Ljubav| Moj grad| Nostalgija

Napolje

angie01 RSS / 17.11.2021. u 19:16

 Klikeri%20srce%20Pixabay.jpg
 
 
 

U “moje vreme” rec napolje je bila najvrednija rec nas klinaca. Iako obicna i u svom znacneju je mogla da pokrije razne stvari, od beznacajnih i mlakih, do dramaticnih i agresivnih u nasoj upotrebi je bila beskrajno velika, magicna i skupa, jer je u sebi nosila citav spektar svakodnevnih teznji i nadanja i oznacavala je sve sto je bilo ko od nas  jedino zeleo i o cemu je mislio od trenutka ustajanja iz kreveta.

To je bilo tako i nije se menjalo time kako je proticao dan, isto je bilo i ponedeljkom, utorkom,… i svim ostalim danima u nedilji, isto  i u januaru, kao i u junu i decembru, nista se nije menjalo promenom vremena i  godisnjih doba.

Nasa, skoro sveta rec u vremenu bezazlenosti  i cednosti, oznacavala je izlazak iz nasih domova i ulazak u rajsku teritoriju, koju je predstvljao spoljni prostor naseg kraja, dvorista, ulice, parkovi, skrivena mesta i budzaci izmedju i oko nasih zgrada i kuca.

Na prvi pogled se moze uciniti da nije neka bogzna kakva stvar u pitanju, ali je za ostvarivanje tog izlaska u zeljeno blazenstvo, bila potrebna dozvola roditelja, za koju su opet bili vezani razni uslovi, svakom od nas iz raznih razloga, cesto vrlo komplikovano ostvarivi, sto je odrzavalo svakodnevnu tenziju pri ostvarivanju cilja- izlaska napolje.

Ono sto je trebalo ispuniti se manje/vise svodilo na zavrsavanje domaceg zadatka, ucenje, pomaganje u nekim kucnim poslovima i obavezama, kako je to vec gde bilo organizovano, sto u vecini slucajeva, iako se radilo o mahom dobroj i poslusnoj deci, nije bas bilo u fokusu, da se tako izrazim.

U mom slucaju, jer sam sa ucenjem i svim ostalim obavezama bila prilicno agilna, a bez streberaja, prosto nije postojala opcija u mojoj kuci da nesto nije u redu na raznim poljima aktivnosti koje sam imala u skoli, oko i van nje, glavni problem je bio da pojedem obrok- sto je u to vreme, za razliku od sada, za mene bio dramatican poduhvat, jer nisam volela da jedem.( Gledamo se neprijateljski onaj cuspajz od kelja u tanjiru i ja, ko najveci neprijatelji evr, nije bilo sanse da ja kasiku sa tim kasatim cudnim zelenilom stavim u usta, a ne da savladam celu porciju).

Skruseno priznajem da sam cesto pribegavala prevarama najgore vrste, iako lepo vaspitana i odgovorna, izmisljala sam razne nacine da predstavim da sam svoj uslov ispunila, kojima ne bih bas mogla da se pohvalim, ali me je samomotivisalo i samopravdalo to sto je suvise velika stvar bila u igri.

Najvise me je blam od secanja na praznjenja tanjira sa ruckom ili vecerom u wc solju, sto nije bilo bas lako izvesti. Trebalo je prvo neprimetno odneti tanjir do klonje, a posle povlacenja vode i uklanjanja tragova akcije, vratiti se bez nezgodnih susreta a sa praznim tanjirom u rukama. Al eto, nekako se to odradjivalo uz prilicnu nelagodu i strah,  koje je ubrzo zamenjivalo euforicno osecanje  osvajanja cilja..

“Idem napolje” je najcesce izgovarana recenica i mogla je naprosto biti snimljena na nekom aparatu na ulaznim vratima, koji bi se aktivirao pritiskom na dugme,… kako bi se samo obogatio onaj ko bi inovirao takvu spravicu.

Svakodnevni scenario je podrzumevao, da se povremeno baci pogled kroz prozor i proveri, da l je neko vec uspeo da osvoji slobodu i onda krene u pregovore sa Nadleznim organom. Naravno, pristajalo se bez pogovora da se obavi sve trazeno. Cesto smo dolazili jedni kod drugih, da asistiramo u otapanju strogosti u dobrovoljnost necijih roditelja. “Tetka Cico, pustite Milicu samo pola sata, necemo dugo, evo tu smo ispred zgrade… i moja mama je rekla da mogu samo malo-ka oglavni adut”…i te fore, a posle bi bilo, Miliceee, dolazi kuci, je smo li rekli samo pola sata.

A onda, izlazak na vrata, najveci dnevni domet, bez obzira sta je sve u tom danu bilo ranije, neki kontrolni-recimo iz mate, odgovaranje kod nastavnice ostrokondje, vezbe u muzickoj, sta god, ti koraci sa druge strane ulaznih vrata doma su bili dnevna pobeda svih prepreka i muka.

I onda-uranjanje u beskraj radostii zadovoljstva.

Mi smo bili ona genercija lako mentalno ometena dobrotom i ljubavlju, nevina i naivna, koja je bila poslusna i skromna i znala za stid i odgovornost i sta je vaspitanje i postovanje . Ono sto je najvaznije, mi smo se voleli.

Ta ljubav je bila cista i iskrena, neiskvarena i podrazumevala je bezuslovnu uzajamnu  podrsku i lojalnost. Sve smo radili zajdeno i sve delili.

Razmenjivali majce, onu jednu iz Londona, svakog dana je nosio ponosno neko drugi, farmerke iz Italije su menjale vlasnika, kako je ko negde treblo da se pokaze, krug biciklom, spust rolsuama, liz sladoleda,  griz tek ispecene krofne, kockica cokolade, menjali smo ploce, knjige, ne mogu da prebrojim koliko “mojijh” naslova  cuci na tudjim policama, al ne marim.

I konacno, u prostoru Napolje, pocinjao je pravi zivot.

Tu je sve bilo nase, nasa klupa, drvo, zbun, kamen, ograda, ulicna macka,…sve.

Igrali bi zmurke, skolice, skakli preko lastisa i naravno igrali  klikere. Imali smo skoro idealno utaban teren u jednom delu  izmedju zgrad i iskopanu rosu tako pravilnu, kao da je bila iscrtana sestarom i tu su se svakodnevno fulali staklenci, plastenc i imetalci. Jednom sam se vratila kuci sa punim dzepovima klikera koji su zveckali pri svakom mom koraku, prasnjavih ruku al ponosnog srca.

Posle nam je tetka Dana iz prizemlja prekopala rosu jedne noci, jer joj je smetala decija galama-I dan dans joj to niko nije oprostio, iako zena vec davno nije medju zivima, a mi svi vec dugo u nekim drugim zivotima u nekim drugim dvoristima, toliko je ta mala rupa u zemlji, iskopana  necijom zaostalom plasticnom decijom lopaticom bila vazna.

Kasnije smo montirali kos na neku banderu koja je tu stajala i igrali neumorno basket u mesovitim timovima, loptom koju smo zajedno kupil od skupljene sice iz uglova postave ispod pocepanih  dzepova. Tu se gubilo i dobijalo, izgaralo na terenu, gurkalo i galamilo, al smo posle, kada padne mrak, zajdno odlazili na Balvan City, kako smo bili krstili naslagne drvene pragove u nekom cosku naseg carstva i tu svirali gitaru i prevali-"When the moon is in the seventh house, and Jupiter aligns with Mars, then peace will guide the planets, and love will steer the stars." Naravno da je onaj sa gitarom bio glavni baja.

Tu su zaiskrile prve simpatije, radjale prve ljubavi, desili se prvi nespretni poljupcii stidljivi zagrljaji, posle bi osvanuli grafiti sa inicajlima ”zaljubljenih” u srcu na nekoj zgradi, na koje smo se mi klinci smejuljili, ne znajuci, da ce uskoro i nasi negde osvanuti.

Jednom smo organizovali nas festival,najozbiljnije moguce, svako je spremio pesmu, otpevao najbolje sto je umeo, pa smo glasali i pobednik je dobio kartonsku medalju na kanapu, nevesto ispisanu rukom. Al ju je ponosno nosio celog dana.

Ponekad smo na nekom skrivenom mestu, jer nam je to bilo zabranjeo, palili vatru, koju smo posle opcinjeni preskakali iz zaleta. Tako sam zaradila svoje prve opekotine na nozi, jer onako mala, nisam dobro procenila doskok, upala nogom u sred plamena, koji mi je zhvatio soknu  i napravio opekotine do mesa. Vise sam se uspanicila od grdnje koja mi je predstojala i zabrane izlaska, nego sto sam brinulao ne bas jednostavnoj povredi i bolu koji sam osecala. I danas imam te oziljke da me podsecaju, kao i fleku na listu od limfnog  klobuka koji se napravio, kada sam ne znajuci da je motor upravo prakiran, prislonila nogu na vreo auspuh, u uobicajenoj pozociji za paljenje. pokusavajuc da startujem pedalu.

Ah, bilo je tu jos raznih ludosti, pentranja po drvecu, ljuljanja na ljuljaskama stojecki bez ruku-kako sam samo mucki aterirala sa potresom mozga kao krajnjim razultatom-spustanje niz padinu na kraju ulice na rolsuama, tako sto te neko prvo zalaufa vukuci te biciklom dok se drzis za paktreger na zadnjem tocku, pa se onda pre nizbrdice pustis- noge bride od brzine, a ti odrzavas balans i ujedno pazis da ne naidje autobus da te pomete sa puta. Srecom, moji nikada nisu saznali za tu opsnu nesmotrenu znaimaciju.

Pa letnja kartanja pod drvetom u slicice za album, zvake i ki-ki bombone u ekipi promenljivog sastava, u odnosu na to, ko trenutno nije bio na moru ili kod babe. Ti odsutni su obavezno slali razlgednice i pisma, izvrljana cveticima, zvezdicama i slicnim kreativnim dodacima, koji su bili prethodnica smajlija na porukama telefona. Eh, tada tvoji drugari nisu bili stalno dostupni, pa su raspusti delovali beskrajno dugo i svi smo nestrpljivo ocekivali trenutak ponovnog okupljanja.

Nista fejsbuk, instagram, selfi, pucenja, sms, viber, sve se desevalo uzivo, zgrljaji, dodiri, prica oci u oci,…zamisli.

 I jos nas nije bilo briga, da l se neko zove  Agim, Davor, Mirsad ili Milan, niti smo primecivali da tu ima neke razlike, koja bi trebala da nas se tice,  odredi prema nosiocu-ime ko ime i svakako im ne gine nadimak, Aki, Daxi, Sadi i Miki i jos da budu srecni sto nije neka zahebancija. Bio neki Dule, ko od brega odvaljen a zvali ga Beba-imao je stariju sestru, pa kada se rodio, ona mu tepala, bebo, bebo i tako ostalo i onda  ide Rambo Dule ulicom i cujes, e Bebo dodji da se igramo-pa gde ces ludje. U stvari ima, to sto smo mi, neuprljani besmislenim ideologijama i mrznjom, zajedno  danju gledali bele paperjaste tragove aviona kako se na nebu ukrstaju, a nocu, kad pokrov potamni, razaznavali sazvezdja.

 

Jedno vreme, valjda pod uticajem filmova, smo se podelili u bande, svaka je imala ime, znak i obelezja i svoje skroviste, pa smo izmisljali neke nase, navodno specijalne tajne i akcije, no to nije dugo trajalo, taman do prvog raspusta i zbijanja redova.

Zime su bile fantazija-jer su naprosto bile takve, da je padao sneg. Sankalo se, klizalo-na uglacanom parcetu leda, grudvalo do izbezumljenja i morktih promrzlih nogu. Posle se kompletna obleka susila na peci u  kuhinji, a noge grejale u lavoru sa toplom vodom,…zvocanje included…al je brate vredelo,…i sutra ce.

A svakako cemo se skupiti u jednom od ulaza, kao uvek kada zahladni i tu brbljati dok nas ne pozovu da se vratimo kuci. Eh, cega su se ti haustori sve naslusali…i  komsije u prizemlju.

I tako, u tom nasem Napolju se vrteo svet, od Robina Huda i strela od kuvane vrbe u tobolcu na ramenu,Vinetua i Kit Krsona, do ozbiljnih prica i poveravanja sa obavezno pogresnim zakljucima, namestanja otpalog lanca na biciklu i vezbanja horok ubacivanja za sutrasnji okrsaj, grickanja semenki na balvanima dok se pored nogu zute  maslaci  iznikli izmedju pukotina na asfaltu.  Smeh i graja i po neke tuge u stalnom vrtlogu, sve dok se jednog dana nije zaustavio nepoznati auto  i odvezao nasu drugaricu u bioskop.

I polako, skoro neprimetno, od razdraganog bucnog roja, otkidala se jedna po jedna tackica i udaljavala se kroz vreme, dok nije postala potpuno nevidljiva.

 

 

DRUGE SE PESME ČUJU

Nešto se desilo

sa našim životom,

i kuda da krenemo sada

kad snovi se gube.

Leteli smo visoko

ali smo pali potom,

i ostali smo tako

zatečeni životom.

Druge se pesme čuju

i svi pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

Nešto se desilo

sa našim životom,

na ljubav ne misli niko.

l kada misll - laže.

Izgubili smo jasnu metu

svi smo nekome krivi,

i divimo se novom svetu

u kome se od ljubavi ne živi.

Druge se pesme čuju

I sve pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

DUŠKO TRIFUNOVIĆ



Komentari (594)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 09:35 24.11.2021

Re: nsarski

angie01
Onda bude jasnije posleratno ponašanje država koje su ih na kraju pobedile. Uključujući Jugoslaviju.


s tom razlikom, sto se u YU obracunavalo sa lokalnim stanovnistvom- starosedeocima.

I u Poljskoj, i u Francuskoj, i u drugim zemljama u kojima su postojala područja u kojima su živeli i Nemci.
freehand freehand 09:36 24.11.2021

Re: I ajd sad

Hvale se što je komunistička indoktrinacija bila usmerena i na decu, i likuju što je bila uspešna.

Zavisii od talenta vodnika stažiste i spremnosti da laže omladinu i mladu vojsku. Ono, počne obuku pa pola sata priča o Bošku Buhi.
bene_geserit bene_geserit 09:41 24.11.2021

Re: I ajd sad

Zanimnjivo je i što se hvale time, a trebalo bi da se stide.
Hvale se što je komunistička indoktrinacija bila usmerena i na decu, i likuju što je bila uspešna.

O da, apsolutno. Ja zaboravih to da kažem, a sa tom mišlju sam počeo da pišem komentar, nego me nešto ukućani ugnjavili.
gvozden1 gvozden1 09:44 24.11.2021

Re: I ajd sad

freehand
Hvale se što je komunistička indoktrinacija bila usmerena i na decu, i likuju što je bila uspešna.

Zavisii od talenta vodnika stažiste i spremnosti da laže omladinu i mladu vojsku. Ono, počne obuku pa pola sata priča o Bošku Buhi.

Ono kad neko stalno priča jedini fazon koji zna i misli da je zabavan.

Kako li sam sebi više nisi dosadan jbt?
freehand freehand 09:56 24.11.2021

Re: I ajd sad

gvozden1
freehand
Hvale se što je komunistička indoktrinacija bila usmerena i na decu, i likuju što je bila uspešna.

Zavisii od talenta vodnika stažiste i spremnosti da laže omladinu i mladu vojsku. Ono, počne obuku pa pola sata priča o Bošku Buhi.

Ono kad neko stalno priča jedini fazon koji zna i misli da je zabavan.

Kako li sam sebi više nisi dosadan jbt?

To guglalo na vikipediji,a?
Neka, neka srećice, kucomaco, curo, dušo mnogo ti znaš.
Gde sam ja udario na erudiciju i elokvenciju lokalnog džibronje, četnika iz ŠRO čija znanja potiču direktno sa Izvora, barona Minhauzena lično...



angie01 angie01 09:56 24.11.2021

Re: nsarski

I u Poljskoj, i u Francuskoj, i u drugim zemljama u kojima su postojala područja u kojima su živeli i Nemci.


mislis u Ceskoj- Sleski Nemci,koji su na podrucja dosli pre Slovena,...posle rata je proterivanje bilo zakonski pokriveno Benesovim dekretom.
freehand freehand 09:59 24.11.2021

Re: nsarski

angie01
I u Poljskoj, i u Francuskoj, i u drugim zemljama u kojima su postojala područja u kojima su živeli i Nemci.


mislis u Ceskoj- Sleski Nemci,koji su na podrucja dosli pre Slovena,...posle rata je proterivanje bilo zakonski pokriveno Benesovim dekretom.

I u Češkoj, da-
vcucko vcucko 10:05 24.11.2021

Re: I ajd sad

bene_geserit
onomad, kao klinci, nikad nismo mogli da nađemo dobrovoljca ni da bude običan fašista

Fenomenološki je interesantno da su isti ti klinci, koji "nisu hteli da budu Švabo" kad su se igrali ispred zgrade, posle otišli u pečalbu u Švabiju ... da im deca budu Švabe.

U Nemačku je prvobitno slao naš SIZ zapošljavanja, po redu i programu. I to stvarni višak ljudstva, nekvalifikovanu i sveže kvalifikovanu radnu snagu. Već VKV-ima se nije isplatilo da idu, bilo im je dobro i ovde. Tako da se ja baš ne bih oslanjao na priču i zaključke u proseku polupismenih ljudi.

Uopšte, taj narativ koji ovde iznosiš mi nije jasan, definitivno.

Znači, Nemci '41. uzmu i otuku komplet jevejsku populaciju Kijeva, ne znam koliko hiljada njih i nabiju ih u zemlju u nekakvom Babjem Jaru. Ja kažem - to je užasno, Nemci moraju da odgovaraju za to. A ti kažeš - pa šta, danas ljudi idu u Nemačku da rade, neka su. Moj tata je bogatiji od tvog tate, uja-ja.

Negde mislim, da si pametniji od toga?
gvozden1 gvozden1 10:10 24.11.2021

Re: nsarski


A ja sve vreme pričam isto: bolje Tita (ili manje loše Tita, kako hoćeš) nego časni srpski grb iz 1SR vezati uz manijakalni Hitlerov režim. I isti braniti do kraja.

Kad si tu, vcucko, hajd pojasni mi ovo.
Ne misliš valjda na četnike?
angie01 angie01 10:12 24.11.2021

Re: I ajd sad

To guglalo na vikipediji,a?
Neka, neka srećice, kucomaco, curo, dušo mnogo ti znaš.

idi stani za sporet,..ako si i zato.
angie01 angie01 10:17 24.11.2021

Re: nsarski

I u Češkoj, da


s tim, sto je u Ceskoj ranije bilo nekog trevenja oko autonomije, koja nije dobijena, sto u Vojvodini nije bio slucaj.
gvozden1 gvozden1 10:24 24.11.2021

Re: I ajd sad

angie01
To guglalo na vikipediji,a?
Neka, neka srećice, kucomaco, curo, dušo mnogo ti znaš.

idi stani za sporet,..ako si i zato.

Ne ako si, jesi, uveren sam.
Samo za to.
Ustvari......
freehand freehand 10:24 24.11.2021

Re: nsarski

angie01
I u Češkoj, da


s tim, sto je u Ceskoj ranije bilo nekog trevenja oko autonomije, koja nije dobijena, sto u Vojvodini nije bio slucaj.

Ni Češka nije imala Princ Ojgen diviziju, kao što ni okupacija nije počela vešanjem desetina nevinih civila kao što se to, na primer, u Pančevu dogodilo.
Mnogo sam puta navodio taj primer, kad ovdašnji domaćini počnu sa pričom kako su Nemci fini i gospoda i nisu dirali civile sem kad ih zli komunisti napadnu.
U pančevu ih aprila '44 nije napao niko nego su se međusobno poubijali pijani slaveći Hitlerov rođendan.
A komunisti su ih napali kasnije, kod Gornjeg Milanovca i to presvučeni u četnike, da čovek ne poveruje da bi sad neki zli jezici četnike optuživali da su bili povod za Šumarice i Kraljevo, a ne ti zli komunisti.
vcucko vcucko 10:25 24.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

A ja sve vreme pričam isto: bolje Tita (ili manje loše Tita, kako hoćeš) nego časni srpski grb iz 1SR vezati uz manijakalni Hitlerov režim. I isti braniti do kraja.

Kad si tu, vcucko, hajd pojasni mi ovo.
Ne misliš valjda na četnike?

Sve je počelo sa Milisavom, koji je izrazio sućut sa zlom sudbom jadnih Nedićevaca. O tome sam pisao sinoć i tu nemam nikakvih dilema.

Četnici su širok i raznolik pojam, u principu svaka grupa je na svojoj planini vodila svoju politiku. Nisam ni previše kvalifikovan da sudim o njima. Verovatno je tu bilo i časnih ljudi i bandita i secikesa. Koji Nemce nisu previše zanimali, ako ih ne diraju.

U široj slici, prilično minorni. Sem onih bandita, koji su se svojski potrudili da u suštini smešan komunistički sistem dobar deo naroda uzme kao prihvatljiv.
freehand freehand 10:30 24.11.2021

Re: nsarski

Verovatno je tu bilo i časnih ljudi i bandita i secikesa. Koji Nemce nisu previše zanimali, ako ih ne diraju.

Sigurno je bilo časnih i česitih ljudi. Al ti su, uglavnom, prešli u partizane i pre nego što im je kralj lično to naredio. Kao što je bilo zveri i koljača. E nad tima se sad nariče kao nad žrtvama komunističkog terora.

Sem onih bandita, koji su se svojski potrudili da u suštini smešan komunistički sistem dobar deo naroda uzme kao prihvatljiv.

Za pobedu komunističkog sistema četničke zasluge nisu male, ali oni su bili samo jedan od derivata truleži države čiji su bili predstavnici na terenu. Ne bi komunisti onakve rezultate na izborima 1920 pravili da su ta država i sistem bili zdravi.
angie01 angie01 10:35 24.11.2021

Re: I ajd sad

Ne ako si, jesi, uveren sam.
Samo za to.
Ustvari......


etotigasad. new age chetnik iz sljivika iz nekog mesta za koje nikada nisam cula, koji ne zna ni sta je medovaca- a to mu je profi resor-koji s arogancijom lupeta sve u 16 na gomilu tema, a sam izmislja kojesta potpuno suludog, vrsi procenu sposobnosti drugih preko ekrana,...dobar...ono, idealan sns kadar.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:44 24.11.2021

Re: nsarski

I u Poljskoj, i u Francuskoj, i u drugim zemljama u kojima su postojala područja u kojima su živeli i Nemci.



Isti slucaj sa Rumunijom, Cehoslovackom, Madjarskom ali i nekomunistickom Holandijom gde su porodice hapsene nocu, prebacivane u logore a imovina im oduzimana. Postojao je u Holandiji i izraz 'neprijateljski subjekti' a odnosio se i na one koji su bili u braku sa Nemcima. Britanci su Nemce iz Palestine deportovali u Australiju - pre toga im oduzeli imovinu. Ukupno preko 14 miliona Nemaca je proterano posle rata.

Naravno da je i ovo tema koja privlaci najrazlicitije tipove. Prirodno njome se bave istoricari, zavicajna udruzenja Nemaca ali i razni desnicari. Procena je da je u ovom posleratnom 'pomeranju' stradalo izmedju 500 hiljada 2 miliona Nemaca. Neki su ubijani, neki umrli u kampovima. Poznat je slucaj nemackih izbeglica sa sovjetskih teritorija u Danskoj gde je po jednoj proceni umrlo vise Nemaca (oko 70% zene i deca) nego sto je Danaca umrlo tokom celog rata. Jedan od uzroka je i to sto je Dansko udruzenje doktora i lokalni ogranak Crvenog krsta doneo odluku da se medicinski ne brine o izbeglicama.

Komunisti i nacisti su oduzimali imovinu ali nisu bili jedini - sto ih naravno ne opravdava (da dodam za svaki slucaj!). Pre njih toga je bilo u Americkoj i Francuskoj revoluciji a Grci, Srbi i Bugari su oduzimali imovinu proteranim ili izbeglim Turcima, Albancima i Bosnjacima u vreme i posle Balkanskih ratova, Mladoturci Jermenima i Grcima, pa opet Bugari Srbima i Grcima u prvom svetskom ratu. Amerikanci su tokom prvog svetskog rata oduzeli sumnjivim gradjanima (= za koje se verovalo da su pronemacki orijentisani) imovinu u vrednosti predratnog budzeta. The Office of Alien Property Custodian je postojala i radila do 1960ih godina. Zanimljivo je da je ova drzavna agencija konfiskovala i Teslinu imovinu (posle njegove smrti) iz hotela u kome je ziveo.

vcucko vcucko 10:47 24.11.2021

Re: nsarski

freehand
Verovatno je tu bilo i časnih ljudi i bandita i secikesa. Koji Nemce nisu previše zanimali, ako ih ne diraju.

Sigurno je bilo časnih i česitih ljudi. Al ti su, uglavnom, prešli u partizane i pre nego što im je kralj lično to naredio. Kao što je bilo zveri i koljača. E nad tima se sad nariče kao nad žrtvama komunističkog terora.


Nisam uopšte mislio na pojedince. Pitao me čovek za taj pokret u celini. O tome, ponavljam, malo znam iz neke direktne komunikacije.

A kao najbitnije bih izdvojio: minoran uticaj na širi tok stvari.
zaharaga zaharaga 10:49 24.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Sta znaci: SDK i SDS?

Srpski Dobrovoljački Korpus, i Srpska Dobrovoljačka Straža


Hvala za odgovor. Nesto se nauci svakoga dana.
gvozden1 gvozden1 10:50 24.11.2021

Re: nsarski


Četnici su širok i raznolik pojam, u principu svaka grupa je na svojoj planini vodila svoju politiku. Nisam ni previše kvalifikovan da sudim o njima. Verovatno je tu bilo i časnih ljudi i bandita i secikesa. Koji Nemce nisu previše zanimali, ako ih ne diraju

Mislio sam na pripadnike JVuO.

Ali, i na ovoj stranici ovog bloga imaš dokaz, podatke, koji ruši tu tvoju teoriju da oni Nemce nisu previše zanimali.
Mrdneš li dalje postaje sasvim očigledno da su upravo oni ti koje je Nemačka smatrala svojim prvenstvenim neprijateljem.

Ti dokazi su ti na dohvat ruke, od Divaca, preko Sutjeske, ucene Draže pre Tite a onda zajedno sa Titom, preko toga da su četnici osvajali na desetine mesta u Srbiji od Nemaca, borbom, tokom celog rata, a partizani ni jedno, itd itd.

Što sve to ignorišeš?
vcucko vcucko 10:53 24.11.2021

Re: nsarski

Neues aus der Nachbarschaft

Postojao je u Holandiji i izraz 'neprijateljski subjekti' a odnosio se i na one koji su bili u braku sa Nemcima.

Ani-Frid Linštat. Crnka iz Abbe.

Rođena u okupiranoj Norveškoj, dete Norvežanke i nemačkog vojnika.

Posle rata im, kao takvima, u Norveškoj više nije bilo života. Nego su i majka i kćer morale put pod noge pa u Švedsku. Gde je postala šta je postala.

I skembala mladog Ajlavka, na bes ovdašnjeg ženskinja
gvozden1 gvozden1 10:55 24.11.2021

Re: I ajd sad

koji ne zna ni sta je medovaca

Lepa moja kuvarice, oš opet da ti postavim one sličice koje su te prošli put ućutkale? :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:57 24.11.2021

Re: nsarski

Ani-Frid Linštat. Crnka iz Abbe.

Rođena u okupiranoj Norveškoj, dete Norvežanke i nemačkog vojnika.

Posle rata im, kao takvima, u Norveškoj više nije bilo života. Nego su i majka i kćer morale put pod noge pa u Švedsku. Gde je postala šta je postala.

I skembala mladog Ajlavka, na bes ovdašnjeg ženskinj


Nisam znao. Mislim ovo da je dete Norvezanke i nemackog vojnika i tu pricu. A ni ovo drugo.
freehand freehand 10:57 24.11.2021

Re: nsarski

Amerikanci su tokom prvog svetskog rata oduzeli sumnjivim gradjanima (= za koje se verovalo da su pronemacki orijentisani) imovinu u vrednosti predratnog budzeta. The Office of Alien Property Custodian je postojala i radila do 1960ih godina. Zanimljivo je da je ova drzavna agencija konfiskovala i Teslinu imovinu (posle njegove smrti) iz hotela u kome je ziveo.

Amerikanci su i u toku drugog svetskog rata svoje državljane japanskog etničkog porekla strpali u koncentracione logore i oduele im imovinu.
Dakle, ovo ni na koji način ne umanjuje bilo koji ili bilo čiji zločin, ali baca više svetla na buncanje zapenušanih antikomunista o izmišljenim specifičnostima te ideologije i tog sistema.
bajdvej, ostavih ti link na temu umivanja i prepravljanja lica i istorije britanske imperije posle genocida počinjenog u Keniji POSLE drugog svetskog rata.
Pročitao si?
vcucko vcucko 11:06 24.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Mislio sam na pripadnike JVuO.


Pa o tome i pričam.

E, znaš, mislim na ove četnike, ne na one. A ne baš ni na ove, nego ove-ove. U stvari ove-ove-ovakve, znaš ovi-ovi-onakvi su bili nešto drugo.

U suštini, niko ih nije hteo, nikome nisu trebali. Englezima (u koje su se kleli) ponajmanje. Oni su prvi povukli vodu kad su se Čerčil i Tito iznjuškali na kanabetu.

Izgubili su rat, onda ide jao pobeđenima. Otkad je sveta i veka. Je li bilo zločina i nepravde? Naravno. Samo, što kaže Frihend, ubi hronologija. Od 1920. na dalje.
zilikaka zilikaka 11:10 24.11.2021

Re: I ajd sad

bene_geserit
onomad, kao klinci, nikad nismo mogli da nađemo dobrovoljca ni da bude običan fašista

Fenomenološki je interesantno da su isti ti klinci koji "nisu hteli da budu Švabo" kad su se igrali ispred zgrade su posle otišli u pečalbu u Švabiju ... da im deca budu Švabe.
Ništa čudno.
Biti Švabo u igri je značilo uzeti ulogu negativca, okupatora i po pravilu gubitnika. To niko ne voli.
Život u Nemačkoj je realan, sa stvarnim ljudima, život oraslog čoveka koji bira sebi put.
Joß ako je tamo bio zadovoljan on postaje Švabo i radi u korist teze da nisu svi oni loši
alselone alselone 11:11 24.11.2021

Re: Za alsa i koga još zanima

Video konferencija

Ladno ni ovo ne radi u Safariju. Poslednji dana prečesto nalećem na stative.

Ali OK, Chome fercera.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:12 24.11.2021

Re: nsarski

Amerikanci su i u toku drugog svetskog rata svoje državljane japanskog etničkog porekla strpali u koncentracione logore i oduele im imovinu.
Dakle, ovo ni na koji način ne umanjuje bilo koji ili bilo čiji zločin, ali baca više svetla na buncanje zapenušanih antikomunista o izmišljenim specifičnostima te ideologije i tog sistema.
bajdvej, ostavih ti link na temu umivanja i prepravljanja lica i istorije britanske imperije posle genocida počinjenog u Keniji POSLE drugog svetskog rata.
Pročitao si?


Pa da, ja sam pomenuo samo neke primere a ima ih jos. Nisam video link. I kao sto kazes, drugi primeri ne umanjuje niciju odgovornost ili zlocin. Komunizam je ostavio negativnu zaostavstinu ali daleko od toga da je tada sav ovaj jad koji imamo krenuo i da je to jedini uzrok tome gde smo.

gvozden1 gvozden1 11:27 24.11.2021

Re: nsarski

ubi hronologija. Od 1920. na dalje

Na koju hronoligiju misliš, onu što su je komunisti konstruisali, ili na stvarne događaje?

A to, ovi oni četnici, nemoj to sebi dopustati, to je za ostrašćene budale, posebno one koji su se juče konvertovali sa četničke na komunističku stranu.
Da na tog tvog frihenda mislim.

Ako je jednih preko devedeset posto, a drugih skoro da nema, na koga se onda misli kad se kaže četnici?
vcucko vcucko 12:13 24.11.2021

Re: nsarski

gvozden1
ubi hronologija. Od 1920. na dalje

Na koju hronoligiju misliš, onu što su je komunisti konstruisali, ili na stvarne događaje?

A to, ovi oni četnici, nemoj to sebi dopustati, to je za ostrašćene budale, posebno one koji su se juče konvertovali sa četničke na komunističku stranu.
Da na tog tvog frihenda mislim.

Ako je jednih preko devedeset posto, a drugih skoro da nema, na koga se onda misli kad se kaže četnici?

Recimo da je to najmanje važno.

Ponavljam ukratko:

niko ih nije hteo, nikome nisu trebali
Englezima ponajmanje
prvi povukli vodu
Izgubili su rat
jao pobeđenima
bilo zločina i nepravde? Naravno

EDIT:

Zar zaista misliš, da u Srbiji - Jugoslaviji - imenuj zemljicu može na vlast da dođe opcija, koju niko od velikih neće?
shmoo shmoo 00:19 19.11.2021

Прве лекције о животу

Колико сам само времена провео чекајући свој ред испред једне овакве справе изузетно важне у детињству:






гледајући како се Она љуља у паркићу код прве аутобуске станице у Ђуре Ђаковића (данас Венизелосова) у правцу према станици "Дунав".

Имала је две кике и две беле машне на тим кикама. Нисмо још били пошли у први разред основне школе.

Био сам у стању сатима тако да је гледам топећи се од милине и не знајући ни где сам ни шта радим.

Све док ме она тако у једном свом замаху није испруженим напред ногама звекнула толико да сам одлетео неколико метара од љуљашке.

Тада сам научио прву важну животну лекцију у свом тек започетом животу.

Љубав боли.






nsarski nsarski 01:20 19.11.2021

Re: Прве лекције о животу

Био сам у стању сатима тако да је гледам топећи се од милине и не знајући ни где сам ни шта радим.

Све док ме она тако у једном свом замаху није испруженим напред ногама звекнула толико да сам одлетео неколико метара од љуљашке.

Тада сам научио прву важну животну лекцију у свом тек започетом животу.

Љубав боли.


Voliš li me Malik?


shmoo shmoo 00:29 20.11.2021

Re: Прве лекције о животу

nsarski
Био сам у стању сатима тако да је гледам топећи се од милине и не знајући ни где сам ни шта радим.

Све док ме она тако у једном свом замаху није испруженим напред ногама звекнула толико да сам одлетео неколико метара од љуљашке.

Тада сам научио прву важну животну лекцију у свом тек започетом животу.

Љубав боли.


Voliš li me Malik?





Кад већ помену...

Да ли је неко месечарио као дете?

И то је неки излазак напоље.

Ја јесам. Срећом, нисам никада отишао далеко од кућних врата у том стању.

Престало с почетком пубертета.

angie01 angie01 20:53 19.11.2021

O Boze dragi,

koliko zluradog insistiranja ne besmislenim paralelama, kako bi se odrzala negativna tenzija neceg sto je u svojoj biti nevino i lepo.

Kakve veze ima JNa i sluzenje vojske sa klincima koji nemaju pojma ni sta je drustveno uredjenje, ni politika, ni bilo sta od takvih stvari iz sveta odraslih, niti ih je bilo briga da saznaju,..a jos manje igrenje klikera i voznja bajsom u nekom dvroistu u lenjo letnje popodne, moze da se na bilo koji naci veze za bulaznjenja cvetane u svojim memoarima devedesetih, kada je, dok su tudja deca ginula zbog njenih aspiracija, zamislila u svojoj bolesnoj glavi da se opere nekako, predstavljajuci sebe kao osecajnu i neznu osobu, lupetajuci nesto o cvrcku u kuci u Pozarevcu i carlijanju vetra pod prozorom.

pa onda, blesava briga o izostanku problema i "teskih" stvari iz perioda detinjstva-pa ovaj blog nije studija o odrastanju, nego je kroki posvecen najvaznijoj stvari tog doba-izlasku napolje, kako se vidi jos od naslova, objasnjenja u uvodu i posle u celom tekstu,...i tu nema nikakve druge namere, ni politicke-dapace, ni ideoloske- taman posla ni bilo cega drugog od stvari koje se silom "prepoznaju" i tupi jedno, pa nesto drugo, kada ono prvo ne prodje- bas jadno....kad su sitne duse gladne onoga sto ih hrani.

angie01 angie01 21:18 19.11.2021

Re: O Boze dragi,

inace, danas sam nesto morala da bazam po gradu i to s kraja na kraj, uzduz i popreko i opsti utisakje vise nego tuzan- prvo, grad je toliko prljav i razvaljen, da se jedva hoda ulicama-izmedjuostalog iz zbog gomile govana nacickanih gde god pogledas, mahom psecih, ali i ljudskih i skoro na svakom cosku neko zapisavanje, pa ono silno djubre koje vetar nosi sa liscem, jos deluje kao pozeljan aranzman ambijenta. Ono, grad govana!

Bila sami prvo put, na tzv Savskom trgu i videlaonu dzinovsku skalameriju, koja kao da je narucena sa Aliexpresa na ponizenju, sa sve apsurdnom okolinom, koja je navodno sredjena.

Gvozdeno cudoviste gleda u svet koji prolazi sa podignutimmacem, opasan platoomsa vestackom travom,na kome su smestene drvene lezaljke za plazu,...a ona carica Stajga, tuzno bleji zamandaljena i ugasena,...pa gde ces veceg neprijatelja od ovih sto su to uradili.
bene_geserit bene_geserit 21:24 19.11.2021

Re: O Boze dragi,

danas sam nesto morala da bazam po gradu i to s kraja na kraj, uzduz i popreko i opsti utisakje vise nego tuzan- prvo, grad je toliko prljav i razvaljen, da se jedva hoda ulicama-izmedjuostalog iz zbog gomile govana nacickanih gde god pogledas, mahom psecih, ali i ljudskih i skoro na svakom cosku neko zapisavanje, pa ono silno djubre koje vetar nosi sa liscem, jos deluje kao pozeljan aranzman ambijenta. Ono, grad govana!

Treba da dođeš malo u LA da vidiš i osetiš šta je smrad od ljudskog izmeta okolo.
A grad sa najviše kučećih govana koje sam u životu video je Nica. Živeo tamo skoro godinu dana. Bukvalno sve vreme paziš da ne ugaziš i opet nema šansi da omašiš. Makar je tako bilo pre 20 godina, ne znam jel se nešto promenilo u međuvremenu. A imali su i one smešne WC-e za pse (tj. nešto ograđenog peska) koje naravno niko nije koristio, ne znam ni kako bi ih bilo moguće koristiti.
angie01 angie01 21:48 19.11.2021

Re: O Boze dragi,

ne znam sta hoces dakazes- sem, evo i kod nekih drugih, pa nema veze,..prvo,to sto kazes nije istina,ja sam prosla celu Azurnu obalu i nisam nigde videla govna na ulici, niti u Severnoj Americi, gde god da sam boravila- a recimo u Kanadi nemas jedan papiric na ulcici, a kmoli govna, svakodnevno se usisavaju ulice, na koje niko nista ne baca,..al recimo da okrenemo pricu na Aziju, gde slonovi setaju ulicama-pa hebote,ako mu se bas desi- a desi se, ziv je stvor- a bogami i veliko je, odmah se pocisti,...ja licno- nikada i nigde nisam videla ovoliko govana na ulici, a ti pravdaj koliko gdo hoces.
shmoo shmoo 00:34 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

angie01

O Boze dragi,



Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.

Па да сви буду начисто о чему се сме писати на твојим блоговима а о чему не сме.

То је само предлог... Не мора бити усвојен.

У сваком случају, твој блог - одлука је на теби.

freehand freehand 07:22 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.

Da pogledaš malosvoje savete Omegi sa prethodnog bloga?
macak_tosa macak_tosa 07:56 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

freehand
Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.

Da pogledaš malosvoje savete Omegi sa prethodnog bloga?

Nije mi jasno to 'moj blog'!
Šta to znači?!
Zar svaki blog nije naš?!
shmoo shmoo 08:50 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

freehand
Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.

Da pogledaš malosvoje savete Omegi sa prethodnog bloga?



Ма све у реду. Нема потребе за пецкањем и свађањем.

Рекох већ да је та одлука и овде као и на сваком другом блогу на домаћину/домаћици тог блога.

И што се мене тиче, то може да буде исказано у било ком облику, али некако је најљудскије, најчовечанскије, што би рекла деца, најпристојније да тако кажем, да буде то речено јасном поруком са поименце наведеним блогерима који су непожељни.

Али исто тако разумем и Омегин поступак јер увек има оних недоказаних, непристојних и неваспитаних, па се онда мора прибећи бановању јер у својој некултури, неваспитању и егоизму ти недоказани престану да се служе аргументима када губе тло под ногама и почну да вређају саговорнике, па на крају чак и самог блогодомаћина/блогодомаћицу.

Примера ради, од мене је својевремено Брајовић сасвим отворено у једном коментару захтевао да више не пишем коментаре на његовим блоговима јер он такве коментаре не жели ту да види. Разлоге за то једино он зна. Мени није рекао.

Али свеједно, ја више никада нисам написао ниједан једини коментар на његовим наредним блоговима.

Неки други блогери су од мене захтевали да им се више не обраћам на Блогу Б92. И њихове захтеве сам такође уважио.

Довољно сам пристојан да уважим свачији захтев те врсте. Само тај захтев треба да буде јасно исказан у неком коментару блогодомаћина/блогодомаћице или било ког блогера и поштоваћу. Ма шта год ти мислио о мени, неваспитан и непристојан нисам. Увек ћу уважити захтеве те врсте.

Заправо, једино истински мрзим лицемерје и јапајаизам са које год стране и од било кога да долази, па онда и реагујем на те појаве. Али ако неко од мене захтева да му се не обраћам уопште и да не пишем коментаре на његовим блоговима, па чак ни када је тај неко лицемеран и егоцентричан, увек ћу то поштовати.

Тако су ме научили још када сам био дете.

Омега, рецимо, мене не би ни морао да банује као тебе или још неке блогере. Довољно би било да ми упути јасну поруку да више не жели да пишем на његовим блоговима (или да не жели да му се уопште и обраћам) као што је то рекао теби и осталима које је он бановао али га ви нисте послушали.

Гос'н Бобић се рецимо није уопште удостојио да тако нешто отворено у неком коментару затражи од мене. Само ме је трајно бановао. Више бих волео да ми је то рекао, уважио бих свакако његов захтев. А овако... То говори много више о њему него о мени. Али у реду... Схватио сам поруку. Чак и да ме којим случајем гос'н Бобић одбанује на својим блоговима, никада се више код њега не бих јављао јер ми је тим бановањем јасно поручио шта заправо тражи од мене.

Али контам... Људи смо... Имамо језик да бисмо комуницирали. Може то да се реши и без бановања, договором.

У мом случају силу не би морали да примењују ни Омега ни било који други блогер (и аутор) на Блогу Б92. Повиновао бих се његовом захтеву и без бановања.

И то исто важи и за све друге блогере, ауторе и коментаторе, на Блогу Б92.

Само ми треба у неком коментару то јасно рећи пошто не волим да нагађам шта је неко хтео да каже. Дакле:

Немој да ми долазиш на блог, немој да ми пишеш, не желим да видим твоје коментаре на мојим блоговима. Не желим да ми се обраћаш.

Поштоваћу чак и без питања за разлоге због којих ми је неко то рекао.

И мирна Бачка.

Не знам шта ту није јасно.

Једино немој од мене да очекујеш да ћу се прилагођавати било чијим укусима и светоназорима да би ме неко, било ко, прихватао.

Радије ћу онда бити као она усамљена деца коју сам поменуо и коју видим на школским одморима која не пристају на труле компромисе и не желе да иду против својих веровања, убеђења, склоности и против свог карактера па су их остали клинци зато изопштили из свог друштва јер им се то некако не уклапа оквире које је наметнула група.

Неће ми то осамљивање тешко пасти, не брини за мене, накупио сам током свог живота подоста личног искуства у томе па сам се и научио како да са таквим ситуацијама изађем на крај са самим собом.

angie01 angie01 10:25 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.


o cemu ti tacno pricas?


Па да сви буду начисто о чему се сме писати на твојим блоговима а о чему не сме.

,pa ovo je upravo obratna situacija, gde ispada da nije pozeljno da komentarisem besmislene napade-koje toliko puta preskacem-pa ni na svom blog, je l to?...ono Solo postavi adresu za stranicu sa adekvatim prilogom u odnosu na temu i to izazove "bol u dusi" nekadasnjih pionira, jer u naslovu stoji i rec Jugoslavija, buahahaha, pa se onda huci zaleti-posto sam ja linkovala tu adresu, kako bi bila funkcionalna-i krene da vrti one svoje gluposti stigavsi do Tita i Koce ,...a ispod linka klikeri, skolice, preskakanje uzeta,...e kada je taj prodzekt ispao bas glup, onda je krenula druga prica pokusaja obesmisljavanja, jednako glupava kao sto je bila i prava, sa meni neshvatljivim motivom, da se silom dokaze da nesto nije uredu sa tim igranjem u Jugi sta li- i ja sam objasnila da celata paskvila nema bas puno veze sa onim sto sam napisala i to je to,...ili ti mislis da je trebalo da odcutim, ili tebe da pitam da li mogu i ja nesto da kazem, ili i dovoljno to da me napadaju, bez realne krivice.


...eto, obratila sam ti se.

shmoo shmoo 10:32 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

angie01

...eto, obratila sam ti se.



У реду.

Онда смо се и договорили.

Као људи како нам и доликује.

angie01 angie01 10:49 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

али некако је најљудскије, најчовечанскије, што би рекла деца, најпристојније да тако кажем, да буде то речено јасном поруком са поименце наведеним блогерима који су непожељни.


a gde si ti to ovde prepoznao,...ti,koji spletakris po blogu i koji si vise puta listao spisak blogera koje si oklevetao nekim glupostima, ili ih svrstavao u gupe losih,kao pravi denuncijant.


Али исто тако разумем и Омегин поступак јер увек има оних недоказаних, непристојних и неваспитаних,


ceTkaj,sad su npr Pajke i maxa nevaspitani i nedokazani, koji se uglavnom zezaju na temu, a nisi ni primetio cetnicku udrugu, koja u coporu radi upravo to sto si naveo.:)))
Неки други блогери су од мене захтевали да им се више не обраћам на Блогу Б92. И њихове захтеве сам такође уважио.


meni nekeko nisi!

Заправо, једино истински мрзим лицемерје и јапајаизам са које год стране и од било кога да долази


pa ti si sampion tih kategorija.

Неће ми то осамљивање тешко пасти, не брини за мене, накупио сам током свог живота подоста личног искуства у томе па сам се и научио како да са таквим ситуацијама изађем на крај са самим собом.


taso-kako smo dosli do "tvog slucaja"koji si ovde logoreicno postavio?...kakve veze ima tvoj slucaj sa bilo cim aktuelnim?

..kakd bi malo sabrao sve to sto si radio i radis- valjda bi ti bile jasne i reakcije drugih na te takve uradke,...no nemam takvih iluzija.


angie01 angie01 10:56 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

У реду.

Онда смо се и договорили.


sta smo se dogovorili?...nisam primetila da je trebalo da se nesto usaglasimo,..
a i nisi mi odgovorio na pitanje?
shmoo shmoo 10:57 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

angie01
У реду.

Онда смо се и договорили.


sta smo se dogovorili?...nisam primetila da je trebalo da se nesto usaglasimo,..
a i nisi mi odgovorio na pitanje?



Шта је тачно твоје питање?

Потрудићу се да одговорим, али морам прво да знам шта ме то тачно питаш.

shmoo shmoo 11:10 20.11.2021

o cemu ti tacno pricas?

Мислиш на ово питање у наслову овог коментара?


Ево да покушам да ти одговорим...


posto sam ja linkovala tu adresu,



Заправо је Соло окачио ту адресу, али није прикачио линк. Ти си му само помогла што си прикачила линк. А ја нисам ни видео да си му ти већ помогла па сам копи/пејстовао ту адресу коју је Соло окачио и погледао о чему се ради и написао то што сам написао.

А Соло ме је изгледа добро прочитао... Југославија је у мом коментару била потпуно небитна... Суштина мог јављања је било поређење детињства некада када смо ми били деца са овим што видимо данас код наше деце.

solo


shmoo

Најпопуларније дечје игре у време када није било мобилних телефона, друштвених мрежа, игрица на екранчићима...


Recimo to je poenta.



Категорије овог твог блога су носталгија, мој град и љубав па сам мислио да тај мој коментар има везе баш са тим.

Нисам очекивао покретање још једне расправе у стилу партизани/четници па сам то и написао у коментару под насловом Да и данашња деца имају срећно детињство! јер је развој расправе само потврдио оно што и рекох о манипулацијама језиком.

И то би било отприлике то.

Даље нисам учествовао у тим препуцавањима партизани/четници али јесам писао о детињству јер сам мислио да је то тема твог блога.

После сам у твом коментару под насловом O Boze dragi прочитао:




angie01

pa onda, blesava briga o izostanku problema i "teskih" stvari iz perioda detinjstva-pa ovaj blog nije studija o odrastanju, nego je kroki posvecen najvaznijoj stvari tog doba-izlasku napolje, kako se vidi jos od naslova, objasnjenja u uvodu i posle u celom tekstu,...


Па сам наслутио да ни то што сам писао о детињству није пожељно на твом блогу и зато сам ти се обратио директно да ми кажеш да не желиш на свом блогу да видиш то што ја пишем.

Када то прочитам да си написала, а твоји следећи коментари говоре управо то, онда ћу поштовати твоју жељу јер је ово твој блог па нећу више писати ни о детињству.

Једину жељу коју не могу да услишим, не само теби него било коме, то је да пишем оно што ти желиш да видиш на својим блоговима да бих ти удовољио.

То не радим.

И то је оно што ја сматрам договором.

Поштујем твој захтев да ти више не пишем коментаре на твојим блоговима јер не желиш да имаш такве коментаре на својим блоговима, ти поштујеш то што ја не желим да удовољавам твојим жељама и да на твојим блоговима пишем само оно што си ти замсилила да ту треба да пише и то је тај договор.

Ето, сада смо све разјаснили.

За све се људи могу договорити. Имамо језик, паметни смо, одрасли смо људи, лепо васпитани.

И онда договор није никакав проблем.

angie01 angie01 11:16 20.11.2021

Re: o cemu ti tacno pricas?

Па сам наслутио да


moj komentar,O boze dragi- nema nikakve veze sa tobom i time sto si ti pisao- lepo ti stoji reciklirano sa cime ima u samom komentaru- tako da mi se cini, da se sada nespretno vadis-imao si ideju da ucitavanjem preokrenes situaciju, kao da ja nesto nekome zabranjujem, a od situacije u kojoj sam besmisleno napadana.


Поштујем твој захтев да ти више не пишем коментаре на твојим блоговима


nikada nisam rekla nesto ni slicno- samo sam ti rekla da se meni ne obracas,s obzirom na sve sto si o meni izrekao i kako si nekorektan prema meni bio, organizovao vise puta hajke, klevetao me i sl-i ja ti jos presla preko toga, bez reci te sam te na tvoju molbu ugostila i pazila da sve prodje dobro,...a ti posle nastavio po starom,...znaci, to sam rekla.
shmoo shmoo 11:18 20.11.2021

Апендикс

И ово што теби рекох важи за све ауторе и све блогере на Блогу Б92.

Реците, људи, није никакав проблем, договорићемо се. И поштоваћу тај договор.

Само немојте да због тврдоглавости и јапајаизма с било које стране међусобног неразумевања падамо на ниво оних креатура које видимо по ријалитијима на ТВ и по другим друштвеним мрежама на интернету.

Тога је ионако превише у данашње време. Било би сувишно, верујем свима нама, да то исто понављамо и на Блогу Б92.

shmoo shmoo 11:25 20.11.2021

Re: o cemu ti tacno pricas?

angie01

tako da mi se cini, da se sada nespretno vadis-imao si ideju da ucitavanjem preokrenes situaciju, kao da ja nesto nekome zabranjujem



Не.

Не ради се ни о каквим забранама, цензорима, модераторима, било чему од те врсте.

Ради се о мојим настојањима да сви ми који се ето окупљамо на овом Блогу Б92, не само ја, ипак сачувамо то мало људског достојанства које нам још у данашњем времену таблоидне старлетизације мозга појединца и нарушавања приватности свега и свакога, те непоштовања другог човека као човека, преостаје тако што се можемо за све договорити.

То ми успева са клинцима, успевало је и нама када смо били клинци, вероватно се тога и сама сећаш, па сам помислио да то из детињства ипак не би требало заборавити већ би требало да га носимо кроз читав живот.

Само је то у питању.

Никаква подметања теби, никакво оптуживање тебе као некога ко забрањује...

Само се о људском достојанству ради.

Ништа друго. Само то.

angie01 angie01 11:43 20.11.2021

Re: o cemu ti tacno pricas?

Никаква подметања теби, никакво оптуживање тебе као некога ко забрањује...


a sta je onda ovo?..pri cemu, rekoh ti vec, moj komentar O Boze dragi- neka nikakve veze ni sa tobom ni tvojim pisanjem, sto se sve jasno vidi iz samog komentara.


Можда не би било лоше да кажеш тачно ко да ти више не долази НА ТВОМ БЛОГУ.

Па да сви буду начисто о чему се сме писати на твојим блоговима а о чему не сме.



Само се о људском достојанству ради.


ti si poslednji koji bi, da imas i malo savesti, trebalo da se na dostojanstvo pozivas- jer si ga toliko puta skenjavao, sto svoje, sto upornim pokusajima da to uradis drugima....dostojanstvo pre svega podrazumeva korektnost- koju ti ne pokazujes.
shmoo shmoo 14:41 20.11.2021

Re: o cemu ti tacno pricas?

angie01

ti si poslednji koji bi, da imas i malo savesti, trebalo da se na dostojanstvo pozivas



Да, тако сам и мислио. Сад је све потпуно јасно.

Зато и рекох:

У реду.

Онда смо се и договорили.

Као људи како нам и доликује.


Односно, ја сам се с тобом договорио као човек и решио једном заувек тај проблем што се тиче и тебе и твојих блогова и коментара. Не морам више да нагађам с ким се то у ствари договарам у твом случају, какво је то људско биће са оне стране комуникације коју водим.

Било би додуше много једноставније, поштеније и пристојније да си уместо овог твог ријалити просеравања по рецепту Фарма/Парови овде одмах рекла да не желиш више да пишем коментаре на твојим блоговима и да ти се обраћам (желела бих да више не долазиш НА МОМ БЛОГУ), но сад шта је ту је...

Разних нас има као што се то могло видети из оног мог искуства које имам са другим блогерима по истом овом питању па ме ништа и не изненађује. Неко остане човек и у оваквим тренуцима, а неко једноставно заборави на ту чињеницу обузет сопственим егоизмом, сујетом и помањкањем васпитања.

Све недоумице у вези са тобом и комуникацијом са тобом на Блогу Б92 ја сам сада решио једном заувек.

А ти види сама са собом ко си, шта си и каква си после оваквог твог наступа у договарању са мном.

angie01 angie01 19:02 20.11.2021

Re: o cemu ti tacno pricas?

Не морам више да нагађам с ким се то у ствари договарам у твом случају, какво је то људско биће са оне стране комуникације коју водим.


vidi Taso-ja ti rekoh kako jeste,a ti prevedi kako god hoces, jer ne verujem da se bas ne secas sta si sve ovde bulaznio i pisao ruzno o drugima, pa si se posle prenemagao i izvodio performanse ugrozenog.


Све недоумице у вези са тобом и комуникацијом са тобом на Блогу Б92 ја сам сада решио једном заувек.


nadajmo se da je tako:)....


А ти види сама са собом ко си, шта си и каква си после оваквог твог наступа у договарању са мном.


prvo, ovo nije nikakv nastup, odgovorila sam na tvoje ucitavanje i to sasvim jasno i korektno,...a drugo, to kakva sam ja frajerka si vec iskusio, a nisi ni to umeo da cenis.
solo solo 21:17 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Nije mi jasno to 'moj blog'!
Šta to znači?!
Zar svaki blog nije naš?!


Ovo mi zvuči na samoupravni socijalizam , radnički/blogerski savet i komunjarske rezone.

Kako bre NAŠ blog u kapitalizmu? Blog ima gazdu.
Da je NAŠ Tasa bi imao autorsku opciju. A možda i ne (bar bi se prebrojali). Ko bi ga znao.

solo solo 21:21 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Treba da dođeš malo u LA da vidiš i osetiš šta je smrad od ljudskog izmeta okolo.


Od Ljudskog izmeta ili izmeta od ljudi. Pazi razlika je drastična.
freehand freehand 21:35 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Nije mi jasno to 'moj blog'!


A što ne odgovoriš direktno nego mene citiraš?
freehand freehand 21:41 20.11.2021

Re: O Boze dragi,

Ма све у реду. Нема потребе за пецкањем и свађањем.

Рекох већ да је та одлука и овде као и на сваком другом блогу на домаћину/домаћици тог блога.

И што се мене тиче, то може да буде исказано у било ком облику, али некако је најљудскије, најчовечанскије, што би рекла деца, најпристојније да тако кажем, да буде то речено јасном поруком са поименце наведеним блогерима који су непожељни.

Али исто тако разумем и Омегин поступак јер увек има оних недоказаних, непристојних и неваспитаних, па се онда мора прибећи бановању јер у својој некултури, неваспитању и егоизму ти недоказани престану да се служе аргументима када губе тло под ногама и почну да вређају саговорнике, па на крају чак и самог блогодомаћина/блогодомаћицу.

Примера ради, од мене је својевремено Брајовић сасвим отворено у једном коментару захтевао да више не пишем коментаре на његовим блоговима јер он такве коментаре не жели ту да види. Разлоге за то једино он зна. Мени није рекао.


Ama ne laprdaj više u beskonačno.
TI si Omegi savetovao da banuje redom sve koji mu smetaju i troluju.
Onda ste ti i tvoj šulj trolovali do u beskrajon.
Mene si lično i direktno i brisao i banovao i to u više navrata.
U čemu je tvoj problem?
Mislim, nemam ja problem sa tim, slobodno i ti i Omega pravite svoja pravila i sprovodite ih. al koji qratz stalno skvičiš i razbacuješ sluz naokolo koprcajući se u tom bulšitu koji pokušavaš da prodaješ a niko ga ne kupuje?
solo solo 21:48 20.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

Mislim, nemam ja problem sa tim


,,Drugovi ne bih ja o sebi ali evo vidite moj slučaj,,

Spoznaj samoga sebe ili u prevodu jebo ti sliku svoju.

Dobar si ti nama,ono plaho dobar al' do mojega.

p.s.

Coito ergo sum
angie01 angie01 23:00 20.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

,,Drugovi ne bih ja o sebi ali evo vidite moj slučaj,,


koliko citam-to je tasin prodzekt i ne samo sada,...onda palamudi o tudjoj nekorektnosti, dok sere o drugima neke neistine i spletkari o blogerima, povraca po blogu kako je ovakav, onakav, a sam je osmislio gomilu sranja ovde,...obaska sto kuka o banovanju, kao strajkuje i slicni bulshiti, a onda sam banuje i nagovara duge da to rade,...da li da pomenem i gomilu nenormalno dugackih, besmislenih komentara istog sadrzaja, saobaveznim klipovima, koji nekima smetaju da otvore stranu, i boldovanimlinkovimado prekosutra, kojima zapusava svuda gde se pojavi,...pa sad hebiga, ako je sve to ok.

a pri tome, kada pise nesto suvislo i ponasa se normalno i drugi se lepo ukljuce,...

sta tu nije jasno.
solo solo 23:15 20.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

sta tu nije jasno.


Komentar je upućen Frehendu - slobodnoj ručici.

Sve je jasno osim tvoje potrebe da to prokemnarišeš shvativši pogrešno da ima bilo kakve veze sa tobom. A nema ni sa Tasom.

Vaša prepucavanja nisu u domenu moga interesovanja i komentarisanja.



angie01 angie01 00:12 21.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

Komentar je upućen Frehendu


pa shvatila sam- samo sto to sto si napisao, vise odgovara tvom drugaru-to sam rekla...i obrazlozila zasto.


Vaša prepucavanja


nema tu prepucavanja-ima njegovih napada, spletkarenja, kleveta, cak i kada ga ignorisem, ili nisam ni prisutna i moja odbrana...
solo solo 00:24 21.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

nema tu prepucavanja-ima njegovih napada, spletkarenja, kleveta, cak i kada ga ignorisem, ili nisam ni prisutna i moja odbrana...


Meni se čini da on ima neke specifične simpatije prema tebi. Pa bio je gost autor kod tebe onomad. Ni ti nisi baš ravnodušna prema njemu ( blogodrugarski) čim si ga ugostila.
Šta se desilo posle to vi znate. Rekoh ti da se ne petljam u tuđe odnose.

angie01 angie01 00:33 21.11.2021

Re: Posrnuli twiteraš zvani rođak

sto se mene tice, ja sam ga ugostila, kao i svakog kome je tako nesto pitao-i pored raznih svinjarija koje mi je priredjivao, iz samo njemu znanih razloga...i koje je ponovio i posle toga- tako, da je to to.

maksa83 maksa83 01:06 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

A grad sa najviše kučećih govana koje sam u životu video je Nica. Živeo tamo skoro godinu dana. Bukvalno sve vreme paziš da ne ugaziš i opet nema šansi da omašiš.

Can confirm, ovo je bukvalno baš tako. Jedino govno u koje sam ugazio u poslednjih 30+ godina a da pamtim je bilo u Nici, doduše isto pre 20 godina.

Inače rekao bih da Beograd tu stoji malo bolje sada nego pre. Posao mi se premestio u Hilandarsku koju pamtim kao izuzetno nagazno-razgazno miniranu, možda čak i najgoru ulicu u Beogradu po tom pitanju, i sada rekao bih nije tako. Mislim da je situacija po tom pitanju bolje nego pre, već godinama viđam vlasnike pasa po gradu, čak i ovde kod mene u pasivnim lionskim krajevima, kako ipak skupljaju za svojim ljubimcima.
shmoo shmoo 01:34 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

freehand

Mislim, nemam ja problem



Прво прокоментаришеш нешто што сам написао иако се нисам теби обратио, а онда када ти сасвим уљудно и без икаквих увреда ипак одговорим на тај твој коментар-подметачину проистеклу из тог твог карактера таквог какав је, ти се наљутиш, почнеш да шизекаш и хистеришеш као неко размажено дерле које није добило играчку коју тражи, па све лупкаш ногицама, ваљаш се по земљи љут зато што ја не пристајем на тај твој примитивни ниво комуникације на Блогу Б92 који стално упражњаваш.

Не заваравај се и не лажи самог себе.

Имаш, имаш ти проблем, дечко. И то озбиљан проблем у глави. Пре свега са самим собом.

Но, тај твој проблем у глави није и не треба да буде мој проблем нити ће икада бити.

Најбоље је да ти сам видиш шта ћеш са собом, са тим својим проблемом у глави и са тиме што те једе изнутра.

shmoo shmoo 01:42 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

solo
Treba da dođeš malo u LA da vidiš i osetiš šta je smrad od ljudskog izmeta okolo.


Od Ljudskog izmeta ili izmeta od ljudi. Pazi razlika je drastična.



Па није то само у Ел-Еју драстична разлика, као што видиш.

То је глобална појава. Ваљда због ове умрежености и (анти?)друштвених мрежа.

Unfuckable Unfuckable 01:58 21.11.2021

neko ti kaže "odjebi" a ti ipak nastavljaš



проистеклу из тог твог карактера таквог какав је, ти се наљутиш, почнеш да шизекаш и хистеришеш као неко размажено дерле које није добило играчку коју тражи, па све лупкаш ногицама, ваљаш се по земљи љут


Не заваравај се и не лажи самог себе.
Имаш, имаш ти проблем, дечко. И то озбиљан проблем у глави. Пре свега са самим собом
.

i nastavljaš
da opisuješ samog sebe.

Genijalno, a tužno.

(idemo sad, poučni & dubokomisaoni jutjub i jadničko "boljedanepričam/samovasgledamo" + klonsolo u proksiju sa nekom duuubokom besmislicom )

shmoo shmoo 02:13 21.11.2021

Одјебавање Непрејебивог - епилог

.
Unfuckable Unfuckable 02:19 21.11.2021

umesto tableta

ne, evo, ubio si me u pojam, nema šta da poričem, razoružan!

(gde si Brajo, da prebrojiš zareze/zapete)
shmoo shmoo 02:35 21.11.2021

Одјебавање Непрејебивог-епилог, део други

Unfuckable
ne, evo, ubio si me u pojam, nema šta da poričem, razoružan!



Извини.

Није ми ни била намера да било кога убијам у појам. Чак није ни теби било упућено.

Тај коментар је само део мог малог личног дневника који водим на Блогу Б92.

Па сам хтео тим коментаром само да подсетим самог себе на то ко ми се све и са каквим намерама овде обраћа и како треба да се понашам у тим ситуацијама.

Не дозволи, молим те, да те тај мој лични подсетник омете па да из твојих коментара нестане сва она врцавост, духовитост, интелигенција и креативност какву одувек показујеш у својим списатељским напорима у овом забаченом кутку мреже.

Шта ћемо ми онда без тебе таквог какав си, јединственог и од непроцењиве важности за живот ове мале заједнице. Како да наставимо даље овде да се окупљамо ако знамо да нас више не чека твоја вишеструко надарена у разним областима личност која лебди изнад овог нашег блата и муља просечности у којем се ваљамо и указујући нам пут и правац којим треба да се и ми крећемо, и као појединци и као група.

Не дај се! Не подлежи тренутним слабостима!

Сви се уздамо у тебе.

Unfuckable Unfuckable 02:41 21.11.2021

Re: PОдјебавање

Није ми ни била намера да било кога убијам у појам. Чак није ни теби било упућено.


šta druže?

Ti čak ni ne kapiraš da si obrisao sopstveni jebeni komentar.
shmoo shmoo 02:42 21.11.2021

.

.

(Надам се да се тачка сада види. Кад већ није била видљива први пут. Морао сам због те тачке да се овде сада одрекнем наслова коментара да би је ти видео, но боже мој... Не мора се наслов тог коментара понављати и по трећи пут. Три пута само бог помаже. Од мене ти је доста два пута тај наслов у два претходна коментара. Мало ли је...)

Unfuckable Unfuckable 02:55 21.11.2021

poooooor

Морао сам због те тачке да се одрекнем наслова коментара, но боже мој.


nemajkemi, baš te podrivaju, uništavaju, prcajutakoreći.

Ja bih se žalio?
solo solo 07:32 21.11.2021

Re: Grandfuckable

idemo sad, poučni & dubokomisaoni jutjub i jadničko "boljedanepričam/samovasgledamo" + klonsolo u proksiju sa nekom duuubokom besmislicom


Voliš da se čačkaš,kurčiš bez potrebe? Dosadno ti.Nedelja pa ono kao ajde.

Pusti to.

Nego u iščekivanju novog serijala, kako se format ono zvaše - ,,Jao što vam ćerka lepo peva,, il' tako nekako,znam da je nešto, nešto duuuboko grandiozno. Fali nam brate. Moć navike.

Uz najbolje želje da nam vikend lepo svrši i prigodnu podlogu, muzičku naravno,zvezdanu.

p.s.
Nikad bolji momenat za malo dobre muzike

i malo kurčenja, šta smeta da se proba:

nedeljom je laća, nedelja je ionako samo nogometni dan, nedelja je dan posle trinaestog


solo solo 07:44 21.11.2021

Re: Čaki

Približava mu se 29, novembar, tzv. svinjski praznik, sprema li svinjokolj?


Eeee da. To su bili dani.

JBG.

Za sve Jajcenostalgičare.



Izvini Mačak moram na izložbu. Biće i koktel ej!

freehand freehand 07:45 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

shmoo
freehand

Mislim, nemam ja problem



Прво прокоментаришеш нешто што сам написао иако се нисам теби обратио, а онда када ти сасвим уљудно и без икаквих увреда ипак одговорим на тај твој коментар-подметачину проистеклу из тог твог карактера таквог какав је, ти се наљутиш, почнеш да шизекаш и хистеришеш као неко размажено дерле које није добило играчку коју тражи, па све лупкаш ногицама, ваљаш се по земљи љут зато што ја не пристајем на тај твој примитивни ниво комуникације на Блогу Б92 који стално упражњаваш.

Не заваравај се и не лажи самог себе.

Имаш, имаш ти проблем, дечко. И то озбиљан проблем у глави. Пре свега са самим собом.

Но, тај твој проблем у глави није и не треба да буде мој проблем нити ће икада бити.

Најбоље је да ти сам видиш шта ћеш са собом, са тим својим проблемом у глави и са тиме што те једе изнутра.



macak_tosa macak_tosa 08:35 21.11.2021

Re: Čaki

solo
Približava mu se 29, novembar, tzv. svinjski praznik, sprema li svinjokolj?


Eeee da. To su bili dani.

JBG.

Za sve Jajcenostalgičare.



Izvini Mačak moram na izložbu. Biće i koktel ej!


Nemoj da preteraš sa čvarcima!
Nisu baš najzdraviji dok su vrući.
solo solo 08:50 21.11.2021

Re: Čaki

Nemoj da preteraš sa čvarcima!
Nisu baš najzdraviji dok su vrući.


Domaće a svetsko!

Čobanska lepinja sa duvan čvarcima i sirom



Amerika i Engleska biće zemlja...... čvarkovita.

I štrukli se razme
macak_tosa macak_tosa 10:01 21.11.2021

Re: Одјебавање Непрејебивог-епилог, део други

shmoo
macak_tosa

Rešenje situacije kada ti se neko obraća na neprijatan način je trivijalno - nabiješ dotičnoga na kitonijus.
I jezdiš dalje.



То и радим све време.

Него будала неће да сиђе са мог китонијуса па га онда теглим као неки терет са посебним потребама док јездим даље.


Ti si uradio što je do tebe.
shmoo shmoo 10:09 21.11.2021

Радујемо се празницима (писмени задатак)

solo, macak_tosa





Момци, да резервишем термин код вас, знам да сте заузети.

Срећан нам унапред свој тројици бивши дан почивше Републике!

(Али да идемо хронолошким редом како Србима ваља и доликује. Вас двојица треба прво мени да честитате мој Аранђеловдан.)







Је л' да овај на столу са јабуком у устима подсећа на Станета Доланца?

Ееее, то је била Служба! А не ово данас, све вегански ушминкано, свеже обријаних ногу са помодном брадицом од три дана (не стиже се од силног посла) и испрскано дезодорансима испод пазуха.

macak_tosa macak_tosa 10:11 21.11.2021

Re: Радујемо се празницима (писмени задатак)

shmoo
solo, macak_tosa





Момци, да резервишем термин код вас, знам да сте заузети.

Срећан нам унапред свој тројици бивши дан почивше Републике!

(Али да идемо хронолошким редом како Србима ваља и доликује. Вас двојица треба прво мени да честитате мој Аранђеловдан.)







(Је л' да овај на столу са јабуком у устима подсећа на Станета Доланца?

Ееее, то је била Служба! А не ово данас, све вегански ушминкано, свеже обријано и испрскано дезодорансима испод пазуха.)


Srećna slava domaćine!
shmoo shmoo 10:13 21.11.2021

Re: Радујемо се празницима (писмени задатак)

macak_tosa

Srećna slava domaćine!



Хвала, друже!

shmoo shmoo 10:16 21.11.2021

Re: Одјебавање Непрејебивог-епилог, део други

macak_tosa
shmoo
macak_tosa

Rešenje situacije kada ti se neko obraća na neprijatan način je trivijalno - nabiješ dotičnoga na kitonijus.
I jezdiš dalje.



То и радим све време.

Него будала неће да сиђе са мог китонијуса па га онда теглим као неки терет са посебним потребама док јездим даље.


Ti si uradio što je do tebe.



То ти кажем.

Ионако је лик и превише пажње добио.

Идемо даље!






angie01 angie01 11:37 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

Inače rekao bih da Beograd tu stoji malo bolje sada nego pre.


iz ovoga mogu da zakljucim,da se ti kreces u nekom izolovanom radius, koji je nekim cudom drugaciji od ostalih delova grada,...ili bas kada ti prolazis, cistaci ulica, koji se retkom ogu videti, su upravo sve ocistili,...od svih kuckara koje znam- a to nije mali broj, bukvalno dve, slovima i brojem osobe, skupljaju govanca za svojim ljubimcima,...u mom kraju npr,pasa koliko hoces,ja NIKADA nisam videla da se bilo ko sagnuo sa kesicom,...a govana na sve strane,...jos je gore sto ih ima po travnatm povrsinama, gde posle dodju deca da se igraju,( da se vezemo za temu),....a moja prica iz gornjeg komentara je vezana za centar-skandalozno zagovnjen i prljav.
maksa83 maksa83 12:11 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

iz ovoga mogu da zakljucim,da se ti kreces u nekom izolovanom radius

Najblaže rečeno, da, krećem se u prilično uskom radijusu, kod mene po kraju i od pre neku nedelju oko Politike. Inače sam naučio u ovih godinu i po da ne podnosim grad sa strašću, sad sam se malo raskravio, valjda mi prija centar u kome sam odrastao (pogotovo naspram prethodnog posla koji je bio u onom delu sa vilama pored Zvezdinog stadiona, ono je bilo grozno, em Zvezdin faking stadion, em u okolini nema NI-ČEG, osim Voždovca i fakin Voždovčana, naspram kojih su i Bulbulder i Bulbulderci Atlantida i Atlantiđani).

u mom kraju npr,pasa koliko hoces,ja NIKADA nisam videla da se bilo ko sagnuo sa kesicom

U mom kraju (ako ćemo da budemo fensi onda je to epsilon okolina Zvezdara Teatra, a ako ćemo da budemo manje fensi onda epsilon okolina Lipovog Lada, a ako ćemo da budemo direktni onda onLi konZa) isto pasa koliko hoćeš. i ljudi se stvarno sagnu i pokupe, viđam to stalno. Neko vreme su čak u onom parkiću kod 6. tj. Zv. Teatra bile i one kutije sa kesama, sad ih verovatno nema mada nisam skoro prolazio.

Zaključujem da se sav fini svet preselio na Lion. Doduše ima pored i onaj Bulbulder, tu boktepita šta se dešava, ne znam ni da li želim da znam...

angie01 angie01 12:51 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

em Zvezdin faking stadion,


saglasna.


Zaključujem da se sav fini svet preselio na Lion.


bez zhaebavanje- verovatnu ima vise starosedelaca- sto kod mene nije slucaj,...al da ponovim, prica je vezana za centar grada, da izdvojim Gavrila Principa,...pa ceo onaj krs oko autobuske, pa kamenicka sa jos ulicnim prodavcima neke starurdije-pre se tu prodavala nova sverana roba-brate mili, onaj Picin park na sav taj uzas, deluje nevino i cakano,...
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:04 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

A grad sa najviše kučećih govana koje sam u životu video je Nica. Živeo tamo skoro godinu dana. Bukvalno sve vreme paziš da ne ugaziš i opet nema šansi da omašiš.

Can confirm, ovo je bukvalno baš tako. Jedino govno u koje sam ugazio u poslednjih 30+ godina a da pamtim je bilo u Nici, doduše isto pre 20 godina.

Da ne bude zabune.
Nica i okolina su omiljena mjesta francuske buržoazije tako da ta govanca svojih ljubimaca po ulicama ostavlja socijalni sloj koji na blogu mnogi preferiraju. Radnici, useljenici, oni koji su malo više osunčani žive po predgrađima i ne šetaju svoje pse, ako ih imaju, po centru Nice. Rijetki su turisti koji zaviruju po francuskim predgrađima ali bogami i firme.
Interesantnu stvar sa psećim izmetom po ulicama je uradio gradonačelnik Beziers koji je uveo pravilo da se od svih pasa u gradu mora uzeti ADN i da se tako utvrdi od čijeg psa je ostala nečistoća na ulici. Fakture za utvrđivanje porijekla izmeta i kazne za neuklanjanje istog su očistile ulice grada.
Treba li reći da je gospodin gradonačelnik bio vrlo kritikovan po medijima zbog takve odluke, mnogo više nego zbog obavezne svinjetine u školskim kantinama.

solo solo 16:32 21.11.2021

Re: Tasa Debeli

Srećna slava domaćine!


Da, Srećna slava Debeli!

Još dugo slavio na radost sebi i bližnjima.

p.s

Sa Anđom odnose ispeglao i na blogu joj ponovo gost bio.
macak_tosa macak_tosa 16:49 21.11.2021

Re: Tasa Debeli

solo
Srećna slava domaćine!


Da, Srećna slava Debeli!

Još dugo slavio na radost sebi i bližnjima.

p.s

Sa Anđom odnose ispeglao i na blogu joj ponovo gost bio.

Word!
bene_geserit bene_geserit 23:08 21.11.2021

Re: O Boze dragi,

Interesantnu stvar sa psećim izmetom po ulicama je uradio gradonačelnik Beziers koji je uveo pravilo da se od svih pasa u gradu mora uzeti ADN i da se tako utvrdi od čijeg psa je ostala nečistoća na ulici. Fakture za utvrđivanje porijekla izmeta i kazne za neuklanjanje istog su očistile ulice grada.

To je odlična ideja. Ima i mesta za unapređenje. Repeat offenderima daš izbor, ekstremne novčane kazne ili da pojedu to što je njihov ljubimac ostavio iza sebe. Onda naplaćuješ ulaznice i od tih para plaćaš čistače ulica.
angie01 angie01 21:43 21.11.2021

Santa u Japanu

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:24 23.11.2021

Nazovimo stvari pravim imenom

Ni po babu ni po stricevima..


ja nista ne razumem ali se i ne trudim da razumem zasto ovoliki bes, svadje, mrzelo me da citam sve, na ovom blogu.

sam blog je lepo napisan i mene je ms angieo1 prijatno iznenadila. jedno detinjstvo opisano na neopterecujuci, topao nacin. verujem da su mnogi nasli i delove svog davno proslog u ovom tekstu koji je nostalgican u najlepsem smislu te reci.

setila sam se citajuci i svog penjanja na drvo i mnogo toga jos.

ne vredi da ja bilo kome od vas bilo sta kazem jer ste odrasli i obrazovani ljudi. prva ovde x puta imam sukobe, sa autorkom bloga nisam uopste u dobrim odnosima, pretpostavljam, znam da sam sa njom imala nesuglasica ( pojma nemam kojih) ali kakve to veze ima. zasto da ne kazem da je nesto dobro ako mislim da jeste.
mozda neko nekad procita nesto sto sam napisala, bude mu ok ali nece reci, ma ne mora bre, sta ja da mu (joj) radimne pisemo ovde radi aplauza ali ni radi nekog redovnog napadanja i merenja svake reci.
pisemo jer zelimo da podelimo nesto sa drugim ljudima i ucinimo jedne drugima srecnim.
svejedno mi je dal ce neka nesumnjivo prepametna osoba da napise ili pomisli da mi je komentar patetican. ja znam ko sam. ako u ovom blogu ne vidite opis detinjstva onda razmislite ko ste vi….
angie01 angie01 10:57 23.11.2021

Re: Nazovimo stvari pravim imenom

sa autorkom bloga nisam uopste u dobrim odnosima, pretpostavljam, znam da sam sa njom imala nesuglasica ( pojma nemam kojih)


ma kakvim losim odnosima, nema veze uopste, ne znam ni ko si ni sta si, sto bih imala nesto lose na spram nepoznatog,..ja sam se jednom nasmejala na tvoje insistiranje da ti je avatar nefotosopiran, na sta si ti reagovala ne znam vise ni kako-ali lose i to je bilo to,...

inace hvala na dopadanju-i meni je cudno insistiranje na ruznoci, kada ti se pruzi lepo...to valjda govori o ljudima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:25 23.11.2021

Re: Nazovimo stvari pravim imenom

slazem se skroz, nejasno mi da ljudi ne mogu da se “iskljuce” i vide nesto lepo u necemu.

bez obzira na sukobe od pre npr ili na nekasubjektivna povezivanja i asocijacije.

za mene ovo je kao sto sam rekla vec jedan lep tekst o detinjstvu u kojem mnogo njih moze da pronadje i kamencic svog secanja.

nema na cemu, ide gore preporuka.:

a ovo za mene i fotoshop, moguce, ma umem da odreagujem ko zna kako sve jer mi je nenormalno vise dokle to ide. da ne zapocinjem sad tu temu sta vidim sve na profilima na viberu koji sluze i za poslovnu komunikaciju. e zivote lutalico….

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana