Društvo| Ljudska prava| Politika| Roditeljstvo| Život

MUTNI "DUNAV"...

Filip Mladenović RSS / 20.12.2021. u 03:15

Pre par dana, Savo Manojlović iz gradjanskog pokreta "Kreni-Promeni", u izjavi za medije, rekao je da ne želi da dozvoli da živimo u sistemu u kojem „deca bogataša koja ubijaju decu prolaze nekažnjeno".

„Nije sporno postavljati pitanja oko istorijskih događaja i imati različita mišljenja. Sporno je insistirati da su te ideološke matrice primarna pitanja ovog društva. E pa nisu. Šta je sledeće? Podela na četnike i partizane. Prioritet je da imamo državu u kojoj ići sudiji znači ići pravdi, a ne sistem u kome deca bogataša nekažnjeno ubijaju tuđu decu. Sistem gde se zapošljavate na osnovu znanja, a ne partijske knjižice ili rođačkih veza."

Savo Manojlović je očigledno mislio na pogibiju učenice Andree Bojanić 18. jula 2013, koju je na pešačkom prelazu usmrtio Aleksandar Mitrović, sin Željka Mitrovića, vozeći prebrzo "BMW" džip.

Novinarsko istraživanje, uobličeno u štampanom i u digitalnom izdanju knjige "Andrea Bojanić - zločin bez kazne" - https://andreabojanic.wordpress.com/, nedvosmisleno je došlo do zaključka da su za ovaj skandalozan sudski proces najodgovorniji Aleksandar Vučić, potpredsednik Vlade Srbije te 2013. godine, tadašnji ministar pravde Nikola Selaković, kao i predsednik Višeg suda u Beogradu Aleksandar Stepanović (još uvek je na toj funkciji).

Takodje, odgovorna je i predmetna sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Zorica Avramović, koja je odugovlačila sudski proces (trajao je čak 5 godina!!!). Zbog takvog neprofesionalnog postupanja drugo krivično delo je zastarelo (za nepružanje pomoći licu povredjenom u saobraćajnoj nezgodi - član 296, st. 1 KZ), dok je za prvo krivično delo (teško delo protiv bezbednosti saobraćaja - član 297, st. 4 KZ) okrivljenog osudila na godinu dana nošenja nanogice u svom stanu!!!

Zbog "dobro" obavljenog posla, sudijka Zorica Avramović je unapredjena premeštajem u Viši sud u Beogradu!

Iako je konačna presuda bila nošenje nanogice u svom stanu, nesporno je utvrdjena krivica Aleksandra Mitrovića za smrt učenice Andree Bojanić. Rezultat namerno odugovlačenog sudskog postupka, kao i zaključci više komisija veštaka, koji su radili vremensko-prostorne analize saobraćajne nesreće (tokom postupka od oktobra 2015. do oktobra 2020. godine rađena su čak tri komisijska sudsko-medicinsko, saobraćajno-tehničko veštačenja) istovetni su: okrivljeni je mogao zaustaviti vozilo ispred mesta naleta da se kretao dozvoljenom brzinom, iz čega nesumnjivo proizilazi da je upravo nedozvoljena brzina kretanja vozila okrivljenog u uzročno-posledičnoj vezi sa smrću Andree Bojanić na pešačkom prelazu u Ustaničkoj ulici u Beogradu.

Nesporno utvrđeno činjenično stanje i po presudi prvostepenog suda i po presudi Apelacionog suda u Beogradu je DA OKRIVLjENI UOPŠTE NIJE PREDUZEO NIJEDNU RADNjU KAKO BI IZBEGAO SAOBRAĆAJNU NESREĆU: IZOSTALA JE BILO KAKVA REAKCIJA VOZAČA USMERENA KA IZBEGAVANjU NALETA, NIJE BILO NI KOČENjA, NI PROMENE PRAVCA, NI ZVUČNOG UPOZORENjA, ŠTO JE UZ PREKORAČENjE BRZINE DOVELO DO NESREĆE SA SMRTNIM ISHODOM.

Pošto je vozilo "BMW" džip, u vlasništvu TV PINK, bilo osigurano kod "DUNAV" osiguranja, po pravosnažno okončanom sudskom postupku sledi već uhodana procedura naknade štete, u ovom tragičnom slučaju majci i ocu Andree Bojanić.

Ali, ne lezi vraže!

"DUNAV" osiguranje je dana 13. 12. 2021. godine obavestilo advokata Danka Cvejića, punomoćnika Save Bojanića, da odbacuje odštetni zahtev sa neverovatnim obrazloženjem: "Na osnovu pregleda celokupne dostavljene dokumentacije, kao i presude Apelacionog suda KŽ1 - 1025/20, ne može se utvrditi odgovornost vozača kod nas osiguranog vozila za izazivanje saobraćajne nezgode (smrt Bojanić Andree)."

I kako sada, posle svega, tumačiti odgovor "Dunav" osiguranja sa potpisom izvesnog Nenada Dukića, a povodom zahteva za naknadu štete, u kome se nakon pravosnažno okončanog postupka navodi - nema odgovornosti Aleksandra Mitrovića!?

U normalnoj situaciji "DUNAV" osiguranje bi isplatilo nesporan iznos, a za ostatak bi uputili roditelje poginule pešakinje na parnicu pred nadležnim sudom.

Ali...

Ako banke mogu da budu iznad našeg pravosudja, što to ne bi mogle i osiguravajuće kuće!

 

Atačmenti



Komentari (481)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rodni rodni 16:44 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Uhhhh!
Gedžo, samo ovi kratki citati su dovoljni za ocenu nivoa imbecilizma ljudi koji se pozivaju na predivnoću komunjarske 'instalacije' zvane SFRJot.
Užas!
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:49 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Neverovatno je kako se ovde u komentarima obračunavate sa Titovim režimom na tipično staljinistički način.

Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!
predatortz predatortz 16:54 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!


Bilo je dobrih riba, ali ni to nije zasluga režima.

Nego, zašto je konstatacija da nešto nije valjalo jer je utemeljeno na zočinima, uskraćivanju ljudskih prava i sloboda, staljinističko razračunavanje?
docsumann docsumann 16:54 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Neverovatno je kako se ovde u komentarima obračunavate sa Titovim režimom na tipično staljinistički način.

Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!


sport, muzika, film...moje djetinjstvo
rodni rodni 16:55 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Neverovatno je kako se ovde u komentarima obračunavate sa Titovim režimom na tipično staljinistički način.

Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!

Ma!
Jednopartijski, nedemokratski, apsolutistički sistem jednog Faraona!?
Pa kako to može da bude dobro!
A dobro je u tome smislu da su mogli da otimaju još po 'Dedinjima' i da raskulačuju posvuda, pa, eto - nisu.
Jebeš takvo dobro!
Radi se o tome da se neko poziva na to tvrdeći 'kako je to bilo dobro'.
Ne, to nije bilo dobro.
Bilo koja stvar (pojava) koja je dobra, opstaje.
A ova se raspala ko p....!
rodni rodni 16:57 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

docsumann
Filip Mladenović
Neverovatno je kako se ovde u komentarima obračunavate sa Titovim režimom na tipično staljinistički način.

Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!


sport, muzika, film...moje djetinjstvo

... za koje apologete toga nakaradnog sistema tvrde da je zasluga Tite i komunizma.
Jebote, pa oni su ludi totalno.
Kao da deca u Engleskoj, Francuskoj i Danskoj nisu imala detinjstvo.
gedza.73 gedza.73 17:03 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Neverovatno je kako se ovde u komentarima obračunavate sa Titovim režimom na tipično staljinistički način.

Kako to misliš? Jel te neko prijavio što iznosiš svoje mišljenje? Jel' te neko uhapsio? Oterao u logor? Kakav onda staljinizam ako sam citirao komunističke izvore kako bi' ti pokazao da nisi u pravu.
Pa valjda je u tom režimu barem nešto bilo dobro i prosperitetno!

Loše su osnove. Nakon tog pogrešnog skretanja kod Albukerkija svi su putevi pogrešni To ti je kao Povratak u budućnost sa almanahom i kazinima.



Ukidanje osnovnih sloboda (poput pluralizma), ukidanje privatne svojine, stvaranje moralno-politički podobnih članova, nekažnjavanje zločina počinjenih od partijskih saboraca (meni može samo moja Partija da sudi), jedinstvo vlasti i pravosuđe. Opet ti kažem SFRJ je po ustavu bila diktatura.

Uvek i u svakom sistemu (pa i u logorima) će postojati nešto dobro i prosperitetno. U takvim totalitarnim sistemima (čak i kad je meki poput SFRJ) nastaje vrhunska umetnost koja ide po ivici žileta. Crni talas nije nešto što bi moglo da nastane u demokratskim državama.
gedza.73 gedza.73 17:23 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Klasične socijaldemokratske mere!

KPJ je u jednom trenutku socijaldemokrate stavila u istu ravan sa fašistima.
Upravo pobeda boljševičke autoritarne struje nad socijaldemokratskom je uvela ovaj prostor u sve ono što se dešavalo nakon rata (od kašnjenja za ostalim socijademokratskim državama do građanskog rata)

Kaži mi koja je to socijaldemokratska partija učestvovala u političkom životu SFRJ?
rodni rodni 18:09 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gedza.73
Filip Mladenović
Klasične socijaldemokratske mere!

KPJ je u jednom trenutku socijaldemokrate stavila u istu ravan sa fašistima.
Upravo pobeda boljševičke autoritarne struje nad socijaldemokratskom je uvela ovaj prostor u sve ono što se dešavalo nakon rata (od kašnjenja za ostalim socijademokratskim državama do građanskog rata)

Kaži mi koja je to socijaldemokratska partija učestvovala u političkom životu SFRJ?

... kada se samo setim kako su komunjare pokušavale da se vade kada su (i) sami prestajali da veruju u te idiotarije, pa počeli u okviru familije da uvode nešto što su nazivali 'pluralizam'.
A nisu imali snage da kažu ... dobro, drugovi, dosta smo jeli govna sa ovim jednopartijskim sitemom.
Popušili smo kitu, daj da se kurtališemo ovoga nečega što nema nigde na svetu.
I sada ova kojekakva spadala koja se pozivaju na lep (baš leeeeeep, u pizdu materinu, što bi rekao Radovan 3.) život 'pod' Titom.
Poserem im se u lepotu!
Budale!
gvozden1 gvozden1 18:16 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...


sport, muzika, film...moje djetinjstvo

A zamisli tek kako bi sve to bilo da filmovi nisu zabranjivani, da muzikanti nisu bili pod cenzurom, da diskoteke nisu zatvaranje...
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:18 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

"NACIONALIZAM JE NAJVIŠI STADIJUM KOMUNIZMA." Adam Mihnjik
docsumann docsumann 18:33 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
"NACIONALIZAM JE NAJVIŠI STADIJUM KOMUNIZMA." Adam Mihnjik


ovo dođe kao nešto pomiriteljsko, saborno, za kraj
rodni rodni 18:34 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
"NACIONALIZAM JE NAJVIŠI STADIJUM KOMUNIZMA." Adam Mihnjik

Neki kažu da je to Budalizam.
docsumann docsumann 19:07 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gvozden1

sport, muzika, film...moje djetinjstvo

A zamisli tek kako bi sve to bilo da filmovi nisu zabranjivani, da muzikanti nisu bili pod cenzurom, da diskoteke nisu zatvaranje...


ono što ja vidim kao dobru stranu socijalizma je obrazovanje najširih slojeva društva, kao i mogućnost za besplatno visoko školovanje, koje je omogućilo i djeci iz siromašnih porodica, da ako su pametna i vrijedna, postanu inžinjeri, doktori, pravnici...
to jeste bio veliki pomak u odnosu na predhodni sistem.
mislim da u tom dijelu treba sagledavati i lojalnost velikog broja ljudi novoj vlasti (uz propagandu i indoktrinaciju on daily basis).
mnogima je pružena šansa koju do tada nisu imali.

rodni rodni 19:17 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

docsumann
gvozden1

sport, muzika, film...moje djetinjstvo

A zamisli tek kako bi sve to bilo da filmovi nisu zabranjivani, da muzikanti nisu bili pod cenzurom, da diskoteke nisu zatvaranje...


ono što ja vidim kao dobru stranu socijalizma je obrazovanje najširih slojeva društva, kao i mogućnost za besplatno visoko školovanje, koje je omogućilo i djeci iz siromašnih porodica, da ako su pametna i vrijedna, postanu inžinjeri, doktori, pravnici...
to jeste bio veliki pomak u odnosu na predhodni sistem.
mislim da u tom dijelu treba sagledavati i lojalnost velikog broja ljudi novoj vlasti (uz propagandu i indoktrinaciju on daily basis).
mnogima je pružena šansa koju do tada nisu imali.


Ma!
Luk i voda.
Pa, razvijene zemlje su razvijene baš zbog toga što su, upravo, talentovanoj deci, bez obzira iz koljega socijalnog miljea poticala, omogućavala obrazovanje i iskazivanje punog potencijala.
Kakav staljinizam i obrazovanje.
docsumann docsumann 19:26 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

rodni
docsumann
gvozden1

sport, muzika, film...moje djetinjstvo

A zamisli tek kako bi sve to bilo da filmovi nisu zabranjivani, da muzikanti nisu bili pod cenzurom, da diskoteke nisu zatvaranje...


ono što ja vidim kao dobru stranu socijalizma je obrazovanje najširih slojeva društva, kao i mogućnost za besplatno visoko školovanje, koje je omogućilo i djeci iz siromašnih porodica, da ako su pametna i vrijedna, postanu inžinjeri, doktori, pravnici...
to jeste bio veliki pomak u odnosu na predhodni sistem.
mislim da u tom dijelu treba sagledavati i lojalnost velikog broja ljudi novoj vlasti (uz propagandu i indoktrinaciju on daily basis).
mnogima je pružena šansa koju do tada nisu imali.


Ma!
Luk i voda.
Pa, razvijene zemlje su razvijene baš zbog toga što su, upravo, talentovanoj deci, bez obzira iz koljega socijalnog miljea poticala, omogućavala obrazovanje i iskazivanje punog potencijala.
Kakav staljinizam i obrazovanje.



prije svega pričam o iskoraku u odnosu na pređašnji sistem gdje su samo djeca iz situiranih i imućnijih porodica mogla da studiraju.

na zapadu studiranje se plaća, a stipendiraju se samo izuzetni.

ko priča o staljinizmu?!
gvozden1 gvozden1 19:33 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...


ono što ja vidim kao dobru stranu socijalizma je obrazovanje najširih slojeva društva, kao i mogućnost za besplatno visoko školovanje, koje je omogućilo i djeci iz siromašnih porodica, da ako su pametna, postanu inžinjeri, doktori, pravnici...
to jeste bio veliki pomak u odnosu na predhodni sistem.
mislim da u tom dijelu treba sagledavati i lojalnost velikog broja ljudi novoj vlasti (uz propagandu i indoktrinaciju on daily basis).
mnogima je pružena šansa koju do tada nisu imali.


Da bismo bili sigurni u to morali bismo znati kako bi bilo da komunisti nisu pobedili, a teško da u to možemo biti sigurni, pa je teško da to, nesporno veći procenat obuhvaćen školovanjem, pripišemo komunizmu.

Period posle drugog rata je sasvim specifičan period opšteg buma na nivou sveta, najviše privrednog buma, a on sobom nosi i školovanje širokih masa.

Može se reći, istovremeno sa dolaskom komunizma je došlo i do širokog obuhvata u školovanju, i to jeste tačno.
Ali ne može se tvrditi da toga bez komunizma ne bi bilo.

Sumnju na to da je to komunistička zasluga baca i činjenica da je komunizam ovde bio antiintelektualni pokret.
Karakteristika za njih je izuzetno mali procenat intelektualaca u njihovim redovima, naročito u vrhu, i izrazito nisko obrazovanje onih koji su donosili odluke...metalski radnici, obućari, krojači, nesvršeni đaci i studenti... su činili sam vrh tog pokreta.

Bilo bi čudno ako bi se ispostavilo da su oni shvatili prednost obrazovanja, a da to ne bi shvatio obrazovani sloj, koji bi, nesumnjivo, odlučivao da su komunisti poraženi.

Vremensko poklapanje nije dokaz da su oni bili neophodan uslov.
To važi i za drugo što se pripisuje komunistima u zaslugu, tehnološki napredak, pravo glasa ženama i drugo.

Morala bi Srbija da bude baš baš izuzetak od ostalog sveta pa da bi stanje ostalo isto posle rata kao ono od pre, da komunisti nisu oteli vlast.

A što misliš da bi Srbija bila takav izuzetak?

Ja sam siguran da ne bi bila.

Da ne detaljišemo sad da li je to visoko obrazovanje bilo baš besplatno za sve, nije jbg.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:41 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj keramičar ispituje vlasnika pečenjare o eventualnoj sabotaži u EPS-u.

Eto, to je epilog 3 decenije slobode, demokratije i nekomunizma u Srbiji, od 1991. do 2021. godine!
gvozden1 gvozden1 19:43 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Dobro, Filipe.
docsumann docsumann 19:45 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Ali ne može se tvrditi da toga bez komunizma ne bi bilo.


i ne pričam o tome.
pričam o onom što je bilo pozitivno, a sad koji su sve faktori tome doprinjeli, priznaćeš prevelik je zalogaja za naše krhko znanje.
al čak i ako je to bio globalni trend, kako kažeš, dobro su uradili što su ga prihvatili. ako već ništa drugo.

Sumnju na to da je to komunistička zasluga baca i činjenica da je komunizam ovde bio antiintelektualni pokret.


vremenom si dobio i socijalističku intelektualnu elitu, i to ne samo školovanu na našim univerzitetima.
jugoslavija je školovala odličan inžinjerski kadar, u građevini, mašinstvu, za elektrotehniku ima ovdje mjerodavnijih od mene, pa nek kažu.
lično pznajem desetak inžinjera koji su u inostranstvu napravili sjajne karijere.
čak i početkom 60-tih se to dešavalo.

takođe vojne škole su nam bile odlične. ako maneš ideološku priču, znanje tih oficira i osposobljenost za vođenje rata bilo je vrhunsko.
evo ti samo primjer rata na Kosovu. sve genijalne taktičke stvari na terenu su osmislili i izveli oficiri školovani u SFRJ.
gedza.73 gedza.73 19:45 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj keramičar ispituje vlasnika pečenjare o eventualnoj sabotaži u EPS-u.

Pa nije baš jedina. SFRJ je bila država u kojoj se bravar dogovarao sa abadžijom o državnoj bezbednosti dok se nije umešala polupismena čobanica koja je tvrdila da abadžija 'eventualno sabotira' bravara.
docsumann docsumann 19:48 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj keramičar ispituje vlasnika pečenjare o eventualnoj sabotaži u EPS-u.

Eto, to je epilog 3 decenije slobode, demokratije i nekomunizma u Srbiji, od 1991. do 2021. godine!


a kad je maršal-bravar bio počasni akademik, to je bilo ok
predatortz predatortz 19:54 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj keramičar ispituje vlasnika pečenjare o eventualnoj sabotaži u EPS-u.

Eto, to je epilog 3 decenije slobode, demokratije i nekomunizma u Srbiji, od 1991. do 2021. godine!


A bravar doživotni predsednik + maršal, to bilo ok?

Što se keramičara tiče, koliko znam taj čovek je završio gimnaziju u Kruševcu i ekonomski fakultet u Nišu.
To što je imao preduzetničku radnju za završne radove nije nikakva sramota. Tome se mogu podsmevati samo šupljoglavi snobovi koji su ceo život na nekoj državnoj sisi.

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:01 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Evo šta su pisali i govorili o bravaru:

Vinston Čerčil, koji se laskavo izrazio o Titovoj ulozi u otporu prema fašizmu, ”kad je stajao partizanima na čelu, dostojanstven i dominantan”.

De Golov Komitet oslobodilačkog pokreta Francuske, prema citiranom izvodu od 17. maja 1944. godine, obratio se svom narodu: ”U ovim teškim ratnim uslovima, narod Francuske je stekao još jednog iskrenog prijatelja - hrabri narod Jugoslavije, koji se, pod vođstvom legendarnog maršala Tita, borio pune tri godine, ne samo za svoju slobodu, nego i za Francusku”.

O Titu, arhitekti nove Jugoslavije, Džavaharlal Nehru je rekao da u njegove zasluge, bez sumnje, spada i ”stvaranje socijalizma koji se razlikuje od onog u Sovjetskom Savezu”.

Robert Kenedi: ”Predsednik DŽon Kenedi je imao veoma visoko mišljenje o predsedniku Titu i posvetio je veliku pažnju unapređenju prijateljstva između SAD i Jugoslavije”.
docsumann docsumann 20:03 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filipe, evo za tebe jedan misaoni eksperiment.
zamisli da ja Vučić Tito, SNS - KPJ, a Srbija Jugoslavija.
kada bi Tito kojim slučajem bio uslovljen od zapada (recimo za nove kredite) da opet omogući višestranačje, misliš li da bi ono što bi se tad dobilo na terenu, i u životu, razlikovalo mnogo od ovog danas?
gvozden1 gvozden1 20:03 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

pričam o onom što je bilo pozitivno,


To je nesporno pozitivno, ali u komentaru kažeš da je to dobra strana socijalizma, a možda socijalizam sa tim nema nikakve veze.
Možda je čak i zasmetao u nekom procentu, možda bi bilo još bolje bez njih.

Bolje je njih nikako ne dovoditi u vezu sa tim baš zbog krhkog znanja.

Teza, prihvatili su trend, to im je zasluga, je na tragu one, mogli su i da ne prihvate, tj. dobro je kad nije gore, a moglo je i gore.

To nije dobro razmišljanje.


Za ostali deo komentara važi isto, da, bilo je tako, ali šta bi bilo da intelektualna, privredna, kulturna elita nije uništena pa pravljena nova iz početka (koja je neminovno morala biti ideološki uniformusana, a onda se postavlja pitanje da li je to uopšte intelektualna elita bez obzira na stepen obrazovanja)
Da li bi ti poznavao 10 ili 20 takvih inžinjera i slično.

Komunizam se može braniti samo poređenjem sa stanjem od pre, ali isključivo pod uslovom da se to stanje smatra zaleđenim u vremenu, bez mogućnosti razvoja, a to je ipak nedopustivo posmatranje za ozbiljne ljude.

gedza.73 gedza.73 20:04 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

vremenom si dobio i socijalističku intelektualnu elitu, i to ne samo školovanu na našim univerzitetima.

meni se čini da je to malkice bilo drugačije. Nije Jugoslavija bila prostor na kome žive samo glupi ljudi ili govna kako beše napisao 'intelektualni' Krleža. Imalo je tu intelektualaca i naučnika i pre komunizma, i za vreme i posle. Par momaka koji su napravili ogromne pare sa IT kompanijama a školovani u Miloševićevo vreme. Nije to zasluga Miloševićevog obrazovanja.

Pravo je pitanje da li bi ti ljudi više doprineli zajednici da je bilo više sloboda i da je obrazovanje bilo u skladu sa evropskim. Kod nas se uvek tvrdilo kako su naši fakulteti najbolji na svetu, da je obrazovanje vrhunsko, da smo mi 'fundamentalno i opšte najobrazovaniji' al' se to nije videlo nešto preterano niti u privredi, niti u ekonomiji, niti u politici, niti u zdravstvu...
Mi smo bili lišeni kritičkog mišljenja, kritičke polemike i uglavnom se svodilo na prostu deklamaciju napamet naučenog.

Pojedinci koji su bili izuzetak nisu bili pravilo koje bi možda u nekom drugom sistemu proizvelo i kvantitet i kvalitet. Slušao sam jednog gospodina koji je, ako se ne varam, bio inicijator osnivanja dizajnerske škole u Zemunu (tako mi ostalo u sećanju).

I priča kako je davao predloge o unapređivanju dizajna u raznim fabrikama a da je najčešči odgovor bio
- nama je ovako dobro, nema potrebe da bilo šta menjamo.

Jedan takoreći klinac je dizajnirao golfa jedinicu. Folksvagen, nesumnjivo veliko ime u to vreme, je dao mladiću priliku da uradi nešto veliko, nešto novo i nešto dobro. Šta je neki njegov vršnjak u jugoslovenskom obrazovanju i jugoslovenskom sistemu u istom peridu postigao?
lično pznajem desetak inžinjera koji su u inostranstvu napravili sjajne karijere.

prvi problem zašto nisu napravili karijere ovde. Drugi zašto ih nije bilo više.



gvozden1 gvozden1 20:08 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filipe,

Gde bre Filipe nađe da De Gola pominješ kako hvali Titu kad on nije hteo očima da ga vidi jbt.

Zbog Draže, naravno, zato što ga je ubio.
I De Gol je to jasno govorio.
docsumann docsumann 20:10 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

pa pravljena nova iz početka (koja je neminovno morala biti ideološki uniformusana, a onda se postavlja pitanje da li je to uopšte intelektualna elita bez obzira na stepen obrazovanja)


al, pazi kad nije.
ljudi su završavali studije a da ih niko nije ispitivao šta politički misle.
ne znam otkud ti to da su ljudi na recimo tehničkim fakultetima ideološki kalupljeni.
predatortz predatortz 20:13 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Evo šta su pisali i govorili o bravaru:


Naravno. Znaš zbog čega?
Most i brod se budalom probaju.
Tako ti je i u ratu. Nađeš budale koje če da srljaju i ginu da tebi olakšaju i tapšeš ih po ramenu.

Šta misliš, što su isforsirali Tita umesto Dražu?
Imaš li još neki primer tolike izgibanije na okupiranoj teritoriji u Evropi kao što je bila u Jugoslaviji?
Nemaš!
Ni u Francuskoj, ni u Belgiji, ni u Holandiji, ni u Čehoslovačkoj...
Zašto?
Jer nije bilo bravara sa kompleksom vojskovođe, a pokrete otpora su vodili oficiri koji su znali kad se šta i koliko može, a da će rat da završe Sovjeti, Amerikanci i Britanci, kao što su ga oni i završili.
A onda se na Balkanu pojavi grupa korisnih idiota koja srlja kao neosoljena stoka i ovi kažu - Bingo!
Daj budalama oružje, tapši ih po ramenu, neka prave pometnju, posle im daj i vlast, šta te boli kurac nećeš ti tamo živeti...

gedza.73 gedza.73 20:13 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

prigodan citat iz knjige Homo postcommunisticus

Svaka tranzicija iz totalitarnog društva u demokratiju je dug i najčešće mukotrpan proces. To pokazuje iskustvo postkolonijalne Afrike, to pokazuje i iskustvo postkomunističkih zemalja. Treba menjati ne samo društvena pravila i institucije, već i vrednosne sisteme i navike. Čovek odgajan u komunističkom sistemu odnegovan je da je najvažnije da dobije posao, a da posle nije više važno da li i kako na tom poslu radi, odnegovan je u pasivnoj poziciji u kojoj se sve dobija – plata, stan, krediti – i nema naviku da treba da zarađuje, da aktivno prilazi svojoj sudbini.

što je vrlo slično nekim stavovima Zorana Đinđića.
p.s.
Ovde su postavljali lika koji tvrdi da je država dužna da svakog zaposli kako bi bi taj postao samosvesni, samoupravni pojedinac i istovremeno su se isti bunili kad su ih ti 'samosvesni pojedinci' iz državnog Javnog preduzeća jebali u zdrav mozak tražeći najbolju i najeftiniju ponudu privatne firme. Šizofrenija
maksa83 maksa83 20:13 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Što se keramičara tiče, koliko znam taj čovek je završio gimnaziju u Kruševcu i ekonomski fakultet u Nišu.

Jeste kur moj.
angie01 angie01 20:14 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

to da jugo socijalizam nije imao baš nikakve veze s sa bivšim SSSSR-om (S.Koreja je ipak poseban slučaj) ne stoji.
da je bio mekši, humaniji (naročito u poznoj fazi), otvoreniji ka zapadu, to je nesporno.


sto se onda foliras, da ne uporedjujes,...ta nakaradna usporedba se provlaci kroz sve blogove i na nju sam reagovala na prethodnoj strani- kako mislis meksi, humaniji, al je ipak imao veze sa komunizmom SSSR- je si li mozda bio tamo, dok je postojala Juga,..ili u Rumuniji, Cehoslovackoj, Istocnoj Nemackoj?..pa da iz prve ruke mozes da uporedis...samo kada se setim prelaska granice kod Berlinskog zida, prodje me jeza, a kamoli na sve ono, kako se u tim zemljama zivelo.


nego, ne znam da l' si uFatio, al najmanje 95% ovdašnjih blogera (onako od oka procjenjeno) ne misli ništa dobro o vladavini SNS-a i AV-a, baš kao ni ti.


pa to nisi bas dobro ukacio- vecina njih se ovde radovala, kada je dobio prosle izbore,...neka te ne zavarava to sto povremeno pljucnu, jer dele iste vrednosti, iste stvari promovisu, skloni su istim metodama,iste targetirajukao neprijatelje,...i ono najvaznije,


samo oni ne misle da rješenje problema treba tražiti u SFRJ mitologiji.


pa oni Yu pominju u kontekstu krivice za devedesete, da bi anulirali aspiracije cetnicko/seseljevske politike, ili kako bih vec nazvala to sranje,..otuda ta konstantna potreba da se svaka hebena tema zatrpava jednim te istim bulaznjenjem,...pitaj izbeglice iz recimo Krajine, ili Sarajeva sta misle o takvim pricama,..ili procitaj u knjizi Drage Kovacevica, ili pogledaj dokumentarac smrt Jugoslavije, ako imas neku dilemu,...a ovi sa druge strane ne traze resenje u mitologiji SFRJ-kako ti suFtilno kazes drzeci stranu ovim prvima-, nego se suprotstavljaju netacnoj interpretaciji veremena u kome smo i svi mi ziveli, pa je utoliko blesaviji ovoliki fajt oko necega za sta jos uvek postoje validni podaci...i zivih svedoka.

i ono na sta nikako da neko odgovori-pa ko sada Srbiji smeta da bude uredjena zemlja, ako se tvrdi da joj je pre smatala YU,..kako sada posle 25 godina posto su se "trazeni uslovi ispunili" u Srbiji nikada gore po apsolutno svim parametrima.


obaska sto je ovo konstsntno grupno naskakanje na Filipa bas mizerno, cak mu se besramno ucitava da zloupotrebljava tudju tragediju- jer nije odustao od isterivanja istine vezanu za zabasurivanje jedne tragicne smrti, za koju je krivac smutljivo aboliran.
predatortz predatortz 20:16 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

maksa83
Što se keramičara tiče, koliko znam taj čovek je završio gimnaziju u Kruševcu i ekonomski fakultet u Nišu.

Jeste kur moj.


Ja pišem na osnovu javno dostupnih podataka.
Ti očigledno imaš neke druge, meni nisu dostupni.
maksa83 maksa83 20:19 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Ja pišem na osnovu javno dostupnih podataka.

Ne pišeš na osnovu javno dostupnih podataka nego onoga što on tvrdi o sebi, zašto, to samo ti znaš.

A u javno dostupnim podacima njega nema na spisku maturanata te gimnazije.
docsumann docsumann 20:20 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

lično pznajem desetak inžinjera koji su u inostranstvu napravili sjajne karijere.


prvi problem zašto nisu napravili karijere ovde. Drugi zašto ih nije bilo više.


zqšto brkamo teme?

obrazovanje je jedan aspekt, a nefunkcionalnost privrede, koja onemogućava da se tim obrazovanjem izgenerisan intelektualni kapacitet razmahne - posve drugi.

inače ne poznajem ja baš toliko inžinjera. ovi o kojima pričam to je priličan procenat iz kruga ličnih poznanstava.
a zašto se nisu ovdje ostvarili, pa zato što su odmah zaprtili vani po diplomiranju.
ako me pitaš zašto su zaprtili, ne znam. lični snovi, ambicije, štali već.
gedza.73 gedza.73 20:23 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

obrazovanje je jedan aspekt, a nefunkcionalnost privrede,

Jedno je vezano za drugo, jedno razvija drugo. EI Niš nikad nije mogao da bude Filips.
predatortz predatortz 20:25 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

maksa83
Ja pišem na osnovu javno dostupnih podataka.

Ne pišeš na osnovu javno dostupnih podataka nego onoga što on tvrdi o sebi, zašto, to samo ti znaš.

A u javno dostupnim podacima njega nema na spisku maturanata te gimnazije.


E to stvarno ne znam.
Ok, pa to je onda mi nije jasno što neko iz opozicije ne pokrene postupak da se ospore te diplome, kao što su to danas, sa pravom, uradili Siniši Malom.

Konkurs za direktora BIA ima jasne propozicije i tu se 7. stepen stručne spreme podrazumeva.
Ako to čovek nema, napravi se afera koju je lako kapitalizovati.
docsumann docsumann 20:27 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

sto se onda foliras, da ne uporedjujes,...


možda ti je promaklo, no to je replika na jedan drugi komentar,
i nema nikakve veze s našom diskusijom.

da, kad hoću da uporedim, ja uporedim.
kad neću da upoređujem, ne radim to.

simply as that.
predatortz predatortz 20:30 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gedza.73
obrazovanje je jedan aspekt, a nefunkcionalnost privrede,

Jedno je vezano za drugo, jedno razvija drugo. EI Niš nikad nije mogao da bude Filips.


Išao sam, početkom 2000-tih sa ljudima iz Filipsove fabrike koji su hteli da kupe deo EI.
Oduševili su se zatečenom opremom i znanjem radnika.

Onda je to opstruisalo neko lokalno dosovsko govno, koje se na sastanku javno predstavljalo kao "mason koji mnogo toga može da završi" i tražio faktički suvlasništvo.
Ljudi ga kulturno odjebali i otišli u Tursku
docsumann docsumann 20:31 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gedza.73
obrazovanje je jedan aspekt, a nefunkcionalnost privrede,

Jedno je vezano za drugo, jedno razvija drugo. EI Niš nikad nije mogao da bude Filips.


al su naši inžinjeri mogli da se zaposle u Filipsu.
dakle nije problem s kvalitetom obrazovanja, već privrednim sistemom.
maksa83 maksa83 20:34 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

E to stvarno ne znam.
Ok, pa to je onda mi nije jasno što neko iz opozicije ne pokrene postupak da se ospore te diplome, kao što su to danas, sa pravom, uradili Siniši Malom.

Pa besmisleno je, ceo taj njihov gornji ešelon je fejk, a Bata Gašić je nedovoljno eksponiran da bi se trudili da za njega falsifikuju pa bekdejtuju neke papire kao što su Neši Slini naknadno falsifikovali onaj Viši 2 Kurs Stepovanja u Sava Centru.

Fora je da više nikog nije briga ni za šta, oni mogu da proglase crno za belo, dan za noć, i niko ništa neće znati pošto su svi mediji pod njihovom kontrolom. Jedino oko čega su se ljudi iscimali je perspektiva da će zemlju bukvalno najbukvalnije da im pretvore u wasteland.

Ako to čovek nema, napravi se afera koju je lako kapitalizovati.

Ako je nemoguće kapitalizovati na tome što je država sponzorisala uzgoj marihuane na 6 hektara a sada Predsednik i ceo SNS vrh peru tipa koji je formalno vodio tu operaciju, to da li je neki njihov lik stvarno ili lažno kvalifikovan za neko mesto je potpuno efemerno. Mnogo gore stvari od toga se dešavaju.

A Malog nije sjebala opozicija nego ono malo preostalih tela od integriteta na BU.
gedza.73 gedza.73 20:38 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

docsumann
al su naši inžinjeri mogli da se zaposle u Filipsu.
dakle nije problem s kvalitetom obrazovanja

Onda tom logikom može da se kaže da su bili bolji monarhisti jer su radili u Nasi.
Meni se čini da to ima veze sa ličnim sposobnostima pojedinaca. A onda mi se čini da je problem zašto obrazovanje nije radilo da tih pojedinaca ima više.
predatortz
Onda je to opstruisalo neko lokalno dosovsko govno, koje se na sastanku javno predstavljalo kao "mason koji mnogo toga može da završi" i tražio faktički suvlasništvo.

Klasika. Tako je bilo početkom devedesetih sa Crvenom Zastavom.
docsumann docsumann 20:45 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

ne kažem ni da smo po pravilu školovali samo eksperte, nit da su naši inžinjeri bili čudo tehnike, već samo da smo imali dobro/solidno visoko obrazovanje.

i vojne škole



angie01 angie01 20:48 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

možda ti je promaklo,


nije mi promaklo,... prvo uspostavljas dijalog...a posle ide demagogija.


simply as that.

docsumann docsumann 20:50 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

angie01
možda ti je promaklo,


nije mi promaklo,... prvo uspostavljas dijalog...a posle ide demagogija.


simply as that.



važi
gedza.73 gedza.73 20:54 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

već samo da smo imali dobro/solidno visoko obrazovanje.

To da. Ali to je civilizacijska tekovina druge polovine XX veka. Ništa spektakularno u odnosu u na ostatak sveta. Kvaka je što te nauči da pišeš a onda ti ograniči slobodnu volju ili ti zabrani da pišeš šta želiš.
i vojne škole

Doktori i namenska u redu. Ovo ostalo žali bože para.
Da malo skrenem sa trola. Moja majka uvek ima opravdanja za nečije ne baš prihvatljivo ponašanje. Rođena sestra sve tumači kućnim vaspitanjem.
Mene uopšte ne zanima kako je ko vaspitan. Mene zanimaju, grubo rečeno, institucije.

To što Filip and Co. bi istu ovakvu Zagorku Dolovac samo komunističku je najgore moguće rešenje. Čak i ova Zagorka je bolja od te retro komunističke Zagorke.

Mi institucije nismo stvarali u komunizmu. Tu je početak naše nesreće. Ovo su samo mutirane posledice.

angie01 angie01 20:55 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

A Malog nije sjebala opozicija nego ono malo preostalih tela od integriteta na BU.


prvo ga je izgurao na cistinu prof Rasa Karapandza,...posle je valjda neke preostale sa obrazom na BU, ipak bilo sramota da aminuju lazni doktorat- sta ce biti s njima dalje,...verovatno isto sto i sa rektorkom. Cela profesura na BU je slepljena licnim interesima, pa slusa naredjenja-jos od devedesetih...ovo me bas zacudilo.
rodni rodni 21:01 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Filip Mladenović
Evo šta su pisali i govorili o bravaru:

Vinston Čerčil, koji se laskavo izrazio o Titovoj ulozi u otporu prema fašizmu, ”kad je stajao partizanima na čelu, dostojanstven i dominantan”.

De Golov Komitet oslobodilačkog pokreta Francuske, prema citiranom izvodu od 17. maja 1944. godine, obratio se svom narodu: ”U ovim teškim ratnim uslovima, narod Francuske je stekao još jednog iskrenog prijatelja - hrabri narod Jugoslavije, koji se, pod vođstvom legendarnog maršala Tita, borio pune tri godine, ne samo za svoju slobodu, nego i za Francusku”.

O Titu, arhitekti nove Jugoslavije, Džavaharlal Nehru je rekao da u njegove zasluge, bez sumnje, spada i ”stvaranje socijalizma koji se razlikuje od onog u Sovjetskom Savezu”.

Robert Kenedi: ”Predsednik DŽon Kenedi je imao veoma visoko mišljenje o predsedniku Titu i posvetio je veliku pažnju unapređenju prijateljstva između SAD i Jugoslavije”.

Alal im kurac!
I njima i bravaru!
Jebo ga Džavahalval!

docsumann docsumann 21:03 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

rodni
Filip Mladenović
Evo šta su pisali i govorili o bravaru:

Vinston Čerčil, koji se laskavo izrazio o Titovoj ulozi u otporu prema fašizmu, ”kad je stajao partizanima na čelu, dostojanstven i dominantan”.

De Golov Komitet oslobodilačkog pokreta Francuske, prema citiranom izvodu od 17. maja 1944. godine, obratio se svom narodu: ”U ovim teškim ratnim uslovima, narod Francuske je stekao još jednog iskrenog prijatelja - hrabri narod Jugoslavije, koji se, pod vođstvom legendarnog maršala Tita, borio pune tri godine, ne samo za svoju slobodu, nego i za Francusku”.

O Titu, arhitekti nove Jugoslavije, Džavaharlal Nehru je rekao da u njegove zasluge, bez sumnje, spada i ”stvaranje socijalizma koji se razlikuje od onog u Sovjetskom Savezu”.

Robert Kenedi: ”Predsednik DŽon Kenedi je imao veoma visoko mišljenje o predsedniku Titu i posvetio je veliku pažnju unapređenju prijateljstva između SAD i Jugoslavije”.

Alal im kurac!
I njima i bravaru!
Jebo ga Džavahalval!



jebo te riječnik
predatortz predatortz 21:12 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...


A Malog nije sjebala opozicija nego ono malo preostalih tela od integriteta na BU.


Što je najveći crnjak, on je prilično obrazovan čovek i ne znam koji mu je moj taj plagijat trebao u životu.
milisav68 milisav68 22:37 22.12.2021

Re: Nego, domaćine...

angie01
ako se tvrdi da joj je pre smatala YU,..kako sada posle 25 godina posto su se "trazeni uslovi ispunili"

Nisu se ispunili uslovi, jer se Srbija jedina nije odrekla Jugoslavije, i preuzela je sve njene obaveze.
angie01 angie01 01:13 23.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Nisu se ispunili uslovi, jer se Srbija jedina nije odrekla Jugoslavije, i preuzela je sve njene obaveze.


koje SVE obaveze?

Srbija je samostalna drzava, o cemu ti pricas?
dolazel dolazel 04:47 23.12.2021

Re: Nego, domaćine...

Odgovor je u skandinavskom modelu kapitalizma, dakle u socijaldemokratiji.

P.S. Od kako je Komunistička partija pobedila na izborima u Gracu, pažljivo pratim rad nove gradonačelnice drugog grada po veličini u Austriji. Klasične socijaldemokratske mere!


Ono sto si ti zapravo ovde napisao zvuci realno ovako:

Odgovor je u Partizanu, dakle Zvezdi.
P.S. Otkako je Obilic pobedio, pazljivo pratim sta radi trener Obilica. Klasicne mere za trenera kluba u Spaniji


Jel ti sad zvuci normalno i logicno? Mislim da bi prvo trebao da procitas nesto o necemu sto pises a ne da pustis masti na volju kada se radi o ozbiljnim drustvenim temama. Drzi se novinarstva, a batali drustvene nauke, ne razumes ti to najbolje. To ti savetujem u najboljoj nameri.

rodni rodni 08:19 23.12.2021

Re: Nego, domaćine...

docsumann
rodni
Filip Mladenović
Evo šta su pisali i govorili o bravaru:

Vinston Čerčil, koji se laskavo izrazio o Titovoj ulozi u otporu prema fašizmu, ”kad je stajao partizanima na čelu, dostojanstven i dominantan”.

De Golov Komitet oslobodilačkog pokreta Francuske, prema citiranom izvodu od 17. maja 1944. godine, obratio se svom narodu: ”U ovim teškim ratnim uslovima, narod Francuske je stekao još jednog iskrenog prijatelja - hrabri narod Jugoslavije, koji se, pod vođstvom legendarnog maršala Tita, borio pune tri godine, ne samo za svoju slobodu, nego i za Francusku”.

O Titu, arhitekti nove Jugoslavije, Džavaharlal Nehru je rekao da u njegove zasluge, bez sumnje, spada i ”stvaranje socijalizma koji se razlikuje od onog u Sovjetskom Savezu”.

Robert Kenedi: ”Predsednik DŽon Kenedi je imao veoma visoko mišljenje o predsedniku Titu i posvetio je veliku pažnju unapređenju prijateljstva između SAD i Jugoslavije”.

Alal im kurac!
I njima i bravaru!
Jebo ga Džavahalval!



jebo te riječnik

U pravu si!
Ali muka pritera od ovakvih stvari!
Bazmeg!
vcucko vcucko 09:59 23.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gvozden1

sport, muzika, film...moje djetinjstvo

A zamisli tek kako bi sve to bilo da filmovi nisu zabranjivani, da muzikanti nisu bili pod cenzurom, da diskoteke nisu zatvaranje...

Imali bi "Ljubav i modu" u sto kopija

Pa upravo zabrane, cenzura i represija su neiscrpan izvor stvaralačke inspiracije, to je bar nesporno i mnogo puta potvrđeno u praksi.
vcucko vcucko 10:11 23.12.2021

Re: Nego, domaćine...

gedza.73

Crni talas nije nešto što bi moglo da nastane u demokratskim državama.

Uf...

Crni talas je najmanje čačkao sistem. Nego marginu kao takvu, blatnjave sirotinjske kvartove, seljake polutane zalutale u grad, takve stvari. Naravno uz ponekog guzonju koji ih hebe odozgo, to je opšte mesto u svakom sistemu.

Druga je stvar što stvaraoci u bogatijim zemljama imaju šta da izgube pa neće da talasaju takvim temama. U Evropi još nekako, ali ajde seti se i nabroj na prste jedne ruke takve filmove u USA kinematografiji. Plodovi gneva, ali to im je školska lektira i nisu mogli da izbegnu. Koju deceniju kasnije Ponoćni kauboj. Baš imam problem da se setim.

A neće biti da tamo nema te vrste margine.
milisav68 milisav68 19:03 24.12.2021

Re: Nego, domaćine...

vcucko

Crni talas je najmanje čačkao sistem. Nego marginu kao takvu, blatnjave sirotinjske kvartove, seljake polutane zalutale u grad, takve stvari. Naravno uz ponekog guzonju koji ih hebe odozgo, to je opšte mesto u svakom sistemu.

Heh, pa šta je to nego čačkanje sistema u kome je sve lepo, u kome je sve nežno, u kome ljubav caruje :)

I ti filmovi nisu zvanično zabranjivani, nego interno, usmeno.Imaš dokumentarac o tome, zove se - Zabranjeni bez zabrane, nađi ga i pogledaj, da vidiš šta pričaju ljudi o tom vremenu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:44 22.12.2021

Nego, ljudi

u šta pretvorište blog o jednoj pravnoj farsi njenim posledicama a Filipa optužište za to?
Pogledajte komentare i satnicu objave komentara pa vidite šta je ko pisao i ko je blog pretvorio u ideološku tribinu.

mlatisa mlatisa 23:01 22.12.2021

Re: Nego, ljudi

u šta pretvorište blog o jednoj pravnoj farsi njenim posledicama a Filipa optužište za to?
Pogledajte komentare i satnicu objave komentara pa vidite šta je ko pisao i ko je blog pretvorio u ideološku tribinu.


Неко време сам се чудио троловању, али се више не чудим. Постоји закономерност у том понашању. Блог је озбиљно схваћен када је Круголина покренула причу о породилиштима па се то више није могло толерисати (слично Occupy Wall Street). Прво је разјурен а сада се повремено одржава постојеће стање. Питам се да ли је могуће да немају паметнија посла? Вероватно је заливање на Јовањици аутоматско па имају вишка времена.

Уосталом, Асанжа треба ослободити!

predatortz predatortz 23:16 22.12.2021

Re: Nego, ljudi

Блог је озбиљно схваћен


Ko nas ovde ozbiljno shvati, taj nije normalan!

Mislim da je precenjivanje uticaja ovog mesta zapravo podsvesna želja nekih ljudi da daju sebi značaj koji nemaju.

Istina je da smo mi benigna ekipa dokonih ljudi koji robuju navici posećivanja ovog mesta.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:23 22.12.2021

Re: Nego, ljudi

Sako mjesto je onakvo kakvim ga naprave njegovi korisnici.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:36 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...
maksa83 maksa83 03:45 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Pogledajte komentare i satnicu objave komentara pa vidite šta je ko pisao i ko je blog pretvorio u ideološku tribinu.


rodni rodni 08:25 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

maksa83
Pogledajte komentare i satnicu objave komentara pa vidite šta je ko pisao i ko je blog pretvorio u ideološku tribinu.



Mislim da tebi ne bi bio problem da na makini sa M1 Max (ili Pro, nisam zapamtio), na drugoj sličici izmeniš, pa da stoji ... Draža je bio borac za slobodu!
A za treću sličicu će komunjare da ispišu šta smatraju.
docsumann docsumann 08:33 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Filip Mladenović
Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...


poštujem

inače, ne vidim kakav je problem što je dikusija otišla u pravcu u kojem je već otišla.
pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.

čak mislim i da je diskusija (ako izuzmemo čarlijevo napušavačko podvriskivanje) bila sasvim pristojna za standarde ovog bloga, nažalost.

sad što se po nekim pitanjima stvorio takav odnos stavova, bože moj, sve su to legitimni slučajevi pluralizma mišljenja.
lično mislim da je Filip u nekim momentim jednostavno branio nemoguće.
politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.
previđanje takve očiglednosti moguće je samo kod ideološki zasljepljenih ljudi.
predatortz predatortz 08:46 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.


Ma, pusti EU, nije EU nekakav zlatni standard, merilo za ispravnost bilo čega.

Taj sistem je nespojiv sa elementarnim, bazičnim, ljudskim slobodama i pravima i kršio ih je manje više sva - od prava na život u prvim godinama tog sistema, preko prava na slobodu govora, političkog organizovanja, prava da biraš i budeš biran, pa do prava na rad jer u tom sistemu nisi imao pravo da pokreneš legalan i ozbiljan vlastiti biznis. Mogao si, doduše, da budeš sitni zanatlija, a i tada su ti iza leđa govorkali "privatnik" izrečeno tonom kao da si gubavac.

Kome sve to nedostaje, taj definitivno nije normalan!
docsumann docsumann 08:53 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Ma, pusti EU, nije EU nekakav zlatni standard, merilo za ispravnost bilo čega.


a gdje sam ja to rekao?

samo primjećujem da su ta dva vrijednosna sistema (koncepta) koja Filip promoviše nespojivi jedan s drugim.

a ono što mi treba primarno da usvojimo od EU su: poštovanje prava, samo pravo (zakoni) i standardi za njihovo sprovođenje i kontrolisanje.
predatortz predatortz 08:59 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


a gdje sam ja to rekao?


Nisi, što se odmah brecaš?!

Nego, načelno govorim. Jer, EU se često uzima za nekakav "zlatni standard", ideal kojem treba težiti. A tamo ima govana za koje smo mi, uz sve svoje mane, teški amateri.
gvozden1 gvozden1 09:06 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


Ma, pusti EU, nije EU nekakav zlatni standard, merilo za ispravnost bilo čega.

Sigurno nije, ali ovo kad ljudi hvale diktaturu i istovremeno su vatreni zagovornici EU, ljudskih prava, slobode, demokratije je stvarno šizofreno.

Te vrednosti se tako jasno isključuju da je nemoguće ne videti, a opet ima takvih šizofrenika.

Filip je samo jedan od tih, možda najtransparentniji zbog parolašenja, ali sigurno nije jedini.

Da li je u pitanju baš tolika ograničenost da ne vide ni očigledno, ili neka korist (kafa u Dubrovniku, tapšanje po leđima u Sarajevu, neki poziv na sving žurku.....) ostaje da se nagađa.

O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.
docsumann docsumann 09:06 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Taj sistem je nespojiv sa elementarnim, bazičnim, ljudskim slobodama i pravima i kršio ih je manje više sva - od prava na život u prvim godinama tog sistema, preko prava na slobodu govora, političkog organizovanja, prava da biraš i budeš biran, pa do prava na rad jer u tom sistemu nisi imao pravo da pokreneš legalan i ozbiljan vlastiti biznis. Mogao si, doduše, da budeš sitni zanatlija, a i tada su ti iza leđa govorkali "privatnik" izrečeno tonom kao da si gubavac.


znaš što je tu zanimljivo?
da većini to nije smetalo. sad da l je većina bila lobotomirana, hipnotisana, obmanuta, indoktrinirana, potkupljena ... vjerovatno je bilo od svega po malo. no u konačnici imao si većinski lojalno stanovništvo koje JESTE voljelo velikog vođu.
većina stanovništva nije bila zainteresovana da se politički angažuje, da diže glas. ona je zadovoljan sa svojim malim, obično i malograđanskim životima, ne želi da pokreće privatni biznis i ulazi u egzistencijalni rizik.

masi odgovara socijalna sigurnost na uštrb luksuza, posebno ako vide da tako živi većina (što smo već spominjali - ljude više štipa relativno siromaštvo (kad ima manje od komšije) nego apsolutno siromaštvo, kad su svi oko njega siromašni kao i on).

nije jugonostalgija kod mnogih starijih ljudi prisutna tek tako.
pgotovo kad uporede osjećaj sigurnosti i bezbjednosti koji su imali onda (ako ne talasaju, naravno ) i današnjih turbulentnih vremena.
kapitalizam i demokratija definitivno nisu ispali ono što su očekivali. ako su išta i očekivali onda kad su po trgovima vikali Bando Crvena!
docsumann docsumann 09:08 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.


mislio sam da je to očigledno

gvozden1 gvozden1 09:11 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.


mislio sam da je to očigledno


Ma ovom Bosancu to mora da se prevede :)
gvozden1 gvozden1 09:14 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


znaš što je tu zanimljivo?
da većini to nije smetalo.

To je samo još jedan dokaz da je po sredi bila klasična diktatura, jer ljubav prema vođi je odlika svih diktatura.

predatortz predatortz 09:19 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


nije jugonostalgija kod mnogih starijih ljudi prisutna tek tako.


Svaka nostalgija tog tipa je žal za mladošću. A mladost je, sem u ekstremnim slučajevima (bolesti, teških nevolja, hendikepa, porodičnih tragedija...) uvek lepa.
Jbga, ja sam svoju proveo po rovovima i u šumi, pa mi lepo i to kad se setim.

I baš nešto jutros stružem led sa šajbni, stavio kapu i rukavice i kontam kako ću u hladno auto dok se motor ne ugreje, setim se zime na Treskavici, -20 napolju u bajti daj bože da je više od +5, pa se nasmejah.

Pita žena što se smejem.
Ništa - rekoh.
docsumann docsumann 09:20 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz

a gdje sam ja to rekao?


Nisi, što se odmah brecaš?!

Nego, načelno govorim. Jer, EU se često uzima za nekakav "zlatni standard", ideal kojem treba težiti. A tamo ima govana za koje smo mi, uz sve svoje mane, teški amateri.


a svuda ih ima. ništa novo pod šajkačom nebeskom.

EU ima ogroman birokratski aparat koji se, baš kao i birokratija u socijalizmu, vremenom sve više otuđuje od svrhe svog postojanja.
ljudi su kvarljiva roba. od samog sistema (sredine) zavisi da l će se kvariti brže ili sporije.
demonopolizovani sistemi, sa višim stepenom kontrole, otežavaju kvarenje ljudi.
sistem kakav promoviše i uspostavlja SNS pogoduje masovnom kvarenju ljudi.


produženim trajanjem jednog ili drugog stanja stvara se društvena kultura
predatortz predatortz 09:20 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
docsumann
O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.


mislio sam da je to očigledno


Ma ovom Bosancu to mora da se prevede :)


Pusti ti to! Otkako smo Srbiju prepustili Srbijancima, ode sve u tri lepe materine!
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:24 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann

pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.


maksa83 je napisao 09:06 21.12.2021
kaže naš drug V. - "jedini razlog što nešto imaš je zato što to još uvek neko od Njih nije poželeo".

Filip Mladenović je to potvrdio 10:46 21.12.2021
Upravo je tako u Srbiji: JEDINI RAZLOG ŠTO JOŠ UVEK NEŠTO IMAMO JE ZATO ŠTO TO DO SADA NEKO OD NJIH NIJE POŽELEO!


Poslije toga su krenule lekcije o moralu, unucima koji peru đedovske obraze...
Nemam ja ništa protiv diskusije i vjerovatno je do mene što očekujem drugačiji nivo diskusije, a on je takav kakav jest.





gvozden1 gvozden1 09:28 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz
gvozden1
docsumann
O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.


mislio sam da je to očigledno


Ma ovom Bosancu to mora da se prevede :)


Pusti ti to! Otkako smo Srbiju prepustili Srbijancima, ode sve u tri lepe materine!

Ma niste nama, ovi Doksovi su joj ebali majku, ovi sa Dedinja i Vračara.

Kad vratimo prestonicu u Kragujevac, ili još bolje u Topolu, e onda će se Šumadinci pitati, i videćeš blagostanja :)
docsumann docsumann 09:45 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

kamilo_emericki
docsumann

pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.


maksa83 je napisao 09:06 21.12.2021
kaže naš drug V. - "jedini razlog što nešto imaš je zato što to još uvek neko od Njih nije poželeo".

Filip Mladenović je to potvrdio 10:46 21.12.2021
Upravo je tako u Srbiji: JEDINI RAZLOG ŠTO JOŠ UVEK NEŠTO IMAMO JE ZATO ŠTO TO DO SADA NEKO OD NJIH NIJE POŽELEO!


Poslije toga su krenule lekcije o moralu, unucima koji peru đedovske obraze...
Nemam ja ništa protiv diskusije i vjerovatno je do mene što očekujem drugačiji nivo diskusije, a on je takav kakav jest.



sad bacih pogled.
da, u pravu si što se hronologije tiče.
al ipak cijenim da je ključno bilo to što je Filip eksplicitno (i prvi) u igru uveo Tita i prosperitet Srbije pod njegoovm vlašću.

ja čak smatram da on to namjerno radi.
ko bi inače spominjao Tita po blogu i zašto bi uopšte to radio na izmaku 2021? tako da možda prije stoji da je on navukao nas na tu poljanu, nego što smo mi izgurali njega.

predatortz predatortz 09:47 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

unucima koji peru đedovske obraze...


Ovo ti je ružno, jako ružno zemljače.

Niko ovde ne pere ničije obraze, sem vas koji veličate zločine vaših dedova i pride tražite da se to poštuje.
I normalno vam je da se o tim zločinima ćuti. Vi ste nešto poput haške pravde, selektivni i veoma nepošteni.
docsumann docsumann 09:49 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
predatortz
gvozden1
docsumann
O toj očiglednosti i ignorisanju nje Doks, čini mi se, priča.


mislio sam da je to očigledno


Ma ovom Bosancu to mora da se prevede :)


Pusti ti to! Otkako smo Srbiju prepustili Srbijancima, ode sve u tri lepe materine!

Ma niste nama, ovi Doksovi su joj ebali majku, ovi sa Dedinja i Vračara.

Kad vratimo prestonicu u Kragujevac, ili još bolje u Topolu, e onda će se Šumadinci pitati, i videćeš blagostanja :)


nevezano, al pade mi na pamet - blagosranje
maksa83 maksa83 09:54 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Mislim da tebi ne bi bio problem da na makini sa M1 Max (ili Pro, nisam zapamtio), na drugoj sličici izmeniš, pa da stoji ... Draža je bio borac za slobodu!

Mislim da ni tebi ne bi bio problem da na makini sa proizvoljnim Intel/AMD procesorom srednje generacije to uradiš, cela stvar na sreću nije uopšte hardverski zahtevna.
docsumann docsumann 10:03 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1

znaš što je tu zanimljivo?
da većini to nije smetalo.

To je samo još jedan dokaz da je po sredi bila klasična diktatura, jer ljubav prema vođi je odlika svih diktatura.



polako, polako.

bilo je naravno te padavičarske oduševljenosti, idolopoklonstva, napumpavanja kulta ličnosti do pucanja, al ga je gomila naroda podržavala s potenciometrom oduševljenosti odvrnutim na 50-60%
nisu padali u nesvjest al su simpatisali i podržavali sistem i vođu.

cijenim da se ljudi tada nisu mnogo pačali u unutrašnju politiku (pogotovo ne ovako javno kao što mi činimo), zavbavljali su se prevashodno međunarodnom - bliski istok (nema frke nema rata bez Jasera Arafata), hladni rat, nesvrstani...

svakako da je bilo disidenata, i opozicionara, bilo ih je i u mojoj porodici, al oni su funkcionisali daleko od očiju javnosti, u nekim društvenim nišama akustično dobro izolovanim ( a vjerovatno i ozvučenim) od ostatka društva.

rodni rodni 10:19 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

maksa83
Mislim da tebi ne bi bio problem da na makini sa M1 Max (ili Pro, nisam zapamtio), na drugoj sličici izmeniš, pa da stoji ... Draža je bio borac za slobodu!

Mislim da ni tebi ne bi bio problem da na makini sa proizvoljnim Intel/AMD procesorom srednje generacije to uradiš, cela stvar na sreću nije uopšte hardverski zahtevna.

Normalno!
Nego sam mislio da uposliš na M1 Maxa onih 10 ili 20 jezgara (ne znam tačno, ali mi se ne guugla) za korisnu stvar.
Mada znam da nije potreban toliki hardverski resurs.
Inače, sada sam se setio, setivši se tvojih pica uputstava, da bih mogao mojoj ženi, koja je dodatno moj referent za ishranu i sanitetske poslove, da za sutrašnji zajutrak (da li tako kažu braća Hrvati) napravi picu sa čim god hoće - jer slanine uvek ima, a juče je kupila i cca kilo maslinki.
rodni rodni 10:25 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
gvozden1

znaš što je tu zanimljivo?
da većini to nije smetalo.

To je samo još jedan dokaz da je po sredi bila klasična diktatura, jer ljubav prema vođi je odlika svih diktatura.



polako, polako.

bilo je naravno te padavičarske oduševljenosti, idolopoklonstva, napumpavanja kulta ličnosti do pucanja, al ga je gomila naroda podržavala s potenciometrom oduševljenosti odvrnutim na 50-60%
nisu padali u nesvjest al su simpatisali i podržavali sistem i vođu.

cijenim da se ljudi tada nisu mnogo pačali u unutrašnju politiku (pogotovo ne ovako javno kao što mi činimo), zavbavljali su se prevashodno međunarodnom - bliski istok (nema frke nema rata bez Jasera Arafata), hladni rat, nesvrstani...

svakako da je bilo disidenata, i opozicionara, bilo ih je i u mojoj porodici, al oni su funkcionisali daleko od očiju javnosti, u nekim društvenim nišama akustično dobro izolovanim ( a vjerovatno i ozvučenim) od ostatka društva.


Negde iznad si pominjao moje skvičanje ili tako nekako!?
Što se tiče odvrnutosti potenciometra oduševljenosti za dragoga (im) druga Titu, stvar je trivijalna.
I razočaravajuća za titiće.
Jer je pored onolike indoktrinacije (potenciometar do kraja) pravo čudo da nivo oduševljenosti nije bio i svih 100 procenata.
U svakom slučaju, Jugoslavija je krepala, braća Slovenci i Hrvati (hvala dragom Bogu) neće ni da čuju za ikakvu Jugoslaviju, još samo da se mi Srbi kurtališemo tih suludih ideja - i da počnemo da živimo kao sav normalan svet.
rodni rodni 10:26 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

kamilo_emericki
docsumann

pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.


maksa83 je napisao 09:06 21.12.2021
kaže naš drug V. - "jedini razlog što nešto imaš je zato što to još uvek neko od Njih nije poželeo".

Filip Mladenović je to potvrdio 10:46 21.12.2021
Upravo je tako u Srbiji: JEDINI RAZLOG ŠTO JOŠ UVEK NEŠTO IMAMO JE ZATO ŠTO TO DO SADA NEKO OD NJIH NIJE POŽELEO!


Poslije toga su krenule lekcije o moralu, unucima koji peru đedovske obraze...
Nemam ja ništa protiv diskusije i vjerovatno je do mene što očekujem drugačiji nivo diskusije, a on je takav kakav jest.



Kakav ti nivo diskusije očekuješ?
docsumann docsumann 10:31 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Negde iznad si pominjao moje skvičanje ili tako nekako!?


podvriskivanje & napušavanje‚


EDIT: inače Mailata nije pozvan na Pro Bowl. nema veze, dogodine je siguran učesnik.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:48 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

predatortz
unucima koji peru đedovske obraze...


Ovo ti je ružno, jako ružno zemljače.



Već sam ti jednom napisao da ja razumijem tvoja osjećanja prema tvom đedu i da o tome ne želim, a nemam ni pravo raspravljati. Moje istorijsko znanje je vrlo oskudno i uglavnom ograničeno na uzak geografski prostor pa i ako napravim koji komentar na te istorijske teme to budu uglavnom reakcije na neke, po mom mišljenju, nelogične tvrdnje.
Sve ovo za razliku od tebe koji si tvrdio da su partizani turirali tenkove oko Jasenovca dok su im ustaše klale najbliže u tom istom Jasenovcu. I nisi ponudio nikakve dokaze za to.
Nisam mislio ali na tvoju prozivku, zaronih u septičku rupu od komentara da potražim komentar zbog kojeg sam spomenuo unuke koji peru đedovske obraze.
Ovo je komentar zbog kojeg sam spomenuo unuke, bez ikakvog određenja čiji su to unuci:

ovaj momenat je dobar šlagvort da se oslika delikatnost psihološke situacije suočavanja sa zločinima svojih (ideologije, naroda, porodice).

šta misliš koja će biti refleksan reakcija ovog drugog dečaka?
naravno, poricaće, hvataće se za priče koju je o svom đedu slušao u porodičnom krugu, i koje su ga po pravilu predstavljale u dobrom svijetlu.

nije lako prihvatiiti da je i tvoj narod činio zločine, da je neko od tvoje porodice ogrezao u zločinu i nepravdi, da je ideologija koju tvoja porodica tradicionalno simpatiše zastranila u zločinima i represiji...to su ozbiljni pishološki lomovi i razumljivo je zašto ljudi pružaju tako snažan, iracionalan otpor prihvatanju činjenica.
one im izmiču tlo pod nogam i ostavljaju ih bez oslonca, same u vazduhu, baš kao u crtaćima



nije ni meni bilo lako da prihvatim da se moj prađed nije baš istakao čojstvom u gušenju božićne pobune u CG, te da bjelaši nisu bili samo vitezovi & vilenjaci, a zelenaši orci.

no, takvi lomovi koliko god su traumatični, na duže staze su blagotvorni.
nakon njih trezvenije i neopterećenije sagledavaš stvari.
nemaš više onaj instiktivni poriv da braniš neodbranjive stavove samo zato da što navedene činjenice ne predstavljaju našu stvar u najboljem svijetlu.

Što si se ti našao prozvan to vidi sa sobom, ja te nisam, ni sada a neću ni ubuduće prozivati zbog tvog đeda.
predatortz predatortz 10:54 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Što si se ti našao prozvan to vidi sa sobom, ja te nisam, ni sada a neću ni ubuduće prozivati zbog tvog đeda.


Možeš, kad ti god je volja.
Ja uvek hoću one koji su ubijali bez suda nakon rata, otimali kuće i okućnice, tukli i zatvarali onog ko nije imao da da "za otkup", zatvarali za reč, imali logor za ljude koji nemaju nikakvu krivicu, one koji su nad pobijenim ljudima pravili stadione da bi se nad njihovim kostima igralo...

To je zlo! Zlo se braniti ne sme, zlo se pravdati dobrim namerama ne može.

Ono što kaže "samo ja sam u pravu, ostali kuš", "ko ne voli petokraku nek'sam sebi kopa raku", takođe je zlo.

To zlo stanuje u glavama mnogih od vas i bilo bi vaše privatno ludilo da na dno ne vuče moju decu.
Protiv tog zla ću se uvek boriti i rečima i delima.


rodni rodni 10:55 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Negde iznad si pominjao moje skvičanje ili tako nekako!?


podvriskivanje & napušavanje‚


EDIT: inače Mailata nije pozvan na Super Bowl. nema veze, dogodine je siguran učesnik.


Eeeee, pa stvaaaarno!
rodni rodni 11:02 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

kamilo_emericki

...

nije lako prihvatiiti da je i tvoj narod činio zločine, da je neko od tvoje porodice ogrezao u zločinu i nepravdi, da je ideologija koju tvoja porodica tradicionalno simpatiše zastranila u zločinima i represiji...to su ozbiljni pishološki lomovi i razumljivo je zašto ljudi pružaju tako snažan, iracionalan otpor prihvatanju činjenica.
one im izmiču tlo pod nogam i ostavljaju ih bez oslonca, same u vazduhu, baš kao u crtaćima

...

Ko kaže da je lako!?
Ali Srbima poprilično na kitonijus idu svi oni (bili Srbi ili neSrbi) koji drže pridike Srbima o 'zločinima Srba', a da su njihovi (bili Srbi ili neSrbi) činili gigantske zločine.
A posebno im je delikatno kada ih (Srbe) 'marva' ponižava čineći paralele između ustaša i četnika.
Jer - sa ustašama ne može, u modernijoj istoriji, ništa da se poredi.
Prema tome, znaju Srbi mnogo bolje od drugih šta su njihovi činili.
Ali, Srbi su, konačno, osvojili (sebi) pravo i da pitaju ... 'čekaj, čekaj, da li si ti to rekao da ste nas malo klali'?
Ne odnosi se ovo poslednje na tebe.
gvozden1 gvozden1 11:18 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


polako, polako.

bilo je naravno te padavičarske oduševljenosti, idolopoklonstva, napumpavanja kulta ličnosti do pucanja, al ga je gomila naroda podržavala s potenciometrom oduševljenosti odvrnutim na 50-60%

Preblag si, i ne baš objektivan.

Da se radi o tipičnom idilopoklonstvu, tj diktaturi vođe, pokazuje smrt vođe.

Masovna uplakanost, zaklinjanje na neskretanje s puta, pevanje oda vođi i po svadbama i kafančugama, sve to pokazuje da je potenciometar bio odvrnut značajno preko pola, dovoljno da se otkloni svaka sumnja da se o diktatoru radi.

Ne menja tu stvar postojanje pojedinaca, porodica, ili nekih uskih krugova koji su drugačije mislili.
Takvi jesu postojali, ali daleko od toga da su takvi bojili društvo, boja tog perioda, društva, vlasti je čista, nesumnjiva diktatura.



gedza.73 gedza.73 11:21 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
sad da l je većina bila lobotomirana, hipnotisana, obmanuta, indoktrinirana, potkupljena ... vjerovatno je bilo od svega po malo. no u konačnici imao si većinski lojalno stanovništvo koje JESTE voljelo velikog vođu.

većina stanovništva nije bila zainteresovana da se politički angažuje, da diže glas. ona je zadovoljan sa svojim malim, obično i malograđanskim životima, ne želi da pokreće privatni biznis i ulazi u egzistencijalni rizik.

Što znači da danas nema problema.

nije jugonostalgija kod mnogih starijih ljudi prisutna tek tako.
pgotovo kad upored osjećaj sigurnosti i bezbjednosti koji su imali onda (ako ne talasaju, naravno ) i današnjih turbulentnih vremena

Čini mi se da sam već pisao o jednom istraživanju sa početka devedesetih. Ispitanicima su postavljanja pitanja da li su za kažnjavanje nerada, za nagrađivanje po učinku, za tržišnu ekonomiju i ogromna većina se izjašnjavala potvrdno.
Istovremeno isti ispitanici su imali negativan stav o kapitalizmu uglavnom koristeči tadašnji zvanični ideološki pogled na kapitalizam.

To je tačno ono na čemu je Milošević dobio izbore (Filipov 'skandinavski socijalistički kapitalizam sa ljudskim likom') kada je obećavao švedski standard u srpskom komunističkom uređenju. Ne menjamo ništa (doživotni posao na kome se ne radi, nema odgovornosti, država ti pokloni stan, besplatno ti je sve a imaš novca da se ponašaš kao milijarder iz Nice) samo povećavamo plate kao što su u Nemačkoj, Švajcarskoj, Norveškoj.... Pa je ljudima trebalo deset godina da im dođe iz dupeta u glavu nadajući se kako će sa promenama to isto da se ostvari samo što će im umesto Miloševića EU dati novac za lagodan život. Pa onda opet krug razočarenja i razdvajanje u dve kolone, podjednako pogubne. jedna koja bi da se vrati nazad, druga koja bi da se učlani u Partiju i da joj partija omogući lagodan život bez preterane upotrebe mozga (u čemu se poklapa sa ovom prvom 'retrogradnom' grupom)

A kad se već pominje Jugosalvija nesporno da su dve Jugoslavije vodili dva vladara. Jedan kralj i jedan drug. Za kralja se vezuje
'Čuvajte mi Jugosalviju' za druga 'I Posle Tita Tito'.

Za koju od te dve države je više vezano


vrabac_onaj vrabac_onaj 11:28 23.12.2021

Re: Nego, ljudi


a na makini sa M1 Max (ili Pro, nisam zapamtio)


@Maksa

Gos'n Makso, jel si probao da na M1 Pro nakacis dva eksterna monitora?
gedza.73 gedza.73 11:30 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

gvozden1
Te vrednosti se tako jasno isključuju da je nemoguće ne videti, a opet ima takvih šizofrenika.

Svako sa ovih prostora je imao veću institucionalnu zaštitu u bilo kojoj evropskoj zemlji (isključeni sovjetski sateliti) nego u SFRJ u istom periodu.

Što se tiče Filipovog bloga, a i ove diskusije (koja nema veze sa ČiP nego sa vrednostima normalno uređene demokratske države i slobodama), mnogo toga pokazuje Razvojni put Željka Mitrovića. On je tu gde jeste zahvaljujući ljudima koji su bili pripadnici Komunističke partije. A ti ljudi su imali svu moć zahvaljujući jednopartijskom komunističkom sistemu. Uzrok i posledica.
ali sigurno nije jedini.

kako bi rek'o Pikac 'de brate jedini. Nebojša Milikić je meni idol. Filip je za njega zlato.

maksa83 maksa83 11:38 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Gos'n Makso, jel si probao da na M1 Pro nakacis dva eksterna monitora?

Meni ovaj Max u zdravlju i veselju radi na dva LG 4K HDR monitora.

M1 Pro podržava do dva eksterna 6K (6K!) monitora na 60Hz, M1 Max podržava tri eksterna 6K monitora + još jedan 4K.

Edit: Zapravo sad vidim da LG ove monitore deklariše kao 5K (5120x2880) al toeto.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:02 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

docsumann
Filip Mladenović
Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...


poštujem

inače, ne vidim kakav je problem što je dikusija otišla u pravcu u kojem je već otišla.
pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.

čak mislim i da je diskusija (ako izuzmemo čarlijevo napušavačko podvriskivanje) bila sasvim pristojna za standarde ovog bloga, nažalost.

sad što se po nekim pitanjima stvorio takav odnos stavova, bože moj, sve su to legitimni slučajevi pluralizma mišljenja.
lično mislim da je Filip u nekim momentim jednostavno branio nemoguće.
politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.
previđanje takve očiglednosti moguće je samo kod ideološki zasljepljenih ljudi.


Ne, nego sam branio sve dobre stvari Titovog režima.

Dakle, nisam se sa njim obračunavao staljinistički, tipa ništa nije valjalo, nego sam branio dobre stvari.

Pa kad bi moj brat i ja videli jadransko more da nije bilo djačkih i radničkih odmarališta, od slovenačkog do crnogorskog primorja!?
rodni rodni 12:02 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

maksa83
Gos'n Makso, jel si probao da na M1 Pro nakacis dva eksterna monitora?

Meni ovaj Max u zdravlju i veselju radi na dva LG 4K HDR monitora.

M1 Pro podržava do dva eksterna 6K (6K!) monitora na 60Hz, M1 Max podržava tri eksterna 6K monitora + još jedan 4K.

Edit: Zapravo sad vidim da LG ove monitore deklariše kao 5K (5120x2880) al toeto.

Blago tebi, ti možeš Simpsonove da gledaš kao čovek.
rodni rodni 12:05 23.12.2021

Re: Nego, ljudi

Filip Mladenović
docsumann
Filip Mladenović
Bilo kako bilo, svaka razmena mišljenja, dijalog, polemika... su dobrodošli, u kafani, u stanu, u biblioteci, u Medija centru, Dorćol placu, TV ili radijskom studiju, društvenim mrežama...


poštujem

inače, ne vidim kakav je problem što je dikusija otišla u pravcu u kojem je već otišla.
pa sam domaćin je prvi potegao za paralelama Srbija - SFRJ.

čak mislim i da je diskusija (ako izuzmemo čarlijevo napušavačko podvriskivanje) bila sasvim pristojna za standarde ovog bloga, nažalost.

sad što se po nekim pitanjima stvorio takav odnos stavova, bože moj, sve su to legitimni slučajevi pluralizma mišljenja.
lično mislim da je Filip u nekim momentim jednostavno branio nemoguće.
politički sistem SFRJ, jednopartizam sa doživotnim vladarom nespojiv je sa idejom i vrijednostima EU.
previđanje takve očiglednosti moguće je samo kod ideološki zasljepljenih ljudi.


Ne, nego sam branio sve dobre stvari Titovog režima.

Dakle, nisam se sa njim obračunavao staljinistički, tipa ništa nije valjalo, nego sam branio dobre stvari.

Pa kad bi moj brat i ja videli jadransko more da nije bilo djačkih i radničkih odmarališta, od slovenačkog do crnogorskog primorja!?

Jeste!
Samo su u zemljama sa Titom na čelu deca viđala more.
Ooooo, bazmeg!
Ima li kraja glupostima?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana