Društvo| Literatura| Reč i slika| Region| Život

Pre 30 godina počela je opsada Sarajeva...

Nebojša Milenković RSS / 05.04.2022. u 19:23

FB_IMG_1649182737672.20135.jpg

Ako su se prije rata Sarajlije dijelile po tome da li navijaju za Sarajevo ili Želju – sad smo se počeli razvrstavati na ljude i na zvijeri, pritom je ovih drugih bivalo sve više. Prije rata znalo se ko je dobar čovjek a ko neopjevani skot – sad se i formula dobrote radikalno mijenjala te su, po automatizmu, dobri postali "naši" a loši "njihovi". Ja svoje nisam imala, zato sam ih zvala "Stranom A" i "Stranom B" – kao da su u pitanju dvije strane jedne iste ploče. Opštim podjelama priključili su se i njihovi koji, zapravo, glume da su "naši", prikriveno radeći u korist neprijatelja. Tu smo povremeno svrstavane mama i ja, ali i mnogi drugi Srbi koji su, izborom ili sticajem okolnosti, ostali živjeti u opsjednutom gradu.
Dojučerašnji sunarodnici pogrdno su nas nazivali "Alijinim Srbima". Odrasle, muške pripadnike naše skupine možete prepoznati i po tome što – ne bi li dokazali lojalnost – u različita doba dana ili noći dobrovoljno kopaju rovove na prvim linijama odbrane – kao što su u radnim vodovima s grbavičke strane ista mjesta rezervisana za muslimane koji su ostali živjeti u svojim domovima s druge strane rijeke... Obuzeta osjećajem da joj se sve, i dobro i loše, već dogodilo – s dolaskom u Beograd mama je zapala u anksioznost čiji se kraj nije nazirao. Kada bi htjela komunicirati, ponavljala bi kako treba dobro da se čuvam i kako su "svi muškarci isti", iako je pola života provela samo s jednim. Tokom nekog od njenih brojnih ekskursa direktno sam je upitala:
– Mama, jesi li ti imala nekoga prije tate – zbog čega se toliko uvrijedila da sa mnom danima nije progovorila ni riječ. Umjesto da i sama upadnem u bedak – morala sam biti jaka za obje. Svakog jutra oblačila sam najbolje što mi je od garderobe preostalo i odlazila u potragu za poslom. U stvari sam, bježeći od očaja od kog se nije moglo disati, besciljno lutala ovim zapuštenim gradom, kom tako bolno nedostaje ona ljudska toplina koja se u Sarajevu podrazumijevala. Ispostavilo se da sam tada Beograd upoznala bolje od mnogih koji su ovdje rođeni. Mada neuporedivo veći od Sarajeva, Beograd nema jedinstven urbani duh. Tako sam, recimo, otkrivala kako većina stanovnika
Karaburme nikad nije bila na Banovom brdu, Zemunci, na primjer, ne haju za Voždovac, Dorćolci pak preziru Novobeograđane, i tako redom... Kad god bih se našla na nekoj čistini, mahinalno sam se trzala strahujući od nevidljivih snajperskih hitaca, koji su i dalje jednako letjeli za mnom. Dok su granate ispaljivane nasumično, pogodivši one koji se tu zadese – ono čime snajper ledi krv jeste njegova sadistička preciznost. On nikad ne pogađa slučajno.
 Neshvatljivo je na koji način, i iz kog razloga, bira upravo vas... Obuzimao me bijes i neskrivena zavist prema svima koji žive svoje obične živote, bez iskazane svijesti da se, kako kaže Gugl, na svega 195,20 km zračne razdaljine, nalik srednjovjekovnim opsadama, odvija masakr bezdušnog ubijanja jednog Grada. Srdžbu koja me sve izvjesnije trovala, povremeno bih primirila masturbacijom, koja na mene ima terapeutsko dejstvo, pružajući mi ventil da ne postanem luda ili zla. Uljuljkan blaženom nezainteresovanošću, s mirom zločinca koji kao alibi izvlači izostanak svijesti o posljedicama vlastitih činjenja, Beograd je bio išaran grafitima „Mladić srpski heroj!“.
Svaki put, prolazeći kraj nekog od njih, osjetila bih parališuću mučninu i nemoćni bijes koji je, protivno svakoj teoriji, neizdrživo rastao. Naročito bih se razjarila kad u autobusu ili na ulici čujem kako su za nešto krive izbjeglice. Postali smo dežurni izgovor za sve uskraćenosti ili nedoslijednosti kojih ima napretek. Za gužve u autobusima koji satima kasne, to što se fasade i bez rata raspadaju – preteći da odronjenim šutom zatrpaju one što prolaze ispod njih. Za gomile smeća koje nedjeljama niko ne čisti. Užasnu inflaciju i to što u prodavnicama nema apsolutno ničeg. Čak i za sve te ljude, hodajuće nervne slomove, što skrhani i nijemi tumaraju naokolo. Povremeno, znala bih da prsnem:
– Gospodine, da li biste bili ljubazni da prestanete srati? Šta vi znate o izbjeglicama? Recimo sarajevskim?!
– Jesu li i vama silovali najbolju drugaricu koja se potom sama objesila o radijatorske cijevi?
– Da li ste i vi iskusili šta znači biti vlaško kopile, dok vas famozni vaši neštedimice zasipaju granatama i likvidiraju snajperskim hicima?
– Znate li vi kako je živjeti samo na vodi i razmućenom brašnu dvadeset jedan dan?!
Nedugo po našem odlasku dogodio se onaj užasni masakr na Markalama koji mi je razjasnio sve oko čega smo godinama bezuspješno lupali glave:
– Kako civilizovani svijet može šutjeti na sve što se u Sarajevu događa?

Čim se odmaknete iz njenog epicentra, nesreća postane stvar puke statistike. Gledajući izvještaje Si-En-Ena, u kojima su čitavog dana permutovali broj ubijenih – uostalom u čemu je razlika između šezdeset osam i osamdeset šest raskomadanih tijela na nekakvoj tržnici u epicentru Balkana. Dok smo živjele u Sarajevu, luksuz koji sebi nismo dozvoljavale bilo je uvjerenje kako će sutra biti bolje nego danas. One koji su gajili bilo kakvu nadu – čekajući mirovni sporazum, vojnu intervenciju, Amerikance, Francuze, Nijemce, bilo šta – stvarnost bi razuvjerila. Naivne nade ustupale bi pred užasnom otupjelošću. Kako su prekidi telefonskih veza i nestanci struje postajali konstanta, tako su i sljedovanja humanitarne pomoći bivala sve skromnija. Na kraju smo dobijale samo kesice s praškovima za puding – koje smo mutile u tehničkoj vodi iz bunara koji su muškarci iz zgrade iskopali u unutrašnjem dvorištu – i lijekove za smirenje kojima je davno istekao rok upotrebe. Mislim da nakon ovog rata na svijetu više neće biti medikamenata s isteklim rokom trajanja – pošto će, kao „humanitarna pomoć“, svi biti otpremljeni Sarajevu i Bosni. Opsjednuti grad prkosio je i time što su odrasli održavali iluziju kako i dalje idu na nekakav posao, dok smo mi, djeca, kad god je bilo moguće, pohađali nastavu držanu po podrumima i privatnim kućama. Suština opsade nije ni bila samo da nas ubiju, već i da nas potpuno ponište kao ljudska bića. Hraneći se našim strahom, snajperisti su se doslovce igrali s nama – svejedno jesu li nas namjerno promašivali ili pak bivali sadistički precizni.
Bilo da su gađali nas, djecu, naše roditelje ili naše cuke. Predstavnici međunarodne zajednice, sve manje vjerujući u svrhu svog angažmana, prestali su davati nerealna obećanja. Što je svakako bolje od njihovih laži s početka granatiranja kako će "za koju nedjelju rat sigurno prestati". Jedini čiji elan nije posustajao bili su izvještači stranih medija dok, s voajerskim sladostrašćem, jednako entuzijastično izvještavaju o morbidnom spektaklu ubijanja jednog lijepog Grada. Sve je bilo lažno – najviše njihovi licemjerni izvještaji o gladnim i izmrcvarenim Sarajlijama koje su, s krokodilskom empatijom, odašiljali udobno smješteni po sobama Holidej Ina. Mrzila sam taj hotel. Dok smo se smrzavali, tumarajući po mrklom mraku – zbog stranih novinara i pripadnika međunarodnih misija koji su tu odsijedali, u njemu je grijanja i struje bilo uvijek. Iz naše dnevne sobe, čiji prozori gledaju ka Tršćanskoj, često sam noću, zagrnuta vunenom dekom, kroz rupe koje sam bušila na plastičnoj foliji što je zamjenjivala polupano staklo, dršćući, netremice posmatrala osvijetljene, usljed grijanja blago zamagljene prozore na Holidej Inu. Imali su čak i toplu vodu. Neki od komšija tamo su povremeno odlazili ne bi li se bar malo ugrijali ili istuširali toplom vodom. Mama i ja takav luksuz sebi nismo dopuštale. Tamo nikada nisam ušla. Gadilo mi se. Štaviše – novinarke i novinare iz Holidej Ina mrzila sam više čak i od snajperista s Jevrejskog groblja...


Na današnji dan, 1992.godine započeta je opsada Sarajeva - kao jedna od najdužih opsada jednog grada u istoriji modernog ratovanja i najduža opsada jednog glavnog grada u istoriji. Trajala je 1460 dana (44 meseca) što je čak tri puta duže od opsade Staljingrada - sa preko 14.000 (uglavnom civilnih) žrtava.
 
 20138.jpg

#Sarajevo

Atačmenti

Tagovi



Komentari (429)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pnbb pnbb 16:15 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

Rat je bio neminovan, mi ga nismo dočekali u blaženoj naivnosti.

ovo je posebna tema, i tu nikakve dileme nemam - nijedna strana tu nije bila zatecena i iznenadjena, i nista tu nije uradjeno da se sukob spreci..naprotiv. dodajem - cast izuzetcima. da ne bese onoliko krvi, njihov napor bi s ove perspektive izgledao tragikomican
mirelarado mirelarado 16:21 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

Tako da je u najboljem slucaju licemerno kritikovati i objasnjavati iz beograda i centralne srbije ljudima iz bosne i hrvatske, sta je bilo a sta je trebalo da bude.


Samo da podvučem.
softelectronics_e softelectronics_e 16:26 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

pnbb
Nas su istorija, nasleđe, porodična iskustva, naučili - ne čekaj ponovo da de komšije kolju!
Organizuj se!
Uzvrati!
Ne štedi!

Više puta smo bili loši đaci, nismo izvlačili pouke.

Ovaj put jesmo.

Rat je bio neminovan, mi ga nismo dočekali u blaženoj naivnosti.

mislim da ovo ne bi smelo da se dovodi u pitanje... mozda zaista neko ne shvata 'istorijski kontekst' , ali onda bi morao da bude poprilicno odvojen od ex-yu realnosti, ili da je prespavao sve casove istorije ,ili da bas nista nije cuo ni zapamtio od deda, baba, starije rodbine..
Tako da je u najboljem slucaju licemerno kritikovati i objasnjavati iz beograda i centralne srbije ljudima iz bosne i hrvatske, sta je bilo a sta je trebalo da bude.
posto tu dileme nemam, ostale su mi samo dve stvari a koje se ticu odgovornosti i kvalifikacije srpskih komandnih oficira
1- ako su naredili likvidaciju zena i dece u srebrenici, zasto su to naredili, i ako jesu, onda nemam dileme sta su , bez obzira koji ih sud proglasio krivim ili nevinim
2- ako je u sarajevu bila koncentrisana neprijateljska vojska, zasto nije vojno reseno u kratkom roku, nego ko brat gospodina rajkovica, ovoliki noz pa lagano?

Ali ne samo to.
Ili je plaćen da to radi - a ima ih plaćenih koliko hoćeš.
Ili je beskorisni idiot - a ima i njih koliko hoćeš.
angie01 angie01 18:06 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

mirelarado
Tako da je u najboljem slucaju licemerno kritikovati i objasnjavati iz beograda i centralne srbije ljudima iz bosne i hrvatske, sta je bilo a sta je trebalo da bude.


Samo da podvučem.


to je tada bila zajednicka drzava, mnogi odavde su bili vezani za Bosnu na razne nacine-meni su recimo stradali clanovi bliske familijei prijatelji-...nije Bosna bila neko drugi, neka tamo i nemamo nikakve veze s tim.

drugo, zar nije nase rukovostvo davalo upustva sa sve JNA na pocetku i zar nismo svi trpeli i jos uvek trpimo posledice tih desavanja.

Milosevic i rat u Bosni

tako da se izvinjavam na u najboljem slucaju licermerju.
mirelarado mirelarado 18:09 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

angie01
mirelarado
Tako da je u najboljem slucaju licemerno kritikovati i objasnjavati iz beograda i centralne srbije ljudima iz bosne i hrvatske, sta je bilo a sta je trebalo da bude.


Samo da podvučem.


to je tada bila zajednicka drzava, mnogi odavde su bili vezani za Bosnu na razne nacine-meni su recimo stradali clanovi bliske familijei prijatelji-...nije Bosna bila neko drugi, neka tamo i nemamo nikakve veze s tim.

drugo, zar nije nase rukovostvo davalo upustva sa sve JNA na pocetku i zar nismo svi trpeli i jos uvek trpimo posledice tih desavanja.

Milosevic i rat u Bosni

tako da se izvinjavam na u najboljem slucaju licermerju.


Ti slobodno kritikuj i objašnjavaj direktnim učesnicima. Ja neću.
pnbb pnbb 18:20 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

to je tada bila zajednicka drzava,

pa jeste bila zajednicka u beogradu,i najvecem delu srbije...
nesto manje zajednicka u zagrebu i ljubljani.. a tamo gde su majinski bili srbi, nesto sumnjam.
kao sto je kod nas u bg bilo slucajeva da su hrvati osteceni zbog narodnosti, da ih nabrojis poimence, u hrvatskoj je to bilo opste mesto. uz casne izuzetke, naravno, sto verovatno odgovara brojcano ovim necasnim kod nas.


angie01 angie01 18:24 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

Ti slobodno kritikuj i objašnjavaj direktnim učesnicima. Ja neću.


pa nemoj,ja tebe ne etiketiram zbog toga,...obaska sto ne objasnjavam, koliko vidim, kacila sam zvanicna objasnjenja, dokumentarne snimke,...ne vidim zasto bih pristala na ideoloske interpretacije, kada drugi autenticni ucesnici, kako si nazvala one koji su u tim danima bili tamo, govore drugacije od ovdasnjih,...da l da pomenem da smo bili savremenici tih desavanja, ili to ipak nije bitno,...na stranu sto se nikome konkretno nisam obratila, nego upravo obratno.

...zanimljivo mi je, kako nije licemrenno objasnjavati agresiju Rusije na Ukrainu, pa jos navijati-po Beogradu sa sve Z znakom,....
angie01 angie01 18:39 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

pa jeste bila zajednicka u beogradu,i najvecem delu srbije...


ne govorim o tome, jesu postojale bliske veze na razlicite nacine,...koliko je samo bilo mesovitih brkova-moje dve prijateljice su se udale u Sarajevu, moja rodbina otisla tamo da zivi i radi, drugari tamo studirali,...no bitno je da je milosevic davao uputstva,...nakacila sam link u nekom od predhodnih komentara.
mirelarado mirelarado 18:43 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

angie01
Ti slobodno kritikuj i objašnjavaj direktnim učesnicima. Ja neću.


pa nemoj,ja tebe ne etiketiram zbog toga,...obaska sto ne objasnjavam, koliko vidim, kacila sam zvanicna objasnjenja, dokumentarne snimke,...ne vidim zasto bih pristala na ideoloske interpretacije, kada drugi autenticni ucesnici, kako si nazvala one koji su u tim danima bili tamo, govore drugacije od ovdasnjih,...da l da pomenem da smo bili savremenici tih desavanja, ili to ipak nije bitno,...na stranu sto se nikome konkretno nisam obratila, nego upravo obratno.

...zanimljivo mi je, kako nije licemrenno objasnjavati agresiju Rusije na Ukrainu, pa jos navijati-po Beogradu sa sve Z znakom,....


Ni tebe, koliko vidim, niko nije etiketirao. PNBB izneo svoje mišljenje po tom pitanju, a ja sam s njim saglasna.

Za rat u Ukrajini tek mi nisu jasne navijačke strasti. Volela bih samo da se što pre okonča, da ne stradaju ljudi više, da svet ne tone u sve dublju krizu. Uverena sam da sam to negde već napisala, pa da ne trunim više Nebojšin blog...
predatortz predatortz 18:50 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

Za rat u Ukrajini tek mi nisu jasne navijačke strasti.


Ne da nemam navijačke strasti, nego mi je sve to tragično. Dva nama, po mnogo čemu bliska naroda, dovedena u situaciju u kojoj su sada.

To je kao da mi ratujemo protiv Crne Gore. Nekad je to izgledalo nemoguće, a danas sve manje i manje izgleda u nekoj turbulenciji.
pnbb pnbb 19:01 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

no bitno je da je milosevic davao uputstva,.

to jeste bitno i to sam izdvojio kao posebnu temu - ko je sta ucino da spreci sukobe (niko nista)

kao sto i ukrajinci imaju pravo da se brane od ruskog napadaca na sve nacine, bez obzira sto su ih do toga doveli njihovi, ne mozemo to pravo koje su iskoristili srbi da kritikujemo.
ono sto moze da se kritikuje i sto je jedini izvor dileme je, uglavnom zverski nacin sukoba na svim stranama. a i to nije sigurno palo s neba, nego je necim uzrokovano, na starnu sto je potpirivano zdusno od profitera
angie01 angie01 19:20 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

ocigledno nisi procitao tekst ispod linka.

ono sto mogu da dodam-je da svi krivci treba da budu kaznjeni.

Ni tebe, koliko vidim, niko nije etiketirao


koliko vidim, nas dvoje, plus autor smo ti,...a ti si jos dodala, da ja slobodno objasnjavam.

sve u svemu- nemam sta vise da dodam,...to su tragicni dani nase istorije...i barem se treba uzdrzati od velicanja takvih desavanja, gde su zrtve bili nevini gradjani.
milisav68 milisav68 20:20 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

pnbb

1- ako su naredili likvidaciju zena i dece u srebrenici, zasto su to naredili, i ako jesu, onda nemam dileme sta su , bez obzira koji ih sud proglasio krivim ili nevinim

Pa nisu naredili, niti se to dogodilo, niti se pominje u optužnici.

Žene i deca su ubačeni u autobuse i poslati za Tuzlu (valjda).

Uostalom, ima norveški dokumentarni film - Srebrenica izdani grad, gde je sve fino objašnjeno.

Što se Sarajeva tiče, primerenija reč bi bila - blokada, pošto je sem u neko prvo vreme, aerodrom funkcionisao, i preko njega se dopremala hrana, lekovi, a bogami i oružje i municija.

A to što nije vojno rešeno, pa nije bio cilj, jer je grad većinski bio muslimanski, a da oni nisu pucali iz grada, ne bi se pucalo na njih.

Stopedeset hiljada Srba je ili napustilo grad ili je pobijeno.

Taj podatak se stalno gura u stranu.
predatortz predatortz 20:27 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..

Stopedeset hiljada Srba je ili napustilo grad ili je pobijeno.

Taj podatak se stalno gura u stranu.


Egzodus sarajevskih Srba je najveći zločin u ratu u BiH.

Uzgred, pre rata je u Sarajevu živelo više Srba nego u Kragujevcu danas.
Koliko ih danas ima i zašto?

U mojoj "multietničkoj" Tuzli nas je bilo nešto preko 20%. Danas ispod 3%.

A od rata prošlo 25 godina.

Zašto se Srbi nisu vratili, ako je normalan život moguć? I suživot?

gvozden1 gvozden1 20:32 06.04.2022

Re: Sarajevo, ljubavi moja..


Zašto se Srbi nisu vratili, ako je normalan život moguć?

Da je moguć živeo bi se.
Linije su uspostavljene, zna se šta je čije, kako je ko prošao, prošao je, niko nije do kraja zadovoljan, tako je valjda i najpravednije.

Samo da se sve to ozvaniči međudržavnim granicama, i neka svako gleda svoja posla.
softelectronics_e softelectronics_e 15:27 06.04.2022

M'da!

Ustaška posla!
No, na njihovu žalost, Srbi nisu kao nekada pognutih glava išli na jame i Jasenovac.
Nego su se grčevito branili.
Što ustaše i njihovi simpatizeri nikako ne mogu da prihvate.
Haga im njihovog!
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:48 06.04.2022

Re: M'da!

softelectronics_e
Ustaška posla!
No, na njihovu žalost, Srbi nisu kao nekada pognutih glava išli na jame i Jasenovac.
Nego su se grčevito branili.
Što ustaše i njihovi simpatizeri nikako ne mogu da prihvate.
Haga im njihovog!


Simini četnici su zaklali Ziji Ribiću i trudnu majku, i oca, i maloletne sestre i brata i pobacali ih u jamu, a Vi o...

I Zijo Ribić je trebalo biti zaklan. Bačen je u jamu sa ubodnom ranom od noža u vratu. Probudio se brzo i uspeo otpuzati na drugi kraj jame. Pre toga tražio je da ide kod majke. Bila je u devetom mesecu trudnoće:

- Sad ćeš ići kod majke – rekli su mu  pre nego što će ga izvesti iz kamiona.

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je oslobađajuću presudu protiv pripadnika jedinice Simini četnici za rušenje džamije i ubistvo 27 romskih civila u selu Skočić (Zvornik) u julu 1992. godine.
softelectronics_e softelectronics_e 15:56 06.04.2022

Re: M'da!

Filip Mladenović
softelectronics_e
Ustaška posla!
No, na njihovu žalost, Srbi nisu kao nekada pognutih glava išli na jame i Jasenovac.
Nego su se grčevito branili.
Što ustaše i njihovi simpatizeri nikako ne mogu da prihvate.
Haga im njihovog!


Simini četnici su zaklali Ziji Ribiću i trudnu majku, i oca, i maloletne sestre i brata i pobacali ih u jamu, a Vi o...

I Zijo Ribić je trebalo biti zaklan. Bačen je u jamu sa ubodnom ranom od noža u vratu. Probudio se brzo i uspeo otpuzati na drugi kraj jame. Pre toga tražio je da ide kod majke. Bila je u devetom mesecu trudnoće:

- Sad ćeš ići kod majke – rekli su mu  pre nego što će ga izvesti iz kamiona.

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je oslobađajuću presudu protiv pripadnika jedinice Simini četnici za rušenje džamije i ubistvo 27 romskih civila u selu Skočić (Zvornik) u julu 1992. godine.

Slava svim nevinim pobijenim u ratu!
Usput - kada ćeš da uhvatiš malo vremena pa da opišeš kako su Srbi poklani u Sijekovcu pre tog 5. aprila.
Ajde, možeš ti to!
Ne sumnjam da nisi čuo.
Ako nisi ti, pitaj koleginice i kolege na istom zadatku.
Pa nam prenesi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:34 06.04.2022

Re: M'da!

O stradanjima i Srba, i Hrvata i Bošnjaka sam pisao i o tome se piše i govori.
Ali, zašto su Simini četnici poklali Rome iz Skočića 1992. godine?

Šta je to skrivio Zijo Ribić da mu pobiju celu porodicu, pa još i njega da pokušaju zaklati!?

I da do danas niko nije osudjen, iako se znaju sva imena i prezimena Siminih četnika!?

"...Zlatija, Ismeta, Zlata, Suada, Zijada, Almasa... Bio sam najmlađi dok se 1990. nije rodio Sabrija. Dali smo mu ime po amidži koji je poginuo nekoliko godina ranije – Zijinih šest sestara i brat ubijeni su u masakru u Skočiću. Otac Ismet (33) i majka Ševka (29). Sabrija je imao dve godine, Zijo pet godina.
- Rodio sam se u Ljubljani. Majka je radila servis po kućama, a otac u nekoj firmi za žice, ne znam tačno. U Skočić smo došli kad sam imao tri ili četiri godine, ne sjećam se tog perioda. Imali smo normalno djetinjstvo. Igrali smo se, imao sam svoje sestre, dok nije došao Sabrija, svoju rodbinu, komšije. Tad nisu bile srpske ili hrvatske komšije, nego samo komšije!"
softelectronics_e softelectronics_e 17:51 06.04.2022

Re: M'da!

Filip Mladenović
O stradanjima i Srba, i Hrvata i Bošnjaka sam pisao i o tome se piše i govori.
Ali, zašto su Simini četnici poklali Rome iz Skočića 1992. godine?

Šta je to skrivio Zijo Ribić da mu pobiju celu porodicu, pa još i njega da pokušaju zaklati!?

I da do danas niko nije osudjen, iako se znaju sva imena i prezimena Siminih četnika!?

"...Zlatija, Ismeta, Zlata, Suada, Zijada, Almasa... Bio sam najmlađi dok se 1990. nije rodio Sabrija. Dali smo mu ime po amidži koji je poginuo nekoliko godina ranije – Zijinih šest sestara i brat ubijeni su u masakru u Skočiću. Otac Ismet (33) i majka Ševka (29). Sabrija je imao dve godine, Zijo pet godina.
- Rodio sam se u Ljubljani. Majka je radila servis po kućama, a otac u nekoj firmi za žice, ne znam tačno. U Skočić smo došli kad sam imao tri ili četiri godine, ne sjećam se tog perioda. Imali smo normalno djetinjstvo. Igrali smo se, imao sam svoje sestre, dok nije došao Sabrija, svoju rodbinu, komšije. Tad nisu bile srpske ili hrvatske komšije, nego samo komšije!"

Kai što sam i mislio.
Nešto te sputava da pišeš o zločinuma nad Srbima.
Otresi se, oslobodi se.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:11 06.04.2022

Re: M'da!

Ama baš ništa me nije sputavalo, niti me sputava, niti će me sputavati da pišem i da govorim o ratnim zločinima nad Srbima!

Ali, u gornjim komentarima govorim o ratnim zločinima nad Romima, o ubistvu cele porodice Zije Ribića, 6 sestara i brata, koji su svi bili DECA.

I za tu likvidaciju cele porodice, niko nije osudjen, a dobro se znaju imena zlikovaca, pripadnika paravojne formacije Simini četnici.
softelectronics_e softelectronics_e 18:17 06.04.2022

Re: M'da!

Filip Mladenović
Ama baš ništa me nije sputavalo, niti me sputava, niti će me sputavati da pišem i da govorim o ratnim zločinima nad Srbima!

Ali, u gornjim komentarima govorim o ratnim zločinima nad Romima, o ubistvu cele porodice Zije Ribića, 6 sestara i brata, koji su svi bili DECA.

I za tu likvidaciju cele porodice, niko nije osudjen, a dobro se znaju imena zlikovaca, pripadnika paravojne formacije Simini četnici.

Pa govori onda.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:52 06.04.2022

Re: M'da!

Pa govorio sam i govorim: Srpkinje i Srbi su žrtve zločinačkog, neofašističkog režima Slobodana Miloševića.

Najcrnja ilustracija toga je svesno, bezočno žrtvovanje 16 mojih koleginica i kolega RTS-a tokom NATO bombardovanja aprila 1999. godine.
miki21g miki21g 22:34 06.04.2022

1600 dece snajperima po sarajevu ubijeno

U hrvatskoj prvo su bili jači srbi i sa otcepljenih teritorija su proterali hrvate, najpoznatiji hrvatski izbeglica je bio luka modrić, a kad su hrvati ojačali onda su oterali srbe , niko tu nije pravio gradjansku državu vec sve nacionalisticke
milisav68 milisav68 09:31 07.04.2022

Re: -

tess1

Nego, kad smo kod poznatih, slika je od jutros, nešto razmišljam, Goranu je žena muslimanka, troje djece imaju, otac mu je Hrvat il tako nešto

Da, Hrvat, oficir JNA, a majka ćerka solunskog borca.

Oni su onaj pozitivan primer ljudi jugoslovenske orijentacije.

Srbija (i Srbi) su se najmanje odrekli jugoslovenstva, otud i Bregović (i ne samo on) u Beogradu.
angie01 angie01 10:43 07.04.2022

Re: -

otud i Bregović (i ne samo on) u Beogradu.


Bregovic je u Beogradu (povremeno)- zbog posla,...iz Sarajeva je izbegao u Francusku, gde su mu se rodila deca i gde i dalje zive kao i zena mu,...a on ima kuce po celoj bivsoj YU- svrcka po potrebi-pa tako i u Sarajevu i Jahorini.


Oni su onaj pozitivan primer ljudi jugoslovenske orijentacije.



tess1 tess1 10:57 07.04.2022

Re: -

Da, Hrvat, oficir JNA, a majka ćerka solunskog borca.

Oni su onaj pozitivan primer ljudi jugoslovenske orijentacije.

Srbija (i Srbi) su se najmanje odrekli jugoslovenstva, otud i Bregović (i ne samo on) u Beogradu.

Da, ima nekog smisla.
milisav68 milisav68 11:03 07.04.2022

Re: -

angie01
.a on ima kuce po celoj bivsoj YU- svrcka po potrebi-pa tako i u Sarajevu i Jahorini

Na Jahorini nema ništa, pošto su ovi multikulti grrađanisti iz Sarajeva njemu i Čoli spalili tada najsavremeniji stiudio.
angie01 angie01 11:07 07.04.2022

Re: -

Na Jahorini nema ništa,


EVO GA NISTA
tess1 tess1 11:10 07.04.2022

Re: -

Kaže, švrćka se po Jahorini, cc..
gvozden1 gvozden1 11:11 07.04.2022

Re: -

angie01
Na Jahorini nema ništa,


EVO GA NISTA

Dajte još detalja o Bregoviću, važne su to stvari :)
milisav68 milisav68 11:24 07.04.2022

Re: -

gvozden1

Dajte još detalja o Bregoviću, važne su to stvari :)

Jel kod tebe ne pada kiša?

Kod nas pada.
milisav68 milisav68 11:26 07.04.2022

Re: -

angie01
Na Jahorini nema ništa,


EVO GA NISTA

To je kupio posle rata i kakomšije žu da ga ne viđaju tamo.
angie01 angie01 12:01 07.04.2022

Re: -

To je kupio posle rata


pa i u Bgd je kupio posle rata,...za vreme rata je bio u Parizu i nije se nesto bas oglasavao o Sarajevu u kome su ubijani njegove dojucerasnje komsije,...u retkim izjavama, gnusao se primitivnih podela i govorio, da to nije njegov rat-tu bi izlistao, kako mu je otac Hrvat, a zena Muslimanka, a on od majke Srpkinje-, potpuno preskacuci plan o podeli,...na miru je komponovao muziku za Kusturicin Andergraund,...koji skoro da je omaz milosevicu.
milisav68 milisav68 12:25 07.04.2022

Re: -

angie01
To je kupio posle rata


pa i u Bgd je kupio posle rata,...za vreme rata je bio u Parizu i nije se nesto bas oglasavao o Sarajevu u kome su ubijani njegove dojucerasnje komsije,...u retkim izjavama, gnusao se primitivnih podela i govorio, da to nije njegov rat-tu bi izlistao, kako mu je otac Hrvat, a zena Muslimanka, a on od majke Srpkinje-, potpuno preskacuci plan o podeli,...na miru je komponovao muziku za Kusturicin Andergraund,...koji skoro da je omaz milosevicu.

Pa?
maksa83 maksa83 12:32 07.04.2022

Re: -

na miru je komponovao muziku za Kusturicin Andergraund,...koji skoro da je omaz milosevicu.

Ne bih ovako okarakterisao Andergraund. Film je pun metafora i slojeva (zapravo je ceo jedna gomila metafora o pok. SFRJ i raspadu) koje su nama odavde očigledne. Postoje stranci koji se oduševljavaju tim filmom a nemaju pojma šta sve to znači i kad im objasniš onda tek bude AHAAA! KAKAV FILM! Ne vidim nijedan momenat gde je Andergraund išta blizu omaža Miloševiću.
milisav68 milisav68 12:49 07.04.2022

Re: -

maksa83
Ne vidim nijedan momenat gde je Andergraund išta blizu omaža Miloševiću.

Možda onaj majmun što je ušo u tenk.
vcucko vcucko 12:54 07.04.2022

Re: -

milisav68
maksa83
Ne vidim nijedan momenat gde je Andergraund išta blizu omaža Miloševiću.

Možda onaj majmun što je ušo u tenk.

U tenak, moliću lepo.

Da parafraziraš sa svahilija pa da tako pogrešiš, ajde de. Ali sa mitskog be-ha-esa očekujem preciznost u uporabi
gvozden1 gvozden1 12:58 07.04.2022

Re: -

milisav68
gvozden1

Dajte još detalja o Bregoviću, važne su to stvari :)

Jel kod tebe ne pada kiša?

Kod nas pada.

Pada, ali imam problem sa njom, treba mi jer pogoduje zemljištu, a smeta mi jer pogoduje biljnim bolestima.

Što kažu moje ćerke, može li se tebi ikad ugoditi :)
milisav68 milisav68 13:14 07.04.2022

Re: -

gvozden1

Pada, ali imam problem sa njom, treba mi jer pogoduje zemljištu, a smeta mi jer pogoduje biljnim bolestima.

Ma to sve ok, nego ne može ništa napolju da se radi, pa je onda tema daj šta daš.
maksa83 maksa83 13:18 07.04.2022

Re: -

Možda onaj majmun što je ušo u tenk.

Pa, da, to bi bilo recimo to, s tim da mislim da je majmun aj da kažemo nadnacionalan, simbolizuje sve majmune koji su u toj tačCi izabrali da ratuju, ili recimo To Jedno Nešto koje je odlučilo da će tenAk da reši problem. Ako bi moralo da se zakuca za neki konkretan entitet to bi mogla recimo biti RIP JNA odn. oni njeni elementi koji su seli u tenAk ali i ne mora.
softelectronics_e softelectronics_e 13:36 07.04.2022

Re: -

tess1
Nešto gledam, radi Angie vrijedi dobiti ban na ovom blogu B92. Ono, ban k'o kuća. Šta kaže, švrćka se po Jahorini najpoznatiji Sarajlija i žena mu Dženana Sarajka, cc, dočim se po Dedinju švrćkaju oko kuće u badem mantilima..

Pa poslije otkud premijera Gavrilu u Sarajevu donacijom Austrije. Eto otkud, švrćkao se i Gavrilo dok ga svjetina nije navatala i isprebijala i predala policiji.. i nakon 100 god nađe se neko oko groba da mu švrćka i piša.. štaš, taki život.. Život je švrćkanje.

Moderacijo, radite svoj posao. Nabijem vas na kurac.

Ma!
Jedan je Gavrilo!

angie01 angie01 13:39 07.04.2022

Re: -

Pa?


pa tebi...jer sam ti samo odgovorila na ono sto si pisao, a nije tacno.


Ne vidim nijedan momenat gde je Andergraund išta blizu omaža Miloševiću.


pa dobro, ti ne vidis-mozda nije bila direktna namera da bude tako- al meni tako deluje,...u ovom slucaju je teziste na bregi i sta je covek radio za vreme rata.
milisav68 milisav68 13:51 07.04.2022

Re: -

maksa83
Ako bi moralo da se zakuca za neki konkretan entitet to bi mogla recimo biti RIP JNA odn. oni njeni elementi koji su seli u tenAk ali i ne mora.

Da, slažem se, sad kad malo razmislim, asocijacija može da bude i izvođenje tenkova na ulice Beograda devetog marta uveče.

Tri meseca posle toga su poslati na Slovenačku granicu.
milisav68 milisav68 13:55 07.04.2022

Re: -

angie01
a nije tacno.

Šta nije tačno, da nisu njemu i Čoli spalili studio sarajevski multikulti mudžahedini i da ga boli dupe za Sarajevo, i da kada je na ovim prostorima najviše vremena provodi u Beogradu?
angie01 angie01 14:27 07.04.2022

Re: -

Šta nije tačno


prvo, nije tacno da nema kucu na Jahorini, drugo, da ga boli dupe za Sarajevo, trece u BGDu je obicno zbog posla, inace-nije,...najvise na ovim prostorima boravi u CG- u Perastu,...ako je to nekome bitno,...svakako nije nacionalista-njega jedino zanima lova...tako da svi ti ostali konteksti ne stoje i ne znam cemu tacno sluze....za studio-nemam pojma, ko je kada i zasto-lici na slucja sa Terezom i njenom kucom u DU.
milisav68 milisav68 14:59 07.04.2022

Re: -

angie01
svakako nije nacionalista

Jeste, on je jugoslovenski nacionalista, i to pričam od prvog vagona.
maksa83 maksa83 15:13 07.04.2022

Re: -

prvo, nije tacno da nema kucu na Jahorini, drugo, da ga boli dupe za Sarajevo, trece u BGDu je obicno zbog posla, inace-nije,...najvise na ovim prostorima boravi u CG- u Perastu,...ako je to nekome bitno,...svakako nije nacionalista-njega jedino zanima lova...tako da svi ti ostali konteksti ne stoje i ne znam cemu tacno sluze....za studio-nemam pojma, ko je kada i zasto-lici na slucja sa Terezom i njenom kucom u DU.

Prepoštenom Bregi je rečeno "kupi stan u Beogradu na Vodi i organizovaćemo ti tri koncerta". Brega rekao važi, kupio stan u BGH2O a sa ta tri koncerta povratio uloženo i još preko. Inače nije mu to jedina velika nekretnina ovde, ima bar još jednu mega palatu u Diplomatskoj Koloniji na početku Milovana Marinkovića ugao sa Lepeničkom (prekoputa Z. Stadiona). Ogromna razgranata kućerina u fazonu dvorca od fasadne cigle.
tess1 tess1 15:16 07.04.2022

Re: -

Ma!
Jedan je Gavrilo!

Danas su Blagovjesti.. Gavrilo, arhangel, je nešto javio, nešto kul.

Valja se donijeti važne odluke.. ili buđenje prirode, od danas kreću radovi na njivi, u voćnjacima, vinogradima, sije se pšenica, ječam. Narod kaže, ko preživi zimu do Blagovjesti.
gvozden1 gvozden1 15:21 07.04.2022

Re: -

sije se pšenica
tess1 tess1 15:22 07.04.2022

Re: -

Što, gdje sam pogriješila? Ispravi, nije problem.
tess1 tess1 15:34 07.04.2022

Re: -

Može i samo ovo. :)

gvozden1 gvozden1 15:36 07.04.2022

Re: -

tess1
Što, gdje sam pogriješila? Ispravi, nije problem.

U pola godine.
Pšenica se seje u jesen, u 99 posto slučajeva.
Jare sorte, one koje se seju u proleće, su promilima zastupljene.
tess1 tess1 15:37 07.04.2022

Re: -

U pola godine.
Pšenica se seje u jesen, u 99 posto slučajeva.
Jare sorte, one koje se seju u proleće, su promilima zastupljene.

Pretpostavila sam i potražila. Moglo je i gore, da te proljetne sorte uopšte nema. :)
tess1 tess1 15:38 07.04.2022

Re: -

Nego, razmišljam, koliko je klavira ostalo iza pola miliona raseljenih Srba? Barem 10? Tj sigurno znam za jedan ostao u Sarajevu.
angie01 angie01 16:09 07.04.2022

Re: -

Prepoštenom Bregi je rečeno "kupi stan u Beogradu na Vodi i organizovaćemo ti tri koncerta". Brega rekao važi, kupio stan u BGH2O a sa ta tri koncerta povratio uloženo i još preko. Inače nije mu to jedina velika nekretnina ovde, ima bar još jednu mega palatu u Diplomatskoj Koloniji na početku Milovana Marinkovića ugao sa Lepeničkom (prekoputa Z. Stadiona). Ogromna razgranata kućerina u fazonu dvorca od fasadne cigle.


ko rece da je preposten?...i slazem se sa ostatkom komentara,...ima nekoliko u BGD, u jednu svraca, osale iznajmljuje firmama,...od kad je podrzao tatka-ne kapiram da mu je to trebalo-jasno je da mu nikada nije dosta,...
softelectronics_e softelectronics_e 16:45 07.04.2022

Re: -

tess1
Nego, razmišljam, koliko je klavira ostalo iza pola miliona raseljenih Srba? Barem 10? Tj sigurno znam za jedan ostao u Sarajevu.

Ma!
Jebeš Srbe iz Sarajeva!
Ko za njih, još, mari?!
Za njih se ne dobijaju grantovi!
A mrziteljima svega srpskoga je svejedno, oni mrze Srbe redom, ne biraju.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:51 09.04.2022

Re: 1600 dece snajperima po sarajevu ubijeno

1600 dece snajperima po sarajevu ubijeno


aj duvaj ga
49 41 49 41 14:01 07.04.2022

"Shaputalo" se po Beogradu

kad ostadoh sa malom bebom, bez igde icega - skoro na ulici.
Da je Bosna, kao visenacionalna samo eksperiment za Rusiju.
shmoo shmoo 18:02 07.04.2022

Re: "Shaputalo" se po Beogradu

49 41
kad ostadoh sa malom bebom, bez igde icega - skoro na ulici.
Da je Bosna, kao visenacionalna samo eksperiment za Rusiju.



Не Босна.

Цела покојна СФРЈ.

Па је л' јесте?

Како данас то изгледа после 30 година?

Је л' јесте?
bene_geserit bene_geserit 20:35 07.04.2022

glasanje u UN

o isključenju Rusije iz Saveta za ljudska prava UN (UNHRC)
jel mi se čini ili je Srbija (a i BiH) glasala za ?
gde je vest on ovome u medijima ? a vidim ima ali su je sklonili brzo sa naslovne strane, down the memory hole.

Trivia - kad su NATO zemlje razjebale Libiju, Libija je bila isključena iz UNHRC.

predatortz predatortz 20:50 07.04.2022

Re: glasanje u UN

jel mi se čini ili je Srbija (a i BiH) glasala za ?


BiH nelegalno. Spoljna politika je u nadležnosti Predsedništva, MSP samo sprovodi te odluke. Predsedništvo odluke donosi konsenzusom tri člana. Ako ga nema, onda ne postoji odluka, a po ovom pitanju ga nije bilo.

Sven Alkalaj je glasao mimo tog pravila, po instrukcijama Bisere Turković.

Dodik je poslao pismo UN, ambasadama, Sergeju Lavrovu, da glas ambasadora BiH ne odražava usaglašen stav države.

Edit:

Istorija se ponavlja. Opet muslimani, ovaj put bez pomoći Hrvata kojima su uzurpirali mesto člana predsedništva, krše potpisane sporazume i kakav takav Ustav BiH.
Takva praksa je dovela do rata devedesetih.
Sad se koriste šizofrenom rusofobijom u EU da postignu ratne ciljeve - unitarna Bosna u kojoj muslimani vode glavnu reč.
Hrvati se opasuljili, ali kasno. Njih su sveli na nebitan faktor. Nas pokušavaju.

milisav68 milisav68 21:01 07.04.2022

Re: glasanje u UN

bene_geserit

Trivia - kad su NATO zemlje razjebale Libiju, Libija je bila isključena iz UNHRC

Logično.

Ma mismo sad svačija kučkica.
softelectronics_e softelectronics_e 21:04 07.04.2022

Re: glasanje u UN

bene_geserit
o isključenju Rusije iz Saveta za ljudska prava UN (UNHRC)
jel mi se čini ili je Srbija (a i BiH) glasala za ?
gde je vest on ovome u medijima ? a vidim ima ali su je sklonili brzo sa naslovne strane, down the memory hole.

Trivia - kad su NATO zemlje razjebale Libiju, Libija je bila isključena iz UNHRC.


Ma!
Šta ima veze!
Glasaj - i pitaj da li je potrebno još!
Okači i ukrajinsku zastavu, ako je potrebno!
Pa nismo mi Amerika pa da možemo da imamo samostalnu politiku.
Boli nas kita!
maksa83 maksa83 21:31 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Sad se koriste šizofrenom rusofobijom u EU

Šizofrena rusofobija a ovi jadni samo razvaljuju jednu evropsku zemlju.

Moraju ljudi da nauče da se ne trzaju oko svake gluposti...

predatortz predatortz 21:36 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Šizofrena rusofobija a ovi jadni samo razvaljuju jednu evropsku zemlju.


Da, rekao čovek pošteno:

Kad znaš da je tuča neizbežna, udari prvi i udari jako.

gvozden1 gvozden1 21:39 07.04.2022

Re: glasanje u UN

jel mi se čini ili je Srbija (a i BiH) glasala za ?

Počelo je ono za šta se znalo sa će početi posle izbora.
Nečim jakim su nas pritisli.

Može se ovo reći i, nečim su GA pritisli, moglo bi da zvuči čak i kao dobra vest, neko Vučića pritiska, ali realnost je ipak ružna, neko NAS pritiska da radimo protiv svojih interesa, nama na štetu, a njima na korist.

Prijatelji srpski.
maksa83 maksa83 21:42 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Da, rekao čovek pošteno:

Kad znaš da je tuča neizbežna, udari prvi i udari jako.

Tuča je neizbežna ako neko tako odluči.

Rusija se nije branila, nego obezbeđivala da zemlja iz njene zone interesa ostane pod njenom kontrolom.

Kako god, pošto Rusija ipak trenutno razara jednu evropsku državu rusofobija koja je možda i bila "šizofrena" kada nije bilo povoda sada svakako ne može da se zove "šizofrena"

Postoji jako dobar osnov za tu rusofobiju.

gvozden1 gvozden1 21:44 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Postoji jako dobar osnov za tu rusofobiju.

I jedan uslov, biti naivan.
maksa83 maksa83 21:48 07.04.2022

Re: glasanje u UN

I jedan uslov, biti naivan.

Ne razumem, šta se mi sad ovde pravimo, da se ne dešava nešto što se dešava?
predatortz predatortz 21:48 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Počelo je ono za šta se znalo sa će početi


Počelo je ono o čemu sam godinama ovde pisao, a vi me, neko manje, neko više, zbog toga jebavali k'o sansku kozu.


Naša geografija određuje put kojim smo morali ići, ma koliko nam se to ne dopadalo.

A neki su ovde smatrali da su Rusi u stanju prejebati nekoliko zemalja i izbiti na Dunav za par nedelja, a mi da se toliko pretrpimo.

Ja razumem Ruse. Nisu mogli ovo izbeći. Ovo nije rat Rusije i Ukrajine, ovo je rat između Rusije i NATO, koji se vodi u Ukrajini.

A mi smo, ako nastavimo da vučemo poteze mimo okruženja, nova Ukrajina. Prvo Republika Srpska, pa Srbija.

Za ovo glasanje još i mogu da razumem Vučića. Otvoreno je rekao da su pretili i ja mu verujem.
gvozden1 gvozden1 21:56 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
I jedan uslov, biti naivan.

Ne razumem, šta se mi sad ovde pravimo, da se ne dešava nešto što se dešava?

E to sad zavisi od datuma koji odrediš za početak svog interesovanja za pitanje, a šta se to tamo dešava.

maksa83 maksa83 21:57 07.04.2022

Re: glasanje u UN

E to sad zavisi od datuma koji odrediš za početak svog interesovanja za pitanje, a šta se to tamo dešava.

Znači pravimo se da se tamo ne dešava ono što se dešava.
gvozden1 gvozden1 21:59 07.04.2022

Re: glasanje u UN


A neki su ovde smatrali da su Rusi u stanju prejebati nekoliko zemalja i izbiti na Dunav za par nedelja, a mi da se toliko pretrpimo.

Ovde takvih nije bilo.

A mi smo, ako nastavimo da vučemo poteze mimo okruženja

Otprilike, sama si kriva što si silovana, mogla si sama da mu daš, ne bi te silovao.
gvozden1 gvozden1 22:00 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
E to sad zavisi od datuma koji odrediš za početak svog interesovanja za pitanje, a šta se to tamo dešava.

Znači pravimo se da se tamo ne dešava ono što se dešava.

Ne pravimo se, vidimo šta se dešava, i pitamo se, a što se to dešava.

Jel to pitanje višak?
maksa83 maksa83 22:04 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Ne pravimo se, vidimo šta se dešava, i pitamo se, a što se to dešava.

Jel to pitanje višak?

Dobro dok se ti pitaš Rusija ipak razara jednu evropsku zemlju, pa ja i dalje tvrdim da je "šizofrena rusofobija" najblaže rečeno promašen izraz. Nema baš ničeg "šizofrenog" u tome, imajuć u vidu okolnosti.

Ako ćemo to da zovemo "šizofrena rusofobija" onda možemo ruske motive da zovemo i "paranoidna šizofrenija".
predatortz predatortz 22:07 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Otprilike, sama si kriva što si silovana, mogla si sama da mu daš, ne bi te silovao.


Ne!
Otprilike, nama je po mnogo čemu, bilo mesto u nekoj zapadnoj priči mnogo više i mnogp pre nego muslimanima, Šiptarima, Milogorcima...
Zašto?
Pa, mi smo bili državotvorna, evropska monarhija.
Onda smo otrgnuti iz tog okruženja, a kada se Evropa menjala nas je kao taoce držala komunistička klika.
Mi smo, po mnogo čemu, zapadna kultura, samo volimo da seremo o istoku, mitskoj majčici Rusiji, kojoj smo odavno najmusavije dete, iza Bugara, Hrvata... Dobri samo kad se treba podleđiti.

Kažem, Ruse razumem, ne razumem nas.
gvozden1 gvozden1 22:10 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Dobro dok se ti pitaš Rusija ipak razara jednu evropsku zemlju,

A što se ti ne pitaš?
Ili ako se pitaš, do kakvog odgovora dolaziš?

A da li je rusofobiju šizofrena, ili je neki drugi atribut precizniji, recimo diktirana, ili dupeuvlakača, ili neki treći, e o tome se može razgovarali.

vcucko vcucko 22:11 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
I jedan uslov, biti naivan.

Ne razumem, šta se mi sad ovde pravimo, da se ne dešava nešto što se dešava?

Dešava se šta se dešava. A očigledno je šta se dešava. Ratuju RF i NATO (čitaj USA). Ukrajina je samo dobrovoljni davalac mesa, oni tako hoće, njihovo pravo. A na meti sem RF su i PRC i EU. Koja prva ih je odhebala i merači Formozu. Druga nije sporna, ona će da skoči i u provaliju ako USA tako kaže.

Beograd je kažu pun belih Rusa. Ne znam, mostove pređem jednom mesečno, u centar zalutam jednom u tri meseca. Ali verujem da je tako. Seti se šta je usledilo u svetu, kad je Bg poslednji put bio pun belih Rusa.
gvozden1 gvozden1 22:18 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Otprilike, nama je po mnogo čemu, bilo mesto u nekoj zapadnoj priči mnogo više i mnogp pre nego muslimanima, Šiptarima, Milogorcima...

I šta bi se promenilo da smo tamo dobrovoljno?
Uveli bismo Rusiji sankcije, ali bi to bilo po našoj odluci, a ovako ćemo možda morati to isto, ali po tuđoj odluci.

Što se toga tiče, bolja je druga opcija, jer, sila boga ne moli, povinovati se sili nije gubljenje dostojanstva, a uvlačiti se moćniku jeste.

Mitove zanemari, da li smo mi istok ili zapad, Peterburg ili Beč, nismo ni jedno ni drugo, između smo.
To nam je to.
maksa83 maksa83 22:23 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Beograd je kažu pun belih Rusa. Ne znam, mostove pređem jednom mesečno, u centar zalutam jednom u tri meseca. Ali verujem da je tako. Seti se šta je usledilo u svetu, kad je Bg poslednji put bio pun belih Rusa.

To da je pun belih Rusa sam i ja pričao pre nekoliko nedelja, a danas me je čak i ovde u mom kraju neka predivna plava micica (bar duplo mlađa od mene, tjah) na onom tvrdom ruskom engleskom pitala da joj pomognem da nađe neku adresu. 'Naš kak'a, vikinški tip (Helga/Hogar = Olga/Igor), lepo pravilno lice, malo pegava, plavokosa...

Nego ja tebe razumem kada su činjenice u pitanju, tu se ti i ja uglavnom slažemo, ali ne razumem zašto te toliko raduju ratovi i razaranja. Tajvan, uspešna mala država koju će da sjebe i proguta korumpirani autokratski behemot. Šta je bre tu dobro i lepo koj kurac?
maksa83 maksa83 22:23 07.04.2022

Re: glasanje u UN

A da li je rusofobiju šizofrena, ili je neki drugi atribut precizniji, recimo diktirana, ili dupeuvlakača, ili neki treći, e o tome se može razgovarali.

"Opravdana" je izraz koji tražiš i skroz je tačan.
predatortz predatortz 22:23 07.04.2022

Re: glasanje u UN


I šta bi se promenilo da smo tamo dobrovoljno?


Mnogo toga, da smo na vreme prepoznali priliku. A to na vreme, mislim na period kad su je prepoznavali Slovenci i Hrvati, pa i pre tog.
Šta smo mi radili?
Čuvali plamičak "svetske revolucije"?
Kažem ti, mi smo, a ne drugi, bili državotvorna evropska monarhija. Mi smo iz tog skupa istisnuti. Mi smo imali najveći razlog da te stvari menjamo.


gvozden1 gvozden1 22:24 07.04.2022

Re: glasanje u UN


čitaj USA


Čitam, Španci, po naredbi Amerike plene jahtu nekog Rusa.
I to tako što FBI, sa sve znakom na leđima, kontrolišu izvršenje naredbe.

gvozden1 gvozden1 22:26 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
A da li je rusofobiju šizofrena, ili je neki drugi atribut precizniji, recimo diktirana, ili dupeuvlakača, ili neki treći, e o tome se može razgovarali.

"Opravdana" je izraz koji tražiš i skroz je tačan.

E gde se njega ne setih :)
maksa83 maksa83 22:26 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Kažem ti, mi smo, a ne drugi, bili državotvorna evropska monarhija.

Evo opet smo, nikakav problem.

Samo je aktuelni kralj malo baš mnogo potpuni kreten, a dvorska svita mu je adekvatna...
crossover crossover 22:31 07.04.2022

Re: glasanje u UN

О каквим белим Русима причате? Бели Руси су белогардејци, немогуће је да их има још живих.
gvozden1 gvozden1 22:31 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Mnogo toga, da smo na vreme prepoznali priliku. A to na vreme, mislim na period kad su je prepoznavali Slovenci i Hrvati, pa i pre tog.

Sad, posle svega, nisam siguran da bi to teklo lako, ako je uopšte bilo moguće.

Nas su malim Rusima smatrali i u devetnaestom veku i tad su nam zbog toga kresali krila.
Da li je to bilo moguće promeniti na kraju dvadesetog, ne znam.

Da smo tad trebali drugačije nego što jesmo, to je nesumnjivo, ali ne na kartu, mi smo zapad, mi smo vaši, nego na kartu mi smo Srbi a ovo je Srbija.
maksa83 maksa83 22:32 07.04.2022

Re: glasanje u UN

О каквим белим Русима причате? Бели Руси су белогардејци, немогуће је да их има још живих.

Ako nas ovde još uvek jebe komunizam onda što ne bi postojali i beli Rusi a bogami i Asirci i Feničani...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:32 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Za ovo glasanje još i mogu da razumem Vučića. Otvoreno je rekao da su pretili i ja mu verujem.


Mislis da onaj razgovor sa Putkom nije sadrzao pretnje? Jasta je nego AV i dalje igra igru zla EU preti a Vlad zove da pita ima li kise, sta mu radi bratski srpski narod i trebali mu nesto (a ako treba sacekajte nemamo ni mi).
gvozden1 gvozden1 22:38 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Mislis da onaj razgovor sa Putkom nije sadrzao pretnje

Naravno da nije, niti mu je tad diktirao sastav vlade.
Taj razgovor je marketing, i za jednog i za drugog.

Ništa se tu važno nije pričalo.

O razgovorima gde se preti i diktira vlada, sigurno neće izveštavati RTS, i neće ih voditi Putin lično.
predatortz predatortz 22:40 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
О каквим белим Русима причате? Бели Руси су белогардејци, немогуће је да их има још живих.

Ako nas ovde još uvek jebe komunizam onda što ne bi postojali i beli Rusi a bogami i Asirci i Feničani...



Ako mije komunizam ono što su generali pokušavali da odbrane devedesetih, naravno uz njega pozicije, moć i bizMise, onda šta je?
Šta je branila drugar'ca Mira?
Koji žal ponese Dačića kad zapeva Titu?
Pa i ova nesrećnica, koja govori kao da je rođena u Kalesiji a ne u Beogradu, ova(j) što glumi premijerku i čaleta, i ona je iz neke partizanije potekla.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:40 07.04.2022

Re: glasanje u UN

gvozden1

Mislis da onaj razgovor sa Putkom nije sadrzao pretnje

Naravno da nije, niti mu je tad diktirao sastav vlade.
Taj razgovor je marketing, i za jednog i za drugog.

Ništa se tu važno nije pričalo.

O razgovorima gde se preti i diktira vlada, sigurno neće izveštavati RTS, i neće ih voditi Putin lično.


Sta ce AVu takav marketing sada? Da ga iz EU lakse klempaju po usima?
maksa83 maksa83 22:44 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Taj razgovor je marketing, i za jednog i za drugog.

Za ovog drugog pogotovo. Putinu su ovih dana važne dve stvari - tok rata u Ukrajini i da li će Aca Ludača da razgovara sa njim i pogotovo šta će svet da kaže o ovom pod 2.
gvozden1 gvozden1 22:45 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Sta ce AVu takav marketing sada? Da ga iz EU lakse klempaju po usima

Očigledno je da on javno pruža otpor antiruskoj politici, ovo je samo još jedna jaka potvrda srpskog stava, da bude jasno da su sankcije Rusiji, ako ih bude, nametnute Srbiji, a ne izraz njenog stava.
gvozden1 gvozden1 22:47 07.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Taj razgovor je marketing, i za jednog i za drugog.

Za ovog drugog pogotovo. Putinu su ovih dana važne dve stvari - tok rata u Ukrajini i da li će Aca Ludača da razgovara sa njim i pogotovo šta će svet da kaže o ovom pod 2.

Ako je Srbija tako nebitna, što se zapad toliko zdušno bori da "spreči uticaj Rusije na zapadnom Balkanu"

maksa83 maksa83 22:47 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Ako mije komunizam ono što su generali pokušavali da odbrane devedesetih, naravno uz njega pozicije, moć i bizMise, onda šta je?

Ne, to nije komunizam, nego militarizam. Generali su oduvek takvi svuda kada im se ugrozi moć, još od kad je pretorijanska garda smenjivala i postavljala Cezare pa do južnoameričkih vojnih diktatura i čuvenih egipatskih generala koji oduvek uzimaju reket od svakog ko nešto hoće da uradi inače ćebudesvšta...

Koji žal ponese Dačića kad zapeva Titu?

Možda je i samo budala?
maksa83 maksa83 22:48 07.04.2022

Re: glasanje u UN

Ako je Srbija tako nebitna, što se zapad toliko zdušno bori da "spreči uticaj Rusije na zapadnom Balkanu"

Uopšte se ne bori zdušno. Da se bori zdušno ne bi ga bilo.
gvozden1 gvozden1 22:52 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Uopšte se ne bori zdušno. Da se bori zdušno ne bi ga bilo

Mani se bre više tih nijansi, dobro, nije zdušno :)
crossover crossover 22:53 07.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz

Pa i ova nesrećnica, koja govori kao da je rođena u Kalesiji a ne u Beogradu, ova(j) što glumi premijerku i čaleta, i ona je iz neke partizanije potekla.


Брнобабић није комуниста, она је обичан дебил.
Ко је као да је рођена у Калесији, на кога мислиш?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana