Život

Toma i ja

zilikaka RSS / 02.01.2022. u 16:52

Odrastala sam uz narodnu muziku, volim je i danas. Posebno one nepravilnih ritmova, s juga, il sevdah sa zapada. Volim i da naletim na dobre kafanske muzičare pa da se pustim, da ne pitam šta košta. Najvolijem da onda po spletovima obiđem svuda okolo, od svega po dve-tri, redom polako, pa ako imam sreće pogodi i se ono što se retko čuje a treba i znati izvesti.
Opet, ni tada ni tada nikad, ni kao stotu na redu, ne bih poručila Tomu. Dobro, bih onu što sam sad saznala da je pisao za Silvanu, al samo tu i samo ako mi je cilj da se ljudi okolo razgale, ne za svoju dušu.
I zato me posebno smaralo kad dođu na red sve one tugovanke, Danke i Branke. Nikakvi stihovi i ne baš nekakva muzika. A ume da se otegne...
I sva takva sinoć odgledah film i... da, zaplakala sam. Nema veze što su izmešali vremena, izmislili događaje, uradili su to odlično. Posebno me oduševila muzička ekipa. Lane Moje Tanjug Javlja je vrhunski odradio svoj deo posla.
Istina, nepravedno je u senci ostalo nekoliko odličnih pevača, jer pevati dobro nije lako ali pevati dobro kao neko drugi, da liči po boji, stilu, svemu, to mogu samo najbolji. Imena tih nekih su ostala skrivena, skoro pa tajna, al svaka im čast, svakom od njih. Oživeli su jedno vreme i pogodili žicu i Tomi i Silvani, Tozovcu, Čoli, čak i Pimpeku. Svi su se oni sasvim lepo čuli.
Priča...onako, bajkovito nerealna, ko za film koji će se gledati za Novu Godinu, uz rusku salatu i bajaderu od sinoć.
Kako god, meni je prijalo.
A izgleda da sam samo to i htela da kažem.



Komentari (352)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 20:09 06.01.2022

Re: Toma i ja

zilikaka
Ne, nego da povežem na kontakte da mi da varnicu... Mada, mislim da neću ni s tim da se cimam. Sačekaću ovako smrdljiv još jedan dan pa ću sutra kupiti baterije. Hvala ti još jednom al' ne igra mi se s tim gasom. Možda je ruski

Čekaj, pominješ baterije...ti kotlovi se standardno vezuju na strujnu mrežu ali je ovo izgleda stari tip. Ne znam šta mu onda pokreće pumpu al ako doro razumem, vi pričate o paljenju pilo t"plamena. Ako je to, ne ide na bateriju nego EM kojeg aktiviraš dugmetom pod okprugom.
Al moraš prvo da pustiß gas.
Nego, gas ne eksplodira osim ako se nađe van sistema, u sobi. Nema u kotlu nagomilanog gasa, bar ne dovoljno. Ne reče nam da li je gas uz gaskvoda ili boce. Ako je iz cevi i ako prostorija s kotlom ima prozor, otvori ga i radi šta ti volja, sve odlazi gore.
Ovaj iz boce je gadan, ostaje dole, puzi...pa se ne igraj

Ovako jedan poznanik (ženina linija iz Bašte), kad mu se klinci popnu navr' glave, kaže "Aman deco, idite igrajte se sa strujom"
softelectronics_e softelectronics_e 20:36 06.01.2022

Re: Toma i ja

mentol
zilikaka
ti kotlovi se standardno vezuju na strujnu mrežu ali je ovo izgleda stari tip. Ne znam šta mu onda pokreće pumpu al ako doro razumem, vi pričate o paljenju pilo t"plamena. Ako je to, ne ide na bateriju nego EM

Zato sam i stavio fotografije... Onaj za centralno je povezan na električnu mrežu i taj inicijalni plamen verovatno neka elektronika pokrene... A bojler, koji mi je bitniji, ima baterije, koje verovatno rade isto to ali nije model koji treba kabl nego ide na baterije...
Evo ti bolja fotka pa ćeš znati na šta mislim. Nije radilo nekoliko godina pa su baterije verovatno crkle.


Nemoj ti tu ništa da diraš!
Ako nije radilo toliko godina, zovi majstora.
Pusti ove remote online instrukcije.
tess1 tess1 20:37 06.01.2022

Re: Toma i ja

Ako je to, ne ide na bateriju nego EM kojeg aktiviraš dugmetom pod okprugom.

Svaka čast. :)

mentol mentol 20:47 06.01.2022

Re: Toma i ja

softelectronics_e

Nemoj ti tu ništa da diraš!
Ako nije radilo toliko godina, zovi majstora.
Pusti ove remote online instrukcije.

Nije ovo moja kuća pa da sad ja tu nešto popravljam... Najbolje, kao što Milan savetuje, hladna voda i to je to.
shmoo shmoo 22:41 06.01.2022

Снага и част

nsarski

Inače, danas napravih hobotnicu ispod sača, ali neću da te izazivam.



Јао!

Ја сам данас јео лигње. То је близу, али не довољно близу те твоје хоботнице.

Pazi ovo - baš za razmišljanje. Liči mi na onu sliku koju je postavio P. Brajović, gde neki lik slika sebe, svoju porodicu - i svoju kravu! Takođe neprocenjivo.



Мислиш на ову слику:





Недавно сам прочитао један текст о тој слици:


У овим данима када се на све стране преплићу политика, добра намера и народна воља, пред моје очи ниоткуда искрсну једна фотографија у којој препознајем суштину свега што се дешава и што се дешавало.

На слици се налази седмочлана српска породица и са њима у истом кадру њихова крава. Фотографисани су у Крагујевцу 1896. године испред једне фотографске радње.

Елем, данас се сви они чији глас успева да нађе пут на јавну сцену у било ком облику и обиму куну у своју толеранцију, у припадност некаквом грађанистичком друштву, у осећај за естетику и квалитет, а нико се више не куне у част. То само значи да је немају. Чак и када говоримо о оном делу интелектуалаца или јавних личности, пошто се то двоје ретко кад подудара, који су патриотски настројени, међу њима опет има много оних који не разумеју саму суштину подела у овом народу. Али све те поделе, дубоко сам уверен, укорењене су у непознавању или непризнавању нашег сељачког идентитета. И тај Београд који се данас више понаша као главни град Хрватске него Србије, био је село до само пре неколико деценија.

И као што знамо, а што тврди и Слободан Јовановић, Србију никада ни од чега није спасила било каква институција, већ само народ, тачније речено, сељак. Од државе часних сељака, поштених, радних и храбрих људи, ми смо дошли до грађанштине у којој смо толико застранили да смо чак реч „сељак“ претворили у погрдну квалификацију, скоро па псовку.

Упоредимо ову фотографију са фотографијом српске породице данас. На скоро 90% фотографија на друштвеним мрежама нећете наћи чланове породице, већ појединачне фотографије на којима фотограф и фотографисани само желе да покажу колико имају стила (најчешће је учинак супротан), колико поседују скупоцености и где излазе. Те фотографије немају скоро па никакав смисао. Са њих не можете прочитати ништа о особи која се фотографише, јер је она потпуно извештачена и представља се у оном светлу у ком ће је друштво најлакше прихватити. Није баш да не жели ништа да каже о себи, већ је та особа управо то – јуришник за трендом и пажњом. Њихова фотографија не говори хиљаду речи, већ говори само једно, а то је да је особа спремна за уклапање у све оно што је ово време донело са собом.

На фотографији са краја 19. века видимо родитеље са своје петоро деце и кравом. На лицима родитеља се лако види понос и та емоција је толико огољена да једноставно схватате да је цео њихов живот, мука, труд сведен на децу у смислу да им је то довољно, да за њих материјално или нешто што има везе са статусом не представља апсолутно ништа. Крава је такође нешто што није на фотографији због статуса, већ из захвалности. То је доба у ком глад није била несвакидашња, па ко је имао краву, тај није био гладан. Она је била хранитељица породице, гаранција да ће деца имати од чега да израсту у снажне и здраве људе који ће наставити тамо где су њихови родитељи стали и који ће одржати огњиште зажареним. Крава јесте божанство у Индији, али је божанство и на српском селу, само што то они који глуме грађане не знају.

У тој бури ратова и преживљавања, имати краву значило је имати све. Млеко је та течност која је гарантовала живот. Данас је присутна та вечита жеља, а неискрена је чим је неиспуњена, о повратку природи. Српски сељак је увек живео у дослуху са природом, а крава, овца и коза су биле баш та најјача спона и симбиоза природе и човека. Сељак је увек све ово што ја пишем знао и зато је те 1896. године овај домаћин са фотографије довео своју краву. Да јој се одужи за све, да је упамте и обележе као члана своје породице. Замислите, ви који се само медијски, а не суштински, борите за ту врсту поштовања и љубави према животињи колико дуго бесплатно и природно постоји оно што ви желите да будете за новац.

И како смо ми од таквог народа, узвишеног, часног, захвалног, природног и свесног свог окружења дошли до ове снобовштине? Тако што смо са фотографије избацили краву, а за њом и децу. Тако што смо уместо Бога изабрали себе. Тако што више нисмо способни да волимо ништа и никога ко нам не доноси неку материјалну корист. Тако што смо породицу заменили имагинарним пријатељима са друштвених мрежа. Тако што смо шуме начинили депонијама, потоке сметлиштима, а реке отпадима свега и свачега. И за шта се ми сад боримо? Ко се бори? Ко нам говори шта да радимо?

Испада да се боримо, а морамо се борити па макар и тако, за то да сами уништимо своју земљу. Боре се они који ову фотографију са краја претпрошлог века не разумеју. И они који никада нису разумели природу, земљу, поштовање и поштење.

Од прећутног надметања у томе ко ће бити бољи домаћин, отац и радник, дошли смо до јавног надметања у томе ко ће бити већи тајкун, елитиста и гласноговорник неких девијаната жељних моћи.

Онај део људи који се боре на националној страни уз искрени патриотизам, чак ни они, колико год били паметни, не могу разумети ово поднебље и овај народ уколико их не дирне ова фотографија. Они који би да некога воде или усмеравају, да буду узор, а не разумеју ову фотографију, они нас нигде неће одвести осим у пропаст и самољубље, и све то ради зараде.

Је ли вас барем мало срамота погледа свих ових са фотографије? Мене јесте. Стид ме је чак и од краве, јер ово што ми данас живимо није достојно ни њеног папка, а камоли тежаштва и жртве ове породице која стоји поред ње.

Џаба вам компликоване речи, скупа одела, фотеље у којекаквим институцијама, тоне одликовања, трособни станови у Београду, присуство у медијима – ако не разумете ову фотографију, не разумете своју земљу. Она, такорећи, није ваша, или ви нисте њени – небитно је.



ЛИНК


А кад видим ту фотографију, одмах се сетим још једне:





И тако... Све је то у нама, мој друже. Све то. И та крава на породичној фотографији и свиња на Позоришном тргу испред Народног позоришта и неписмени владари који су нам вратили државу после толико векова и она жена на фотографији са најмањим дететом у наручју и са још неколико деце и са пушком на рамену која је у збегу,...

И отуд ваљда и та снага у нама за коју се на први поглед могло рећи да је немамо. А имамо је.

Само смо заборавили да је имамо.

П.С. - И немој мислити да сам заборавио на оно што си ми причао о свом деди и о ономе шта каже твој буразер о вашем деди када се у окупљате на скуповима фамилије.

nsarski nsarski 23:20 06.01.2022

Re: Снага и част

И тако... Све је то у нама, мој друже. Све то.


Hvala na svim dopunama. Ipak, i svinja i krava neće nadmašiti Estonijsku predsednicu (premijerku) i njenu porodicu: muž, ona i sin. Divno, dotle smo došli. A i gladiole su se bojom lepo uklopile s njenom haljinom. Baš kul.

predatortz predatortz 23:25 06.01.2022

Re: Снага и част

muž, ona i sin.


I onda se ja stresiram što moj gimnazijalac neće da uči hemiju, pa je jedva trojku na polugodištu uknjižio...

U kakvog gadnog dedu se pretvaram!
shmoo shmoo 23:49 06.01.2022

Re: Снага и част

nsarski

A i gladiole su se bojom lepo uklopile s njenom haljinom. Baš kul.






Иди бре, Шарски... А види тату.

"Мој мужић и ја једемо само вегетаријанску храну. Је л' тако, драги?"

"Да, драга."


(Ово је из стварног живота, то сам чуо када сам разговарао са једним нашим бившим ватерполо репрезентативцем, човеком од два метра висине и 120 кила који може вола печеног да поједе и његовом женом високом 1,60 и тешком 20 кила са све ципелицама са штиклом. Одговор нашег ватерполисте је био изречен врло тужним гласом с погледом упртим у земљу.)

shmoo shmoo 23:52 06.01.2022

Re: Снага и част

predatortz
muž, ona i sin.


I onda se ja stresiram što moj gimnazijalac neće da uči hemiju, pa je jedva trojku na polugodištu uknjižio...

U kakvog gadnog dedu se pretvaram!



Извини, али у праву си. Гадан деда.

Остав' дете на миру.

И ја сам имао двојку из хемије у гимназији и од свега тога једино сам запамтио формулу за мрављу киселину.

Па шта ми данас фали?

NNN NNN 00:21 07.01.2022

Re: Снага и част

muž, ona i sin.
Možda, ali to nisu ovi na slici, tj. ovi nisu u rodbinskim odnosima, ovaj "sin" je neki aktivista...
ova slika se sto puta pojavljivala na netu u pogrešnom kontekstu porodice,
ali me mrzi da kopam, uglavnom pa šta i da jeste
NNN NNN 00:21 07.01.2022

Re: Снага и част

...duplo
evo da budem u temi bloga, Žeksa Joksa i Tozovac (!) su sjajno uradili pesmu, a vokalni solisti odlično izveli.


Milan Novković Milan Novković 00:30 07.01.2022

Re: Снага и част

Мислиш на ову слику:

..
Недавно сам прочитао један текст о тој слици:

Moćna slika, a tekst odlično opisuje i moje utiske pa sentiment.

Iako se meni čini da se klinci menjaju na bolje sada, bar ovi naši u UK - prošle su ih faze pućenja usni na Fejsu odavno, na Instagramu se trude da nauče nešto o fotografiji, a umeju da briznu u frku i plač pa skaču u oči na pravu nepravdu.

Malo ih je wokeizam ustalasao, ali mi se čini da su im osećanja na tu temu nešto plića od podsvesno i manipulisano nabudženih reči, nose bitne tragove sumnje u sebi dok pošast ne prođe.

S druge strane, nama je ljuta evolucija podarila čudesnu moć renormalizacije - pa klinci u mongolskoj stepi i ... gde hoćeš, biraj dobro okruženje, umeju podjednako da se raduju i pate, u odnosu na Bogom-danu fiziologiju od koje su "krenuli". Tužan primer je brat dobre drugarice moje mlađe ćerke - rane dvadesete, zgodan i pametan, roditelji nisu siromašni niti zli, nije imao ni neku primetnu depresiju - 15 meseci po Covidu ode u garažu, zatvori vrata i prozore, upali kola i ode u večna loviša, bez ostavljene poruke, koja ionako nije potrebna.
nsarski nsarski 02:11 07.01.2022

Re: Снага и част

ova slika se sto puta pojavljivala na netu u pogrešnom kontekstu porodice,


E, ne znam detalje - ja sam ovo video mnogo puta na netu, tako da sam se izgleda i sam prevario. Samo na jednom mestu sam našao da je gospojin muž ćelav, a ovaj nije. Ipak, slika je baš lepa. Idilična.

Da, u pravu si. Nije njen sin. On je neki aktivista protiv seksualnog nasilja u porodicama. I dobio je neku nagradu za svoj aktivizam. Ima razjašnjenje OVDE
shmoo shmoo 10:01 07.01.2022

Re: Снага и част

Milan Novković

S druge strane, nama je ljuta evolucija podarila čudesnu moć renormalizacije - pa klinci u mongolskoj stepi i ... gde hoćeš, biraj dobro okruženje, umeju podjednako da se raduju i pate, u odnosu na Bogom-danu fiziologiju od koje su "krenuli".



Сад, прошлог децембра, пре мање од месец дана, задао сам тему за писмени задатак у школи Гледам старе породичне фотографије.

(Основ за тему је био Албахаријев "Мамац" и још неки текстови које смо пре тога читали.)

Могло се много тога лепога прочитати у тим писменим задацима. И то онако искрено, од срца писано и за мене неочекивано озбиљно и зрело промишљано за те године.

Тек им је 14-15 година.

tess1 tess1 10:20 07.01.2022

Re: Toma i ja

Nije ovo moja kuća pa da sad ja tu nešto popravljam... Najbolje, kao što Milan savetuje, hladna voda i to je to.

Jesi kupio bateriju?

Najbolje kao što Milan savjetuje da imaš podno grijanje u barem jednoj od nekoliko vila kao on, i to je to.
tess1 tess1 10:21 07.01.2022

Re: Toma i ja

Ljudi moji kako je dobra ova skripta. Blagoslov. Božićna radost. :)
solo solo 11:52 07.01.2022

Re:Nsarski,shmoo

Hvala na svim dopunama. Ipak, i svinja i krava neće nadmašiti Estonijsku predsednicu (premijerku) i njenu porodicu: muž, ona i sin. Divno, dotle smo došli. A i gladiole su se bojom lepo uklopile s njenom haljinom. Baš kul.


Lako vam se zajebavati u tuđem dvorištu. Tamo nema kopriva

mentol mentol 12:08 07.01.2022

Re: Toma i ja

tess1
Nije ovo moja kuća pa da sad ja tu nešto popravljam... Najbolje, kao što Milan savetuje, hladna voda i to je to.

Jesi kupio bateriju?

Najbolje kao što Milan savjetuje da imaš podno grijanje u barem jednoj od nekoliko vila kao on, i to je to.



Jesam i probam, ono ništa Nije baterija.
Pa sam pratio cev, kad ono u glavnom ormaru zavrnut ventil. Nemam ključ al' mogu provući ruku zato što je staklo izvaljeno i odvrnuti ga. Sad otvorio pivo i skupljam hrabrost da to i uradim. Plašm se, zato što mi se čulo mirisa nije potpuno vratilo, da neću osetiti ako negde curi. Ali ću otvoriti prozor i trebalo bi da čujem šištanje...
mentol mentol 12:47 07.01.2022

Re: Toma i ja

... a mislim da (barem je kod nas tako) je sve posle mernog mesta odgovornost vlasnika kuće i da mi HEP ne može ništa zbog toga. A vlasnik mi je dao potpunu slobodu da radim šta god hoću.
Milan Novković Milan Novković 12:50 07.01.2022

Re: Снага и част

shmoo
Milan Novković

S druge strane, nama je ljuta evolucija podarila čudesnu moć renormalizacije - pa klinci u mongolskoj stepi i ... gde hoćeš, biraj dobro okruženje, umeju podjednako da se raduju i pate, u odnosu na Bogom-danu fiziologiju od koje su "krenuli".



Сад, прошлог децембра, пре мање од месец дана, задао сам тему за писмени задатак у школи Гледам старе породичне фотографије.

(Основ за тему је био Албахаријев "Мамац" и још неки текстови које смо пре тога читали.)

Могло се много тога лепога прочитати у тим писменим задацима. И то онако искрено, од срца писано и за мене неочекивано озбиљно и зрело промишљано за те године.

Тек им је 14-15 година.


Ajd dostojanstvo uopšte (fotka, 1896 Kragujevac, neki kažu 1910 Beograd - jel se zna tačno?) al obrati pažnju kako najstarija ćerka "ain't kiddin'" - voleo bih da vidim današnje kenjkave "mačoe" od menova kako joj staju na crtu kad je porasla još koju godinu
tess1 tess1 12:55 07.01.2022

Re: Toma i ja

esam i probam, ono ništa Nije baterija.
Pa sam pratio cev, kad ono u glavnom ormaru zavrnut ventil. Nemam ključ al' mogu provući ruku pošto je staklo izvaljeno i odvrnuti ga. Sad otvorio pivo i skupljam hrabrost da to i uradim. Plašm se, pošto mi se čulo mirisa nije potpuno vratilo, da neću osetiti ako negde curi.

Nisam imala vremena maloprije, ovo ostade: cijela ta situcija sa bojlerima je misteriozna :) te nagađam da nemaš ugovor sa ljudima o iznajmljivanju stana od njih, ako imaš, to je papir na kome piše šta si preuzeo i ako piše i bojler znači da ga ti možeš reparirati ali oni plaćaju (da li su oni dostupni da ih pozoveš i pitaš radi li bojler i da li je zavrnut gas i gdje?)

Dalje, na bojlerima se rade tehnički pregledi ovde svake godine, i svake druge-treće mjerenje gasa (mogu svake god ako hoću), to znači da sa strane ima neka etiketa ili certfikat od ovlaštenog majstora ili prijem, ne znam kako se kaže na srpskom, da je nešto pregledano i odobreno.. prije 20 i više god smo imali Vaillant bojler noviji model od ovog tvog (oni koroziraju iznutra, sagorjevaju, svašta se dešava unutra, ne bi vjerovao koliko su izdržljivi :), i kako sam mjenjala stanove i radna mjesta nagledala sam se mnogih bojlera :), sad imamo Baxi navodno nov u stvarnosti stariji model u odnose na ove futurističke od nekoliko hiljada euro, ovi noviji modeli sami se gase, blinkaju kvar na ekrančiću, pozoveš broj 24 sata dostupan i on po šifri koja blinka zna koliki je kvar i objasniti ti ovo što sam ja tebi, to je rutina da znaš šta sa bojlerom u kući u kojoj živiš, vlasnik nije tu..

Ne vjerujem da su ti ljudi izdali stan sa pokvarenim bojlerom il ko zna prije toga osigurali i čekali Srbina, ovako je bilo, razgovaraju žena i muž:

- stari bumo mu rekli
- kaj te stara boli, ne bumo
- stari, bumo bum
- stara, bum bum

Ali ću otvoriti prozor i trebalo bi da čujem šištanje...

Isuse. :)

Na moje pitanje krajem prošle god tipu koji je došao popisivati stanje potrošnje, zašto se osjeća gas kad otvorim ormar u hodniku (prvi put onaj brojčanik i dovodnik gasa u ovom novom stanu je zatvoren, do sad je bio na otvorenom u prostoriji pa pretpostavljam da se određena količina gasa emituje, ne bi trebalo, al dobro, tražim smislen odgovor :), odgovorio je tj pronjuškao po vazduhu, ma nije to ništa, srećem ja i gore.. i skrenuo nam savjesno pažnju: samo nemojte iskriti blizu, šibicom, akumulatorima, upaljačem, ne, ni tucati kamen i varničiti, molim vas, tako rekao. :)
mentol mentol 13:17 07.01.2022

Re: Toma i ja

tess1

Ne vjerujem da su ti ljudi izdali stan sa pokvarenim bojlerom il ko zna prije toga osigurali i čekali Srbina



Ma, ne plaćam ja da budem ovde. Meni plaćaju
Vlasnik je trenutno stečajni upravnik, tj. sud, a ja sam ovde da prethodni vlasnik ne dođe i ne napravi neko sranje (zato što je već pokušavao da uništi imovinu koju su mu oduzeli) dok oni to sve ne rasprodaju... Ovde je bila neka firma, koja je ostala dužna radnicima ili banci, nemam pojma...
tess1 tess1 13:24 07.01.2022

Re: Toma i ja

Vlasnik je trenutno stečajni upravnik, tj. sud, a ja sam ovde da prethodni vlasnik ne dođe i ne napravi neko sranje (zato što je već pokušavao da uništi imovinu koju su mu oduzeli) dok oni to sve ne rasprodaju... Ovde je bila neka firma, koja je ostala dužna radnicima ili banci, nemam pojma...

Samo malo, ti si zelenaš?

Ili si sve izmislio? :)
mentol mentol 13:38 07.01.2022

Re: Toma i ja

tess1

Samo malo, ti si zelenaš?

Ili si sve izmislio? :)

Jesam, kad imam nekog zeleniša Sad nisam. (sinoć sam popušio sve što mi je ostalo:(

Zar zaista misliš da bih te lagao na Božić?.. pa da gorim u vatri ognjenoj
tess1 tess1 14:12 07.01.2022

Re: Toma i ja

Jesam, kad imam nekog zeleniša Sad nisam. (sinoć sam popušio sve što mi je ostalo:(

Zar zaista misliš da bih te lagao na Božić?.. pa da gorim u vatri ognjenoj

Ok, ako je tako neću sad sklapati mozaik i detaljisati (imala bih šta, ali gledam svoja posla:), onda ne diraj ništa, vegetarijanče.. firma kad se raspada ne desi se to preko noći, samo čist bojler (unutra nema prašine ako je ti nisi obrisao) i prazna baterija može a i ne mora biti znak da tu godinama nije bilo tako kao razriješenje gaće (što bi kod nas rekli stari narodi i firmaši :), tj znak je da su imali većih briga od gasa i grijanja koje pretpostavljam nisu plaćali najmanje god, pa god dolazili tako u hladno samo po poštu, pa tri god poslije suđenja eto tebe da pališ akumulator.. Gas je zatvorio onaj koga moraš nazvati da ga pusti, ne provlačiti ruku kroz polupano staklo nakon tri piva. Nije ti u opisu posla da se prvo isječeš pa digneš u vazduh, il? :)

Šta bi oni mogli uzeti, nije valjda da bi došli po bojler? :), il samo da u taj prostor uđu, usele, naprave štetu? Pa dobro, sve je to misteriozno i dalje :), i jesi li ti naoružan il samo držiš upaljeno svjetlo ko fol neko tu već živi? :)
Milan Novković Milan Novković 14:49 07.01.2022

Re: Снага и част

shmoo
Milan Novković

S druge strane, nama je ljuta evolucija podarila čudesnu moć renormalizacije - pa klinci u mongolskoj stepi i ... gde hoćeš, biraj dobro okruženje, umeju podjednako da se raduju i pate, u odnosu na Bogom-danu fiziologiju od koje su "krenuli".



Сад, прошлог децембра, пре мање од месец дана, задао сам тему за писмени задатак у школи Гледам старе породичне фотографије.

(Основ за тему је био Албахаријев "Мамац" и још неки текстови које смо пре тога читали.)

Могло се много тога лепога прочитати у тим писменим задацима. И то онако искрено, од срца писано и за мене неочекивано озбиљно и зрело промишљано за те године.

Тек им је 14-15 година.


Stjepan priložio na Fejsu ovaj dole video.

Klinci rulz, oni su sasvim ravnopravni igrači i delovi sentimentalne, nostalgične, kolektivne svesti. Moja mlađa seče vene na vintage-anything and everything, a na Prigrevicu i Liku joj kreću suze, iako tamo nika nije bila.

Pućenja usana na foto-revijama i muška lupetanja su prolazne, hormonalne bubice ... valjda


mentol mentol 14:51 07.01.2022

Re: Toma i ja

tess1



Nisi u pravu. Sve je plaćeno. Struja, voda, plin...trava pokošena. Ostalo ne smem da ti pričam...poslovna tajna. Gas je zavrnut zbog sigurnosti, posle brojila, a to nije u nadležnosti HEP-a
Uglavnom, ima šta da uzmu tj. unište, vrednosti od više stotina hiljada evra... Ali neće, zato što ovde niko ne može ući ni sa tenkom
tess1 tess1 15:00 07.01.2022

Re: Toma i ja

Nisi u pravu. Sve je plaćeno. Struja, voda, plin...trava pokošena. Ostalo ne smem da ti pričam...poslovna tajna. Gas je zavrnut zbog sigurnosti, posle brojila, a to nije u nadležnosti HEP-a
Uglavnom, ima šta da uzmu tj. unište, vrednosti od više stotina hiljada evra... Ali neće, zato što ovde niko ne može ući ni sa tenkom

Tri verzije već postoje, ti samo nastavi.. :)

Meni je to najsličnije da je neko naš il vaš iz Srbije povratio imovinu, ne znam kako bi ti iz NS pomalo ambivalentan prema CRO, pretpostavljam mlad, dobio ulogu da budeš u prostoru koje su jedni napustili ili izgubili a drugi još nisu preuzeli tj dobili.. trava pokošena i imaš tenk. :))

Nazovi, čovječe, da ti puste gas. :)
mentol mentol 15:13 07.01.2022

Re: Toma i ja

tess1

Nazovi, čovječe, da ti puste gas. :)

joooj! gas je tu, na meni je samo da okrenem ručku ventila pod uglom od 90 stupnjeva.
I nema veze ni sa kakvim Srbima, Hrvati su u igri... I nemoj više ništa da me pitaš! Ionako sam rekao više nego što sam smeo....
tess1 tess1 15:27 07.01.2022

Re: Toma i ja

joooj! gas je tu, na meni je samo da okrenem ručku ventila pod uglom od 90 stupnjeva.
I nema veze ni sa kakvim Srbima, Hrvati su u igri... I nemoj više ništa da me pitaš! Ionako sam rekao više nego što sam smeo....

:))

I iskren i prijatne naravi, to je kul. :)
milisav68 milisav68 16:44 07.01.2022

Re: Toma i ja

mentol

joooj! gas je tu, na meni je samo da okrenem ručku ventila pod uglom od 90 stupnjeva.

E, ako posle tri piva dobiješ hrabrost da okreneš ručku...uzmi pre toga sunđer, sipaj deterdžent za pranje sudova, napravi sapunicu, i premaži lepo sve cevi, tako možeš da vidiš da li negde pušta, a za svaki slučaj otvori prozore.

Ako ne pušta nigde, pali bojler :)
mentol mentol 17:09 07.01.2022

Re: Toma i ja

milisav68

E, ako posle tri piva dobiješ hrabrost da okreneš ručku...uzmi pre toga sunđer, sipaj deterdžent za pranje sudova, napravi sapunicu, i premaži lepo sve cevi, tako možeš da vidiš da li negde pušta, a za svaki slučaj otvori prozore.

Ako ne pušta nigde, pali bojler :)


Sad mi to kažeš, Milisave... kad sam posle ta tri piva popio i travaricu, dok sam čekao da mi ispeku pizzu, a onda uz nju još jedno pivo a planiram još... pa Božić je. Hvala ti, sutra ću to trezan da odradim... A kao što rekoh, izgubio čulo mirisa, sam sam, pa me baš briga.
milisav68 milisav68 17:58 07.01.2022

Re: Toma i ja

mentol

Sad mi to kažeš, Milisave...



E, pratio sam diskusiju, ali se slabo razumem u te bojlere na gas, pa se nisam mešao :)

A ovo za sapunicu i gas me naučili majstori na poslu, jer sam peko kafu na butan-gas, da ne bi stalno njuškao :)

softelectronics_e softelectronics_e 18:57 07.01.2022

Re: Снага и част

shmoo
Milan Novković

S druge strane, nama je ljuta evolucija podarila čudesnu moć renormalizacije - pa klinci u mongolskoj stepi i ... gde hoćeš, biraj dobro okruženje, umeju podjednako da se raduju i pate, u odnosu na Bogom-danu fiziologiju od koje su "krenuli".



Сад, прошлог децембра, пре мање од месец дана, задао сам тему за писмени задатак у школи Гледам старе породичне фотографије.

(Основ за тему је био Албахаријев "Мамац" и још неки текстови које смо пре тога читали.)

Могло се много тога лепога прочитати у тим писменим задацима. И то онако искрено, од срца писано и за мене неочекивано озбиљно и зрело промишљано за те године.

Тек им је 14-15 година.


Zanimljivo je to koliko se (kao ljudi) razlikujemo.
Meni je poprilično zamorno prebiranje po prošlosti.
Zato i ne prebirem.
Čemu!?
zilikaka zilikaka 19:31 07.01.2022

Re: Toma i ja

A ovo za sapunicu i gas me naučili majstori na poslu, jer sam peko kafu na butan-gas, da ne bi stalno njuškao :)

Dobro su te naučili ali ima caka. Ako tražiš sva, čak i ona mikro propuštanja, onda ne faćkaš sapunicom, odnosno penom, nego polivaš polako sapunjavom vodom.
Lakše je nego što izgleda. Uzmeš plastičnu flašu, naliješ recimo 20% deterdženta za sudove, ostalo dopuniš vodom. Ne mućkaš, ne praviš penu nego napraviš rupu (moji ekserom probiju plastični čep) i onda vrate čep i prskaju to što proveravaju tankim sapunjavim mlazom. Poenta je da ne sme da naduva ništa, ne sme da peni. Ako probije malo pene, nisi siguran, lepo oduvaš penu, čak možda obrišeš to parče i ponoviš postupak.
DAkle, ovako se radi profesionalno i skroz pouzdano.
Naravno, proveravaju se spojevi al pošto je to u kućama malo, pokvasiš sve što ti je dostupno.
Postoje i gotovi sprejevi za ispitivanje propuštanja koji rade isto to ali koštaju prilično. Jedan sprej je oko 10 evra, pa više služi za fenseraje.

A što se tiče gasa, svako merilo ima ispred sata prekidni ventil koji reaguje na pad pritiska u mreži. Ako je ikad nestajalo gasa on trajno pretida protok dok ga ručno ponovo ne aktiviraš da pusti. sistem je na oprugu i treba odvrnuti metalni poklopac ispod kojeg se nalazitanka šipka (debljine oko 5mm) koju kleštima ili nečim sličnim uhvatiš za kraj i povučeš u pravcu šipke (praktično izvučeš) Posle toga šipka ostaje u dužem položaju i ventil propušta gas.

OVDE imaš detaljnije a moguće varijante tog ventila su sledeće, a ovaj srednji je kod nas najčešći u starim merilima.







tess1 tess1 09:49 08.01.2022

Re: Toma i ja

E da vidimo šta se dešava ovde, jesmo li barem nešto riješili? :)
tess1 tess1 09:50 08.01.2022

Re: Toma i ja

Osim onih traktora za Afganistan. :))
predatortz predatortz 10:09 08.01.2022

Re: Toma i ja

tess1
Osim onih traktora za Afganistan. :))


Avganistan!
shmoo shmoo 10:16 08.01.2022

Re: Снага и част... и кућно васпитање

Milan Novković

al obrati pažnju kako najstarija ćerka "ain't kiddin'" - voleo bih da vidim današnje kenjkave "mačoe" od menova kako joj staju na crtu kad je porasla još koju godinu






Милане, кад год погледам старе фотографије на којима су моје прабабе и чукунбабе (исто важи и за женину страну фамилије), сваки пут помислим:

"Господе боже, колико ли је ова носила Турака на души!"

Нека ти Шарски исприча шта то на њиховим породичним окупљањима каже његов буразер шта смо то ми, данашње генерације, и какви смо у односу на њиховог деду, какав је то човек био.












mentol mentol 10:41 08.01.2022

Re: Toma i ja

tess1
E da vidimo šta se dešava ovde, jesmo li barem nešto riješili? :)


Ponovo problem do glavnog ventila mogu ali


zilikaka
A što se tiče gasa, svako merilo ima ispred sata prekidni ventil koji reaguje na pad pritiska u mreži. Ako je ikad nestajalo gasa on trajno pretida protok dok ga ručno ponovo ne aktiviraš da pusti. sistem je na oprugu i treba odvrnuti metalni poklopac ispod kojeg se nalazitanka šipka (debljine oko 5mm) koju kleštima ili nečim sličnim uhvatiš za kraj i povučeš u pravcu šipke (praktično izvučeš) Posle toga šipka ostaje u dužem položaju i ventil propušta gas.


(hvala zilikaka)

do tog ventila ne mogu zato što je oktenut na drugu stranu
Sad pretražujem kuću da pronađem ključ ( isprobao već deset tako nekih sličnih i ništa)
Sad, ostaje mi ili da pitam susjeda, od kojeg kupujem sok od aronije, a ako on nema da obijem bravu...
edit.
sad vidim, komša ispred kuće ima desetak kubika drva... nema taj gas. Ako ima neko neki savet za obijanje...
tess1 tess1 11:12 08.01.2022

Re: Toma i ja

Avganistan!

Đes, Predo. :)

I gdje je Als, sjetih se njega kako rekoh đes :), i pisala sam o termi - sjetih se i toga - na onom nekom njegovom blogu o struji, i već dva mjeseca ne mogu pobjediti Devona, bota, jači, dva-tri puta jači, agresivno igra, napada i mijenja kraljicu moju slabu tačku, ovo sam tek poslije primjetila u opisu, Devon loves to play aggressively.. but if he gets the upper-hand, he'll go easy on you, cc kakva laž, sramotno podcjenjivanje, desilo se da sam u ovoj partiji još jednu kraljicu dobila pijunima il bila nadmoćnija strateški 4x, raspao se, i pred kraj - konjem kralja odvojim od pijuna, tu je kraljica i to je to - nakon stotinu odigranih i izgubljenih partija i konačno mat poteza proglasiše: neriješeno. Ne mogu ga više očima gledati a neću da odustanem, ovo je prokletstvo u čemu sam trenutno.. :)

tess1 tess1 11:15 08.01.2022

Re: Toma i ja

sad vidim, komša ispred kuće ima desetak kubika drva

Vidio si idilu, ukratko. :)
zilikaka zilikaka 19:38 06.01.2022

Nego

Generalno se izvinjavam što sam slabo pratila ovde dešavanja, al imam opravdanje.
Do danas sam bila ubeđena da redom po kući fasujemo neki virus koji nije korona a sad sam isto tako ubeđena da smo fasovali omikron. Kad sam jutros čula koji su simptomi.
Inače, to je jedno od retkih grčkih slova koja nemam ispisana u rukopisu. Retko su šta označavali tim slovom, možda zato nisam bila spremna.
Mada, ja se držim još, neko mora, a i nemam nikakve simptome osim teških stepenica
vcucko vcucko 20:13 06.01.2022

Re: Nego

zilikaka
Generalno se izvinjavam što sam slabo pratila ovde dešavanja, al imam opravdanje.
Do danas sam bila ubeđena da redom po kući fasujemo neki virus koji nije korona a sad sam isto tako ubeđena da smo fasovali omikron. Kad sam jutros čula koji su simptomi.
Inače, to je jedno od retkih grčkih slova koja nemam ispisana u rukopisu. Retko su šta označavali tim slovom, možda zato nisam bila spremna.
Mada, ja se držim još, neko mora, a i nemam nikakve simptome osim teških stepenica

Kako je krenulo, za nedelju-dve ćemo svi fasovati. Najozbiljnije kažem.

Dobro je što se, izgleda, drži nosa i grla, ne silazi u pluća. Pa što reče onda Stipica Mesić, tko jamio jamio.
Bar ćemo (nadam se) postići onaj čuveni imunitet krda.
tess1 tess1 20:39 06.01.2022

Re: Nego

Generalno se izvinjavam što sam slabo pratila ovde dešavanja, al imam opravdanje.
Do danas sam bila ubeđena da redom po kući fasujemo neki virus koji nije korona a sad sam isto tako ubeđena da smo fasovali omikron. Kad sam jutros čula koji su simptomi.
Inače, to je jedno od retkih grčkih slova koja nemam ispisana u rukopisu. Retko su šta označavali tim slovom, možda zato nisam bila spremna.
Mada, ja se držim još, neko mora, a i nemam nikakve simptome osim teških stepenica

Ne daj se, Zili. :)
predatortz predatortz 20:52 06.01.2022

Re: Nego

Kako je krenulo, za nedelju-dve ćemo svi fasovati. Najozbiljnije kažem.


Stariji sin pokupio, išao frajer na novogodišnju žurku. Tri dana imao temperaturu, bez kašlja, bez curenja nosa, bez bola u grlu. Bukvalno tako je reagovao na svaki virus kad je bio manji.
Danas sam išao sa njim na kontrolni pregled u covid ambulantu DZ Zemun. Čekaonica puna! Od dece koju majke drže na rukama, do već punoletnih srednjoškolaca.
Radi jedna lekarka. Na ženi su vidni tragovi umora, ali se ponaša tako kao da joj je svako dete jedini pacijent tog dana.
Svaka joj čast!
Nisam upamtio ime, da jesam izneo bih ga ovde kao primer gospođe u belom mantilu.

zilikaka zilikaka 21:08 06.01.2022

Re: Nego

Stariji sin pokupio, išao frajer na novogodišnju žurku.

I naš je nama doneo. Bila evakuacija iz Bg 30. posle višesatnih pregovora telefonom da neće moći tako bolestan nigde za NG. Tek uveče popustio kad ga oborilo totalno.
Nezgodno to kad ti javi da je bolestan a ti ne možeš da proveriš koliko.
Koji dan za njim fasovo muž a ja se kanda zadržala na asimpto(ma)ti.
predatortz predatortz 21:13 06.01.2022

Re: Nego

Koji dan za njim fasovo muž a ja se kanda zadržala na asimpto(ma)ti.



Mi to obavljamo na rate. Prvoo su, početkom oktobra, fasovali mlađi sin i gospoja.
Sad stariji sin.
Voleo bih da to odradim u paketu sa njim, ali sam još bez ikakvih simptoma.
angie01 angie01 15:24 08.01.2022

Zili,

kako ste, je l proslo?
zilikaka zilikaka 18:32 08.01.2022

Re: Zili,

angie01
kako ste, je l proslo?


Dobro smo, uglavnom sve prošlo.
Sin većzaboravio da je bio bolestan, muž vuče neke repove umora i sitnog kašlja (i naravno odbija svaku pomisao na lekarski pregled), a mene i dalje muče samo stepenice. Doduše, znatno manje al mi i dalje ne padaju tek tako.
Mislim da smo sve pregurali i još neko vreme da se sredimo.

Hvala što pitaš.
predatortz predatortz 18:35 08.01.2022

Re: Zili,

(i naravno odbija svaku pomisao na lekarski pregled


Pametan čovek!

a mene i dalje muče samo stepenice.


Uzmi hilti i hebi im kevu!

Šalu na stranu, drago mi je zbog vas.
zilikaka zilikaka 19:41 08.01.2022

Re: Zili,

Uzmi hilti i hebi im kevu!

Misliš ti da do sada već nisam razmišljala o nekakvom improvizovanom liftu, i inače.
Nezgodno mi jedino što je to sstrana tačno do komšije pa nemam svoj metar za pristup, inače, šta tu ima nauke. Kvadrat lima za gazišta, malo kutijastog profila za ojačanja i ograde, i jedan dobar flašencug. To šta bi ga pokretalo možemo da vidimo, verovatno ne bi bio na loženje, al ako mora, i to se da rešiti na poznate načine.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana