kineske proizvodnje.


Jao, evo, sad sam se setio da mi je bilo duplo teško u tom trenutku. Nije lako bilo biti srboamerikanac tada.

gvozden1 gvozden1 17:29 19.04.2022

Re: Ivo Visković


Idemo vaćaroški? Ti si pomenuo vojsku ja Bugare. Koji ne moraju biti vojska ali mogu biti ustanici.

Nemaš ti veze sa životom.
Rat je rat, rat nije ustanak.
Ustanak je Karađorđe, pričah ti gore da to Bugari nisu imali, ti citiraš Jovanovića, da kao pobiješ što sam rekao, a Jovanović rekao isto to, nisu se dizali na ustanak a dobili državu, sad se kao nesto gicaš.

Ne razumeš pročitano, ni Zmaja ni Jovanovića, džaba ti guglanje.

Krene vojska u rat, ti kažeš, a što Bugari nisu, tad, kao mi, a Bugarska vojska ne postoji.
Eto koliko znaš.

Dobili državu?
Pa i nisu, pokušala Rusija da napravi svoj protektorat ali nije uspela.
Sigurno je nije pravila da bi rekla, evo braćo Bugari, izvolite državu, radite sad s njom i u njoj šta hoćete.

Zna se i što je pravila, i što baš Bugarsku, i za šta joj je trebala, ali složeno pitanje.
Ima na guglu, traži.

gedza.73 gedza.73 19:28 19.04.2022

Re: Ivo Visković

gvozden1
ti citiraš Jovanovića, da kao pobiješ što sam rekao, a Jovanović rekao isto to, nisu se dizali na ustanak a dobili državu

U pravu si. Veze nemam ja sa životom.
Ne razumeš pročitano, ni Zmaja ni Jovanovića

Naravno. Ja uvek volim da mi pojasniš stvari onako kako ih ti vidiš (jedino ispravno) kako ne bih bio izdajnik srpstva. Oduševilo me kad si mi prepričao Knjigu o Milutinu.

Otvorio si mi oči sad isto kao ti mislim da je Računajte na nas četnička koračnica koja peva o majoru Vučku Ignjatovići kako podržava Ruse.

Pravi patriota. Zamisli da je bio protiv Rusa kakav bi to tek izdajnik srpstva bio.
gedza.73 gedza.73 19:44 19.04.2022

Re: Ivo Visković

okušala Rusija da napravi svoj protektorat ali nije uspela.
Sigurno je nije pravila da bi rekla, evo braćo Bugari, izvolite državu, radite sad s njom i u njoj šta hoćete.

Ovo sam preskočio. Sad si me načisto zbunio. Men' se čini kako su nama isto planirali da budemo ruski protektorat samo tad bilo manje budala koji seču vene na Ruse nego danas.

Možda su Bugari bili pametniji od Srba pa videli kako su Srbi prošli u Prvom srpskom ustanku sa Rujama.
Jovanović rekao isto to, nisu se dizali na ustanak a dobili državu

ma naranvo. Jovanović je obična jedna budaletina koja nije znala da su Bugari sa Srbima učestvovali u oslobađanju Beograda.
ali složeno pitanje.
Ima na guglu, traži.

Zamisli da nađem kako nas je ta bugarska vojska koja nije postojala pa stvorena preko noći za nekoliko godina izdevetala na Slivnici.
da nije bilo Rusa da nas spasu... čekaj moram malo da guglam
боље наоружана и уз то боље мотивисана бугарска војска извојевала је победу на Сливници, да би убрзо потом пребацила рат на територију Србије, што је довело до пада Пирота и повлачења српске војске све до Ниша. Неочекивани успеси бугарске војске приморали су велике силе, у првом реду Аустроугарску, да се укључе у посредовању око потписивања примирја.

Прву мисао о примирју имала је Русија. Она се бојала да Срби не потуку Бугаре

Dakle ako sam te dobro shvatio za par godina od ruskog protektorata, države koja ne postoji, vojske koja nema Bugarska te razbije na mrtvo ime i od poraza te spase Austrougarska dok je prvi plan Rusije da spasava Bugare (dok s ejoš nije video ishod rata).
Бугарска је тражила од Србије да јој плати ратну штету. Русија је сматрала бугарски захтев оправданим. Аустроугарска је тврдила да Србија нема одакле да плати ратни штету; аустроугарско гледиште прихватиле су Немачка и Велика Британија, и под притиском те три силе, Бугарска је попустила



Ja sam ubeđen da su po tvojoj istoriji Rusi nama saveznici. lele ako uđemo u dvadesete vek od tog savezništva ima d'ostanu samo dugmići. Spasiba na družba dragi druže Gvozdene, bilo je poučno i inspirativno.

p.s.
Analitika na blogu kaže kako Rusi osvajaju Evropu, ruše kapitalizam i vraćaju komunizam.
Vadi iz podruma sliku

i bistu


gvozden1 gvozden1 21:23 19.04.2022

Re: Ivo Visković


Ovo sam preskočio. Sad si me načisto zbunio. Men' se čini kako su nama isto planirali da budemo ruski protektorat samo tad bilo manje budala koji seču vene na Ruse nego danas.

Tako bre, uopšteno, ne kažeš ništa, a kao pišeš nešto.
Valjda se posle hvališe po kući.
Čini ti se ovo, čini ti se ono.
Koga boli krasni šta se tebi čini.

Srbi prošli u Prvom srpskom ustanku sa Rujama


A i to znaš.

Da i tu nećeš možda da citiraš nešto.
Ajd baš bih voleo i to čudo da vidim.
Prošli Srbi loše sa Rusima u prvom ustanku!

Pa jebote bog tupavi.

Idi pitaj Karađorđa.
Pitaj protu.

Molili Austriju, Francuzima nudili vazalstvo, odjebati ih, portir nije hteo da ih primi, onda odu u Rusiju i primi ih ministar diplomatije.
Da im pare, uspostave odnose, pomažu ustanak.
Kad je ustanak propao Švabe Karađorđa šetali ko kuče od karantina do karantina, što dalje od Srbije, nisu mu dali da ide u Rusiju, kad je, na kraju otišao, primi ga sam car.
Nešto kasnije, al car priča sa vođom ajduka.
I odlikuje ga.

Al glup Karađorđe, nije znao gde su mu prijatelji, trebao Gedžu da pita.

Čankoliz, dobar je to izraz, lepo opisuje mentalitet.

Edit
I da, da ne pomišliš da nešto znaš,
Slivnica, pa pogledaj godine makar.

Jukie Jukie 11:43 14.04.2022

jdjjg

Ja ne znam ni koju ni kakvu osobu bih postavio za "Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja" i da li to uopšte treba da bude jedno ministarstvo, i kakve poslovne veze moja koleginica naučnica koja mućka erlenmajere sa nekim mutnim tečnostima u cincilatoru ima sa mojom koleginicom koja čupa kose jer njeni nepismeni đaci ne umeju da pročitaju rečenicu iz udžbenika...
I zdravlje i zaštita životne sredine opet nemaju mnogo veze jedno sa drugim. U poslednjih nekoliko godina zdravlje je imalo veze sa borbom protiv zaraza, a zaštita životne sredine sa sprečavanjem ljudi da divljaju po prirodi raskopavajući je i trujući je.
To su sve sasvim različiti aspekti biologije, koja čini polovinu ministarstava a ostalo je vojska
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:41 14.04.2022

Re: jdjjg

Dajte onda Vaše predloge, i za ministarstva i za stručnjake, koji bi predvodili ta ministarstva!
milisav68 milisav68 17:53 14.04.2022

Re: jdjjg

Filip Mladenović
Dajte onda Vaše predloge, i za ministarstva i za stručnjake, koji bi predvodili ta ministarstva!

Pa nije vođenje države željoteka.

Postoje partije, postoje izbori, pa glasaš...tako funkcioniše demokratija.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:41 14.04.2022

Re: jdjjg

milisav68
Filip Mladenović
Dajte onda Vaše predloge, i za ministarstva i za stručnjake, koji bi predvodili ta ministarstva!

Pa nije vođenje države željoteka.

Postoje partije, postoje izbori, pa glasaš...tako funkcioniše demokratija.


Ovo su predlozi za Vladu u senci, a ne za izabranu Vladu.
I kao što piše u tekstu: Vlade u senci često javno deluju i smatraju se važnom institucijom političkog života.
solo solo 19:41 14.04.2022

za Čarlija i veselo društvo


Tasina omiljena,bela verzija

solo solo 19:52 14.04.2022

Za Debelog


Jbg crna je crna. Die beste.

solo solo 22:25 14.04.2022

samo za Tess


Za Tess zbog ove drčne plavuše na klipu.

tess1 tess1 10:13 15.04.2022

Re: samo za Tess

Za Tess zbog ove drčne plavuše na klipu.

Ne znam šta bih ti rekla, Solo.
angie01 angie01 23:32 14.04.2022

sad sam se setila,

vec smo pravili vladu na blogu B92, vidje ekipu,

ALL WE NEED IS
shmoo shmoo 07:38 15.04.2022

Алан Форд у колору

angie01
vec smo pravili vladu na blogu B92, vidje ekipu,

ALL WE NEED IS



Јесмо, али то је било пре читаве једне деценије.

Још је Бота био прешједник, а Ђилас градоначелник Бгд.

Ситуација се малкице изменила, не?

И на Блогу Б92 и у Србији и у свету.

А богами и шире. И уже.

И ближе и даље.

Зато су нам потребна нека нова имена у влади Србије у сенци на Блогу Б92.






Пази ово, Алан Форд у колору. Свашта. Па главна фора у Алану Форду су ти контрасти црних и белих површина у цртежу. Видим по цијенама да "ово" (ма шта год то било) излази у Словенији, Хрватској и Федерацији БиХ.

Алан Форд иначе никада није превођен на словеначки. На македонски покушано, па се брзо одустало. Ни на енглески језик. Ни на немачки, колико знам. А и на шпанском, француском и португалском није био баш дуговечан. Пар епизода и крај.

Алан Форд је живео и постао то што је постао као стрип само на италијанском (појава у масовној поп култури) и на српскохрватском (културни симбол) језику.

Баш свашта. Па је л' капирају ови данас у нашим некадашњим братским републикама колико је глупо штампати Алана Форда у колору?








П.С. - И на корицама не помињу Магнуса (Роберто Равиола) него само Макса Бункера (Лућана Секија) иако поуздано знам да је (Не) гласајте за Нотакса број 16 док су Магнус и Бункер још увек заједно радили на овом стрипу (објављен у Италији пре 1975. године).

Нема ко да се побуни због ауторских права. Магнус се упокојио 1996. године.

softelectronics_e softelectronics_e 09:02 15.04.2022

Re: Алан Форд у колору

shmoo

...

Баш свашта. Па је л' капирају ови данас у нашим некадашњим братским републикама колико је глупо штампати Алана Форда у колору?

...


Budale.
milisav68 milisav68 09:18 15.04.2022

Re: Алан Форд у колору

shmoo

Алан Форд је живео и постао то што је постао као стрип само на италијанском (појава у масовној поп култури) и на српскохрватском (културни симбол) језику.

Alan Ford je postao to što je postao u SFRJ zahvaljujući Nenadu Brixiju, koji je forsirao izveštačen (purgerski) hrvatski.
shmoo shmoo 09:27 15.04.2022

Алан Форд у колору и влада у сенци Србије

milisav68
shmoo

Алан Форд је живео и постао то што је постао као стрип само на италијанском (појава у масовној поп култури) и на српскохрватском (културни симбол) језику.

Alan Ford je postao to što je postao u SFRJ zahvaljujući Nenadu Brixiju, koji je forsirao izveštačen (purgerski) hrvatski.



Апсолутно! Слажем се. Тај превод на српскохрватски је био кључни фактор успеха Алана Форда на нашим просторима поред чињенице да је тако лепо налегао на наш "надреално-фарсични ментални калуп" како то рече Лазар Џамић у








Зато је и био толико широко популаран само у Италији и код нас.


И Италија. Одавно поспрдно посматрана од стране развијених европских земаља (Британија, Немачка, Француска), Италија је оно што би, на пример, Јужни Балкан био после сто година неометеног развоја: никада суперразвијен, али релативно функционалан и шармантан.
Зато је Италија била родна земља Алана Форда...
... Италија, као и ми, седи у нелагодној средини између идеалистичког аутократизма (и левичарске и десничарске сорте) и агресивнијег капитализма, не зна где јој је душа и којем би се царству приволела. И на врху има људе који то одсликавају. Берлускони је био вероватно 'најаланфордовскији' председник владе у читавом развијеном свету: швалерације, корупција, монопол, везе са мафијом, гламурозни живот...
... Берлускони некако чак и изгледа као да га је цртао Магнус, све са зализаном косом и вештачким осмехом, продавац аутомобила коме не треба веровати, више стереотип него архетип.
Без надреалне фарсе као подлоге, као менталног оквира, као начина живота и деловања, као кључног везивног и интерпретативног ткива између нас и аутора, Алан Форд никада код нас не би постао то што јесте.





П.С. - Брикси са Аланом Фордом и Иван Клајн са Астериксом (Гаровикс, Лепалуки, Тамбурикс, Аспириникс,...) су показали какви су били мајстори употребе тог језика који је носио административни назив у СФРЈ - српскохрватски језик.
milisav68 milisav68 10:09 15.04.2022

Re: Алан Форд у колору и влада у сенци Србије

shmoo
milisav68
shmoo

Алан Форд је живео и постао то што је постао као стрип само на италијанском (појава у масовној поп култури) и на српскохрватском (културни симбол) језику.

Alan Ford je postao to što je postao u SFRJ zahvaljujući Nenadu Brixiju, koji je forsirao izveštačen (purgerski) hrvatski.



Апсолутно! Слажем се. Тај превод на српскохрватски је био кључни фактор успеха Алана Форда на нашим просторима поред чињенице да је тако лепо налегао на наш "надреално-фарсични ментални калуп" како то рече Лазар Џамић у








Зато је и био толико широко популаран само у Италији и код нас.


И Италија. Одавно поспрдно посматрана од стране развијених европских земаља (Британија, Немачка, Француска), Италија је оно што би, на пример, Јужни Балкан био после сто година неометеног развоја: никада суперразвијен, али релативно функционалан и шармантан.
Зато је Италија била родна земља Алана Форда...
... Италија, као и ми, седи у нелагодној средини између идеалистичког аутократизма (и левичарске и десничарске сорте) и агресивнијег капитализма, не зна где јој је душа и којем би се царству приволела. И на врху има људе који то одсликавају. Берлускони је био вероватно 'најаланфордовскији' председник владе у читавом развијеном свету: швалерације, корупција, монопол, везе са мафијом, гламурозни живот...
... Берлускони некако чак и изгледа као да га је цртао Магнус, све са зализаном косом и вештачким осмехом, продавац аутомобила коме не треба веровати, више стереотип него архетип.
Без надреалне фарсе као подлоге, као менталног оквира, као начина живота и деловања, као кључног везивног и интерпретативног ткива између нас и аутора, Алан Форд никада код нас не би постао то што јесте.





П.С. - Брикси са Аланом Фордом и Иван Клајн са Астериксом (Гаровикс, Лепалуки, Тамбурикс, Аспириникс,...) су показали какви су били мајстори употребе тог језика који је носио административни назив у СФРЈ - српскохрватски језик.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:36 16.04.2022

Re: sad sam se setila,

angie01
vec smo pravili vladu na blogu B92, vidje ekipu,

ALL WE NEED IS


Bre, kakve su se face nekad javljale na ovaj blog, a sad je svaki blog zatrpan ovim konglomeratom Tase i njegovog Šmulja koji lupetaju i razmenjuju glupave gifove i loš humor.

A čak je meni bila ponuđena funkcija, vidim, ne znam samo zašto se nisam odazvao, mora da sam nešto bio zauzet oko Indijanaca i uzgoja opojnih droga!
softelectronics_e softelectronics_e 06:41 16.04.2022

Re: sad sam se setila,

srdjan.pajic
angie01
vec smo pravili vladu na blogu B92, vidje ekipu,

ALL WE NEED IS


Bre, kakve su se face nekad javljale na ovaj blog,
a sad je svaki blog zatrpan ovim konglomeratom Tase i njegovog Šmulja koji lupetaju i razmenjuju glupave gifove i loš humor.

A čak je meni bila ponuđena funkcija, vidim, ne znam samo zašto se nisam odazvao, mora da sam nešto bio zauzet oko Indijanaca i uzgoja opojnih droga!

Makar si nam ti preostao.
Što kaže stara narodna - prema svecu i tropar!
gedza.73 gedza.73 13:17 16.04.2022

Re: Алан Форд у колору и влада у сенци Србије

Зато је Италија била родна земља Алана Форда...
... Италија, као и ми, седи у нелагодној средини између идеалистичког аутократизма (и левичарске и десничарске сорте) и агресивнијег капитализма, не зна где јој је душа и којем би се царству приволела. И на врху има људе који то одсликавају

Ako se ne varam jedan broj sa Staljinom je bio zabranjen kod nas. Što govori i o njima i o nama.
magnus magnus 18:52 17.04.2022

Re: Алан Форд у колору

Нема ко да се побуни због ауторских права. Магнус се упокојио 1996. године.

Nije Magnus mrtav , spasio ga je blog
predatortz predatortz 09:36 15.04.2022

Vlada u senci

milisav68 milisav68 10:45 15.04.2022

Brate mili

Još jedno blamiranje Bajdena.

Ovo rukovodi jednom od najvećom sila.



link

dopuna

E ovo je vlada u senci.
vcucko vcucko 22:19 15.04.2022

Re: Brate mili

milisav68
Još jedno blamiranje Bajdena.

Ovo rukovodi jednom od najvećom sila.



link

dopuna

E ovo je vlada u senci.

Nije njegov blam što je mator i bolestan. Blam je društva jer su ga takvog izglasali.

Medjutoa, ja priznajem da nisam, ali ko god je čuo tu vicepresidet Kamilu ili kako se već zove, kako i šta priča, svi kažu bog neka poživi Bajdena. Ono ako se zapati zaista neće biti druge nego da se porazbacaju raketle svuda po dunjaluku. Manje zlo.
softelectronics_e softelectronics_e 06:44 16.04.2022

Re: Brate mili

vcucko
milisav68
Još jedno blamiranje Bajdena.

Ovo rukovodi jednom od najvećom sila.



link

dopuna

E ovo je vlada u senci.

Nije njegov blam što je mator i bolestan. Blam je društva jer su ga takvog izglasali.

Medjutoa, ja priznajem da nisam, ali ko god je čuo tu vicepresidet Kamilu ili kako se već zove, kako i šta priča, svi kažu bog neka poživi Bajdena. Ono ako se zapati zaista neće biti druge nego da se porazbacaju raketle svuda po dunjaluku. Manje zlo.

To je standardno ponašanje zamenika koji moraju da budu radikalniji od onih koje zamenjuju.
A ona, dodatno, zbog boje kože mora da se 'pretvara' da je svetlija od Bajdena.
A Amerika nekada imala ljudine od predsednika.
A vidi na što su sada spali.
milisav68 milisav68 08:48 16.04.2022

Re: Brate mili

vcucko

Nije njegov blam što je mator i bolestan. Blam je društva jer su ga takvog izglasali.

Ma da, car je go, odnosno sprdamo se sa demokratijom, poturili smo vam senilnog starca da glasate za njega.

I onda srećni Pajići upiru prst u diktatore za koje im reko CNN, a predsednik im ne zna dal je pošo il je došo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:03 16.04.2022

Re: Brate mili

Ma da, car je go, odnosno sprdamo se sa demokratijom, poturili smo vam senilnog starca da glasate za njega.



Ono kad iz mafijaskog obora od nultog globalnog znacaja i sa dozivotnim Vodjama brinu za americku i ine demokratije i predsednike, cc.. hahaha.. o sludjenih li ljudi.

softelectronics_e softelectronics_e 11:10 16.04.2022

Re: Brate mili

apacherosepeacock
Ma da, car je go, odnosno sprdamo se sa demokratijom, poturili smo vam senilnog starca da glasate za njega.



Ono kad iz mafijaskog obora od nultog globalnog znacaja i sa dozivotnim Vodjama brinu za americku i ine demokratije i predsednike, cc.. hahaha.. o sludjenih li ljudi.


Pa dobro!
Ne bih ja baš bio toliko pretenciozan.
Nisu ovde svi ljudi budale.
I šta kažeš, da se poslužim tvojim (metodičkim) poopštavanjem - ako iko sačuva američku demokratiju, to će biti Bajden.
Ooooo, bazmeg!
milisav68 milisav68 11:52 16.04.2022

Re: Brate mili

apacherosepeacock

Ono kad iz mafijaskog obora od nultog globalnog znacaja i sa dozivotnim Vodjama brinu za americku i ine demokratije i predsednike, cc.. hahaha.. o sludjenih li ljudi.

Kaže naivna Kejt Korleone.

Naravno da brinem ko vodi najveću silu na planeti, jer mogu da pomešaju Sibir i Srbiju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:23 16.04.2022

Re: Brate mili

jer mogu da pomešaju Sibir i Srbiju.


Da, to ce najbolje da im objasne, kao i sve ostalo, kad izmile ispod kamena polupismeni Srbi, internet stratezi i veliki poznavaoci demokratija..
milisav68 milisav68 12:37 16.04.2022

Re: Brate mili

apacherosepeacock

Da, to ce najbolje da im objasne, kao i sve ostalo, kad izmile ispod kamena polupismeni Srbi, internet stratezi i veliki poznavaoci demokratija..

Jedne te iste mantre se ponavljaju već 20 godina Daj budi kreativna, smisli nešto novo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:49 16.04.2022

Re: Brate mili

milisav68
apacherosepeacock

Da, to ce najbolje da im objasne, kao i sve ostalo, kad izmile ispod kamena polupismeni Srbi, internet stratezi i veliki poznavaoci demokratija..

Jedne te iste mantre se ponavljaju već 20 godina Daj budi kreativna, smisli nešto novo.




Koga su to pomesali 1999 godine, Srbiju sa Sibirom..?

Aj ne lupaj vise tako kreativno.


milisav68
Naravno da brinem ko vodi najveću silu na planeti, jer mogu da pomešaju Sibir i Srbiju.
milisav68 milisav68 15:17 16.04.2022

Re: Brate mili

apacherosepeacock

Koga su to pomesali 1999 godine, Srbiju sa Sibirom..?

Aj ne lupaj vise tako kreativno.



Kad je neko bukvalista, tu ni kreativno lupanje ne pomaže.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:37 16.04.2022

Re: Brate mili

tu ni kreativno lupanje ne pomaže.


Pa dobro, nastavi da lupetas i pravis budalu od sebe kad vec volis.. ko ce ti zabrani.
nsarski nsarski 10:52 18.04.2022

Re: Brate mili

Kad je neko bukvalista, tu ni kreativno lupanje ne pomaže.


Kao ne pomaže. Evo, ako još dobije Nobela za mir - ih, gde mu je kraj!

Zelensky

evo ga ovde - isti Aca Lukas

Opet Zelensky u čudnovatom stanju

Moraš priznati da je kreativan.
nsarski nsarski 18:15 18.04.2022

Re: Brate mili

nsarski
Kad je neko bukvalista, tu ni kreativno lupanje ne pomaže.


Kako bre ne pomaže? Evo, ako još dobije Nobela za mir - ih, gde mu je kraj!

Zelensky

evo ga i ovde - isti Aca Lukas

Opet Zelensky u čudnovatom stanju

Moraš priznati da je kreativan.

milisav68 milisav68 20:01 18.04.2022

Re: Brate mili

nsarski

Kao ne pomaže. Evo, ako još dobije Nobela za mir - ih, gde mu je kraj!

Zelensky

evo ga ovde - isti Aca Lukas

Opet Zelensky u čudnovatom stanju

Moraš priznati da je kreativan.

Jeste.

Gledao sam ove snimke, ima ih još, na jednom je tako urađen da ne može da izoštri sagovornika/voditelja.
docsumann docsumann 16:43 17.04.2022

vlada herpes (vic)

upržilo ljeto u BG-u i dva dizelaša gledaju kako da se osvježe
- e, amo na zenba na Tašu
- nemoj tamo, tamo vlada herpes
- kakav bre Vlada Herpes!? znam sve ortake
gedza.73 gedza.73 18:49 17.04.2022

Re: vlada herpes (vic)

docsumann
upržilo ljeto u BG-u i dva dizelaša gledaju kako da se osvježe
- e, amo na zenba na Tašu
- nemoj tamo, tamo vlada herpes
- kakav bre Vlada Herpes!? znam sve ortake

Jesam ti ja pričao jedan od najboljih crnogorskih kad ulazi Pinokio s vrata i naručuje pet piva. Konobar mu donosi samo četiri a Pinokio će
- Đe'peto
magnus magnus 20:47 17.04.2022

ministar vera i konvertitsstva

Ministar vera i brige o studentima dr Nenad Prokić -liz

shmoo shmoo 23:26 17.04.2022

Re: ministar vera i konvertitsstva

magnus
Ministar vera i brige o studentima dr Nenad Prokić -liz




Па тај човек све стигне!

Способан је као што је Танјуг способан новинар!




shmoo shmoo 14:59 18.04.2022

Деј мејд хим ен офер хи куднт рифјуз?

magnus
https://sandzacke.rs/featured/sokantno-otkrice-zukorlicev-saradnik-nije-samo-mason-prokic-je-i-oficir-malteskih-vitezova/



Јуууу!

Зар масони и Ватикан у истом кошу заједно!

Па врло ми је непријатно!








Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana