Budućnost| Jubileji| Moj grad| Životni stil

6. april

maksa83 RSS / 06.04.2022. u 03:12

Od kad znam za sebe pok. otac je pravio italijansku hranu, ono što danas zovu "pasta". Lazanje, kanelone, špagete bolonjeze, i "one bele špagete" tj. karbonara. Ja sam (u svoj svojoj 'dečjoj pameti') bio samo posmatrač većine toga pošto sam odbijao da jedem išta osim pomenutih špageta bolonjeze (zaboga - špagete su CRVENE, dakle bez gluposti i eksperimenata), tek kad sam dosta kasnije postao skro pa svesno biće (moguće čak iza punoletstva) sam pristao da probam 'te bele'. Ako zanemarimo sve te paste nije bio neka domaćica i bog zna kako strastven kuvar opšteg tipa, imao je neki svoj 'secret touch' za sos bolonjeze koji nije hteo da podeli ni sa kim, u jednom trenutku kada sam odrastao mi je mislim rekao da je to biber, ali ne mogu da se zakunem, u međuvremenu se pojavio Internet i youtube i sve su tajne razotkrivene - šta se kako radi - samo treba bitii prilježan i strpljiv. 

6. april je svašta - dan bombardovanja Beograda koji se (pogrešno) računa kao početak drugog svetskog rata kod nas, dan početka opsade Sarajeva, dan kada su se pobunili crni robovi u Njujorku, i verovatno još tušta i tma nečega što nekome nešto znači.

Iz nekog razioga Italijani su takođe izabrali da 6. april bude International Carbonara Day. To su one 'bele špagete' koje u sebi imaju tačno sve što treba - slaninu, sir, jaja i testo (i biber), neprejebivu kombinaciju prostih stvari koje pomešane daju Spagheti alla Carbonara, epitom one pojave gde je neka stvar mnogo veća od prostog zbira njenih delova. 

TRHFDD5.jpg?1

 

Takođe, pročitao sam nečiju perspektivu proteklih izbora, ne znam ko je čovek (Dr Svetislav Kostić, profesor Pravnog i član pravnog tima NDBGD) a celu stvar sam dobio u mejl pa neću da je objavljujem, ali zapravo baca novo svetlo na rezultate. Čak i kada se uračunaju ono što zovem "sintetičke stranke" koje je režim što napravio što pogurao svojim resursima prosta matematika kaže da je sve ovo zapravo ne baš loš rezultat. Kartel je izgubio 80 poslaničkih mesta, i to sa svim muljanjima, ucenama i kupovinom glasova koje su u nekoliko iteracija izvežbali do savršenstva. "Skretanje desno" se takođe nije desilo - pre 6 godina je SRS imao 22 poslanika, što je više nego Milice Zavisnice i Dveri (koji su otpr. nosioci SRS ideologije) zajedno, pri čemu je Bošku u finišu dodeljen Vučićev "izabrani lekar" Nestorović da mu pomogne da ga pregura preko cilja.

Demokratske snage imaju u parlamentu 5 poslanika više nego što su imale 2016 (sa sve tadašnjom verzijom Radula koji će, reklo bi se, na ropotarnicu povjesti, ili makar na klupu dok ne izmisli nekog novog sebe i vrati se kao nešto sasvim treće, sa tim Ostapom Benderom nikad ne znaš) i 15 poslanika više nego 2014, i sve to sa konstantnom satanizacijom po tabloidima i svim postojećim televizijama i potpunim odsustvom sa medija koji dosežu svuda. Slična matematika važi i za Beograd.

Zapravo je sve zajedno kada se ohladiš i pogledaš brojeve ovo prilično dobar i ohrabrujuć rezultat i dobar razlog da čovek proslavi 6. april tako što će da napravi carbonare, pogotovo kada se ima u vidu da je na Đermu na jednom zavučenom i neočekivanom mestu pronađen guanciale, ono što se kod nas zove 'gronik' a koji se koristi u originalnom receptu, mada šta god vam rekli čistunci zapravo nije bitno, iskoristite slaninu koju imate ili volite, bitno je samo da ne stavljate pavlaku za kuvanje čemu hoće da pribegnu neuki. Svaki put kada stavite pavlaku za kuvanje u karbonare jedan Italijan popije pedalu od ljubavi svog života, a ne želite da budete uzrok tako nečega. 

 



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 05:35 06.04.2022

domaća pamet


Prvo - pošto za ovakve prilike gasim greasemonkey skriptove pa sam izložen smaranju mentola da kažem da će debilni komentari biti brisani (jedan je već otišao ća), a debili ako budu uporni banovani.

Nešto drugo sam hteo da kažem, besplatna reklama nečega sa čim nemam nikakve veze osim što sam prezadovoljan korisnik.

Neka ekipa kod nas se setila da napravi "mini baštu" koja brine sama o sebi (svetlo + voda) uz upotrebu minimuma tehnologije, i ta stvar - radi, i radi dobro.

Urbigo

Koga zanima nek klikće po sajtu, može da se gaji svašta i zimi i leti, moje konkretno iskustvo je da bosiljak proklija za 24h a za šta mu u idealnim outdoor uslovima treba minimum 7 ili više dana (barem kod mene) i da dalje napreduje bar 2-3x brže nego napolju. Pošto ima sopstveno osvetljenje koje se automatski reguliše i ne zavisi od dnevne svetlosti nije bitno gde ćeš da ga staviš, treba samo da bude 2m od najbližeg štekera, otpr. svakih nedelju dana se sipa 0.7l vode koja disipira sama, dakle nema svakodnevnog zalivanja. Briljantno. Ovo su rezutlati posle samo 2 nedelje:



(Stvar naravno nije ograničena na bosiljak nego na manje više proizvoljne semenke, dakle papričice, paradajzići, nane i ostalo, čak može da se pokrene i mladica Pančićeve omorike, ko voli)
bene_geserit bene_geserit 06:07 06.04.2022

Re: domaća pamet

Neka ekipa kod nas se setila da napravi "mini baštu" koja brine sama o sebi (svetlo + voda) uz upotrebu minimuma tehnologije, i ta stvar - radi, i radi dobro.

Kako inženjeri zamišljaju poljoprivredu (za ove iz kruga dvojke).
Jel ovo hydroponic varijanta ? Plant kapsule imaju neke fertilajzere zajedno sa semenom ?

maksa83 maksa83 06:27 06.04.2022

Re: domaća pamet

Jel ovo hydroponic varijanta ? Plant kapsule imaju neke fertilajzere zajedno sa semenom ?

Seme je obično koje možeš da kupiš bilo gde (mada ga dobiješ uz spravu), ubaciš ga sam a kapsule imaju zemlju sa nekim aditivima. "Hydroponic" je prejaka reč pošto meni to znači neke cevke i neku pamet a ovde je voda u rezervoaru ispod i prostom difuzijom vlaži te kapsule. Ima par senzora pošto ti aplikacija kaže kada ostane bez vode i je l' temperatura u nominalnim okvirima, ostatak pameti kontroliše tj. pali/gasi osvetljenje.

Kao neko ko je eksperimentisao sa začinskim biljkama (uzgojio sam sve zajedno jedno 15 kvadrata raznih vrsta bosiljka, rukole, nane, origana i koječega (sve legalno!)) u kontrolisanim outdoor uslovima ja sam vrlo zadovoljan kako ovo radi.

alselone alselone 09:38 06.04.2022

Re: domaća pamet

Kako inženjeri zamišljaju poljoprivredu


Konačno dočekah proleće da krenu baštenski radovi. Za vikend prva akcija - cveće, a onda onaj naredni - povrće.

Ova ideja sa automatskim saksijama je jako kul, može biti hit na svetu (ako rade i za napolje).
maksa83 maksa83 09:42 06.04.2022

Re: domaća pamet

Ova ideja sa automatskim saksijama je jako kul, može biti hit na svetu (ako rade i za napolje).

Ma nije ovo nikakava ekstremna inovacija, ima toga već napolju ali je sve nešto glomaznije i komplikovanije, ovo je vrlo sitna stvar kad pogledaš, zauzima malo mesta a meni je jedan od glavnih kvaliteta što mogu da je stavim visoooko na vr' ormana gde mačke ne mogu da je dohvate, pošto je jedna ekstremno radoznala i ruši sve što može a Seljo iz Ripnja je prožrdljiv dotle da će (provereno) da popase sav zeleniš koji nađe.
alselone alselone 09:56 06.04.2022

Re: domaća pamet

Seljo iz Ripnja je prožrdljiv dotle da će (provereno) da popase sav zeleniš koji nađe.

Nik će reči tačno ali moguće je da mu fali nešto od zeleniša što mu pomaže da povraća. Mislim da to ima da se uzme u pet šopovima.
loader loader 10:00 06.04.2022

Re: domaća pamet

Kod mene ova mini-proizvodnja uspeva i ručno. Kaljave ruke, zalivanje...
Mojih 5-6 stabljika paradajza daju plodova otprilike onoliko koliko je potrebno za dnevnu porodičnu potrošnju, a nekad i više. O ogromnoj razlici u ukusu i (ne)hemiji u odnosu na kupovni paradajz valjda ne treba ovde pričati.

Tu su i bosiljak, čuvarkuća, ruzmarin, nana...

Sve mi je pri ruci, pa mi mašine ne trebaju. Idealna radna terapija.

Šta ima lepše nego gledati lepu, kao sunce čistu biljku kako se razvija, a kroz mlade i još vodenaste grančice prolazi deo sunčeve svetlosti.

Ma, vrhunska stvar.

alselone alselone 10:02 06.04.2022

Re: domaća pamet

Kod mene 5-6 biljki paradajza daju plodova otprilike onoliko koliko je potrebno za dnevnu porodičnu potrošnju, a nekad i više.

Jeste, jeste. Za kućnu upotrebu ne treba uopšte velika površina. Mi smo računali da sa 8-10 stabljika imamo sasvim dovoljno za jelo a još i da pravimo sok.

Jedini problem je što kasno stiže, pa bi zato valjalo napraviti staklenik jednog dana.
loader loader 10:05 06.04.2022

Re: domaća pamet

Jedini problem je što kasno stiže, pa bi zato valjalo napraviti staklenik jednog dana.


Da, da...

Ja sam 2-3 godine imao saksiju (svake pojedinačne godine jedna) u kojoj je rasla paprika, crvena. Održala bi se i tokom većeg dela zime. Odnosno, posadim u proleće, jedno vreme uživa napolju, a s jeseni ide u dn. sobu, gde potraje, kako rekoh do dobrog dela zime. Bile su u velikoj beloj ukrasnoj saksiji, visoke 70-80 cm i sa onih par crvenih plodova su predstavljale maltene najbolju ukrasnu biljku u prostoru... Plodovi se nisu jeli, već su služili za ukras.
Prošle godine nisam sadio. Ova naša priča me je podosetila na to, pa ću verovatno ove godine opet da .... Caka je i u tome što je biljka sasvim nezahtevna.


mija12 mija12 10:19 06.04.2022

Re: domaća pamet

Mi smo računali da sa 8-10 stabljika



Koliko prinosa očekuješ po biljci?
Nekih godina smo sadili izmedju 150 do 200 stabljika. Doduše, komšije su pitale, da li imam tezgu na pijaci.
gedza.73 gedza.73 10:20 06.04.2022

Re: domaća pamet

loader
O ogromnoj razlici u ukusu i (ne)hemiji u odnosu na kupovni paradajz valjda ne treba ovde pričati.

'tedoh i ja da kažem. Dovoljno je samo upotrebiti domaća jaja pa da jelo ima potpuno drugačiji ukus. Kad smo bili deca išao je neki crtać kad gladna mačka-miš-pas reže ribu od papira i peče u tiganju.
Nemam neko prefinjeno nepce al' bre oseti se razlika kad je nešto domaće, iz zemlje, na Suncu i kad nešto poraste na stiropoLu pod sijalicom. Mislim ovo drugo se i ne oseti baš samo izgleda
alselone alselone 10:31 06.04.2022

Re: domaća pamet

Koliko prinosa očekuješ po biljci?
Nekih godina smo sadili izmedju 150 do 200 stabljika. Doduše, komšije su pitale, da li imam tezgu na pijaci.

Ne znam u gramima ili kilogramima ali znam da na 6 stabljika koliko obično imamo, kada krene da rađa, svaki put kada pre obroka odem u baštu, imam da uberem par komada za salatu. Nikada ne bude da nema ni jedan.

Dvesta stabljika je 80 metara ako praviš podrazumevanih 40 cm izmedju stabljika. U dva reda je to 40 metara ili 20 metara u 4 reda. Sasvim solidna površina pod paradajizom. Mislim da je to da imaš solidnu tezgu na pijaci.
mija12 mija12 10:42 06.04.2022

Re: domaća pamet

Da, sa tih 40 cm. Jeste solidna, jedva stignemo da ga vežemo i očistimo od zaperaka krenu novi.

Neki višak podelim sa komšijama, ali većina ode ili u salatu ili u zimnicu.
Posle spremamo sosove za decu.
nikvet pn nikvet pn 10:49 06.04.2022

Re: domaća pamet

maksa83
Seljo iz Ripnja je prožrdljiv dotle da će (provereno) da popase sav zeleniš koji nađe.


Мачка, као и већина карнивора већ по дефиницији има мањак уноса целулозе и фолне киселине (vitamin B9) коју не синтетише него мора екстерно. Отуд порив за испашом. Осим пропулзије садржаја у дигестиви целулоза погура и евентуалне фитобезоаре (куглице длаке), изазове повраћање кад треба (тровање) тако да им то свакако ваља испоштовати. Најбоље је напољу па бирај, у кући су они засади из петшопа сасвим ок.
maksa83 maksa83 10:54 06.04.2022

Re: domaća pamet

Мачка, као и већина карнивора већ по дефиницији има мањак уноса целулозе и фолне киселине (vitamin B9) коју не синтетише него мора екстерно. Отуд порив за испашом.

Kako im ta fiziologija funkcioniše različito? Ovaj kidiše na rukolu (i bilo šta zeleno, bukvlano je do korena popasao ono Božićno žito iz saksije), a žensku to uopšte ne zanima. Uopšte. Imam osećaj da ona jede otpr. 3x svega manje od njega (doduše ona jeste 80% njegove veličine iako je godinu dana starija) a nije žgoljava. On još uvek nije onaj pregojeni mačak koji ne mrda, ali jeste što kaže danas omladina "čonker" što je valjda ne skroz nenormalno za kućnu sterilisanu mačku.
loader loader 11:38 06.04.2022

Re: domaća pamet

Kad smo bili deca išao je neki crtać kad gladna mačka-miš-pas reže ribu od papira i peče u tiganju.




Tako nešto naš precednik prži na tv-u, prikazuje kako on to najbolje radi, samo nije papirna riba, već ... šta god ... papirni privredni rast, pohvale sa svih strana sveta ... pobede nad zlom ... pumpanje Sunca koksom da se ne ohladi ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:23 06.04.2022

Re: domaća pamet

Koga zanima nek klikće po sajtu, može da se gaji svašta i zimi i leti, moje konkretno iskustvo je da bosiljak proklija za 24h a za šta mu u idealnim outdoor uslovima treba minimum 7 ili više dana (barem kod mene) i da dalje napreduje bar 2-3x brže nego napolju. Pošto ima sopstveno osvetljenje koje se automatski reguliše i ne zavisi od dnevne svetlosti nije bitno gde ćeš da ga staviš, treba samo da bude 2m od najbližeg štekera, otpr. svakih nedelju dana se sipa 0.7l vode koja disipira sama, dakle nema svakodnevnog zalivanja. Briljantno. Ovo su rezutlati posle samo 2 nedelje:



E, kasno si objavio blog, ja posadio bosiljak pre 4 dana... još nije proklija, to jest jeste ali nije probio do površine.


Dobra ti je ova analiza politička, meni ostaje samo da čestitam ljudima koji su glasali, u smislu bolje išta nego ništa, uz punu svest da rušenje ovih bolida će potrajati, a ko preživi pričaće.

A ja za vikend pravim deci empanade u oonoj peći.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:26 06.04.2022

Re: domaća pamet

Ma nije ovo nikakava ekstremna inovacija, ima toga već napolju ali je sve nešto glomaznije i komplikovanije, ovo je vrlo sitna stvar kad pogledaš, zauzima malo mesta a meni je jedan od glavnih kvaliteta što mogu da je stavim visoooko na vr' ormana gde mačke ne mogu da je dohvate, pošto je jedna ekstremno radoznala i ruši sve što može a Seljo iz Ripnja je prožrdljiv dotle da će (provereno) da popase sav zeleniš koji nađe.


Ahahaha, lokacija pod imenom "mačka ne može da dovati" prosto ne postoji! Jedino ako imaš vitrinu ili kredenac sa vratima koja se zaključavaju.
maksa83 maksa83 15:36 06.04.2022

Re: domaća pamet

Ahahaha, lokacija pod imenom "mačka ne može da dovati" prosto ne postoji! Jedino ako imaš vitrinu ili kredenac sa vratima koja se zaključavaju.

To je istina, u opštem slučaju opšta mačka može da dovati bilo šta, u ovom konkretnom slučaju ovaj konkretni čonker koji bi to popasao nema šanse da dospe tamo, dupe mu preteže, nije toliko skočan, njegov krajnji domet je 1m visine, a ono da skače sa nečeg na nešto kao divokoza ne pokušava osim ako nema pistu za poletanje i pistu za sletanje i da je sve u istom nivou i ne mnogo udaljeno. Da je Leposava u pitanju (ona se penje bilo gde, npr. nema je nigde i onda samo shvatiš da leži na vrhu vrata sa prekrštenim šapama i gleda šta je dole manje od nje što bi mogla da ulovi i pojede) stvarno ne bih znao gde to da stavim osim da ga zatvorim negde u orman, mada ona ume i da nestane na ceo dan i samo u nekom trenutku predveče izađe iz nekog ormana koji je neko ranije ostavio odškrinut.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:15 06.04.2022

Re: domaća pamet

tvarno ne bih znao gde to da stavim osim da ga zatvorim negde u orman, mada ona ume i da nestane na ceo dan i samo u nekom trenutku predveče izađe iz nekog ormana koji je neko ranije ostavio odškrinut.



Ovo su redovne traume koje mi preživljavamo sa ovom starijom mačkom Megi, ona ima ta neka skrovišta po kući, i rotira ih po nekom svoj tajnom ključu, već nekoliko putu smo pomislili da je sad sigurno odnela sova, jer je nismo ceo dan videli, a ni da jede nije došla, i ona onda samo ušeta u kadar...

A ova druga, Andromeda, ona se boji da izađe iz kuće, tako da se za nju ne sekiramo toliko, čak i kad nestane na neko vreme.

Ali su obe vrlo pokretljive, i malih dimenzija, tako da u kući ono što nije pod ključem (to jest onim safety bravicama koje se koriste za zaštitu male dece da ne dopru do kredenca za hemikalijama ili slatkišima, a koje i dan danas imamo samo zbog mačaka, jer obe umeju da otvore vrata i onda odatle izvuku šta im se svidi i to raščereče nasred sobe, ili ako ne nađu ništa onda da bace povraćku unutra, koju nađemo jedno 6 meseci kasnije kad krene da dismr) nije obezbeđeno.

nikvet pn nikvet pn 16:39 06.04.2022

Re: domaća pamet

Једна госпођа је неколико дана тражила изгубљену мачку по комшилуку док је није нашла како се омацила у њеном ормару! Како ниси видела, морала је да изађе бар накратко? Па вероватно кад отворим орман, узмем блузу па пред огледало да пробам, вратим, узмем другу...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:01 06.04.2022

Први!

Ал' у q-урцу.
Само да похвалим блог и карбонару.
Цебна гроника је 500 динара килограм.
Како рече један од продаваца са Каленића -- "Ко још једе то смеће?!!
maksa83 maksa83 07:38 06.04.2022

Re: Први!

Како рече један од продаваца са Каленића -- "Ко још једе то смеће?!!

Da, oni uglavnom ne znaju šta prodaju, da znaju mislim da bi se oko toga stvorila ozbiljnija ponuda, i verujem da će se to i desiti u nekom trenutku.
nikvet pn nikvet pn 08:08 06.04.2022

Re: Први!

Predrag Brajovic

500 динара килограм.




На неком давном сеоском свињокољу мене градског запањио је различит однос актера према комадима. Највећа пажња усмерена је на роштиљ и уденице у чунку од казана а чист презир према гронику и ситној галантерији која с гађењем лети у купус што крчка са стране. Али сутрадан фокус се мења и кувани кисели купус постаје in.

Гроник је иначе скуп подјезичних лимфних чворова окружен салом, важан имуни безбедносни орган на улазној локацији.



alselone alselone 09:44 06.04.2022

Re: Први!

Али сутрадан фокус се мења и кувани кисели купус постаје in.


Taj vaš južnjački kupus je fan-tas-ti-čno jelo. U Prigrevici ga Milanovi zovu "lički kupus" a u Odžacima gde su Nišlije "svadbarski". Deluje jednostavno ali je bome umeće ga napraviti kako bog zapoveda.
loader loader 10:15 06.04.2022

Re: Први!

Predrag Brajovic
Ал' у q-урцу.
Само да похвалим блог и карбонару.
Цебна гроника је 500 динара килограм.
Како рече један од продаваца са Каленића -- "Ко још једе то смеће?!!


Negde sam čuo da se gronik manje tretira hemikalijama nego "slanina". Ni to nije loš podatak.

Sušeni gronik skoro uvek imam u frižideru, jer služi za trista nekih spremanja, a odličan je i za doručak (inače, stručnjaci sve više preporučuju slaninu, u razumnim količinama).

U suštini, najbolje je naći nekog domaćina koji suši za sebe, i druge.
milisav68 milisav68 10:22 06.04.2022

Re: Први!

alselone

Taj vaš južnjački kupus je fan-tas-ti-čno jelo. U Prigrevici ga Milanovi zovu "lički kupus" a u Odžacima gde su Nišlije "svadbarski". Deluje jednostavno ali je bome umeće ga napraviti kako bog zapoveda.

Ma ne, potrebno je samo strpljenje, jer treba dugo da se kuva.

Dobro, potrebna je i neka zemljana posuda, sve ostalo je manje više standardno.Kupus, nekakvo meso, slaninica, luk, paradajz, šargarepa...i posle zaprška.

Mi recimo skuvamo u klasičnom loncu, i tako jedemo prvi dan, a drugi dan se samo prespe u zemljanu posudu i podgreje (i zapeče) u rerni.

Znači, ništa se ne dira, a potpuno dva različita jela.
nikvet pn nikvet pn 10:23 06.04.2022

Re: Први!

alselone
Deluje jednostavno ali je bome umeće ga napraviti kako bog zapoveda.


На први поглед просто али...

Грне треба да буде широкога дна:



... где се слаже слојевито прво сланина, па зачини, па ред купуса, па зачини, па ред свињског (гроник и суво месо included), зачини, ред купуса, зачини, ред овчетине, зачини, ред купуса, зачини и најзад одозго опет сланина. Одмах да се оградим од примедби на редослед јер нисам кувар него ВКВ ложач. Мој задатак је да направим тиху јаку ватру од пањева без пламена да крчка бар четири сата; под један, и под два: нема мешања ни додавања, слојеви остају нетакнути.

Приликом сипања (сервирања) кутлача иде хируршки дубински без муљања. Количина треба да буде дупло већа од екипне ждерачке готовости да би остало за сутра, још боље прекосутра. Тада се подгрева оштром ватром одозго да би мало запекло. Е то је тек оно право (а није кокакола).

Додатак: Ето и Милисава, тако је; али то у кући тешко, жене праве лајт; то је мушко екипно јело.
milisav68 milisav68 10:40 06.04.2022

Re: Први!

nikvet pn

Додатак: Ето и Милисава, тако је; али то у кући тешко, жене праве лајт; то је мушко екипно јело.

U principu da, mada bih ja podelu napravio na kućnu (kako kažeš - lajt) i spoljnu varijantu.

Možeš da budeš najbolji muški kuvar, u stanu/kući nema šanse da napraviš kao napolju sa zemljanim loncima i pravom vatrom.

I to jedan od štosa, što vatra nema konstantnu jačinu, koliko god je ti održavao, pa i to variranje daje šmek.
pnbb pnbb 15:12 06.04.2022

Re: Први!

Како рече један од продаваца са Каленића -- "Ко још једе то смеће?!!

pa ne mora ni da se jede, al mora da se turi u jelo, zbog ukupnog dojma... Intangibles, sto bi rekli?
slicno ko sa zvukom, ako isfiltriras one niske frekvencije sto nema sanse da cujes, ono sto ostane zvuci nekako suplje
mirelarado mirelarado 19:34 06.04.2022

Re: Први!

Mi recimo skuvamo u klasičnom loncu, i tako jedemo prvi dan, a drugi dan se samo prespe u zemljanu posudu i podgreje (i zapeče) u rerni.

Znači, ništa se ne dira, a potpuno dva različita jela.


Ovo je odlična ideja!
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:46 06.04.2022

Paštašuta

Ako ćemo o testenini detinjstva, meni prvo pada na pamet ona stara dalmatinska paštašuta (to nisu bolonjeze!).
Pokojna keva je pravila i ja sam je obožovao. Kasnije sam više puta pokušavao da ubodem taj ukus i sam ali neki "tajni sastojak" izgleda mašim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 06.04.2022

Re: Paštašuta

vrabac_onaj
Ako ćemo o testenini detinjstva, meni prvo pada na pamet ona stara dalmatinska paštašuta (to nisu bolonjeze!).
Pokojna keva je pravila i ja sam je obožovao. Kasnije sam više puta pokušavao da ubodem taj ukus i sam ali neki "tajni sastojak" izgleda mašim.


I moja keva isto, to je pored onih običnih rezanaca sa sirom (i šećerom u neograničenim količinama) bila jedina vrsta špageta koje smo jeli. Ove buržujske proizvode iz kruga dvojke (mi smo živeli u krugu stodvojke!) nismo konzumirali.

Samo, to se kod mene nije primilo, ja špagete i uopšte testeninu te vrste (sem rezanaca u supi) ne jedem.

mirelarado mirelarado 16:13 06.04.2022

Re: Paštašuta

Samo, to se kod mene nije primilo, ja špagete i uopšte testetinu te vrste (sem rezanaca u supi) ne jedem.


Sad bi te svaki čestiti Italijan zgranuto upitao: "A šta jedeš?!"

Popraćeno ovim gestom:





srdjan.pajic srdjan.pajic 16:28 06.04.2022

Re: Paštašuta

mirelarado
Samo, to se kod mene nije primilo, ja špagete i uopšte testetinu te vrste (sem rezanaca u supi) ne jedem.


Sad bi te svaki čestiti Italijan zgranuto upitao: "A šta jedeš?!"

Popraćeno ovim gestom:








Pa pravim pice!
nikvet pn nikvet pn 21:00 06.04.2022

Re: Paštašuta

Ни мене те тестенине никад нису дојмиле, све лепо-фино али после два сата опет сам гладан. Једино карбонара подржи дуже...
Colin_bgd Colin_bgd 08:54 06.04.2022

Non c'è di che...

Nema paste do spaghetti alle vongole...
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:13 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Pasta, uvek.. ne znam da se odlucim koja mi je najdraza.

Ovaj voda-svetlo farming sam videla da Englezi i Holandezi uveliko koriste, ne svi ali postaje popularno.

Meni bosiljak, persun itd krepava dok mi cvece i drvece (uglavnom) uspeva. Ne umem da objasnim tu diskrepancu, ono - ljudi imaju ili zelene prste ili nemaju u mom slucaju ne vazi.


Trece i ne manje bitno - pozdravljam da su se poneki autori blogova najzad setili da brisu spamove i spamere.. (bolje ikad nego nikad, aleluja
i hvala, hvala, jer je postalo ne-po-dno-slji-vo probijati se kroz sumu spamova)
maksa83 maksa83 09:21 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Trece i ne manje bitno - pozdravljam da su se poneki autori blogova najzad setili da brisu spamove i spamere.. (bolje ikad nego nikad, aleluja

Zvaćemo to "eksperiment u blogovanju".

Moje duboko (doduše sveže stečeno, trebalo je vremena) uverenje je da je koren naših lokalnih nedaća "ma pusti budalu" ideja. Sećam se tamo 89/90 Vjekoslava Šešelja koji je tada bio pajac koji u Knezu stoji na šamlici i propoveda uobičajene vjekoslavšešeljovštine a pored sebe dži dete obučeno u narodnu nošnju kao dekoraciju. Ljudi su bili u fazonu "haha, budala". Ta "haha budala" je posle mlatila pištoljem na studente, vodila sa sobom silose koji su mlatili nepodobne i osnovala stranku iz koje potiče manje više ceo gornji ešelon SNS kartela sa sve Vučićem. I tako pusti budalu ovu, pusti budalu onu, odjednom shvatiš da su svuda okolo i da upravljaju tvojim životom. Evo za početak ovde recimo neće.

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:36 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

maksa83
Trece i ne manje bitno - pozdravljam da su se poneki autori blogova najzad setili da brisu spamove i spamere.. (bolje ikad nego nikad, aleluja

Zvaćemo to "eksperiment u blogovanju".

Moje duboko (doduše sveže stečeno, trebalo je vremena) uverenje je da je koren naših lokalnih nedaća "ma pusti budalu" ideja. Sećam se tamo 89/90 Vjekoslava Šešelja koji je tada bio pajac koji u Knezu stoji na šamlici i propoveda uobičajene vjekoslavšešeljovštine a pored sebe dži dete obučeno u narodnu nošnju kao dekoraciju. Ljudi su bili u fazonu "haha, budala". Ta "haha budala" je posle mlatila pištoljem na studente, vodila sa sobom silose koji su mlatili nepodobne i osnovala stranku iz koje potiče manje više ceo gornji ešelon SNS kartela sa sve Vučićem. I tako pusti budalu ovu, pusti budalu onu, odjednom shvatiš da su svuda okolo i da upravljaju tvojim životom. Evo za početak ovde recimo neće.




Potpis.


Moj je utisak da se ljudi (autori ovde) plase optuzbi' da nesto cenzurisu sto daleko da je slucaj. A spam(eri) se za to vreme sire i sire dok ne udave svaku temu a i ovo malo ljudi ne razbezi.

Prijateljske molbe ne pomazu, molili ih mnogi, ma jok. onda mora drugacije i basta, sto bi rekla blogokoleginica Mirela

alselone alselone 09:45 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Moje duboko (doduše sveže stečeno, trebalo je vremena) uverenje je da je koren naših lokalnih nedaća "ma pusti budalu" ideja.

Selam alejkum efendi Makso.
nikvet pn nikvet pn 09:49 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

maksa83
I tako pusti budalu ovu, pusti budalu onu, odjednom shvatiš da su svuda okolo i da upravljaju tvojim životom. Evo za početak ovde recimo neće.

+1
alselone alselone 09:54 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

apacherosepeacock


Nadovezaću se na tvoj komentar pošto znam da si mačkarka da vam predstavim Rubi. Najlepšu mačku odavde do Škotske.



Zašto do Škotske, zato što je gospođica Dugodlaka Škotlanđanka.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:01 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone
apacherosepeacock


Nadovezaću se na tvoj komentar pošto znam da si mačkarka da vam predstavim Rubi. Najlepšu mačku odavde do Škotske.



Zašto do Škotske, zato što je gospođica Dugodlaka Škotlanđanka.


Jao lepojke..

Tvoja/vasa?

P.S. Jesam mackarka al mi fali i pas.. razbolela sam se od one slike koju si nedavno stavio gde Vucic mazi negde neko ulicno kuce, pojedoh se ziva sto nisam tamo da ga usvojim (nadjem uopste).
alselone alselone 10:04 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Tvoja/vasa?

Jeste. Nažalost, naš mačak je preminuo pre oko mesec dana, potpuno iznenada. Dobio je onu tromboneštonešto. Jako se patio, ali baš jako. Odneli smo ga kod najboljih veterinara u gradu koji su plakali zajedno sa nama kada smo potpisali dozvolu za eutanaziju. Divni ljudi a i veliki profesionalci (NIk je potvrdio onda kada su mu ugradili titanijumsku šipku pošto ga je udario auto).

Veterinari su jedini doktori koji vole svoje pacijente.
alselone alselone 10:13 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Jesam mackarka al mi fali i pas



Pored su i ribice. Tripl dabl. Troje dece i tri kućna ljubimca. :)

Nosimo se mišlju da kupimo još jednog psa, samo pravog, ne ko ovaj što je na baterije.

gde Vucic mazi negde neko ulicno kuce

Jadan taj napaćeni i preplašeni pas. Oseti životinja najbolje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:13 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone
Tvoja/vasa?

Jeste. Nažalost, naš mačak je preminuo pre oko mesec dana, potpuno iznenada. Dobio je onu tromboneštonešto. Jako se patio, ali baš jako. Odneli smo ga kod najboljih veterinara u gradu koji su plakali zajedno sa nama kada smo potpisali dozvolu za eutanaziju. Divni ljudi a i veliki profesionalci (NIk je potvrdio onda kada su mu ugradili titanijumsku šipku pošto ga je udario auto).

Veterinari su jedini doktori koji vole svoje pacijente.


Znam kako ti je.. ja sam nedavno ostala bez svog drugara maceceg. Imam i zeca od 9 godina, cele prosle godine sam je cimala kod veterinara i vodim je izvan Amsterdama kod jednog ali fenomenalnog medju mnogim fenomenalnim veterinarima, bila je otpisana kao gotova za nekoliko dana.


On je (ta klinika za zivotinje) izvan Amsterdama - dijagnosticirao kako treba i evo je ziva je i gura godinu dana preko otpisivanja'.

Tog sam zeca zavolela vise od svih u zverinjaku koji imam. Nikad ranije zeca nisam imala, jesu malo zajebani za odrzavanje (treba dosta truda da ih odrzis zive i zdrave do maksimuma koji mogu da zive) i kapiram da su skroz blesave zivotinje nimalo stereotipne kako ih ljudi obicno dozivljavaju - u smislu zec nije ko pas ili macka relacija sa ljudima.


Neko je ovde na blogu skoro stavio video gde zec vija macku po kuci, valjala sam se od smeha.


P.S. Moj zec inace je slobodan od prvog dana, nije u kaFezu nikad bila..
alselone alselone 10:16 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Tog sam zeca zavolela vise od svih u zverinjaku koji imam.

Jao, kul! I ja bih u principu voleo još koju živuljku, na primer isto zeca, kornjaču, ježa (nema ih više od kako se kupljen plac do nas na kom su živeli pošto je bio napušten), ukrasne kokoške... Ali verovatno ništa još koju godinu. Možda jedan pas. Možda da Rubi dobije bebe pa da ostavimo jednu. Ali samo toliko i ni jedna više.
loader loader 10:21 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Ta "haha budala" je posle mlatila pištoljem na studente


Uh, sećam se kao da je juče bilo.


Mnogi misle da je mali krpelj nekakav paučić, pa uglavnom i ne reaguju, a ono krpeljčić, pa na kraju krpeljčina, nagojena, nabrekla..!



apacherosepeacock apacherosepeacock 10:23 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone
Tog sam zeca zavolela vise od svih u zverinjaku koji imam.

Jao, kul! I ja bih u principu voleo još koju živuljku, na primer isto zeca, kornjaču, ježa (nema ih više od kako se kupljen plac do nas na kom su živeli pošto je bio napušten), ukrasne kokoške... Ali verovatno ništa još koju godinu. Možda jedan pas. Možda da Rubi dobije bebe pa da ostavimo jednu. Ali samo toliko i ni jedna više.


Nista mi ne pricaj, ja sam lujka za zivotinjama, selom, prostorom i hektarima zemlje.. propusten mi je zivotni san da imam ogromnu farmu sa svim sto bi moglo da se uzgaja na velikom prostoru. Imam bastu oko kuce ali naravno to mi nije dovoljno ni za zub'.
loader loader 11:08 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone

... da vam predstavim Rubi. Najlepšu mačku odavde do Škotske.


Pored su i ribice. Tripl dabl. Troje dece i tri kućna ljubimca. :)

Svaka čast na farmi. :)
Nosimo se mišlju da kupimo još jednog psa, samo pravog, ne ko ovaj što je na baterije.


Recimo, ovakvo nešto?
Inače ženka. Tu je sa 7 meseci, kao i na donjoj slici.
Ko ne zna šta je ljubav...



Kuća puna dlaka? Daaa...
Spava unutra, i celog dana se muva po rukama, mota se oko nogu, gura se da pomogne ako se nešto posluje po kući... Dosada. Kad neko dođe, prvo miluje nju, pa se pozdravi sa nama.


Ali, evo, mora i da se prošeta. Ko nije spreman da psu pruži izvesnu pažnju, ne treba da ima psa.







PS - Imam i mačora, naravno, nego ne mogu sad da iskopam adekvatne slike...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:45 06.04.2022

Re: Non c'è di che...


Colin_bgd
Nema paste do spaghetti alle vongole...



Doobre.

Iskoristio bih priliku da kao ikonoklast-varvarin pomenem jedan alemanski specijalitet paralelan testeninama: Spätzle. Ovde se narocito isticu one sa pivskim sirom.

Ako proradi onaj brauzer sto stuca: ima i varijanta poplasenih slaninom.

alselone alselone 11:46 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Spava unutra, i celog dana se muva po rukama, mota se oko nogu, gura se da pomogne ako se nešto posluje po kući... Dosada. Kad neko dođe, prvo miluje nju, pa se pozdravi sa nama.

Auuu koliki pas! Jako je lep. Koja je to rasa?
alselone alselone 11:49 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Spätzle

Je l' to onako malo slatkasto i kao bude isto malo zapečeno? Ako jeste, jeo sam tako nešto u Regensburgu (jednom od najlepših grada u kom sam bio).
mirelarado mirelarado 11:55 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

P.S. Moj zec inace je slobodan od prvog dana, nije u kaFezu nikad bila..


To joj je produžilo život. Je l' baš zec ili kunić? Kad je ćera bila mala, imali smo Šarenčicu, brali detelinu po bespućima Kališa. Zanimljiva živuljka. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:02 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone
Spätzle

Je l' to onako malo slatkasto i kao bude isto malo zapečeno? Ako jeste, jeo sam tako nešto u Regensburgu (jednom od najlepših grada u kom sam bio).



Mogu da se pripremaju i slatko (sa makom recimo) i slano (sa crnim lukom, sirom, omleto, sunkom, kiselim kupusom) a jesu zapecene. Mana im je da su ukusne a znaju da budu teske za stomak ako ih se previse pojede.

U Regensburgu bi trebalo da ih ima. Oni imaju dosta dobro psenicno pivo. Koje opet dobro ide uz spätzle.
mirelarado mirelarado 12:12 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

i slano (sa crnim lukom, sirom, omleto, sunkom, kiselim kupusom) a jesu zapecene.


Ovako ih je pravio moj otac, sa crnim lukom, sirom i jajima. Sestra i ja smo to zvale gibanica od makarona. Imaju Italijani pasta al forno, malo drugačije se sprema, s više povrća, isto lepo i teeeško.
angie01 angie01 12:29 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

evo kratak video sa jasnim objasnjenjem,...moze sa gulasem, sirom, bolonjeze, milaneze, ciken tika masala,...podvarak sa curetinom, zapeceno nezapeceno,...lako se prave,



maksa83 maksa83 12:34 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Iskoristio bih priliku da kao ikonoklast-varvarin pomenem jedan alemanski specijalitet paralelan testeninama: Spätzle. Ovde se narocito isticu one sa pivskim sirom.

Jeees, käsespätzle - još jedna testo + sir + slannica + pržen luk ozgo varijanta kojoj ne moš odoleti. Meni je to go-to jelo u Austriji, ovde recimo.

Tih špecli inače (koga mrzi da pravi, naravno da svakog mrzi) ima u Lidlu ovdašnjem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:38 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

mirelarado
i slano (sa crnim lukom, sirom, omleto, sunkom, kiselim kupusom) a jesu zapecene.


Ovako ih je pravio moj otac, sa crnim lukom, sirom i jajima. Sestra i ja smo to zvale gibanica od makarona. Imaju Italijani pasta al forno, malo drugačije se sprema, s više povrća, isto lepo i teeeško.



I meni je to sa crnim lukom, sirom i jajima najukusnije.

angie01



E to je to! Ovo struganje testa nozem sa daske zna da potraje. Kod manje vestih poput mene.
loader loader 12:42 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

alselone

Auuu koliki pas! Jako je lep. Koja je to rasa?


Samojed.
Devojka.

Pa... i jeste i nije veliki pas... Ženka blizu 50 cm visine u grebenu, oko 25 kg. To zavisi i od kvaliteta genetike, naravno. Ja nemam osećaj da je velika. Navikao sam valjda. Vidim da je velika tek kad se smesti na kauč i pruži se.

Inače, apsolutno miroljubiva rasa, potpuno bezopasna po ljude (to je i jedna od definicija, standarda rase).
Dakle, nula od čuvara ognjišta!
mirelarado mirelarado 12:43 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

loader
alselone

Auuu koliki pas! Jako je lep. Koja je to rasa?


Samojed.
Devojka.


Krasotica. :)
alselone alselone 12:53 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Samojed.


apsolutno miroljubiva rasa, potpuno bezopasna po ljude


Ne jede ljude nego sama sebe pojede.
loader loader 13:27 06.04.2022

Re: Non c'è di che...



To je nekada i meni prvo padalo na pamet. Nije. Dobili su ime po narodu pod nazivom Samojed, u severozapadnom Sibiru. Rasa potiče odatle i nije (kasnije) dobijena ukrštanjem, tj. nije "pravljena"... U osnovi, služili su im da greju decu dok spavaju (zato su potpuno vezani za ljude i miroljubivi), te za vuču saonica, a donekle i za lov...
alselone alselone 13:31 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

služili su im da greju decu dok spavaju

LOL!
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:16 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

mirelarado
P.S. Moj zec inace je slobodan od prvog dana, nije u kaFezu nikad bila..


To joj je produžilo život. Je l' baš zec ili kunić? Kad je ćera bila mala, imali smo Šarenčicu, brali detelinu po bespućima Kališa. Zanimljiva živuljka. :)


Zec. Bela sa par sitnih sivih tufni, mala sorta.

Jeste sigurno i to utice na kvalitet zivota, da moze slobodno da trckara okolo, ali i to sto je ja cmacem svaki cas. Jer zec je jako socijalna zivotinja, ne voli da bude sama..
alselone alselone 16:23 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Mogu da se pripremaju i slatko (sa makom recimo) i slano (sa crnim lukom, sirom, omleto, sunkom, kiselim kupusom) a jesu zapecene. Mana im je da su ukusne a znaju da budu teske za stomak ako ih se previse pojede.

U Regensburgu bi trebalo da ih ima. Oni imaju dosta dobro psenicno pivo. Koje opet dobro ide uz spätzle.

To je onda to. Nije loše uopšte. Ali, generalno govoreći, meni je nemačka kuhinja nekako bledunjava, neimpresionira. Pivo im je vrhunsko ali klopa onako. Holanđani pored sa sirevima su sjajni, Francuzi nema šta da se kaže a Švabo se ugnezio izmedju sa belim kobasicama kao najvećim dometom kulinarstva. .)
loader loader 17:38 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Moj zec inace je slobodan od prvog dana


Deo najuže familije pre 10-ak dana bio u Bg-zoološkom vrtu. Slikali se ispred kaveza sa porodičnim podmlatkom koji sada uči da hoda. Poslali mi sliku odmah, uz pomoć savremene tehnike. Po prirodi stvari, slika dražesna. Ali nakon par sekundi taj moj iznutarnji osmeh se naglo ugasi. Na slici, u drugom planu, na par metara iza, šimpanza, ugašenih očiju, drži se za nešto nalik grani. I sad mi se malo skupi grudni koš (dok ovo pišem). Naravno, to nisam komentarisao pred mojima kad je pomenuta slika po sredi, da ne kvarim...

I ne samo šimpanze... Užas. Zoološke vrtove treba zabraniti, kako god da su u pojedinim slučajevima luksuzni. Samo veliki rezervati. Znam, tu su lovokradice.., ali ... opet mi se nekako čini kao bolji izbor.

Jedan od većih šokova te vrste je bila, pre 7-8 godina, ona slika velikog belog nosoroga i dva uniformisana čuvara levo i desno od njega, sa automatskim puškama. Jedini preostali beli nosorog. Čuvaju ga od lovokradica, koji bi ga ubili i odsekli mu rog (ostalo ostave, jer im ne treba). Istinska tuga, jeza... Pre 2-3 godine taj jedini preostali beli nosorog je uginuo.
alselone alselone 17:40 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Zoološke vrtove treba zabraniti

Ja bih ovo bez razmišljanja potpisao.

Kada smo dobili klinca pa kad je malo odrastao, mi po nekoj staroj navici kao "ajde da ga odvedemo u Suboticu u ZOO". Jebote vratili se sa traumama. Medved u kavezu od 50 kvadrata. Sve životinje ludački napaćene. Bukvalno ih treba zabraniti.
loader loader 17:41 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Sve životinje ludački napaćene.


Da, da, da ...!
maksa83 maksa83 18:40 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

. Zoološke vrtove treba zabraniti, kako god da su u pojedinim slučajevima luksuzni


Definitivno. Jednog dana ako poživimo kao civilizacija i uznapredujemo ćemo ih se stideti kao što se sada (valjda?) Belgijanci stide što su tamo držali i ljude iz Afrike.

Kad vidiš one lavove koji katatonično prave jedne iste krugove u kavezu i uvek naprave jedan isti pokret glavom na jednom istom mestu postidiš se što si homo sapiens i što si platio neku kartu i učestvuješ u tome. Moje manje dete je jedno vreme otkidalo na rakune i neke male vidre, morali smo da idemo non stop da se on "druži" sa njima, čak je naučio da proizvodi zvuke rakuna i "priča" sa njima. Onda je jednog dana rekao "tata meni je sve ovo ustvari tužno, zoološki vrt nije dobro mesto", i to je bilo to.
nsarski nsarski 19:03 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Jednog dana ako poživimo kao civilizacija i uznapredujemo ćemo ih se stideti kao što se sada (valjda?) Belgijanci stide što su tamo držali i ljude iz Afrike.


Ne znam. Ipak je bilo zabavno doneti iz Konga dečici malog kućnog ljubimca da se igraju. Svi zadovoljni.

loader loader 19:05 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Belgijanci stide što su tamo držali i ljude iz Afrike.

Ne stide se sigurno. Možda onako, površno, tek da ne ispadne da nemaju savesti ni ič, ali svakako sebi kažu kako je to samo prošlost, i da je oduvek bilo da tehnološki jače nacije osvajaju slabije... Možda se i varam, no, imam pravo na intuiciju...
Ako je tačno, odgovorni su za smrt 50-ak miliona ljudi u Kongu.
Slike crnih devojčica u kavezu, koju posmatraju vesela belgijska deca, ostavile su me pre nekoliko godina bez reči. Iako znam da se to dešavalo - slika je slika. (Evo, u prethodnom komentaru, Sarski kao da mi je oteo misao o tome.)
Da se to desilo ovde, nama... ne mogu ni da mislim šta bi prosvećeni zapad dodao na ionako gadnu priču (o nama).
maksa83 maksa83 19:19 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Da se to desilo ovde, nama... ne mogu ni da mislim šta bi prosvećeni zapad dodao na ionako gadnu priču (o nama).

Mi bar imamo taj sretenjski Ustav u kome je pisalo ono što je pisalo (da svaki rob koji stupi na tlo Srbije postaje slobodan čovek) a koji je potrajao par nedelja jer se nije sviđao ni Austrougarima ni Rusima, previše tu nekog parlamentarizma a drugovi šta fali tom feudalizmu i monarhiji, baš su super, Srbi ne jedite govna sa tim glupostima da vam ne bude posle đavo kriv.

Sa druge strane, nije da nije bilo robova na ovim podnebljima, imaš one crnce iz Ulcinja koji je jedno vreme (16-17 vek) bio viđena pijaca robova i kažu da je svaka bogatija porodica koja drži do sebe morala da ima ponekog crnca. Ove godine je u 89. godini umrla i poslednja crnkinja iz Ulcinja.
loader loader 19:27 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

i kažu da je svaka bogatija porodica koja drži do sebe morala da ima ponekog crnca.

Svako vreme nosi neki svoj trend, pa i tako morbidan. Crno...gorci... Primorje, brodovi, dodir sa tom vrstom sveta.
U Belom gradu mislim da nije bilo crnih ljudi (u toj grozomornoj ulozi).

Mi bar imamo taj sretenjski Ustav u kome je pisalo ono što je pisalo (da svaki rob koji stupi na tlo Srbije postaje slobodan čovek) a koji je potrajao par nedelja jer se nije sviđao ni Austrougarima ni Rusima, previše tu nekog parlamentarizma a drugovi šta fali tom feudalizmu i monarhiji, baš su super, Srbi ne jedite govna sa tim glupostima da vam ne bude posle đavo kriv.


I posle neopravdano panjkaju blog kako je postao perfidno leglo nacionalizma.
No, manimo se abrova.


Sretenjski Ustav jeste stvar kojom se valja ponositi. A dobro je znati i taj podatak koji ste naveli, a koji se tiče iskrenih prijatelja iz E i R.
Kojima ćemo? Često je to pitanje. Obično prijateljima kažem - mi smo odvajkada ovde i ne znam zašto bismo se pomerali "ovamo", da budemo s "ovima", ili onamo, da budemo "s onima". Sedi tu, kad si do sad već sedeo, na sred raskrsnice... Makar imaš ono što niko nema.
loader loader 20:05 06.04.2022

Re: Non c'è di che...


Vivian Mayer, 1954, New York


gvozden1 gvozden1 20:20 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

fali tom feudalizmu i monarhiji, baš su super,

Sretenjski ustav podrazumeva monarhiju.

Drugo, oko Rusa, tzv turski ustav, koji je zamenio Sretenjski, je zapravo više ruski nego turski, Ćorović to tvrdi.

U borbi Engleza i Rusa oko tog ustava, da li će Srbija biti više slobodna ili više pod turskim uticajem, pobedili su Rusi, i Srbija je dobila više samostalnosti nego što su joj Englezi i Turci predviđali.

Hvala Rusiji :)
angie01 angie01 20:38 06.04.2022

Re: Non c'è di che...


E to je to!


upravo zgotovila-sos mi je nevidjen, pomalo ljut, ne vidi se jer je dole,i ladno bi mogao da posluzi za specle.




loader loader 20:53 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

zapravo više ruski nego turski

U borbi Engleza i Rusa oko tog ustava

Englezi i Turci predviđali


Impresivna bračna karijera Srbalja.
gvozden1 gvozden1 21:05 06.04.2022

Re: Non c'è di che...

Impresivna bračna karijera Srbalja

Pa kad smo tu gde smo, i kad nam je palo na pamet da pravimo državu tad kad nam je palo.

Englezima trebala Turska pod njihovom kontrolom, ta njihova talasokratija ih terala da vladaju morima, posebno tim važnim tačkama, Bosfor i ostale, da lakše stižu do kolonija.
Rusima iste tačke trebale, čuvena topla mora, pa podržavala one koji buše Tursku.

Za svoj interes podržavala Srbiju, al podržavala.

Hvala Puti, ovaj, Rusiji :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:16 07.04.2022

Re: Non c'è di che...

To je onda to. Nije loše uopšte. Ali, generalno govoreći, meni je nemačka kuhinja nekako bledunjava, neimpresionira. Pivo im je vrhunsko ali klopa onako. Holanđani pored sa sirevima su sjajni, Francuzi nema šta da se kaže a Švabo se ugnezio izmedju sa belim kobasicama kao najvećim dometom kulinarstva. .)


Ima regionalnih razlika ali sam generalno saglasan.
vcucko vcucko 10:40 07.04.2022

Re: Non c'è di che...

Neues aus der Nachbarschaft

To je onda to. Nije loše uopšte. Ali, generalno govoreći, meni je nemačka kuhinja nekako bledunjava, neimpresionira. Pivo im je vrhunsko ali klopa onako. Holanđani pored sa sirevima su sjajni, Francuzi nema šta da se kaže a Švabo se ugnezio izmedju sa belim kobasicama kao najvećim dometom kulinarstva. .)


Ima regionalnih razlika ali sam generalno saglasan.

U stvari ima mnogo čuvene hrane (npr. kad se već pominju sirevi, ali ne samo sirevi) koja govori nemački jezik. Ili bar neku varijantu.

Ali joj na mapi mesto rođenja nije Nemačka. Nego Austrija, Švajcarska, Flamanija...
pecaros pecaros 17:49 07.04.2022

Re: Non c'è di che...

maksa83
. Zoološke vrtove treba zabraniti, kako god da su u pojedinim slučajevima luksuzni


Definitivno. Jednog dana ako poživimo kao civilizacija i uznapredujemo ćemo ih se stideti kao što se sada (valjda?) Belgijanci stide što su tamo držali i ljude iz Afrike.

Kad vidiš one lavove koji katatonično prave jedne iste krugove u kavezu i uvek naprave jedan isti pokret glavom na jednom istom mestu postidiš se što si homo sapiens i što si platio neku kartu i učestvuješ u tome.


Dva letnja raspusta sam proveo radeći u restoranu koji je bio usred minhenskog zoološkog vrta. Moglo bi se reći da taj spada u one luksuzne (navodno je drugi po veličini u Evropi), gde kopitari imaju na raspolaganju oveće livade, a egzotične ptice se muvaju po potocima i jezercima.

Ipak, nikad neću zaboraviti gorilu naslonjenog na onu stubastu ruku što se završava zastrašujućom pesnicom, njegovu glavu što preko ramena netremice posmatra reku prolaznika... I tako, ko zna koliko dugo - ja sam ga gledao desetak minuta, nije davao znake da išta opaža oko sebe. Njegova patnja je bila toliko očigledno ljudska.

Ako bude neki referendum da se zabrane zoološki vrtovi, ja sam za.
mirelarado mirelarado 20:33 07.04.2022

Re: Non c'è di che...

Ako bude neki referendum da se zabrane zoološki vrtovi, ja sam za.


Bio bi to stvarno human potez. Ljudi danas kupuju virtuelna imanja, mogu valjda i životinje da posmatraju virtuelno, a ne u kavezima.
angie01 angie01 20:50 07.04.2022

Re: Komsija,

evo, napravila sam specle uz piletinu u pikantnom sosu od povrca,...nisam ih strugala nozem sa daske, nego ivicom viljuske iz metalne posude sa dubokim ravnim obodom,



apacherosepeacock apacherosepeacock 06:47 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

mirelarado
Ako bude neki referendum da se zabrane zoološki vrtovi, ja sam za.


Bio bi to stvarno human potez. Ljudi danas kupuju virtuelna imanja, mogu valjda i životinje da posmatraju virtuelno, a ne u kavezima.


Slazem se da je zoo vrt premali prostor za cuvanje zivotinja, nacionalni parkovi su mnogo bolje resenje..

Ali, ironijom sudbine (zivota na planeti sa homo sapiensom) u dogledno vreme jedine sacuvane vrste zivotinja bice zato sto ih se cuva u zoo vrtovima i nac. parkovima. U divljini nestaju odavno vec do potpunog nestanka.
nikvet pn nikvet pn 07:45 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

apacherosepeacock

Ali, ironijom sudbine (zivota na planeti sa homo sapiensom) u dogledno vreme jedine sacuvane vrste zivotinja bice zato sto ih se cuva u zoo vrtovima i nac. parkovima. U divljini nestaju odavno vec do potpunog nestanka.


Тако је, уништење станишта је главна убитачна тачка. Што рече Албицила где прође асвалт ту природе више нема.

Него... Неким послом одем до Палминог ЗОО-врта. На улазу све под конац. На десетак метара од огромне камено-бетонске рупе станем - ајде, ајде, ту су тигрови - дубоко уздахнем и вратим се.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:50 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

Slazem se da je zoo vrt premali prostor za cuvanje zivotinja, nacionalni parkovi su mnogo bolje resenje..


Ja već nekoliko puta vodio decu ovde: link

Ovde su uglavnom uskladištene prilično sjebane životinje koje su dobili od zoloških vrtova u raspadu, ili od privatnih vlasnika koji ustanove da mali lavić sa kojim su se mazili kao sa pudlicom, oće brzo da izaste u životinju od par stotina kila, uvak gladnu.
vcucko vcucko 21:27 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

srdjan.pajic
Slazem se da je zoo vrt premali prostor za cuvanje zivotinja, nacionalni parkovi su mnogo bolje resenje..


Ja već nekoliko puta vodio decu ovde: link

Ovde su uglavnom uskladištene prilično sjebane životinje koje su dobili od zoloških vrtova u raspadu, ili od privatnih vlasnika koji ustanove da mali lavić sa kojim su se mazili kao sa pudlicom, oće brzo da izaste u životinju od par stotina kila, uvak gladnu.

Je li, šta bi sa onim crnogorskim lavićem, beše u Budvi?

Zna li neko?
zoja444 zoja444 21:46 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

mislim da je lavica preuzela neka specijalizovana medjunarodna organizacija, zaboravila sam koja.
vcucko vcucko 21:57 08.04.2022

Re: Non c'è di che...

zoja444

mislim da je lavica preuzela neka specijalizovana medjunarodna organizacija, zaboravila sam koja.


vcucko vcucko 15:11 09.04.2022

Re: Non c'è di che...

srdjan.pajic


Mali prigodni pozdrav iz Marijupolja.

Razmišljao sam da li da postujem, da te ne strefi srčka, ali jak si ti. Imaš ćitab da si položio za Amera.



apacherosepeacock apacherosepeacock 07:03 10.04.2022

Re: Non c'è di che...

Pajic
Ja već nekoliko puta vodio decu ovde: link


Kod tebe ima mesta da se to pravi, kod mene jok. (treba nam lebensraum) tj. ima u Emenu i Amersfortu nesto prihvatljivo od tih parkova (ne zoo) za zivotinje sa celodnevnm razgledanjem i zabavom.



DierenPark Amersfoort is a 20-hectare located on the West side of Amersfoort, in the province of Utrecht, on the edge of the Birkhoven forest, in the Netherlands.

DierenPark Emmen (24-hectare)







Na 06.30 i 11.20 su ti omiljeni prerijski kucici i slepi misevi..
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:09 10.04.2022

Re: Non c'è di che...

vcucko
srdjan.pajic


Mali prigodni pozdrav iz Marijupolja.

Razmišljao sam da li da postujem, da te ne strefi srčka, ali jak si ti. Imaš ćitab da si položio za Amera.





Ovo se neki od ovih tvojih kokošara, što kradu televizore i belu tehniku (i pomenute kokoške) po Ukrajini, iznervirao što ne ume da otvori vrata na Tesli, pa je ispalio zolju na auto. Zajebana je ta kvaka, za takav mentalni sklop i IQ nivo.

A i da je otvorio, proveo bi ostatak života pokušavajući da provali kako da upali auto, pa bi ga na tom poslu na kraju neki Ukrajinac rešio.

Čoveče, kakava beda od vojne sile, prosto ne mogu da dođem sebi kad vidim na šta liče i šta rade po Ukrajini.



srdjan.pajic srdjan.pajic 20:25 10.04.2022

Re: Non c'è di che...

Kod tebe ima mesta da se to pravi, kod mene jok. (treba nam lebensraum) tj. ima u Emenu i Amersfortu nesto prihvatljivo od tih parkova (ne zoo) za zivotinje sa celodnevnm razgledanjem i zabavom.


Da, tamo na istoku nema ništa kod nas, samo naftne bušotine i pašnjaci. Dobro se neko setio da kupi tu malo zemlje i iskoristi je za nešto kvalitetno (ovaj azil je inače bio kod mene u gradu, na obodu, dosta godina, pa su onda skupili pare i kupili ovo prostranstvo i premestili se).

Ima i super objašnjenje za ove mostove po kojima hodaš, mislim da sam o tome već pisao, velike mačke smatraju za pretnju samo ono što im se nalazi u visini očiju. I zato su onako nervozne i sluđene u običnim zološkim vrtovima, to je ono kad vidiš da kruže po kavezu neprekidno. Jer posetioce smatraju za pretnju po život, a pošto su u kavezu, jel' te, ne mogu niti da pobegnu niti da "reše" uljeze, i onda su strahovito sluđene i isprepadane i po ponašaju se na taj način. Ali kad ljude izmestiš izvan te ravni, mačke uopšte ne mare za njih, zapravo kao da ih uopšte ne primećuju. Zato u ovom azilu ne možeš da vidiš da to rade, da idu u krug ko nenormalne a posetiocu sve vreme jedno 15 metara iznad njih.

A najbolje je predveče, kad je vreme hranjenja, kad se sve te silne životinje probude iz dnevne dremke i kad krene rika lavova i tigrova, kao u savani.

E, da, ovo što se vidi na sajtu je samo mali deo, koji je otvoren za posetioce, imaju još dosta veći azil malo dalje, koji je off limit i gde drže mnogo više životinja, na većem prostranstvu.

Inače, većina ovih mačaka su, kad ih dobiju, vrlo sjebane uslovima u kojima su držane, ono kad čuješ te priče, čak i ako si miroljubive prirode kao na primer ja, ne možeš da odagnaš te slike u kojima je "vlasnik" poslužen za večeru svojim ljubimcima", a tebi nije žao tog čoveka.

I sve je ovo napravljeno iz donacija i dobrovoljnih priloga i karata posetioca, država nema ništa sa tim.
antioksidant antioksidant 10:19 06.04.2022

,

Zapravo je sve zajedno kada se ohladiš i pogledaš brojeve ovo prilično dobar i ohrabrujuć rezultat

rezultat je takav da se ništa nije promenilo. snage koje nisu direktno kontrolisane od strane vlasti su zaglavljene na oko 800 000 glasova i ne postoji način da se išta promeni po tom pitanju. previše zavisi od terenskog rada i pristupa elektronskim medijima.
beograd je na ivici da se otme, ali to je posle godina vesića. šta li potrebno da on uradi da bi se većinski ustalo kontra infrastrukturnog raspada?
izbori su prošli u reorganizaciji snaga na strani vlasti. to što vučić sada mora malo više da plati svoju bulumentu da bi ih iskontrolisao nije loša vest ni za njega ni za te što će da ih plati već za one kome se isporučuju računi (prvenstveno inflacijom na siromašne, koji će postati još više zavisni od pomoći koju kontroliše on).
jedina zanimljivost ovih izbora je mogućnost da dačić ostane bez pozicija, a sve to zato što su rusi trenutno zauzeti sjebavanjem ostatka sveta, pa ne mogu da se posvete srbiji.

i da, pročitao sam skorije, da je karbonara u stvari nastala posle ww2, kada su ameri bili u rimu, pa je kombinovan američki klasičan doručak (jaja i slanina) sa italijanskim kulinarskim umećem.
maksa83 maksa83 10:31 06.04.2022

Re: ,

i da, pročitao sam skorije, da je karbonara u stvari nastala posle ww2, kada su ameri bili u rimu, pa je kombinovan američki klasičan doručak (jaja i slanina) sa italijanskim kulinarskim umećem.

Da, postoje "dve grane priče", jedna koja uključuje razne varijante radnika u polju, rudara itd. kojima je trebalo kalorično jelo koje će da ih drži ceo dan (sa raznim grananjima) i druga da se pojavilo sa Amerikancima koji su imali ogromna sledovanja slanine i (verovatno Trumanovih) jaja. Meni je ova druga verovatnija, ali na kraju krajeva nije ni bitno.
loader loader 11:17 06.04.2022

Re: ,

Mislim da je vojska, da li Napoleonova ili Austrijska, održavana na obroku (prženom) koji se sastojao od komadića slanine i komadića krompira...
antioksidant antioksidant 11:22 06.04.2022

Re: ,

Meni je ova druga verovatnija, ali na kraju krajeva nije ni bitno.

i meni, samo mi je zanimljivo kako se te neke decenijske tradicije usade u kolektivno kao da su vekovne
mirelarado mirelarado 11:36 06.04.2022

Re: ,

antioksidant
Meni je ova druga verovatnija, ali na kraju krajeva nije ni bitno.

i meni, samo mi je zanimljivo kako se te neke decenijske tradicije usade u kolektivno kao da su vekovne


Što se Italijana tiče, oni rade na tome. Za svako njihovo jelo imaš bar po 5-6 legendi kako je nastalo, jedna starija od druge. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana