Društvo| Gost autor| Kultura

Bal vampira, revisited

freehand RSS / 07.02.2022. u 19:41

 

Ovde je prvobitno stajao Yugayin tekst. 

A onda se pojavila ograda od bodljikave žice. 

Prevelika očekivanja stvaraju nepotrebne patnje. 



Komentari (997)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 18:09 12.02.2022

Re: frka

Re: frka
Ideja da jedan značajan istorijski događaj nema nikakve veze sa drugim značajnim događajem, na istom prostoru, u istom vremenskom periodu je apsolutno debilna

A jel to važi za sve?

Jel važi za Vranić, za Foču, za Srebrenicu?

Ili se u tim slučajevima samo vikne Vranić (Đurišić, Srebrenica) i to je dovoljno, a ako se neko usudi da pomene šta je dovelo do tih odmazda on pravda zločin?

A mnogo direktnije veze ti događaji imaju sa onim što im je prethodilo, nego ova tvoja natezanja.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:18 12.02.2022

Re: frka


„Hajde da se ne lažemo: bila je to jedna od najlepših zemalja na svetu! Kad tome dodamo da je bila nadnacionalna, nesvrstana i s leve strane, to je zapravo bila najbolja zemlja na svetu...“, kazala je Minja Bogavac.


da parafraziram svojevremeno duska kovacevica o teofilu:

ne znam da li je bila lepsa jugoslavija ili minja bogavac...


pecaros pecaros 01:36 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

Jel važi za Vranić, za Foču, za Srebrenicu?

Ili se u tim slučajevima samo vikne Vranić (Đurišić, Srebrenica) i to je dovoljno, a ako se neko usudi da pomene šta je dovelo do tih odmazda on pravda zločin?


Hajde da se ne pravimo blesavi. Namera pravdanja je uvek očigledna i direktno je guranje prsta u nečije oko. Inače ne vidim razloga da se ne kaže istina o svim istorijskim činjenicama. A zločin je zločin, ne može se opravdati.
gvozden1 gvozden1 09:22 13.02.2022

Re: frka

Namera pravdanja je uvek očigledna

Hajd onda da isprobamo
Srebrenica je odgovor na zločine nad Srbima, Đurišićeva akcija takođe, na muslimanskoustaške, a Vranić na komunistička klanja četničkih ranjenika.
Direktan odgovor na konkretne zločine koji su se dešavali na tom prostoru u tom vremenu.

I kako ocenjuješ takvo viđenje stvari, činjenično apsolutno ispravno, kao objektivno ili kao opravdavajuće?

Za razliku od toga, komunistički zločini nad Italijanima se ne mogu povezati ni sa jednim konkretnim zločinima, osim sa generalnim odnosom Italije prema Jugoslaviji, a uz to su bili klasično etničko čišćenje, po nameri i po rezultatima.

Slično je bilo i sa Blajburgom, ne postoji ni jedan zločin koji je direktan uzrok masakra, (kao u Vraniću npr, ovi noćas pokolju, sutra se desi odmazda - direktan odgovor zločinom na zločin) toga kod komunističkih ubijanja nema.

Ali ima podudarnosti između njihovih i Ustaški zločina, načini su im slični, i jedni i drugi su mnogo voleli da bacaju ljude u jame.
pecaros pecaros 13:52 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

Za razliku od toga, komunistički zločini nad Italijanima se ne mogu povezati ni sa jednim konkretnim zločinima, osim sa generalnim odnosom Italije prema Jugoslaviji, a uz to su bili klasično etničko čišćenje, po nameri i po rezultatima.


Za razliku od čega? Da li mi se samo pričinjava da si ti već formirao stav o svim nabrojanim događajima i da sada samo upoređuješ? Ne, ne čini mi se - upravo si rekao da su ovi prvi zločini opravdani (jer su bili "direktan odgovor" na nešto), dok se, za razliku od njih, zločini nad Italijanima ne mogu ničim opravdati. Pardon, "povezati". Pošto slanje civila u logore po etničkoj osnovi, je li, nije imalo veze ni sa čim.

Gde će ti duša - tamošnjim nekima koji bi, eventualno, ispijali zdravice nad fojbama, ne ostavljaš čak ni to zadovoljstvo da na isti način kao ti opravdavaju svoje zločine?
gvozden1 gvozden1 14:29 13.02.2022

Re: frka


Za razliku od čega?

Za razliku od konkretnih događaja koji su bili neposredan povod za tri slučaja koje sam pomenuo, a koji se do poslednjeg detalja uklapaju u tvoju tezu o "istom vremenu i prostoru" kao nečem što se mora uzeti u obzir.

Dakle ti si na tome insistirao, ja samo pratim tvoj princip.

I što je sad najednom problem?
Što sad pričaš o pričinjavanju kad se taj tvoj princip primeni da Srbe ili četnike?

Uzimaš li u ovim slučajevima u obzir ono što si govorio da se mora uzimati?

Da li i dalje smatraš da je priča o Vraniću, o četničkim zločinu u tom selu, koja ne uzima komunističko klanje koje je tome prethodilo, debilna.

Da te potsetim, upravo si to tvrdio za neke druge zločine.
kao ti opravdavaju svoje zločine?


Šta opravdavam?
Samo pričam šta im je prethodilo, na tom prostoru i u tom vremenu.
pecaros pecaros 14:40 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

Da li i dalje smatraš da je priča o Vraniću,




Nikad ništa nisam smatrao o Vraniću, niti o ostalim događajima koje nabrajaš.
gvozden1 gvozden1 14:57 13.02.2022

Re: frka

pecaros
gvozden1

Da li i dalje smatraš da je priča o Vraniću,




Nikad ništa nisam smatrao o Vraniću, niti o ostalim događajima koje nabrajaš.

A Đurišić, a Srebrenica?
Ni o tome nisi nikad ništa smatrao?
Princip je identičan, zločinom na zločin.

S tim da časni ljudi komunističke zločine moraju smatrati težim iz makar dva razloga.
Prvi je taj da im ni jedan konkretan događaj nije mogao biti povod, drugi, da su zločini činjeni posle rata, nad pobeđenim protivnikom i nad civilima.

U Srebrenici nije bilo civila, u ostala dva slučaja jeste, ali su se dešavala, sva tri, u toku rata.

I to je, za časne, važan elemenat.
pecaros pecaros 15:10 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

A Đurišić, a Srebrenica?
Ni o tome nisi nikad ništa smatrao?




U pravu si, nisam.
gvozden1 gvozden1 15:54 13.02.2022

Re: frka

pecaros
gvozden1

A Đurišić, a Srebrenica?
Ni o tome nisi nikad ništa smatrao?




U pravu si, nisam.

pecaros
gvozden1

A Đurišić, a Srebrenica?
Ni o tome nisi nikad ništa smatrao?




U pravu si, nisam.

Ona se na ništa ne žali
O ničem nema sud :)

Eto vidiš dokle te dovodi pravdanje, relativizovanje ili pikušaj odbrane komunističkih postupaka, dotle da moraš da kažeš kako ne smatraš, i nikad nisi smatrao, da se u Srebrenici dogodio zločin od strane srpske vojske.


freehand freehand 16:16 13.02.2022

Re: frka

S tim da časni ljudi


U Srebrenici nije bilo civila,

I to je, za časne, važan elemenat.

Saža-četnik, lažovčina koji za sopstvenu lažovsku strast optužuje komunističku jenea kao instruktora o časti...
A Čast povraća nad čučavcem.

gvozden1 gvozden1 16:21 13.02.2022

Re: frka

freehand
S tim da časni ljudi


U Srebrenici nije bilo civila,

I to je, za časne, važan elemenat.

Saža-četnik, lažovčina koji za sopstvenu lažovsku strast optužuje komunističku jenea kao instruktora o časti...
A Čast povraća nad čučavcem.


Oće nekako da ga brani, al ne zna kako, pa se odnekud seti Bileće.
Baš me čudi, nikad do sad nije :)
freehand freehand 16:25 13.02.2022

Re: frka

gvozden1
freehand
S tim da časni ljudi


U Srebrenici nije bilo civila,

I to je, za časne, važan elemenat.

Saža-četnik, lažovčina koji za sopstvenu lažovsku strast optužuje komunističku jenea kao instruktora o časti...
A Čast povraća nad čučavcem.


Oće nekako da ga brani, al ne zna kako, pa se odnekud seti Bileće.
Baš me čudi, nikad do sad nije :)

Ama đampir-lažovčinu, ja nikad Bileću nigde nisam pomenuo. Bileać i lažovske priče o Bileći u sopstvenoj antikomunističkoj biografiji rezerfnog oficira JNA su dve odvojene realnosti, kao i sve što đampir-lažov ovde smatra.
gvozden1 gvozden1 16:42 13.02.2022

Re: frka


Ama đampir-lažovčinu, ja nikad Bileću nigde nisam pomenuo

Kad se kaže staža, misli se na šta?
Kad se kaže laž, misli se na šta?

Vidi mali, ja nikad svoju autobiografiju nisam opisivao kao antikomunističku.
Porodičnu istoriju da, svoja uverenja da, ali biografiju ne.

Ali ti si poslednja uštva kojoj ću to objašnjavati, ono što mi je bitnije da ne smeš da zucneš o Vraniću nego moraš o Bileći, dok ja sa drugim pričam baš o tvom omiljenom Vraniću.

Otud i ono, oće jadan da ga brani, al ne zna kako.
pecaros pecaros 17:03 13.02.2022

Re: frka

gvozden1
dotle da moraš da kažeš kako ne smatraš, i nikad nisi smatrao, da se u Srebrenici dogodio zločin od strane srpske vojske.


Smatranjem se, uglavnom, bave dokoni blogerski kvazi-istoričari. Zaista ne vidim šta bih imao da smatram o nečemu o čemu se uglavnom sve zna i o čemu su i sudovi i razne deklaracije sve rekle.

Isto i za Vranić... zločin, pa to ti je.
gvozden1 gvozden1 17:37 13.02.2022

Re: frka

Smatranjem se, uglavnom, bave dokoni blogerski kvazi-istoričari.

Naravno da nije tako, smaranje i stav o nečemu su sinonimi.
Kad se kaže Srebrenicu smatram zločinom je isto kao kad se kaže, moj stav o Srebrenici je da je to zločin.
Pošto, jelte, stav, smaranje, uopšte ne mora da se poklapa ni sa kakvim presudama, deklaracijama.

Pokušaj to da razumeš, zove se sloboda mišljenja, ono kad komunisti kažu da je nešto crno ili belo, a ti se ne složi sa tim.

Teško to da razumeš, a? :)
Isto i za Vranić... zločin, pa to ti je.


Naravno.
To nikad niko nije sporio, ni Draža Mihailović, ni četnička komanda, nikad niko.

Ali nećeš valjda biti debil koji ne uzima u obzir šta se u tom vremenu i tom prostoru još događalo?
pecaros pecaros 19:38 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

Kad se kaže Srebrenicu smatram zločinom je isto kao kad se kaže, moj stav o Srebrenici je da je to zločin.
Pošto, jelte, stav, smaranje, uopšte ne mora da se poklapa ni sa kakvim presudama, deklaracijama.


Upravo... Neviđeno je smaranje kada imaš neko svoje smatranje o tome da li je streljanje hiljada ljudi zločin. Sloboda mišljenja, šta se tu može.

Ali nećeš valjda biti debil koji ne uzima u obzir šta se u tom vremenu i tom prostoru još događalo?


Pun krug - upravo si citirao mene, negde sa početka ove "diskusije". Bože, čime se ja ovde zamajavam...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:48 13.02.2022

Re: frka

U Srebrenici nije bilo civila,



koji spin. naravno da je bilo civila. ima ih i danas. i bice ih, hvala bogu.

ne rece mi sta je to dzemper - neki pancevacki in fazon?
gvozden1 gvozden1 20:08 13.02.2022

Re: frka

Upravo... Neviđeno je smaranje

Eto, spao si da se vadiš na propušteno slovo.

Ili stvarno nisi mogao da povežeš?
Ne bi me čudilo.
upravo si citirao mene,

upravo si citirao mene,

Jel? :)

Nisam znao jbt.

Ej bre, citiram te da bih te pitao jesi li debil koji u slučaju Vranića ne uzima u obzir komunistička klanja.
Ili ih uzimaš?
pecaros pecaros 20:35 13.02.2022

Re: frka

gvozden1

Ej bre, citiram te da bih te pitao jesi li debil koji u slučaju Vranića ne uzima u obzir komunistička klanja.
Ili ih uzimaš?


Ej, ti si potpuno van koloseka, ne znaš šta pričaš. Kreni da čitaš od mog prvog javljanja, bar da znaš šta ko ovde zastupa. Prvo Gedža, pa onda ti... što je mnogo, mnogo je.
gvozden1 gvozden1 21:06 13.02.2022

Re: frka

pecaros
gvozden1

Ej bre, citiram te da bih te pitao jesi li debil koji u slučaju Vranića ne uzima u obzir komunistička klanja.
Ili ih uzimaš?


Ej, ti si potpuno van koloseka, ne znaš šta pričaš. Kreni da čitaš od mog prvog javljanja, bar da znaš šta ko ovde zastupa. Prvo Gedža, pa onda ti... što je mnogo, mnogo je.

Ti zastupaš tezu da uvek treba imati u vidu šta se događalo pre događaja o kom se priča (da je važno šta se događalo pre fojbi. tj komunističkog zločina ogromnih razmera i monstruoznih svireposti, nad Italijanima) i da je debilno ne imati to u vidu.

Ja kažem dobro, slažem se, a imaš li ti u vidu šta se događalo pre Srebrenice, ti odustaješ od principa sagledavanja svega, i bedno se pozivaš na presude.


Iz toga proizilazi samo ono što si sam rekao, debil je onaj ko nema u vidu svu komoleksnist Srebrenice, Foče, Goražda, Vranića..

A ti je nemaš.
pecaros pecaros 22:48 13.02.2022

Re: frka

gvozden1
a imaš li ti u vidu šta se događalo pre Srebrenice,


Naravno da imam u vidu. Šta ćemo sad?
vcucko vcucko 23:52 13.02.2022

Re: frka

pecaros
gvozden1
a imaš li ti u vidu šta se događalo pre Srebrenice,


Naravno da imam u vidu. Šta ćemo sad?

Naravno da treba imati u vidu.
Nijednog momenta nisam napisao, ni u ludilu pomislio, da ne treba imati u vidu.
U prvom vagonu sam reagovao, jer (mislim utemeljeno) smatram, veoma konkretno i određeno, da Talijani u Istri i Trstu nisu nikako zaslužili fojbe.

Bilo je punih fojbi i oko Rijeke, ali mnogo manje. U Fiumi i Zari većina Talijana su bili planski doseljenici, u Fiumi većinom Campania, Napoletani. U Zari ne znam, ali isto doseljeni uglavnom sa juga. Tim ljudima nije trebalo dva puta ponavljati kad ide poslednji brod za Italiju. Uglavnom.

U Istri je bilo mnogo autohtonih Talijana, o Trstu glupo i da pričamo. Njih su bacali u fojbe i crtali nove granice.

Vezano uz temu, kad su Ameri ušli u Dahau zatekli su šta su zatekli. Hiljade golih mrtvih tela nabacanih onako. Očigledno pobijenih na brzinu, u trci sa vremenom i neizbežnim padom logora. Američki vojnici su spontano prvu grupu logorskih čuvara (od kojih su neki ubijali logoraše još uvek i kad su prvi Ameri već prodrli unutra), dakle poređali su ih uza zid i rke koke. Kad su se Ameri okrenuli i pošli dalje, preživeli logoraši su skočili na pobijene zveri i bukvalni ih raskomadali, čime su stigli. Kasnije je general Linden to zaustavio i organizovao regularno zarobljavanje i suđenje. Naravno niko nije kažnjen. Moj prilog raspravi - svako ko bi tome stavio prigovor jeste đubre. Nema rasprave.

Moj iznesen stav odnosi se konkretno na ubijanje Talijana, bacanje mladih i starih, žena i dece u fojbe. Ogroman zločin, bez približno sličnog povoda, učinjen planski. Toliko, hvala.

freehand freehand 00:50 14.02.2022

Re: frka

Moj prilog raspravi - svako ko bi tome stavio prigovor jeste đubre. Nema rasprave.

Samo što taj događaj uopšte nije tako izgledao, dokumentovan je i vrlo brižljivo opisan. Do u detalj se zna koja je jedinica gde bila, ko je čekao, ko je kad ušao,ko je poludeo,ko je koga zaustavio, šta je komanda naređivala i kako je sve raspetljano.
A to da je đubre svako ko se ne slaže sa govornikom karakteristično je za govornike fašiste.
freehand freehand 00:52 14.02.2022

Re: frka

koji spin. naravno da je bilo civila. ima ih i danas. i bice ih, hvala bogu.

Slažemo se, samo si mašio adresu.


ne rece mi sta je to dzemper - neki pancevacki in fazon?

Bernski, ženevski, jebem li ga. Valjda tamo umesto "đampir" kažu džemper" a ne znaju ni šta je džemper.
vcucko vcucko 01:24 14.02.2022

Re: frka

freehand
Moj prilog raspravi - svako ko bi tome stavio prigovor jeste đubre. Nema rasprave.

Samo što taj događaj uopšte nije tako izgledao, dokumentovan je i vrlo brižljivo opisan. Do u detalj se zna koja je jedinica gde bila, ko je čekao, ko je kad ušao,ko je poludeo,ko je koga zaustavio, šta je komanda naređivala i kako je sve raspetljano.

Naravno da postoje dokumenti, čak fotografije sa lica mesta.

Momci koji izvršavaju pravdu ne deluju kao poludeli. Prešlo im donju granicu da, ali poludeli ne.

Poanta je, da odmazda i osveta nisu isto. Odmazda je dugo figurirala u vojnim doktrinama i taktikama kao sasvim legitimna akcija. Ali mora odmah, na istom terenu, immediately. U protivnom postaje planska osveta, a to se ne sme, kažnjivo.

freehand freehand 08:38 14.02.2022

Re: frka

Naravno da postoje dokumenti, čak fotografije sa lica mesta.

To niko nije negirao. Ali je tvoj opis događaja netačan, a rečenica da je "đubre svako ko negira tvoj stav" je ono što rekoh već, da se ne ponavljam.
pecaros pecaros 10:04 14.02.2022

Re: frka

vcucko

Moj iznesen stav odnosi se konkretno na ubijanje Talijana, bacanje mladih i starih, žena i dece u fojbe. Ogroman zločin, bez približno sličnog povoda, učinjen planski. Toliko, hvala.


Moje interesovanje za ovaj i slične, povezane događaje ne ide dalje od "da li bi se događaj B desio da se nije desio (ili bi se desio, ali ne na isti način) događaj A." Nikakvo pravdanje niti poređenje (da li je povod bio slične težine). Neke stvari se, jednostavno, ne mogu opravdati.

U tom smislu, pitanje je šta bi se desilo da su Italijani od 1915. kada su zaposeli sporne teritorije, prema većinskom stanovništvu slovenskog porekla nastupili fer i domaćinski, a ne kinjenjem i logorima?


vcucko vcucko 11:43 14.02.2022

Re: frka

freehand
Naravno da postoje dokumenti, čak fotografije sa lica mesta.

To niko nije negirao. Ali je tvoj opis događaja netačan, a rečenica da je "đubre svako ko negira tvoj stav" je ono što rekoh već, da se ne ponavljam.

Najmanje je bitan moj stav.
Radi se o pravu da se u izuzetnim situacijama uzme pravda u svoje ruke. Ali tada i
tamo. Nema posle. Posle nije odmazda nego osveta. A to je kažnjivo jbg.

EDIT

Najveći greh Srba iz '91. je upravo taj. Što su mnogi krenuli da se svete za nešto od pre 50 godina. Bleiburg može da se podvede pod odmazdu. Kontraproduktivno iz više razloga, ali može. '91. ne može i to niko nije hteo da prihvati.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:03 10.02.2022

Dvije vijesti

Jesu van teme ali su sociološki interesantne.
Prije dva dana preminuo je profesor Luk Montanjie (Luc Montagnier), nobelovac i čovjek koji je otkrio HIV virus. Ovu vijest su objavili španski i italijanski mediji dok je u francuskim medijima skoro apsolutna tišina. Kažem skoro, jer je u Francuskoj vijest objavio sama franc soir koji je u zadnjih par godina jedini ugostio starog profesora.
Ta tišina "velikih" medija ima, vjerovatno, veze sa činjenicom da je profesor Montanjie imao o kovid pandemiji mišljenje drugačije od zvaničnog i većinski prihvaćenog.
Druga interesantna vijest je da će Makron danas objaviti da će Francuska graditi 6 novih nuklearki sa mogućnosti još dodatnih 8. Prije par dana francuski ministar ekonomije Bruno Le Mer (Bruno Le Maire) je otvoreno tražio da se ne dozvoli Americi uplitanje u evropsku energetsku politiku jer je to redovno na štetu Evropljana.
alselone alselone 10:20 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Gledaj kako se odmotava priča sa Omikronom:

Doctor Who Discovered Omicron Was Pressured Not To Reveal It's Mild
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:01 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

alselone
Gledaj kako se odmotava priča sa Omikronom:


Doctor Who Discovered Omicron Was Pressured Not To Reveal It's Mild

Ne znam da li sam na blogu ili na drugom mjestu pisao kako se na početku ere omikrona u jednoj TV emisiji ova doktorica direktno izjavila kako omikron nije ni blizu opasan kao ostale varijante i da bi to mogao biti kraj virusa. Na internet kanalu te Tv (LCI), imaju sve emisije tog voditelja sem te u kojoj je izjava te doktorice.
Meni je interesantnija ova priča sa energijom, em košta čitavu populaciju na razne načine, em je dovela svijet na ivicu rata, možda i nuklearnog.
Briselski lobiji, liberali i razni zeleni natjerali su Francusku da, nazovi, nezavisnim, privatnim kompanijama prodaje struju jeftinije nego što košta proizvodnja iste. Količina tako iporučene struje je 25% od ukupno proizvedene u Francuskoj i to sve da se kao razbije monopol države na proizvodnju i isporuku struje. Ti privatni, povlašteni distributeri, su trebali, preko tako povlaštenog položaja doći do kapitala da i ono sami proizvode el. energiju. Za dest godina niko od njih nije napravio ni jedanog ekonomski isplativog proizvođača već samo vjetrenjače ili solare iz kojih je struja višestruko skuplja i tako je skupu EDF, mora otkupiti. Sada se traži da EDF poveća to povlašteno isporučivanje struje za još 5% što iznosi čist gubitak od 8 milijardi eura za EDF. Ako hoćeš pravi jednačinu sa tih 8 mil. za 5% na godinu i 25% 10 godina pa ćeš vidjeti koliko se novca slilo u privatne džepove sve pod velikom pričom o slobodnom tržištu, razbijanju monopola, zelenim energijama.
I onda mi neko sere, da prostiš, o korumpiranosti političara po malim i nedemokratskim državama.


principessa_etrusca principessa_etrusca 11:02 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Prije dva dana preminuo je profesor Luk Montanjie (Luc Montagnier), nobelovac i čovjek koji je otkrio HIV virus. Ovu vijest su objavili španski i italijanski mediji dok je u francuskim medijima skoro apsolutna tišina. Kažem skoro, jer je u Francuskoj vijest objavio sama franc soir koji je u zadnjih par godina jedini ugostio starog profesora.

Наводно је вест о његовој смрти fake news.

Иначе, последње што сам видела да је говорио да они са три дозе mRNA вакцина треба да се тестирају на HIV, a oнда је, у то време објављено да је у Холандији откривена нова, заразнија варијанта HIV-a. (ЛИНК)
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:16 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

principessa_etrusca

Наводно је вест о његовој смрти fake news.



Volio bih da jeste ali profesor nije makar ko i veliki mediji to mogu lako provjeriti i objaviti potvrđenu istinu.
Franc Soir nije baš treš od medija, za razliku od YT kanala koji je objavio da je to lažna, nepotvrđena vijest.
Ukucaj u pretraživač njegovo ime i prelistaj šta izlazi u rubrici aktualite.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:27 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Један једини наслов о његовој смрти који сам нашла, води на непостојећу страницу:

https://blogs.mediapart.fr/jean63/blog/090222/le-professeur-luc-montagnier-prix-nobel-est-mort-silence-radio
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:59 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

principessa_etrusca
Један једини наслов о његовој смрти који сам нашла, води на непостојећу страницу:

https://blogs.mediapart.fr/jean63/blog/090222/le-professeur-luc-montagnier-prix-nobel-est-mort-silence-radio


Link
Réaction du Pr Didier Raoult sur Twitter le 10 février :
"Luc Montagnier est décédé. On perd un homme dont l'originalité, l'indépendance et les découvertes sur l'ARN ont permis la création du laboratoire qui a isolé et identifié le virus du SIDA. (1/2)
Ceci lui a valu la gloire, le prix Nobel, et l'hostilité inouïe de ses collègues. L'attention portée à ses dernières hypothèses était disproportionnée. (2/2)"

Nemam tviter nalog pa ne mogu provjeruti. Volio bih da nije istina i da se moram izviniti zbog širenja lažne vijesti.
I zbog profesora a djelom i zbog "velikih" medija, da se pokaže da nisu baš toliko smeće.
softelectronics_e softelectronics_e 12:05 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

kamilo_emericki
principessa_etrusca
Један једини наслов о његовој смрти који сам нашла, води на непостојећу страницу:

https://blogs.mediapart.fr/jean63/blog/090222/le-professeur-luc-montagnier-prix-nobel-est-mort-silence-radio


Link
Réaction du Pr Didier Raoult sur Twitter le 10 février :
"Luc Montagnier est décédé. On perd un homme dont l'originalité, l'indépendance et les découvertes sur l'ARN ont permis la création du laboratoire qui a isolé et identifié le virus du SIDA. (1/2)
Ceci lui a valu la gloire, le prix Nobel, et l'hostilité inouïe de ses collègues. L'attention portée à ses dernières hypothèses était disproportionnée. (2/2)"

Nemam tviter nalog pa ne mogu provjeruti. Volio bih da nije istina i da se moram izviniti zbog širenja lažne vijesti.
I zbog profesora a djelom i zbog "velikih" medija, da se pokaže da nisu baš toliko smeće.

Za tako velike ljude, po objavi na netu o njihovoj smrti, najpre se proveri da li je objavljeno na mediju nacionalnog nivoa.
Pa se tek onda takva stvar šeruje.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:44 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Nemam tviter nalog pa ne mogu provjeruti. Volio bih da nije istina i da se moram izviniti zbog širenja lažne vijesti.
I zbog profesora a djelom i zbog "velikih" medija, da se pokaže da nisu baš toliko smeće.

Изгледа да баш јесу смеће.

Иначе, тај твит је објављен пре два сата, а и јуче је било објављено, и онда речено да је лажна вест.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:23 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

kamilo_emericki
Prije dva dana preminuo je profesor Luk Montanjie (Luc Montagnier), nobelovac i čovjek koji je otkrio HIV virus. Ovu vijest su objavili španski i italijanski mediji dok je u francuskim medijima skoro apsolutna tišina. Kažem skoro, jer je u Francuskoj vijest objavio sama franc soir koji je u zadnjih par godina jedini ugostio starog profesora.


Sad sam pitala moju Francuskinju' o tom profi i evo sta mi kaze, ne moram da podvlacim da njeno misljenje cenim izuzetno.. (i pre nego sto mi je napisala, ovlas procitano sta je pricao ocigledno je da se nalupetao u vezi sa C19-virusom)


"Mislim da bi zelio da bude mesija. Moguce i da je poludio. Imao je on jednu aferu vezanu za « pamcenje vode », kad je falsifikovao rezultate s nekim naucnikom iz Italije, upravo za taj neki dokaz za memoriju vode. Ma neko ludilo koje mu je mrlja na karijeri.. a ovo poslije nastavlja i dalje da luduje. Od vremena otkad je on bio mlad i u tokovima, proteklo je dosta vremena. Nije on jedini da se gura sad gdje mu nije mjesto, svako iz svojih motiva, tako da i medju naucnicima imas pogotovo starijih koji lupetaju kojesta, samo da dodju u zizu javnosti, da budu slavni, da izigravaju mesije".



kamilo_emericki kamilo_emericki 15:30 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock
(i pre nego sto mi je napisala, ovlas procitano sta je pricao ocigledno je da se nalupetao u vezi sa C19-virusom)


Nisam pratio i ne znam šta je profesor govorio. Znam samo toliko da njegovo mišljenje nije u saglasju sa većinskim i službenim mišljenjem u Francuskoj. Njegovo mišljenje o covid pandemiji, za mene, u ovom slučaju nije uopšte bitno.
On je nobelovac, čovjek koji je bio, u jednom trenutku, nacionalni heroj i samo zbog toga mi je neshvatljivo da njegova smrt bude prešućena.
Kad je Džoni Holidej, pjevač, umro skoro da su proglasili dan žalosti, pričali danima o tome. Kad je umro tajkun Bernar Tapi, priča, snimak sahrane, danas evo drobe čitav dan po medijima kako je udovica Tapi u problemima jer je Tapi ostavio dug od oko 600 miliona eura a kuće, jahte i ostala imovina pokriva samo polovinu duga.
Već u prvom komentaru, kojim sam otvorio ovu temu rekaoh da mi je to sociološki interesantno.
Pa objavili su da je umro Mišel Furnie, pedofil i serijski ubica koji je ubio više od deset mladih djevojaka i djevojčica a da ne objave smrt nobelovca. Nije valjda nesuglasje sa važećim mišljenjem veći grijeh neko biti pedofil i serijski ubica koji je osuđen na doživotni zatvor.
O tome pričam, kakvo smo društvo i koje vrijednosti su nam važne.
Eto

softelectronics_e softelectronics_e 15:33 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Jel umro profesor ili ne?
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:44 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

zbog toga mi je neshvatljivo da njegova smrt bude prešućena.


Nemam pojma zasto bi bila precutana smrt (neke javne licnosti) osim ako nije tacna.. nema mi nikakve logike u pretpostavci o precutkivanju tako necega sto ce ionako doci do javnosti/sto se ne moze sakriti. (mislim, nije drzavni neprijatelj nr.1 pobogu sta god pricao i teoretisao' starac izlapeo, ocigledno, pa bio on i nobelovac)

Evo ni moja drugarica (ta iz Pariza) nema pojma da je/ako je umro - nigde nije mogla da nadje, ni ja ne vidim nigde na netu. (najverovatnije da nije tacna vest)
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:06 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

softelectronics_e
Jel umro profesor ili ne?

Da, umro je. Hoćeš li doći na sahranu?
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:19 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock

Nemam pojma zasto bi bila precutana smrt

Ne znam, izgleda da nije bilo mjesta za tu vijest jer je bilo preče roniti suze nad tužnom sudbinom tajkunove udovice.
Večeras je opština u kojoj je živio profesor izdala saopštenje o njegovoj smrti bez podatka kad se desila.
Živimo u vremenu poremećenih vrijednosti.

principessa_etrusca principessa_etrusca 18:25 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

Nemam pojma zasto bi bila precutana smrt (neke javne licnosti) osim ako nije tacna.. nema mi nikakve logike u pretpostavci o precutkivanju tako necega sto ce ionako doci do javnosti/sto se ne moze sakriti. (mislim, nije drzavni neprijatelj nr.1 pobogu sta god pricao i teoretisao' starac izlapeo, ocigledno, pa bio on i nobelovac)

Прећуткивање смрти нобеловца уколико је заиста умро, а по свему судећи јесте, показатељ је стања света у овоме тренутку и могући пример cancel culture.

Ми смо дошли до границе да је наука поново постала догма, да су неке теме забрањене и да се више не могу сучељавати мишљења и аргументи.

Да имамо данас ломаче Фаучи и Триодос би ладно спаљивали.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:38 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock
kamilo_emericki
Prije dva dana preminuo je profesor Luk Montanjie (Luc Montagnier), nobelovac i čovjek koji je otkrio HIV virus. Ovu vijest su objavili španski i italijanski mediji dok je u francuskim medijima skoro apsolutna tišina. Kažem skoro, jer je u Francuskoj vijest objavio sama franc soir koji je u zadnjih par godina jedini ugostio starog profesora.


Sad sam pitala moju Francuskinju' o tom profi i evo sta mi kaze, ne moram da podvlacim da njeno misljenje cenim izuzetno.. (i pre nego sto mi je napisala, ovlas procitano sta je pricao ocigledno je da se nalupetao u vezi sa C19-virusom)


"Mislim da bi zelio da bude mesija. Moguce i da je poludio. Imao je on jednu aferu vezanu za « pamcenje vode », kad je falsifikovao rezultate s nekim naucnikom iz Italije, upravo za taj neki dokaz za memoriju vode. Ma neko ludilo koje mu je mrlja na karijeri.. a ovo poslije nastavlja i dalje da luduje. Od vremena otkad je on bio mlad i u tokovima, proteklo je dosta vremena. Nije on jedini da se gura sad gdje mu nije mjesto, svako iz svojih motiva, tako da i medju naucnicima imas pogotovo starijih koji lupetaju kojesta, samo da dodju u zizu javnosti, da budu slavni, da izigravaju mesije".




Ma, da, to sam i ja čuo od pravih naučnika, dekica je poblesavio pod stare dane, ali ga svejedno ovde razne omege i milančad maksimalno forsiraju i iskoriščavaju za svoje mračne ciljeve i samopromocju. Ali tu nema pomoći.


Samo za zili (a u skladu sa blogom), zili, pazi, englez (namerno pišem mali slovom da mi kolege ne zamere veličanje te mrske nacije!), a zna neparne ritmove, i to, ono, jedan takt 7/8 pa drugi 9/8, ko to izbroji a ne zabroji se, svaka mu čast. Pri tome je ovo komponovao kad je imao 19 godina. Suvi genije.






docsumann docsumann 18:54 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

a zna neparne ritmove,


nedavno nalećeh na ne baš veselu priču o bubnjaru koji je najviše semplovan u modernoj muzici, od hip-hopa, r'n'b-a, trip hopa, jungla...a nije dobio centa na osnovu autorskih prava. jbg, tada je svirao za Jamesa Smeđeg.

kaže, sad već pokojni, Klajd Stabfild, nisam znao note, al bi u glavi složio tak-t-tak čš-bum i onda bi to i odsvirao...mr. fanki dram'

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:41 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

docsumann
a zna neparne ritmove,


nedavno nalećeh na ne baš veselu priču o bubnjaru koji je najviše semplovan u modernoj muzici, od hip-hopa, r'n'b-a, trip hopa, jungla...a nije dobio centa na osnovu autorskih prava. jbg, tada je svirao za Jamesa Smeđeg.

kaže, sad već pokojni, Klajd Stabfild, nisam znao note, al bi u glavi složio tak-t-tak čš-bum i onda bi to i odsvirao...mr. fanki dram'


Dobar ti je ovaj džunglaš .
docsumann docsumann 20:18 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic
docsumann
a zna neparne ritmove,


nedavno nalećeh na ne baš veselu priču o bubnjaru koji je najviše semplovan u modernoj muzici, od hip-hopa, r'n'b-a, trip hopa, jungla...a nije dobio centa na osnovu autorskih prava. jbg, tada je svirao za Jamesa Smeđeg.

kaže, sad već pokojni, Klajd Stabfild, nisam znao note, al bi u glavi složio tak-t-tak čš-bum i onda bi to i odsvirao...mr. fanki dram'


Dobar ti je ovaj džunglaš .


za na ripit
maksa83 maksa83 20:31 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

kaže, sad već pokojni, Klajd Stabfild, nisam znao note, al bi u glavi složio tak-t-tak čš-bum i onda bi to i odsvirao...mr. fanki dram'

Kačio se već fanki drama, osnova za hip hop je odvlen, na 5m20s:



Slična priča je sa rock loopom prvog CASIO sintisajzera koji je napravila japanka koja se ložila na rege i tako podsvesno napravila rock beat koji je zapravo fenomenalno radio za rege na kome je diplomirala na muzičkoj akademiji. Kaže da nisu imali nikoga kod koga bi diplomirala pošto je cela akademija bila naravno na klasičnoj muzici pa su uzeli profesora baroka koji je pogledao to njeno i rekao "mislim da je ovo dobro napisano" pošto ništa nije znao o regeu.

Ludilo priča:

Okuda Hiroko: The Casio Employee Behind the “Sleng Teng” Riddim that Revolutionized Reggae


crossover crossover 23:11 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic
Samo za zili (a u skladu sa blogom), zili, pazi, englez (namerno pišem mali slovom da mi kolege ne zamere veličanje te mrske nacije!), a zna neparne ritmove, i to, ono, jedan takt 7/8 pa drugi 9/8, ko to izbroji a ne zabroji se, svaka mu čast. Pri tome je ovo komponovao kad je ima 19 godina. Suvi genije.


Де ћеш пиле под камион! © :)
Па добро бре Пајићу, где нађе Енглеза да нама Балканцима објашњава шта су то непарни ритмови и полиритмије, ми смо то посисали с мајчиним млеком.

Ево ти, кад већ оћеш да се курчиш, пробај да избројиш ово доле, ако погодиш метрику имаш од мене суши колико год можеш да поједеш, плус ћу да те научим да свираш Стратус од Билија Кобама, то је супер за почетнике да раздвоје леву руку и десну ногу. (За Докса: Cold Sweat није непарни ритам него синкопирани 4/4.)


freehand freehand 23:17 10.02.2022

Re: Dvije vijesti


Ево ти, кад већ оћеш да се курчиш, пробај да избројиш ово доле, ако погодиш метрику имаш од мене суши колико год можеш да поједеш, плус ћу да те научим да свираш Стратус од Билија Кобама, то је супер за почетнике да раздвоје леву руку и десну ногу. (За Докса: Cold Sweat није непарни ритам него синкопирани 4/4.)

Trkulja?
Hm, taj nije baš Šumadinac.
zilikaka zilikaka 23:29 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

где нађе Енглеза да нама Балканцима објашњава шта су то непарни ритмови и полиритмије, ми смо то посисали с мајчиним млеком.

Probala da brojim, nije lako, treba koncentracije, al što kažeš, nekako mi prirodno, ladno bih ponovila na sluh
crossover crossover 23:43 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

zilikaka
nekako mi prirodno, ladno bih ponovila na sluh


То ти причам, нама је то из стомака. Ти си још тренирана у том смислу, уопште не сумњам да би брзо провалила ритам.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:52 10.02.2022

Re: Dvije vijesti

crossover
srdjan.pajic
Samo za zili (a u skladu sa blogom), zili, pazi, englez (namerno pišem mali slovom da mi kolege ne zamere veličanje te mrske nacije!), a zna neparne ritmove, i to, ono, jedan takt 7/8 pa drugi 9/8, ko to izbroji a ne zabroji se, svaka mu čast. Pri tome je ovo komponovao kad je ima 19 godina. Suvi genije.


Де ћеш пиле под камион! © :)
Па добро бре Пајићу, где нађе Енглеза да нама Балканцима објашњава шта су то непарни ритмови и полиритмије, ми смо то посисали с мајчиним млеком.

Ево ти, кад већ оћеш да се курчиш, пробај да избројиш ово доле, ако погодиш метрику имаш од мене суши колико год можеш да поједеш, плус ћу да те научим да свираш Стратус од Билија Кобама, то је супер за почетнике да раздвоје леву руку и десну ногу. (За Докса: Cold Sweat није непарни ритам него синкопирани 4/4.)




Ma ja to antisrbujem iz dosade (ima i to neko pogrešno ubeđenje, u moru drugih isto tako pogrešnih ubeđenja, da smo mi nešto specijalno po tim neparnim ritmovima, da to drugi nemaju, ili ne umeju, mislim, još jedan od bulšitova o našoj superiornosti od koga mi se povraća, ono, kad nipočemu manje više nismo glavni, daj onda bar te ritmove, nema veze što nas i tu braća makedonci bugari šiju, i što 99.99% nas ne bi umelo da pogodi koja je metrika u pitanju).

Neću ni da pokušavam da pogodim metriku u ovom, klipu, nisam ja toliko sofisticiran, tek druga godina klavira, onako skroz amaterski, iako sam onomad otkinuo na onom Harvard testu muzikalnosti koji smo radili ovde, i to baš na osećaju za takt i metriku, što je čak i mene iznenadilo.

Zamalo da zaboravim - odličan je ovaj momčić, a tek ove baje oko njega, ubijaju.












zilikaka zilikaka 00:02 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

nema veze što nas i tu braća makedonci bugari šiju, i što 99.99% nas ne bi umelo da pogodi koja je metrika u pitanju).

Ali bar mi matori slušamo te južnjačke ritmove od rođenja. I lepo ti čovek rekao Balkanci, ne Srbi.
crossover crossover 00:10 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic
(ima i to neko pogrešno ubeđenje, u moru drugih isto tako pogrešnih ubeđenja, da smo mi nešto specijalno po tim neparnim ritmovima, da to drugi nemaju, ili ne umeju, mislim, još jedan od bulšitova o našoj superiornosti od koga mi se povraća, ono, kad nipočemu manje više nismo glavni, daj onda bar te ritmove, nema veze što nas i tu braća makedonci bugari šiju, i što 99.99% nas ne bi umelo da pogodi koja je metrika u pitanju).


Па јесмо нешто специјално кад нам је добар део традиционалне музике утемељен на непарним ритмовима. Много си брате кочоперан за другу годину клавира. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:06 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

crossover
srdjan.pajic
(ima i to neko pogrešno ubeđenje, u moru drugih isto tako pogrešnih ubeđenja, da smo mi nešto specijalno po tim neparnim ritmovima, da to drugi nemaju, ili ne umeju, mislim, još jedan od bulšitova o našoj superiornosti od koga mi se povraća, ono, kad nipočemu manje više nismo glavni, daj onda bar te ritmove, nema veze što nas i tu braća makedonci bugari šiju, i što 99.99% nas ne bi umelo da pogodi koja je metrika u pitanju).


Па јесмо нешто специјално кад нам је добар део традиционалне музике утемељен на непарним ритмовима. Много си брате кочоперан за другу годину клавира. :)


Ma jesmo qrac! To malo dole po jugu prže te ritmove, gore na severu dosta slabo, ovi u sredini samo umeju koračnice, spremte se spremte, i to je to (a moji su isto sa severa tako da nisam bio izložen tim neparnim ritmovima, na svu sreću.)

I nisam ja kočoperan, nego si ti ovde uleteo da se kurčiš sa ovim pitagorcima, a ja sam samo nevino primetio da ovaj englez momčić prži te neparne ritmove ko od šale, ko da mu je deda bio Vranjanac a baba bugarka (zapravo je izašao Exorcist na netflixu pa sam ga sinoć odgledao i tako ponovo čuo ovu oldfildovu stvar, masterpiece). Ali, dobro, ja sam druga godina klavira i evo pola sata sam se u teretani mučio da izbrojim ovaj ritam koji si mi zadao i nisam uspeo, previše ima buke i ovog drndanja i kičeraja okolo, ne uspeva mi da izolujem samo ritam, ajde, pomozi kolezi, šta je ovo, dovraga?






crossover crossover 04:08 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic

Ma jesmo qrac! To malo dole po jugu prže te ritmove, gore na severu dosta slabo, ovi u sredini samo umeju koračnice, spremte se spremte, i to je to (a moji su isto sa severa tako da nisam bio izložen tim neparnim ritmovima, na svu sreću.)


Пајо, како да причамо на ту тему кад ти о томе не знаш ништа? Мислим, Мокрањац је цео свој живот посветио томе да би ти рекао "ма јесмо курац". Па цела јужна Србија, Косово и Стара Србија свирају и певају на непарним ритмовима. До јутра могу да ти качим примере али ћеш ти опет да ми кажеш ма јесмо курац, па ме онда мрзи. Тражи сам.

Ово што свира Тркуљин бубњар је углавном 7/8 комбинован са неким парним ритмом, плус је сваки последњи такт скраћен, плус је акцентација мало џез мало етно, неке делове ни ја нисам успео да укапирам. Све у свему, бубњар је звер. И још преко свега тога солиста, оркестар и удараљке, сви повремено свирају у различитим ритмовима (полиритмија), зато је тешко да се прати. А музика савршена.

Ево ти једна песма у непарном ритму коју си сигурно слушао, мислим има гомила традиционала које си слушао али тад ниси ни чуо за непарне ритмове. :)
docsumann docsumann 06:46 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

За Докса: Cold Sweat није непарни ритам него синкопирани 4/4.)


ma znam. uvatio sam se za ritam iz pajketovog komentara
gedza.73 gedza.73 07:16 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

To malo dole po jugu prže te ritmove... ovi u sredini samo umeju koračnice, spremte se spremte

Slabo ti znaš 'muzičku' istoriju. Spremte se spremte je pesma sa juga za koju se slažem sa tobom da 'prži'
Drenovo je u Makedoniji a iz Drenova čuvena
Во това село Дреново, Спремте се спремте четници, Силна ће борба да буде!

Ujedno obrati pažnju ko je na čijoj strani, odnosno ko drži stranu Bugarima, ko je protiv četnika a ko su ustanici i četnici

Izvika Jova Babunski:
"Drzite selo ozdola
Tuva je Steva Dimitrov!"
Izvika Jova Babunski:
"Predaj se more, Stevane!"

"Ne se predam, Jovane,
Ja sam bugarska vojvoda!"




zilikaka zilikaka 07:46 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Мислим, Мокрањац је цео свој живот посветио томе да би ти рекао "ма јесмо курац".

Prošle nedelje ovde gostovalo Kolo.
Mislila sam da će biti publike tu i tamo al prepuna sala.
Naravno, ljudi profesionalno odradili, očekivano, nego mi je najjači utisak da su koreografije, sve osim jedne, iz pedesetih. Uglavnom Olga Skovran.
Mnogi su se stvarno potrudili da se to, u bukvalnom smoslu kulturno blago uforme i sačuvaju a sad je prepušteno nekolicini entuzijasta.
Bem ti državu koja ne može da obezbedi po salu (koje postoje, nego il neko zine na njih il neće da plaća komunalije), da bi se nacionalni identitet u pravom smislu reči sačuva.
A svima puna usta Srbije.
nikvet pn nikvet pn 09:07 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

zilikaka

Mnogi su se stvarno potrudili da se to, u bukvalnom smoslu kulturno blago uforme i sačuvaju a sad je prepušteno nekolicini entuzijasta.


Др Слободан Павловић (Смедерево, 23. јул 1912 — Београд, 17. мај 1994) је био редовни професор Ветеринарског факултета у Београду и кинолог. Аутор је многих књига и уџбеника.

Активно се бавио кинологијом, био је мећународни судија, чест делегат Југославије и Француске на међународним скуповима, стални члан међународне Комисије за стандарде расних паса, у коју је први увео расу Шарпланинац.


Још да допуним студентском опсервацијом: тихи господин блиставог ума и образовања, свуда га је пратио красно васпитани епањел бретон.
freehand freehand 09:10 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Naravno, ljudi profesionalno odradili, očekivano, nego mi je najjači utisak da su koreografije, sve osim jedne, iz pedesetih. Uglavnom Olga Skovran.

To ono vreme kad nije smelo da se čuje s od srpski?
Nije valjda da su čitavo veče tukli kozaračko?
docsumann docsumann 09:15 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Ово што свира Тркуљин бубњар је углавном 7/8 комбинован са неким парним ритмом, плус је сваки последњи такт скраћен, плус је акцентација мало џез мало етно, неке делове ни ја нисам успео да укапирам.


ima i neko objašnjenje (računica) u komentarima da se radi o 25/8 opasna svirka. lično ne volim previše nota, al mi ovo baš leglo.

nego kad smo se već dovatili bubnjarista, evo malo metal zajebancija...



Džared inače najslikovitije i najduhovitije objašnjava razlike meeđu metal podžanrovima
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:19 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

principessa_etrusca
[
Прећуткивање смрти нобеловца уколико је заиста умро, а по свему судећи јесте, показатељ је стања света у овоме тренутку и могући пример cancel culture.

Ми смо дошли до границе да је наука поново постала догма, да су неке теме забрањене и да се више не могу сучељавати мишљења и аргументи.

Да имамо данас ломаче Фаучи и Триодос би ладно спаљивали.

Kao što rekoh sinoć su TV stanice objavile kratko saopštenje opštine u kojoj je živio profesor Montanjie bez ikakvih detalja o rezultatima rada profesora. Skoro umrla italijanska glumica Viti je dobila nemjerljivo više pažnje o svom životu, radu, dužini nogu, boji kose, neobičnoj za iatlijanske žene...
Prilažem video koji je nastao juče a do jutros pregledan skoro 300 000 puta.
Profesor Rault govori o radu umrlog profesora, o tome kako je Montanjie bio osporavan i kad je bio u punoj stavralačkoj snazi jer je razbijao ustaljene kodove i usuđivao se rizikovati i ulaziti u nepoznato. Nije mislio, kako kaže profesor Rault, da je nauka religija i da ima svoje dogme koje se ne smiju dirati.
I ovaj niz komentara, koji sam započeo, govori par stvari.
Na profesora koji je čitav život, uspješno, posvetio izučavanju virusa i njihovih karakteristika, zbog toga dobio najprestižniju svjetsku nagradu, kantu govana je izlio neko ko o virusima nema pojma ali je revnosno pritrčao da baci svoje govnjivo drvce na lomaču koju su samoizabrani kardinali zdravstvene religije naložili pod profesorom Montanjie.
Od 32 komentara u nizu koji je započet povodom neobjavljivanja vijesti o smrti profesora, 17 komentara je posvećeno muzici i nema veze sa početnim komentarom.
Slažem se da blog nije dogma ali meni je zapelo za oko ljenost, nepristojnost ili nesposobnost da se novoj temi-nizu da naslov koji ga karakteriše.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:05 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

principessa_etrusca
apacherosepeacock
Nemam pojma zasto bi bila precutana smrt (neke javne licnosti) osim ako nije tacna.. nema mi nikakve logike u pretpostavci o precutkivanju tako necega sto ce ionako doci do javnosti/sto se ne moze sakriti. (mislim, nije drzavni neprijatelj nr.1 pobogu sta god pricao i teoretisao' starac izlapeo, ocigledno, pa bio on i nobelovac)

Прећуткивање смрти нобеловца уколико је заиста умро, а по свему судећи јесте, показатељ је стања света у овоме тренутку и могући пример cancel culture.


Ma, objavili su jos juce da je umro. Jedan od vodecih fr. listova - le Figaro.
softelectronics_e softelectronics_e 10:45 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

freehand
Naravno, ljudi profesionalno odradili, očekivano, nego mi je najjači utisak da su koreografije, sve osim jedne, iz pedesetih. Uglavnom Olga Skovran.

To ono vreme kad nije smelo da se čuje s od srpski?
Nije valjda da su čitavo veče tukli kozaračko?

Naravno da je postojanje folklora pokazatelj demokratičnosti komunjarske krepale države.
Jednopartijske, sa integrisanim trojstvom vlasti.
Faraon predsednik države, predsednik partije, vrhovni komandant vojske.
I da trojnost bude potpuna - trostruki narodni heroj.
Eeee, ali bio folklor.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:14 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Ma, objavili su jos juce da je umro. Jedan od vodecih fr. listova - le Figaro.

Монтање је умро у уторак, вест се појавила на мрежама, али је била праћена демантијима. Le Monde ју је објавио, како сада пише, јуче после 5, међутим, када сам јуче тражила ту вест око 6, нисам је нашла на интернету.

Монтање је последње две године не само био оспораван, већ је био директно исмеван као сенилни декица.
mirelarado mirelarado 11:23 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock
kamilo_emericki
Prije dva dana preminuo je profesor Luk Montanjie (Luc Montagnier), nobelovac i čovjek koji je otkrio HIV virus. Ovu vijest su objavili španski i italijanski mediji dok je u francuskim medijima skoro apsolutna tišina. Kažem skoro, jer je u Francuskoj vijest objavio sama franc soir koji je u zadnjih par godina jedini ugostio starog profesora.


Sad sam pitala moju Francuskinju' o tom profi i evo sta mi kaze, ne moram da podvlacim da njeno misljenje cenim izuzetno.. (i pre nego sto mi je napisala, ovlas procitano sta je pricao ocigledno je da se nalupetao u vezi sa C19-virusom)


"Mislim da bi zelio da bude mesija. Moguce i da je poludio. Imao je on jednu aferu vezanu za « pamcenje vode », kad je falsifikovao rezultate s nekim naucnikom iz Italije, upravo za taj neki dokaz za memoriju vode. Ma neko ludilo koje mu je mrlja na karijeri.. a ovo poslije nastavlja i dalje da luduje. Od vremena otkad je on bio mlad i u tokovima, proteklo je dosta vremena. Nije on jedini da se gura sad gdje mu nije mjesto, svako iz svojih motiva, tako da i medju naucnicima imas pogotovo starijih koji lupetaju kojesta, samo da dodju u zizu javnosti, da budu slavni, da izigravaju mesije".





Apache, ovo je za tebe i sve druge koji znaju italijanski. Komičar Keko Zalone, parodirajući Albana, izveo na Sanremu ubedljivo najslušaniju numeru - žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije, a time i iznenada stečene slave:


kamilo_emericki kamilo_emericki 12:39 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

mirelarado
[



Apache, ovo je za tebe i sve druge koji znaju italijanski. Komičar Keko Zalone, parodirajući Albana, izveo na Sanremu ubedljivo najslušaniju numeru - žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije, a time i iznenada stečene slave:



Iako titl malo preskače i pored sve nepreciznosti automatskog prevoda ovo je savršen opis nekoliko francuskih virusologa. Ubogi, iz podruma nekih bolnica, izmilili na svjetlo TV reflektora i dočekali svojih pet minuta slave, a sad se boje novog potonuća u sivilo običnosti.
Sinoć se jedan od te sorte, na vijest da su neke države proglasile kraj pandemije, na LCI upinjao da održi zabrinutost, skoro paniku, kako još nije gotovo, kako je varijanta omikron opasna, kako ima dosta ljudi koji su imuno oslabljeni a ne mogu se vakcinisati pa onda svi drugi, uključujući i djecu, se moraju vakcinisati. nadrobio koješta da je voditelja i goste u studiju bilo sramota za njega.

kamilo_emericki kamilo_emericki 12:53 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock


Ma, objavili su jos juce da je umro. Jedan od vodecih fr. listova - le Figaro.

Iako sam deklarisani ljevičar, Figaro, deklarisano desna novina, mi je na svakodnevnom repertoaru i savršeno dobro znam da do 16 sati nije bilo te vijesti.
Evo ni moja drugarica (ta iz Pariza) nema pojma da je/ako je umro - nigde nije mogla da nadje, ni ja ne vidim nigde na netu. (najverovatnije da nije tacna vest)

Ovo si ti napisala juče u 15h 44.

Da se razumijemo, uz sve poštovanje prema profesoru Montanjie, ja o ovom pišem jer mi je interesantno ponašanje medija a bogami i političara na prostoru gdje živim i gdje se kroji moja sudbina.
Meni je normalno da imamo različita mišljenja o dešavanjima u prirodi i drštvu ali činjenice ne treba fasifikovati.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:57 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Mirela
Apache, ovo je za tebe i sve druge koji znaju italijanski. Komičar Keko Zalone, parodirajući Albana, izveo na Sanremu ubedljivo najslušaniju numeru - žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije, a time i iznenada stečene slave:




..vidim ima i boemske rapsodije element.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:04 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

kamilo_emericki
apacherosepeacock


Ma, objavili su jos juce da je umro. Jedan od vodecih fr. listova - le Figaro.

Iako sam deklarisani ljevičar, Figaro, deklarisano desna novina, mi je na svakodnevnom repertoaru i savršeno dobro znam da do 16 sati nije bilo te vijesti.
Evo ni moja drugarica (ta iz Pariza) nema pojma da je/ako je umro - nigde nije mogla da nadje, ni ja ne vidim nigde na netu. (najverovatnije da nije tacna vest)

Ovo si ti napisala juče u 15h 44.

Da se razumijemo, uz sve poštovanje prema profesoru Montanjie, ja o ovom pišem jer mi je interesantno ponašanje medija a bogami i političara na prostoru gdje živim i gdje se kroji moja sudbina.
Meni je normalno da imamo različita mišljenja o dešavanjima u prirodi i drštvu ali činjenice ne treba fasifikovati.



Pa, citali blog b92 pa ku'cestace pozurili da objave kad su videli da su totalno provaljeni..


(sad bez zezanja) Je, objavljeno je nesto posle ovog naseg razgovora juce na blogu. (poslala mi drugarica popodne juce da je nasla i gde sve objavu)


Sve ostalo, ok. kamilo.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:39 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Dobar ti je ovaj džunglaš .


E, samo da se ovde uguram da posaljem Maksu i Pajica u persun.. iskacu mi odjednom, nenadano i mucki, vazda, reklame Ooni pica peci a nikad ranije nisu..?!? (nit kliktala nit trazila ikad da tu sklopociju gledam/kupim na netu)
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Пајо, како да причамо на ту тему кад ти о томе не знаш ништа? Мислим, Мокрањац је цео свој живот посветио томе да би ти рекао "ма јесмо курац". Па цела јужна Србија, Косово и Стара Србија свирају и певају на непарним ритмовима. До јутра могу да ти качим примере али ћеш ти опет да ми кажеш ма јесмо курац, па ме онда мрзи. Тражи сам.


Ma ne moraš da vadiš čestitog Smorkranjca iz ormana da bi rekao ovo što sam i ja napisao: ti neparni ritmovi su karakteristika narodne muzike na jugu Srbije (i još dobrog dela sveta, ne samo juga Srbije i Balkana), što je samo jedan deo tog nekog našeg kulturnog nasleđa kojim se hvalimo i kitimo. A sve to nema nikakve veze sa time što je tamo neki englez napravio večnu kompoziciju u složenom neparnom ritmu iako ni za Mokranjca ni za balkanski etno verovatno nije ni čuo, a jedva se i ispilio, izvini što te je i samo pominjanje njega kao takvog iz nekog razloga iznerviralo.

A evo i gedža je uleteo da me i on ubedi da ne znam ništa i da je Spremte se spremte, jedina pesma koju zna, južnjačka sa neparnim ritmom, što je očigledno jer se u pesmi pominje Drenovo, selo na jugu Srbije, dobro, zamalo.


O samom ovom nazovi kolu, malo si me razočarao odgovorom, daj to malo preciznije ako te ne mrzi, da znam zašto sam izgubio suši. Šta znači to 'uglavnom 7/8 plus neki parni ritam"? Kako se to piše? Ne preslišavam te, kunem se, evo ja ne znam odgovor i stvarno sam se namučio da zaradim taj suši, ali nisam uspeo, jer ovo nije čista metrika pa da možeš relativno lako da čuješ i prebrojiš osmine, daj bar da nešto naučim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:28 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock
Dobar ti je ovaj džunglaš .


E, samo da se ovde uguram da posaljem Maksu i Pajica u persun.. iskacu mi odjednom, nenadano i mucki, vazda, reklame Ooni pica peci a nikad ranije nisu..?!? (nit kliktala nit trazila ikad da tu sklopociju gledam/kupim na netu)



Ma beži bre, alapačeros, nemoj da me zamajavaš, ja evo živ nisam, jel umro Montanj ili nije, i šta ćemo sad bez njega?
mirelarado mirelarado 16:39 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

apacherosepeacock
Mirela
Apache, ovo je za tebe i sve druge koji znaju italijanski. Komičar Keko Zalone, parodirajući Albana, izveo na Sanremu ubedljivo najslušaniju numeru - žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije, a time i iznenada stečene slave:




..vidim ima i boemske rapsodije element.


Ima, a hor Virus je sastavljen od njihovih Tiodorovića, Konova i Nestorovića. Jedan od njih je prokomentarisao: "Ma, sve je to u redu, ali gde mi staviše ovako ružnu animaciju, ličim na robijaša."
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:03 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic
apacherosepeacock
Dobar ti je ovaj džunglaš .


E, samo da se ovde uguram da posaljem Maksu i Pajica u persun.. iskacu mi odjednom, nenadano i mucki, vazda, reklame Ooni pica peci a nikad ranije nisu..?!? (nit kliktala nit trazila ikad da tu sklopociju gledam/kupim na netu)



Ma beži bre, alapačeros, nemoj da me zamajavaš, ja evo živ nisam, jel umro Montanj ili nije, i šta ćemo sad bez njega?


Za to nema da brines, slucajni dr. Milance i dr. khm su tu da se ne bi(i mi svi s tobom) osecao tuuuzan i saaam..


Nego, čestitog Smorkranjca, ovaj, ne bih slusala dobrovoljno pa makar sutra talibani zabranili muziku zauvek.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:08 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

mirelarado
apacherosepeacock
Mirela
Apache, ovo je za tebe i sve druge koji znaju italijanski. Komičar Keko Zalone, parodirajući Albana, izveo na Sanremu ubedljivo najslušaniju numeru - žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije, a time i iznenada stečene slave:




..vidim ima i boemske rapsodije element.


Ima, a hor Virus je sastavljen od njihovih Tiodorovića, Konova i Nestorovića. Jedan od njih je prokomentarisao: "Ma, sve je to u redu, ali gde mi staviše ovako ružnu animaciju, ličim na robijaša."


Bilo mi jasno iako ne poznajem njihove zvezde vodilje pandemije (u Italiji) da je to ta 4-ka..


E komentar tog jednog nisam ukacila, tenks.
gedza.73 gedza.73 18:33 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

žalopojku virusologa zbog bliskog okončanja pandemije

kažu kako smo mi na tapetu zbog novog soja koji gađa samo nas.
Promikron.
Promaja ukrštena sa omikronom. Tu ni vakcina ne pomaže.
docsumann docsumann 20:58 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

За Докса: Cold Sweat није непарни ритам него синкопирани 4/4.)



maksa83 maksa83 21:02 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

E, samo da se ovde uguram da posaljem Maksu i Pajica u persun.. iskacu mi odjednom, nenadano i mucki, vazda, reklame Ooni pica peci a nikad ranije nisu..?!? (nit kliktala nit trazila ikad da tu sklopociju gledam/kupim na netu)

Možda je vreme.

persun
sklopociju

Izvini se!
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:48 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

Nego, čestitog Smorkranjca, ovaj, ne bih slusala dobrovoljno pa makar sutra talibani zabranili muziku zauvek.


Tiću, bre, gorećemo u paklu neparnih ritmova i ovih zurli i talambasa koji nas prate još iz indijske prapostojbine.

Evo zato jedna skroz parna kompozicija kojom me učiteljica muči ovih dana, harmonija ubiva, iako malo vuče na spuštanje u zemlju za odlazak u večna lovišta koji nas sve neumitno čeka, dakle, laganica, vremena koliko hoćeš da možeš da rekonfigurišeš nespretne prste, nema nervoze ko oko ove drke drke drke ke halabuke, a svaki ton u taktu ti kida po komad mesa sa skeleta (mora da se svira glasno, prvih nekoliko taktova, za dodatni ugođaj, baš kako piše u notnom materijalu).

Svira drug Pregorelić, a ne mogu sad da guglam da li prolazi srbometarske kriterijume ili ne, ako sam nekog opet uvredio unapred se izvinjavam:

















crossover crossover 23:00 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

srdjan.pajic
Šta znači to 'uglavnom 7/8 plus neki parni ritam"? Kako se to piše?


Пајићу, ем немаш појма ем клиначки подјебаваш, нема смисла да настављамо ову причу даље. Питај наставницу како се пишу промене ритма, ако зна да свира Шопена требала би да зна и то.
crossover crossover 23:13 11.02.2022

Re: Dvije vijesti

docsumann

ima i neko objašnjenje (računica) u komentarima da se radi o 25/8


Има, има и добро објашњење испод тога, у праву је човек.
Тако се обележава ритам да би било прегледније али извођачи (перкусионисти) углавном више воле да добију све то рашчлањено јер је лакше за читање, као нпр. 3х7/8+4/8. :)

Има једноставнији пример за то од овог компликованог Тркуље: TOOL - Schism 5/8+7/8
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:07 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

crossover
srdjan.pajic
Šta znači to 'uglavnom 7/8 plus neki parni ritam"? Kako se to piše?


Пајићу, ем немаш појма ем клиначки подјебаваш, нема смисла да настављамо ову причу даље. Питај наставницу како се пишу промене ритма, ако зна да свира Шопена требала би да зна и то.


Ne moramo da nastavljamo, evo i ja sam sad pročitao objašnjenje u komentarima na youtube-u, i jasno mi je. Od tebe, kao nastavnice, je bila relativno slaba vajda.


alselone alselone 09:01 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

Beate Corss koji si ti pritajeni tigar skriveni zmaj.

Pored svega što si pokazao da znaš, a što nije malo, idemo surova dominacija u muzici i to ozbiljnoj, plus baze podataka za Novaka.
docsumann docsumann 09:45 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

TOOL - Schism 5/8+7/8


meni se često učini da TOOL pravi muziku kao pratnju za Denijevo bubnjarenje

još malo analitike...



"predavanje" počinje na 3:30
docsumann docsumann 09:53 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

i još jedan metal drumer pod budnim okom pedagoga... al ovaj put extreme metal drumer



oni s ozbiljniji teorijskim i sviračkim iskustvom kažu da je ovo vraški kompleksan ritam za sviranje.
ja sam neozbiljan i u jednom i drugom
mentol mentol 17:57 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

docsumann
TOOL - Schism 5/8+7/8


meni se često učini da TOOL pravi muziku kao pratnju za Denijevo bubnjarenje

još malo analitike...


"predavanje" počinje na 3:30


Deni Hobotnica!
docsumann docsumann 18:20 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

mentol
docsumann
TOOL - Schism 5/8+7/8


meni se često učini da TOOL pravi muziku kao pratnju za Denijevo bubnjarenje

još malo analitike...


"predavanje" počinje na 3:30


Deni Hobotnica!



ma, ništa lakše, samo pratiš Fibonačijev niz

docsumann docsumann 18:32 12.02.2022

Re: Dvije vijesti

i onda to zvuči 'vako



Black then white are all I see in my infancy
Red and yellow then came to be, reaching out to me
Lets me see
As below, so above and beyond, I imagine
Drawn beyond the lines of reason
Push the envelope, watch it bend
Over thinking, over analyzing separates the body from the mind
Withering my intuition, missing opportunities and I must
Feed my will to feel my moment drawing way outside the lines
Black then white are all I see in my infancy
Red and yellow then came to be, reaching out to me
Lets me see
There is so much more
And beckons me to look through to these infinite possibilities
As below, so above and beyond, I imagine
Drawn outside the lines of reason
Push the envelope, watch it bend
Over thinking, over analyzing separates the body from the mind
Withering my intuition leaving opportunities behind
Feed my will to feel this moment
Urging me to cross the line
Reaching out to embrace the random
Reaching out to embrace whatever may come
I embrace my desire to
I embrace my desire to
Feel the rhythm, to feel connected
Enough to step aside and weep like a widow
To feel inspired
To fathom the power
To witness the beauty
To bathe in the fountain
To swing on the spiral
To swing on the spiral to
Swing on the spiral
Of our divinity
And still be a human
With my feet upon the ground I lose myself
Between the sounds and open wide to suck it in
I feel it move across my skin
I'm reaching up and reaching out
I'm reaching for the random or what ever will bewilder me
What ever will bewilder me
And following our will and wind we may just go where no one's been
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been
Spiral out, keep going
Spiral out, keep going
Spiral out, keep going
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:19 13.02.2022

Re: Dvije vijesti

To feel inspired
To fathom the power
To witness the beauty
To bathe in the fountain
To swing on the spiral
To swing on the spiral to
Swing on the spiral
Of our divinity
And still be a human
With my feet upon the ground I lose myself


Dokse, ovo bre ko da je pisao onaj neki programčić za pisanje random stihova (ili, da budem u trendu, neki slabiji AI), ali dobro, ja ne znam ništa niočemu muzičko lirskom, a i inače, tako da smem ovo da primetim.

Evo ti dva videa:

1.

(ovo je malo tehnički zahtevno, za muzičke geekove, ako te interesuje, ja naravno ništa od ovog nisam razumeo, još uvek vežbam kako se crtaju violinski i bas ključ, a sem ovog catchy bas rifa, pesma mi je malo dosadna, plus totalna inflacija promena time singaturesa.)

2.

(ovo će ti možda biti zanimljivije, naleteo sam na to kad sam guglao o "wolf fifth" intervalu koje mi je pomenula učiteljica, a zbog kojeg si u stara dobra vremena mogao na završiš na lomači ako ga odsviraš, jer se verovalo da je to direktno prizivanje satane koliko je disonantno, to je valjda gore i od onih tvojih motornih testera i mašina za mlevenje irvasa)
crossover crossover 08:20 13.02.2022

Re: Dvije vijesti

alselone
Beate Corss koji si ti pritajeni tigar skriveni zmaj.


Nisam brate, nego sam dva dana mlađi od Dunava. Te baze me lebom rane (i sirom i čvarcima), a ovo ostalo je uglavnom relikt strasti iz prošlosti. Nakupi se koječega kad si mator ko starac Fočo. Hvala. :)
docsumann docsumann 08:42 13.02.2022

Re: Dvije vijesti

Evo ti dva videa:



pa pratim i ja Baeta, brete, mada je malo preklasičan za moj ukus.

ovaj drugi sam primjetio u algoritemljevoj ponudi al ga nisam još odgledao.


evo jedne dubinske analize i rasčlanjivanja na atome one kakofonije od Mešugaha (stvarno dobar rad)

docsumann docsumann 09:02 13.02.2022

Re: Dvije vijesti

ko starac Fočo


sensei Fo-Čo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana